Maar omdat ik in verschillende landen/steden heb gewoond ga ik altijd m'n vrienden of familie opzoeken, dus aan de andere kant ontmoet ik altijd iemand die ik al ken en waar ik overnacht. Als ik er niet zelf al heb gewoond kent die persoon de omgeving en zie je dus de beste plaatsen.
Nu woon ik weer in London en ga over twee weken drie dagen naar m'n Nederlandse familie en vrienden. Niet zo spannend, maar wel heel erg leuk. Het is ook alweer 5 maanden sinds ik laatst in Nederland was...
Alleen op reis is dus geen probleem, maar alleen rondtouren/vakantie houden lijkt me toch minder.
Altijd een probleem: tijd&geld
quote:Ik liep meestal een paar dagen vooruit met reserveringen omdat ik 'alles' wilde zien en het niet kon gebruiken als een hostel vol zou zijn
Op dinsdag 6 januari 2004 16:31 schreef ballou het volgende:
Maar als je alleen op vakantie gaat, en dus door een land wilt reizen, bespreek je dan wel hotels of doe je dat gewoon ter plekken?
alleen 1x in kopenhagen naar mooie camping gelopen.. die vol bleek te zijn
vervolgens reden de trams terug naar het centrum niet meer
en konden we 2 uur lopen met volle rugzak (vandaar ook: pak goed in, je neemt altijd te veel mee.. al neem je nog zo weinig mee)
ow en dingen als handwasmiddel.. onmisbaar ![]()
verkrijgbaar in zowel tubes als in van die handige sachets die in ieder geval niet stuk gaan in je tas
Waren hier niet al 34 topics over?
quote:Dat is een trein ticket waarmee je door delen van Europa kan reizen voor een bepaalde periode (1 maand, als ik me niet vergis). Je betaalt dus één vaste prijs en je kan vrij de trein nemen.
Op donderdag 15 januari 2004 09:59 schreef rooieman het volgende:
Ik las dat iemand het had over "interrailen". Wat is dat?
Ik weet niet waar je alleen heen wil reizen, maar meestal zijn er mensen die dit ook doen; voor zover er dus moeilijkheden zijn om mensen aan te spreken, bestaan die bij de anderen ook, dus over het algemeen zijn mensen niet meer terughoudend dan je zelf bent.
Er waren daar trouwens ook maffe mensen, zoals een gast die in een kamer allemaal zooi bij zijn bed had geinstalleerd, zoals een wafelijzer, een dikke ghettoblaster en een gashaard ![]()
Maar dat is nog het leukst!
en waarheen?
Talenreis in Salamanca, Spanje toen ik 17 was! (ben nu bijna 24, dus is alweer tijdje geleden
)
Hoe is dat bevallen?
Perfect, want iedereen komt daar ongeveer alleen, dus je hebt binnen no-time contact!
Voor herhaling vatbaar, of nooit meer doen?
Als ik single zou zijn zou ik 't zo weer doen!
Zijn er gevaren van het alleen op reis gaan????
Nope, organisatie waar ik toen mee ging (Don Quichote) is prima georganiseerd
En verder nog af en toe enkele dagen Londen.
Fijne van alleen reizen is ook dat je altijd ergens heen gaat waar jij heen wilt. Dat je een half uur later kan besluiten om toch ergens anders heen te gaan.
Ik kan goed alleen zijn, maar soms vind ik het irritant om alleen ergens te zijn omdat je weinig aanspraak hebt.
Verder: heel erg aan te raden!
als je met een groep gaat, dan is het belangrijk dat je niet in een groep met allemaal stelletjes terecht komt.
ik ben in november met een single groepsreis van Fox naar zuid afrika geweest. single betekent dat iedereen alleen boekt en dat je toch met een groep bent. en van allemaal 'gelijkgestemden'. dat is mij in ieder geval heel goed bevallen!
Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.
Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken
)
Maar in mn eentje naar lloret, salou, Marmaris oid....neuh.. ( mn beste vriendin is naar Marmaris geemigreerd, dus daar ben ik wel in mn eentje naartoe geweest).
een absolute vereiste is dat het er lekker warm is, zon, zee, strand, verder niks doen en heeeeeeeel erg uitrusten
, en als het kan een leuk stadje in de buurt met leuke restaurantjes.
heeft iemand tips/ aanbevelingen dan hoor ik het graag.
het beste is gewoon dat er niemand is die zegt wat je moet doen of laten. je kan helemaal zelf bepalen waar je heen gaat en wat je wilt doen. en zeker als je in jeugdherbergen slaapt ontmoet je echt snel andere mensen. als je nog twijfelt zou ik zeggen, gewoon doen!!!!!!
quote:Puur uit nieuwsgierigheid... waarom zou je wel alleen naar Zuid - Amerika durven en niet alleen naar Australië??
Op donderdag 5 februari 2004 10:11 schreef Andoire het volgende:
Ik wil wel heel graag maar moet nog een beetje lef vinden..Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.
Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken
)
quote:Ben je nog alleen op vakantie geweest?
Op vrijdag 19 december 2003 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
Welke fokker is er weleens op vakantie geweest, en hoe is dat bevallen?Ik wil in januari op vakantie, maarja, gezien alle normale mensen dan werken, zat ik te overwegen om aleen te gaan...
Wie is er weleens alleen geweest? en waarheen?
Hoe is dat bevallen?
Voor herhaling vatbaar, of nooit meer doen?
Zijn er gevaren van het alleen op reis gaan????Ben zeer benieuwd!
quote:Veiligheid zal wel loslopen. Punt is echter dat ik me afvraag of je zin hebt om in je uppie naar een resort te gaan (want daar hangt een groot deel van Natal wel een beetje van aan elkaar). Kun je niet beter een leuke mooie stad zoeken (desnoods aan zee) waar je niet tussen de ene helft party-mensen zit en de andere helft gezinnetjes?
Op vrijdag 6 februari 2004 12:34 schreef new_moon het volgende:
ik heb nu een reisje naar Brazilie gezien, naar Natal (of daar ergens,.. ik ken het verder ook niet)
maar is dat een beetje verstandig, om daar alleen heen te gaan?
Mag ik vragen waarom je geen witte sokken in witte sportschoenen aan moet doen??quote:Op vrijdag 26 december 2003 14:09 schreef granuaile het volgende:
zorg dat je goed voorbereidt bent. dus moneybelt gebruiken en dus geen witte sokken in witte sportschoenen zoals amerikanen, behalve in amerika natuurlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |