abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 04:19:29 #51
104963 ETA
European Travel Author
pi_50081172
in september zit ik weer een weekje in Milaan voor de studie. Ik denk dat ik maar paar daagjes langer ga blijven en eindelijk Venetie bezoeken, nogal genant dat ik een half jaar op minder dan 3 uur van Venetie heb gewoond en nooit heb bezocht
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 4 juni 2007 @ 15:57:26 #52
57497 happyme28
I'm so happy
pi_50093861
Wij gaan volgende week met de auto. We slapen in Albergo San Marco bij het San Marco plein. We gaan met de auto, maar wat is nu het verstandigste om je auto te parkeren??

En hoe veilig zijn de parkeergarages? Kunnen we bijvoorbeeld een tas met kleding in een afgesloten kofferbak laten liggen? We zijn slecht 2 dagen in Venetie en reizen dan door naar Toscone.

Hopenlijk wat tips qua parkeren
pi_50094197
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:57 schreef happyme28 het volgende:
Wij gaan volgende week met de auto. We slapen in Albergo San Marco bij het San Marco plein. We gaan met de auto, maar wat is nu het verstandigste om je auto te parkeren??

En hoe veilig zijn de parkeergarages? Kunnen we bijvoorbeeld een tas met kleding in een afgesloten kofferbak laten liggen? We zijn slecht 2 dagen in Venetie en reizen dan door naar Toscone.

Hopenlijk wat tips qua parkeren
Als je in venetie in komt rijden kom je vlak na de brug bij een grote garage uit. Daar kun je parkeren. Volgens mij kun je met je auto ook niet verder de stad in. Wat kleding in je kofferbak kan geen kwaad (zolang ze je tas maar niet kunnen zien). Je kunt het een beetje vergelijken met parkeren in Amsterdam.... 9 van de 10 keer gaat het goed, maar 1 junk is genoeg voor een stukkend auto-raam
  maandag 4 juni 2007 @ 16:52:00 #54
97111 ukga
Siewosie baas
pi_50095800
ik weet nog die parkeergarage aan de rand van Venetie: 24 euro
of je nou 3 minuten in de garage stond, of max. 24 uur, het koste gewoon 24 euro
en stond ie ook nog eens vol met louche 2dehands illegale 'gidsen'

verder wel een hele mooie stad!
pi_50095961
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:52 schreef ukga het volgende:
ik weet nog die parkeergarage aan de rand van Venetie: 24 euro
of je nou 3 minuten in de garage stond, of max. 24 uur, het koste gewoon 24 euro
en stond ie ook nog eens vol met louche 2dehands illegale 'gidsen'

verder wel een hele mooie stad!
heel betrouwbaar kwamen ze niet over nee

Je kunt anders ook bij Fusina parkeren en de boot naar venetie nemen. Kost een paar euro maar hoe veilig je auto staat i smaar de vraag
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 16:57:12 #56
13368 NiGeLaToR
pi_50095979
Paar weken terug geweest, was inderdaad wel een unieke ervaring.
Vind jammer dat het zo'n klein deel is, omgeven door lelijke parkeergarages, nieuwbouw en andere (natuur/eco vernietigende) bouwsels. En de toeristen.. tjah, anders had het er misschien al niet eens meer geweest

Hoef er de komende zoveel jaar iig niet nog eens heen...
pi_50097579
Ik vond het net Fata Morgana. Het doet een beetje pretpar achtig aan. Na een dag heb je het ook wel gezien. Het is vrij klein (het touristische gedeelte heb ik het dan over), wat ik een hoogtepunt vond is het laatste gedeelte, als je het open water inkijkt, prachtig. Maar het haalt het niet bij Florence, dat heeft niet zo'n zoet gevooisde sfeer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 04-06-2007 20:15:27 ]
pi_50097926
Gelukkig zijn sommige mensen verstandig genoeg om door al die toeristische toevoegingen heen te kijken en echt te kunnen genieten van de stad!
Billie Holiday is Lady Day!
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 22:30:43 #59
13368 NiGeLaToR
pi_50109374
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:43 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik vond het net Fata Morgana. Het doet een beetje pretpar achtig aan. Na een dag heb je het ook wel gezien. Het is vrij klein (het touristische gedeelte heb ik het dan over), wat ik een hoogtepunt vond is het laatste gedeelte, als je het open water inkijkt, prachtig. Maar het haalt het niet bij Florence, dat heeft niet zo'n zoet gevooisde sfeer.
Zo vond ik Florence behoorlijk goor, lawaaierig en druk. Tuurlijk, mooie kunst en gebouwen, maar als je die periode uit de geschiedenis al niet zo mooi vind... tjah Maar, tis wel bijzonderder dan een dagje Amsterdam inderdaad. En je moet de duomo beklimmen. En lekker eten. En winkelen. En fort Belvedere bezoeken. En de tuinen. En als je er langer dan 1 dag bent kun je ook nog overal binnen gluren

Owjah, Sienna is mooi (maar klein, 1 dagje dus)
En Pisa
  maandag 4 juni 2007 @ 22:54:12 #60
97111 ukga
Siewosie baas
pi_50110483
haha pisa was wel alche. alleen zooooooo kansloos al die mensen die zogezegd de toren tegen hielde.

echt, hoe voor lul wil je staan?
(en al die negers die je echte rolexxes van een tientje proberen te verkopen)
pi_50110638
Zullen we het alleen over Venetie hebben?
Ik heb het geluk om in Mestre te logeren, dus er zijn geen slaapproblemen, maar heeft iemand nog tips om goed uit eten te gaan? Ik ben met de familie uit Mestre wel eens naar een van de eilanden heerlijk uit eten geweest in een visrestaurant en absoluut niet toeristisch, ik kan het ook aan hen vragen, maar heeft iemand misschien toch een tip?
Billie Holiday is Lady Day!
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juni 2007 @ 23:49:53 #62
13368 NiGeLaToR
pi_50148260
Wij zijn midden in Venetie naar een tentje met binnentuin geweest, beetje achteraf, toch vlakbij de grote brug. Stond als tip in zo'n ANWB boekje, eten veel Italianen, de kaart was ook onbegrijpelijk
pi_51149433
Iemand nog tips voor goedkope hostels?
pi_51160717
De 20e mag ik er weer naartoe rijden
2 weken lang zuipen en feesten oja, en misschien ook nog even de stad in als de Mrs dat erg graag wil
pi_51197589
Ik ga er maandag heen. Ik denk dat ik ga maffen op camping Fusina.
pi_51198200
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:02 schreef Roellio het volgende:
Ik ga er maandag heen. Ik denk dat ik ga maffen op camping Fusina.
een heel wijze keus
Ik ben op die camping over 2 weken voor 12 dagen
Veel plezier met de gasten van de contiki-tour, ik heb me dr vorig jaar (en waarschijnlijk komend jaar) prima mee vermaakt

--edit--
Bekijk vooral de schitterende omgeving eens waar camping Fusina ligt....
En de voor-pret begint natuurlijk al bij www.fusinabar.com
pi_51198280
Ik ga op budget rondreizen, dus ik ga me niet elke avond volgieten en zal er 1, hooguit 2 nachten slapen. Maar er zal ongetwijfeld een biertje gedronken worden!
pi_51198333
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:21 schreef Roellio het volgende:
Ik ga op budget rondreizen, dus ik ga me niet elke avond volgieten en zal er 1, hooguit 2 nachten slapen. Maar er zal ongetwijfeld een biertje gedronken worden!
Bestel dan gewoon een aantal koetjes (meestal moet je ze 't wel even uitleggen) Voor 1,50 per stuk ben je dan redelijk snel kachel
pi_51198576
Engelse contiki wijven versieren!
pi_51204179
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:31 schreef Roellio het volgende:
Engelse contiki wijven versieren!
Australische over het algemeen; die zijn nog makkelijker
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:43:49 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74025301
Kick, ben net een week terug uit Venetië en de stad is me niet tegengevallen. Mooi mooi mooi. Kwam er voor de Biënnale. Aantal toeristen was minder dan verwacht, de meeste mensen volgen elkaar en de gebaande paden, het is niet moeilijk om de meute kwijt te raken. Prachtig weer gehad, geen natte voeten. En het kan de crisis zijn geweest maar de prijzen voor eten en drinken vond ik zeker niet schrikbarend hoog. Aangename stad. Zou er overigens niet in juli/augustus naartoe gaan. Maar over twee jaar met de volgende biënnale ben ik er graag weer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:52:22 #72
276333 B.O.R.
Bora-op-Reis
pi_74076408
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 20:43 schreef Ringo het volgende:
Kick, ben net een week terug uit Venetië en de stad is me niet tegengevallen. Mooi mooi mooi. Kwam er voor de Biënnale. Aantal toeristen was minder dan verwacht, de meeste mensen volgen elkaar en de gebaande paden, het is niet moeilijk om de meute kwijt te raken. Prachtig weer gehad, geen natte voeten. En het kan de crisis zijn geweest maar de prijzen voor eten en drinken vond ik zeker niet schrikbarend hoog. Aangename stad. Zou er overigens niet in juli/augustus naartoe gaan. Maar over twee jaar met de volgende biënnale ben ik er graag weer.
Gaaf gaaf gaaf: Venetie is een droom van een stad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')