quote:Die is er niet...
Op maandag 8 september 2003 11:46 schreef Yvette21 het volgende:
Wat vinden jullie een acceptabele leeftijd om voor het eerst moeder te worden, en waarom?
er is alleen een acceptabele attitude.
quote:Indd. ligt er volkomen aan hoe volwassen je zelf bent en of je verantwoordelijkheid kan en wil aangaan.
Op maandag 8 september 2003 11:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Die is er niet...
quote:Wat vind JIJ een acceptabele leeftijd?
Op maandag 8 september 2003 11:46 schreef Yvette21 het volgende:
Wat vinden jullie een acceptabele leeftijd om voor het eerst moeder te worden, en waarom?
Maar onder de 18 lijkt het me niet verstandig om (bewust) moeder te worden.
quote:Ik zou eerder zeggen een acceptabele situatie.
Op maandag 8 september 2003 11:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Die is er niet...
/edit
Laten we er maar 18 van maken... 16 is wel erg vroeg.
[Dit bericht is gewijzigd door aa_koch op 08-09-2003 12:03]
Verder ken ik zat tienermoeders om te weten dat dat niet goed gaat. Of ze kunnen niet voor zichzelf zorgen, of ze scheiden al heel snel, als ze al trouwen. Ze missen nog de levenservaring die nodig is om een kind goede normen en waarden bij te brengen, waardoor ze op een bepaald moment de overmacht op de kinderen kwijtraken en de kinderen de baas in huis worden.
Vaak laten ze ook de kinderen aan een babysit over, omdat ze vinden dat ze nog jong zijn en nog moeten mogen stappen.
Ja hallo, begin dan niet aan kinderen!!
Nee, minimaal 21 jaar en dan verder als voorwaarde dat deze persoon de verantwoording aan moet kunnen. Wat overigens niet te checken is, dus je moet goed nadenken of je eraan toe bent of niet.
Maar kun je voor je 18de wel bepalen of je er echt klaar voor bent, kun je wel beseffen wat de consequenties zijn..... Op zo'n jonge leeftijd bestaat de kans dat er meer naar een kindje gekeken word als een pop om leuk aan te kleden dan als een levenslange verantwoordelijkheid.
Het valt me op dat niemand echt een leeftijdsgrens heeft.
Inmiddels toch wel een paar grenzen gelezen ;-)
[Dit bericht is gewijzigd door Yvette21 op 08-09-2003 12:08]
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 08-09-2003 12:24]
quote:21 jaar?? Ik moet er niet aan denken, zit nog midden in m'n studie.
Op maandag 8 september 2003 12:01 schreef Gia het volgende:
Ik vind 21 jaar wel een acceptabele leeftijd. Vind over het algemeen meisjes jonger dan 21 vaak nog erg kinderachtig.
Een jaar of 25 zou ik zeggen.
Zo zijn er ook tienermoeders/-vaders die wél hun verantwoordelijkheid nemen en hun kind(eren) goed op kunnen voeden.
Maar over het algemeen vind ik begin twintig wel een mooie leeftijd, mits er een stabiele relatie is.
Voortaan graag even de search gebruiken voor je een dergelijk topic open gooit want hier is al meerdere malen, vanuit diverse hoeken, over gediscussierd.
Omdat het topic toch wel leuk loopt laat ik het wel open, voor deze keer.
En wat is dat de uiterste leeftijd om kinderen te krijgen??
Zonder iemand pijn te willen doen..... denk ik dat 40 voor vrouwen toch wel een belangrijke grens is....
quote:+ lekker in je vel zitten.
Op maandag 8 september 2003 11:59 schreef Roellio het volgende:
Woonruimte
Stabiele relatie
Stabiel inkomen
Rustetc.
quote:Helemaal bovenaan staat een balkje met 'Registratie', 'Profiel' en ook 'Zoeken'. Daarin kan je zoeken op een onderwerp.
Op maandag 8 september 2003 13:09 schreef Yvette21 het volgende:
waar kan ik zoeken of een onderwerp al behandeld is? Hoe oud moet een onderwerp zijn voordat het weer behandeld kan worden?
In principe verjaart een onderwerp eigenlijk nooit en zoiets als deze vraag kan over een jaar best weer gesteld worden en dan kan men in dit topic gewoon weer verder gaan.
Enneh... lees de FAQ eens door, staan best handige dingen in over het hoe en wat op Fok!
quote:Helemaal onderin dit forum zie je dit:
Op maandag 8 september 2003 13:09 schreef Yvette21 het volgende:
waar kan ik zoeken of een onderwerp al behandeld is? Hoe oud moet een onderwerp zijn voordat het weer behandeld kan worden?
Hoe oud moet een onderwerp zijn? Tsja echt vaste regels zijn daar niet voor, maar toch wel ouder dan een half jaar wil je niet steeds dezelfde discussie voeren.
Ik zie nu pas dat je inderdaad nieuw bent hier, mijn excuses voor de verwarring, ik had het iets duidelijker uit moeten leggen. Dit topic blijft verder gewoon open hoor, want het loopt prima.
Maar in feite, ondanks dat ik dus bovenstaande denk, is er niet echt een leeftijd te koppelen aan zoiets als moeder worden. Er zit heel wat aan vast. Zelf ben ik er bijvoorbeeld naartoe aan het werken in de zin van voldoende inkomen, goede huisvesting en natuurlijk een goede relatie opbouwen. Mijn vriendin ziet dat ook als belangrijke dingen, want je moet toch wel de middelen hebben om een kind te kunnen opvoeden. Dat is niet alleen op financieel gebied, maar ook emotioneel.
Met mijn 18de al....
Als ik zonder verder ergens bij na te denken een kind had gewild dan was dat al op mijn 16de ofzo geweest, maar dat is puur gevoelsmatig en was zeer zeker alles behalve verstandig geweest...
Ik wilde dolgraag een jonge moeder zijn, mijn man wilde geen oude vader zijn(is 7 jaar ouder als ik) en al zeg ik het zelf, we doen het blijkbaar prima, want we hebben een heerlijk ventje, echt een lekker menneke, loopt perfect met hem...
Ik vind de ondergrens van 18 prima en als bovengrens voor het eerste kind 35.....
Daarna gaan er toch wel serieuse risiko's door de leeftijd van de moeder meespelen.
Eigenlijk begint dat al rond je 30ste, maar het verergert gigantisch vanaf je 35ste....
Wanner je aan kinderen "moet" beginnen?
Als je er klaar voor bent, je goed realiseerd dat het niet alleen rozengeur en maneschijn is, echt klaar bent voor die verantwoordelijkheid.
En wanneer je financiele situatie stabiel genoeg is voor een kind en ook voor de toekomst van dat kind.....
In mijn persoonlijke situatie; Mijn man en ik schelen 6 jaar, hij wil graag rond zijn 30ste vader worden, en is nu 27. Dat maakt mij rond de 24 wanneer wij hopen een kindje te krijgen, vrij gemiddeld dus als ik jullie reactie's zo lees
[Dit bericht is gewijzigd door Yvette21 op 09-09-2003 08:14]
Als het aan mijn vriend had gelegen al eerder, maar ik (en hij ook hoor)wilde per se eerst verhuizen naar een betere buurt, en financieel er beter voor staan...(in staat zijn om van 1 inkomen rond te komen, zodat ik kan thuisblijven voor die kleine meid...)
Verder, als je (jullie) het gevoel echt niet meer kunnen stoppen en echt NU een kind willen, is de tijd er wel rijp voor denk ik....
Zoals ik aleerder schreef, het belangrijkste is dat jullie er allebei aan toe zijn..
Enne... soms heb je het niet allemaal zelf voor het zeggen (helaas)
Succes
Denk inderdaad dat het aan de situatie ligt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |