abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2004 @ 14:17:25 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_16067501
De meeste van m'n vakanties (Europa, Americas en dadelijk Australie) ga ik alleen op reis.

Maar omdat ik in verschillende landen/steden heb gewoond ga ik altijd m'n vrienden of familie opzoeken, dus aan de andere kant ontmoet ik altijd iemand die ik al ken en waar ik overnacht. Als ik er niet zelf al heb gewoond kent die persoon de omgeving en zie je dus de beste plaatsen.

Nu woon ik weer in London en ga over twee weken drie dagen naar m'n Nederlandse familie en vrienden. Niet zo spannend, maar wel heel erg leuk. Het is ook alweer 5 maanden sinds ik laatst in Nederland was...

Alleen op reis is dus geen probleem, maar alleen rondtouren/vakantie houden lijkt me toch minder.

Altijd een probleem: tijd&geld

reset
  donderdag 8 januari 2004 @ 15:23:48 #127
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16070141
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:31 schreef ballou het volgende:
Maar als je alleen op vakantie gaat, en dus door een land wilt reizen, bespreek je dan wel hotels of doe je dat gewoon ter plekken?
Ik liep meestal een paar dagen vooruit met reserveringen omdat ik 'alles' wilde zien en het niet kon gebruiken als een hostel vol zou zijn Is trouwens wel twee keer voorgekomen Beide keren was er gelukkig iemand niet komen opdagen en was er alsnog plek
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_16093349
tja.. ik blijf een tentje ideaal vinden toch
en daar is eigenlijk altijd wel plek voor

alleen 1x in kopenhagen naar mooie camping gelopen.. die vol bleek te zijn
vervolgens reden de trams terug naar het centrum niet meer
en konden we 2 uur lopen met volle rugzak (vandaar ook: pak goed in, je neemt altijd te veel mee.. al neem je nog zo weinig mee)

ow en dingen als handwasmiddel.. onmisbaar
verkrijgbaar in zowel tubes als in van die handige sachets die in ieder geval niet stuk gaan in je tas

jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 09:42:43 #129
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16093602
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog mét iemand op vakantie ga!
De vrijheid van het zelf bepalen waar je heen heengaat, wanneer en hoe... Heerlijk!

Waren hier niet al 34 topics over?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16276988
Ik las dat iemand het had over "interrailen". Wat is dat?
pi_16277094
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 09:59 schreef rooieman het volgende:
Ik las dat iemand het had over "interrailen". Wat is dat?
Dat is een trein ticket waarmee je door delen van Europa kan reizen voor een bepaalde periode (1 maand, als ik me niet vergis). Je betaalt dus één vaste prijs en je kan vrij de trein nemen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_16277631
Als ik naar Tsjechie ga, ga ik bijna altijd alleen. In Praag leen ik een appartement in het centrum van een vriendin en in andere steden/ dorpen/ gehuchten blijf ik bij vrienden logeren.
All good things must come to an end...
pi_16280769
woei! van de zomer (eind mei) naar turkije voor 2 weken! alleen!! (en misschien wel 3) lekker rond reizen
  donderdag 15 januari 2004 @ 12:44:49 #134
62182 Georges
That's the shit
pi_16280855
Twee keer, een keer Ierland en een keertje New York.
Het leuke is dat je sneller in contact komt met anderen en je je eigen weg kan gaan.
Nadeel is dat je niet altijd aanspraak hebt.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:06:51 #135
9485 A-wing
90 % of everything is crap.
pi_16530861
Ik zat vorige zomer in een hostel in parijs waar ik de eerste dag een Japanner uit Sint-Petersburg, een Canadees wonend in Belfast, een Braziliaan en een Amerikaanse uit San-Fran tegen het lijf liep. Later nog o.a. een Amerikaan die in Aalst had gewoond en een Engelse hindoe. Je hebt de allerbeste gesprekken daar

Ik weet niet waar je alleen heen wil reizen, maar meestal zijn er mensen die dit ook doen; voor zover er dus moeilijkheden zijn om mensen aan te spreken, bestaan die bij de anderen ook, dus over het algemeen zijn mensen niet meer terughoudend dan je zelf bent.

Er waren daar trouwens ook maffe mensen, zoals een gast die in een kamer allemaal zooi bij zijn bed had geinstalleerd, zoals een wafelijzer, een dikke ghettoblaster en een gashaard
Maar dat is nog het leukst!

I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 22:11:35 #136
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_16530993
Wie is er weleens alleen geweest?
Ja, meld!

en waarheen?
Talenreis in Salamanca, Spanje toen ik 17 was! (ben nu bijna 24, dus is alweer tijdje geleden )

Hoe is dat bevallen?
Perfect, want iedereen komt daar ongeveer alleen, dus je hebt binnen no-time contact!

Voor herhaling vatbaar, of nooit meer doen?
Als ik single zou zijn zou ik 't zo weer doen!

Zijn er gevaren van het alleen op reis gaan????
Nope, organisatie waar ik toen mee ging (Don Quichote) is prima georganiseerd

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_16811875
ik reis al een aantal jaar alleen tijdens de zomervakantie en het is geweldig. Ik slaap in hostels/jeugdherbergen dat is het goedkoopst en het gezelligst. Sta open voor andere reizigers en je hebt zo contact. Ga op je gevoel af, maar blijf altijd op je hoede wat betreft je geld en je spullen. Zoek van te voren adressen van hostels op zodat als je na een lange reis ergens aankomt, niet nog eens hostels moet gaan zoeken. (hoewel je nooit weet of er plaats is) Als je nog specifieke vragen hebt, mail maar
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_16879363
Zo vaak:
1996: Australie: 6 weken studenten uitwisseling. Mijn eerste x alleen op vakantie. Gelukkig dus nog met groep nederlanders.
Australie virus te pakken.
1998: Australie: 10 maanden en 23 dagen op working holiday. Time of my life!
1999: alleen naar concerten geweest in Parijs, Munchen, Londen omdat niemand anders mee kon of wilde
2001: 4 weken naar Australie (Omgeving Perth en daarna 2 weken Sydney om vrienden op te zoeken)

En verder nog af en toe enkele dagen Londen.

Fijne van alleen reizen is ook dat je altijd ergens heen gaat waar jij heen wilt. Dat je een half uur later kan besluiten om toch ergens anders heen te gaan.
Ik kan goed alleen zijn, maar soms vind ik het irritant om alleen ergens te zijn omdat je weinig aanspraak hebt.

Verder: heel erg aan te raden!

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  donderdag 5 februari 2004 @ 01:20:26 #139
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_16901056
alleen op vakantie? een aantal keren gedaan.
er is een verschil tussen 'echt' alleen of alleen in een groep.

als je met een groep gaat, dan is het belangrijk dat je niet in een groep met allemaal stelletjes terecht komt.

ik ben in november met een single groepsreis van Fox naar zuid afrika geweest. single betekent dat iedereen alleen boekt en dat je toch met een groep bent. en van allemaal 'gelijkgestemden'. dat is mij in ieder geval heel goed bevallen!

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_16904770
Ik wil wel heel graag maar moet nog een beetje lef vinden..

Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.

Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken )

Maar in mn eentje naar lloret, salou, Marmaris oid....neuh.. ( mn beste vriendin is naar Marmaris geemigreerd, dus daar ben ik wel in mn eentje naartoe geweest).

Что было, то прошло..
pi_16907751
ik wil heel graag binnen nu en een maandje ofzo op vakantie, en het lijkt me eigenlijk ontzettend ultiem ontspannend om eens alleen te gaan..
maar waar zou ik het beste heen kunnen gaan, waar het niet al te bedreigend is voor een chick alleen

een absolute vereiste is dat het er lekker warm is, zon, zee, strand, verder niks doen en heeeeeeeel erg uitrusten , en als het kan een leuk stadje in de buurt met leuke restaurantjes.
heeft iemand tips/ aanbevelingen dan hoor ik het graag.

look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:59:45 #142
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_16922220
Ik ben nu al een paar keer alleen op vakantie geweest en vindt het echt heerlijk!!!!! 2 keer naar australia, engeland, italie, new york en nu over een maandje naar denemarken.

het beste is gewoon dat er niemand is die zegt wat je moet doen of laten. je kan helemaal zelf bepalen waar je heen gaat en wat je wilt doen. en zeker als je in jeugdherbergen slaapt ontmoet je echt snel andere mensen. als je nog twijfelt zou ik zeggen, gewoon doen!!!!!!

No Worries Mate!!!
pi_16940122
ik heb nu een reisje naar Brazilie gezien, naar Natal (of daar ergens,.. ik ken het verder ook niet)
maar is dat een beetje verstandig, om daar alleen heen te gaan?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_16965108
Natal is volgens mij een beetje vergelijkbaar naar Isla Margarita. Dus ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Volgens mij zijn er eerder topics geweest over Natal of Brazilie, dus kijk daar even.
pi_16968574
eind mei in me eentje 2 weken door turkije reizen

yessss, heb er zin in!

zaterdag 7 februari 2004 @ 15:59:43 #146
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_16972699
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:11 schreef Andoire het volgende:
Ik wil wel heel graag maar moet nog een beetje lef vinden..

Heb best een tijdje bij een reisorganisatie gewerkt voor jongeren, daar had ik dagelijks te maken met mensne van onder de 25 die alleen een wereldreis gingen maken... Daar had ik echt respect voor, dat ze dat durfden en zo.

Echt helemaal in m'n eentje naar bijv. Zuid Amerika zou ik misschien wel durven maar dan zou ik wel ergens willen werken ( dus iets met een internationaal vrijwilligers project) , dan heb je ook meteen contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik ken ook heel veel mensen die een jaar naar Australie zijn geweest ( ook alleen) , dat is echt iets wat ik ooit wel graag zou willen maar waarschijnlijk nooit zal doen omdat ik dat niet echt durf. ( chicken )

Puur uit nieuwsgierigheid... waarom zou je wel alleen naar Zuid - Amerika durven en niet alleen naar Australië??
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_17134722
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
Welke fokker is er weleens op vakantie geweest, en hoe is dat bevallen?

Ik wil in januari op vakantie, maarja, gezien alle normale mensen dan werken, zat ik te overwegen om aleen te gaan...
Wie is er weleens alleen geweest? en waarheen?
Hoe is dat bevallen?
Voor herhaling vatbaar, of nooit meer doen?
Zijn er gevaren van het alleen op reis gaan????

Ben zeer benieuwd!

Ben je nog alleen op vakantie geweest?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 12:06:32 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17141910
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:34 schreef new_moon het volgende:
ik heb nu een reisje naar Brazilie gezien, naar Natal (of daar ergens,.. ik ken het verder ook niet)
maar is dat een beetje verstandig, om daar alleen heen te gaan?
Veiligheid zal wel loslopen. Punt is echter dat ik me afvraag of je zin hebt om in je uppie naar een resort te gaan (want daar hangt een groot deel van Natal wel een beetje van aan elkaar). Kun je niet beter een leuke mooie stad zoeken (desnoods aan zee) waar je niet tussen de ene helft party-mensen zit en de andere helft gezinnetjes?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17145289
ben ooit op 16 jarige leeftijd alleen op vakantie geweest maar ik was duidelijk toen nog te jong! nu zou ik het niet erg vinden om alleen op vakantie te gaan.
  woensdag 3 maart 2004 @ 12:44:09 #150
36877 SteelPan
aka StijlPan
pi_17479002
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:09 schreef granuaile het volgende:
zorg dat je goed voorbereidt bent. dus moneybelt gebruiken en dus geen witte sokken in witte sportschoenen zoals amerikanen, behalve in amerika natuurlijk
Mag ik vragen waarom je geen witte sokken in witte sportschoenen aan moet doen??
Of is dat een domme vraag??

Ik ben ook van plan alleen te gaan reizen, zijn er nog mensen die goeie reisorganisaties binnen europa kennen die ook buiten het hoogseizoen gaan??

StijlPan, de enige pan met stijl!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')