Welkom bij het topic voor al het visieloze gespui van politieke ideeen en populistisch geblaat zonder financiele onderbouwing. Ook geschikt voor al het diverse politieke nieuws.
De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
[POLchat] Anders en beter (37)
[PolSlowChat] 1 jaar POL, 200.000 posts -38-
[POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-
Game on.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-09-2003 16:57]
quote:Damn you!
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:-knip-
quote:2 keer is een beetje overdreven, SK.
Op donderdag 11 september 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:
De voorgaande delen:
quote:Moi.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef Castor het volgende:[..]
Oh is dat zo? Wie zegt dat?
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
Als een allochtoon hier een opleiding heeft voltooid lijkt het me duidelijk dat hij de taal spreekt. In zo'n geval zou je wmb geen cursus hoeven doen.
quote:Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Je snapt er echt geen bal van he? Er is geen sprake van discriminatie omdat er niet naar geloof of ras gekeken wordt. De maatregel geldt voor ALLE allochtonen. Net als dat iedereen een rijbewijs moet halen voordat ze aan het vekeer mee mogen doen.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Das jouw mening, maar in het voorstel van het kabinet wordt voor zover ik weet geen onderscheid gemaakt tussen allochtonen die hier een opleiding hebben genoten en allochtonen die dat niet hebben gedaan.
Op donderdag 11 september 2003 16:58 schreef sizzler het volgende:[..]
Moi.
quote:Nee, ik pleit voor een vrijstelling voor allochtonen die kunnen aantonen dat ze hier een erkende Nederlandse opleiding hebben genoten. (en gehaald hebben).
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dus jij pleit voor een inburgeringscursus voor mensen die geen opleiding hebben gehad hier?
code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
quote:*zucht
Op donderdag 11 september 2003 17:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wil je slagen in deze maatschappij dan is kennis van de taal onontbeerlijk. Zo'n inburgeringstest is dus alleen maar goed voor de betreffende mensen. Geblaat om niks. Ober, 16 bier en een jus voor die rood aangelopen meneer.
Ik begrijp dat kennis van de taal (en wetten/regels/enz) onontbeerlijk is voor een goede kans van slagen in onze maatschappij. Maar zo'n inburgeringstest is er niet om deze mensen in te laten burgeren. Het is er slechts om te laten zien dat ze niet (volgens de maatstaven van DIE test) ingeburgerd zijn. Met als gevolg dat bijvoorbeeld op hun WW wordt gekort. Het is gewoon een bezuinigingsmaatregel en ook nog eens een ongrondwettelijke.
Verder gaat een biertje er ondertussen wel in
quote:Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
Op donderdag 11 september 2003 16:59 schreef Castor het volgende:[..]
Beste sizzler, ik vrees dat JIJ er echt geen bal van snapt. Discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. In dit geval wordt er onderscheid gemaakt tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Rijsbewijs is een goed voorbeeld van MIJN gelijk. Iedereen die wil rijden moet er een halen, dus niet alleen allochtonen maar ook autochtonen.
quote:Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Op donderdag 11 september 2003 17:05 schreef freako het volgende:[..]
Dit gaat om onderscheid tussen autochtonen met de Nederlandse nationaliteit en allochtonen met een andere nationaliteit.
quote:Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen? Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
Op donderdag 11 september 2003 17:06 schreef sizzler het volgende:[..]
Neehoor, minderjarigen mogen niet rijden. Waarom niet? Omdat men een vermoeden heeft dat die groep het nog niet kan. Is dat ook discriminatie omdat er onderscheid gemaakt wordt? Net als voor de allochtone autochtoon.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 11-09-2003 17:14]
quote:YES!
Op donderdag 11 september 2003 17:03 schreef Sidekick het volgende:
Topic39 [POL-cafe] Op naar prinsjesdag -39-code:Nr. User Aantal posts
=================================
1. Aaahikwordgek 54
2. Sidekick 47
3. pberends 38
4. freako 27
5. sizzler 18
6. Kozzmic 17
7. Castor 14
8. Tony_Montana67 12
Dodec 12
10. du_ke 10
11. tvlxd 4
12. SCH 1
Maerycke 1
Koos Voos 1
quote:Politiek gekleurde TV-programma's
Op donderdag 16 januari 2003 14:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb nog een politiek gekleurd medium: Spits.Ik kon nergens de foto vinden online, maar als je op pagina 4 kijkt van de spits van vandaag dan moet je eens kijken hoe Balkenende zijn hand houdt.
Juist ja, hij geeft de middelvinger; Spits heeft expres deze foto geplaatst om JPB te demoniseren!
Of draaf ik nu door... (Die middelvinger klopt wel, iemand foto?)
quote:Jaaaaaaaaaaa!!!!
Op donderdag 11 september 2003 16:27 schreef sjun het volgende:
Die zocht ik destijds.
En het heeft maar 8 maanden gekost.
quote:Volgens mij gaat het niet om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Castor het volgende:[..]
Waar staat dat? Volgens mij gaat het ook om allochtonen met de Nederlandse nationaliteit. Zo niet dan heb ik niets gezegd.
Er is overigens tegenwoordig ook een naturalisatie-examen, wat nog weer een trapje lastiger is.
quote:Nee, want het is nl. uitgelekt, wordt pas officieel (of niet) TIJDENS of NA prinsjesdag!
Op donderdag 11 september 2003 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Heeft iemand een bron voor een bredere uitleg over de plannen omtrent de korting?
Maar moet ik als Suinamer die hier al meer dan 23 jaar is, ook een cursus gaan doen?
quote:Nee, bekwaamheid van het meedraaien in een complexe omgeving waar een basiskennis voor nodig is. Of die basiskennis en -bekwaamheid aanwezig is valt in beide gevallen te betwijfelen. Iedere allochtoon die hier in Nederland wil meedraaien moet de taal kennen en ik ben voorstander van ieder initiatief om dat te bevorderen.
Op donderdag 11 september 2003 17:08 schreef Castor het volgende:[..]
Je gaat nu de bekwaamheid van allochtonen vergelijken met minderjarigen?
quote:
Tja, zo kun je alle vormen van discriminatie wel goed praten!
quote:Net zo geoorloofd als allochtonen een cursus laten doen. Van beide groepen verwacht je een achterstand op vaardigheden.
[edit] Oh en discriminatie is ongeoorloofd onderscheid. Het soort onderscheid dat jij maakt met minderjarigen die niet mogen rijden is een goed voorbeeld van geoorloofd onderscheid.
quote:Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:[..]
Nee, bekwaamheid van het meedraaien in een complexe omgeving waar een basiskennis voor nodig is. Of die basiskennis en -bekwaamheid aanwezig is valt in beide gevallen te betwijfelen. Iedere allochtoon die hier in Nederland wil meedraaien moet de taal kennen en ik ben voorstander van ieder initiatief om dat te bevorderen.
[..]
quote:Oke, verwacht je dan ook een achterstand van iemand met een "University degree of Sience", want een gestudeerde Amerikaan is ook een allochtoon... of bedoel je alleen maar Turken en/of Marokkanen/Antillianen/Suri's????
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:heel verhaal....
quote:Als er allochtonen zijn die goed ingebeurgerd zijn, hoeven ze niets te vrezen.
Op donderdag 11 september 2003 17:20 schreef Castor het volgende:[..]
Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
quote:Dus het is ook geoorloofd om allochtonen achter te stellen bij sollicitaties? Je verwacht immers een achterstand op vaardigheden.
Op donderdag 11 september 2003 17:16 schreef sizzler het volgende:
Net zo geoorloofd als allochtonen een cursus laten doen. Van beide groepen verwacht je een achterstand op vaardigheden.
quote:Je moet ergens een grens trekken. De enige manier om er achter te komen wie er wel of niet goed Nederlands spreekt, lijkt me een examen.
Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
quote:En daarom die test om te testen wie van die allo's nog niet bekend is met de nederlandsche taal en gebruiken. Dus niet alle nee, maar zie je aan de neus wie al ingeburgerd is of niet?
Het is een klap in het gezicht van alle goed ingeburgerde allochtonen die in Nederland een bijdrage leveren aan de maatschappij maar bijvoorbeeld door het slechte economische klimaat (tijdelijk) zonder werk zitten en een WW uitkering krijgen (waar ze dus ook zelf aan mee hebben betaald). Het is toch onzin om te suggesteren dat alle allochtonen onbekend zouden zijn met de Nederlandse taal en gewoontes?
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 11-09-2003 17:23]
quote:Omdat? Hoeven ze dan het inburgeringsexamen niet te doen?
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Als er allochtonen zijn die goed ingebeurgerd zijn, hoeven ze niets te vrezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Castor op 11-09-2003 17:23]
quote:En daarom dat examen: dan kan je de goed ingeburgerde medemens er zo uithalen. Hoe moet je anders weten of iemand is ingeburgerd?
En zo erg is dat toch niet? Het is gewoon een simpel vragenlijstje.
quote:En je hebt pas 1 biertje op?!
Op donderdag 11 september 2003 17:23 schreef Castor het volgende:
-dubbel-
quote:Laten we dan iedereen die een WW, WAO of bijstands-uitkering ontvangt een examen afleggen. DAN zou ik er geen problemen mee hebben.
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef freako het volgende:[..]
Je moet ergens een grens trekken. De enige manier om er achter te komen wie er wel of niet goed Nederlands spreekt, lijkt me een examen.
quote:Wat is dat voor een discrimatie???
Op donderdag 11 september 2003 17:25 schreef Castor het volgende:[..]
Laten we dan iedereen die een WW, WAO of bijstands-uitkering ontvangt een examen afleggen. DAN zou ik er geen problemen mee hebben.
quote:Waarom worden allochtonen nu achtergesteld? Dat gebeurt alleen als ze onvoldoende zijn ingeburgerd.
Op donderdag 11 september 2003 17:21 schreef Castor het volgende:[..]
Dus het is ook geoorloofd om allochtonen achter te stellen bij sollicitaties? Je verwacht immers een achterstand op vaardigheden.
quote:I rest my case. en ik ga eten
Op donderdag 11 september 2003 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat is dat voor een discrimatie???
Waarom niet degenen die werken? I rest my case. Bovendien zijn de plannen nog niet officieel, laten we een lekkere speculaas gaan bakken voor 6 december!!!
quote:Ik weet niet wat voor examen het is. Dat maakt me ook helemaal niet uit. Al was een een formulier met slechts één vraag: "Bent u goed ingeburgerd?"
Op donderdag 11 september 2003 17:24 schreef sizzler het volgende:[..]
En daarom dat examen: dan kan je de goed ingeburgerde medemens er zo uithalen. Hoe moet je anders weten of iemand is ingeburgerd?
En zo erg is dat toch niet? Het is gewoon een simpel vragenlijstje.
Het gaat erom dat autochtonen dit niet hoeven te doen. Nederlandse staatsburgers behoren allemaal dezelfde rechten en plichten te hebben. Dit staat nu eenmaal in onze grondwet.
quote:Waarom krijgen werkende mensen geen uitkering?
Op donderdag 11 september 2003 17:29 schreef sizzler het volgende:[..]
I rest my case. en ik ga eten
Eet ze.
quote:En een dikke vette joint! Ssttt
Op donderdag 11 september 2003 17:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
En je hebt pas 1 biertje op?!
![]()
quote:Ja hoor!
Op donderdag 11 september 2003 17:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat is dat voor een discrimatie???
Waarom niet degenen die werken? I rest my case. Bovendien zijn de plannen nog niet officieel, laten we een lekkere speculaas gaan bakken voor 6 december!!!
(Bak ze)
GroenLinks en de AEL... tuuuurlijk
quote:Ik heb gehoord dat er LPF-politici zijn die soms in dezelfde ruimte zijn als GL-politici met een Marokkaanse achtergrond.
Op donderdag 11 september 2003 17:34 schreef Koos Voos het volgende:
Op donderdag 11 september wordt een discussieavond georganiseerd in Desmet, PlantageMiddenlaan (bij Artis) Amsterdam. Omdat dit soort discussies altijd gevoerd worden over de mensen die het betreft heeft de organisatie er voor gekozen om ook/vooral Marokkaanse mensen aan het woord te laten. (Afgevaardigden van de AEL, Marokkanen actief bij GroenLinks en Naima Azough zal het gesprek leiden)
Toch vind ik persoonlijk dat er nog steeds te veel wordt gepraat over deze mensen en niet met deze mensen. Daarom hier een oproep:
Kom om 20.00 naar Desmet en laat je horen!!!GroenLinks en de AEL... tuuuurlijk
quote:
Op donderdag 11 september 2003 17:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik heb gehoord dat er LPF-politici zijn die soms in dezelfde ruimte zijn als GL-politici met een Marokkaanse achtergrond.
quote:Juist! En een van de plichten is goed ingeburgerd zijn (oa door de Nederlandse wet te kennen, maar zo ver gaan we niet). Ben je dat niet dan worden ook je rechten minder. Best goede deal eigenlijk! Waarom zouden autochtonen meer plichten moeten hebben voor dezelfde rechten? Dat is pas discriminatie!
Op donderdag 11 september 2003 17:30 schreef Castor het volgende:[..]
Het gaat erom dat autochtonen dit niet hoeven te doen. Nederlandse staatsburgers behoren allemaal dezelfde rechten en plichten te hebben. Dit staat nu eenmaal in onze grondwet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |