[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 14-09-2003 13:00]
quote:Nee, we miepen, want wij, werkenden, staan centraal in de samenleving en hebben een hekel aan alles wat niet ten dienste staat van ons. Eigenlijk zijn we part-time samenleving gebruikers, alleen als het ons past.
Op zondag 14 september 2003 00:48 schreef generalist het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Zelfde geldt overigens voor het gebruik van het openbaar vervoer.
Hele dag hebben mensen de tijd, in de spits barst het van de oude winkelende mensen. De forensen (die weinig keuze in tijd hebben) maar beleefd blijven staan
Maarja .. de ouderen nemen de overhand, vergrijzing en dergelijke, wat doe je er aan.
Ligt het aan je opvoeding of aan je persoonlijkheid? Damn dat egocentrisme van het jaren zeventig spul komt me behoorlijk de strot uit.
quote:Zoals al eerder werd opgemerkt... op de kuiten en dan als ze liggen, een paar keer flink in de nek rijden, heen en weer.
Op zondag 14 september 2003 00:42 schreef beertje_ het volgende:
Morguh laffer!
[..]Morgen ge=ergerde mensen van de sokken gaat rijden, midden in het pad blijven staan, in en uitgangen blokkeren etc,
quote:Iedereen jaren '70... Iedereen individueel...
Op zondag 14 september 2003 00:55 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, we miepen, want wij, werkenden, staan centraal in de samenleving en hebben een hekel aan alles wat niet ten dienste staat van ons. Eigenlijk zijn we part-time samenleving gebruikers, alleen als het ons past.
quote:Weet jij waaraan ze varkentjes ophangen
Op zondag 14 september 2003 00:47 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Als het enigszins riekt naar MikeyMo, ga dan direct voor de kuiten, full swing!
quote:Je sleept hem mee aan een galg? Wees dan ironisch, bindt een touwtje om de speen van je kind en rij er dan vandoor. Kan hij al spenend zijn ondergang tegemoet.
Op zondag 14 september 2003 01:13 schreef beertje_ het volgende:[..]
Weet jij waaraan ze varkentjes ophangen
quote:Rij em tegen z'n achillespees
Op zondag 14 september 2003 01:19 schreef Panzer het volgende:[..]
Je sleept hem mee aan een galg?
quote:Pardon? U is waarlijk niet wijs.
Op zondag 14 september 2003 01:21 schreef Macamba het volgende:
Hij heeft wel geleik, soms is het behoorlijk irritant als er weer KINDERWAGENTREFFEN is midden in de stad op zaterdag pal voor de V&D bijvoorbeeld,
Met alle respect maar ik ben al 2 keer bijna onder zo'n opa-karretje gekomen, die dingen gaan best hard,
...als IK mn been breek of iig een smak tegen mn schenen door zon idoot op een karretje heeft het karretje 4 lekke banden, met alle respect voor de minder validen onder ons maar ook ZIJ moeten zich aanpassen en zich niet al te veel gaan permiteren in het verkeer!
'Ik vind alles prima, zolang IK er maar geen last van heb'.
quote:Hoe vaak ben je al bijnaaaa onder een auto gekomen, onder een fiets, brommer, motor, scooter ed gekomen?
Op zondag 14 september 2003 01:21 schreef Macamba het volgende:
Met alle respect maar ik ben al 2 keer bijna onder zo'n opa-karretje gekomen, die dingen gaan best hard
quote:Dus een keer tijd om met de veters tussen de trappen van een lopende trap te komen.
Op zondag 14 september 2003 01:26 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Pardon? U is waarlijk niet wijs.
'Ik vind alles prima, zolang IK er maar geen last van heb'.
quote:Bij voorkeur struikelend met z'n neus in de drek van een toekomstige bijdrager aan de samenleving, of iemand die dat allang heeft gedaan.
Op zondag 14 september 2003 01:34 schreef Panzer het volgende:[..]
Dus een keer tijd om met de veters tussen de trappen van een lopende trap te komen.
Oehoe Macamba, gebruik die grijze massa!
quote:Zelfde gedachte dus.
Op zondag 14 september 2003 01:39 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Bij voorkeur struikelend met z'n neus in de drek van een toekomstige bijdrager aan de samenleving, of iemand die dat allang heeft gedaan.
Oehoe Macamba, gebruik die grijze massa!
quote:waar wordt gepropageerd dat ze achter de geraniums moeten wegkwijnen? Er wordt hier enkel gezegd dat dat ze juist het centrum in moeten op tijden dat het gewoon niet zo druk is.
Op zondag 14 september 2003 00:52 schreef Toewan het volgende:[..]
Het heet toch niet voor niets openbaar vervoer, voor iedereen toegankelijk. Oftewel ook voor bejaarden en mensen slecht ter been. Ga jij maar lekker achter de geraniums wegkwijnen wanneer je een respectabele leeftijd hebt behaald..
Maar goed, kennelijk is het politiek incorrect om me hier aan te ergeren. Ik vraag me alleen af hoe anderen reageren als ze daadwerkelijk een beetje in de stad in een massa vooruit proberen te komen en voor je houdt een vrouw met wandelwagen weer eens de boel op, of er wordt vanachter tegen je hielen ingereden door zo'n truus.
Volgens mij vind het kind zelf het ook helemaal niet leuk op een drukke zaterdag mee genomen te worden de stad in, die ziet toch alleen maar kruisen en er wordt tegen de kinderwagen aan gelopen, winkelgangen zijn vaak te smal voor een kinderwagen.
Ik vond het altijd een crime om releaxed te gaan winkelen met kinderwagen.
quote:Ik heb niets tegen de besproken doelgroep 'an sich', echter wanneer hen die de maatschappij momenteel dragen gebruik willen maken voor de speciaal voor hen toegevoegde lijndiensten deze niet plotseling vol zitten met een andere groep welke geen van dergelijke maatschappelijke verplichtingen heeft.
Op zondag 14 september 2003 00:52 schreef Toewan het volgende:[..]
Het heet toch niet voor niets openbaar vervoer, voor iedereen toegankelijk. Oftewel ook voor bejaarden en mensen slecht ter been. Ga jij maar lekker achter de geraniums wegkwijnen wanneer je een respectabele leeftijd hebt behaald..
quote:Jammer van de generalisatie Grobbenkuiken, ik had van jou toch een diepzichigere reactie verwacht.
Op zondag 14 september 2003 00:55 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, we miepen, want wij, werkenden, staan centraal in de samenleving en hebben een hekel aan alles wat niet ten dienste staat van ons. Eigenlijk zijn we part-time samenleving gebruikers, alleen als het ons past.
Ligt het aan je opvoeding of aan je persoonlijkheid? Damn dat egocentrisme van het jaren zeventig spul komt me behoorlijk de strot uit.
De wens dat iets ten dienste staat is inherent aan het mens zijn, dus verwijt dit niet een bepaalde generatie, niemand is geheel altruist.
Mooie reacties van mensen welke een geindoctrineerde perceptie van respect hebben en hiermee niet los kunnen komen van de gedachte dat de besproken doelgroep geen andere groep of subcultuur vormt dan welke andere groep in de maatschappij dan ook. Ook deze groep mag aangesproken of verwijten gemaakt worden.
Als het hier over Marokkanen of Gabbers zou gaan zou niemand lopen zeiken.
Kortzichtig.
edit: typo
quote:Dan moeten er zeker ook speciale spreekuren bij doktoren en aparte kassa's in supermarkten komen voor mensen zonder "maatschappelijke verplichtingen". Zolang ze jou maar niet in de weg zitten.
Op zondag 14 september 2003 09:32 schreef generalist het volgende:[..]
Ik heb niets tegen de besproken doelgroep 'an sich', echter wanneer hen die de maatschappij momenteel dragen gebruik willen maken voor de speciaal voor hen toegevoegde lijndiensten deze niet plotseling vol zitten met een andere groep welke geen van dergelijke maatschappelijke verplichtingen heeft.
quote:ik vind dit ook heel politiek coorect maar volgens mij vindt jij het ook niet leuk als er een bejaarde in een lange kassarij in ene z'n kleingeld gaat tellen bij de kassa omdat hij niet kan pinnen, en om op je icoontje in te spelen: als iemand minder dan de maximumsnelheid rijd vind jij dat denk ik ook niet fijn.
Op zondag 14 september 2003 21:44 schreef Toewan het volgende:[..]
Dan moeten er zeker ook speciale spreekuren bij doktoren en aparte kassa's in supermarkten komen voor mensen zonder "maatschappelijke verplichtingen". Zolang ze jou maar niet in de weg zitten.
En vind jij het fijn als je in een drukke winkelstraat niet door kan lopen omdat een groepje vrouwen met hun wandelwagens voor een opstopping zorgen? Vind jij het fijn als er in een mensenmassa een scootmobiel zich een weg er doorheen baant, jouw tenen niet ontziend?
dit is geen discuusie over dat bepaalde mensen op bepaalde tijden moeten winkelen. Dit is een discussie of het al dan wel of niet irritant is als er tegen je hielen wordt opgereden met een wandelwagen.
Ik vind dat irritant, ben ik dan egocentrisch, so be it.
quote:Mja, ik vind het niet leuk wanneer ik in de verkeerde rij zou staan, maar ik zou er niet boos van worden / het zou mijn dag niet verpesten. En als iemand te langzaam voor mij rijdt ga ik er wel voorbij.
Op zondag 14 september 2003 22:00 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik vind dit ook heel politiek coorect maar volgens mij vindt jij het ook niet leuk als er een bejaarde in een lange kassarij in ene z'n kleingeld gaat tellen bij de kassa omdat hij niet kan pinnen, en om op je icoontje in te spelen: als iemand minder dan de maximumsnelheid rijd vind jij dat denk ik ook niet fijn.
quote:Nou, dit typte je anders in je openingspost.
dit is geen discuusie over dat bepaalde mensen op bepaalde tijden moeten winkelen. Dit is een discussie of het al dan wel of niet irritant is als er tegen je hielen wordt opgereden met een wandelwagen.Ik vind dat irritant, ben ik dan egocentrisch, so be it.
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 23:21 schreef MikeyMo het volgende:
Ga godverdomme gewoon overdag wanneer de zeepjes in de vroege ochtend afgelopen zijn naar de stad, of desnoods in de middag. Dan kijk je maar geen belspelletjes overdag.
dan zetten mensen hem overdwars in de winkel en gaan ergens anders verder kijken. dan denk ik bij mezelf als je hem nou "zo" neerzet kan iedereen nog langs.... maar neeeeee hij staat dwars. doet men vaak bij kinderen wat slaapt.
ik zet de buggies kinderwagens ed maar even aan de kant. zodat men erlangs kan.
de meeste mensen kunnen gelukkig wel met een kinderwagen/buggie omgaan
en tja dat ze ook op koopavonden komen en op zater/zondagen... het is toch leuker shoppen met z'n 2tjes dan alleen
en oude mensen kan ik ook begrijpen. is gezellig als het druk is en dus veel leuker dan wanneer het zo rustig is in de winkel
quote:Nee, de point is dat TS zich voordoet als een produkt van het doorgeschoten ik-tijdperk.
Op zondag 14 september 2003 09:32 schreef generalist het volgende:[..]
Jammer van de generalisatie Grobbenkuiken, ik had van jou toch een diepzichigere reactie verwacht.
Daarnaast vind ik dat de 'samenleving' een verkracht en generiek misbruikte term is in dienst van elke zot die deze maar aanwenden wil.<snipje>
Ook deze groep mag aangesproken of verwijten gemaakt worden.
Als het hier over Marokkanen of Gabbers zou gaan zou niemand lopen zeiken.Kortzichtig.
quote:Zonder enige gene wordt het eigenbelang voorop gesteld, verheven boven andermans belang. Symptomatisch voor deze tijd, je ziet het allerlei vlakken terugkomen.
ik, werkende man zijnde, ben voornamelijk voor het consumeren aangewezen op de koopavonden, zaterdagmiddagen en koopzondagen.
andere mensen zoals bejaarden, gehandicapten, moeders met babies hebben vaak geen baan en zijn dus niet van 9-5 excl reistijd van huis en hebben dus tijd zat om de gehele week wanneer het hun uitkomt naar de stad te gaan om te consumeren.
Voordringen, de andere kant op kijken als er een buggy getild moet worden, a-sociaal weggebruik etc.
Gelukkig zal ook het ik-tijdperk eindig zijn, vooralsnog kan dat einde wmb niet snel genoeg komen.
quote:Alweer een Mikeymo topic waar ik me 100% ik kan vinden!
Op zaterdag 13 september 2003 23:21 schreef MikeyMo het volgende:
-blaat-
quote:het grappige is dat ik juist vaak mensen help als ze een buggy in een trein proberen te krijgen en zo. Zaterdag nog een flesje opgeraapt wat een kindje uit zo'n buggy liet vallen.
Op zondag 14 september 2003 22:46 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, de point is dat TS zich voordoet als een produkt van het doorgeschoten ik-tijdperk.
[..]Zonder enige gene wordt het eigenbelang voorop gesteld, verheven boven andermans belang. Symptomatisch voor deze tijd, je ziet het allerlei vlakken terugkomen.
Voordringen, de andere kant op kijken als er een buggy getild moet worden, a-sociaal weggebruik etc.
Gelukkig zal ook het ik-tijdperk eindig zijn, vooralsnog kan dat einde wmb niet snel genoeg komen.
Is het dan zo raar om je af te vragen waarom mensen die vaak alle tijd van de wereld hebben met hun obstakels zich juist op spitsuur tussen de kuddedieren moeten bevinden?
Ik krijg echt het idee dat een bepaald aantal mensen hier heel erg politiek correct zijn terwijl ze wanneer de situatie zich voordoet precies hetzelfde erover denken. Zoals eerder opgemerkt; jij vindt het zelf waarschijnlijk ook niet tof wanneer een bejaarde z'n kleingeld cent voor cent gaat neerleggen als hij iets moet afrekenen of wanneer je vooruit probeert te komen in een drukke winkelstraat en een vrouw met wandelwagen zorgt voor een opstopping terwijl er achter een tegen je hielen aan zit te rijden...
quote:Zo grappig is dat niet, lijkt me niet meer dan normaal.
Op maandag 15 september 2003 08:15 schreef MikeyMo het volgende:[..]
het grappige is dat ik juist vaak mensen help als ze een buggy in een trein proberen te krijgen en zo. Zaterdag nog een flesje opgeraapt wat een kindje uit zo'n buggy liet vallen.
quote:Lees je post eens terug, je beredeneert de situatie uitsluitend vanuit jouw perspectief. Daarnaast vraag je je niets af, maar klaagt over het feit dat a-sociale medemensen inbreuk maken op jouw rechten op.....
Is het dan zo raar om je af te vragen waarom mensen die vaak alle tijd van de wereld hebben met hun obstakels zich juist op spitsuur tussen de kuddedieren moeten bevinden?
quote:Wel lullen compleet langs elkaar heen.
Ik krijg echt het idee dat een bepaald aantal mensen hier heel erg politiek correct zijn terwijl ze wanneer de situatie zich voordoet precies hetzelfde erover denken. Zoals eerder opgemerkt; jij vindt het zelf waarschijnlijk ook niet tof wanneer een bejaarde z'n kleingeld cent voor cent gaat neerleggen als hij iets moet afrekenen of wanneer je vooruit probeert te komen in een drukke winkelstraat en een vrouw met wandelwagen zorgt voor een opstopping terwijl er achter een tegen je hielen aan zit te rijden...
Maar, jawel, je voelde de maar vast wel aankomen, ik vind mezelf dan ook een knurft!
Vind jij jezelf ook knurftig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |