quote:Misschien is dit wel een goede kandidaat. Moet je haar dan niet op de lijst zetten omdat ze een Marijnissen is?
Op woensdag 10 september 2003 18:04 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bijna alle andere partijen kijken wie de beste kandidaten zijn en stellen dan zo'n lijst samen.
Een 17 jarige op zo'n lijst plaatsen in navolging van een hele reeks andere Marijnissen doet echter eerder vermoeden dat naast kwaliteiten ook familibanden een rol spelen bij de SP in Oss.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2003 18:05]
quote:Dat concludeer jij nadat je gelezen hebt dat het meisje Marijnissen heet. Als ze Krankjores had geheten van haar achternaam had je het volkomen legitiem gevonden.
Op woensdag 10 september 2003 18:04 schreef Tikorev het volgende:
Een 17 jarige op zo'n lijst plaatsen in navolging van een hele reeks andere Marijnissen doet echter eerder vermoeden dat naast kwaliteiten ook familibanden een rol spelen bij de SP in Oss.
[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 10-09-2003 18:05]
quote:Raadsleden van een gemeente als Oss verdienen niet meer dan zo'n 15.000 a 20.000 euro per jaar. Misschien nog wel minder. Bruto overigens. Wat Lilian Marijnissen als SP-er overigens weer in de partijkas dient te storten.
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Woohoo, die heeft het ook goed bekeken ja. Die gaat op onze kosten een beetje slap ouwehoeren. Zal iig wel spoedig ook boven de ¤ 100.000 per jaar worden...
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2003 18:07]
quote:Zo'n achternaam doet menig links hart sneller kloppen.
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef tvlxd het volgende:
Maar, uhm, zij was dus de enige kandidaat? Immers, volgens Tikorev was men praktisch gedwongen haar te kiezen, als ik het zo lees.
De rechter
Maaruh ik vind 't best een goede zaak.Go Lilian!
quote:de beste kanidaten worden vooraan de lijst gezet
Op woensdag 10 september 2003 18:04 schreef Tikorev het volgende:[..]
Bijna alle andere partijen kijken wie de beste kandidaten zijn en stellen dan zo'n lijst samen.
quote:De linker is haar moeder.
Op woensdag 10 september 2003 18:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Nou lelijk is ze niet hoor.De rechter
Maaruh ik vind 't best een goede zaak.Go Lilian!
quote:Dan was de verdenking van vriendjesfamiliepolitiek inderdaad een stuk minder geweest....
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef onanymous het volgende:[..]
Als ze Krankjores had geheten van haar achternaam had je het volkomen legitiem gevonden.
quote:Ze is op de kieslijst op een onverkiesbare plaats gezet zo las ik eerder hier. Vervolgens waren 550 mensen van mening dat ze wel in de raad moest gaan zitten en gebeurde dat dus door middel van voorkeursstemmen. Zoals het altijd gaat als iemand in de raad belandt. Het bijzondere in haar geval was alleen dat ze nog geen 18 was toen de raadsperiode inging en dus moest iemand haar functie tijdelijk waarnemen.
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef tvlxd het volgende:
Maar, uhm, zij was dus de enige kandidaat? Immers, volgens Tikorev was men praktisch gedwongen haar te kiezen, als ik het zo lees.
quote:Piet Hein Donner. Nog zo eentje. En niet alleen zijn vader, maar ook zijn opa was politiek actief.
Op woensdag 10 september 2003 17:55 schreef SCH het volgende:
Ooit iemand gehoord over de dochter van Hanja Maij Weggen? Nu wethouder van Amsterdam. Is toch niet zo gek dat kinderen van politici de politiek ingaan?
quote:Het is hier geen Babes & Hunks. Als je niet inhoudelijk mee kunt lullen dan wegwezen hier.
Op woensdag 10 september 2003 18:10 schreef swenshady het volgende:
Ze heeft teveel trekjes in die bakkus van d'r die op die van d'r vader lijken.
Klote en lelijk dus.
En ja, ik kan je posts verwijderen!
quote:Jozias van Aartsens vader was ook minister.
Op woensdag 10 september 2003 18:09 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Piet Hein Donner. Nog zo eentje. En niet alleen zijn vader, maar ook zijn opa was politiek actief.
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Tikorev het volgende:
Dan was de verdenking van vriendjesfamiliepolitiek inderdaad een stuk minder geweest....
[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 10-09-2003 18:14]
quote:Ze stond 16e. En dat terwijl de SP in Oss voor de verkiezingen 13 zetels had (er na 15). Dus puur op voorkeuzestemmen inderdaad.
Op woensdag 10 september 2003 18:07 schreef dop het volgende:[..]
de beste kanidaten worden vooraan de lijst gezet
gezien het fijt dat het meisje met voorkeur stemmen is gekozen maak ik hier uit op dat ze niet vooraan de lijst stond maar toch genoeg stemmen kreeg om te worden gekozen
democratie heet dat
Maar ja tegen een muur praten is zinvoller waarschijnlijk
quote:Als je gewoon iets inhoudelijks posts kunnen we aan je blauwe kleur ook wel zien dat jij zo'n stoere moderator bent hoor
Op woensdag 10 september 2003 18:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
En ja, ik kan je posts verwijderen!
quote:Oftewel iedereen die een vader, moeder, oom, tante, broer, zus, neef, nicht in de landelijke politiek heeft mag zelf niet de gemeentepolitiek in vanwege vriendjespolitiek? Dat bedoel je te zeggen?
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dan was de verdenking van vriendjesfamiliepolitiek inderdaad een stuk minder geweest....
quote:Dat is inderdaad niet zo'n democratische gedachte van de topic-starter.
Op woensdag 10 september 2003 18:15 schreef ranja het volgende:[..]
Oftewel iedereen die een vader, moeder, oom, tante, broer, zus, neef, nicht in de landelijke politiek heeft mag zelf niet de gemeentepolitiek in vanwege vriendjespolitiek? Dat bedoel je te zeggen?
quote:Dat is geen vriendjespolitiek, dat is democratie.
Op woensdag 10 september 2003 18:13 schreef onanymous het volgende:[..]
HOE kan je het nou vriendjespolitiek noemen als vijfhonderdvijftig mensen in Oss vinden dat ze in de raad moet komen terwijl
Maar dat ze als 17 jarige door haar ouders op zo'n lijst is gezet heeft alle schijn van vriendjespolitiek...
quote:Volgens mij heb ik al het nodige inhoudelijk bijgedragen aan deze discussie. En gezien je continue uitingen van frustratie over mijn optreden daag ik je uit om in [Feedback] Moderating Methoden in Politiek eens wat voorbeelden aan te dragen van waar ik volgens jou de fout in ga.
Op woensdag 10 september 2003 18:13 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als je gewoon iets inhoudelijks posts kunnen we aan je blauwe kleur ook wel zien dat jij zo'n stoere moderator bent hoor
Niet hier, want ik neem aan dat ook jij gewoon inhoudelijk over Lilian Marijnissen wil discussieren.
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:16 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat is geen vriendjespolitiek, dat is democratie.
Maar dat ze als 17 jarige door haar ouders op zo'n lijst is gezet heeft alle schijn van vriendjespolitiek...
quote:Nee, ik zeg dat dan de verdenking automatisch minder was geweest.
Op woensdag 10 september 2003 18:15 schreef ranja het volgende:[..]
Oftewel iedereen die een vader, moeder, oom, tante, broer, zus, neef, nicht in de landelijke politiek heeft mag zelf niet de gemeentepolitiek in vanwege vriendjespolitiek? Dat bedoel je te zeggen?
Als bij de VVD de hele familie Zalm (tot zelfs de kinderen aan toen) op een verkiezingslijst wordt geplaatst heeft dat netzo goed alle schijn tegen.
Waarschijnlijk valt het jou nu alleen wat minder op omdat het de SP betreft...
quote:lieve jonge als je lid bent van een partij kun je bijna altijd op de kieslijst komen (achteraan)
Op woensdag 10 september 2003 18:16 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dat is geen vriendjespolitiek, dat is democratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |