quote:Dat geldt volgens mij niet alleen voor Davids.......
Op donderdag 11 september 2003 15:16 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dat is dus precies de grond waarop je die domme malloot van een Davids loopt te verdedigen.
Meer dan wat zwoegende indruk maken en af en toe iemand neerschoppen doet meneer niet. Wat geeft hem het recht op speeltijd?
NIETS mevrouw, NIETS
quote:Zeg ik dat dan? Voel jij je plaatsvervangend in je pik getrapt ofzo?
Op donderdag 11 september 2003 15:20 schreef Chubje het volgende:[..]
Dat geldt volgens mij niet alleen voor Davids.......
Davids heeft gister gewoon weer eens een heel domme onbezonnen actie geplaatst en dat is helaas lang niet zijn eerste. Een beter bewijs van dat iemand over zijn top heen is heb ik nog niet gezien.
Dat er van de rest van het 11-tal ook niet veel deugt heb ik het laatste half jaar ook wel kunnen zien, en iedereen met ogen in zijn kop....
quote:Dan is hij wel de Oranje-spits met de meeste gelukjes aller tijden
Op donderdag 11 september 2003 14:03 schreef pro_jeex het volgende:
Kluivert is een slechte voetballer, heeft alleen maar gelukjes.
quote:Waaruit concluder jij dat ik een pik heb?? Klopt overigens wel....
Op donderdag 11 september 2003 15:23 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zeg ik dat dan? Voel jij je plaatsvervangend in je pik getrapt ofzo?
Davids heeft gister gewoon weer eens een heel domme onbezonnen actie geplaatst en dat is helaas lang niet zijn eerste. Een beter bewijs van dat iemand over zijn top heen is heb ik nog niet gezien.
Dat er van de rest van het 11-tal ook niet veel deugt heb ik het laatste half jaar ook wel kunnen zien, en iedereen met ogen in zijn kop....
Maar waarom zo agressief ineens?? Je lijkt Davids wel...
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:28 schreef Chubje het volgende:[..]
Waaruit concluder jij dat ik een pik heb?? Klopt overigens wel....
quote:Omdat je maar wat roept. En voortdurend de handschoen opneemt voor iemand die dat nu klaarblijkelijk echt niet verdiend.
Maar waarom zo agressief ineens?? Je lijkt Davids wel...
quote:Ik vind het te makkelijk om Davids de schuld te geven. Bij zowel zijn 1ste en zeker de 2de gele kaart lag de oorzaak bij zijn ploeggenoten die aan het verzaken lagen.
Op donderdag 11 september 2003 15:32 schreef kamagurka het volgende:Omdat je maar wat roept. En voortdurend de handschoen opneemt voor iemand die dat nu klaarblijkelijk echt niet verdiend.
Natuurlijk ging hij er te agressief in, maar iemand moest het doen, want de rest liep als een stel makke schapen in de wei.....
quote:Die eerste 2 overtredingen was er goddomme niets aan de hand man! Heb je wel gekeken?
Op donderdag 11 september 2003 15:42 schreef Chubje het volgende:[..]
Ik vind het te makkelijk om Davids de schuld te geven. Bij zowel zijn 1ste en zeker de 2de gele kaart lag de oorzaak bij zijn ploeggenoten die aan het verzaken lagen.
Natuurlijk ging hij er te agressief in, maar iemand moest het doen, want de rest liep als een stel makke schapen in de wei.....
Ik ben de laatste die zegt dat we het zonder Davids wel goed hadden gedaan of dat er in geval van geen rood niets aan de hand was.
Het Nl 11-tal speelt al jaren desastreus met zo nu en dan een kleine opleving. Maar het speelt geen zak beter dan onder van Gaal.
quote:Tuurlijk. Het balverlies van een ander dwingt jou rücksichtslos iemand onderuit te schoppen, terwijl de scheidsrechter net twee minuten geleden heeft gezegd dat je dat niet meer moet doen
Op donderdag 11 september 2003 15:42 schreef Chubje het volgende:
Ik vind het te makkelijk om Davids de schuld te geven. Bij zowel zijn 1ste en zeker de 2de gele kaart lag de oorzaak bij zijn ploeggenoten die aan het verzaken lagen.
quote:Kolder. Flinterdun bewijs is dat.
Op donderdag 11 september 2003 15:23 schreef kamagurka het volgende:Davids heeft gister gewoon weer eens een heel domme onbezonnen actie geplaatst en dat is helaas lang niet zijn eerste. Een beter bewijs van dat iemand over zijn top heen is heb ik nog niet gezien.
Maar dus als jij een domme fout maakt op je tentamens, of je een grove fout maakt op je werk, ben je meteen over-the-top, ook als het daarvoor altijd heel aardig ging. Lekkere redenaties hier zeg.
Davids is een bikkel, en had een offday die iedereen wel es kan hebben, maar blijft van grote waarde als ie in vorm is.
quote:Ga jij eens terug in de voetbalschoolbanken en leer eerst maar eens wat in vorm is en hoe lang de houdbaarheidsdatum van die vorm is bij Davids. Heeft anderhalve fatsoenlijke wedstrijd gespeelt bij oranje sinds deze kwalificaties en meteen is ie een bikkel.
Op donderdag 11 september 2003 15:56 schreef heronimus het volgende:[..]
Kolder. Flinterdun bewijs is dat.
Maar dus als jij een domme fout maakt op je tentamens, of je een grove fout maakt op je werk, ben je meteen over-the-top, ook als het daarvoor altijd heel aardig ging. Lekkere redenaties hier zeg.
Davids is een bikkel, en had een offday die iedereen wel es kan hebben, maar blijft van grote waarde als ie in vorm is.
quote:Ik heb gekeken, en me ook ge-ergerd. Maar ik blijf erbij dat als de rest iets harder had gelopen en iets scherper was geweest, Davids (en derest van NL) met opgeheven hoofd na 90 minuten als winnaar van het veld waren gelopen......
Op donderdag 11 september 2003 15:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Die eerste 2 overtredingen was er goddomme niets aan de hand man! Heb je wel gekeken?
Die 3e was misschien nodig, maar daar kun je natuurlijk ook v/d Sar vertrouwen of proberen met een sliding naar de bal. Nee, meneer Davids duwt iemand opzichtig tegen de grond (die daarop graag gaat liggen natuurlijk!)
Dom dom dom dom dom dom dom!Ik ben de laatste die zegt dat we het zonder Davids wel goed hadden gedaan of dat er in geval van geen rood niets aan de hand was.
Het Nl 11-tal speelt al jaren desastreus met zo nu en dan een kleine opleving. Maar het speelt geen zak beter dan onder van Gaal.
Die Tsjechen gingen bij beide gele kaarten inderdaad heel makkelijk liggen... professioneel noemen ze dat. Het zij zo.
En misschien zijn we gewoon niet goed genoeg.....
quote:idd.......
Op donderdag 11 september 2003 15:55 schreef Leshy het volgende:[..]
Tuurlijk. Het balverlies van een ander dwingt jou rücksichtslos iemand onderuit te schoppen, terwijl de scheidsrechter net twee minuten geleden heeft gezegd dat je dat niet meer moet doen
quote:Hehe!!! Het besef dringt eindelijk door.
Op donderdag 11 september 2003 16:00 schreef Chubje het volgende:
En misschien zijn we gewoon niet goed genoeg.....
Voor een ieder die nog steeds een domme oranje klomp op zijn harses heeft, wil ik graag uitnodigen om te proberen al oranje's doelkansen af te zetten tegen die van Tsjechie. En dan nog proberen vol te houden dat Nederland beter is
Dit topic kan eigenlijk wel op slot. Ik heb geen zin meer over deze mislukte prestaties na te denken.
quote:Ik heb zojuist een Portugese klomp op m'n harses gezet.....
Op donderdag 11 september 2003 16:04 schreef kamagurka het volgende:[..]
Voor een ieder die nog steeds een domme oranje klomp op zijn harses heeft, wil ik graag uitnodigen om te proberen al oranje's doelkansen af te zetten tegen die van Tsjechie. En dan nog proberen vol te houden dat Nederland beter is![]()
quote:Vorm. Wat een ontzettend kutbegrip. De ene dag heb je het de andere dag niet. "VDV heeft een vorm crisis!", riep iedereen vantevoren. Mooi 2 keer gescoord en bijna de beste man van het veld 2 keer.
Op donderdag 11 september 2003 15:59 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ga jij eens terug in de voetbalschoolbanken en leer eerst maar eens wat in vorm is en hoe lang de houdbaarheidsdatum van die vorm is bij Davids. Heeft anderhalve fatsoenlijke wedstrijd gespeelt bij oranje sinds deze kwalificaties en meteen is ie een bikkel.
Het is geen EK2000 of WK98 meerSukkels!! Man is uit vorm!!! Al langerrrrr, ook bij Juve!!!
-laat ook maar-
Maar zeg, kenner, wat is dan "de houdbaarheidsdatum van de vorm van E.D.", als je het zo goed weet. Aangezien mijn schoolbanken daar niets over zeggen en hij het hele jaar goed gespeeld heeft bij Juve vorig jaar. Hij staat er nu even naast idd, maar als hij op de oranjetraining laat zien dat ie in vorm is er niks aan de hand. En maar anderhalfve wedstrijd goed gespeeld sinds de quali? Over klinklare nonsens gesproken.
quote:yeah right, en als Robben twee keer langs z'n man komt is hij de redder is nood. Donder toch op.
Op donderdag 11 september 2003 15:59 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ga jij eens terug in de voetbalschoolbanken en leer eerst maar eens wat in vorm is en hoe lang de houdbaarheidsdatum van die vorm is bij Davids. Heeft anderhalve fatsoenlijke wedstrijd gespeelt bij oranje sinds deze kwalificaties en meteen is ie een bikkel.
Het is geen EK2000 of WK98 meerSukkels!! Man is uit vorm!!! Al langerrrrr, ook bij Juve!!!
-laat ook maar-
quote:Donder zelf op! Ga maar lekker de grote held van de rode kaarten zitten aanbidden op je kamertje.
Op donderdag 11 september 2003 17:50 schreef Linz het volgende:[..]
yeah right, en als Robben twee keer langs z'n man komt is hij de redder is nood. Donder toch op.
Het ligt niet aan de scheids. Hij gaf de kaart misschien voor de verkeerde overtreding (en mag dat later niet goed maken / hij mag niet optellen), maar dat Davids 2x geel kreeg is gezien de ernst van zijn overtredingen gewoon terecht.
quote:Eeuhmz, 3 van de 4 waren aanvallende overtredingen toch?
Op vrijdag 12 september 2003 00:05 schreef Barca het volgende:
maar ... waarom moet 'ie ze maken? Omdat andere spelers hun taken niet uitvoeren.
quote:Nee hoor, de twee waarvoor hij geel kreeg waren verdedigende overtredingen, degene waarvoor hij die waarschuwing kreeg ook.
Op vrijdag 12 september 2003 09:28 schreef MrTorture het volgende:[..]
Eeuhmz, 3 van de 4 waren aanvallende overtredingen toch?
quote:Nee, het waren verdedigende overtredingen.
Op vrijdag 12 september 2003 09:28 schreef MrTorture het volgende:[..]
Eeuhmz, 3 van de 4 waren aanvallende overtredingen toch?
quote:Eens
Dat Edje een paar (stevige) overtredingen maakt in korte tijd is op zijn zachtst gezegd niet slim, maar ... waarom moet 'ie ze maken? Omdat andere spelers hun taken niet uitvoeren. Niet fel genoeg in de duels, verkeerd dekken, enz. Davids is het slachtoffer van een collectieve wanprestatie en daarom nu de nationale pispaal.
quote:Oneens. De 2de overtreding was veel te zwaar gestraft. Penalty? Ja, waarschijnlijk wel. Geel? Menselijk gezien: absoluut veeeeel te zwaar. UEFA-technisch gezien: correct. Maar gezien het feit dat Nederland daarna wel erg veel vrije trappen mee kreeg, zou je concluderen dat de scheidsrechter er toch niet helemaal 100% achter stond........
Het ligt niet aan de scheids. Hij gaf de kaart misschien voor de verkeerde overtreding (en mag dat later niet goed maken / hij mag niet optellen), maar dat Davids 2x geel kreeg is gezien de ernst van zijn overtredingen gewoon terecht.
quote:Je moet je man stevig aanpakken. Ja, dat kan je een kaart kosten. Als iedereen zijn taken zou hebben uitgevoerd behoefde Davids de overtreding niet te maken. De fout ligt dus niet aleen bij Davids. Het is dom om in korte tijd een paar stevige overtredingen te maken, maar hij is wel de enige die zijn tegenstander dwars wil zitten. De rest laat zich voorbij lopen.
Op donderdag 11 september 2003 15:55 schreef Leshy het volgende:[..]
Tuurlijk. Het balverlies van een ander dwingt jou rücksichtslos iemand onderuit te schoppen, terwijl de scheidsrechter net twee minuten geleden heeft gezegd dat je dat niet meer moet doen
quote:Je moet je man stevig aanpakken. Ja, dat kan je een kaart kosten. Als iedereen zijn taken zou hebben uitgevoerd behoefde Davids de overtreding niet te maken. De fout ligt dus niet aleen bij Davids. Het is dom om in korte tijd een paar stevige overtredingen te maken, maar hij is wel de enige die zijn tegenstander dwars wil zitten. De rest laat zich voorbij lopen.
Op donderdag 11 september 2003 15:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Die eerste 2 overtredingen was er goddomme niets aan de hand man! Heb je wel gekeken?
Die 3e was misschien nodig, maar daar kun je natuurlijk ook v/d Sar vertrouwen of proberen met een sliding naar de bal. Nee, meneer Davids duwt iemand opzichtig tegen de grond (die daarop graag gaat liggen natuurlijk!)
Dom dom dom dom dom dom dom!Ik ben de laatste die zegt dat we het zonder Davids wel goed hadden gedaan of dat er in geval van geen rood niets aan de hand was.
Het dus niet alleen bij zijn 3e overtreding.
quote:Je zegt zelf al: UEFA technisch gezien wel. Het gaat om de spelregels. In de geest van de wedstrijd bezien kun je 2 kanten op denken: 1. het is zielig voor die speler of 2. als ik hem niet wegstuur loopt 't misschien uit de hand. Dat die scheids vervolgens steeds voor Nederland ging fluiten kwam inderdaad over als "goedmaken". Toch vind ik dat gezien de ernst van de overtredingen 2x geel en dus rood terecht is.
Op vrijdag 12 september 2003 09:46 schreef Chubje het volgende:[..]
Eens
[..]Oneens. De 2de overtreding was veel te zwaar gestraft. Penalty? Ja, waarschijnlijk wel. Geel? Menselijk gezien: absoluut veeeeel te zwaar. UEFA-technisch gezien: correct. Maar gezien het feit dat Nederland daarna wel erg veel vrije trappen mee kreeg, zou je concluderen dat de scheidsrechter er toch niet helemaal 100% achter stond........
Maar ... en dar ben je het mee eens, ik vind 't niet eerlijk om Davids u als nationale pispaal te zien. Er staan 11 miljonairs binnen de lijnen namens Nederland. Daarvan zijn er zeker 5 veldspelers die hun taak niet goed uitvoeren waardoor Davids genoodzaakt wordt om een overtreding te maken.
Neem de 2e gele kaart, die penalty. Davids staat op de plek van de linksback. Waar was die?
quote:Klaverjassen
Op vrijdag 12 september 2003 09:53 schreef Barca het volgende:Maar ... en dar ben je het mee eens, ik vind 't niet eerlijk om Davids u als nationale pispaal te zien. Er staan 11 miljonairs binnen de lijnen namens Nederland. Daarvan zijn er zeker 5 veldspelers die hun taak niet goed uitvoeren waardoor Davids genoodzaakt wordt om een overtreding te maken.
Neem de 2e gele kaart, die penalty. Davids staat op de plek van de linksback. Waar was die?
quote:
Op donderdag 11 september 2003 17:53 schreef kamagurka het volgende:[..]
Donder zelf op! Ga maar lekker de grote held van de rode kaarten zitten aanbidden op je kamertje.
[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 12-09-2003 17:17]
quote:Nee, dit is te makkelijk. Bij de strafschop was dit zo, maar in die andere gevallen was het een kwestie van verkeerde agressie.
Dat Edje een paar (stevige) overtredingen maakt in korte tijd is op zijn zachtst gezegd niet slim, maar ... waarom moet 'ie ze maken? Omdat andere spelers hun taken niet uitvoeren. Niet fel genoeg in de duels, verkeerd dekken, enz. Davids is het slachtoffer van een collectieve wanprestatie en daarom nu de nationale pispaal.
quote:Ik zeg toch: hij maakt domme overtredingen. Maar hij moet ze maken. Iemand anders voert zijn taak niet uit.
Op vrijdag 12 september 2003 19:15 schreef methodmich het volgende:[..]
Nee, dit is te makkelijk. Bij de strafschop was dit zo, maar in die andere gevallen was het een kwestie van verkeerde agressie.
quote:Niet elke overtreding is een correctie van verzuim bij een medespeler. Zeker de positie waarop Davids de eerste 2 overtredingen maakte gaven geen aanleiding om dit zo te stellen. Die fouten, als ze er al waren, hadden nog makkelijk in een later stadium en anders gecorrigeerd kunnen worden.
Op vrijdag 12 september 2003 21:12 schreef Barca het volgende:[..]
Ik zeg toch: hij maakt domme overtredingen. Maar hij moet ze maken. Iemand anders voert zijn taak niet uit.
quote:En juist op de strafschop werd hij afgerkend. De spelers zelf hadden het trouwens niet veel over Davids, maar vooral over Van Nistelrooy
Op vrijdag 12 september 2003 19:15 schreef methodmich het volgende:Nee, dit is te makkelijk. Bij de strafschop was dit zo, maar in die andere gevallen was het een kwestie van verkeerde agressie.
quote:Ik zie het anders. Bovendien ... als je wacht is de spelbouw van de tegenstander verder gevorderd. Laat je je man lopen krijgt de tegenstander dichter bij jouw doel een man meer situatie. Anders oplossen? Misschien iets minder stevig (minder gehaast, en daarom beter uitgevoerd), maar dan zou een andere speler het moeten doen en dat zou niet gebeurd zijn. Het Nederlands elftal bestaat namelijk vooral uit mietjes i.p.v. voetballers.
Op zaterdag 13 september 2003 11:12 schreef methodmich het volgende:[..]
Niet elke overtreding is een correctie van verzuim bij een medespeler. Zeker de positie waarop Davids de eerste 2 overtredingen maakte gaven geen aanleiding om dit zo te stellen. Die fouten, als ze er al waren, hadden nog makkelijk in een later stadium en anders gecorrigeerd kunnen worden.
quote:Ja, belachelijk. Voorop gesteld: als je afspreekt om je als team op een bepaalde manier te gedragen dan geldt dit voor iedereen. En, ik heb altijd geleerd "aan de beheersing herkent men de klasse", dus iemand die goed is, is pas echt groots als 'ie zich als een topper weet te gedragen. Maar, dit Nederlands elftal is een slappe hap. Gezelligheid is belangrijker dan winnen. Iedereen berust in de slechte coaching van Dick en Wim. Vol trots spelen ze de rol van nationale schandknaapjes.
Op zaterdag 13 september 2003 11:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En juist op de strafschop werd hij afgerkend. De spelers zelf hadden het trouwens niet veel over Davids, maar vooral over Van Nistelrooy
quote:Waarom lig je dan in godsnaam Davids te verdedigen, want dit gaat dus ook voor hem op.
Op zaterdag 13 september 2003 16:42 schreef Barca het volgende:[..]
Ja, belachelijk. Voorop gesteld: als je afspreekt om je als team op een bepaalde manier te gedragen dan geldt dit voor iedereen. En, ik heb altijd geleerd "aan de beheersing herkent men de klasse", dus iemand die goed is, is pas echt groots als 'ie zich als een topper weet te gedragen.
quote:Bij mijn weten wist Davids zich in die wedstrijd wel te gedragen. Alleen waren zijn tackles onnauwkeurig.
Op zaterdag 13 september 2003 16:45 schreef zjroentje het volgende:[..]
Waarom lig je dan in godsnaam Davids te verdedigen, want dit gaat dus ook voor hem op.
Davids gedroeg zich slecht tijdens het ek 1996. Hij had alle redenen om pissed te zijn, maar hij had het niet zo moeten spelen. Eerst je frustratie in de groep gooien, daarna het kamp verlaten.
Is dichtquote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:05 schreef ASSpirine het volgende:
[EK04 in VBL] Edgar Davids deugt niet.
someone needs glassesquote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:07 schreef golfer het volgende:
En deze is nog open.
Volgens mij hebben de meeste andere spelers ook zoiets van 'zucht... nouja moet van de pr-voorlichter' ofzo.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:09 schreef ASSpirine het volgende:
het valt me ook op dat hij bij studio sportzomer ook nooit bij de bus blijft staan om te praten met jack Spijkerman, of Harry...
Succes er mee.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:07 schreef golfer het volgende:
En deze is nog open.
Zo hoort het dus, hulde Edgar. Laat anderen maar lollig doen tegen de pers, Edgar houdt zich bezig met belangrijke zaken.quote:Davids las medespelers de les
door Marcel van der Kraan
BRAGA - Edgar Davids heeft de spelers van het Nederlands elftal na de verloren wedstrijd tegen Tsjechië in de kleedkamer van het stadion in Aveiro de huid vol gescholden. Davids was woedend en zocht de confrontatie met zijn medespelers. De reden daarvoor was dat hij hun tirades over de verkeerde wissel van Dick Advocaat zat was.
In Aveiro zochten de Oranje-internationals boos en gefrustreerd de kleedkamer op. Ze namen, met uitzondering van de wisselspelers Rafael van der Vaart en Ronald Waterreus, niet eens de moeite om de bijna 25.000 Nederlandse fans te bedanken. In de catacomben van het stadion kwamen de emoties en teleurstelling bij de spelers naar buiten.
Daar is niets mis mee. Bij grote wedstrijden, waarin enorme belangen op het spel staan, is een ontlading niet ongewoon. Maar in de ogen van Davids was de massale aanval van zijn medespelers op de bondscoach totaal niet op zijn plaats. De man die aan Nederlandse kant veruit de beste speler was, vond dat de Oranje-internationals vooral bij zichzelf te rade moesten gaan.
In plaats van te zeuren over de verkeerde wissel van Dick Advocaat moesten de spelers inzien wat ze tegen de Tsjechen zelf allemaal fout hadden gedaan. Een deel van de technische staf was aanwezig bij de keiharde les die Davids aan zijn medespelers gaf. Men stond versteld van de professionaliteit en het leiderschap dat Davids in de kleedkamer toonde.
De actie van Davids was een even zeldzame als opmerkelijke steunbetuiging aan Advocaat in een periode dat er van alle kanten op de bondscoach wordt geschoten. Opmerkelijk ook omdat juist Davids in de wedstrijd daarvoor, tegen Duitsland, door Advocaat van het veld was gehaald. Hij werd in de rust van Oranjes eerste optreden in Portugal vervangen door Wesley Sneijder.
Davids was niet gelukkig met die beslissing van Advocaat. In de dagen erna kreeg hij uitleg van de technische staf over de tactische omzettingen in het elftal en over het feit dat hij was geslachtofferd. Davids toonde begrip en speelde vervolgens tegen de Tsjechen zijn beste wedstrijd sinds jaren.
Persconferenties vormen niet zijn grootste hobby, maar toch nam Davids maandagmiddag plaats in een rijtje met Arjen Robben, Giovanni van Bronckhorst en Philip Cocu. Hij zat er, maar was het minst spraakzaam van allemaal. Zijn twee meest opmerkelijke uitspraken gingen over de bondscoach en de spelersgroep. Halverwege de persconferentie zei hij: „Ik hoop dat er frustratie zit in de groep. Die mag er dan tegen Letland uitkomen.“ En over Advocaat: „We vormen een geheel. De bondscoach is ook onderdeel van het geheel. Als we verliezen is het wel erg makkelijk om alles op hem af te schuiven.“
Die woorden zijn nu in een beter perspectief te plaatsen. De pitbull Davids is het misschien niet altijd eens met de straatvechter Advocaat, maar hij heeft wel een ongekend respect voor de geestdrift en het werk van zijn coach.
Advocaat wist binnen een paar uur na de wedstrijd via de rest van zijn staf hoe Davids zijn medespelers de les had gelezen. Wie Wim van Hanegem 48 uur later hoorde vertellen dat de spelers van het Nederlands elftal overschat worden, wist dat de Kromme ook op het spoor van de boze middenvelder zit.
Oranje mist al een paar jaar een nieuwe leider. Davids wil buiten het veld (bij de pers) die rol niet op zich nemen. Binnen de groep schroomt hij echter niet zich te laten gelden. De vorige keer dat hij zo te keer ging in de kleedkamer was bij de interland Oostenrijk-Nederland. In Wenen kwam het toen tot een keiharde botsing met Mark van Bommel, die het waagde om Davids te bekritiseren over tactische fouten. Advocaat liet Davids toen niet vallen. Hoewel hij de manier waarop hij ruzie maakte niet goedkeurde, liet hij later duidelijk merken dat hij aan de kant van Davids stond. GPD
Davids voor bondscoach!quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Edgar deugt zeker
[..]
Zo hoort het dus, hulde Edgar. Laat anderen maar lollig doen tegen de pers, Edgar houdt zich bezig met belangrijke zaken.
Ik had nooit gedacht dat het zo'n kwebbelaar was, die Edgar Davids zeker na die beschamende persconferentie in Portugal. Maar in dit stukje komt ie erg goed en eerlijk (wtf zijn Bouhlarouz en Kromkampquote:Davids gelooft in vernieuwd Oranje
Uitgegeven: 6 september 2004 15:33
KATWIJK - Het partijspelletje is nog geen vijf minuten oud of Edgar Davids loopt druk gebarend naar Khalid Bouhlarouz. Met stem en handen legt de middenvelder uit hoe de kersverse international wel had moeten handelen. De jongste aanwinst van HSV knikt begrijpend en loopt na de training nog even naar Davids toe. De middenvelder van Internazionale lacht en nodigt de verdediger uit voor een partijtje 'panna'. Een minuutje of drie later gaat de bal bij Bouhlarouz door de benen.
"Of ik wel eens van hem had gehoord", herhaalt Davids de vraag. "Ik kan wel bijdehand zeggen dat ik hem al kende maar dat zou echt nergens op slaan. Nee, ik had nog nooit van hem gehoord. Dat geldt ook overigens ook voor Kromkamp. Ik kijk niet veel tv. Weet je nog? Sportverslagen in kranten lees ik al helemaal weinig. Maar hij is heel enthousiast en gretig, net zoals de meeste nieuwe jongens. Dat mag ik wel."
Aanvoerder
Davids, op het EK van 1996 nog door bondscoach Hiddink op het vliegtuig gezet, is onder Van Basten aanvoerder van Oranje. De opvolger van Frank de Boer beschouwt zijn nieuwe functie als een grote eer. "Dat vond ik spelen in z'n mooie kleur al. En nu ben ik nog aanvoerder ook. Wat er voor mij verandert? Ik ben het verlengstuk van de trainer in het veld. Zo zeggen ze dat toch altijd zo mooi."
"Ik denk dat ik vaker mijn verantwoordelijkheid moet nemen. Het is in ieder geval niet zo dat ik mij constant met de nieuwelingen ga bemoeien. Die moeten hun weg zelf maar vinden. Dat moest ik vroeger ook bij Ajax."
Bedenktijd
Voordat Davids de aanvoerdersband accepteerde, vroeg hij nog even bedenktijd aan Van Basten. "Ik wilde even goed nadenken wat er voor me zou veranderen. Met jullie van de pers sprak ik al. Dat zal nu nog iets vaker gebeuren. Daarbij stond het voor mij na het EK nog niet vast dat ik verder ging in Oranje. Belangrijke jongens stopten. Ik heb een weekje nagedacht, ben toen op vakantie gegaan en heb weer nagedacht. Toen was ik er uit. Ik wil nog graag voor Oranje spelen."
Net als Van Basten ziet ook Davids toekomst in de huidige groep van internationals van wie vijf spelers nog op hun vierde interland wachten. Slechts vijf voetballers droegen meer dan dertig keer het oranje shirt. "Het belangrijkste voor mij is dat iedereen heel fanatiek is. Er wordt ook veel gelachen."
"Ik begrijp dat je daar weinig aan hebt wanneer we van Tsjechië verliezen. Maar ik proef wel iets van dat sfeertje in de aanloop van het WK in 1998. Toen voelde het ook zo en speelden we vervolgens een prachtig WK. Daar speelden we pas mooi voetbal. Ik ben bij oranje gebleven omdat ik vertrouwen in deze groep heb."
Selectie
Voorlopig vertoont de selectie van Van Basten meer overeenkomsten met het keurkorps dat vier jaar geleden onder Louis van Gaal aan een uiteindelijk mislukte WK-kwalificatie begon. Oranje telt net als toen veel geblesseerden en nieuwelingen. Ook nu wacht al in de eerste groepswedstrijd een zware tegenstander.
"Ja, ik ken de situatie van vier jaar geleden nog. Maar zo denk ik niet. Ik ga niet van het negatieve uit. Daarbij mist Tsjechië als ik het goed heb ook Nedved, Galasek, Poborsky en Smicer. Ik denk dus dat we gaan winnen. Ik vind dat Van Basten goed en gedurfd bezig is. Ik voetbal graag met buitenspelers en als je met drie verdedigers kan spelen, moet je dat doen."
"Of hij niet beter Seedorf en Kluivert had moeten oproepen? Tsja, de ene was lang geblesseerd de andere speelde niet. Van Basten heeft anders besloten. Ik heb die jongens ook niet meteen gebeld. Ook niet als aanvoerder. Zij lopen al zolang mee en weten echt wel met een teleurstelling om te gaan. En geloof me, die komen weer terug hoor."
Beetje vreemd is het wel, maar als hij verder nooit meer in Nederland komt, tja, dan kan ik het me voorstellen.quote:Op maandag 6 september 2004 20:06 schreef gras het volgende:
Wat een schandaal, Edgar kende z'n eigen ploeggenoten niet eens! Zelfs Andy van der Meijde wist het zo bont nog niet te maken.
Vanaf nu is het gewoon zijn taak om met de scheidsrechter te gaan pratenquote:Op maandag 6 september 2004 19:23 schreef methodmich het volgende:
En een aanvoerder mag meer van de arbitrage, dat kan een voordeel zijn.
Zo gek vind ik dat niet. Dat iemand die al jaren in Zuid-Europa speelt een gemiddelde verdediger van RKC niet kent kan ik goed begrijpen.quote:Op maandag 6 september 2004 20:06 schreef gras het volgende:
Wat een schandaal, Edgar kende z'n eigen ploeggenoten niet eens! Zelfs Andy van der Meijde wist het zo bont nog niet te maken.
Ik dacht dat MM geheime informatie had ingewonnen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:39 schreef MaxPower het volgende:
Wat was dat nu voor raar mailtje in Voetbal Insite, dat Edje linksbuiten zou spelen??
Stam natuurlijkquote:Op zondag 28 januari 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
De nieuwe verlosser. Wie wordt er aanvoerder, hij of Stam?
+Gabriquote:Op zondag 4 februari 2007 16:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Davids liet Sneijder optimaal renderen.
quote:Op zondag 4 februari 2007 16:51 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Quote van de dag: "Ach jongetjes willen zich ook bewijzen"![]()
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Slechtste man op het veld vandaag volgens mij, nog slechter dan Greene enzo
Miste duidelijk wedstrijdritme..
Maak er dan een remix ofzo van, dit is gewoon het nummerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:58 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=blmgNWIjVAw
Ja maar past wel bij Edjequote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maak er dan een remix ofzo van, dit is gewoon het nummer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |