quote:Dus zouden die zo'n examen met twee vingers in de neus moeten kunnen halen.
Op donderdag 11 september 2003 16:32 schreef Castor het volgende:[..]
Waar heb je het over? Het gaat hier ook om mensen die hier al jarenlang (zelfs van vóór 1998) wonen/werken!!!
quote:Wonen=> Ja het zal wel.
Op donderdag 11 september 2003 16:32 schreef Castor het volgende:[..]
Waar heb je het over? Het gaat hier ook om mensen die hier al jarenlang (zelfs van vóór 1998) wonen/werken!!!
quote:
Allochtonen met een WW-, WAO- of bijstandsuitkering worden gekort op die uitkering...
quote:Oooh...alle allochtonen kunnen geen Nederlands?
Op donderdag 11 september 2003 16:34 schreef freako het volgende:[..]
Ik neem aan dat die wel Nederlands spreken.
quote:Daar is dat examen toch voor, om te zien of ze het spreken.
Op donderdag 11 september 2003 16:36 schreef Castor het volgende:[..]
Oooh...alle allochtonen kunnen geen Nederlands?
quote:Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dit blijkbaar moeten bewijzen!
Op donderdag 11 september 2003 16:35 schreef freako het volgende:[..]
Dus zouden die zo'n examen met twee vingers in de neus moeten kunnen halen.
quote:Heb je enig idee hoe je aan een WW uitkering komt? Daar moet je toch echt eerst voor gewerkt hebben!
Op donderdag 11 september 2003 16:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wonen=> Ja het zal wel.
werken=> Nee, zie onder:
[..]
quote:En dus tegen de grondwet. Gelijke gevallen -> gelijk behandelen. Ongeacht afkomst/ras!
Op donderdag 11 september 2003 16:37 schreef freako het volgende:[..]
Daar is dat examen toch voor, om te zien of ze het spreken.
quote:Ja, of gefraudeerd hebben.
Op donderdag 11 september 2003 16:40 schreef Castor het volgende:[..]
Heb je enig idee hoe je aan een WW uitkering komt? Daar moet je toch echt eerst voor gewerkt hebben!
quote:Dus?
Op donderdag 11 september 2003 16:38 schreef Castor het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dit blijkbaar moeten bewijzen!
ALs je aan het verkeer wilt deelnemen moet je toch ook bewijzen dat je kan rijden? Als je aan de maatschappij deel wilt nemen zal je toch echt de taal moeten spreken. Anders ben je kansloos om een baan te vinden en dat is wel de uitgangspositie van een uitkering: die krijg je omdat je tijdelijk geen baan kan vinden.
quote:Het is blijkbaar noodzakelijk. Er zijn hier namelijk wel degelijk allochtonen die hier al 25 jaar zitten, maar amper Nederlands spreken (bijvoorbeeld de ouders van Khalid L., uit Venlo).
Op donderdag 11 september 2003 16:38 schreef Castor het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dit blijkbaar moeten bewijzen!
quote:Ach donder toch lekker op met je generaliserende vooroordelen.
Op donderdag 11 september 2003 16:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ja, of gefraudeerd hebben.
quote:Er wordt ook niet naar ras gekeken. Er zijn arische allochtonen, chineze allochtonen etc.... ze pikken er echt niet alleen de negertjes tussenuit hoor.
Op donderdag 11 september 2003 16:40 schreef Castor het volgende:[..]
En dus tegen de grondwet. Gelijke gevallen -> gelijk behandelen. Ongeacht afkomst/ras!
quote:In jezelf praten kan schadelijk zijn voor je gezondheid.
Op donderdag 11 september 2003 16:42 schreef Castor het volgende:[..]
Ach donder toch lekker op met je generaliserende vooroordelen.
quote:Juist!
Op donderdag 11 september 2003 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
In jezelf praten kan schadelijk zijn voor je gezondheid.
Overigens zit ik hier wel in het POL-café...
![]()
Biertje?
quote:Dat lijkt idd erg leuk.
Op donderdag 11 september 2003 15:55 schreef sizzler het volgende:[..]
Absoluut. Meestal komen er maar een stuk of 15 a 20 mensen dus dat is een mooie groep voor een leuke discussie.
quote:Vrij goed. Ik had eigenlijk een ander soort gesprek verwacht. Er kwamen toch weer wat standaardvragen zoals "wat zijn je goede/slechte kanten". Eigenlijk een beetje hetzelfde als het 1ste gesprek.
Hoe ging je gesprek?
Maar ik heb wel het gevoel kunnen overbrengen dat ik een zelfde soort type ben a;s een oud-klasgenoot die daar werkt, maar dan ietsje beter. ![]()
Ook is er wel een beeld ontstaan daar dat ik goed in het team pas (klein bedrijf), en dat een informele sfeer met veel collegialiteit mij goed ligt, en dat ik daarbij kan bijdragen.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 16:10 schreef Maerycke het volgende:
![]()
quote:Ach, GL heeft het nieuws gehaald, maar het is geen wereldnieuws.
Aanvullend politiek commentaar om dit geen nutteloze post te laten lijken: Beetje zinloos om ineens zo naar buiten te komen met dit soort mededelingen van Groen Links... Overigens zie ik ook niet in wat de partners daarbij moeten doen.
quote:Goed voorbeeld. Er staat nergens in de grondwet dat je zonder rijbewijs mag rijden.
Op donderdag 11 september 2003 16:41 schreef sizzler het volgende:[..]
Dus?
ALs je aan het verkeer wilt deelnemen moet je toch ook bewijzen dat je kan rijden? Als je aan de maatschappij deel wilt nemen zal je toch echt de taal moeten spreken. Anders ben je kansloos om een baan te vinden en dat is wel de uitgangspositie van een uitkering: die krijg je omdat je tijdelijk geen baan kan vinden.
quote:Dan ook voor autochtonen.
Dus?
Het feit dat allochtonen een WW uitkering krijgen wil zeggen dat ze een baan hebben gehad. Waarom zouden ze moeten bewijzen dat ingeburgerd zijn?
quote:Goed idee, neem er zelf ook eentje!
Op donderdag 11 september 2003 16:44 schreef sizzler het volgende:[..]
Juist!
Biertje?
quote:Maar autochtonen hoeven dus niets te bewijzen. Dat is op zich wel vreemd.
Dus?
Maar ik verwacht eigenlijk dat allochtonen die hier zijn geboren, niet zo'n examen hoeven af te leggen. Dan zou het wel een slecht plan zijn.
quote:Mooi!
Op donderdag 11 september 2003 16:45 schreef Sidekick het volgende:[..]
Vrij goed.
Wanneer hoor je of je aangenomen bent?
quote:Er mag op geen enkele grond gediscrimineerd worden.
Op donderdag 11 september 2003 16:42 schreef sizzler het volgende:[..]
Er wordt ook niet naar ras gekeken. Er zijn arische allochtonen, chineze allochtonen etc.... ze pikken er echt niet alleen de negertjes tussenuit hoor.
quote:Misschien hadden ze hun baan vastgehouden als ze beter ingeburgerd waren? Ik roep maar wat hoor.
Op donderdag 11 september 2003 16:45 schreef Castor het volgende:[..]
Dan ook voor autochtonen.
Het feit dat allochtonen een WW uitkering krijgen wil zeggen dat ze een baan hebben gehad. Waarom zouden ze moeten bewijzen dat ingeburgerd zijn?
quote:Slecht voorbeeld, er is toch geen apart rijbewijs voor allochtonen?
Op donderdag 11 september 2003 16:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Goed voorbeeld. Er staat nergens in de grondwet dat je zonder rijbewijs mag rijden.
Iedereen die wil rijden moet een rijbewijs. Niet alleen allochtonen die willen rijden.
quote:Autochtonen hebben al een inburgeringscursus gehad: de basisschool en minimaal een stukje middelbaar onderwijs! (lang leve de leerplicht) Allochtonen hebben hier geen onderwijs genoten.
Op donderdag 11 september 2003 16:45 schreef Castor het volgende:[..]
Dan ook voor autochtonen.
quote:Die grondwet is in het nederlands, zullen ze toch even de nederlandsche taal eigen moeten maken.
Op donderdag 11 september 2003 16:48 schreef Castor het volgende:[..]
Er mag op geen enkele grond gediscrimineerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |