abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2003 @ 11:41:40 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13090905
Wachten op het tweede streepje.... 3

OK dames het is er toch van gekomen... tatatataaaaa deel 4!

Hier kunnen we weer verder mutsen

Wie is er liever vandaag bevrucht dan morgen?

Little-Angel----> NOD: 4 september
LadyS--->--->-> NOD: 6 september
Slaapmeisje---> NOD: 11 september
Bonkie--->--->-> NOD: 15 september
Kore --->--->---> NOD: 18 of 19 september
Nausicaa --->-> NOD: weet niet meer
Sugar--->--->--> NOD: ???
Pavane---->----> NOD: weet niet?
RedheadBitch > NOD: weet niet?

Wie werd er bevrucht in eerdere delen van het Wachten?

Jambo (met stip-ip-ip op 1, want in eerste deel, als eerste zwanger)!!!!!!!!
Noukie (in deel 3 van het topic ineens geweldig resultaat voor haar!)

Natuurlijk zijn nieuwe leden hier van harte welkom en hebben we geen ontgroeningsperiode

[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 12-09-2003 08:49]

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 11 september 2003 @ 11:45:13 #2
37692 Bonkie
Als je haar maar goed zit!
pi_13091006
Te gek, we gaan er ook deze ronde voor he, minimaal 1 zwangere!!!
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2003 @ 11:52:07 #3
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13091194
Hihi Bonkie, inderdaad minimaal 1 zwangere onder onze gelederen Toch hebben we het niet slecht gedaan hoor als gemiddelde, 1 x zwanger in deeltje 1, helaas niemand in deeltje 2, en weer 1 x zwanger in deeltje 3. Niet slecht voor een onderwerp waar we eigenlijk weinig controle over hebben! Het moet nu niet zo zijn natuurlijk dat er alleen in de oneven delen zwangeren te melden zijn, dus we gaan er dit topic extra hard voor en anders lullen we gewoon net zo lang door totdat we weer een oneven deel kunnen aanmaken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_13091913
Misschien wel leuk voor de lurkers onder ons(ik dus), een update lijstje in de eerste post met namen wie proberen zwanger te worden?
pi_13092059
Ik ben dan wel erg benieuwd wie er dan zwanger is geworden in het vorige topic, en inderdaad een lijstje met namen, maar misschien is dat ook wel niet zo heel fijn om zo genoemd te worden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2003 @ 12:34:01 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13092111
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:30 schreef Troel het volgende:
Ik ben dan wel erg benieuwd wie er dan zwanger is geworden in het vorige topic, en inderdaad een lijstje met namen, maar misschien is dat ook wel niet zo heel fijn om zo genoemd te worden?
De dames die zwanger zijn geworden zijn Jambo in deel 1 en Noukie in deel 3. Voor wat betreft het lijstje met dames die zwanger willen worden, wil ik graag eerst van de betreffende dames weten of ze dit willen. Volgens mij heb ik in het vorige deeltje al wel een overzicht geplaatst van de NODs en de dames die daarin staan, zijn de tweede streepjesdames
  donderdag 11 september 2003 @ 12:36:19 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13092165
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:22 schreef berney het volgende:
Misschien wel leuk voor de lurkers onder ons(ik dus), een update lijstje in de eerste post met namen wie proberen zwanger te worden?
Komt ie:

Bonkie--->--->-> NOD: weet niet meer
Slaapmeisje---> NOD: weet niet meer
Little-Angel----> NOD: weet niet meer
...

[Dit bericht is gewijzigd door Sugar op 11-09-2003 14:43]

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2003 @ 12:39:30 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13092218
Goeie opening wie er is liever vandaag bevrucht dan morgen, maar ik heb toch liever gister

Ik geloof niet dat Pavane echt een actieve tweede streepjesdame is (althans zo voelt ze zich volgens mij niet), maar meer een zeer actieve lurker en graaggeziene gast. Verder inderdaad heeft Katinka een forum gevonden waar ze zich beter thuisvoelt, dus die zet ik ook maar niet in het lijstje.

Efkes 1e post aanpassen, brb...

pi_13092553
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik geloof niet dat Pavane echt een actieve tweede streepjesdame is (althans zo voelt ze zich volgens mij niet), maar meer een zeer actieve lurker en graaggeziene gast.
Eh.. wel hoor. Ik heb de moed nog niet opgegeven. Alleen test ik niet zo actief als jullie. Als we aan IVF beginnen zal ik wel weer gaan testen.
Pink Dot
pi_13092625
Oh, en dat ik niet veel schrijf: ik kan vaak niet onder woorden brengen hoe ik me voel. Dus dan schrijf ik niets.
Pink Dot
  † In Memoriam † donderdag 11 september 2003 @ 13:06:20 #11
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13092762
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:00 schreef Pavane het volgende:
Oh, en dat ik niet veel schrijf: ik kan vaak niet onder woorden brengen hoe ik me voel. Dus dan schrijf ik niets.
Sorry Pavane, ik dacht echt dat je liever niet in een lijstje wilde staan. Maar ik wil je er natuurlijk met alle plezier bij zetten. En het geeft niet dat je vaak je gevoelens niet onder woorden kan brengen, het is nu eenmaal een heel apart onderwerp en niet een van de gemakkelijkste!

Effies, 1e bericht aanpassen..

donderdag 11 september 2003 @ 13:24:25 #12
37692 Bonkie
pi_13093216
Zo meiden, dat ziet er goed uit. Ik bedoel het overzicht, weten we tenminste wie enz.... Een idee om daar eventueel de NOD ook achter te zetten?
  donderdag 11 september 2003 @ 13:42:20 #13
37692 Bonkie
pi_13093647
Sugar, het viel mij op in je profiel dat je in Eindhoven woont. Je bent net iets ouder dan ik ben en je naam klinkt wel bekend van vroeger uit de wijk waar ik ben opgegroeid. Mag ik weten waar jij hebt gewoont rond je 8ste jaar ofzo?
  donderdag 11 september 2003 @ 14:17:08 #14
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_13094396
Je mag mij ook toevoegen aan 't lijstje hoor, zo ondertussen weten de meeste wel dat ik graag zwanger zou willen worden (ik kan mijn mond er toch niet over dichthouden )

Ook hier is het weer wachten, de vorige keer zat ik na eerst 26,24,31! dagen cyclussen te hebben gehad weer netjes op de 28 dagen en nu hopen dat dat zo blijft (of nog beter natuurlijk, zwanger). Verder had ik hier een pc waarvan de voeding kapot was, vandaar even stilletjes rond deze kant

Mijn volgende NOD ligt zo bij de 18e/19e

En natuurlijk iedereen veel plezier met klussen en sterkte met de 2 weken afwachten.... En voor bij wie het moeilijker gaat, veel sterkte en moed toegewenst..

groetjes,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  donderdag 11 september 2003 @ 14:38:49 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13094904
quote:
Op donderdag 11 september 2003 13:42 schreef Bonkie het volgende:
Sugar, het viel mij op in je profiel dat je in Eindhoven woont. Je bent net iets ouder dan ik ben en je naam klinkt wel bekend van vroeger uit de wijk waar ik ben opgegroeid. Mag ik weten waar jij hebt gewoont rond je 8ste jaar ofzo?
Hihihi! Bonkie, woonde rond mijn 8e zeker niet in Eindhoven! Woon er nu, omdat ik hier ging studeren toen ik 18 was...
Dus kunnen we elkaar niet van tóen kennen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 11 september 2003 @ 14:43:48 #16
37692 Bonkie
pi_13095016
quote:
Op donderdag 11 september 2003 14:38 schreef Sugar het volgende:

[..]

Hihihi! Bonkie, woonde rond mijn 8e zeker niet in Eindhoven! Woon er nu, omdat ik hier ging studeren toen ik 18 was...
Dus kunnen we elkaar niet van tóen kennen!

Oke, bedankt voor je uitleg. Jammer, was wel leuk geweest om op deze manier iemand weer eens te spreken.
Ikzelf heb tot mijn 11 jaar in Eindhoven gewoont, woon nu in Breda.
pi_13095346
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:36 schreef Sugar het volgende:

[..]

Komt ie:

Bonkie--->--->-> NOD: weet niet meer
...

Geweldig, dit is voor ons lurkers lekker makkelijk. .
  donderdag 11 september 2003 @ 15:04:01 #18
37692 Bonkie
pi_13095475

Bonkie--->--->-> NOD: 15 september
...

pi_13095583
voor de tweede streepjes dames:
GEFELICITEERD !

Voor de andere dames: keep on trying

________
Blaat
  donderdag 11 september 2003 @ 15:23:23 #20
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13095920
Hoi meiden, tijdje geleden dat ik gereageerd heb, lurk nog wel elke dag mee hoor!!! Vind het echt een geweldig toppic! Durf eigenlijk niet zo te posten, niet dat ik me hier niet thuis zou voelen, maar meer omdat ik al twee kids heb en Fivehorizons(hubby) en ik zijn momenteel (min of meer) aan het klussen voor een derde Vind mijn ventjes zooooo geweldig dat ik wel een heel elftal van zulke knullen wil. Maar goed ik ben dus heel bang om gevoelens te kwetsen en dit topic wordt natuurlijk vooral bezocht door meiden die niet zo makkelijk zwanger raken.
pi_13096266
Redheadbitch, ik zou het leuk vinden als jij ook mee post al is het alleen maar om te mutsen. Ik denk niet dat hier alleen vrouwen beppen die moeilijk zwanger raken maar ook vrouwen die gewoon proberen een eerste/2e etc kindje te krijgen. Al dan niet met de veranderende hormonen, de NOD etc. Ik ben net 2 maanden bezig. Dus of ik moeilijk of makkelijk zwanger raak weet ik niet. Ik ben 8 jaar aan de pil geweest en dat zijn best een hoop hormonen die weer normaal moeten worden.
Dus als jij je hier thuis voelt in het topic, wees welkom.
  donderdag 11 september 2003 @ 15:48:28 #22
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13096569
Hoop dat de andere meiden er ook zo over denken! In ieder geval bedankt voor je leuke reactie Heb wel zin om een beetje te mee te mutsen! We zijn nog niet heel actief bezig en ik verwacht ook niet heel snel zwanger te worden( geef nog borstvoeding), maar mijn moederkloek-hormonen beginnen weer door mijn lijf te gieren. Kijk weer alle afleverinfgen van de bevalling/verloskundigenpraktijk/beschuit met muisjes/bevallingsverhalen enz
  donderdag 11 september 2003 @ 15:50:09 #23
37692 Bonkie
pi_13096606
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:23 schreef RedheadBitch het volgende:
Hoi meiden, tijdje geleden dat ik gereageerd heb, lurk nog wel elke dag mee hoor!!! Vind het echt een geweldig toppic! Durf eigenlijk niet zo te posten, niet dat ik me hier niet thuis zou voelen, maar meer omdat ik al twee kids heb en Fivehorizons(hubby) en ik zijn momenteel (min of meer) aan het klussen voor een derde Vind mijn ventjes zooooo geweldig dat ik wel een heel elftal van zulke knullen wil. Maar goed ik ben dus heel bang om gevoelens te kwetsen en dit topic wordt natuurlijk vooral bezocht door meiden die niet zo makkelijk zwanger raken.
Net zoals Little-Angel heet ik je van harte welkom. Het maakt wat mij betreft ook niet uit of je nou geen of wel kinderen hebt. En of het nu makkelijk of moeilijk gaat. Het gaat er gewoon om dat we hier samen kunnen mutsen tijdens het wachten enzo.
Dus.......... kom maar op met je vragen en verhalen!!
pi_13100805
Ik heb vandaag een dag dat ik niet meer in geloof. Volgens mij hebben de (anti-epilepsie)medicijnen die mijn man gebruikt een slechte invloed. Niet dat dat in de bijsluiter staat, maar goed, vandaag hoorde hij bij de tandarts dat anti-epileptica ook voor verminderd speeksel zorgen, en dat wisten we ook niet.
O ja, ik ben drie jaar geleden zwanger geworden precies op het moment dat mijn man (ten onrechte) even geen medicijnen slikte. Dat had heel erg nare dingen tot gevolg, maar volgens mij nu ook dat ik toen zwanger ben geworden.

Mocht het volgende maand niet raak zijn, dan gaan we toch maar eens even naar de huisarts. Shit hoor!

pi_13101220
Nausicaa, het zou best kunnen... en ik snap heel goed dat je nu twijfelt. Inderdaad even bij de huisarts of bij de apotheek navragen.

Dames, mag er een slotje op dit topic en mag er een deel 5 komen?
Want in de oneven topics wordt er iemand zwanger...
Of gaan we dat bij dit topic lekker ontkrachten en gaan we ook zwanger worden in de even topics?
*duimt*

Kom op dames!

donderdag 11 september 2003 @ 19:19:20 #26
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13101757
quote:
Op donderdag 11 september 2003 18:53 schreef Kleintje het volgende:
Dames, mag er een slotje op dit topic en mag er een deel 5 komen?
Want in de oneven topics wordt er iemand zwanger...
Of gaan we dat bij dit topic lekker ontkrachten en gaan we ook zwanger worden in de even topics?
*duimt*

Kom op dames!

Of er gewoon voor zorgen dat deeltje 4 in no time volgemutst is
quote:
Op donderdag 11 september 2003 07:48 schreef Bonkie het volgende:
Spuuglokje, hoe is het allemaal met je?
Hee, wat grappig dat je dat vraagt. Ik ben niet aan het proberen zwanger te worden hoor, maar ik leef erg met jullie mee, en af en toe kan ik het niet laten ook even te reageren
Ik heb dus 3 kinderen, wat eigenlijk verschrikkelijk druk is, maar ook verschrikkelijk leuk en gezellig . Als er per ongeluk een vierde zou komen, zou ik dat wel heel fijn vinden , ook al is dat misschien niet praktisch... Maar genoeg over mij , het gaat hier om jullie, dus veel succes dames met proberen, met wachten, met verwerken, een dikke knuffel van mij
  donderdag 11 september 2003 @ 19:58:32 #27
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13102588
Op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5Op naar deel 5, op naar deel 5op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5,op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alle kleine beetjes helpen toch?

donderdag 11 september 2003 @ 20:04:30 #28
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13102723
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:58 schreef RedheadBitch het volgende:
Op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5Op naar deel 5, op naar deel 5op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5,op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5, op naar deel 5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vind ik dus ook!
pi_13102967
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:58 schreef RedheadBitch het volgende:

Je had dit beter in meerdere posts kunnen doen

Nee dames, jullie gaan maar gewoon zorgen dat het ook lukt in een even deeltje!
Ik duim voor jullie!

vrijdag 12 september 2003 @ 08:04:38 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13111354
quote:
Op donderdag 11 september 2003 08:14 schreef LadyS het volgende:

Dan zal ik de vraag maar even beantwoorden ...
Zodra ik in de gelegenheid ben koop ik een test.. Ik ben afgelopen week wel een paar keer naar het centrum geweest, maar dan was mijn schoonzusje erbij enzo
Waarschijnlijk heb ik er dus vanmiddag eentje, en die zal ik morgenochtend testen
En? LadyS? Getest?

Ben zoooooo nieuwsgierig!!! Duim en hoop!!!

† In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 08:37:55 #31
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13111536
Joepieeee Kore en Redheadbitch wat ontzettend leuk dat jullie willen meemutsen Hoe meer dames hoe meer babies

Mijn NOD is gisteren met af en toe wat pijntjes in buik en rug gewoon voorbij gegaan... Gisteren heb ik zelfs uit voorzorg een tampon ingedaan omdat ik niet tijdens de sollicitatiegesprekken (hele middag met verschillende mensen van het bedrijf om aan elkaar te snuffelen), ongesteld zou worden. Nou ja, geen spoortje van de duivels! Toch ga ik pas testen als ik een week overtijd ben (dit is in overleg met Slaapvriendje gebeurd) dus het is nog eventjes afwachten.

Nog even wel goed nieuws op ander front: gisteren mijn tweede gesprek gehad met mijn bijna toekomstige werkgever. Volgende week mag ik over salaris praten en als we daar uitkomen, dan ben ik aangenomen!!!! Tralalaaaaaaa, dan mag ik dus al maandag over een week weer beginnen met werken na een jaar thuiszitten Ik zal waarschijnlijk wel even moeten wennen met vroeg opstaan, maar dat zal vast wel lukken.

† In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 08:45:10 #32
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13111602
Lieve Nausicaa, heel begrijpelijk dat je daar nu zo over twijfelt. Het zijn natuurlijk best zware medicijnen die je hubbie slikt en het kan geen kwaad zoveel mogelijk dingen uit te sluiten met als resultaat zoveel mogelijk kans. Staat er niets in de bijsluiter van die medicijnen? Anders is het inderdaad een heel goed idee om dat na te vragen.

Mijn man mag van mij zelfs geen dropjes meer eten omdat dat al invloed zou hebben op de vruchtbaarheid Maar dat ging echt over zakken drop hoor, niet over een enkel klein zwart lekker dropje

† In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 08:54:59 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13111697
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:48 schreef RedheadBitch het volgende:
... maar mijn moederkloek-hormonen beginnen weer door mijn lijf te gieren. Kijk weer alle afleverinfgen van de bevalling/verloskundigenpraktijk/beschuit met muisjes/bevallingsverhalen enz
O jaaaaa, wat is er toch veel op de TV over dit soort zaken he? Echt geweldig om het allemaal te volgen. Ik zat gistermiddag nog even op de bank TV te kijken voordat ik op sollicitatiegesprek moest en toen was er een herhaling van Bevallingsverhalen. Ik zat bijna te huilen omdat het zo mooi was, maar kon me nog net inhouden omdat ik niet met rode oogjes op het gesprek wilde komen
  vrijdag 12 september 2003 @ 09:54:04 #34
37692 Bonkie
pi_13112521
LadyS, kan je ons al uit spanning halen? Ik duim voor je!

Slaapmeisje wat een goed nieuws allemaal. Een echte NOD, knap hoor dat je het nog vol kan houden om nu niet te testen. En dan wat je werk betreft, hopen dat jullie er met het salaris ook aan uit zullen komen. Echt geweldig!!

Nausicaa, tjeemie meid......... Wie weet hebben die medicijnen er inderdaad iets mee te maken. Ik zou het inderdaad eens snel gaan navragen.

En dames........ ook ik kijk haast alle series/documentaires die te maken hebben met zwangerschap en bevallen. Dit doe ik eigenlijk al jaren, maar nu kijk je er heel anders tegen aan. Ik kijk nu niet alleen omdat het mooi is, maar ook zodat ik er wat van opsteek. Wie weet heb ik er wel heel veel aan tegen de tijd dat..............

