Tis toch te gek voor woorden wat die idioten in den haag allemaal van plan zijn. Ze gooien alles maar uit het ziekenfonds, je zou je nog afvragen waarom je uberhaupt verzekerd bent.
Uiteindelijk houdt het grootste gedeelte van de nederlandse bevolking er minder aan over in januari 2004. Ik vraag me af wat dat voor gedoe op gaat leveren.
ik op Balkenende 2
Dat lucht op
Omdat niemand anders het doet, moet Balkenende 2 het maar doen, anders balanceert Nederland in een mum van tijd boven een afgrond.
Laten ze maar eens loonbevriezing op hun lonen doen en laten hun maar wat van hun enorme loon afstaan voor de welvaart
quote:Uiteraard niet, want iedereen heeft een enorm grote mond, maar er iets van proberen te maken, zelf, is net even teveel moeite!
Op woensdag 17 september 2003 08:15 schreef TimmyAsd het volgende:
zaterdag eerste demonstratie tegen dit kabinet, 13.00 uur op de dam te Amsterdam, iemand die gaat?
quote:Ik zie tot dusverre bijna alleen maar negatieve maatregelen die genomen worden. uiteindelijk worden we er zelf niet beter van. Alleen dat stelletje ambtenaren in den haag
Op woensdag 17 september 2003 08:15 schreef ToBe het volgende:
Helaas dienen niet populaire maatregelen ook zo nu en dan genomen te worden.Omdat niemand anders het doet, moet Balkenende 2 het maar doen, anders balanceert Nederland in een mum van tijd boven een afgrond.
quote:het gaat denk ik niet om het bezuinigen zelf, maar vooral hoe en waar dat wordt gedaan...
Op woensdag 17 september 2003 08:17 schreef ToBe het volgende:[..]
Uiteraard niet, want iedereen heeft een enorm grote mond, maar er iets van proberen te maken, zelf, is net even teveel moeite!
quote:Zoveel verdient een minister niet hoor. Zeker niet gezien als gelet wordt op de enorme verantwoordelijkheid die hij/zij heeft.
Op woensdag 17 september 2003 08:16 schreef pro_jeex het volgende:ook op dit kabinet
Laten ze maar eens loonbevriezing op hun lonen doen en laten hun maar wat van hun enorme loon afstaan voor de welvaart
quote:J.J. Slauerhoff
In Nederland wil ik niet leven,
Men moet er steeds zijn lusten reven,
Ter wille van de goede buren,
Die gretig door elk gaatje gluren.
'k Ga liever leven in de steppen,
Waar men geen last heeft van zijn naasten:
Om t krijschen van mijn lust zal zich geen reiger reppen,
Geen vos zijn tred verhaasten.
quote:Ze nemen nooit hun verantwoordelijkheid
Op woensdag 17 september 2003 08:18 schreef ToBe het volgende:[..]
Zoveel verdient een minister niet hoor. Zeker niet gezien als gelet wordt op de enorme verantwoordelijkheid die hij/zij heeft.
quote:Ik denk dat hij op zich niet hoeft te klagen. De mensen die het nu al moeilijk hebben gaan het straks alleen nog maar moeilijker krijgen. dat vind ik niet kunnen
Op woensdag 17 september 2003 08:18 schreef ToBe het volgende:[..]
Zoveel verdient een minister niet hoor. Zeker niet gezien als gelet wordt op de enorme verantwoordelijkheid die hij/zij heeft.
quote:Complete onzin. Als we nu het begrotingstekort niet zouden terugdringen, is het voor toekomstige regeringen niet eens meer mogelijk om nog wat te ondernemen.
Op woensdag 17 september 2003 08:17 schreef FREAKY_ME het volgende:[..]
Ik zie tot dusverre bijna alleen maar negatieve maatregelen die genomen worden. uiteindelijk worden we er zelf niet beter van. Alleen dat stelletje ambtenaren in den haag
Er zijn tot nu toe idd veel negatieve maatregelen genomen die positief zijn voor de economie an sich. In de laatste jaren van deze regeer periode, zullen we daar ongetwijfeld al profijt van hebben.
quote:ik denk dus nogmaals dat de meesten er ook wel het nu van inzien dat er bezuinigd moet worden. Nogmaals, waarom zo veel en op verkeerde plekken..
Op woensdag 17 september 2003 08:20 schreef ToBe het volgende:[..]
Complete onzin. Als we nu het begrotingstekort niet zouden terugdringen, is het voor toekomstige regeringen niet eens meer mogelijk om nog wat te ondernemen.
quote:Je weet net zo goed als ik dat dit onzin is.
Op woensdag 17 september 2003 08:19 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ze nemen nooit hun verantwoordelijkheid
Wat hun verdienen kan meer vanaf dan wat ik verdien.
Als je ziet dat ze weken van 50-80 uur maken, dan vind ik dat ze dit salaris dubbel en dwars verdienen.
quote:Daarom moeten ze meteen alles maar in een keer omhoog gooien?
Op woensdag 17 september 2003 08:20 schreef ToBe het volgende:[..]
Complete onzin. Als we nu het begrotingstekort niet zouden terugdringen, is het voor toekomstige regeringen niet eens meer mogelijk om nog wat te ondernemen.
Er zijn tot nu toe idd veel negatieve maatregelen genomen die positief zijn voor de economie an sich. In de laatste jaren van deze regeer periode, zullen we daar ongetwijfeld al profijt van hebben.
quote:Daar ben ik ook bang voor ja. Over 4 jaar staat (extreem) links te schreeuwen hoe slecht rechts het wel niet heeft gedaan, en gaan daar natuurlijk ontzettend mee scoren, maar dat Balkenende 2 Nederland financieel weer gezonder heeft gemaakt, dat vergeet dan iedereen even voor het gemak.
Op woensdag 17 september 2003 08:20 schreef schatje het volgende:
Het volk, drie kwart is inmiddels ontvreden, rekent vanzelf wel af.
quote:Daar heeft ie zelf voor gekozen
Op woensdag 17 september 2003 08:21 schreef ToBe het volgende:[..]
Je weet net zo goed als ik dat dit onzin is.
Ik meen dat een minister 150.000 gulden per jaar verdient.Als je ziet dat ze weken van 50-80 uur maken, dan vind ik dat ze dit salaris dubbel en dwars verdienen.
quote:150.000 gulden? Dacht het niet, ff bij de feiten houden.
Ik meen dat een minister 150.000 gulden per jaar verdient.Als je ziet dat ze weken van 50-80 uur maken, dan vind ik dat ze dit salaris dubbel en dwars verdienen.
quote:Ok, dat hoor ik dus zoooooooo vaak.
Op woensdag 17 september 2003 08:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ik denk dus nogmaals dat de meesten er ook wel het nu van inzien dat er bezuinigd moet worden. Nogmaals, waarom zo veel en op verkeerde plekken..
quote:Omdat de economie verrot is, en er wel maatregelen genomen moeten worden.
Op woensdag 17 september 2003 08:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ik denk dus nogmaals dat de meesten er ook wel het nu van inzien dat er bezuinigd moet worden. Nogmaals, waarom zo veel en op verkeerde plekken..
Er zijn en blijven echt wel genoeg opvang netten voor degene die het nodig hebben. Het zal geen vetpot zijn, zoals het misschien tijden was, maar dat kan ook niet in deze tijd.
quote:Bravo!
Reageer AUB met argumenten die op waarheden berusten.......
quote:helaas, me OV geldt alleen doordeweeks, is de schuld van paars
Op woensdag 17 september 2003 08:15 schreef TimmyAsd het volgende:
zaterdag eerste demonstratie tegen dit kabinet, 13.00 uur op de dam te Amsterdam, iemand die gaat?
quote:Doe jij dat ook?
Op woensdag 17 september 2003 08:25 schreef Quoi het volgende:[..]
Bravo!
Wel makkelijk he, zo'n zeiktopic openen!! Pfft.......ik word persoonlijk ziek van al die mensen die maar afgeven op het kabinet/parlement, het is namelijk erg makkelijk om zomaar alles af te kraken. Intussen heeft NL een begrotingstekort van likmevestje, en het gaat nou eenmaal slecht..............Reageer AUB met argumenten die op waarheden berusten.......
quote:altijd dat stakkerige gedoe van links/rechts....
Op woensdag 17 september 2003 08:24 schreef Greyfox het volgende:[..]
typisch PvdA/GL.
quote:Er stond ook ik meen.
Op woensdag 17 september 2003 08:23 schreef pro_jeex het volgende:[..]
150.000 gulden? Dacht het niet, ff bij de feiten houden.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29212
Maar goed, 120.000 euro per jaar voor zoveel werk, zoveel verantwoordelijkheid vind ik nog steeds niet veel.
quote:is wel 250.000 gulden, als ze zo begaan zijn met het land moeten hun OOK inleveren en niet steeds de laagst verdienenden pakken. Ze zijn een kabinet van de rijken, die voelen het het minste.
Op woensdag 17 september 2003 08:26 schreef ToBe het volgende:[..]
Er stond ook ik meen.
Maar goed, 120.000 euro per jaar voor zoveel werk, zoveel verantwoordelijkheid vind ik nog steeds niet veel.
quote:Kom nou toch.. Elke econoom zal je vertellen dat de enige manier om de economie te helpen is te zorgen dat er geld besteed wordt. Ik ben banger dat de maatregelen de zaak alleen maar verergeren, dan verbeteren. Dit zet zoveel kwaad bloed, dat moet er op een bepaalde manier uitkomen. Je kunt het mensen nu eenmaal niet uitleggen dat er dik 800 miljoen in een (overbodig) vliegtuig wordt gestoken, nog eens een paar miljard in een (niet renderende) spoorlijn, terwijl zij op elke cent moeten gaan beknibbelen.
Op woensdag 17 september 2003 08:24 schreef ToBe het volgende:[..]
Omdat de economie verrot is, en er wel maatregelen genomen moeten worden.
quote:het zal zeker geen vetpot worden, en ik heb de terugstap ook geaccepteerd, maar het lijkt wel of alles in het teken staat van het wegwerken van dat begrotingstekort, die term hoor je altijd. Misschien wat meer letten op de burgers zou fijn zijn, veel mensen worden nu ontzettend hard getroffen, en dat mag en kan wel wat minder...
Op woensdag 17 september 2003 08:24 schreef ToBe het volgende:[..]
Omdat de economie verrot is, en er wel maatregelen genomen moeten worden.
Er zijn en blijven echt wel genoeg opvang netten voor degene die het nodig hebben. Het zal geen vetpot zijn, zoals het misschien tijden was, maar dat kan ook niet in deze tijd.
quote:ik ken mensen die ook 50-80 uur p/w draaien, maar die verdienen zeker niet zoveel...
Op woensdag 17 september 2003 08:26 schreef ToBe het volgende:[..]
Er stond ook ik meen.
quote:Ik heb een beetje het idee dat je beeld vertroebeld is. Zoveel geld is het namelijk echt niet...
Op woensdag 17 september 2003 08:27 schreef pro_jeex het volgende:[..]
is wel 250.000 gulden, als ze zo begaan zijn met het land moeten hun OOK inleveren en niet steeds de laagst verdienenden pakken. Ze zijn een kabinet van de rijken, die voelen het het minste.
Ik zie het probleem echt niet, in het bedrijfsleven verdienen ze voor minder uren en minder verantwoordelijkheid veel en veel meer.
quote:precies, pak de rijksten nou eens wat harder aan dan de armen!
Op woensdag 17 september 2003 08:27 schreef pro_jeex het volgende:[..]
is wel 250.000 gulden, als ze zo begaan zijn met het land moeten hun OOK inleveren en niet steeds de laagst verdienenden pakken. Ze zijn een kabinet van de rijken, die voelen het het minste.
Er moet 17 miljard euro bezuinigd worden, we zijn met 16 miljoen. Iedereen 1000 euro eenmalige belasting en dat laatste miljard vergeten we even.
quote:Non-argument, familie is net even iets anders dan een heel land...
Op woensdag 17 september 2003 08:29 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ik ken mensen die ook 50-80 uur p/w draaien, maar die verdienen zeker niet zoveel...
hebben ook verantwoordelijikheden, voor hun familie....
quote:Ministers hebben net zo'n verantwoordelijkheid als top managers in het bedrijfsleven en verdienen stukken minder.
Op woensdag 17 september 2003 08:26 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Doe jij dat ook?
Ministers verdienen het dubbele van dit hoorhttp://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29212
quote:Dat is de grondslag van een progressief belastingstelsel.. Rijken bepalen al proportioneel meer.
Op woensdag 17 september 2003 08:30 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
precies, pak de rijksten nou eens wat harder aan dan de armen!
quote:En die worden ook al flink aangepakt hoor, ik zou hier graag postje neerzetten uit W&G ware niet dat ik zo naar mijn werk moet.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:31 schreef Libris het volgende:
.......en dat laatste miljard vergeten we even.
maargoed, ik ga naar school, om mijn toekomst te redden o.i.d.
quote:iedereeen gaat er op achteruit, maar de armen worden er het grootst de dupe van...
Op woensdag 17 september 2003 08:32 schreef ToBe het volgende:[..]
En die worden ook al flink aangepakt hoor, ik zou hier graag postje neerzetten uit W&G ware niet dat ik zo naar mijn werk moet.
quote:Leuk, we laten baby's en kleuters hun leven beginnen met een schuld. Goed plan. En heb je je ook gerealiseerd dat er genoeg mensen zijn, die niet eens 1000 EuroCENT hebben om een beetje normaal van te leven, laat staan 1000 Euro?
Op woensdag 17 september 2003 08:31 schreef Libris het volgende:
Het lijkt op het moment wel een beetje paniekvoetbal. Daar een paar miljoentjes weghalen, oei weer een tegenvaller, dan de pil maar uit het ziekenfonds, scheelt weer een paar miljoentjes.Er moet 17 miljard euro bezuinigd worden, we zijn met 16 miljoen. Iedereen 1000 euro eenmalige belasting en dat laatste miljard vergeten we even.
quote:Helemaal mee eens 120.000 euro vind ik een goed salaris
Op woensdag 17 september 2003 08:31 schreef ToBe het volgende:[..]
Non-argument, familie is net even iets anders dan een heel land...
De link in je sub doet het niet
quote:Je wou zeggen dat de ecomonie niet slecht is? Sorry hoor, maar dat is pure onzin en dat weet je zelf ook.
Op woensdag 17 september 2003 08:28 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Kom nou toch.. Elke econoom zal je vertellen dat de enige manier om de economie te helpen is te zorgen dat er geld besteed wordt. Ik ben banger dat de maatregelen de zaak alleen maar verergeren, dan verbeteren. Dit zet zoveel kwaad bloed, dat moet er op een bepaalde manier uitkomen. Je kunt het mensen nu eenmaal niet uitleggen dat er dik 800 miljoen in een (overbodig) vliegtuig wordt gestoken, nog eens een paar miljard in een (niet renderende) spoorlijn, terwijl zij op elke cent moeten gaan beknibbelen.
Naar ik meen, leverde die vliegtuigen nog meer op dan ze kosten in de vorm van werkgelegenheid, maar weet ik niet zeker (woon niet in Nederland dus kan het nieuws wat minder makkelijk volgen).
quote:Weer zo'n links argument, bovendien zijn er geen armen in Nederland.
quote:Ik snap echt niet dat mensen daarover kunnen vallen.
Op woensdag 17 september 2003 08:33 schreef Libris het volgende:[..]
Helemaal mee eens 120.000 euro vind ik een goed salaris
De link in je sub doet het niet
[offtopic]die fotoboek link? werkt hier perfect hoor[/offtopic]
quote:Zij moeten maar eens een goed voorbeeld geven en zich niet continue volproppen met geld, dat is geen doen als het economisch slecht gaat.
Op woensdag 17 september 2003 08:32 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ministers hebben net zo'n verantwoordelijkheid als top managers in het bedrijfsleven en verdienen stukken minder.
Zelfs de voorzitter van de NOS verdient al meer dan een minister.
quote:Dat zeg ikniet. Ik zeg dat de maatregelen die nu genomen worden totale onzin zijn. En dat werk en geld opleveren van dat vliegtuig moeten we nog maar afwachten. Voorlopig is het aantal tegenorders ver beneden de maat en moet er vooral geld bij. En aangezien er nog nooit een project binnen het budget is afgesloten, gaat er ook bij de JSF gegarandeerd geld bij die 800 miljoen moeten...
Op woensdag 17 september 2003 08:33 schreef ToBe het volgende:[..]
Je wou zeggen dat de ecomonie niet slecht is? Sorry hoor, maar dat is pure onzin en dat weet je zelf ook.
Naar ik meen, leverde die vliegtuigen nog meer op dan ze kosten in de vorm van werkgelegenheid, maar weet ik niet zeker (woon niet in Nederland dus kan het nieuws wat minder makkelijk volgen).
quote:Duh, ik weet heus wel dat dit geen reeel plan is, maar het was meer om te illustreren dat we er gemiddeld 100 euro per maand op achteruit gaan. Dit is best te overzien.
Op woensdag 17 september 2003 08:33 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Leuk, we laten baby's en kleuters hun leven beginnen met een schuld. Goed plan. En heb je je ook gerealiseerd dat er genoeg mensen zijn, die niet eens 1000 EuroCENT hebben om een beetje normaal van te leven, laat staan 1000 Euro?
quote:mee eens is
quote:ik ook
Op woensdag 17 september 2003 08:36 schreef FREAKY_ME het volgende:[..]
mee eens is
quote:Hamer nou eens niet zo door op een voorbeeld. Het was een illustratie, en aangezien we nog altijd progressieve belastingen e.d. hebben komen de armsten onder ons echt niet aan zo'n bedrag.
Op woensdag 17 september 2003 08:39 schreef FREAKY_ME het volgende:
die 100 euro verschil kan voor een aantal families best essentieel zijn...
quote:Ik heb geen cijfers genoemd hoor, je bent in de war met iemand anders. Ik weet nl geen bal van die salarissen van die bobo's........dus zeg ik er ook niks over. Wel weet ik dat ze mega lange dagen draaien....
Op woensdag 17 september 2003 08:26 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Doe jij dat ook?
Ministers verdienen het dubbele van dit hoorhttp://frontpage.fok.nl/news.fok?id=29212
Ik zeg ook niet dat ik de miljoenennota/kabinet Balkenende rechtvaardig, maar er zijn goede en slechte punten, en er wordt altijd zo makkelijk gezeken op alles. Ga daar zelf dan zitten, aub.
quote:Ik had graag gezien dat we nu een links kabinet hadden en dan eens gekeken hoe het met de economie zou gaan...
Op woensdag 17 september 2003 08:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ik ook
quote:Dan hadden al die links-bashers gewoon eens links moeten stemmen op 22 januari. We wisten toen al dat het slecht ging met de economie. Nou, had een links kabinet aan de macht geholpen en was lekker achterover gaan zitten kijken hoe ze de boel verkloten. Als ze de boel zouden verkloten. Maar dat risico durft men niet te nemen. Stel; je voor, dat blijkt dat ze het goed doen. Een beetje de situatie in Oss na de vorige Gemeenteraadsverkiezingen. De SP die het verbazingwekkend goed deed, zodat de andere partijen gauw een frontje vormden om de SP van het kussen te gooien.
Op woensdag 17 september 2003 08:42 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik had graag gezien dat we nu een links kabinet hadden en dan eens gekeken hoe het met de economie zou gaan...
quote:Maar ja dat kabinet wat er nu zit is een asociaal conservatief rechts regering en die ga ik niet lopen verdedigen
Ik had graag gezien dat we nu een links kabinet hadden en dan eens gekeken hoe het met de economie zou gaan...
quote:Liever niet, dat had pas echt een ramp geweest.
quote:Dat is ook precies wat ik bedoelde
Op woensdag 17 september 2003 08:46 schreef Greyfox het volgende:[..]
Liever niet, dat had pas echt een ramp geweest.
Lekker leven met vooruitgang voor iedereen en een begrotingstekort van 5% en dus een staatsschuld van 'heb-ik-jou-daar'.
Wie dan leeft wie dan zorgt.
quote:Dat bewijst wel dat de gemiddelde Nederlander het politieke inzicht van een kuiken met hersenschudding heeft. Men blaat maar over wat links zou doen en hoe links ons land te gronde zou richten, want men zou alleen maar uitgeven. Alsof links geen politiek en economisch realisme kent. Ook een linkse regering zou bezuinigd hebben, alleen wel op een iets normalere en socialere manier.
Op woensdag 17 september 2003 08:46 schreef Greyfox het volgende:[..]
Liever niet, dat had pas echt een ramp geweest.
Lekker leven met vooruitgang voor iedereen en een begrotingstekort van 5% en dus een staatsschuld van 'heb-ik-jou-daar'.
Wie dan leeft wie dan zorgt.
quote:Ok, je moet klein beginnen maar ik zou "Oss besturen" toch niet willen vergelijken met het runnen van een land.
Op woensdag 17 september 2003 08:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dan hadden al die links-bashers gewoon eens links moeten stemmen op 22 januari. We wisten toen al dat het slecht ging met de economie. Nou, had een links kabinet aan de macht geholpen en was lekker achterover gaan zitten kijken hoe ze de boel verkloten. Als ze de boel zouden verkloten. Maar dat risico durft men niet te nemen. Stel; je voor, dat blijkt dat ze het goed doen. Een beetje de situatie in Oss na de vorige Gemeenteraadsverkiezingen. De SP die het verbazingwekkend goed deed, zodat de andere partijen gauw een frontje vormden om de SP van het kussen te gooien.
Dan nog de JSF blunder waar we niet echt veel voor terugkrijgen, en de Betuwe lijn die veel duurder blijkt.
.
En als op klap op de vuurpijl hebben we er straks een hele zooi werklozen bij .
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 17-09-2003 08:49]
ik werp vanmiddag wel weer een blikje op dit topic
quote:WEC het was sarcastisch bedoelt. Ik zou never nooit links stemmen, ik kan me in 99% van hun ideeen niet vinden. Nee dankje.
Op woensdag 17 september 2003 08:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dan hadden al die links-bashers gewoon eens links moeten stemmen op 22 januari. We wisten toen al dat het slecht ging met de economie. Nou, had een links kabinet aan de macht geholpen en was lekker achterover gaan zitten kijken hoe ze de boel verkloten. Als ze de boel zouden verkloten. Maar dat risico durft men niet te nemen. Stel; je voor, dat blijkt dat ze het goed doen. Een beetje de situatie in Oss na de vorige Gemeenteraadsverkiezingen. De SP die het verbazingwekkend goed deed, zodat de andere partijen gauw een frontje vormden om de SP van het kussen te gooien.
Ze hebben zo nu best leuke ideetjes, maar om er nou een complete regering van te maken? Dan emigreer ik wel direct permanent.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:49 schreef schatje het volgende:
Tja, aan de onderkant is het makkelijk om te snoeien.Die mensen gaan er nog het meeste op achteruit.
quote:Vorral doen. Ik vind toch al dat mensen die ervoor kiezen ergens anders te gaan studeren of te gaan werken automatisch hun staatsburgerschap (of in ieder geval hun stemrecht) zouden moeten inleveren.
Op woensdag 17 september 2003 08:49 schreef ToBe het volgende:[..]
WEC het was sarcastisch bedoelt. Ik zou never nooit links stemmen, ik kan me in 99% van hun ideeen niet vinden. Nee dankje.
Ze hebben zo nu best leuke ideetjes, maar om er nou een complete regering van te maken? Dan emigreer ik wel direct permanent.
quote:Wat een complete onzin. Waarom zou je in hemels naam niet ervoor kiezen om ergens anders te gaan studeren/werken? Sorry dat ik het zeg, maar je blaat ontzettend.
Op woensdag 17 september 2003 08:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vorral doen. Ik vind toch al dat mensen die ervoor kiezen ergens anders te gaan studeren of te gaan werken automatisch hun staatsburgerschap (of in ieder geval hun stemrecht) zouden moeten inleveren.
En stemrecht? Waarom in hemelsnaam. Dit soort dingen zijn vaak niet permanent, dus wat je zegt slaat totaal, nergens op.
En nu ben ik naar werk.
Tot later.
quote:Precies. Dus is het makkelijk bashen he? Wel opmerkingen maken als die jij maakte, maar als de dood dat het ooit gebeurt en dat dan blijkt dat een linkse regering (of centrum links) het vele malen beter zou doen.
Op woensdag 17 september 2003 08:49 schreef ToBe het volgende:[..]
WEC het was sarcastisch bedoelt. Ik zou never nooit links stemmen, ik kan me in 99% van hun ideeen niet vinden. Nee dankje.
quote:Definieer "vele malen beter".
Op woensdag 17 september 2003 08:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Precies. Dus is het makkelijk bashen he? Wel opmerkingen maken als die jij maakte, maar als de dood dat het ooit gebeurt en dat dan blijkt dat een linkse regering (of centrum links) het vele malen beter zou doen.
quote:[Centraal] Spui hier je gal op kabinet balkenende
Op woensdag 17 september 2003 08:56 schreef Greyfox het volgende:[..]
Definieer "vele malen beter".
Wat had je in gedachten dan?
quote:Die is erg goedkoop.
Op woensdag 17 september 2003 08:57 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
[Centraal] Spui hier je gal op kabinet balkenende
quote:haha, leuk, op het moment betaal ik nog flinke inkomstenbelasting in Nederland, maar maak geen gebruik van de voorzieningen. Een jaartje ergens anders studeren of werken en dan geen Nederlands staatsburger meer zijn?
Op woensdag 17 september 2003 08:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vorral doen. Ik vind toch al dat mensen die ervoor kiezen ergens anders te gaan studeren of te gaan werken automatisch hun staatsburgerschap (of in ieder geval hun stemrecht) zouden moeten inleveren.
quote:een autoritair links systeem zou wel wat kunnen beginnen.
Op woensdag 17 september 2003 08:59 schreef Greyfox het volgende:[..]
Die is erg goedkoop.
Wat zou een linkse regering beter doen dan?
Ik kan met niet herinneren dat ik een tegenbegroting gezien heb.
iedereen heeft last van de bezuinigingen behalve hij niet.
quote:Sluit ik me bij aan!
Op woensdag 17 september 2003 09:05 schreef snowbutterfly82 het volgende:
WEG met die balkenende !!!
quote:[sarcasm mode] Precies!! [/sarcasm mode]
Op woensdag 17 september 2003 09:09 schreef Shifty het volgende:
Gewoon lekker de kinderbijslag afschaffen...vooral de transacties die naar het buitenland gaan. Bespaar je toch al een aantal miljoentjes.
quote:Wat is de armoedegrens in nederland?
Op woensdag 17 september 2003 09:16 schreef Aventura het volgende:
Zij belanden door de maatregelen op de armoedegrens.
quote:Onder welke steen hebben ze jou vandaan getrokken??
Op woensdag 17 september 2003 09:16 schreef Aventura het volgende:
Guttegut, wat zit iedereen weer te piepen. De mensen die het hardste schreeuwn, zijn vast degenen die ontzettend hebben binnengehaald de afgelopen jaren. Ja, dat is het wel even slikken als je niet meer elke dag rundercarpaccio op je brood kan, maar af en toe ook pindakaas. En gut, wat hakt het er hard in zeg, poe poe je moet nu wel 1,50 per doktersrecept betalen, nounounou. En oh wat erg! Je krijgt nu nog maar een loonstijging van 3%, in plaats van de 7% die je gewend was.
Mensen leer dingen toch eens in perspectief zien, en werk gewoon mee aan de 'wederopbouw' van ons land.
Wat is dus wel zuur vind zijn de mensen die nu in de WAO zitten of dreigen te komen. Zij belanden door de maatregelen op de armoedegrens. Ook voor WW-ers is het balen, vooral die met een eigen huis. Zijn ze langer dan een half jaar werkloos, dan moeten zij eerst hun huis verkopen willen ze in aanmerking kunnen komen vor een uitkering. Lastig als je bv. kinderen hebt om voor te zorgen. Maar ook hier geldt: nog steeds hoeft er niemand te verhongeren.
Tuurlijk voor 2x jan modaal is het geen enkel probleem hoor die 1,50 eurie per recept, want zo vaak kom ik niet bij de dokter. En de pindakaas ipv rundercarpaccio is ook niet zo erg.
Alleen laat het nou precies zo zijn dat mensen die in de WAO komen ook vaak mensen zijn die enige kwalen hebben. Waaro zouden ze anders in de WAO terecht komen.
Dus concreet gezien krijgen mensen die ziek zijn en daardoor dus minder verdienen ook nog eens een extra schop omdat ze vaak medicijnen nodig hebben. En straks als je niet voor 100% in de WAO zit krijg je niks, dus dan bijstand, en van 600 euro ook nog 1,50 eurie voor een recept.
Nee hoe kom ik erbij dat dit asociaal is, maar als tegenmaatregel geven we de mensen met een lease-auto een voordeeltje. Dat is het weer gelijk want veel WAO'ers hebben natuurlijk een leasebak.
dan heb ik het niet eens over de extrakosten voor zittend vervoer. Dat zijn GVD alleen maar bejaarde en gehandicapte, en daar ga je op snoeien???? sorry maar dan spoor je niet.........
quote:dat is nou net het probleem, dat kan lang niet iedereen.
Op woensdag 17 september 2003 09:18 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wat is de armoedegrens in nederland?
Geen PC met ADSL kunnen betalen?
Volgens mij kan iedereen onderdak, eten en kleding betalen.
quote:Kan jij wel lezen? Lees de onderste 5 regels nog maar eens.
Op woensdag 17 september 2003 09:25 schreef Aequitas het volgende:[..]
Onder welke steen hebben ze jou vandaan getrokken??
Tuurlijk voor 2x jan modaal is het geen enkel probleem hoor die 1,50 eurie per recept, want zo vaak kom ik niet bij de dokter. En de pindakaas ipv rundercarpaccio is ook niet zo erg.
Alleen laat het nou precies zo zijn dat mensen die in de WAO komen ook vaak mensen zijn die enige kwalen hebben. Waaro zouden ze anders in de WAO terecht komen.
Dus concreet gezien krijgen mensen die ziek zijn en daardoor dus minder verdienen ook nog eens een extra schop omdat ze vaak medicijnen nodig hebben. En straks als je niet voor 100% in de WAO zit krijg je niks, dus dan bijstand, en van 600 euro ook nog 1,50 eurie voor een recept.
Nee hoe kom ik erbij dat dit asociaal is, maar als tegenmaatregel geven we de mensen met een lease-auto een voordeeltje. Dat is het weer gelijk want veel WAO'ers hebben natuurlijk een leasebak.
dan heb ik het niet eens over de extrakosten voor zittend vervoer. Dat zijn GVD alleen maar bejaarde en gehandicapte, en daar ga je op snoeien???? sorry maar dan spoor je niet.........
Ja, later wordt het beter met de economie, wie weet, maar het gaat niet om economie maar om MENSEN!
Ik wil types als 'tobe' wel eens zien/horen als ze ernstig ziek zijn, drie kinderen hebben of wegens omstandigheden in de schulden komen. Kijken of ze dan nog steeds zo PRO-BAKELLENDE zijn!
Nederland bestaat uit mensen niet uit cijfers!
quote:Volgens mij valt dat nog wel mee.
Op woensdag 17 september 2003 09:29 schreef gunhead het volgende:[..]
dat is nou net het probleem, dat kan lang niet iedereen.
1 ouder gezin, 4 kinderen, dikke huur, en dan rond moeten komen van een uitkering
Ze zien toch zelf wel dat dan het eind zoek is en er geen weg terug is, dan zal satan de wereld overnemen en is het paradijs ten einde.
Of zou het toch iets anders liggen?
En dan zeggen er mensen dat je 'maar eens pindakaas moet leren eten'.
quote:Dat ben ik helemaal met je eens
Op woensdag 17 september 2003 09:36 schreef plato242 het volgende:
Ha, stel dat je aids of kanker hebt, dan ben je arbeidsongeschikt en krijg je heel weinig. Mara je moet wel vier keer per week met een bundel recepten naar de apotheek. Dan wordt die 1,50 per recept ineens onbetaalbaar. Naar de tandarts kun je ook niet meer want die wordt niet vergoed, terwijl je wel je gebit moet laten saneren voordat je aan de chemo gaat wil je niet in een wereld van pijn terechtkomen.
Je dochter heeft inmiddels twee kinderen want ze kon de pil niet meer betalen en je zoon woont op zn 33ste in een eenkamerwoning want de woningcorporaties hebben hun huren 'vrije marktconform' mogen aapassen.En dan zeggen er mensen dat je 'maar eens pindakaas moet leren eten'.
quote:
Ha, stel dat je aids of kanker hebt, dan ben je arbeidsongeschikt en krijg je heel weinig. Mara je moet wel vier keer per week met een bundel recepten naar de apotheek. Dan wordt die 1,50 per recept ineens onbetaalbaar. Naar de tandarts kun je ook niet meer want die wordt niet vergoed, terwijl je wel je gebit moet laten saneren voordat je aan de chemo gaat wil je niet in een wereld van pijn terechtkomen.
Je dochter heeft inmiddels twee kinderen want ze kon de pil niet meer betalen en je zoon woont op zn 33ste in een eenkamerwoning want de woningcorporaties hebben hun huren 'vrije marktconform' mogen aapassen.En dan zeggen er mensen dat je 'maar eens pindakaas moet leren eten'.
Helemaal mee eens!
quote:Stel je hebt een kleine 'beschadiging' opgelopen en je komt gelukkig in de WAO terecht.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:45 schreef Greyfox het volgende:[..]
Stel je hebt een kleine 'beschadiging' opgelopen en je komt gelukkig in de WAO terecht.
Mooi veel vrije tijd en een leuke uitkering.
Gelukkig kun je zwart nog wat bijverdienen, want eigenlijk is er niets met je aan de hand.
Dan is het extra balen dat je opnieuw gekeurd moet worden en dat daar waarschijnlijk uitkomt dat je gewoon aan het werk kunt (moet).
Dat is toch belachelijk!
Kijk weet wel waar je het overhebt voordat je jezelf van een mening voorziet...
quote:Mensen die wel kunnen werken mogen ook best werken wat mij betreft. Ik had het over aids of kanker. Lijkt me niet dat je dan kunt werken.
Op woensdag 17 september 2003 09:45 schreef Greyfox het volgende:[..]
Stel je hebt een kleine 'beschadiging' opgelopen en je komt gelukkig in de WAO terecht.
Mooi veel vrije tijd en een leuke uitkering.
Gelukkig kun je zwart nog wat bijverdienen, want eigenlijk is er niets met je aan de hand.
Dan is het extra balen dat je opnieuw gekeurd moet worden en dat daar waarschijnlijk uitkomt dat je gewoon aan het werk kunt (moet).
Dat is toch belachelijk!
Balkenende = onmenselijk.
Wil die aars wat aan de werkloosheid en de economische groei, maakt hij het onmogelijk om oude dure werknemers af te laten vloeien (lees: DUMPEN) en geeft dus op deze manier de jonge goedkope werknemer geen kans. Onder de jeugd is op dit moment de werkloosheid 25%...
Ander gevolg is dat Nederland te duur blijft als productie land. Als kennisland niet, maar daarvoor moet eigenlijk het budget voor onderwijs verdubbeld worden...
quote:Nee, is realistisch.
Op woensdag 17 september 2003 10:01 schreef plato242 het volgende:[..]Balkenende = onmenselijk.
Maar de sociale egoisten verdommen het om zelf een paar tientjes in te leveren en krijsen met valse retoriek dat de chronisch zieken aan hun lot overgelaten worden, wat gewoon een smerige leugen is.
Iedereen moet inleveren, dus jij ook. Tenzij je je kinderen met een failliet land op wilt zadelen omdat je zelf te beroerd bent wat meer in te leveren. Das pas socialisme.
quote:Wat een lachwekkend, stom en van iedere realiteit gespeend dom lul verhaal.
En die zoon van 33 die in een 1-kamerwoning woont is gewoon een loser, net zoals die dochter die nog geen 50 euro PER JAAR kan missen aan de pil. Moet ze maar lekker niet neuken, condooms zijn duurder
ALS je ook maar 1 seconde had gelezen wat het akkoord inhoudt ipv als een olifant lopen te schetteren dan had je geweten dat chronisch zieken ontzien worden en extra gecompenseerd worden.
Maar nee het blert natuurlijk veel makkelijker met zogenaamde zielige verhalen. Je lijkt Jan Mulder wel die zat te bleren gisteren en gewoon ijskoud leugens verspreide en daarna toegaf dat hij helemaal niet had geluisterd wat er nu precies afgeschaft gaat worden. Blaat blaat blaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 17-09-2003 10:10]
quote:Nou, dit is echt een overtuigende reactie hoor.
Op woensdag 17 september 2003 09:56 schreef Aequitas het volgende:
Dat was een aantal jaren geleden zo, sindsdien is de keurig zo streng dat dit soort mensen er allang niet meer in komen.Kijk weet wel waar je het overhebt voordat je jezelf van een mening voorziet...
Die keuringen worden wel strenger, maar zijn nog lang niet streng genoeg.
Mensen snappen niet dat ze een verantwoordelijkheid tov de maatschappij hebben om te werken als ze het enigszinds kunnen.
quote:Ah...Vertel maar eens hoe je moet rondkomen als je in een rolstoel zit en je ziekenvervoer niet meer betaald wordt. vertel maar eens waar je het geld vand e tandarts dan vandaan moet halen. En hoe je je recpten moet betalen. Vertel dat maar eens.
Op woensdag 17 september 2003 10:06 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
krijsen met valse retoriek dat de chronisch zieken aan hun lot overgelaten worden, wat gewoon een smerige leugen is.
Iedereen weet dat jij een socialisme hater bent maar zelfs jij moet kunnen inzien dat wat er nu gebeurt IEDEREEN treft, dus ook jou. Nu misschien nog niet maar als jij ooit een ongeluk krijgt ben JIJ OOK aangewezen op een verzorgingsstaat. Als die er niet meer is zal het je nog zwaar vallen.
Maar aangezien dat alleen maar linkse retoriek is mag jij mij vertellen hoe het wel moet met zieken, zwakken en bijstandsmoeders.
quote:Ohhja?
Op woensdag 17 september 2003 10:09 schreef Greyfox het volgende:[..]
Mensen snappen niet dat ze een verantwoordelijkheid tov de maatschappij hebben om te werken als ze het enigszinds kunnen.
quote:Omdat je levensonderhoud wel ergens vandaan moet komen he? Aso! Ipv te teren op andermans zak!
Op woensdag 17 september 2003 10:14 schreef plato242 het volgende:[..]
Ohhja?
Want?
"het is een bende met balkenende"
[Dit bericht is gewijzigd door MlR op 17-09-2003 10:20]
quote:Je krijgt een compensatie van de overheid, knul.
Op woensdag 17 september 2003 10:13 schreef plato242 het volgende:[..]
Ah...Vertel maar eens hoe je moet rondkomen als je in een rolstoel zit en je ziekenvervoer niet meer betaald wordt. vertel maar eens waar je het geld vand e tandarts dan vandaan moet halen. En hoe je je recpten moet betalen. Vertel dat maar eens.
Vertel dan maar eens de waarheid, ipv alleen maar rechts om het rechts te zijn.
quote:Ja het treft ook mij, en nee ik vind het ook niet leuk. Maar ik zie tenminste wel in dat het noodzakelijk is om nu pas op de plaats te maken, want anders is het land over 20 jaar failliet en kan je de HELE verzorgingsstaat vaarwel zeggen.
Iedereen weet dat jij een socialisme hater bent maar zelfs jij moet kunnen inzien dat wat er nu gebeurt IEDEREEN treft, dus ook jou. Nu misschien nog niet maar als jij ooit een ongeluk krijgt ben JIJ OOK aangewezen op een verzorgingsstaat. Als die er niet meer is zal het je nog zwaar vallen.Maar aangezien dat alleen maar linkse retoriek is mag jij mij vertellen hoe het wel moet met zieken, zwakken en bijstandsmoeders.
Maar dat schijnt zo moeilijk te begrijpen te zijn.
Verder doe je alsof men die mensen totaal aan hun lot overlaat, maar dat is gewoon een smerige leugen. Ze krijgen uitkeringen die de hoogste blijven van de wereld, alleen worden er op een paar puntjes een paar zaken wat kleiner gemaakt.
Worden we dan vogelvrij verklaard? Kunnen we geen handel meer voeren met de rest van Europa?
Wat.....als..........
quote:Netjes verdeeld dus.
Op woensdag 17 september 2003 10:13 schreef plato242 het volgende:
jij moet kunnen inzien dat wat er nu gebeurt IEDEREEN treft, dus ook jou.
quote:Mocht de gulden ooit terug komen (wat ik niet verwacht) zullen de prijzen echt niet afgerond gaan worden naar die prijs die ze eerst waren
Op woensdag 17 september 2003 10:19 schreef Shifty het volgende:
Wat nou als we uit die EU stappen, die Euro lekker in de Noordzee pleuren en ons vertrouwde gulden weer terug krijgen?? Wat gebeurt er dan met ons?? Kan iemand mij dat vertellen?Worden we dan vogelvrij verklaard? Kunnen we geen handel meer voeren met de rest van Europa?
Wat.....als..........
Ben er zelf al ruim 6 jaar lid van, actief lid, twee keer kandidaat geweest voor de Provinciale Staten van Overijssel, en hou van actievoeren!
De SP heeft dit al uitgebreidt aangegeven voooooor de verkiezingen!
* De sociale zekerheid die nog verder uitgehold wordt.
* Het ziekenfonds dat geplunderd wordt
* de armen krijgen het steeds armer en de rijken worden steeds rijker
Ik wil niet zeggen dat het met de SP wel allemaal op te lossen is, maar dat nu ineens iedereen steen en been gaat lopen klagen irriteert me mateloos. In de verkiezingstijd hoor je ze alleen maar lullen; "Ja die SP is mij toch te radicaal hoor"Ik ga op safe en stem wat de grote meerderheid ook stemt"CDA of VVD of PVDA dus!
Jullie sukkels worden nu gewoon "beloond" voor je domme keuze!
Hol nou eens niet achter de menigte aan, en basseer je keuze voor een politieke partij op de inhoud...en dan niet die blaadjes van de grote partijen gaan lezen die ze je vlak voor de verkiezingen in de handen drukken!
Ga kijken wat ze buiten verkiezingstijd doen!
Niemand die kan lopen beweren dat de SP buiten verkiezingstijd niet dezelfde standpunten inneemt dat in de verkiezingstijd!
En actievoeren doen we ook...de rest van die hufters zie je niet!
Nee, zieltjes winnen als het weer verkiezingstijd is!
Nou, en wat mogen we blij zijn met dat referendum over Europese wetten...mogen we meebeslissen over iets wat de meeste Nederlanders echt geen bal interesseert en wat bijna niemand wat zegt!
Ze hadden ons moeten laten mee beslissen over dingen die ONS aangaan, die kut euro bijvoorbeeld!
Er zijn ook landen waar de bevolking wel mee mocht beslissen!
Maar nee, wij niet!
En dat nog onze eigen schuld ook (niet de mijne) want niemand die zijn bek open trok toen de beslissing gemaakt werd...en bijna 80 procent zag het allemaal wel zitten..ze zagen het nut van een referendum dus niet in...en vlak voordat ie er kwam iedereen ineens zeiken over dat ding!
Ik heb vanaf het begin gezegd dat die euro niets zou worden en met mij de SP...ik heb me de tering geplakt met EURO NEE stickers en vaak genoeg de discussie gevoerd met mensen!
Ik had een deal moeten maken destijds!
Iedereen die TOEN voor die euro was zou mij dan een fles berenburger geven als ie NA de invoering van de euro zou gaan klagen! Ik zweer het jullie! Ik had onderhand wel een berenburgerkelder aan kunnen leggen in dat geval! Jammer dat ik daar toen niet aan gedacht heb!
Kortom Balkenellende sucks!
Hilje heeft gesproken
"Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could only do a little."
quote:als heel Nederland om 8:13 op zijn/haar werk zou zitten ipv thuis achter fok zouden al deze maatregelen niet nodig zijn
Op woensdag 17 september 2003 08:13 schreef FREAKY_ME het volgende:
deze kan wel dicht, want er zijn al genoeg topics hierover
Hadden we dit kabinet altijd maar gehad, dan was ons land economisch gezien veel verder gekomen.
quote:Het is wel duidelijk dat jij niet weet waar je over praat!
Op woensdag 17 september 2003 17:38 schreef Hidden_Horror het volgende:
Ik vind dit kabinet top!Hadden we dit kabinet altijd maar gehad, dan was ons land economisch gezien veel verder gekomen.
En Babe watch: er zijn dus mensen die de dupe zijn geworden van dit asociale beleid!
Ik heb 2 jaar op notariskantoren gewerkt maar ben er zonder pardon uitgekickt omdat de werkgelegenheid nada nop was! samen met mij nog 4 anderen! de rest zit er op vast contract dus kan er niet zo gemakkelijk uit...maar ik heb begrepen dat iedereen daar nog loopt te neus peuteren omdat de woningmarkt ingeklapt is!
Ik begin volgende week weer aan een studie (thuis studie) en wil daarnaast gewoon werken, maar de banen liggen niet voor het oprapen. Ik ga studeren voor Uitvaartbegeleider...is een ambitie die ik al enkele jaren heb en met deze economie helemaal geen slechte keuze.
Want in de uitvaartbranche zal altijd werk zijn!
En met het beleid dat nu uitgestippeld is (zie: ziekenfonds, gezondheidszorg, sociale zekerheid, etc.) kon het wel eens zijn dat de uitvaartbranche het straks alleen maar drukker gaat krijgen!
Ja....er zijn ook mensen die nadenken over hun toekomst en dus weer aan de studie gaan! Dus ga niet van die ongenuanceerde uitspraken doen voordat je weet waar je over praat!
quote:Volgens mij hadden mensen niet beter kunnen stemmen (mischien wat meer VVD en minder CDA)
Op woensdag 17 september 2003 18:51 schreef Mystic het volgende:
En denk nou is een keer na waar je op stemt!
Zeker als je de oplossingen van Links hoort. Daar lopen de rillingen van over je rug
PS: De leukste slogan die ik vandaag hoorde: Balkende II sociaal, maar is dat alleen voor boven modaal!
quote:Ze versoberen het juist om ervoor te zorgen dat de premies in de toekomst niet explosief blijven stijgen.
Op woensdag 17 september 2003 19:10 schreef Djeez het volgende:
En ja, ik hamer ook maar door over het ziekenfonds. De premie gaat weer stijgen, en je krijgt er veel minder voor terug!
Je onderschrift laat, net als de rest van je verhaal, te wensen over...
Trots zijn op je verleden? Kom nou!
We waren 1 van de laatsten die slavernij afschaften!
En onze zeehelden?????? Laat me niet lachen zeg!
Die hufters hebben Afrika en Azie gewoon leeggeplunderd en gekoloniseerd...de mensen die tegensputterden werden op boten gezet en als slaaf verkocht! De film "Amistad" weleens gezien?
Kun je zien wat ze met die mensen deden!
Dat waren toevallig spanjaarden en portugezen, maar de Nederlanders waren net zo slecht!
En dan wat we aangericht hebben in Indonesie, De Molukken, Suriname, Goeree (eilandje voor de kust van Senegal), de Antillen en ga zo maar door!
Ga je geschiedenisboeken nog eens lezen...oh...heeft niet zoveel zin weet ik uit ervaring, want over onze 'zonden' wordt niet gepraat in die boeken die je op school voorgeschoteld krijgt!
Neeee.....die duitsers DIE waren slecht!
Wat wij op de molukken en Irian Yaja (Papau nieuw Guinea) hebben aangericht is met geen pen te beschrijven!
We hadden daar niets te zoeken...
Nederlanders denken dat ze heel wat voorstellen, maar de grotere landen trekken zich geen ruk van ons aan hoor!
Nee, laat die Balkenende maar lekker achter Bush en de rest aanhollen, daar wordt ons land echt beter van!
NOT
quote:Dat is toch een fantastische indrukwekkende geschiedenis om trots op te zijn?
Op woensdag 17 september 2003 20:18 schreef Hilje23 het volgende:
En onze zeehelden?????? Laat me niet lachen zeg!
Die hufters hebben Afrika en Azie gewoon leeggeplunderd en gekoloniseerd...de mensen die tegensputterden werden op boten gezet en als slaaf verkocht! De film "Amistad" weleens gezien?
Kun je zien wat ze met die mensen deden!
Dat waren toevallig spanjaarden en portugezen, maar de Nederlanders waren net zo slecht!En dan wat we aangericht hebben in Indonesie, De Molukken, Suriname, Goeree (eilandje voor de kust van Senegal), de Antillen en ga zo maar door!
Dat zulke dingen volgens de huidige maatstaven niet meer zo correct zijn doet daar niets aan af. Toendertijd waren dat geen misdaden.
Zoals jij redeneert zou elk volk en elk land in diepe schaamte moeten leven. Beetje overdreven...
Ik ben in de eerste plaats mens...dan een wereldburger, dan een Europeaan en dan pas Nederlander...
En nee,,ik ben er niet trost op Nederlander te zijn! en ik ben niet trots op Nederland!
Ik ben blij dat ik in Nederland mag wonen, en dat we het hier beter hebben dan die arme stumperds in de derde wereld.
maar daar houdt mijn dankbaarheid op.
We hebben in het verleden genoeg rottigheid uitgehaald, waar we echt niet trots op hoeven te zijn!
Ik schaam me niet! Niet mijn woorden verdraaien he?
quote:Jij vindt dus ook dat bijvoorbeeld de Engelsen, Spanjaarden, Fransen, Duitsers, Portugezen, Russen, Amerikanen, enz geen reden hebben om trots te zijn op hun landen?
Op woensdag 17 september 2003 20:42 schreef Hilje23 het volgende:
Ik schaam me niet! Niet mijn woorden verdraaien he?
Is het niet een beetje raar om gebeurtenissen van zoveel honderden jaren geleden zo van invloed te laten zijn op je huidige gemoedstoestand?
Maar dat is mijn mening...als een ander trots wil zijn op zijn land, prima!
Ik ben het niet.
En de meeste dingen die ik aanhaal zijn geen gebeurtenissen van honderden jaren geleden, ja, alleen de slavernij. Maar de slavernij heeft wel zijn sporen achtergelaten waar we nog dagelijks mee gefronteerd worden. De rest is gebeurd in de 20 e eeuw...nog niet zo heel erg lang geleden dus.
quote:Ik ben wel trots op me land, alleen niet op de &$#@& regering die we nu hebben
Op woensdag 17 september 2003 20:54 schreef Hilje23 het volgende:
Dat vind ik, ja.Maar dat is mijn mening...als een ander trots wil zijn op zijn land, prima!
Ik ben het niet.
quote:En waar heb jij op gestemd als ik vragen mag?
Op woensdag 17 september 2003 23:05 schreef Timo20 het volgende:[..]
Ik ben wel trots op me land, alleen niet op de &$#@& regering die we nu hebben
Ik kan me zo voor een gedeelte laten afkeuren vanwege mijn ziekte, maar ik kies ervoor om te werken voor mijn geld. Makkelijk is het niet altijd, maar mij is geleerd dat je moet werken voor je geld! En zolang ik dit kan zal ik dit ook blijven doen.
Een sociaal vangnet moet er blijven, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het moet niet zo zijn dat dit vangnet altijd maar ten koste gaat van mensen die wel werken. En sorry, het vangnet in Nederland is op dit moment een beetje doorgeschoten. Mensen accepteren geen baan meer onder hun niveau want dan is er de ww. Je gaat toch niet dom werk doen als je gestudeerd hebt? Why not? Jij wilt toch eten?Mensen zeggen dat ze niet meer kunnen werken want ze hebben een burn-out... Kom op zeg, het leven is niet altijd even makkelijk, maar je mag al blij zijn dat er een vangnet is. Nederland is verwend.
quote:Dus snijdt dan maar in de zwakkere van de samenleving??? Dat vind je dan wel goed
Op woensdag 17 september 2003 08:15 schreef ToBe het volgende:
Helaas dienen niet populaire maatregelen ook zo nu en dan genomen te worden.Omdat niemand anders het doet, moet Balkenende 2 het maar doen, anders balanceert Nederland in een mum van tijd boven een afgrond.
Ik zit sterk te overwegen om zaterdag naar Amsterdam te gaan.
quote:Wat een onzin
Op donderdag 18 september 2003 10:07 schreef Luusje het volgende:[..]
Dus snijdt dan maar in de zwakkere van de samenleving??? Dat vind je dan wel goed
In plaats van dat ze nu die rijkere pakken, maar die gaan er alleen maar op vooruit.
Echt walgelijk dat de zwakkere er op achteruit moeten gaan en de rijkere weer eens voor uit.
Altijd maar weer over dat gezeur over de zwakkeren, armen en de "gewone man" die gepakt wordt. En iedereen rekent zichzelf maar tot een van die slachtoffergroepen om vervolgens bij de overheid te komen zeuren dat ze het zo slecht hebben.
De zieke, zwakke en misselijke mensen (WAO'ers, WW'ers en mensen in de bijstand) krijgen 100% van hun inkomen van de Staat. Werkenden (de rijken) geven 52% van hun inkomen aan de Staat zodat o.a. de zwakkeren ook nog een normaal leven kunnen hebben.
Maar dan gaat het vervolgens economisch slecht waardoor iedereen rond de 1% moet inleveren (de "zwakkeren" iets minder) en vervolgens staan alle inactieven op om in koor te roepen dat de actieven nog maar even wat harder moeten gaan werken en meer belasting moeten gaan betalen (de rijken pakken) zodat zij totaal ongeschonden door de bezuinigingen heen kunnen komen...
quote:Misschien dat ze dat dan eens zouden moeten gaan aanpakken, die werkgelegenheidskwestie. Werkgevers zijn namelijk volstrekt niet ongenegen om mensen in dienst te nemen, het probleem is echter dat het in veel gevallen meer kost dan dat het oplevert en dat het erg moeilijk is de goede mensen te vinden. Veel werkgevers hebben er nu de balen van dat ze totaal uitgemolken worden door ongemotiveert personeel en alles wat ermee samenhangt: loonbelasting, Gak, verzekeringen enzovoorts.
Op woensdag 17 september 2003 18:24 schreef Hilje23 het volgende:[..]
Ik heb 2 jaar op notariskantoren gewerkt maar ben er zonder pardon uitgekickt omdat de werkgelegenheid nada nop was!
Ik begin volgende week weer aan een studie (thuis studie) en wil daarnaast gewoon werken, maar de banen liggen niet voor het oprapen.
Om even een voorbeeld te geven, mijn man en ik maken weken van dik 90 uur. We zitten allebei tegen een burn-out aan en hebben nauwelijks ontspanning. Eigen schuld? Ja natuurlijk. Hier kiezen wij voor omdat we denken dat het ooit wel beter wordt. Veel geld? Forget it. We hebben in een jaar tijd een schuld van 85.000 euro opgebouwd.
We dacht dat personeel de oplossing was. Gewoon ons werk verdelen dus. Daarom breidden we ons tweemansbedrijfje uit met drie personeelsleden,2 programmeurs en 1 accountmanager, en huurden ergens ruimte. Dat was 1 oktober vorig jaar.
Waar we nu staan?
We hebben géén personeel meer (godzijdank), we hebben 1 rechtszaak lopen van een zo'n figuur die zich met een hoop bluf wist binnen te lullen en vervolgens na 11 weken door ons werd ontslagen. Terecht, denken we nog steeds, maar meneer wil nu een schadevergoeding van 12.000 euro. Het hele zaakje heeft ons tot nu toe al heel erg veel geld gekost, maar het voert te ver om dat allemaal uit te leggen, dat is niet mijn bedoeling.
Het tweede personeelslid was een beste jongen, maar kon het werk niet aan, met als gevolg dat mijn man alles overnieuw heeft moeten doen (ja, nu snappen jullie ook waar de overuren in gaan zitten) en de derde was vaak ziek. We werken nu allebei weer thuis.
Voelen wij ons zielig? Nee, helemaal niet, we balen wel een beetje, maar houden hoop op een betere toekomst. Het gaat ons niet om geld, maar om voldoening en die is er nog steeds als we een goed project opleveren. En plannen en creativiteit genoeg. Wij redden het wel samen.
Misschien hebben wij het 't afgelopen jaar gewoon slecht getroffen. Zouden we dan weer zo met personeel in zee gaan? Misschien... er komt een dag dat we ze waarschijnlijk wel weer nodig hebben. En, we zijn zelf ook werknemers geweest, dus het is niet onlogisch om te denken dat er mensen bestaan die hun werk wel goed kunnen doen. Als je echter gaat kijken naar de sociale lasten dan is dat voor ons een reden om het toch maar niet te doen. Het is echt niet op te brengen, zeer niet als je mensen een fatsoenlijk salaris gunt. Nu kwam het erop neer dat zij betaald kregen en wij niet. Personeel ging voor namelijk.
Ik kan me goed voorstellen dat veel ondernemers verbitterd zijn vanwege de gang van zaken.
Het kabinet zou imho meer moeten doen om werkgevers en werknemers te motiveren. Ik heb jammer genoeg niet voldoende economisch inzicht om met oplossingen te komen. Wat ik om me heen zie zijn werkgevers die op het randje van faillisement verkeren. En wat zou jij doen als dat zo was? Kiezen voor iemand ontslaan of iemand in onzekerheid houden?
Maar wel positief Hilje, dat jij een carrièremove maakt. Je blijft tenminste niet bij de pakken neerzitten.
Ik wens je in ieder geval veel succes met je plannen.
[Dit bericht is gewijzigd door Meditrinea op 18-09-2003 14:30]
quote:Nou ben ik het niet mee eens en waar haalt het kabinet dat geld dan vandaan aan die onozele dingen ???
Op woensdag 17 september 2003 08:25 schreef Quoi het volgende:[..]
Bravo!
Wel makkelijk he, zo'n zeiktopic openen!! Pfft.......ik word persoonlijk ziek van al die mensen die maar afgeven op het kabinet/parlement, het is namelijk erg makkelijk om zomaar alles af te kraken. Intussen heeft NL een begrotingstekort van likmevestje, en het gaat nou eenmaal slecht..............Reageer AUB met argumenten die op waarheden berusten.......
quote:eeeh ja...wat bedoel je hier mee precies?
Op donderdag 18 september 2003 13:48 schreef snowbutterfly82 het volgende:[..]
Nou ben ik het niet mee eens en waar haalt het kabinet dat geld dan vandaan aan die onozele dingen ???
quote:geef eens goede argument voor het feit dat arm achteruit gaat en de rijken sterk vooruit? je komt enorm kinderachtig en debiel over, alleen maar de schuld geven en doen alsof alleen de armen het moeilijk krijgen. We zijn gvd geen dictatuur waarin dat zomaar toegelaten zal worden..
Op donderdag 18 september 2003 10:07 schreef Luusje het volgende:[..]
Dus snijdt dan maar in de zwakkere van de samenleving??? Dat vind je dan wel goed
In plaats van dat ze nu die rijkere pakken, maar die gaan er alleen maar op vooruit. Heb je dan je prioriteiten niet op een rijtje als kabinet zijnde!!!!
Echt walgelijk dat de zwakkere er op achteruit moeten gaan en de rijkere weer eens voor uit.Ik zit sterk te overwegen om zaterdag naar Amsterdam te gaan.
Het leven bestaat niet uit een groot paradijs waarin veel luie mensen thuis zitten en zwart bijwerken zonder dat het ten koste gaat aan de maatschappij, doe jij eerst maar eens je oogkleppen af en kijk naar het geheel ipv naar de situatie van enkele mensen.
Nee hoor stoppen met dit kabinet hier krijg je OORLOG van in NEDERLAND....
Gegroet Mario
Let's Go For PUmping
quote:ja, want linkse mensen redden iedereen, rechtse mensen haten onbekenden en spenderen hun tijd alleen met geld verdienen en de linkse mensen armer en armer te maken.
Op donderdag 18 september 2003 18:43 schreef plato242 het volgende:
De linske honden zullen jer edding zijn als je op een dag ligt te creperen in de goot en al dat rechtse tuig je niet wil helpen.
wat ben jij een mongool
quote:let niet op plato242, die zal nooit passen in onze maatschappij
Op donderdag 18 september 2003 22:38 schreef DiviNe- het volgende:[..]
ja, want linkse mensen redden iedereen, rechtse mensen haten onbekenden en spenderen hun tijd alleen met geld verdienen en de linkse mensen armer en armer te maken.
wat ben jij een mongool
en ff een linkje naar mijn betoogje:
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:23 schreef WeirdMicky het volgende:
men houdt gewoon geen rekening met de conjunctuur die het kapitalisme met zich meebrengt, je hebt altijd pieken en dallen...men moet dat accepteren, ipv als een onwetende gaan schreeuwen dat het oneerlijk isweet je wat oneerlijk is? dat iedereen zo huilt, terwijl wij het relatief zo goed hebben, maar nee...het gaat 1x ff iets minder en jan en alleman gaan janken tot ze erbij neervallen
en dat neemt alleen nog maar toe door de o-zo-stemmingmakerij van die linkse partijen met hun debiele one-liners, die niks bijdragen en alleen maar onrust kweken
en over de verdeling van de lonen naar verantwoordelijkheid is heel subjectief, een manager heeft verantwoordelijkheid over miljoenen en vele banen...een verpleegkundige over mensenlevens
feit blijft dat er meer verpleegkundigen zijn en minder managers...vraag en aanbod (zo werkt dat in onze economie) en dan snap je dat managers meer verdienen
ook de jaloezie van het bedrag van de ahold-topman komt me de neus uit, wat een gehuil om niks...wijzelf merken er niks van, er wordt alleen maar meer belasting betaald en misschien verbetert hij wel het bedrag, zodat duizenden mensen weer werk krijgen of meer verdienen
maar nee, ga protesten doen tegen de albert-hein, slechts een onderdeel van ahold, dat helpt de economie en de mensen die er werken...
leuk die mensen die meer willen verdienen en daardoor jaloers zijn, maar veel mensen houden er geen rekening mee dat in de jaren dat mensen studeren, ze geen (fulltime) baan hebben en dus minder verdienen welke weer wordt gecompenseerd dmv een hoger loon
quote:hahaha, onderbouwing?
Op donderdag 18 september 2003 22:44 schreef thabit het volgende:
Als dit zo doorgaat groeien we langzaam naar een situatie toe waar 90% van al het geld in handen van 10% van de bevolking is.
quote:inderdaad! WeirdMickey snapt gewoon niet dat de Nederlandse regering gewoon het geld weggraait uit de zakken van de arme Nederlander! Het enige wat zij willen is zelf rijk blijven (rechtse vrekken!) en dat doen ze dan ook met gemak. Die Oost-Europeanen zijn bovendien dermate hoog geschoold dat zij natuurlijk snappen hoe de Nederlandse economie in elkaar zit en snappen - zelfs met hun hoge opleiding - niet dat de Nederlandse regering niks doet aan de problemen in het land!
Op donderdag 18 september 2003 23:00 schreef thabit het volgende:
Als je tegen mensen uit Oost-Europa vertelt hoeveel de Nederlandse regering bezuinigt dan kijken ze je echt met verbazing aan. Ze begrijpen gewoon niet dat een land waar zo ontzettend veel geld is, zo ontzettend weinig uitgeeft aan onderwijs, zorg, sociale voorzieningen en noem maar op. En het valt ook niet te begrijpen.
ja.. dit is totale onzin en ja.. je bent een MONGOOL
quote:hahaha, ik lach me rot hier
Op donderdag 18 september 2003 23:00 schreef thabit het volgende:
Als je tegen mensen uit Oost-Europa vertelt hoeveel de Nederlandse regering bezuinigt dan kijken ze je echt met verbazing aan. Ze begrijpen gewoon niet dat een land waar zo ontzettend veel geld is, zo ontzettend weinig uitgeeft aan onderwijs, zorg, sociale voorzieningen en noem maar op. En het valt ook niet te begrijpen.
gelukkig is onderbouwing niet nodig, gezien het mislukte apengehalte van dit verhaal
quote:Ik ben wel op mijn werk
Op woensdag 17 september 2003 17:07 schreef BabeWatcher het volgende:[..]
als heel Nederland om 8:13 op zijn/haar werk zou zitten ipv thuis achter fok zouden al deze maatregelen niet nodig zijn
deze kan wel dicht, want er zijn al genoeg topics hierover
Het beleid is hard, maar terecht en noodzakelijk. We kunnen wel lekker soft en links doen, maar daar gaat dit land mee naar de knoppen. Het was de hoogste tijd voor een rechts kabinet!!
Zet em op Balkie!!
quote:ik laat je bij deze duidelijk merken dat dit soort opmerkingen zonder beargumentatie geen waarde hebben
Op vrijdag 19 september 2003 15:01 schreef schatje het volgende:
CDA heeft duidelijk laten blijken geen sociaal gezicht te hebben.
quote:Nee, met überzelfkicker Wouter Bos dan hadden alleen de rijken in moeten leveren. Nu levert ten minste iedereen wat in.
Op vrijdag 19 september 2003 15:01 schreef schatje het volgende:
CDA heeft duidelijk laten blijken geen sociaal gezicht te hebben.
quote:Om het vervolgens aan de rijken te geven.
Op vrijdag 19 september 2003 15:06 schreef Koos_26 het volgende:
Nu levert ten minste iedereen wat in.
Kun je beter linksen hebben, die hebben tenminste nog een hart voor mensen.
quote:gelukkig ben jij zo'n mislukt apenkind, dat jij nooit enig belangrijk zal zijn in deze samenleving
Op zaterdag 20 september 2003 18:16 schreef plato242 het volgende:
Rechts = babbelen over geld en economie en NOOIT over mensen!
blijf maar schoppen tegen de huidige maatschappij je bereikt er gelukkig niks mee
ja, je leest het goed: www punt WERK punt nl
quote:Weer iemand met de NOS als enige informatiebron
Op zondag 21 september 2003 17:13 schreef Ixnay het volgende:
Dapper van hem om de zwakkeren in de samenleving flink de wind van voren te geven.
quote:Behalve als je rijk bent.
Op zaterdag 20 september 2003 18:15 schreef plato242 het volgende:
Kun je beter linksen hebben, die hebben tenminste nog een hart voor mensen.
Kom op zeg, doe eens je best, tot nu toe hebben je reacties alleen amusementswaarde.
Rechts is juist heel sociaal, ze denken aan de mensen die premies en belastingen op moeten hoesten .
quote:Als ik in de goot kom werp ik me gewoon voor de trein, mission failed..
De linske honden zullen je redding zijn als je op een dag ligt te creperen in de goot en al dat rechtse tuig je niet wil helpen.
quote:Van de FP: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32707
Vanaf 2004 moet iedereen van 14 jaar en ouder een identiteitsbewijs bij zich dragen, zo blijkt uit een wetsvoorstel van CDA-minister Piet Hein Donner (Justitie). Politieagenten en toezichthouders mogen naar het identiteitsbewijs vragen als dat voor de uitvoering van hun taak nodig is, maar er komen géén afzonderlijke controles op het bezit van het bewijs.Als identiteitsbewijs kunnen mensen gebruik maken van hun paspoort of rijbewijs, mits ze niet verlopen zijn. Als de controle van de nationaliteit nodig is, is een rijbewijs niet voldoende. Er komt geen nieuwe aparte identiteitskaart. Wie niet meewerkt, maakt zichzelf een verdachte van een strafbaar feit, kan worden meegenomen naar het bureau en riskeert een boete van 2.250 euro.
Het wetsvoorstel geeft de politie geen mogelijkheid om het toezicht op vreemdelingen te verscherpen. De identiteit mag alleen gecontroleerd worden als de politie al op grond van, objectief vast te stellen, feiten vermoedt dat iemand illegaal in Nederland is.
Donner vindt 14 jaar niet te jong om altijd papieren bij zich te moeten dragen. In ons omringende landen geldt een hogere leeftijdsgrens; in Duitsland 16 jaar en in België 15 jaar. De Raad van Hoofdcommissarissen had liever een grens van 12 jaar gezien.
Het wetsvoorstel zal vrijwel zeker worden aangenomen, daar een meerderheid van de Kamer (CDA, VVD, LPF en D66) er nu al achter lijkt te staan.
Waarom doen ze dat bij 14, en de redenen om iemand aan te houden zijn erg mistig voor mij iig. "De identiteit mag alleen gecontroleerd worden als de politie al op grond van, objectief vast te stellen, feiten vermoedt dat iemand illegaal in Nederland is. " En hoe komt men dan achter die feiten?
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:12 schreef Tikorev het volgende:[..]
Weer iemand met de NOS als enige informatiebron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |