abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13204263
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:33 schreef Tikorev het volgende:

Jawel. Door die "kleine" minderheid zal er een verenigd Europa komen dat totaal niet werkt en na 10-20 jaar door interne strijd uit elkaar zal vallen.

en daar zou je trots op zijn? Vooruitgang zo tegen houden?
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13215503
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

en daar zou je trots op zijn? Vooruitgang zo tegen houden?

Ik wel, want ik zie een EU met een Europese grondwet als een achteruitgang voor de afzonderlijke lidstaten...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13215619
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 18:57 schreef Tikorev het volgende:

Ik wel, want ik zie een EU met een Europese grondwet als een achteruitgang voor de afzonderlijke lidstaten...

Die lidstaten zijn relatief onbelangrijk op den duur. Ze zullen een zekere autonomie behouden, maar de belangrijke beslissingen zullen centraal genomen worden. Dat is alleen maar goed voor de economie en de stabiliteit
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13215736
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 18:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En dat is alweer niet waar, want de afzonderlijke lidstaten hebben juist individueel een stuk minder in te brengen dan als onderdeel van de EU.

Net zo goed als de goeverneur van Rhode Island nu wel een belangrijk persoon is, terwijl hij als president van een zelfstandig Rhode Island totaal niet gehoord zou worden.

Jij leeft in een of andere droomwereld waarin Nederland meer soevereiniteit zou hebben zonder deel te zijn van de EU. De werkelijkheid is dat Nederland zonder de EU juist nog meer een speelbal zou zijn van de grote landen om ons heen. Dat hebben we in het verleden bij herhaling kunnen ervaren.

De EU levert ons niet over aan de grote staten, maar beschermt ons er juist tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 16-09-2003 19:09]

pi_13215755
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Die lidstaten zijn relatief onbelangrijk op den duur.

Dat noem ik achteruitgang
quote:
Ze zullen een zekere autonomie behouden, maar de belangrijke beslissingen zullen centraal genomen worden. Dat is alleen maar goed voor de economie en de stabiliteit
We zullen zien. Ik denk dat het nooit zover zal komen. De euro-sceptici in Zweden zijn hopelijk een voorbode voor nog veel meer welke er uiteindelijk voor zullen zorgen dat de politieke integratie van de Europese landen wordt stopgezet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13215889
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dat is alweer niet waar, want de afzonderlijke lidstaten hebben juist individueel een stuk minder in te brengen dan als onderdeel van de EU.

Als onderdeel van de EU inderdaad. Maar ik heb als Nederlander helemaal niet de behoefte om mee te beslissen wat er in andere Europese landen gebeurt. Netzo min als ik er behoefte aan heb dat de 85% van de rest van Europa kan beslissen wat er in Nederland moet gebeuren.
pi_13215979
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

We zullen zien. Ik denk dat het nooit zover zal komen. De euro-sceptici in Zweden zijn hopelijk een voorbode voor nog veel meer welke er uiteindelijk voor zullen zorgen dat de politieke integratie van de Europese landen wordt stopgezet.

Je bent nogal verknocht aan die stomme knik smiley he? Kun je ook posten zonder dat ding?

Jouw pleidooi tegen de EU is een pleidooi tegen het belang van Nederland, dat is het enge, dat je niet eens ziet dat je Nederland schaadt door je geblaat over het verdedigen ervan tegen Europa.

De euro heeft ons voor het eerst in decennia een stukje invloed teruggegeven over ons monetaire beleid, en jij zit te mekkeren over verlies van zelfstandigheid. We hadden geen zelfstandigheid, en T_M's argument dat de natiestaat minder belangrijk wordt gaat niet op voor Nederland. Nederland stelt al bijna 2 eeuwen geen reet voor en mag nu eindelijk weer een beetje meepraten.

pi_13215997
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als onderdeel van de EU inderdaad. Maar ik heb als Nederlander helemaal niet de behoefte om mee te beslissen wat er in andere Europese landen gebeurt. Netzo min als ik er behoefte aan heb dat de 85% van de rest van Europa kan beslissen wat er in Nederland moet gebeuren.

Zonder de EU kun je ook niet bepalen wat er in Nederland gebeurt.
pi_13216267
Zomaar een voorbeeldje;

met EU

quote:
In Frankrijk zijn ze tegen het Nederlandse drugsbeleid.Er is wat geharrewar over en weer, een senator noemt Nederland een narco-etat. Wim Kok gaat naar Chirac, ze praten het uit, en Nederland kan lekker zo''n beetje mee doorgaan wat het wil.
zonder EU
quote:
In Frankrijk zijn ze tegen het Nederlandse drugsbeleid.Er is wat geharrewar over en weer, een senator noemt Nederland een narco-etat. Frankrijk smijt de grens dicht voor Nederlandse goederen, Wim Kok gaat naar Chirac en belooft dat hij direct alle coffeeshops zal sluiten en een restrictiever beleid zal toepassen. Bij bewezen goed gedrag mag Nederland weer exporteren naar Frankrijk. De gulden is inmiddels in waarde zwaar gedaald.
pi_13216613
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je bent nogal verknocht aan die stomme knik smiley he? Kun je ook posten zonder dat ding?

Kun jij ook eens zonder rancune op iemand reageren die jouw mening niet voor 100% deelt
quote:
Jouw pleidooi tegen de EU is een pleidooi tegen het belang van Nederland, dat is het enge, dat je niet eens ziet dat je Nederland schaadt door je geblaat over het verdedigen ervan tegen Europa.
Ik ben helemaal niet tegen de EU. Ik ben alleen tegen een EU die tenkoste van de kleine landen een gezamenlijke politiek wil voeren. Economische samenwerking vind ik prima
quote:
De euro heeft ons voor het eerst in decennia een stukje invloed teruggegeven over ons monetaire beleid, en jij zit te mekkeren over verlies van zelfstandigheid.
De koppeling van de nationale valuta's is prima. Goed voor onze economie
quote:
We hadden geen zelfstandigheid, en T_M's argument dat de natiestaat minder belangrijk wordt gaat niet op voor Nederland. Nederland stelt al bijna 2 eeuwen geen reet voor en mag nu eindelijk weer een beetje meepraten.
Misschien moet je eerst het topic nog eens doorlezen want ik heb het gevoel dat jij niet echt meer snapt waar het over gaat.

Nederland praat al tientallen jaren mee in de wereld. Naar verhouding natuurlijk, maar dat wordt echt niet meer door een politiek verenigd Europa. Dan zijn het namelijk Frankrijk, Engeland en Duitsland die alleen praten

pi_13216687
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zonder de EU kun je ook niet bepalen wat er in Nederland gebeurt.

Nogmaals: Ik ben niet tegen de EU

Een Europese grondwet zorgt er misschien voor dat wij wat meer te vertellen hebben in de rest van de EU maar zorgt er tegelijkertijd voor dat we bijna niets meer te vertellen hebben in Nederland...

pi_13217023
Zonder Europese grondwet:
quote:
Nederland wil een spreidingsbeleid voeren om de integratie van allochtonen en de verhoudingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen te verbeteren. Daarvoor zal Nederland een kleine verandering moeten maken in de Nederlandse grondwet. Dit is geen probleem omdat zowel linkse als rechtse partijen inzien dat Nederland op een ramkoers ligt en dat de explosieve situatie in de grote steden moet worden aangepast.
Met Europese grondwet:
quote:
Nederland wil een spreidingsbeleid voeren om de integratie van allochtonen en de verhoudingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen te verbeteren. Daarvoor zal Europa een kleine verandering moeten maken in de Europese grondwet. Dit is een groot probleem omdat vooral de Scandinavische en Oost-Europese landen dit racisme vinden en niets willen weten van problemen in Nederlandse steden. De situatie in de Nederlandse steden verslechtert snel. Autochtonen trekken massaal weg, de grote steden veranderen in grote gettos en de botsingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen escaleren snel.
pi_13217512
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Kun jij ook eens zonder rancune op iemand reageren die jouw mening niet voor 100% deelt
[..]

Ik ben helemaal niet tegen de EU. Ik ben alleen tegen een EU die tenkoste van de kleine landen een gezamenlijke politiek wil voeren. Economische samenwerking vind ik prima
[..]

De koppeling van de nationale valuta's is prima. Goed voor onze economie
[..]

Misschien moet je eerst het topic nog eens doorlezen want ik heb het gevoel dat jij niet echt meer snapt waar het over gaat.

Nederland praat al tientallen jaren mee in de wereld. Naar verhouding natuurlijk, maar dat wordt echt niet meer door een politiek verenigd Europa. Dan zijn het namelijk Frankrijk, Engeland en Duitsland die alleen praten

Ok, ik zal niet meer reageren op je posts, zo dom als jij maak ik ze niet echt vaak mee.
pi_13217664
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, ik zal niet meer reageren op je posts, zo dom als jij maak ik ze niet echt vaak mee.

Dat is ook een manier om je gebrek aan argumenten te verbloemen. Je bent het dus eigenlijk gewoon met mij eens
pi_13217747
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om je gebrek aan argumenten te verbloemen. Je bent het dus eigenlijk gewoon met mij eens

pi_13217858
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat is dit triest zeg...
pi_13218030
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:10 schreef Tikorev het volgende:

[..]

..
pi_13218082
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:06 schreef Tikorev het volgende:

Dan zijn we het op dat punt volledig oneens
quote:
In Zweden is bijvoorbeeld het mkb erg ongelukkig met deze uitkomst, omdat hun handelspositie sterk achteruit dreigt te gaan. Het conservatisme kan de Zweden nog lelijk gaan opbreken, zeker gelet op de uitspraken van Prodi, die onderzoekt of Zweden nu minder invloed krijgt.

Als dat in Nederland zou gebeuren leidt dit tot een hoop aangename dingen, vooral met het oog op medenzeggenschap

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13218296
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

In Zweden is bijvoorbeeld het mkb erg ongelukkig met deze uitkomst, omdat hun handelspositie sterk achteruit dreigt te gaan. Het conservatisme kan de Zweden nog lelijk gaan opbreken, zeker gelet op de uitspraken van Prodi, die onderzoekt of Zweden nu minder invloed krijgt.

Dat zijn argumenten van de pro-Europa mensen. Er zijn ook mensen die daar heel anders over denken.
pi_13218618
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:21 schreef Tikorev het volgende:

Dat zijn argumenten van de pro-Europa mensen. Er zijn ook mensen die daar heel anders over denken.

En dat zijn de argumenten van de Anti-Europa mensen, zo lust ik er ook wel een paar...

Er was gisterochtend wel een aardige analyse op radio 1 wel een aardige analyse van het stemgedrag van de Zweden. In de grote steden stemde men massaal voor, omdat zij wel de voordelen van de Euro zagen, de mensen in het binnenland hebben vooral tegengestemd omdat ze normaal nooit met de Euro te maken hebben gehad, dus waarom dat opgeven?

Voor beiden zijn voor -en tegenargumenten te geven, maar feit is wel dat Zweedse ondernemers er absoluut niet blij mee zijn en de boeren wel

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13218709
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:21 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zweden doet niet mee, hoewel er veel argumenten waren om mee te doen. Hoe kan dat nou, vraagt menig econoom en politicus zich af.
De voordelen van euro-deelname zijn toch zo voor de hand liggend. Ja ja, die kennen we intussen wel.

Het is zo gemakkelijk om met die muntjes en die biljetjes in het buitenland te betalen. Dat klopt, maar had u daar zoveel problemen mee?

Nog zon argument; zonder euro-deelname speel je internationaal niet meer mee.Nee, dat doe je als Zweden sowieso niet.

Met de euro wel dan? Dan worden de Zweden toch gewoon in die grote Europese mallemolen meegenomen, net als de kleinere euro-landen dat nu al doen.

OK, nog één argument: de rente op hypotheken en overige leningen wordt lager met de euro-invoering. Dat klopt. Zweden heeft een obligatierente die ongeveer 0,40% boven een vergelijkbare Duitse staatslening ligt.
Maar ach, zeg nou zelf: wat is nou 0,40%? Zeker als u beseft dat Zweden in 1995 nog een obligatierente van bijna 12% kende.

Nee, die Zweden moesten zeker onder indruk raken van het gekonkel over de maximale tekorten van de diverse overheden.
Dat was nu net één van de regels die wel vast lagen. Daar wordt door verschillende landen de voeten mee getreden.
Trouwens, wist u dat Zweden een begrotingsoverschot heeft ?

Nu maken velen in euro-kringen zich zorgen dat Denemarken en Engeland er voorlopig ook niet bij willen horen.
Goh, wat een verassing na al die reclame van Frankrijk, dat laat zien hoe een groot euroland zich schikt naar de regels van het stelsel. Niet dus.
Nee, ik kan me unheimische gevoel van die Zweden goed voorstellen.
Hoe vice-premier en minister van Financiën Gerrit Zalm ook zijn best doet om Duitsland en Frankrijk in het gareel te houden, ze houden zich niet aan de regels uit de diverse verdragen.
Niettemin blijft het Zweedse Nee een gemis voor ons euro-deelnemers. Zo blijft de EU altijd een clubje, waar alleen zwakke landen bij willen horen.

Of, zoals de legendarische komiek Groucho Marx eens zei: Iedere club die mij als lid wil hebben, daar wil ik niet bijhoren.

bron: IEX-Corné van Zeijl

pi_13218922
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

En dat zijn de argumenten van de Anti-Europa mensen, zo lust ik er ook wel een paar...

De waarheid zal daarom ook wel ergens in het midden liggen.
pi_13219937
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Er was gisterochtend wel een aardige analyse op radio 1 wel een aardige analyse van het stemgedrag van de Zweden. In de grote steden stemde men massaal voor, omdat zij wel de voordelen van de Euro zagen, de mensen in het binnenland hebben vooral tegengestemd omdat ze normaal nooit met de Euro te maken hebben gehad, dus waarom dat opgeven?

Voor beiden zijn voor -en tegenargumenten te geven, maar feit is wel dat Zweedse ondernemers er absoluut niet blij mee zijn en de boeren wel

Dapper hoor, door proberen te discussieren met mensen die een soort van ''Scheepsjongens van Bontekoe'' visie hebben op Nederland. Een land dat niet bestaat, maar waar ze wel alles voor willen opofferen.
pi_13220390
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dapper hoor, door proberen te discussieren met mensen die een soort van ''Scheepsjongens van Bontekoe'' visie hebben op Nederland. Een land dat niet bestaat, maar waar ze wel alles voor willen opofferen.

Nederland bestaat meer dan een verenigd Europa
pi_13226065
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:01 schreef HiZ het volgende:

Ik vraag me ook af waar ik aan begonnen ben

Laten we het erop houden dat ik het met sommigen nooit eens zou worden op dit punt

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')