Hiero nog steeds geen NOD of ongi verschijnselen. Ik heb gisteren een vroegtest gehaald bij de apotheek. Dit zodat we, als ik dan nog niet ongi ben, maandag ochtend voordat ik met het werk op teambuilding ga toch een test kunnen doen. Je weet maar nooit..... Ook al zou mijn NOD 1 of 2 dagen later zijn, dan kan de test al wel positief zijn........
Ach ja, we zien het wel. Misschien kan ik het alsnog volhouden om te wachten met testen, zo niet. Dan hebben we er in ieder geval een in huis die wat sneller als een andere test positief kan zijn.
AAAaaaaaaaaaa.......... Ik zit al weer aardig te mutsen.........

vrijdag 12 september 2003 @ 12:17:00 #35
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13115615
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 08:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Joepieeee Kore en Redheadbitch wat ontzettend leuk dat jullie willen meemutsen Hoe meer dames hoe meer babies

Mijn NOD is gisteren met af en toe wat pijntjes in buik en rug gewoon voorbij gegaan... Gisteren heb ik zelfs uit voorzorg een tampon ingedaan omdat ik niet tijdens de sollicitatiegesprekken (hele middag met verschillende mensen van het bedrijf om aan elkaar te snuffelen), ongesteld zou worden. Nou ja, geen spoortje van de duivels! Toch ga ik pas testen als ik een week overtijd ben (dit is in overleg met Slaapvriendje gebeurd) dus het is nog eventjes afwachten.

Nog even wel goed nieuws op ander front: gisteren mijn tweede gesprek gehad met mijn bijna toekomstige werkgever. Volgende week mag ik over salaris praten en als we daar uitkomen, dan ben ik aangenomen!!!! Tralalaaaaaaa, dan mag ik dus al maandag over een week weer beginnen met werken na een jaar thuiszitten Ik zal waarschijnlijk wel even moeten wennen met vroeg opstaan, maar dat zal vast wel lukken.

Gefeli hoor Eigenlijk dus al aangenomen?! Lekker hoor, eindelijk weer eens een positieve wending voor jou! Ook nog eens 1 dag overtijd, zou het heel knap van je vinden als je het een week vol zou houden om niet te testen! Wil je geen valse hoop geven, maar ik had altijd pijn in mijn buik( alsof ik mijn ongi moest krijgen) in de eerste weken van mijn zwangerschappen. Ben nog nooit zo vaak naar de WC geweest( om te kijken of ik al ongesteld geworden was). Maar goed ik duim voor je hoor!
Spannend!!!!!!
  vrijdag 12 september 2003 @ 12:22:40 #36
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13115778
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 08:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

O jaaaaa, wat is er toch veel op de TV over dit soort zaken he? Echt geweldig om het allemaal te volgen. Ik zat gistermiddag nog even op de bank TV te kijken voordat ik op sollicitatiegesprek moest en toen was er een herhaling van Bevallingsverhalen. Ik zat bijna te huilen omdat het zo mooi was, maar kon me nog net inhouden omdat ik niet met rode oogjes op het gesprek wilde komen

Ik moet altijd standaard janken bij een bevalling.Heerlijk, maar ook best lastig voorheen op mijn werk (kraam/verlosafdeling)
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:01:03 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13116658

Ik heb nog niet getest, want ik ben gisteren niet in het centrum geweest, dus ik heb nog geen test gekocht
Ik moet er nog wel errug vaak uit snachts om te piesen.... das eigenlijk nog het enige kwaaltje.. Ik heb, nu ik er zo over nadenk, ook wel wat last van mijn buik (een beetje gerommel enzo) Ook een beetje last van verstopping. ik weet eigenlijk niet of dat een kwaaltje zou zijn, maar goed
Normaal gesproken heb ik geen last van gerommel in mijn buik als ik ongi moet worden.. Alleen als ik het al ben..

shit, ik zit mezelf weer helemaal zenuwachtig te maken
ik ga zo snel mogelijk een test kopen

Nausicaa, ik zou zeker eens informeren bij je huisarts of die bijwerking mogelijk is. Dan heb je tenminste een "reden" waarom je nu niet zwanger raakt en dan is er eventueel iets aan te doen!

Gefeliciteerd Slaapmeisje!!!! (ik ga er voor het gemak even vanuit dat je bent aangenomen --> dat het salaris rondkomt) Veel plezier bij je nieuwe baan!
Vanmiddag ga ik naar een banen en opleidingenbeurs hier in de stad. Even kijken of er voor mij ook wat bij zit!

Bonkie, jij maakt het ook spannend hoor!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:03:59 #38
37692 Bonkie
pi_13116710
Meiden, ik ga me dadelijk opnieuw registreren omdat ik een andere gebruikersnaam wil. Het word ipv Bonkie dan Jansu.
Als dat lukt kom ik even op jullie reageren, tot zo/straks
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:29:43 #39
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13117271
LadyS spannend hoor!!!!!! Wederom wil ik weer geen valse hoop geven, maar obstipatie is zeker een zwangerschapskwaaltje! Kan al heel vroeg in de zwangerschap optreden, door verandering in de hormoonhuishouding! Ik duim voor je hoor en je bent nu toch ook al weer 6 dagen overtijd?! Spanning stijgt!!!
  vrijdag 12 september 2003 @ 13:34:52 #40
61096 RedheadBitch
Ben best liev hoor...
pi_13117386
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:03 schreef Bonkie het volgende:
Meiden, ik ga me dadelijk opnieuw registreren omdat ik een andere gebruikersnaam wil. Het word ipv Bonkie dan Jansu.
Als dat lukt kom ik even op jullie reageren, tot zo/straks
Goed iedee van je, ga denk ook mijn naam veranderen, mensen worden geloof ik spontaan agressief als ze mijn gebruikersnaam lezen. Kijk gelijk ff of ik er een mooi plaatje bij kan scoren. Heb ik wel hulp van five_horizons bij nodig, ben een beetje een digibeetje

[Dit bericht is gewijzigd door RedheadBitch op 12-09-2003 13:42]

pi_13117522
Ben even ingelogd onder mijn man zijn gebruikersnaam, niet verder vertellen hoor
Wou alleen ff zijn leuke plaatje showen, fotootje van mijn oudste ventje
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_13118184
Ik zit helaas ook weer te wachten op een tweede streepje nadat ik twee weken geleden een miskraam (ik was precies 11 weken) heb gehad

Ik lees dit topic al vanaf het begin. Heerlijk om te lezen dat jullie ook van alles voelen in je lichaam, licht gegeneerd stapels testen kopen en dat tweede streepje er op proberen te staren....En wat was ik blij met dat eerste tweede streepje!!

Helaas moet ik er nu dus toch weer aan geloven. Hoewel ik mij natuurlijk braaf heb voorgenomen niet te obsessief te gaan doen, weet ik nu al dat dat een mission impossible is. Ik muts dus graag mee met jullie.....

pi_13119588
Xeliana, van harte welkom in de 2e steepjes topic. Wat verdrietig dat je net een miskraam hebt gehad, lijkt me vreselijk. Ik hoop voor je dat je, net als ik voor iedereen die hier post en mutst hoop, maar gauw mag door verhuizen naar het zwanger en baby topic.
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 15:03:36 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13119812
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:03 schreef Xeliana het volgende:
Ik zit helaas ook weer te wachten op een tweede streepje nadat ik twee weken geleden een miskraam (ik was precies 11 weken) heb gehad

Ik lees dit topic al vanaf het begin. Heerlijk om te lezen dat jullie ook van alles voelen in je lichaam, licht gegeneerd stapels testen kopen en dat tweede streepje er op proberen te staren....En wat was ik blij met dat eerste tweede streepje!!

Helaas moet ik er nu dus toch weer aan geloven. Hoewel ik mij natuurlijk braaf heb voorgenomen niet te obsessief te gaan doen, weet ik nu al dat dat een mission impossible is. Ik muts dus graag mee met jullie.....

Xeliana, jeetje zeg op 11 weken nog. Dat moet echt een vreselijke klap zijn geweest voor je. Kom er hier dan maar gezellig bij en drink een kopje thee bij de mutsenclub.

P.S. Ik wilde je er net bijzetten in de openingspost, maar nu blijkt dat ik een bericht na maximaal 24 uur niet meer mag wijzigen

[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 12-09-2003 15:09]

† In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 15:04:48 #45
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13119866
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Ben even ingelogd onder mijn man zijn gebruikersnaam, niet verder vertellen hoor
Wou alleen ff zijn leuke plaatje showen, fotootje van mijn oudste ventje
Wat een ontzettend lief blond ventje zeg. Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 15:06:07 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13119919
LadyS, jij bent ook best een bikkel zeg dat je nog niet hebt getest. Ben echt zo benieuwd naar de uitslag, dus ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal ultraspannend is
pi_13120136
Hoi meiden, heet tegenwoordig geen Redheadbitch meer, zie hier mijn nieuwe naam, nu dat plaatje nog...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_13120211
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:04 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wat een ontzettend lief blond ventje zeg. Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?

Mijn oudste is drie en een half, de jongste is 9 maanden
Hyves!
pi_13120513
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:03 schreef Xeliana het volgende:

Wat rot voor je Xeliana, met elf weken!!! Dan leef je al een beetje in de veronderstelling dat het wel goed zit met die kleine in je buik, extra harde klap voor je(jullie). Ik heb zelf ook een miskraam gehad maar met zes weken "gelukkig". Was hiervan al helemaal van de kaart!!! Moest echt weer vertrouwen in mijn lijf krijgen( en dat terwijl in 99% van de gevallen het niet aan de moeder ligt, dus ook niet aan dat cigaretje/wijntje, maar dat er iets niet goed was in de aanleg v.d. vrucht)

[Dit bericht is gewijzigd door Loena-tik- op 12-09-2003 16:04]

Hyves!
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:34:07 #50
37692 Bonkie
pi_13120727
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:12 schreef Loena-tik- het volgende:
Hoi meiden, heet tegenwoordig geen Redheadbitch meer, zie hier mijn nieuwe naam, nu dat plaatje nog...
Hoe is je dit gelukt??
Ik heb inmiddels een nieuw email adres aangemaakt en nog geeft ie een melding dat ik met dat adres niet kan registreren........RRrrrrrrrr
pi_13121404
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
LadyS, jij bent ook best een bikkel zeg dat je nog niet hebt getest.
Volgens mij gaat ze gewoon wachten tot we weer in een oneven deeltje zitten

Ga je écht nog niet testen LadyS? Zolang als jij hou ik het in geval nooit vol hoor!

duimerdeduimduim

pi_13121565
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:34 schreef Bonkie het volgende:

[..]

Hoe is je dit gelukt??
Ik heb inmiddels een nieuw email adres aangemaakt en nog geeft ie een melding dat ik met dat adres niet kan registreren........RRrrrrrrrr

Snap ik ook niet, ik heb inderdaad een ander email adres opgegeven en toen lukte het gewoon, wat voor melding gaf hij dan precies? Ik heb er niet zo veel verstand van, ik vraag het wel ff aan five_horizons vanavond...
Hyves!
  vrijdag 12 september 2003 @ 16:10:50 #53
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13121805
Hallo meiden,

Zo vanaf nu ben ik op Fok met gebruikersnaam Jansu!

Nu het plaatje er nog bij zien te krijgen!!

pi_13122412
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 16:10 schreef Jansu het volgende:
Hallo meiden,

Zo vanaf nu ben ik op Fok met gebruikersnaam Jansu!

Nu het plaatje er nog bij zien te krijgen!!

Heee, toch gelukt, mooi Jansu
Hyves!
  † In Memoriam † vrijdag 12 september 2003 @ 16:48:19 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13122763
Jeetjemikmak, even wennen hoor aan die nieuwe namen
Jansu en Loena-tik welkom bij de tweede streepjesdames

Net even naar de Ikea geweest met mijn vriendinnetje. Ze heeft een zoontje van 11 maanden en het is echt een liefekie Voor haar wel makkelijk dat ik me veel bezighou met hem zodat zij eventjes tijd heeft en voor mij om alvast te oefenen met kleertjes aantrekken, broodje geven, kinderwagen voortduwen door de menigte van Ikea etc.

Ik zag net aan het aantal posts hier dat het al lekker opschiet en ik ben zooooo blij met alle nieuwe tweede streepjes dames. Het wordt echt al een groot cluppie zo.

1 dag na NOD, nog steeds rarige krampjes in buik, licht gevoelige borsten, hoofdpijn (nieuw), duizeligachtig en vaag misselijk. Bovenal geen rode duivels in zicht. Het gekke is dat ik er juist deze maand eigenlijk niet eens op zit te wachten om zwanger te worden omdat ik net met een nieuwe baan begin. Je hebt het niet voor het zeggen in dit soort gevallen, dus ik wacht geduldig af

pi_13125119
Hee ladies, bedankt voor het warme welkom! Voel me gelijk helemaal thuis.

Het was inderdaad een flinke klap toen het misging. Ik had er wel rekening meegehouden, maar ja, begon toch stiekum te denken dat het wel goed zat na 11 weken..... Ik had gelukkig nog geen echo gehad of het hartje horen kloppen, daar ben ik nu wel blij om, was het al "echter" geweest denk ik.

Inmiddels voel ik me lichamelijk wel weer redelijk de oude. Nog wel vermoeider dan normaal. Maar precies zoals jij hebt gehad Loena-tik-, heb ik op dit moment niet zoveel vertrouwen in mijn lichaam. De verloskundige heeft gezegd dat we weer meteen mogen proberen, geen medische reden om dat niet te doen. Maar ja, je leest allerlei ellendige verhalen, dat je hele cyclus in de war raakt na een miskraam enzo. Maar goed, voorlopig probeer ik positief te denken. Ik ben al na 2 maanden proberen zwanger geraakt, dus wie weet lukt het nu ook weer snel.

Slaapmeisje: ik kom graag in het volgende lijstje, maar ik weet dus niet wat mijn NOD gaat worden. Toen ik net zwanger was had ik trouwens ook ineens last van hoofdpijn. Verder licht pijnlijke borsten en menstruatie-achtige krampen. Misselijk werd ik pas later.

Wat vreselijk spannend zeg al die NOD's hier op het moment. Spannend, spannend, spannend.

vrijdag 12 september 2003 @ 19:39:04 #57
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13126552
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:29 schreef RedheadBitch het volgende:
LadyS spannend hoor!!!!!! Wederom wil ik weer geen valse hoop geven, maar obstipatie is zeker een zwangerschapskwaaltje! Kan al heel vroeg in de zwangerschap optreden, door verandering in de hormoonhuishouding! Ik duim voor je hoor en je bent nu toch ook al weer 6 dagen overtijd?! Spanning stijgt!!!
Oeoeoe.... ben nou ook wel nieuwsgierig.... En hoe zit het met gerommel in je buik... Niet echt buikpijn ofzo, maar gewoon een beetje geplop en weet-ik-veel-wat?
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:06 schreef Slaapmeisje het volgende:
LadyS, jij bent ook best een bikkel zeg dat je nog niet hebt getest. Ben echt zo benieuwd naar de uitslag, dus ik kan me voorstellen dat het voor jou helemaal ultraspannend is
Valt wel mee hoor... ik had toevallig geen test in huis, dus dan is het wat makkelijker uithouden En ik ben ook nieuwsgierig
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:56 schreef Nausicaa het volgende:
Volgens mij gaat ze gewoon wachten tot we weer in een oneven deeltje zitten

Ga je écht nog niet testen LadyS? Zolang als jij hou ik het in geval nooit vol hoor!

duimerdeduimduim

Ik heb dus vandaag 2 (!!!) testen gekocht en morgenochtend ga ik testen
Ik denk eraan om het vannacht al te doen, ik word meestal om 04.28 uur wakker (al 4x ) dus dat lijkt me mooi om te testen

Xelenia heb ik het goed geschreven zo? welkom!
Wat een klap moet het geweest zijn. Met 11 weken reken je er niet echt meer op dat het mis kan gaan denk ik?
* LadyS weet het eigenlijk niet en veronderstelt zomaar wat

En ik moet wel even wennen aan de nieuwe namen hoor.. hahaha

vrijdag 12 september 2003 @ 20:33:03 #58
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13127773
Zo, ten eerste heet ik Xeliana van harte welkom!
Wat een nare ervaring meid............
Ik hoop dat je je bij ons snel "thuis" zult voelen en dat je je snel weer wat lekkerder voelt en een gezonde zwangerschap tegemoed kan gaan!

Leuke naam Loena-tik.

LadyS, ik zal morgen ochtend meteen (zoals altijd eigenlijk!) een kijkje komen nemen! In ieder geval heeeel veeeel suc6!!

Sorry als ik iemand vergeet, maar ik ga effe met mijn ventje tv kijken en relaxen. Ik spreek jullie misschien straks en anders morgen weer.

Liefs Jansu

pi_13129521
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:39 schreef LadyS het volgende:

Xelenia heb ik het goed geschreven zo? welkom!

Hahaha, bijna goed ja. Ik weet eerlijk gezegd zelf al niet meer hoe je het moet schrijven. Beetje ingewikkelde username eigenlijk. Maar ja, je moet wat verzinnen he.
quote:
Wat een klap moet het geweest zijn. Met 11 weken reken je er niet echt meer op dat het mis kan gaan denk ik?
* LadyS weet het eigenlijk niet en veronderstelt zomaar wat
Ja, ik dacht ook dat hoe dichter je bij de bekende 12 weken kwam, hoe kleiner de kans op een miskraam is. Van de verloskundige begreep ik dat dit niet klopt. Juist in die laatste periode gaat het nogal eens mis. Meestal is het dan al eerder misgegaan maar heeft het lichaam het nog niet doorgehad. Verder zei ze ook dat de 11/12de week sowieso een kritieke periode is maar waarom weet ik niet meer..... De foetus moet iets zelfstandig gaan doen, maar wat???

Maar goed, meestal gaat het gelukkig gewoon goed!!! En jij gaat vannacht testen! Ben benieuwd of je nog een oog dichtdoet, maar vooral naar de uitslag.......

vrijdag 12 september 2003 @ 21:50:25 #60
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13129603
ik slaap wel hoor
Ik weet alleen niet hoe dat zit als ik positief test maar daar ga ik voor het gemak maar niet vanuit
pi_13129679
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:33 schreef Jansu het volgende:
Zo, ten eerste heet ik Xeliana van harte welkom!
Wat een nare ervaring meid............
Ik hoop dat je je bij ons snel "thuis" zult voelen en dat je je snel weer wat lekkerder voelt en een gezonde zwangerschap tegemoed kan gaan!
* Xeliana voelt zich welkom

Ik, met de veel te ingewikkelde username, vond Bonkie trouwens zo'n leuke username vooral in combinatie met die sjaggie kat. Kan 'm nu je Jansu heet misschien overnemen

pi_13130760
Ja, ik dacht ook dat hoe dichter je bij de bekende 12 weken kwam, hoe kleiner de kans op een miskraam is. Van de verloskundige begreep ik dat dit niet klopt. Juist in die laatste periode gaat het nogal eens mis. Meestal is het dan al eerder misgegaan maar heeft het lichaam het nog niet doorgehad. Verder zei ze ook dat de 11/12de week sowieso een kritieke periode is maar waarom weet ik niet meer..... De foetus moet iets zelfstandig gaan doen, maar wat???

Oe hellepie, iets te veel weggehaald, ben ook zo`n wicht wat betreft computers, dit was dus bedoeld als quote

Geloof dat voor de 11/12 weken de "vrucht"(alsof je het over een appeltje hebt ofzo ) vooral de voedingsstoffen krijgt uit de dan nog aanwezige vruchtzak, die vruchtzak wordt steeds kleiner en de placenta(in wording) gaat steeds belangrijker worden.

Hyves!
pi_13130851
*grote zwangerschapsboek inkijkt* volgens mij is het zo: in week 10 moet het hartje goed aan het kloppen zijn, en als dat te zwak/niet klopt, dan wordt het vruchtje afgestoten.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13131375
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:35 schreef Catootje het volgende:
*grote zwangerschapsboek inkijkt* volgens mij is het zo: in week 10 moet het hartje goed aan het kloppen zijn, en als dat te zwak/niet klopt, dan wordt het vruchtje afgestoten.....
Klinkt ook wel logisch, de materie is bij mij een beetje weggezakt...
Hyves!
pi_13131991
quote:
klopt, met 10.5 week is het erop of eronder en moet het gaan kloppen, zelfstandig een bloedcirculatie in stand kunnen houden. Oa is het daar bij ons destijds ook fout gegaan.
  vrijdag 12 september 2003 @ 23:41:45 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13132431
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:39 schreef LadyS het volgende:

Ik heb dus vandaag 2 (!!!) testen gekocht en morgenochtend ga ik testen
Ik denk eraan om het vannacht al te doen, ik word meestal om 04.28 uur wakker (al 4x ) dus dat lijkt me mooi om te testen

Spannuuuuhhhnt!

Allemaal duimen?

pi_13132441
In week 12/13 gaat de placenta aan het werk. Tot die tijd krijgt het vruchtje voeding via het dooierzakje. Als het mis is, is het "aansluiten" van de placenta vaak het moment waarop het lichaam dat merkt en het vruchtje dus gaat afstoten.
Het idee van "hoe later hoe beter" is in zoverre waar, dat als het bijvoorbeeld in week 10 allemaal in orde is, de kans veel kleiner wordt dat het nog mis gaat. Maar veel van die week12/13-miskramen zijn dus al veel eerder misgegaan, in veel gevallen is het hartje zelfs nooit gaan kloppen. Als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien (het gaat kloppen in week 5/6), dalen de kansen op een miskraam echt enorm. Ik was na mijn miskramen steeds direct de maand erop weer zwanger, en een vriendinnetje van mij had precies hetzelfde. Hopelijk heb jij ook die mazzel!

Spannend LadyS, het klinkt allemaal wel heel hoopvol hoor! En Slaapmeisje, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ook bij jou klinken de symptomen goed, maar ik begrijp dat je door ervaringen wat voorzichtig bent. Wanneer ga je testen, mocht je niet ongesteld worden?

mooi he, alles
  zaterdag 13 september 2003 @ 00:07:41 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13132947
ieieieieieie
ik ga nu slapen
jullie hebben me zenuwachtig gemaakt
pi_13132966
Prettig om eindelijk eens duidelijke informatie te lezen over wat er nou precies gebeurd in week 11, 12,13 en waarom juist dan een miskraam voor kan komen. Ik heb er natuurlijk wel naar gezocht maar het is mij niet gelukt echt concrete antwoorden te vinden. Veel info op het internet is toch wat vaag. En het moment waarop ik de verloskundige sprak, was ik eigenlijk nog te veel van slag om goed te luisteren.
quote:
*grote zwangerschapsboek inkijkt*
Ben dus ook heel benieuwd welk boek dat is! Ik heb alleen die van Beatrijs Smulders (Veilig zwanger), vind ik nogal tegenvallen.
  zaterdag 13 september 2003 @ 08:46:37 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13135469
Ik heb getest vannacht en het was negatief.
Ik denk dus dat mijn cyclus gewoon wat langer duurt weer.. Dus het wachten is nu tot ik weer ongi wordt

zaterdag 13 september 2003 @ 08:48:43 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13135480
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 08:46 schreef LadyS het volgende:
Ik denk dus dat mijn cyclus gewoon wat langer duurt weer.. Dus het wachten is nu tot ik weer ongi wordt

Shit! Helemaal niet leuk, hè?
Ben je verdrietig?

Geef je sowieso een kus!

zaterdag 13 september 2003 @ 09:20:03 #72
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_13135659
LadyS, want is dit balen zeg. Ik had goede hoop toen ik je verschijnselen las. Ik hoop dat je snel over deze teleurstelling heen bent.

Sugar, hoe is het met jou? Herinner ik me het goed dat je maandag naar de huisarts gaat? Heel veel sterkte en en ik hoop dat ze je doorstuurt naar de gyn. of iets anders doet waardoor je meer duidelijkheid krijgt.

Slaapmeisje, spannend hoor. Ik vind het zo knap dat je nog niet getest hebt. Ik duim voor je.
Hoe is het trouwens met je vader?

Alle anderen ook heel veel succes.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:44:11 #73
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13135838
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 08:46 schreef LadyS het volgende:

Jansu krijgt er gewoon kippenvel van...........
Ik had het zo gehoopt voor je........
Dikke knuf!
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:46:46 #74
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13135853
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 08:48 schreef Sugar het volgende:

[..]

Shit! Helemaal niet leuk, hè?
Ben je verdrietig?

Geef je sowieso een kus!

Ik vind het wel jammer uiteraard, maar kan niet echt zeggen dat ik superverdrietig ben... Het is de eerste maand en het was eigenlijk een beetje op goed geluk en ik had het eigenlijk wel een beetje verwacht

quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:20 schreef Jambo het volgende:
LadyS, want is dit balen zeg. Ik had goede hoop toen ik je verschijnselen las. Ik hoop dat je snel over deze teleurstelling heen bent.
Ik kom er wel overheen hoor!!! Volgende cyclus ga ik gewoon wat nauwkeuriger te werk
quote:
Sugar, hoe is het met jou? Herinner ik me het goed dat je maandag naar de huisarts gaat? Heel veel sterkte en en ik hoop dat ze je doorstuurt naar de gyn. of iets anders doet waardoor je meer duidelijkheid krijgt.
ikke hoop dat ook!
quote:
Slaapmeisje, spannend hoor. Ik vind het zo knap dat je nog niet getest hebt. Ik duim voor je.
Ik hoop dat het wat beter gaat met je vader
En je maakt het ook wel spannend hoor
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:46:54 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13135856
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:20 schreef Jambo het volgende:
Ja, klopt! Maandag om 9.10 zit ik bij dokter en dik ik de "klachten" mooi een beetje aan!
Verder maak ik me er echt minder druk om en probeer ik wat meer relaxed met het hele gedoe om te gaan.

Was gisteren uit eten met een goede vriendin en we hadden het erover dat ik (en veel mensen met mij) zo zorgelijk ingesteld ben.
We denken niet (lang) "Jippie, ik mag op sollicitatiegesprek komen", maar veranderen dat al snel naar "O jee, dat is eng!". Zonde!
Datzelfde geldt voor dit onderwerp!

Niet: "Ben zo blij, want mijn vriendje en ik willen graag een kindje!"
Maar: "Oh jee, als ik maar ooit zwanger word..."

Niet: "Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben zwanger!"
Maar: "...er kan nog vanalles misgaan, het is nog heel pril, vlokkentest, vruchtwaterpunctie...."

"Zoveel 'alsen', zoveel hoofdpijn en kopzorgen, zo weinig hartendansjes en jubellachjes"

Zonde!
Val hier niemand aan! Heb begrip voor ieder die door welke ervaring dan ook, juist graag wèl die slag om de arm houdt!

quote:
Jaaaa, Slaapmeisje, gefeliciteerd met je bijna-baan!
En inderdaad, testen wordt rete-spannend strakkies! Duim nu al...
En, wederom inderdaad, hoe is het nu met je vader?

[Dit bericht is gewijzigd door Sugar op 13-09-2003 09:50]

zaterdag 13 september 2003 @ 09:48:23 #76
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13135872
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:44 schreef Jansu het volgende:

[..]

Jansu krijgt er gewoon kippenvel van...........
Ik had het zo gehoopt voor je........
Dikke knuf!

Wat leven jullie toch allemaal mee zeg

lief van jullie

zaterdag 13 september 2003 @ 09:49:26 #77
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13135878
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 21:53 schreef Xeliana het volgende:

[..]

[Xeliana voelt zich welkom]

Ik, met de veel te ingewikkelde username, vond Bonkie trouwens zo'n leuke username vooral in combinatie met die sjaggie kat. Kan 'm nu je Jansu heet misschien overnemen

Tja, er zat een heel verhaal achter Bonkie. Wij hebben namelijk tot voor kort een mini cooper gehad die bestickert was en Bonk heette. (naar een skate winkel van een vriend van ons) Nu wij hem niet meer hebben en ik als bijnaam Jansu heb, dacht ik dat het tijd was om eens te veranderen. Helaas zul je hem niet over kunnen nemen, tenminste niet exact hetzelfde, want mijn vriend gaat hem eventueel gebuiken op fok.
Ik vondt toendertijd Bonkie net iets "liever" als Bonk.......
Als je hem net iets wilt wijzigen kan je hem dus nog makkelijk gebruiken hoor!
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:59:53 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13135934
LadyS, wat jammer zeg, dat de test negatief was Knap van je dat je niet bij de pakken neer gaat zitten
pi_13135935
LadyS, wat een tegenvaller zeg!!! Dacht echt dat je de eerste zou zijn die in een oneven toppic zwanger zou zijn geworden. Balen zeg
Nou eet vandaag lekker een doos chocola, drink een flesje wijn, rook een slof cigaretten. Niet zo goed advies geloof ik, maar ik bedoel te zeggen, wees lekker schandalig lief voor jezelf vandaag!!
Hyves!
  zaterdag 13 september 2003 @ 10:02:19 #80
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13135946
meiden ik heb me vergist.........

Mijn eigenlijke NOD is ipv op de 15de morgen de 14de al........
Tenminste normaal heb ik een cyclus van 32 dagen, behalve de afgelopen keer toen was tie ineens 34 dagen..........
Ik ga dus gewoon uit van 32 dagen, omdat dit de laatste maanden eigenlijk het uitgangspunt is geweest. Misschien niet terecht hoor, maar voor mijn gevoel wel..........
BIBBER......
Ik weet ook niet hoe ik op de 15de kwam hoor.............zenuwen ofzo...... Ik keek daarnet eens op de kalender en schrok er zelf van.
Morgen dus NOD dag hiero........
Dus....... als ik het maandag niet meer uithoud en nog niet ongi ben kan ik die (vroeg)test gewoon al doen.......... Je kan deze namelijk volgens de bijsluiter 4 dagen voor je NOD doen, dus de kans dat ie dan positief aangeeft (ALS ik tenminste zwanger ben) is zeer groot. En anders weet ik dat ik niet zwanger ben en kan ik met een "gerust" gevoel op teambuilding.....

[Dit bericht is gewijzigd door Jansu op 13-09-2003 10:04]

pi_13135959
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 23:42 schreef phileine het volgende:
In week 12/13 gaat de placenta aan het werk. Tot die tijd krijgt het vruchtje voeding via het dooierzakje. Als het mis is, is het "aansluiten" van de placenta vaak het moment waarop het lichaam dat merkt en het vruchtje dus gaat afstoten.
Het idee van "hoe later hoe beter" is in zoverre waar, dat als het bijvoorbeeld in week 10 allemaal in orde is, de kans veel kleiner wordt dat het nog mis gaat. Maar veel van die week12/13-miskramen zijn dus al veel eerder misgegaan, in veel gevallen is het hartje zelfs nooit gaan kloppen. Als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien (het gaat kloppen in week 5/6), dalen de kansen op een miskraam echt enorm. Ik was na mijn miskramen steeds direct de maand erop weer zwanger, en een vriendinnetje van mij had precies hetzelfde. Hopelijk heb jij ook die mazzel!

Spannend LadyS, het klinkt allemaal wel heel hoopvol hoor! En Slaapmeisje, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ook bij jou klinken de symptomen goed, maar ik begrijp dat je door ervaringen wat voorzichtig bent. Wanneer ga je testen, mocht je niet ongesteld worden?

Ja dooierzakje zo heette het
Hyves!
pi_13136052
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 10:02 schreef Jansu het volgende:
meiden ik heb me vergist.........

Mijn eigenlijke NOD is ipv op de 15de morgen de 14de al........
Tenminste normaal heb ik een cyclus van 32 dagen, behalve de afgelopen keer toen was tie ineens 34 dagen..........
Ik ga dus gewoon uit van 32 dagen, omdat dit de laatste maanden eigenlijk het uitgangspunt is geweest. Misschien niet terecht hoor, maar voor mijn gevoel wel..........
BIBBER......
Ik weet ook niet hoe ik op de 15de kwam hoor.............zenuwen ofzo...... Ik keek daarnet eens op de kalender en schrok er zelf van.
Morgen dus NOD dag hiero........
Dus....... als ik het maandag niet meer uithoud en nog niet ongi ben kan ik die (vroeg)test gewoon al doen.......... Je kan deze namelijk volgens de bijsluiter 4 dagen voor je NOD doen, dus de kans dat ie dan positief aangeeft (ALS ik tenminste zwanger ben) is zeer groot. En anders weet ik dat ik niet zwanger ben en kan ik met een "gerust" gevoel op teambuilding.....

Gewoon die test doen meid, anders word je gek v.d. zenuwen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!
Hyves!
  zaterdag 13 september 2003 @ 10:20:50 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13136092
LadyS, jammer hoor! Je symptomen klonken zo hoopvol!
pi_13137268
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 09:46 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja, klopt! Maandag om 9.10 zit ik bij dokter en dik ik de "klachten" mooi een beetje aan!
Verder maak ik me er echt minder druk om en probeer ik wat meer relaxed met het hele gedoe om te gaan.

Was gisteren uit eten met een goede vriendin en we hadden het erover dat ik (en veel mensen met mij) zo zorgelijk ingesteld ben.
We denken niet (lang) "Jippie, ik mag op sollicitatiegesprek komen", maar veranderen dat al snel naar "O jee, dat is eng!". Zonde!
Datzelfde geldt voor dit onderwerp!

Niet: "Ben zo blij, want mijn vriendje en ik willen graag een kindje!"
Maar: "Oh jee, als ik maar ooit zwanger word..."

Niet: "Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben zwanger!"
Maar: "...er kan nog vanalles misgaan, het is nog heel pril, vlokkentest, vruchtwaterpunctie...."

"Zoveel 'alsen', zoveel hoofdpijn en kopzorgen, zo weinig hartendansjes en jubellachjes"

Zonde!
Val hier niemand aan! Heb begrip voor ieder die door welke ervaring dan ook, juist graag wèl die slag om de arm houdt!
[..]

Jaaaa, Slaapmeisje, gefeliciteerd met je bijna-baan!
En inderdaad, testen wordt rete-spannend strakkies! Duim nu al...
En, wederom inderdaad, hoe is het nu met je vader?

Oh Sugar, dit is zooooooooooooooooooo herkenbaar!!! Om maar ff aan te geven dat je echt niet de enige bent met dit soort gedachten:

Zwangerschap nummer 1: Reactie: oeps( wat een verassing, was dus niet gepland), hoe gaan we dit regelen(five_horizons studeerde nog, ik zat nog in mijn opleiding), uiteindelijk dolgelukkig ermee, vijf seconden later: " maar als het nou niet goed gaat, stel ik krijg een miskraam enz."

Zwangerschap nummer 2: Reactie:Yes weer zwanger!!! Dit werd helaas een miskraam (bij 6 weken).

Zwangerschap nummer 3: Ik had toen inmiddels twee jaar op de kraamafdeling gewerkt en veel vaker op de verlos gestaan en ook een aantal heel rottige dingen meegemaakt( ook heeeeeeeeeeeel erg leuke hoor!), maar die rottige dingen blijven je natuurlijk veel meer bij. Ik had twee jaar achter elkaar op oudjaar gewerkt, en beide jaren had ik in mijn late dienst iets heel rottigs meegemaakt, namelijk in totaal drie dood geboren kindjes . Maar goed dan denk je misschien, wat heeft dat met je verhaal te maken, nou ik was dus mooi op oudjaar uitgerekend Heb deze zwangerschap dus gedacht dat er vast wel een vloek op deze zwangerschap zou rusten. Lekker negatief van mij he?

Hyves!
pi_13138538
LadyS, wat balen! Ik werd vannacht op 4.44 wakker en moest meteen aan jou denken, jij werd toch elke nacht om 4.48 wakker?
Jammer hoor! Potverdriedubbeltjes nog aan toe, waarom is overtijd nou niet gewoon gelijk aan zwanger?

(Ik twijfel zelf nog of ik mijn NOD wel op woensdag over anderhalve week moet zetten, ben inmiddels ook een keertje of twee, drie "verrast" met een langere cyclus, dus misschien beter NOD over twee weken?)

Met mijn eerste zwangerschap had ik trouwens op maandag NOD moeten hebben, en heb ik pas op vrijdag getest. Maar dat kwam dus omdat husband toen in het ziekenhuis lag vanwege zware epileptische aanvallen....

pi_13139291
Goh, jammer Lady S. Ik dacht eigenlijk dat het wel positief moest zijn gezien de verschijnselen + week overtijd zijn. Het is gemeen, het is gemeen. Gelukkig klink je er zelf OK onder.
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 11:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Ik had twee jaar achter elkaar op oudjaar gewerkt, en beide jaren had ik in mijn late dienst iets heel rottigs meegemaakt, namelijk in totaal drie dood geboren kindjes . Maar goed dan denk je misschien, wat heeft dat met je verhaal te maken, nou ik was dus mooi op oudjaar uitgerekend Heb deze zwangerschap dus gedacht dat er vast wel een vloek op deze zwangerschap zou rusten. Lekker negatief van mij he?
Pfoe Loena-tik, dat is ook wel aangrijpend zeg om mee te maken. Kan me voorstellen dat dat je angstig heeft gemaakt. Gelukkig heb je een gezonde zoon gekregen, toch?

