quote:en achterstallig onderhoud
Op donderdag 2 oktober 2003 18:00 schreef Strijder het volgende:[..]
Nee. Maar een boel van die leidingen werken uberhaupt al niet ( heeft iets met oorlog ofzo te maken ).
quote:mwah da's makkelijk praten achteraf .. ik denk niet dat je dat had kunnen voorspellen. Ik bedoel, je moet wel totaal geflipt zijn als je nadat je door een leger van 1 miljoen man bent verslagen vrolijk verder gaat met waar je mee bezig was.
[..]Ik denk dat je dat toch wel op je vingers kon optellen. En de VS hadden wel degelijk iets te vertellen in de Veiligheidsraad.
quote:niet alles is tegen jouw gericht
[..]Ik zeg ook niet dat het Nederlandse leger slecht is ( ik denk zelfs dat het tot 1 van de beste ter wereld behoort ( zelfs nog ver boven dat van de VS of Israël ) ), maar het gaat er natuurlijk wel om hoe je het gebruikt.
quote:er worden geen plannen gesteund, er wordt een land opgebouwt en er worden mensen geholpen .. dit gaat wat mij betreft voor politiek gekonkel op topniveau en ik vind het heel erg flauw en kinderachtig (en onverantwoordelijk en nog een aantal dingen die me een ban op zouden kunnen leveren
Ik zit er niet mee als ze er op uit worden gestuurd om vrede te herstellen of af te dwingen of te bewaken.
Maar wel als het wordt gebruikt om de foute plannen van een ander land te steunen ( je wordt dan zelf namelijk ook fout ).
Saddam is verslagen, Irak zit bij de OPEC (=geen gratis olie voor Bush) nu moet het Iraakse volk geholpen worden en zo snel mogenlijk zodat de hele bende weer naar huis kan en Irak weer een zelfstandige staat kan zijn.
quote:mja ach
Wat de VS hebben gepresteerd in/met Irak gaat alle perken te buiten.
En de zogenaamde hulp en vrijheid die ze in Irak zouden krijgen, daar moet je denk ik ook niet zoveel waarde aan hechten.
Dat neemt dus niet weg dat er wel goed werk kan worden gedaan ( door Nederlanders ), maar het is niet voor de Irakezen zelf.
het boeit me verder niet zo, ik had ook liever een actie in VN verband gezien maar verder ... Ik heb altijd al gezegd dat Saddam ons niet kon raken oftie nu wel of niet verboden wapentuig had, daarom vond ik het ook zo stom dat de Amerikanen al hun pijlen op die WMD's hebben gericht. Die Al Samoud 2 raketten en Saddam's houding inzake die raketten waren genoeg om Irak aan te vallen, die dingen hebben echter minimale media aandacht gekregen omdat iedereen naar kernkoppen aan het zoeken was oid.
ik ben blij dat ze Irak hebben aangevallen, Saddams totaal gestoorde zonen hebben doodgeschoten en Saddam's regime hebben uitgeschakeld
nu de bende opbouwen en ik ben tevreden
http://ogj.pennnet.com/articles/web_article_display.cfm?ARTICLE_CATEGORY=GenIn&ARTICLE_ID=189028
De amerikanen zien nog steeds niet zo veel nut in het goed opleiden van mensen ter plekke, en gaan zich nu dan toch bezig houden met de olie veilig stellen.
quote:Daar zijn ze dan ook snel mee....
Op maandag 6 oktober 2003 19:22 schreef Basp1 het volgende:
US deploying airborne snipers to protect northern Iraqi pipelineshttp://ogj.pennnet.com/articles/web_article_display.cfm?ARTICLE_CATEGORY=GenIn&ARTICLE_ID=189028
De amerikanen zien nog steeds niet zo veel nut in het goed opleiden van mensen ter plekke, en gaan zich nu dan toch bezig houden met de olie veilig stellen.
( Niet dat je er veel aan hebt, als je al een mobieltje hebt in Irak kan je nu dus wel doorgeven dat je nog steeds geen water, geen electriciteit, geen eten en geen werk hebt. )
En om te laten zien hoe goed ze Irak wel niet gaan helpen wordt alles gedaan door Britse en/of Amerikaanse bedrijven ( en liefst nog zonder die Britse ook ).
zie ook www.idleworm.com
een oude bron, van 11 december 2002, maar zeer van toepassing denk ik nu (misschien dat het wel informatie bevat dat men al lang weet)
quote:Geschiedenis blijft zich ( bijna ) altijd herhalen.
Op woensdag 8 oktober 2003 23:13 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.doublestandards.org/raban1.htmleen oude bron, van 11 december 2002, maar zeer van toepassing denk ik nu (misschien dat het wel informatie bevat dat men al lang weet)
quote:Wat ik hier heb gelezen ( in andere post ) zouden ze ondermeer al een nieuwe brandweerkazerne hebben ( met dvd-speler ) en t-shirts van de BFD ( = Bagdhad Fire Department ). En om dat te kunnen lezen zouden de Irakezen ook nog Engelse les krijgen.
Now we are going nation-building in Arabia once again. No one in the present US administration seems to have any useful memory of our earlier adventures in this department, and no one appears able to clearly distinguish between the two crucially different bad-hats with sallow complexions, Osama bin Laden and Saddam Hussein. No one seems to have noticed that toppling Saddam, though it ranks a good deal lower on the agenda than toppling the Sauds, is a necessary part of Osama's larger game plan. We are on the brink of an intervention that will rank in Arabian history beside the Sykes-Picot agreement and the Balfour declaration, and we are bringing to that intervention a terrifying mixture of ignorance and amnesia
Maar goed, ze zitten er dan ook niet voor de Irakezen. Dat kan je ondermeer hier lezen, waarvoor mijn dank Zakjapannertje.
quote:Cnn.com
Blast at Iraq police stationAn explosion has been reported at an Iraqi police station in Sadr City, a mainly Shiite Muslim neighborhood of the Iraq capital.
quote:Fok frontpage
Acht doden bomaanslag politiebureau BagdadIn Bagdad zijn bij een zelfmoordaanslag op een politiebureau zeker drie politiemensen en vijf burgers gedood. Ook raakten er zijn twintig mensen gewond. De chauffeur liet de auto vol met explosieven voor het politiebureau in de sjiitische wijk Sadr City exploderen.
Volgens een politieman, die met verwondingen is opgenomen in een nabijgelegen ziekenhuis, stond een groepje mensen voor het politiebureau toen de auto met grote snelheid kwam aanrijden. De auto botste tegen andere auto's en kwam tot ontploffing.
Een andere politieman voegde er aan toe dat er honderden mensen in het gebouw waren om hun salaris op te halen. Het bebaarde hoofd van de chauffeur is gescheiden van de romp gevonden.
quote:Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=216183&c=23
Spaanse diplomaat in Bagdad gedoodUitgegeven: 9 oktober 2003 10:29
BAGDAD - Een medewerker van de Spaanse ambassade in Bagdad is donderdag in de Iraakse hoofdstad omgebracht. Dat hebben Spaanse functionarissen in Bagdad gemeld.
De diplomaat José Antonio Bernal Gómez werd gedood, toen hij in de deuropening van zijn huis stond. Hij wilde zijn woning net verlaten.
In september had de Spaanse ambassade in Bagdad nog Iraakse medewerkers aangenomen, die voor een betere beveiliging voor de diplomaten moesten zorgen.
De Spaanse premier Aznar was begin dit jaar de belangrijkste bondgenoot van zijn Britse collega Blair en de Amerikaanse president George W. Bush, toen die internationaal steun probeerden te krijgen voor een militaire actie tegen Irak.
Overigens omdat het uitblijven van het vinden van de vermeende massavernietigingswapens steeds meer gaat opbreken is het Bush kamp inmiddels een campagne gestart om te benadrukken dat oorlog tegen Irak de juiste keuze was.
Ik denk dat het voor hem moeilijk zal gaan worden om te herkozen te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 09-10-2003 12:20]
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 09-10-2003 12:28]
quote:Ik denk, en hoop, het ook. De leugens en misleidingen zijn zo duidelijk aan het worden voor het Amerikaanse volk.
Op donderdag 9 oktober 2003 12:20 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat het voor hem moeilijk zal gaan worden om te herkozen te worden.
quote:
But the ongoing turmoil in the country was underscored Thursday by:The death of a U.S. soldier in a grenade attack north of Baghdad;.
The shooting death of a Spanish diplomat in the Iraqi capital (Full story); and
A suicide bombing that killed eight Iraqi police officers at a police station in a largely Shiite neighborhood in Baghdad. (Full story)
quote:En gisteren 3, stond op op VRT TeleTekst geloof ik.
Op donderdag 9 oktober 2003 19:56 schreef Disorder het volgende:
Het was lang zoeken, maar ergens stond op de CNN pagina ook nog een klein berichtje over een gedode Amerikaan in Baghdad vandaag. Dus nog even een samenvatting van vandaag:
Shiietenleider Al-Sadr roept de Shiietische Islamitische Staat Irak uit en formeert een schaduwregering. Dit allemaal op de verjaardag van de 12e profeet/imam/whatever, dus met exttra gratis korting op effectiviteit.
.
quote:Stabiliteit lijkt daar nog niet te komen.
Op zaterdag 11 oktober 2003 19:16 schreef tvlxd het volgende:
Ondertussen in Irak:Shiietenleider Al-Sadr roept de Shiietische Islamitische Staat Irak uit en formeert een schaduwregering. Dit allemaal op de verjaardag van de 12e profeet/imam/whatever, dus met exttra gratis korting op effectiviteit.
.
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:05 schreef tvlxd het volgende:
Ford sluit haar fabriek in Belgie, omdat dat land tegen de oorlog was. Aldus de Belgische geheimedienst, aldus bronnen, aldus het Noord-Hollands Dagblad.
quote:http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/1,3112,8175-Buitenland-Nieuws!Buitenland!__1817763_,00.html
'Sluiting Ford-Genk straf houding in Irak-oorlog'
door onze correspondente -Pascale ThewissenZaterdag 11 oktober 2003 - Genk - De Belgische inlichtingendienst wist al in juni dat de Amerikaanse autobouwer Ford plannen had de fabriek in het Belgisch-Limburgse Genk op te doeken. Reden volgens de inlichtingendienst: de anti-Amerikaanse opstelling van de Belgische regering tijdens de Irak-oorlog. Volgens Ford is deze argumentatie echter 'uit de lucht gegrepen' en wordt er slechts afgeslankt.
Ford, dat in zware financiële moeilijkheden verkeert, wist in juni al dat er gesaneerd moest worden. De autobouwer wilde echter niet het mes zetten in bedrijven in landen die de Irak-politiek van de VS steunden. De klappen moesten vallen in landen 'die weinig coöperatief zijn met de militaire en politieke visie van de Verenigde Staten'. Niet in Spanje dus, maar wel in Duitsland en België.
Dit lekte gisteren uit via de Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg, een dag nadat de Belgische senaat achter gesloten deuren was geïnformeerd over de informatie van de inlichtingendiensten.Woedend
Ford ontkende gisteren dat de Belgische opstelling inzake Irak een rol heeft gespeeld bij de beslissing om de fabriek in Genk af te slanken. Volgens woordvoerder Wilfried Baeken van Ford-Genk is het verhaal 'uit de lucht gegrepen'.
De werknemers reageerden gisterochtend woedend op de berichten over een mogelijk totale sluiting van Ford-Genk. Ze legden accuut het werk neer. Voor de toegangspoorten van de fabriek werden blokkades opgeworpen en autobanden in brand gestoken. Kop van Jut was de Belgische minister van buitenlandse zaken Louis Michel, een uitgesproken tegenstander van de Irak-politiek van de Verenigde Staten.
Topman Lewis Booth van Ford-Europe kondigde vorige week 1.700 ontslagen aan in de fabriek in Keulen. In Genk moeten drieduizend arbeidsplaatsen verdwijnen. De beloofde investering van 900 miljoen euro om de fabriek in Genk geschikt te maken voor de assemblage van de nieuwe Ford Focus komt er niet. De productie van de Ford Transit wordt naar Turkije verplaatst.
Eerder schrapte Ford al veertienhonderd banen in België. Eind volgend jaar moeten er in de fabriek langs het Albertkanaal nog vijfduizend mensen werken, in plaats van de ruim negenduizend nu. Gevreesd wordt dat als in 2006 de laatste Ford Mondeo - het enige model dat nog in Genk geassembleerd zal worden - van de band rolt, de fabriek wordt gesloten. Amerikaanse bronnen zouden dat tegenover de Belgische staatsveiligheid, vergelijkbaar met de Nederlandse AIVD, hebben bevestigd.
Het hoofd van de staatsveiligheid, Koen Dassen, weigerde gisteren elk commentaar op de berichten.
quote:CNN.com
Explosion rocks Baghdad Hotel
An "extremely powerful" explosion hit the Baghdad Hotel Sunday, reducing parts of it to rubble and causing the area to erupt into chaos.
CNN's Harris Whitbeck, who rushed to the scene from four blocks away, said the hotel's rubble was still burning, and "it seems like the whole sky has darkened."
Holy shit. Dat is best een flinke klap geweest. Dat hotel wordt trouwens door de Amerikanen gebruikt om in te verblijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 12-10-2003 12:33]
quote:Maar het Baghdad hotel is geraakt. Niks aan de hand dus, voor hem althans. Ik lees op BBC's website dat het hotel door de CIA gebruikt wordt.
Op zondag 12 oktober 2003 12:33 schreef err het volgende:
journalist Arnold Karskens zit in het Palestine Hotel
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 12-10-2003 12:35]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |