quote:Waar zeg ik dat allochtonen hun plichten niet hoeven nakomen? Waar zeg ik dat allochtonen niet meer met de maatschappij mee hoeven te draaien?
Op donderdag 11 september 2003 19:09 schreef sizzler het volgende:[..]
Klopt. En die plichten moeten ze na kunnen komen. Maar dat hoeft volgens jou niet meer omdat ze een Nederlandse nationaliteit hebben. Dan hoeven ze niet meer met de maatschappij mee te kunnen draaien? Gewoon een uitkering geven en niets meer mee doen?
quote:Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
Op donderdag 11 september 2003 19:14 schreef Castor het volgende:[..]
Waar zeg ik dat allochtonen hun plichten niet hoeven nakomen? Waar zeg ik dat allochtonen niet meer met de maatschappij mee hoeven te draaien?
quote:Ik kon het zelfs ruiken.
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
quote:
Kamer wil congres over terrorisme organiserenDEN HAAG - De Tweede Kamer heeft zich donderdag, precies twee jaar na de aanslag op het World Trade Centre in New York, unaniem uitgesproken voor het organiseren van een congres over terrorisme. Aale fracties ondersteunden dit initiatief van het VVD-Tweede-Kamerlid Wilders.
Het voorstel moet nu nog door het bestuur van de Kamer worden overgenomen. Als het 'presidium' instemt met de wens van de Kamer, is het voor het eerst dat het Nederlandse parlement zelf een congres organiseert. De regels van de Kamer voorzien echter niet in een dergelijke activiteit en de vraag is of er voldoende geld is om het congres op te zetten.
De bedoeling van Wilders is alle buitenlandwoordvoerders van de politieke partijen in de Europese Unie uit te nodigen voor de bijeenkomst. Het congres moet erop gericht zijn regeringen aan te zetten effectiever op te treden tegen landen die het terrorisme ondersteunen. ,,We moeten een strategie afspreken dat de Unie als eenheid in actie komt en niet verbrokkelt reageert,'' aldus de liberaal.
ANP
Zal blij zijn wanneer de 'herdenking' voorbij is.
quote:Ik begrijp het wel hoor .:+
Op donderdag 11 september 2003 18:52 schreef Castor het volgende:[..]
Dus? Je mist het hele punt. Allochtoon zijn is slechts een kwestie van perspectief. In het buitenland ben jij ineens de allochtoon. Het zou imho meer begrip kweken als sommigen zich dat zouden beseffen...
Het deed me gewoon aan Herman Finkers denken.
"Sterker nog, wij Nederlanders hebben meer buitenland dan Amerika en Rusland bij elkaar!"
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:24 schreef Dodec het volgende:Het deed me gewoon aan Herman Finkers denken.
"Sterker nog, wij Nederlanders hebben meer buitenland dan Amerika en Rusland bij elkaar!"
Die is goed.
quote:Nee, wacht even.... nog even hier op reageren: ik zei namelijk:
Op donderdag 11 september 2003 19:03 schreef Castor het volgende:[...]
Omdat ze nu eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebben. Dan had je die in eerste instantie maar moeten weigeren. Dat is niet gebeurd en nu hebben de allochtonen met een Nederlandse nationaliteit evenveel rechten en plichten als de autochtonen met een Nederlandse nationaliteit.
quote:Niet alle Nederlanders zijn gelijk en de staat behandeld ook niet iedereen gelijk. Net als een bromfietscertificaat (iedereen die een rijbewijs heeft heeft er geen een nodig om brommer te rijden, anderen wel) of projecten om kansarme Surinaamse jongeren op de been te helpen (waarom niet alle kansarme jongeren? Of ouderen?) Waarom is het discriminatie om een bepaalde groep Nederlanders anders te behandelen als er een vermoeden bestaat dat ze niet voldoende ingeburgerd zijn?
Waarom is het dan ongeoorloofd om een groep niet-in-Nederland-geboren-mensen te classificeren als potentieel niet voldoende ingeburgerd?]
quote:Das knap! Zeker omdat ik het niet dacht.
Op donderdag 11 september 2003 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je zegt het niet, maar ik hoorde je het denken!
quote:Je kunt niet denken?
Op donderdag 11 september 2003 19:25 schreef Castor het volgende:[..]
Das knap! Zeker omdat ik het niet dacht.
quote:Zoals we hebben kunnen zien bij de NS, voorzie ik geen problemen.
Staat wordt kritische aandeelhouderDEN HAAG - Minister Zalm van Financiën wil met de bedrijven waarin de staat aandelen heeft, afspraken maken over het te behalen rendement. Het ,,absolute minimum'' is het rendement op staatsleningen, vermeerderd met een procent of drie.
De bewindsman hield eerder deze week een toespraak tot bestuurders en commissarissen van de zogeheten staatsdeelnemingen. De staat heeft momenteel aandelen in 42 vennootschappen, waaronder KPN en TPG, maar ook kleine en middelgrote bedrijven. Als die bedrijven op eigen benen kunnen staan, wil de staat de aandelen verkopen.
Vroeger was het gebruikelijk dat de staat bij zo'n 'verzelfstandiging' niet probeerde het onderste uit de kan te halen. De onderneming kreeg dan bij het afscheid van de staat als aandeelhouder wat ,,vet op de botten'' ofwel een heel behoorlijk eigen vermogen mee. Minister Zalm wil daarvan af. ,,Ik wil dat de staatsdeelnemingen scherper aan de wind gaan zeilen. We zullen daarom streven naar marktconforme balansen.''
De minister wil bovendien per onderneming, afhankelijk van het risico dat die loopt in de markt, een ,,rendementsdoelstelling'' afspreken. In de meeste gevallen zal dat meer zijn dan 7 procent op het geïnvesteerd vermogen, ofwel het huidige rendement op staatsleningen plus 3 procent.
ANP
quote:Iedereen moet een bromfietscertificaat (of rijbwijs) halen om op een brommer te mogen rijden.
Op donderdag 11 september 2003 19:25 schreef sizzler het volgende:[..]
Nee, wacht even.... nog even hier op reageren: ik zei namelijk:
[..]Niet alle Nederlanders zijn gelijk en de staat behandeld ook niet iedereen gelijk. Net als een bromfietscertificaat (iedereen die een rijbewijs heeft heeft er geen een nodig om brommer te rijden, anderen wel)
quote:Welke bevolkingsgroep verplicht je hierbij tot iets?
of projecten om kansarme Surinaamse jongeren op de been te helpen (waarom niet alle kansarme jongeren? Of ouderen?)
quote:Omdat je Nederlandse staatsburgers in gelijke gevallen gelijk dient te behandelen.
Waarom is het discriminatie om een bepaalde groep Nederlanders anders te behandelen als er een vermoeden bestaat dat ze niet voldoende ingeburgerd zijn?
Ik zal een voorbeeld geven:
Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
Na de basisschool gaat Achmed naar de MAVO en slaagt met redelijke cijfers. Hij houd echter niet van school en besluit te gaan werken. Hij vindt een leuke baan waar hij, met de nodige bijscholing, redelijk carriere kan maken.
Helaas voor Achmed gaat het met de Nederlandse economie niet zo best en zijn werkgever moet inkrimpen. Achmed is helaas bij de ongelukkigen die de laan uit moet. Hij heeft 5 jaar hard gewerkt en netjes belasting betaald.
Nu komt hij ongewild in de WW terecht en zou hij volgens de nieuwe plannen van het kabinet een inburgeringsexamen moeten afleggen!!!
quote:Je bedoelt:
Op donderdag 11 september 2003 19:35 schreef Sidekick het volgende:
Minister Zalm laat van zich horen:
[..]Zoals we hebben kunnen zien bij de NS, voorzie ik geen problemen.
quote:Briljante conclusie
Op donderdag 11 september 2003 19:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Je kunt niet denken?
quote:Nee, eigenlijk:
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef sizzler het volgende:[..]
Je bedoelt:
?
Maarehh, is die discussie nog nooit afgelopen over allochtonen en krotingen op WW?
quote:Je moet niet alles serieus nemen hier.
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef Castor het volgende:Briljante conclusie
quote:Dank je, whiskey?
Op donderdag 11 september 2003 19:40 schreef Castor het volgende:[..]
Briljante conclusie
quote:Iedereen moet nu ook ingeburgerd zijn om een volledige uitkering te krijgen. Maar mensen met een rijbewijs hoeven geen bromfietcertificaat te halen omdat de overheid er vanuitgaat dat die mensen de verkeersregels kennen. Analoog aan de situatie waarin de overheid van in Nederland geboren mensen verwacht dat ze ingeburgerd zijn. Mensen die niet hier geboren zijn moeten dat (net als een bromfietscertificaat) bewijzen.
Op donderdag 11 september 2003 19:39 schreef Castor het volgende:[..]
Iedereen moet een bromfietscertificaat (of rijbwijs) halen om op een brommer te mogen rijden.
quote:Het gaat niet om verplichten maar om onderscheid. Dat mag toch niet?
Welke bevolkingsgroep verplicht je hierbij tot iets?
quote:Maar de gevallen zijn niet gelijk; de ene groep Nederlanders heeft een voorsprong in taal en inburgeren op de andere.
Omdat je Nederlandse staatsburgers in gelijke gevallen gelijk dient te behandelen.
quote:Ik weet niet of dat de plannen zijn, dat horen we dinsdag. Maar in dit geval heeft hj hier een opleiding gevolgd en zoals ik al eerder zei, wmb hoeft hij dan niets te bewijzen.
Ik zal een voorbeeld geven:Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
Na de basisschool gaat Achmed naar de MAVO en slaagt met redelijke cijfers. Hij houd echter niet van school en besluit te gaan werken. Hij vindt een leuke baan waar hij, met de nodige bijscholing, redelijk carriere kan maken.
Helaas voor Achmed gaat het met de Nederlandse economie niet zo best en zijn werkgever moet inkrimpen. Achmed is helaas bij de ongelukkigen die de laan uit moet. Hij heeft 5 jaar hard gewerkt en netjes belasting betaald.
Nu komt hij ongewild in de WW terecht en zou hij volgens de nieuwe plannen van het kabinet een inburgeringsexamen moeten afleggen!!!
quote:Details coming soon.
Op donderdag 11 september 2003 19:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van cnn begrijp ik dat arafat verbannen gaat worden als het aan het israelische kabinet ligt. Alleen gebeurt het niet direct.
quote:Oh? Dan zijn deze plannen toch niet nodig?
Op donderdag 11 september 2003 19:49 schreef sizzler het volgende:[..]
Iedereen moet nu ook ingeburgerd zijn om een volledige uitkering te krijgen.
quote:Dat hadden ze dat, zoals ik al eerder zei, dan maar moeten doen voordat ze deze allochtonen de Nederlandse nationaliteit gaven.
Maar mensen met een rijbewijs hoeven geen bromfietcertificaat te halen omdat de overheid er vanuitgaat dat die mensen de verkeersregels kennen. Analoog aan de situatie waarin de overheid van in Nederland geboren mensen verwacht dat ze ingeburgerd zijn. Mensen die niet hier geboren zijn moeten dat (net als een bromfietscertificaat) bewijzen.
quote:Natuurlijk wel, ik heb nooit gezegd dat je niet mag onderscheiden. Het gaat hier echter om ongeoorloofd onderscheid.
Het gaat niet om verplichten maar om onderscheid. Dat mag toch niet?
quote:Dat is dus niet in alle gevallen zo (zie mijn voorbeeld).
Maar de gevallen zijn niet gelijk; de ene groep Nederlanders heeft een voorsprong in taal en inburgeren op de andere.
quote:Ik hoop dat de regering het hier ook mee eens is.
Ik weet niet of dat de plannen zijn, dat horen we dinsdag. Maar in dit geval heeft hj hier een opleiding gevolgd en zoals ik al eerder zei, wmb hoeft hij dan niets te bewijzen.
quote:Ja lekker! Heb je Chivas?
Op donderdag 11 september 2003 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Dank je, whiskey?
quote:Wat jij wilt, een dubbele maar?!
Op donderdag 11 september 2003 19:56 schreef Castor het volgende:[..]
Ja lekker! Heb je Chivas?
Zijn sollicitatiegesprek ging zo goed, dat ie daar niet meer vandaan is gekomen?
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:57 schreef Sidekick het volgende:
Je had de naam "Mohammed" moeten gebruiken ipv "Achmed". Dan besla je opeens een veel grotere groep.
flauw
quote:Achmed gaat dus een beroep doen op de overheid.
Op donderdag 11 september 2003 19:39 schreef Castor het volgende:Ik zal een voorbeeld geven:
Stel Achmed is 2 jaar en zijn ouders verhuizen van Marokko naar Nederland. Deze ouders krijgen een verblijfs/werk-vergunning en worden na enkele jaren Nederlands staatsburger (ze krijgen de Nederlandse nationaliteit). Achmed gaat in Nederland naar school en doet het redelijk.
quote:Misschien moest die gelijk aan de slag om te voorkomen dat ze zijn uitkering zouden afpakken?
Op donderdag 11 september 2003 20:00 schreef Sidekick het volgende:
Waar is du_ke eigenlijk.Zijn sollicitatiegesprek ging zo goed, dat ie daar niet meer vandaan is gekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |