quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:15 schreef IllI het volgende:
Mijn ergenis is het personeel dat alleen maar zeikt over tafels, stoelen en kadobonnen terwijl de enige reden dat zij werk hebben vaak is omdat wij daar komen. En dan heb ik het nog maar even niet over de buitensporige prijzen van eten en drinken en de service die zwaar onder de maat is!
Krijgen we de rekening op zo'n handgeschreven vodje, wil ik betalen met kado-bonnen (is ook geld lijkt me?) krijg ik nog zo'n sjagerijnige gezicht terug... ik heb mooi maar 20 eurocent fooi gegeven!
Volgende keer maar weer in de echte stad eten
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:16 schreef Mobious het volgende:
Ik zat laatst nog in een Grieks restaurant. Gewoon een beetje a la carte enzo, maar wel een paar lekkere wijntjes (als je die al kan vinden in een grieks restaurant, het is natuurlijk geen frans). Tik je daar toch behoorlijk wat Euro's weg en het personeel je maar wegkijken. Wij natuurlijk expres blijven zitten hè.Krijgen we de rekening op zo'n handgeschreven vodje, wil ik betalen met kado-bonnen (is ook geld lijkt me?) krijg ik nog zo'n sjagerijnige gezicht terug... ik heb mooi maar 20 eurocent fooi gegeven!
Volgende keer maar weer in de echte stad eten
quote:dus nadat jij gegeten heb ik restaurant ruim je borden zelf af en ga je afwassen ofzo?
Op dinsdag 16 september 2003 13:17 schreef seriewoordenaar het volgende:
Van mij krijgt er nooit iemand fooi. Ik krijg ook niets extra als ik mijn werk naar behoren doe. Ik vind het zelfs absurd, dat fooien geven.
Maar aan de andere kant laat ik nooit een troep achter die anderen moeten opruimen...
Lijkt me behoorlijk klote om zo ondankbaar behandeld te worden.
quote:Ja zo voelt het ook!! Oké tis horeca dat weet ik maar dan kun je toch het personeel fatsoenlijk behandelen en niet als voetveeg....
Op dinsdag 16 september 2003 13:17 schreef seriewoordenaar het volgende:
Van mij krijgt er nooit iemand fooi. Ik krijg ook niets extra als ik mijn werk naar behoren doe. Ik vind het zelfs absurd, dat fooien geven.
Maar aan de andere kant laat ik nooit een troep achter die anderen moeten opruimen...
Lijkt me behoorlijk klote om zo ondankbaar behandeld te worden.
quote:Waarom? Werk ik in dat restaurant? NEE.
Op dinsdag 16 september 2003 13:18 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dus nadat jij gegeten heb ik restaurant ruim je borden zelf af en ga je afwassen ofzo?
Op dat gebied ben ik een typische Mr.Pink.
Wees maar blij met je 20 centjes
quote:
Mijn ergenis is het personeel dat alleen maar zeikt over tafels, stoelen en kadobonnen terwijl de enige reden dat zij werk hebben vaak is omdat wij daar komen. En dan heb ik het nog maar even niet over de buitensporige prijzen van eten en drinken en de service die zwaar onder de maat is!
Vervolgens moet je 4 euro betalen voor een tripel, waar je eerst 15 minuten moet wachten voor je geholpen wordt. Vervolgens 15 minuten moet wachten voor je drankje komt en vervolgens moet vragen of je, je wisselgeld nog terug krijgt. En dan nog lomp kijken als er geen fooi gegeven wordt.
Ik zit tegenwoordig liever thuis met vrienden dan dat ik naar een kroeg ga.
quote:Nee hoor. Als ik fatsoenlijk geserveerd word zal ik de laatste zijn die geen fooi geeft. Maar dat kom je tegenwoordig nog maar heel weinig tegen.
Op dinsdag 16 september 2003 13:22 schreef Utmenke het volgende:
Echte hollanders hier, centekakkers
Sjaggo personeel met een grote bek, en die het normaal vinden om 8% fooi te krijgen kunnen wat mij betreft gewoon lekker diep in de stront vallen, dat heeft niks met zuinigheid te maken.
quote:Vaak wel, maar griekse restaurants roeleren wel. Bij ons in het dorp krijg je veel voor niet te veel geld, en ook de drankjes zijn acceptabel.
(trouwens niet het dorp van Dreuzel)
[Dit bericht is gewijzigd door Utmenke op 16-09-2003 13:27]
quote:Dat klopt, maar als je de mensen perfect helpt, zo komen nix te kort alles smaakt geweldig nix te klagen en dan zó weggaan?
Op dinsdag 16 september 2003 13:24 schreef Grayburn het volgende:[..]
Nee hoor. Als ik fatsoenlijk geserveerd word zal ik de laatste zijn die geen fooi geeft. Maar dat kom je tegenwoordig nog maar heel weinig tegen.
Sjaggo personeel met een grote bek, en die het normaal vinden om 8% fooi te krijgen kunnen wat mij betreft gewoon lekker diep in de stront vallen, dat heeft niks met zuinigheid te maken.
quote:Mr. Pink: I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise.
Op dinsdag 16 september 2003 13:20 schreef Grayburn het volgende:
Op dat gebied ben ik een typische Mr.Pink.
Even los van de onbeschoftheid of troep die sommige klanten maken bij het weggaan. Het is het natuurlijk niet leuk en getuigd van weinig manieren maar kun je weinig aan doen tenzij het natuurlijk de spuigaten uitloopt en je de klant gewoon kan weigeren in het vervolg.
Ook dat verhaal over dat klanten die veel spenderen eisen dat zij een drankje van het huis krijgen: ONZIN!
Het is geen recht, het is een GUNST!
Als klant heb je maar 1 ding te eisen: Dat je fatsoenlijk wordt bediend en het eten gewoon bereidt wordt zoals wordt aangeprezen.
Dat heb je als klant te eisen/recht op.
WEL mag je als klant weleens aankaarten of het mischien weleens leuk zou zijn als je iets van het huis kreeg. Maar dat is eigenlijk zielig want daarmee laat je eigenlijk kennen.
Echte mensen met klasse vragen hier nooit om laat staan opperen het nooit.
Het beste is dat zoiets vanuit het bedrijf ZELF komt.
Meestal hebben de eigenaren van zo een bedrijf het na verloop van tijd wel door en komen dan zelf met een aardigheidje op de proppen.
[Dit bericht is gewijzigd door cigarman op 16-09-2003 13:29]
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:24 schreef Grayburn het volgende:[..]
Nee hoor. Als ik fatsoenlijk geserveerd word zal ik de laatste zijn die geen fooi geeft. Maar dat kom je tegenwoordig nog maar heel weinig tegen.
quote:welk is dat dan
Op dinsdag 16 september 2003 13:25 schreef Mobious het volgende:[..]
(trouwens niet het dorp van Dreuzel)
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef stuN het volgende:
zoek een andere baan.
quote:ook niet van je secretaresse?
Op dinsdag 16 september 2003 13:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik geef nooit fooi. Ik betaal toch voor het eten. Waarom zou ik er dan wat extra's bij doen ?? Ik krijg toch ook niks extra's omdat ik m'n werk goed doe ??
quote:Nee hoor. Ik heb alleen geen geldboom in de tuin staan waar een heel fortuin aan hangt.
Op dinsdag 16 september 2003 13:22 schreef Utmenke het volgende:
Echte hollanders hier, centekakkers
Enne fooi... idd belachelijk. Als ik normaal werk krijg ik toch ook nix extra's? Ik krijg gewoon salaris, net zoals iemand die in de horeca werkt...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:27 schreef victorinox het volgende:[..]
Mr. Pink: I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise.
quote:Goede klanten die we graag terug zien krijgen altijd wat te drinken van het huis, maar erom vragen vind ik echt niet normaal... Je staat versteld hoe vaak dat gebeurd...
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef cigarman het volgende:
Even wat helderheid over dat hele fooien gebeuren.
Fooien zijn in pricipe een GUNST! geen recht!
Onze betaalwijze is dat fooien verwerkt zijn in de prijzen van wat je bestelt. Dus je hoeft inprincipe niets te geven als klant.
Als... als je wat krijgt is dat meegenomen.
Zo staan de zaken als we het zwart/wit bekijken en volgens de wet.Even los van de onbeschoftheid of troep die sommige klanten maken bij het weggaan. Het is het natuurlijk niet leuk en getuigd van weinig manieren maar kun je weinig aan doen tenzij het natuurlijk de spuigaten uitloopt en je de klant gewoon kan weigeren in het vervolg.
Ook dat verhaal over dat klanten die veel spenderen eisen dat zij een drankje van het huis krijgen: ONZIN!
Het is geen recht, het is een GUNST!
Als klant heb je maar 1 ding te eisen: Dat je fatsoenlijk wordt bediend en het eten gewoon bereidt wordt zoals wordt aangeprezen.
Dat heb je als klant te eisen/recht op.
WEL mag je als klant weleens aankaarten of het mischien weleens leuk zou zijn als je iets van het huis kreeg. Maar dat is eigenlijk zielig want daarmee laat je eigenlijk kennen.
Echte mensen met klasse vragen hier nooit om laat staan opperen het nooit.
Het beste is dat zoiets vanuit het bedrijf ZELF komt.
Meestal hebben de eigenaren van zo een bedrijf het na verloop van tijd wel door en komen dan zelf met een aardigheidje op de proppen.
quote:Nee, krijg jij geen bonussen of zo
Op dinsdag 16 september 2003 13:30 schreef krijg064 het volgende:[..]
Nee hoor. Ik heb alleen geen geldboom in de tuin staan waar een heel fortuin aan hangt.
Enne fooi... idd belachelijk. Als ik normaal werk krijg ik toch ook nix extra's? Ik krijg gewoon salaris, net zoals iemand die in de horeca werkt...
Daarbij, mensen die in de horeca werken, werken wel op tijden waarop normale mensen er niet over zouden piekeren om te gaan werken!
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:30 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ook niet van je secretaresse?
quote:Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.
Op dinsdag 16 september 2003 13:31 schreef Utmenke het volgende:[..]
Nee, krijg jij geen bonussen of zo
Daarbij, mensen die in de horeca werken, werken wel op tijden waarop normale mensen er niet over zouden piekeren om te gaan werken!
Iemand brengt een glas drinken jij betaald ervoor. Thats it! Geef je in een winkel ook fooi als je, je cd betaald? Als iemand mij het grote verschil kan noemen.
Nee hoor, zeker gezien de huidige prijzen zit wat mij betreft de fooi al in de prijs.
Wat ik raar vind is dat fooien als vanzelfsprekend gehouden wordt.
Over dat men niet veel verdiend in de horeca, dat is hun probleem, niet dat van de klant. Ik zie de meeste resauranthouders en cafetariabezitters nou niet in een fiat panda rijden.
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:29 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik geef nooit fooi. Ik betaal toch voor het eten. Waarom zou ik er dan wat extra's bij doen ?? Ik krijg toch ook niks extra's omdat ik m'n werk goed doe ??
FOOI = Grote onzin. Zit allemaal bij de prijs in!
quote:Nee. Dat wordt bij ons uit principe niet gedaan. We gaan dan liever een keer met het projectteam wat leuks doen. Uit eten ofzo.
Op dinsdag 16 september 2003 13:31 schreef Utmenke het volgende:
quote:Dus ?!?! Als IT-er rij ik heel nederland door, daar hebben veel mensen ook geen zin in, hoort bij het werk, hoor je mij ook niet over zeiken.
Op dinsdag 16 september 2003 13:31 schreef Utmenke het volgende:
quote:Ik heb ook weleens fooi geweigerd in het café maar alleen als het mensen waren die ik niet goed heb geholpen en geen eens hun fooi wilde...
Op dinsdag 16 september 2003 13:33 schreef Grayburn het volgende:[..]
Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.
quote:Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!
Op dinsdag 16 september 2003 13:34 schreef basset het volgende:Nee hoor, zeker gezien de huidige prijzen zit wat mij betreft de fooi al in de prijs.
quote:En dat is niet een extra'tje
Op dinsdag 16 september 2003 13:35 schreef Pikkebaas het volgende:
Nee. Dat wordt bij ons uit principe niet gedaan. We gaan dan liever een keer met het projectteam wat leuks doen. Uit eten ofzo.
quote:Vraag een aan jouw baas wat zijn marge is vriend.
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!
quote:Waarom zie ik daar dan nix van??!!
Op dinsdag 16 september 2003 13:36 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Fooi is idd onzin. Die mensen krijgen betaald voor het werk wat ze doen en in de huidige prijzen van de horeca zit de fooi als 10x verwerkt.
En lees het verhaal eens het gaat me niet eens om de fooi! Maar hoe ze je behandelen, zichzelf voordoen en dan op die manier weggaan!
quote:Bonus krijg je van je baas, niet direct van een klant.
Als je op rare tijden werkt in de horeca, moet de baas daar iets mee doen. Ook weer niet de klant (aangezien dit nu ook al in de prijzen berekent wordt.)
Kortom, de klant betaald hier al voor, alleen de eigenaren doen er dus niks mee.
quote:Jawel. Maar dat delen we dan met het team. Het is niet zo dat iemand die toevallig veel klantcontact heeft en dus een goede beoordeling krijgt dan alleen een extra zak geld krijgt. Dat delen we met het team.
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Utmenke het volgende:[..]
En dat is niet een extra'tje
quote:Zal ik doen vriendin!
Op dinsdag 16 september 2003 13:39 schreef Grayburn het volgende:[..]
Vraag een aan jouw baas wat zijn marge is vriend.
.
quote:Nee, bonussen krijg ik niet (heb ik overigens bij geen enkele werkgever ooit gehad...).
quote:Nee dat klopt wel...
Op dinsdag 16 september 2003 13:40 schreef krijg064 het volgende:[..]
Nee, bonussen krijg ik niet (heb ik overigens bij geen enkele werkgever ooit gehad...).
Er zijn mensen die ook hele rare tijden draaien (zorgsector, dienstensector...). Heb jij iemand in het ziekenhuis ooit een fooi gegeven...???
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:40 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Zal ik doen vriendin!
quote:Nee dat mag jij niet vragen
Op dinsdag 16 september 2003 13:41 schreef Grayburn het volgende:[..]
![]()
. Limburg... welke tent werk je als ik vragen mag?
quote:Zoals bijna ieder grieks restaurant heet... Aphrodite...
Op dinsdag 16 september 2003 13:41 schreef Grayburn het volgende:[..]
![]()
. Limburg... welke tent werk je als ik vragen mag?
quote:Dat mag volgens mij niet, dan moeten die mensen die daar hun handtekening onder zetten maar niet zo dom zijn.
Op dinsdag 16 september 2003 13:42 schreef QOnline het volgende:
In de horeca is het gewoon vaak zo dat de salarissen zijn gebaseerd op zeg maar (ik noem maar wat) 94%, en dat de overige 6% moet komen uit fooien. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de sector, bij restaurants komt dit vaker voor dan bij kroegen.
quote:Ik zit in Hilversum, en volgens mij zit Dreuzel ergens in Limburg.
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef Euc- het volgende:[..]
welk is dat dan
In Hilversum heb je onder andere (ik ben niet zo goed in die namen) Acropolis (Groest) en Delphi (Havenstraat). Kan ik allebei aanbevelen.
quote:Nee, natuurlijk niet.
Op dinsdag 16 september 2003 13:18 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dus nadat jij gegeten heb ik restaurant ruim je borden zelf af en ga je afwassen ofzo?
quote:Dat werkt bij ons gelukkig niet zo...
Op dinsdag 16 september 2003 13:42 schreef QOnline het volgende:
In de horeca is het gewoon vaak zo dat de salarissen zijn gebaseerd op zeg maar (ik noem maar wat) 94%, en dat de overige 6% moet komen uit fooien. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de sector, bij restaurants komt dit vaker voor dan bij kroegen.
quote:Ah ok, dan was ik het iig niet
Op dinsdag 16 september 2003 13:43 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Zoals bijna ieder grieks restaurant heet... Aphrodite...
In Zuid-Limburg.
quote:een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!
Cola etc wordt bijna allemaal met siroop of poeder gemaakt. Zelfs dan nog:Duur ingekocht: Fles cola voor consument kost 90 eurocent. Hier haal je minimaal 6 glazen uit. 6 x 2 euro is 12 euro. Das dus 11 euro om voor de kosten en winst te verdelen. Laat cola 1,75 euro kosten dan nog is het een hoop.
Een flesje bier kost 80 cent in een restaurant/cafe 2,5 euro Das 3 keer zoveel! 200% winst. Nergens krijg je dat voor elkaar
quote:Mensen die zich aan principes vasthouden zijn okee.
Op dinsdag 16 september 2003 13:33 schreef Grayburn het volgende:[..]
Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.
quote:Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
Op dinsdag 16 september 2003 13:47 schreef basset het volgende:[..]
een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
Cola etc wordt bijna allemaal met siroop of poeder gemaakt. Zelfs dan nog:Duur ingekocht: Fles cola voor consument kost 90 eurocent. Hier haal je minimaal 6 glazen uit. 6 x 2 euro is 12 euro. Das dus 11 euro om voor de kosten en winst te verdelen. Laat cola 1,75 euro kosten dan nog is het een hoop.
Een flesje bier kost 80 cent in een restaurant/cafe 2,5 euro Das 3 keer zoveel! 200% winst. Nergens krijg je dat voor elkaar
quote:Er zijn wel meer kosten dan het inkopen van hetgene dat geconsumeerd wordt.
een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
quote:Klopt!
Op dinsdag 16 september 2003 13:50 schreef paricos het volgende:[..]
Er zijn wel meer kosten dan het inkopen van hetgene dat geconsumeerd wordt.
quote:Tja, is nog teveel IMHO. 2 jaar terug betaalde je nog maximaal 2 GULDEN 50.
Op dinsdag 16 september 2003 13:49 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
quote:Aan de andere kant wordt ALLES duurder. Ook de huur, het personeel en de onkosten die dat met zich teweeg brengt. Je komt niet aan je maandelijkse break-even punt als je cola's verkoopt voor 1 euro.
quote:Kijk als ik goed bediend ben, niks te kort ben gekomen en ik moet zeg maar 96¤ afrekenen, laat ik die 4¤ gewoon zitten. Ben echt de moeilijkste niet. Maar fooien om het fooien zit er bij mij dus niet in.
Op dinsdag 16 september 2003 13:48 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Mensen die zich aan principes vasthouden zijn okee.
Zo ging het op m'n werk ook. Ik deed m'n werk, niet meer en niet minder. Dan hoef ik ook geen fooi. En om me voor die euro per klant uit te gaan sloven .
quote:Schande! Dat kost me ¤50 om ladderzat te worden. Dan ga ik echt geen fooi meer geven, aangezien ik ook nog de kans loop om een boete te krjigen, bij het naar huis rijden!
Op dinsdag 16 september 2003 13:49 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
quote:Kul-argument. Dat zijn bedrijfskosten, die horen er nu eenmaal bij. Daar zouden noch de klanten noch het personeel iets van mogen merken, dat weet een baas als hij een zaak gaat beginnen.
quote:Dat zeg ik ook in dat stukje, maar je ziet ook dat de marges gewoon erg groot zijn.
Neem een breezer: 5 euro verkoop, 1,05 euro inkoop! Das nog meer dan op limonade. Nee hoor, ook de horeca draait ons en poot uit, niet alleen de regering de horeca.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 16-09-2003 13:56]
quote:Maar m'n salaris is niet meegegroeid...
Op dinsdag 16 september 2003 13:51 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Aan de andere kant wordt ALLES duurder. Ook de huur, het personeel en de onkosten die dat met zich teweeg brengt. Je komt niet aan je maandelijkse break-even punt als je cola's verkoopt voor 1 euro.
Ik denk dat we beter zouden klagen over de overheid dan over de middenstanders die hun vel proberen te redden.
quote:Daarom bestaan er ook taxi's en als je weet dat je gaat zuipen moet je ook niet gaan rijden! Enne wie gaat er ook naar een restaurant om ladderzat te worden...
Op dinsdag 16 september 2003 13:51 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Schande! Dat kost me ¤50 om ladderzat te worden. Dan ga ik echt geen fooi meer geven, aangezien ik ook nog de kans loop om een boete te krjigen, bij het naar huis rijden!
.
[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 13:55]
quote:Gaat niet om de kosten die in totaal gemaakt worden, gaat om de inkoop/verkoop verhouding.
Vlees wat niet opgaat wordt in een prutje de volgende dag als 'verse soep' opgediend.
Mensen moesten eens weten wat er allemaal voor rottigheid in een restaurant of cafe uitgehaald wordt.
Vis van 2 of 3 dagen oud wordt geflieerd, gepaneerd en gebakken opgediend met wat 'verse' (diepvries) kruiden.
quote:Oja.
Op dinsdag 16 september 2003 13:54 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Daarom bestaan er ook taxi's en als je weet dat je gaat zuipen moet je ook niet gaan rijden! Enne wie gaat er ook naar een restaurant om ladderzat te worden...
En je bent nog nooit langs gekomen!!!
quote:Wat kan mij die kut vis verrotten. Ik wil Ouzo.
Op dinsdag 16 september 2003 13:57 schreef Dreuzel het volgende:[..]
De vis is lekker!!
quote:Ik heb raki voor je, das beter!!
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Wat kan mij die kut vis verrotten. Ik wil Ouzo.
.
quote:Klein tipje; hou het bedienend personeel te vriend, zij zijn degenen die de volle controle hebben over datgene wat jij in je waffel schuift voordat je het op tafel krijgt.
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Wat kan mij die kut vis verrotten. Ik wil Ouzo.
.
quote:Kijk hij weet waar ie over praat! haha!
Op dinsdag 16 september 2003 13:59 schreef dice het volgende:[..]
Klein tipje; hou het bedienend personeel te vriend, zij zijn degenen die de volle controle hebben over datgene wat jij in je waffel schuift voordat je het op tafel krijgt.
[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 14:01]
quote:Bemoei je met je eigen zaken.
Op dinsdag 16 september 2003 13:59 schreef dice het volgende:[..]
Klein tipje; hou het bedienend personeel te vriend, zij zijn degenen die de volle controle hebben over datgene wat jij in je waffel schuift voordat je het op tafel krijgt.
wij hebben vervolgens extra schoonmaakkosten in rekening gebracht en de gast vriendelijk verzocht zijn orgies buiten de deuren van ons hotel e houden...
Anders vind ik dat ze het met hun uurloon moeten doen, en als mensen beginnen te zeiken dat de uurlonen in de horeca zo laag liggen zoeken ze maar lekker een andere baan.
Dat gezeur, iedereen krijgt een vast bedrag per uur voor hun werkzaamheden, maar O wee als je geen fooi geeft in de horeca.
quote:Dat vind ik onzin. Dus alle prijzen moeten gelijk blijven, zelfs al gaan alle onkosten omhoog? Dat zou willen zeggen dat deuken in de economie worden opgevangen door werkgevers en dat is nu al in te grote mate zo. Als alle onkosten omhoog gaan, dan moet ook een geleverde product qua prijs omhoog. Dat lijkt me evident.
Op dinsdag 16 september 2003 13:53 schreef Grayburn het volgende:[..]
Kul-argument. Dat zijn bedrijfskosten, die horen er nu eenmaal bij. Daar zouden noch de klanten noch het personeel iets van mogen merken, dat weet een baas als hij een zaak gaat beginnen.
quote:Gadverdamme!
Op dinsdag 16 september 2003 14:02 schreef Jerruh het volgende:
ik vind sommige bezoekers ook ronduit walgelijk. zo hadden we in ons hotel een gast die voor 1 persoon had geboekt, maar wel ff een hoer had uitgenodigd. toen we sochtends de kamer moesten schoonmaken, lag ALLES op de grond, inclusief tafelmeubilair, make up zat in het vloerkleed en aan de gordijnen, de bedbak was helemaal ondergekost, inclusief matras en vloerbedekking, de wc was ondergescheten, rode wijnvlekken op het behang en in de gordijnen, echt een teringzooi! en die gozer maar klagen dat we zijn kleren kreukelden (die hij dus zelf ook op de grond had gesmeten)wij hebben vervolgens extra schoonmaakkosten in rekening gebracht en de gast vriendelijk verzocht zijn orgies buiten de deuren van ons hotel e houden...
quote:Ja ok, maar met een marge van 15-20% die bij de baas in z'n zakken verdwijnt gaat dat verhaal helaas niet op bij mij.
Op dinsdag 16 september 2003 14:03 schreef seriewoordenaar het volgende:
quote:Eet smakelijk kerel
Op dinsdag 16 september 2003 14:01 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Bemoei je met je eigen zaken.
Hou wel in gedachten dat zo'n fijn glaasje drank met een ijsklontje een ideale plek is om een oplossende rochel in te verbergen
Veel serveersters hebben iets van oogdruppels bij zich; doet het ook leuk in een drankje ... 2 dagen aan de spuitpoep met je grote waffel
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:07 schreef dice het volgende:[..]
Eet smakelijk kerel
; of drink wat je wilt en trek vooral een grote bek open tegen een ober.
Hou wel in gedachten dat zo'n fijn glaasje drank met een ijsklontje een ideale plek is om een oplossende rochel in te verbergen
Veel serveersters hebben iets van oogdruppels bij zich; doet het ook leuk in een drankje ... 2 dagen aan de spuitpoep met je grote waffel
En...slinks blijven we... in de kroeg krijg je het ook weer terug, zeker als je die kroeg vaker bezoekt. Je wordt gezien als een goede klant dus zeker een keer per avond hoef je niet te betalen voor je drankje, is mijn ervaring. (Copycat is altijd goede vriendjes met het barpersoneel).
quote:als mensen echt erg zijn struikel ik gewoon perongeluk met me dienbladje, ik kan daar dan niks aan doen en zij zitten onder.. en als ze dan een grote waffel opzetten komt de baas en stuurt ze weg
Eet smakelijk kerel
quote:Das al een goede reden om op voorhand al geen fooi te geven.
Eet smakelijk kerel
quote:Ja of je laat ze extra lang wachten, bent oost-indisch doof als ze je roepen....
Op dinsdag 16 september 2003 14:12 schreef Jerruh het volgende:[..]
als mensen echt erg zijn struikel ik gewoon perongeluk met me dienbladje, ik kan daar dan niks aan doen en zij zitten onder.. en als ze dan een grote waffel opzetten komt de baas en stuurt ze weg
.
quote:Je hebt er onderzoek naar gedaan, zie ik. Fijn dat je het serveren als zodanig ambitieus beschouwd. Projecteerd meteen het beeld als helmjosti wat ik in eerst instantie al van je had.
Eet smakelijk kerel
En ga nu eens snel wat te vreten halen. Je krijgt niet betaald om te blaten.
quote:Pissen in de salade's ook niet trouwens
Op dinsdag 16 september 2003 14:18 schreef D-Devil het volgende:
Eten wat op de grond valt smaakt ook niet vreemd overigens..
quote:Tussen geen fooi geven en onbeschoft zijn zit een heel groot verschil.
Op dinsdag 16 september 2003 14:12 schreef basset het volgende:[..]
Das al een goede reden om op voorhand al geen fooi te geven.
Als je er al op bedacht moet zijn dat je genaait kan worden.......
Je kunt heel beleefd en vriendelijk blijven zonder een fooi te geven, of heel onbeschoft en flink tippen.
Bedenk wel, als je onbeschoft bent en je tipt -> dat is altijd achteraf en heb je de ellende al binnen. Dus dubbel genaaid; geld pleite en een oogdruppel cocktail
Of een hete bak koffie in je schoot; een soeplepel die onder de stoom van het espresso apparaat wordt gehouden zodat je gegarandeerd de eerste hap je bek brandt !
quote:Lul je ook zoveel als je mijn bak friet komt brengen? In dat geval mag je die frieten meteen in je reet schuiven. En naar die fooi kun je ook fluiten.
Op dinsdag 16 september 2003 14:19 schreef dice het volgende:[..]
Tussen geen fooi geven en onbeschoft zijn zit een heel groot verschil.
Je kunt heel beleefd en vriendelijk blijven zonder een fooi te geven, of heel onbeschoft en flink tippen.
Bedenk wel, als je onbeschoft bent en je tipt -> dat is altijd achteraf en heb je de ellende al binnen. Dus dubbel genaaid; geld pleite en een oogdruppel cocktail
Of een hete bak koffie in je schoot; een soeplepel die onder de stoom van het espresso apparaat wordt gehouden zodat je gegarandeerd de eerste hap je bek brandt !
quote:Hihi, of een breuk in je neusbeentje.
Op dinsdag 16 september 2003 14:19 schreef dice het volgende:
quote:Dat de personeeelsparkeerplaats vaak in de buurt is en dat ik er niet om zal liegen voor een spiegel of een krasje meer of minder. En scooterdomino is ook leuk
Op dinsdag 16 september 2003 14:19 schreef dice het volgende:[..]
Bedenk wel....
Oh, en mocht er iemand naar buiten komen die een grote mond heeft dan stompen we daar heus ook wel op los totdat je kunt gaan tanden rapen. Kneuzen-ober.
quote:Grote vent
Op dinsdag 16 september 2003 14:18 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Je hebt er onderzoek naar gedaan, zie ik. Fijn dat je het serveren als zodanig ambitieus beschouwd. Projecteerd meteen het beeld als helmjosti wat ik in eerst instantie al van je had.
En ga nu eens snel wat te vreten halen. Je krijgt niet betaald om te blaten.
Eet smakelijk en laat je vooral niet door enige vorm van kennis tegenhouden om eens kritisch in je glas te kijken.
quote:Zegt de serveerder die begint te huilen, omdat hij te weinig fooi krijgt!
Op dinsdag 16 september 2003 14:25 schreef dice het volgende:[..]
Precies het antwoord wat je kunt verwachten van iemand wiens IQ nog niet boven kamertemperatuur uitkomt.
quote:Ik eet niet in tenten waar ze josti's laten serveren.
Eet smakelijk en laat je vooral niet door enige vorm van kennis tegenhouden om eens kritisch in je glas te kijken.
quote:zolang je nie tegen mij aanrijdt met je zatte harsens wens ik je veel suc6!
Op dinsdag 16 september 2003 14:26 schreef Kreator het volgende:
Ik word er altijd schijtziek van als ik door een barman word tegengehouden als ik in me wagen wil stappen. Ik moet toch verdomme zelf weten hoeveel ik zuip. Ik kan nog zo stomdronken zijn, maar rijen is geen probleem hiero.
en horeca wordt nog steeds erg onderschat...
quote:Moeten ze maar niet lastig zijn! Je kan ook normaal doen als je uit eten gaat of een biertje drinken...!
Op dinsdag 16 september 2003 14:29 schreef U-lerZzZ het volgende:
En daarbij beginnen zo ook nog hypocriet te blaten, over wat ze allemaal doen met lastige klanten!
quote:Haha, net alsof hij met zijn zatte kloten nog onderscheid zal maken.
Op dinsdag 16 september 2003 14:30 schreef Jerruh het volgende:[..]
zolang je nie tegen mij aanrijdt met je zatte harsens wens ik je veel suc6!
quote:Hoe dom kun je zijn...
Op dinsdag 16 september 2003 14:26 schreef Kreator het volgende:
Ik word er altijd schijtziek van als ik door een barman word tegengehouden als ik in me wagen wil stappen. Ik moet toch verdomme zelf weten hoeveel ik zuip. Ik kan nog zo stomdronken zijn, maar rijen is geen probleem hiero.
Niets iets wat je op je op je (dronken) geweten wilt hebben, lijkt me.
En tegenliggers kun je overal en altijd tegenkomen, zelfs in gehuchten waar slechts drie man en een paardenkop wonen.
Beetje off topic, I know. Maar om dit soort überdomme posts kan ik me zo boos maken.
quote:waarschijnlijk geeft hij met het feit dat het een halve homo betreft nog extra gas...
Op dinsdag 16 september 2003 14:31 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Haha, net alsof hij met zijn zatte kloten nog onderscheid zal maken.
.
quote:Misschien hadden die kutserveerders in zijn bier gekotst, waardoor hij onwel werd achter het stuur. Schande!
Op dinsdag 16 september 2003 14:32 schreef Copycat het volgende:[..]
Hoe dom kun je zijn...
Kende iemand die ook zo dacht... Als ie nu met z'n dronken harses alleen in de auto had gezeten en tegen een boom was aangereden, had ie 'alleen' zichzelf en zijn nabestaanden ermee. Maar er zaten 3 (even dronken en domme) vrienden naast en hij reed frontaal tegen een (broodnuchtere) tegenligger met drie inzittenden op. Gevolg: 7 doden..
quote:Uier? ben jij iemand die hotelkamers verandert in orkaanspeelplaatsen?
Op dinsdag 16 september 2003 14:38 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Misschien hadden die kutserveerders in zijn bier gekotst, waardoor hij onwel werd achter het stuur. Schande!
.
quote:Tuurlijk...
Op dinsdag 16 september 2003 14:38 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Misschien hadden die kutserveerders in zijn bier gekotst, waardoor hij onwel werd achter het stuur. Schande!
.
quote:Ik speel geen twister.
Op dinsdag 16 september 2003 14:42 schreef Jerruh het volgende:[..]
Uier? ben jij iemand die hotelkamers verandert in orkaanspeelplaatsen?
quote:en je draagt zeker ook geen make up
Op dinsdag 16 september 2003 14:42 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Ik speel geen twister.
quote:Ik ben toch zeker geen homosexuele serveerder!
Op dinsdag 16 september 2003 14:43 schreef Jerruh het volgende:[..]
en je draagt zeker ook geen make up
.
quote:voetgangers rijden ook niet
Op dinsdag 16 september 2003 14:45 schreef Kreator het volgende:
Ach kom op. stel je niet zo aan. tot 15 vaasjes kan ik prima rijden. Dat gezeur over doden altijd. Dat ligt gewoon aan het feit dat die mensen niet kunnen rijden.
quote:Klopt, of je moet naar een fatsoenlijk grand-café gaan, daar is het meestal goed te eten...
Op dinsdag 16 september 2003 14:46 schreef Kreator het volgende:
Ik moet trouwens ook ff zeggen dat in veel cafe's het eten ook echt niet te pruimen is. Ranzige ouwe troep..
quote:Doden kunnen inderdaad niet rijden, nee...
Op dinsdag 16 september 2003 14:45 schreef Kreator het volgende:
Ach kom op. stel je niet zo aan. tot 15 vaasjes kan ik prima rijden. Dat gezeur over doden altijd. Dat ligt gewoon aan het feit dat die mensen niet kunnen rijden.
quote:Ben je een heilige boon ofzo?
Op dinsdag 16 september 2003 14:50 schreef Copycat het volgende:[..]
Doden kunnen inderdaad niet rijden, nee...
Je klinkt als de reïncarnatie van die kennis van me. So much voor een tweede kans beter benutten...
Maar jij bent wel héél erg stoer, hoor... not
quote:Precies. Ik hoef ook maar een klein stukkie. Fietsen doe ik ook niet, want die worden toch maar gestolen.
Op dinsdag 16 september 2003 14:49 schreef U-lerZzZ het volgende:
En ik vertik het al helemaal om een taxi te pakken. Die parasieten willen ook meteen fooi aftroggelen als ik weer straalbezopen in hun gore stinkbar meelift..
quote:Ik val altijd hard op mijn bek, als ik zat naar huis fiets. Met een auto kan ik niet vallen, dus da's veel verstandiger.
Op dinsdag 16 september 2003 14:53 schreef Kreator het volgende:[..]
Precies. Ik hoef ook maar een klein stukkie. Fietsen doe ik ook niet, want die worden toch maar gestolen.
quote:Ik vind je nu nog stoerder!
Op dinsdag 16 september 2003 14:52 schreef Kreator het volgende:[..]
Ben je een heilige boon ofzo?
. Maar ik moet wel zeggen dat ik altijd na het klemzuipen ff een lijntje doe, want dat helpt enorm. Helaas kan dat niet in de klotehoreca omdat ze daar op tegen zijn blijkbaar.
quote:Heb je gezopen ofzo?
Op dinsdag 16 september 2003 14:59 schreef Dreuzel het volgende:
Kan het ook nog eens on-topic...???
quote:Ja wacht maar als je dalijk aanrij als ik uit de bocht vlieg met mijn skelter...
Op dinsdag 16 september 2003 15:00 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Heb je gezopen ofzo?
quote:Dan kun je die fooi wel helemaal vergeten!
Op dinsdag 16 september 2003 15:02 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Ja wacht maar als je dalijk aanrij als ik uit de bocht vlieg met mijn skelter...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:03 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Dan kun je die fooi wel helemaal vergeten!
!
quote:Je hebt gelijk. Liet me even meeslepen door die nonootjes.
Op dinsdag 16 september 2003 14:59 schreef Dreuzel het volgende:
Kan het ook nog eens on-topic...???
quote:Je kunt gewoon niet rijden met drank op. Geef het gewoon toe. Je bent een beetje een loser op dat gebied. Geeft niets hoor.
Op dinsdag 16 september 2003 15:04 schreef Copycat het volgende:[..]
Je hebt gelijk. Liet me even meeslepen door die nonootjes.
Negeren is echter het slimste, lijkt me...
quote:Zucht...
Op dinsdag 16 september 2003 15:06 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Je kunt gewoon niet rijden met drank op. Geef het gewoon toe. Je bent een beetje een loser op dat gebied. Geeft niets hoor.
.
quote:Bevestig het nog even, Luser.
Op dinsdag 16 september 2003 15:13 schreef Copycat het volgende:[..]
Zucht...
Het feit alleen al dat jij jezelf een hele vent vindt omdat je stronken achter het stuur kruipt, bewijst zo onzettend het tegendeel...
Maar als jij mij als een loser wilt bestempelen: be my guest.
Jouw mening telt namelijk echt wel heel erg voor mij...
quote:Luser??? Als je net zo rijdt als dat je spelt...
Op dinsdag 16 september 2003 15:14 schreef Kreator het volgende:[..]
Bevestig het nog even, Luser.
quote:Als je in het echt net zo'n moraalridder bent als hier newbie....
Op dinsdag 16 september 2003 15:17 schreef Copycat het volgende:[..]
Luser??? Als je net zo rijdt als dat je spelt...
quote:Touché
Op dinsdag 16 september 2003 15:17 schreef Copycat het volgende:[..]
Luser??? Als je net zo rijdt als dat je spelt...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:25 schreef Kreator het volgende:[..]
Als je in het echt net zo'n moraalridder bent als hier newbie....
quote:BEN JE NET ZO DOM ALS DIE NEWBIE OFZO
Op dinsdag 16 september 2003 15:26 schreef Utmenke het volgende:[..]
Touché
quote:Hoe kom jij tot deze conclusie dan
Op dinsdag 16 september 2003 15:27 schreef Kreator het volgende:[..]
BEN JE NET ZO DOM ALS DIE NEWBIE OFZO
quote:Ik vind mezelf geen hele vent. Ik vind jou gewoon een loser, omdat je het niet kan.
Op dinsdag 16 september 2003 15:13 schreef Copycat het volgende:[..]
Zucht...
Het feit alleen al dat jij jezelf een hele vent vindt omdat je stronken achter het stuur kruipt, bewijst zo onzettend het tegendeel...
Maar als jij mij als een loser wilt bestempelen: be my guest.
Jouw mening telt namelijk echt wel heel erg voor mij...
quote:Omdat Luser een welbekend fok-spreekwoordelijk garpje is, waarmee een loser user bedoelt wordt. Dus. En nu optiefen. het gaat over de horeca en drinken in het verkeer en waarom dat gewoon okay is.
Op dinsdag 16 september 2003 15:29 schreef Utmenke het volgende:[..]
Hoe kom jij tot deze conclusie dan
quote:Ik optiefen voor jou
Op dinsdag 16 september 2003 15:31 schreef Kreator het volgende:[..]
Omdat Luser een welbekend fok-spreekwoordelijk garpje is, waarmee een loser user bedoelt wordt. Dus. En nu optiefen. het gaat over de horeca en drinken in het verkeer en waarom dat gewoon okay is.
Hahhahahhahah
quote:Omdat ik het niet wil!
Op dinsdag 16 september 2003 15:29 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Ik vind mezelf geen hele vent. Ik vind jou gewoon een loser, omdat je het niet kan.
Is mijn mening in jouw zienswijze die van een loser, so be it. Ik slaap er in ieder geval geen nachtje minder om.
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:37 schreef od909 het volgende:
Dreuzel heeft 100% gelijk en leer mij de "high society" van Beek kennen wahahahahaaa!
quote:Je snapt het gewoon niet!!!!!!!!!!!! Ben je dom ofzo!!!!!!!!! weet je hoeveel bier je kan drinken als je met je auto gaat ipv met de taxi!
Op dinsdag 16 september 2003 15:36 schreef Copycat het volgende:[..]
Omdat ik het niet wil!
Geef liever een paar euro uit aan een taxi om me veilig thuis te brengen dan dat ik mezelf en anderen in gevaar breng, want dat is wél de realiteit.
Hoe graag jij ook wilt denken dat het stoer is, is het gewoonweg oerdom én asociaal. Met dat bord voor je kop lijkt me autorijden trouwens ook wel erg moeilijk...Is mijn mening in jouw zienswijze die van een loser, so be it. Ik slaap er in ieder geval geen nachtje minder om.
quote:Vertel!
Op dinsdag 16 september 2003 15:37 schreef od909 het volgende:
Dreuzel heeft 100% gelijk en leer mij de "high society" van Beek kennen wahahahahaaa!
quote:A) Drink liever wodka dan biertjes
Op dinsdag 16 september 2003 15:41 schreef Kreator het volgende:[..]
Je snapt het gewoon niet!!!!!!!!!!!! Ben je dom ofzo!!!!!!!!! weet je hoeveel bier je kan drinken als je met je auto gaat ipv met de taxi!
Sappelen op een paar centen, da's pas losergedrag...
quote:JIJ bent asociaal bezig. JIJ probeert mij regels op te leggen. Als ik zeg dat ik prima rij na 25 pilskes en een dikke lijn coke, dan dien je me te geloven. Anders rij ik je dood.
Op dinsdag 16 september 2003 15:36 schreef Copycat het volgende:[..]
Omdat ik het niet wil!
Geef liever een paar euro uit aan een taxi om me veilig thuis te brengen dan dat ik mezelf en anderen in gevaar breng, want dat is wél de realiteit.
Hoe graag jij ook wilt denken dat het stoer is, is het gewoonweg oerdom én asociaal. Met dat bord voor je kop lijkt me autorijden trouwens ook wel erg moeilijk...Is mijn mening in jouw zienswijze die van een loser, so be it. Ik slaap er in ieder geval geen nachtje minder om.
quote:Idd. Alsof ik voor m'n lol iemand ga aanrijden als ik zat achter het stuur zit.
Op dinsdag 16 september 2003 15:46 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
JIJ bent asociaal bezig. JIJ probeert mij regels op te leggen. Als ik zeg dat ik prima rij na 25 pilskes en een dikke lijn coke, dan dien je me te geloven. Anders rij ik je dood.
KATTEN DOODSCHEUREN.
Ik ga altijd extra gas, als ik zo'n pokkebeest zie lopen. Zeker als ik gedronken en gesnoven heb. . *splats*
.
quote:Jouw mentaliteit is tekenend voor de Horeca in Nederland, gelukkig zijn er uitzonderingen.
Op dinsdag 16 september 2003 13:11 schreef Dreuzel het volgende:
Ik werk al bijna 8 jaar in de horeca en op moment ben ik bedrijfsleidster van een Grieks restaurant. Het is niet zo super-de-luxe maar er komen regelmatig van die kak mensen, je kent ze wel; ze eisen de beste service (à la carte - achtig), alle aandacht, de lekkerste duurste wijntjes en ga zo maar door Ze gaan niet eerder weg voordat ze een drankje van de zaak hebben gekregen want ze hebben toch wel veel geld achtergelaten! Na helemaal volgevreten en gezopen te zijn en dus ook al wat luidruchtiger, vragen ze eindelijk de rekening! (Yes!
Ik was allang klaar met poetsen enzo maar moest nog een uur ofzo op hún wachten) Komen ze met de rekening, die ik nét voor ze netjes met de hand heb geschreven, aanlopen met cadeaubonnen (grrrrr geef me dat dan gelijk als je de rekening vraagt!!!
) Maar geen probleem. Kortom ze hoeven nog maar rond de 40,- euro te betalen, nadat er 75,- euro vanaf is gegaan. Daarna ga ik de jassen voor ze pakken help ze erin (met veel gestuntel want recht lopen kunnen ze al niet meer) en dan zijn ze ein-de-lijk weg! Wil ik me omdraaien knal ik keihard met mij knie tegen een stoel aan! Niemand heeft de stoel aangeschoven, het is een tering zooi op de tafel, de helft van het eten ligt op de grond, en 20 cent fooi!
Sorry hoor maar dan snap ik mezelf niet waarom ik nog de moeite doe!! En dat vindt zichzelf de high- society van ons k*t dorp..?!! Ik kan nog zoveel dingen opnoemen waar ik me om erger als mensen komen eten maar zijn er nog mensen die zich er zo gruwelijk om kunnen ergeren?!
quote:géén idee....
Op dinsdag 16 september 2003 15:55 schreef krijg064 het volgende:
Wat heeft dit nou nog met fooi geven o.i.d. te maken???
quote:Ja, VERTEL JIJ HET ONS?
Op dinsdag 16 september 2003 15:55 schreef krijg064 het volgende:
Wat heeft dit nou nog met fooi geven o.i.d. te maken???
quote:Triest figuur
Op dinsdag 16 september 2003 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Jouw mentaliteit is tekenend voor de Horeca in Nederland, gelukkig zijn er uitzonderingen.
Ga lekker in de fabriek werken joh.
quote:Oh je bedoeld mijn mentaliteit dat ik die mensen zo goed mogelijk wil bedienen, en dan zo behandeld wordt?! En nogmaals het gaat niet over de fooi!!
Op dinsdag 16 september 2003 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Jouw mentaliteit is tekenend voor de Horeca in Nederland, gelukkig zijn er uitzonderingen.
Ga lekker in de fabriek werken joh.
quote:Je wilt alleen meer fooi!
Op dinsdag 16 september 2003 15:59 schreef Dreuzel het volgende:[..]
En nogmaals het gaat niet over de fooi!!
quote:deze mensen betalen keurig voor hun eten en drinken (en jouw salaris), en jij loopt op ze te schelden omdat ze met een kadeaubon willen betalen.
Oh je bedoeld mijn mentaliteit dat ik die mensen zo goed mogelijk wil bedienen, en dan zo behandeld wordt?! En nogmaals het gaat niet over de fooi!!
quote:Idd. Achterlijk volk, die obers.
Op dinsdag 16 september 2003 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
deze mensen betalen keurig voor hun eten en drinken (en jouw salaris), en jij loopt op ze te schelden omdat ze met een kadeaubon willen betalen.
SUKKEL
Als je die niet wilt, moet je ze niet aannemen.
quote:Als jij je werk goed doet en met een professionele glimlach je gasten te woord staat, mag je ook een even vriendelijke en sociale houding terug verwachten, vind ik.
Oh je bedoeld mijn mentaliteit dat ik die mensen zo goed mogelijk wil bedienen, en dan zo behandeld wordt?! En nogmaals het gaat niet over de fooi!!
Denk echter dat het in de horeca zo is dat de kwaden het verpesten voor de goeden. Iemand heeft één negatieve horeca-ervaring en rekent dat direct de hele branche aan.
En wat jouw specifieke voorbeeld betreft: die mensen denken waarschijnlijk van zichzelf dat ze heel wat zijn en dus jou gelegitimeerd als hun persoonlijk voetveegje kunnen gebruiken.
Boeien, dat soort mensen. Wordt alleen wel moeilijk om aardig en correct je volgende gasten te bejegenen. Maar hé, daar ben je professional voor!
quote:Lees eens verder dan die Cadeaubon... Het gaat erom hoe ze doen, en hoe moet ik nu van tevoren weten hoe de mensen zijn als ze uit eten gaan?! En ik heb ze fatsoenlijk bediend dus wat is nu jouw probleem? En waar heb ik gescholden??
Op dinsdag 16 september 2003 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
deze mensen betalen keurig voor hun eten en drinken (en jouw salaris), en jij loopt op ze te schelden omdat ze met een kadeaubon willen betalen.
SUKKEL
Als je die niet wilt, moet je ze niet aannemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 16:09]
quote:Tsssssssssk. Net zoals je rijden zonder alcohol ook normaal vindt, zeker?
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Copycat het volgende:[..]
Als jij je werk goed doet en met een professionele glimlach je gasten te woord staat, mag je ook een even vriendelijke en sociale houding terug verwachten, vind ik.
En dan vind ik een fooi ook niet meer dan normaal.
quote:En jij werkt in een Grieks restaurant?
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Ik heb raki voor je, das beter!!
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
En jij werkt in een Grieks restaurant?
.
.
Tsipouro, das pas lekker..
quote:das fijn voor je, ik vind het abnormaal.
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Copycat het volgende:[..]
En dan vind ik een fooi ook niet meer dan normaal.
Ik krijg op mijn werk ook geen fooi!
En als je vind dat je fooi moet hebben, dan zou ik eens met de baas gaan praten over een hoger loon.
quote:Ik zie het nut er niet van in om turkse Ouzo in een Grieks restaurant te serveren..
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Bovendien lees ik dat je lekker betaald hebt kunnen poepen en ook nog een uur extra hebt gewerkt ZONDER ook maar iets te hoeven doen.
En dat ze een teringzooi achterlaten komt ws omdat je je het laatste uur niet meer an die tafel hebt laten zien om een en ander in de gaten te houden.
Niks aan het handje dus. Horeca.
quote:De horeca is wel wat anders dan bijv. een kantoorbaan..
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
das fijn voor je, ik vind het abnormaal.
En als je vind dat je fooi moet hebben, dan zou ik eens met de baas gaan praten over een hoger loon.
quote:Waarom heeft iedereen het hier nu over fooi?! Ik start dit topic om reakties van mensen te krijgen op de openingspost en het enige wat ik lees is fooi en de rest van het gezeik..
Op dinsdag 16 september 2003 16:59 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ik zie het nut er niet van in om turkse Ouzo in een Grieks restaurant te serveren..
Maar das mijn mening, als Griek zijnde.. Behlave dat is Raki niet lekkerder, maar das een kwestie van smaak.
Verder ben ik het met je eens, ik heb zelf in de horeca gewerkt en laat zelf ook altijd fooi achter.. (behalve als de service echt kut is)
quote:Die krijg je toch ook?
Op dinsdag 16 september 2003 17:02 schreef Dreuzel het volgende:[..]Ik start dit topic om reakties van mensen te krijgen op de openingspost
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
Natuurlijk is het werk voor degene die mij bediend, maar wél werk waar je als consument direct mee van doen hebt. En wordt dat werk goed uitgevoerd, dan tast ik graag in mijn buidel voor een extraatje.
Maar wie weet kan ik sowieso wel even met mijn werkgever over een hoger salaris praten, wie niet waagt tenslotte...
quote:Als mensen met z'n vieren een fles wijn leegdrinken en dan al dronken zijn kan ik nix meer aan doen. Zeuren mag dit is de klaagbaak! En denk jij dat het leuk is om daar te zitten wachten tot ze weggaan als iedereen weg is en alles is gedaan... Nee dus...
Op dinsdag 16 september 2003 17:00 schreef Pjederdy het volgende:
....
quote:[offtopic]
Op dinsdag 16 september 2003 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
En jij werkt in een Grieks restaurant?.
.
Tsipouro, das pas lekker..
Tip graag.
[/offtopic]
quote:Ja nu eindelijk, sorry het ging niet zozeer om jouw reaktie maar lees maar eens door... Het ging erom dat mensen konden reageren die net zoals ik ook zo'n ergernissen hebben tijdens het werk.. En iedereen blijf door gaan over de fooi...
Op dinsdag 16 september 2003 17:05 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Die krijg je toch ook?
.
Maar als je merkt dat je tip-top wordt bediend, dat mensen moeite voor je doen, dat je netjes & goed bediend wordt, dat je een extra van de zaak krijgt.. is een fooitje (hoeft niet eens veel te zijn!), het minste wat je kunt doen!
quote:Jup. En alle allochtonen zijn crimineel!
Op dinsdag 16 september 2003 16:04 schreef Kreator het volgende:[..]
Idd. Achterlijk volk, die obers.
Kreator.. ik ben een leuke ober! Als ik mensen een leuke avond heb bezorgt.. en ze komen me persoonlijk bedanken voor de nette bediening.. HOEF ik geen fooi! Daar ben ik blijer mee, dan met een paar euri. Maar het is WEL leuk mee-genomen, dat extraatje!
quote:Sommige dingen horen nu eenmaal bij je werk, oko wachten op gasten die nog niet klaar zijn met eten, dat is juist iets wat in restaurants voorkomt. Als ze wilden eten en aftaaien, dan waren ze wel naar mc donalds gegaan. En er is niks zo irritant in een restaurant dan personeel dat chagerijnig aan de tafel naast je gaat zitten wachten tot je oprot. Als je service verleent, dan kun je ook naar de tafel toelopen en vragen of je ze nog ergens mee kan helpen, als dat niet het geval is dan kun je ze vragen of het goed is dat je vast de boel opruimt omdat je niet wil dat ze in het eten stappen wat op de grond terecht is gekomen (stille hint). Verder zijn er nog wel meer subtiele vormen om ze de tent uit te jagen als ze hun eten op hebben. dus ik snap je punt niet zo. En dat je geen schooljuf ben, tja als er niks van wil zeggen, dan moet je er ook niet over zeuren. En blijbaar zijn het dus geen volwassen mensen of gedragen ze zich zo iig niet.
Op dinsdag 16 september 2003 17:06 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Als mensen met z'n vieren een fles wijn leegdrinken en dan al dronken zijn kan ik nix meer aan doen. Zeuren mag dit is de klaagbaak! En denk jij dat het leuk is om daar te zitten wachten tot ze weggaan als iedereen weg is en alles is gedaan... Nee dus...
En ik ben geen schooljuf die aan de tafel gaat staan zeggen dat ze geen eten op de grond mogen gooien, het zijn volwassen mensen! En als ik 1 tafel van ze af zit hebben ze me alles kunnen vragen wat ze wilden, wat dus níet het geval was!
quote:Ouzo Plomari.
Op dinsdag 16 september 2003 17:07 schreef What het volgende:[..]
[offtopic]
Wat vind jij de lekkerste ouzo?Tip graag.
[/offtopic]
quote:Jup
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Verder zijn er nog wel meer subtiele vormen om ze de tent uit te jagen als ze hun eten op hebben.
quote:Wie zegt dat ik daar de hele tijd chagerijnig heb gezeten? Ik heb eerst alles gepoetst e.d. En ik denk dat ik mijn werk goed genoeg uitvoer dat ik daar niet met zo'n gezicht ga zitten terwijl er nog betalende klanten zitten. Ik ben bedrijfsleidster en moet er juist voor zorgen dat de mensen terug komen. Je hebt gelijk wat die subtiele hint betreft, maar die mensen waren nog steeds aan het "pikken"van de borden en ik moest het maar laten staan...
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Pjederdy het volgende:
...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ouzo Plomari.
Zeker weten...
Is die een beetje makkelijk verkrijgbaar in NL?
quote:Nou moet je niet je eigen stelling gaan ontkrachten door een generalisering te plaatsen die gewoon klopt.
Op dinsdag 16 september 2003 17:13 schreef Oksel het volgende:Jup. En alle allochtonen zijn crimineel!
quote:Weet ik toch. Ik drink geen druppel alcohol als ik rij en ik vermaak me prima in de stad. Ik ga met de fiets en ik HAAT drink-and-drivers. De meeste obers e.d. zijn gewoon leuke professionals. Ik zat gewoon ff die idioot te stangen.
Kreator.. ik ben een leuke ober! Als ik mensen een leuke avond heb bezorgt.. en ze komen me persoonlijk bedanken voor de nette bediening.. HOEF ik geen fooi! Daar ben ik blijer mee, dan met een paar euri. Maar het is WEL leuk mee-genomen, dat extraatje!
quote:Gelukkig maar..
Op dinsdag 16 september 2003 20:25 schreef Kreator het volgende:[..]
Nou moet je niet je eigen stelling gaan ontkrachten door een generalisering te plaatsen die gewoon klopt.
.
[..]Weet ik toch. Ik drink geen druppel alcohol als ik rij en ik vermaak me prima in de stad. Ik ga met de fiets en ik HAAT drink-and-drivers. De meeste obers e.d. zijn gewoon leuke professionals. Ik zat gewoon ff die idioot te stangen.
quote:
quote:Sommige mensen kennen je nog niet zo goed denk ik
Op dinsdag 16 september 2003 20:25 schreef Kreator het volgende:[..]
Nou moet je niet je eigen stelling gaan ontkrachten door een generalisering te plaatsen die gewoon klopt.
.
[..]Weet ik toch. Ik drink geen druppel alcohol als ik rij en ik vermaak me prima in de stad. Ik ga met de fiets en ik HAAT drink-and-drivers. De meeste obers e.d. zijn gewoon leuke professionals. Ik zat gewoon ff die idioot te stangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |