abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13075548
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bijna alle andere partijen kijken wie de beste kandidaten zijn en stellen dan zo'n lijst samen.

Een 17 jarige op zo'n lijst plaatsen in navolging van een hele reeks andere Marijnissen doet echter eerder vermoeden dat naast kwaliteiten ook familibanden een rol spelen bij de SP in Oss.

Misschien is dit wel een goede kandidaat. Moet je haar dan niet op de lijst zetten omdat ze een Marijnissen is?

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2003 18:05]

pi_13075552
quote:
Een 17 jarige op zo'n lijst plaatsen in navolging van een hele reeks andere Marijnissen doet echter eerder vermoeden dat naast kwaliteiten ook familibanden een rol spelen bij de SP in Oss.
Dat concludeer jij nadat je gelezen hebt dat het meisje Marijnissen heet. Als ze Krankjores had geheten van haar achternaam had je het volkomen legitiem gevonden.

[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 10-09-2003 18:05]

woensdag 10 september 2003 @ 18:05:28 #53
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13075553
Maar, uhm, zij was dus de enige kandidaat? Immers, volgens Tikorev was men praktisch gedwongen haar te kiezen, als ik het zo lees.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13075580
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Woohoo, die heeft het ook goed bekeken ja. Die gaat op onze kosten een beetje slap ouwehoeren. Zal iig wel spoedig ook boven de ¤ 100.000 per jaar worden...
Raadsleden van een gemeente als Oss verdienen niet meer dan zo'n 15.000 a 20.000 euro per jaar. Misschien nog wel minder. Bruto overigens. Wat Lilian Marijnissen als SP-er overigens weer in de partijkas dient te storten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2003 18:07]

pi_13075596
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef tvlxd het volgende:
Maar, uhm, zij was dus de enige kandidaat? Immers, volgens Tikorev was men praktisch gedwongen haar te kiezen, als ik het zo lees.
Zo'n achternaam doet menig links hart sneller kloppen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 10 september 2003 @ 18:07:51 #56
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13075608
Nou lelijk is ze niet hoor.

De rechter

Maaruh ik vind 't best een goede zaak.Go Lilian!

We Are Borg, Resistance Is Futile!
  woensdag 10 september 2003 @ 18:07:56 #57
545 dop
:copyright: dop
pi_13075611
quote:

[..]

Bijna alle andere partijen kijken wie de beste kandidaten zijn en stellen dan zo'n lijst samen.

de beste kanidaten worden vooraan de lijst gezet
gezien het fijt dat het meisje met voorkeur stemmen is gekozen maak ik hier uit op dat ze niet vooraan de lijst stond maar toch genoeg stemmen kreeg om te worden gekozen
democratie heet dat
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_13075618
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:07 schreef Darkinforcer het volgende:
Nou lelijk is ze niet hoor.

[afbeelding]

De rechter

Maaruh ik vind 't best een goede zaak.Go Lilian!

De linker is haar moeder.
pi_13075621
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef onanymous het volgende:

[..]

Als ze Krankjores had geheten van haar achternaam had je het volkomen legitiem gevonden.

Dan was de verdenking van vriendjesfamiliepolitiek inderdaad een stuk minder geweest....
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13075624
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:05 schreef tvlxd het volgende:
Ze is op de kieslijst op een onverkiesbare plaats gezet zo las ik eerder hier. Vervolgens waren 550 mensen van mening dat ze wel in de raad moest gaan zitten en gebeurde dat dus door middel van voorkeursstemmen. Zoals het altijd gaat als iemand in de raad belandt. Het bijzondere in haar geval was alleen dat ze nog geen 18 was toen de raadsperiode inging en dus moest iemand haar functie tijdelijk waarnemen.
  woensdag 10 september 2003 @ 18:09:22 #61
67093 FemX
A flower specially 4 U
pi_13075639
lelijk en slegt
.:][:. Hail To All Of Us .:][:.
pi_13075646
quote:
Op woensdag 10 september 2003 17:55 schreef SCH het volgende:
Ooit iemand gehoord over de dochter van Hanja Maij Weggen? Nu wethouder van Amsterdam. Is toch niet zo gek dat kinderen van politici de politiek ingaan?
Piet Hein Donner. Nog zo eentje. En niet alleen zijn vader, maar ook zijn opa was politiek actief.
  woensdag 10 september 2003 @ 18:10:36 #63
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_13075661
Ze heeft teveel trekjes in die bakkus van d'r die op die van d'r vader lijken.
Klote en lelijk dus.
The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
pi_13075674
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:10 schreef swenshady het volgende:
Ze heeft teveel trekjes in die bakkus van d'r die op die van d'r vader lijken.
Klote en lelijk dus.
Het is hier geen Babes & Hunks. Als je niet inhoudelijk mee kunt lullen dan wegwezen hier.

En ja, ik kan je posts verwijderen!

woensdag 10 september 2003 @ 18:12:48 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13075698
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Piet Hein Donner. Nog zo eentje. En niet alleen zijn vader, maar ook zijn opa was politiek actief.

Jozias van Aartsens vader was ook minister.
pi_13075704
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Tikorev het volgende:
Dan was de verdenking van vriendjesfamiliepolitiek inderdaad een stuk minder geweest....

HOE kan je het nou vriendjespolitiek noemen als vijfhonderdvijftig mensen in Oss vinden dat ze in de raad moet komen terwijl de SP fractie dat niet vond en haar op een onverkiesbare plek zette maarja het volk wilde het nu eenmaal (dat is nu democratie) en vervolgens moest ze wel in de raad komen omdat ze 550 voorkeursstemmen had. Nu heb ik in 1 zin zo ongeveer uitgelegd waarom het geen vriendjespolitiek kan zijn, begint er al iets van begrip op te komen in je hersentjes??

[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 10-09-2003 18:14]

woensdag 10 september 2003 @ 18:13:13 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_13075707
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:07 schreef dop het volgende:

[..]

de beste kanidaten worden vooraan de lijst gezet
gezien het fijt dat het meisje met voorkeur stemmen is gekozen maak ik hier uit op dat ze niet vooraan de lijst stond maar toch genoeg stemmen kreeg om te worden gekozen
democratie heet dat

Ze stond 16e. En dat terwijl de SP in Oss voor de verkiezingen 13 zetels had (er na 15). Dus puur op voorkeuzestemmen inderdaad.

Maar ja tegen een muur praten is zinvoller waarschijnlijk

pi_13075725
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:11 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En ja, ik kan je posts verwijderen!

Als je gewoon iets inhoudelijks posts kunnen we aan je blauwe kleur ook wel zien dat jij zo'n stoere moderator bent hoor
  woensdag 10 september 2003 @ 18:15:17 #69
13973 ranja
image means nothing
pi_13075750
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:08 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Oftewel iedereen die een vader, moeder, oom, tante, broer, zus, neef, nicht in de landelijke politiek heeft mag zelf niet de gemeentepolitiek in vanwege vriendjespolitiek? Dat bedoel je te zeggen?
  woensdag 10 september 2003 @ 18:15:53 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13075763
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Oftewel iedereen die een vader, moeder, oom, tante, broer, zus, neef, nicht in de landelijke politiek heeft mag zelf niet de gemeentepolitiek in vanwege vriendjespolitiek? Dat bedoel je te zeggen?

Dat is inderdaad niet zo'n democratische gedachte van de topic-starter.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13075766
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:13 schreef onanymous het volgende:

[..]

HOE kan je het nou vriendjespolitiek noemen als vijfhonderdvijftig mensen in Oss vinden dat ze in de raad moet komen terwijl

Dat is geen vriendjespolitiek, dat is democratie.

Maar dat ze als 17 jarige door haar ouders op zo'n lijst is gezet heeft alle schijn van vriendjespolitiek...

pi_13075812
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:13 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als je gewoon iets inhoudelijks posts kunnen we aan je blauwe kleur ook wel zien dat jij zo'n stoere moderator bent hoor

Volgens mij heb ik al het nodige inhoudelijk bijgedragen aan deze discussie. En gezien je continue uitingen van frustratie over mijn optreden daag ik je uit om in [Feedback] Moderating Methoden in Politiek eens wat voorbeelden aan te dragen van waar ik volgens jou de fout in ga.

Niet hier, want ik neem aan dat ook jij gewoon inhoudelijk over Lilian Marijnissen wil discussieren.

pi_13075826
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar dat ze als 17 jarige door haar ouders op zo'n lijst is gezet heeft alle schijn van vriendjespolitiek...

ze is niet door haar ouders op de kieslijst gezet maar wilde dat zelf en al zou ze wel door haar ouders op de lijst gezet zijn dan is het nog altijd aan het volk om te beslissen wat ze daarmee doen. Het is ook helemaal niet moeilijk om op de kieslijst te belanden, je meld je aan bij de partij en je zegt dat je op de kieslijst wil, klaar. Ofwel: in het belang van je eigen waardigheid zou ik hier nu niet meer posten gezien je argumenten echt gebaseerd zijn op onvolledige informatie
pi_13075855
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat dan de verdenking automatisch minder was geweest.

Als bij de VVD de hele familie Zalm (tot zelfs de kinderen aan toen) op een verkiezingslijst wordt geplaatst heeft dat netzo goed alle schijn tegen.

Waarschijnlijk valt het jou nu alleen wat minder op omdat het de SP betreft...

woensdag 10 september 2003 @ 18:20:49 #75
545 dop
:copyright: dop
pi_13075883
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:16 schreef Tikorev het volgende:

[..]

lieve jonge als je lid bent van een partij kun je bijna altijd op de kieslijst komen (achteraan)
daar hoef je in dit land niets voor te presteren
tenzij er teveel kanidaten zijn maar dat is in veel gevallen helemaal niet aan de orde
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')