Ook ik pieker mij regelmatig te pletter. Het helpt wel om je te wapenen tegen teleurstellingen, maar ja, meestal is het gewoon zonde van de tijd. Voordat ik zwanger was dacht ik: Het gaat vast heeeel lang duren voordat ik zwanger word, als ik al zwanger kan worden. Toen ik zwanger was: O God, als het maar geen windei is, of dat het een miskraam wordt.

Tsja, het blijft toch iets waar je weinig controle over hebt dat zwangerschapsgedoe, en dan is het ook nog 'ns zo emotioneel.

Jammer dat we niet gewoon zelf naar binnen kunnen kijken wat er nou precies gebeurd met die eitjes en spermacelletjes. En dat we ze niet een beetje kunnen aanmoedigen en in de goede richting kunnen sturen enzo.

pi_13141211
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:46 schreef Xeliana het volgende:
Goh, jammer Lady S. Ik dacht eigenlijk dat het wel positief moest zijn gezien de verschijnselen + week overtijd zijn. Het is gemeen, het is gemeen. Gelukkig klink je er zelf OK onder.
[..]

Pfoe Loena-tik, dat is ook wel aangrijpend zeg om mee te maken. Kan me voorstellen dat dat je angstig heeft gemaakt. Gelukkig heb je een gezonde zoon gekregen, toch?

Heb inderdaad een gezonde zoon gekregen, op oudjaar nogalliefst! Gelukkig weer een positief tintje aan oudjaar. Toch zal ik elk jaar dat het vuurwerk de lucht in knalt, denken aan die verdrietige ouders die ik heb meegemaakt, gewoon omdat ik weet dat ze het op dat moment heel moeilijk hebben.
Goh dacht dat ik het allemaal wel een plaatsje had gegeven?! Wel fijn om er weer ff over te praten. Bedankt dat ik tegen jullie mag aanlullen!
Hyves!
  zaterdag 13 september 2003 @ 15:49:06 #88
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13141389
Zo, het is goed te merken dat het weekend is.
Het is een stuk rustiger!

Hier alles ok!
Heb het huis al opgeruimd en gepoetst, moet alleen nog wassen.....
Verder nog steeds geen klachten wat betreft mijn NOD van morgen.
Normaal verlies ik wat bruine afscheiding een dag van te voren. Zelfs dit heb ik nu niet. Misschien toch een langere cyclus net als de vorige keer of...........
AAAAaaaaaaa. Ik krijg er de bibbers van.

Wat voor plannen hebben jullie allemaal dit weekend?
Wij hebben niks bijzonders gepland dus we zullen wel zien.
Tot later, liefs Jansu

zaterdag 13 september 2003 @ 16:21:06 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13141899
Ben ik nog helemaal vergeten te vertellen:

Ik heb vannacht gedroomd dat ik dus wel 2 streepjes had (dat was voordat ik ging testen) Echt stom... hahaha
Toen maakt ik meneer LadyS wakker en toen vroeg ik of hij ook 2 streepjes zag en toen wassie nog al geirriteerd dat ik hem voor zoiets onbenulligs wakker maakte

lekker suf dus

Vannacht werd ik niet om: 4.28 uur wakker maar om 3.nogwat uur...
Lief dat je meteen aan me dacht Nausicaa

En alle anderen natuurlijk ook: Jullie zijn allemaal zo lief, jullie leven zo mee..

pi_13142560
He verdorie LadyS, het zag er zo hoopvol uit! Dat van die dromen ken ik ook, de hele nacht voordat ik mocht testen droomde ik. De ene keer negatief (dan was ik dolblij als ik wakker werd en bleek dat ik nog mocht testen), de andere keer positief. Zenuwslopend.

Overigens zag ik laatst bij de drogist dat ClearBlue een digitale test op de markt heeft gebracht. Weet niet precies hoe het werkt, want ik zag alleen de verpakking, maar ik geloof dat het een soort display heeft waar óf een + of een - verschijnt (in de engelse versie "pregnant" of "not pregnant"). Dus niet meer het gedoe van tegen het licht houden of een test uit elkaar slopen. Hij kost een kleine 20 euro, en dan kun je hem drie keer gebruiken. Ben wel benieuwd hoe de ervaringen ermee zijn, het lijkt me heerlijk als je gelijk zekerheid hebt (ik ben de expert in ingebeelde streepjes namelijk).

mooi he, alles
  † In Memoriam † zaterdag 13 september 2003 @ 16:58:23 #91
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13142620
Lieve meiden, allemaal hartelijk dank voor jullie felicitaties (met bijna baan) en interesse in mijn vader (weer uit ziekenhuis en al lekker aan het herstellen van een dotterbehandeling).

LadyS, ondanks dat ik niet eerder kon reageren vandaag heb ik zeker aan je gedacht vanmorgen toen ik opstond. Helaas heeft het niet geholpen en heb je maar 1 streepje gekregen.

Jansu (hmz ik moet wel wennen aan de naam nog hoor Bonkie ), voor jou wordt het nu al ontzettend spannend. Morgen NOD en maandag testen? Brrrrr, ik duim mijn duimpjes blauw voor je. Ben je nog in de gelegenheid om ons hier te laten weten wat de uitslag is? Zal wel raar zijn om op teambuilding te gaan mocht je zwanger zijn. Dan ben je toch wat voorzichtiger denk ik. Anyway, ik hoop het voor je.

Bij mij nog niets te zien hoor. Smorgens gaat het wel, maar savonds beginnen mijn borsten weer zeer te doen. Hoe langer de duivels wegblijven, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het deze maand eindelijk raak is. Zoals phileine ook al zegt ben ik deze keer gewoon wat voorzichtiger om de teleurstelling niet zo groot te laten zijn wanneer ik toch negatief test. Op de een of andere manier ben ik er nu heel rustig onder en wacht geduldig tot aankomende vrijdag. Ook omdat ik van mijn langste cyclus (35 dagen) + 1 dag uit wil gaan en dat is dan. En ik wacht natuurlijk op een oneven deeltje voordat ik ga testen, dus dames, doormutsen hoor

pi_13149297
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Lieve meiden, allemaal hartelijk dank voor jullie felicitaties (met bijna baan) en interesse in mijn vader (weer uit ziekenhuis en al lekker aan het herstellen van een dotterbehandeling).

LadyS, ondanks dat ik niet eerder kon reageren vandaag heb ik zeker aan je gedacht vanmorgen toen ik opstond. Helaas heeft het niet geholpen en heb je maar 1 streepje gekregen.

Jansu (hmz ik moet wel wennen aan de naam nog hoor Bonkie ), voor jou wordt het nu al ontzettend spannend. Morgen NOD en maandag testen? Brrrrr, ik duim mijn duimpjes blauw voor je. Ben je nog in de gelegenheid om ons hier te laten weten wat de uitslag is? Zal wel raar zijn om op teambuilding te gaan mocht je zwanger zijn. Dan ben je toch wat voorzichtiger denk ik. Anyway, ik hoop het voor je.

Bij mij nog niets te zien hoor. Smorgens gaat het wel, maar savonds beginnen mijn borsten weer zeer te doen. Hoe langer de duivels wegblijven, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat het deze maand eindelijk raak is. Zoals phileine ook al zegt ben ik deze keer gewoon wat voorzichtiger om de teleurstelling niet zo groot te laten zijn wanneer ik toch negatief test. Op de een of andere manier ben ik er nu heel rustig onder en wacht geduldig tot aankomende vrijdag. Ook omdat ik van mijn langste cyclus (35 dagen) + 1 dag uit wil gaan en dat is dan. En ik wacht natuurlijk op een oneven deeltje voordat ik ga testen, dus dames, doormutsen hoor

Goed van je hoor Slaapmeisje, je houdt het echt netjes vol, het niet testen!!! Wanneer is dan trouwens je NOD, zeg maar berekend volgens die cyclus van 35 dagen?
Ik moet trouwens volgende week dinsdag mijn ongi krijgen, ga ik ook gewoon vanuit dat ik die krijg, ben nog niet misselijk, dus niet zwanger( in geval van zwangerschap ben ik "altijd" een week na mijn eisprong al gelijk misselijk )

[Dit bericht is gewijzigd door Loena-tik- op 13-09-2003 22:00]

Hyves!
  zondag 14 september 2003 @ 09:32:23 #93
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13154632
Meiden ik kon het niet langer uitstellen en heb net getest.
Negatief.........
Ondanks dat ik vandaag mijn NOD heb en dus nog niet over tijd was ga ik er vanuit dat het resultaat klopt, omdat deze test volgens de bijsluiter 4 dagen voor je NOD al gedaan kan worden. Ook al zou mijn NOD 2 dagen later zijn, net zoals de vorige keer, dan nog zou het resultaat kloppen.......
Het is wel even moeilijk hoor........ Telkens hoop je er zo op.....
Ik bel van de week mijn gyn voor een afspraak, zodat we toch maar eens het een en ander laten nakijken. We zijn inmiddels al 1,5 jaar bezig, waarvan een jaar geleden een operatie van die buitenbaarmoedelijke zwangerschap.........
  † In Memoriam † zondag 14 september 2003 @ 10:27:37 #94
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13155003
Jansu, wat ontzettend rottig voor je zeg. Ik kan er eigenlijk geen woorden voor vinden, alleen dat ik met je meeleef.

Na anderhalf jaar zou je toch denken dat het een keertje raak moet zijn zeg (afgezien van die ene keer dan). Misschien is het inderdaad een goed idee om eens met de dokter te praten. Meer duidelijkheid en weten waar je aan toe bent is al veel prettiger.

Liefs,
Slaapmeisje

zondag 14 september 2003 @ 11:30:20 #95
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13155591
Balen Jansu.( UNDERSTATEMENT!!!) Weer geen twee streepjes, zijn gewoon kutdingen die predictors
Zou zeker eens naar je huisarts gaan al is het alleen voor je eigen geruststelling.
Je hebt nu zeker 0,0 zin in teambuilding van de week?!
Hyves!
  zondag 14 september 2003 @ 11:34:50 #96
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13155670
quote:
Op zondag 14 september 2003 10:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jansu, wat ontzettend rottig voor je zeg. Ik kan er eigenlijk geen woorden voor vinden, alleen dat ik met je meeleef.

Na anderhalf jaar zou je toch denken dat het een keertje raak moet zijn zeg (afgezien van die ene keer dan). Misschien is het inderdaad een goed idee om eens met de dokter te praten. Meer duidelijkheid en weten waar je aan toe bent is al veel prettiger.

Liefs,
Slaapmeisje

Bedankt voor je medeleven Slaapmeisje. Ik hoop inderdaad dat de gyn ons wat op weg kan helpen.
  zondag 14 september 2003 @ 11:37:22 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13155709
Jansu
Wat vervelend ..

* LadyS weet nooit zo goed iets te zeggen in dit soort gevallen

In ieder geval een heeeele dikke knuffel

zondag 14 september 2003 @ 11:39:53 #98
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13155745
quote:
Op zondag 14 september 2003 11:30 schreef Loena-tik- het volgende:
Balen Jansu.( UNDERSTATEMENT!!!) Weer geen twee streepjes, zijn gewoon kutdingen die predictors
Zou zeker eens naar je huisarts gaan al is het alleen voor je eigen geruststelling.
Je hebt nu zeker 0,0 zin in teambuilding van de week?!
Lief, al dat medeleven.... word er een beetje mee en door begrepen en dat scheelt ook al veel qua gevoel!
Het was deze ronde niet de gebruikelijke predictor test maar een after 10 zwangerschapstest. Dit is dus een vroegtest van dezelfde fabrikant als de babycheck. Is volgens de apotheek betrouwbaar..........
Tja, Loena-tik....... Die teambuilding.......... Ik heb er inderdaad niet zo veel zin in, maar het is denk ik juist goed om wat afleiding te hebben. Wie weet wordt het wel heel leuk, aan het weer schijnt het niet te liggen dus............
  zondag 14 september 2003 @ 11:41:19 #99
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13155773
quote:
Op zondag 14 september 2003 11:37 schreef LadyS het volgende:
Jansu
Wat vervelend ..

LadyS weet nooit zo goed iets te zeggen in dit soort gevallen

In ieder geval een heeeele dikke knuffel

Thanks LadyS.......
Ik weet andersom ook meestal niet wat ik moet zeggen, dus schaam je niet. Het is al lief dat je het op deze manier laat blijken!
pi_13156797
Hè gatverdamme, wat jammer Jansu. Ik had het je erg gegund. Hoop dat je snel terecht kan bij de gyn en dat hij/zij je meer duidelijkheid kan geven.

Vraag me stiekum wel af hoe betrouwbaar die vroegtesten zijn

zondag 14 september 2003 @ 12:51:18 #101
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13156947
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:43 schreef Xeliana het volgende:
Hè gatverdamme, wat jammer Jansu. Ik had het je erg gegund. Hoop dat je snel terecht kan bij de gyn en dat hij/zij je meer duidelijkheid kan geven.

Vraag me stiekum wel af hoe betrouwbaar die vroegtesten zijn

Doet me goed dat iedereen zo begaan is.........
En wat die betrouwbaar heid van een vroegtest betreft...........
In princiepe geloof ik daar wel in, anders zouden ze ook niet verkocht worden. Maar geen bloed is altijd nog een beetje moed!
Alhoewel ik dat beetje moed erg ver weg stop, anders is het weer een hele teleurstelling. Als ik woensdag nog niet ongi ben, zie ik wel weer verder.
pi_13156966
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zoals phileine ook al zegt ben ik deze keer gewoon wat voorzichtiger om de teleurstelling niet zo groot te laten zijn wanneer ik toch negatief test. Op de een of andere manier ben ik er nu heel rustig onder en wacht geduldig tot aankomende vrijdag. Ook omdat ik van mijn langste cyclus (35 dagen) + 1 dag uit wil gaan en dat is dan. En ik wacht natuurlijk op een oneven deeltje voordat ik ga testen, dus dames, doormutsen hoor
Wat goed dat dat je lukt, jezelf een beetje beschermen en er zo rustig onder blijven.
pi_13157038
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:51 schreef Jansu het volgende:

Maar geen bloed is altijd nog een beetje moed!
Alhoewel ik dat beetje moed erg ver weg stop, anders is het weer een hele teleurstelling. Als ik woensdag nog niet ongi ben, zie ik wel weer verder.

Wat mooi verwoordt.... Heb je ook helemaal gelijk in!
Het vervelende is dat ik vorige keer op mijn NOD licht positief teste op de Clearblue, maar (nog) negatief op de Predictor. Daarom denk ik dat ik deze keer inderdaad pas geloof dat ik niet zwanger ben als ik bloed zie.
  † In Memoriam † zondag 14 september 2003 @ 14:53:28 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13159156
Dit gedichtje heb ik geschreven toen wij pas met onze babyplannen begonnen. Het is al ergens in een ander topic geplaatst, maar vond hem hier ook wel mooi passen.

Sterrenkind

Zo zacht en teer mijn liefde voor jou
In mijn ziel ben je al aanwezig
Als een nog niet ontloken droom
Verblijf je stilletjes tussen de engelen

Weet dat ik geduldig op je wacht
En voor je zal zorgen als je zover bent
Wij kennen elkaar en weten
Dat het een hereniging zal zijn

Mijn hoofd en hart zijn verwarmd
Door een oervuur ontstoken verlangen
Ik weet dat je geen tijd kent
Maar je bent zo welkom hier

Liefs,
Slaapmeisje

zondag 14 september 2003 @ 15:02:06 #105
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13159373
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dit gedichtje heb ik geschreven toen wij pas met onze babyplannen begonnen. Het is al ergens in een ander topic geplaatst, maar vond hem hier ook wel mooi passen.

Sterrenkind

Liefs,
Slaapmeisje

Mooi Slaapmeisje *brok in keel*

[Dit bericht is gewijzigd door Loena-tik- op 14-09-2003 21:34]

Hyves!
pi_13159405
Hmzz, ik ga het eens over een andere boeg gooien denk ik maar
Als ik nou gewoon eens overtuigd ga zitten zijn van een zwangerschap, misschien word dat dan wel een selffulfilling prophecy!
Wie weet werkt het!
Dus: nu, tjee, wat heb ik al een last van mijn borsten, het valt niet mee hoor, drie weken zwanger zijn.... Moet dat nog zevenendertig weken zo doorgaan, tjee.... En ik heb zo'n rare metaalachtige smaak in mijn mond! En ik heb geen keelpijn of zo...

ik weet het, het is echt noodlot tarten zo

pi_13159607
--
  zondag 14 september 2003 @ 15:35:38 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_13160059
Nausicaa, hoe moet die laatste post van jou nou geinterpreteerd worden? Ik zie twee streepjes, maar zijn dit nu wishfull thinking streepjes of streepjes die door self-fulfilling prophecy zijn ontstaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 14 september 2003 @ 15:43:15 #109
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13160226
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:13 schreef Nausicaa het volgende:
--
WOW, twee streepjes, je bent nu in ieder geval virtueel zwanger
Hyves!
pi_13163816
O, tjee, niet eens over nagedacht... Was een dubbelpost, heb ik maar weggehaald....
Maar misschien wel een voorteken, oewie oewie
  zondag 14 september 2003 @ 19:02:41 #111
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13164235
Hallo allemaal,

Hiero nog steeds geen ongi te bekennen, laat staan enkele verschijnselen daarvan....... Dus toch weer een langere cyclus.
Wel raar, de afgelopen maanden een cyclus van ongeveer 32 dagen en sinds de vorige periode is tie ineens weer langer. Ben benieuwd of tie nu dan weer 35 dagen zal zijn............
Ik ga dadelijk mijn spulletjes inpakken voor de teambuilding. Kom straks nog wel even langs.

zondag 14 september 2003 @ 19:03:18 #112
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13164249
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:53 schreef Slaapmeisje het volgende:

Sterrenkind

Liefs,
Slaapmeisje

Mooi hoor........... ben er stil van........
  zondag 14 september 2003 @ 19:04:51 #113
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13164269
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:13 schreef Nausicaa het volgende:
--
Tja.......... Zo moet het eruit zien!
Wie o wie is de volgende???
pi_13164400
(Even voor diegenen die bang zijn dat ik helemaal manisch geworden ben en rare dingen ga doen: dat valt wel mee. Ik geef alleen even wat tegengas tegen mijn aangeboren worst-case-scenario-insteek ('dat het toch allemaal niks meer wordt, en dat het toch nooit meer goed komt').

--

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 14-09-2003 19:13]

pi_13164419
Is trouwens idd een mooi gedicht Slaapmeisje!
pi_13165797
Ik ga er dus gewoon vanuit dat praten tegen mijn baarmoeder helpt.
Tot nu toe nog weinig effect gehad alleen.
Die stomme vrucht is ook niet blijven zitten.

Misschien is jouw idee toch beter.

pi_13165827
Ik ga er toch maar vanuit dat het niks word deze maand

-voor het geval ze daarboven toch echt meeluisteren-

pi_13166187
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:13 schreef Xeliana het volgende:
Ik ga er toch maar vanuit dat het niks word deze maand
Dat helpt óók niet!
pi_13166780
Heb weinig tot geen tijd, dus ben niet bijgelezen. Wil alleen Sugar heel veel succes wensen voor morgen!!!!
  zondag 14 september 2003 @ 21:12:08 #120
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13167228
Inderdaad Sugar, veel succes morgen!!! Ga voor die verwijsbrief he? "Dokter geen gezeik en gewoon luisteren naar Mevrouw Sugar, ja?"
Hyves!
  zondag 14 september 2003 @ 21:54:40 #121
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13168504
Meiden, ik ga snel nog effe in bad en dan slapie doen.

Sugar, heel veel suc6 morgen!!

En voor alle anderen een dikke knuf en tot dinsdag avond laat.

Doeiiiiiiiiiiii

zondag 14 september 2003 @ 22:23:39 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13169244
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:54 schreef Kleintje het volgende:
Heb weinig tot geen tijd, dus ben niet bijgelezen. Wil alleen Sugar heel veel succes wensen voor morgen!!!!
Ben geraakt door dit postje!
Dank en ik laat het jullie horen!

zondag 14 september 2003 @ 22:50:23 #123
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13170074
Jansu badderse en natuurlijk veel plezier met teambuilden, tot dinsdagavond!!! Voor de rest van de meiden tot morgen...
Trust
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 05:31:31 #124
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13173872
Hallo,

Kon het toch niet laten om effe snel te kijken en te posten hiero
Ik ben nog steeds niet ongi.........
Ik ga nu even wat eten en op mijn gemak aankleden en de laatste spulletjes pakken, moet over een uurtje weg.
Ik zal jullie missen.......... en het thuisfront ook.....
Tot morgen avond.

Liefs Jnasu

maandag 15 september 2003 @ 09:38:44 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13174828
Update

* huisarts heeft inwendig onderzoek gedaan: "geen cystes"
* test gedaan: negatief
* afspraak voor inwendige echo en bloed prikken, ergens in oktober

Ik voel me

Terwijl er eigenlijk helemaal niets aan de hand is. Voel me alleen zo kwetsbaar als al die mensen me dingen gaan vertellen over waarom en over negatieve test en over mijn lijf... Wil het zelf het beste weten en niet van anderen horen dat een test negatief is. En wil daarna al helemaal niet horen dat zo'n test 10 euro kost en dat ik die wel gewoon moet betalen!

Ik vind mezelf eventjes zielig en wil en kan alleen maar huilen

† In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 09:49:46 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13174931
Hey Sugar, meissie je hebt in ieder geval een doorverwijs voor een inwendige echo en bloedonderzoek. Daar kunnen ze vaak heel veel informatie uithalen hoor. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Het gaat vast allemaal goedkomen hoor, daar twijfel ik niet aan. Nog even geduld hebben, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Liefs en
Slaapmeisje

pi_13174958
OOHHH Sugar!! Wat naar zeg! Jemig ik ben er stil van. Een dikke kus en knuffel van mij.

Vanmiddag ben ik de pineut en mag ik naar de gyn voor een inwendige echo. Ik zit nu op dag 38 na de eerste dag van mijn afgelopen menstruatie en nog steeds niks te bekennen. Niet eens vaag gekleurde afscheiding. Ik heb inmiddels verleden week maandag (live te volgen geweest op Fok) een test gedaan en die was negatief en afgelopen vrijdagavond nog een test gedaan en deze was ook negatief. Ik ben zo benieuwd wat ik mankeer. Zodra ik het weet laat ik het morgenochtend even weten hier.

maandag 15 september 2003 @ 09:57:09 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13175001
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:51 schreef Little-Angel het volgende:
Vanmiddag ben ik de pineut en mag ik naar de gyn voor een inwendige echo.
Succes! Laat je niet kisten, hè?
  maandag 15 september 2003 @ 09:58:24 #129
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13175015
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het gaat vast allemaal goedkomen hoor, daar twijfel ik niet aan. Nog even geduld hebben, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.

Liefs en
Slaapmeisje

Lief, Slaapmeisje!
How are you today?
  maandag 15 september 2003 @ 10:02:47 #130
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13175057
Arme Sugar En ergens in oktober pas weer heen, daar word je ook niet vrolijk van... Dikke knuf

Nausicaa, hoe is 't? En Xeliana? En Slaapmeisje? En wie ik vergeten ben? En Little-Angel, heel veel succes vanmiddag! (Hoe laat is je afspraak?)

pi_13175128
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:38 schreef Sugar het volgende:
...
Ik vind mezelf eventjes zielig en wil en kan alleen maar huilen
* Bright lurkt hier altijd mee en geeft Sugar een virtuele schouder om uit te huilen
* pakt zakdoekje, zegt niets, is ook niet nodig ...
pi_13175178
Ik heb om 15.10 uur een afspraak, Spuuglokje. En ik ben heel benieuwd. Ergens begin puberleeftijd, 14 of jaar oud, had ik een cycte op een eierstok maar zo klein dat daar niks aan is gedaan en die vanzelf is verdwenen. Ik ben nu bang dat deze misschien wel nooit helemaal is weggegaan en er nu weer zit. Dat zou inhouden dat deze operatief moet worden verwijders en ik hoor van allerlei kanten dat je dan drie maanden uit de roulatie bent. Ik maak me al drukker dan misschien nodig is. En ik moet nog eventjes.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 11:47:23 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13176781
Hoi lieve meiden,

Het is zover... de rode duivels hebben me weer gevonden hoor vanmorgen. Ondanks alle gunstige vooruitzichten (en 4 dagen overtijd)toch ongi geworden. Geluk bij een ongeluk is dat ik er dit keer geen test aan heb verspild en dat ik onbezwangerd aan een nieuwe baan kan beginnen. Ik probeer mezelf moed in te praten door alle positieve dingen nog eens de revue te laten passeren en tegen mezelf zeggen dat het volgende keer wel raak is.

Stiekum heb ik het idee dat het deze keer wel raak was, maar dat de innesteling niet goed gelukt was ofzoiets.

P.S. Little-Angel, veel sterkte met het onderzoek vanmiddag!

maandag 15 september 2003 @ 12:09:34 #134
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13177262
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hoi lieve meiden,

Het is zover... de rode duivels hebben me weer gevonden hoor vanmorgen. Ondanks alle gunstige vooruitzichten (en 4 dagen overtijd)toch ongi geworden. Geluk bij een ongeluk is dat ik er dit keer geen test aan heb verspild en dat ik onbezwangerd aan een nieuwe baan kan beginnen. Ik probeer mezelf moed in te praten door alle positieve dingen nog eens de revue te laten passeren en tegen mezelf zeggen dat het volgende keer wel raak is.

Stiekum heb ik het idee dat het deze keer wel raak was, maar dat de innesteling niet goed gelukt was ofzoiets.

P.S. Little-Angel, veel sterkte met het onderzoek vanmiddag!

Oooow, wat shit!
Weet je, Slaapmeisje, ik geloof je meteen als je zegt dat je stiekem het gevoel hebt dat het raak was deze keer. Ik dacht het ook bij jou!

Wel echt erg rot dat je nu toch gewoon ongesteld bent en je je hoop weer op volgende maand moet zetten.
Maar ook voor jou geldt: het komt! En het komt goed!
pi_13177824
Ach wat jammer nou Slaapmeisje, het leek zo goed te gaan!
Hopelijk kan je weer 'met frisse moed' naar de volgende ronde
Succes met je baan iig

Sugar, ook beroerd voor je... Oktober duurt nog zo lang he.

Little Angel, succes vanmiddag, hopelijk valt het mee!

Screw them.
We're going home.
  maandag 15 september 2003 @ 12:42:23 #136
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13177933
Oh Sugar, wat vervelend voor je!!! Van alsmaar weer wachten wordt je ook niet blij, dat snap ik helemaal. Komop meissie we zitten al halverwege september, wat zeg ik het is al bijna oktober toch
(is echt een dooddoener dat weet ik )

Little-Angel, succes vanmiddag bij de gyn!!! Hopelijk geeft het je wat duidelijkheid. Komt goed toch?!

Slaapmeisje, toch weer RD?! Balen, balen, balen, na vier dagen overtijd zijn!!! Weet niet zoveel erover te zeggen, alleen dat ik het heel kut voor je vind!

Hyves!
pi_13179155
he beh sugar, geen leuk nieuws...jullie gaan niet zo lekker dames! Kom op he! (slaapmeisje, mij is altijd verteld dat als je een miskraam hebt gehad je vaak de volgende ronde meer kans hebt, omdat de hormonen dan nog extra hoog zitten...weet neit of het waar is)..ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat het raak was, maar vroege miskraam (werd niet gevolgd door zwangerschap).

Iemand vroeg welk zwangerschapsboek ik had: 'zwanger' van anja de griend dreux e.a. van uitgeverij het spectrum.

DANYEL EN THIJS
pi_13179614
Ik hoop ook zo dat het mee valt bij de gyn maar ik weet niet wat ik moet verwachten. Ergens hoop ik gewoon dat het niks is en dat ik spierpijn heb ofzo. Tenslotte hebben we flink veel dagen achter elkaar geklust (en mijn man komt soms wel heel diep en dat is soms best pijnlijk) sorry voor de details hoor. En aan de andere kant hoop ik dat er duidelijk iets te zien is waardoor er duidelijkheid is en ik weet waar ik aan toe ben. Nog iets minder dan een uur en dan ga ik maar richting ziekenhuis. Ben best zenuwachtig.
pi_13179656
Weinig woorden, alleen een knuffel voor iedereen hier.
Lang wachten hoor Sugar... maar hou vol meid.. hou vol! Jouw kansen komen nog!!!

Slaapmeisje, raar he, aan de ene kant hoefde het niet deze maand van jou, aan de andere kant de teleurstelling. Ik kan het me goed voorstellen. Maar goed... een nieuwe maand met vele nieuwe kansen

Hou vol allemaal

† In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 14:48:39 #140
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13181238
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Het is waar dat ik er deze maand niet heel erg op zat te wachten, maar toch is er die onverklaarbare hoop dat het juist DAN wel zo is. De teleurstelling valt gelukkig deze maand wel mee. Vorige maand zat ik echt te huilen op het toilet toen ik erachter kwam dat ik weer ongesteld was, deze keer was ik minder verbaasd.

Wel grappig was dat Slaapvriendje dacht dat ik het Belgische nationale voetbalteam op bezoek had gekregen. Hun bijnaam is Rode Duivels Wordt wel wat druk hier in de woonkamer met een heel elftal

Ik hou me maar vast aan de woorden van Catootje dat na een zeer vroege mk, de kansen op een zwangerschap de maand erop veeeel groter is. Mijn lichaam heeft proefgedraaid deze maand en is klaar voor het echte werk. Jiehaaaaaa, laat het maar komen

† In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 14:54:31 #141
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13181373
Nog een bijkomend voordeel die ik bijna vergeten was. Ik kan nu heerlijk gaan shoppen voor herfst/winterkleren. Tot nu toe had ik dat uitgesteld met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik dan op een andere afdeling mijn kleren moest gaan uitzoekn. Nu kan ik even met een dikke portomonnaie tekeer gaan in de winkelstraat.

De hele tijd dingen uitstellen voor het geval dat.... zo dom en zo mutserig. Vanavond neem ik trouwens een lekker glaasje wijn om het af te leren. Dat heb ik de afgelopen twee weken mezelf ook al ontzegd. Enneh, had ik nou maar die brie genomen die gistermiddag op tafel stond tijdens het verjaardagsfeestje. *Notitie maakt: nog even filet americain kopen, is namelijk errug lekkurrrrrr

pi_13181854
Kennen jullie dit artikel (en soortgelijke):
http://oud.refdag.nl/gezo/001219gezo01.html
quote:
Uit de onderzoeksresultaten van Wilcox en zijn collega's blijkt dat slechts 30 procent van de deelnemende vrouwen een eisprong had tussen de tiende en de zeventiende dag van de cyclus.
Er wordt dan ook aangeraden ELKE week min 2-3 keer te 'klussen'.. (liefst om de dag)
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 15:16:18 #143
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13181960
quote:
Op maandag 15 september 2003 15:11 schreef poemojn het volgende:
Kennen jullie dit artikel (en soortgelijke):
http://oud.refdag.nl/gezo/001219gezo01.html
[..]

Er wordt dan ook aangeraden ELKE week min 2-3 keer te 'klussen'.. (liefst om de dag)

Yup, dit soort artikelen ken ik hoor. Onderzoek zal wel door een man zijn gedaan In plaats van zoveel te klussen vertrouw ik toch meer op cervixslijmmethode al of niet in combinatie met temperaturen.
  maandag 15 september 2003 @ 16:10:53 #144
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13183459
Oww Slaapmeisje
Die rottige rode duivels ook
Je houdt je er goed bij zo te lezen

Hier nog steeds geen duivels Ik heb al 2x negatief getest, dus ik ga er gewoon vanuit dat mijn cyclus nu weer langer is...
We wachten maar weer af!

Little-Angel... weet je al wat?

† In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 17:07:15 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13185135
Dank je LadyS! Hopelijk komt er voor jou ook meer duidelijkheid want geen duivels en geen twee streepjes, das ook niks natuurlijk.

Ik was heeeel benieuwd hoe het met Little-Angel is gegaan vanmiddag. Meissie gaat alles goed met je?

pi_13187529
Bweeh, wij zijn hier gewoon een lange-cyclus-club aan het worden

Bahbahbah, wat een slecht nieuws hier allemaal weer, ik wens dat het binnenkort beter wordt!

Kus en knuffel voor degenen die het nodig hebben, en dat is zo'n beetje iedereen hier!

(En ik? Ik ben gewoon zwanger )

pi_13187666
quote:
Op maandag 15 september 2003 18:44 schreef Nausicaa het volgende:

(En ik? Ik ben gewoon zwanger )

Je meent het? Gefeliciteerd dan maar he. .
pi_13189736
quote:
Op maandag 15 september 2003 18:49 schreef berney het volgende:

[..]

Je meent het?

sjjt, niks zeggen, ik meen het niet serieus, maar ik ben zo hard aan het zeggen dat het wel zo is, dat zij van hierboven het misschien ook gaan geloven, niet verder vertellen hoor!
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 21:05:53 #149
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13191436
Het ziet ernaar uit dat we in ieder geval weer wat positief nieuws nodig hebben, want zoals het er nu uitziet schiet het niet op.

We zijn gewoon allemaal in ieder geval virtueel zwanger. Meiden, gefeliciteerd hoor

pi_13191505
Hè, het zit niet mee zeg. Wat een hoop tegenslag.

Wat jammer Sugar dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt. Ik kan me voorstellen dat je daar echt naar toe had geleefd. Wel mooi dat je een uitgebreid onderzoek krijgt. Had je wel het gevoel dat je serieus genomen werd?

Ben heel benieuwd hoe het met jou bij de gyn is gegaan Little-Angel. Hopelijk heb je wel al duidelijkheid.

quote:
Op maandag 15 september 2003 14:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

De hele tijd dingen uitstellen voor het geval dat.... zo dom en zo mutserig. Vanavond neem ik trouwens een lekker glaasje wijn om het af te leren. Dat heb ik de afgelopen twee weken mezelf ook al ontzegd. Enneh, had ik nou maar die brie genomen die gistermiddag op tafel stond tijdens het verjaardagsfeestje. *Notitie maakt: nog even filet americain kopen, is namelijk errug lekkurrrrrr

Vanaf het moment dat ik zeker wist dat het een miskraam was, eet ik mee ook suf aan de filet americain, hele rode biefstukjes, sushi, noem-maar-op. Echt, het eerste wat ik kocht was kalfsfilet met uitjes. Zoooooooo van genoten

[

pi_13191572
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:10 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

sjjt, niks zeggen, ik meen het niet serieus, maar ik ben zo hard aan het zeggen dat het wel zo is, dat zij van hierboven het misschien ook gaan geloven, niet verder vertellen hoor!

Hihihihi
pi_13191637
Och, over die filet americain, die heb ik ook nog gegeten toen ik zwanger bleek te zijn van Jorden (nog voor ik de test gedaan had hoor). Heb het destijds nog aan de verloskundige gevraagd, en die zei dat het zeker in zo'n vroeg stadium écht geen kwaad kon. Nu hou ik me dus ook nergens aan. Vind toch al van mezelf dat ik er te veel mee bezig ben, en als ik dan ook nog me dingen moet gaan ontzeggen....

--

maandag 15 september 2003 @ 21:12:56 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13191664
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:03 schreef Nausicaa het volgende:
Hmzz, ik ga het eens over een andere boeg gooien denk ik maar
Als ik nou gewoon eens overtuigd ga zitten zijn van een zwangerschap, misschien word dat dan wel een selffulfilling prophecy!
Wie weet werkt het!
Dus: nu, tjee, wat heb ik al een last van mijn borsten, het valt niet mee hoor, drie weken zwanger zijn.... Moet dat nog zevenendertig weken zo doorgaan, tjee.... En ik heb zo'n rare metaalachtige smaak in mijn mond! En ik heb geen keelpijn of zo...

ik weet het, het is echt noodlot tarten zo

Nausicaa, ik heb die boeg al eens geprobeerd....! Hielp maar weinig... Hihihihhi!
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 11:39 schreef Sugar het volgende:
Weet je: vanaf nu zeg ik tien keer per dag tegen mezelf "Ik ben zwanger". En geloof ik het.
(Da's een manier om je wensen en verlangens in vervulling te laten gaan, je eigen wil en kracht gebruiken om het ook echt te bereiken...! Gelezen in Psychologie Magazine, interessant, hoor!)

En ja, af en toe de "liefde bedrijven" helpt ook wel bij die wens die in vervulling moet gaan... Dus dat doe ik er ook bij!

maandag 15 september 2003 @ 21:19:22 #154
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13191896
Ben zooooooooooo, benieuwd hoe het met Little-Angel is!!! Zou toch niets met haar aan de hand zijn omdat ze hier niet is vanavond.*Loena-tik- geeft zichzelf een knal*, "niet zo doemdenkerig doen hoor!!!"
Hyves!
pi_13191969
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:12 schreef Nausicaa het volgende:
Och, over die filet americain, die heb ik ook nog gegeten toen ik zwanger bleek te zijn van Jorden (nog voor ik de test gedaan had hoor). Heb het destijds nog aan de verloskundige gevraagd, en die zei dat het zeker in zo'n vroeg stadium écht geen kwaad kon. Nu hou ik me dus ook nergens aan. Vind toch al van mezelf dat ik er te veel mee bezig ben, en als ik dan ook nog me dingen moet gaan ontzeggen....

--

Wat allemaal wordt afgeraden, ik kreeg er af en toe de zenuwen van....

Schilderen mag niet (heb toch maar de stoelen geverfd met verf op waterbasis), kaneel mag niet (at dus met angst en beven een stuk appeltaart), gerookte zalm bleek ook al gevaarlijk (zei een net-bevallen collega angstig tegen mij tijdens de lunch terwijl ik net in een broodje gerookte zalm hapte). Pfffff......[

pi_13192010
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:19 schreef Loena-tik- het volgende:
Ben zooooooooooo, benieuwd hoe het met Little-Angel is!!! Zou toch niets met haar aan de hand zijn omdat ze hier niet is vanavond.*Loena-tik- geeft zichzelf een knal*, "niet zo doemdenkerig doen hoor!!!"
Die gedachte had ik net ook......
Komt misschien ook door al het slechte nieuws.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 21:29:33 #157
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13192251
Misschien heeft Little-Angel gewoon even tijd voor zichzelf nodig of heeft ze hele andere plannen voor vanaaf. Komt vast goed hoor

Dat jezelf dingen ontzeggen doe ik nu ook niet meer hoor, mocht het zover zijn dan zien we het dan wel weer. Wel vanavond even lekker genoten van een paar glaasjes wijn *hips* Dat doet een mens goed!

maandag 15 september 2003 @ 21:44:27 #158
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13192769
Ja, meiden als je de boekjes moet geloven dan mag je echt 9 maanden niets meer eten( tenminste niet iets lekkers) Daarom kan ik alleen maar adviseren:" Ga nog ff los wat betreft die verboden vruchten!!!"
De boekjes zeggen trouwens wel dat wat je uitspookt voordat je weet dat je zwanger bent, niet zo`n grote invloed heeft op een eventuele zwangerschap.
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 21:46:37 #159
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13192832
En nee ik heb het hier niet over, drugs spuiten, roken, snuiven en drie flessen wijn op een dag!
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 21:49:13 #160
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13192925
quote:
Op maandag 15 september 2003 21:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
Misschien heeft Little-Angel gewoon even tijd voor zichzelf nodig of heeft ze hele andere plannen voor vanaaf. Komt vast goed hoor

Dat jezelf dingen ontzeggen doe ik nu ook niet meer hoor, mocht het zover zijn dan zien we het dan wel weer. Wel vanavond even lekker genoten van een paar glaasjes wijn *hips* Dat doet een mens goed!

Goed idee, t`is wel weer voor een koud glaasje witte wijn, mag ik van mezelf, heb hard gewerkt vanavond...
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 21:59:37 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13193295
Mocht het raak zijn.. de eerste weken (bij een zwangerschap van 6 a 7 weken begint dat pas) merkt de foetus nog helemaal niks van al jouw slechte gewoontes, puur omdat hij dan zijn eigen voedings-rugzakje nog heeft en geen stof-uitwisseling met jou heeft.

Dus gewoon voornemen: Als je dat felbegeerde tweede streepje ziet, gewoon lekker vieren met een stevige borrel om het af te leren!

(en in de maanden erna.. gewoon je gezonde verstand gebruiken, eet je toch een keer per ongeluk iets dat op de 'zwarte lijst' staat.. geniet ervan, maar ga je niet helemaal suf lopen piekeren. En de meeste brie mag je gewoon eten hoor! de verboden brie is heel makkelijk te herkennen.. En kaneel, gerookte zalm, pinda's, softijs en weetikveelwatnogmeer... de meningen zijn nog steeds dusdanig verdeeld.. met mate, gewoon af en toe is er over het algemeen niks aan de hand.)

en ik wilde alleen maar posten dat je in het begin nog helemaal niet zo paniekerig hoeft te doen.. is het alsnog zo'n lange post geworden..

Verder wil ik gewoon iedereen heel veel succes wensen met het wachten op het o zo felbegeerde streepje! Ik weet zo vreselijk goed wat jullie doormaken (na 2 jaar hetzelfde doorgemaakt te hebben)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2003 @ 22:13:57 #162
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13193811
Dank je wel ET! Daarom is het ook zo prachtig om jouw mooie buikje te bewonderen in het buikjestopic (omdat ik heb gelezen wat eraan vooraf is gegaan).

De volhouder wint

maandag 15 september 2003 @ 22:14:55 #163
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13193842
Hoi E.T. hoe is het nu met jou( jullie drie eigenlijk ) Hoe ver ben je nu, loopt alles voorspoedig?
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 22:19:01 #164
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13193970
Ben net ff op het buikjestopic geweest, mooi buikkie hoor E.T. best flink al voor 16 weken!
Hyves!
  maandag 15 september 2003 @ 22:30:07 #165
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13194373
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:51 schreef Little-Angel het volgende: Zodra ik het weet laat ik het morgenochtend even weten hier.
Zal voortaan wat beter lezen, voordat ik zelf begin te denken
Hyves!
pi_13200831
Hoi Lieve dames, Ik had gisteren wel willen reageren maar we hebben thuis geen pc. Vandaar dat ik altijd op het werk internet.

Ik ben best geschrokken gisteren. Ik kreeg een inwendige echo en daarop was inderdaad te zien dat ik een cyste heb op mijn rechter eierstok. Links is gewoon in orde. Tot daaraan toe had ik al een vermoeden, maar dat dat ding 6.5 cm x 4.7 cm is had ik niet verwacht.

In eerste instantie zei de echovrouw dat ik met 6 weken terug kon komen bij de gyn, maar toen we de afspraak gingen maken (dit na overleg met de gyn) kreeg ik te horen dat ik as dinsdag terug mag komen en dat ik meteen moest bloed laten prikken om te kijken of er goede of kwade cellen aanwezig zijn.

Een vriendin van mij is twee weken geleden geopereerd aan het zelfde en die cyste was een stuk kleiner dan die van mij. Dus eigenlijk verwacht ik dat ik dinsdag te horen krijg dat ik ook onder het mes mag. Het gevaar is namelijk zei de echomevrouw dat als de cyste te groot wordt mijn eileider kan ombuigen/dubbel klappen. Ik heb maar niet verder gevraagd want ik wil niet weten wat er dan kan gebeuren. En de reden waarom mijn ongi uitblijft is dus de cyste die blokeert de boel en ik kan dus ook niet zwanger worden want de eitjes kunnen er niet uit.

In mijn linkereierstok heb ik wel 2 mooie eitjes gezien. Rechts was de eierstok net een paasei.

dinsdag 16 september 2003 @ 09:36:53 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13200878
He, jakkes, daar zat je nou net niet op te wachten.
Hoewel je nu natuurlijk wel weer waarom en zo, maar toch.
Wat kunnen ze eraan doen dan?
  FOK!fossiel dinsdag 16 september 2003 @ 09:45:11 #168
2628 Karin
pi_13200995
He Little-Angel wat erg. Nouja het is nu wel duidelijk waarom je niet zwanger wordt en gelukkig is daar wat aan te doen. Maarja op een operatie zit natuurlijk niemand te wachten.
Probeer je niet al te veel dingen in je hoofd te halen voordat je met de gyn hebt gesproken, misschien valt het allemaal mee.
Sterkte!
pi_13201129
Ik ben gelukkig wel een nuchter persoon dus ik zal niet zo gauw allerlei horror gedachten krijgen omtrent de operatie of evt een andere behandeling. Maar ik denk dat het wel duidelijk is dat de cyste operatief moet worden verwijderd. Dat ding kan ook springen en wat er in de cyste zit kan viezigheid, bloed of vocht zijn. En als dat ding blijft zitten is de kans dat mijn eileider ombuigt door de grote van de cyste. Maar ik wordt nu ook niet ongesteld en zwanger worden kan dus ook niet.
  † In Memoriam † dinsdag 16 september 2003 @ 09:59:54 #170
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13201261
Gatsie Little-Angel dat valt even zwaar tegen. Wat een joekel van een cyste zeg. Had je er ook pijn van of merkte je er helemaal niets van? Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel wat doen, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet op zat te wachten.
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:06:34 #171
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13201378
Jeetje Little-Angel, wat een gedoe weer. Kan me voorstellen dat je inderdaad op een operatie niet zit te wachten. Gelukkig dat je hebt kunnen zien dat die andere eierstok wel goed is!!! Die zekerheid heb je alvast. Misschien een schrale troost, maar ik heb in het ziekenhuis al heel wat dames meegemaakt die met maar een eierstok gewoon zwanger zijn geraakt( alle goeie dingen komen in twee gelukkig )
Hyves!
pi_13201383
Ik voel best veel pijn van dat ding, het duwt alles opzij. Ik moet ook veel vaker plassen en vrijen is geen pretje. Dus ik heb best veel hinder. Gisterenavond kon ik amper zitten nadat de echo was gemaakt. En ook nu heb ik last maar zit wel op mijn werk. Ik heb wel gemeld wat het probleem is en dat zodra ik de pijn niet meer kan houden ik naar huis ga.
pi_13201422
Ik ben ook niet bang dat ik een eierstok moet missen maar ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren als blijkt dat de cellen in mijn bloed kwaadaardig zijn. Zit het dan misschien overal en kan ik dan nog wel een kindje krijgen?
  dinsdag 16 september 2003 @ 10:54:49 #174
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13202408
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 10:09 schreef Little-Angel het volgende:
Ik ben ook niet bang dat ik een eierstok moet missen maar ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren als blijkt dat de cellen in mijn bloed kwaadaardig zijn. Zit het dan misschien overal en kan ik dan nog wel een kindje krijgen?
Oh meissie, je bent net zoals ik, het slechtste scenario komt gelijk in je gedachten. Kan wel zeggen dat je daar niet aan moet denken maar daar schiet je natuurlijk geen hol mee op. Daarom maar gewoon een dikke knuf voor jou
Hyves!
  dinsdag 16 september 2003 @ 11:58:40 #175
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13204041
Little-Angel Wat een vervelend nieuws!

We zitten hier niet echt in een positive flow Bijna alleen maar slecht nieuws

Dus voor iedereen met slecht nieuws:

nog steeds geen duivels hier

pi_13204093
Het helpt vast niet dat ik dit zeg, maar mocht het een gewone cyste zijn en mocht dat de oorzaak zijn dat je niet zwanger raakt, heb je dus best kans dat als ze het weghalen dat je zwanger wordt.

Ach het zijn veel als-dannen, maar het lijkt me beter om een cyste te hebben dan een onverklaarbare rede waarom je niet zwanger wordt. Als ik het totaal mis heb moet je het zeggen hoor (ik ben ook nog eens ziek, dus het kan er verkeerd uit komen )
Nou heb ik niets te maken met zwanger worden enzo, dus heb ik geen flauw idee hoe je gevoelens nu zijn (al ben ik snugger genoeg om te bedenken dat je jezelf niet al te happy voelt).

Eigenlijk wil ik je gewoon heel veel sterkte toewensen!

pi_13204202
Evil Cherry, ik weet dus van de echomevrouw dat die cyste dus ook de reden is warrom ik niet zwanger kan worden. Dus dat ding moet eruit. Het is eigenlijk heel simpel maar maakt het er niet plezieriger op. Maar ik hoor pas dinsdag wat de gyn wil gaan doen. En daarna doe ik het wel even rustiger aan, al hoewel ik liever gisteren dan morgen zwanger ben.
pi_13205334
Hè wat naar nou weer Little Angel

Hier ook niet veel goed nieuws: vanochtend even naar de huisarts geweest vanwege een vreselijk pijnlijke en jeukende plek in mijn hals (acuut komen opzetten). Is waarschijnlijk een soort koortslip-achtig iets, alleen dan in mijn hals. Heb ik medicijnen tegen gekregen, en daarbij mag je eik niet zwanger zijn. Dus tada, goodbye, ik ben vanaf nu niet meer zwanger.

Verder nog even over het uitblijven van zwangerschap gehad. Toen ik uitlegde dat ik zwanger ben geworden toen Marco even geen medicijnen slikte, leek het hem ook wel waarschijnlijk worden dat het daar wel eens wat mee te maken zou kunnen hebben. Nou heb ik een huisarts die oorspronkelijk uit België komt, en hij wist daarom niet meteen bij wie wij zouden moeten zijn voor een 'sperm count'. Ervaringsdeskundigen (ET bijvoorbeeld): bij wie moeten wij daarvoor zijn? Uroloog? Of toch weer via een gynaecoloog (vanwege vruchtbaarheidsproblemen). Een verwijsbriefje schrijft de huisarts wel, dat is geen probleem.

pi_13205668
Hoi Little-Angel, vooropgesteld dat ik het heel vervelend voor je vind, vind ik toch een aantal dingen raar.

Ten eerste begrijp ik dat je alleen gesproken hebt met de echo-mevrouw en niet met de gyn hierover nog? En de echo-mevrouw heeft jou een aantal dingen verteld en niet de gyn? Ik vind dat (in het geval het zo ligt) een rare gang van zaken. Bij mij doet overigens de gyn zelf de inwendige echo's en weet ik dus meteen hoe of wat. Maar dan nog, een echomevrouw moet jou vertellen wat ze ziet, maar geen conclusies geven, dat moet de gyn doen.

Ten tweede als men spreekt over een cyste dan heeft men het over een met vocht gevulde holte. Naar mijn weten (correct me if I'm wrong) zijn die per definitie goedaardig. Bij mij staat in de patientenfolder dat er rond de eisprong altijd een met vocht gevulde holte is (follikel) en dat ie dan soms doorgroeit. Soms verdwijnt ie vanzelf, soms moet er een hormoonbehandeling plaatsvinden. Gaat ie niet vanzelf weg, dan spreekt men van een goedaardig weefsel en kan men een Laparoscopie (kijkoperatie) doen om te bepalen wat voor cyste het wel is.
Dan nog is weghalen niet altijd nodig. Bij een bepaalde grootte, bij ontsteking, en nog wat zaken natuurlijk wel.

Ook kan je met 1 eierstok nog steeds zwanger worden, het gaat tenslotte om en om en aan de andere kant zaten mooie eitjes.

Ik vind derhalve niet dat de echomevrouw direct zulke conclusies moet trekken en dat je het gesprek met de gyn moet afwachten.
Ik wens je wel veel sterkte.

Pink Dot
pi_13205732
Nausicaa, ik denk toch dat je bij de fertiliteitsarts moet zijn?
Ik ben zo de kluts kwijt wie wie is nu met al die veranderde namen, dat ik even moet bijlezen verder hoor
Pink Dot
pi_13207368
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:06 schreef Pavane het volgende:
Hoi Little-Angel, vooropgesteld dat ik het heel vervelend voor je vind, vind ik toch een aantal dingen raar.

Ten eerste begrijp ik dat je alleen gesproken hebt met de echo-mevrouw en niet met de gyn hierover nog?

***de echoscopiste (volgens mij???) heeft na afloop van de echo haar bevindingen met de gyn besproken.

En de echo-mevrouw heeft jou een aantal dingen verteld en niet de gyn? Ik vind dat (in het geval het zo ligt) een rare gang van zaken. Bij mij doet overigens de gyn zelf de inwendige echo's en weet ik dus meteen hoe of wat. Maar dan nog, een echomevrouw moet jou vertellen wat ze ziet, maar geen conclusies geven, dat moet de gyn doen.

Ten tweede als men spreekt over een cyste dan heeft men het over een met vocht gevulde holte. Naar mijn weten (correct me if I'm wrong) zijn die per definitie goedaardig.

****volgens een collega van mij ook, maar waarom dan die controle dmv bloedprikken op kwade/goede cellen?

Bij mij staat in de patientenfolder dat er rond de eisprong altijd een met vocht gevulde holte is (follikel) en dat ie dan soms doorgroeit. Soms verdwijnt ie vanzelf, soms moet er een hormoonbehandeling plaatsvinden. Gaat ie niet vanzelf weg, dan spreekt men van een goedaardig weefsel en kan men een Laparoscopie (kijkoperatie) doen om te bepalen wat voor cyste het wel is.
Dan nog is weghalen niet altijd nodig. Bij een bepaalde grootte, bij ontsteking, en nog wat zaken natuurlijk wel.

*****aangezien ik dus vreselijke pijn heb onder in mijn buik, heeft de echoscopiste mij verteld dat de cyste zal worden weggehaald. Ze laten niet zomaar een patient pijn lijden.

Ook kan je met 1 eierstok nog steeds zwanger worden, het gaat tenslotte om en om en aan de andere kant zaten mooie eitjes.

*****daar ben ik ook helemaal niet bang voor.

Ik vind derhalve niet dat de echomevrouw direct zulke conclusies moet trekken en dat je het gesprek met de gyn moet afwachten.

*****ik wacht ook zeker de afspraak met de gyn af, maar ik neem aan de echoscopiste toch ook wel weet waar ze mee bezig is. Tenslotte vond zij het noodzakelijk dat er een afspraak gemaakt diende te worden met de gyn.

Ik wens je wel veel sterkte.

*****dank je wel. Ik ben nu eenmaal eerder een pessimist wanneer het om me zelf gaat. En ik zal alles altijd slechter zien dat dat het is.

pi_13207486
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 09:34 schreef Little-Angel het volgende:
...
In mijn linkereierstok heb ik wel 2 mooie eitjes gezien.
...
Dit is het goede nieuws dat je moet geloven!
Ook al is het nog zo vervelend, waarschijnlijk is nu wel de oorzaak gevonden waarom je niet zwanger wordt! En dat is vaak al de helft van de oplossing. Kop op! Er is nog genoeg hoop. En hoop doet leven!
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:29:12 #183
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13211645
Little-Angel, klein engeltje, wat een narigheid! Jij moet van die pijn af en die "stop" op je eileider moet weg, zodat er weer eitjes (net zulke mooie als je nu hebt gezien!) gaan vallen! En dan als een speer zwanger worden!

Ik geloof erin! Sterkte met het hele verhaal, meissie!

En LadyS, verdorie zeg, wat een niksigheid bij jou... Ik geef je nog een week en dan noem ik je gewoon zwangert, hoor! Hoop dat ik dan ook hartstikke gelijk heb!

Hoe is 't met de rest?
Tijd voor een positieve boost, nietwaar?
Jullie eerst!!!!

pi_13213126
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:29 schreef Sugar het volgende:
Tijd voor een positieve boost, nietwaar?
Jullie eerst!!!!
Inderdaad... tijd voor iets positiefs.

Balen dat er bij jou gisteren nog niet echt iets uitkwam.. oktober lijkt nog zo ver weg.

Klein Engeltje... jemig wat een tegenslag. Ik duim voor je dat alles verder oké is en dat je snel weer kan klussen voor een kleintje.

En zo ook bij Nausicaa. Balen dat je nu niet kan klussen, maar wel fijn dat ze het gaan uitzoeken hoe het met die medicijnen zit.

Ik duim voor jullie allemaal. Kom op dames... we gingen in dit even deeltje voor een zwangere zorgen! Kom op...

*duimt weer hard door*

pi_13213419
ffkes inbreekt: doen ze dat sperma tellen niet bij de dokter?

Mijn beste vriendin en haar man zijn bezig met onderzoeken (wordt IVF met ICSI) en hij is ook vaker met een potje vertrokken om te tellen. Bij mijn weten was de eerste keer gewoon bij de huisarts.

Maar ik vraag het vanavond even na.

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:28:09 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13213422
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:17 schreef Kleintje het volgende:
Balen dat er bij jou gisteren nog niet echt iets uitkwam.. oktober lijkt nog zo ver weg.

Jij bent wel lief!

pi_13214368
*Clauwheee kruipt uit lurkstand...*
...en wil alle meiden hier even een dikke knuffel geven!!!!!

Gewoon, om jullie allemaal even op te beuren...

*weer de lurkstand in huppelt*

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_13215652
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:27 schreef Syrena het volgende:
ffkes inbreekt: doen ze dat sperma tellen niet bij de dokter?

Mijn beste vriendin en haar man zijn bezig met onderzoeken (wordt IVF met ICSI) en hij is ook vaker met een potje vertrokken om te tellen. Bij mijn weten was de eerste keer gewoon bij de huisarts.

Maar ik vraag het vanavond even na.

Fijn als je het wilt navragen, graag!
Deze huisarts telt in elk geval niks zelf... (behalve zijn centen..., nee da's flauw). Ben geloof ik de eerste in zijn praktijk die hiermee komt (hij werkt nog niet zo lang hier). Voor de rest een prima huisarts hoor, hij was degene die onze zoon afgelopen januari terecht doorverwees naar het ziekenhuis omdat-ie zo benauwd was (wat wij helemaal niet doorhadden).
pi_13215855
Nausicaa, ik had ook al gereageerd. Hij kan het toch bij een andere huisarts navragen? Enfin, mijn vent moet zijn potje afleveren in het fertiliteitslab . Ik denk nog steeds dat een fertiliteitsarts het slimst is, die zijn er niet alleen voor vrouwen zeg maar . Is je man onder behandeling van een internist of neuroloog, want daar kan zo'n arts ook mee overleggen over hoe je eventueel zou verder moeten.

Aan alle anderen: bijna geen tijd om te reageren, de naamsveranderingen kan ik nog niet in me opnemen. In ieder geval sterkte en succes weer (sugar: je hebt in ieder geval een doorverwijzing, das fijn

Pink Dot
pi_13216338
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:09 schreef Pavane het volgende:
Nausicaa, ik had ook al gereageerd.
sorry, helemaal vergeten, ik had nog nooit van zo'n arts gehoord, en wilde eerst even nakijken of zo'n arts ook in 'ons' ziekenhuis aan het werk was. Maar dat was er nog bij in geschoten. Excuses Pavane!
pi_13216701
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:24 schreef Nausicaa het volgende:
sorry, helemaal vergeten, ik had nog nooit van zo'n arts gehoord, en wilde eerst even nakijken of zo'n arts ook in 'ons' ziekenhuis aan het werk was. Maar dat was er nog bij in geschoten. Excuses Pavane!
Even snel nog, ik moet rennen: een fertiliteitsarts is in feite een gewone gyn, maar houdt zich alleen bezig met eh.. fertiliteitszaken van m/v (. Daarom dacht ik dat dat dus een goede plaats was, want a) heb je dan een specialist die b) met een eventuele andere specialist (waar je man onder behandeling is/was) kan overleggen of eventueel een uroloog nog.
Pink Dot
  dinsdag 16 september 2003 @ 20:08:44 #192
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13217819
Little-Angel, da's even schrikken! Hopelijk kan het snel gefikst worden
pi_13218978
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:36 schreef Pavane het volgende:

[..]

Even snel nog, ik moet rennen: een fertiliteitsarts is in feite een gewone gyn, maar houdt zich alleen bezig met eh.. fertiliteitszaken van m/v (.

O, owkee, dan ga ik de afdeling gynaecologie binnenkort maar eens bellen! Thanx!
  dinsdag 16 september 2003 @ 21:08:30 #194
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13220192
Heb ook wel eens gehoord dat een uroloog aan fertiliteitsonderzoek deed( van de man dan natuurlijk )
Hyves!
  dinsdag 16 september 2003 @ 22:12:09 #195
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13222560
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:36 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

O, owkee, dan ga ik de afdeling gynaecologie binnenkort maar eens bellen! Thanx!

Inderdaad.. afdeling gyn. gewoon bellen.In de meeste ziekenhuizen kom je trouwens eerst gewoon bij de gyn. terecht. De fertiliteitsarts is er meestal voor het traject als de gyn.onderzoeken zijn afgerond (fert.arts doet meestal de IUI, IVF e.d. )
Als je bij een gyn. komt zal diegene jou ook in 't kort bekijken (neem ik aan) en zal Marco vragen om een potje in te leveren. En 't verschilt per ziekenhuis bij welk lab. dat is. (gyn.lab/urologielab) Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de gyn. je doorstuurt naar de uroloog om te kijken wat er bij de man aan de hand kan zijn.
Maar je begint over het algemen gewoon bij de gyn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 september 2003 @ 22:13:56 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13222631
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 22:12 schreef E.T. het volgende:
uroloog
Androloog
pi_13223365
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 22:12 schreef E.T. het volgende:

Maar je begint over het algemen gewoon bij de gyn.

Toen ik dus belde toen het zover was dat er medisch naar me gekeken zou worden, belde ik de afdeling gynaecologie. Toen de mevrouw aan de telefoon hoorde waar het om ging, maakte ze gelijk een afspraak bij de fertiliteitsarts, dan zou ik weken eerder een afspraak hebben. En anders moest ik eerst naar de gyn die me toch zou doorverwijzen enzo. Dat deed ik dus meteen (de huisartsassistente had me ook al aangeraden om te zeggen waar het over ging).
Pink Dot
  dinsdag 16 september 2003 @ 22:47:24 #198
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13223896
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Androloog

Moet je toch niet zo moeilijk bij kijken, lijkt wel of je die arts niet zo aardig vond ofzo
Hyves!
  dinsdag 16 september 2003 @ 23:32:35 #199
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13225487
Hallo lieve meiden!

Even heel snel een berichtje van mij. Ik ben weer heel thuis, maar erg moe! Het was heel leuk op de teambuilding.
Verder ben ik nog steeds niet ongi...............
Morgen weer meer,

Truste en liefs Jansu.

pi_13228743
oe little-angel, dat is minder nieuws. Hopelijk wordt eea snel opgelost! Zou het kunnen zijn dat de echotiep een arts-assistente was? Dat deden ze bij mij in het ziekenhuis ook: die gaven nl ook meteen de uitslag en konden beslissingen nemen. Nu krijgen we daar trouwens een fertiliteitsarts, die eerst gewone gyn was maar nu de iui-tjes gaat doen.
DANYEL EN THIJS
  woensdag 17 september 2003 @ 09:19:39 #201
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13228927
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:32 schreef Jansu het volgende:
Hallo lieve meiden!

Even heel snel een berichtje van mij. Ik ben weer heel thuis, maar erg moe! Het was heel leuk op de teambuilding.
Morgen weer meer,

Truste en liefs Jansu.

Jansu
Wordt tijd voor een gewone test he?
nu ben je 3 dagen overtijd

pi_13228995
Ik heb niet echt gevraagd wat haar functie omschrijving was en ondanks dat ik best mondig ben en voor mijn doen veel vragen heb gesteld zal ik ongetwijfeld het een en ander vergeten zijn. Mijn man durfde overigens niet mee te gaan, die was bang dat zodra ik Auw riep hij de echoscopist(e) neer zou meppen. Maar hij gaat aankomende dinsdag echt wel mee, heeft hij beloofd.
pi_13229188
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:24 schreef Little-Angel het volgende:
Ik heb niet echt gevraagd wat haar functie omschrijving was en ondanks dat ik best mondig ben en voor mijn doen veel vragen heb gesteld zal ik ongetwijfeld het een en ander vergeten zijn. Mijn man durfde overigens niet mee te gaan, die was bang dat zodra ik Auw riep hij de echoscopist(e) neer zou meppen. Maar hij gaat aankomende dinsdag echt wel mee, heeft hij beloofd.
Nee, duidelijk..snapput was alleen maar hardop aan het filosoferen (omdat ik de ervaring heb dat hele gewone echotiepjes niks zegen, en de gyntiepjes wel)
DANYEL EN THIJS
pi_13233282
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:32 schreef Jansu het volgende:
Hallo lieve meiden!

Morgen weer meer,

Truste en liefs Jansu.

Mooi dat je er toch van hebt kunnen genieten, nog steeds geen RD? Spannend!!!
Hyves!
pi_13233359
Ben zelf trouwens eergisteren al ongi geworden, was niet teleurgesteld hoor, we zien wel... ( was ook niet echt gepast geweest aangezien een aantal dames veel meer aan hun hooft hebben ) Werd trouwens wat eerder dan verwacht ongi, kun je natuurlijk ook postief bekijken, een kortere cyclus dus...
Hyves!
  donderdag 18 september 2003 @ 07:45:34 #206
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13254659
Ik ben nog steeds niet ongi
Daar baal ik van, niet zozeer dat ik nu niet zwanger ben, maar vooral dat ik dus weer een veeeeeeeeeeel langere cyclus heb

*weer terug in bed gaat*

donderdag 18 september 2003 @ 07:50:06 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13254673
quote:
Op donderdag 18 september 2003 07:45 schreef LadyS het volgende:
Ik ben nog steeds niet ongi
Daar baal ik van, niet zozeer dat ik nu niet zwanger ben, maar vooral dat ik dus weer een veeeeeeeeeeel langere cyclus heb

*weer terug in bed gaat*

Ik ken je probleem....

pi_13256451
Slappe tijd hier op het forum zeg!!! Zullen we ff met z`n allen slap lullen zodat we lekker snel naar deeltje 5 kunnen gaan? Niemand is echt happy geloof ik . Maar ja, slechtere tijden horen er ook bij natuurlijk. Ik heb trouwens ook een lekker humeurtje( ongesteld = bij mij gelijk aan, bot en bijna agressief) heb vanmiddag(op mijn vrije dag) een vergadering, kan nog leuk worden, stond als punt op de agenda: sfeer. Oeh en daar kan ik nog wel een boekje over opendoen, hopelijk flap ik er niet gelijk allemaal rottigheid uit Ben namelijk ook nog eens een behoorlijk flapuitje.
Hyves!
pi_13265262
Blablablablablablablablablablabla
Klets een beetje in mezelf hoor
Hyves!
pi_13270958
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:47 schreef Loena-tik- het volgende:
Blablablablablablablablablablabla
Klets een beetje in mezelf hoor
Ik wil met alle plezier met je mee keuvelen, hoor. Maar ik keuvel over hele andere dingen dan zwanger worden
pi_13275878
Het uur van de waarheid begint voor mij ook weer te naderen.....
Als ik een normale cyclus zou hebben, zou ik in het weekend van volgende week ongesteld moeten worden.
Begin het nu weer lichtelijk spannend te vinden.

Misschien dit weekend toch nog even testen. Gelezen dat je na een miskraam een vals positief kan krijgen doordat er nog HCG in de urine zit.

Kan iedereen voor de afwisseling eens duimen voor maar één streepje

pi_13276448
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:25 schreef Xeliana het volgende:
Het uur van de waarheid begint voor mij ook weer te naderen.....
Als ik een normale cyclus zou hebben, zou ik in het weekend van volgende week ongesteld moeten worden.
Begin het nu weer lichtelijk spannend te vinden.

Misschien dit weekend toch nog even testen. Gelezen dat je na een miskraam een vals positief kan krijgen doordat er nog HCG in de urine zit.

Kan iedereen voor de afwisseling eens duimen voor maar één streepje

Hoi Xeliana, spannend!!! Het HCG daalt vrij snel in je bloed( dus ook in je urine), ff een een technisch vraagje( misschien een beetje confronterend voor je, sorry ) maar was je gecurreerd na je miskraam? Want als dit het geval is dan zou er nu geen HCG meer in je bloed moeten zitten( of in ieder geval zo miniem dat het voor die test niet meer waarneembaar is)
Hyves!
pi_13276789
WHOEHAHAHAHA

Sorry moet ff heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard lachen Xeliana, zat je profiel te lezen, las ik ineens dat je een man bent

Hyves!
pi_13276857
Hee Loena , vind ik niet erg hoor, confronterende vragen.
Maar nee, ik ben niet gecurreteerd, het is gewoon natuurlijk verlopen. Ik wist niet dat dat verschil maakte voor de afname van het HCG.
pi_13276870
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:55 schreef Loena-tik- het volgende:
WHOEHAHAHAHA

Sorry moet ff heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard lachen Xeliana, zat je profiel te lezen, las ik ineens dat je een man bent

Dat vind ik dan weer wel confronterend ja
pi_13277389
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:57 schreef Xeliana het volgende:
Hee Loena , vind ik niet erg hoor, confronterende vragen.
Maar nee, ik ben niet gecurreteerd, het is gewoon natuurlijk verlopen. Ik wist niet dat dat verschil maakte voor de afname van het HCG.
Bij jou is het dus op een natuurlijke manier verlopen( denk ik toch het "prettigst" voor jou) maar wat ik bedoelde: als je gecurreteerd bent je er helemaal zeker van bent dat je baarmoeder helemaal "schoon"( jemig hoe zeg ik dit op een nette en vooral niet al te plastische manier) is, en het Hcg gaat dalen in een snel tempo.
Hyves!
pi_13277873
Even een toevoeging aan mijn verhaal, als je lichaam op een natuurlijke manier de vrucht heeft afgestoten, kan het zijn dat er hele kleine deeltjes van het"zwangerschapsprodukt" zijn blijven zitten in de baarmoeder( die zorgen er dus ook voor dat er nog wat HCG wordt aangemaakt, in veel lagere concentraties dan bij een intakte zwangerschap natuurlijk) Deze deeltjes worden vanzelf door het lichaam opgeruimd en zal het Hcg uiteindelijk dalen tot 0. Zo zat het ongeveer dacht ik. Dit verhaal heb ik uit de praktijk van de afdeling waar ik gewerkt heb( gynacologie) Daar lieten we namelijk het Hcg prikken bij vrouwen die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hadden gehad( moest meestal operatief verwijderd worden, maar in een heel enkel geval kwam het ook op een natuurlijke manier af) Heb de gynacologen gevraagd hoe dat zat met dat Hcg en die kwamen met de bovenstaande uitleg. Bij jou was het dan weliswaar verder een gewone zwangerschap maar de situatie is voor wat betreft Hcg vergelijkbaar.( met het enige verschil dat het allemaal wat heftiger verloopt bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, het Hcg is in eerste instantie veel hoger dan bij een gewone zwangerschap) Volg je me nog, beetje een warrig verhaal, hang me er ook niet aan op, zoals ik al zei, t`is al weer een tijdje geleden dat ik daar werkte...
Hyves!
pi_13277905
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:58 schreef Xeliana het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wel confronterend ja

Sorry, vond het gewoon grappig, m`n oog viel er ineens op en ik keek denk ik ongeveer zo:
Hyves!
pi_13278377
Bedankt voor je uitleg! Klinkt heel logisch allemaal.
quote:
Op donderdag 18 september 2003 23:32 schreef Loena-tik- het volgende:
Sorry, vond het gewoon grappig, m`n oog viel er ineens op en ik keek denk ik ongeveer zo:
Ik moest ook heel hard lachen ja. Ik dacht eigenlijk dat mijn geslacht het enige was wat ik wel had ingevuld in dat profiel. Niet dus.....
Zal het 'ns aanpassen binnenkort.

Heb je je nog lekker kunnen uitleven op je vergadering?

vrijdag 19 september 2003 @ 00:05:21 #220
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13278691
Ja, ik heb ff lekker kunnen spuien op die vergadering, lucht wel op hoor. Ik ben de jongste op mijn werk, is soms best moeilijk om op te boksen tegen die oudere geroutineerde( en soms ook werkschuwe) dames. Maar ik heb mijn zegje kunnen doen, zag er wel tegenop hoor, de opluchting is dus des te groter. Ga zo nog lekker even lezen en dan
Hyves!
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:07:32 #221
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13280886
nou, de duivels zijn hier gearriveerd
Volgens babybrabbel is mijn volgende NOD 4 november. (met een gemiddelde cyclus van 46 dagen, berekend met 2 cycli)

Als ik van mijn kortste cyclus (40 dagen) uit zou gaan, dan is mijn eisprong 15 oktober en mijn NOD 29 oktober.

Als ik van mijn langste cyclus (52 dagen) uit zou gaan, dan is mijn eisprong 27 oktober en mijn NOD 10 november.

Dus als ik hier naar kijk, zou miijn klusperiode van 14 oktober tot 28 oktober moeten liggen ofzo.
En voor de zekerheid zou ik er dus een periode aan vast moeten plakken denk ik.... dus van 10 tot 31 oktober ofzo

* LadyS vindt het een onzinnig verhaaltje geworden

pi_13280963
LadyS, op vruchtbaarheid.org staan allerlei manieren om te beoordelen of je rond je eisprong zit. Misschien kan dat helpen om een beetje meer inzicht te krijgen; dan weet je een beetje waar je aan toe bent.
mooi he, alles
  vrijdag 19 september 2003 @ 09:01:51 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13281443
Dank je phileine, ik ga het even uitgebreid bestuderen
  vrijdag 19 september 2003 @ 09:52:29 #224
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13282116
Hallo meiden, ik heb het een paar dagen erg druk gehad en haast niet achter de pc gezeten. Mijn vriend heeft woesdag zijn motorrijbewijs gehaald, dus zijn we lekker weg geweeest.
Ik ben gisteren ongi geworden, nou ja.......... ongi.......... Ik had wel buikpijn maar tot nu toe haast geen bloedverlies, zo minimaal zelfs dat ik voor de zekerheid daarnet toch een test heb gedaan. Deze was negatief.... Dus, ik ga dadelijk toch maar eens de gyn bellen voor een afspraak, alhoewel ik ook twijfel om daar toch maar even mee te wachten. Waarom weet ik eigenlijk ook niet...........
Vanaf afgelopen maandag ben ik gestart in mijn nieuwe functie, dus moet ik weer onregelmatig werken en ook weer in het weekend, allemaal weer even wennen dus!
Hoe is het verder met jullie?
Tot later, liefs Jansu.
  vrijdag 19 september 2003 @ 10:08:14 #225
67542 Jansu
Liefde = Leven!
pi_13282329
Ik heb daarnet toch even naar de poli van de gyn gebeld en mijn verhaal verteld. Kreeg het advies om toch een afspraak te maken en het een en ander met de gyn te bespreken. Ik wordt daar vrijdag 3 oktober verwacht, het kon eerder maar aangezien ik dan op dag 15 van mijn cyclus zit kan hij eventueel al wat meer zien ofzo. Ik zal waarschijnlijk op dag 20 mijn eisprong krijgen........Aangezien de afgelopen cyclus 35 dagen was. Afwachten maar..........
  † In Memoriam † vrijdag 19 september 2003 @ 12:36:23 #226
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13285952
Efkes koekeloeren hier. Ongi is weer voorbij, nieuwe baan geaccepteerd en begint a.s. maandag brrrrr, verder weinig nieuws.

Wel nog even het volgende. Als die digitale test van CB doorgaat en een groot succes wordt, dan moeten we binnenkort ons naam veranderen naar Wachten op het Kruisje Bij nader inzien toch niet zo een goed idee omdat het wat dubbelzinnig opgevat kan worden en we dan waarschijnlijk worden gespamd met banale opmerkingen.

Iedereen hier die dat zo nodig heeft een Het is tijd voor goed nieuws dames zodat we weer een beetje vrolijker kunnen mutsen!

Liefs,
Slaapmeisje

vrijdag 19 september 2003 @ 15:04:02 #227
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13289576
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:36 schreef Slaapmeisje het volgende:
Efkes koekeloeren hier. Ongi is weer voorbij, nieuwe baan geaccepteerd en begint a.s. maandag brrrrr, verder weinig nieuws.

Wel nog even het volgende. Als die digitale test van CB doorgaat en een groot succes wordt, dan moeten we binnenkort ons naam veranderen naar Wachten op het Kruisje Bij nader inzien toch niet zo een goed idee omdat het wat dubbelzinnig opgevat kan worden en we dan waarschijnlijk worden gespamd met banale opmerkingen.

Iedereen hier die dat zo nodig heeft een Het is tijd voor goed nieuws dames zodat we weer een beetje vrolijker kunnen mutsen!

Liefs,
Slaapmeisje

Vinnik een goed idee, hiemee doel ik op vrolijker tijden en op de naamsverandering, wachten op het tweede kruisje HIHIHIHI.
Geloof trouwens dat we allemaal zo`n beetje ongesteld zijn, als we nou gewoon allemaal volgende maand zwanger raken dan zijn we ongeveer op dezelfde datum uitgerekend( dit slaat nergens op dit weet ik) en dan kunnen we synchroon-bevallen. Idee of niet
Hyves!
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:08:05 #228
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13289665
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:52 schreef Jansu het volgende:
Hallo meiden, ik heb het een paar dagen erg druk gehad en haast niet achter de pc gezeten. Mijn vriend heeft woesdag zijn motorrijbewijs gehaald, dus zijn we lekker weg geweeest.
Ik ben gisteren ongi geworden, nou ja.......... ongi.......... Ik had wel buikpijn maar tot nu toe haast geen bloedverlies, zo minimaal zelfs dat ik voor de zekerheid daarnet toch een test heb gedaan. Deze was negatief.... Dus, ik ga dadelijk toch maar eens de gyn bellen voor een afspraak, alhoewel ik ook twijfel om daar toch maar even mee te wachten. Waarom weet ik eigenlijk ook niet...........
Vanaf afgelopen maandag ben ik gestart in mijn nieuwe functie, dus moet ik weer onregelmatig werken en ook weer in het weekend, allemaal weer even wennen dus!
Hoe is het verder met jullie?
Tot later, liefs Jansu.
Jammer van je ongi Jansu, goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de gyn! Mooi dat je ff bent weggeweest, heerlijk letterlijk en figuurlijk uitwaaien op de motor, was ook wel lekker weer voor he?
Hyves!
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:11:29 #229
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13289740
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:07 schreef LadyS het volgende:
nou, de duivels zijn hier gearriveerd
Volgens babybrabbel is mijn volgende NOD 4 november. (met een gemiddelde cyclus van 46 dagen, berekend met 2 cycli)

Als ik van mijn kortste cyclus (40 dagen) uit zou gaan, dan is mijn eisprong 15 oktober en mijn NOD 29 oktober.

Als ik van mijn langste cyclus (52 dagen) uit zou gaan, dan is mijn eisprong 27 oktober en mijn NOD 10 november.

Dus als ik hier naar kijk, zou miijn klusperiode van 14 oktober tot 28 oktober moeten liggen ofzo.
En voor de zekerheid zou ik er dus een periode aan vast moeten plakken denk ik.... dus van 10 tot 31 oktober ofzo

* LadyS vindt het een onzinnig verhaaltje geworden

Voor jou hetzelfde verhaal he LadyS, balen van je ongi. We zullen je wel niet zo veel zien op het forum de komende maand( Loena doelt op de mega lange klusperiode )
Hyves!
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:13:24 #230
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13289792
Jemig ben onderhand wel een serieposter aan het worden gelukkig is het (nog) niet strafbaar. Loena wil ook niemand vergeten in deze voor jullie soms rottige tijden!!!
Hyves!
  vrijdag 19 september 2003 @ 17:29:12 #231
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13293904
synchroon bevallen lijkt mij ook wel wat
je doet je naam wel eer aan, hoor, Loena-tik

Inderdaad een lange klusperiode en dan zal ik er een stuk minder zijn, want dat word het vroeg naar bed om de dag.. hahahaha

* LadyS wordt er een beetje flauw van

pi_13296792
Hihihi, wat een gezellig gekeuvel hier!

Hier geen nieuws, we wachten volgende week maar weer eens af.

Heb nog niet gebeld met het ziekenhuis (beetje schroom...).

zaterdag 20 september 2003 @ 09:37:21 #233
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13308166

Ik voel me helemaal niet lekker ofzo
Ik heb meer last van mijn buik dan anders en ik voel me gewoon gaar

* LadyS gaat met een kop thee op de bank hangen en wachten tot over een dag of 2/3, dan is het ergste voorbij

kunnen we hier ook niet ons eigen smiley krijgen? eentje die boos om niks is ik heb zin om lekker tegen iedereen uit te vallen en lekker een potje te janken en daar is natuurlijk geen smiley voor

pi_13308331
En ik ben mega-chagerijnig
Sorry hoor!
  zaterdag 20 september 2003 @ 09:57:46 #235
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13308340
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:56 schreef Nausicaa het volgende:
En ik ben mega-chagerijnig
Sorry hoor!
wordt lekker gezellig hier dan
Nog meer chagrijnige mutsen hier?
pi_13308978
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

wordt lekker gezellig hier dan
Nog meer chagrijnige mutsen hier?

HAHAHAHA, ik ben vrolijk vandaag, maar jullie mogen me best chagrijnig maken hoor!
Ga vanavond voor het eerst sinds MAAAAAAAAAAAAAAAAANDEN weer eens uit, kids bij opa en oma heerlijk hoor! Ga me weer eens onder leeftijdsgenoten voegen. Dat is het enige jammere van "jong" kinderen krijgen, heb niet zoveel vrienden die in hetzelfde schuitje zitten...
Hyves!
  zaterdag 20 september 2003 @ 14:44:01 #237
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_13313139
Hier is mijn NOD alweer gekomen en gegaan... Volgende ligt zo rond de 10 oktober.. Ben even een paar dagen ergens op visite geweest, was wel even lekker Weer een cyclus gehad van maar 24 dagen wat wel een heel klein beetje irri is, maar ja 't kan altijd erger natuurlijk
En ik ben bovenop mijn oor gestoken door een wesp erg pijnlijk... *&^^% wespen
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_13318734
Het zijn een stelletje mindfuckers bij Clearblue.

Heb 'm net uitgeprobeerd die nieuwe digitale test die een einde moet maken aan alle onzekerheid.
Voor 19 euro krijg je een heel pakketje met digitaal meetding en drie plasstaafjes.
Het resultaat was negatief, ik blij want geen HCG meer in mijn lijf. Trek het staafje eruit, staan er twee blauwe streepjes op, exact hetzelfde zoals op de orginele test

Heb het wel teruggevonden in de gebruiksaanwijzing ("er kunnen 1 of 2 blauwe streepjes op het staafje staan, trek u hier niets van aan" of zoiets).

Kortom: Clearblue digital, de test die het spannend houdt.....

pi_13326892
hai meiden, ik wil jullie eerst succes wensen met de streepjes.
ik heb een vraagje waarom gebruiken jullie allemaal de clear blue??
ik heb nog niemand horen praten over de predictor... of is die in vergelijking minder betrouwbaar?? ik vroeg het me ff af, in ieder geval bedankt...
  † In Memoriam † zondag 21 september 2003 @ 08:29:20 #240
7074 moussy
kuttekop
pi_13327987
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 09:37 schreef LadyS het volgende:
kunnen we hier ook niet ons eigen smiley krijgen? eentje die boos om niks is ik heb zin om lekker tegen iedereen uit te vallen en lekker een potje te janken en daar is natuurlijk geen smiley voor
?

komt van www.sgop.nl

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 21 september 2003 @ 09:53:41 #241
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_13328384
quote:
Op zondag 21 september 2003 08:29 schreef moussy het volgende:

[..]

?

komt van www.sgop.nl

Die ie echt grapppig
  zondag 21 september 2003 @ 13:37:06 #242
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13332638
quote:
Op zondag 21 september 2003 08:29 schreef moussy het volgende:

[..]

[afbeelding] ?

komt van www.sgop.nl

Hij is LEUK!!!!
Hyves!
  † In Memoriam † zondag 21 september 2003 @ 18:46:21 #243
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_13340132
quote:
Op zondag 21 september 2003 01:41 schreef Girly het volgende:
hai meiden, ik wil jullie eerst succes wensen met de streepjes.
ik heb een vraagje waarom gebruiken jullie allemaal de clear blue??
ik heb nog niemand horen praten over de predictor... of is die in vergelijking minder betrouwbaar?? ik vroeg het me ff af, in ieder geval bedankt...
Hoi Girly, er zit toch een minimiem verschil tussen de testen. De ene test slaat positief uit bij minder HCG dan de ander. Bij Predictor is nogal eens gebleken dat je daar meer HCG voor nodig hebt in je urine wil de test positief uitslaan. Clear Blue is een hele dure, maar zeer betrouwbare test. Als je overtijd bent kun je ook gewoon een huismerk test kopen van een drogist, die zijn net zo goed alleen stukken goedkoper.

Na dit verhaal geschreven te hebben, nog even mijn eigen conclusie. Ze zijn allemaal klote, omdat ze maar 1 streepje geven

pi_13340492
quote:
Op zondag 21 september 2003 18:46 schreef Slaapmeisje het volgende:

Na dit verhaal geschreven te hebben, nog even mijn eigen conclusie. Ze zijn allemaal klote, omdat ze maar 1 streepje geven

Inderdaad

Owja, deeltje 5 komt eraan (oneven!) maar ik denk niet dat ik de gelukkige ben *trekt sippe pruillip.....

pi_13340541
ok erg bedankt voor de informatie slaapmeisje,

liefs girly

pi_13340807
Heey dames,
Ik lees al een tijdje mee met dit topic en ben zelf nog niet aan kinderen toe, nog even een paar jaartjes wachten.
Waar ik zelf een beetje bang voor zou zijn om zwanger te raken is de bevalling.
Hebben jullie daar geen angst voor ?
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
pi_13343059
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:17 schreef ikikke het volgende:
Nope.
Ten eerste is het ver weg, ten tweede heb ik ervaring, en die was echt helemaal niet slecht. Natuurlijk is het geen picknick, en natuurlijk hoeft een tweede bevalling niet zo voorspoedig te verlopen als de eerste.
Maar goed, als je zwanger wilt raken, dan is dat - afgezien van mijn ervaring - zo'n beetje het laatste waar je 'echt' aan denkt. Het is gewoon zo ver weg.
  zondag 21 september 2003 @ 21:24:57 #248
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13343967
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:17 schreef ikikke het volgende:
Heey dames,
Ik lees al een tijdje mee met dit topic en ben zelf nog niet aan kinderen toe, nog even een paar jaartjes wachten.
Jawel hoor * Loena-tik- knijpt even haar benen dicht bij de gedachte*
Maar ik heb dan ook twee achtponders op de wereld mogen zetten
Houd mezelf gewoon voor de gek: "De volgende wordt vast een stukkie minder dik"
Nee hoor alle gekheid op een stokkie, het doet veel pijn maar dan heb je ook wat!!!!!!!!!!!!!!
Hyves!
  zondag 21 september 2003 @ 23:36:19 #249
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_13348148
Ach, laat ik als man ook eens wat neerplanten in dit topic

Wij zijn al een tijdje bezig, nu ruim een jaar na de eerste miskraam (na drie maanden ) hadden we besloten om alles maar eens te laten onderzoeken, ik onderzocht, zij onderzocht, moeten morgen terug voor de uitslag..... Alleen..... Mijn vrouwtje was inmiddels al wel een week overtijd , gister een test gedaan en..... niks wachtten op 2e streepje, ze stonden er allebei binnen 30 seconden !!! :D:D

Dus, morgen naar Gyneacoloog voor de uitslag van de tests en dan meteen maar even van: "Ehhhh, we hebben getest een zaterdag en het is raak"

Wou het even kwijt en indereen die een tijd wacht en onregelmatige periodes heeft... had mijn vrouwtje ook en toch......

Nu 3 weken onderweg ongeveer, hopen dat het deze keer beter mag gaan allemaa

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
pi_13350004
quote:
Op zondag 21 september 2003 23:36 schreef Psyche2003 het volgende:

Wij zijn al een tijdje bezig, nu ruim een jaar na de eerste miskraam (na drie maanden ) hadden we besloten om alles maar eens te laten onderzoeken, ik onderzocht, zij onderzocht, moeten morgen terug voor de uitslag..... Alleen..... Mijn vrouwtje was inmiddels al wel een week overtijd , gister een test gedaan en..... niks wachtten op 2e streepje, ze stonden er allebei binnen 30 seconden !!! :D:D

Dus, morgen naar Gyneacoloog voor de uitslag van de tests en dan meteen maar even van: "Ehhhh, we hebben getest een zaterdag en het is raak"

Wou het even kwijt en indereen die een tijd wacht en onregelmatige periodes heeft... had mijn vrouwtje ook en toch......

ahhh SUPER , allebei van harte gefeliciteerd, veel succes met deze zwangerschap, geniet er samen van..
  maandag 22 september 2003 @ 08:33:56 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_13351907
quote:
Mijn vrouwtje was inmiddels al wel een week overtijd , gister een test gedaan en..... niks wachtten op 2e streepje, ze stonden er allebei binnen 30 seconden !!! :D:D

Zie je wel! Toch weer een zwangere in dit topic, ook al is het een even deeltje! Joehoe!!!!!

Gefeliciteerd, Psyche2003 en vrouw! èn bedankt voor het opleuken van dit topic, op de valreep....!

maandag 22 september 2003 @ 09:18:01 #252
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_13352377
quote:
Op maandag 22 september 2003 01:07 schreef Girly het volgende:

[..]

ahhh SUPER , allebei van harte gefeliciteerd, veel succes met deze zwangerschap, geniet er samen van..

Doen we zeer zeker!! Ik zal nog wel laten weten hou het ons is vergaan bij Gyneacoloog strakjes (moeten er om 11:10 zijn)...
quote:
Op maandag 22 september 2003 08:33 schreef Sugar het volgende:

[..]

Zie je wel! Toch weer een zwangere in dit topic, ook al is het een even deeltje! Joehoe!!!!!

Gefeliciteerd, Psyche2003 en vrouw! èn bedankt voor het opleuken van dit topic, op de valreep....!

Dank! En graag gedaan, ik zal jullie ook op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen. Aangezien we het nog niet aan iedereen willen vertellen, is dit voor ons ook een goeie uitlaatklep!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
pi_13353428
quote:

Wat leuk!! Gefeliciteerd!!
Dit soort berichten geeft inderdaad goede moed.

Lijkt me ook een extra spannende tijd voor jullie, die eerste 12 weken. Een goede zwangerschap gewenst!!

maandag 22 september 2003 @ 12:30:42 #254
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_13356065
quote:

LEUK!!! Gefeliciteerd. Geniet er lekker van. Voor de meiden, de vloek is van de even deeltjes af!!!
Hyves!
  maandag 22 september 2003 @ 13:53:48 #255
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_13357885
Vanmorgen naar Gyneacoloog geweest, inwendige echo gemaakt Héél klein boontje van 6mm zichtbaar! Over 2 weken weer terug, overigens volgens Gyneacoloog zijn we inmiddels al 5 weken onderweg.

Wij nu dus en heel erg genieten ervan, hopende dat alles nu wel goed mag gaan

Namen zijn al bekend, hadden we nog van vorige keer...

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
  maandag 22 september 2003 @ 15:01:03 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_13359571
Psyche2003, gefeliciteerd! En ik hoop heel hard voor jullie dat alles goed gaat!
Andere meiden: er is geen verbod op TWEE zwangeren tijdens 1 topic, dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')