quote:Jim had tijdens Idols een bereik van 10 noten Hind van 11 en Yuli en Zosja 13 de andere zaten gelijk aan de 10 of eronder.
Op woensdag 10 september 2003 23:29 schreef MSXUser het volgende:[..]
Reken wel dat Idols nu nog steeds 'vers' is en de hype is nog niet voorbij. Het zal mij benieuwen wat er over een half jaar van deze 'ster' over is. Waarschijnlijk zal Jim het nog moeilijk gaan krijgen nu Idols2 voor de deur staat.
De stem van Jim vind ik eigenlijk helemaal niets. Hij kan noten best zuiver aanslaan, maar het bereik is knudde.
quote:Kan je niet over oordelen je hebt hem na Idols niet meer live gezien en waarschijnlijk heb je zijn CD ook niet.
Daarnaast vind ik er totaal geen gevoel inzitten. Ik vergelijk het een beetje met een pianist die exact speelt wat er in het boekje staat en één die improviseert. Jim behoort naar mijn mening meer tot de eerste categorie. Het is natuurlijk waarschijnlijk dat 'm wordt opgelegd om op die manier te zingen, kan ook zijn dat het nu eenmaal niet anders is.
quote:Dat is voor iedere nieuwe artiest.
Zoals gezegd... ik wil het wel eens zien als de hype is uitgewerkt.
Maarre die Jim die mag van mij deze kans niet laten gaan, ik wens hem dan ook veel succes, ook al ben ik nou niet direct fan van zijn muziek (lees: Zangkwaliteiten)
Mag dit?
quote:Jim heeft veel medestanders en hoe meer medestanders hoe meer tegenstanders. Dat is wel een goede basis voor langdurig succes.
Op donderdag 11 september 2003 08:15 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denkd at Jim het een jaartje hooguit 2 in de schijnwerpers volhoudt.
RHENEN - Jim, Jamai, Dewi, Hind en nog een paar Idols treden 20 en 21 september op in het Rhenense Ouwehands Dierenpark. Onder de noemer 'Idols in het wild', komen de sterren in de dierentuin zingen.
Zaterdag zullen Jamai, Bas, Joël en Dewi optreden. Zondag is het de beurt aan Marieke, Hind en Jim.
Met deze laatste twee heeft Rhenen al kennis gemaakt. Een optreden van de nummer twee van het succesvolle tv-programma Idols tijdens de Rhenense Rijnweek leverde taferelen op die aan de Doe Maar-gekte van de jaren 0 deden denken. Jim moest met hulp van politie te paard worden ontzet, om niet belaagd te worden door een schare gillende meisjes. Omdat het optreden van Jim zo aansloeg, besloten de organisatoren van de Rijnweek toen ook Hind naar Rhenen te halen.
Kaarten voor het festijn, inclusief een bezoek aan het dierenpark, kosten 15,50 euro of 12,50 voor kinderen tot negen jaar. Kaarten voor beide dagen kosten 25 euro. De optredens worden beide dagen van elf tot vier uur gehouden.
Bron: de Gelderlander
quote:En daar ben ik blij om.
Op donderdag 11 september 2003 11:41 schreef skiczukie het volgende:[..]
Toch wel.. Hij is gaan zingen..
En er komt nog meer.
Effe internet afgstruind en je vind van alles en nog wat.
Dit komt van het Baantjerforum
quote:
Ik wist 27 juli al dat Jim in Baantjer ging spelen.Hij was ook aanwezig toen ik moest opdraven om het script voor de Cock en de moord op Elvis door te lezen.
Ik weet niet of ik het goed opgevangen heb. Maar het zou eventueel kunnen zijn dat hij in die aflevering zit, hoewel ik in het script daar niets over gelezen had.
Ik weet wel dat hij het irritante zoontje van een of andere vader moet spelen.
En dat hij er een bak geld voor krijgt.Het grappige was dat ik eerst niet wist dat die jonge knul die er stond Jim was. LOL
(Ik heb geen idols gekeken).Later heb ik met zijn vader gesproken en ving ik uit het gesprek op dat het Jim was. Hun acties zijn er op gericht om momenteel wat geld te vergaren en op de bank te zetten dan heeft ie dat.
Het schijnt dat je heel veel moet betalen om hem te krijgen.
Ze hadden Jim een rol in Onderweg naar morgen ofzo aangeboden. Maar boden niet genoeg en daar moest ie dan 3 dagen per week voor oefenen. En hij mag maar 3 dagen in de week werken omdat ie nog 16 is.Jim schijnt overvallen te zijn door de fans etc. En wel eens briefjes te hebben ontvangen van boze meisjes omdat ie met die andere meid zou gaan. Volgens die vader is er niets tussen Dewi (heet ze geloof ik) en Jim.
Als die vader dat zo in een gesprek met (diegene die de assistente is en nieuw is dit seizoen) zegt dan zal dat wel waar zijn.Was wel interessant om erbij te staan en wat dingen te horen.
quote:Ja, maar de titel idool verdient hij niet
Op woensdag 10 september 2003 20:00 schreef Seborik het volgende:[..]
Ongeacht de vaardigheden is hij dus wel een artiest te noemen.
quote:Zodra er fans vlauwvallen en gillen als hij voorbijkomt.... volgens mij ben je dan wel een idool.
Op donderdag 11 september 2003 13:37 schreef ramsesii het volgende:[..]
Ja, maar de titel idool verdient hij niet
Donderdag 11 september is er vanaf 17.00 uur een avonvullend programma in de nabijheid van The Basket, met een optreden van Jim rond 17.30 uur. De muziek wordt verzorgd door DJ Rick van uitgaanscentrum Brothers in Bunnik.
- Man bijt hond - ned1 (www.manbijthond.nl - filmpje)
- Buya - ned3
- Go dance - nickelodeon
Hij weet lekker in de picture te blijven. Zijn performance wordt steeds beter, zelfs Tell her in Tell her weet hij nog steeds variatie in te brengen, al vindt hij het zelf ook geen super nummer. Ook in interviews wordt hij steeds beter. Die Jim die komt er wel volgens mij!
Zal mij benieuwen of we nog wat van Jim zien bij de launch party van Sterrenbeurs. Hij houdt wel van een feestje volgens mij.
quote:En ik was erbij (tsja het was op 3 minuten lopen vanaf de faculteit).
Op donderdag 11 september 2003 16:16 schreef marky het volgende:
THE BASKET (UTRECHT) - OPTREDEN JIM IN DE UITHOFDonderdag 11 september is er vanaf 17.00 uur een avonvullend programma in de nabijheid van The Basket, met een optreden van Jim rond 17.30 uur. De muziek wordt verzorgd door DJ Rick van uitgaanscentrum Brothers in Bunnik.
Niet dat onze groep zo'n Jim fanbase is, nee het was meer 'leedvermaak'. En wat dat betreft werden we niet teleurgesteld.
Het podium (een aanhangwagen) was nog kleiner dan de bijbehorende friettent, er waren maar max. 20 'echte fans' en de organisatie had de aantrekkingskracht van Jim danig overschat.
ER was 'ruimte' voor nou... 500 man, misschien wel meer. Maar ik denk dat er zo'n 50-80 studenten stonden en 20 fans. Het overgrote deel van het publiek stond gewoon 'aapjes te kijken'.
Na 3 nummers zijn we vertrokken, helaas kon Jim ons niet boeien.
quote:Ik snap ook niet dat ze hem daar en op dat tijdstip neer hebben gezet en erg veel reclame is er ook niet voor gemaakt. Je bent natuurlijk ook niet zijn doelgroep.
Op zaterdag 13 september 2003 22:22 schreef Keroppi het volgende:[..]
En ik was erbij (tsja het was op 3 minuten lopen vanaf de faculteit).
Niet dat onze groep zo'n Jim fanbase is, nee het was meer 'leedvermaak'. En wat dat betreft werden we niet teleurgesteld.
Het podium (een aanhangwagen) was nog kleiner dan de bijbehorende friettent, er waren maar max. 20 'echte fans' en de organisatie had de aantrekkingskracht van Jim danig overschat.
ER was 'ruimte' voor nou... 500 man, misschien wel meer. Maar ik denk dat er zo'n 50-80 studenten stonden en 20 fans. Het overgrote deel van het publiek stond gewoon 'aapjes te kijken'.
Na 3 nummers zijn we vertrokken, helaas kon Jim ons niet boeien.
De koersen van de bn'ers
14 september 2003
Een aantal bn'ers start op de Sterrenbeurs met de hoogste koers van 25 punten. Die hebben de meeste stemmen gekregen.
De namen van de sterren met een koers van 25 punten (op alfabetische volgorde): Albert Verlinde, André Hazes, André van Duin, Angela Groothuizen, Angela Schijf, Anouk, Aukje van Ginneken, Bas Muijs, Bastiaan Ragas, Beau van Erven Dorens, Bridget Maasland, Carlo Boszhard, Chantal Janzen, Daniëlle Overgaag, Daphne Deckers, Dewi, DJ Tiësto, Edwin Evers, Emile Ratelband, Frans Bauer, Froukje de Both, Gordon, Irene Moors, Jim, Katja Schuurman, Linda de Mol, Marco Borsato, Sylvie Meis, Wendy van Dijk, Yvon Jaspers.
De startkoersen van de bn'ers zijn 10, 15, 20 of 25 punten.
quote:en nu in fatsoenlijk Nederlands?
Op dinsdag 16 september 2003 20:00 schreef jimgeiler het volgende:
nou ga ik is ff commentaar geven haha: nou jim is ten eerste superknapO-) en vet lekker...oojah das hetzelfde8)7 ennuh hij zingt ook best wel goed hoor...moeje naar she cries a rainbow luistren dan denk je...he is dit jim men:) en ik vind dat zijn minillok a like ook een schatjuh is^O^ nou dat was mijn commentaar
Ik vind dat Jim echt ff wat zanglessen moet gaan nemen, want ik val gewoon bijna in slaap als ik langer dan 5 minuten naar zn liedjes luister, en daarbij zijn de nummers gewoon zo onorigineel! maar jah dat over de muziek kwaliteit, jim zelf lijkt me een erg lieve jongen en tjah het is duidelijk dat hij de looks heeft
quote:Aha wie geeft jou in godsnaam die cd.
Op dinsdag 16 september 2003 21:17 schreef buzzer het volgende:
Ik heb de cedee gekregen. Sorry dat alleen het woord bagger me te binnen schiet. Het doet me sterk denken aan Rick Ashley. Goedkope commerciele rotzooi, met een vreselijke uitspraak. Leuk voor meisjes van 13
Wees eens wat specifieker en welke woorden spreekt hij volgens jou niet goed uit en wat is doorgaans jou muzieksmaak?
Maargoed. Volgende punt. Aangezien er hier altijd op het forum wordt gekotst op de radio stations het volgende
quote:Dit gaat niet over Jim maar wel over het beleid van de radiostations. Jim zijn laatste single is ook amper gedraaid op 538 en andere zenders. Dat terwijl het nummer van Jim wel in de hoogste regionen van de charts prijkte. Het is duidelijk beleid van de stations om vooral nederlandse artiesten (Justin Timberlake, Robby Wlliams etc worden wel gedraaid) te weigeren te draaien zodra ze een idols/boyband imago hebben. Dan doet het er blijkbaar niet toe of een nummer hoog of laag in de charts staat.
I'm not sorry loopt niet goed
Charly Luske: Mijn single
krijgt geen eerlijke kans
door Mariët Oosterwijk
AMSTERDAM - Op 18 augustus kwam de eerste solo-single uit van Charly Luske. Op de vraag hoe het de eerste weken met de single is gegaan, antwoordt de sympathieke acteur/zanger/songwriter verrassend openhartig: "Nee, het eerste nummer van mijn debuutalbum is eigenlijk niet zo best ontvangen."Charly schreef het nummer I'm not sorry zelf. "Wat ik niet had verwacht is dat ik last zou krijgen van mijn boyband-imago (Luske zong in de jongensbands Velvet, X Marks the Spot en Boyband). Daardoor word ik geschaard onder de mensen van Idols, en dat vind ik niet helemaal juist. Radio 538 heeft het letterlijk tegen mij gezegd: 'Sorry, je imago is te boybanderig'. Belachelijk toch! Dat imago blijkbaar boven muziek gaat!"
Clip
"Als dit nummer gewoon te horen zou zijn, en vervolgens wordt 'afgeschoten'... Prima! Maar ik krijg niet eens een kans! Moet ik wel toegeven: het gaat niet erg goed in de platenbusiness. Eigenlijk is het een vicieuze cirkel die ik niet weet te doorbreken: Platenzaken bestellen mij niet, omdat ik niet op de radio te horen ben, en dus is mijn single ook bijna nergens te verkrijgen..!"
Bron: Telegraaf
quote:Eigenlijk is dat dus een beetje dezelfde klacht die Nederlandstalige artiesten vaak uiten. En dan bedoel ik dus die in het genre Frans Bauer en niet Acda & de Munnik of zo. Die worden over het algemeen ook niet gedraaid op de landelijke radiostations (behalve door de TROS), terwijl er zich toch een groot aantal liefhebbers van deze muziek in den lande bevinden.
Op vrijdag 19 september 2003 08:45 schreef marky het volgende:
Het is duidelijk beleid van de stations om vooral nederlandse artiesten (Justin Timberlake, Robby Wlliams etc worden wel gedraaid) te weigeren te draaien zodra ze een idols/boyband imago hebben. Dan doet het er blijkbaar niet toe of een nummer hoog of laag in de charts staat.
Kijk, zelf ben ik daar ook niet echt rouwig om, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de artiesten in kwestie frustrerend is. Maar ja, probleem is natuurlijk dat je radiostations niet kunt verplichten jouw plaat te draaien. Ja, als een plaat in de hitlijst staat zullen ze hem 1x in de week in dat programma draaien (bestaat toch nog wel, de Top 40 op de radio?), al kan ik me herinneren dat Felix Meurders ooit geweigerd heeft een nummer van de Slijpers te draaien terwijl die in de Nationale Hitparade stond.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-09-2003 10:43]
quote:Alles draait dus om de willekeur van de radiostations die draaien dus niet wat het publiek wil horen. Ze draaien zoveel mogelijk wat ze zelf volgens mij graag willen draaien of waar ze het meeste geld van krijgen.
Op vrijdag 19 september 2003 10:24 schreef Jane het volgende:[..]
Eigenlijk is dat dus een beetje dezelfde klacht die Nederlandstalge artiesten vaak uiten. En dan bedoel ik dus die in het genre Frans Bauer en niet Acda & de Munnik of zo. Die worden over het algemeen ook niet gedraaid op de landelijke radiostations (behalve door de TROS), terwijl er zich toch een groot aantal liefhebbers van deze muziek in den lande bevinden.
quote:Acda en de Munnink wordt nog wel op radio twee gedraaid.
Kijk, zelf ben ik daar ook niet echt rouwig om, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor de artiesten in kwestie frustrerend is. Maar ja, probleem is natuurlijk dat je radiostations niet kunt verplichten jouw plaat te draaien. Ja, als een plaat in de hitlijst staat zullen ze hem 1x in de week in dat programma draaien (bestaat toch nog wel, de Top 40 op de radio?), al kan ik me herinneren dat Felix Meurders ooit geweigerd heeft een nummer van de Slijpers te draaien terwijl die in de Nationale Hitparade stond.
Dan nog draaien ze Bauer niet daar wordt dan snel even een stukje van gedraaid. Het zou een gat in de markt zijn als er weer een station kwam dat de nederlandse zangers en zangeressen zou draaien zonder voorkeur.
Vooral een station als BNN wat er zgn voor de jeugd is zou je mogen verwachten dat ze meer muziek zouden draaien dat voor de jeugd is.
quote:Ik zei het misschien niet zo duidelijk, maar dat bedoelde ik ook te zeggen.
Op vrijdag 19 september 2003 10:32 schreef marky het volgende:Acda en de Munnink wordt nog wel op radio twee gedraaid.
Geen idee eigenlijk waardoor de muziekkeus op een zender als 3FM wordt bepaald. Niet meer door de DJ's iig. Je zou zeggen dat het voor de stations het gunstigst is om muziek te draaien die de luisteraars aan ze bindt.
Ik denk dat hier een beetje het principe van de grootste gemene deler geldt. Daarmee bedoel ik dat de programmering er vooral op gericht is geen luisteraars weg te jagen. Voor veel mensen is de radio toch een soort muzikaal behang en maakt het niet veel uit wát er precies gedraaid wordt, zolang het maar niet teveel irriteert. Als je het voorbeeld van Frans Bauer en consorten erbij neemt:
Fans van die muziek gaan waarschijnlijk wel naar jouw station luisteren als je het vaak draait, maar als je daarmee je andere luisteraars wegjaagt, dan ben je er per saldo op achteruit gegaan.
Volgens mij wordt er best research gedaan op dit gebied. Een paar jaar geleden heb ik nog eens meegedaan met een telefonisch onderzoek t.b.v. radiostations. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er werd gevraagd wat mijn favoriete radiostations waren en vervolgens moest ik van een stuk of 20 (dacht ik) fragmenten zeggen in welke mate ik het kende en of ik vond dat ik het te vaak, genoeg of te weinig op de radio hoorde, naar mijn smaak.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-09-2003 10:55]
Ik vraag me overigens wel af waarom een Timberlake wel en een Robbie Williams en een Jamai of Jim of Luske niet?? Kwaliteitsverschil is er niet (blaatschapen die nu weer gaan lopen janken dat Jim of Jamai niet kan zingen kom maar weer op).
quote:Hoezo? Die redenering kan ik niet helemaal volgen.
Op vrijdag 19 september 2003 11:17 schreef marky het volgende:
Dan zijn de radiostations dus eigenlijka leen nog maar gericht op de categorie 35+.
Een radiostation waar muziek gedraaid wordt richt zich natuurlijk altijd op een bepaalde doelgroep. En dat kan dan op genre gebaseerd zijn, maar ook op leeftijdscategorie. In het algemeen zijn bijvoorbeeld 3FM en 538 natuurlijk op een jonger publiek gericht dan bijvoorbeeld Radio 2, terwijl op al die zenders muziek gedraaid wordt die valt in de categorie 'popmuziek' in de breedste zin van het woord. Maar binnen die doelgroep proberen ze dan het grootst mogelijke percentage luisteraars aan zich te binden.
quote:Ik weet het natuurlijk ook niet, maar waarschijnlijk omdat ze denken, of (uit onderzoek) is gebleken dat die muziek meer mensen aanspreekt. Dat zeg ik niet om welke artiest dan ook af te kraken, maar radiozenders zijn constant bezig met hun aandeel in de luistermarkt, dus je kunt bijna geen andere conclusie trekken.
Op vrijdag 19 september 2003 11:17 schreef marky het volgende:
Ik vraag me overigens wel af waarom een Timberlake wel en een Robbie Williams en een Jamai of Jim of Luske niet??
Als ik het op mezelf betrek: Ik ben een grote fan van Radio 2. De muziek op die zender spreekt me zeer aan. Niet dat ik natuurlijk elk nummer goed vind, maar zo over een hele dag bekeken vind ik de muziek 'goed'. Alleen tussen 9 en 12, bij de Gouden Uren van de Tros, komen er elke dag wel een paar Hollandse Hits voorbij die ik walgelijk vind. Omdat het tot die paar nummers, in die paar uur beperkt blijft, zal dat mij er niet toe bewegen om naar een andere zender over te stappen. Maar gooien ze het beleid om en hoor ik straks elk uur zo'n nummer voorbij komen, ja, dan wordt het een ander verhaal. En zo zal dat waarschijnlijk voor meer mensen gelden. En er zal best onderzoek zijn gedaan waaruit blijkt dat het aantal luisteraars dat ze met zo'n beleid winnen kleiner is dan het aantal dat ze verliezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 19-09-2003 11:38]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |