quote:Het is een goedkopere oplossing dan al die opvang, het schijnt hardstikke lekker te zijn en tevens lost het een berg poep van overlast van honden én katten op straat op.
Cambodjanen moeten meer hond etenPHNOM PENH (ANP) - Cambodjanen moeten vaker hond op het menu zetten. Zij kunnen zo bijdragen aan het verminderen van het aantal zwerfhonden dat de straten van de hoofdstad Phnom Penh bevolkt, zei gouverneur Kep Chuktema van de stad donderdag.
Hoewel honden, spinnen en sprinkhanen geregeld op het bord van inwoners van de arme landelijke gebieden van het land verschijnen, halen de inwoners van Phnom Penh daar in het algemeen hun neus voor op. Kep Chuktema vindt dat zij maar wat minder kieskeurig moeten worden. ,,Kom op, hondenvlees is zo heerlijk'', zei hij tegen de krant Cambodia Daily. ,,Vietnamezen en Koreanen zijn er dol op.''
Alles wat losloopt en niet menselijk is zou je toch in principe moeten mogen opeten?
Nee..wat een onzin. hondjes zijn lief
nouja..meeste dan..
Dus waarom zouden we in Nederland en eurpese landen niet overgaan tot het consumeren van katten en honden?
Konijnen, eenden, ganzen, kippen, koeien, varkens e.d. eten we toch ook?
quote:Hoezo "wat een onzin??"
Op vrijdag 12 september 2003 23:01 schreef PECR het volgende:
wat niet mens is... ow..jammer
wilde net jou ff lekker gaan oppeuzelen...Nee..wat een onzin. hondjes zijn lief
nouja..meeste dan..
Koeien, kalfjes, veulentjes, konijntjes,lammetjes,kuikentjes en kippen zijn ook lief maar daarom niet minder eetbaar..
quote:Precies!
Op vrijdag 12 september 2003 23:03 schreef FredvZ het volgende:Hier snijden we een koe in stukken en we vinden het zielig als een kat in China dood aan een knijper hangt...
Als je tijdens het eten van je stukje koe aan die trouwe mooie waterige lieve oogjes van zo'n koe denkt dan is smaakt je vlees waarschijnlijk ook ietsjes minder lekker..ff doorkauwen en je bent dat rotgevoel ook weer kwijt.
Waarom zou dit voor die andere aaibare beesten niet opgaan dan ?
quote:Leg eens uit wat je met die opmerking wilt?
Op vrijdag 12 september 2003 23:05 schreef tvlxd het volgende:
Jôh, en over twee maanden weer een SARS-uitbraak,.
En als de honden in het asiel op zijn dan mogen we wat mij betreft ook beginnen aan de honden die niet in het asiel zitten.
quote:Waarvan akte!
Op vrijdag 12 september 2003 23:06 schreef gelly het volgende:
Prima idee. Zouden we in Nederland ook moeten doen.
Aktie beginnen ?
quote:SARS komt natuurlijk van de dieren. In Azië eet men veel van die 'vuile' dieren.
Op vrijdag 12 september 2003 23:07 schreef Loedertje het volgende:[..]
Leg eens uit wat je met die opmerking wilt?
Teveel BSE koe gegeten o.i.d?
quote:En gekke koeienziekte, vogelpest ? dat hou je liever op de achtergrond om Europeanen niet zwart te maken?
Op vrijdag 12 september 2003 23:05 schreef tvlxd het volgende:
Jôh, en over twee maanden weer een SARS-uitbraak,.
V.
quote:Helaas wel ja.
Op vrijdag 12 september 2003 23:08 schreef Hakkert het volgende:
gatverdamme... dat doen ze alleen in die verweggiestanlanden
quote:Europeanen zijn blank, dus dat hoeft niet.
Op vrijdag 12 september 2003 23:08 schreef leedvermaak het volgende:[..]
En gekke koeienziekte, vogelpest ? dat hou je liever op de achtergrond om Europeanen niet zwart te maken?
quote:En katten..
Op vrijdag 12 september 2003 23:07 schreef dax het volgende:
Inderdaad, heel goed ideeEn als de honden in het asiel op zijn dan mogen we wat mij betreft ook beginnen aan de honden die niet in het asiel zitten.
graaien in de kattenpoep in je tuintje is dan meteen voorbij, buiten zitten in de pieslucht van de ongecastreerde kater van je buurvrouw..ook voorbij! (yezzzzz)
Wil je een huisdier? Hou 'm dan fijn binnen OF aangelijnd buiten..zo niet..dan eten we hem op!
quote:Katten ook ja!
Op vrijdag 12 september 2003 23:09 schreef Loedertje het volgende:
En katten..
quote:Spanjaarden zijn naar mijn mening niet blank hoor..
Op vrijdag 12 september 2003 23:09 schreef tvlxd het volgende:[..]
Europeanen zijn blank, dus dat hoeft niet.
quote:Whatever, dit heeft niets met Europeanen te maken. Aziaten eten veel 'vuile' dieren, daar komen ziektes van. Zoals SARS. Niet dat het zonder het eten ervan er geen kasn daarop was, maar het draagt er bij toe.
Op vrijdag 12 september 2003 23:10 schreef leedvermaak het volgende:[..]
Spanjaarden zijn naar mijn mening niet blank hoor..
quote:Als iedereen altijd zo bekrompen had geredeneerd dan hadden we nu geen Italiaans, Thais, Chinees en Frans eten in Nederland
Op vrijdag 12 september 2003 23:12 schreef Cronus het volgende:
Het zit niet in onze cultuur. Waarom zouden we het er dan alsnog in rammen? Overduidelijk is de meerderheid er niet van gediend.
quote:Met struisvogels en kangaroos hebben we ook geen probleem. Dus waarom zou dat met hondenvlees anders zijn ?
Op vrijdag 12 september 2003 23:12 schreef Cronus het volgende:
Het zit niet in onze cultuur. Waarom zouden we het er dan alsnog in rammen? Overduidelijk is de meerderheid er niet van gediend.
quote:Tsja, van mij mag je het introduceren, ik geef je weinig kans van slagen. Relatief gezien zijn de Italiaanse en Thaise keukens nog redelijk normaal vergelijken met onze oorspronkelijke. Dat is met hond wel anders.
Op vrijdag 12 september 2003 23:13 schreef dax het volgende:[..]
Als iedereen altijd zo bekrompen had geredeneerd dan hadden we nu geen Italiaans, Thais, Chinees en Frans eten in Nederland
Door de hond op gruwelijk wijze zo lang mogelijk zwaar te mishandelen.
Botten te breken, op te hangen aan poten, verbranden, schoppen, slaan enz enz enz..........
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 23:15 schreef Cronus het volgende:[..]
Tsja, van mij mag je het introduceren, ik geef je weinig kans van slagen. Relatief gezien zijn de Italiaanse en Thaise keukens nog redelijk normaal vergelijken met onze oorspronkelijke. Dat is met hond wel anders.
Wat een kul. Thais eten is totaal anders dan traditioneel Nederlands eten. Ik denk eigenlijk dat het verschil tussen een stukje hondenvlees en een stukje koeienvlees veel kleiner is.
quote:Wij kunnen die beesten in Nederland toch gewoon volgens de wettelijke regels slachten? We hoeven echt niet de manier van slachten te importeren.
Op vrijdag 12 september 2003 23:15 schreef erodome het volgende:
Door de hond op gruwelijk wijze zo lang mogelijk zwaar te mishandelen.
Botten te breken, op te hangen aan poten, verbranden, schoppen, slaan enz enz enz..........
quote:Bij varkens is dat juist niet. De adrenaline die ze aanmaken maakt het vlees taai. is dat bij honden dan andersom ?
Je bent je er bewust van hoe ze het zo "lekker" maken dat vlees???Door de hond op gruwelijk wijze zo lang mogelijk zwaar te mishandelen.
V.
quote:Wild is ook lekkerder dan tam vlees, maar ik zie niet in Nederland gebeuren dat honden zo behandeld worden als in het verre oosten. Daar heb je regelgeving voor.
Je bent je er bewust van hoe ze het zo "lekker" maken dat vlees???Door de hond op gruwelijk wijze zo lang mogelijk zwaar te mishandelen.
quote:ja,..bijna nét zo gruwelijk als hoe ze in Nederland het slachtvee behandelen!
V.
quote:Waarom zou jij een linkse Midas volgen? Typisch rechts draaikonterig gedrag.
Op vrijdag 12 september 2003 23:20 schreef BAZZA het volgende:
Kanibalisme is al zo oud als de mens zelf en volgens Midas Dekkers is het heel erg gezond.
quote:Waarom niet helemaal
Op vrijdag 12 september 2003 23:20 schreef BAZZA het volgende:
Waarom eten we eigenlijk niet gewoon 1/3 van de asielzoekers op?
V.
quote:Klinkt als een André Hazes snack. Gerookte Poedelham met champignion roomsaus. Dat lijkt me lekker.
Op vrijdag 12 september 2003 23:19 schreef Vurby het volgende:
Bouvier met knoflooksaus. Klinkt fransV.
quote:We behandelen ons slachtvee zwaar beroerd, maar dat is heilig vergeleken met dat en dat meen ik heel serieus....
Op vrijdag 12 september 2003 23:19 schreef tinkebell het volgende:[..]
ja,..bijna nét zo gruwelijk als hoe ze in Nederland het slachtvee behandelen!
quote:Een populist zoekt zijn medestanders zonder nadenken, les 1 van Pim
Op vrijdag 12 september 2003 23:21 schreef tvlxd het volgende:Waarom zou jij een linkse Midas volgen? Typisch rechts draaikonterig gedrag.
quote:Koningspoedel. "Royaal" dineren
Op vrijdag 12 september 2003 23:23 schreef gelly het volgende:Gerookte Poedelham met champignion roomsaus.
V.
quote:Die bewaren we voor moeilijke tijden
Op vrijdag 12 september 2003 23:22 schreef Vurby het volgende:
Waarom niet helemaalV.
quote:Ik zie het niet gebeuren dat we hier hond als consumptie gaan waarderen.
Op vrijdag 12 september 2003 23:17 schreef gelly het volgende:[..]
Wild is ook lekkerder dan tam vlees, maar ik zie niet in Nederland gebeuren dat honden zo behandeld worden als in het verre oosten. Daar heb je regelgeving voor.
Dat is net zoiets als in india zeggen dat ze koe moeten gaan eten.....
quote:bron: NOS
Virologen proberen intussen te begrijpen waar SARS precies vandaan komt. Nog altijd is niet helemaal duidelijk hoe SARS ontstaat. Eén, en misschien twee virussen, lijken verantwoordelijk. Het meest verdachte virus is vermoedelijk een variant van het virus dat bij vogels bronchitis veroorzaakt.
Het afscheidsfeestje
De maaltijd
smakelijk eten!
quote:ja,..heel smerig en zielig,..
Op vrijdag 12 september 2003 23:31 schreef leedvermaak het volgende:
een foto die ik op vakantie heb gemaakt op een markt:
[afbeelding]smakelijk eten!
quote:Wat is het verschil met een geroosterd varken
quote:ut ken an mai legge, maar ik zie er slechts een abstract jaren dertig kunstwerk in...
quote:Dit zijn honden.
Op vrijdag 12 september 2003 23:36 schreef gelly het volgende:Wat is het verschil met een geroosterd varken
V.
quote:Sorry Harry
Op vrijdag 12 september 2003 23:37 schreef Vurby het volgende:[..]
Dit zijn honden.
V.
quote:Geeft niets bernie
Op vrijdag 12 september 2003 23:38 schreef gelly het volgende:
Sorry Harry
V.
quote:Ben jij je er bewust van wat ze allemaal met je lekkere gegrillde kippetje hebben gedaan alvorens jij hem opeet?
Hoe leuk een babybiggetje het heeft als ie bij zijn mammie weggehaald is, op zijn kop in een klemmetje hangt als zijn balletjes er eventjes afgesneden worden?
Of steek je je struisvogelnekje hiervoor in het zand en denk je dat het allemaal wel mee zal vallen?
Kuikentjes die levend in een vermaler komen? Kippen half dood al aan een raills hangen alvoerens zij, halfdood, geplukt worden?
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 23:43 schreef luked45 het volgende:
De meesten van jullie zijn compleet gestoord, dat ik wel duidelijk.
Ja, dat kan.
quote:Ah, het toonbeeld van westerse beschaving. Honden eten doen we niet, maar iemand de hersens inrammen is geen probleem. Zout op idioot.
En ik waarschuw jullie allemaal: als je zo nodig een hond of kat of wat dan ook voor huisdier wilt mishandelen, pas dan heel goed op dat ik niet in de buurt ben want ik sla je eerst je hersens in en bel dan het meldnummer voor dierenmishandeling, en dan pas de politie om mezelf aan te geven. Stelletje ongevoelige klootzakken.
quote:
In Nederland zijn honden en katten al heel lang huisdieren, die gehouden worden als lid van het gezin. De tijden dat we ze opvraten liggen al heel ver achter ons. En de landen die ze opvreten nadat de beesten op en gruwelijke manier gedood worden hadden allang aangepakt moeten worden. Maar dat komt hoop ik nog wel eens. En ik waarschuw jullie allemaal: als je zo nodig een hond of kat of wat dan ook voor huisdier wilt mishandelen, pas dan heel goed op dat ik niet in de buurt ben want ik sla je eerst je hersens in en bel dan het meldnummer voor dierenmishandeling, en dan pas de politie om mezelf aan te geven. Stelletje ongevoelige klootzakken. Kijk eens op de foto boven dit verhaaltje. Ga lekker naar Korea, China of Vietnam als je dit mooi vindt en ga ze daar helpen met het vermoorden van honden. Lamstralen!!!!!
We hebben het hier louter over het eten van honden, niet over het mishandelen van honden. Je kunt honden ook eten en ze op een humane manier slachten. Het slachten van honden moet gewoon voldoen aan de eisen voor het slachten van al het vee.
quote:Inderdaad. En het eten van koeien, schapen en varkens is ook geen probleem.
Op vrijdag 12 september 2003 23:45 schreef gelly het volgende:
Ah, het toonbeeld van westerse beschaving. Honden eten doen we niet, maar iemand de hersens inrammen is geen probleem.
quote:Wie zegt dat er sprake is van mishandeling als het dier op een nette wijze afgemaakt gaat worden?
In Nederland zijn honden en katten al heel lang huisdieren, die gehouden worden als lid van het gezin. De tijden dat we ze opvraten liggen al heel ver achter ons. En de landen die ze opvreten nadat de beesten op en gruwelijke manier gedood worden hadden allang aangepakt moeten worden. Maar dat komt hoop ik nog wel eens. En ik waarschuw jullie allemaal: als je zo nodig een hond of kat of wat dan ook voor huisdier wilt mishandelen, pas dan heel goed op dat ik niet in de buurt ben want ik sla je eerst je hersens in en bel dan het meldnummer voor dierenmishandeling, en dan pas de politie om mezelf aan te geven. Stelletje ongevoelige klootzakken. Kijk eens op de foto boven dit verhaaltje. Ga lekker naar Korea, China of Vietnam als je dit mooi vindt en ga ze daar helpen met het vermoorden van honden. Lamstralen!!!!!
Waar ben jij als de balletjes van een schattig roze biggetje worden afgesneden?
Of denk je dat dat pijnloos is?
Lieverdje.. varkentjes en konijntjes zijn inmiddels in Nederland ook gewoon huisdieren, net als kippetjes en schaapjes..
quote:En dat zegt iemand die ontoerekeningsvatbaar is...
De meesten van jullie zijn compleet gestoord,
quote:Dat kan iedereen overkomen
Op vrijdag 12 september 2003 23:56 schreef leedvermaak het volgende:[..]
En dat zegt iemand die ontoerekeningsvatbaar is...
Wil je wel een beetje on topic blijven, het gaat over het eten van honden en katten
In Azië. Soms wist ik het, meestal niet.
Smaakt goed overigens.
J.
quote:Tja, en dan verbaasd zijn als er weer een of andere dodelijke longziekte opduikt in Azie.
Op vrijdag 12 september 2003 22:52 schreef Loedertje het volgende:
Een zeer goede oplossing m.b.t. de overvolle asiels in Nederland zou het advies hieronder zijn:
[..]Het is een goedkopere oplossing dan al die opvang, het schijnt hardstikke lekker te zijn en tevens lost het een berg poep van overlast van honden én katten op straat op.
Alles wat losloopt en niet menselijk is zou je toch in principe moeten mogen opeten?
quote:Zou je het hier ook bewust kopen denk je?
Op zaterdag 13 september 2003 00:09 schreef Juan Zueco het volgende:
* Loedertje heeft een aantal keren hond gegetenIn Azië. Soms wist ik het, meestal niet.
Smaakt goed overigens.
J.
quote:ga maar eens een keer naar de zwarte markt in beverwijk. Het wordt wel niet aan iedereen verkocht, maar als je er goed om vraagt, dan kun je het heerlijk krijgen bij een pita broodje.
Op zaterdag 13 september 2003 00:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
Zou je het hier ook bewust kopen denk je?
Topografisch gezien kan het volgens mij ook niet. En dan bedoel ik volgens de wet, maar dat weet ik niet zeker.
Algemene etiquette in het Westen verbied het eten van honden/katten.
Ik heb hond gegeten op Sumatra & Sulawesi, daar algemeen aanvaardbaar. Op de overige eilanden van Indonesië zijn deze praktijken echter verwerpelijk. Misschien vanuit godsdienstige oogpunten.
Kortom : Lands wijs, lands eer. Of i.d. * Juan Zueco is een beetje teut
Dus laat dat belerende vingertje maar achterwege.
Als men op Kalimantan walgt van haring eten, vreten wij dan uit sympathie een nieuwe jonge minder?
Ik dacht het niet.
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 13-09-2003 00:21]
quote:Hm, verkooptechniek, geen neen verkopen en de consument laten geloven dat hij krijgt waar hij om vraagt..
Op zaterdag 13 september 2003 00:15 schreef leedvermaak het volgende:[..]
ga maar eens een keer naar de zwarte markt in beverwijk. Het wordt wel niet aan iedereen verkocht, maar als je er goed om vraagt, dan kun je het heerlijk krijgen bij een pita broodje.
quote:"drugs"verkoopt men nu ook met een belastingheffing die de overheid opstrijkt, dus waarom het eten van honden&katten t.z.t. nu al bij voorbaat uitsluiten Juan Zueco?
Op zaterdag 13 september 2003 00:20 schreef Juan Zueco het volgende:
Ik denk het niet.Topografisch gezien kan het volgens mij ook niet. En dan bedoel ik volgens de wet, maar dat weet ik niet zeker.
Algemene etiquette in het Westen verbied het eten van honden/katten.
quote:Hier niet van toepassing.
Misschien vanuit godsdienstige oogpunten.
Hier heeft men het alleen over de aaibaarheidsfactor .
quote:En waar baseer jij dat op? Is een dierenliefhebber per definitie ontoerekeningsvatbaar? Als je niks zinnigers te melden hebt (net als de rest van jullie overigens) hou dan je bek dicht!
Op vrijdag 12 september 2003 23:56 schreef leedvermaak het volgende:[..]
En dat zegt iemand die ontoerekeningsvatbaar is...
quote:Weet je lieverd, ik sluit niemand uit, zelfs een dierenliefhebber niet.
Op zaterdag 13 september 2003 00:42 schreef luked45 het volgende:[..]
En waar baseer jij dat op? Is een dierenliefhebber per definitie ontoerekeningsvatbaar?
quote:Is het eten van een lammetje tussen je pittah broodje wel zinnig dan
Als je niks zinnigers te melden hebt (net als de rest van jullie overigens) hou dan je bek dicht!
Daar gaat het toch helemaal niet over babe?
quote:Joh, en dat wist ik niet? Ik wil dat niet weten (struisvogelpolitiek ja!). En bovendien, wat vind jij van die foto van die dooie honden op die markt in een of ander 3e wereldland? Doet dat je niks? DOET DIT GEEN VAN JULLIE IETS? Nee? OK, dan hebben jullie geen van allen enig gevoel in je sodemieter. Denk je dat die beesten "netjes" afgemaakt worden? Heb je de media niet gevolgd over dit gruwelijke onderwerp de afgelopen weken, of zit je hier vrolijk naar te kijken met een broodje shoarma en een blikkie cola? ROT TOCH OP!!!
Op vrijdag 12 september 2003 23:46 schreef Loedertje het volgende:[..]
Wie zegt dat er sprake is van mishandeling als het dier op een nette wijze afgemaakt gaat worden?
Of denk je dat dat pijnloos is?Lieverdje.. varkentjes en konijntjes zijn inmiddels in Nederland ook gewoon huisdieren, net als kippetjes en schaapjes..
quote:Jij spoort echt niet
Op zaterdag 13 september 2003 00:48 schreef luked45 het volgende:[..]
Joh, en dat wist ik niet? Ik wil dat niet weten (struisvogelpolitiek ja!). En bovendien, wat vind jij van die foto van die dooie honden op die markt in een of ander 3e wereldland? Doet dat je niks? DOET DIT GEEN VAN JULLIE IETS? Nee? OK, dan hebben jullie geen van allen enig gevoel in je sodemieter. Denk je dat die beesten "netjes" afgemaakt worden? Heb je de media niet gevolgd over dit gruwelijke onderwerp de afgelopen weken, of zit je hier vrolijk naar te kijken met een broodje shoarma en een blikkie cola? ROT TOCH OP!!!
Leg mij het verschil eens uit tussen een stukje vlees van de hond of van het varken.
quote:Jawel het doet mij wel iets, ik kreeg een beetje honger van deze thread en zit nu te eten.
Op zaterdag 13 september 2003 00:48 schreef luked45 het volgende:[..]
Joh, en dat wist ik niet? Ik wil dat niet weten (struisvogelpolitiek ja!). En bovendien, wat vind jij van die foto van die dooie honden op die markt in een of ander 3e wereldland? Doet dat je niks? DOET DIT GEEN VAN JULLIE IETS?
quote:Nee, nee, bedoel ik niet.
Op zaterdag 13 september 2003 00:24 schreef Loedertje het volgende:[..]
"drugs"verkoopt men nu ook met een belastingheffing die de overheid opstrijkt, dus waarom het eten van honden&katten t.z.t. nu al bij voorbaat uitsluiten Juan Zueco?
[..]Hier niet van toepassing.
Hier heeft men het alleen over de aaibaarheidsfactor
.
Weet je ook wel.
Als het daar legitiem is, so what.
Nou niet helemaal so what, maar redelijk. Als ik in Sulawesi bij een warung, zonder menu-kaart iets eet, soit. Hond? Anjin goreng?
Bagus.
Daar ging mijn opmerking niet over.
In sommige landen van de wereld zijn de eetgewoonten niet recht evenredig met wat we hier gewend zijn. Dat maakt wat hier gewoon is nog niet de regel.
Hier aaien we puppies, daar eten ze die.
Wie heeft gelijk?
J.
quote:Ja weet ik allemaal........
Op vrijdag 12 september 2003 23:43 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ben jij je er bewust van wat ze allemaal met je lekkere gegrillde kippetje hebben gedaan alvorens jij hem opeet?
Hoe fijn die beestjes het hebben bovenopelkaar in hokjes met snaveltjes die eraf geramd worden?Hoe leuk een babybiggetje het heeft als ie bij zijn mammie weggehaald is, op zijn kop in een klemmetje hangt als zijn balletjes er eventjes afgesneden worden?
Of steek je je struisvogelnekje hiervoor in het zand en denk je dat het allemaal wel mee zal vallen?
Kuikentjes die levend in een vermaler komen? Kippen half dood al aan een raills hangen alvoerens zij, halfdood, geplukt worden?
Heb het zelfs mogen zien...
Heb gezien hoe ze een stier die uitgleed op de gladde vloer keihard schopte en bleven schoppen om het beest weer overeind te krijgen(wat natuurlijk niet meer goed lukte door zijn paniek).
Ik weet hoe het hieraan toe gaat....
Ben ik alles behalve blij mee........
Ben jij je er van de volle 100% bewust van dat we het hier over soms meer als 24 uur zware mishandeling hebben???????
Dat de slachters methode's gebruiken die het dier zo veel mogelijk bij houden, dat als hij dan toch bewusteloos raakt ze hem even rust geven, daarna een emmer water over zijn flikker gooien zodat hij bijkomt en dan weer lekker doorgaan????
Heb je ooit een hond horen gillen waar een brander overheen gaat?
Heb je ooit een hond gezien die niet eens meer de puf heeft tot gillen en waar alleen nog maar een door je ziel heensnijdend gekerm uitkomt als ze zijn poten uit de kom trekken??????
Poten die al gebroken zijn.....
Die daarna misselijkmakende stokslagen krijgt die zijn hele lijf openhalen?
Heb je ooit 4 honden in een hok van 1 bij 1 zien zitten, in de volle zon, een loden dakje erboven als enige bescherming, geen water(1 maal daags, samen met wat vreten wat gewoon in dat hok word gepleurt, in hun eigen uitwerpselen zittend, 1 maal per dag afgespoeld met een tuinslang....
Dit van hun geboorte af aan tot een jaar of 2....
Ben je jezelf er ten volle bewust van dat het gaat om pijn en pijn alleen, dat het doel is het dier zoveel mogelijk te laten lijden???
Je hebt geen idee waar je het over hebt.....
Als je werkelijk wist wat er met die dieren gebeurt zou je letterlijk over je nek gaan...
quote:Ik moet zeggen, ik heb op school biggen MOETEN castreren, vond het afschuwelijk, maar het viel me mee.
Op vrijdag 12 september 2003 23:46 schreef Loedertje het volgende:[..]
Wie zegt dat er sprake is van mishandeling als het dier op een nette wijze afgemaakt gaat worden?
Of denk je dat dat pijnloos is?Lieverdje.. varkentjes en konijntjes zijn inmiddels in Nederland ook gewoon huisdieren, net als kippetjes en schaapjes..
Niet dat ik er ok mee ben, mag van mij vandaag nog verboden worden, maar vergeleken bij wat ik verwacht had viel het mee.
Ze gillen als ze opgepakt worden, op schoot worden ze al rustiger, even een flinke knor als er gesneden word en dat is het.....
Zodra je ze terugzet huppelen ze gewoon verder...
quote:Lam is het allereerlijkste vlees wat je kan eten....
Op zaterdag 13 september 2003 00:45 schreef Loedertje het volgende:[..]
Weet je lieverd, ik sluit niemand uit, zelfs een dierenliefhebber niet.
[..]Is het eten van een lammetje tussen je pittah broodje wel zinnig dan
Daar gaat het toch helemaal niet over babe?
Lam word geboren, staat even op (ruime) stal, gaat daarna naar buiten, huppeld lekker rond tot slachttijd en het is over...
En ja dit weet ik zeker, 17 dagen helepen lammeren bij een boer, vele lessen op school erover gehad.......
quote:heel erg allemaal enzo, maar daar gaat het dus niet over.
Op zaterdag 13 september 2003 04:42 schreef erodome het volgende:[..]
Ja weet ik allemaal........
Heb gezien hoe ze een stier die uitgleed op de gladde vloer keihard schopte en bleven schoppen om het beest weer overeind te krijgen(wat natuurlijk niet meer goed lukte door zijn paniek).
Ben ik alles behalve blij mee........Ben jij je er van de volle 100% bewust van dat we het hier over soms meer als 24 uur zware mishandeling hebben???????
Dat de slachters methode's gebruiken die het dier zo veel mogelijk bij houden, dat als hij dan toch bewusteloos raakt ze hem even rust geven, daarna een emmer water over zijn flikker gooien zodat hij bijkomt en dan weer lekker doorgaan????Heb je ooit een hond horen gillen waar een brander overheen gaat?
Heb je ooit een hond gezien die niet eens meer de puf heeft tot gillen en waar alleen nog maar een door je ziel heensnijdend gekerm uitkomt als ze zijn poten uit de kom trekken??????
Poten die al gebroken zijn.....Die daarna misselijkmakende stokslagen krijgt die zijn hele lijf openhalen?
Heb je ooit 4 honden in een hok van 1 bij 1 zien zitten, in de volle zon, een loden dakje erboven als enige bescherming, geen water(1 maal daags, samen met wat vreten wat gewoon in dat hok word gepleurt, in hun eigen uitwerpselen zittend, 1 maal per dag afgespoeld met een tuinslang....
Dit van hun geboorte af aan tot een jaar of 2....Ben je jezelf er ten volle bewust van dat het gaat om pijn en pijn alleen, dat het doel is het dier zoveel mogelijk te laten lijden???
Als je werkelijk wist wat er met die dieren gebeurt zou je letterlijk over je nek gaan...
quote:m.a.w. Je hebt op een school meegemaakt hoe je op een NETTE manier een big kunt castreren..je nam 'm op schoot ect..
Op zaterdag 13 september 2003 04:44 schreef erodome het volgende:[..]
Ik moet zeggen, ik heb op school biggen MOETEN castreren, vond het afschuwelijk, maar het viel me mee.
Niet dat ik er ok mee ben, mag van mij vandaag nog verboden worden, maar vergeleken bij wat ik verwacht had viel het mee.
Ze gillen als ze opgepakt worden, op schoot worden ze al rustiger, even een flinke knor als er gesneden word en dat is het.....
Zodra je ze terugzet huppelen ze gewoon verder...
De praktijk is toch een tikkie anders meid..
Er hangt een leuk sm marteltuigje waarin men het spartelende ondersteboven biggentje tussenklemt, vervolgens lijkt het beestje door te hebben wat er gaat gebeuren zodra de dierenliefhebber met zijn gereedschap in de buurt van zijn balletjes komt, hij knijpt zijn bilspiertjes aan...begint te janken...en dan hoppa..het mes erin...
Beestje komt net bij zijn lieve mammie vandaan..balletjes eraf en uit de klem zo met een flinke zwiep een leuk nieuw hok in...zonder mammie..narillend van de pijn en de shock mag hij dan fijn bijkomen..nix geen geknuffel of ff op schoot...
Daarbij...je verhaal over honden is hardstikke sneu hoor maar we hebben het hier over Nederland..en de vraag is waarom varkens, konijnen, paarden, koeien, kalkoenen, kippen e.d wel gegeten worden en katten&honden niet terwijl we toch in de praktijk echt wel overlast hebben van de laatst genoemde beesten.
Gek hè? de 1e groep doet geen vlieg kwaad, schijt niet in je tuin, blijft netjes op eigen terrein achter hekken of in rennen/kooien..vallen geen mensen aan..hebben geen enkele vorm van agressie in zich en toçh hebben we besloten om deze beesten te eten..
De 2e groep- bron van ergenis voor de Niet-Baasjes..eetbaar..en tóch willen we daar niet aan omdat het blijkbaar veel zieliger is..
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 00:48 schreef luked45 het volgende:
Joh, en dat wist ik niet? Ik wil dat niet weten (struisvogelpolitiek ja!). En bovendien, wat vind jij van die foto van die dooie honden op die markt in een of ander 3e wereldland? Doet dat je niks? DOET DIT GEEN VAN JULLIE IETS? Nee? OK, dan hebben jullie geen van allen enig gevoel in je sodemieter. Denk je dat die beesten "netjes" afgemaakt worden? Heb je de media niet gevolgd over dit gruwelijke onderwerp de afgelopen weken, of zit je hier vrolijk naar te kijken met een broodje shoarma en een blikkie cola? ROT TOCH OP!!!
Nogmaals: de vraag is alleen of het eten van hondenvlees gerechtvaardigd is, niet of de slachtmethoden uit Aziatische landen gerechtvaardigd zijn.
quote:Hondenvlees is niet zo lekker meer als ze niet zo zwaar mishandeld worden...
Op zaterdag 13 september 2003 11:10 schreef Loedertje het volgende:[..]
m.a.w. Je hebt op een school meegemaakt hoe je op een NETTE manier een big kunt castreren..je nam 'm op schoot ect..
De praktijk is toch een tikkie anders meid..
Er hangt een leuk sm marteltuigje waarin men het spartelende ondersteboven biggentje tussenklemt, vervolgens lijkt het beestje door te hebben wat er gaat gebeuren zodra de dierenliefhebber met zijn gereedschap in de buurt van zijn balletjes komt, hij knijpt zijn bilspiertjes aan...begint te janken...en dan hoppa..het mes erin...
Beestje komt net bij zijn lieve mammie vandaan..balletjes eraf en uit de klem zo met een flinke zwiep een leuk nieuw hok in...zonder mammie..narillend van de pijn en de shock mag hij dan fijn bijkomen..nix geen geknuffel of ff op schoot...
Daarbij...je verhaal over honden is hardstikke sneu hoor maar we hebben het hier over Nederland..en de vraag is waarom varkens, konijnen, paarden, koeien, kalkoenen, kippen e.d wel gegeten worden en katten&honden niet terwijl we toch in de praktijk echt wel overlast hebben van de laatst genoemde beesten.Gek hè? de 1e groep doet geen vlieg kwaad, schijt niet in je tuin, blijft netjes op eigen terrein achter hekken of in rennen/kooien..vallen geen mensen aan..hebben geen enkele vorm van agressie in zich en toçh hebben we besloten om deze beesten te eten..
De 2e groep- bron van ergenis voor de Niet-Baasjes..eetbaar..en tóch willen we daar niet aan omdat het blijkbaar veel zieliger is..
Het gaat om vlees van carnivoren, niet van herbivoren of omnivoren(varken, die overigens zo goed als geen dierlijke producten krijgen)...
Voeding is anders, dus smaak van het vlees is anders...
Maar opzich heb ik er niets op tegen als hond op normale manier behandeld zou worden en gegeten zou worden, ik vind het alleen een vreemd idee, net als schapenhersenen, stierenballen enz enz, maar het is niet ineens erger als het om hond gaat......
quote:Hèhè, eindelijk iemand met een behoorlijk stel hersens in z'n hoofd. Het leek wel of iedereen hier anti-dier was geworden. En dan noemde iemand mij hier ontoerekeningsvatbaar; vind degene die mij ontoerekeningsvatbaar noemt zichzelf niet een beetje erg emotieloos? Ja toch? Da's makkelijk leven in de huidige tijd, maar ben je er gelukkig mee? O nee, dat kan je niet weten; geluk is een emotie, en jij kent geen emoties!
Op zaterdag 13 september 2003 04:42 schreef erodome het volgende:[..]
Ja weet ik allemaal........
Ben ik alles behalve blij mee........Ben jij je er van de volle 100% bewust van dat we het hier over soms meer als 24 uur zware mishandeling hebben???????
Dat de slachters methode's gebruiken die het dier zo veel mogelijk bij houden, dat als hij dan toch bewusteloos raakt ze hem even rust geven, daarna een emmer water over zijn flikker gooien zodat hij bijkomt en dan weer lekker doorgaan????Heb je ooit een hond horen gillen waar een brander overheen gaat?
Poten die al gebroken zijn.....Die daarna misselijkmakende stokslagen krijgt die zijn hele lijf openhalen?
Dit van hun geboorte af aan tot een jaar of 2....Ben je jezelf er ten volle bewust van dat het gaat om pijn en pijn alleen, dat het doel is het dier zoveel mogelijk te laten lijden???
quote:Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de smaak van hondenvlees, als het in Nederland ergens wordt aangeboden zal ik het zeker een keer gaan eten.
Op zondag 14 september 2003 00:25 schreef luked45 het volgende:[..]
Hèhè, eindelijk iemand met een behoorlijk stel hersens in z'n hoofd. Het leek wel of iedereen hier anti-dier was geworden. En dan noemde iemand mij hier ontoerekeningsvatbaar; vind degene die mij ontoerekeningsvatbaar noemt zichzelf niet een beetje erg emotieloos? Ja toch? Da's makkelijk leven in de huidige tijd, maar ben je er gelukkig mee? O nee, dat kan je niet weten; geluk is een emotie, en jij kent geen emoties!
quote:Als je vlees eet dan ben je nog geen dierenhater ...
Op zondag 14 september 2003 00:25 schreef luked45 het volgende:[..]
Hèhè, eindelijk iemand met een behoorlijk stel hersens in z'n hoofd. Het leek wel of iedereen hier anti-dier was geworden. En dan noemde iemand mij hier ontoerekeningsvatbaar; vind degene die mij ontoerekeningsvatbaar noemt zichzelf niet een beetje erg emotieloos? Ja toch? Da's makkelijk leven in de huidige tijd, maar ben je er gelukkig mee? O nee, dat kan je niet weten; geluk is een emotie, en jij kent geen emoties!
* Loedertje is niet emotieloos btw...
quote:Mocht dat zo zijn dan kunnen ze er altijd nog katten- of hondenvoer van maken
Op zaterdag 13 september 2003 20:56 schreef erodome het volgende:Hondenvlees is niet zo lekker meer als ze niet zo zwaar mishandeld worden...
quote:Nóg zo'n gek. Is iedereen hier nou zo ontzettend zwakzinnig? Mensen, in Nederland worden honden en katten niet gegeten. Als je dat zo nodig wilt, ga dan eens op vakantie in Vietnam of Korea. Ga na een markt en zoek de hond op die je wil eten en kijk vooral goed hoe het beest aan z'n einde komt. Ik vind dat dit topic maar weer aantoont hoe de mentaliteit van de meeste Nederlanders allang niet meer wat-ie was. Jullie maken me allemaal dood- en doodziek met je achterlijke gedachten. Ik sprong een paar weken een gat in de lucht toen de dierenbescherming een meldlijn voor dierenmishandeling opende. Ik heb het nummer direct in m'n mobieltje opgeslagen en reken erop dat ik het gebruik. Di is géén loos dreigement. Ik heb al eerder gezegd dat ik, mocht ik wát voor vorm van dierenmishandeling onder ogen komen, ik éérst de dader de hersens insla, dan het meldpunt voor dierenmishandeling bel, en daarna pas de politie om mezelf aan te geven. Toen ik dit meldde werd ik hier voor ontoerekeningsvatbaar versleten. Het begint er hier sterk op te lijken dat jullie allemaal ontoerekeningsvatbaar zijn, en ik de enige met verstand en vooral gevoel in z'n flikker. Zoek 'es een goeie psycholoog of psychiater op in je directe omgeving en vertel eens dat je weleens hond of kat wilt eten. Ik denk dat jullie allemaal een receptje voor Prozac meekrijgen. Loedertje en co., reageer hier vooral weer op, ik heb mezelf 1 minuut geleden beloofd dat ik deze topic nu voor het laatst bekeken heb. Ik verdom het om me nog langer te irriteren aan jullie vreemde (understatement!) verlangens. Iedereen die hond en/of kat wil proeven is in mijn ogen rijp voor een psychiatrische inrichting. Gegroet, en veel plezier met alle foto's in dit topic. Maak jezelf maar lekker met al die geslachte honden. Onmenselijke gevoelloze debielen zijn jullie, ALLEMAAL!!!!!!
Op zondag 14 september 2003 00:35 schreef dax het volgende:[..]
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de smaak van hondenvlees, als het in Nederland ergens wordt aangeboden zal ik het zeker een keer gaan eten.
quote:Ik hoop dat als jij het leven laat (HOE EERDER HOE BETER) ze je stoffelijk overschot naar een destructiebedrijf brengen. Word jij lekker gemengd in de Whiskas en de hondenbrokjes en opgevreten door katten en honden. Iets anders gun ik je niet.
Op zondag 14 september 2003 00:45 schreef Loedertje het volgende:[..]
Mocht dat zo zijn dan kunnen ze er altijd nog katten- of hondenvoer van maken
quote:Maar nou heb je nog steeds niet uitgelegd waarom hond eten erger is dan konijn.
Op zondag 14 september 2003 01:02 schreef luked45 het volgende:[..]
Ik hoop dat als jij het leven laat (HOE EERDER HOE BETER) ze je stoffelijk overschot naar een destructiebedrijf brengen. Word jij lekker gemengd in de Whiskas en de hondenbrokjes en opgevreten door katten en honden. Iets anders gun ik je niet.
[Dit bericht is gewijzigd door dax op 14-09-2003 08:46]
quote:Hoe kun je dit nou zeggen ??? Pure generalisatie en agressiewekkende post. Honden zijn ook gewoon dieren...
Op vrijdag 12 september 2003 23:01 schreef PECR het volgende:
wat niet mens is... ow..jammer
wilde net jou ff lekker gaan oppeuzelen...Nee..wat een onzin. hondjes zijn lief
nouja..meeste dan..
quote:hebben we zoveel zwerfhonden in Nederland dan?
Op vrijdag 12 september 2003 23:06 schreef gelly het volgende:
Prima idee. Zouden we in Nederland ook moeten doen.
volgens mij niet hoor
quote:En wie is dus de schuldige van die ziektes? juist ja.... de mens....omdat die alles regelt...en denkt alles goed te regelen. Ik vind het onzin dat dieren daarvoor moeten boeten. Natuurlijk is het vervelend dat er erg veel zwerfhonden in Cambodja zijn. Een soort overpopulatie eigenlijk, maar ja.. om nou te zeggen dat er niet voldoende mensen zijn..... Dat kun je ook beschouwing als storend. Dus dan maar massaal mensen gaan eten? Dat doen we ook niet, dus wat mij betreft laten we de dieren ook met rust.
Op vrijdag 12 september 2003 23:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Whatever, dit heeft niets met Europeanen te maken. Aziaten eten veel 'vuile' dieren, daar komen ziektes van. Zoals SARS. Niet dat het zonder het eten ervan er geen kasn daarop was, maar het draagt er bij toe.
quote:Ontoerekeningsvatbaar? Neen..eerder een beetje kortzichtig/dom.
Op zondag 14 september 2003 00:59 schreef luked45 het volgende:ik éérst de dader de hersens insla, dan het meldpunt voor dierenmishandeling bel, en daarna pas de politie om mezelf aan te geven. Toen ik dit meldde werd ik hier voor ontoerekeningsvatbaar versleten.
Een druppeltje op de gloeiende plaat zeg maar..
En NIEMAND maar dan ook helemaal NIEMAND schreef ergens iets over het mishandelen van dieren..het gaat vooralsnog nog steeds om die overvolle asiels en de loslopende "huisdieren"( ) van al die liefhebbende (
)eigenaren..
Een voor de hand liggende mogelijkheid = opeten..meer niet.
quote:Die ziet er niet echt smakelijk uit
Op zondag 14 september 2003 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af hoe opperhond der honden: george bush zou smaken :A
quote:Bush is geen hond hoor... kijk zelf maar:
Op zondag 14 september 2003 15:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af hoe opperhond der honden: george bush zou smaken :A
Maar als je me vraagt hoe chimpansee smaakt... ik zou het begod niet weten
quote:
Als je het stoer vindt om hond te eten, rot dan op naar China ofzo
jullie hebben geen idee hoe die honden daar mishandeld worden en in onze cultuur is het gewoon not done om honden zo te behandelen..
ja joh, waarom eten we geen mensen? er zijn vast culturen die dat doen/ deden op aarde... wij zijn toch ook dieren?
quote:koeien, schapen en varkens worden volgens regels geslacht sukkel!! op een 'humanere'manier dan dat in Azie gebeurt. Als er iets niet volgens de regels gaat is er bij ons een Dierenbescherming die nog redelijk wat invloed heeft. Ik zeg niet dat er nooit een koe mishandeld wordt hier maar het is TOTAAL niet te vergelijken met hoe ze honden in Azie afslslachten!
Op vrijdag 12 september 2003 23:46 schreef dax het volgende:[..]
Inderdaad. En het eten van koeien, schapen en varkens is ook geen probleem.
quote:Idd in china eten ze lieve hondjes
Op maandag 15 september 2003 13:58 schreef francia het volgende:[..]
koeien, schapen en varkens worden volgens regels geslacht sukkel!! op een 'humanere'manier dan dat in Azie gebeurt. Als er iets niet volgens de regels gaat is er bij ons een Dierenbescherming die nog redelijk wat invloed heeft. Ik zeg niet dat er nooit een koe mishandeld wordt hier maar het is TOTAAL niet te vergelijken met hoe ze honden in Azie afslslachten!
quote:Schelden vanachter je PC'tje is stoer.
Op maandag 15 september 2003 13:58 schreef francia het volgende:
sukkel!!
quote:Azië?
koeien, schapen en varkens worden volgens regels geslacht sukkel!! op een 'humanere'manier dan dat in Azie gebeurt. Als er iets niet volgens de regels gaat is er bij ons een Dierenbescherming die nog redelijk wat invloed heeft. Ik zeg niet dat er nooit een koe mishandeld wordt hier maar het is TOTAAL niet te vergelijken met hoe ze honden in Azie afslslachten!
*KUCH*
Het gaat vandaag (en gisteren) over de vraag of wij in Nederland niet een voorbeeld zouden moeten nemen aan andere landen en wij gewoon honden&katten op onze maaltijdschijf zouden moeten plaatsen.
Ik neem aan dat wij in Nederland wel in staat zijn om deze dieren "humaan"te slachten..
Toch?
quote:Francia, hardstikke bedankt voor je 2 reacties. Ik begon echt aan mezelf te twijfelen tussen dit stelletje randdebielen. Vooral dat verschijnsel dat zich 'Loedertje' noemt. Om te beginnen is zijn/haar naam al vreemd tussen dit boeltje in, want Loedertje is bij mijn weten de hond (!!!) van Jan, Jans en de kinderen. Maar dit terzijde. Er wordt tegewoordig zo veel aan dierenmishandeling gedaan dat ze het nu al normaal vinden om hond of kat te gaan eten. Je hebt gezien dat ik alles heb geprobeerd om dit stelletje gevoelloze debielen (ze vonden mij ook niet normaal trouwens, omdat ik nogal dreigend reageerde) tot andere gedachten te brengen. Maar je moet niet gek kijken dat wanneer het zootje ongeregeld om jou en mij heen hier straks hond of kat bij de Vietnamees kunnen gaan halen. Ik ben al jaardonateur voor het WNF, maar ik zal niet nalaten om, als ik het me kan veroorloven, geld te storten aan instellingen die dit soort misplaatste vormen van dierenmishandeling aan de kaak stelt. De mentaliteit van de mensen gaat zienderogen achteruit. Ze willen best wel eens hond proeven, zeggen ze hier. Ik lust best een stukje vlees, maar ik eet per definitie geen dieren die ik om principiële redenen niet 'eetbaar' vind, zoals konijn en paard. Ik houd het bij varkens- en rundvlees. Ik weet dat ze nu weer komen met achterlijke opmerkingen als "Je eet wel koe en varken, dat wordt ook geslacht en gegeten waarom dan geen hond (of kat)?" Omdat honden en katten in Nederland gefokt worden om als huisdier te houden en niet om op te vreten. Maar dat snappen die onnozele ziektekiemen hier niet. Nogmaals, bedankt voor je steun.
quote:Ja, wat moeten we dan? Jullie persoonlijk komen opzoeken? Ik wil jullie helemaal niet kennen!!
Op maandag 15 september 2003 14:00 schreef What het volgende:[..]
Schelden vanachter je PC'tje is stoer.
quote:Dan vind je 'm later terug in de pot.
Op vrijdag 12 september 2003 23:15 schreef Vurby het volgende:
Mwoa, als je de hond in de pan vind, wat dan
Maar serieus... Als een kat te grazen genomen wordt heb ik liever dat dat gebeurt voor het vlees dan dat hij beschoten wordt door een maniakale duivenmelker of gewoon voor de lol gemolesteerd wordt. En dan nog zou dat alleen moeten kunnen met zwerfkatten. Niet met het geliefd bezit van een ander. Maar goed... in Nederland is dit gewoon ondenkbaar.
Alhoewel ze ook wel zeggen dat een kat een mens bezit en niet andersom... hmmm
quote:En dat is een reden om ze niet op te eten? Ik heb nog geen honden- of kattenvlees gegeten. Maar ik zie geen moreel onderscheid tussen het eten van een hond of een koe/varken/kip.
Op maandag 15 september 2003 20:52 schreef luked45 het volgende:
Omdat honden en katten in Nederland gefokt worden om als huisdier te houden en niet om op te vreten.
quote:M.i. is dit de kern.
Op zaterdag 13 september 2003 02:42 schreef Juan Zueco het volgende:In sommige landen van de wereld zijn de eetgewoonten niet recht evenredig met wat we hier gewend zijn. Dat maakt wat hier gewoon is nog niet de regel.
Hier aaien we puppies, daar eten ze die.
Wie heeft gelijk?
J.
Daar heb ik die scheldende meneer nog niet over gehoord.
Topografische emotie.
J.
Dit heeft te maken met het feit dat we het hier over carnivoren hebben, niet over herbivoren of zelfs omnivoren.
Dat vlees smaakt anders, is als het goed is een beetje bitter achtig van zichzelf.
Let maar eens op in de natuur, alhoewel carnivoren elkaar wel afmaken zullen ze elkaar eigenlijk nooit eten.
Heeft 2 redenen...
Het is niet lekker en het is niet voedzaam genoeg voor een canivoor(die de maaginhoud, darminhoud gaarne lust omdat dan het groenvoer voorbewerkt is en ze het zo zelf kunnen verteren).
Kat op een nare manier geslacht(wat meestal betekend levend gekookt worden) moet ongeveer als wild, bestorven konijn smaken, iets sterker van smaak.
Hoe hond smaakt heb ik nog nooit gehoort.
Maar het gaat er dus om dat zonder die mishandeling je niet de smaak krijgt die lekker gevonden word.
Hier moet je niet steeds overheen lezen, dit is namelijk een heel belangerijk punt, zonder die mishandeling schijnt hond niet te vreten te zijn, is het vlees bitter achtig...
quote:Het enige wat ik hierover kan vinden is dat ze een enigzins nare dood krijgen. Een klap op hun hoofd en een stroomstoot en het is over.
Op dinsdag 16 september 2003 09:31 schreef erodome het volgende:
Hier moet je niet steeds overheen lezen, dit is namelijk een heel belangerijk punt, zonder die mishandeling schijnt hond niet te vreten te zijn, is het vlees bitter achtig...
Ik heb niets kunnen vinden over "poten breken, levend koken, ophangen aan de poten" etc. Het enige wat ik vond over mishandeling terwijl ze nog leven is dat ze soms in te kleine kooien zitten.
quote:Wie is hier nou de sukkel? De vraag is niet of wij honden net zo moeten slachten als in Azië, maar of het eten van hondenvlees an sich een probleem is.
koeien, schapen en varkens worden volgens regels geslacht sukkel!!
Maarja, hondenknuffelaartjes hebben soms moeite met begrijpend lezen
quote:Heb je ooit wel eens van normen waarden en gedragsregels gehoord binnen een cultuur?
Op dinsdag 16 september 2003 12:19 schreef dax het volgende:[..]
Wie is hier nou de sukkel? De vraag is niet of wij honden net zo moeten slachten als in Azië, maar of het eten van hondenvlees an sich een probleem is.
Maarja, hondenknuffelaartjes hebben soms moeite met begrijpend lezen
Natuurlijk is een hond niet belangrijker dan een koe. Maar het is nu eenmaal zo dat we koeien hebben om te eten en zeg nou zelf, als je die plaatjes ziet van honden die op een vuur liggen krijg je dan geen brok in je keel??
Denk aan die lieve kwispelende honden die op hun baasjes wachten elke dag, honden houden van mensen en zijn afhankelijk --> wij horen ze niet zo te behandelen.
En ja, ik kreeg ook een brok in mn keel toen al die koeien werden afgeslacht tijdens de koeiepest. Ik heb n tijd lang geen vlees gegeten daardoor.
Maar ik word, evenals luked45 ook moe van deze reacties hier, en erg boos.
quote:Jouw cultuur hoeft niet mijn cultuur te zijn. Er zijn ongetwijfeld mensen in Nederland die wel hond willen eten, zolang dat niet onwettelijk is kun jij dat op grond van "cultuur" niet verbieden.
Op dinsdag 16 september 2003 18:37 schreef francia het volgende:
Heb je ooit wel eens van normen waarden en gedragsregels gehoord binnen een cultuur?
quote:Nee.
en zeg nou zelf, als je die plaatjes ziet van honden die op een vuur liggen krijg je dan geen brok in je keel??
quote:Ik vind lammetjes eigenlijk veel liever dan honden, toch eet ik ze.
Denk aan die lieve kwispelende honden die op hun baasjes wachten elke dag, honden houden van mensen en zijn afhankelijk --> wij horen ze niet zo te behandelen.
quote:Inderdaad. Konijntjes zijn ook erg lief. Cavia's zijn ook schattig trouwens, die eten ze in de Andes. Waarom hier niet eigenlijk?
Op dinsdag 16 september 2003 18:40 schreef dax het volgende:
Ik vind lammetjes eigenlijk veel liever dan honden, toch eet ik ze.
Ik begrijp luked45 en francia wel, alleen lijken ze zelf niet te beseffen dat ze puur emotioneel op de discussie reageren in plaats van rationeel.
Want ik heb nog steeds niet gezien waarom het eten van een koe nou minder erg is dan het eten van een hond, of zelfs een paard (luked45), anders dan om "principiële redenen". Dat is natuurlijk bullshit. Dier = dier. All animals are equal...but some are more equal than others, lijken luked45 en francia eraan toe te voegen. Animal Farm weleens gelezen?
Jullie "principes" zijn net zo krom als wanneer ik zou zeggen "eskimo's mogen wel doodgeknuppeld worden, maar nederlanders niet". Want dat is nou eenmaal onze cultuur, of zoiets. Bullshit. Emotionele verhaaltjes over droeve hondenoogjes gaan het pleit in deze discussie echt niet beslechten, als je al daarmee aan komt zetten kun je je gaan afvragen wat je in godsnaam doet op een discussieforum, waar het immers geacht wordt om argumenten te draaien, en niet om irrationele, en niet te verdedigen, sentimenten.
Overigens is het argument van Erodome wel steekhoudend...mits het inderdaad waar is wat ze zegt, dat carnivoor vlees van nature niet te vreten is, en, laten we zeggen, een "speciale behandeling" moet ondergaan voordat het enigszins geschikt is voor consumptie.
Het lijkt inderdaad te kloppen - ik kan me in ieder geval geen enkele vleeseter voor de geest halen die als prooi dient voor andere carnivoren.
Heeft iemand hiervan een bronnetje?
Overigens ken ik wel een aantal restaurants waar krokodil op het menu staat...hoe zit het daarmee dan, Erodome?
Het staat buiten kijf dat dierenmishandeling ten strengste moet worden afgekeurd, en zou dit een vereiste zijn voor het eetbaar maken van hond, kat of voor mijn part beer, dan houdt het op natuurlijk. Maar zo niet, zie ik geen enkel steekhoudend principieel bezwaar.
Misschien kunnen luked45 e/o francia hierop reageren zonder virtuele poederbrieven?
quote:Je komt daar niets over tegen?????????
Op dinsdag 16 september 2003 10:32 schreef Gio het volgende:[..]
Het enige wat ik hierover kan vinden is dat ze een enigzins nare dood krijgen. Een klap op hun hoofd en een stroomstoot en het is over.
Ik heb niets kunnen vinden over "poten breken, levend koken, ophangen aan de poten" etc. Het enige wat ik vond over mishandeling terwijl ze nog leven is dat ze soms in te kleine kooien zitten.
Ik zal je een handje op weg helpen, waarschuwing deze site's bevatten schokkende beelden en teksten....
Neem de tijd ervoor en lees vooral de site van tegendierenleed maar eens heel aandachtig door....
Wat links volgen is ook geen slecht idee....
http://members.lycos.nl/kischa/newpage6.html
http://tegendierenleed.nl/actie.html
Ik zal zo onaardig zijn om wat foto's neer te zetten....
Dan weten we gelijk waar we het over hebben...
Ik zal hier niet de meest ranzige beelden neerzetten, zie de url's en de links voor de gruwelijke foto's.
Alhoewel foto/film matriaal van de slacht zelf karig is, dit gebeurt achter gesloten deuren, je komt er niet zomaar bij met cam...
Beter gezegd, cams kunnen er bijna niet meer bij, komen ze erachter dat iemand een cam bij zich heeft dan mag je van geluk spreken als je niet weggeslagen word.
Maar ze zijn oh zo trots op hun traditie, zo trots dat ze het verbergen...
Zie je de kooien, hoe opgepakt de dieren zitten, let vooral op de hond die ernaast staat, een sint bernard, dat is een huishond geweest, gejat of opgepakt van de straat.
Om een wat scherper beeld te geven van hoe de honden leven...
Op weg naar de slacht......
Degene die daar liggen en waar de haren vanafgebrand worden zijn de gelukkigen, die zijn al dood....
En hier draait het dus om....
Katten, die zijn er ook nog.......
Een verhaaltje........
The following incident was recently related to KAPS by one of its members, Miss Mun Juyoung. Miss Mun lives near the Taegu Summon Market.
While passing by the Kyoung-il Health Food Restaurant, Miss Mun looked in through the window and saw a middle aged women walking slowly among the rows of hissing and boiling cauldrons. In her arms she held a cat, who seemed undisturbed by the water on the floor or the stream so thick in the air. Stopping at one of the hot kettles, the women sniffed once and dropped the cat in to the boiling water. Hideously scalded by the boiling water the cat screamed and clawed its way out but, the blank-faced woman, pushed it back in the water with a stick over and over again until the cat finally lost consciousness. The woman fished it out once more, the cat mewing and whimpering in pain, whereupon the woman pushed it back in for the final time.
quote:Er zijn legio landen aan te wijzen waar de fok en slacht van dieren naar onze maatstaven zeer dieronvriendelijk is, maar dat heeft weinig te maken met waarom we hier geen hond of kat zouden kunnen eten.
Op dinsdag 16 september 2003 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Tja, erodome, maar vergelijk dat eens met hoe men aldaar met andere dieren omgaat.
Op dinsdag 16 september 2003 19:50 schreef erodome het volgende:[..]
Je komt daar niets over tegen?????????
Dan heb je niet echt goed gezocht hoor....
quote:De reden dat het hier niet gebeurt is omdat honden en katten als echte huisdieren worden gezien, ze horen bij het gezin. Ze hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de koe of kip.
Op dinsdag 16 september 2003 19:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Er zijn legio landen aan te wijzen waar de fok en slacht van dieren naar onze maatstaven zeer dieronvriendelijk is, maar dat heeft weinig te maken met waarom we hier geen hond of kat zouden kunnen eten.
quote:En konijn? Die worden hier ook als huisdier gehouden vanwege de aaibaarheidsfactor. Maar een lekker mals stukje konijn sla ik toch echt niet af hoor.
Op dinsdag 16 september 2003 20:03 schreef Bonnie_R het volgende:[..]
De reden dat het hier niet gebeurt is omdat honden en katten als echte huisdieren worden gezien, ze horen bij het gezin. Ze hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de koe of kip.
Ik zou zelf ook geen hond gaan eten, ookal hebben ze nog zo;n goed leven gehad en zijn ze nog zo "diervriendelijk" gedood. Ik vind het een afstotelijke gedachte.
Of kip? Genoeg mensen die kippen als huisdier houden.
quote:De vraag is, waar ligt dat aan? Als je zelf honger lijdt lijkt het me dat je welk dier dan ook sneller als voedsel gaat zien. Of zou het juist het vermogen zijn om 2 zaken los te zien: Je eigen huisdier (konijn, hond, kat) associeer je niet met dat stuk konijn, hond of kat wat op je bord ligt?
In de landen waar het wel gebeurt hebben honden en katten geen functie als huisdier, ze worden als "last" gezien of als "voedsel".
Het is niet meer als cultuur, maar het zit toch diep want ik zie mezelf nog geen bordje insecten naar binnen hengelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-09-2003 09:22]
hoe kun je nu nog beweren dat je ooit hondenvlees wil eten
het is echt een schande! Die chinezen zijn volkomen gestoord.
quote:He mensen die zo stoer zeggen dat ze kat willen eten in China.. LEES DIT VERHAAL, DIT ETEN DIE IMBECIELEN DAAR
[
While passing by the Kyoung-il Health Food Restaurant, Miss Mun looked in through the window and saw a middle aged women walking slowly among the rows of hissing and boiling cauldrons. In her arms she held a cat, who seemed undisturbed by the water on the floor or the stream so thick in the air. Stopping at one of the hot kettles, the women sniffed once and dropped the cat in to the boiling water. Hideously scalded by the boiling water the cat screamed and clawed its way out but, the blank-faced woman, pushed it back in the water with a stick over and over again until the cat finally lost consciousness. The woman fished it out once more, the cat mewing and whimpering in pain, whereupon the woman pushed it back in for the final time.
zo'n lief beest heeft een martelgang dat niemand zich voor kan stellen!!
Kan hier echt niks aan gedaan worden?? Dit kan toch niet zo door blijven gaan, HOE KUN JE IN HEMELSNAAM ZO MET DIEREN OMGAAN!!
en ik geef toe dat ik emotioneel reageer omdat ik zelf een lieve dalmatier thuis heb. MAAR ik vind het verschrikkelijk bij elk dier dat dit gebeurt; konijn/ koe/ varken/ hond
en als ik zo'n iemand ooit tegenkom die dit flikt met dieren dan zorg ik dat een aantal pitbulls wel met hem/ haar weten af te rekenen
ik wil hier echt serieus iets tegen doen!
quote:Ik denk ook dat het zeker gebaseerd is op emotie.
Op dinsdag 16 september 2003 23:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Misschien is het dan puur gebaseerd op emotie, ik zou het niet over m'n hart krijgen om een hond of kat te eten, rationeel kan je het misschien wel allemaal goedpraten, maar daar weiger ik ook maar rationeel over te denken, sue me
quote:Ik neem aan dat jij een veganist bent? Zo niet, dan ben je redelijk hypocriet. Of denk je dat de kippen, varkens en koeien in nederland een 3 kamer appartementje voor zichzelf hebben waar ze tot hun oude dag zitten?. Die hebben ook verdomd kleine hokjes waar ze gefokt worden voor de slacht. Ik neem aan dat je ook voor hun situatie echt wat wilt gaan doen.
Op woensdag 17 september 2003 00:26 schreef francia het volgende:
kijk godverdomme dan naar die plaatjes van die zielige hondenhoe kun je nu nog beweren dat je ooit hondenvlees wil eten
quote:Goed geschreven, hier ben ik het volledig mee eens.
Op dinsdag 16 september 2003 19:25 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
Inderdaad. Konijntjes zijn ook erg lief. Cavia's zijn ook schattig trouwens, die eten ze in de Andes. Waarom hier niet eigenlijk?
Vermoedelijk antwoord: "omdat dat nou eenmaal zo is in onze cultuur en als je daar ook maar over kunt discussiëren ben je een harteloze kootzak en verdien je het om doodgeknuppeld te worden."
Right.Ik begrijp luked45 en francia wel, alleen lijken ze zelf niet te beseffen dat ze puur emotioneel op de discussie reageren in plaats van rationeel.
Want ik heb nog steeds niet gezien waarom het eten van een koe nou minder erg is dan het eten van een hond, of zelfs een paard (luked45), anders dan om "principiële redenen". Dat is natuurlijk bullshit. Dier = dier. All animals are equal...but some are more equal than others, lijken luked45 en francia eraan toe te voegen. Animal Farm weleens gelezen?
Jullie "principes" zijn net zo krom als wanneer ik zou zeggen "eskimo's mogen wel doodgeknuppeld worden, maar nederlanders niet". Want dat is nou eenmaal onze cultuur, of zoiets. Bullshit. Emotionele verhaaltjes over droeve hondenoogjes gaan het pleit in deze discussie echt niet beslechten, als je al daarmee aan komt zetten kun je je gaan afvragen wat je in godsnaam doet op een discussieforum, waar het immers geacht wordt om argumenten te draaien, en niet om irrationele, en niet te verdedigen, sentimenten.
Overigens is het argument van Erodome wel steekhoudend...mits het inderdaad waar is wat ze zegt, dat carnivoor vlees van nature niet te vreten is, en, laten we zeggen, een "speciale behandeling" moet ondergaan voordat het enigszins geschikt is voor consumptie.
Het lijkt inderdaad te kloppen - ik kan me in ieder geval geen enkele vleeseter voor de geest halen die als prooi dient voor andere carnivoren.
Heeft iemand hiervan een bronnetje?
Overigens ken ik wel een aantal restaurants waar krokodil op het menu staat...hoe zit het daarmee dan, Erodome?Het staat buiten kijf dat dierenmishandeling ten strengste moet worden afgekeurd, en zou dit een vereiste zijn voor het eetbaar maken van hond, kat of voor mijn part beer, dan houdt het op natuurlijk. Maar zo niet, zie ik geen enkel steekhoudend principieel bezwaar.
Misschien kunnen luked45 e/o francia hierop reageren zonder virtuele poederbrieven?
Als een dier een goed leven heeft gehad waarin het met respect behandeld is voel ik geen enkele wroeging als een deel van dat dier vervolgens gebakken en met een sausje op m'n bord terecht komt.
quote:Zou je ook nog even inhoudelijk kunnen reageren op mijn laatste post hier (vorige pagina)?
Op dinsdag 16 september 2003 23:15 schreef luked45 het volgende:[..]
-edit-
J.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-09-2003 09:24]
"maar je eet toch ook koeievlees"
kunnen jullie bewijzen dat koeien, varkens hier net zo mishandeld worden als die arme honden in China?
Worden zij ook levend in kokend water gegooid?
Als dat zo is, dan ben ik een hypocriet en dan overweeg ik helemaal geen vlees meer te eten. Maar tot nu toe zie ik een duidelijk verschil tussen de dierenMISHANDELING in China en de productie van koeien voor vlees (ok, overvolle stallen maar mijns inziens sterven de koeien niet pijnlijk) hier.
Als het emotionele/ psychologische aspect er niet zou zijn, zou ik niet veel tegen hebben op het eten van hond ALS ZE MAAR OP HUMANE EN PRETTIGE MANIER sterven! Maar dan nog vind ik hond/ kat een stap te ver.
quote:Heb jij wel eens in een varkensstal gestaan?
Op woensdag 17 september 2003 03:15 schreef francia het volgende:
wat ik nou niet snap is dat jullie steeds met het argument komen"maar je eet toch ook koeievlees"
Wat ik daarmee wil zeggen is, dier is dier, Dier wordt zo door de mens geregelt, dat WIJ aan de voedselketen staan.
En als een dier hard wordt opgevoedt, dan weet hij na een bepaalde tijd nix anders.
quote:Heb je ooit http://www.documentaire.nl/doc.asp?oID=24 gezien? Ben je weleens in een Nederlandse kippenfokkerij geweest alwaar levende kuikentjes gewoon "humaan"vermalen worden? Denk je dat alle koeien in 1 "schot" dood zijn?
kijk godverdomme dan naar die plaatjes van die zielige hondenhoe kun je nu nog beweren dat je ooit hondenvlees wil eten
Doe je ogen open..
Denk je dat garnalen eerst 1 voor 1 dood worden gemaakt op een humane wijze? Krijgen palingen allemaal eerst een verdoving alvorens hun ingewanden eruit gesneden worden?
Loop eens naar binnen bij een Nederlandse varkensfokkerij...draai er voor de lol eens een weekje mee..ga eens gezellig kippen voeren en aanschouw het prachtige goede leven wat vooraf gaat aan hun dood..
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 17-09-2003 06:16]
quote:
quote:Bron
SNAVELKAP
Kippen hebben een zogenaamde 'pikorde'. Ze bepalen een onderlinge hiërarchie tijdens het voedsel verzamelen. Als zij de vrijheid en rust hebben om die pikorde onderling te bepalen gebeurt dat zonder ernstige verwondingen. Een minder agressieve kip wijkt dan tijdelijk uit. Maar kippen die hun hele leven in dichtbevolkte gevangenissen slijten hebben die mogelijkheid niet. De kippen verminken en doden elkaar zelfs. Om deze excessen tegen te gaan hebben de kippenhouders een 'oplossing' bedacht: bij alle kuikens wordt de punt, het gevoeligste deel van de snavel, zonder verdoving met een gloeiende schaar afgeknipt. De pijn van het knippen is zeer waarschijnlijk blijvend; er ontstaan namelijk ter plaatse neuroma's oftewel zenuwgezwellen. Deze zijn vergelijkbaar met die die bij menselijke patiënten na amputatie van lichaamsdelen aanwezig en medeverantwoordelijk zijn voor de postamputatiepijn. Door het wegsnijden van de fijn verdeelde zenuwbanen in de snavel degenereren er stukken van de hersenen. Het knippen van de snavel maakt ook het voeden en het verzorgen van het verenkleed moeilijk en verhindert elk explorerend gedrag. Vandaar dat kippen alleen gemalen voedsel krijgen in plaats van de zaden, granen en insecten die ze in de natuur zouden eten.
LEEWIEKEN
De kuikens ondergaan nog een andere zeer pijnlijke behandeling: het leewieken. Hierbij wordt het laatste lid van de vleugel eenzijdig afgebrand of anderszins verwijderd. Als dit niet met zorg gebeurt kunnen de kuikens doodbloeden. Dit gebeurt juist bij scharrelkippen omdat ze anders steeds in de schuur vliegen en zorgen voor onrust en stress bij hun soortgenoten. Alleen de biologische en biologisch-dynamische legbedrijven leewieken en snavelkappen de kuikens niet. Alle andere bedrijven wel.
En de varkentjes in Nederland stralen ook geluk uit nietwaar?
(ik zal je de ändere foto's besparen anders bederf ik misschien je eetlust vanavond..)
http://www.ciwf.nl/someliedying_176_240.WMV !
En denk niet dat dit in Nederland niet zal gebeuren, ook hier zie je dit..ook wij werken hieraan mee..
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 17-09-2003 06:49]
quote:damn
Op woensdag 17 september 2003 06:18 schreef Loedertje het volgende:
Waarschuwing, beelden kunnen zeer schokkend zijn!http://www.ciwf.nl/someliedying_176_240.WMV !
En denk niet dat dit in Nederland niet zal gebeuren, ook hier zie je dit..ook wij werken hieraan mee..
Als ik die lammetjes zo zie komen die levend gekookte katten er nog genadig vanaf .
quote:Even een veelzeggend stukje van één van je links:
Op dinsdag 16 september 2003 19:50 schreef erodome het volgende:[..]
Je komt daar niets over tegen?????????
Dan heb je niet echt goed gezocht hoor....Ik zal je een handje op weg helpen, waarschuwing deze site's bevatten schokkende beelden en teksten....
Neem de tijd ervoor en lees vooral de site van tegendierenleed maar eens heel aandachtig door....
Wat links volgen is ook geen slecht idee....http://members.lycos.nl/kischa/newpage6.html
http://tegendierenleed.nl/actie.html
quote:Bullshit dus. Volksgeloof, gemalen tijgerlul, potentieverhogend my ass; folklore, gelul, onzin. Dus als we hier hond willen eten kan dat gewoon zonder 'm eerst halfgaar te slaan. Desnoods bewerken we het vlees nog wat na, net als een schnitzeltje. Met zo'n hamer, jeweetwel.
Volgens een plaatselijk volksgeloof
gaat er op deze manier veel adrenaline door het lichaam van de hond en hierdoor krijgt het mals geslagen vlees sexueel potentieverhogende
kwaliteiten.
quote:Als er vraag naar is/komt, dan zal vanzelf wel een markt onstaan he
Op woensdag 17 september 2003 12:53 schreef dax het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer: de vraag is niet of wij honden net zo moeten slachten als in Azië gebeurt, maar of het op zich gerechtvaardigd is honden te eten als ze worden geslacht volgens de wettelijke regels alhier zoals die ook voor schapen, koeien etc gelden.
Ik zie er verder geen probleem in.
Krokodil is reptiel, geen zoogdier....
Andere soorten, andere wetten....
En ik zou zo zeggen, slacht een carnivoor en probeer het vlees eens, dan weet je gelijk wat ik bedoel.....
quote:Heb jij het wel eens gegeten?
Op woensdag 17 september 2003 20:40 schreef erodome het volgende:
HomoUniversalis,Krokodil is reptiel, geen zoogdier....
Andere soorten, andere wetten....
En ik zou zo zeggen, slacht een carnivoor en probeer het vlees eens, dan weet je gelijk wat ik bedoel.....
quote:Jullie zouden dit hele topic moeten verwijderen!!! Joost mag weten op wat voor ideeën mensen hierdoor worden gebracht. De meest dieronvriendelijke en walgelijke gedachten worden hier geüit en dat wordt wel goedgevonden? Ik ben hier weg.
Op dinsdag 16 september 2003 23:15 schreef luked45 het volgende:
Bedreigingen verwijderd.
quote:Kijk uit. Mijn reacties werden "bedreigingen" genoemd door de moderator. Alles is verwijderd. Vloeken mag hier dus ook niet.
quote:Nu je het zegt....
Op donderdag 18 september 2003 20:45 schreef luked45 het volgende:
Jullie zouden dit hele topic moeten verwijderen!!! Joost mag weten op wat voor ideeën mensen hierdoor worden gebracht.
Ik heb nog niet echt gegeten vandaag, en om nou weer biefstuk te eten, dat is ook zo saai.
Misschien dat ik vandaag eens ga kijken of Wodan lekker smaakt
quote:Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen proberen normaal te discussieren.
Op donderdag 18 september 2003 20:46 schreef luked45 het volgende:[..]
Kijk uit. Mijn reacties werden "bedreigingen" genoemd door de moderator. Alles is verwijderd. Vloeken mag hier dus ook niet.
quote:
Op donderdag 18 september 2003 20:45 schreef luked45 het volgende:[..]
Jullie zouden dit hele topic moeten verwijderen!!! Joost mag weten op wat voor ideeën mensen hierdoor worden gebracht.
Kranten, TV en andere vormen van informatie ook maar verbieden?
Je stelt je wel "een beetje"aan zeg...
quote:Hier valt niet over te discussieren. Mijn optie is gewoon dan een aantal dieren in mijn westerse ogen niet voor consumptie geschikt is. En met degenen die vinden dat honden en katten best op het menu van een restaurant mogen voorkomen kan ik onder geen voorwaarde een normaal gesprek voeren. Het idee alleen is voor mij absoluut not done, en daarom maak ik me gruwelijk kwaad op de voorstanders, die, volgens mij, dieronvriendelijk en emotieloos zijn.
Op donderdag 18 september 2003 22:01 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen proberen normaal te discussieren.
quote:Wat bekrompen. Je benadeelt jezelf mogelijk wél zo. Maar als dat is wat je wilt...
Op vrijdag 19 september 2003 13:40 schreef luked45 het volgende:[..]
En met degenen die vinden dat honden en katten best op het menu van een restaurant mogen voorkomen kan ik onder geen voorwaarde een normaal gesprek voeren.
quote:Je richt je energie op de verkeerde mensen. Ik kan me best voorstellen dat het vlees gegeten wordt (ik heb niet de behoefte om het zelf te proberen), maar dierenmishandeling en gruwelijke slachting zie ik hier compleet los van. Daar ben ik ook fel tegen. Door deze gedachtengang vind ik mezelf niet dieronvriendelijk of emotieloos.
Het idee alleen is voor mij absoluut not done, en daarom maak ik me gruwelijk kwaad op de voorstanders, die, volgens mij, dieronvriendelijk en emotieloos zijn.
Door jouw harde en onredelijke reacties hier (voornamelijk uit onmacht geplaatst lijkt me) doe je datgene waar je achter staat volgens mij meer kwaad dan goed. Als je echt een verschil wilt maken zul je je energie gericht moeten besteden en iets doen wat al een klein verschil kan maken. Anders ben je ook niet meer dan de doorsnee hypocriet.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:04 schreef Bombie het volgende:[..]
Wat bekrompen. Je benadeelt jezelf mogelijk wél zo. Maar als dat is wat je wilt...
[..]Anders ben je ook niet meer dan de doorsnee hypocriet.
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:42 schreef luked45 het volgende:
Ik geef het op. Ik offer hier niet nóg meer tijd aan op. Francia, mocht je dit nog lezen, wij dierenliefhebbers zijn hier niet op hun plaats.
quote:Agossie, en wat voelt de dierenliefhebber nu dan wel?
Toestand schapen op Nederlands schip verslechtert
22 september 2003, 15:15:16BRESKENS (ANP) - De Nederlandse reder Vroon BV uit Breskens moet werkeloos toezien hoe de toestand van ongeveer 57.000 schapen aan boord van een schip in de Arabische Golf verslechtert. Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf maandag gezegd.
Op 5 augustus vertrok het schip, de Como Express, vanuit Fremantle in West-Australië naar Saudi-Arabië. Een bedrijf uit dat land had de dieren gekocht. Ze zijn bedoeld voor rituele slachting.
Toen het schip met de Australische schapen drie weken later aankwam, werden de dieren door de Saudische douane geweigerd. De autoriteiten verschilden van mening met dierenartsen aan boord van de Como. Volgens de Saudische douane lijdt 6 procent van de schapen aan bekschurft. De dierenartsen menen dat 0,3 procent van de dieren last heeft van deze ongevaarlijke aandoening.
Sindsdien hebben de Saudische eigenaar van de dieren en de Australische regering geprobeerd de schapen aan land te brengen in de Verenigde Arabische Emiraten en Pakistan, maar dat werd steeds geweigerd. Inmiddels zijn door vooral hitte bijna 4000 dieren op het schip omgekomen.
De woordvoerder van Vroon verwacht dat dat aantal snel oploopt als er geen oplossing komt. ,,Het enige dat wij kunnen doen, is de situatie aan boord met onder meer extra bemanning, water en ventilatie zo leefbaar mogelijk houden.'' De zegsman voegt eraan toe dat Vroon niet verantwoordelijk is voor het welzijn van de schapen. De reder vervoert de dieren in opdracht van de Saudische koper
quote:Voorlopig hebben ze de schaapjes nog steeds op het droge...
Op maandag 22 september 2003 16:06 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Agossie, en wat voelt de dierenliefhebber nu dan wel?
Denk je dat de schaapjes op een prettige manier aan hun einde zullen komen?>
quote:Loeder! Waarom denk je dat ik zo "blij" ben met moslims? Onder andere omdat ze alles "ritueel" slachten. En jij bent een héél eng mens, wist je dat? Maar dit zal welweer ge-edit worden, want de moderator heeft ook hekel aan dieren, net als jullie allemaal.
Op maandag 22 september 2003 16:06 schreef Loedertje het volgende:[..]
[..]Agossie, en wat voelt de dierenliefhebber nu dan wel?
Denk je dat de schaapjes op een prettige manier aan hun einde zullen komen?>
quote:loedertje is niet eng
Op maandag 22 september 2003 21:24 schreef luked45 het volgende:[..]
Loeder! Waarom denk je dat ik zo "blij" ben met moslims? Onder andere omdat ze alles "ritueel" slachten. En jij bent een héél eng mens, wist je dat? Maar dit zal welweer ge-edit worden, want de moderator heeft ook hekel aan dieren, net als jullie allemaal.
Voor Paarden en Konijnenvlees is niet zo'n grote markt. In Zuidelijker landen is dat wel anders...
ach ja, Ethische bezwaren kun je over twisten. Er is nog iets niet onbelangrijks..Hondenvlees is erg taai, je schijnt het alleen als je het heel lang laat sudderen te kunnen eten. Het is dan een soort draadjesvlees. Dit is al lange tijd niet erg populair en er zijn lekkerdere alternatieven.
Van kattenvlees weet ik het niet. Lijkt mij ook een vleeseter, en over het algemeen zijn graseters malser qua vlees.
quote:Hoe kom je hierbij? Hondevlees is goed te eten, en ligt gewoon aan welk deel je hebt hoe taai of mals het is, das net als bij koeien of varkens, bovendien is niet hond=hond
Op maandag 22 september 2003 22:21 schreef ZwaaiHaai het volgende:Hondenvlees is erg taai, je schijnt het alleen als je het heel lang laat sudderen te kunnen eten. Het is dan een soort draadjesvlees. Dit is al lange tijd niet erg populair en er zijn lekkerdere alternatieven.
Van kattenvlees weet ik het niet. Lijkt mij ook een vleeseter, en over het algemeen zijn graseters malser qua vlees.
En kat? Dat smaakt naar wild, ze noemen het niet voor niks dakhaas, en laten ze in veel landen de kop aan geslachte hazen en konijnen omdat je dan kan zien dat je geen kat krijgt.
quote:Kun je eten in de Spiegelstraat te Amsterdam, restaurant heet Pygma-lion
Op donderdag 18 september 2003 00:46 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
Heb jij het wel eens gegeten?
quote:En mijn kat bestrijdt nadrukkelijk dat ik een hekel heb aan dieren
Op maandag 22 september 2003 22:13 schreef Re het volgende:[..]
loedertje is niet eng
Lijkt me wel.
Wat is een hond?
Een dier wat door de eeuwen heen zo gedomesticieerd is geworden , dat het instinktief op mensen afgaat. de hond heeft zich perfect aangepast aan de mens, wat er voor heeft gezorgd, dat de Hond één van de succesvolste zoogdieren op deze planeet is
Persoonlijk ( en daar hoef je het niet mee eens te zijn) zie ik het eten van Hond als verraad.
Ik begrijp als je zegt dat dat menselijke emoties zijn, die aan en hond voorbij gaan. Maar laat mij maar zo denken ,want de andere logika is, dat wij mensen alles mogen opeten , wat ons voor de voeten komt.
Er is echter een veel belangrijker argument om tegen het eten van hond te zijn , als mijn emotionele betoog
Even een kleine les in slacht methodes en de redenen ervoor
Bij ons worden koeien , en varkens zo snel mogenlijk geslacht en zonder pijn. Dat is humaan zou je zeggen, Nu het heef ook een economische achtergrond. Een dier wat in een stress situatie is , produceerd (netals wij mensen) een hormoon namens adrenaline.
Adrenaline zorgt ervoor dat vlees van koeien en varkens niet te vreten is. Het wordt in Europa zelfs afgekeurd voor menselijk konsumptie omdat het niet alleen niet te vreten is , maar ook nog heel snel verrot.
(als iemand het wil weten , schrijf ik graag een semi wetenschappelijk stukje hierover)
Bij honden is het omgedraaid.
Hondevlees is bijna niet te vreten. Het is zo stug als leer..............tenzij , het vlees adrenalina bevat.
Voelt men al waar dit naar toe gaat?
Ik zal de gruwelijke praktijk maar even schilderen
Honden worden (hangt van het land af) of levend opgehangen en stikken zo. Korea, of met een knuppel worden eerst alle botten gebroken voor men de keel door snijdt ( China.)
Smakelijk eten , al die Ethno toeristen die het zo ontzettend hip vinden een broodje hond te eten
quote:Je stukkie getuigt niet bepaald door kennis van zaken.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:52 schreef CANARIS het volgende:
Kan men tegen het eten van Hondevlees zijn , omdat wij paard eten?
bla bla bla
Smakelijk eten , al die Ethno toeristen die het zo ontzettend hip vinden een broodje hond te eten
quote:Joh, dit interesseert die geschiften toch niks. Die hebben zich ten doel gesteld hond te eten en ze zullen het waarschijnlijk nog voor elkaar krijgen ook. Het lukt jou in elk geval e.e.a. zonder emotie toe te lichten. Mij niet. Bij mij komt bij dit honden-eten topic de rook m'n oren uit van woede. Het is alleen maar weer een bewijs hoe de mentaliteit van de Nederlander verandert door invloeden uit landen met een totaal andere cultuur. Ik moet uitkijken wat ik zeg, want mijn emotionele uitspraken t.o.v. de potentiële hondeneters zijn al anige malen ge-edit.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:52 schreef CANARIS het volgende:
Kan men tegen het eten van Hondevlees zijn , omdat wij paard eten?Lijkt me wel.
Wat is een hond?
Een dier wat door de eeuwen heen zo gedomesticieerd is geworden , dat het instinktief op mensen afgaat. de hond heeft zich perfect aangepast aan de mens, wat er voor heeft gezorgd, dat de Hond één van de succesvolste zoogdieren op deze planeet isPersoonlijk ( en daar hoef je het niet mee eens te zijn) zie ik het eten van Hond als verraad.
Ik begrijp als je zegt dat dat menselijke emoties zijn, die aan en hond voorbij gaan. Maar laat mij maar zo denken ,want de andere logika is, dat wij mensen alles mogen opeten , wat ons voor de voeten komt.
Er is echter een veel belangrijker argument om tegen het eten van hond te zijn , als mijn emotionele betoog
Even een kleine les in slacht methodes en de redenen ervoor
Bij ons worden koeien , en varkens zo snel mogenlijk geslacht en zonder pijn. Dat is humaan zou je zeggen, Nu het heef ook een economische achtergrond. Een dier wat in een stress situatie is , produceerd (netals wij mensen) een hormoon namens adrenaline.Adrenaline zorgt ervoor dat vlees van koeien en varkens niet te vreten is. Het wordt in Europa zelfs afgekeurd voor menselijk konsumptie omdat het niet alleen niet te vreten is , maar ook nog heel snel verrot.
(als iemand het wil weten , schrijf ik graag een semi wetenschappelijk stukje hierover)
Bij honden is het omgedraaid.
Hondevlees is bijna niet te vreten. Het is zo stug als leer..............tenzij , het vlees adrenalina bevat.Voelt men al waar dit naar toe gaat?
Ik zal de gruwelijke praktijk maar even schilderen
Honden worden (hangt van het land af) of levend opgehangen en stikken zo. Korea, of met een knuppel worden eerst alle botten gebroken voor men de keel door snijdt ( China.)
quote:Dit verhaal is ook met emotie geschreven..
Op zondag 5 oktober 2003 17:12 schreef luked45 het volgende:
Misschien kan jouw "emotieloze" verhaal deze 'mental cases' op andere gedachten brengen.
En beste luked45, je maakt je zeer kwaad over de toestand van de honden en katten als ze ooit op een bord terecht zouden komen maar er is wel totale acceptatie als het over kippen, varkens,paarden en koeien gaat..
Waarom is dat voor jou minder erg?
Ik vind het fantastisch als ze daadwerkelijk dierenleed gaan aanpakken, maar het zal er wel weer op neerkomen (SBS6, remember) dat ze alles gaan opblazen en zielige dingen gaan verzinnen om net te doen alsof ze 'het terrorisme tegen de dieren' bij de wortel uitroeien, maar ondertussen hun eigen gecreëerde schijnwereld aan de kijker presenteren voor de kijkcijfertjes. Dat alles zo dramatisch mogelijk natuurlijk. En het zou me ook niks verbazen als ze ook nog wel voor het hele Verre Oosten willen vastleggen dat ze geen honden- of kattenvlees meer mogen eten, want natuurlijk hetzelfde zou zijn als dat voor ons besloten zou worden dat we geen varkens- of rundvlees meer mogen eten.
Belinda Meuldijk schijnt trouwens ook in de studio te komen praten over dierenleed. Ik vind dat zij niet zo hypocriet moet zijn. Moet je eens kijken hoe ze die zwaar behaarde aap van een Rob de Nijs aan het afbeulen is, thuis.
quote:Binnenkort op SBS6:
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:24 schreef Bombie het volgende:
Nou luked45,
Je krijgt je zin hoor. Ik hoor net bij "Goedemorgen Nederland" dat SBS6 komt met het programma "In actie voor dieren". Milika Peterzon gaat het presenteren en het zou me niks verbazen als Willibrord Frequin af en toe een 'uit het leven gegrepen' reportage gaat maken waarin hij één of andere onschuldige uitbater van een Chinees restaurant gaat stalken ("hé... vind je dat nou normaal hèèè... je zou wel anders piepen als ik jou in de pot zou vinden, hèèè... nou, denk maar niet dat ik je eruit zou halen, viespeuk!")Ik vind het fantastisch als ze daadwerkelijk dierenleed gaan aanpakken, maar het zal er wel weer op neerkomen (SBS6, remember) dat ze alles gaan opblazen en zielige dingen gaan verzinnen om net te doen alsof ze 'het terrorisme tegen de dieren' bij de wortel uitroeien, maar ondertussen hun eigen gecreëerde schijnwereld aan de kijker presenteren voor de kijkcijfertjes. Dat alles zo dramatisch mogelijk natuurlijk. En het zou me ook niks verbazen als ze ook nog wel voor het hele Verre Oosten willen vastleggen dat ze geen honden- of kattenvlees meer mogen eten, want natuurlijk hetzelfde zou zijn als dat voor ons besloten zou worden dat we geen varkens- of rundvlees meer mogen eten.
Belinda Meuldijk schijnt trouwens ook in de studio te komen praten over dierenleed. Ik vind dat zij niet zo hypocriet moet zijn. Moet je eens kijken hoe ze die zwaar behaarde aap van een Rob de Nijs aan het afbeulen is, thuis.
quote:
Nou luked45,
.Belinda Meuldijk schijnt trouwens ook in de studio te komen praten over dierenleed. Ik vind dat zij niet zo hypocriet moet zijn. Moet je eens kijken hoe ze die zwaar behaarde aap van een Rob de Nijs aan het afbeulen is, thuis.
quote:gek dat als je zo begaan bent met dieren dat je er geen probleem mee hebt als jouw kat slachtingen aanricht in een natuurgebied
Nou luked45,
Ik vind het fantastisch als ze daadwerkelijk dierenleed gaan aanpakken, maar het zal er wel weer op neerkomen (SBS6, remember) dat ze alles gaan opblazen en zielige dingen gaan verzinnen om net te doen alsof ze 'het terrorisme tegen de dieren' bij de wortel uitroeien, maar ondertussen hun eigen gecreëerde schijnwereld aan de kijker presenteren voor de kijkcijfertjes. Dat alles zo dramatisch mogelijk natuurlijk. En het zou me ook niks verbazen als ze ook nog wel voor het hele Verre Oosten willen vastleggen dat ze geen honden- of kattenvlees meer mogen eten, want natuurlijk hetzelfde zou zijn als dat voor ons besloten zou worden dat we geen varkens- of rundvlees meer mogen eten.Belinda Meuldijk schijnt trouwens ook in de studio te komen praten over dierenleed. Ik vind dat zij niet zo hypocriet moet zijn. Moet je eens kijken hoe ze die zwaar behaarde aap van een Rob de Nijs aan het afbeulen is, thuis.
quote:Vind je het nu zelf ook niet een beetje goedkoop om iets proberen te bewijzen door er een ander topic bij te halen?
Op donderdag 6 november 2003 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
gek dat als je zo begaan bent met dieren dat je er geen probleem mee hebt als jouw kat slachtingen aanricht in een natuurgebied
Bovendien is je vraagstelling erg wankel. Ten eerste omdat ik het afslachten van dieren door andere dieren niet goedkeur en dat het beter vermeden kan worden, maar niet door het doden van de 'slachters', die tevens huisdieren kunnen zijn van een liefhebbend baasje, omdat je dan net zo slecht (slechter eigenlijk) bezig bent. Ten tweede omdat ik vind dat de mens wreedheden begaat tegen de dieren, terwijl een mens heel goed in staat is compassie te voelen en omdat een mens in staat is om de regels te begrijpen die hem opgelegd worden.
Ik zal niet beweren dat een dier geen wreed gedrag kan vertonen tegenover een ander dier, maar ze zijn niet in staat te beseffen dat het ongepast is om dat te doen en je kunt geen medelijden van ze verwachten. Evenmin zijn ze in staat om te begrijpen dat ze zich op verboden terrein bevinden.
De mens is toch zo intelligent? Dan mag je ook van de mens verwachten dat hij het verschil tussen dieren en mensen m.b.t. onder andere verstandelijk vermogen begrijpt.
Daarnaast ging het in dat andere topic in eerste instantie specifiek om jagers die ongetwijfeld niet altijd onderscheid zullen of kunnen maken tussen wilde katten en huiskatten. In dit topic gaat het over het eten van wat wij hier als huisdieren beschouwen, door mensen die dat al heel lang deden en dat het onzinnig is om in dat opzicht een vergelijking te trekken tussen het hier eten van koeien of varkens en het daar eten van katten of honden. De vermeende mishandeling moet wél aangepakt worden.
Nogal verschillende dingen, vind je ook niet?
Maar je hebt je zin, hoor. Hier is je reactie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |