Vooral die "Echte Nederlanders" wie alles goedkoop willen hebben en overal geld uit willen halen..
Alleen als het Nederlands elftal speelt of als et koninklijk huis zich weer eens aan de wereld presenteert
Zou me wel schamen als ik Amerikaan zou zijn zeg..
quote:Ja! Begint een budland te worden
Op maandag 15 september 2003 21:47 schreef The_Watcher het volgende:
Schaam jij je ervoor dat je een Nederlander bent?
Waarom wel of waarom niet?
quote:NL elftal doen anders grote pogingen.
Op maandag 15 september 2003 21:49 schreef stefanvverk het volgende:
Ik dacht het dus ff niet !
Ik leef hier, in m'n eigen land, als echte Nederlander, en NO WAY dat anderen ervoor gaan zorgen dat ik me daarvoor schaam.
ZO, klaar
kut-wereld!
quote:Ik vind trots ook wel weer overdreven. Ik snap nooit hoe je trots kunt zijn op iets wat je helemaal niet zelf gepresteerd hebt? Kvoel me er gewoon vrij neutraal onder. Kben hier nou eenmaal en ik vind het best. Mn nationaliteit is verder niet iets waar ik vaak over nadenk.
Op maandag 15 september 2003 21:50 schreef Jheronimus het volgende:
Nope, ben en blijf trots op mn landje...
quote:ik schaam me als nederlander dat we iedereen hier toelaten om et land te verneuken
Op maandag 15 september 2003 21:50 schreef seriewoordenaar het volgende:
Als Belg schaam ik me soms dat ik in Nederland woon.
Heeft niets met de personen zelf te maken, maar eerder aan de grove taal die hier haast volkstaal is geworden.
Het land waarin men het hardst schreeuwt om normen en waarden en schijnbaar het meest naast het doel schiet. (letterlijk)
quote:Een land is een stuk grond... In Nederland is een groot deel dan nog niet eens echte grond maar drooggelegd gebied. Dus technisch gezien is Nederland niet eens een echt land. Weinig om over naar huis te schrijven.
Op maandag 15 september 2003 21:50 schreef Jheronimus het volgende:
Nope, ben en blijf trots op mn landje...
quote:je vind het zo slecht hier?
Op maandag 15 september 2003 21:52 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
ik schaam me als nederlander dat we iedereen hier toelaten om et land te verneuken
quote:Ik zal het vertellen aan mijn Nederlands personeel.
Op maandag 15 september 2003 21:52 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
ik schaam me als nederlander dat we iedereen hier toelaten om et land te verneuken
If it aint much, it aint Dutch!!!
of zo je wilt
If it aint Dutch, it aint much
quote:Mooi voorbeeld...
Op maandag 15 september 2003 21:51 schreef TimmyAsd het volgende:
als balkenende in het buitenland zijn kop laat zien, dan wel jah....
Ben niet trots op Nederland, maar ook niet op Belgie. Frankrijk, UK of etc. Ik snap niet zo goed waar dat gevoel vandaan komt eik.
quote:Het uberhaupt deelnemen aan een songfestival is inderdaad genoeg reden tot schaamte.
Op maandag 15 september 2003 21:55 schreef yodocus2001 het volgende:
Doorgaans niet, maar er zijn van die situaties![]()
Nederlandse inzendingen voor het Eurovisie Songfestival bijvoorbeeld (de rest is vaak niet beter hoor, maar toch).
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 21:56]
Ik schaam me elk moment zodra ik alle nieuwsberichten op FOK zie,
als ik over het zinloze geweld lees, de dierenmishandelingen, de lage straffen die uitgedeeld worden...
Maar ik zeg niet dat ik me niet zou schamen als ik in een ander land zou wonen.
Overal is wel iets mis..
quote:Like I care
Op maandag 15 september 2003 21:54 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik zal het vertellen aan mijn Nederlands personeel.
ik zal je missen
En vooral nu de Nederlanders/Allochtonen kwestie steeds erger wordt.
Okay, wij nederlanders zuipen ons elk weekend lam en schreeuwen er op los, maar wij houden respect voor alles en iedereen (op wat hersenloze types na, maar die heb je overal ter wereld ) en helaas zijn er bepaalde groepen allochtonen die dit zeker niet doen!! (of is dit alleen bij mij in de omgeving?)
quote:waarom ga jij niet lekker weg...
Op maandag 15 september 2003 21:56 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Like I care
haha
ga lekker naar belgie toch, tis hier toch stom..ik zal je missen
quote:De vraag was niet: 'vind je het hier stom'. De vraag was of er factoren waren om je te schamen. Ik 'schaam' me ook voor sommige factoren van Belgen, en het is beschamend om onder bepaalde stereotypes te vallen of geplaatst te worden.
Op maandag 15 september 2003 21:56 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Like I care
haha
ga lekker naar belgie toch, tis hier toch stom..ik zal je missen
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 21:59]
quote:Omdat ik te stoer ben
Op maandag 15 september 2003 21:58 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
waarom ga jij niet lekker weg...
quote:die herzenloze types heb je ook verdomd veel, in aantal denk ik zelfs meer dan allochtonen die problemen veroorzaken, alleen in procenten zijn de allochtonen "beter" in problemen maken...
Op maandag 15 september 2003 21:56 schreef Flex82 het volgende:
Tuurlijk.En vooral nu de Nederlanders/Allochtonen kwestie steeds erger wordt.
Okay, wij nederlanders zuipen ons elk weekend lam en schreeuwen er op los, maar wij houden respect voor alles en iedereen (op wat hersenloze types na, maar die heb je overal ter wereld) en helaas zijn er bepaalde groepen allochtonen die dit zeker niet doen!! (of is dit alleen bij mij in de omgeving?)
quote:uhuh.
Op maandag 15 september 2003 21:58 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Omdat ik te stoer ben
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 22:00]
quote:Vorige keer dat ik berichten van je zag was ook zon anti-nederland topic (of die had je iig omgevormd tot anti-nederland) dus ga nou niet lopen schijnheilen ok?
Op maandag 15 september 2003 21:58 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
De vraag was niet: 'vind je het hier stom'. De vraag was of er factoren waren om je te schamen. Ik schaam me voor sommige factoren van Belgen ook en het is beschamend om onder bepaalde stereotypes te vallen. Ik woon met plezier in Nederland, maar dat heeft noppes met Nederland te maken. Net zoals ik plezier had in Belgie en dat niets met Belgie te maken had.
Wel makkelijk om het uit de context te rukken, he.
quote:zeker, jij bent de stoerste van allemaal
Omdat ik te stoer ben
en nu optiefen!
quote:en anders?
Op maandag 15 september 2003 22:00 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
zeker, jij bent de stoerste van allemaal
en nu optiefen!
quote:Haha, en ik vind mezelf als nederlander zeker niet stoer.
Omdat ik te stoer ben
En jij geeft de Belgen weer een reden om zich voor zichzelf te schamen, want als jij een doorsnee Belg bent......
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 15-09-2003 22:02]
quote:wat is het precies dat je wil jochie...
Op maandag 15 september 2003 22:01 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
en anders?
quote:Ik schijnheil helemaal niets. Ik heb niets met geen enkel land omdat land een stuk grond is en je realiteit slechts voor een heel klein deel wordt gevormd door dat stuk land. Ik vind Nederland heel vaak een kutland en dat is Belgie, Frankrijk, Polen en het land waar je moeder vandaan komt ook... Wat is daar schijnheilig aan?
Op maandag 15 september 2003 22:00 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
Vorige keer dat ik berichten van je zag was ook zon anti-nederland topic (of die had je iig omgevormd tot anti-nederland) dus ga nou niet lopen schijnheilen ok?
quote:Daar kan je wel eens groot gelijk in hebben ja.......
Op maandag 15 september 2003 21:59 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
die herzenloze types heb je ook verdomd veel, in aantal denk ik zelfs meer dan allochtonen die problemen veroorzaken, alleen in procenten zijn de allochtonen "beter" in problemen maken...
quote:schaam je!
Op maandag 15 september 2003 22:03 schreef NorthernStar het volgende:
Nee, want ik ben een Frys!
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:02 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik schijnheil helemaal niets. Ik heb niets met geen enkel land omdat land een stuk grond is en je realiteit slechts voor een heel klein deel wordt gevormd door dat stuk land. Ik vind Nederland heel vaak een kutland en dat is Belgie, Frankrijk, Polen en het land waar je moeder vandaan komt ook... Wat is daar schijnheilig aan?
Maar wat jij niet in mijn woorden wil lezen is dat er aan ieder stukje grond ook leuke zaken zijn. Maar daar gingen de andere topics niet over...
Weeral zaken uit de context rukken... 't Zal wel stoer zijn.
quote:Nopes geen doorsnee Belg. Ik zeg bij mijn weten ook niets schokkends. Ik zeg alleszins niet iets óm te rellen, als dat zo zou overkomen...
Op maandag 15 september 2003 22:01 schreef Flex82 het volgende:[..]
Haha, en ik vind mezelf als nederlander zeker niet stoer.
Ik ben gewoon Nederlander, en dat zegt meer dan genoeg vind ik. Nergens ter wereld hoor je mensen slechte dingen zeggen over de Nederlanders toch?En jij geeft de Belgen weer een reden om zich voor zichzelf te schamen, want als jij een doorsnee Belg bent......
quote:tja dat is weer iets heel anders, wat hebben wij nou bereikt als nederlanders waar we trots op moeten zijn? In het algemeen zijn we gierig, asociaal en doen we weinig voor de medemens vindt ik...
Op maandag 15 september 2003 22:04 schreef CyberCreation het volgende:
TROTS!
Ik denk dat alle Nederlanders blij mogen zijn dat ze hier zijn geboren. Er wordt goed voor ons gezorgt hier, alleen waarschijnlijk iets te goed!
quote:Ow, en dat maakt je niet Nederlander?
quote:Mooi zo... Zo zie je maar dat Halve Belgen en Halve Nederlanders (want Nederland is technisch gezien geen echt land en zodoende zijn er ook geen volledige Nederlanders) fijne vrienden kunnen zijn.
Op maandag 15 september 2003 22:04 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
je hebt me overtuigd
Overigens. Ik ben gelukkig getrouwd met een pracht van een Nederlandse dame, dus dat toont aan dat ik van goeie wil ben.
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 22:07]
quote:Als Nederlander zou ik dat doen ja. Maar dat kan niet als fiere Fries!
Op maandag 15 september 2003 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
schaam je!
quote:Kheb toevallig vandaag nog een kinderwagen voor een vrouwtje van de trap gedragen anders.
Op maandag 15 september 2003 22:05 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
In het algemeen zijn we gierig, asociaal en doen we weinig voor de medemens vindt ik...
quote:Grappig, ik wilde ook al iets met dezelfde strekking posten. Je woont hier toevallig samen maar om je dan voor de andere Nederlanders (generalisatie) te gaan schamen of het tegenovergestelde.. neuh.
Op maandag 15 september 2003 21:55 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik voel me meer Europeaan dan Nederlander.Ben niet trots op Nederland, maar ook niet op Belgie. Frankrijk, UK of etc. Ik snap niet zo goed waar dat gevoel vandaan komt eik.
quote:Hmmmm, waarom reageer jij, als ik DeWaasheid quote?
Op maandag 15 september 2003 22:05 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Nopes geen doorsnee Belg. Ik zeg bij mijn weten ook niets schokkends. Ik zeg alleszins niet iets óm te rellen, als dat zo zou overkomen...
quote:zeg ook in zijn algemeen, er zijn uiteraard uitzonderingen...
Op maandag 15 september 2003 22:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Kheb toevallig vandaag nog een kinderwagen voor een vrouwtje van de trap gedragen anders.
quote:en hoe gedraagt een nederlander zich dan...
Op maandag 15 september 2003 22:09 schreef gellow het volgende:
ik gedraag me totaal niet als een nederlander dus ...
ik hoef nergens voor te schamen.
quote:Nou ... wél als ik Balkenende als een waggelende eend met een rare grijns op z'n gezicht, hypernerveus handjes zie schudden en onder de indruk zie zijn van die chimp van een Bush.
Op maandag 15 september 2003 21:47 schreef The_Watcher het volgende:
Schaam jij je ervoor dat je een Nederlander bent?
Waarom wel of waarom niet?
Mijn God... wat érg.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 15-09-2003 22:13]
quote:Hmm, ik heb even gemist dat DeWaasheid een Belg was, blijkbaar. Ik nam aan dat je me ook hypocriet vond... Blijkbaar niet. Dat maakt van jou een toffe jongen.
Op maandag 15 september 2003 22:08 schreef Flex82 het volgende:[..]
Hmmmm, waarom reageer jij, als ik DeWaasheid quote?
quote:Ja kan er ook niets aan doen, maar mijn identiteit is nu eenmaal Fries.
Op maandag 15 september 2003 22:06 schreef Flex82 het volgende:[..]
Ow, en dat maakt je niet Nederlander?
Wat schijnheilig zeg.
Frys als htet leuk is en Nederlander als het nodig is. Ga ergens een eigen land stichten ofzo.
Sorry hoor, maar ik wordt erg moe van die Friesen die zichzelf "niet-nederlands" voelen. Wat een onzin.
Nederlander ben ik ook, maar dat is even abstract als Europeaan (hoewel dat laatste tenminste nog wat aantrekkingskracht heeft)
quote:Okay dan! Weer een internationaal geschil opgelost....
Op maandag 15 september 2003 22:11 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Hmm, ik heb even gemist dat DeWaasheid een Belg was, blijkbaar. Ik nam aan dat je me ook hypocriet vond... Blijkbaar niet. Dat maakt van jou een toffe jongen.
quote:Dat moet ik beamen. De lichaamstaal sprak boekdelen op dat moment. Zeer verontrustend vind ik het ook. Balkenende als waggelende gans achter moeder Bush...
Op maandag 15 september 2003 22:11 schreef Bombie het volgende:[..]
Nou ... wél als ik Balkenende als een waggelende eend met een rare grijns op z'n gezicht, hypernerveus handjes zie schudden en onder de indruk zien zijn van die chimp van een Bush.
Mijn God... wat érg.
quote:hej ik ben dit jaar maar 2 dagen belg geweest!
Op maandag 15 september 2003 22:11 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Hmm, ik heb even gemist dat DeWaasheid een Belg was, blijkbaar. Ik nam aan dat je me ook hypocriet vond... Blijkbaar niet. Dat maakt van jou een toffe jongen.
quote:De vinger stond al boven de rode knop.
Op maandag 15 september 2003 22:12 schreef Flex82 het volgende:[..]
Okay dan! Weer een internationaal geschil opgelost....
![]()
quote:Ah, net als van Mierlo... Het superieure links-liberale standpunt. Vaderlandsliefde is een beetje vies...
Op maandag 15 september 2003 21:55 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik voel me meer Europeaan dan Nederlander.Ben niet trots op Nederland, maar ook niet op Belgie. Frankrijk, UK of etc. Ik snap niet zo goed waar dat gevoel vandaan komt eik.
quote:Dé dagen waarop geheel Belgie (inclusief Wallonie dus) de zwarte vlaggen bovenhaalde.
Op maandag 15 september 2003 22:13 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
hej ik ben dit jaar maar 2 dagen belg geweest!
quote:Hmm, staat er op je paspoort/identiteitskaart dat je frys bent dan, of nederlander?
Op maandag 15 september 2003 22:11 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ja kan er ook niets aan doen, maar mijn identiteit is nu eenmaal Fries.
Nederlander ben ik ook, maar dat is even abstract als Europeaan (hoewel dat laatste tenminste nog wat aantrekkingskracht heeft)
Maarja, ik voel me ook wel Europeaan, alles om maar tegen het arrogante Amerika te zijn... maar da's een ander topic dan weer. (en die discussie wordt al vaak genoeg gevoerd)
quote:Oftwel: het gras is altijd groener aan de overkant.
Op maandag 15 september 2003 22:14 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ah, net als van Mierlo... Het superieure links-liberale standpunt. Vaderlandsliefde is een beetje vies...
quote:Daar was ik al bang voor.... Sinds 1 van die bommetjes genoeg is om dit platte Nederland compleet weg te vagen.
Op maandag 15 september 2003 22:13 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
De vinger stond al boven de rode knop.
![]()
quote:Dan ben ik ook niet Nederlands, want ik zou een compleet onbekende graag helpen. Het is maar geld, helaas komt het niet vanuit het niets, zou makkelijk zijn.
Op maandag 15 september 2003 22:17 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Ik schaam me voor het stereotype Nederlander, de kortzichtige, calvinistische, krenterige Nederlander.
Voornamelijk omdat ik het tegenovergestelde ben.
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 15-09-2003 22:19]
quote:Gewoon wat graven aan de dijken is reeds voldoende.
Op maandag 15 september 2003 22:17 schreef Flex82 het volgende:[..]
Daar was ik al bang voor.... Sinds 1 van die bommetjes genoeg is om dit platte Nederland compleet weg te vagen.
quote:Nee, dit is wat anders. Het geeft een zekere vorm van dédain aan. Alle linkse intellectuele verwoorden dit standpunt wel op enig moment in hun leven, zoals destijds W.F. Hermans al haarfijn uitlegde... Geeft ook je standing een beetje aan.
Op maandag 15 september 2003 22:15 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Oftwel: het gras is altijd groener aan de overkant.
quote:Zoals je de laatste tijd ziet hoef je geeneens te graven. Gewoon even wachten.
Op maandag 15 september 2003 22:18 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Gewoon wat graven aan de dijken is reeds voldoende.
quote:een nederlander is niet altijd blank
Op maandag 15 september 2003 22:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nee tuurlijk niet, ik ben blank. Heerlijk.
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:20 schreef Flex82 het volgende:[..]
Zoals je de laatste tijd ziet hoef je geeneens te graven. Gewoon even wachten.
quote:Daar valt over van mening te verschillen.
Op maandag 15 september 2003 22:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
een nederlander is niet altijd blank
quote:nee hoor, das een feit, ik ken nederlanders die niet blank zijn...
Op maandag 15 september 2003 22:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daar valt over van mening te verschillen.
quote:Hmm, sinds wanneer zijn dan alle nederlanders blank?
Op maandag 15 september 2003 22:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Nee tuurlijk niet, ik ben blank. Heerlijk.
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:22 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
nee hoor, das een feit, ik ken nederlanders die niet blank zijn...
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daar valt over van mening te verschillen.
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:22 schreef tvlxd het volgende:
Ja, want ik ben blank.
quote:Dat zal 'ons' aller Beatrix bron van burgers trots graag horen... Alle intellectuelen moeten dan vroeg of laat ook tegen het koningshuis zijn. Of is dat een ander gangetje om te bewandelen?
Op maandag 15 september 2003 22:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, dit is wat anders. Het geeft een zekere vorm van dédain aan. Alle linkse intellectuele verwoorden dit standpunt wel op enig moment in hun leven, zoals destijds W.F. Hermans al haarfijn uitlegde... Geeft ook je standing een beetje aan.
Het valt me nog op dat Beatrix en de rest van de Oranje maffia niet genoemd is.
quote:das allemaal leuk en aardig, maar het blijft een feit dat er ook gekleurde nederlanders zijn.. hoe jammer dat jij ook zal vinden...
Op maandag 15 september 2003 22:23 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
[..]
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:24 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
.
quote:Nog maar een keer. Hoe kan je nou trots zijn op doelpunten die je niet zelf gemaakt hebt? Ik snap dat niet.
Op maandag 15 september 2003 22:23 schreef Globalist het volgende:
Ja, ik schaam me voor onze verzoringsstaat en alle problemen hier in Nederland: 15% van de misdrijven word opgelost, en veel andere dingen die niet goed lopen. Ik ben trots op onze geschiedenis, de mensen die Nederland hebben gemaakt, en ik ben trots op de grote Nederlandse bedrijven.
quote:Om van de verzakte en gescheurde snelwegen nog maar te zwijgen. Je zou geld moeten ontvangen om over die wegen te rijden in plaats van te betalen.
Op maandag 15 september 2003 22:20 schreef Tarq het volgende:
Ik ga me niet bemoeien met discussie's over belgie en nederland (aangezien ik op de grens woon) maar als ik over de wegen rij, ben ik trots op ons nederlanders...de wegen zijn bij ons perfect, alsmede de wegwijzers..dat kan je niet van andere landen zeggen, zoals bijv. belgie..waar je snelwegen hebt met stoplichten en traktoren erop
quote:Jij bent nooit trots op je kind?
Op maandag 15 september 2003 22:25 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nog maar een keer. Hoe kan je nou trots zijn op doelpunten die je niet zelf gemaakt hebt? Ik snap dat niet.
quote:Jij bent geen fan van Oranje zo te horen?
Op maandag 15 september 2003 22:25 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nog maar een keer. Hoe kan je nou trots zijn op doelpunten die je niet zelf gemaakt hebt? Ik snap dat niet.
quote:Hij houdt er een vreemde redenering op na, als ik correct ben.
Op maandag 15 september 2003 22:25 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
das allemaal leuk en aardig, maar het blijft een feit dat er ook gekleurde nederlanders zijn.. hoe jammer dat jij ook zal vinden...
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 22:28]
quote:Joh, dat meen je niet.
Ikke pinda meisje.
quote:Da's juist 1 van de weinige dingen die ik heb mogen 'maken'.
Op maandag 15 september 2003 22:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Jij bent nooit trots op je kind?
quote:Je bent dus niet trots op zijn/haar prestaties?
Op maandag 15 september 2003 22:28 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Da's juist 1 van de weinige dingen die ik heb mogen 'maken'.
quote:Zeker, maar een beetje veilig rijden zou ook leuk zijn toch?
Op maandag 15 september 2003 22:25 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Om van de verzakte en gescheurde snelwegen nog maar te zwijgen. Je zou geld moeten ontvangen om over die wegen te rijden in plaats van te betalen.
Bourgondisch leven heeft zijn prijs.
quote:Je ouders/familie/vrienden die iets bereiken dan?
Op maandag 15 september 2003 22:28 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Da's juist 1 van de weinige dingen die ik heb mogen 'maken'.
Het is wel degelijk mogelijk trots te zijn op iets waar je zelf niet verantwoordelijk voor bent.
quote:Het was een slechte metafoor.
Op maandag 15 september 2003 22:26 schreef Globalist het volgende:[..]
Jij bent geen fan van Oranje zo te horen?
In dezelfde gedachte kan ik ook niet warmlopen voor Oranje.
quote:genoeg gekleurden met een nederlands paspoort, lijkt me genoeg, al kan ik zelf meer ethische redenen bedenken waarom iemand een nederlander is...
Op maandag 15 september 2003 22:27 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Hij houdt er een vreemde redenering op na, als ik correct ben.
Er kunnen geen gekleurde Nederlandse baby's zijn, maar ik zie de Nederlanderse mannen maar al te graag achter de gekleurde vrouwen aanzitten. En de vrouwen lusten ook wel een gekleurde kerel.
Wanneer is iemand dan precies Nederlander? Als ie blank is? Dan weet ik in Belgie, Polen, etc ook nog een hoop Nederlanders zitten...
quote:Apart? Is dat een subtiele manier om te zeggen dat je het wereldrecord wegklikken hebt verbroken?
Op maandag 15 september 2003 22:29 schreef Flex82 het volgende:[..]
Zeker, maar een beetje veilig rijden zou ook leuk zijn toch?
(btw, die site van jou..... heeeel apart.)
quote:Ethische redenen...
Op maandag 15 september 2003 22:30 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
genoeg gekleurden met een nederlands paspoort, lijkt me genoeg, al kan ik zelf meer ethische redenen bedenken waarom iemand een nederlander is...
edit: jij was toevallig in Amsterdam vandaag? http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32532
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 22:34]
quote:Maar, waar ben je dan trots op? Dat je je verbonden voelt met het 'winning team'?
Op maandag 15 september 2003 22:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Je ouders/familie/vrienden die iets bereiken dan?
Het is wel degelijk mogelijk trots te zijn op iets waar je zelf niet verantwoordelijk voor bent.
quote:De meeste intellectuelen staan als puntje bij paaltje komt wel gewoon achter het kononingshuis en zijn ook altijd bijzonder in hun nopjes als ze een lintje krijgen, heb ik gemerkt. Komt, omdat het Nederlandse systeem groot geworden is door de uitoefening van de repressieve tolerantie. Tolereer afwijkende meningen, probeer de dwarsliggers met behoud van identiteit zelfs in te lijven in het systeem en je hoort nooit meer iets van de dwarsliggers, op een paar volkomen geaccepteerde afwijkende opinies na: zoals een dédain t.o.v. alles wat Nederlands is.
Op maandag 15 september 2003 22:24 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat zal 'ons' aller Beatrix bron van burgers trots graag horen... Alle intellectuelen moeten dan vroeg of laat ook tegen het koningshuis zijn. Of is dat een ander gangetje om te bewandelen?
Het valt me nog op dat Beatrix en de rest van de Oranje maffia niet genoemd is.
quote:blablabla, wat een zinloze reactie...
Op maandag 15 september 2003 22:32 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ethische redenen...
Je wacht op de Oranjejugend, zo te horen?
edit: jij was toevallig in Amsterdam vandaag? http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32532
ja ik was vandaag in amsterdam, ik woon daar, wat wil je ermee zeggen...
quote:Misschien een inkoppertje, maar dat klinkt als een onderdeel van een groter geheel. Complotgedoe enzo...
Op maandag 15 september 2003 22:33 schreef Ryan3 het volgende:[..]
De meeste intellectuelen staan als puntje bij paaltje komt wel gewoon achter het kononingshuis en zijn ook altijd bijzonder in hun nopjes als ze een lintje krijgen, heb ik gemerkt. Komt, omdat het Nederlandse systeem groot geworden is door de uitoefening van de repressieve tolerantie. Tolereer afwijkende meningen, probeer de dwarsliggers met behoud van identiteit zelfs in te lijven in het systeem en je hoort nooit meer iets van de dwarsliggers, op een paar volkomen geaccepteerde afwijkende opinies na: zoals een dédain t.o.v. alles wat Nederlands is.
quote:Als je de mop moet uitleggen is ie niet leuk meer...
Op maandag 15 september 2003 22:34 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
blablabla, wat een zinloze reactie...
ja ik was vandaag in amsterdam, ik woon daar, wat wil je ermee zeggen...
quote:Wat gaan we weer lekker vergelijken. Is iemand die en beetje trots is op z'n land nu gelijk een Hitler?
Op maandag 15 september 2003 22:32 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ethische redenen...
Je wacht op de Oranjejugend, zo te horen?
quote:en ook niet grappig meer, als dat het moest zijn... en over het frontpage bericht open je maar lekker een nieuw topic...
Op maandag 15 september 2003 22:35 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Als je de mop moet uitleggen is ie niet leuk meer...
quote:Mensen afkeuren omwille van Ethische redenen heeft in mijn ogen niets te maken met trotsheid op het land. Eerder op trotsheid van zijn eigen ethische groepering...
Op maandag 15 september 2003 22:35 schreef Globalist het volgende:[..]
Wat gaan we weer lekker vergelijken. Is iemand die en beetje trots is op z'n land nu gelijk een Hitler?
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 22:38]
quote:Nee, hoor, hoezo? Die repressieve tolerantie is een onderdeel van onze wat laffe volksaard. I.p.v. ergens voor of tegen stelling te nemen, soebatten we altijd en praten net zo lang tot dat er geen tegenstellingen meer lijken te bestaan.
Op maandag 15 september 2003 22:35 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Misschien een inkoppertje, maar dat klinkt als een onderdeel van een groter geheel. Complotgedoe enzo...
quote:Leg jij eens uit waarom je je Europeaan voelt. Dit alles in het nette uiteraard en even goede vrienden.
Op maandag 15 september 2003 22:33 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Maar, waar ben je dan trots op? Dat je je verbonden voelt met het 'winning team'?
quote:Okay, maar dan kunnen we ook alle molens gaan slopen enzo, dat is toch ook rasicme tegen nieuwe windmolens?
Op maandag 15 september 2003 22:37 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Mensen afkeuren omwille van Ethische redenen heeft in mijn ogen niets te maken met trotsheid op het land. Eerder op trotsheid van zijn eigen ethische groepering...
quote:Duh, dat zie ik ook wel, ik zet dat dus ook niet.
En ik vergeleek hém niet met Hitler, maar wel zijn uitgedragen gedachtengoed met een sumier onderdeel van het gedachtengoed van de Hitler-padvindertjes. Groot nuanceverschil.
quote:Geef eens oplossingen voor beide problemen dan die jij had gekozen?
Op maandag 15 september 2003 22:37 schreef Brennie het volgende:
Ik schaam me alleen dat we een compleet gestoorde en achterlijke regering hebben.. die al knikkend en bevend voor Bush staan, maar ondertussen wel het gore lef hebben de Nederlandse samenleving naar de knoppen te helpen.
quote:geef haar dan eens ongelijk, hoe balkenende zichzelf presenteerd, tis te schandelijk voor woorden, en tja het gaat niet lekker met NL, er wordt teveel bezuinigd op de verkeerde dingen...
Op maandag 15 september 2003 22:43 schreef Globalist het volgende:[..]
Geef eens oplossingen voor beide problemen dan die jij had gekozen?
Mensen kunnen altijd zeiken, maar ze kunnen nooit beter oplossingen verzinnen.
quote:Ik voel mij Europeaan omdat ik een ras luiaard ben en alles tot mij neem vanuit het perspectief waarin ik ben opgegroeid en gesocialiseerd. Sterker nog, ik kan mij moeilijk verplaatsen in bv de Aziatische invalshoek, of de Arabische, omdat ik me dat eigen zou moeten maken en dat kan/doe ik niet.
Op maandag 15 september 2003 22:38 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Leg jij eens uit waarom je je Europeaan voelt. Dit alles in het nette uiteraard en even goede vrienden.
Dus schuiven we het cultuurrelativisme even op de plank, theoretisch mogelijk, gevoelsmatig en practisch geen haalbare kaart.
quote:pinda's
Op maandag 15 september 2003 22:27 schreef schatje het volgende:[..]
Joh, dat meen je niet.
Ikke pinda meisje.
Van Indonesië of iets anders?
quote:Balkenende doet het imo beter dan Kok, en vertel mij eens wat voor oplossingen wij hadden moeten kiezen dan?
Op maandag 15 september 2003 22:45 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
geef haar dan eens ongelijk, hoe balkenende zichzelf presenteerd, tis te schandelijk voor woorden, en tja het gaat niet lekker met NL, er wordt teveel bezuinigd op de verkeerde dingen...
En dat sommige mensen zich op en top Nederlander voelen en anderen juist niet.
Hoe dan ook, ik zie morgen wel hoe het afloopt. Ik ga slapen. Mensen, de grtn.
quote:minder bezuinigen, en bezuinigen op de juiste plekken, en niet de plekken die de burger het hardst raakt...
Op maandag 15 september 2003 22:47 schreef Globalist het volgende:[..]
Balkenende doet het imo beter dan Kok, en vertel mij eens wat voor oplossingen wij hadden moeten kiezen dan?
en Balkenende beter dan Kok, puur op hoe die overkomt... tja Kok komt ook niet echt over als een fris iemand, ikzelf zie Bos als voorbeeld, maar dan puur hoe hij overkomt....
quote:Vertel, ik wil het graag wat preciezer weten.
Op maandag 15 september 2003 22:50 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
minder bezuinigen, en bezuinigen op de juiste plekken, en niet de plekken die de burger het hardst raakt...
quote:Gaat toch nog wel om de inhoud mag ik hopen?
en Balkenende beter dan Kok, puur op hoe die overkomt... tja Kok komt ook niet echt over als een fris iemand, ikzelf zie Bos als voorbeeld, maar dan puur hoe hij overkomt....
quote:Het zou een complot zijn als men dit bewust doet want ik ervaar het als gedrag dat schadelijk is voor grote bevolkingsgroepen.
Op maandag 15 september 2003 22:37 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, hoor, hoezo? Die repressieve tolerantie is een onderdeel van onze wat laffe volksaard. I.p.v. ergens voor of tegen stelling te nemen, soebatten we altijd en praten net zo lang tot dat er geen tegenstellingen meer lijken te bestaan.
Einstein stelde dat de beschaving niet representatief was voor de burgers in die beschaving. Dit omdat de beschaving gevormd werd door enkele groten en dat de massa niet eens tot aan kniehoogte van die individuen reikt. Hij wist het netjes te brengen maar wat hij zei was: de massa is dom.
En zo zie ik het zelf ook. Even duidelijk maken: ik wil mezelf niet als slim profileren of pretenderen slim te zijn, want dergelijke relatieve begrippen maken niemand wijzer. ik had namelijk al enkele voorspelbare reacties in gedachten toen ik dit schreef.
Zoals ik jouw reactie lees, en misschien doe ik het fout, zouden we door al dat gerommel en gefriemel achter de schermen een soort kastenstelsel/statusladder in stand houden waarbij de mond wordt gesnoerd door een lintje uit te reiken en een trapje hoger te gaan staan.
Gebruik maken van het graag gestreelde ego om iemand volgens voorafbepaalde banen te leiden. Maar dan zou progressie een behoorlijk misleidend gegeven zijn. Ware progressie wordt niet bereikt als men de ego's en afhankelijkheden onder controle houdt. De groten des aarde bereiken niet hun potentiele grootheid?
Weten 'ze' wat ze doen, zijn dit bewuste acties, of is het onderdeel van een poppenkast waar Jan Klaassen niet weet dat er een hand in zijn kont zit?
Misschien enigszins offtopic, maar hey sew me.
quote:Dan is dat nogal een een kunstmatige scheiding die je aanbrengt tussen Europees en niet-Europees. Waarom niet 1 heel klein stapje verder en je wel kunnen verplaatsen in de situatie van een niet-Europeaan en er misschien achter komen dat zodra je je maar even aanpast aan een ander dat veel van die kunstmatige scheidingen tussen mensen gewoon wegvallen... Als je dat voor alle volkeren in Europa kunt doen dan kun je dat voor alle volkeren van de wereld ook doen. De overeenkomsten (in behoeften) tussen alle mensen van de wereld zijn groter dan de verschillen. Geldt binnen Europa, geldt ook voor de hele wereld. Even makkelijk...
Op maandag 15 september 2003 22:46 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Ik voel mij Europeaan omdat ik een ras luiaard ben en alles tot mij neem vanuit het perspectief waarin ik ben opgegroeid en gesocialiseerd. Sterker nog, ik kan mij moeilijk verplaatsen in bv de Aziatische invalshoek, of de Arabische, omdat ik me dat eigen zou moeten maken en dat kan/doe ik niet.
Dus schuiven we het cultuurrelativisme even op de plank, theoretisch mogelijk, gevoelsmatig en practisch geen haalbare kaart.
Daarom denk ik ook niet dat dit de ware reden is waarom jij zegt dat je je Europeaan voelt.
quote:inhoud is het een beetje te laat voor, en ik ken ook de details niet uit mijn hoofd, maar feit is dat veel mensen ontzettend hard worden getroffen door nieuwe maatregelen van het kabinet,
Op maandag 15 september 2003 22:51 schreef Globalist het volgende:[..]
Vertel, ik wil het graag wat preciezer weten.
[..]Gaat toch nog wel om de inhoud mag ik hopen?
en over inhoud gaat het in dit hele topic niet over, zoals ik al zei
quote:En een aanwinst voor ons land!
Op maandag 15 september 2003 22:27 schreef schatje het volgende:
Ikke pinda meisje.
On-topic: ik ben trots op dingen die ik zelf heb bereikt, en ik schaam me voor stommiteiten die ik zelf heb begaan. Voor het feit dat ik Nederlander ben heb ik geen zak hoeven doen, dus ik schaam me er net zo min voor als dat ik er trots op ben.
quote:Kijk, door de plannen van het kabinet worden mensen op dit moment hard geraakt, maar gaat het later weer goed met de economie. Andere plannen zouden mensen nu minder hard pakken, maar zouden er wel voor zorgen dat het later veel slechter gaat.
Op maandag 15 september 2003 22:55 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
inhoud is het een beetje te laat voor, en ik ken ook de details niet uit mijn hoofd, maar feit is dat veel mensen ontzettend hard worden getroffen door nieuwe maatregelen van het kabinet,
en over inhoud gaat het in dit hele topic niet over, zoals ik al zei
quote:Als je dan toch aannames maakt, maak ze dan ook even af. Wie weet lijdt het tot onvermoede zelfinzichtjes.
Op maandag 15 september 2003 22:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daarom denk ik ook niet dat dit de ware reden is waarom jij zegt dat je je Europeaan voelt.
Soort van stilleventjes, met een prachtige Hollandse wolkenlucht.
quote:dat we een stapje terug moeten doen, dat begrijp ik, en dat accepteer ik ook, maar mensen (in mijn ogen) onnodig hard raken gaat me te ver...
Op maandag 15 september 2003 22:56 schreef Globalist het volgende:[..]
Kijk, door de plannen van het kabinet worden mensen op dit moment hard geraakt, maar gaat het later weer goed met de economie. Andere plannen zouden mensen nu minder hard pakken, maar zouden er wel voor zorgen dat het later veel slechter gaat.
quote:
Op maandag 15 september 2003 22:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dan is dat nogal een een kunstmatige scheiding die je aanbrengt tussen Europees en niet-Europees. Waarom niet 1 heel klein stapje verder en je wel kunnen verplaatsen in de situatie van een niet-Europeaan en er misschien achter komen dat zodra je je maar even aanpast aan een ander dat veel van die kunstmatige scheidingen tussen mensen gewoon wegvallen... Als je dat voor alle volkeren in Europa kunt doen dan kun je dat voor alle volkeren van de wereld ook doen. De overeenkomsten (in behoeften) tussen alle mensen van de wereld zijn groter dan de verschillen. Geldt binnen Europa, geldt ook voor de hele wereld. Even makkelijk...
[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 15-09-2003 23:00]
quote:Wij moeten nu dit doen omdat de economie zich niet zelf aan kan passen aan bepaalde economische situaties, dit heeft alles temaken met de sociale voorzieningen waardoor onze economie (de arbeidsmakrt) niet goed kan functioneren.
Op maandag 15 september 2003 22:58 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dat we een stapje terug moeten doen, dat begrijp ik, en dat accepteer ik ook, maar mensen (in mijn ogen) onnodig hard raken gaat me te ver...
quote:Einstein heeft gelijk voor waar dit de exacte wetenschap geldt, waar het morele kwesties aangaat niet. In morele kwesties is een intelligent persoon niet per se "slimmer" dan een ander.
Op maandag 15 september 2003 22:53 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Het zou een complot zijn als men dit bewust doet want ik ervaar het als gedrag dat schadelijk is voor grote bevolkingsgroepen.
Einstein stelde dat de beschaving niet representatief was voor de burgers in die beschaving. Dit omdat de beschaving gevormd werd door enkele groten en dat de massa niet eens tot aan kniehoogte van die individuen reikt. Hij wist het netjes te brengen maar wat hij zei was: de massa is dom.
En zo zie ik het zelf ook. Even duidelijk maken: ik wil mezelf niet als slim profileren of pretenderen slim te zijn, want dergelijke relatieve begrippen maken niemand wijzer. ik had namelijk al enkele voorspelbare reacties in gedachten toen ik dit schreef.Zoals ik jouw reactie lees, en misschien doe ik het fout, zouden we door al dat gerommel en gefriemel achter de schermen een soort kastenstelsel/statusladder in stand houden waarbij de mond wordt gesnoerd door een lintje uit te reiken en een trapje hoger te gaan staan.
Gebruik maken van het graag gestreelde ego om iemand volgens voorafbepaalde banen te leiden. Maar dan zou progressie een behoorlijk misleidend gegeven zijn. Ware progressie wordt niet bereikt als men de ego's en afhankelijkheden onder controle houdt. De groten des aarde bereiken niet hun potentiele grootheid?
Weten 'ze' wat ze doen, zijn dit bewuste acties, of is het onderdeel van een poppenkast waar Jan Klaassen niet weet dat er een hand in zijn kont zit?
Misschien enigszins offtopic, maar hey sew me.
Of de repressieve tolerantie daarnaast per se altijd een slecht systeem op levert, waag ik zelfs te betwijfelen. In Spanje kende de volksaard dat niet en ziet waar het in de jaren 30 op uitliep: een burgeroorlog.
Nadeel is misschien een bepaalde mate van hypocrisie.
quote:Idd, maar die lui zijn niet representatief voor de Nederlandse bevolking.
Op maandag 15 september 2003 22:59 schreef Robino het volgende:
Soms, als ik op vakantie ben. NL'ers op vakantie is vaak het grootste tuig, compleet met Nederlandse vlaggen en Nederlands praten tegen Spaans/Frans/Italiaans personeel.
quote:hier is wat voor te zeggen, maar ik blijf erbij dat sommige maatregelen voor sommige mensen "te" zijn....
Op maandag 15 september 2003 22:59 schreef Globalist het volgende:[..]
Wij moeten nu dit doen omdat de economie zich niet zelf aan kan passen aan bepaalde economische situaties, dit heeft alles temaken met de sociale voorzieningen waardoor onze economie (de arbeidsmakrt) niet goed kan functioneren.
quote:Ik wil het wel even voor je afmaken: je bent gewoon een links-liberale al dan niet semi-intellectuele hoog opgeleide vrouw, die aldus haar dédain t.o.v. het ongecultiveerde SBS6 volk even uit de verf wil laten komen...
Op maandag 15 september 2003 22:57 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Als je dan toch aannames maakt, maak ze dan ook even af. Wie weet lijdt het tot onvermoede zelfinzichtjes.
Soort van stilleventjes, met een prachtige Hollandse wolkenlucht.
quote:perfecte verwoording!!
Op maandag 15 september 2003 21:56 schreef Tarq het volgende:
Yep, ik schaam me dat ik nederlander ben.
Ik vind nederland idd een schreeuw-land,
dat voor een dubbeltje altijd vooraan wil zitten.
We willen altijd in de media komen,
maar ondertussen kunnen we beter kijken naar wat er intern allemaal gebeurt.Ik schaam me elk moment zodra ik alle nieuwsberichten op FOK zie,
als ik over het zinloze geweld lees, de dierenmishandelingen, de lage straffen die uitgedeeld worden...Maar ik zeg niet dat ik me niet zou schamen als ik in een ander land zou wonen.
Overal is wel iets mis..
ik ben het hier volledig mee eens
quote:Ja, sommige dingen zouden beter aangepakt kunnen worden, maar dat zijn details.
Op maandag 15 september 2003 23:01 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
hier is wat voor te zeggen, maar ik blijf erbij dat sommige maatregelen voor sommige mensen "te" zijn....
quote:Dat ze de domme regels es aanpassen. Ik zit met een personeelslid dat 9 weken in dienst is geweest. Hij is boos omdat ik hem op zijn fouten wijs (groot ego, slecht huwelijk), scheldt me uit, meldt zich ziek terwijl hij zegt 'ik ga je laten boeten' en ik mag een jaar betalen van mevrouw de rechter... Dat is goed voor de economie.
Op maandag 15 september 2003 22:59 schreef Globalist het volgende:[..]
Wij moeten nu dit doen omdat de economie zich niet zelf aan kan passen aan bepaalde economische situaties, dit heeft alles temaken met de sociale voorzieningen waardoor onze economie (de arbeidsmakrt) niet goed kan functioneren.
quote:Als Kok had gedaan wat hij 9 jaar geleden MOEST doen (namelijk ingrijpen in de sociale zekerheid toen het nog zonder te grote klappen omgebogen kon worden), dan had Balkenende dat beleid nu alleen maar hoeven voortzetten. Nu moet, met de dreigende vergrijzing van de babyboomers in zicht, veel harder worden ingegrepen. Je kunt dat Balkenende wel aanrekenen, maar het is dus NIET zijn schuld dat het nu zo hard moet. Dat is de erfenis van Kok, en niet van Paars: het was de PvdA die dat tegenhield.
Op maandag 15 september 2003 22:50 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
minder bezuinigen, en bezuinigen op de juiste plekken, en niet de plekken die de burger het hardst raakt...
quote:Bos? De man die ik van de week op het nieuws nog bewust feiten zag verdraaien toen het voorstel van Leefbaar Rotterdam om minderheden beter over het land te verdelen in de pers werd uitgemeten? Die het voor deed komen alsof de SD burgers met en vrachtwagen uit hun huis gaat trekken als Leefbaar Rotterdam (en anderen) haar zin krijgt? Die beeldspraak, een verkrachting van het oorspronkelijke plan, deed hij bewust! En het is niet de eerste keer dat ik het hem zie doen.
quote:Hiermee verklaar je je tot cultuur relativist pur sang. Daar je zelf onderdeel uitmaakt van, en cultuur en ethiek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is het gestelde moeilijk te verdedigen, tenzij je voorstaat dat de diverse culturen met bijbehorende ethiek zo min mogelijk interactie met elkaar hebben.
Op maandag 15 september 2003 22:58 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
. Alle mensen behoren tot hetzelfde ras, en mensen vinden elkaar alleen maar vreemd omdat ze divers gedrag vertonen op basis van de omgeving waarin men opgroeide en vertoefde. Iedereen maakt dus exact hetzelfde proces door. En daar komt geen gram ethiek bij kijken. (los van de invulling van dat proces, natuurlijk)
quote:Dit is juist een voorbeeld van hoe erg werknemers worden verdedigd.
Op maandag 15 september 2003 23:05 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat ze de domme regels es aanpassen. Ik zit met een personeelslid dat 9 weken in dienst is geweest. Hij is boos omdat ik hem op zijn fouten wijs (groot ego, slecht huwelijk), scheldt me uit, meldt zich ziek terwijl hij zegt 'ik ga je laten boeten' en ik mag een jaar betalen van mevrouw de rechter... Dat is goed voor de economie.
Kostte me bijna mijn bedrijf, verdorie. Om van de prive-ellende dan nog maar te zwijgen
quote:Yep, Nederland bied mensen de kans om misbruik te maken van veel voorzieningen, en daar word goed gebruik van gemaakt. Imo is het goed als mensen trots zijn op hun land, ze zullen dan denken: "samen bouwen we dit land verder", en zullen niet proberen misbruik te maken ervan.
De verhouding werkgever-werknemer is gewoon zoek en volgens mij is er met de huidige mentaliteit weinig hoop op een florerende economie. En zo kan ik nog een hoop zaken oplepelen waaraan men moet werken om het voor de kleine ondernemer menselijker te maken. Men houdt de shit in stand op vele kleine niveau's en men denkt dat het opgelost wordt door minder geld in de shit te pompen... bah
Het valt me overigens ook erg op dat er steeds meer mensen depressief of manisch depressief worden verklaard. Ik vraag me af hoeveel er werkelijk geestesmoe zijn en welke invloed dát heeft op de economie.
quote:Einstein bedoelde dit ook op moreel vlak. Ghandi, bijvoorbeeld, was geen kernfysicus maar hij als individu heeft veel betekend. Luther King hetzelfde... Het individu maakt de beschaving en de massa huppelt erachter. Op gelijk welk niveau.
Op maandag 15 september 2003 23:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Einstein heeft gelijk voor waar dit de exacte wetenschap geldt, waar het morele kwesties aangaat niet. In morele kwesties is een intelligent persoon niet per se "slimmer" dan een ander.
Of de repressieve tolerantie daarnaast per se altijd een slecht systeem op levert, waag ik zelfs te betwijfelen. In Spanje kende de volksaard dat niet en ziet waar het in de jaren 30 op uitliep: een burgeroorlog.
Nadeel is misschien een bepaalde mate van hypocrisie.
Wat betreft de repressieve tollerantie. We staan nu verder dan Spanje in de jaren 30. Ik hoef geen Spaans systeem te kopieren want 'het leven' is nu helemaal anders geworden. Ik zou willen dat men op alle niveau's doet wat ieder mens van tijd tot tijd moet doen: keiharde zelfevaluatie en constructieve stappen nemen indien nodig.
En de stappen die tegenwoordig genomen worden zijn alles gebaseerd op hetzelfde (blijkbaar niet goed werkende) systeem.
Ik weet niet meer wie het zei, maar er zwerft ergens een citaat 'democratie is de beste van alle slechte regeringsvormen'. We evolueren in alles maar vertikken het om onze beschaving hard te evalueren.
Alles blijft bij puinruimen en schadebeperking. Men plaatst het wel onder de noemer constructief, maar als je het in een grafiek zou uittekenen, dan zou je zien dat de lijn slecht minder steil naar beneden gaat in plaats van omhoog.
quote:Euforie! Maar zonder dédain en een vleugje meer relativisme. Parbleu!
Op maandag 15 september 2003 23:02 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik wil het wel even voor je afmaken: je bent gewoon een links-liberale al dan niet semi-intellectuele hoog opgeleide vrouw, die aldus haar dédain t.o.v. het ongecultiveerde SBS6 volk even uit de verf wil laten komen...
quote:Gelukkig ben jij geen politca. Als een politcus zoiets zegt, zoals van Mierlo altijd, dan vind ik dat niet goed overkomen. Ook een beetje een misvatting van de rol van Nederlands politicus, vind ik. Ik zeg niet dat je als politicus trots moet zijn op Nederland of dat moet uitstralen, maar je moet er iig niet voor zorgen dat je de indruk wekt dat je er niet voor Nederland zit, maar voor Europa. (Wat geen commentaar is op de moord op Lindh). Het is nu eenmaal zo dat het gros van de bevolking niet denkt in zulke abstracte constructies als Europa. Europa is voor het gros van de mensen de jaarlijkse rit met de caravan naar Zuid-Frankrijk en wat met handen en voeten overgebracht schoolfrans.
Op maandag 15 september 2003 23:17 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Euforie! Maar zonder dédain en een vleugje meer relativisme. Parbleu!
De ware intellectueel laat zich kennen door dat vleugje cultuurrelativisme, gekoppeld aan de onvermijdelijkheid van een Europese eenwording, dit alles om oorlogen zoals in het verleden te voorkomen en de plutocratie, a.g.v. de repressieve tolerantie, de hand te reiken...
quote:Het was inderdaad sarcasme... De enige bevredigende vorm van humor die een neergestoken ondernemer in dezer tijden rest.
Op maandag 15 september 2003 23:08 schreef Globalist het volgende:[..]
Dit is juist een voorbeeld van hoe erg werknemers worden verdedigd.
En ik zie niet waarom dat goed is voor de economie (maar dat is waarschijnlijk sarcastisch bedoeld).
[..]Yep, Nederland bied mensen de kans om misbruik te maken van veel voorzieningen, en daar word goed gebruik van gemaakt. Imo is het goed als mensen trots zijn op hun land, ze zullen dan denken: "samen bouwen we dit land verder", en zullen niet proberen misbruik te maken ervan.
En toch ben ik verder vrolijk en positief hoor.
quote:Is Loesewies uw muze? En hoe zit dat nou met de lust die minder vergankelijk was dan aanvankelijk vermoed?
Op maandag 15 september 2003 23:24 schreef Ryan3 het volgende:De ware intellectueel laat zich kennen door dat vleugje cultuurrelativisme, gekoppeld aan de onvermijdelijkheid aan een Europese eenwording, dit alles om oorlogen zoals in het verleden te voorkomen en de plutocratie, a.g.v. de repressieve tolerantie, de hand te reiken...
Topic overdue
quote:Ik ben een beetje teleurgesteld in D'66 en in dier voege ook in Lousewies.
Op maandag 15 september 2003 23:28 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Is Loesewies uw muze? En hoe zit dat nou met de lust die minder vergankelijk was dan aanvankelijk vermoed?
Topic overdue
Wat de lust betreft. Tja, ik wou dat ie weer weg was, hij frustreert me op dit moment.
quote:Balkenende verander je niet.. dat blijft een sukkelige eihoofd met dollartekens in zijn ogen.
Op maandag 15 september 2003 22:43 schreef Globalist het volgende:[..]
Geef eens oplossingen voor beide problemen dan die jij had gekozen?
Mensen kunnen altijd zeiken, maar ze kunnen nooit beter oplossingen verzinnen.
Dat de schuld van de staat minder moet, ok.
Dat de regering al 2 jaar niet regeert en wij ervoor moeten boeten, nee!
Hebben wij enige vorm van instemming, Nee!
Ik vind dat er op de "basis" niet NOG meer bezuinigt mag worden.
Ziekenfonds dondert inmekaar, mensen worden ontslagen, alleenstaande moeders moeten maar gaan werken en kunnen de extreem dure creche niet betalen, van 1 loon.
Oudere mensen hebben al een embarmelijk leven in de verpleegthehuizen en dat zal alleen maar verergeren.. ( HOE HALEN ZE HET IN HUN HOOFD DAAROP TE BEZUINIGEN!!!! ), sorry
Kortom.. geld weghalen waar het het hardst nodig is..
De schuld is iets weg, maar moet vervolgens weer over korte tijd verhoogd worden om alle puin op te ruimen.
Er zitten werkelijk miljarden in de multinationals, voetballers, sponsers,ambtenaartjes op hoge posten etc etc..
Allemaal particulier.
Pluk overal wat vandaan.. en het probleem is opgelost.
Maar das allemaal particulier, dus dat kan niet.
Als simpele ziel.. zal dit wel te makkelijk gedacht zijn.
Ze moeten kappen met onzinnige, overbodige grootschalige projecten die miljoenen kosten.
Waarom wordt er zoveel geld in ontwikkelingslanden gestopt, dat kan wel iets minder!?
En geloof me, er zijn genoeg miljardjes over.. voor raketjes en tripjes naar de States om hun idool Bush te aanbidden.
Ze moeten kijken waar het geld hard nodig is, de basis : onderwijs, gezondheidszorg, politie, welzijnsinstanties, milieu en veiligheid..
De economie draait niet zonder "ook" een goede basis.
Economie wordt vooropgesteld.. de verhoudingen zijn scheef.
Enne Balkenende christelijk?
Laat me niet lachen zeg.
quote:Eh, dit voert ons ietwat off-topic, open de overdue maar.
Op maandag 15 september 2003 23:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik ben een beetje teleurgesteld in D'66 en in dier voege ook in Lousewies.
Wat de lust betreft. Tja, ik wou dat ie weer weg was, hij frustreert me op dit moment.
quote:Weet je dat ik gewoon de helft van de tijd niet begrijp wat jij bedoelt... Is geen aanval hoor...
Op maandag 15 september 2003 23:34 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Eh, dit voert ons ietwat off-topic, open de overdue maar.
quote:Toch maar even upgraden naar Ryan3.1 dan.
Op maandag 15 september 2003 23:39 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Weet je dat ik gewoon de helft van de tijd niet begrijp wat jij bedoelt... Is geen aanval hoor...
quote:So noted.
Op maandag 15 september 2003 23:39 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Weet je dat ik gewoon de helft van de tijd niet begrijp wat jij bedoelt... Is geen aanval hoor...
Het overdue topic is het topic wat je zegt te openen, maar niet doet waaraan gerefereerd wordt in dit topic. Voor de oplettende lezertjes zeg maar, moet dat geen probleem zijn.
Maar ik hoor de lama al scheiten dus ik ga naar bed. Trusten.
quote:Moet ik nog even over nadenken.
Op maandag 15 september 2003 23:43 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
So noted.
Het overdue topic is het topic wat je zegt te openen, maar niet doet waaraan gerefereerd wordt in dit topic. Voor de oplettende lezertjes zeg maar, moet dat geen probleem zijn.
quote:En hier ook...
Maar ik hoor de lama al scheiten dus ik ga naar bed. Trusten.
quote:Ik denk dat ik er meteen maar de Ryan4 in moet knallen, ware het niet dat-ie al gepermband is als kutkloon...
Op maandag 15 september 2003 23:40 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Toch maar even upgraden naar Ryan3.1 dan.
wat moeten die mensen wel denken over nederland.
uiterlijk is toch eerste indruk.
quote:Ach, destijds bij Leisure Suit Larry hebben ze ook deel 4 overgeslagen. Je kunt het brengen onder de noemer 'retro'.
Op maandag 15 september 2003 23:50 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik denk dat ik er meteen maar de Ryan4 in moet knallen, ware het niet dat-ie al gepermband is als kutkloon...
Wel schaam ik me soms voor de bekrompen mentaliteit van de Nederlanders. We zijn het land van de tolerantie waar alles kan en mag zogenaamd, maar in ons eigen huis kankeren we op alles wat los en vast zit, en mag niets.
Mijn ouders kwamen voor het eerst naar de VS afgelopen 2 weken, en het eerste wat ze hier opviel is de discipline in het verkeer. Klootzakken heb je altijd, maar vergeleken met de VS rijdt men in Nederland als een stelletje arrogante boeren met een slecht humeur. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar dat ik hier woon slechts 1 keer een andere bestuurder kwaad zien gebaren, en dat betrof dan ook wel een heel lompe trien die echt niet zat te kijken en volop zat te bellen in de auto Nederlanders kunnen soms echt niet rijden, en daar schaam ik me wel een beetje voor.
Als je alleen al kijkt naar het mislukte expiriment met de carpoolstrook over de A1.... wij lompe Hollandse boeren vinden - socialistisch als we zijn - dat het asfalt voor iedereen gelijk is en sturen onze bolides gewoon de carpoolstrook op als het daar sneller gaat. Hier in California heb je overal carpoolstroken, en dat werkt perfect.
quote:Tja.... nu de weggebruikers nog......
Op maandag 15 september 2003 22:20 schreef Tarq het volgende:
Ik ga me niet bemoeien met discussie's over belgie en nederland (aangezien ik op de grens woon) maar als ik over de wegen rij, ben ik trots op ons nederlanders...de wegen zijn bij ons perfect, alsmede de wegwijzers..dat kan je niet van andere landen zeggen, zoals bijv. belgie..waar je snelwegen hebt met stoplichten en traktoren erop
quote:Jij hebt makkelijk praten in je Humvee.
Op dinsdag 16 september 2003 00:27 schreef maartena het volgende:[..]
Tja.... nu de weggebruikers nog......
en je hebt 100% gelijk.
quote:Ik vind het ook onterecht om van de rijken maar nog meer geld vandaan te plukken. Dat gebeurt al met de hogere belastingschaal. Iemand die hard werkt en een eigen bedrijf / zaak heeft en zodoende 60-70 uur per week werkt, mag van mij best miljoenen verdienen.
Op maandag 15 september 2003 23:31 schreef Brennie het volgende:[..]
Balkenende verander je niet.. dat blijft een sukkelige eihoofd met dollartekens in zijn ogen.
Dat de schuld van de staat minder moet, ok.
Dat de regering al 2 jaar niet regeert en wij ervoor moeten boeten, nee!
Er zitten werkelijk miljarden in de multinationals, voetballers, sponsers,ambtenaartjes op hoge posten etc etc..
Allemaal particulier.
Pluk overal wat vandaan.. en het probleem is opgelost.
Maar das allemaal particulier, dus dat kan niet.
quote:Ik heb gewoon een 2 liter Ford Focus
Op dinsdag 16 september 2003 00:37 schreef seriewoordenaar het volgende:
Jij hebt makkelijk praten in je Humvee.
quote:Helaas wel ja..... Nederlanders kunnen niet rijden
en je hebt 100% gelijk.
quote:Dat maakt het verschil duidelijk tussen krijgen en verdienen. Sinds de euro zijn de groter groter geworden en de kleine kleiner. Een deel van de middenklasje trekt zich op en een groter deel zinkt langzaam naar beneden.
Op dinsdag 16 september 2003 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Ik vind het ook onterecht om van de rijken maar nog meer geld vandaan te plukken. Dat gebeurt al met de hogere belastingschaal. Iemand die hard werkt en een eigen bedrijf / zaak heeft en zodoende 60-70 uur per week werkt, mag van mij best miljoenen verdienen.
quote:Jij wel, maar die kerel op je avatar niet.
Op dinsdag 16 september 2003 00:38 schreef maartena het volgende:
Ik heb gewoon een 2 liter Ford Focus
quote:Belgen ook niet en Fransen zijn helemaal de limiet. Dat is gewoon gekkenwerk hoe die daar razen. En soms nog met enkele grote bellen alcohol op ook...
Helaas wel ja..... Nederlanders kunnen niet rijden
quote:Amerikanen wel dan?
Op dinsdag 16 september 2003 00:38 schreef maartena het volgende:
Helaas wel ja..... Nederlanders kunnen niet rijden
quote:Ga eens in Italië kijken. Dan zijn wij schootjuffertjes in het verkeer.
Op dinsdag 16 september 2003 00:25 schreef maartena het volgende:
Mijn ouders kwamen voor het eerst naar de VS afgelopen 2 weken, en het eerste wat ze hier opviel is de discipline in het verkeer. Klootzakken heb je altijd, maar vergeleken met de VS rijdt men in Nederland als een stelletje arrogante boeren met een slecht humeur. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar dat ik hier woon slechts 1 keer een andere bestuurder kwaad zien gebaren, en dat betrof dan ook wel een heel lompe trien die echt niet zat te kijken en volop zat te bellen in de autoNederlanders kunnen soms echt niet rijden, en daar schaam ik me wel een beetje voor.
Als je alleen al kijkt naar het mislukte expiriment met de carpoolstrook over de A1.... wij lompe Hollandse boeren vinden - socialistisch als we zijn - dat het asfalt voor iedereen gelijk is en sturen onze bolides gewoon de carpoolstrook op als het daar sneller gaat. Hier in California heb je overal carpoolstroken, en dat werkt perfect.
quote:Maar 't is natuurlijk een zwaktebod om de nationale verkeersveiligheid te toetsen aan die van nog slechter geregelde landen. Op die manier hebben we nooit de beste oplossing, maar altijd de minst slechte.
Op dinsdag 16 september 2003 10:30 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ga eens in Italië kijken. Dan zijn wij schootjuffertjes in het verkeer.
maar af en toe als er weer een Nederlander met wiet in china gepakt wordt en de nederlandse ambassade hem ook nog vrij probeert te krijgen dan worden mijn wangen wel een beetje rood.
Ik ben half hollands en ik vind het best een mooi land.
Waar komt die schaamte vandaan bij Nederlanders voor hun land? Alsof het een zonde is om van je land te houden, voor je land te vechten, voor je land op te komen?
Ok, voordeel is dat hier nooit nationalisme zal opbloeien, maar een klein beetje meer vaderlandsliefde mag wel in Holland naar mijn idee.
quote:Misschien ga je het meer waarderen als je het Nederlands wat beter zou beheersen...
Op dinsdag 16 september 2003 18:38 schreef Yamyam het volgende:
Ik schaam me helemaal niet want ik sta niet in voor dingen in algemeen Nederland die ik niet leuk vindt:[...]
Maar de Nederlandse taal vind ik opzich niet mooi nee,
quote:oh ik praat toch best goed Nederlands?
Op dinsdag 16 september 2003 18:54 schreef Tikorev het volgende:[..]
Misschien ga je het meer waarderen als je het Nederlands wat beter zou beheersen...
quote:Dat zou kunnen, maar "ik vind" schrijven met dt doet anders vermoeden.
Op dinsdag 16 september 2003 19:09 schreef Yamyam het volgende:[..]
oh ik praat toch best goed Nederlands?
maar nou was ik vandaag nogal grieperig, dus kon ik voor het eerst van mijn leven live naar prinsjesdag kijken. en daar werden toeschouwers geïnterviewd over waarom ze kwamen kijken (helemaal vanuit den helder oid). ze vonden het toch allemaal zo <insert zielige story/privé verhaaltjes>
en toen schaamde ik me ervoor dat ik nederlander ben...
maar zij hebben er ook redenen voor.
in alle andere landen zijn mensen er trots op om uit hun land afkomstig te zijn en da's toch ook goed zo?
En nee,,ik ben er niet trost op Nederlander te zijn! en ik ben niet trots op Nederland!
Ik ben blij dat ik in Nederland mag wonen, en dat we het hier beter hebben dan die arme stumperds in de derde wereld.
maar daar houdt mijn dankbaarheid op.
We hebben in het verleden genoeg rottigheid uitgehaald, waar we echt niet trots op hoeven te zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |