voor mij een van mn favorieten, vooral het Illmatic album, It was Written en The lost Tapes doen het goed in mn cd speler
God's Son vind ik trouwens ook wel ok
Deze Rapper spreekt mij aan vanwege zn langzame en o zo relaxte flow
jullie?
voor niet kenners :
Nas - NY State of Mind
Nas - The World is Yours
Nas - Sometimes I Wonder
Nas - Half Time
geen super nummers maar bekend van TV :
Nas ft. Puff Daddy - Hate me Now
Nas - One Mic
en nu Nas - I Can
zn albums :
Nas - Illmatic - 1994
Nas-It_Was_Written-1996-GMZ
Nas - I Am... - 1999
Nas-Nastradamus-1999-GMZ
Nas - Stillmatic - 2001
Nas - From Illmatic to Stillmatic
Nas - The Lost Tapes-2003
Nas - Gods son-2003
DVD (voor zover ik weet) :
Nas - Made you Look Live
Belly ft Nas, DMX, Method man
allen onder Colombia Records evenals Xzibit
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 20-09-2003 00:52]
quote:helemaal mee eens, en dat terwijl je dat album ook kunt promoten (daar is de clip voor) met het nummer : Made you Look, en dat vind ik dus een stuk beter, draai desnoords One Mic of Nas is Like, maar dit is echt 3x niks
Op vrijdag 19 september 2003 22:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nas is zeker niet slecht, maar I Can is té slecht voor een rapper van zijn allure, vind ik.
edit: Nas feat. Lauryn Hill - If I Rule The World
quote:ja dance vind ik ook een mooi nummer, via dat nummer werd ik fan van hem, en vanwege One Mic
Op vrijdag 19 september 2003 22:19 schreef JaWi het volgende:
Vind ' Dance' wel goed, en vooral de oudere nummers van hem. Met name zijn versie van " if i ruled the world' A capella is goededit: Nas feat. Lauryn Hill - If I Rule The World
quote:Made You Look is goed, en One Mic ken ik alleen de remix met Brainpower van...
Op vrijdag 19 september 2003 22:17 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
helemaal mee eens, en dat terwijl je dat album ook kunt promoten (daar is de clip voor) met het nummer : Made you Look, en dat vind ik dus een stuk beter, draai desnoords One Mic of Nas is Like, maar dit is echt 3x niks
quote:pcies, het origineel is stukken beter, vooral icm de clip
Op vrijdag 19 september 2003 22:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Made You Look is goed, en One Mic ken ik alleen de remix met Brainpower van...
Brainpower haalt het liedje naar beneden...
quote:haha, doe dat man
Op vrijdag 19 september 2003 22:22 schreef Steve-O het volgende:
Hate me now is mijn Nas lievelings nummer
It ain't hard to tell is ook leuk
Ga ook maar is een Xzibit topic openen
quote:Kom ff in me Xzibit topic
Op vrijdag 19 september 2003 22:23 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
haha, doe dat man
maar idd die nummers zijn Relaxt
quote:en waar is het Eric B & Rakim topique?
Op vrijdag 19 september 2003 23:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Iemand die het briljante Illmatic uitgebracht heeft verdient een eigen topic. Lost Tapes II zijn voornamelijk geruchten, er is nog weinig concreet
quote:Die komen ooit nog wel eens, als daar aanleiding voor is.
Op vrijdag 19 september 2003 23:19 schreef makaveli_nh het volgende:
en waar is het Eric B & Rakim topique?
en Run DMC enz
quote:ok, ok
Op zaterdag 20 september 2003 00:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Die komen ooit nog wel eens, als daar aanleiding voor is.
mn openingspost is klaar!
quote:Dit is de grootste onzin die ook gehoord heb.. Brainpower haalt die track echt niet naar beneden.. De originele van one mic staat er al.. "Stillmatic".. Die collabs met Brain is gewoon steen goed.. strak gerapt, kortom netjes..
Op vrijdag 19 september 2003 22:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Made You Look is goed, en One Mic ken ik alleen de remix met Brainpower van...
Brainpower haalt het liedje naar beneden...
NaS is ook een van mijn favo's..
NaS is altijd uit de spot gebleven met dissen naar anderen toe tot op zekere hoogte.. De eerste echte diss tracks is "Ether" van Stillmatic.. Hij is een van de weinige rappers die zich staande heeft weten te houden zonder jan en alle man te dissen.. respect..
Ik kan hier wel un waslijst met goede tracks van hem neer zetten maar dat is toch iedereen zijn persoonlijke stijl..
Nummer 13 "Dance" kun je volgens mij wel verglijken met 2pacs "Dear Mama".. erg emotioneel nummer is dat..
Ik begrijp echter ook niet waarom iedereen "I can" afkraakt ??
Juist omdat velen tegen de rapper NaS opkijkt kan hij zich deze track permiteren..
Ik vind het positief dat un rapper van dat caliber een duidelijke boodschap naar kinderen overbrengt: "Hold your head up, little man, you're a king"..
Rap hoeft niet steeds te gaan over ghetto en drive by shooting..
Un paar van zijn tracks die ik grijs gedraait heb:
It Ain't Hard to Tell (Illmatic 1994)
The message (It Was Written (1996)
If I Ruled the World ft Lauryn Hill (It Was Written (1996)
Hate Me Now (I Am 1999)
You Won't See Me Tonight ft Aaliyah, Timbaland (I Am 1999)
K-I-SS-I-N-G (I Am 1999)
Life We Chose (Nastradamus 1999)
New World (Nastradamus 1999)
Ether (Stillmatic 2001)
You're Da Man (Stillmatic 2001)
One Mic (Stillmatic 2001)
My Country (Stillmatic 2001)
What Goes Around (Stillmatic 2001)
My Way (The Lost Tapes 2002)
Poppa Was a Player (The Lost Tapes 2002)
Last Real Nigga Alive (God's Son 2002)
Thugz Mansion (God's Son 2002)
Warrior Song ft Alicia keys (God's Son 2002)
Dance (God's Son 2002)
Heaven (God's Son 2002)
Gangsta Tears (Exit Wounds soundtrack)
In Too Deep (In Too Deep soundtrack)
Did You Ever Think "Remix" (R. Kelly)
Ik vind btw de titel "God's Son" zijn beste album titel..
Alleen die titel zegt al dat de cd opgedragen is aan ma..
R.I.P. Ann Jones..
[Dit bericht is gewijzigd door HellaHard-OG op 20-09-2003 01:28]
Zet net Nas op.. en zie dit topic
quote:Hoi Brennie
Op zaterdag 20 september 2003 01:19 schreef Brennie het volgende:
Wat een ongelofelijk toeval..Zet net Nas op.. en zie dit topic
Welke van NaS ?
Laatst trouwens die dvd van Nas gehaald. Mooie dvd...ook tof dat Nas wat nummers van Illmatic doet, en niet alleen z'n nieuwe. Arggg....waarom heb ik vorig jaar z'n concert in NL gemist...Mensen hier die wel zijn geweest? Zo ja hoe was het?
quote:Xzibit komt naar ons toe! SHADY RECORDS !
Op vrijdag 19 september 2003 22:11 schreef makaveli_nh het volgende:allen onder Colombia Records evenals Xzibit
quote:Het is zeker goed, maar Brain haalt het toch net ietsjes naar beneden. (Het nummer blijft goed, daar niet van)
Op zaterdag 20 september 2003 01:18 schreef HellaHard-OG het volgende:[..]
Dit is de grootste onzin die ook gehoord heb.. Brainpower haalt die track echt niet naar beneden.. De originele van one mic staat er al.. "Stillmatic".. Die collabs met Brain is gewoon steen goed.. strak gerapt, kortom netjes..
quote:ja same here verdomme
Op zaterdag 20 september 2003 02:31 schreef H4ze het volgende:
Nas hoort ook in mijn rijtje thuis van favo mc's. Illmatic....dat album blijft me gewoon boeien! Een album dat sowieso niet in de cdcollectie van een hiphopfan mag ontbreken.Laatst trouwens die dvd van Nas gehaald. Mooie dvd...ook tof dat Nas wat nummers van Illmatic doet, en niet alleen z'n nieuwe. Arggg....waarom heb ik vorig jaar z'n concert in NL gemist...Mensen hier die wel zijn geweest? Zo ja hoe was het?
en die DVD heb ik ook ja, wel chill optreden..
Overigens vind ik God's Son ook wel een aardig album... Get Down, Dance en Book Of Rhymes b.v.
quote:Alsof ik daar nou zo blij mee moet zijn
Op zaterdag 20 september 2003 02:45 schreef Houniet het volgende:[..]
Xzibit komt naar ons toe! SHADY RECORDS !
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 20-09-2003 11:16]
quote:juist, precies mijn mening, jammer van die slippertjes (nastradamus, I am, en stillmatic ook wel beetje)
Op zaterdag 20 september 2003 11:00 schreef Mar10Segovia het volgende:
Nas is zeker goed... zelf heb ik Illmatic en The Lost TapesOverigens vind ik God's Son ook wel een aardig album... Get Down, Dance en Book Of Rhymes b.v.
quote:niet echt nee, nou krijgt ie ook die leuke eminem dingetjes en de 'goede' Dr Dre beats..
Op zaterdag 20 september 2003 11:11 schreef Steve-O het volgende:[..]
Alsof ik daar nou zo blij mee moet zijn
quote:Straxx gaat Nas nog bij Murder InC
Op zaterdag 20 september 2003 11:18 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
niet echt nee, nou krijgt ie ook die leuke eminem dingetjes en de 'goede' Dr Dre beats..
quote:nah, laten we dat maar ff neit doen he
Op zaterdag 20 september 2003 11:20 schreef Steve-O het volgende:[..]
Straxx gaat Nas nog bij Murder InC
quote:Dacht je dat Columbia Records de beats voor NaS verzorgde ?? Echt niet..
Op zaterdag 20 september 2003 11:18 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
niet echt nee, nou krijgt ie ook die leuke eminem dingetjes en de 'goede' Dr Dre beats..
NaS zijn stem is niet iets voor Dre's West Coast Beats..
Zijn style is East en daar zit toch minder "schwung" in dan in West Coast..
Dus reken er maar niet op dat Dre de beats gaat leveren, het zal overigens best zo kunnen dat Dre af en toe un beatje dropt bij um.. Maar dat zal dan niet 'n bekende Dre beat zijn..
Ik denk ook niet dat NaS iets van Eminems style gaat overnemen, laten we het hopen van niet iig.. Eminem is goed, maar die style past gewoon bij niemand anders.. (Behalve bij 2pac dan )
quote:
Quote van: http://www.stillmatic.net/news.phpNas Praises Eminem
Benzino, Canibus, Royce Da 5'9, Ja Rule, Pacewon, the list of Eminem's enemies seems to be growing longer and longer.Don't count on seeing Nas' name on that list anytime soon. Despite being among hip hop's elite emcees, Nas had nothing but praise for Eminem at the Detroit Hip hop summit.
At the event held last weekend in Detroit, Nas had plenty to say about survival and unity, "We just stay brave and take on the enemies as they come, whoever they be, George W. Bush down to whoever", Nas said.
In reference to Eminem, Nas said, "They've been trying to snuff out young black men since the beginning of time. It ain't gonna happen no more."
quote:ik had het over Xzibit die naar Shady Records gaat, van Nas weet ik wel dat ie dat niet doet
Op zaterdag 20 september 2003 11:33 schreef HellaHard-OG het volgende:[..]
Dacht je dat Columbia Records de beats voor NaS verzorgde ?? Echt niet..
NaS zijn stem is niet iets voor Dre's West Coast Beats..
Zijn style is East en daar zit toch minder "schwung" in dan in West Coast..
Dus reken er maar niet op dat Dre de beats gaat leveren, het zal overigens best zo kunnen dat Dre af en toe un beatje dropt bij um.. Maar dat zal dan niet 'n bekende Dre beat zijn..Ik denk ook niet dat NaS iets van Eminems style gaat overnemen, laten we het hopen van niet iig.. Eminem is goed, maar die style past gewoon bij niemand anders.. (Behalve bij 2pac dan
)
[..]
quote:Heheh the worlds biggest record label Murderrrrrrrrrrr...
Op zaterdag 20 september 2003 11:20 schreef Steve-O het volgende:[..]
Straxx gaat Nas nog bij Murder InC
Jarule zou stoppen in de HipHop scene (voor zover ie erin zit), en zou alleen nog op het witte doek willen verschijnen. DMX zou Murder Inc misschien joinen.. Toch ??
quote:geen idee, maar lijkt me niet iets voor DMX
Op zaterdag 20 september 2003 11:41 schreef HellaHard-OG het volgende:[..]
Heheh the worlds biggest record label Murderrrrrrrrrrr...
Stelletje sukkels daar..Jarule zou stoppen in de HipHop scene (voor zover ie erin zit), en zou alleen nog op het witte doek willen verschijnen. DMX zou Murder Inc misschien joinen.. Toch ??
btw :
quote:
"Apparently earlier in the week Houston radio reported that Eminem's next album would be a double LP. The first CD would consist of 12 to 15 mainly solo tracks with some guest appearances from Shady Records artists, while the second CD would be a collaboration CD between Eminem and his favorite artists. The radio station reported that these artists would include Busta, Jay-Z, 50 Cent and Nas."
quote:Als Jarule stopt -->
Op zaterdag 20 september 2003 11:45 schreef Doezelhaar het volgende:
Als DMX het maar laat...
Maar DMX gaat hopelijk niet naar dat circus label als murder inc..
quote:oh oh oh wat zullen we 'Ja' toch missen
Op zaterdag 20 september 2003 11:49 schreef HellaHard-OG het volgende:[..]
Als Jarule stopt -->
Maar DMX gaat hopelijk niet naar dat circus label als murder inc..
quote:Goed nieuws, april pas, ja dat is jammer maar ach, ik ben allang blij, en nu maar hopen dat het een beetje een kwaliteit album wordt
Meanwhile, Nas is getting ready to record another LP. According to a source close to the poetic MC, he'll be heading back into the studio soon with plans to drop his next solo LP in April. On January 27, however, Nas' Ill Will Records will drop the Bravehearts' debut, Bravehearted. The LP features production by L.E.S. and the Midi Mafia, as well as guest spots from Nas and Lil Jon.Both Nas and Jon appear on the group's first single, "Quick to Back Down," which is already at radio. The video for the track is scheduled to go into production later this month.
Beetje jammer om dit Topic zo weg te laten zakken eerlijk gezegd
Same 4 Xzibit
Mensen die voor Sinterklaas of kerst nog een cd willen kopen, The Lost Tapes! Ge-wel-dig album, zeeer relaxte flow en tsja, gewoon goed.
btw :
NAS AND ILL WILL RECORDS PRESENT...
BRAVEHEARTED, Bravehearts' Debut Album, DROPPING DECEMBER 23, 2003!
en :
Check Out This New Joint from Nas
Nas' Angels...The Flyest
(Charlie's Angels: Full Throttle (Music From The Motion Picture)
Nas Featuring Pharell
Nas - Flyest Angels
[Dit bericht is gewijzigd door makaveli_nh op 24-11-2003 22:14]
quote:thanks
Op maandag 24 november 2003 22:32 schreef Steve-O het volgende:
Helpt![]()
Wanneer komt ie weer met een solo album
quote:kd8 dat ie al eerder kwam??
Op maandag 24 november 2003 23:09 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
thanks
voor zover ik weet ergens in april met een Lost Tapes 2
maar kweet niet cker
quote:
Op maandag 24 november 2003 23:14 schreef westrtp het volgende:
ik heb god's son ook..best een goed album..heb zijn nummers altijd wel goed gevonden.
quote:
Op maandag 24 november 2003 23:18 schreef Timo20 het volgende:[..]
kd8 dat ie al eerder kwam??
maar kan t ook fout hebben
quote:
Rapper NAS heeft zichzelf aangegeven bij de politie in New York. Hij wordt verdacht van het mishandelen van een man met een fles in een discotheek. De platenmaatschappij van de rapper wil geen reactie geven op de arrestatie.--------------------------------------------------------------------------------
De 30-jarige Nasir Jones zat op 10 december met een groep vrienden en kennissen in een discotheek in Manhattan toen een onbekende man op hem afstapte en hem aanviel. Een gevecht volgde. Terwijl de uitsmijter NAS probeerde te kalmeren greep hij een fles en gooide deze naar de onbekende onruststoker. De fles raakte de man op het hoofd en veroorzaakte snijwonden.
Jammer dat Nas en 2Pac nooit echt hebben samen gewerkt. Op het nummer Thug Mansion na dan.
[Dit bericht is gewijzigd door KapiteinRuigbaard op 10-01-2004 00:40]
quote:Iedereen kent hem in NYC, dus vluchten voor de smeris houdt ie misschien 3 uur vol
Op vrijdag 9 januari 2004 23:01 schreef JaWi het volgende:
Zelf aangegeven ?
De wigger
quote:Niet de cd van Nas zelf maar van zn clic, vergelijk het met 50 cent en G-Unit, 2pac met de Outlawz, Eminem met Obie Trice (eerst)om maar een k*tvoorbeeld te geven
Nas z'n Bravehearts gaan niet goed.
Blijkbaar hebben Jungle en Wiz hun verses op de door Lil Jon geassisteerde track "Quick To Back Down" voor niet genoeg stijging in de sales gezorgd. De track heeft wel wat airplay gehad op BET en Radio maar de slechte promotie heeft ervoor gezorgd dat het Bravehearts debuut album slechts op nummer 82 van de Billboard's Hot top 100 is gekomen. Naast de slechte verkopen wordt er ook op de straten gesproken over de slechte kwaliteit van de CD. Door de matige promotie en de matige lyrics van Jungle en Wiz wordt er al gesproken over de eerste flop van 2004.
Het album begint met een saaie intro en het nummer dat daarop volgt, "B Train" is een mislukte Clipse - Grindin imitatie naar mijn mening. "Quick To Back Down" heeft een dope verse van Nas, beat door Lil Jon. Track vier, "Twilight", is ook featuring een dope Nas - de beat is ook goed te pruimen IMHO. "Bravehearted" heeft een hele dope beat, produced by Jungle volgens mij. Kleine dope babyscratches in de hook, en wederom Nas op de track.. tot nog toe beste track van het album.
Dan volgt een vervelende en oninteressante "For The Love Interlude". De volgende track, "Buss My Gun", featuret Nashawn.. beat is niet echt interessant, en Nashawn kan ook niet boeien. Daarnaast vind ik het door een of andere onbekende chick gezongen "buss my guns for the one I love" ook vrij corny klinken. "Cash Flow" is lyrisch gezien erg lachwekkend (first the studio/then a video/then we do a show/count my cash flow/then I fuck a hoe/roll up then smoke/jump in that range rov'/brand new clothes/I got all the hoes/on the east coast/to the west coast/y'all know how we go), maar de beat heeft een dope flute sampletje dat ik wel dig. Next track is "Situations" featuring Nas & Jully Black. Een chille laid back beat, gelaced met de dope sweet vocals van Jully Black.. Nas komt weer dope - de tracks waar hij op zit, lijken de betere van het album te zijn.
Dan weer een neppe (Freak Off) Interlude.. gevolgd door "I Wanna". Rustige beat, maar de eerste teksten die mij ter ore komen doen mij dit nummer skippen.. één of ander vrouwtje zingt het volgende: "Baby, I wanna fuck/I'll be your down ass slut/You know I like it rough/You can do it in my butt" .. nou ben ik niet snel onder de indruk van dit soort teksten, maar dit klinkt zo ongelofelijk corny dat ik dit nummer niet eens verder wil luisteren. De volgende track, "Sensations", komt weer op die sextip ("I get sensations when you suck my dick/And you lick my balls/Gimme that good pussy..") .. maar de beat onder deze track vind ik écht dope. Ondanks het feit dat de lyrics niet echt interessant zijn, dig ik Jungle's en Wiz' flow wel op deze beat. Naar mijn mening toch één van de dopere tracks. "Realize" ft. Nashawn komt ook met een vrij rustige beat, hook weer gelaced door een of ander vrouwtje. Niet wack, maar ook geen supertrack.
Eén-na-laatste track dan alweer, "I Will". Drums doen me een beetje denken aan die beat van Biggie's "I Got A Story To Tell" .. maar dan is dit een mindere variant, met een flute sampletje erin. Niet echt interessant deze track. Laatste track lijkt een vulling van de tijd, want dat is namelijk "Oochie Wally" .. met één van de weinige wacke verses uit Nas' career. Al met al dus zeker geen super album, maar ik zou zeggen tjek in ieder geval de tracks met Nas, plus die Sensations track.
quote:
Kelis en Nas gaan trouwenDe opvallende 'I Hate You So Much Right Now' zangeres Kelis stapt in het huwelijksbootje met rapper Nas. Er is al een datum voor de bruiloft geprikt, maar die is het stel niet van plan vrij te geven. Kelis, die momenteel een hit heeft met het nummer Milkshake, en Nas gingen zo'n twee jaar geleden voor het eerst samen uit. Kelis ziet een toekomst met veel kids helemaal zitten, maar wil toch nog wel even wachten met proberen zwanger te raken. De 23-jarige zangeres vreest namelijk met grote vrezen dat ze dan haar mooie figuurtje kwijtraakt.
quote:nah dat zou toch meer zoiets zijn als Russel Simmons met die van Salt n Pepa
Op woensdag 4 februari 2004 20:27 schreef Mellone het volgende:
ah ik vind ze toch wel een ultiem hip-hop koppel
quote:And then you Die
Op woensdag 4 februari 2004 22:38 schreef Dizzee het volgende:NAS Ilmatic
Life's a bitch
quote:Thats Why We Get High
Op woensdag 4 februari 2004 23:31 schreef Hellrazor het volgende:[..]
And then you Die
quote:Cuz you never know
Op donderdag 5 februari 2004 19:49 schreef HENNESSY het volgende:[..]
Thats Why We Get High
quote:dat ken
Op donderdag 5 februari 2004 19:58 schreef Snoop_Dogg het volgende:
persoonlijk vind ik Jay z Stukken beter, maar desperado van nas is heerlijk plaatje
quote:When You Gotta Go
Op donderdag 5 februari 2004 19:53 schreef Dizzee het volgende:[..]
Cuz you never know
Leuk stel idd.quote:Op woensdag 4 februari 2004 20:27 schreef Mellone het volgende:
ah ik vind ze toch wel een ultiem hip-hop koppel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |