abonnement Unibet Coolblue
pi_882498
Begin mei gaan wij met school een week naar Rome. Ik heb er nu al erg zin in. Wie van jullie is wel eens in Rome geweest?

Aangezien het een 'studiereis' () is moet ik daar ook nog een spreekbeurt houden over de Trevi-fonteinen.

Weet iemand wat te vertellen over Rome???

  zondag 1 april 2001 @ 17:18:22 #2
7484 SkyMaster
Oppermidget
pi_882918
Hehe,

Ik ben net een weekje eerder in Rome, nl. van 18 t/m 28 april. Wij bezoeken trouwens ook nog Florence..

Over de Trevi-fonteinen kan ik je eigenlijk niet zoveel vertellen. Ik moet nl. m'n presentatie houden over het Colosseum, Forum Boarium & Circus Maximus.

Ik verheug me er ook enorm op, ondanks dat 't een studiereis is(alhoewel ik van anderen hoor dat het allemaal veel "losser" is qua regels op de studiereis).

Ik denk dat Meneer_Aart je er wel meer over kan vertellen; die is er ook geweest met de 5e.

Verbaal genie in love!
pi_883084
Ik ben vorig jaar mei met school naar Rome geweest! Van te voren leek het me echt nix; 22 in de bus, niet uitgaan, veel leraren, 24/7 vervelende klasgenoten in de buurt, onwijs cultureel programma, enz. Maar achteraf was het echt een fantatische reis!
We zijn 10 dagen weggeweest waarvan dus ongeveer 4 in de bus. Elke dag van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds op pad. Hele mooie dingen gezien (Trevi, Sint Pieter, Colloseum -wel eerst nog even de Gladiator kijken he-) en ook het verschrikkelijk saaie Ostia. Het was wel een nadeel dat we niet uitmochten want er zijn veel leuke discotheken.

De trevifontein is wel een leuk onderwerp om een spreekbeurt over te houden. Niet te weinig informatie (zoals over de Boog van Constantijn, die ik had) en ook weer niet te uitgebreid (zoals het Forum Romanum).

Het hotel waar wij sliepen lag iets van 30 kilometer buiten Rome, dat was wel irritant. Hoe is dat bij jullie?

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_883294
Met de middelbare school naar Rome, dat waren nog eens tijden
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_883484
Ik ben vorig jaar ook naar Rome geweest met school...en nee ik vond het eerst ook helemaal niets..gelukkig gingen we wel met het vliegtuig dus we waren er snel..we moesten in een kloostertuin kamperen..dat leek me ook al niets..met al die vieze beesten..maar toen we daar aankwamen was het toch wel leuk tussen de paters Het was bij ons ook de bedoeling dat we de hele week spreekbeurten gingen houden, dit ging de eerste 3 dagen goed tot dat een meisje een ongeluk kreeg en in het ziekenhuis terecht kwam..Dit was heel erg, want ze heeft toen wij al naar huis waren nog meer dan een week moeten blijven (nu is ze weer helemaal gezond hoor)...maar ja de leraren die mee waren gingen dus elke dag naar het ziekenhuis en wij mochten er alleen maar 's avonds..dus...4 dagen voor jezelf! We zijn dus overal wezen winkelen en lekker naar zee geweest en in de zon gelegen..het was natuurlijk wel een stuk leuker geweest als dat meisje geen ongeluk had gehad..maar ik was wel blij dat ik niet nog 4 dagen bezienswaardigheden hoefde te bekijken! Het was wel heel mooi hoor, maar als het 33 graden is heb je toch geen zin om de hele dag langs ouwe gebouwen te slenteren!! (waar je ook nog een lange broek aan moet, omdat dat daar van het geloof moet)..maar we hebben wel de paus gezien! Dat was toch wel erg leuk!!!
Maar ja ik zal het in ieder geval nooit vergeten..Het was aan de ene kant erg leuk, maar aan de andere kant ook weer niet!
pi_887460
Onze school slaapt ieder jaar in een klooster midden in het centrum van Rome. Dit jaar zat het klooster echter al vol dus zitten we nu in een jongerenhotel aan de rand van de stad. Dat is wel irritant omdat we nu steeds een teringend met de bus of de metro moeten (en dat met 30 man).

Maar ik heb er wel zin in. Ik hoor tenminste alleen maar goede verhalen van mensen die er al geweest zijn.

pi_887467
Rome roeleert. Ik kom er bijna elk jaar wel een paar dagen.
  dinsdag 3 april 2001 @ 10:56:06 #8
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_889038
Ik kom net uit de stad, alwaar ik voor begin mei een reisje Rome heb geboekt

Zo zie je maar: FOK!'ers kan je echt overal tegenkomen

God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
pi_889258
Ja wij zaten ook in dat klooster! Bij de paters!! Alleen toen wij er waren was er een begrafenis
  dinsdag 3 april 2001 @ 12:00:57 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_889407
De Rome-reis op de middelbare school... (zucht )... al bijna 9 jaar geleden... Was gaaf, erg gaaf. Gelukkig hadden wij geen rare spreekbeurt-opdrachten; wel veel bezoeken aan interessante locaties en monumenten (Forum Romanum Colosseum Pantheon Engelenburcht Suikertaart Pompei Vesuvius Catacomben Sint-Pieter om maar wat te noemen ) en minder interessante (Vaticaanse) musea (, op Sixtijnse Kapel na ).
Wat ik me vooral van Rome herinner (met weemoed, veel weemoed) was mijn wervelende kennismaking met het fenomeen alcohol. Flessen wijn drinken op de Spaanse Trappen, dronken worden op hotelkamers (gewoon midden in het centrum ), zwalken naar metrostations, met galmende hoofdpijn op excursie. In Rome voelde ik mij man worden.
(Hoewel dat nog even zou duren . In ben er ook schreeuwend verliefd geworden op een klasgenootje. Niks gedaan of ondernomen, de prooi aan mij voorbij zien gaan, en nog maandenlang onderworpen aan verliefde lethargieën en woest-melancholische buien. Met dramatisch, doch niet dodelijk, gevolg.)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_892089
Ik zie het helemaal zitten. Dit is trouwens het programma:

Zaterdag 5 Mei
13.30 Vertrek uit Rome

Zondag 6 Mei
12.00 Aankomst in Rome

Middagprogramma:
- Thermen van Diocletianus (Santa Maria degli Angeli)
- P. za. della Repubblica
- Santa Maria della Concezione
- Spaanse Trappen
- Villa Medici
- Casa Zuccarri

Maandag 7 Mei
Ochtendprogramma:
- Vaticaanse musea (Sixtijnse kapel)
- Lunch

Middagprogramma:
- Sint Pieter (incl. beklimming van de koepel)
- Engelenbrug en burcht
- Ara Pacis Augusti
- Mausoleum van Augustus
- Casa di Goethe
- P. za del Popolo

Dinsdag 8 Mei (buitendag)
Een reis met de bus buiten Rome, om 8.00 vertrek naar Pompeii, waar we om 11.00 uur een rondleiding van twee uur krijgen door een Nederlandstalige gids. Lunchen en dan bekijken we zelf nog een aantal zaken (spreekbeurten?). Om 16.30 weer terug naar Rome.

Woensdag 9 Mei
Ochtendprogramma:
Met de Metro lijn B naar
- San Pietro in Vincoli
- Colosseum
- Boog van Constantijn
- Circus Maximus
- Santa Maria in Cosmodin
- Bocca della Verita
- Tempel van Portunus en Hercules (Vesta Tempel)
- Forum Boarium
- Cloaca Maxima
- Ponte Palino

Middagprogramma:
- Teatro di Marcello
- Tempel van Apollo
- Aracoeli en Bambino
- Cordanato (Castor en Pollux)
- Capitoleinse musea
- Mamartijnse gevangenis
- Nationaal Monument
- Largo Argentinia
- Campo dei Fiori (diner)

Avondprogramma:
- P. za Navona
- Trevi Fontein

Donderdag 10 Mei (halve buitendag
Ochtendprogramma:
- San Giovanni in Laterano
- Scala Santa
- Porto S. Sabastino
- Via Appia Antica
- Catacomben van San Calisto
- PICKNICKLUNCH

Middagprogramma:
- Santa Maria Maggiore
- Obelisk en zuil
- Convento di Cappuccini
- Spaanse trappen

Vrijdag 11 Mei
Ochtendprogramma:
- San Clemente
- Forum Romanum
- Palatijn
- Keizerfora
- Markt en Zuil van Trajanus

Leerlingen zijn vanaf 12.30 vrij.

15.30 uur vertrek naar Nederland.

Een behoorlijk vol programma dus. Het is trouwens wel mooi dat de laptop en digitale camera van school meegaan. Iedereen schrijft een verslag van een dagdeel. Dat wordt 's avonds met de foto's naar school gemeeld en dit zetten het op internet en de foto's worden via een beamer in de aula vertoond.

En zoals je ziet is er maar 1 avond een avondprogramma

Jaah, ik heb er zin in...

  dinsdag 3 april 2001 @ 21:19:57 #12
10124 Porthos
een van de vier
pi_892202
Ik ben twee jaar ook naar Rome geweest met school (en o.a. nog naar venetie, florance, ostia en sienna).
Ik heb er echt een geweldige tijd gehad en ik denk er nog wel eens vol heimwee aan terug .
Natuurlijk, ook wij moesten langs allerlei kerken etc, maar we mochten overal gewoon zelf wat rond kijken i.p.v. saaie verhalen aan te horen. Op deze manier was het i.c.m. het mooie weer (en een hoop heerlijke ijsjes! ) prima vol te houden.
Wat je ook zeker moet doen is een bij een van de vele fonteinen een watergevecht houden met een man of 20 !!!!!! 8)
Wij zaten in een hotel midden in Rome. 's avonds liepen we zo het hotel uit en een stukje verderop de pizzaria in . Daar hebben we wel geluk meegehad dat we midden in de stad zaten. Op die manier konden we vaak op eigen gelegenheid lekker door de stad zwerven.
Ik weet zeker dat je een geweldige tijd zult hebben in Rome, dan kan haast niet missen.
Ps. bij ons zijn er in rome ook nog een aantal liefdes opgebloeid, dus wie weet 0+
En vergeet ook niet de koepel van de sintpieter te beklimmen (neem je fotocamera mee! Kijk trouwens wel uit dat ie niet gejat wordt!) het uitzicht is werkelijk fantastisch!!!
pi_892300
Vorig jaar zijn we ook in mei geweest.

Was echter super. Alleen tot welk soort mens behoor jij?

-De klassieke vakken nerd die het liefst alle kerken/gebouwen/etc bezoekt en overal de verhalen bij kent en als hij/zij die niet kent niet verder kan leven voor hij het gehoord heeft?
Of
-De sukkelaar die alleen maar naar de winkels wil kijken nog nooit van de romeinen heeft gehoord denkt dat Rome een winkelparadijs is en een hekel heeft aan lopen, kerken, gebouwen en geschiedenis.

Ik behoor dus tot de geschiedenis/Klassieke vakken Nerden groep

We moesten ook wat voorbereiden en daar dan de groep wat over vertellen. De meeste hadden dat zo slecht gedaan dat de 3 geschiedenis nerds (Arne, Rinus en ik) bijna constant hebben staan vertellen met de leraren.

We waren met 30 man. Al gauw waren er 2 groepen. Alle leraren liepen liever met de geinteresserde groep mee

We zaten in een nonnenklooster in het centrum van de stad. Ik als freak was helemaal onder de indruk van alles wat ik zag. Maar ik zag toch nog kans om 's nacht veel lol te beleven.

Als ik niet zo verdomd verlegen zou zijn was ik nu ontknaapd

pi_895509
Tip voor Nerd: Vergeet niet een sneeuw/schudbol met een afbeelding van de Paus er in aan te schaffen! Dit is nog eens een souvenir waar je mee thuis kan komen! Te koop op elke straathoek. Ik heb er nog elke dag spijt van dat ik nou niet wat meer geld had gepint op die laatste dag
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_897164
quote:
Op 03 april 2001 21:19 schreef Porthos het volgende:
Wat je ook zeker moet doen is een bij een van de vele fonteinen een watergevecht houden met een man of 20 !!!!!! 8)
Misschien een idee om bij mijn spreekbeurt over de Trevi-fonteinen wat waterpistooltjes uit te delen

Wat gebeurde er ook alweer als je in de Trevi-fonteinen ging zwemmen. Iets van 12,50 boete ofzo??? (ooit een keer gehoord).

quote:
Ps. bij ons zijn er in rome ook nog een aantal liefdes opgebloeid, dus wie weet 0+
Ik ben benieuwd!!!
quote:
Op 03 april 2001 21:53 schreef Uiruru het volgende:
Alleen tot welk soort mens behoor jij?

-De klassieke vakken nerd die het liefst alle kerken/gebouwen/etc bezoekt en overal de verhalen bij kent en als hij/zij die niet kent niet verder kan leven voor hij het gehoord heeft?
Of
-De sukkelaar die alleen maar naar de winkels wil kijken nog nooit van de romeinen heeft gehoord denkt dat Rome een winkelparadijs is en een hekel heeft aan lopen, kerken, gebouwen en geschiedenis.


Ik zit er net een beetje tussenin. Ik heb geen klassieke talen in mijn pakket, maar als ik daar ben, wil ik er wel wat van zien.

Maar daarnaast moet er zeker een gezellig sfeertje hangen. Dus iedere nacht feesten, zuipen en de volgende dag weer lopen (waar ik trouwens ook niet mee zit).

quote:
We zaten in een nonnenklooster in het centrum van de stad.
Wel balen dat wij net buiten het centrum zitten
quote:
Op 04 april 2001 13:55 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Tip voor Nerd: Vergeet niet een sneeuw/schudbol met een afbeelding van de Paus er in aan te schaffen! Dit is nog eens een souvenir waar je mee thuis kan komen! Te koop op elke straathoek. Ik heb er nog elke dag spijt van dat ik nou niet wat meer geld had gepint op die laatste dag
Ik zal er eentje kopen!!!!

Ik moet er trouwens ook voor zorgen dat ik wat geld op mijn rekening heb staan!!!
Ik zal hier binnenkort mijn spreekbeurt over de Trevi-fonteinen neerzetten

Iemand nog meer wilde verhalen over Rome????

  woensdag 4 april 2001 @ 21:46:17 #16
10124 Porthos
een van de vier
pi_898260
Als je een watergevecht houdt moet je dat natuurlijk niet doen bij een van de grote/bekende fonteinen, maar gewoon ergens op een pleintje. Volgens mij hebben wij dat van ons gehouden bij de basiliek van st. paul (maar dit weet ik niet zeker). Gewoon op een rustig pleintje dat is geen enkel probleem.
Wat je trouwens ook niet moet vergeten te kopen is zo'n lekker fake-voetbal shirt.
D'r staan overal kraampjes met die dingen. Ze zijn een perfect kado voor jongere broertjes. Ze kosten meestal rond de 20 a 30 gulden. Maar dat ligt er ook aan hoe goed je kunt afdingen! 8) Dit moet je trouwens altijd proberen, gewoon zo goedkoop mogelijk iets proberen te krijgen, erg leuk vond ik dat.
Ow en als je bij mc donalds bent neem daar dan ff een kaart van de stad mee. Ze hebben/(hadden?) er hele goeie kaarten van de stad en alle (21!) mc donaldsen staan er ook nog eens op!
  donderdag 5 april 2001 @ 14:15:46 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_900716
quote:
Op 03 april 2001 21:53 schreef Uiruru het volgende:
Als ik niet zo verdomd verlegen zou zijn was ik nu ontknaapd
Ik ben dus niet de enige "zielepoot"... Romantisch Rome... nou niet voor mij.
Overigens durfde ik toen nog niet van een "ontknaping" () te dromen; een initiërende tongzoen was al genoeg geweest...
Maar nee dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_907629
quote:
Op 04 april 2001 21:46 schreef Porthos het volgende:
Als je een watergevecht houdt moet je dat natuurlijk niet doen bij een van de grote/bekende fonteinen, maar gewoon ergens op een pleintje. Volgens mij hebben wij dat van ons gehouden bij de basiliek van st. paul (maar dit weet ik niet zeker). Gewoon op een rustig pleintje dat is geen enkel probleem.
Wat je trouwens ook niet moet vergeten te kopen is zo'n lekker fake-voetbal shirt.
D'r staan overal kraampjes met die dingen. Ze zijn een perfect kado voor jongere broertjes. Ze kosten meestal rond de 20 a 30 gulden. Maar dat ligt er ook aan hoe goed je kunt afdingen! 8) Dit moet je trouwens altijd proberen, gewoon zo goedkoop mogelijk iets proberen te krijgen, erg leuk vond ik dat.
Ow en als je bij mc donalds bent neem daar dan ff een kaart van de stad mee. Ze hebben/(hadden?) er hele goeie kaarten van de stad en alle (21!) mc donaldsen staan er ook nog eens op!
Goed idee :-)

Zal mijn broer leuk vinden, zo'n voetbalshirt. Hij heeft een keer bij mij gekeken en toen heeft ie een kwartier lang Ajax lopen roepen (en nee, daar speel ik niet ).

Die McDonalds kaarten herinner ik me nog!! Ben toen ik een jaar of 12 was in Rome geweest .

pi_907642
quote:
Op 05 april 2001 14:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ben dus niet de enige "zielepoot"... Romantisch Rome... nou niet voor mij.
Overigens durfde ik toen nog niet van een "ontknaping" () te dromen; een initiërende tongzoen was al genoeg geweest...
Maar nee dus.
Ik verwacht wel heel wat van dat romantische Rome!!! Als je de naam Roma omdraait krijg je Amor

Ik ben benieuwd

  FOK!fossiel vrijdag 6 april 2001 @ 22:15:33 #20
1455 Keroppi
kool kikker
pi_908179
Heeeee Wat toevallig, ik ga met mijn klas ook binnenkort naar rome, en quess wat.. we zitten ook in een klooster en we hebben ook een cultureel programma
Chick on a mission
  zaterdag 7 april 2001 @ 10:26:45 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_909951
quote:
Op 03 april 2001 20:53 schreef Nerd het volgende:
Ik zie het helemaal zitten. Dit is trouwens het programma:

Zaterdag 5 Mei
13.30 Vertrek uit Rome

Zondag 6 Mei
12.00 Aankomst in Rome

Middagprogramma:
- Thermen van Diocletianus (Santa Maria degli Angeli)
- P. za. della Repubblica
- Santa Maria della Concezione
- Spaanse Trappen
- Villa Medici
- Casa Zuccarri

Knip!

En zoals je ziet is er maar 1 avond een avondprogramma

Jaah, ik heb er zin in...


Zeggeuh... zoeken ze nog begeleiders? 8)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_910804
Misschien kunnen we wel een Fok!Rome meeting organiseren :-)

Spreken we met zijn allen af bij de trevi-fonteinen

Wie zit er allemaal in Rome tussen 5 en 12 mei???

pi_912039
quote:
Op 07 april 2001 16:26 schreef Nerd het volgende:
Misschien kunnen we wel een Fok!Rome meeting organiseren :-)

Spreken we met zijn allen af bij de trevi-fonteinen

Wie zit er allemaal in Rome tussen 5 en 12 mei???


Nee, een weekje eerder..
Verbaal genie in love!
pi_914749
quote:
Op 03 april 2001 21:53 schreef Uiruru het volgende:
-De klassieke vakken nerd die het liefst alle kerken/gebouwen/etc bezoekt en overal de verhalen bij kent en als hij/zij die niet kent niet verder kan leven voor hij het gehoord heeft?
Of
-De sukkelaar die alleen maar naar de winkels wil kijken nog nooit van de romeinen heeft gehoord denkt dat Rome een winkelparadijs is en een hekel heeft aan lopen, kerken, gebouwen en geschiedenis.
Er zijn ook tussenvormen hoor

* steekt hand op

Ik ben een half jaar terug naar Rome geweest met de 5e klas, en zit er zo'n beetje tussenin.... overdag je vergapen aan de overflow cultuur die je over je uitgestort krijgt, en 's avonds door de stad door struinen en je laten gaan in bepaalde gelegenheden.

Rome is ontiegelijk duur als winkelstad. Drinken kost ook vrij veel, je betaalt zo 8 gulden voor een biertje. Eten daarentegen valt reuze mee.

Ik heb gemengde gevoelens over de Rome-reis. Het had fantastisch moeten worden, maar door de sfeer in de groep en dat voortdurende gezeik onderling waar ik me altijd veel te veel van aantrek werd het voor mij toch net niet. Baal ik best wel van. Het was mooi, maar niet een van de 'mooiste weken van m'n leven'. Het gymnasium sucks gewoon

Nah ja hoe dan ook... wat je te zien krijgt is onvoorstelbaar. Rome is schit-te-rend, dat vergeet je dus echt niet meer. Highlights waren voor mij het Colosseum en de Sint Pieter van binnen. Daar kreeg ik echt 'zucht-ervaringen'. Wij hebben de paus trouwens ook gezien De hele dag zoveel mogelijk rondgelopen, net zo'n druk programma als ik hier ergens zag staan. Het lopen brak mij alleen wel op. Ik heb niet zulke sterke voeten en op de 3e dag heb ik zowat kromgelopen van de blaren. Ben die avond ook maar in het hotel geblezen met de kneuzen v.d. klas, kon het gewoon niet opbrengen om mee uit te gaan. Zit je daar in een vies smerig hotel zonder je vrienden.

Ik weet niet of jullie mogen uitgaan, maar als je dat doet, ga dan naar het Hard Rock Cafe in de Via Veneto (kun je makkelijk bereiken met de bus vanaf het monument van Victor Emanuel). Rome stelde qua café's e.d. niet veel voor, wat ze daar een bar noemen noemen we hier snackbar, en daar stikt het wel van maar is niet echt gezellig. Naar het Hard Rock Cafe dus, harstikke gezellig daar.

De busreis sucks wel. Zeker als je zoals ik & het meisje dat naast me zat last had van een lekkende airconditioning. De plastic zak die we er toen onder gehangen hebben raakte ook een keer vol, met als gevolg dat het meisje de hele vijver over zich heen kreeg toen het ding knapte

Nou jah, het wordt vast wel leuk, en een ervaring is het in ieder geval. Terug ga je sowieso willen, Rome is gewoon schitterend.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_914774
quote:
Op 05 april 2001 14:15 schreef Ringo het volgende:
Ik ben dus niet de enige "zielepoot"... Romantisch Rome... nou niet voor mij.
Overigens durfde ik toen nog niet van een "ontknaping" () te dromen; een initiërende tongzoen was al genoeg geweest...
Maar nee dus.
Never been kissed hier.

Maar in Rome ging alles opeens heel snel behalve bij mij weer omdat ik weer te stom voor woorden ben.

pi_914783
Ik geef als tip ga niet naar de cafe's of disco's.

Heb gewoon lol op de pleinen.

Wij kwamen de eerste dag een school uit hengelo tegen. Hartstikke veel lol mee gehad.

  FOK!fossiel zondag 8 april 2001 @ 01:04:05 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_915222
goh dus veel nederlandse schoolkindertjes daar.

Nou ik heb er wel zin in maar 10 dagen cultuur (wijgaan ook nog naar florence) phoe ik hoop dat ik het (en mijn voeten) het aankunnen

we zitten misschien in het zelfde klooster als waar anderen hier hebben gezeten, hoe zit het met het voedsel?

Chick on a mission
  zondag 8 april 2001 @ 02:34:41 #28
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_917998
quote:
Op 03 april 2001 12:00 schreef Ringo het volgende:
9 jaar geleden... alcohol... wijn drinken op de Spaanse Trappen... zwalken naar metrostations...galmende hoofdpijn... verliefd geworden op een klasgenootje....
Ringo, ik krijg opeens heel sterk het gevoel dat wij elkaar kennen. Had jij in die tijd toevallig een bijnaam van drie letters?

Ontopic - ja, ik heb dus heel veel van de pracht van Rome slechts passief in me opgenomen die week . Gelukkig ben ik later nog een paar keer teruggeweest om de boel eens op mijn gemakje te bekijken. Prachtige stad, schitterende romeinse beelden, heerlijk eten, mooie mensen die graag gezien willen worden, veel te dure winkels met ontzettend mooie kleren, veel boekwinkels met goedkope uitgaven van klassiekers vertaald in het Italiaans, een geur die je niet kunt beschrijven...

Mijn grootste tip, die waarschijnlijk tijdens je schoolreis niet te realiseren is maar ik toch echt even wil noemen: huur een scooter! Geen gezeik met aan elkaar plakkende dijen van het zweet, lekker snel overal waar je wilt zijn en je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen. Maar het mooiste: manouvreren op een zesbaansweg zonder witte strepen!

pi_920037
quote:
Op 08 april 2001 02:34 schreef w.o.r. het volgende:
Ringo, ik krijg opeens heel sterk het gevoel dat wij elkaar kennen. Had jij in die tijd toevallig een bijnaam van drie letters?
Ik word nu wel heel benieuwd...
Vertel!!!
pi_926658
quote:
Op 08 april 2001 01:04 schreef Keroppi het volgende:
goh dus veel nederlandse schoolkindertjes daar.

[knip]
we zitten misschien in het zelfde klooster als waar anderen hier hebben gezeten, hoe zit het met het voedsel?


Heel veel nederlanders daar. En het enge is dat je ze op een kilometer afstand herkent.

Het eten in het klooster was niet zo. Het vlees was maar je kreeg veel pasta die wel lekker was en dan ging het wel.

  dinsdag 10 april 2001 @ 14:27:01 #31
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_928500
quote:
Op 08 april 2001 19:06 schreef Nerd het volgende:
Ik word nu wel heel benieuwd...
Vertel!!!
Ik ook! Ringooooooooo
  dinsdag 10 april 2001 @ 15:19:49 #32
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_928778
O ja, en nog een romereistip:

Stel je loopt ergens en je hebt dorst/trek, dan staat er meestal een karretje in de buurt waar BIBITE op staat. Niet doen, want je wordt afgezet waar je bij staat en het eten dat ze verkopen is bij voorbaat niet vers. Loop liever even een zijstraatje in en doe je inkopen bij een een zo schurftig mogelijk uitziend winkeltje. Qua drinken trouwens... door de hele stad heen heb je van die kraantjes/fonteintjes waar je flessen water kunt vullen - lekker!

Vrije middag? Uitgebreid lunchen bij een trattoria of een klein restaurantje is vaak cheaper en sowiezo lekkerder (grote fles aqua gazzata en een fles witte wijn) dan op de stoep een veel te duur en taai broodje eten. Let wel op de pane e coperto die soms ongelofelijke vormen aanneemt. Je kunt daar gewoon tegen in opstand komen, maar niet meer als je je rekening krijgt .

En deze zullen je docenten waarschijnlijk al hebben genoemd: als er een hele horde kleine kindertjes om je heen komt staan... pas op! Meestal houden ze je een oude krant voor. Terwijl jij staat te bedenken wat ze nou willen gritsen ze onder die krant door je tas leeg.

* w.o.r. is wel jaloers op de mensen die bijna gaan!

  dinsdag 10 april 2001 @ 18:28:51 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_929681
quote:
Op 08 april 2001 02:34 schreef w.o.r. het volgende:
Ringo, ik krijg opeens heel sterk het gevoel dat wij elkaar kennen. Had jij in die tijd toevallig een bijnaam van drie letter?
Ze noemden me altijd "lul"... In feite heb je gelijk. Ik heb dat zelf nooit als een bijnaam willen zien...

Eigenlijk denk ik niet dat ik degene ben die jij bedoelt. Maar wie weet: ik zat op het Erasmiaans Gymnasium te Rotterdam. Klinkt bekend?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_929911
quote:
Op 10 april 2001 15:19 schreef w.o.r. het volgende:
O ja, en nog een romereistip:

Stel je loopt ergens en je hebt dorst/trek, dan staat er meestal een karretje in de buurt waar BIBITE op staat. Niet doen, want je wordt afgezet waar je bij staat en het eten dat ze verkopen is bij voorbaat niet vers. Loop liever even een zijstraatje in en doe je inkopen bij een een zo schurftig mogelijk uitziend winkeltje. Qua drinken trouwens... door de hele stad heen heb je van die kraantjes/fonteintjes waar je flessen water kunt vullen - lekker!


Water van de Trevifontein is lekker.

En als je toch bij de Trevifontein bent, loop dan de ijswinkel die daar vlak naast is (die zie je zo) binnen, het ijs is daar goddelijk

quote:
* w.o.r. is wel jaloers op de mensen die bijna gaan!
Ik ook
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_929918
quote:
Op 10 april 2001 18:28 schreef Ringo het volgende:
Ze noemden me altijd "lul"... In feite heb je gelijk. Ik heb dat zelf nooit als een bijnaam willen zien...

Kortom je werd uitgescholden?

It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 10 april 2001 @ 21:37:00 #36
11095 Ojala
Das spaans...
pi_930387
Heerlijke herinneringen brengen dit topic boven

Is alweer 3,5 jaar geleden dat ik in Rome was met school, ik word nog oud...

Maar Rome, daar kan je het gewoon niet niet naar je zin hebben, zeg maar

We zaten in een hostal op 12 seconden van het Piazza Navona, een van de mooiste pleinen van Rome. Daar zaten we natuurlijk elke avond met z'n allen ons tegoed te doen aan goedkope flessen hoofdpijnwijn. Maar in die sfeer smaakt alles goed. Van dat Piazza Navona heb ik trouwens het stoeptegelpatroon de laatste avond tot in den treuren besturdeerd, na een overmatige hoeveelheid drank en het feit dat Zij een vriend van mij had uitgekozen in plaats van ikzelf om haar vriendje te zijn voor die avond

Maar verder, alleen maar gelachen en genoten, want elk gebouw in Rome is oud en mooi en kan je drie boeken over schrijven. Veel plezier!

Que no te cierren el bar de la esquina
pi_931085
quote:
Op 10 april 2001 19:27 schreef Meneer_Aart het volgende:
En als je toch bij de Trevifontein bent, loop dan de ijswinkel die daar vlak naast is (die zie je zo) binnen, het ijs is daar goddelijk
Denk dat ik weet welke je bedoelt.

Is idd lekker. IJs is daar op de meeste plaatsen wel lekker. Zeker een aanrader.

  woensdag 11 april 2001 @ 13:54:21 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_932858
quote:
Op 10 april 2001 19:28 schreef Meneer_Aart het volgende:
Kortom je werd uitgescholden?
Nee hoor. Eigenlijk was mijn bijnaam "God" maar dat vond ik zo arrogant, hier neer te pennen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_934844
Nog 3 weekjes!!!

Die ijszaak wijsde iemand me ook op een kaartje aan van de week. Ben benieuwd...

  woensdag 11 april 2001 @ 17:21:15 #40
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_935203
quote:
Op 10 april 2001 18:28 schreef Ringo het volgende:
Eigenlijk denk ik niet dat ik degene ben die jij bedoelt
Nope, je bent het idd niet! Jammer wel... de betreffende persoon was een klasgenoot van me die in Rome smoorverliefd op me werd, rozen voor me kocht en verder niets durfde te ondernemen. Tot mijn vreugd overigens, want alhoewel ik het een schat vond deed ie mijn hart niet echt sneller kloppen. Toch had ik het erg leuk gevonden als ie nou opeens hier bleek rond te dwarrelen!

O ja, Nerd, maak geen foto's van gebouwen tenzij er mensen voor staan en het eigenlijk om die mensen gaat. Je krijgt ze nooit zo mooi als de foto's die je daar kunt kopen.

  woensdag 11 april 2001 @ 17:43:32 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_935311
quote:
Op 11 april 2001 17:21 schreef w.o.r. het volgende:
Nope, je bent het idd niet! Jammer wel... de betreffende persoon was een klasgenoot van me die in Rome smoorverliefd op me werd, rozen voor me kocht en verder niets durfde te ondernemen. Tot mijn vreugd overigens, want alhoewel ik het een schat vond deed ie mijn hart niet echt sneller kloppen. Toch had ik het erg leuk gevonden als ie nou opeens hier bleek rond te dwarrelen!
Jezus Christus, je weet me wel aan het schrikken te maken... Ik heb dus wel iets soortgelijks meegemaakt, ook dat met die rozen etc. en ik zou toch wel ff staan te kijken als dat meisje zich hier ineens bekend zou maken...
Het was toevallig niet zo dat je in een pizzeria werkte en in Barendrecht woonde...?

*Nee Ringo dat is niet zo, ze zegt het toch zelf...

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_935704
quote:
Op 11 april 2001 17:21 schreef w.o.r. het volgende:
O ja, Nerd, maak geen foto's van gebouwen tenzij er mensen voor staan en het eigenlijk om die mensen gaat. Je krijgt ze nooit zo mooi als de foto's die je daar kunt kopen.
thanx voor de tip!!!
  donderdag 12 april 2001 @ 10:37:42 #43
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_937602
quote:
Op 11 april 2001 17:43 schreef Ringo het volgende:
Jezus Christus, je weet me wel aan het schrikken te maken... Ik heb dus wel iets soortgelijks meegemaakt, ook dat met die rozen etc. en ik zou toch wel ff staan te kijken als dat meisje zich hier ineens bekend zou maken...
Het was toevallig niet zo dat je in een pizzeria werkte en in Barendrecht woonde...?

*Nee Ringo dat is niet zo, ze zegt het toch zelf...


Ik schrok dus precies zo van jouw verhaal. Ok, er gaan jaarlijks waarschijnlijk honderden, zo niet duizenden, leerlingen naar Rome en de kans dat er meerdere verliefd worden op een klasgenoot is natuurlijk vrij groot... Maar vooral in combinatie met je latere toevoegingen begon je wel heel erg op hem te lijken, niet alleen door wat je vertelde maar ook qua manier van spreken enzo.

Maar goed, om je definitief gerust te stellen, ik ben van mijn leven nog niet in Barendrecht geweest!

pi_939665
Oew was het bijna heel spannend geweest!!

Ringo... ze noemden je echt 'God'? Mwahaha

Meestal begroeten wij elkaar wel met 'lul', trouwens, maar dan op een bekakte manier... de een zegt dan 'lul', en de ander 'klitto!'

Nah ja heeft weinig meer met Rome te maken, meer met begroetingsrituelen

It is much easier to be critical than to be correct.
  donderdag 28 juni 2001 @ 00:07:34 #45
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_1102685
quote:
Op maandag 02 april 2001 20:55 schreef Nerd het volgende:
Onze school slaapt ieder jaar in een klooster midden in het centrum van Rome. Dit jaar zat het klooster echter al vol dus zitten we nu in een jongerenhotel aan de rand van de stad. Dat is wel irritant omdat we nu steeds een teringend met de bus of de metro moeten (en dat met 30 man).
Maar ik heb er wel zin in. Ik hoor tenminste alleen maar goede verhalen van mensen die er al geweest zijn.
Padri teatani! Jahoor, wij ook!
quote:
nerd:
Misschien kunnen we wel een Fok!Rome meeting organiseren :-)
Spreken we met zijn allen af bij de trevi-fonteinen

Wie zit er allemaal in Rome tussen 5 en 12 mei???


ik zat er toen! Van welke school kwamen jullie? en zaten jullie ook bij de paters bij de San Andrea de la Valle?
quote:
uiruru: Ik geef als tip ga niet naar de cafe's of disco's.
Heb gewoon lol op de pleinen.

Wij kwamen de eerste dag een school uit hengelo tegen. Hartstikke veel lol mee gehad.


NIET mee eens, heb echt de leukste ervaring met uitgaan in mijn leven daar gehad! Supergezellige zaak, 4 jongens uit onze groep, 4 meisjes van een andere school die ook in hetzelfde klooster zaten. En als smoes dat we allemaal bij mijn tante zouden slapen .
De pater keek wel raar toen hij om 06:00u de deur open deed en wij daar voor de deur zaten !
Mijn Romereis was te gek en het is echt cool om al die herkenningspunten weer te zien!
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_3831041
ohhh....wat mis ik Rome. Bijna al weer een jaar geleden dat ik er was.

sorry voor het topic kicken trouwens! wist trouwens geeneens dat dit topic de crash overleefd had

Geweldig om dit topic weer eens door te lezen. Toevallig dat ik in de stad van de liefde, uiteindelijk toch mijn huidige vriendin heb ontmoet!!!

Maar om het maar ff ontopic te komen:

hoe kom ik het goedkoopst, zonder eigen vervoer, in rome en verblijf ik daar een paar dagen.

Lijkt me leuk om nog een paar dagen met mijn vriendin heen te gaan, voordat ik volgend jaar een jaar weggan

  zondag 14 april 2002 @ 21:23:38 #47
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3831168
Ik ben er in de vierde klas geweest, was geweldig. Programma was druk maar enorm leuk, de groep was heel gezellig en het is ook gewoon een prachtige stad. De Sint Pieter is oogverblindend mooi. Heel Rome zijn we doorgeweest. Elk plein, elke fontein en een hoop musea. We zijn ook naar Florence geweest (viel tegen) en naar Pompeii bij de Vesuvius. Het was echt een fantastische reis.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3831226
quote:
Op zondag 14 april 2002 21:23 schreef Marble het volgende:
Ik ben er in de vierde klas geweest, was geweldig. Programma was druk maar superleuk, de groep was ontzettend leuk en het is ook gewoon een prachtige stad. De Sint Pieter is oogverblindend mooi. Heel Rome zijn we doorgeweest. Elk plein, elke fontein en een hoop musea. We zijn ook naar Florence geweest (viel tegen) en naar Pompeii bij de Vesuvius. Het was echt een fantastische reis.
herkenbaar, wij zijn alleen niet naar de Vesuvius geweest.

En wat een heerlijke sfeer 's avonds bij de trevifontein en op piazza navona!!!

Alleen de sfeer binnen de groep was niet zo heel goed. Of binnen de groep leerlingen was het beter dan ooit, maar tussen de leraren en leerlingen ging het totaal niet. Is daarna ook nooit meer goed gekomen. Die leraren hebben het voor sommige echt verpest. Ze waren streng, dat kan nog, maar ze waren vooral onrechtvaardig streng. stelletje eikels

Maarja...dat betekende wel dat de sfeer binnen de leerlingen steeds beter werd.

  dinsdag 16 april 2002 @ 12:50:53 #49
22224 glittertje
I will shine!
pi_3850792
Rome is helemaal te gek! vorig jaar met school een week geweest!

s'avonds is het bij de spaanse trappen ontzettend gezellig!

'''Glow in the Dark''
pi_3850844
MEN ZEGT: dat wanneer je een muntje achterover je schouder in de Trevi-fontijn gooit, je ooit nog een keer zal terugkeren naar Rome.

Rome is te mooi om waar te zijn. Als je een beetje klassieke talen hebt gehad, gaat het allemaal nog meer voor je leven, vind ik. Ben er ook met school geweest en vond het leuk om uiteindelijk alle mooie dingen eens in het echt te zien. (Heb zelf stuk over Forum Romanum geschreven, dus helaas...) Geniet ervan.

  dinsdag 16 april 2002 @ 14:02:14 #51
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_3851943
quote:
Op zondag 08 april 2001 00:24 schreef Uiruru het volgende:
Ik geef als tip ga niet naar de cafe's of disco's.

Heb gewoon lol op de pleinen.

Wij kwamen de eerste dag een school uit hengelo tegen. Hartstikke veel lol mee gehad.


hier heb ik al op gereageerd..

[Dit bericht is gewijzigd door mistraldk op 16-04-2002 14:11]

"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
  zondag 21 april 2002 @ 22:30:48 #52
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3913527
quote:
Op zondag 14 april 2002 21:26 schreef Nerd het volgende:
Alleen de sfeer binnen de groep was niet zo heel goed. Of binnen de groep leerlingen was het beter dan ooit, maar tussen de leraren en leerlingen ging het totaal niet. Is daarna ook nooit meer goed gekomen. Die leraren hebben het voor sommige echt verpest. Ze waren streng, dat kan nog, maar ze waren vooral onrechtvaardig streng. stelletje eikels
Dat viel bij mij wel mee. Wij hadden wel gezellige en aardige leraren mee die het zelf ook echt als een uitje zagen. Wij hadden zelf ook best veel vrijheid, zo mocht je 's avonds gewoon gaan eten waar je wilde enzo.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_6435479
Rome, de mooiste stad die ik ooit heb bezocht.


Mijn hoogtepunten waren:

De Pauselijke Basilieken
De Sint-Pieter
Op audiëntie bij de Paus
Sixtijnse Kapel
Il Gesu

pi_6435795
Ik ben er een korte dag geweest en vond het ook heel mooi.
Op weg naar het Colosseum verdwaalden we, dus ik heb veel onbekende oude ruïnes gezien.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 oktober 2002 @ 21:12:50 #55
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_6436032
Rome is cool, kben dr afgelopen mei met school geweest (ook nog in Florence, Siena, Pisa en Ostia) en kheb het er erg naar mn zin gehad. Vooral het forum romanum vond ik leuk.
En idd...op de piazza navona kwamen we een school uit utrecht tegen, was erg gezellig.
imagination is more important than knowledge
pi_10481209
Wat een ontzettend vieze en gore stad. Maar verder echt heel erg mooi. Ik ben gister teruggekomen van bijna een week met school. Het was echt super. Gezellig enzo. En heel erg mooi.
Ik heb ontzettend veel gebouwen enzo gezien. Ik ben de helft nu alweer vergeten, denk ik, maar het was wel echt heel mooi allemaal. Het mooiste vind ik denk ik het Forum Romanum 's avonds. Dan is dat allemaal verlicht en dat ziet er echt heel erg mooi uit. Het monument voor Victor Emanuel II vind ik niet zo mooi. Het is zo groot enzo maar mooi niet, zeg maar.
En over dat vies: er zaten echt overal zwervers. Het hoogtepunt was nog wel dat er 's avonds rond een uur of 8 gewoon een zwervende vrouw midden op een drukke straat haar behoefte zat te doen (poepen of plassen zijn we het niet over eens geworden). Dat was pas een lekker uitzicht. Ze had een rode onderbroek aan, voor de mensen die dat willen weten. En al die auto's enzo he.
Het is ook zo heel anders dan Nederland, vooral het verkeer. In een week tijd heb ik nog geen 20 fietsen gezien....
En qua criminaliteit viel het me mee, er is maar 1 iemand beroofd: horloge weg. En ik had me daar toch meer van voorgesteld, zeg maar. Ik had gedacht dat bijna niemand z'n portemonnee tot het einde zou hebben. En we hebben toch veel met de metro en bus gereisd.
En het mooist vond ik de Piazza Navona en de Trevifontijn. Ik heb me volgens mij teveel van de Spaanse Trappen voorgesteld, maar dat viel mij echt vies tegen. De sfeer vond ik daar ook minder. Ook leuk: op de laatste avond bij de Trevifontijn zaten nog meer Nederlandse groepen en toen begon iedereen het Wilhelmus te zingen . Tot ergernis van andere mensen.
Maar dat viel me ook op: we hebben zo ontzettend veel Nederlandse groepen gezien. Allemaal scholen. Wel leuk natuurlijk. Waren we in Ostia op de tribune van een theater en gingen we zingen voor iemand die mee was en jarig was, kwamen er 2 groepen Nederlanders ook aan die daar ook wat gingen kijken enzo, zongen ze gewoon mee. Da's toch leuk dan!
pi_10481429
Wat ik wel irritant vond waren die verkopers met rozen of andere lelijke troep die pas na 5 minuten zeggen dat je het niet wilt weggaan. Vooral die mensen met rozen waren erg. Die duwen ze echt in je hand en als je 'm vastpakt moet je 'm kopen.
pi_10491377
Mooiste stad die ik ooit bezocht heb.

Nou, gelijk met Barcelona dan.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10512809
Veel Nederlandse groepen inderdaad.
Sneek, Heerenveen (onze collega's van het OSG), Ede, Haarlem...

Wel lachen want de marktkooplui die kenden ook Nederlands (al meenden ze eerst allemaal dat we Duitsers waren).
Er was een die de hele tijd 'Rot op' 'Rot op' zat te roepen, vast een geintje geweest van een andere club

pi_10513411
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat ik wel irritant vond waren die verkopers met rozen of andere lelijke troep die pas na 5 minuten zeggen dat je het niet wilt weggaan. Vooral die mensen met rozen waren erg. Die duwen ze echt in je hand en als je 'm vastpakt moet je 'm kopen.
Idd, die rozen verkopers waren zeer irritant. Heb dr nog 1tje bijna op zn bek geslagen omdat die me geld uit mn hand pakte en eerst niet terug wou geven..

Voor de rest is rome een geweldige stad, wij zaten op loopafstand van het colloseum, redelijk in het centrum dus..
In die week dat ik dr was met mn school, waren dr ook erg veel andere scholen, en zelfs nog een paar goede bekende gezien af en toe op de spaanse trappen enzo..

"Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?"
pi_10513470
quote:
Op zondag 18 mei 2003 16:05 schreef mystical het volgende:
(al meenden ze eerst allemaal dat we Duitsers waren).
Ja, zeggen ze eerst 'Danke schön' enzo, maar later gaan ze Nederlands lullen. Die 2 talen halen ze erg door elkaar. Maar dat is dan weer wel leuk.

Wij zaten vlakbij station Termini en konden dus ook overal snel komen.

  maandag 19 mei 2003 @ 19:53:27 #62
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_10543165
Donerdag naar Rome met school . We zitten midden in het centrum. Naast het Piazza Navona.

Trouwens nog even een Hoe en Wat Italiaans halen bij de Slegte deze week.

  maandag 19 mei 2003 @ 20:39:34 #63
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_10544751
Zitten we bij Piazza Navona? Ow tof, weet je wat voor relaxte pizzaria's en gelateria's daar vlak in de buurt zijn!

* Marinus ziet het wel zitten!

  vrijdag 23 mei 2003 @ 20:45:37 #64
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_10637419
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:53 schreef Kang-He het volgende:
Donerdag naar Rome met school . We zitten midden in het centrum. Naast het Piazza Navona.

Trouwens nog even een Hoe en Wat Italiaans halen bij de Slegte deze week.


Daar heb ik 4 jaar geleden ook gezeten...Hotel Navona waarschijnlijk! Bereid je maar al voor op het eten. Pasta, pasta en nog eens pasta. Verschrikkelijk als je saus, veel saus gewend bent. (maar ergens om de hoek zit een Mac:))


Rome is echt super. Ik heb er spijt van dat ik maar een keer ben geweest, terwijl ik zowel met HAVO als VWO er heen kon gaan. Het is het geld echt waard!

Vergeet niet op de Spaanse trappen het Nederlandse volkslied met z'n allen te zingen. Wij hebben dat gedaan, en zowaar, het leverde ons nog een applaus op ook. Echt, Rome is geweldig. Ik zou er zo weer heen gaan. Alleen jammer dat het zo duur is...

Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_11096585
quote:
Op zondag 18 mei 2003 16:33 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ja, zeggen ze eerst 'Danke schön' enzo, maar later gaan ze Nederlands lullen. Die 2 talen halen ze erg door elkaar. Maar dat is dan weer wel leuk.

Wij zaten vlakbij station Termini en konden dus ook overal snel komen.


ow ik ook....welk hotel dan?
pi_11097719
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 22:18 schreef Rocket het volgende:

[..]

ow ik ook....welk hotel dan?


Ik ook .
Hotel Morgana.
pi_11099046
ow nee ken ik niet...ik hotel casali...was op 1/2 minuten van termini...
pi_11099056
Hotel Manzoni zaten wij.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 00:31:12 #69
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_11099248
quote:
Op zondag 1 april 2001 14:28 schreef Nerd het volgende:
Begin mei gaan wij met school een week naar Rome. Ik heb er nu al erg zin in. Wie van jullie is wel eens in Rome geweest?

Aangezien het een 'studiereis' () is moet ik daar ook nog een spreekbeurt houden over de Trevi-fonteinen.

Weet iemand wat te vertellen over Rome???


heb je ff?
ik ben 4 jaa rgeleej met studiereis twee weken naar rome en pompeii geweest en we hebben echt ALLES bekant gezien, elke dag gingen we van sochtends vroeg tot ongeveer vijf uur de stad in om de bekende en midne rbekende plekken te bezoeken (en dan vooral de kerken en musea)

het leukste is trouwens om savonds uit te gaan bij de trevifontein of de spaanse trappen, en als je relaxen wilt, is villa borghese (+ park) of de thermen van caracalla super, daar kan je supergezellig zitten om te relaxen en te genieten van het weer.

als je meer wilt weten, zoek op internet naar de wat filosofischere en religieuzere sites, want dan kom je bij kleine kerkjes die supermooie dingen hebben (bijvoorbeeld ene knekelhuis, of bepaalde supermooie beeldhouwwerken)

put
your
clothes
on!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 00:38:37 #70
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_11099387
Ik denk dat ie al is geweest!

Maar Rome is prachtig, echt waar!

Hatsjoe!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 00:41:37 #71
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_11099437
quote:
Op zondag 18 mei 2003 16:33 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ja, zeggen ze eerst 'Danke schön' enzo, maar later gaan ze Nederlands lullen. Die 2 talen halen ze erg door elkaar. Maar dat is dan weer wel leuk.

Wij zaten vlakbij station Termini en konden dus ook overal snel komen.


wij zaten tussen termini, park borghese en de spaanse trappen, ik weet de naam nie meer, ik zal morge ff opzoeke .
put
your
clothes
on!
pi_11245838
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 20:45 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Daar heb ik 4 jaar geleden ook gezeten...Hotel Navona waarschijnlijk! Bereid je maar al voor op het eten. Pasta, pasta en nog eens pasta. Verschrikkelijk als je saus, veel saus gewend bent. (maar ergens om de hoek zit een Mac:))


Rome is echt super. Ik heb er spijt van dat ik maar een keer ben geweest, terwijl ik zowel met HAVO als VWO er heen kon gaan. Het is het geld echt waard!

Vergeet niet op de Spaanse trappen het Nederlandse volkslied met z'n allen te zingen. Wij hebben dat gedaan, en zowaar, het leverde ons nog een applaus op ook. Echt, Rome is geweldig. Ik zou er zo weer heen gaan. Alleen jammer dat het zo duur is...


Ik heb ook in dat hotel gezeten Van het echtpaar Natale !

Zoals je zegt, inderdaad pasta, pasta en pasta Maar goed, met de MAC en vele restaurants om de hoek Verder veel cafe's in de buurt

  woensdag 23 juli 2003 @ 20:56:27 #73
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_11970237
Kom net terug uit Rome, en wat een prachtige stad! Overal waar je loopt is eigenlijk wel iets om onder de indruk van te zijn (en dan heb ik het niet over de beeldschone vrouwen die er rondlopen..).

Ik was erg blij dat ons hotel op een redelijk goede locatie zat zodat je binnen no-time op de mooie plekjes kon zijn.

Voor mij de hoogtepunten:
- Piazza del Campidoglio
- Foro Romano
- Fontana Di Trevi
- Vaticaan

Maar eigenlijk was alles gewoon geweldig, heerlijk eten, prachtige gebouwen... snel weer eens terug denk ik

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 28 juli 2003 @ 13:21:44 #74
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_12065607
Roma is fantastisch. Ik heb onlangs bij een vriend in Roma gelogeerd en hij heeft mij op een typische italiaanse rit op een scooter getracteerd. O mio dio, met 80 over de straten tussen het verkeer in. Het is even wennen maar dan kun je volop genieten van alles waar je langs rijdt.

De kleine straatjes tussen de pleinen zijn erg de moeite waard om te bezoeken, vaak kleine obscure eettentjes waar je voor weinig lekker kunt snacken. Het is alleen jammer dat Roma zo verdom warm en smerig (lucht) is in de zomer. Vervelen doe je zo ie zo niet.

Voor degene die zich een beetje indruk wilt maken op de vrouwen.
sei stupenda - je bent prachtig (in alles)
sei la piu bellissima donna nel mondo. - Jij bent de meest mooiste vrouw in de wereld.
sei una vera principessa. - Jij bent een echte prinses.

En als afscheid zeg je gewoon: bacione (dikke zoen)

Gegarandeerd succes.

Superhero to the rescue!
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:58:36 #75
61672 hellkitty
looks can be deceiving...
pi_12172599
Ik ben april 2002 naar Rome geweest, en 1 aanrader voor je: DE SPAANSE TRAPPEN IN SPAGNA!!!!! Daar komen 's avonds echt onwijsssss veel jongeren ;-) En voor de vrouwen onder ons...er loopt ook veel mannelijk schoon rond..en voor de mannen..ja, daar let ik toch niet op hihi
it's a BIRD, it's a PLANE, no no it's HELLKITTY!!
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:40:15 #76
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_12175998
Nog een tip. Ga naar park Pinco, dat is bij piazza del popolo. Hier kun je over de stad heenkijken. Mooi uitzicht. Dan kun je via de via borghese naar de scale dell` espagna gaan.

Zeker de moeite waard.

Superhero to the rescue!
pi_14387575
Ik ben dit jaar voor het tweede achteréénvolgende jaar naar Rome geweest en ik blijf een fascinatie houden voor deze eeuwige stad.
Mijn favorieten zijn;
- Coloseum;
Ondanks z'n afbrokkeling toch nog een lust voor het oog; vooral aan de buitenkant (ook 's avonds). Van binnen is het iets minder; hoewel er wel weer een klein stukje vloer (met een laagje zand zelfs) is aangelegd. Erg leuk gedaan. Toch blijft het jammer dat er nog maar zo weinig structureel van binnen is overgebleven. Wat dat betreft is de Arena in Verona nog wel mooier. Toch blijft het Coloseum nog steeds adembenemend
- het Vaticaan - St. Pieterskerk;
Tsja; moet je geweest zijn. Een totaal andere wereld. En denk om bedekking etc van blote schouders.....
- Via Appia Antica
Ook zeer boeiend. Weliswaar ingehaald door de tijd in vele opzichten (net toen ik mij als Ceaser inbeeldde op deze oude weg; zoemde er een vliegtuig over mee heen....) maar daarom niet minder boeiend. Je hebt af en toe wat inbeeldingsvermogen nodig, maar wat is het een zalige route om te bewandelen. Het is wel aan te raden om aan het begin van de avond weer weg te gaan, aangezien er na ca 19.00 uur geen bussen meer rijden. Tsja; en anders moet je een (dure) taxi nemen of wellicht terug gaan lopen naar Rome (ABSOLUUT NIET AAN TE RADEN!!!!; vooral niet doen!!!).

Ben nog trouwens wel benieuwd naar meer ervaringen en eventueel leuke aanraders,tips etc.

pi_15077055
Ik ben net terug uit Rome... Wat een fantastische stad zeg!

Het Vaticaans museum, de Sint Pieter, de paus zondag om 12 uur, Forum Romanum, Colosseum, Capitool, Pantheon en nog veel meer. De hoofdstad van het Romeinse Rijk maar ook van het Christendom.
Dat maakt deze stad uniek.

Ook de sfeer in de stad beviel prima. Ik voelde me er helemaal thuis.

Het is teveel om op te noemen.

Maar... Rome ziet me zeker terug.

pi_15078391
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:52 schreef zeppos het volgende:
Ik ben net terug uit Rome... Wat een fantastische stad zeg!

Het Vaticaans museum, de Sint Pieter, de paus zondag om 12 uur, Forum Romanum, Colosseum, Capitool, Pantheon en nog veel meer. De hoofdstad van het Romeinse Rijk maar ook van het Christendom.
Dat maakt deze stad uniek.

Ook de sfeer in de stad beviel prima. Ik voelde me er helemaal thuis.

Het is teveel om op te noemen.

Maar... Rome ziet me zeker terug.


Totaal mee eens. Kan het iedereen aanraden. Alleen het zwemmen in de trevi fontein was niet al te slim: Maar het was dan ook 40 graden oid in de zomer!!
pi_16361964
ik ga 5 febr. 6 dagen naar Rome, en ik ben wel benieuwd naar de paus als ie tegen die tijd nog leeft. Is het mogelijk een mis o.i.d. van hem bij te wonen of waar en wanneer is hij te zien?
pi_16364093
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:46 schreef esnaider het volgende:
ik ga 5 febr. 6 dagen naar Rome, en ik ben wel benieuwd naar de paus als ie tegen die tijd nog leeft. Is het mogelijk een mis o.i.d. van hem bij te wonen of waar en wanneer is hij te zien?
Hij geeft elke zondag om 12.00 een mis op het Sint Pietersplein. Tenminste, dat was vorig jaar. Maar goed, toen was die vent ook al meer dood dan levend, dus dit jaar zal dat ook nog wel zijn.
  zondag 18 januari 2004 @ 14:53:23 #82
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16366550
en ga ook naar Ostica Antica: nu een ruine maar eens de oude haven van Rome.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16437129
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:14 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Hij geeft elke zondag om 12.00 een mis op het Sint Pietersplein. Tenminste, dat was vorig jaar. Maar goed, toen was die vent ook al meer dood dan levend, dus dit jaar zal dat ook nog wel zijn.


en dat is gewoon voor iedereen toegankelijk? en is het niet ontzettend druk, oftewel is het wel een beetje mogelijk hem te zien?
pi_16437175
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:53 schreef Litman het volgende:
en ga ook naar Ostica Antica: nu een ruine maar eens de oude haven van Rome.
bedankt voor de tip, we hebben 6 dagen dus ik ga zeker even kijken.
pi_16438930
Het hele plein stroomt vol en je hebt de kans dat je 'm ziet als je goed kijkt. Verstaan doe je 'm ook niet. Maar het is wel hip om te kunnen zeggen dat je de Paus hebt gezien.
pi_16575646
De vlucht was al geboekt, en het hostel nu ook. We gaan!
pi_16612250
'K ben net terug van een paar dagen Rome! Supergave stad met een hele relaxte uitstraling. We hebben alles lopend gedaan wat wel goed te doen is en zo krijg je een goed beeld van de stad! Trastevere, Collosseum en het Vaticaan waren de hoogtepunten wat mij betreft! En niet te vergeten al die kleine Italiaanse winkeltjes met olijven, vlees en wijnen, hmmmm! Rome superstad!
pi_16630440
Wie weet waar je echt goedkoop een vlucht naar Rome kan boeken?

Vbird heeft voor mij onhaalbare tijden om met openbaar vervoer te komen en weer thuis te komen.

Transavia vind ik weer teveel geld dat ik ervoor moet betalen

Ryanair moet je helemaal naar Belgie

Ik denk dat ik iets vraag dat er niet bestaat

pi_16631037
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:45 schreef PhoolieEdje het volgende:
Wie weet waar je echt goedkoop een vlucht naar Rome kan boeken?

Vbird heeft voor mij onhaalbare tijden om met openbaar vervoer te komen en weer thuis te komen.

Transavia vind ik weer teveel geld dat ik ervoor moet betalen

Ryanair moet je helemaal naar Belgie

Ik denk dat ik iets vraag dat er niet bestaat


www.virginexpress.com gaat er ook heen
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:51:06 #90
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_16634013
Wij hebben een vlucht van BudgetAir (met Al Italia) voor 184 euro per persoon (incl. luchthavenbelasting).
pi_16634094
Ryanair is wel echt goedkoop hoor. Wij gaan met zijn vieren voor 285 euro heen en terug, daar zitten alle toeslagen voor luchthavenbelasting e.d. al bij in. Tuurlijk is het wel een eind reizen naar Brussel Charleroi en kost dat ook geld, maar voor ons vanuit het zuiden van NL prima te doen.
pi_16634330
Ik heb ook bij Budgetair gekeken, maar ik vind dat persoonlijk een *** organisatie. Ik wil namelijk in de mei-vakantie en dan geven ze ipv de 118 euro een duurdere optie.

Maare ik woon in het noorden van het land, is het dan haalbaar om naar dat vliegveld te reizen met het openbaar vervoer? Is het vliegveld 's nachts open zodat je er kunt verblijven als je een vroege vlucht neemt?

  dinsdag 27 januari 2004 @ 19:21:19 #93
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_16634965
Dat betekent dat alle stoelen die ze voor 118 euro verkopen al volgeboekt zijn, en je dus een duurdere optie krijgt. Helaas niets aan te doen.
pi_16638491
Ik heb zelf al wat uitgevogeld.

Je kan voor rond de 18 euro naar Brussel met de trein (retour) (OV-jaarkaart en korting Belgische spoorwegen denk ik). Ik vond op de site van Brussel Charleroi Airport dat Ryan Air met bussen naar het vliegveld reist vanaf Brussel Zuid. Hier volgt dan mijn vraag : Is deze busdienst betrouwbaar??? Want dan is het wel haalbaar! Ik moet dan wel iets van 6 uur reizen, maar ik kan dan ook voor 30 euro per persoon vliegen .

pi_16641134
Die busdienst is van Ryanair zelf, en sluit dus aan op de vluchten. Er rijdt een bus voorafgaand aan elk vertrek en direct na elke aankomst. De keren dat ik ging zat die bus behoorlijk vol, ik vermoed dus dat ze het vliegtuig gewoon niet laten vertrekken als er nog een bus met veertig passagiers in de file staat. Maar goed, dat weet ik niet zeker, wij stonden nl. niet in de file.
Je moet natuurlijk WEL zorgen dat je die bus haalt Neem daarvoor ruim de tijd op station Brussel Midi, want het is helemaal aan de buitenkant van het station, behoorlijk eindje lopen.
  zondag 1 februari 2004 @ 21:20:19 #96
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_16792267
Ok, vlucht is dus geregeld, maar wat doe je met het overnachten?


Welke hostels/hotels zijn aan te raden?

Trefwoorden: budget en als het kan niet al te ranzig.

Midori

pi_16792417
www.hostelworld.com

Vorige week stond trouwens in de krant dat Ryanair overweegt te stoppen met vluchten vanaf Charleroi en uit te wijken naar een andere plaats. Ik ga er maar vanuit dat ze die plannen niet al te snel uit gaan voeren. Wij vliegen eind april. Als ze al uitwijken, dan graag naar Maastricht of Eindhoven

  zondag 1 februari 2004 @ 21:27:45 #98
29155 Midori
Midori, pure passion!
pi_16792700
Thanks, ik had zelf ook al wat hostelsites bezocht. Maar het zijn er zoveel en ik kan moeilijk kiezen.

Heeft iemand ook ervaringen (gehoord?) met een hostel in rome.
Welke is goed?

Ik heb gehoord dat je de regio ten noorden van Termini moet vermijden, zeker als vrouw alleen. Balen dat daar juist de meeste hostels zitten.

Midori

pi_17155173
Ik zoek ook nog een betaalbaar hotel/hostel in Rome. Ga van 23 tot en met 27 april met mn ouders en broer.
Heb al flink wat zitten zoeken, maar kom weinig tegen dat minder dan 30 euro pppn kost in een 4 persoonskamer (geen dorm, dat doe ik mn ouders maar niet aan! )
pi_17155410
Misschien de jeugdherberg? Ik zal even kijken of ik een webadres kan vinden.
In Rome ben ik niet naar een jeugdherberg geweest, maar in Napels wel en het beviel wel redelijk.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_17167098
Misschien is camping Tiber iets?? (www.campingtiber.com)...Daar kun je kleine huisjes ofzoiets huren voor 15 euro per nacht. Het is wel goed bereikbaar met de metro.
pi_17170850
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:31 schreef Liejannuh het volgende:
Ik zoek ook nog een betaalbaar hotel/hostel in Rome. Ga van 23 tot en met 27 april met mn ouders en broer.
Heb al flink wat zitten zoeken, maar kom weinig tegen dat minder dan 30 euro pppn kost in een 4 persoonskamer (geen dorm, dat doe ik mn ouders maar niet aan! )
Dan zul je naar een klooster moeten, daar kan je goedkoper overnachten.
pi_17195806
Wat een geweldig topic! Ik houd van Rome. Wij ijn er een jaar geleden ook geweest met school en het was echt super! Mijn hart gaat er nu nog sneller van kloppen... Ik heb er heel wat hilarische momenten meegemaakt en bereid je ook maar vast voor op heel wat wow- momenten.... Het is echt een superstad, alles is eigenlijk wel leuk. Maar hier nog wat hoogtepunten:
Trevi fonteinen 's avonds
Ostia en Villa Adrianus
St. Paulus Fuori le Mura
Villa Borghese (vooral het beeld van Daphne en David, echt super!)

Ja ik kan eigenlijk wel alles op gaan noemen.... Ik wil ook naar Rome terug...

pi_17197229
Heb een kamer gevonden! In een appartement dat bij www.the-beehive.com hoort. Ziet er wel goed uit en nu maar afwachten of het ook echt wat is!
pi_17220618
Whieh! halverwege april zit k ook in Roma met school
Hier ons regelement:
* 12 uur licht uit ('s avonds of 's ochtends?? )
* niet meer dan 2 eenheden alcohol van meer dan 6% per dag (okee, we nemen malibu mee )
* elke dag iets van 25 kilometer lopen (heerlijk )
* geen uitgaansmogelijkheden (in dat kleine kugehucht waar we geloof ik zitten... fijn als je jarig bent )
* busreis van ongeveer 2 dagen (lees: niet slapen , heel veel vreten )

en waarschijnlijk nog veel meer van die achterlijke regeltjes...
Maar lekker boeiend, we gaan gewoon een week lang chillen daarzo

"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
pi_17220979
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:12 schreef m0nica het volgende:
Whieh! halverwege april zit k ook in Roma met school
Hier ons regelement:
* 12 uur licht uit ('s avonds of 's ochtends?? )
* niet meer dan 2 eenheden alcohol van meer dan 6% per dag (okee, we nemen malibu mee )
* elke dag iets van 25 kilometer lopen (heerlijk )
* geen uitgaansmogelijkheden (in dat kleine kugehucht waar we geloof ik zitten... fijn als je jarig bent )
* busreis van ongeveer 2 dagen (lees: niet slapen , heel veel vreten )

en waarschijnlijk nog veel meer van die achterlijke regeltjes...
Maar lekker boeiend, we gaan gewoon een week lang chillen daarzo


dat 12 uur licht uit: was bij ons ook een regel maar kwam maar weinig van hoor (hehe sloten opde deur )
en die 25 kilometer lopen zijn in rome echt niet erg hoor, je ziet overal kei mooie dingen echt waar, is echt niet erg daar
Over dat kutgehucht: waar zitten jullie ergens in rome?
Busreis: ja op een gegeven moment wel gaar ja, maar ook wel melig hoor, en de heenreis is wel ok
pi_17229139
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:25 schreef Sumava het volgende:

[..]

dat 12 uur licht uit: was bij ons ook een regel maar kwam maar weinig van hoor (hehe sloten opde deur )
en die 25 kilometer lopen zijn in rome echt niet erg hoor, je ziet overal kei mooie dingen echt waar, is echt niet erg daar
Over dat kutgehucht: waar zitten jullie ergens in rome?
Busreis: ja op een gegeven moment wel gaar ja, maar ook wel melig hoor, en de heenreis is wel ok


Maar het ligt ook wel aan de groep waarmee je gaat, bij ons kende iedereen elkaar en mocht iedereen elkaar
  donderdag 8 april 2004 @ 20:18:12 #108
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_18283338
Morgen om 13:00 zit ik in de bus naar Rome .
pi_18283509
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:25 schreef Sumava het volgende:
dat 12 uur licht uit: was bij ons ook een regel maar kwam maar weinig van hoor (hehe sloten opde deur )
Herkenbaar! .
quote:
en die 25 kilometer lopen zijn in rome echt niet erg hoor, je ziet overal kei mooie dingen echt waar, is echt niet erg daar
Ja, dat klopt! Echt mooi! Alleen op een dag hadden we spreekbeurtjes op het Forum Romanum. Wegens handelingsdeel ofzo. En toen moesten ook mensen hun spreekbeurt houden over het afgrijselijk lelijke Vittor Emmanuel II-ding. En dat is vanaf het Forum nogal een eindje wandelen. Vanaf de berg van de Palatino (toch?) had je er ook uitzicht over, dus eigenlijk zouden we daarvandaan de spreekbeurtjes over VE luisteren. Maar toen gooide een meisje roet in het eten. Mevrouw zou en moest erbij staan. .

M'n voeten waren best uitgeput na een weekje Rome.
pi_18297556
De Vitoria Emanuel Afschuwelijk ding inderdaad! Verder is heel Rome schitterend , ik ben er (gelukkig) niet met school ofzo geweest dus geen spreekbeurten en 12-uur licht uit gedoe .

Ik heb ook onwijs veel gelopen maar het is het zeker waard. Dus neem goede schoenen mee! Bovendien zal het er nu al heerlijk weer zijn . Bofkont!
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:50:12 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18306101
Nog 2 weekjes, dan ben ik er!
Heb er wel heeeeeeeeeeel veel zin in!
  vrijdag 9 april 2004 @ 18:56:04 #112
53866 moniek
met i-e-k
pi_18306225
ben ook met school een week in Rome geweest, mooiste plek waar ik ÓÓÍT geweest ben!!! ik hou van die stad!!!
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
  vrijdag 9 april 2004 @ 22:18:27 #113
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_18310637
Ben net weer terug van een lang weekend te Roma. Weinig geslapen, veel gelopen, veel gegeten, veel gezien en veel uitgegaan. Het weer zou zeer slecht zijn, geen zon, veel bewolking en heel veel kans op regen. Uiteindelijk 3 hele dagen zon en 1 dagje maar regen. Kan niet wachten totdat ik er weer naar toe kan. Die mentaliteit, chaos, drukte maar ook rust in de parken. Voor mij de stad! Genoeg motivatie om maar eens een echte cursus italiaans te leren. non vedo l'ora per tornare alla roma!!
Superhero to the rescue!
pi_18325241
Ik zat 4 januari ZONDER jas op het St.Pietersplein te zonnen!!
  zaterdag 10 april 2004 @ 22:55:53 #115
43497 Afunados
Get Therapy
pi_18333148
Volgend jaar ga ik er ook drie maanden bivakkeren
pi_18358594
ik ben in rome geweest met oud & nieuw (7 dagen daar omheen), niet met school.
ik zou het iedereen aanraden, prachtige stad, geweldige oud & nieuw!
pi_18364251
Oud & Nieuw daar is zeker gaaf! Eerst op een geweldig uitzichtpunt op 12 uur gewacht (met ieder een fles champagne ), en daarna hebben we de hele nacht op straat gelopen (waar we heen gingen weet niemand meer..) Maar iedereen is zooo aardig en we hebben zo veel leuke mensen gesproken .
pi_18366637
bij ons hetzelfde...
we gingen eerst wat drinken, toen naar de spaanse trappen lopen, en daar superveel mensen ontmoet, en we zijn de hele nacht door de stad blijven struinen.
geweldig, ik wil het liefst dit jaar weer!
pi_18395248
Ik ben net terug uit Rome en wil even kwijt dat iedereen die er leuk wil uitgaan, naar Trastevere en het Campo dei Fiori MOET!



Zo, dat was mijn bijdrage.
"I'm a reasonable man, get off my case"
pi_18472612
Volgende week... Zit ik in Rome!!!!
  vrijdag 16 april 2004 @ 20:56:52 #121
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_18476472
O.M.G.

Ik ben net een paar uurtjes terug en het was echt te gaaf voor woorden! We hebben echt vreselijk veel gezien en het was allemaal zo mooi en zo fantastisch en ik zit onder de blaren en ik heb overal pijn maar dat boeit me niet en het was geweldig en het weer was nog geweldiger en ons hotel was vies en bleh maar dat boeide niemand en argh.

.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:03:55 #122
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_18871602
Zo, net terug uit rome
5 dagen geweest, leuke stad, al was het wel enorm goor. Overal zwerfvuil, vieze gebouwen, vieze straten... echt opvallend. Mooie dingen waren er gelukkig ook in overvloed: vooral de Engelenburcht vond ik erg aantrekkelijk. Het colosseum viel zwaar tegen en het forum was 'wel leuk', maar verbleekte zwaar bij het iets buiten de stad gelegen Ostia Antica: dat is gewoon een hele stad uit het begin der jaartelling die nog erg oke is gebleven.

Spaanse trappen waren idd erg leuk. Was er op 1 mei 's avonds laat, en er was een of ander feest ergens in de stad geweest ofzo, dat plein zag zwart van de mensen en stond vol met politie...

Tastevere (spelling?) viel me een beetje tegen. Kwam een beetje op me over als een troosteloos wijkje, waarin weinig te beleven viel... heel erg stil op straat ook steeds.
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:48:21 #123
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_18934159
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 22:55 schreef Afunados het volgende:
Volgend jaar ga ik er ook drie maanden bivakkeren
Mazzelaar!
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:24:38 #124
43497 Afunados
Get Therapy
pi_18935021
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:48 schreef ZIOPPA het volgende:

[..]

Mazzelaar!
pi_18951674
Ik zal even wat foto's planten .


De straten over met Oud & Nieuw


De engelenburcht in het zonnetje.


Met redelijke Oud & Nieuw-kater voor de St. Pieter.


Beetje kutweer maar: steen is okay


Het Colosseum in het avond licht (Ik vond het Colosseum overigens helemaal NIET tegenvallen!)


Uitgaan tussen de Italiaanse knullen .


Binnen in het Colosseum.


Op de koepel van de St. Pieter, zeker 2 uur voor in de rij gestaan maar het was het echt dubbel en dwars waard! Wat een ongelofelijk uitzicht . Zeker doen als je de kans krijgt!

pi_20852395
Ik ga 2e week van augustus ben benieuwd, foto's zijn kewl, ga zeker ook op die koepel!
pi_20890933
Ik heb even een vraag over het vliegen naar Rome. Is het met 30 euro verschil op een ticket het waard om naar Campioni te vliegen en daar met veel moeite naar Termini of kan ik beter 30 euro meer betalen voor een ticket en dan relaxed vanaf schiphol vliegen naar Fuciomi en dan snel met de trein naar Termini.

Daarnaast wil ik weten of het weer enigzins aangenaam is in februari (ik hoef geen 15 graden ofzo, maar dat het niet de hele dag regent bv.). En als laatste wil ik graag weten of het te doen is met de trein naar Napels (pompei) voor 1 dag en hoeveel dit kost.

Bij voorbaat dank
  dinsdag 27 juli 2004 @ 17:17:06 #128
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_20892304
Vanaf Fiumicino zit je voor 4 euro in ruim een half uur op termini met de gewone trein (niet de Leonardo expres, die is veel duurder en maar iets sneller). Stuk makkelijker dan vanaf Ciampino. In februari kun je van alles verwachten: mooie voorjaarsdagen met een temperatuur rond 15 graden, maar ook troosteloze motregen de hele dag...
Een dagje naar Napels kan wel als je heel vroeg vertrekt (het is meen ik 3 uur reizen met een snelle trein), maar ik zou het een beetje zonde van mijn tijd vinden, zeker als je naar Pompei wilt, waar je eigenlijk echt een hele dag voor nodig hebt. Voor pompeii moet je vanuit Napels de circumvesuviano-trein hebben, en die reis duurt toch ook al gauw drie kwartier. Tel uit je winst...
Napels is echt een aparte reis waard: het Nationaal Museum, Pompeii, Herculaneum, Solfatara, Capri, de Golf van Sorrento... Ahhh...
It's not a lie, if you believe
pi_20900363
Ik weet inderdaad niet of Pompeij de moeite is, een bezoek aan Ostia Antica (vanuit Rome heel makkelijk en voor 1 euro te bereiken) is wel enorm vet, vooral de fresco's...

ik ben zelf ook naar Tarquinia geweest, wat 100km boven Rome ligt. Als je meerdere dagen naar Rome wil is dit de perfecte plek om even aan zee uit te rusten van de drukke stad. En er zijn erg mooie tombes van de Etrusken... Zeker de moeite waard....

als iemand van plan is om er naar toe te gaan, laat het me even weten, dan mag ie nog de groeten doen aan Francesco van de toerist informatie.
Spread your love like a fever!
pi_20904513
Okeej bedankt! Dan vlieg ik wel naar Fiumicino met Virgin Express (weet iemand of dit een beetje goede vliegmaatschappij is?). Voor diegene die naar Campioni willen, Ryan Air vliegt er nu heen vanaf Eindhoven. Napels laat ik wel zitten, kost alleen maar geld en je bent na 1 dag helemaal kapot, terwijl het eigenlijk mijn bedoeling is om Rome te bezoeken. Heb ik weer een reden om die kant op te gaan . Hotels zijn er in overvloed, alleen volgens mij zijn er heel veel van die veredelde hostels, waar ik nu even geen zin in heb. Voor verblijf ga ik denk ik naar http://raganelli.hotelinroma.com/?source=googles-rome. Het is opzich een duur hotel, maar in de winter wel betaalbaar voor zijn 2-en. Heeft iemand ervaring met dit Hotel? En verder hopen dat het mooie voorjaarsdagen worden
pi_20905374
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:36 schreef PhoolieEdje het volgende:
Okeej bedankt! Dan vlieg ik wel naar Fiumicino met Virgin Express (weet iemand of dit een beetje goede vliegmaatschappij is?). .(...) En verder hopen dat het mooie voorjaarsdagen worden
Virgin Express vond ik keurig, ook de goedkoopste die we konden vinden (A'dam -Termini 170 Euro).

Mooie voorjaarsdagen zal je zeker hebben . In Januari had ik er al een stralende zon .
  woensdag 28 juli 2004 @ 10:44:01 #132
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_20905532
Roma .
pi_20911957
virgin is inderdaad ok, vanuit brussel altijd goedkoper dan vanaf schiphol, ik had wel last van een belg die zijn stoel naar achteren deed en vertikte om hem weer naar voren te zetten, daar zat ik dan met mijn lange benen, hier kon virgin natuurlijk niets aan doen, maar de stewardessen wilden ook niets doen, redelijk boutvliegreis heb je dan
Spread your love like a fever!
pi_20920468
2 vliegtuigtickets gekocht bij Virgin, voor 87 euro per persoon inclusief belastingen enzo . Ze hebben een actie voor als je vroeg boekt (voor 2005 dus). Dus relaxed vliegen vanaf schiphol naar hoofdvliegveld van Rome. En ook voor mensen die eens naar Milaan willen .
pi_20954269
wat gaaf je foto's karoltje
ik ben er in april vier dagen geweest en vond het er ook helemaal te gek. Ga zeker weer terug.
Nu eerst volgende maand negen dagen naar Barcelona
This whole world is wild at heart and weird on top
  vrijdag 30 juli 2004 @ 16:03:22 #136
45698 thomas26
Huisnummer
pi_20956674
* thomas26 heeft 5 maanden in Rome gewerkt ... super tijd was het.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_20960451
Hoe zit het eigenlijk daar met de openbare wc's ik lees op een site dat het helemaal niks is en dat Rome in de zomer best wel stinkt buiten.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 13:20:00 #138
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_20973275
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:16 schreef NiXz het volgende:
Hoe zit het eigenlijk daar met de openbare wc's ik lees op een site dat het helemaal niks is en dat Rome in de zomer best wel stinkt buiten.
Heb geen enkele openbare WC gezien, inderdaad. Ja, in de metro, maar die is lang niet overal in de buurt, en meestal ook te goor om überhaupt de deurklink aan te willen pakken

En in de zomer wil er nog wel eens een beetje smog hangen boven de stad. Niet zo ernstig allemaal, nog prima te doen. Groter probleem in de zomer is de temperatuur: een stad bekijken bij +30 is geen pretje
pi_21038162
weet iemand waar ik ongeveer supermarkten kan vinden in het centrum van rome en weet iemand een paar namen van deze supermarkten???
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:15:04 #140
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_21039977
De Spar vlakbij het Pantheon. Met je rug naar het Pantheon de achterste straat links die op het Piazza Rotonda uitkomt
  Moderator dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:29:54 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21040300
Binnenkort ga ik met wat collega's naar Rome. Het grootste gedeelte daarvan heeft al een keer Rome bezichtigd. Kan iemand mij wat tips geven over leuke kleine musea, of aparte wijken waar je heen moet. Iets buiten de normale toeristische trekpleisters om dus.

Alvast bedankt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 21:34:40 #142
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_21040393
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:15 schreef Marinus het volgende:
De Spar vlakbij het Pantheon. Met je rug naar het Pantheon de achterste straat links die op het Piazza Rotonda uitkomt
Gaaaaaaaf, daar ben ik ook binnen geweest
Lekker culinair Italiaanse Pringles gekocht .
pi_21311996
ben in oktober in rome, nou wil ik uitgaan daar! Ik heb een paar name door gekregen, Alien en club piper. Mensen die weleens in rome uit zijn geweest die weten waar ik naartoe moet???
Ti voglio bene!
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:07:58 #144
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_21313483
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 19:50 schreef lenin het volgende:
weet iemand waar ik ongeveer supermarkten kan vinden in het centrum van rome en weet iemand een paar namen van deze supermarkten???
Er zijn er heel weinig, maar in het Termini Station zit er eentje. Niet goedkoop natuurlijk maar wel handig.
It's not a lie, if you believe
pi_21314793
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 22:10 schreef xxsaskiaxx het volgende:
ben in oktober in rome, nou wil ik uitgaan daar! Ik heb een paar name door gekregen, Alien en club piper. Mensen die weleens in rome uit zijn geweest die weten waar ik naartoe moet???
De 'Joia' is supergaaf . In de wijk Trastevere, geen entree geld, wel 10 euro voor een drankje (bier tot cocktail .) Goeie muziek, leuke mensen.
pi_21322678
thnx! Misschien ga ik wel een kijkje nemen
Ti voglio bene!
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:37:55 #147
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_21325230
mooie foto's. ik moet ook nog eens een keer naar Rome toe. Misschien toch eens een weekendje weg doen komend jaar
pi_21325314
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 21:34 schreef Douwe het volgende:

[..]

Gaaaaaaaf, daar ben ik ook binnen geweest
Lekker culinair Italiaanse Pringles gekocht .
Woei, ook geweest met wat mensen uit mn klas (was tijdens een weekje Rome met mn klas) . Lekker wat drank ingeslagen voor die avond.
pi_21355164
Niemand weleens in de alien of club piper geweest???
Ti voglio bene!
pi_21425578
ben net terug uit rome en was super tijd! rome is een mooie stad alleen die graffiti en bedelaars zijn jammer
  maandag 23 augustus 2004 @ 09:41:03 #151
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21479941
Hai hai,

We gaan 20 september tot en met 30 september naar Rome... Zijn er mensen die ook tegen die tijd die kant op gaan?!?! Wisten jullie trouwens ook al dat Ryanair vanaf 20 september OOK vanaf Eindhoven rechtstreeks naar Rome vliegt?!?!?! NIET DUUR!!! (en ik kan het weten ) Voor 150 euro incl. belastingen met 2 personen retour!!!!

Hi hi, Rome, here we come!!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_21618143
heeft iemand nog tips voor uitgaan in rome?
leuke discotheken of zoiets.
alvast bedankt
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_21672859
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:51 schreef kollie het volgende:
heeft iemand nog tips voor uitgaan in rome?
leuke discotheken of zoiets.
alvast bedankt
Ja, als je naar discotheken wilt, ga dan alleen in het weekend uit. Door de week is er op dat gebied echt niks te beleven. Dan is het meer gewoon wat gezellig praten op de Spaanse trappen, bij de Trevi fontein of iets dergelijks.

Dat klinkt raar voor een wereldstad als Roma, maar het is toch echt zo. Althans toen wij er waren hebben we 2 avonden (dinsdag en woensdag) kansloos door Rome gelopen opzoek naar discotheken waar wat te beleven is. We hadden van te voren al veel adressen opgezocht, maar al snel bleek dat er niks te doen was. Zo was Trastevere (een van de uitgaans wijken) nagenoeg verlaten.

In het weekend is het overal wel superdruk, en moet je wachten voor je ergens naar binnen kan. Entree is meetsal iets van 15 euro. Drankjes zijn ook erg duur (in de club waar wij zijn geweest 10 euro per drankje ).
pi_21678645
Als voorbereiding van mijn uitwisselingsreis naar Rome ( 7 dagen ) kwam een leraar op het idee om
quote:
een VVV-achtig praatje voor de klas te houden van ongeveer 5 minuten, waarin je dingen uitlegt over de niet zo bekende straatjes, restaurantjes, caféetjes, uitgaansgelegenheden e.d. Je snapt het wel. Alsof je je vriendin rondleidt in Rome
Dus ja. Daar ik zelf nog niet in Rome geweest ben, is het lastig om aan dit soort informatie te komen. En er zal vast wel iemand zijn hier met persoonlijke ervaringen of een goeie website of iets in die richting. bij voorbaat al dank


[ Bericht 4% gewijzigd door De_Warme_bakker op 01-09-2004 16:46:50 ]
pi_21824320
Rome nu ook vanaf Niederrhein te bevliegen met Ryanair => [low cost Airlines+luchthavens] reisinformatie en nieuws
  maandag 13 september 2004 @ 19:54:08 #156
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21930163
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:41 schreef Droeke het volgende:
Hai hai,

We gaan 20 september tot en met 30 september naar Rome... Zijn er mensen die ook tegen die tijd die kant op gaan?!?! Wisten jullie trouwens ook al dat Ryanair vanaf 20 september OOK vanaf Eindhoven rechtstreeks naar Rome vliegt?!?!?! NIET DUUR!!! (en ik kan het weten ) Voor 150 euro incl. belastingen met 2 personen retour!!!!

Hi hi, Rome, here we come!!!!
Jaa, ik!! Van 24 september tot 1 oktober ben ik in/bij Rome te vinden met school!!!.
Wij zitten op een camping 30 km van Rome af, aan het Lago di Bracciano! Schijnt een geweldig meer te zijn!!!

En waar zitten jullie gelegerd?
deze ruimte is te huur
pi_21950526
NU ben ik dus naar ROme geweest en nu kom ik erachter dat er nog een gedeelte is van ROME dat EUR heet met zeer mooie gebouwen enzo.. alleen op het internet wordt ik nu niet veel wijzer, krijg wel een kaart van het gedeelte maar ik weet niet waar het ligt in rome.. kan niks vinden.. iemand die er misshcien wat meer over kan vertellen? Lijkt wel een soort vaticaan maar dan met normale gebouwen...
pi_21950807
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:47 schreef NiXz het volgende:
NU ben ik dus naar ROme geweest en nu kom ik erachter dat er nog een gedeelte is van ROME dat EUR heet met zeer mooie gebouwen enzo.. alleen op het internet wordt ik nu niet veel wijzer, krijg wel een kaart van het gedeelte maar ik weet niet waar het ligt in rome.. kan niks vinden.. iemand die er misshcien wat meer over kan vertellen? Lijkt wel een soort vaticaan maar dan met normale gebouwen...
Gebouw door Mussolini ter ere van, ik geloof, een of ander Europees festival. Ze hebben er destijds een hele woonwijk voor platgelegd. Tis op dit moment een van de meest gewilde wijken in Rome om in te wonen en het bestaat voor een groot deel uit zeer pompeuze (fascistische) en grote gebouwen.

Tis trouwens met de metro te bereiken, als je er ooit nog eens heen wilt. Moet je de metro naar Ostia nemen.
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:22:20 #159
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21956873
gaan er binnenkort nog mensen die kant op?
deze ruimte is te huur
  woensdag 15 september 2004 @ 10:52:31 #160
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21964212
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:54 schreef Boeman het volgende:

[..]

Jaa, ik!! Van 24 september tot 1 oktober ben ik in/bij Rome te vinden met school!!!.
Wij zitten op een camping 30 km van Rome af, aan het Lago di Bracciano! Schijnt een geweldig meer te zijn!!!

En waar zitten jullie gelegerd?
Wij zitten aan de rand van de ring van Rome (ongeveer 1 km van het metrostation "Grottarossa"). Gaaf hoor!! Het begint nu al langzaam tijd te worden om erover na te denken wat ik in mijn koffer ga stoppen...

Hebben jullie (met school) een programma of informatieboek? Zou wel willen weten wat jullie zoal gaan doen...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  woensdag 15 september 2004 @ 18:28:41 #161
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21974486
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:52 schreef Droeke het volgende:

[..]

Wij zitten aan de rand van de ring van Rome (ongeveer 1 km van het metrostation "Grottarossa"). Gaaf hoor!! Het begint nu al langzaam tijd te worden om erover na te denken wat ik in mijn koffer ga stoppen...

Hebben jullie (met school) een programma of informatieboek? Zou wel willen weten wat jullie zoal gaan doen...
Ik heb wel een programma gekregen, alleen zeiden ze er bij dat da waarschijnlijk helemaal door elkaar wordt gegooid. We komen 's avonds niet vaak in Rome, dat is wel jammer nadat ik al de verhalen over de spaanse trappen enz heb gehoord Dan maar hopen dat er in Bracciano ook het een en ander te doen is

We gaan iig wel de standaard dingen bekijken zoals het Forum Romanum etc Wij gaan de 24ste weg en komen die zaterdag avond aan, en die zondag gaan we meteen een mis bijwonen in de kerk der Friezen. (Ben je eenmaal weg uit friesland... )

Wat gaan jullie dan doen?
Succes met je koffer btw
deze ruimte is te huur
  Moderator woensdag 15 september 2004 @ 19:07:46 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21975328
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:22 schreef Boeman het volgende:
gaan er binnenkort nog mensen die kant op?
eerste weekend van oktober
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 15 september 2004 @ 22:17:48 #163
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21981054
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:28 schreef Boeman het volgende:

[..]

Wat gaan jullie dan doen?
Succes met je koffer btw
Nou in ieder geval ook die standaard-dingen zoals forum romanum, en natuurlijk het vaticaan... Die Spaanse trappen lijken me ook erg gezellig 's avonds... We hebben een boekje gekocht dat wel de 'geheimpjes' prijsgeeft die Rome heeft. Alleen heb ik door mijn werk vooralsnog geen tijd gehad om echt een programma te maken Ach, daar heb ik in 3,5 uur vliegen nog wel tijd voor toch?!

Tja, mijn koffier... Vooralsnog staat die mij zielig aan te gapen in de gang, met zo'n blik van: "wanneer besteed je nou eens aandacht aan mij?". Ik denk dat ik zaterdag of zondag mijn koffer maar eens ga pakken. Maandag vertrekken we al Hmm toch eigenlijk al verrekte snel?!?!?
Morgen nog een erg drukke dag op mijn werk, maar vrijdag zal het wel lekker rustig zijn... Oeh het gaat toch al lekker snel...

A cat is a lion in a jungle of small bushes
  woensdag 15 september 2004 @ 22:42:46 #164
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21981953
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:17 schreef Droeke het volgende:

[..]

Nou in ieder geval ook die standaard-dingen
[blablabla]
Tja, mijn koffier...

Misschien kom ik je nog wel tegen dan

hmz, vliegen Ik ga lekker 27 uur in een bus zitten, naja, is ook eeh, ehm, leuk... :
En ben je al eens eerder in Rome geweest? of is dit echt de eerste keer (net zoals ik)
deze ruimte is te huur
  donderdag 16 september 2004 @ 09:44:50 #165
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21987657
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:42 schreef Boeman het volgende:

[..]

Misschien kom ik je nog wel tegen dan

hmz, vliegen Ik ga lekker 27 uur in een bus zitten, naja, is ook eeh, ehm, leuk... :
En ben je al eens eerder in Rome geweest? of is dit echt de eerste keer (net zoals ik)
Nee dit is echt de 1e keer! Mijn vriend is wel al een keertje in Rome geweest (toen ook met middelbare school; da's zo'n 9 jaar geleden) en die is echt heel enthousiast. We waren eigenlijk helemaal niet van plan om naar Rome te gaan (eigenlijk naar Barcalona) maar toen maakte Ryan bekend dat je ook vanaf 20 september vanaf Eindhoven direct kunt vliegen op Rome. En eignelijk wilden we al 5! jaar naar Rome toe (alleen was het steeds veeeeeeel te duur; tja we waren nog studenten toen...), dus toen dat eenmaal bekend werd, was de keuze snel gemaakt. Barcalona moet nog maar ff wachten tot het voorjaar denk ik... Alhoewel... Zoals het er nu uitziet moet ik voor mijn werk in maart naar Oslo en in augustus al naar Cyprus... Dus dat wordt al veel reizen... Maar wel erg leuk!!! Ik ben op beide plaatsen nog niet geweest...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 16 september 2004 @ 17:38:41 #166
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21998203
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:44 schreef Droeke het volgende:

[..]

Nee dit is echt de 1e keer! Mijn vriend is wel al een keertje in Rome geweest (toen ook met middelbare school; da's zo'n 9 jaar geleden) en die is echt heel enthousiast. We waren eigenlijk helemaal niet van plan om naar Rome te gaan (eigenlijk naar Barcalona) maar toen maakte Ryan bekend dat je ook vanaf 20 september vanaf Eindhoven direct kunt vliegen op Rome. En eignelijk wilden we al 5! jaar naar Rome toe (alleen was het steeds veeeeeeel te duur; tja we waren nog studenten toen...), dus toen dat eenmaal bekend werd, was de keuze snel gemaakt. Barcalona moet nog maar ff wachten tot het voorjaar denk ik... Alhoewel... Zoals het er nu uitziet moet ik voor mijn werk in maart naar Oslo en in augustus al naar Cyprus... Dus dat wordt al veel reizen... Maar wel erg leuk!!! Ik ben op beide plaatsen nog niet geweest...
Dan heb jij een lekkere baan lijkt me!!!! Wat voor baan is het?

Maar Oslo, noorwegen, ook errrgggg mooi!!!
deze ruimte is te huur
pi_22004056
Nog een maandje en dan ben ik ook weer in Rome (voor de 4e keer )
Ti voglio bene!
pi_22008274
Mijn pappie en mammie gaan in de herstvakantie naar rome toe samen met vrienden van hun
me zussie en ik mogen dit jaar nie mee zielig he
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:32:59 #169
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_22012355
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:38 schreef Boeman het volgende:

[..]

Dan heb jij een lekkere baan lijkt me!!!! Wat voor baan is het?

Maar Oslo, noorwegen, ook errrgggg mooi!!!
Ik doe onderzoek aan een universiteit (Assistent in Opleiding, ofwel AiO) en dat brengt met zich mee dat je naar congressen moet Balen, he? Ik denk dat ik als we naar Oslo gaan ook maar eens een weekje erachteraan moeten plannen. Ben er zelf nog nooit geweest. Oh ja en gisteren kwam ik erachter dat ik in mei een summerschool heb in Cyprus... Gaat goed dus volgend jaar
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:12:34 #170
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22035344
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:32 schreef Droeke het volgende:

[..]

Ik doe onderzoek aan een universiteit (Assistent in Opleiding, ofwel AiO) en dat brengt met zich mee dat je naar congressen moet Balen, he? Ik denk dat ik als we naar Oslo gaan ook maar eens een weekje erachteraan moeten plannen. Ben er zelf nog nooit geweest. Oh ja en gisteren kwam ik erachter dat ik in mei een summerschool heb in Cyprus... Gaat goed dus volgend jaar
Wat voor onderzoek doe je dan? Ik denk dat ik dat dan ook maar ga doen

zucht...
deze ruimte is te huur
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:25:02 #171
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22035534
Ik ga de 24e een week met school.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22035643
Romereis
Vaste kost voor ieder gymnasium volgens mij...
Wij zijn vorig jaar geweest, iets van 11 dagen. Eerst met de bus naar Venetie, savonds naar Florence, daar 2 dagen en nachten geweest en toen doorgereden naar Sienna en Napels. Daarvandaan nog naar Pompeii en nog wat dingen geweest en daarna nog iets van 5 dagen in Rome gezeten.
Die reis was echt fantastisch
Beetje té cultureel, want ik heb iedere kathedraal en alle musea in die steden ongeveer wel gezien, maar zeker wel geweldig
  Moderator zaterdag 18 september 2004 @ 15:26:55 #173
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22037708
Ik zoek dus nog een leuk restaurantje, waar je met een groep (20 man) kunt gaan eten.

Iemand tips?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22037845
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zoek dus nog een leuk restaurantje, waar je met een groep (20 man) kunt gaan eten.

Iemand tips?
Ik raad je in ieder geval aan om NIET bij het restaurantje El Secchio te gaan eten. Wij hebben daar met school gegeten, en dat was echt ranzig. En afgelopen jaar hebben ze dat bij ons op school al niet meer gedaan. Maar bij de school van BlaatschaaP zijn ze daar wel gaan eten, en ook toen was het kut. .

Wel lekker is het Pizza Forum. Ik weet alleen niet meer waar dat is. Maar ze hebben er heerlijke pizza's.
pi_22038245
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Wel lekker is het Pizza Forum. Ik weet alleen niet meer waar dat is. Maar ze hebben er heerlijke pizza's.
Het zal wel niet dezelfde zijn maar wij waren ook met een groep (80 man ofzo) een paar keer bij een hele grote pizzazaak gaan eten. Was erg lekker
Die zat zegmaar in een straatje waar je, als je het uitloopt, bij het Colloseum staat. Paar honderd meter er vandaan.
pi_22040875
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:28 schreef Boeman het volgende:

[..]

Ik heb wel een programma gekregen, alleen zeiden ze er bij dat da waarschijnlijk helemaal door elkaar wordt gegooid. We komen 's avonds niet vaak in Rome, dat is wel jammer nadat ik al de verhalen over de spaanse trappen enz heb gehoord Dan maar hopen dat er in Bracciano ook het een en ander te doen is
Ik ben deze zomer ook naar Rome geweest en wij lagen op 1 van de campings van Bracciano,
en ik kan je zeggen in Bracciano valt niks te beleven.
ooit komt er een einde aan het eind
  zondag 19 september 2004 @ 22:44:18 #177
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22069066
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 13:25 schreef R-Mon het volgende:
Ik ga de 24e een week met school.
Ik ga de 24e ook weg, maar dan 8 dagen . Waar verblijven jullie in/bij Rome?
deze ruimte is te huur
  zondag 19 september 2004 @ 22:45:12 #178
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22069093
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 18:11 schreef fingers het volgende:

[..]

Ik ben deze zomer ook naar Rome geweest en wij lagen op 1 van de campings van Bracciano,
en ik kan je zeggen in Bracciano valt niks te beleven.
hoe groot is het dan? is er bijv wel een supermarkt te vinden? want ik heb gehoord dat die daar ook heel schaars zijn...
deze ruimte is te huur
pi_22156255
Er zijn zover ik weet 3 supermarkten in Bracciano. En wat betreft grote er is 1 lange straat genaamd via Principe di Napoli dat is de straat van braccanio wat betreft winkels en horica, een echt centrum hebben ze niet.
ooit komt er een einde aan het eind
  donderdag 23 september 2004 @ 19:24:29 #180
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22157912
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:44 schreef Boeman het volgende:

[..]

Ik ga de 24e ook weg, maar dan 8 dagen . Waar verblijven jullie in/bij Rome?
Hotel Luciani
Via Milazzo 8
Rome

Dat is ergens boven het station. Minimeeten?
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ik raad je in ieder geval aan om NIET bij het restaurantje El Secchio te gaan eten. Wij hebben daar met school gegeten, en dat was echt ranzig. En afgelopen jaar hebben ze dat bij ons op school al niet meer gedaan. Maar bij de school van BlaatschaaP zijn ze daar wel gaan eten, en ook toen was het kut. .

Wel lekker is het Pizza Forum. Ik weet alleen niet meer waar dat is. Maar ze hebben er heerlijke pizza's.
*kijkt in programmaboekje...*

Alle diners behalve zondag bij Ristorante Il Secchio...
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  vrijdag 24 september 2004 @ 00:37:40 #181
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_22165163
Ineens heb ik zo veel zin om naar Rome te gaan. Maar zit er helaas voor mij voorlopig niet in. Voor de mensen die wel (kunnen) gaan: ga naar restaurant Duke's (vialle parioli 200). Ligt een stukje uit het centrum dus een taxi is een aanrader. Reserveer in de tuin en je hebt (bij mooi weer) gegarandeerd een fantastische avond. Het is niet op toeristen gericht, maar daardoor vindt het personeel het nog leuk als er toeristen komen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  Moderator vrijdag 24 september 2004 @ 08:40:11 #182
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22167414
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 00:37 schreef Everett het volgende:
Ineens heb ik zo veel zin om naar Rome te gaan. Maar zit er helaas voor mij voorlopig niet in. Voor de mensen die wel (kunnen) gaan: ga naar restaurant Duke's (vialle parioli 200). Ligt een stukje uit het centrum dus een taxi is een aanrader. Reserveer in de tuin en je hebt (bij mooi weer) gegarandeerd een fantastische avond. Het is niet op toeristen gericht, maar daardoor vindt het personeel het nog leuk als er toeristen komen.
* noteert deze tip.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 3 oktober 2004 @ 10:30:23 #183
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22368761
Wij hebben ook in Pizza Forum gegeten, die zit idd vlak bij het colosseum. Ook leuk was een terrasje tegenover het colosseum. Want daar moeten Asterix en Obelix ook in een herberg gezeten hebben (iets met een everzwijn)

de laatste dag hebben we gegeten in Don Quichot aan het piazza Navona. Dat vond ik persoonlijk wel behoorlijk iets lekkerder dan in pizza Forum. De bediening was daar ook erg leuk. Komt de ober om te vragen wie er wat drinken wil. Zegt hij zo tegen iemand 'jij wilt vast bier, want je hebt er een hoofd voor'
deze ruimte is te huur
  Moderator maandag 4 oktober 2004 @ 20:19:26 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22403786
Net terug uit Rome. Trasteverre is ontzettend leuk als je van slenteren door oude wijkjes en terrasjes met niet al te veel toeristen houdt. De toeristische trekpleisters links laten liggen en veel genoten van het lekkere eten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22405464
De vijfde klas vertrekt bij ons morgen. Ze gaan eerst naar Venetie, dan nog een paar andere plekken en daarna nog een dag of 5 in Rome zelf... en ik ben zoo jalours
pi_22422871
ben net terug...
erg erg erg erg erg leuk!!!!!!!
pi_22423945
Ik zat em echt te knijpen toen al die mensen vandaag in de bus stapten opweg naar een van de mooiste belefenissen uit hun leven tot nu toe. En het enige wat ik kon doen was ze uitzwaaien
IK WIL TERUG!!!
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:03:10 #188
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22490495
Ik heb wat foto's op m'n site gezet voor geïnteresseerden.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22500518
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:03 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb wat foto's op m'n site gezet voor geïnteresseerden.
Gaaf man! Ik herkende echt alles
Hier staan mijn foto's van vorig jaar http://www.thomas-b.com/rome/
pi_22500591
Volgens mij is het ook echt een stad waar je verliefd op blijft.
Ik ben net naar Barcelona geweest maar mijn hart ligt toch meer in Rome

Leuk die foto's!!
Heb er in april vier geweldige dagen gehad
This whole world is wild at heart and weird on top
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 17:58:11 #191
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22514564
Iedereen zal het wel hebben: je komt thuis en wilt direct terug naar die FANTASTISCHE stad. Ook mijn Romereis foto's staan lekker onlijn -> www.e-rover.nl

Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen niet van Rome kunnen houden...
deze ruimte is te huur
pi_22521992
Rome
pi_22523747
ik studeer inmiddels Italiaans en wil volgend jaar in Rome gaan studeren/wonen
Doei.
pi_22523817
oh, en mijn romereis is alweer 2.5 jaar geleden, met als hoogtepunt het forum romanum bij zonsondergang

maar ik ben een klassieken-freak, en een renaissance freak (ga er volgend jaar kunstgeschiedenis bij doen), en dan hopelijk lesgeven op mn oude middelbare school, en dan mee op RomeReis

En ook wij sliepen trouwens midden in het centrum, in een kloostertje achter de Piazza Navona, avondklok van 11 uur, en GODDELIJKE pasta bij het middageten
Doei.
pi_22524186
Forum Romanum heb ik mijn scriptie over gedaan... is idd mooie plek en heb er ook mooie fotos van.
Piazza Navona... remind me... naam zegt me wel wat.
Wij zaten in een of ander zeer aftans hotel in de buurt van het centraal station en de plee zat altijd verstopt en we molden de lift altijd
's ochtend moesten we ontbijten in een restaurantje aan de overkant maar dat was daar zo smerig dat wij gewoon altijd ergens lekker een broodje gingen halen en lekker capuccino gingen drinken. Dan liep je nog even over de markt en haalde je vers fruit en kon je er weer de hele dag tegenaan

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2004 00:44:04 ]
pi_22529287
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 00:28 schreef Faithy het volgende:
oh, en mijn romereis is alweer 2.5 jaar geleden, met als hoogtepunt het forum romanum bij zonsondergang
De mijne alweer 5 jaar geleden en ben er sindsdien niet meer geweest
pi_22529684
Ik ben tweemaal in Rome geweest. De eerste keer op Romereis met school, de tweede keer samen met mijn vader. Ik ben verliefd op Rome. Ik heb eeuwig en altijd heimwee naar Rome. Als ik ooit emigreer, ga ik naar Rome.
pi_22529740
Zouden er mensen bestaan die na 1 keer Rome niet meer terugwillen?
pi_22529777
Ik vermoed van niet. Rome is magisch.
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:49:52 #201
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22530423
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 00:43 schreef Thomas B. het volgende:
Piazza Navona... remind me... naam zegt me wel wat.
Dat is dat plein waar je voor twee euro een hele berg ijs krijgt (veel goedkoper en lekkerder dan hier).
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22530490
De ijszaak bij de Trevi-fontein, DIE is lekker!!!
pi_22530511
Als je trouwens naar Rome gaat, bezoek vooral de catacomben (aan de oude Via Appia), dat is geweldig!
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:59:10 #204
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22530560
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De ijszaak bij de Trevi-fontein, DIE is lekker!!!
Daar ben ik ook geweest, maar het regende en ik zat vol.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22530626
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:59 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Daar ben ik ook geweest, maar het regende en ik zat vol.
Het is daar wel altijd beredruk. Je gaat eerst naar de kassa, dan zeg je hoeveel bolletjes je wilt, die betaal je en dan krijg je een bonnetje. Dan moet je op je beurt wachten om smaken te kiezen. Ik raad iedereen aan om vast te gaan uitzoeken als je nog achteraan staat, want je voelt je nogal gehaast als er 100 mensen achter je staan te wachten en dan kies je zomaar wat smaken. Terwijl ze vele tientallen bijzondere smaken hebben. Dus, vooral geen haast maken om aan de beurt te komen.
pi_22530655
En als je goedkoop en lekker pizza e.d. wilt eten, moet je in de studentenwijk achter Termini (centraal station) zijn. In de rest van de stad betaal je je vaak blauw/
pi_22530770
Nog een absolute aanrader: De Krypt der Kapucijnen (nee, geen bonen, dat zijn monniken). Een kelder vol met kunstwerken gemaakt van menselijke botten:



Eén van de best bewaarde geheimen van Rome...
pi_22530837
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je goedkoop en lekker pizza e.d. wilt eten, moet je in de studentenwijk achter Termini (centraal station) zijn. In de rest van de stad betaal je je vaak blauw/
Ja in die wijk zat ons crappie-hotel... daar was ook iedere dag een fruitmarkt waar we lekker vers fruit gingen halen
pi_22530863
De Krypt der Kapucijnen is trouwens te vinden vlakbij de Plaza Barberini in de Kerk van de Onbevlekte Ontvangenis.
pi_22530887
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:49 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Dat is dat plein waar je voor twee euro een hele berg ijs krijgt (veel goedkoper en lekkerder dan hier).
Owja tuurlijk! Dat enorme plein
's avonds heb je daar al die chinezen die je van die prullen willen verkopen waar je zo lekker op kan afdingen

Daar vlakbij heb je campo di fiori. Daar zit een irish pub, The Drunken Ship, en daar was op woensdagavond, onze laatste avond, zoveel heineken als je wilde voor 5 euro 1 uur lang. Toen kwamen we nog een kerel tegen waar we een praatje mee gingen maken en die ging ons allemaal shots geven. We waren allemaal zooo kneiter lam toen
En toen moesten we nog naar het hotel waar we echt een uur te laat aankwamen. Toen hebben we daar voor de deur met allemaal leraren erbij ons helemaal leeg zitten kotsen
Ik de volgende dag naar een van die leraressen... het spijt me mevrouw, dit had niet mogen gebeuren blablabla. Zij zo: Ahjo geeft niet... dat kan gebeuren

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2004 13:22:02 ]
  zondag 10 oktober 2004 @ 13:20:16 #211
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_22530916
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De ijszaak bij de Trevi-fontein, DIE is lekker!!!
nee, bij de piazza navona moet je zijn. 2 bolletjes ijs voor 2 euro en je krijgt het niet eens op. Super lekker en super veel en te veel smaken. En als je precies wil weten waar ie zit dan roep je maar.
Life is easy with your eyes closed
pi_22530997
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:15 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja in die wijk zat ons crappie-hotel... daar was ook iedere dag een fruitmarkt waar we lekker vers fruit gingen halen
Crappy hotels zijn oké.

Voor iedereen die niet met school naar Rome gaat, maar er gewoon eens zelf naartoe wil, kan ik het huren van een huisje via http://www.casavacanza.nl van harte aanraden. Wij hadden het appartementje bij Ostia Antica (http://www.casavacanza.nl/index-nl-omgeving-rome.htm), je bent zo met de trein midden in Rome en je zit in een rustige, mooie omgeving voor een prima prijs. De eigenaresse van het huis komt uit Nederland. Je kunt worden afgehaald van het vliegveld.
pi_22531087
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Crappy hotels zijn oké.
Als de wc altijd verstopt zit, de badkamers letterlijk uit elkaar vallen van ellende en je altijd een koude douch hebt met een straal die ik nog kan pissen vind ik het wel een beetje overdreven
Ze zaten eerst in een ander hotel tegenover Tremini maar daar waren ze uitgeschopt dus daar mochten wij toen niet meer heen
pi_22531107
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:33 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Als de wc altijd verstopt zit, de badkamers letterlijk uit elkaar vallen van ellende en je altijd een koude douch hebt met een straal die ik nog kan pissen vind ik het wel een beetje overdreven
Ze zaten eerst in een ander hotel tegenover Tremini maar daar waren ze uitgeschopt dus daar mochten wij toen niet meer heen
Ons hotel viel nog mee. Er zaten duiven in de badkamer, de hotelkamer is één maal overstroomd en voor de broodjes die we bij het ontbijt kregen had je een cirkelzaag nodig. Verder hebben we er veel plezier gehad.
pi_22531127
Ontbijt in Italiaanse hotels/jeugdherbergen is not-done heb ik wel in de gate gekregen.

Ga die link trouwens effe bookmarken... is idd best te doen.
pi_22531181
Ze zijn wel een stuk duurder geworden sinds twee jaar terug, maar de prijzen zijn nog steeds oké, vooral gezien de mooie locaties die ze bieden.
pi_22586601
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nog een absolute aanrader: De Krypt der Kapucijnen (nee, geen bonen, dat zijn monniken). Een kelder vol met kunstwerken gemaakt van menselijke botten:

[afbeelding]

Eén van de best bewaarde geheimen van Rome...
Vanochtend nog op discovery een documentaire over Rome. Jaarlijks bezoeken 170.000 mensen die crypte, dus zo geheim is dat nu ook weer niet
pi_22592179
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:26 schreef veekeend het volgende:

[..]

Vanochtend nog op discovery een documentaire over Rome. Jaarlijks bezoeken 170.000 mensen die crypte, dus zo geheim is dat nu ook weer niet
Da's een heel klein aantal vergeleken bij de normale bezienswaardigheden in Rome. De Crypte is niet zo bekend en staat zeker niet in alle resigidsen, dus 't is gewoon een leuke tip voor als je er voor het eerst heengaat en iets bijzonders wilt zien.
pi_22626209
Morgen ROMA!!!
Ti voglio bene!
pi_22626542
Heel veel plezier in Roma Aeterna!!!
pi_22626906
Rome was echt zo geweldig bij ons. Ben in juli van dit jaar geweest.
Elke avond naar de spaanse trappen en daar 3 a 4 0.66 liter flessen lauw bier opzuipen
Weer aangeschoten terug naar het hotel, hele avond lullen, 2 uur slapen, 7 uur op, hele dag lopen en dan weer aan het pils. Laatste avond was ergst... volgende ochtend om 7 uur opstaan terwijl je gewoon nog aangeschoten bent en dan zo rond 11 uur sochtends komt de kater waar je dan nog de hele dag mee rond sjouwt.
We zaten midden in het centrum dus was wel echt zwaar relaxed. Kregen ook te eten in de hotel, elke middag en avond pasta.. blegh... heb het uiteindelijk wel redelijk leren eten daar
Jupiler is goed
pi_22627071
Ehm... Alles wat je nu verteld had je thuis ook kunnen doen. Je gaat toch niet naar Rome om te zuipen?
pi_22627452
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ehm... Alles wat je nu verteld had je thuis ook kunnen doen. Je gaat toch niet naar Rome om te zuipen?
Neuh, de romeinse overblijfselen waren ook leuk. Kerken interesseren me verder niet.
Ik had vooral zin in de Romereis vanwege de gezelligheid en de sfeer enzo. Zo s'avonds op de spaanse trappen. HEERLIJK

Wij trouwens zo'n gast bij ons in de klas die met een strohoed op en een roos alle lekkere wijven afging. Laatste avond had ie eindelijk succes
Jupiler is goed
pi_22627848
Ik vind de prachtige kerken juist het mooist aan Rome...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:10:33 #225
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_22628484
Morgen gaan we naar ROME!!! (Ik dan..)
pi_22628759
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:44 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Morgen ROMA!!!
Bij ons komen ze morgen terug... have phun
pi_22628808
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ehm... Alles wat je nu verteld had je thuis ook kunnen doen. Je gaat toch niet naar Rome om te zuipen?
Mja allebei natuurlijk.
Bij ons werd het culturele gedeelte nogal overdreven naar mijn mening. Het was 35 graden en het was echt 10 dagen lang italie doorcrossen van kerk naar museum naar beeld en weer naar een obelisk of weet ik het allemaal. Dat doe je dan overdag. En dan 's avonds zuipen
Das toch redelijk?
pi_22628925
Tja, ik vond het zonde om tijdens mijn Rome-reis te gaan zuipen eigenlijk. Maar ja, ik ben dan ook zo'n nerd die werkelijk geïnteresseerd is in al die obelisken, kerken en ruïnes...
pi_22629078
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:20 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Mja allebei natuurlijk.
Bij ons werd het culturele gedeelte nogal overdreven naar mijn mening. Het was 35 graden en het was echt 10 dagen lang italie doorcrossen van kerk naar museum naar beeld en weer naar een obelisk of weet ik het allemaal. Dat doe je dan overdag. En dan 's avonds zuipen
Das toch redelijk?
Idd
Jupiler is goed
pi_22629088
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, ik vond het zonde om tijdens mijn Rome-reis te gaan zuipen eigenlijk. Maar ja, ik ben dan ook zo'n nerd die werkelijk geïnteresseerd is in al die obelisken, kerken en ruïnes...
Nee dat is niet nerd. Ik vond heel veel wat ik gezien heb ook prachtig en ik was vaak erg onder de indruk. Ben er ook trots op dat ik het gezien heb
Maar... ik houd ook erg van zuipen en ik vond dat dat perfect samenging eik. Behalve dat je om 8 uur half 9 uit bed moest
pi_22629175
Ach ja, smaken verschillen. Ik drink nooit dus het is niet zo vreemd dat ik het toen ook niet deed.
pi_22629398
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ach ja, smaken verschillen. Ik drink nooit dus het is niet zo vreemd dat ik het toen ook niet deed.
fair enough
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:48:29 #233
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_22637266
Nog een vraagje aan boeman: Stonden jullie op zondag 26 september rond kwart voor 5 met jullie school voor de Chiesa del Gesu? Volgens mij heb ik jullie toen gezien (weet het niet zeker hoor! Maar het was de 1e Nederlandse groep die ik in 10 dagen Roma ontmoet heb, met een hele horde studenten van een jaar of 17/18/19 jaar??? Zou wel leuk zijn als jullie het echt waren namelijk, hihi)
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  maandag 18 oktober 2004 @ 12:41:32 #234
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22698727
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 11:48 schreef Droeke het volgende:
Nog een vraagje aan boeman: Stonden jullie op zondag 26 september rond kwart voor 5 met jullie school voor de Chiesa del Gesu? Volgens mij heb ik jullie toen gezien (weet het niet zeker hoor! Maar het was de 1e Nederlandse groep die ik in 10 dagen Roma ontmoet heb, met een hele horde studenten van een jaar of 17/18/19 jaar??? Zou wel leuk zijn als jullie het echt waren namelijk, hihi)
Volgens mij waren wij da nie. Rond die tijd hingen we nog rond op het sint-pieter plein, of liepen we naar de bus toe.

Ik weet zo niet waar de Chiesa del gesu is, maar als hij op de weg ligt van de Sint Pieter, via Engelenburcht naar Piazza Cavour dan zou het nog kunnen, maar kdenk het niet
deze ruimte is te huur
pi_22720973
Wow, wat een geinige reacties hiero. Als ik dat zo hoor en zie, moet ik er eens heen gaan met mn meisje.

(alleen ik heb geen geld )
pi_22721047
Roma AMOR ROMAnce

Ik ben er 2x een weekje geweest (2001 en begin dit jaar, beide voor voetbal trouwens..Forza Lazio!) en ik wil zooo graag weer terug!
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De ijszaak bij de Trevi-fontein, DIE is lekker!!!
die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote dicht bij het Pantheon, wat een keuze aan ijs zeg, honderden!!! Heb ik het lekkerste ijs OOIT gehad, eerlijk waar!

Iemand trouwens bekend met het Yellow Hostel?

[ Bericht 12% gewijzigd door Smeich op 19-10-2004 12:22:08 ]
pi_22721055
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:29 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee dat is niet nerd. Ik vond heel veel wat ik gezien heb ook prachtig en ik was vaak erg onder de indruk. Ben er ook trots op dat ik het gezien heb
Maar... ik houd ook erg van zuipen en ik vond dat dat perfect samenging eik. Behalve dat je om 8 uur half 9 uit bed moest
Klopt ja. Vroeg eruit en 's nachts laat en bezopen erin. Best vermoeiend zo'n reis maar heb wel heel veel lol gehad en veel gezien van Rome (en Pompei).
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22724922
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt ja. Vroeg eruit en 's nachts laat en bezopen erin. Best vermoeiend zo'n reis maar heb wel heel veel lol gehad en veel gezien van Rome (en Pompei).
Jah toen wij er waren was het 35 graden... moet je voorstellen... met 35 graden een paar uur door pompeii huppelen
pi_22725053
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jah toen wij er waren was het 35 graden... moet je voorstellen... met 35 graden een paar uur door pompeii huppelen
Haha, tering. Ik kan goed tegen de warmte en hitte, maar met die temperatuur doe ik liever andere dingen.

Wij waren er in oktober, toen was het niet echt warm.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22725433
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Haha, tering. Ik kan goed tegen de warmte en hitte, maar met die temperatuur doe ik liever andere dingen.

Wij waren er in oktober, toen was het niet echt warm.
Nee bij ons gaan ze normaal ook in oktober... dit jaar ook weer.
Alleen wij gingen net na de zomervakantie.
Nadat we uit pompeii kwamen zijn nog naar wat zanderige, hete bedoelingen geweest en daarna zijn we naar zee gegaan waar we effe bij konden komen
pi_22726398
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:36 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee bij ons gaan ze normaal ook in oktober... dit jaar ook weer.
Alleen wij gingen net na de zomervakantie.
Nadat we uit pompeii kwamen zijn nog naar wat zanderige, hete bedoelingen geweest en daarna zijn we naar zee gegaan waar we effe bij konden komen
Da's ook wel lekker ff aan het strand relaxen. Dat konden wij dan weer niet in oktober. Wel 's avonds strandfeesten met Poolse dames uit ons hotel en Spaanse dames uit een hotel een paar honderd meter verderop.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22729546
Roma was weer leuk!!!! Uitgeweest, lekker geshopt, dingen bekeken, Ga over 3 weken maar weer denk ik
Ti voglio bene!
pi_22733888
Waar in Rome ga je uit als ik vragen mag?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:43:58 #244
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_22749462
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 12:41 schreef Boeman het volgende:

[..]

Volgens mij waren wij da nie. Rond die tijd hingen we nog rond op het sint-pieter plein, of liepen we naar de bus toe.

Ik weet zo niet waar de Chiesa del gesu is, maar als hij op de weg ligt van de Sint Pieter, via Engelenburcht naar Piazza Cavour dan zou het nog kunnen, maar kdenk het niet
Hhhmm, nee dus... de Ciesa del Gesu ligt bij de bruidstaart (ook wel het monument van victor emanuel de 2de). Ik heb trouwens het boek "het bernini misterie" gelezen vlak nadat we terug waren... WAT EEN GAAF BOEK!!! Als je van plan bent naar Roma te gaan, moet je dat echt lezen!! Het speelt zich af in Rome en beschrijft een aantal plaatsen en details heel goed! Nu heb ik niet alle details gezien, dus moet zeker terug Ik kan het echt aanraden als je van plan bent te gaan, of als je net terug bent (het is trouwens zowiezo een gaaf boek, dus je kunt het ook gewoon lezen als je verder niet in Rome geinteresseerd bent)
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_22749759
Ook 'De Ontdekking van de Hemel' is een aanrader voor Rome-fans.

Mijn docent noemde het monument voor Victor Emanuel 'De Suikertaart'. Ik vind het zelf een prachtig gebouw. Ben dol op kitsch.
pi_22749822
Ja, dat suikertaart heb ik ook wel eens gehoord ja. . En ik vind het oerlelijk. .

Het mooiste vind ik het Forum Romanum, 's avonds. . Tenminste, in mijn herinnering was dat het mooiste. .
pi_22750048
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 15:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ook 'De Ontdekking van de Hemel' is een aanrader voor Rome-fans.

Mijn docent noemde het monument voor Victor Emanuel 'De Suikertaart'. Ik vind het zelf een prachtig gebouw. Ben dol op kitsch.
heb em bijna uit
pi_22750100
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

heb em bijna uit
En heb je het Sancta Sanctorum (de Heilige Trappen) ook bezocht?
pi_22750156
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En heb je het Sancta Sanctorum (de Heilige Trappen) ook bezocht?
ongetwijfeld
pi_22750185
Mijn (oude) leraar Latijn wees ons er ook altijd op dat Roma het spiegelbeeld is van het Latijnse woord 'amor' (= liefde).
Dat is natuurlijk vast heel erg toeval, maar ik vind het niet gek. Want als je in Rome bent geweest, kan het niet anders dan dat je een beetje verliefd bent geworden op de stad.
pi_22750365
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:16 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ongetwijfeld
Als je het niet zeker weet, vast niet. Dat is waar mensen op hun knieën de trap opgaan. Die trappen zouden afkomstig zijn uit het paleis van Pontius Pilatus en het bloed van Christus zou erop liggen. Bovenaan is het Sancta Sanctorum, dat een belangrijke rol speelt in De Ontdekking van de Hemel.
pi_22750458
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je het niet zeker weet, vast niet. Dat is waar mensen op hun knieën de trap opgaan. Die trappen zouden afkomstig zijn uit het paleis van Pontius Pilatus en het bloed van Christus zou erop liggen. Bovenaan is het Sancta Sanctorum, dat een belangrijke rol speelt in De Ontdekking van de Hemel.
Dat zit pas achteraan zeker? Want ik heb het (volgens mij) nog niet gelezen.
Maar waar is de Sancta Sanctorum dan?
pi_22750834
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:28 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat zit pas achteraan zeker? Want ik heb het (volgens mij) nog niet gelezen.
Maar waar is de Sancta Sanctorum dan?
Bij de San Giovanni in Laterano. Aan een druk verkeersplein. Kerk aan de ene kant van de straat, gebouw met de Scala Santa (Heilige Trappen) aan de andere kant. Het Sancta Sanctorum bevindt zich bovenaan de Heilige Trappen, achter glas. Niemand weet wat zich in de kist bevindt. De Ark des Verbonds? De Tien Geboden? Alleen de Paus mag daar komen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:59:39 #254
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24414869
Weten jullie ook iets over de zee daar aan de kant van Rome? Volgens mij heet het daar de Tyrrheense zee, maar dat weet ik niet zeker. Ieder stukje heeft daar weer een andere naam dusss .

Maar zijn daar ook mooie stranden? Of is het allemaal plat en vol met duitsers?
deze ruimte is te huur
pi_24414910
Er zijn wel stranden bij Rome, maar ze zijn smal, je moet toegangsgeld betalen en strandzitjes huren enzo. Niks aan.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:24:45 #256
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24415314
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zijn wel stranden bij Rome, maar ze zijn smal, je moet toegangsgeld betalen en strandzitjes huren enzo. Niks aan.
en iets verder naar het noorden dan? blijft het zo smal en oninteressant?
deze ruimte is te huur
pi_24415356
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:24 schreef Boeman het volgende:
en iets verder naar het noorden dan? blijft het zo smal en oninteressant?
Weet ik niet. Ik weet alleen dat er verder naar het zuiden, richting Napels wel betere stranden zijn. Daar leek het althans op vanaf de snelweg.
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:59:18 #258
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24415935
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik weet alleen dat er verder naar het zuiden, richting Napels wel betere stranden zijn. Daar leek het althans op vanaf de snelweg.
ok dankje ,
is er ook iemand die wat weet over de stranden ten noorden van Rome?
deze ruimte is te huur
pi_24416613
ROME
pi_24416847
Toen wij in . . . Rome. . . . waren, hebben we een middagje doorgebracht in Ostia. Daar was het toen heel warm en met wat flesjes water was het daar ook lekker zonnen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:53:37 #261
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24417066
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Toen wij in . . . Rome. . . . waren, hebben we een middagje doorgebracht in Ostia. Daar was het toen heel warm en met wat flesjes water was het daar ook lekker zonnen.
In ostia ben ik nog nooit geweest, maar hoe ziet het er daar uit? En ist erg druk/ was het erg druk?

deze ruimte is te huur
pi_24417112
Ostia is een soort forum Romanum. Veel oude stenen bij elkaar enzo. Het was een havenstadje. Is maar een stukje met de trein van Rome vandaan. En er is wel strand bij in de buurt, maar dat hebben we toen niet uit kunnen checken.






Het is er heel mooi.
pi_24417290
Ja daar zijn ook wat mensen geweest die ik ken. Toen we een middag vrij hadden gingen er een zootje mensen naar het strand en ik geloof dat dat Ostia was. Volgens hun was het wel geck daar en je bent er zo met de trein vanuit het centrum.

Edit:
Of was ostia niet dat strand?


OT:
Jeff Buckley


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2005 20:07:16 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:13:34 #264
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_24417462
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:05 schreef Thomas B. het volgende:
Ja daar zijn ook wat mensen geweest die ik ken. Toen we een middag vrij hadden gingen er een zootje mensen naar het strand en ik geloof dat dat Ostia was. Volgens hun was het wel geck daar en je bent er zo met de trein vanuit het centrum.

Edit:
Of was ostia niet dat strand?


OT:
Jeff Buckley
Ostia Antica is het oude havenplaatsje (10x meer te zien dan in Forum Romano! Als je Ostia Antica al gezien hebt, is Forum Romano echt saai ). Ietsjes verder met de trein en je zit in het moderne Ostia, wat de meest verschrikkelijke badplaats is die je ooit in je leven zult treffen . t Is een verpauperde soort kermisachtige stad, waar je inderdaad nog moet betalen ook om het strand op te komen. Maar ja, er ís wel strand
pi_24417573
Ostia is geweldig! Ik heb hier een steentje uit een vloermozaïek in Ostia liggen...

Het strand bij Ostia in de buurt is zo'n betaalstrand als ik het mij goed herinner.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:21:15 #266
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24417626
Wel even de moeite waard dus

@Thomas B. : wat heeft wijlen Jeff Buckley ermee te maken??
deze ruimte is te huur
pi_24417858
Ik heb mn scriptie over het Forum Romanum gedaan
Maar Ostia ziet er ook wel erg mooi uit idd

Boeman... zie mijn plaatje en die van Tom_Tom
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:36:22 #268
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24417929
ey tof dat er zoveel ook naar rome zijn geweest met schiool
*ook met school gaat*
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:34:20 #269
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24419138
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:33 schreef Thomas B. het volgende:

[blablabla]

Boeman... zie mijn plaatje en die van Tom_Tom
[Totaal offtopic]
Owjaa nu je het zegt! Je haalt de intelligente mensen er wel meteen uit

Buckley
[/Totaal offtopic]


[ontopic]
[/ontopic]

[ Bericht 17% gewijzigd door Boeman op 05-01-2005 21:42:01 (intelligente tekst toevoegen) ]
deze ruimte is te huur
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:36:52 #270
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24419195
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:36 schreef fs180 het volgende:
ey tof dat er zoveel ook naar rome zijn geweest met schiool
*ook met school gaat*
ja ik ben er afgelopen jaar gweest!!
Het was echt geweldig hoor!
Eind september was ik er, en het weer was nog fantastisch, kwam terug in nederland: en ik kreeg zowat een spontane herfstdepressie

Wanneer ga jij erheen?
deze ruimte is te huur
pi_24419573
Rome

Ostia
pi_24420192
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:36 schreef fs180 het volgende:
ey tof dat er zoveel ook naar rome zijn geweest met schiool
*ook met school gaat*
gym zeker?
pi_24420468
Als ik dit jaar slaag voor m'n examen ga ik weer naar Rome. .
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:42:33 #274
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24420722
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:22 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

gym zeker?
ik zit niet op gym, maar ben wel naar Rome gweest met school. Dus da hoeft nie

maja, ik kreeg dan ook voorrang omdat ik 2 jaar gym heb gedaan
deze ruimte is te huur
pi_24421169
Ik was net na de zomervakantie dus wij liepen met 35 graden door heel Italie te puffen
Maar het was het meer dan waard

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2005 23:04:44 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:05:13 #276
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24421252
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ik was net na de zomervakantie dus wij liepen met 35 graden door heel Italie te puffen
Maar het was het meer dan waard
Tuurlijk!!
En al plannen om weer terug te gaan??
deze ruimte is te huur
pi_24421748
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:05 schreef Boeman het volgende:

[..]

Tuurlijk!!
En al plannen om weer terug te gaan??
altijd plannen ja
Nu nog uitvoeren
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:25:37 #278
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24421792
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

altijd plannen ja
Nu nog uitvoeren
Is bij mij meestal geen probleem

Maar ook al gepland wanneer je ze gaat uitvoeren?

[ Bericht 3% gewijzigd door Boeman op 06-01-2005 13:26:23 ]
deze ruimte is te huur
pi_24423683
Vorig jaar zat ik er gewoon .
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:29:29 #280
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24431281
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 00:34 schreef karoltje het volgende:
Vorig jaar zat ik er gewoon .


deze ruimte is te huur
pi_24543346
ik wil ook weer terug! rome is zo stoer!
pi_24543691
Ik heb altijd gezegd: als ik ooit ga emigreren, dan ga ik in Rome wonen.
pi_24546213
Als je een muntje in de Trevi-fontein hebt gegooid kom je toch binnen 10 jaar terug (of hoe dat verhaal ook gaat )

Maar dan heb ik in ieder geval nog 7 jaar om terug te gaan
pi_24547522
Ik nog negen jaar. Maar ik wist niet dat er een bepaalde periode aan verboden was. Ik dacht dat je dan gewoon 'ooit' terug zou komen.
pi_24548126
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik nog negen jaar. Maar ik wist niet dat er een bepaalde periode aan verboden was. Ik dacht dat je dan gewoon 'ooit' terug zou komen.
Hehe.. ja ik weet ook niet precies hoe het verteld werd.. stond denk niet echt op te letten toen we daar stonden en het verteld werd
pi_24548918
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:38 schreef Timmai het volgende:
Als je een muntje in de Trevi-fontein hebt gegooid kom je toch binnen 10 jaar terug (of hoe dat verhaal ook gaat )

Maar dan heb ik in ieder geval nog 7 jaar om terug te gaan
Ookal had ik geen muntje in de trevi-fontijn gegooid, ik weet zeker dat ik binnen 8,5 jaar nog wel een paar keer daar geweest ben
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:11 #287
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24559640
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:38 schreef Timmai het volgende:
Als je een muntje in de Trevi-fontein hebt gegooid kom je toch binnen 10 jaar terug (of hoe dat verhaal ook gaat )

Maar dan heb ik in ieder geval nog 7 jaar om terug te gaan
Toen ik een muntje in de Trevi-fontein had gegooid, kwam er een paar minuten later een soort zwerfster met een lange stok met een magneet eraan. Ze haalde daarmee alle muntjes uit de fontein. Ik weet dus nu niet zeker of het terugkom-verhaal voor mij wel telt.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:15:18 #288
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24559940
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:58 schreef Everett het volgende:

[..]

Toen ik een muntje in de Trevi-fontein had gegooid, kwam er een paar minuten later een soort zwerfster met een lange stok met een magneet eraan. Ze haalde daarmee alle muntjes uit de fontein. Ik weet dus nu niet zeker of het terugkom-verhaal voor mij wel telt.
In 2002 is er een man opgepakt die elke dag een paar honderd euro uit de fontein viste:



Later werd deze man vrijgesproken, want de rechter vond, dat als het werpen van muntjes in de fontein niet strafbaar is, je ze er ook ongestraft mag uithalen.

Naast zwervers etc. zijn ook allerlei mensen die het geld er uit halen en aan goede doelen schenken.


Bron: http://archives.cnn.com/2002/WORLD/europe/08/12/italy.fountain/
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24563809
Wow, elke dag een paar honderd euro, dan kun je gewoon leven van eens per week de Trevifontein leegvissen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:00:18 #290
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24564034
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wow, elke dag een paar honderd euro, dan kun je gewoon leven van eens per week de Trevifontein leegvissen.
Helaas, tegenwoordig wordt de Trevi-fontein 24 uur per dag bewaakt en al het geld gaat naar het goede doel.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24564120
Ja, ik weet het, ik was gewoon even aan het dromen. Nooit meer werken...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 15:07:52 #292
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24564160
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik weet het, ik was gewoon even aan het dromen. Nooit meer werken...
Begin je eigen Lupa_Solitaria-fontein hier in Nederland: je verzint er een mooie legende bij en cashen maar!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24564560
Ik vrees dat het niet echt storm zou lopen hier in Leeuwarden.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:02:51 #294
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24565074
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 15:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vrees dat het niet echt storm zou lopen hier in Leeuwarden.
Daar heb je een punt. Er is ook al een (grootachtige) fontein naast het Zaailand

Maar de Trevi-fontein: erg erg mooi!! Mooi helder water, en nog een mooie afbeelding ook! En behoorlijk groot natuurlijk! Ik had gedacht dat het veel kleiner zou zijn en dat het ergens aan een druk verkeersplein was ofzo. Maar toen ik het irl zag was het zeker indrukwekkend!

Net als heel Rome natuurlijk
deze ruimte is te huur
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:50:22 #295
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_24866650
Ach ja, de Romereis.. Voor mij is het inmiddels 6 jaar geleden, en ben nooit meer teruggeweest..

Maar:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik begin 2006 er vijf maanden ga 'studeren' en wonen .

Alsof dat nog niet genoeg is: ik krijg er ook nog een maand vakantie bij in de vorm van 4 weken taalcursus in de zomervakantie, alles tot aan de maaltijden toe wordt betaald, krijg ik een beurs voor. Heb net dit hele topic doorgelezen en heb er nu NOG meer zin in dan ik gisteren al had .
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_24867078
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:50 schreef _Kuch_ het volgende:
Ach ja, de Romereis.. Voor mij is het inmiddels 6 jaar geleden, en ben nooit meer teruggeweest..

Maar:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik begin 2006 er vijf maanden ga 'studeren' en wonen .

Alsof dat nog niet genoeg is: ik krijg er ook nog een maand vakantie bij in de vorm van 4 weken taalcursus in de zomervakantie, alles tot aan de maaltijden toe wordt betaald, krijg ik een beurs voor. Heb net dit hele topic doorgelezen en heb er nu NOG meer zin in dan ik gisteren al had .
juuust
Wat voor 'studie' is dat dan?
pi_24867219
Mooie bestemming, wil ik ook nog wel eens naartoe gaan. Naast NYC lijkt dit me ook ook erg mooi maar wel erg anders, Rome is toch wel de stad van de cultuur enzo. Me maar eens gaan inlezen hierin
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 21 maart 2005 @ 16:56:23 #298
56698 bubbelbobbel
scratching at the eight ball
pi_25638429
hoi,
weet iemand een mooie camping voor jongeren, aan het strand, omgeving Rome? Dus een plaats waar we aan zee zitten en met het openbaar vervoer makkelijk naar Rome kunnen ?
Ik las al dat Ostia een not done place to be is als strandganger. Iemand anders nog ideeen ?
www.goodfeather.tk Eastside Loungecore
  maandag 21 maart 2005 @ 16:57:11 #299
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25638445
Omdat mijn ander topic gesloten was.

Nu ga ik van de zomer naar Rome toe, en ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop hotelletje in de stad. Iemand tips.
Nu moet ik van Rome Ciampano naar de stad toe. Het beste kun je dit doen met de trein of gewoon met zon taxibusje.

Hebben nog dingen die je echt moet zien in Rome, maar niet beschreven staan in de meeste boeken.
Dus geen colloseum of de spaanse trappen want die zie ik toch wel

Alvast bedankt
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_25638728
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:56 schreef bubbelbobbel het volgende:
hoi,
weet iemand een mooie camping voor jongeren, aan het strand, omgeving Rome? Dus een plaats waar we aan zee zitten en met het openbaar vervoer makkelijk naar Rome kunnen ?
Ik las al dat Ostia een not done place to be is als strandganger. Iemand anders nog ideeen ?
hé dat wilde ik ook net vragen

Oja, hoe warm is het rond juli in Rome. En is dat een beetje uit te houden?
pi_25644033
Na Berlijn, Londen en Parijs ben ik zeer benieuwd naar Rome. Staat hoog op mijn stedenlijstje. Vanaf eindhoven vliegen met Ryanair was erg voordelig. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Die appartementen in Ostia zagen er overigens goed uit. Dichtbij en niet al te duur. Maar zijn er verder nog goede plaatsen om te overnachten aan te raden?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')