abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13228487
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 18:01 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Das toch heel anders sjappie.

Dat land bestaat uit immigranten, de "originele" bevolking is er daar niet meer (danwel zeer beperkt). Slechte vergelijking hoor...

Maar dan maakt het toch ook niet uit "ons" land overgenomen wordt door immigranten. "Wij", de originele bevolking, zullen dan nog maar heel beperkt bestaan, maar in dat Geweldige America is het toch ook goed gegaan? Kijk eens wat een Fantastisch land dat nu is, dankzij de immigranten!
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13229658
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:52 schreef Mobious het volgende:

[..]

Maar dan maakt het toch ook niet uit "ons" land overgenomen wordt door immigranten. "Wij", de originele bevolking, zullen dan nog maar heel beperkt bestaan, maar in dat Geweldige America is het toch ook goed gegaan? Kijk eens wat een Fantastisch land dat nu is, dankzij de immigranten!

Ja, westerse immigranten ja.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13230179
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:57 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja, westerse immigranten ja.

(ik ben echt in een uit-de-tent-lok-bui )
Wie zegt dat westers beter is dan oosters?

De indianen in het vroegere America hingen ook niet de westerse cultuur aan. Die hebben ze ook opgedrongen gekregen. Ook zij hebben te horen gekregen "aanpassen of oprotten" waarbij het rotten wel heel letterlijk werd genomen.

De westerse cultuur van het vroege Amerika was ook verdorven of juist extreem (Quakers etc.).
Waarom zou een overname van NL door de oosterse cultuur niet over 100 jaar enorm veel vruchten af gaan geven?

Ik snap gewoon niet zo hoe je zo vóór Amerika kan zijn en zo tégen immigranten.

pi_13230245
Armoede en discriminatie zijn in Amerika meer aanwezig dan waar dan ook dus ik begrijp de loftuitingen niet zo erg.
pi_13230266
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:21 schreef battlesickloner het volgende:
Ik heb echt genoten van de troonrede dit jaar volgens mij stemt Trix ook VVD.
Nou ze sprak het uit met een ongelovelijk zure bek . Het leek er nou niet bepaald op dat ze het er zelf mee eens was. De koningin is er namelijk in principe om op te komen voor al haar onderdanen en daartoe behoren zeer zeker ook de minder bedeelden en de immigranten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_13230281
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:25 schreef Mobious het volgende:

[..]

(ik ben echt in een uit-de-tent-lok-bui )
Wie zegt dat westers beter is dan oosters?

Ik. En ieder weldenkend persoon die weet dat het failliet van het oosten al 3 eeuwen lang veroorzaakt wordt door hun religie en starre gewoontes.
quote:
De indianen in het vroegere America hingen ook niet de westerse cultuur aan. Die hebben ze ook opgedrongen gekregen. Ook zij hebben te horen gekregen "aanpassen of oprotten" waarbij het rotten wel heel letterlijk werd genomen.
Ja, ze zijn uitgemoord.
quote:
De westerse cultuur van het vroege Amerika was ook verdorven of juist extreem (Quakers etc.).
Waarom zou een overname van NL door de oosterse cultuur niet over 100 jaar enorm veel vruchten af gaan geven?

Ik snap gewoon niet zo hoe je zo vóór Amerika kan zijn en zo tégen immigranten.

Dat blijkt, maar ik wil het wel even uitleggen.

Kijk in de VS is de inheemse cultuur gewoon vermoord en uitgeroeid. Leuk omdat als voorbeeld te gebruiken voor de huidige immigratie in Europa zeg, maar dat zie je geloof ik zelf ook wel .

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13230363
Ik heb trouwens met ongeloof gekeken naar de rede gisteren.

Dat ik nog mee mag maken dat ook de bij de politiek de ogen open zijn gegaan ik zou er bijna weemoedig van worden....

woensdag 17 september 2003 @ 10:40:41 #83
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_13230451
helemaal mee eens met dit forum
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  Moderator woensdag 17 september 2003 @ 10:44:57 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13230537
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het kabinet wil daar niet aan. Jammer eigenlijk. Want ervanuit gaan dat iedereen die in Nederland is geboren ook daadwerkelijk goed geintegreerd is, is zeer naief.

basisonderwijs is nog gewoon verplicht hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_13230556
Eindelijk weg met al dat kromme domme gelul van:
'Ook de originele bewoners moeten integreren', 'cursussen en les in Turks/Marokkaans is goed' etc. Bullshit! Wie hier komt moet zich aanpassen, niet andersom, en lessen/folders etc in de taal van het thuisland is gewoon debiel en de omgekeerde wereld, en ipv te helpen met integreren werkt het dat alleen maar tegen. Zoals iedere boerelul al 30 jaar wist, maar goed...
pi_13230617
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

basisonderwijs is nog gewoon verplicht hoor

En zelfs middelbare school.
  Moderator woensdag 17 september 2003 @ 10:48:50 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13230623
van mij mogen ze best turks/swahili/minbari/etc. blijven spreken, ze mogen ook best een moskee stichten etc. etc.

zolang ze maar Nederlands kunnen spreken kan het me geen drol schelen wat ze in hun vrije tijd doen dus wat dat betreft hoeft de multikul niet voorbij te zijn.

ik vind het zelfs wel prettig maar het moet wel van hun uitkomen en niet van ons. Als je hier wilt wonen ... fine maar doe daar wel je best voor

pi_13231080
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]
Kijk in de VS is de inheemse cultuur gewoon vermoord en uitgeroeid. Leuk omdat als voorbeeld te gebruiken voor de huidige immigratie in Europa zeg, maar dat zie je geloof ik zelf ook wel .

Betrapt
pi_13231818
- In 2004 zullen naar schatting 18.000 personen asiel aanvragen en 86.000 mensen een regulier verzoek tot toelating doen. Verder verlengen 91.000 mensen hun verblijfsvergunning en willen er 32.000 genaturaliseerd worden.

- Voor gezinsvorming met een partner uit het buitenland moeten de gegadigde hier 21 jaar zijn en 120 procent van het minimuminkomen verdienen.

- Nieuwkomers moeten al in het land van herkomst slagen voor een basistoets voor de Nederlandse taal en kennis over de maatschappij.

- Oude migranten met een uitkering en nieuwe migranten moeten verplicht inburgeren. Bij falen worden zij financieel aangepakt of krijgen ze geen definitieve verblijfstitel.

Het valt allemaal nog wel mee hoor...

Moderator woensdag 17 september 2003 @ 12:18:52 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13232572
valt idd nog wel mee maar ik zie het zo liever dan hoe het was
pi_13232692
Maar wat is inburgeren? Zijn de kampers in het woonwagenkamp in Maastricht ingeburgerd? Is Herman Heinsbroek in geburgerd? Naar mijn idee niet namelijk.
  woensdag 17 september 2003 @ 15:03:10 #92
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13236558
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:24 schreef Coone het volgende:
Maar wat is inburgeren? Zijn de kampers in het woonwagenkamp in Maastricht ingeburgerd? Is Herman Heinsbroek in geburgerd? Naar mijn idee niet namelijk.
Zeker wel. Kampers kennen alle mazen/gaten van de wet, weten wel weg met vraag en aanbod op de markt (wietkweek) en zijn nuttige vuilverwerkers (autowrakkenhandel).

Herman Heinsbroek kent alle mazen/gaten van de wet, weet wel weg met vraag en aanbod op de markt (hoe komt-ie anders aan zoveel poen) maar is verder niet nuttig voor de samenleving

Met andere woorden: al de door jou genoemde voorbeelden zijn wel degelijk ingeburgerd. Inburgeren betekent namelijk dat je je aan het gedrag en de normen en waarden van de autochtonen aanpast. En geloof me: de allochtonen zijn daar heus wel mee bezig.

Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13238203
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:24 schreef Coone het volgende:
Het hangt nogal af van de degene die de inburgeringscursussen samenstelt, vrees ik.
pi_13239130
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Eindelijk weg met al dat kromme domme gelul van:
'Ook de originele bewoners moeten integreren', 'cursussen en les in Turks/Marokkaans is goed' etc. Bullshit! Wie hier komt moet zich aanpassen, niet andersom, en lessen/folders etc in de taal van het thuisland is gewoon debiel en de omgekeerde wereld, en ipv te helpen met integreren werkt het dat alleen maar tegen. Zoals iedere boerelul al 30 jaar wist, maar goed...
Orginele burgers hoefen ook niet in te burgeren, maar integratie moet wel van twee kanten komen. Dus de bestaande bevolking moet open staan voor deze mensen zodat ze het gevoel hebben dat ze erbij horen.
lollig
  woensdag 17 september 2003 @ 16:43:09 #95
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13239276
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:38 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Orginele burgers hoefen ook niet in te burgeren, maar integratie moet wel van twee kanten komen. Dus de bestaande bevolking moet open staan voor deze mensen zodat ze het gevoel hebben dat ze erbij horen.

Waarom?
Als ik bij jou thuis kom en ik doe daar dingen die jij niet leuk vind, ga je daar toch ook geen begrip voor tonen. En mij een gevoel geven van dat het wel mag.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13239324
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:03 schreef Spotmatic het volgende:

[..]

Zeker wel. Kampers kennen alle mazen/gaten van de wet, weten wel weg met vraag en aanbod op de markt (wietkweek) en zijn nuttige vuilverwerkers (autowrakkenhandel).

Herman Heinsbroek kent alle mazen/gaten van de wet, weet wel weg met vraag en aanbod op de markt (hoe komt-ie anders aan zoveel poen) maar is verder niet nuttig voor de samenleving

Met andere woorden: al de door jou genoemde voorbeelden zijn wel degelijk ingeburgerd. Inburgeren betekent namelijk dat je je aan het gedrag en de normen en waarden van de autochtonen aanpast. En geloof me: de allochtonen zijn daar heus wel mee bezig.

Wat een creatieve manier om het vraagstuk te benaderen. Maar me dunkt dat ingeburgerd nog wel wat verder gaat. Zoals het kennen van de regels en je eraan houden. Zowel Heinsbroek als de Maatsrichtse kampers hebben laten zien dat ze op dit punt niet ingeburgerd zijn. Als je er verder over nadenkt, blijkt dat vrijwel geen enkele Nederlander volgens die defintie ingeburgerd is. Eigenlijk ben je pas echt ingeburgerd als je weet wanneer je welke regel mag overtreden.

btw: als 'nuttig' ook al een criterium is, kun je dan ook 'uitburgeren'? Er komt immers een moment dat je niet meer nuttig bent.

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_13239753
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom?
Als ik bij jou thuis kom en ik doe daar dingen die jij niet leuk vind, ga je daar toch ook geen begrip voor tonen. En mij een gevoel geven van dat het wel mag.

Nee, doh aan de wet houden moet ook. Maar als mensen die hier komen wonen zich tweederangs burgers voelen gaan ze zich juist afzetten van de maatschappij en worden ze extreem. Inplaats van zich met de maatschappij te bemoeien en te integreren.
lollig
pi_13239827
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:45 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

Maar me dunkt dat ingeburgerd nog wel wat verder gaat. Zoals het kennen van de regels en je eraan houden.

Dus inburgeren is ook je aan de regels houden? Dan moet ik maar even met al die criminele NL ers hier in de buurt praten en ze vertellen dat ze een inburgeringscursus moeten volgen. En als ik door rood fiets ben ik dan ook niet goed ingeburgerd?
lollig
pi_13239932
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:03 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dus inburgeren is ook je aan de regels houden? Dan moet ik maar even met al die criminele NL ers hier in de buurt praten en ze vertellen dat ze een inburgeringscursus moeten volgen. En als ik door rood fiets ben ik dan ook niet goed ingeburgerd?

Snugger hoor, de helft van mijn post quoten en er dan eenzijdig op ingaan. Of begreep je de 2e helft gewoon niet?
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_13240133
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:06 schreef Rechtse_Mensen het volgende:

[..]

Snugger hoor, de helft van mijn post quoten en er dan eenzijdig op ingaan. Of begreep je de 2e helft gewoon niet?

Snugger hoor, zo op mijn stuk reageren of durf je niet inhoudelijk erop te reageren?
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')