Met Rush Hour (die 25 september uitkomt)
Vorige delen:
Het grote [Simcity 4] topic
Het grote [SimCity 4] topic deeltje II
Het grote [SimCity 4] topic deeltje III
Het [SimCity 4] topic deeltje IV
Het [SimCity 4] topic deeltje V
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 14-09-2003 13:48]
quote:hij is nog niet uit als je het nog niet weet
Op zondag 14 september 2003 13:39 schreef valek het volgende:
is rushour leuk. Wie heeft er al ervaring mee?
quote:Tja, iedereen wacht erop...
Op zondag 14 september 2003 13:39 schreef Johnnn het volgende:
Is die add-on al uit?Lijkt me wel cool namelijk
quote:een topic met rushour. Toch niet vreemd dat ik dan denk dat die uit is.
Op zondag 14 september 2003 13:39 schreef gamecube_master het volgende:[..]
hij is nog niet uit als je het nog niet weet
quote:Ik heb de startpost even aangepast...
Op zondag 14 september 2003 13:42 schreef valek het volgende:[..]
een topic met rushour. Toch niet vreemd dat ik dan denk dat die uit is.
quote:Thnx Jogy, ga t na de F1 proberen
Op zondag 14 september 2003 13:06 schreef jogy het volgende:
het plaatje moet 1025*1025 pixels zijn en 8 bits zwart wit *.Jpg
daarna moet je een map maken in de regionmap van simcity ( in je documents map ) als je het gevonden hebt moet je het spel induiken en de region laden, die is dan nog helemaal blanco. Als je dat gedaan hebt moet je shift-ctrl-alt-r drukken en moet je het plaatje opzoeken en selecteren, als het goed is begint ie dan een kwartiertje te ratelen en het plaatje om te vormen.en als die van mij klaar is, komt er hier een linkje trouwens
.
edit: Het is shift-ctrl-alt-r dus, sorrie
![]()
.
http://www.ussdragonstar.com/simcity4/install.html << linkje.
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:04 schreef Sitethief het volgende:
Bij het installeren is blijkbaar iets goed fout gegaan, ik zie maar drie van de zes regions terwijl ze toch echt allemaal in de map staan, weet iemand een oplossing?
quote:Nog een keer installeren
Op zondag 14 september 2003 15:10 schreef Sitethief het volgende:[..]
quote:Grapjas, is al 4 keer opnieuw geinstalleerd, steeds dezelfde foute data.
Op zondag 14 september 2003 15:34 schreef Dezz het volgende:[..]
Nog een keer installeren
quote:Heb je ook de map in je my documents folder weggetieft?
Op zondag 14 september 2003 15:36 schreef Sitethief het volgende:[..]
Grapjas, is al 4 keer opnieuw geinstalleerd, steeds dezelfde foute data.
probeer dat anders eens.
http://www.smoothjazz.com , die stream door winamp laten draaien voordat je 't spel aan zet en dan de sc4 muziek ff uitzetten.
top
quote:Deze week issie af, ik heb de bergen wat mooier gemaakt met PS en ben nu de bossen aan het maken, linkje volgt vanavond, zit nu op mijn werk
Op zondag 14 september 2003 13:00 schreef Atreidez het volgende:
Die LOTR kaart is ook kicken! Als ie af is, linkje?
quote:Cewl, nieuwe foto
Op maandag 15 september 2003 08:35 schreef jogy het volgende:[..]
Deze week issie af, ik heb de bergen wat mooier gemaakt met PS en ben nu de bossen aan het maken, linkje volgt vanavond, zit nu op mijn werk
.
quote:Ik denk wel dat je je bestaande steden wel kunt combineren met de add on hoor, lijkt me wel logisch
Op maandag 15 september 2003 10:15 schreef Atreidez het volgende:
Ben gister begonnen met 2 dorpjes op een nieuwe region (invoeren kaart is gelukt jogy), maar wat ik me dus afvraag. Als ik straks de Add-On heb, kan je die dan combineren met steden die je al hebt, of moet je opnieuw beginnen. Ik kon dat zo snel niet echt vinden ergens al ga ik er vanuit dat de opties gewoon beschikbaar worden in je bestaande regions
[..]Cewl, nieuwe foto
Die heb je zeker ook niet op je werk?
quote:Gelukkig maar, ik heb er ook eerst een half uur voor moeten kloten trouwens
Op maandag 15 september 2003 10:15 schreef Atreidez het volgende:
(invoeren kaart is gelukt jogy)
quote:
Cewl, nieuwe fotoDie heb je zeker ook niet op je werk?
Hierna het Fok!-logo ofzo !
quote:Tis echt simpel eigenlijk, als je maar een goeie jpg hebt die ervoor bedoelt is. Region starten en Ctrl-Shift-Alt-R en klaar.. Alhoewel, zelfs me athlon 2700 had er 8 min. voor nodig
Op maandag 15 september 2003 10:21 schreef jogy het volgende:
Gelukkig maar, ik heb er ook eerst een half uur voor moeten kloten trouwens, http://www.simtropolis.com heeft trouwens ook een reut met mappen
.
quote:T lijkt me erg ingewikkeld, maar als je ziet wat sommige mensen al hebben kunnen maken, misschien dat je een keer een kleine tutorial kan maken op Fok! niveau, maar dat komt wel goed, ik heb nu met een speciale fill-tool met patronen goed lijkende bergen gemaakt en met een paintbrush de levels een beetje gevarieerd zodat het niet meer zo saai bouwen is.
Nederland is er nl. wel, maar vind m niet echt mooi en zou zelf weleens denhaag area willen maken.
vb: Nederland
vb: Rotterdam
quote:Hehe, zoals dit?
Hierna het Fok!-logo ofzo!
Wel leuk, maar zou er nooit me stad op bouwen.. Nou misschien dat we een Fok! region kunnen maken die erg simpel is om er bv. een Simcity tournament op te houden.. Je released die map en er wordt afgesproken dat na 3 maanden het tournament ophoudt, dan moet iedereen ze gegevens posten en foto en beslist een onafhankelijke jury wie de winnaar is
(op zich eigenlijk best een leuk idee).
quote:Whehehe, neuh, ik zou het fok-logo misschien met rivieren, meren en lage heuvels gaan maken, zodat het nog wel goed bouwbaar is enzo
Op maandag 15 september 2003 10:21 schreef jogy het volgende:
Hehe, zoals dit?
quote:Whehehe, dat klinkt wel okay
Nou misschien dat we een Fok! region kunnen maken die erg simpel is om er bv. een Simcity tournament op te houden.. Je released die map en er wordt afgesproken dat na 3 maanden het tournament ophoudt, dan moet iedereen ze gegevens posten en foto en beslist een onafhankelijke jury wie de winnaar is(op zich eigenlijk best een leuk idee).
bruikbare jpg file voor in het spel:
instructies voor gebruik van de file in-game
Hij is nog niet helemaal klaar eigenlijk, maar okay.
ok, nu ben ik wel klaar met m'n gekloot .
Ik ga m op zeker gebruiken voor nieuwe region, had in die ander toch maar 2 dorpen staan en was meer om er weer ff in te komen. Geen copyright ofzo neem ik aan?
Die van Fok die moet nog wel beter kunnen, zal ook eens gaan testen met dat bitmap maken
ik zit met een shiterig probleem. Ik wou eens experimenteren met de resoluties in Simcity4 en starte opnief op en men scherm kon het niet aan. Maar telkens ik nu opstart krijg ik die power managment omdat men scherm em niet aankan en tis helemaal zwart dus kan ik niet zien hoe ik het terug moet veranderen. enige hulp ?
quote:
Op maandag 15 september 2003 23:23 schreef Atreidez het volgende:
Heb je van die lotr kaart ook namen, kan ze niet echt snel vinden ergens
Deze okay?
En ik ga nog ff stoeien met het logo trouwens, nog best moeilijk om van een logo een map te maken .
quote:Ook werken trouwens, maarach ik luier me er wel door heen
Op dinsdag 16 september 2003 09:25 schreef Atreidez het volgende:
Jij aan t werk of vrij vandaag?
Vanavond wat plaatjes.
quote:Dat tunnelding was geplanned echt waar!
Op woensdag 17 september 2003 10:58 schreef Atreidez het volgende:
Ben gister wel lekker aan t bouwen geweest op je kaart, ben begonnen ergens in de buurt bij Rohan. Als je trouwens een weg door de bergen trekt en je maakt er een tunnel van (groen) dan kost dat je bijna niets!
Ik betaalde voor een snelweg door 4000 terwijl dezelfde lengte aan snelweg me op t land 19000 had gekost. Wel gaaf dusVanavond wat plaatjes.
Ik ben er alleen achter gekomen dat het daadwerkelijk steden bouwen niets meer voor mij is . Ik ga wel regions maken ofzo, veel grappiger
.
quote:Al sla je me dood, geen geduld voor denk ik. ik moet denk ik maar weer even stoppen met cheaten, vergald m'n speelplezier en op een 2de Almere zit niemand te wachten
Op dinsdag 23 september 2003 10:42 schreef Atreidez het volgende:
En wat is de reden dat steden bouwen niets voor jou is![]()
jeuh, ik ga het vanavond weer ff proberen denk ik , moet ik alleen de 'speciale' gebouwtjes er weer even uit slopen
. om nou meteen 10 miljoen per maand binnen te krijgen en genoeg water om Afrika voor 500 jaar te bewateren haalt ook een beetje van de uitdaging weg
.
quote:Het is ook niet te moeilijk hoor, ik heb een paar redelijk goedlopende ( eerlijke) steden.
In regions ben je iig wel beter als mij, maar dat steden bouwen valt ook wel mee hoor.. Je moet alleen de tijd goed snel zetten, anders bouw je sneller dan je geld binnen krijgt
Alleen is regions bouwen gewoon even leuker op dit moment. .
quote:Ohw? Eerder dan dat er in het vorige topic stond...
Op dinsdag 23 september 2003 14:19 schreef Dezz het volgende:
En jawel Rush Hour is uit
* MaxiTitan SC4 Rush Hour op zijn verjaardagswenslijstje gezet heeft.
Batterij foon was leeg, kom ik thuis, oplader erin. "U heeft 1 voicemail bericht" - ;Ja hallo, met dynabyte, uw simcity 4 rush hour ligt klaar hoor.
Morgen dan maar
quote:En hoe is ie??
Op dinsdag 23 september 2003 16:41 schreef Bob.Ross het volgende:
'k heb 'm !!!!!!
gelijk installeren![]()
![]()
[afbeelding]
quote:vanmiddag zal ik het voor je online zetten, rond en uurtje of 5, ik moet eerst werken
Op dinsdag 23 september 2003 13:29 schreef Sitethief het volgende:
Hey Joggy kan jij http://simcity.ea.com/exchange/lots/lotdetails.php?lotID=3730&lot_group_id=4100%2C5120%2C5121 even voor mij ergens online zetten of mailen, ik krijg mijn account maar niet op orde, alvast bedankt
Komt goed! Anders mail ik em wel .
Ik wil alleen ff hier op me werk een backup maken alvast, en dat lukt niet
quote:eh opzich (1e indruk) speelt 't wel wat leuker, hij trekt wel meer geheugen, merk ik wel, maar je kan bijvoorbeeld op een autotje klikken en daar dan mee gaan rondrijden, is opzich wel geinig, maar ben je ook snel op uitgekeken denk ik.
Op dinsdag 23 september 2003 22:43 schreef Dezz het volgende:[..]
En hoe is ie??
kzal strax (vanavond) ff wat screens maken...
Gebruikte No Cd patch voor SC4, wel originelen allemaal. Ben bang dat dat oorzaak is
quote:gaaf he, maar ik merk nu echt dat m'n computer 't stukken moeilijker heeft dan met gewone sc4 sjeeeeeez
Op woensdag 24 september 2003 19:51 schreef Atreidez het volgende:
Mooie pics van elevated train Bob! Lijkt wel een schilderrijtje
quote:Grafisch zal er niet veel anders zijn, maar met al dat verkeer moet er een hoop berekent worden. Denk dat je met een P4 bij SC een stuk beter uit ben. Weet niet wat jij hebt?
Op woensdag 24 september 2003 20:21 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
gaaf he, maar ik merk nu echt dat m'n computer 't stukken moeilijker heeft dan met gewone sc4 sjeeeeeez
quote:AMD Athlon 1800+
Op woensdag 24 september 2003 20:24 schreef Atreidez het volgende:[..]
Grafisch zal er niet veel anders zijn, maar met al dat verkeer moet er een hoop berekent worden. Denk dat je met een P4 bij SC een stuk beter uit ben. Weet niet wat jij hebt?
quote:In de readme stond dit;
Op woensdag 24 september 2003 20:55 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
AMD Athlon 1800+
quote:Misschien had je er zelf al aan gedacht?
Antivirus-software: als op je computer antivirus-software draait tijdens het
spelen van SimCity 4 Deluxe / Rush Hour, dan kan dit de prestaties van het
spel aanzienlijk beďnvloeden.
quote:nee nog niet, maar wat ik volgende keer zowieso uitzet is;
Op woensdag 24 september 2003 21:23 schreef Atreidez het volgende:[..]
In de readme stond dit;
[..]Misschien had je er zelf al aan gedacht?
thanks for the tip anyway
quote:je kan bij een nieuwe stad kiezen voor makkie,gemiddeld en moeilijk geloof ik, als je kiest voor gemiddels, is 't - volgens mij - nét iets makkelijker als sc4, althans ik verdien vet veel geld nu terwijl ik toch al een univerity en 2 klinieken en 1 groot ziekenhuis heb met 20.000 inwoners
Op woensdag 24 september 2003 21:51 schreef Atreidez het volgende:
Heb totale nieuwe install gedaan en ben nu ook in business
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:11 schreef Sitethief het volgende:
Joggy
vergeten, sorrie
Hij is iig erg leuk, maar vind t wel moeilijk omdat je nu zoveel keuzes hebt. Tis weer helemaal testen wat goed uitkomt met elkaar. Treinen, metro's, bussen, monorails, parkeergarages
Weekend pas plaatjes maar doen
enneh, ik kon dat spel niet vinden .. de winkel waar ik normaal mijn spelletjes koop heeft haast geen cd-rom spelletjes meer
..
van de week maar ff langs het dorp dan .
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:07 schreef jogy het volgende:
Sitethief, *je hebt mail*enneh, ik kon dat spel niet vinden
.. de winkel waar ik normaal mijn spelletjes koop heeft haast geen cd-rom spelletjes meer
..
van de week maar ff langs het dorp dan
.
Altijd als ik een industriegebied maak (welke nieuwe stad dan ook) krijg ik al heel snel vervuild water, alleen in het industriegebied.
Wat ik er ook bijbouw, waterpompen, zuiveringsstation bla bla, niets maakt uit. Ook heb ik de belasting van vervuilende industrie verhoogd naar 11 procent oid.
weet iemand een tip, hoe ik 't water schoon hou in een "gemiddeld industrie gebied" ?
quote:Zal er vanavond een paar maken.
Op zaterdag 27 september 2003 11:45 schreef gamecube_master het volgende:
kom op met die screenshots!
sorry voor de beroerde kwaliteit, maar picserver had geen zin in plaatjes die groter waren
Heb ook nog niet veel gekloot met t openbaar vervoer, alles rijdt bijna nog in bussen en treinen. Wel minder ook dat je bestaande spoornet niet kan aansluiten op iets anders. De wegen zijn verder top! Wat je allemaal al niet met snelwegen en tolpoorten kan doen nu, daar verdien je je echt scheel aan
Ik heb ook alle steden in me regio weer geopend en bijgewerkt. Snelwegaansluitingen en dubbele straten gemaakt op plekken waar t zomaar ophield en waar ik gewoon 2 enkele straten dubbel had neergelegd. Als je oude steden laad en weer saved kan je dus de vervoerskaart erbij gebruiken.
Wat op de planning staat is snelweg doortrekken en meer de hoogte in groeien. Oh, en bussen vervangen door metro, scheelt hoop belasting op wegennet. Trein kan ik niet vervangen want er is volgens mij geen alternatief voor een vrachtvervoersdienst.
heb je daar een reden voor? of gewoon mooi
quote:Je bedoelt denk ik de bovenste screenie, maar dat is niet me stad
Op zaterdag 27 september 2003 19:06 schreef Bob.Ross het volgende:
atreidez lijkt 't maar zo of ligt 't aan mij, maar wat heb jij je stad "ruim" op gezet, bij mij staat ALLES gepakt op elkaar zeg maarheb je daar een reden voor? of gewoon mooi
Het ruim bouwen doe ik eigenlijk wel altijd in het begin, maar me woonstad is ook volgepakt hoor, dat zie je een beetje op de grote screenie, maar zal als de verbeteringen zijn doorgevoerd daar ook plaatjes van maken.
Maak jij eens een plaatje van je region
quote:Nou ik moet zeggen dat ik nog niet zo ver ben met het hele spel, ik begin eigenlijk telkens opnieuw omdat ik nog niet helemaal tevreden ben over m'n bouwwijze.
Op zaterdag 27 september 2003 20:16 schreef Atreidez het volgende:[..]
Je bedoelt denk ik de bovenste screenie, maar dat is niet me stad
Je ziet dat er geen inwoners zijn. Het is een plaatje van Connectica die alleen opgezet is als werkstad. Das wel handig, geen scholen, ziekenhuizen enzovoort
Het ruim bouwen doe ik eigenlijk wel altijd in het begin, maar me woonstad is ook volgepakt hoor, dat zie je een beetje op de grote screenie, maar zal als de verbeteringen zijn doorgevoerd daar ook plaatjes van maken.
Maak jij eens een plaatje van je region
maar goed kga nu spelen, zal straks nog ff wat screens maken
Hoe doe je dat?
Ik kan namelijk met pijn en moeite mijn inkomsten bij houden, maar ik doe dan ook weinig met de region.
Rijkswegen doortrekken naar een andere region is tol?
-edit-
Hmz, alleen in rush hour zeker?
quote:Idd alleen in Rush Hour
Op zondag 28 september 2003 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Tol???
Lees ik tol?Hoe doe je dat?
Ik kan namelijk met pijn en moeite mijn inkomsten bij houden, maar ik doe dan ook weinig met de region.Rijkswegen doortrekken naar een andere region is tol?
-edit-
Hmz, alleen in rush hour zeker?
Maar als je geld problemen hebt, check je ziekenhuizen en scholen en stel het budget bij. Steden verbinden via regio zorgt trouwens wel voor flinke groeiexplosie, en meer mensen is meer belasting is meer inkomen.
quote:Dat stel ik allemaal bij.
Op zondag 28 september 2003 11:50 schreef Atreidez het volgende:[..]
Idd alleen in Rush Hour
![]()
Maar als je geld problemen hebt, check je ziekenhuizen en scholen en stel het budget bij. Steden verbinden via regio zorgt trouwens wel voor flinke groeiexplosie, en meer mensen is meer belasting is meer inkomen.
quote:Een must? Een ramp bedoel je
Op zondag 28 september 2003 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat stel ik allemaal bij.
SC4 is budgetering gewoon een must.
Eerste brandweer pas bouwen bij je eerste brand, politie pas nemen als ze klagen over criminaliteit.. Altijd grote ziekenhuizen nemen, en voor de rest is t een beetje bijhouden.
quote:Die 256mb zou bij Rush Hour een nog groter probleem worden trouwens..
Maar mijn 256 MB geheugen heeft ook een beetje problemen met SC4, dus speel ik het niet vaak.
Heb al wel wat nieuwe gebouwen gezien, maar eigenlijk nooit met nacht, zal ook eens een closeup downtown plaatje by night posten. Zit t al t hele weekend te spelen, nu bij elkaar 9 uur ofzo
quote:gaaf he, voor mij is alleen 't kutte dat m'n computer 't zo slecht trekt op dit moment.
Op zondag 28 september 2003 14:41 schreef Atreidez het volgende:
Die is van de nieuwe europese tyleset gok ik, erg gaafHeb al wel wat nieuwe gebouwen gezien, maar eigenlijk nooit met nacht, zal ook eens een closeup downtown plaatje by night posten. Zit t al t hele weekend te spelen, nu bij elkaar 9 uur ofzo
Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
Bij nacht zag deze er wel cewl uit
Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
quote:Mooie screens
Op zondag 28 september 2003 16:05 schreef Atreidez het volgende:
Hier paar van me grootste stad, 140k inwoners en beginnende vervoersproblemen (er is weinig tot geen ov, alleen paar stations).Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
[afbeelding]Bij nacht zag deze er wel cewl uit
[afbeelding]Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
[afbeelding]Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
ik wil van die 2 baans weg 1 maken en er parallel aan een hoge spoorbaan leggen (op stelten zeg maar)
iemand suggestie? ik wil dit zo veel mogelijk in stand houden, zoals 't nu is
quote:WTF!!!
Op zondag 28 september 2003 16:05 schreef Atreidez het volgende:
Hier paar van me grootste stad, 140k inwoners en beginnende vervoersproblemen (er is weinig tot geen ov, alleen paar stations).Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
[afbeelding]Bij nacht zag deze er wel cewl uit
[afbeelding]Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
[afbeelding]Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
quote:Ik zie t probleem niet echt. Je kan toch game op pauze, complete dubbele weg verwijderen, enkele baan leggen en ernaast die spoorbaan.. Wat ik op plaatje zie kan je al die gebouwen houden, toch?
Op zondag 28 september 2003 16:23 schreef Bob.Ross het volgende:
kzit nog met een dilemma;[afbeelding]
ik wil van die 2 baans weg 1 maken en er parallel aan een hoge spoorbaan leggen (op stelten zeg maar)
iemand suggestie? ik wil dit zo veel mogelijk in stand houden, zoals 't nu is
Zaterdag gekocht toen ik metm'n vriendinnetje in Almere
aan het shoppen was, maar het hele weekend bij haar gebleven, dus na mijn werk gaat ie er meteen op
.
quote:Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan
Op maandag 29 september 2003 07:39 schreef jogy het volgende:
Ziet er allemaal wel erg stoer uit trouwens.
quote:Dat kan ik niet doen, moet elke dag om 5:30 m'n nest uit.
Op maandag 29 september 2003 11:17 schreef KarenDamen het volgende:[..]
Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan
.
kan haast niet wachten .
quote:
Op maandag 29 september 2003 11:17 schreef KarenDamen het volgende:
Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan.
En ik was eerst overnieuw begonnen, maar dat was niet zo'n pretje. Nu ik me oude region weer heb opgepikt en alles heb omgezet naar RH standaards en nieuwe wegen heb gemaakt is t idd errug verslavend Ben dit weekend van 150k naar 260k gegaan in me region. Gisteren was het half 2 trouwens
quote:Simtropolis zit ik veel maar ook Simcity Central
Op maandag 29 september 2003 13:10 schreef Bob.Ross het volgende:
wat is jullie favoriete simcity4 site op 't net voor info etc?
ik ken www.simtropolis.com maar die vind ik redelijk onduidelijk eig
Daar heb ik net geleerd dat als je een Avenue met onramps wil op een lage snelweg je een onramp moet kiezen voor een gewone weg, die erboven houden totdat je ziet dat je m kan bouwen, op dat moment kan je dan met TAB of met HOME/END cyclen tussen meerdere opties waarbij dan de Avenue onramp bij een lage snelweg te voorschijn komt
De forums vol met info maken de werkdagen zonder SC4 wat draaglijker
quote:Handige tip idd!
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Atreidez het volgende:[..]
Simtropolis zit ik veel maar ook Simcity Central
Daar heb ik net geleerd dat als je een Avenue met onramps wil op een lage snelweg je een onramp moet kiezen voor een gewone weg, die erboven houden totdat je ziet dat je m kan bouwen, op dat moment kan je dan met TAB of met HOME/END cyclen tussen meerdere opties waarbij dan de Avenue onramp bij een lage snelweg te voorschijn komt
De forums vol met info maken de werkdagen zonder SC4 wat draaglijker
edit: linken lukt niet, 'k upload 'm wel ff naar picserver....
edit2: there.
[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 29-09-2003 13:37]
Post hier screens van je region en je stad, laat ons meegenieten en misschien hebben we nog bruikbare tips ofzo?
quote:De eerste versie die ik echt gespeeld heb
Op maandag 29 september 2003 13:32 schreef Bob.Ross het volgende:
goeie ouwe tijdedit: linken lukt niet, 'k upload 'm wel ff naar picserver....
edit2: there.
Het kan nog erger;
quote:Tolpoorten voor de brug zet ik er ook standaard in (doen ze in de VS (in het 'echt 'dus) ook altijd). Alleen breekt zo'n tolpoot vlak voor de brug soms een heel stuk snelweg af.
Op maandag 29 september 2003 13:43 schreef Bob.Ross het volgende:
[afbeelding]
hier zie je die nieuwe RH tolpoort, lekker handig voor een brug waar íédereen over heen moet
quote:Ik heb hier vanmorgen een heel stuk over gelezen. Het heeft met de pathfinding module te maken, en die is in Rush Hour aangepast. Kort en bondig komt het er op neer dat aanpassingen in je verkeersnetwerk pas zichtbaar gebruikt worden na +/- 2 simjaren (of bij nieuwe bebouwing=nieuwe sims). Een sim die werkende weg naar ze werk heeft zal die altijd blijven gebruiken tot de 4 maanden cyclus waarbij hij kijkt of hij ergens anders beter werk kan vinden (lees: dichterbij beter werk kan vinden).
Op maandag 29 september 2003 14:28 schreef KarenDamen het volgende:
Tolpoorten voor de brug zet ik er ook standaard in (doen ze in de VS (in het 'echt 'dus) ook altijd). Alleen breekt zo'n tolpoot vlak voor de brug soms een heel stuk snelweg af.
Verder zijn tolpoorten geen oplossing om drukke lokale wegen te ontlasten.
Ik had een industrieterrein en een woonwijk verbonden met twee snelwegen en één gewone weg. Die snelwegen werden niet gebruikt en de gewone weg zat natuurlijk propvol. Tolpoort hielp niets; integendeel, ik moest de weg zelfs verbreden en meerdere tolpoorten neerzetten (net als bij de Franse snelwegen) om filevorming voor de tolpoort te voorkomen. Overigens werden ze allemaal wel voor meer dan 100% benut.
Het komt er dus op neer dat je niet na 1 maand je aanpassingen weer moet gaan afbreken omdat ze er dan nog niet echt de kans voor hebben gehad te veranderen van gewoonte
quote:hehe lekker oldskool
Op maandag 29 september 2003 14:06 schreef Atreidez het volgende:[..]
De eerste versie die ik echt gespeeld heb
Het kan nog erger;
maar 2000 heb ik vroeger echt ongezond veel gespeeld
de rest heb ik allemaal links laten liggen tot ik deze tegen kwam .
quote:ja dat heb ik met extra geheugen, ik mag er best 256 bij steken op dit moment door rush hour, maarja, soms moet je ff w8en he
Op maandag 29 september 2003 17:35 schreef Dezz het volgende:
Volgens mij is Rush Hour zwaar vet, jammer dat ik ff krap bij kas zit..
Wat zijn jullie systemen?
En jogy, ik ben benieuwd naar wat screenshots van jou ook
Zo bouw je t begin van je stad tot jaar 10. Daarna saven en uploaden naar een betreffend punt waar iemand er weer 1 stad van maakt. Zo bouw je zeg maar elke week 10 jaar, maar als iedereen dat doet krijg je enorme region met steden die uiteindelijk ook aan elkaar verbonden zijn
quote:Dual P3 1GHz, 1,25 GB SDRAM, GeForce2 32MB.
Op maandag 29 september 2003 17:38 schreef Atreidez het volgende:
Wat zijn jullie systemen?
Ik heb het idee dat scrollen met RH sneller gaat dan voorheen. Ik heb wel alle patches erop staan.
quote:** SimCity 4 CD required to play Rush Hour
Op maandag 29 september 2003 18:51 schreef gamecube_master het volgende:
wat zijn nou de minimale systeem eisen voor rush hour?
quote:ja maar met bovenstaand lijstje wil je ÉCHT niet spelen
Op maandag 29 september 2003 20:58 schreef dutchfiles het volgende:[..]
** SimCity 4 CD required to play Rush Hour
Windows XP/Me/2000/98 (NT and 95 NOT supported)
Pentium III 500 MHz or equivalent
128 MB RAM for Windows Me/2000/98; 256 MB RAM for Windows XP
8x CD/DVD-ROM drive
32 MB video card with DirectX 7.0 compatible driver
1 GB hard drive space
DirectX 7.0 compatible sound card
Keyboard; Mouse
Nog eentje om t af te leren.
Moet wel helemaal from scratch gaan beginnen trouwens, en vandaag of morgen ga ik ff langs de mycom .
nog geen screenies dus, vanavond wel weer, alleen zal het niets bijzonders zijn
.
Je moet alleen wel goed opletten steeds, een spoorlijn verkeerd verbreken en je halve buurstad is werkeloos (ik spreek uit ervaring ) maar je kan er wel weer gave dingen mee doen ook. Heb een complete werkstad met 0 inwoners. De stad heeft wel 34000 kantoorbanen en 16000 industriebanen
Nou heb ik er net dat vliegveld neergelegd, en ze gebruiken m nog onwijs veel ook Dus waar ze heen vliegen vraag ik me af.. Maar vlak nadat ik m gebouwd had begon de commercial zone met een flinke uitbreiding
Nu weer verder Residential bouwen bij me grote stad
eerst een stadje gebouwd met veel industrie, en huizen. Daarnaast natuurlijk stroom en vuilverwerking, een stad begonnen in een vlak ernaast en vuilverwerking en stroom gekocht van de buren, heel veel geswitched zodat de industrie ongeveer evenredig groeide als het woonstadje ( om de 15 minuten even switchen zodat de industry-stad zich kan aanpassen aan de gegroeide woon-kantoor stad). En toen die stad 10.000 inwoners had met een opleiding sloopte ik de industrie-stad en bouwde ik hem weer op van scratch , zonder inwoners deze keer.
ging best goed moet ik zeggen .
Region flink verder uitgebreid. Zit nu op 324000 inwoners in me region en grootste stad (metropolika) is 196000. Heb flink moeten bouwen aan Mass Transit maar ze gebruiken nu wel alles zo'n beetje, alleen sommige metrostations en bushaltes niet Die monorail is trouwens wel populair, sommige reizen zelfs door andere steden om te werken in een derde stad, en dan gaan ze met de monorail
Inmiddels heb ik zo'n 40.000 aan leningen
* DJKoster moet maar eens de tijd wat door laten lopen i.p.v aldoor maar te bouwen.
Die ene waar alleen maar industrial zit heeft nu 2000 per maand winst, alleen mijn woon-kantoor stadje is aan het sterven ..
quote:Belangrijkste is om de reden te achterhalen
Op woensdag 1 oktober 2003 22:07 schreef jogy het volgende:
M'n stadje gaat d00t..
Die ene waar alleen maar industrial zit heeft nu 2000 per maand winst, alleen mijn woon-kantoor stadje is aan het sterven
..
Ik had m trouwens gepreordered bij Dynabyte voor 24.-
Hij kost daar nu 31,- de afzetters
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 22:11 schreef jogy het volgende:
Ik had em voor 21 euro bij de Free-recordshop trouwens, DJkoster.
quote:Ik had voor mijn eigen forum ff een overzochtje gemaakt wat er allemaal aan nieuw spul was:
Op woensdag 1 oktober 2003 21:39 schreef Atreidez het volgende:
Ik wil pics zien en verhalen horen mensen, kom op! Wat maak je mee, wat gaat er fout en wat lukt wel
Ben toen ook maar met die stad gaan spelen: 20.000 inwoners intussen.
Het grappige is dat ik steeds bericht krijg: Your local railway system is a little bit too local .
Sommige van die demo-rails had ik idd nog niet doorgetrokken .
quote:Hey gaaf kaartje
Op woensdag 1 oktober 2003 22:35 schreef K3 het volgende:
Ik had voor mijn eigen forum ff een overzochtje gemaakt wat er allemaal aan nieuw spul was:
[afbeelding]Ben toen ook maar met die stad gaan spelen: 20.000 inwoners intussen.
Het grappige is dat ik steeds bericht krijg: Your local railway system is a little bit too local.
Sommige van die demo-rails had ik idd nog niet doorgetrokken.
Mijn investeringen in openbaar vervoer betalen zich alleen nog niet terug
Toxic Waste dump is een grote neenee als je een gezonde stad wil hebben
en atreidez, ik ga m'n stad ook weer slopen en weer opnieuw bouwen denk ik. .. 25% van de huizen is werkeloos
..
en nu zal het nieuwe stadje groeien als kool aangezien er erg veel werkgelegenheid is via de buren .
maar dat wordt maandag ofzo, ben een weekend niet thuis .
quote:Leuk, maar de parkeergarage is volgens mij niet nieuw...
Op woensdag 1 oktober 2003 22:35 schreef K3 het volgende:[..]
Ik had voor mijn eigen forum ff een overzochtje gemaakt wat er allemaal aan nieuw spul was:
[afbeelding]Ben toen ook maar met die stad gaan spelen: 20.000 inwoners intussen.
Het grappige is dat ik steeds bericht krijg: Your local railway system is a little bit too local.
Sommige van die demo-rails had ik idd nog niet doorgetrokken.
quote:Tis op zich wel een oplossing om geld te verdienen, maar toch heeft het een negatief effect. Ook het weghalen later kost je veel geld (meer dan t opbrengt?).
Op donderdag 2 oktober 2003 10:29 schreef jogy het volgende:
Wat je wel kan doen, is een toxic waste-dump bouwen aan de rand van de stad en dan een weg bouwen die meteen uit het veld gaat en daar geen andere wegen op aansluiten, komen de waste-dumps wel aan maar rijden ze niet door de stad.
quote:
en atreidez, ik ga m'n stad ook weer slopen en weer opnieuw bouwen denk ik... 25% van de huizen is werkeloos
..
en nu zal het nieuwe stadje groeien als kool aangezien er erg veel werkgelegenheid is via de buren
.
quote:Jawel hoor
Op donderdag 2 oktober 2003 10:35 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Leuk, maar de parkeergarage is volgens mij niet nieuw...
quote:Ja, das waar, maar ik vermoed dat het door de infra-structuur komt
Op donderdag 2 oktober 2003 11:09 schreef Atreidez het volgende:
Ze zijn nu werkeloos, maar als je een nieuwe bouwt niet?
Nou veel succes, en maak pics!
(van je nieuwe stad, niet van je weekend).
trouwens, als ik het sloop en opnieuw bouw, kan ik ervoor zorgen dat het aantal inwoners niet over het aantal beschikbare banen gaat, ik vermoed trouwens dat het komt omdat de inwoners ouder werden en dat de werkende massa te groot werd voor de buren om bij te houden..
best tricky nog, twee steden te bouwen die elkaar in stand houden .
quote:Ik had geld nodig... en dat kreng staat toch in een industriegebied waar al bijna niemand werkte..
Op donderdag 2 oktober 2003 09:46 schreef Atreidez het volgende:
DJKoster, ik zat ff op Hadrian forum te kijken, zag ik deze van jou -
Toxic Waste dump is een grote neenee als je een gezonde stad wil hebben
Deze gaat minder , 30.000 inwoners en als je onder kijkt zie je wel hoeveel werkeloosheid er is
..
en door de vuilverwerking zit ik dus 200 per maand in de min ..
Hoe zit t met je dekking van scholen e.d.?
quote:Scholendekking is 100% dat is belangrijk zeggen ze
Op donderdag 2 oktober 2003 17:22 schreef Atreidez het volgende:
Hoe zit t met je dekking van scholen e.d.?
en ik kijk wel wat ik er mee ga doen, of opnieuw en anders nog ff aanmodderen tot het beter gaat of helemaal niet meer verder kan , ik zal je tips uitproberen, thnx
.
quote:Tussen de 7 en 8% ..
Op donderdag 2 oktober 2003 20:07 schreef gamecube_master het volgende:
hoe hoog hebben jullie op alle gebieden jullie belastingen staan?
quote:veel rush hour plezier, en natuurlijk opruim plezier
Op donderdag 2 oktober 2003 20:18 schreef DJKoster het volgende:
* DJKoster heeft Rush Hour aangeschaft..,
eerst maar eens wat troep van mijnn pc afgooien..
quote:Hier nog 1
Op donderdag 2 oktober 2003 19:52 schreef Bob.Ross het volgende:
elke dag zit ik me op m'n werk op te vreten tot ik weer kan vreten
en op 't werk af en toe stiekem ff fok checken of er nog nieuwe screenies bij zijn gekomen
quote:Dat verschilt heel erg per stadje in me region. Ik ben nu juist aan t balancen. In industriestadjes waar de vervuiling me niks kan schelen laat ik alles zo, waar ik alleen hitech wil zet ik Ag, Id en Im op 20
Op donderdag 2 oktober 2003 20:07 schreef gamecube_master het volgende:
hoe hoog hebben jullie op alle gebieden jullie belastingen staan?
Zo probeer ik het nu ook met sommige woondorpjes te doen. Maar meestal schommelt de belasting in de grote stad tussen de 8 en de 9.
Als je je SimCity4 directory weggooit (je steden staan toch in my documents) en in de registry de key weggooit (weet niet echt of dat nodig is, maar dat heb ik gedaan) en daarna Simcity4 installeerd en zonder het te patchen Rush Hour er overheen doet ie t goed
Hoop dat t werkt
quote:Nee...
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:26 schreef Atreidez het volgende:
En als je je temp directory leegt?
quote:Heb je de tempfile kunnen vinden? Vind het echt raar
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:41 schreef DJKoster het volgende:[..]
Nee...
quote:Met die meerdere steden samenwerken is idd alleen bouwen en vooral de wegen, treinen, metro's enz verbinden met elkaar. Probeer niet te dicht langs de randen te werken, soms moet je terrein geegaliseerd worden om ze goed aan te sluiten en als dan op de randen gebouwen staan ben je die kwijt. Ook heeft natuurlijk iedere stad ze eigen stroom, water enz nodig, en mijn ervaring is dat dat niet echt lekker werkt als je dat via je buurstad regelt
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:13 schreef appelsientje het volgende:
Oke ik ga denk ik ook maar weer eens beginnen, heb het echt een hele tijd niet gedaan, maar heb er wel weer zin in om er aan te beginnen.
Alleen ff een domme vraag over die meerdere steden bouwen die samen werken.
Je hoeft toch alleen maar te bouwen? meer niet neem ik aan ? (ja en de wegen natuurlijk aan leggen)
Want de vorige keer ging dat helemaal fout bij mij namelijk
En ik denk dat ik rushour ook maar eens ga kopen, zitten wel leuke opties bij
Nou ja ik laat wel wat zien als ik wat heb gemaakt
quote:Tempfile onstaat tijdens het opstarten...
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:18 schreef Atreidez het volgende:[..]
Heb je de tempfile kunnen vinden? Vind het echt raar
Heb zelf bij installatie SimCity 4 schoon een error aan t einde gekregen, 2 zelfs geloof ik, maar die heb ik genegeerd. Daarna zonder iets eraan te doen Rush Hour installed en die werkte gewoon goed. Als je die tempfile kan vinden zou ik m weg gooien en misschien daarna opnieuw proberen.
[..]
quote:De Rush Hour cd neem ik aan
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:38 schreef DJKoster het volgende:[..]
Tempfile onstaat tijdens het opstarten...
Ik doe toch wel de goede cd erin![]()
quote:ja en dat knooppunt beneden dan
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:32 schreef Atreidez het volgende:
WowMooi dichtgemaakt met parken en plaza's. Brengt me weer op mooie nieuwe ideeen. En dat stadium! Wat een licht, daar ga ik eerst voor sparen
Die kost 74000.
't ging echt super met m'n stad, 'k had vet veel geld, kwam elke maand 5k binnen, had een paar grote ziekenhuizen, genoeg brandweer, scholen en politie.
Totdat ik alle light residential om ging zetten naar -gezien demand- dense en medium residential
echt vet veel huizen worden zwart weet niet wat ik vaudt doe
quote:Dit klinkt als de ultieme tijd om een nieuwe buurstad te maken
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:26 schreef Bob.Ross het volgende:
Nou ik snap er helemaal niets meer van't ging echt super met m'n stad, 'k had vet veel geld, kwam elke maand 5k binnen, had een paar grote ziekenhuizen, genoeg brandweer, scholen en politie.
Totdat ik alle light residential om ging zetten naar -gezien demand- dense en medium residential
echt vet veel huizen worden zwart
weet niet wat ik vaudt doe
quote:'t is inderdaad m'n eerste stad in die regio... wat zet ik veel in die nieuwe stad? industrie ofzo?
Op vrijdag 3 oktober 2003 23:57 schreef Atreidez het volgende:[..]
Dit klinkt als de ultieme tijd om een nieuwe buurstad te maken
quote:Eigenlijk whatever maar de vraag is, maar zou beginnen met banen idd, ivm werkloosheid van je buursted. En maak een goeie transport verbinding natuurlijk
Op zaterdag 4 oktober 2003 10:16 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
't is inderdaad m'n eerste stad in die regio... wat zet ik veel in die nieuwe stad? industrie ofzo?
Maar krijg nu heel Sim City 4 niet meer opgestart :S Eerst had ik problemen met Cursor die ik niet meer zag. nieuwe videodriver, begint de interface gigantisch te flikkeren.. Spel opnieuw geinstalleerd krijg ik DirectDraw errors.. Grr.. en dan betaal je er nog geld voor ook.
quote:ik denk dat je de resolutie en die andere shit lager moest zetten toen je dat geflikker zag
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:26 schreef Brasco125 het volgende:
Ik heb een kleine metropolis gemaakt van bij elkaar ongeveer 250k inwoners waarbij het centrum op een grote map ontzettend traag is geworden doordat ie vrij vol is.Maar krijg nu heel Sim City 4 niet meer opgestart :S Eerst had ik problemen met Cursor die ik niet meer zag. nieuwe videodriver, begint de interface gigantisch te flikkeren.. Spel opnieuw geinstalleerd krijg ik DirectDraw errors.. Grr.. en dan betaal je er nog geld voor ook.
[Dit bericht is gewijzigd door gamecube_master op 04-10-2003 16:15]
quote:iemand?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:05 schreef gamecube_master het volgende:
effe ee vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om treinen te laten rijden, ik heb al aan elke kant een station en rails er tussen lopen maar er gaan geen treinen, dit gaat over sim city 4 dus niet rush hour
alvast bedankt
quote:Geduldig wachten
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:27 schreef gamecube_master het volgende:[..]
iemand?
quote:naja, dan ga ik er maar weer mee verder, en hoeveel inwoners zijn veel?
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:28 schreef Dezz het volgende:[..]
Geduldig wachten
treinen worden pas effectief met veel inwoners
Nu ik jullie hier zo hoor praten over Rush Hour, begint het bij mij toch een beetje te kriebelen. Ik heb tot nu toe alle versies van Sim City gespeeld, van Classic tot deel 4, dus eigenlijk moet ik die uitbreiding ook hebben. Nog ff wachten tot het eind van de maand als ik mijn studiefinanciering krijg.
Van de week ga ik deel 4 maar weer eens installeren, ik heb helaas de cd's op mijn kamer laten liggen en ik zit nu mij bij mijn ouders.... Duurt het weer een paar dagen voor ik kan spelen. Wat kan het leven toch zwaar zijn.
quote:Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Op zaterdag 4 oktober 2003 18:04 schreef gamecube_master het volgende:
effe weer een vraagje, hoe leg je zo'n klaverblad neer? hij blijft maar in het rood staan en er staat geen info erbij zoals "bezet", hoe moet het dan? alvast bedankt
Ik heb Rush Hour nu ook....
Ik vind die tolpoortjes echt lache dingen, "for a quick buck" zijn ze heel goed moet ik zeggen... Alleen zorgen ze nogal voor files, dus gebruik ik ze alleen voor (4-baans) bruggen.
quote:Ik gebruik ze ook alleen maar voor de brug, maar als ik hem op een standaard weggetje zet, verbreed ik die eerst naar een avenue of naar twee avenues om wachttijden tijdens de spits te voorkomen. Beetje á la de péage dus
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:31 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Ik heb Rush Hour nu ook....
Ik vind die tolpoortjes echt lache dingen, "for a quick buck" zijn ze heel goed moet ik zeggen... Alleen zorgen ze nogal voor files, dus gebruik ik ze alleen voor (4-baans) bruggen.
quote:Foto
Op zaterdag 4 oktober 2003 22:55 schreef K3 het volgende:[..]
Ik gebruik ze ook alleen maar voor de brug, maar als ik hem op een standaard weggetje zet, verbreed ik die eerst naar een avenue of naar twee avenues om wachttijden tijdens de spits te voorkomen. Beetje á la de péage dus
.
quote:Je krijgt een screenshot en een foto (aangezien ik de traffic-congestion niet kon cappen)
Op zaterdag 4 oktober 2003 23:04 schreef Atreidez het volgende:[..]
Foto
edit: deze erbij:
[Dit bericht is gewijzigd door K3 op 05-10-2003 02:19]
quote:Gaaf! Je kan trouwens alles cappen met printscreen, althans, zo doe ik t. denk dat jou idee trouwens nog beter werkt als je eenrichtingswegen gebruikt
Op zondag 5 oktober 2003 02:00 schreef K3 het volgende:
Je krijgt een screenshot en een foto (aangezien ik de traffic-congestion niet kon cappen)
quote:Je kan wel snelwegen aanleggen maar je moet er een gewone weg naast leggen zodat je een oprit-afslag kan maken (staat ook in het zelfde lijstje als de snelweg, je moet wel 1 blok vrijlaten tussen de snelweg en de weg waar je de oprit-afslag. Hier een screenshot voor de duidelijkheid.
Op maandag 6 oktober 2003 10:52 schreef Miena het volgende:
Ik snap echt maar heel erg weinig van simcity 4. Ik kan geen snelwegen aanleggen, want die staan hoger als mijn gewone wegen.... ook kan ik geen aftakking van een snelweg maken, die blijft altijd in het rood, dit is ook zo als ik een klaverblad wil plaatsen....... Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe ik dit kan doen?????
Voor je klaverblad...
Leg een snelweg waar je hem wilt en leg er dan nog een neer zodat hij kruist dan krijg je de vraag of je zo'n klaverblad wilt bouwen.
Hier een screenshot voor de duidelijkheid.
Screenshots zijn erg breed vandaar de linkjes...
Daarom is het met rushhour wel prettig dat je eerst de snelweg met onramp kan plaatsen waar je die wil en kijken of t lukt natuurlijk, en dan kan je de snelweg vanaf je onramp aanleggen naar waar t einde zat van je andere stuk
Maxititan, ziet er wel erg stoer uit, die wijk dus .
Do your civic duty and order SimCity 4 Deluxe Edition today!
bron: www.simcity.com
Hopelijk komt hij snel uit in Europa!
quote:en hoeveel kotst dat?
Op maandag 6 oktober 2003 20:36 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]
SimCity 4 Deluxe Edition is available now! Get SimCity 4 and the Rush Hour expansion pack in one convenient package. Create, grow, and breathe life into your ideal urban environment. Fight disasters both realistic and fantastic. Govern your own virtual metropolis as you see fit with SimCity 4.Do your civic duty and order SimCity 4 Deluxe Edition today!
bron: www.simcity.comHopelijk komt hij snel uit in Europa!
quote:$39.99 op amazon.com
Op maandag 6 oktober 2003 20:49 schreef gamecube_master het volgende:[..]
en hoeveel kotst dat?
@Jogy;
Ingewikkelde vraag, want die zijn er nl. niet. Wat wel erg handig is is de nimby/yimby lijst ofzo, die stond in topic 1 of 2 Maar daar kan je per gebouw zien wat de invloed ervan is op je Industrial, Commercial of Residental zone, negatief of positief. Erg handig dus als je een gebouw neerzet van over de 50 rooie.. Verder heb ik ook nog geen volwassenen tutorial kunnen vinden.
quote:meer funding
Op maandag 6 oktober 2003 22:11 schreef Bob.Ross het volgende:
damn wat moet m'n brandweer vaak uitrukken zeg, echt niet leuk meer, ook als ik 5 of meer kazernes heb, damn is dat niet uit te zetten ofzo?
quote:Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:14 schreef appelsientje het volgende:
ZO het gaat nu lekker, heb allemaal middel grote steden gebouwt die bakken met geld opleveren.
Ik denk dat ik vanavond eens een rustig plattelands dorpje maak en kijken of ik daar mee winst kan maken
quote:hmm orgineel, is er dan een upgrade beschikbaar ??
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Heb gemerkt dat het handhaven van een grote stad een veel grotere uitdaging is dan een plattelandsdorpje, zeker nu de boeren ook geld betalen (bug in origineel, Ag betaalt geen belasting).
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:51 schreef appelsientje het volgende:[..]
hmm orgineel, is er dan een upgrade beschikbaar ??
Ik heb het echt al een tijd niet meer gespeeld namelijk...
ik ga trouwens Rushhour maar bestellen...... kan ik tenminste die snelweg er een beetje christelijk uit laten zien.
quote:eeuh patch
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:02 schreef Atreidez het volgende:[..]
quote:Er is ook een patch ja, te updaten via inet op de SC4 site. Bij mij ging dat echter altijd mis. En als je RH gaat halen raad ik t helemaal af, aangezien daar de veranderingen inzitten die ook in de patch zitten. De Ag belasting zit trouwens alleen in RH, niet in de patch.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:06 schreef appelsientje het volgende:[..]
eeuh patch
![]()
sorry 't is nog vroeg...
quote:Damn, ik heb de jachthaven kunnen bouwen. Ik kan ook haventje maken voor de ferry (met en zonder auto's) maar niet het cruiseschip. Waaronder zou die moeten komen? Presents? Of bij de havens, als je genoeg dingen hebt gehaald? Tell me Tell me
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:13 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik kwam er net achter dat er een haven voor een cruiseschip beschikbaar is gekomen voor mijn stad.
[afbeelding]
quote:Mooi dan wacht ik ff af tot ik RH binnen heb, hoe meer geld ik binnen kan krijgen hoe beter natuurlijk
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Er is ook een patch ja, te updaten via inet op de SC4 site. Bij mij ging dat echter altijd mis. En als je RH gaat halen raad ik t helemaal af, aangezien daar de veranderingen inzitten die ook in de patch zitten. De Ag belasting zit trouwens alleen in RH, niet in de patch.
[..]
vanavond maar een paar pics neerplempen .
ik werk nog met verlies elke maand maar het loopt aardig in op het moment dus dat komt wel goed.
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 07-10-2003 10:51]
quote:Ik heb weleens geprobeerd een zo klein mogelijk dorpje (<300 inw) toch rendabel te laten draaien, zonder agrarisch (lelijk). Dat valt dus nog best tegen, als je ook nog mooie huizen wil (dus medical, school, brandweer etc er wel bij).
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Het is de bedoeling dat je wolkenkrabbermetropoles enzo maakt toch
Heb gemerkt dat het handhaven van een grote stad een veel grotere uitdaging is dan een plattelandsdorpje, zeker nu de boeren ook geld betalen (bug in origineel, Ag betaalt geen belasting).
quote:Anders lees je even het topic door
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:30 schreef Wutangtony het volgende:
Wat zijn eigenljk de systeem eisen voor Simcity 4?
quote:Tja met school en medical en brandweer kom je al snel in de schulden als je maar 300 inwoners hebt
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:38 schreef KarenDamen het volgende:
Ik heb weleens geprobeerd een zo klein mogelijk dorpje (<300 inw) toch rendabel te laten draaien, zonder agrarisch (lelijk). Dat valt dus nog best tegen, als je ook nog mooie huizen wil (dus medical, school, brandweer etc er wel bij).
Dat zal met RH wel een stuk makkelijker zijn, nu je je steden met 'easy' kan bouwen.
quote:Hij staat onder de bonussen en je kan hem helaas maar 1 keer bouwen en geeft de betere commerciële dienstverlening een extra inpuls...
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:20 schreef Atreidez het volgende:[..]
Damn, ik heb de jachthaven kunnen bouwen. Ik kan ook haventje maken voor de ferry (met en zonder auto's) maar niet het cruiseschip. Waaronder zou die moeten komen? Presents? Of bij de havens, als je genoeg dingen hebt gehaald? Tell me Tell me
Vereisten:
15.000 commerciële banen...
15 stadsparken
Tenminste 35% van het stadsgebied bestaat uit water
quote:1 waterpomp weg, meer huizen bouwen, meer industrie, meer commercial. School ook weg, kost teveel
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:53 schreef nlboy het volgende:
Echt moeilijk is Sim City 4, ook al heb ik maar een piep klein dorpje.
En ik maak al nu verlies, wat doe ik fout?
[afbeelding]
quote:oke, bedankt!
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:59 schreef Dezz het volgende:[..]
1 waterpomp weg, meer huizen bouwen, meer industrie, meer commercial. School ook weg, kost teveel
voila
-edit- lama... heb het al gezien op de official page
het ziet er allemaal erg leuk uit... 'k ga m vannavond installeren
[Dit bericht is gewijzigd door Roellie80 op 08-10-2003 15:48]
quote:http://www.eagames.com/official/sc4_rushhour/rh_screenshot_view.jsp
Op woensdag 8 oktober 2003 15:59 schreef R_B het volgende:
Kan iemand toch ff wat screens posten?
[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 08-10-2003 16:22]
quote:Wat je ziet is een overgang van Avenue naar verhoogde snelweg
Op woensdag 8 oktober 2003 17:03 schreef Bob.Ross het volgende:
huh in die onderste screen lijkt 't erop dat ze een brug van een hoofdstraat gemaakt hebben, kan dat alleen als je een brug over een rivier oid maakt? of kan je in de stad ook een brug - van een hoofdstraat - over bijv een normale weg leggen? is mij nl nog niet gelukt
quote:weet je 't héééél zeker? bij mij ziet dat er toch echt anders uit volgens mij
Op woensdag 8 oktober 2003 17:25 schreef Atreidez het volgende:[..]
Wat je ziet is een overgang van Avenue naar verhoogde snelweg
quote:hij heb gelijk
Op woensdag 8 oktober 2003 17:51 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
weet je 't héééél zeker? bij mij ziet dat er toch echt anders uit volgens mij
quote:Maar wel een screenshot van voor de release. Wat me opvalt is dat-ie hier nog helemaal zwart is. In de game, wordt de weg al grijs tijdens het oplopen.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:25 schreef Atreidez het volgende:[..]
Wat je ziet is een overgang van Avenue naar verhoogde snelweg
Overigens is dit helemaal niet zo vreemd; op de demoplaatjes voor SC4 lag er nog sneeuw op de bergen, dat zit er ook niet meer in.
quote:goed opgemerkt hoor
Op woensdag 8 oktober 2003 21:36 schreef K3 het volgende:[..]
Maar wel een screenshot van voor de release. Wat me opvalt is dat-ie hier nog helemaal zwart is. In de game, wordt de weg al grijs tijdens het oplopen.
Overigens is dit helemaal niet zo vreemd; op de demoplaatjes voor SC4 lag er nog sneeuw op de bergen, dat zit er ook niet meer in.
maaruh.... m'n CD1 heeft het min of meer begeven
dus misschien toch geen SC installeren vannavond
heb nu een goede CD1... maar het spel start niet... de autorun werkt niet en de setup doet ook nix.
De autorun komt ff in m'n taskmanager maar verdwijnt ook weer net zo snel
Is dit eerder voorgekomen bij mensen?... iemand tips?
quote:ja cd werkt gewoon niet, hebben veel mensen gehad volgens mij...
Op woensdag 8 oktober 2003 22:27 schreef Roellie80 het volgende:
KUT![]()
heb nu een goede CD1... maar het spel start niet... de autorun werkt niet en de setup doet ook nix.
De autorun komt ff in m'n taskmanager maar verdwijnt ook weer net zo snel![]()
Is dit eerder voorgekomen bij mensen?... iemand tips?
vanavond pics van m'n nieuwe stadje .
[Dit bericht is gewijzigd door jogy op 09-10-2003 12:30]
Hoe bouw ik bruggen (voor auto en spoor) over water (en evt ook over land)
Ik kan nergens die feature vinden.........
Help!
quote:zoieso kan je alleen een brug van een recht stuk weg bouwen, dus dat is belangrijk. Dus op zo'n moment begin je aan 1 kant van 't water (dan is ie nog rood) als je 'm op een gegeven moment ver genoeg doorgetrokken heb naar de andere kant wordt ie blauw, dan kan je 'm bouwen
Op donderdag 9 oktober 2003 12:54 schreef Zimmer het volgende:
Allicht een domme vraag, Heb SC4 nog niet zolang:\Hoe bouw ik bruggen (voor auto en spoor) over water (en evt ook over land)
Ik kan nergens die feature vinden.........Help!
quote:En als je in RH ver genoeg van het water begint en eindigt, kun je de hoogte van de brug ook nog bepalen
Op donderdag 9 oktober 2003 13:01 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
zoieso kan je alleen een brug van een recht stuk weg bouwen, dus dat is belangrijk. Dus op zo'n moment begin je aan 1 kant van 't water (dan is ie nog rood) als je 'm op een gegeven moment ver genoeg doorgetrokken heb naar de andere kant wordt ie blauw, dan kan je 'm bouwen
Ben ook met nieuwe region begonnen voor de gein, want me metropool doet erg moeilijk 260k mensen, en een hoop zwarte gebouwen. Overvolle wegen en bezette spoorbaan begin ik maar niet eens over.. Nu dus ook wijd gaan bouwen, en.. Ik heb maar gelijk 2 maps vlak naast elkaar genomen om ervoor te zorgen dat er nooit Dirty Industry in me stad terecht komt
quote:In de Knowledge Tree van SC4ever.com staan wel wat interessante dingetjes. Maar je moet met name naar het forum, daar komen echt alle freaks bij elkaar!
Op maandag 6 oktober 2003 16:28 schreef jogy het volgende:
Wat zijn nou een beetje de beste tutorials voor spelers die el al weten hoe het werkt, strategie en of andere speltips, kunnen jullie een paar linkjes hier neergooien, dus niet de total newbie-tips, van 'dit is stroom, dit is water' maar eerder gewoon beste plekken om iets neer te plempen, verschillende inrichtings-manieren en dergelijke.
quote:Frollo
Op donderdag 9 oktober 2003 13:13 schreef Frollo het volgende:
stroomstoring op m'n werk, lekker vroeg naar huis
oftewel Rush hourrrrrrrrrrrr
quote:Hehe
Op donderdag 9 oktober 2003 13:22 schreef Atreidez het volgende:
FrolloIk denk al, waar blijf je. Heb je RH al?
Naah, ik ben weer helemaal hooked aan Civilization 3 en heb geen tijd voor iets anders. Maanden niet gedaan, Civ3, maar toen stuitte ik op civfanatics.com. Men is daar zo enthousiast en de tips zijn zo goed dat het gelijk weer begon te kriebelen
Op SC4 was ik sowieso al uitgekeken, omdat het toch vervelend is dat je nooit echt klaar bent. Geen doel. En ik denk niet dat RH daar iets aan kan veranderen
quote:Als je nog kan posten doet de stroom t toch
Op donderdag 9 oktober 2003 13:28 schreef Bob.Ross het volgende:
trouwens....stroomstoring op m'n werk, lekker vroeg naar huis
oftewel Rush hourrrrrrrrrrrr
quote:Tis wel erg leuk hoor, RH! Civ3..
Op donderdag 9 oktober 2003 13:34 schreef Frollo het volgende:
Naah, ik ben weer helemaal hooked aan Civilization 3 en heb geen tijd voor iets anders. Maanden niet gedaan, Civ3, maar toen stuitte ik op civfanatics.com. Men is daar zo enthousiast en de tips zijn zo goed dat het gelijk weer begon te kriebelenOp SC4 was ik sowieso al uitgekeken, omdat het toch vervelend is dat je nooit echt klaar bent. Geen doel. En ik denk niet dat RH daar iets aan kan veranderen
quote:kzit al thuis, maar 't mooie is, dat de stroom op m'n werk er wel weer op is, maar de main server is d'r uit gedonderd + z'n airco waardoor ie overhit zou worden als ie aangezet zou worden
Op donderdag 9 oktober 2003 13:49 schreef Atreidez het volgende:
Als je nog kan posten doet de stroom t tochOf zit je al thuis, u lucky bastard
alles 1 breed en 3 lang en dan zoveel mogelijk in een blok douwen, daar komt 't eigenlijk op neer, dus op een gegeven moment heb je een blok van bijv 6 breed en 20 lang, en dan ongeveer de hele stad.
Ik heb 't idee dat je daar mee de mooiste area's krijgt. Want op 't moment dat je meer welvaart in je stad krijgt, komen er op de residential plekken allemaal gigantische villa's van 3x3, die zijn zoooooo gaaf, allemaal een vet zwembad in de tuin enzo
maar goed hoe bouwen jullie meestal? één bepaalde strategie? of doe je maar wat. 'K ben benieuwd
quote:Meestal doe ik maar wat maar heb wel veel area's met grote blokken voor als de skyscrapers komen
Op donderdag 9 oktober 2003 16:30 schreef Bob.Ross het volgende:
weet je wat ik me nog afvroeg, ik bouw de meeste area's als volgt;alles 1 breed en 3 lang en dan zoveel mogelijk in een blok douwen, daar komt 't eigenlijk op neer, dus op een gegeven moment heb je een blok van bijv 6 breed en 20 lang, en dan ongeveer de hele stad.
Ik heb 't idee dat je daar mee de mooiste area's krijgt. Want op 't moment dat je meer welvaart in je stad krijgt, komen er op de residential plekken allemaal gigantische villa's van 3x3, die zijn zoooooo gaaf, allemaal een vet zwembad in de tuin enzomaar goed hoe bouwen jullie meestal? één bepaalde strategie? of doe je maar wat. 'K ben benieuwd
quote:oh industrie heb ik gigantische blokken, eigenlijk hou ik gewoon aan waar "simcity zelf" zeg maar de wegen wil hebben.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:41 schreef KarenDamen het volgende:
Ik trek meestal wegen om blokken van 4 bij 4. Soms maak ik de residential dingen wel 3 diep ipv 2.
Er komen dus max. 4 blokken naast elkaar te staan, daarna komt er een weg. Dit heb ik vooral bij dense residential.
Bij de lichtere bebouwing heb ik meestal grotere en meer kavels in een blok, net zoals hierboven beschreven is.
Voor industrie alles 4x4, en de commerce van alles wat.
Wat de neuk is dit eik? ..
En ik bouw meestal 3x4 met residential en 9x5 industrial oid, 4x4 of 5x4 commercial .
quote:Je hebt de funding van je elec centrale niet hoog genoeg staan
Op donderdag 9 oktober 2003 20:04 schreef jogy het volgende:
[afbeelding]Wat de neuk is dit eik?
..
En ik bouw meestal 3x4 met residential en 9x5 industrial oid, 4x4 of 5x4 commercial
.
quote:Hij staat maar op een 70% gebruik
Op donderdag 9 oktober 2003 20:14 schreef Bob.Ross het volgende:[..]
Je hebt de funding van je elec centrale niet hoog genoeg staan
quote:Eigenlijk heb ik dat in elke stad die ik bouw, maar stoor me er niet echt aan eigenlijk
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:28 schreef Atreidez het volgende:
Kheb t ook keer gehad (zie deel 3 ofzo) maar t heeft idd met funding te maken al kon ik het zelf niet goed oplossen op die manier. Weghalen en nieuwe bouwen was ook goed, dus misschien dat je dat ook kan doen
en het ziet er mooi uit
quote:Ik kom van de vakantie ff een paar dagen spelen op jouw pc hoor..
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:56 schreef Jan-jaap het volgende:
ik had het spel al een tijd in de kast liggen ,maar ben er vandaag eindelijk mee begonnenen het ziet er mooi uit
quote:okee die zou ik wel posten als de stad iets geworden is, moet eerst oefenen
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:57 schreef DJKoster het volgende:[..]
Ik kom van de vakantie ff een paar dagen spelen op jouw pc hoor..
(die van mij is sloom..)
En natuurlijk verwacht ik pics van je stad..
Ik wil naar de miljoen toe, dat lijkt me erg cewl
Ik had binnen een maand Battlefield 1942: Secret Weapons & SC4: Rush Hour gekocht.
Als ik die vergelijk krijg je veel meer en leukere dingen erbij bij Rush Hour en iets minder bij BF: SW.
En ik vind het beter dat ze ook het niveau (gemakkelijk) hebben toegevoegd.
Dus voor alle SC fanaten die nog geen Rush Hour hebben: "Je moet die add-on gewoon thuis hebben!"
quote:Respect
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:21 schreef Atreidez het volgende:
Ik kon de verleiding van de grote stad niet weerstaan en ben daar weer mee verder gegaan. Met de weinige tijd die ik heb toch weer wat gestegen naar 268k Gelijk maar wat kiekjes geschoten toen ik een paar u drive it missies deed. Om geld binnen te halenLukt aardig, soms wel 20000 en meer is mogelijk..
Ik wil naar de miljoen toe, dat lijkt me erg cewl
Mijn region, zit al op de helft bijna
En nog een sfeerplaatje.
[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 11-10-2003 14:16]
Zoals ik nu bouw gaat het erg goed, veel one way streets met wegen ertussen zodat ze altijd overal heen kunnen ontsnappen zogezegd, het houd de wegen goed en niemand klaagt over lange commuter-times , en ik bouw nu met blokken, scholen in het midden, en de bewoners eromheen, ziekenhuisin het midden 2 politiebureaus, geen industry ( ik wacht tot high tech als enige gewild is, dirty is al ongewild gelukkig ).
ik heb 2 high schools, 2 libraries, 2 grade schools, 1 museum en 1 college. Volgende stap is de universiteit, maar ik wacht er nog heel even mee denk ik.
Waar kan je de golfbaan het beste neerzetten, bij een zakenbuurt of in een residential ( met private schools erbij voor de rijke lui die er vast wel willen wonen . )
quote:Zo wijd als jij bouwt hou ik nooit lang vol
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:18 schreef jogy het volgende:
Waar kan je de golfbaan het beste neerzetten, bij een zakenbuurt of in een residential ( met private schools erbij voor de rijke lui die er vast wel willen wonen. )
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 19:03 schreef Bob.Ross het volgende:
Atreidez kan je nog een plaatje showen van je wolkenkrabbers? die heb je vást wel
Zoiets, of meer ingezoomd?
quote:mooie foto, vind 't zelf echt een uitdaging om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk grote gebouwen niet "zwart" worden zeg maar, of abandoned, best moeilijk, je moet echt de perfecte balans tussen commercial en residential vinden, valt nog niet mee
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:57 schreef Atreidez het volgende:Zoiets, of meer ingezoomd?
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 18:59 schreef Jan-jaap het volgende:
Wauw mooie gebouwtjeshopelijk krijg ik die ook heb nu nog maar een stadje van 60.000 inwoners
Eigenlijk willen ze niks meer: geen industrie, commercial, huizen
Wat moet ik doen??
quote:Belasting omlaag? Higher Density gebieden maken? Vervoer checken of commute time niet boven de 120 is?
Op zondag 12 oktober 2003 19:24 schreef Dezz het volgende:
Ik zit nu met 1 stad op 80k inwoners, alleen er komen er geen meer bij!
Ik heb de schaarse ruimte nog wat opgevuld zodat er extra gebouwd kan worden, maar ze willen niet meer.Eigenlijk willen ze niks meer: geen industrie, commercial, huizen
Wat moet ik doen??
Als de voorwaarden goed zijn moeten ze omhoog gaan bouwen
quote:Higher Density ben ik al mee bezig
Op zondag 12 oktober 2003 20:15 schreef Atreidez het volgende:[..]
Belasting omlaag? Higher Density gebieden maken? Vervoer checken of commute time niet boven de 120 is?
Als de voorwaarden goed zijn moeten ze omhoog gaan bouwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |