abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13038894
Mat Herben van de LPF komt met een opmerkelijk plan : laat werklozen bladeren vegen van de spoorrails. Het plan van de LPF'er houdt in dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk worden gesteld bij de Nederlandse Spoorwegen, alwaar zij het spoor zouden moeten schoonvegen zodat het jaarlijkse probleem met de slippende treinwielen achterwege blijft. "Zo doen ze ook wat terug voor de maatschappij" aldus Herben "het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie. Mensen met een uitkering hebben tijd genoeg, en zo krijgen we een win-win situatie"
pi_13038912
Puik plan, het is niet zo erg als er eens een trein op volle snelheid zo'n nutteloze werkloze schept.
pi_13038918
Da's seizoen-arbeid. Wat gaan ze in de zomer doen?
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:15:36 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13038924
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:13 schreef gelly het volgende:
Mat Herben van de LPF komt met een opmerkelijk plan : laat werklozen bladeren vegen van de spoorrails. Het plan van de LPF'er houdt in dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk worden gesteld bij de Nederlandse Spoorwegen, alwaar zij het spoor zouden moeten schoonvegen zodat het jaarlijkse probleem met de slippende treinwielen achterwege blijft. "Zo doen ze ook wat terug voor de maatschappij" aldus Herben "het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie. Mensen met een uitkering hebben tijd genoeg, en zo krijgen we een win-win situatie"
Over een reactionaire badinerende houding gesproken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_13038941
Prima plan, maar dan vind ik wel dat al die voormalige LPF-bewindspersonen en -kamerleden die nu gebruik maken van een wachtgeldregeling voorop moeten gaan.

En nu serieus: Debiel plan natuurlijk. Als er werk is is er werk, en moeten mensen gewoon voor een fatsoenlijk salaris aan worden genomen. Melkertbanen worden wegbezuinigd en nu mogen werklozen wel met behoud van uitkering blaadjes gaan vegen. We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.

Om over de toon waarop dit wordt gepresenteerd ("kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie") nog maar te zwijgen.

pi_13039005
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Kozzmic het volgende:
We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.
ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht Wat heeft thuiszitten voor iemand die werkeloos is nou voor nut? Kun je toch beter een aantal banen aanbieden door de overheid waar op dat moment veel mensen voor nodig zijn?

Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:24:00 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_13039023
LOL
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_13039103
Ohja, een bronvermelding en een (korte) eigen mening zien we eigenlijk wel graag verschijnen in een openingspost.
pi_13039199
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:22 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht Wat heeft thuiszitten voor iemand die werkeloos is nou voor nut? Kun je toch beter een aantal banen aanbieden door de overheid waar op dat moment veel mensen voor nodig zijn?

Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.

Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13039206
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ohja, een bronvermelding en een (korte) eigen mening zien we eigenlijk wel graag verschijnen in een openingspost.
we?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13039251
whuhahahah dan weet ik wel wat ik ga doen!!
ik ga de hele dag inbreken
bushokjes slopen enz enz
dan krijg ik alternative straf:
een praatje maken bij bejaarde
laten ze de werkelozen dan maar buiten in de regen en kou blaadjes vegen
dan neem ik een kopje thee bij een opa of opa die je vervolgens nog een tientje in je handen drukt omdat het zo gezellie was
whuhahaha ik lag me helemaal ziek met die simpele zielen in denhaag
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:45:29 #12
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_13039260
En die mensen kunnen om welke reden dan niet gewoon betaald worden?
Er bestaat ook nog zoiets als minimum-loon. Zoiets hebben ze in delen van amerika ook, mensen die voor een paar dollar heel de dag moeten werken. En moeten alleenstaande moeders dan ook? Zal veel uitzicht bieden voor die kinderen .
Denkt men wel eens na voor ze iets zeggen bij de LPF vraag ik me wel eens af?

En volgens mij ziet onze mat de werkeloze als een bruingekleurde diersoort.

quote:
het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie.
Respect is vrij lastig geloof ik
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_13039291
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:40 schreef Bonnie_R het volgende:

[..]

Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?

daarvoor hebben (hadden straks) we een wao
maar door al het overwerk / vuilewerk zit dat nu vol
ik zoek nog steeds de eerste stratenmaker die normaal met pensioen gaat
pi_13039437
Belachelijk plan. Daarbij neem ik aan dat het over langdurig werklozen gaat. Anders raak je buiten je schuld een keer je baan kwijt en kun je meteen idiote klusjes gaan doen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13039516
quote:

[..]

aanbieden != dwingen

helaas ken ik ook de andere kant van het verhaal, melkert banen en de werkbij, er zijn echt genoeg mensen in de ww die wat willen doen hoor, ik vind het dom om te zeggen dat iedereen per definitie lichamelijke danwel psychysche klachten heeft

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_13039525
Ach ja. Want je zou eens op het idee kunnen komen dat de LPF inmiddels uitgegroeid is tot een serieuze politieke partij, met serieuze, doortimmerde ideeën...

Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.

pi_13039546
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:15 schreef Bushmaster het volgende:
Dan is er weer kabinetscrisis dus dan gaan demissionair LPFers proefballontjes oplaten en bellen blazen om de indruk te wekken dat ze ook meedoen.

Maar wat een geweldig plan zeg. Echt geniaal. Zie Mattie straks al staan op de rails bij Sloterdijk.

Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:29:20 #18
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13039562
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:45 schreef kingmob het volgende:
... Zoiets hebben ze in delen van amerika ook, mensen die voor een paar dollar heel de dag moeten werken...
Sterker nog, in de VS zie je langs de snelweg regelmatig groepen aan elkaar geketende gevangenen in oranje overalls langs de snelweg vuil rapen... In Nederland willen sommigen dit soort dwangarbeid nu blijkbaar ook voor gewone burgers invoeren. Het valt me nog mee dat "ze" niet van plan zijn die mensen aan de voorkant van de trein vast te binden om al rijdend bladeren te vegen...
quote:
En moeten alleenstaande moeders dan ook?
Ja, mama kan je vandaag niet uit school halen want mama moet de hele dag bladeren van de spoorlijn vegen...
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:31:31 #19
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039576
Misschien kunnen we na deze "dwangarbeid" de werklozen die niet mee willen werken of te zwak zijn afvoeren naar "werklozenkampen"
Waar ze onder streng toezicht alsnog moet werken onder het motto:
"Arbeid geeft Vrijheid"

Den Haag

[Dit bericht is gewijzigd door Profesor op 09-09-2003 02:32]

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_13039579
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:20 schreef k_man het volgende:
Ach ja. Want je zou eens op het idee kunnen komen dat de LPF inmiddels uitgegroeid is tot een serieuze politieke partij, met serieuze, doortimmerde ideeën...

Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.

Ze blijven in elk geval de LPF aanhang waardig!

quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:14 schreef Stranger het volgende:
Puik plan, het is niet zo erg als er eens een trein op volle snelheid zo'n nutteloze werkloze schept.
Jusqu'ici tout va bien...
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 02:35:18 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13039594
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.
pi_13039602
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.

Heeft BHFH toch nog wat bereikt met z'n topic over het zichtbaar dragen van je functie en inkomen...

dinsdag 9 september 2003 @ 02:38:55 #23
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039603
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Liefst nog een button of iets anders wat ze verplicht op hun kleding moeten naaien..
handig voor werkgevers of als je zelf nog een klusje overhebt..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_13039625
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:31 schreef Profesor het volgende:
Misschien kunnen we na deze "dwangarbeid" de werklozen die niet mee willen werken of te zwak zijn afvoeren naar "werklozenkampen"
Waar ze onder streng toezicht alsnog moet werken onder het motto:
"Arbeid geeft Vrijheid"
Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?
  dinsdag 9 september 2003 @ 03:05:35 #25
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039670
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?

Vraag is wel of we niet boven onze CO2 uitstoot gaan zitten met de verbrandingsovens...
Ach daar kunnen we die luie werklozen ook wel de schuld van geven..

De Politiek:
"In tijden van slechte economie is het belachelijk dat je geen baan kan vinden.."

pi_13039698
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 03:05 schreef Profesor het volgende:

[..]

Vraag is wel of we niet boven onze CO2 uitstoot gaan zitten met de verbrandingsovens...
Ach daar kunnen we die luie werklozen ook wel de schuld van geven..

De Politiek:
"In tijden van slechte economie is het belachelijk dat je geen baan kan vinden.."

jaja het grapje van de LPF met WO2 associeren kennen we nu wel
[url=http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm][b]Interview met Peter Siebelt, schrijver van Eco Nostra, over extreem-links in Nederland[/b][/url]
  dinsdag 9 september 2003 @ 03:55:38 #27
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039701
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 03:50 schreef Henk_van_Dorp het volgende:

[..]

jaja het grapje van de LPF met WO2 associeren kennen we nu wel

Ach... dit idee had net zo goed van CDA of VVD kunnen komen...
Ik ben in sommige opzichten pro Pim... niet allemaal
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:06:46 #28
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13039984
quote:

[..]

we?

We, ja.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_13039996
Goed plan, als iemand een uitkering heeft, en verder gewoon nog lichamelijke of geestelijke arbeid kan verlenen zie ik niet in waarom de staat daar niet van zou mogen profiteren. Dit is tevens een goede motivatie om nóg sneller echt werk te gaan zoeken.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_13040020
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:09 schreef Cronus het volgende:
Goed plan, als iemand een uitkering heeft, en verder gewoon nog lichamelijke of geestelijke arbeid kan verlenen zie ik niet in waarom de staat daar niet van zou mogen profiteren. Dit is tevens een goede motivatie om nóg sneller echt werk te gaan zoeken.
Uh...de NS is geen staatsbedrijf meer dus hoe had Herben zich dat eigenlijk voorgesteld? WW'ers verhuren aan de NS?
Kan ieder bedrijf in Nederland straks naar Den Haag bellen voor wat gratis WW'ers of zo?
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:17:04 #31
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13040042
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:09 schreef Cronus het volgende:
Ja, goed plan. Zetten we werklozen langs de spoorbaan. Die hebben er geen ervaring mee en zijn er niet voor opgeleid, dus elke dag worden er wel een stuk of wat gegrepen door een Intercity. Vermindert gelijk het werklozenprobleem.

De LPF zou een stuk geloofwaardiger worden, als ze eerste eens zouden nadenken alvorens proefballonnetjes op te laten en populistische ideeën te spuien.

pi_13040055
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...de NS is geen staatsbedrijf meer dus hoe had Herben zich dat eigenlijk voorgesteld? WW'ers verhuren aan de NS?
Kan ieder bedrijf in Nederland straks naar Den Haag bellen voor wat gratis WW'ers of zo?

Van mij mag Bureau HALT opgeheven worden en het veeg- en schoonmaakwerk overgedragen worden aan WW'ers, daar zou ik geen problemen mee hebben. De staat profiteerd hier op meerdere manieren van, bijvoorbeeld luie WW'ers die tóch maar gaan werken omdat ze niet willen vegen, wat ons weer geld bespaard. Ook zal dit werk tot minder vertragingen leiden wat op zijn beurt weer een stukje beter is voor de economie (de NS hoeft geen geld uit te keren).
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_13040065
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Kozzmic het volgende:
Melkertbanen worden wegbezuinigd en nu mogen werklozen wel met behoud van uitkering blaadjes gaan vegen.
Melkertbanen werken niet, er is bijna geen doorstroom dus het is wel logisch dat ze verdwijnen.
Je gaat toch geen werk subsidieeren dat normaal gesproken gecreeerd word door het bedrijfsleven. (als je ze niet wegjaagt met regels/wetten/anderstuff)
[b]9/11/2001[/b][br][url=http://www.cooperativeresearch.org/timeline/]9/11 Timeline[/url][br][url=http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial/]9/11 Memorial[/url]
pi_13040072
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ja, goed plan. Zetten we werklozen langs de spoorbaan. Die hebben er geen ervaring mee en zijn er niet voor opgeleid, dus elke dag worden er wel een stuk of wat gegrepen door een Intercity. Vermindert gelijk het werklozenprobleem.

Dat zal hartstikke meevallen, uiteraard een cursusje aan het begin, maar je gaat me niet vertellen dat je een hele opleiding moet volgen om bladeren te mogen vegen.
quote:
De LPF zou een stuk geloofwaardiger worden, als ze eerste eens zouden nadenken alvorens proefballonnetjes op te laten en populistische ideeën te spuien.
Waarom zou dit idee nou weer populistisch zijn? De verkiezingen zijn alweer voorbij dus veel valt er niet te winnen. Bovendien is de LPF gereduceerd tot oppositiepartij.
pi_13040094
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dan zou je ook kunnen zeggen dat het verkiezingsprogramma van de PvdA één grote proefballon is.
[b]9/11/2001[/b][br][url=http://www.cooperativeresearch.org/timeline/]9/11 Timeline[/url][br][url=http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial/]9/11 Memorial[/url]
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:25:49 #36
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13040114
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:21 schreef Cronus het volgende:

[..]

Dat zal hartstikke meevallen, uiteraard een cursusje aan het begin, maar je gaat me niet vertellen dat je een hele opleiding moet volgen om bladeren te mogen vegen.

De functie die hier voorgesteld wordt, staat op hetzelfde niveau als baanwerker. Die krijgen een veiligheidscursus waar je niet vrolijk van wordt als jij die zou moeten betalen. Er zijn nu eenmaal Arbo-regels voor dit soort werk.
quote:
[..]

Waarom zou dit idee nou weer populistisch zijn? De verkiezingen zijn alweer voorbij dus veel valt er niet te winnen. Bovendien is de LPF gereduceerd tot oppositiepartij.

Wat heeft dat er nou mee te maken? Elke partij is altijd bezig met het proberen te scoren om te laten zien dat ze zeer betrokken zijn bij de samenleving. Op dit moment heerst er onder de aanhangers van de regering een enorm gevoel van: 'Al die dure werklozen hier en al die rotbaantjes daar die niet vervuld worden' (ze vergeten er even bij te denken, dat die rotbaantjes niet vervuld worden omdat de maatregelen van het kabinet dat verhinderen of bemoeilijken), laten we daar eens iets aan doen. Dus gaat de LPF dit soort dingen roepen. Lekker netwerken voor de komende verkiezingen, die als het zo doorgaat met Bakellende, echt geen 4 jaar meer weg zijn. Bovendien zakt de LPF dramatisch in de peilingen (laatste keer dat ik keek waren ze twee van de 8 zetels kwijt), dus ze moeten zich profileren.
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:26:40 #37
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13040120
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:23 schreef Twilight_ het volgende:

[..]

Dan zou je ook kunnen zeggen dat het verkiezingsprogramma van de PvdA één grote proefballon is.

Want...? Leuk, zo'n kreet, maar onderbouw hem eens.
pi_13040136
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:26 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Want...? Leuk, zo'n kreet, maar onderbouw hem eens.

Elk idee van de LPF word gelijk een proefballon genoemd, maar als de PvdA/SP/GL iets verzint doet niemand moeilijk.
pi_13040174
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
De functie die hier voorgesteld wordt, staat op hetzelfde niveau als baanwerker. Die krijgen een veiligheidscursus waar je niet vrolijk van wordt als jij die zou moeten betalen. Er zijn nu eenmaal Arbo-regels voor dit soort werk.
Lijkt me niet dat de NS het erg vindt om die cursus te betalen als er daarna gewoon gratis verplicht gewerkt wordt. Uiteindelijk zal het zelfs winstgevend moeten zijn, 'professionele' baanwerkers kosten juist geld, als deze mensen het doen zal het de NS veel geld besparen en hebben wij mensen die sneller werk zoeken in plaats van op de zak van een ander teren. Inderdaad dus een win-win situatie.
quote:
Dus gaat de LPF dit soort dingen roepen.
Dit doet elke partij. Elke partij komt eens in de zoveel tijd wel met een nieuw voorstel. Dat jij het er niet mee eens bent, wil nog niet zeggen dat het dan maar weer populistisch is. Dit voorstel doet het goed bij veel mensen omdat het nu eenmaal de huidige problemen aanpakt, namelijk veel te veel mensen met een onterechte uitkering die erin zijn gekomen dankzij Paars.
quote:
Lekker netwerken voor de komende verkiezingen, die als het zo doorgaat met Bakellende, echt geen 4 jaar meer weg zijn. Bovendien zakt de LPF dramatisch in de peilingen (laatste keer dat ik keek waren ze twee van de 8 zetels kwijt), dus ze moeten zich profileren.
Het gaat perfect met Balkenende II, één van de stabielste regeringen ooit, het CDA wat gewoon vrijwel nooit problemen heeft, de VVD die een stabiele lijst heeft en D66 die gewoon te klein is om onheil te schoppen. Ik zie niet in waarom dit kabinet binnen vier jaar zou vallen.
pi_13040177
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:29 schreef Twilight_ het volgende:

[..]

Elk idee van de LPF word gelijk een proefballon genoemd, maar als de PvdA/SP/GL iets verzint doet niemand moeilijk.

Ja, maar dat past in het politiek correcte straatje.
pi_13040299
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:20 schreef Twilight_ het volgende:

[..]

Melkertbanen werken niet, er is bijna geen doorstroom dus het is wel logisch dat ze verdwijnen.
Je gaat toch geen werk subsidieeren dat normaal gesproken gecreeerd word door het bedrijfsleven. (als je ze niet wegjaagt met regels/wetten/anderstuff)

Zo..dus stadswachten zou het bedrijfsleven wel mee komen? Concierges dan? etc etc etc.
Melkert banen zijn vrijwel altijd overheids of semi-overheids banen die per definitie niet rendabel zijn en dus door het bedrijfsleven niet gedaan zullen worden als ze het al uberhaupt mochten.

Overigens zou het fijn zijn als Herben de correcte bedrijven zou noemen, de NS is namelijk niet verantwoordelijk voor het opruimen van bladeren maar Prorail.
Zoals gewoonlijk ontbreekt enige intelligentie cq feitenkennis bij de LPF en hun aanhang.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 09-09-2003 08:54]

pi_13040579
we hebben altijd al uitkeringstrekkers gehad en ook altijd al rotbaantjes waarvoor geen personeel is.
die uitkeringstrekkers hebben altijd geweigerd om die rotbaantjes te doen en dat hebben we altijd prima gevonden.

nou moeten ze ineens wel blaadjes gaan vegen, maar vuilnis ophalen, rioolwerk doen, inpakwerk, krantenbezorgen, etc hoeven ze nog steeds niet?

krom, krom, krom...

pi_13040591
Heeft iemand eigenlijk een bron voor dit verhaal?
  dinsdag 9 september 2003 @ 09:23:50 #44
66575 DubbelFrisss
identiteitscrisis...
pi_13040672
Dit idee is gewoon prima.

Ze krijgen toch al een uitkering? Die mensen voelen zich dan nuttig (En dat zijn ze dan ook).

psychische en mentale klachten....
Die mensen zitten in de aow, zoniet zal een beetje frisse lucht ze goed doen.

Maargoed omdat de LPF het idee verzint is iedereen hier er natuurlijk faliekant op tegen. Nee dan hebben we liever dat dit land noch meer verloedert.

pi_13041216
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 09:23 schreef DubbelFrisss het volgende:
Dit idee is gewoon prima.

Ze krijgen toch al een uitkering? Die mensen voelen zich dan nuttig (En dat zijn ze dan ook).

psychische en mentale klachten....
Die mensen zitten in de aow, zoniet zal een beetje frisse lucht ze goed doen.

Maargoed omdat de LPF het idee verzint is iedereen hier er natuurlijk faliekant op tegen. Nee dan hebben we liever dat dit land noch meer verloedert.

Volgens mij zit je niet in de AOW als je psychische/lichamelijke klachten hebt, maar in de WAO....

Het idee is verder natuurlijk hartstikke kansloos. Iemand in de WW zit daar in 90% van de gevallen niet vrijwillig in. Die mensen hebben het dan al moeilijk door 'n flinke achteruitgang van salaris (wat meestal sowieso niet erg hoog was, want het zijn meestal laaggeschoolden die in de WW terechtkomen).Als je ze dan ook nog met dit soort kutwerk opscheept, waarin ze min of meer in dienst van 'alle hardwerkende burgers' werken, veroorzaak je al helemaal een minderwaardigheidscomplex voor die lui met alle gevolgen van dien....

pi_13041654
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:15 schreef Bushmaster het volgende:
Rails oppoetsen
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=15032
  dinsdag 9 september 2003 @ 10:40:44 #47
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_13041695
Ah het 3.423ste proefballonnetje van de LPF. Geweldig! Bron?

Overigens slaat het idee natuurlijk helemaal nergens op natuurlijk, laat dat duidelijk zijn. Al hou je alleen maar rekening met alle regels die er zijn met betrekking tot het werken aan het spoor.

Die mensen hebben een volledige opleiding achter de rug voordat ze zelfs maar bij het spoor mogen gaan staan en Matt is van plan de eerste de beste bijstandsmoeder achter de kinderwagen vandaan te rukken om haar met een bezem de plaatselijke boomblaadjes van het spoor te vegen.

Maar uiteraard is echt nadenken niet één van de kenmerken van de LPF.

pi_13041732
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:34 schreef Cronus het volgende:
Lijkt me niet dat de NS het erg vindt om die cursus te betalen als er daarna gewoon gratis verplicht gewerkt wordt. Uiteindelijk zal het zelfs winstgevend moeten zijn, 'professionele' baanwerkers kosten juist geld, als deze mensen het doen zal het de NS veel geld besparen en hebben wij mensen die sneller werk zoeken in plaats van op de zak van een ander teren. Inderdaad dus een win-win situatie.
Ja en zo enorm veel baanwerkers hebben ze ook echt nodig natuurlijk, dat kunnen ze gemakkelijk betalen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13041738
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ik mis nog steeds een bron. Aangezien ik dit bericht ook niet tegen kom in de media sluit ik het topic totdat er wel een bron is. Er mag eventueel een nieuw topic worden geopend, of anders kan de bron worden vermeld in [Feedback] Moderating Methoden in Politiek, dan gooi ik (of Wile) dit topic weer open.

Slotje dus.

pi_13050486
Dit bleek dus een 'experimentje' van Gelly te zijn...
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 16:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Het was uit m'n eigen zieke brein ontsproten ja, als grapje bedoeld Toch was het kennelijk geloofwaardig als LPF materiaal

[Feedback] Moderating Methoden in Politiek

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')