Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken. Vrij nemen kon ik niet zomaar doen want er is een werkoverleg en een evt. etentje (als de jubilaris tenminste niet nog steeds ziek is).
Heen valt te regelen voor me. Ik kan meerijden met iemand tot de Kralingse Zoom en dan de metro, maar dan niet terug, want werkoverleg dus.
Ik kon niet overleggen met het hoofd van de afdeling want die is skiën met andere collega's (personeelsuitje).
Vanochtend hoor ik dat de staking doorgaat. Net weer dat een staatssecretaris (of minister?) het toch weer aan gaat vechten.
Zo valt er toch niets te regelen
Boot of bus terug is ook geen optie want die gaan maar tot half 6, dan kan ik net zo goed weer met die collega terugrijden.
Ex wil eventueel wel ophalen maar weet niet hoe laat hij klaar is met werken (ik ook niet trouwens).
Ik heb nog wel een vriendin in Rotterdam, daar zou ik vast wel kunnen blijven slapen.
Maar mijn punt is dus gewoon: waarom kondigt de NS dat zo laat van tevoren aan
Doen ze dat nou gewoon om de reiziger te pesten en hun zin door te drijven
maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...
quote:Ja echt zwaaaaar kut!
Op 01 april 2001 15:11 schreef Vork het volgende:
En toch bennik zeker niet voor veel concurrentie enzo.. dan krijg je van die engelse taferelen...maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...
Vanmiddag is een bobo speciaal uit China teruggekomen om met de directie van de NS te praten over het werkrooster. Misschien dat op die manier nog van stakingen kan worden afgezien.
Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen (bleek bij de vorige stakingen ook te rijden). Is die er niet of rijdt hij vol door dan heb ik 10 minuten de tijd om mijn collega thuis te bellen (die geen mobiel heeft) om met haar mee te rijden.
Terug blijft nog steeds een raadsel (zie boven).
quote:Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen
quote:Het is dus niet gezegd dat ik die trein inkom he...
Op 01 april 2001 19:08 schreef Stranger het volgende:
Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Fijn is dat. Kan ik komende week ws 3 van de 5 dagen niet op mijn werk komen.
Op 01 april 2001 18:52 schreef Larissa het volgende:
De stakingen van donderdag en vrijdag zijn van een andere vakbond en ruim van tevoren aangekondigd.
hmz.. misschien kannik dan toch wat regelen nog..
slechte 2 aprilgrap hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 02-04-2001 09:11]
quote:Wat de reizigers van de NS vinden is allang bekend bij de NS, alleen doen ze net alsof ze allemaal tevreden zijn.
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
quote:Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
Klaagbaak
Zat 't weer 's tegen op school of je werk ? Spui je gal hier !
quote:Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....
Op 01 april 2001 13:36 schreef Larissa het volgende:Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken.
Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 16:15]
quote:Oh ja? Nou, ik heb anders geen radio op mijn werk aanstaan. Het schijnt in de Metro gestaan te hebben en ik had die ochtend alleen de Spits.
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:
Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
En al had ik het eerder geweten, dan nog viel er niets te regelen! Gisteravond was de staking "definitief": ik die lift dus geregeld voor het geval ik niet in de int. trein kon.
Pas na 12 uur vannacht werd de staking afgeblazen.
Ik las vanmiddag in de News.nl dat duizenden mensen dat dus niet gehoord hadden en dat het een chaos op de weg was.
Die hadden zeker ook "eerder kunnen weten" dat de staking weer afgelast was
Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.
quote:Voor mij zijn de vakbondsleden, het personeel en de directie allemaal gewoon de NS. Het is tenslotte 1 bedrijf en ze mogen onderling problemen hebben met elkaar, ze blijven toch allemaal directie van/medewerkers van de NS?
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:
Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
quote:Klopt niet. Ten eerste is het niet 'vakbonden' zoals je stelt maar vakbond. alleen de VVMC zou gaan staken, niet het FNV of CNV of wat dan ook.
Op 02 april 2001 19:43 schreef Larissa het volgende:Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.
Ten 2e maken ze er geen wellus/nietus spelletje van. De VVMC stelde gewoon: We gaan staken, mits.... heel simpel. Voor 0.00 uur moest de situatie dusdanig veranderd, verbeterd zijn dat een staking niet nodig zou zijn of in ieder geval voorlopig niet nodig zou zijn. Nu is die verbetering opgetreden na dat overleg tussen Netelenbos en de NS directie, dus ging de staking niet door. Simpel toch?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 20:37]
quote:Het is meer de directie die meent zo met het personeel om te kunnen en moeten gaan. De acties van de vakbonden en het personeel zijn reacties...
Op 02 april 2001 14:29 schreef Larissa het volgende:
Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Net of de vakbondsleden zich daar iets van aan zouden trekken. Die trekken zich al niets van de directie aan.
quote:Ik weet ook heus wel welke vakbond welke staking organiseert. Dat was mijn punt ook niet! Mijn "klacht" was dat het allemaal zo kort van tevoren was dat je niets kon regelen!
Op 02 april 2001 20:35 schreef DIGGER het volgende:
Klopt niet. Ten eerste is het niet 'vakbonden' zoals je stelt maar vakbond. alleen de VVMC zou gaan staken, niet het FNV of CNV of wat dan ook.Ten 2e maken ze er geen wellus/nietus spelletje van. De VVMC stelde gewoon: We gaan staken, mits.... heel simpel. Voor 0.00 uur moest de situatie dusdanig veranderd, verbeterd zijn dat een staking niet nodig zou zijn of in ieder geval voorlopig niet nodig zou zijn. Nu is die verbetering opgetreden na dat overleg tussen Netelenbos en de NS directie, dus ging de staking niet door. Simpel toch?
Op zondagochtend werd gezegd dat de staking definitief door zou gaan. Dan komt er een bobo uit China terug en wordt er weer gewoon dooronderhandeld. Prima allemaal, maar zou die staking voor dinsdag of woensdag georganiseerd zijn dan hadden vanochtend niet voor niets duizenden mensen alternatief vervoer hoeven regelen, vrij hoeven nemen etc. Die hadden immers ook zondag gehoord dat het "definitief" was. Mijn klacht heeft zich dus inmiddels bewezen...
Niet iedereen is continu thuis of heeft de radio aan. Sommigen moesten speciaal voor die stakingen vroeg op! In de Spits schijnt nota bene iets van "NS staakt!" te hebben gestaan. Ik hoorde het zelf toevallig vannacht op de radio.
Nu komt het op me over dat de vakbond die de maandagstaking organiseerde de reiziger zit te pesten anders zou het niet op een dergelijke manier zijn georganiseerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 02-04-2001 21:01]
quote:Wat is er dan mis met donderdag zeggen dat je maandag gaat staken (mits de NS directie...)
Op 02 april 2001 20:58 schreef Larissa het volgende:Zeg dan bijvoorbeeld vrijdag "we gaan dinsdag staken", net als die andere vakbond donderdag en vrijdag van plan waren. Dan is er speling.
Want dat was nu het geval....
quote:Ik dacht eigenlijk dat het vrijdag pas aangekondigd was...
Op 02 april 2001 21:02 schreef DIGGER het volgende:
Wat is er dan mis met donderdag zeggen dat je maandag gaat staken (mits de NS directie...)Want dat was nu het geval....
quote:Nonsens.
Op 02 april 2001 20:58 schreef Larissa het volgende:
zou die staking voor dinsdag of woensdag georganiseerd zijn dan hadden vanochtend niet voor niets duizenden mensen alternatief vervoer hoeven regelen, vrij hoeven nemen etc. Die hadden immers ook zondag gehoord dat het "definitief" was. Mijn klacht heeft zich dus inmiddels bewezen...
quote:Geen idee, maar kranten zitten met een sluitingstijds van de redactie mbt nieuw nieuws.....en eerst leek het erop dat er wel gestaakt zou worden (dat was de verwachting zo rond 23.30 gisteren) en een uurtje later kwam naar buiten dat er toch niet gestaakt ging worden gezien de meest recente ontwikkelingen.
In de Spits schijnt nota bene iets van "NS staakt!" te hebben gestaan.
quote:Da's ook nonsens. Ze gaan staken om hun wensen, hun eisen jegens de NS directie kracht bij te zetten. Dan gaat de NS directie op het laatste moment deels overstag, iig wordt de afstand tussen de partijen dermate verkleind dat de VVMC de staking niet meer toepasselijk acht op dat moment, dus staken ze, na intern overleg, niet. Aangezien jij dat kennelijk erg flauw vindt, hadden ze dan moeten staken ondanks dat de NS momenteel goed genoeg aan hun eisen tegemoet gekomen was
Nu komt het op me over dat de vakbond die de maandagstaking organiseerde de reiziger zit te pesten anders zou het niet op een dergelijke manier zijn georganiseerd.
quote:Zou knap zijn van een ochtendkrant om het vrijdag al uitgebreid te melden als het vrijdag pas bekend gemaakt is he
Op 02 april 2001 21:08 schreef Larissa het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het vrijdag pas aangekondigd was...
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 02-04-2001 21:49]
quote:Een dag langer ja om dingen te regelen!
Op 02 april 2001 21:12 schreef DIGGER het volgende:
Nonsens.
Was de staking voor dinsdag gepland, dan had er een ultimatum gestaan voor maandagavond 0.00 uur en das was er pas vanmiddag/avond onderhandelt en was het net zo gelopen, alleen dan dus met 1 dag uitstel.
quote:Het lijkt me dat informatie voor de reiziger belangrijker is dan een sluitingstijd. De Metro gaf wel de goede informatie vanochtend.
Geen idee, maar
kranten zitten met een sluitingstijds van de redactie mbt nieuw nieuws.....en eerst leek het erop dat er wel gestaakt zou worden (dat was de verwachting zo rond 23.30 gisteren) en een uurtje later kwam naar buiten dat er toch niet gestaakt ging worden gezien de meest recente ontwikkelingen.
quote:Nogmaals: er had meer tijd tussen kunnen zitten. Zodat mensen dingen kunnen regelen. Een ultimatum stel je niet een nacht van tevoren, dat slaat gewoon nergens op. Ze willen hun zin doordrijven met dat gezeik van hun "rondje om de kerk". Hoor je daar streekbuschauffeurs over die steeds dezelfde routes rijden
Da's ook nonsens. Ze gaan staken om hun wensen, hun eisen jegens de NS directie kracht bij te zetten. Dan gaat de NS directie op het laatste moment deels overstag, iig wordt de afstand tussen de partijen dermate verkleind dat de VVMC de staking niet meer toepasselijk acht op dat moment, dus staken ze, na intern overleg, niet. Aangezien jij dat kennelijk erg flauw vindt, hadden ze dan moeten staken ondanks dat de NS momenteel goed genoeg aan hun eisen tegemoet gekomen was
Als ze echt hart voor de Spoorwegen hadden zouden ze ook andere acties kunnen organiseren die wel reizigersvriendelijk zijn (gratis reizen, niet controleren). Daar hebben ze de NS-directie ook mee. Maar nee, ze zitten liever thuis en springen gelijk op de barricaden. Maar ja, dat is mijn mening. Vandaag nog meegemaakt dat een trein een kwartier bleef staan. De machinist was zoek. En als je dan een conductrice wat vraagt krijg je als antwoord "weet ik veel waar hij is, ik kom zelf net pas aan".
quote:Dat is al eens aan de rechter voorgelegd, en dat is verboden. Kunnen ze dus nu ook niet doen (tenminste niet officieel).
Op 02 april 2001 22:26 schreef Larissa het volgende:
<knip>
Als ze echt hart voor de Spoorwegen hadden zouden ze ook andere acties kunnen organiseren die wel reizigersvriendelijk zijn (gratis reizen, niet controleren). Daar hebben ze de NS-directie ook mee. <knip>
Het gaat trouwens imho al lang niet meer om dienstschema's, veiligheid of wat voor inhoudelijks dan ook. Het gaat om de vraag wie de macht bij de NS heeft. Moet het personeel dansen naar de pijpen van de directie of v.v.? Het gaat niet om de zaak, maar om winnen of verliezen. En de bonden onderling proberen zich ook nog eens te profileren.
Ik begin het gezeik een beetje moe te worden, zulke spelletjes speelden wij vroeger op de speelplaats ook. Waar gaat het nou helemaal over? Rondjes rond de kerk? Het is toch geen mallemolen?
Een bakker die elke dag rechthoekige broden bakt, die gaat toch ook niet staken, omdat 'ie ook wel eens ronde broden wil bakken?
Elke NS-er die haar of zijn werk niet zint, die staat het toch vrij wat anders te gaan doen? Werk zat, nietwaar? En dan krijgt de directie de boodschap vanzelf wel door.
PS: voor degenen die persé die variatie willen: waarom geven ze die geen roulerende standplaats? Dan rijden ze elke week een ander 'rondje rond de kerk'. Iedereen blij toch?
Nu gaat er een relatief klein personeels collectief (VVCM) moeilijk doen en ineens komt de FNV & CNV op het idee om ook maar weer eens te gaan zeuren. De vakbonden houden zich niet aan hun afpraken. Dit is geen 1903 "als uw hand het wil, staat gans het land stil" meer. Dit is het jaar 2001 waarin overleg tussen werkgever en werknemer tot in de hoogste regionen is geregeld. Het zogeheten poldermodel.
Waar het uiteindelijk met dat rondje om de kerk om gaat, is dat personeel dat op onrendabele lijnen terecht komt, in de toekomst onzekerheid krijgt over hun baan. (NS wil nl. de zogeheten onrendabele lijnen afstoten).. Daar valt wel iets voor te regelen m.b.t banengaranties, mooie afvloeings-regelingen e.d. Daar hoor ik in elk geval niemand over.
NS-directie zit klem: moeten aan alle arbitrage-commissie's en 'wijze mannen' commissies meedoen omdat ze niets anders kunnen doen. Ze dachten goede afspraken te hebben, maarja.. (spui nu maar een vooroordeel over ns-medewerkers bla bla bla)
Ik denk dat er gewoon gestaakt gaat worden om het staken zelf.
quote:Hear hear! De vakbondsleden zitten liever thuis dan dat ze hun energie steken in het proberen tot overeenstemming te komen met de NS.
Op 03 april 2001 09:38 schreef weerdo het volgende:Ik denk dat er gewoon gestaakt gaat worden om het staken zelf.
Ik denk dat de rechtszaak van de week (om de donderdag- en vrijdagstaking te voorkomen) wel eens in het voordeel van de NS-directie beslist zal worden...
Laten de vakbonden toch gewoon weer eens die arbitragecommissie afwachten...
En wat ik nu weer van jou hoor over die vakbonden slaat werkelijk alles. Eerst instemmen en als een andere vakbond het er niet mee eens is ook ineens gaan staken (duidelijk zonder legitieme reden!)-
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 03-04-2001 11:19]
quote:Yup.. Schitterende quotes. Ofwel hoe je het bij het publiek kunt verkloten: deel 1..
Op 04 april 2001 10:02 schreef calvobbes het volgende:
Op de FNV site (www.fnv.nl)is een gastenboek met opmerkingen over de komende stakinge. Ik heb ze niet allemaal gelezen maar iedereen die de moeite neemt om iets te schrijven is tegen de acties of zegt z'n lidmaatschap op!! Zal wel niet maar misschien worden ze daardoor wat wijzer en gaan ze wat publieksvriendelijkere acties voeren!!!!
FNV voert 1 slag maar verliest de oorlog. Ze hadden beter naar Greenpeace moeten kijken rond die brent-spar. Dat heeft Greenpeace een hoop leden gekost.
Ik denk dat vakbonden iets van de vorige eeuw is. Ze moeten strijden om de publieke opinie. Keert die tegen hen (en dat gebeurt er nu) dan is het snel gebeurd met de vakbonden.
Hello poldermodel, bye bye vakbonden.
Maar er hoeft donderdag maar 1 journalist op het station te staan en 1 toevallige voorbijganger die de FNV afmaakt en het is gebeurd.. VVCM is verstandig geweest en hebben zich teruggetrokken.
En zeg nu zelf: wat is de zin van een staking bij de treinen als na een week Nederland ineens zonder treinen blijkt te kunnen. (met wat geregel kom je een heel eind.)
Het gaat niet goed bij de NS. En daar dreigt u als reiziger de dupe van te worden. De NS-directie heeft gekozen voor keiharde confrontatie en lijkt niet meer voor rede vatbaar. Na talloze pogingen van onze kant om tot een oplossing te komen, rest ons nu geen ander middel meer dan staken. En dat gaan we doen op donderdag 5 en vrijdag 6 april. Die staking is alleen van de baan als de NS nog op tijd haar gezonde verstand hervindt en ons tegemoet komt. Wij gaan natuurlijk niet staken om u te dwarsbomen. Onze inzet is een NS die optimaal spoort. En dat is ook in uw belang.
Oh, gelukkig maar. Ik dacht dat ik er last van zou krijgen. Maar gelukkig staken ze niet om ons te dwarsbomen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kipman op 04-04-2001 11:47]
quote:Oh wat zijn ze dom bezig daar bij de FNV. Zelf zijn het gezonde verstand meer kwijt dat bij de NS. Zo erg zelfs dat ik de NS directie steun in hun strijd tegen de bonden! Laat maar eens zien dat het personeel en bonden niet de baas zijn binnen het bedrijf! Wat een ontzettende
Op 04 april 2001 11:46 schreef Kipman het volgende:
Advertentie/ mededeling van de FNV in de Metro & Spits:Die staking is alleen van de baan als de NS nog op tijd haar gezonde verstand hervindt en ons tegemoet komt. Wij gaan natuurlijk niet staken om u te dwarsbomen. Onze inzet is een NS die optimaal spoort. En dat is ook in uw belang.
quote:Is het wel echt een meerderheid die tegen de plannen zijn, of is er sprake van een schreeuwerige minderheid. Persoonlijk denk ik het laatste
Op 02 april 2001 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
Mijn sympathie ligt nog steeds bij de vakbond(en). Ik heb tot nu toe het gevoel dat de directie iets (ongewtwijfeld efficiency-verhogends) probeert door te drukken wat de meerderheid van het personeel echt niet ziet zitten. Ik kan me voorstellen dat je als werknemer graag enig plezier in je werk hebt en bereid bent daar actie voor te nemen. Tot nu toe zijn alle acties ruim vantevoren angekondigd en, hoewel lastig als je bent aangewezen op het openbaar vervoer, als er iemand moet beseffen dat er hoognodig iets moet veranderen naar het personeel en de klant toe is het toch echt de directie.
quote:Precies, dat viel mij ook al op. Lekker hypo
Op 04 april 2001 13:08 schreef dwerg het volgende:
Okay, dus nu gaan ze staken op donderdag, vrijdag en maandag. Niet in het weekend, want dan mis je als machinist/conducteur een paar dure uren, vette weekendtoeslag, 150% loon enzo. Wat een onzin.
quote:Staken is niet thuiszitten hoor.
Op 03 april 2001 11:16 schreef Larissa het volgende:
Hear hear! De vakbondsleden zitten liever thuis dan dat ze hun energie steken in het proberen tot overeenstemming te komen met de NS.
Verder heeft iedereen het recht op staken, en weet je al een hele week dat het eraan zit te komen en heb je m.i. dus voldoende tijd gehad om maatregelen te nemen.
Als ik bv steward bij de KLM zou worden, omdat je dan naar allerlei plaatsen in Europa vliegt, als dat een belangrijke motivatie van mij voor die baan zou zijn, en de directie zegt dan 'vanaf dan en dan vlieg je alleen nog maar heen en weer tussen Brussel en Schiphol en Parijs en Schiphol, dan zou een belangrijke reden waarom is destijds voor die baan koos, wegvallen. Nou groot gelijk dan dat je dat probeert te voorkomen. En als de Directie dan de poot volledig stijf houdt, dan zal dat op stakingen uitdraaien ja.
Dan kun je wel zeggen 'zoek ander werk' maar zo simpel ligt dat niet. Bij veel NS'ers zit het NS'er zijn in de familie, Je houdt toch op een bepaalde manier van treinen, je zegt niet zomaar al je collega's gedag, Je knokt eerst om het te behouden. Overigens heeft de NS al moeite genoeg met het aantrekken van conducteurs en zo, dus een leegloop is alles behalve wat ze (en ook dus de reizigers!) gebruiken kunnen, zonder genoeg personeel kunnen immers niet alle treinen rijden.
Bovendien: in de afgelopen 10 jaar heeft de NS relatief gezien echt heel erg weinig gestaakt. Dus laat ze lekker, ook zij mogen staken.
En ja, als ze vrijdag staken heb ik daar zelf last van, maar ik doe daar niet moeilijk over, dan heb ik maar eens een keertje pech gehad.
quote:Vergelijk die situatie eens met Belgie, of, nog erger: Frankrijk. Daar gooien ze maar al te graag de boel plat. De reizigers daar kijken er eigenlijk al niet meer van op.
Op 04 april 2001 15:53 schreef DIGGER het volgende:
Bovendien: in de afgelopen 10 jaar heeft de NS relatief gezien echt heel erg weinig gestaakt. Dus laat ze lekker, ook zij mogen staken.
Nu worden wij reizigers weer de dupe...
Maar ik wordt zo moe van dat gezeur over wel of niet staken, en wanneer en door welke bond, etc.
En wat ik echt niet vind kunnen is drie achtereenvolgende werkdagen staken.
Die verrgoeding die je kunt krijgen is echt een lachertje. Voor 50 gulden kan ik echt niet op en neer naar mijn werk komen. Nog niet eens op...
quote:Het probleem is dat dat nou net niet mag van de rechter. Dat wilden ze eerder doen maar is dus verboden.
Op 04 april 2001 17:30 schreef Maja het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een week geen kaartjes knippen ofzo? Dan dupeer je de reizigers niet en NS-leiding wel (oke er zijn veel abbonementen en OV's, maar toch evengoed veel inkomstenderving voor de NS als anderen gratis kunnen reizen).
quote:En waarom staken dan niet in het weekend
Op 04 april 2001 15:40 schreef Jarno het volgende:
Staken is niet thuiszitten hoor.Verder heeft iedereen het recht op staken, en weet je al een hele week dat het eraan zit te komen en heb je m.i. dus voldoende tijd gehad om maatregelen te nemen.
quote:Ja, jij hebt maar "een keertje" pech. Lekker makkelijk geredeneerd. Denk je nu ook aan de mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en nu DRIE dagen pech hebben....
En ja, als ze vrijdag staken heb ik daar zelf last van, maar ik doe daar niet moeilijk over, dan heb ik maar eens een keertje pech gehad.
quote:Dat heb je natuurlijk wel ff nagevraagd he, alvorens je met deze conclusie kwam
Op 04 april 2001 23:19 schreef Larissa het volgende:
En waarom staken dan niet in het weekend
JUIST!
Omdat ze dan hun weekendtoeslagen mislopen...
quote:Iedereen mag zeker staken, zolang Larissa er maar nooit last van heeft
Op 04 april 2001 23:20 schreef Larissa het volgende:
Ja, jij hebt maar "een keertje" pech. Lekker makkelijk geredeneerd. Denk je nu ook aan de mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en nu DRIE dagen pech hebben....
Tuurlijk besef ik dat het voor velen nog vervelender zal zijn dan voor mij, maar da's gewoon pech hebben, die mensen hebben ook hun stakingsrecht.
Maar goed, jij zult ws liefst zien dat de NS nooit staakt, er binnen korte tijd een leegloop aan conducteurs en Machinisten ontstaat onder de huidige NS plannen, iets wat de NS niet aan kan vullen, waardoor dagelijks vele treinen uit zullen vallen bij gebrek aan personeel en je in de treinen die wel rijden te maken krijgt met conducteurs met een stuk minder arbeidsvreugd.
Aan je hele manier van rederneren hangt een nogal naar egoistisch luchtje...
En waarom ze weekends niet staken? Als je weekends staakt reizen er minder mensen met de trein. En dus ook minder reizigers boos. Dat is niet het primaire doel van een staking natuurlijk, maar indirect wil je 't bedrijf financieel raken of op een andere manier waardoor de bedrijfsleiding zal bezwijken, of je iig de sympathie van de bevolking hebt.
Ik praat 't niet goed, maar 't is hun volste recht. Trouwens in Nederland vind ik 't wel meevallen, de laatste 10 jaar zijn de volledige NS stakingen op de vingers van 2 handen te tellen, dus...
Als je vaak staakt werkt 't stakingsmiddel natuurlijk niet.
quote:Volgens mij heb je maar 2 of 3 vingers nodig, en heb je die 2e hand dus geheel niet nodig.
Op 05 april 2001 01:58 schreef beelzebub het volgende:
de laatste 10 jaar zijn de volledige NS stakingen op de vingers van 2 handen te tellen, dus...
Overigens wat Lousje zegt, ja, overkomt me ook wel eens dat ik uren treinreis zonder controle (laatst zelfs op een zondag in totaal 6 uur in de trein gezeten maar nooit gecontroleerd), maar op andere momenten word ik in 2 uur tijd 4 keer gecontroleerd. wisselt gewoon.
quote:Een steward die naar Parijs vliegt ziet zelf wat van Parijs, die kan daar nog eventjes rondwandelen.
Als ik bv steward bij de KLM zou worden, omdat je dan naar allerlei plaatsen in Europa vliegt, als dat een belangrijke motivatie van mij voor die baan zou zijn, en de directie zegt dan 'vanaf dan en dan vlieg je alleen nog maar heen en weer tussen Brussel en Schiphol en Parijs en Schiphol, dan zou een belangrijke reden waarom is destijds voor die baan koos, wegvallen. Nou groot gelijk dan dat je dat probeert te voorkomen. En als de Directie dan de poot volledig stijf houdt, dan zal dat op stakingen uitdraaien ja.
quote:Het zgn. NIMBY syndroom: Not In My BackYard.
Op 05 april 2001 01:06 schreef DIGGER het volgende:
Erg jammer dat zoveel mensen zo denken, ipv solidair te zijn tegen de meest arrogante NS directie ooit.
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-04-2001 08:53]
quote:Heb ik gezegd "nooit"
Op 05 april 2001 01:06 schreef DIGGER het volgende:
Iedereen mag zeker staken, zolang Larissa er maar nooit last van heeftTuurlijk besef ik dat het voor velen nog vervelender zal zijn dan voor mij, maar da's gewoon pech hebben, die mensen hebben ook hun stakingsrecht.
Maar goed, jij zult ws liefst zien dat de NS nooit staakt, er binnen korte tijd een leegloop aan conducteurs en Machinisten ontstaat onder de huidige NS plannen, iets wat de NS niet aan kan vullen, waardoor dagelijks vele treinen uit zullen vallen bij gebrek aan personeel en je in de treinen die wel rijden te maken krijgt met conducteurs met een stuk minder arbeidsvreugd.
quote:En over een egoïstisch tintje gesproken. Zolang Digger er geen last van heeft mag een ander er ook geen last van hebben
Op 02 april 2001 19:43 schreef Larissa het volgende:Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
quote:Oke, ik heb er nu gemiddeld minder last van dan andere reizigers (int. treinen bleken te rijden), maar er worden mensen gedupeerd die er niets mee te maken hebben en niet 1 keer, maar dagenlang. En ze houden vanzelf wel op met staken, want ze voelen het zelf in hun portemonnaie. Er er zijn er zat die dat belangrijker vinden. (Als ze echt consequent zouden zijn zouden ze ook in weekenden staken).
quote:Helemaal gelijk inderdaad! Het gaat ze er zeker om dat ze nu weer eens een Limburgse koe en dan weer een Friese koe door het landschap zien dwalen...
Op 05 april 2001 03:11 schreef Herald het volgende:
Een steward die naar Parijs vliegt ziet zelf wat van Parijs, die kan daar nog eventjes rondwandelen.
Ik heb zelden een conducteur in een stoptrein gezien die helemaal in zijn nopjes is als ie een plaats 5 minuten aandoet en zo weer een fraaie change of scenery ziet.
Tis natuurlijk wel een mooie motivatie "ik wil zoveel mogelijk plaatsen in Holland zien!" en dan zitten ze in de stoptrein van Eindhoven naar Venlo en die gaat als volgt: Helmond 't Hout, Helmond, Helmond Brouwhuis (dan hebben ze in nog geen 5 minuten heel Helmond bezocht) Deurne, Venlo. In Deurne staat de trein ook maar 5 minuten stil dus zoveel van Deurne zal de conducteur niet zien.
quote:Volgens mij is staken in het weekend helemaal niet zo effectief. Wanneer doet het de NS de meeste pijn...? Juist, aan het begin en aan het einde van de week, wanneer iedereen weer aan de slag of juist naar huis moet. Van een staking in het weekend zou de NS niet echt onder de indruk zijn, denk ik.
Op 05 april 2001 09:21 schreef Larissa het volgende:
(Als ze echt consequent zouden zijn zouden ze ook in weekenden staken).
quote:Dat was gisteren gewoon in de krant te lezen hoor. Niet mijn eigen conclusie. Wel een die mij heel logisch in de oren klinkt. Ze staken immers nooit in het weekend...
Op 05 april 2001 00:59 schreef DIGGER het volgende:
Dat heb je natuurlijk wel ff nagevraagd he, alvorens je met deze conclusie kwam
quote:Dan derven ze toch ook inkomsten
Op 05 april 2001 09:27 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij is staken in het weekend helemaal niet zo effectief. Wanneer doet het de NS de meeste pijn...? Juist, aan het begin en aan het einde van de week, wanneer iedereen weer aan de slag of juist naar huis moet. Van een staking in het weekend zou de NS niet echt onder de indruk zijn, denk ik.
En van de stakingen doordeweeks blijkt de NS-directie voorlopig ook niet echt onder de indruk...
quote:Maak je borst dus maar nat!
Op 05 april 2001 09:29 schreef Larissa het volgende:
En van de stakingen doordeweeks blijkt de NS-directie voorlopig ook niet echt onder de indruk...
Vreemd trouwens, ik zit hier vlak naast het NS Station en ik zie regelmatig een trein voorbijkomen!
quote:Krant niet gelezen vanochtend
Op 05 april 2001 09:36 schreef Jarno het volgende:
Maak je borst dus maar nat!
Ondertussen heeft de minister gisteravond de schuld volledig bij de directie neergelegd voor wat betreft deze situatie, dus je weet wie je ervoor mag bedanken.Vreemd trouwens, ik zit hier vlak naast het NS Station en ik zie regelmatig een trein voorbijkomen!
Niet naar het journaal geluisterd vanochtend
Er blijken op sommige stations ook 2 stoptreinen per uur te rijden. Maar als ik zelf bij een stoptreinstation zou wonen zou ik daar voor terug maar niet te hard op vertrouwen. Heen rijden ze dan nog wel, maar terug is dan nog maar de vraag. Internationale trein biedt nog wel enige zekerheid, ook al rijdt hij maar 1 keer per uur en gelukkig kan ik nu met een collega terugrijden die met de auto was gegaan.
Vanochtend trouwens nog een tijdje stilgestaan voor station Rotterdam, omdat de conducteurs de perrons bezet hielden. Valt me mee dat ze er niet voor zijn gaan liggen.
quote:Nee inderdaad, geen van beide.
Op 05 april 2001 10:00 schreef Larissa het volgende:
Krant niet gelezen vanochtend
Niet naar het journaal geluisterd vanochtend
quote:Maar je was voor de rest wel op de hoogte van het feit dat er vandaag gestaakt werd?
Vanochtend trouwens nog een tijdje stilgestaan voor station Rotterdam, omdat de conducteurs de perrons bezet hielden.
quote:Ja, lijkt me duidelijk... deze stakingen zijn vorige week al aangekondigd. Daar klaag ik ook niet over, al vind ik 3 dagen wel lichtelijk overdreven. Maar dat schijnen figuren als Digger niet te snappen. Die verwacht waarschijnlijk nog dat ik een bedankbriefje nar de NS ga sturen, omdat ik er achteraf zo weinig last van heb gehad
Op 05 april 2001 10:04 schreef Jarno het volgende:
Maar je was voor de rest wel op de hoogte van het feit dat er vandaag gestaakt werd?
Mijn klaagtopic had met de staking van afgelopen maandag te maken. Dat het moeilijk was om dingen te regelen. Er zat een weekend tussen, collega's waren met vakantie, er moest een etentje georganiseerd worden (wat uiteindelijk niet doorging omdat de jubilaris nog ziek was).
En op het allerlaatste nippertje werd dan alsnog de staking afgeblazen...
Niet iedereen had dat nog meegekregen, gezien de files op de wegen...
quote:ze staken zolang ze denken nodig te hebben voor de NS directie het ook 's doorkrijgt dat ze het er niet mee eens zijn, en bereid is te veranderen.
Op 05 april 2001 10:43 schreef Larissa het volgende:
Ja, lijkt me duidelijk... deze stakingen zijn vorige week al aangekondigd. Daar klaag ik ook niet over, al vind ik 3 dagen wel lichtelijk overdreven.
Weten we trouwens nog dat de FNV en CNV oorspronkelijk helemaal NIET wou staken?
In 1998 hadden ze tegen de marktwerking/privatisering moeten staken. Niet nu..
Stakings-recht prima, alleen is de NS geen gewoon bedrijf, maar een publiek nutsbedrijf en dient zodoende ook te handelen.
Personeel WEET dat privatisering onvermijdelijk is. Daar protesteren ze in feite tegen.. (en als dat niet zo is, diep diep triest..)
quote:De frequente reiziger! (zowel weekend als doordeweeks) Die gedeeltelijk aan HUN salaris betaalt. En dat ik 3 dagen teveel vind is mijn mening. En daar heb ook echt recht op in een land van vrije meningsuiting.
Op 05 april 2001 10:49 schreef Tokus het volgende:
ze staken zolang ze denken nodig te hebben voor de NS directie het ook 's doorkrijgt dat ze het er niet mee eens zijn, en bereid is te veranderen.
Dat jou dat overdreven lijkt zullen ze daar in ieder geval schijt aan hebben, want wie ben jij dat je denkt te weten dat 3 dagen staken teveel is?
quote:klopt, maar waarop baseer je dat 3 dagen teveel is?
Op 05 april 2001 11:55 schreef Larissa het volgende:
De frequente reiziger! (zowel weekend als doordeweeks) Die gedeeltelijk aan HUN salaris betaalt. En dat ik 3 dagen teveel vind is mijn mening. En daar heb ook echt recht op in een land van vrije meningsuiting.
Dat valt toch reuze mee?
[editje] De bron is trouwens een paginagrote advertentie van de NS-directie zelf in de Metro, van pak 'em beet 3 weken terug.
En de maximale 3 dagen zijn per week achter elkaar
[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 06-04-2001 20:11]
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 12:58]
quote:Sterker nog: nu snap ik helemaal niet meer waar ze zich druk om maken! En die "3 dagen maximaal", gelden die per week achter elkaar
Op 05 april 2001 12:41 schreef Robino het volgende:
Ik snap niet dat die conducteurs enzo zo blijven zeuren om dat rondje rond de kerk. De NS directie heeft al meerdere malen uitgelegd (maar dat lees je dus weer nooit in de media....) dat het rondje maar per dag geldt. Normaal gesproken wisselt een conducteur zo'n 5 keer per dag van route geloof ik. Met het nieuwe rooster rijden ze de hele dag dezelfde route, maar rijden ze de volgende dag weer een andere route, etc. De NS streeft ernaar ze maximaal 3 dagen dezelfde route te laten rijden.Dat valt toch reuze mee?
Ik zou uit "solidariteit" wel mee willen doen met de Cup-a-soup-actie vanwege het "rondje om het koffie-automaat" , maar van de week hoorde ik dat we hier een cappucino-apparaat krijgen, waar ook "vers" heet water uit komt, dus die ludieke actie is hier op kantoor maar afgeblazen
quote:Ze zullen ook wel over hun weekendtoeslagen nagedacht hebben toen ze besloten om toen niet te staken...Ik vind het niet consequent dat ze dan ook niet staken!
Op 05 april 2001 12:41 schreef Tokus het volgende:
klopt, maar waarop baseer je dat 3 dagen teveel is?
Ik denk dat de vakbonden er toch wel over nagedacht hebben voordat ze besloten 3 dagen te staken.
quote:En die hebben daar toch bewust voor gekozen!!!!! Als een streekbuschauffeur, die weet ik veel hoeveel streeklijnen doet, zijn baan uitgehold ziet worden tot 10 keer per dag heen op en weer ritje, dag in dag uit, over dezelfde route, zou ie toch ook gaan staken omdat DAT niet hetgene was wat hem zo aantrekkelijk leek in het streekbuschauffeur worden?
Op 05 april 2001 09:24 schreef Larissa het volgende:En mijn vergelijking met de streekbuschauffeurs, daar wordt dus mooi niet op ingegaan. Die zien toch ook steeds dezelfde scenery.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 05-04-2001 13:31]
quote:Leraren staken ook niet op zaterdagen, omdat het staken van het nakijken van proefwerken nu eenmaal niet zo veel kracht bijzet aan hun eis...
Op 05 april 2001 09:27 schreef Larissa het volgende:
Dat was gisteren gewoon in de krant te lezen hoor. Niet mijn eigen conclusie. Wel een die mij heel logisch in de oren klinkt. Ze staken immers nooit in het weekend...
Maar lees Jarno z'n post boven deze van jou maar.
quote:Vakbondsleden die staken krijgen een stakingsuitkering van de bond.
Op 05 april 2001 12:56 schreef Larissa het volgende:
Ze zullen ook wel over hun weekendtoeslagen nagedacht hebben toen ze besloten om toen niet te staken...Ik vind het niet consequent dat ze dan ook niet staken!
quote:Ik had de post van Jarno al gelezen en op gereageerd.
Op 05 april 2001 13:27 schreef DIGGER het volgende:
En die hebben daar toch bewust voor gekozen!!!!! Als een streekbuschauffeur, die weet ik veel hoeveel streeklijnen doet, zijn baan uitgehold ziet worden tot 10 keer per dag heen op en weer ritje, dag in dag uit, over dezelfde route, zou ie toch ook gaan staken omdat DAT niet hetgene was wat hem zo aantrekkelijk leek in het streekbuschauffeur worden?
quote:
Ik snap niet dat die conducteurs enzo zo blijven zeuren om dat rondje rond de kerk. De NS directie heeft al meerdere malen uitgelegd (maar dat lees je dus weer nooit in de media....) dat het rondje maar per dag geldt. Normaal gesproken wisselt een conducteur zo'n 5 keer per dag van route geloof ik. Met het nieuwe rooster rijden ze de hele dag dezelfde route, maar rijden ze de volgende dag weer een andere route, etc. De NS streeft ernaar ze maximaal 3 dagen dezelfde route te laten rijden.Dat valt toch reuze mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 13:34]
quote:Inclusief weekendtoeslagen
Op 05 april 2001 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Vakbondsleden die staken krijgen een stakingsuitkering van de bond.
quote:Larissa, laat die hercencelletjes nou eens even werken...
Op 05 april 2001 13:33 schreef Larissa het volgende:
Ik had de post van Jarno al gelezen en op gereageerd. En lees jij deze post van Robino dan evenDan zie je dat jouw argumenten inmiddels weinigsteekhoudend zijn, want het "rondje om de kerk" geldt van dag tot dag en niet tot in eeuwigheid van dagen:
Ik weet ook wel dat die conducteurs niet dag in dag uit dezelfde route gaan rijden, maar hoeveel verschillende lijnen zijn er voor een Conducteur uit Almelo? Elke dag zal ie niet het zelfde rijden, maar eens per 3 of 4 dagen wel, want meer lijnen komen er niet langs Almelo.
Dan staat er wel 'De NS streeft er naar conducteurs maximaal 3 dagen dezelfde route laten rijden, maar dat is dus ofwel bedoelt als 'maximaal 3 aaneen gesloten dagen' ofwel bedoelt als '3 dagen per week' of zo, want per maand gaan ze al nooit redden.
Kortom, het is en blijft een enorme uitholling van het beroep, en als je juist voor het beroep gekozen hebt omdat je het leuk vindt door heel Nederland te reizen (Om Die stations/Steden te zien, om met mensen uit andere regio's in contact te komen etc) dreigt dus een belangrijk argument waarom je NS'er wou worden, weg te vallen.
Groot gelijk dat je dan keihard knokt om je werk te behouden op een manier dat je het nog leuk vindt.
quote:Vind ik niet vanzelfsprekend. Ben ik daar echt de enige in? Als je baan je niet bevalt, dan ga je niet staken, maar zoek je een baan welke je wél bevalt. Je laat toch zeker niet anderen bepalen hoe je leven in elkaar zit, je neemt toch zelf het heft in handen? Of je berust in je 'lot'. Een bedrijf (en de NS is inmiddels echt wel een bedrijf) is nou eenmaal geen democratie, en het maakt niet uit waar je werkt, dat is overal hetzelfde. Het valt me trouwens op dat overheid en semi-overheid daar altijd anders over denken (en ik heb aan beide zijden gewerkt), daar denkt het personeel dat ZIJ de organisatie zijn. Die werken dus niet voor een baas, maar de baas werkt voor hen.
En die hebben daar toch bewust voor gekozen!!!!! Als een streekbuschauffeur, die weet ik veel hoeveel streeklijnen doet, zijn baan uitgehold ziet worden tot 10 keer per dag heen op en weer ritje, dag in dag uit, over dezelfde route, zou ie toch ook gaan staken omdat DAT niet hetgene was wat hem zo aantrekkelijk leek in het streekbuschauffeur worden?
Ik besef dat het niet voor iedereen zomaar is weggelegd om een andere baan te vinden of te accepteren. Staken is volgens mij dan ook meer een uiting van onmacht over je (persoonlijke) situatie dan dat het nou iets constructiefs bijdraagt. M.a.w., hoe de bonden het ook willen presenteren, het is iets gevoelsmatigs en niets zakelijks. En het lost geen klap op... En het maakt ook helemaal niets uit of het dienstrooster of wat dan ook wordt aanpast...
En nu, heren en dames stakers, wat nu
Wat willen jullie nou eigenlijk echt bereiken? Stel dat het rondje om de kerk niet doorgaat, zijn jullie dan volmaakt tevreden? Of is er niets veranderd?
quote:Kijk, we kunnen ons als buitenstaander allemaal wel gigantisch goed voorstellen hoe het is om machinist of conducteur te zijn bij de NS, en we weten natuurlijk allemaal heel goed dat het rijden van vaste routes helemaaaaal niet vervelend is. We zijn immers allemaal jarenlang in dienst bij de NS geweest. Jaaarenlang de ellende van de privatisering meemaken deed ons ook helemaal niks. En dat de directie steeds meer sneed en eisen ging stellen: wordt je hard van.
Op 05 april 2001 13:33 schreef Larissa het volgende:
<veel>
Kortom: je kan wel heel hard blaten dat JIJ je het allemaal niet voor kunt stellen en dat JIJ 3 dagen staken teveel vind, maar zolang je niet in loondienst zit bij de NS, kun je je eigenlijk geen voorstelling maken van wat de gang van zaken is daar. En ik kan me zo voorstellen dat het geen al te fijne werkomgeving is ondertussen. Er zal dus bij zo'n actie een hoop frustratie uit het verleden meespelen.
quote:Een uitholling van het beroep
Op 05 april 2001 13:43 schreef DIGGER het volgende:Kortom, het is en blijft een enorme uitholling van het beroep, en als je juist voor het beroep gekozen hebt omdat je het leuk vindt door heel Nederland te reizen (Om Die stations/Steden te zien, om met mensen uit andere regio's in contact te komen etc) dreigt dus een belangrijk argument waarom je NS'er wou worden, weg te vallen.Groot gelijk dat je dan keihard knokt om je werk te behouden op een manier dat je het nog leuk vindt.
Er vindt trouwens ook een uitholling van de service plaats. Als ik op een traject reis dat ik niet goed ken, dan was ik altijd blij met conducteurs die mij er (meestal ten overvloede) op wezen waar ik over moest stappen.
Toen een tijdje terug ik voor het eerst een nieuwe route reed (zus verhuisd naar Almere), was er net die dag een omleiding. Onverwachts stopte de trein uit Dordrecht op Amsterdam Sloterdijk, waar hij normaal nooit stopt. De conducteur die mijn kaartje knipte wist dat maar verzuimde mij te vermelden dat ik daar ook over kon stappen op de trein naar Almere. Ik ben dus eerst naar A'dam CS gegaan (volgens mijn oorspronkelijke planning) en van daaruit naar Almere. Bleek ik dus 3 kwartier voor niets omgereisd te hebben hoorde ik later...
Als de conducteur wat meer "rondjes om de kerk" had gereden had hij dat geweten toen hij mijn kaartje knipte...
quote:Wat een onzin zeg. Alsof een conducteur van iedereen zijn route, abonnementsvorm, reistijden, etc gaat onthouden. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Daar hebben die gasten het al veel te druk voor.
Op 05 april 2001 13:54 schreef Larissa het volgende:
Als de conducteur wat meer "rondjes om de kerk" had gereden had hij dat geweten toen hij mijn kaartje knipte...
quote:Nope, ben je dus duidelijk niet de enige in. Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Zoek dan een baan die je wel bevalt als je merkt dat je tegen een muur (lees: NS-directie) oploopt.
Op 05 april 2001 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vind ik niet vanzelfsprekend. Ben ik daar echt de enige in? Als je baan je niet bevalt, dan ga je niet staken, maar zoek je een baan welke je wél bevalt. Je laat toch zeker niet anderen bepalen hoe je leven in elkaar zit, je neemt toch zelf het heft in handen? Of je berust in je 'lot'. Een bedrijf (en de NS is inmiddels echt wel een bedrijf) is nou eenmaal geen democratie, en het maakt niet uit waar je werkt, dat is overal hetzelfde. Het valt me trouwens op dat overheid en semi-overheid daar altijd anders over denken (en ik heb aan beide zijden gewerkt), daar denkt het personeel dat ZIJ de organisatie zijn. Die werken dus niet voor een baas, maar de baas werkt voor hen.
quote:Te druk
Op 05 april 2001 13:58 schreef Jarno het volgende:
Wat een onzin zeg. Alsof een conducteur van iedereen zijn route, abonnementsvorm, reistijden, etc gaat onthouden. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Daar hebben die gasten het al veel te druk voor.
quote:ehm, blaten
Op 05 april 2001 13:47 schreef Jarno het volgende:Kortom: je kan wel heel hard blaten dat JIJ je het allemaal niet voor kunt stellen en dat JIJ 3 dagen staken teveel vind, maar zolang je niet in loondienst zit bij de NS, kun je je eigenlijk geen voorstelling maken van wat de gang van zaken is daar. En ik kan me zo voorstellen dat het geen al te fijne werkomgeving is ondertussen. Er zal dus bij zo'n actie een hoop frustratie uit het verleden meespelen.
quote:Say what?
Op 05 april 2001 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vind ik niet vanzelfsprekend. Ben ik daar echt de enige in? Als je baan je niet bevalt, dan ga je niet staken, maar zoek je een baan welke je wél bevalt.
Denk dat dat het uiterste is, van baan veranderen, je zal toch in eerste instantie gaan knokken om je baan zoals ie is (inhoudelijk) te behouden. Liefst werkt een NS'er toch bij de NS, en als die job enorm uitgehold wordt, gaan ze in eerste instantie gewoon protesteren tegen die uitholling. Ik zou zelf ook niet zomaar weglopen bij een bedrijf als me job uitgehold dreigt te worden, je hebt daar toch je vrienden onder je collega's ook zitten en zo. Het geeft eigenlijk alleen maar aan dat het rijdend personeel een enorm groot hart heeft voor de NS dat ze niet massaal ontslag nemen en ander werk zoeken nu, maar proberen het werk zo aangenaam mogelijk te houden (Waar zou de NS anders haar conducteurs en machinisten vandaan moeten halen? Want dat is al een groot probleem, doordat de job steeds onaantrekkelijker wordt dankzij de huidige NS directie en haar manier van handelen)
quote:En als je op een gegeven moment alleen maar tegen een muur van onbegrip en onwil stuit? Dan kun je toch beter als collectief stappen ondernemen? Je doet nu net alsof het 'vreemd' is dat mensen naar een stakingsmiddel grijpen. We hebben het niet over een conflictje van een paar weken, maar zoals ik al eerder zei, van jaren.
Op 05 april 2001 14:02 schreef Larissa het volgende:
Laten ze die op de NS-directie afreageren en niet op de reizigers. Ik zie het al voor me dat ik mijn frustraties over mijn superieuren af ga reageren op een "klant" (zijn niet echt klanten, wij zijn dienstverlenende semi-overheid)
quote:Hoe zit het eingenlijk met die treinassistenten, die hebben ze onlangs geworven, hebben ze daar een probleem mee gehad om die aan te trekken?
Op 05 april 2001 14:07 schreef DIGGER het volgende:
Say what?Denk dat dat het uiterste is, van baan veranderen, je zal toch in eerste instantie gaan knokken om je baan zoals ie is (inhoudelijk) te behouden. Liefst werkt een NS'er toch bij de NS, en als die job enorm uitgehold wordt, gaan ze in eerste instantie gewoon protesteren tegen die uitholling. Ik zou zelf ook niet zomaar weglopen bij een bedrijf als me job uitgehold dreigt te worden, je hebt daar toch je vrienden onder je collega's ook zitten en zo. Het geeft eigenlijk alleen maar aan dat het rijdend personeel een enorm groot hart heeft voor de NS dat ze niet massaal ontslag nemen en ander werk zoeken nu, maar proberen het werk zo aangenaam mogelijk te houden (Waar zou de NS anders haar conducteurs en machinisten vandaan moeten halen? Want dat is al een groot probleem, doordat de job steeds onaantrekkelijker wordt dankzij de huidige NS directie en haar manier van handelen)
Hoorde trouwens onlangs twee NS-ers klagen dat er op hun standplaats véél te véél personeel zou komen. NS had zoveel mensen aangenomen, daar was toch geen werk voor. Ze begrepen het echt niet.
Het stadium van 'gewoon protesteren' (zoals je zelf schrijft) zijn we volgens mij al jaren gepaseerd. Wanneer concludeer je dan dat je erg niet doorheenkomt? Of zou je die conclusie nooit willen trekken?
quote:Als jij nou als beroep secretaresse kiest, en dat als inhoud heeft:
Op 05 april 2001 13:54 schreef Larissa het volgende:
Een uitholling van het beroepZit de conducteur er niet voornamelijk voor de reiziger in plaats van voor zichzelf...
-Brieven typen
-telefoontjes aannemen
-telefoontjes plegen
-koffie brengen
-notities maken bij vergaderingen
etc
En je baas zegt, weet je wat, we gaan voor elke taak iemand afzonderljk nemen, 1 notulist, 1 koffiejuffrouw etc, en je baas zegt: Larissa, jij gaat nu voor exact het zelfde geld alleen nog maar telefoontjes aannemen en klanten beantwoorden, dan had je net zo goed bij PTT inlichten aan de slag gekund toch? Daar ben je dan toch geen secretaresse voor geworden? Dan zou je toch ook in opstand komen tegen je baas en er alles aan doen om je werk op het huidge niveau kwa arbeidsvreugd te behouden?
En weglopen doe je denk ik ook niet als je huigie functie-inhoud wel leuk is en je met fijne collega's werkt en zo.
quote:Zit 1 zeer duidelijk en essentieel verschil in: Jouw functie kun je bij tig bedrijven uitvoeren, Conducteur/treinmachinist niet. Als die functie je in het bloed zit, als daar je interesse en passie ligt is het de NS of niks. Dus nogal logisch dat het rijdend personeel zo knokt voor het behoud van hun beroep op de huidige wijze
Op 05 april 2001 13:58 schreef Larissa het volgende:Ik werk zelf bij semi-overheid en ook hier doen we flink onze beste om onze eigen dingetjes erdoor te drijven. En lukt dat niet
Dan zoeken we toch lekker een andere baan...
quote:Oooh, dat had ik nog niet gelezen. Ik dacht dat ze een heel dienstrooster lang 1 traject zouden moeten reizen. Als je gelijk hebt vindt ik de houding van de ns-top terecht, onnodige kosten omdat ze elke dag een ander weiland voorbij willen zien komen is toch grote kolder.
quote:dus van jou moet het recht op staking maar afgeschaft worden? Nee dat is echt bevorderlijk. Dan kan elk bedrijf dus echt alles doen wat ze willen met hun personeel, want bevalt het niet, dan donderen ze maar op. Zoals Digger al zei, als je een leuke baan hebt dan ga je echt niet makkelijk van baan veranderen als er besloten wordt dat je je werk iets anders moet gaan uitvoeren. Wat je zal doen is een mogelijkheid zoeken om je werk op de ouwe manier te doen.
Op 05 april 2001 14:02 schreef Larissa het volgende:
ehm, blatenHeb ik iets te maken met de frustratie van die conducteurs
Laten ze die op de NS-directie afreageren en niet op de reizigers. Ik zie het al voor me dat ik mijn frustraties over mijn superieuren af ga reageren op een "klant" (zijn niet echt klanten, wij zijn dienstverlenende semi-overheid)
Of is het "je mag wel staken, maar zolang ik er maar geen hinder van heb"? Dan heeft het dus nog totaal geen nut, want stakingen moeten op een of andere manier nut hebben, meestal is dat doordat er inkomsten misgelopen worden. Pas dan wordt de directie bezorgt. En hoe loop je inkomsten mis? Juist, als je het de klant onmogelijk maakt om van je product gebruik te maken (in dit geval dus het reizen met de trein).
Je kan natuurlijk ook geen kaartjes knippen, maar dat helpt geen fuck. Dan koopt slechts een klein deel geen kaartje meer, en de mensen met een abo of OV kaart merken er al helemaal niks van. Zoals het nu gebeurd merken ook die laatste 2 het, en als die dan ook nog 's hun klachten indienen bij de directie dan is er weer een deel van het doel van staken bereikt. "maar die luisteren toch niet naar klachten". ja dag, dat doen ze dus wel, vooral als de klachten blijven aanhouden. Want als de klagers ontevreden blijven dan zoeken ze permanente vervanging voor de trein, en dat wil de NS al helemaal niet, dus zullen ze echt wel wat willen doen om die klanten te behouden.
En dan 1 dag staken, dan denken een heleboel mensen "ah, dagje vrij, moet nog wel kunnen", of "voor een dagje ander vervoer is geen probleem". Bij 2 dagen is het al wat minder, want dan hoopt het werk zich al meer op, en nog een keer ander vervoer regelen is vaak ook al minder makkelijk, en ook irritanter. En als de stakingen nog langer duren dan gaan mensen toch echt wel een iets permanentere vervanging van de trein zoeken, en dat is echt het laatste wat de NS wil.
quote:Nou eh.. dan gaat ie internationaal rijden!
Op 05 april 2001 14:15 schreef DIGGER het volgende:
Zit 1 zeer duidelijk en essentieel verschil in: Jouw functie kun je bij tig bedrijven uitvoeren, Conducteur/treinmachinist niet. Als die functie je in het bloed zit, als daar je interesse en passie ligt is het de NS of niks. Dus nogal logisch dat het rijdend personeel zo knokt voor het behoud van hun beroep op de huidige wijze
En meer argumenten heb ik nu ook niet meer, anders val ik straks in herhaling.
quote:Dat doe je al de hele tijd.
Op 05 april 2001 14:22 schreef Larissa het volgende:
En meer argumenten heb ik nu ook niet meer, anders val ik straks in herhaling.
quote:Hallo! Dat zeg ik toch nergens
Op 05 april 2001 14:21 schreef Tokus het volgende:
dus van jou moet het recht op staking maar afgeschaft worden? Nee dat is echt bevorderlijk. Dan kan elk bedrijf dus echt alles doen wat ze willen met hun personeel, want bevalt het niet, dan donderen ze maar op.
quote:Inderdaad. Omdat er steeds dezelfde vragen (door jou en Digger bijv.) gesteld worden waar ik allang antwoord op had gegeven.
Op 05 april 2001 14:23 schreef Jarno het volgende:
Dat doe je al de hele tijd.
quote:goed de rest van m'n post lezen, niet alleen het 1e deel. 2e alinea begint namelijk precies met waar jij op doelt. en dan komen de argumenten waarom dat dus geen nut heeft.
Op 05 april 2001 14:26 schreef Larissa het volgende:
Hallo! Dat zeg ik toch nergens
Tuurlijk mogen ze hun onvrede uiten (desnoods met stakingen), maar op de manier waarop het afgelopen maandag gebeurde valt er voor de reiziger moeilijk dingen te regelen. Dat heb ik nu al tig keer in dit topic uitgelegd.
Dat ik het niet met hun argumentie over dat "rondje om de kerk" eens ben is een andere zaak: dat is gewoon mijn mening.
Niet zomaar conclusies aan mijn posts verbinden he...
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 05-04-2001 14:29]
quote:Fijn, Iemand die eens wat dieper doordenkt en wel snapt waar het om draait, waarom er gestaakt wordt zoals er gestaakt wordt enz.
Op 05 april 2001 14:21 schreef Tokus een post die aangaf dat hij wel kijk heeft op dit gebeuren en het snapt
en mbt afgelopen maandag, larissa, dat was toch volkomen duidelijk? De NS (VVMC) zou gaan staken, tenzij ze zondagavond 0.00 uur zouden besluiten dat de situatie dusdanig was veranderd dat ze een staking op dat moment onnodig, onjuist achtten. Over die staking op maandag had je donderdag al kunnen vernemen via welke mediavorm dan ook (afgezien van de gedrukte krant) etc.
quote:Er zijn ook zat mensen die geen permanentere vervanging hebben voor de trein (geen auto, wel een auto maar geen parkeerplaats bij het werk, geen alternatief vervoer als boot en bus, wel alternatief vervoer maar dat duurt 2 keer zo lang etc.)
En dan 1 dag staken, dan denken een heleboel mensen "ah, dagje vrij, moet nog wel kunnen", of "voor een dagje ander vervoer is geen probleem". Bij 2 dagen is het al wat minder, want dan hoopt het werk zich al meer op, en nog een keer ander vervoer regelen is vaak ook al minder makkelijk, en ook irritanter. En als de stakingen nog langer duren dan gaan mensen toch echt wel een iets permanentere vervanging van de trein zoeken, en dat is echt het laatste wat de NS wil.
quote:En neem ik aan het laatste wat het personeel van NS wil. Want geen reizigers is geen werk, niet rond de kerk, nergens niet.
<knip>
En als de stakingen nog langer duren dan gaan mensen toch echt wel een iets permanentere vervanging van de trein zoeken, en dat is echt het laatste wat de NS wil.
Het is dus balanceren op het slappe koord. Een erg wankel evenwicht.
[edit] en nou hou ik er over op. ik ga 'ns aan het werk [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-04-2001 14:35]
quote:Je valt weer in herhaling. Voor mijn reactie: zie eerder in dit topic.
Op 05 april 2001 14:32 schreef DIGGER het volgende:
Fijn, Iemand die eens wat dieper doordenkt en wel snapt waar het om draait, waarom er gestaakt wordt zoals er gestaakt wordt enz.en mbt afgelopen maandag, larissa, dat was toch volkomen duidelijk? De NS (VVMC) zou gaan staken, tenzij ze zondagavond 0.00 uur zouden besluiten dat de situatie dusdanig was veranderd dat ze een staking op dat moment onnodig, onjuist achtten. Over die staking op maandag had je donderdag al kunnen vernemen via welke mediavorm dan ook (afgezien van de gedrukte krant) etc.
quote:Ik vind dat je argumenten wel ff tussen aanhalingstekens had mogen zetten
Op 05 april 2001 14:22 schreef Larissa het volgende:En meer argumenten heb ik nu ook niet meer, anders val ik straks in herhaling.
Krijg bij je posts hier een groot gevoel van een gezegde dat iets te doen heeft met een klok en een klepel. Je leest namelijk over alle argumenten heen die niet stroken met je visie, zelfs al zijn die argumenten onomstotelijke feiten.
Ms wel een aardige vraag: Wat zou jij doen Larissa, als je gek was van treinen, het treinen je in het bloed zit, je bij de NS werkt als rijdend personeel, Je een stel ontzettend leuke fijne collega's hebt en je tot dit moment al 10 jaar heel plezierig werkte als NS'er.
Zou jij dan vandaag staken, ja of nee?
quote:Niet echt juist. het zou (als dit lang aanhoudt) een inkrimping van het aantal reizigers betekenen. Aangezien de treinen al vol zat zijn, zal de NS directie het effect veel eerder en harder merken middels een terugloop aan inkomsten, terwijl hetzelfde aantal treinen (met dus ook evenveel benodigde conducteurs en machinisten) rijden blijft. Die zal de NS directie nl niet inkrimpen, omdat de dan nog meer reizigers, dus inkomsten, zullen mislopen.
Op 05 april 2001 14:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En neem ik aan het laatste wat het personeel van NS wil. Want geen reizigers is geen werk, niet rond de kerk, nergens niet.
quote:Lopen dan niet zo egoistisch en dom te blaten dat er niks te regelen viel voor afgelopen maandag.
Op 05 april 2001 14:34 schreef Larissa het volgende:
Je valt weer in herhaling. Voor mijn reactie: zie eerder in dit topic.
quote:Schrijf eerst eens een zin die loopt!
Op 05 april 2001 14:46 schreef DIGGER het volgende:
Lopen dan niet zo egoistisch en dom te blaten dat er niks te regelen viel voor afgelopen maandag.
En als ik iemand hier egoïstisch vind zijn het de conducteurs wel, zoek dan lekker een baan op een internationale trein, zie je ook eens een Belgisch landschap...
En met jou kun je niet discussiëren, want je wilt EN het laatste woord hebben EN je blijft vragen stellen waar ik je allang antwoord op gegeven heb (voor het geval je zegt dat ik het laatste woord wil: ik beantwoord steeds jouw vragen...)
Ik probeer je niet te overtuigen van mijn gelijk: ik geef gewooon mijn mening. Jij blijft er steeds maar op terugkomen en mensen die het niet met je eens zijn "blaten", "zijn egoïstisch" etc.
Bovendien blijf je in herhaling vallen met je vragen en opmerkingen.
Gewoon net als anders, geen probleem.
quote:Nee! Ik zou niet staken als ik weet dat ik met mijn rug tegen de muur sta (de rechter heeft immers gezegd dat het werkrooster niet per 1 juni aangepast zou worden).
Op 05 april 2001 14:39 schreef DIGGER het volgende:
Ik vind dat je argumenten wel ff tussen aanhalingstekens had mogen zettenKrijg bij je posts hier een groot gevoel van een gezegde dat iets te doen heeft met een klok en een klepel. Je leest namelijk over alle argumenten heen die niet stroken met je visie, zelfs al zijn die argumenten onomstotelijke feiten.
Ms wel een aardige vraag: Wat zou jij doen Larissa, als je gek was van treinen, het treinen je in het bloed zit, je bij de NS werkt als rijdend personeel, Je een stel ontzettend leuke fijne collega's hebt en je tot dit moment al 10 jaar heel plezierig werkte als NS'er.
Zou jij dan vandaag staken, ja of nee?
Ik zou de arbitragecommissie afwachten en steeds opnieuw de NS-directie rond de tafel proberen te krijgen.
quote:Ik denk dat jij maar eens in de spiegel moet kijken, want ik heb jouw inhoudelijk onjuiste argumenten ("elke dag hetzelfde rondje rond dezelfde kerk") met de post van Robino tegenover elkaar gezet.
Op 05 april 2001 14:39 schreef DIGGER het volgende:Krijg bij je posts hier een groot gevoel van een gezegde dat iets te doen heeft met een klok en een klepel. Je leest namelijk over alle argumenten heen die niet stroken met je visie, zelfs al zijn die argumenten onomstotelijke feiten.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 14:57]
quote:Dat is ook omdat het jouw gelijk is, en niet strookt met alle feiten van de huidge situatie (waar je gemakshalve nog steeds overheen lult, dwz daar ga je niet op in/tegenin)
Op 05 april 2001 14:51 schreef Larissa het volgende:
Schrijf eerst eens een zin die loopt!Ik probeer je niet te overtuigen van mijn gelijk
Alleen voor jou hoop ik al dat het rijdend personneel nog ff lekker doorstaakt, heerlijk om iemand zich er zo over te zien opwinden, terwijl het gewoon het goed recht is van het rijdend NS personeel en ze vechten voor het (inhoudelijke) behoud van hun baan.
quote:Ik heb recht op een eigen mening en jij hoeft niet de mening van anderen te bagatelliseren met opmerkingen als "laat je hersencelletjes eens werken". Ik zeg toch ook niet dat die van jou allang in die sloten met bier beland zijn...
Op 05 april 2001 14:57 schreef DIGGER het volgende:
Dat is ook omdat het jouw gelijk is, en niet strookt met alle feiten van de huidge situatie (waar je gemakshalve nog steeds overheen lult, dwz daar ga je niet op in/tegenin)Alleen voor jou hoop ik al dat het rijdend personneel nog ff lekker doorstaakt, heerlijk om iemand zich er zo over te zien opwinden, terwijl het gewoon het goed recht is van het rijdend NS personeel en ze vechten voor het (inhoudelijke) behoud van hun baan.
Waarom ga je zelf niet bij de Spoorewegen werken. Daar kunnen ze zo'n misselijkmakende mentaliteit, als je tentoonspreidt in de laatste regel, vast goed gebruiken.
Mijn stelling dat ze het vaak doen om de reizigers te pesten gaat dan gelijk weer op!
quote:
Op 05 april 2001 14:57 schreef Larissa het volgende:
Ik denk dat jij maar eens in de spiegel moet kijken, want ik heb jouw inhoudelijk onjuiste argumenten ("elke dag hetzelfde rondje rond dezelfde kerk") met de post van Robino tegenover elkaar gezet.
Later zeg je dan voor het gemak dat je dat allang wist... hmm... verbaast me dan dat je het nooit ergens genoemd hebt.
En waarom ik dat niet specifiek noem: omdat ik er (kennelijk onterecht, dat maak je me wel duidelijk) van uit ga dat er hier met kennis en verstand mbt het onderwerp gediscussieerd wordt. Maar misschien is je kennis betreffende het onderwerp ook solidair met het rijdend personeel in staking gegaan
quote:je stelling klopt dus van geen kanten, want de enige reden dat ze staken is om hun eigen baan aangenaam te houden, en dat weet je zelf ook (maar of je het wil toegeven is wat anders).
Op 05 april 2001 15:01 schreef Larissa het volgende:
Mijn stelling dat ze het vaak doen om de reizigers te pesten gaat dan gelijk weer op!![]()
quote:Alsof die ooit is opgegaan. lees Tokus z'n post nou eens goed dan....
Op 05 april 2001 15:01 schreef Larissa het volgende:Mijn stelling dat ze het vaak doen om de reizigers te pesten gaat dan gelijk weer op!
![]()
quote:Ik schreef als mensen als JIJ bij de Spoorwegen gaan werken.
Op 05 april 2001 15:04 schreef DIGGER het volgende:
Alsof die ooit is opgegaan. lees Tokus z'n post nou eens goed dan....
quote:
Op 05 april 2001 15:04 schreef Tokus het volgende:
je stelling klopt dus van geen kanten, want de enige reden dat ze staken is om hun eigen baan aangenaam te houden, en dat weet je zelf ook (maar of je het wil toegeven is wat anders).
Dat laatste durf ik eik wel vast in te vullen overigens
quote:je woordkeuze 'weer' suggereert dat ze het in het verleden ook deden om reizigers te dwarsbomen als primaire reden. Weet je nu al niet eens meer wat je zelf schrijft
Op 05 april 2001 15:05 schreef Larissa het volgende:
Ik schreef als mensen als JIJ bij de Spoorwegen gaan werken.
quote:Ja Larissa.
Op 05 april 2001 15:01 schreef Larissa het volgende:
Mijn stelling dat ze het vaak doen om de reizigers te pesten gaat dan gelijk weer op!![]()
quote:Dat suggereerde je wel in deze post:
Op 05 april 2001 15:02 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat een treinmachinist of conducteur dag in dag uit alleen nog maar op en neer zou gaan pendelen op een vast traject voor de rest van z'n arbeidstijd bij de NS.
quote:
quote:En natuurlijk zeg je dat alleen weer tegen mij! Zie ik je niet zeggen tegen tegen Jarno, die zowel de krant niet gelezen had als niet naar het journaal geluisterd had.
En waarom ik dat niet specifiek noem: omdat ik er (kennelijk onterecht, dat maak je me wel duidelijk) van uit ga dat er hier met kennis en verstand mbt het onderwerp gediscussieerd wordt. Maar misschien is je kennis betreffende het onderwerp ook solidair met het rijdend personeel in staking gegaan
quote:Het was een VRAAG aan het begin van mijn topic. Ik beweer nergens dat ze het doen, ik vraag het me alleen hardop af.
Op 05 april 2001 15:09 schreef Jarno het volgende:
Ja Larissa.
De enige reden dat ze bij de NS staken, is om jou te pesten. In feite, is de hele wereld 1 groot complot tegen jouw kleine persoontje. We hebben het geheim proberen te houden, maar helaas, je bent erachter! Dem!
En lees jij zelf lekker eerst de krant of luister naar het journaal voordat je zelf weer dingen naar voren brengt die achterhaald worden door de feiten.
quote:Vergeef me, dat het laatste nieuws dat ik voor vanochtend gehoord heb, het radionieuws op 3fm van gisteravond was. Vergeef me, dat ik geen tv kon kijken gisteren en vanochtend. Vergeef me, dat ik geen abonnement op een krant heb.
Op 05 april 2001 15:11 schreef Larissa het volgende:
En natuurlijk zeg je dat alleen weer tegen mij! Zie ik je niet zeggen tegen tegen Jarno, die zowel de krant niet gelezen had als niet naar het journaal geluisterd had.
Heb trouwens netjes toegegeven dat ik wat dat betreft fout zat hoor, zal je wel niet willen lezen/zien, maar goed. Toegeven, ooit van gehoord? Rings a bell?
quote:Het sloeg op mijn stelling (vetgedrukt) aan het begin van het topic. Maar je had het vast te druk me nieuwe vragen bedenken en in herhaling te vallen om ook werkelij alles te lezen
Op 05 april 2001 15:06 schreef DIGGER het volgende:
je woordkeuze 'weer' suggereert dat ze het in het verleden ook deden om reizigers te dwarsbomen als primaire reden. Weet je nu al niet eens meer wat je zelf schrijft
quote:Welnee, gewoon een klassieke UPG
Op 05 april 2001 15:12 schreef DIGGER het volgende:
Jarno, hebben we nou Larissa 'onder de (stilstaande ivm staking) trein' geluld?
quote:Ik haalde een vergelijking aan, gaf een voorbeeld van mogelijke uitholling van het streekvervoer. Heb nergens gezegd of de link gelegd dat rijdend NS personeel dag in dag uit over de zelfde route zou heen en weren, alleen de link gelegd dat hun baan ook enorm uitgehold werd.
Op 05 april 2001 15:11 schreef Larissa het volgende:
Dat suggereerde je wel in deze post:
Als je overigens eerdere topics mbt de NS en de arbeidsonvrede die er leeft mbt de huidige NS directie en haar plannen zou lezen, zou je deze (domme) opmerking ook niet gemaakt hebben overigens.
quote:Lees eens terug zou ik zeggen. Zie je dat ik zelf ook dingen toegaf aan het begin van het topic. Mijn opmerking sloeg meer op Digger die anderen van "gebrek aan kennis van zaken" zat te betichten.
Op 05 april 2001 15:16 schreef Jarno het volgende:
Vergeef me, dat het laatste nieuws dat ik voor vanochtend gehoord heb, het radionieuws op 3fm van gisteravond was. Vergeef me, dat ik geen tv kon kijken gisteren en vanochtend. Vergeef me, dat ik geen abonnement op een krant heb.Heb trouwens netjes toegegeven dat ik wat dat betreft fout zat hoor, zal je wel niet willen lezen/zien, maar goed. Toegeven, ooit van gehoord? Rings a bell?
En ik weet ook wel dat je het toegaf niet op de hoogte te zijn. Maar dan begin je vervolgens weer dat het allemaal een complot tegen mij zou zijn, terwijl ik nergens beweer dat ze het doen om de reizigers te pesten. Het lijkt er alleen verdacht veel op!
* vlucht snel weg
quote:Geloof je het zelf
Op 05 april 2001 15:16 schreef Jarno het volgende:
Welnee, gewoon een klassieke UPG
quote:Blijf blijf!
Op 05 april 2001 15:19 schreef Strolie75 het volgende:
Oww...god...is dit weer zo'n Digger-zeik-preek-topic![]()
![]()
* vlucht snel weg
quote:je valt in herhaling.
Op 05 april 2001 15:16 schreef Larissa het volgende:
Het sloeg op mijn stelling (vetgedrukt) aan het begin van het topic. Maar je had het vast te druk me nieuwe vragen bedenken en in herhaling te vallen om ook werkelij alles te lezen
quote:Dat 'anderen' was eik meer een meervoudje voor de vorm
Op 05 april 2001 15:18 schreef Larissa het volgende:
Mijn opmerking sloeg meer op Digger die anderen van "gebrek aan kennis van zaken" zat te betichten.
quote:Je ziet wel vaker dingen die er niet zijn of anders zijn dan ze in werkelijkheid zijn he?
Het lijkt er alleen verdacht veel op!
quote:En ja hoor, iedereen die het niet met de almachtige Digger eens is, is dom, heeft geen hersencellen, is egoïstisch etc.
Op 05 april 2001 15:17 schreef DIGGER het volgende:
Ik haalde een vergelijking aan, gaf een voorbeeld van mogelijke uitholling van het streekvervoer. Heb nergens gezegd of de link gelegd dat rijdend NS personeel dag in dag uit over de zelfde route zou heen en weren, alleen de link gelegd dat hun baan ook enorm uitgehold werd.Als je overigens eerdere topics mbt de NS en de arbeidsonvrede die er leeft mbt de huidige NS directie en haar plannen zou lezen, zou je deze (domme) opmerking ook niet gemaakt hebben overigens.
En als ik niet gelijk reageer (jaja, sommige mensen werken ook terwijl ze fokken!) zou ik gelijk UPG zijn, kdacht het niet he!
quote:Je woordkeuze suggereerde dus feiten, dat ze het dan weer zouden doen om reizigers te pesten als primaire reden. En even na deze post geef je zelf ineens aan 'lijkt er verdacht veel op' dus dan is het ineens geen feit meer.
Op 05 april 2001 15:16 schreef Larissa het volgende:
Het sloeg op mijn stelling (vetgedrukt) aan het begin van het topic. Maar je had het vast te druk me nieuwe vragen bedenken en in herhaling te vallen om ook werkelij alles te lezen
Heeft de database geen valium meer voor je over gelaten, kun je je eventjes rustig terugtrekken en op je positie beraden in deze discussie, ms dat je dan de dingen wat helderder zien kunt...
Wel lief dat je me beticht van dingen bedenken, zou ik andersom niet durven doen
quote:Als ik jou was zou ik eens wat vaker in de spiegel kijken...
Op 05 april 2001 15:22 schreef DIGGER het volgende:
Je ziet wel vaker dingen die er niet zijn of anders zijn dan ze in werkelijkheid zijn he?
quote:Tja, Digger moet je alles eerst 10 keer uitleggen (daarom vraagt hij ook 10 keer hetzelfde) voor hij het snapt...
Op 05 april 2001 15:21 schreef Tokus het volgende:
je valt in herhaling.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 15:29]
en dan bij alle herhalingen het aantal keer herhalen er achter zetten dan is het een beetje duidelijk
quote:Mijn woordkeuze suggereerde feiten
Op 05 april 2001 15:26 schreef DIGGER het volgende:
Je woordkeuze suggereerde dus feiten, dat ze het dan weer zouden doen om reizigers te pesten als primaire reden. En even na deze post geef je zelf ineens aan 'lijkt er verdacht veel op' dus dan is het ineens geen feit meer.Heeft de database geen valium meer voor je over gelaten, kun je je eventjes rustig terugtrekken en op je positie beraden in deze discussie, ms dat je dan de dingen wat helderder zien kunt...
Wel lief dat je me beticht van dingen bedenken, zou ik andersom niet durven doen
quote:
Op 01 april 2001 13:36 schreef Larissa het volgende:Maar mijn punt is dus gewoon: waarom kondigt de NS dat zo laat van tevoren aan![]()
Doen ze dat nou gewoon om de reiziger te pesten en hun zin door te drijven![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 15:32]
quote:Persoonlijke aanvallen in een discussie, oei. Vaak een teken van onmacht. Jammer.
Op 05 april 2001 15:30 schreef Larissa het volgende:
Jemig zeg, jij bent echt DOM... vandaar zeker dat je nu NOG met je studie bezig bent..
quote:Tja, dat was inderdaad jammer. Maar geen onmacht. Gewoon
Op 05 april 2001 15:32 schreef Jarno het volgende:
Persoonlijke aanvallen in een discussie, oei. Vaak een teken van onmacht. Jammer.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 15:34]
Maar dat kan ook aan mij liggen hoor.
quote:Misschien moet je iets aan je eetgewoontes gaan doen, je kotst zo veel namelijk, lijkt me niet gezond.
Op 05 april 2001 15:25 schreef Larissa het volgende:
En ja hoor, iedereen die het niet met de almachtige Digger eens is, is dom, heeft geen hersencellen, is egoïstisch etc.
Iedereen mag het met me oneens zijn hoor, geen probleem, dat doet me niks, ik kijk alleen naar de argumentatie van de persoon die het met me oneens is (ik kijk sowieso naar de argumentatie van iedereen, of diegene ut nu eens of oneens is met me). Punt is echter dat jouw 'argumentatie' harder rammelt dan een boemel op TGV snelheid, je daar door meerdere users op gewezen bent (middels behulp van diverse onomstotelijke feiten ook), maar stug daarover heen blijft lezen, is niet slim bezig. Je hebt wel hercencellen (denk ik) je gebruikt ze alleen niet zo geweldig vandaag *fluit* Mooi weer he? Hier in Enschede wel in ieder geval.
En dat egoistische, dat straalt uit je postings hier, daar je zo enorm tekeer gaat tegen het feit dat het rijdend NS personeel staakt, terwijl het zo enorm begrijpelijk en logisch is, omdat Larissa'tje toevallig vaste klant is van de NS.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 05-04-2001 15:37]
Het personeel is het niet eens met de directie dus willen ze er verandering in hebben.
Directie geeft geen gehoor, oke dan gaan we staken.
kunnen ze wel 1 dag alles pplat gooien maar dat is niet effectief
We zetten een datum zodat mensen het een paar dagen van te voren weten zodat ze alternatief vervoer kunnen regelen. Gaat die staking dan niet door geeft dat niks, je hebt immers al alternatief vervoer
1 dag staken dan hoor je niemand maar als ze het gewoon een paar dagen plat gooien gaat het zakenleven vanzelf klagen, massa's mensen die te laat op hun werk komen kijk dan heb je pas iets bereikt.
In het weekend staken zal weinig zin hebben omdat veel mensen in het weekend voor hun onspanning reizen. Een weekendje weg ofzo of een weekend naar je ouders weet ik veel.
Ik ben er ook niet blij mee dat ze staken maar goed ik heb een alternatief geregeld en nu kijken ze maar wat ze doen, ik heb er geen last van en geef ze groot gelijk.
quote:Of een biertje
Op 05 april 2001 15:37 schreef Re het volgende:
Larissa, laat je toch niet zo uit de tent lokken joh. Neem alvast een cup a soupie tis bijna 4 uur
quote:Opzich wel terecht als ze het er niet mee eens zijn. Maar ik snap niet als je je baan niet gevarieerd genoeg meer vind als je een rondje om de kerk doet, wat is er nou zo veel boeiender aan een hele dag maar een beete door Nederland karren met dezelfde zeikerds in de trein, dezelfde soort treinen etc. helemaal niets! Mensen zeur niet zo.
Op 05 april 2001 15:34 schreef VitamineD het volgende:
Mijn idee dan maar even.Het personeel is het niet eens met de directie dus willen ze er verandering in hebben.
Directie geeft geen gehoor, oke dan gaan we staken.kunnen ze wel 1 dag alles pplat gooien maar dat is niet effectief
We zetten een datum zodat mensen het een paar dagen van te voren weten zodat ze alternatief vervoer kunnen regelen. Gaat die staking dan niet door geeft dat niks, je hebt immers al alternatief vervoer
1 dag staken dan hoor je niemand maar als ze het gewoon een paar dagen plat gooien gaat het zakenleven vanzelf klagen, massa's mensen die te laat op hun werk komen kijk dan heb je pas iets bereikt.
In het weekend staken zal weinig zin hebben omdat veel mensen in het weekend voor hun onspanning reizen. Een weekendje weg ofzo of een weekend naar je ouders weet ik veel.
Ik ben er ook niet blij mee dat ze staken maar goed ik heb een alternatief geregeld en nu kijken ze maar wat ze doen, ik heb er geen last van en geef ze groot gelijk.
En als je gaat staken dan GA DAN OOK STAKEN! blaas het niet eerst een paar keer af en vervolgens een paar dagen achtermekaar het vervoer plat leggen. Het is ook vervelend voor de reizigers... als je wil dat de NS naar je luisterd, ga dan niet controleren ofzo. Zorg ervoro dta iedereen gratis met de trein kan die dag.. scheelt ook een hoop kosten voor zo'n bedrijf uiteindelijk.
En jah leuk, een alternatief zoeken. ze zijn zeker vergeten dat er voor een hoop mensen geen alternatief is. Studenten die meer dna n uur onderweg zijn naar school, rijden geen bussen, geen treinen, ze hebben geen auto en dan blijken ze ook nog es tentamenweek te hebben. Nee dat is lekker en mooi niet dat conneXXIon of een andere busmaatschappij deze chaos voor de NS gaat oplossen.. die denken ook bekijk het maar.
Nou moet ik zelf dus morgen valnalles inleveren, herkansingwerk enzo en ik zit er sterk over te dneken om dan toch maar met de fiets naar Amsterdam te gaan, anders kom ik er waarschijnlijk nooit...
quote:En misschien moet jij eens wat aan die zuipgewoontes doen. De hersencellen die anderen volgens jou niet hebben sterven ook langzaam af...
Op 05 april 2001 15:34 schreef DIGGER het volgende:
Misschien moet je iets aan je eetgewoontes gaan doen, je kots zo veel namelijk, lijkt me niet gezond.Iedereen mag het met me oneens zijn hoor, geen probleem, dat doet me niks, ik kijk alleen naar de argumentatie van de persoon die het met me oneens is (ik kijk sowieso naar de argumentatie van iedereen, of diegene ut nu eens of oneens is met me). Punt is echter dat jouw 'argumentatie' harder rammelt dan een boemel op TGV snelheid, je daar door meerdere users op gewezen bent (middels behulp van diverse onomstotelijke feiten ook), maar stug daarover heen blijft lezen, is niet slim bezig. Je hebt wel hercencellen (denk ik) je gebruikt ze alleen niet zo geweldig vandaag *fluit* Mooi weer he? Hier in Enschede wel in ieder geval.
En dat egoistische, dat straalt uit je postings hier, daar je zo enorm tekeer gaat tegen het feit dat het rijdend NS personeel staakt, terwijl het zo enorm begrijpelijk en logisch is, omdat Larissa'tje toevallig vaste klant is van de NS.
Het forum is hier Klaagbaak en als ik zin heb om op de Spoorwegen af te geven dan doe ik dat!
Dat jij nou toevallig alleen vrijdag er last van heb en ik er achteraf gezien niet zoveel last van heb gehad doet niet terzake.
Users die gelijksoortige meningen als ik hadden (dwerg, partypooper, Dinosaur, Weerdo, Calvobbes, Kipman, Herald, K_man etc), daar reageer je niet eens op! Je zit nu alleen maar tegen mij door te hakken.
quote:Same here dus. Voor morgen moeten me vriendin en ik de plannen wijzigen, kijken hoe we het aan gaan pakken, maar ik heb daar geen problemen mee. Als dat zou inhouden dat ik haar pas zaterdag zie en dus een deel van de planning niet door kan gaan, ja jammer, vervelend, maar tis niet anders.
Op 05 april 2001 15:34 schreef VitamineD het volgende:Ik ben er ook niet blij mee dat ze staken maar goed ik heb een alternatief geregeld en nu kijken ze maar wat ze doen, ik heb er geen last van en geef ze groot gelijk.
Het rijdend personeel heeft alle recht op staken en ik vind dat ze, gezien de huidige situatie, groot gelijk hebben dat ze staken.
Wat een paar jaar geleden is ingezet, en nu ook tot uiting komt, is het feit dat de NS directie gewoon enorm ver weg gegroeid is van haar personeel op de werkvloer, ze hebben er geen enkele feeling meer mee, weten heel slecht wat er leeft onder hun personeel, of houden er iig zeer weinig rekening mee. eik zou de directeur gewoon eens in een grote hal op een kratje gaan staan voor z'n personeel om de zaken van te voren uit te leggen ipv met allerlei peroneelsonvriendelijke voorstellen te komen, enige wat je dan als personeel kunt doen namelijk is je er tegen verzetten, net zo lang tot je baas buigt, en anders, in het uiterste geval, opstappen. maar waarom een NS'er niet snel zal opstappen heb ik al aangegeven.
dan hebben ze kans dat er naar ze geluisterd wordt en dat is wat ze willen.
en ja ik vind het lullig voor je.
quote:Nahjah, dan gaat de NS maar betalen voor de kosten van mijn nieuwe fiets
Op 05 april 2001 15:44 schreef VitamineD het volgende:
Vork klopt ook maar hoe meer mensen ze er mee pakken en hoe harder hoe beter het is toch ?dan hebben ze kans dat er naar ze geluisterd wordt en dat is wat ze willen.
en ja ik vind het lullig voor je.
quote:Dat kun je proberen ja
Op 05 april 2001 15:47 schreef Vork het volgende:
Nahjah, dan gaat de NS maar betalen voor de kosten van mijn nieuwe fiets
quote:Vork toch! Je gebruikt zomaar dezelfde argumenten (zoek een andere baan, geen alternatief vervoer, neem een buitenlands weiland, doe wat je zegt etc.) als ik.
Op 05 april 2001 15:41 schreef Vork het volgende:
Opzich wel terecht als ze het er niet mee eens zijn. Maar ik snap niet als je je baan niet gevarieerd genoeg meer vind als je een rondje om de kerk doet, wat is er nou zo veel boeiender aan een hele dag maar een beete door Nederland karren met dezelfde zeikerds in de trein, dezelfde soort treinen etc. helemaal niets! Mensen zeur niet zo.En als je gaat staken dan GA DAN OOK STAKEN! blaas het niet eerst een paar keer af en vervolgens een paar dagen achtermekaar het vervoer plat leggen. Het is ook vervelend voor de reizigers... als je wil dat de NS naar je luisterd, ga dan niet controleren ofzo. Zorg ervoro dta iedereen gratis met de trein kan die dag.. scheelt ook een hoop kosten voor zo'n bedrijf uiteindelijk.
En jah leuk, een alternatief zoeken. ze zijn zeker vergeten dat er voor een hoop mensen geen alternatief is. Studenten die meer dna n uur onderweg zijn naar school, rijden geen bussen, geen treinen, ze hebben geen auto en dan blijken ze ook nog es tentamenweek te hebben. Nee dat is lekker en mooi niet dat conneXXIon of een andere busmaatschappij deze chaos voor de NS gaat oplossen.. die denken ook bekijk het maar.
Nou moet ik zelf dus morgen valnalles inleveren, herkansingwerk enzo en ik zit er sterk over te dneken om dan toch maar met de fiets naar Amsterdam te gaan, anders kom ik er waarschijnlijk nooit...
Weer een user die er ongeveer hetzelfde over denkt maar niet afgezeken wordt door Digger.
Tsss.. klassenjustie hier hoor.
quote:Fuck, weet je wat we doen, we doeken die hele NS maar op. Die 120.000 forensen per dag kopen maar een auto. De subsidie die de NS krijgt geven we uit aan bredere en meer wegen. Gezeik in een keer afgelopen. Iedereen kan dan doen en laten wat ie wil.
quote:Het is nog niet zo, ze staken dus juist om dat te voorkomen.
Op 05 april 2001 15:41 schreef Vork het volgende:
Opzich wel terecht als ze het er niet mee eens zijn. Maar ik snap niet als je je baan niet gevarieerd genoeg meer vind als je een rondje om de kerk doet
quote:Hoezo?
En als je gaat staken dan GA DAN OOK STAKEN! blaas het niet eerst een paar keer af en vervolgens een paar dagen achtermekaar het vervoer plat leggen.
En als dan blijkt dat die opening valse hoop was, dan ga je alsnog staken, omdat het dan wel gerechtvaardig is, logisch is.
quote:A: Dat is door de rechter verboden
ga dan niet controleren ofzo. Zorg ervoro dta iedereen gratis met de trein kan die dag.. scheelt ook een hoop kosten voor zo'n bedrijf uiteindelijk.
quote:
Op 05 april 2001 15:48 schreef Larissa het volgende:
Vork toch! Je gebruikt zomaar dezelfde argumenten (zoek een andere baan, geen alternatief vervoer, neem een buitenlands weiland, doe wat je zegt etc.) als ik.
Gratis laten reizen mag niet van de rechter. Houd dan een stiptheidsactie ofzo.Weer een user die er ongeveer hetzelfde over denkt maar niet afgezeken wordt door Digger.
Tsss.. klassenjustie hier hoor.
quote:Ik ga niet stoken en niet zeuren maar:
Op 05 april 2001 15:47 schreef Vork het volgende:
Nahjah, dan gaat de NS maar betalen voor de kosten van mijn nieuwe fiets
Vork zit er verder niet mee en maakt zich niet druk.
Larissa mijn idee is dat dat voor jou ook beter zou zijn.
Je hebt duidelijkgemaakt dat jij het er NIET mee eens bent en daar is klaagbaak toch voor ?
lijkt me opgelost dus
quote:Moet ik nu weer in herhaling vallen en zeggen dat je soms dingen ziet die er niet zijn of?
Op 05 april 2001 15:43 schreef Larissa het volgende:
De hersencellen die anderen volgens jou niet hebben
quote:En als ik vind dat je dat doet door gebrek aan kennis mbt de situatie en op onjuiste gronden, dan zeg ik dat.
Het forum is hier Klaagbaak en als ik zin heb om op de Spoorwegen af te geven dan doe ik dat!
quote:Hoe zou dat nou komen (O wacht, dat heeft ElizabethR je geloof ik al 100 keer verteld). Jij bent diegene die blijft volharden door over alle feiten heen te lezen, dat zie ik die andere users niet doen. En ik vind het wel grappig je in allerlei bochten te zien wringen om vooral bij je mening te blijven, waarbij je oa jezelf tegenspreekt, me woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb, onjuiste argumenten blijft herhalen etc.
Users die gelijksoortige meningen als ik hadden (dwerg, partypooper, Dinosaur, Weerdo, Calvobbes, Kipman, Herald, K_man etc), daar reageer je niet eens op! Je zit nu alleen maar tegen mij door te hakken.
quote:Ja, en jij reageert ook zo lekker. Meid doe wat Digger doet pak een pot bier(
Op 05 april 2001 15:43 schreef Larissa het volgende:
quote:Dat kan niet, hij heeft zijn computer op de grond gezet omdat hij bang is zichzelf te verwonden bij het er af rollen
Op 05 april 2001 16:02 schreef Party-pooper het volgende:
Ja, en jij reageert ook zo lekker. Meid doe wat Digger doet pak een pot bier() zak onderuit en Smile. Want volgens mij rolt ie al bijna van zijn bureau stoel af..
quote:Ik weet wel dat het niet zo is, ik vin alleen sommige argumenten die ze gebruiken waarom ze dr tegen zijn toch wel erg slap opzich. Maar da's verder mijn mening, daar ga ik niet verder op ik, ik heb geen zin om de hele middag te gaan lopen happen op andersmans posts.
Op 05 april 2001 15:49 schreef DIGGER het volgende:
Het is nog niet zo, ze staken dus juist om dat te voorkomen.
quote:Als een bedrijf als NS zo vasthoudend is en er blijkt een opening te zijn kun je dr vanuit gaan dat valse hoop is. Het feit dat er gedreigd wordt en er niets gebeurd, maakt hun (die van het NS personeel) positie niet echt veel sterker lijkt mij.
Hoezo?
Als je eerst van plan bent te gaan staken omdat alles muurvast zit en de NS directie de poot stijf houdt, zoals afgelopen weekend, en dan blijkt dat door overleg tussen Netelenbos en NS directie dit weekend
er ineens weer een moelijke opening is, waarom zou je dan, op dat moment, die staking door laten gaan?
En als dan blijkt dat die opening valse hoop was, dan ga je alsnog staken, omdat het dan wel gerechtvaardig is, logisch is.
quote:Wat door de rechter verboden is kan door een andere rechter voorzover ik weet welweer worden toegestaan.
A: Dat is door de rechter verboden
quote:Een zonder kaartjes laten reizen want er wordt toch niet gecontroleerd actie kost de ns ook geld.. iets minder, maar het kost toch geld. En het is dus ook nog langer uit te houden.
B: Dat is niet de essentie van staken, het moet het bedrijf juist geld kosten, zodat ze geneigd zijn/worden water bij de wijn te doen, anders heeft staken weinig zin, verliest het z'n kracht.
Er zijn sectoren waar ze helemaal niet kunnen staken (gezondheidszorg zal niet met de hele sector ineens kunnen gaan staken bijv.)..
Tis allemaal wle leuk en aardig hoor, maar Waarom altijd mensen die dr geen fuck mee te maken hebben er de dupe van moeten owrden daar wordt ik echt zo langzamerhand een beetje scheitziek van. T lijken nu net een stel kleuters die allemaal wat willen, maar een beetje fatsoenlijk om te tafel zitten en erover praten homaar. het goeden moeten onder de kwaden lijden verhaal. Het komt me me neus uit. En toch zie ik liever niet de monopolypositie van de NS verdwijnen (maar da's weer een ander verhaal)
quote:dat denk ik inmiddels ook wel digger een beetje kennende
Ja, en jij reageert ook zo lekker. Meid doe wat Digger doet pak een pot bier() zak onderuit en Smile. Want volgens mij rolt ie al bijna van zijn bureau stoel af..
quote:
Op 05 april 2001 16:03 schreef VitamineD het volgende:
Dat kan niet, hij heeft zijn computer op de grond gezet omdat hij bang is zichzelf te verwonden bij het er af rollen
Kan ik de kosten van een taxiritje declareren bij de NS?
quote:Jij reageerde niet eens op de andere users! Het feit dat ze er daarna niet op doorgingen wil nog niet zeggen dat ze het met je eens waren! Jij BLEEF maar vragen stellen! En als je dan niet tevreden was met het antwoord stelde je hem gewoon opnieuw!
Op 05 april 2001 15:55 schreef DIGGER het volgende:
Hoe zou dat nou komen (O wacht, dat heeft ElizabethR je geloof ik al 100 keer verteld). Jij bent diegene die blijft volharden door over alle feiten heen te lezen, dat zie ik die andere users niet doen. En ik vind het wel grappig je in allerlei bochten te zien wringen om vooral bij je mening te blijven, waarbij je oa jezelf tegenspreekt, me woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb, onjuiste argumenten blijft herhalen etc.
En haal lekker ElizabethR erbij zeg! Die stelde nota ben nog voor hier publiekelijk haar excuses aan te bieden voor de manier waarop ze vorige week tegen me deed maar dat vond ik ook weer niet nodig.
En jouw vergelijking met een uitje op VRIJDAG dat in de soep loopt (niet voor iedereen begint het weekend op vrijdag) vind ik niet opgaan met mensen die gewoon elke dag op hun werk moeten zijn of een belangrijk tentamen hebben zoals Vork.
quote:Helaas!
quote:Helaas!
quote:Volgens mij kun je maximaal 50 gulden per dag krijgen.
Op 05 april 2001 16:05 schreef Vork het volgende:
trouwens nog een vraag.. misschien weet iemand dat..Kan ik de kosten van een taxiritje declareren bij de NS?
quote:voor ovhouders is dat maar een tientje
Op 05 april 2001 16:09 schreef Larissa het volgende:
Volgens mij kun je maximaal 50 gulden per dag krijgen.
En nu ga ik naar huis. Ik was hier vanochtend vroeg genoeg!
Idd k*t spoorwegen, make up your mind , wel staken, niet staken, alles plat en niet mensen in het onzekere laten of er wel of niet gereden gaat worden, er zijn een heleboel mensen afhankelijk van de trein, kom met duidelijke berichtgeving!!!!
Als je op het station staat te wachten omdat een of andere huppelk*t van de NS in het nieuws van 7 uur staat te beweren dat er voldoende mogelijkheden zijn om te reizen tussen de grote steden, geloof je dat, tot je op het station komt en daar de verwarring heerst
Dat ze staken....soit, maar gvd doe aan voldoende info
Grootste gekloot met school omdat de NS er een zooitje van maakt
Hallo,
vervoersbedrijf?
dienstverlening!!!!
quote:Bijna?
*fluit*
quote:Astu: http://www.fokforum.nl/showtopic/38915
Op 05 april 2001 16:05 schreef Vork het volgende:
trouwens nog een vraag.. misschien weet iemand dat..Kan ik de kosten van een taxiritje declareren bij de NS?
quote:Ik heb geen tentamen.. kmoet alleen t werk van een half schooljaar )wak us door nix doen nog nie had gemaakt) inleveren... verder valt t wel mee.
Op 05 april 2001 16:06 schreef Larissa het volgende:
En jouw vergelijking met een uitje op VRIJDAG dat in de soep loopt (niet voor iedereen begint het weekend op vrijdag) vind ik niet opgaan met mensen die gewoon elke dag op hun werk moeten zijn of een belangrijk tentamen hebben zoals Vork.
O i ha het topic daarover l gezien, Larissa n Digger.. tot ma. 50 piek. ben voor een tai Ws het 4dubbele kwijt, dus dat gaat nix worden. Ik ga wel dmet de bus proberen morge, hoewel dat een chaos zal gaan worden en iig de kosten van de auto van me ouders declareren.. ookal heeft die geen kilometers gemaakt, ik krijg dan toch een paar 10tjes terug.. vinnik op z'n minst wel terecht voor 2 dagen me planning overhoop gooien.
quote:wow digger....
Op 05 april 2001 16:21 schreef DIGGER het volgende:
Astu: http://www.fokforum.nl/showtopic/38915
quote:En jij bent zo consequent als een vleesgeworden vat bier. Want ik zie je niet zeiken en constant dezelfde vragen stellen aan Yvonne, Vork en de rest die ook klagen over de NS.
Op 05 april 2001 16:19 schreef DIGGER het volgende:
Bijna?*fluit*
En ze heeft nog eens groot gelijk ook. Tis hier een Klaagbaak. Voor de inhoudelijke discussie word je dan ook terecht naar het actualiteitenforum verwezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 05-04-2001 17:35]
Maar de essentie van het verhaal, en waar het eigenlijk om draait is: Wie heeft de macht bij de NS? Waarom zien we dat niet? Argumenten als 'rondje om de kerk', minder vertragingen en efficiency zijn allemaal mooie woorden om de gunst en sympathie van de reizigers en het grote publiek.
De directie vind dat de machinisten, conducteurs en personeelscollectieven teveel macht hebben en gaan dat nu hardhandig breken. Het rijdend personeel vind dat de directie teveel vanuit hun ivoren regeerd en dat zij het beter weten en hoe het wel moet. Zij zullen de directie wel ff op de knieen dwingen.
Wake up mensen! Gewoon een ordinaire machtsstrijd, klaar.
Is altijd welweer wat op te vinden, vandaag dus niet naar school danmaar, maar t kostte me wel een avond (kostbare werk uurtjes hoor) om dat nog een beetje te kunnen regelen.
maargoed, zolang ze dan dinsdag maar niet staken vinnik alles best.
quote:Mag jij jokken?
Op 05 april 2001 16:18 schreef yvonne het volgende:
Aangezien het hier Klaagbaak is, kom ik hier klagen en zeiken, voor een inhoudelijke discussie ga ik wel naar Actualiteit.
Wacht maar...
Arcee!!! Hoe vaak heeft Yvonne in Actualiteit gepost?
quote:Ze zegt toch niet dat ze er heen gaat, ze zou er heen kunnen gaan...
Op 06 april 2001 17:44 schreef BooBooSan het volgende:
Mag jij jokken?Wacht maar...
Arcee!!! Hoe vaak heeft Yvonne in Actualiteit gepost?
En de NS sucks!
Die reden van vandaag sloeg dus weer eens nergens op.
De bonden waren akkoord gegaan met het nieuwe dienstrooster, maar de NS had daar niets tegenover gesteld.
En de FNV wilde niet staken, want die wilden de reizigers niet duperen.
Nee, dat hadden ze vorige week al gedaan!
(ja, mij toevallig niet zo, maar wel tig collega's die noodsprongen moesten maken om op cursussen te komen, het halve land kon afgebeld worden of ze met collega's van andere vestigingen mee konden rijden)
En dan ging óf de staking op het laatste moment niet door (die eerste maandag) en stonden ze in de file, of de cursus werd bij voorbaat afgelast en nu kan HUN hele rooster voor de komende tijd weer omgegooid worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |