Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
[Dit bericht is gewijzigd door hmmmmm op 19-09-2003 21:50]
quote:OK, maar mag het ook?
Op vrijdag 19 september 2003 21:49 schreef Ype het volgende:
Discriminatie kun je op elke grond doen
quote:Ok, dit topic is reactionair, maar moet kunnen, toch?
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef murp het volgende:
wtf
quote:IK wil kijken WAT er mag.
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef Darkinforcer het volgende:
Als je je tijd wilt vergooien aan discrimineren ga je gang, je bent feitelijk WEL strafbaar.Niet dat iemand zich eraan houdt dat daargelaten.
quote:Je bent zelf nog in de twijfelfase?
Op vrijdag 19 september 2003 21:48 schreef hmmmmm het volgende:
Discriminatie op ras mag niet, op cultuur mag wel?Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
quote:Je MAG mensen NIET discrimineren vanwege geloof, afkomst, ras!
Op vrijdag 19 september 2003 21:53 schreef hmmmmm het volgende:[..]
IK wil kijken WAT er mag.
quote:Opgelost, slotje..
De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:discrimineren mag sowieso niet
Discriminatie op ras mag niet, op cultuur mag wel?Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
quote:Hangt ervanaf hoe he...
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef hmmmmm het volgende:[..]
OK, maar mag het ook?
Zeg: buitenlanders zijn crimineler dan Nederlanders omdat ze buitenlanders zijn.
Of in het geval wat jij zei, cultuur: Moslims zijn minder ontwikkeld dan westerse mensen (zeg Christenen, hoewel dat niet persé opgaat, maarja)
quote:In GELIJKE GEVALLEN gelijk behandeld, maar als je als groep afwijkt (dus niet gelijk) mag je dan wel onderscheid maken? Zie de wet SAMEN.
Op vrijdag 19 september 2003 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
For once and for all:
[..]Opgelost, slotje..
Neen dat mag dus niet
quote:Duidelijker kan niet !!
Op vrijdag 19 september 2003 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
For once and for all:<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. <hr></blockquote>Opgelost, slotje..
quote:Zie boven. In GELIJKE GEVALLEN...........
Op vrijdag 19 september 2003 21:59 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Duidelijker kan niet !!
quote:Ja zo mag je ook tegen een agent zeggen ik vind jou een lul maar als je zegt jij bent een lul dan ben je strafbaar
Op vrijdag 19 september 2003 21:57 schreef MidnightMotion het volgende:
Je mag wel zeggen dat je de moslim cultuur een achterlijke bekrompen cultuur vind, das een mening
quote:Vergeet punt 2 niet
Op vrijdag 19 september 2003 21:58 schreef JohnDDD het volgende:
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstellingNeen dat mag dus niet
2 onderscheiding
quote:Das weer geen discriminatie, das belediging van een ambtenaar in functie...........
Op vrijdag 19 september 2003 22:00 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Ja zo mag je ook tegen een agent zeggen ik vind jou een lul maar als je zegt jij bent een lul dan ben je strafbaar
quote:Gelijke gevallen is dus binnen het toelaatbare in onze samenleving.
Op vrijdag 19 september 2003 21:59 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Zie boven. In GELIJKE GEVALLEN...........
quote:Niet als je het duidelijk als je mening stelt.
Op vrijdag 19 september 2003 22:01 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Das weer geen discriminatie, das belediging van een ambtenaar in functie...........
quote:
Art. 137c.Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Art. 137d.
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Art. 137e.
1. Hij die, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving:
1º. een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid beledigend is, of aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid;
2º. een voorwerp waarin, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, zulk een uitlating is vervat, aan iemand, anders dan op diens verzoek, doet toekomen, dan wel verspreidt of ter openbaarmaking van die uitlating of verspreiding in vooraad heeft;
wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien de schuldige een van de strafbare feiten, omschreven in dit artikel, in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het feit, nog geen vijf jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
Art. 137f.
Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Art. 137g.
Hij die, in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf personen opzettelijk discrimineert wegens hun ras, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
quote:Op welke manier wijkt welke groep dan af?
Op vrijdag 19 september 2003 21:58 schreef hmmmmm het volgende:[..]
In GELIJKE GEVALLEN gelijk behandeld, maar als je als groep afwijkt (dus niet gelijk) mag je dan wel onderscheid maken?
quote:Ambtenaren in functie vormen ook een minderheid
Op vrijdag 19 september 2003 22:01 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Das weer geen discriminatie, das belediging van een ambtenaar in functie...........
quote:Nee, dat is waarom de wet SAMEN ingevoerd kon worden, heeft niks te maken met "toelaatbare"(dat is een waardeoordeel") .
Op vrijdag 19 september 2003 22:01 schreef Ype het volgende:[..]
Gelijke gevallen is dus binnen het toelaatbare in onze samenleving.
Dunkt me althans.
quote:Ik volg je even niet
Op vrijdag 19 september 2003 22:03 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Nee, dat is waarom de wet SAMEN ingevoerd kon worden, heeft niks te maken met "toelaatbare"(dat is een waardeoordeel") .
quote:Cheers
Op vrijdag 19 september 2003 22:08 schreef Ype het volgende:[..]
Ik volg je even niet
Maar ik moet gaan bieren op een verjaardagsfeest, dus ik reageer morgen wel weer verder
quote:Iedereen in Nederland is gelijk, ongeacht de huidskleur, geloofsovertuiging of sexuele voorkeur. Je mag moslims dus niet discrimneren omdat ze moslim zijn, surinamers niet omdat ze zwart zijn, en homo's niet omdat ze achter andere kerels aangaan.
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef hmmmmm het volgende:
OK, maar mag het ook?
Dus NEE het mag niet.
quote:Ze zijn crimineler.
Op vrijdag 19 september 2003 22:03 schreef Muizig het volgende:[..]
Op welke manier wijkt welke groep dan af?
quote:Jij ook.
Op zaterdag 20 september 2003 00:03 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Ze zijn crimineler.
quote:Ben jij de kloon van haaahaha die zijn eigen grappen niet meer kan waarderen?
Of toch niet?
quote:Ik wil vrijheid van meningsuiting. Niet alleen hier, maar ook op straat. Zonder dat je wordt opgepakt.
Op zaterdag 20 september 2003 00:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom wil je het eigenlijk weten, wil je perse iemand discrimineren ofzo? en zo ja, waarom dan?
quote:Wat zou je dan willen zeggen wat nu niet mag ?
Op zaterdag 20 september 2003 00:09 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Ik wil vrijheid van meningsuiting. Niet alleen hier, maar ook op straat. Zonder dat je wordt opgepakt.
quote:en op welke punten wordt je dan in je vocabulaire gehinderd onder de huidige wetgeving
Op zaterdag 20 september 2003 00:09 schreef hmmmmm het volgende:Ik wil vrijheid van meningsuiting. Niet alleen hier, maar ook op straat. Zonder dat je wordt opgepakt.
quote:"stop islamisering"
Op zaterdag 20 september 2003 00:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
en op welke punten wordt je dan in je vocabulaire gehinderd onder de huidige wetgeving
quote:Dat is verboden om te zeggen ? Ik lees niets anders de laatste tijd.
Op zaterdag 20 september 2003 00:20 schreef hmmmmm het volgende:[..]
"stop islamisering"
quote:Had je naar NOVA moeten kijken, werden rechtse activisten opgepakt die precies dat zeiden.
Op zaterdag 20 september 2003 00:21 schreef gelly het volgende:[..]
Dat is verboden om te zeggen ? Ik lees niets anders de laatste tijd.
quote:Het is een loze kreet, maar verboden is het niet hoor
Op zaterdag 20 september 2003 00:20 schreef hmmmmm het volgende:"stop islamisering"
quote:Die zeiden nog wel wat meer, bovendien zijn ze weer vrijgelaten. Nou, noem nog eens een voorbeeld..
Op zaterdag 20 september 2003 00:24 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Had je naar NOVA moeten kijken, werden rechtse activisten opgepakt die precies dat zeiden.
quote:Ras kun je niet kiezen, in hoeverre cultuur deel uitmaakt van jouw persoonlijkheid is verschillend.
Of toch niet?
quote:Heel goed - die agenten nodigen we even uit op Fok
Op zaterdag 20 september 2003 00:24 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Had je naar NOVA moeten kijken, werden rechtse activisten opgepakt die precies dat zeiden.
quote:Ze werden opgepakt tijdens folders uitdelen, vind ik al genoeg reden.
Op zaterdag 20 september 2003 00:25 schreef gelly het volgende:[..]
Die zeiden nog wel wat meer, bovendien zijn ze weer vrijgelaten. Nou, noem nog eens een voorbeeld..
quote:en wat sond er allemaal in die folders?
Op zaterdag 20 september 2003 00:32 schreef hmmmmm het volgende:
Ze werden opgepakt tijdens folders uitdelen, vind ik al genoeg reden.
quote:Ja, erg gek als een stel nazi's staan te folderen en de folders een dubieuze inhoud hebben.
Op zaterdag 20 september 2003 00:32 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Ze werden opgepakt tijdens folders uitdelen, vind ik al genoeg reden.
quote:Wie zegt dat dat niet mag ?
Op zaterdag 20 september 2003 01:11 schreef Wisp het volgende:
waarom zou je zwarten niet mogen haten?
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 01:13 schreef Kanzaki het volgende:
Tjonge wat denk je zelf. Discriminatie mag niet. Tenzij je een dominee of iman of een fok-user bent. Dan mag het wel.
quote:de topicstarter
Op zaterdag 20 september 2003 01:12 schreef gelly het volgende:[..]
Wie zegt dat dat niet mag ?
quote:Die heeft dan ook vrij weinig kaas gegeten van het onderwerp. Elk willekeurig onderwerp eigenlijk.
Op zaterdag 20 september 2003 01:15 schreef Wisp het volgende:[..]
de topicstarter
als ik al m'n vrienden een tientje geef, behalve de zwarte is het ook discriminatie, maar niet verboden bij de wet
quote:Het valt gewoon niet te bewijzen, dat maakt het niet minder strafbaar. Beetje raar voorbeeld ook.
Op zaterdag 20 september 2003 01:18 schreef Wisp het volgende:
discriminatie mag volgens mij best, hangt maar net van de situatie af..als ik al m'n vrienden een tientje geef, behalve de zwarte is het ook discriminatie, maar niet verboden bij de wet
Aanzetten tot haat is echter wel te bewijzen, daar worden mensen ook voor veroordeeld. Discriminatie valt gewoon moeilijk te bewijzen, en hard te maken voor de rechter.
quote:tuurlijk wel, als ik zeg "iedereen in de zaal krijgt 10 euro, behalve Jefry want die is neger" dan is daar juridisch gezien niets mis mee volgens mij
Op zaterdag 20 september 2003 01:20 schreef gelly het volgende:
Het valt gewoon niet te bewijzen, dat maakt het niet minder strafbaar. Beetje raar voorbeeld ook.Aanzetten tot haat is echter wel te bewijzen, daar worden mensen ook voor veroordeeld. Discriminatie valt gewoon moeilijk te bewijzen, en hard te maken voor de rechter.
quote:Uhm, natuurlijk wel. Als iemand daarvan aangifte doet, en er genoeg getuigen zijn, dan kun je veroordeeld worden. Als je het neger gedeelte weg laat niet.
Op zaterdag 20 september 2003 01:22 schreef Wisp het volgende:[..]
tuurlijk wel, als ik zeg "iedereen in de zaal krijgt 10 euro, behalve Jefry want die is neger" dan is daar juridisch gezien niets mis mee volgens mij
quote:Ik zou het toch maar niet voor de rechter brengen, want je gaat gegarandeerd nat.
tuurlijk wel, als ik zeg "iedereen in de zaal krijgt 10 euro, behalve Jefry want die is neger" dan is daar juridisch gezien niets mis mee volgens mij
quote:maar die gast had toch geen 'recht' op die 10 euro, dus je kan het recht daarop ook niet claimen
Op zaterdag 20 september 2003 01:24 schreef gelly het volgende:
Uhm, natuurlijk wel. Als iemand daarvan aangifte doet, en er genoeg getuigen zijn, dan kun je veroordeeld worden. Als je het neger gedeelte weg laat niet.
je kan het ook niet op belediging gooien aangezien 'neger' het normale woord is voor zo iemand, ook al kan het bot klinken
quote:Grapjas.
quote:zou kunnen, maar juridisch gezien is er niets mis mee..
Op zaterdag 20 september 2003 01:25 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zou het toch maar niet voor de rechter brengen, want je gaat gegarandeerd nat.
maargoed ik zal het eens navragen aan een kennis die hoogleraar rechten is
quote:Nee, maar je geeft iemand geen geld omdat het een neger is, dat zeg je net zelf. Hij heeft er misschien geen recht op, maar je discrimineert wel.
Op zaterdag 20 september 2003 01:27 schreef Wisp het volgende:[..]
maar die gast had toch geen 'recht' op die 10 euro, dus je kan het recht daarop ook niet claimen
quote:Je gebruikt het woord neger om iemand buiten te sluiten, apart te behandelen. Of het wel of niet een scheldwoord is doet niet eens ter zake.
je kan het ook niet op belediging gooien aangezien 'neger' het normale woord is voor zo iemand, ook al kan het bot klinken
quote:Een man komt bij de dokter en de dokter vraagt aan de patiënt wat zijn probleem is. De man antwoordt: "Ik ben getrouwd met een oerlelijke vrouw gewoon voor het geld." De dokter zegt: "Maar wat is uw probleem dan?" De patiënt antwoordt: "Ik heb een week geleden de lotto gewonnen."
Op zaterdag 20 september 2003 01:27 schreef schatje het volgende:[..]
Grapjas.
quote:heb het nog even nagevraagd en het is inderdaad niet strafbaar
Op zaterdag 20 september 2003 01:28 schreef Wisp het volgende:
zou kunnen, maar juridisch gezien is er niets mis mee..maargoed ik zal het eens navragen aan een kennis die hoogleraar rechten is
Als ik het goed onthouden heb zei hij zoiets als dit; volgens de grondwet is het alleen verboden mensen rechten te onthouden puur op basis van ras, bij andere gevallen zoals het weigeren van negers in de trein of in een cafe moeten aparte wetten worden gemaakt, waarvan de hoofdlijnen door de kamer worden gemaakt, en aangevuld door aangewezen commissies e.d
Als je zelf iemand weigert geld te geven op basis van zijn ras is dat niet strafbaar, het is hetzelfde als een collecterende vrouw niets geven omdat ze een ander ras heeft, bij een gift bepaal je zelf de criteria waarop je dat doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |