abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13418532
De som van de volgende ASCII tekens:

B = 66
I = 73
L = 76
L = 76
G = 71
A = 65
T = 84
E = 69
S = 83
ETX = 3 End of TeXt

ojaa hij is hier al heel lang...

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_13511560
quote:
ETX = 3 End of TeXt
Ja, zo kan ik het ook..
  maandag 29 september 2003 @ 00:41:58 #103
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13511896
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:36 schreef xenobinol het volgende:
De som van de volgende ASCII tekens:

B = 66
I = 73
L = 76
L = 76
G = 71
A = 65
T = 84
E = 69
S = 83
ETX = 3 End of TeXt

ojaa hij is hier al heel lang...

Zijn naam is: William Gates III (de derde)
Dus die drie kun je toevoegen, maar dan heb je nog zijn officiele naam niet.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13586602
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:13 schreef ThE_ED het volgende:
Gezien het feit dat God de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft: Heeft deze god dan niet de (neiging tot) dezelfde angsten? Is God niet mede daarom Satan zelf? (Hiernaast openbaart god zich meerdere malen als iemand die mensen nogal hardhandig zijn eigen wil oplegt...)
Ben het hier ook niet helemaal mee eens.. tenminste volgens mij is dat niet wat in de bijbel staat.
God heeft de mens niet precies zoals zichzelf gemaakt, dat hoeft 'naar zijn beeld' niet te betekenen. Dat zou nogal raar zijn want dan waren er intussen al een paar miljard goden en dat lijtk me niet bepaald voor de hand liggen. De reden dat een mens een mens is en niet God moet wel zijn dat God de mens als het ware heeft 'gebaseerd' op zijn beeld en dus niet letterlijk zichzelf heeft vermenigvuldigd. (Eva is trouwens uit Adam gemaakt dus niet 'rechtstreeks' uit God.)
Het grote verschil is alleen dat God 100% goed is en dus ook niet anders dan goed kan doen (vandaar misschien ook de indruk van het 'hardhandig opleggen' opleggen van zijn wil). Maar het zou eigenlijk totaal doelloos zijn om mensen zonder vrije wil te maken, als speeltjes die toch niets te kiezen hebben. Daarom hebben wij de vrije wil. Dat betekent dus dat je keuzes te maken hebt. Die keuzes zijn tussen goed en slecht (want zonder slecht is er geen goed)... volgens mij is slecht dus het niet doen van Gods wil (het goede dus), het ego, de verleiding, het zelf God willen zijn (want dat wilden Adam en Eva toch?) De satan wordt in het OT ook getypeerd als 'de verleiding'... ik denk de verleiding om niet het goede te willen doen.

Ik denk dat het getal 666 niet voor niets wordt genoemd in de bijbel. Het staat er ook niet voor niets dat het het getal van een mens is. Hoe het zit weet ik niet en dat weet niemand. Het blijft toch maar gokken. Maar ik denk eigenlijk dat als het zover is, de tijd die in openbaringen wordt beschreven, wij daar niet meer aan zullen twijfelen. Toch vind het soms wel een beetje creepy als je sommige dingen hoort.. dan denk je 'het zal toch niet...' brr

donderdag 2 oktober 2003 @ 00:18:15 #105
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13587162
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 23:54 schreef Poezelewoekie het volgende:

[..]

Ben het hier ook niet helemaal mee eens.. tenminste volgens mij is dat niet wat in de bijbel staat.
God heeft de mens niet precies zoals zichzelf gemaakt, dat hoeft 'naar zijn beeld' niet te betekenen. Dat zou nogal raar zijn want dan waren er intussen al een paar miljard goden en dat lijtk me niet bepaald voor de hand liggen. De reden dat een mens een mens is en niet God moet wel zijn dat God de mens als het ware heeft 'gebaseerd' op zijn beeld en dus niet letterlijk zichzelf heeft vermenigvuldigd.

Maar waarom dan ook het slechte in de mens gebracht? Had ie dat niet kunnen laten?

Overigens blijkt uit de bijbel dat God zelf ook boos kan worden, en dan zelfs mensen (en volken) ombrengt of laat ombrengen. Zo'n woede-uitbarsting kun je niet echt gezond noemen, en eerder toeschrijven aan het toegeven tot de verleiding van 'wraak'.

en god brengt zelf ook de verleiding in de wereld (de appel) iets waar juist de duivel/het kwaad wordt beschuldigd. (van verleiding dus.)

[KNE]-Mod
pi_13589323
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 00:18 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar waarom dan ook het slechte in de mens gebracht? Had ie dat niet kunnen laten?

Overigens blijkt uit de bijbel dat God zelf ook boos kan worden, en dan zelfs mensen (en volken) ombrengt of laat ombrengen. Zo'n woede-uitbarsting kun je niet echt gezond noemen, en eerder toeschrijven aan het toegeven tot de verleiding van 'wraak'.

en god brengt zelf ook de verleiding in de wereld (de appel) iets waar juist de duivel/het kwaad wordt beschuldigd. (van verleiding dus.)

Foutje even over hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Poezelewoekie op 02-10-2003 08:50]

pi_13589376
Waarschijnlijk had hij idd het maken van het slechte in de mens niet kunnen laten. Ik weet niet precies hoe het zit maar ik denk dat het niet anders kon. Als de mens totaal niet slecht was was die dus 100% goed, net als God. En voor zover ik weet is de mens niet God dus is de mens niet totaal goed. Dat komt doordat God de mens de keuzevrijheid heeft gegeven. Toen de eerste zonde was geweest (de mens had zich toen officeel niet gedaan wat God zei) ontstond de 'erfzonde', de leer dat geen mens onschuldig is. God heeft de mens dus opzich niet slecht gemaakt. Dat de mens het met zijn keuzevrijheid zo verkloot vindt Hij ook niet leuk ofzo...
Waarom dan de vrije wil? Dat is denk ik omdat God juist wil dat mensen voor zijn wil kiezen, en er valt niets te kiezen als het slechte er helemaal niet is. En waarom willoze mensen maken?
Oja trouwens... is boos worden altijd slecht? Is het niet bedoeld als waarschuwing? Wij zijn degenen die er een zooitje van maken hoor, niet gek als er eens een keertje eentje kwaad wordt... God wegen zijn ondoorgrondelijk he...
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:16:01 #108
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_13596480
"slecht" is een "noodzakelijk kwaad" wat essentieel is voor de vrije wil..

zonder "kwaad" dus geen vrije wil / keuze .
vervelend maar zo hebben we het zelf gewild..

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_13606638
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:16 schreef MokroKees het volgende:
"slecht" is een "noodzakelijk kwaad" wat essentieel is voor de vrije wil..

zonder "kwaad" dus geen vrije wil / keuze .
vervelend maar zo hebben we het zelf gewild..

Ja dat probeerde ik ook duidelijk te maken met mijn vorige stukjes
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:38:12 #110
35779 patsys
http://clik.to/patsys
pi_13612818
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:20 schreef nikanoru het volgende:

[..]

Bijna iedereen anders zou er van de voorspelling niet veel kloppen!

En toch heb ik het gevoel dat het nog wel ff zal duren.

Tja ligt eraan hoelang balkenende het volhoudt ben behoorlijk kwaad aan het worden
Tja ik ben anders!! wie niet?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:56:09 #111
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_13613067
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:28 schreef Poezelewoekie het volgende:

[..]

Ja dat probeerde ik ook duidelijk te maken met mijn vorige stukjes

ja ik zag het , ( alleen iets te laat )

[Dit bericht is gewijzigd door MokroKees op 03-10-2003 01:16]

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:08:13 #112
64352 Anti-Dajjal
Die..Anti-Christ! Die!
pi_13616184
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 23:54 schreef Poezelewoekie het volgende:

[..]

God heeft de mens niet precies zoals zichzelf gemaakt, dat hoeft 'naar zijn beeld' niet te betekenen. Dat zou nogal raar zijn want dan waren er intussen al een paar miljard goden en dat lijtk me niet bepaald voor de hand liggen. De reden dat een mens een mens is en niet God moet wel zijn dat God de mens als het ware heeft 'gebaseerd' op zijn beeld en dus niet letterlijk zichzelf heeft vermenigvuldigd. (Eva is trouwens uit Adam gemaakt dus niet 'rechtstreeks' uit God.)
Het grote verschil is alleen dat God 100% goed is en dus ook niet anders dan goed kan doen (vandaar misschien ook de indruk van het 'hardhandig opleggen' opleggen van zijn wil). Maar het zou eigenlijk totaal doelloos zijn om mensen zonder vrije wil te maken, als speeltjes die toch niets te kiezen hebben. Daarom hebben wij de vrije wil. Dat betekent dus dat je keuzes te maken hebt. Die keuzes zijn tussen goed en slecht (want zonder slecht is er geen goed)... volgens mij is slecht dus het niet doen van Gods wil (het goede dus), het ego, de verleiding, het zelf God willen zijn (want dat wilden Adam en Eva toch?) De satan wordt in het OT ook getypeerd als 'de verleiding'... ik denk de verleiding om niet het goede te willen doen.

Ik denk dat het getal 666 niet voor niets wordt genoemd in de bijbel. Het staat er ook niet voor niets dat het het getal van een mens is. Hoe het zit weet ik niet en dat weet niemand. Het blijft toch maar gokken. Maar ik denk eigenlijk dat als het zover is, de tijd die in openbaringen wordt beschreven, wij daar niet meer aan zullen twijfelen. Toch vind het soms wel een beetje creepy als je sommige dingen hoort.. dan denk je 'het zal toch niet...' brr

Ik ben van mening dat wij als mens, een-ieder zelf een god is. We kennen alleen onze ware aard (nog) niet. Als evolutie zulke sprongen heeft gemaakt, is het naar alle waarschijnlijkheid mogelijk dat wij in de toekomst zo ver ge-evolueerd zijn, dat we tegen die tijd de goden zijn/worden, die wij nu als goden zien..
Kijk hoe oud de aarde en heelal zijn. Wij leven nog maar in een fractie van deze oorsprong.
Oke, wij hebben onszelf hier niet neergezet, dat zou wellicht door iets of iemand gedaan kunnen zijn. Misschien wel door buitenaardsen, als afstammelingen of een of ander superieur project betreffende het maken van leven. Of er is iets/iemand die zo oppermachtig is die al het leven op Aarde (en misschien wel het hele universum) heeft gecreërd.
De toekomst zal het leren..
"Novus Ordo Seclorum" ?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:11:19 #113
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13616248
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 08:49 schreef Poezelewoekie het volgende:
Wij zijn degenen die er een zooitje van maken hoor, niet gek als er eens een keertje eentje kwaad wordt...
Wraak nemen is een teken van zwakte.
[KNE]-Mod
pi_13626343
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:11 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Wraak nemen is een teken van zwakte.

Wraak nemen is niet hetzelfde als terechtwijzen
pi_13656165
666 het getal van het beest?....huh? wat wie riep me ?
  zondag 5 oktober 2003 @ 01:09:03 #116
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_13657555
...iemand hier met een telefoonnummer waar een overschot aan sen in zit???
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:10:45 #117
69598 immortalmeisje
There's gotta be more to
pi_13698905
hmm ja er staat 666 in mijn nr :p
in totaal hebbik 5 zessen
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:14:34 #118
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13699009
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:52 schreef Poezelewoekie het volgende:

[..]

Wraak nemen is niet hetzelfde als terechtwijzen

Iemand doden vind ik niet terechtwijzen...
[KNE]-Mod
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:20:49 #119
69598 immortalmeisje
There's gotta be more to
pi_13699170
wow ik ben echt benieuwd naar de anti christ. klinkt raar, ik weet. ik geloof dat ie nog komt ...
iig weet ik zeker dat ie nog niet geweest is
  maandag 6 oktober 2003 @ 21:33:39 #120
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13699589
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:20 schreef immortalmeisje het volgende:
wow ik ben echt benieuwd naar de anti christ. klinkt raar, ik weet. ik geloof dat ie nog komt ...
iig weet ik zeker dat ie nog niet geweest is
Waarom geloof je dat 'ie komt?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13699606
Het getal kwam toch van keizer Nero?
quote:
We know from Rev. 17:11 that this Antichrist is presented as a Roman ruler (caesar). 'Nero Caesar', written in its seven Hebrew consonants (transliterated as 'Neron Kaisar'), give a value of 50+200+6+50+100+60+200, which adds up to 666. This was the earliest Christian understanding of this code-number, which John said needed sophia or understanding to calculate (Beckwith 1967: 401,402). This is interestingly confirmed by variant manuscripts of the book of Revelation with the same error. The error reads 616 instead of 666. If Nero is spelt instead without the final consonant ('n'), as in its Latin form (as it is known to us today), the number adds up to 616. This explains the variant reading of some manuscripts.
[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_13706113
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:14 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Iemand doden vind ik niet terechtwijzen...

Wat jij vindt hoeft nog niet waar te zijn (wat ik vind trouwens ook niet hoor)
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 11:02:06 #123
69598 immortalmeisje
There's gotta be more to
pi_13708667
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:33 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Waarom geloof je dat 'ie komt?

Openbaring 20 - De duizend jaar

En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand;
2 En hij greep den draak (de anti christ, zie openbaring 13:11; ''toen zag ik het tweede beest''), den oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren;
3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geeindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.
5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geeindigd waren. Deze is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.

Dus, ik geloof niet dat de anti christ al geweest is.
De anti christ zal 3,5 jaar heersen, waarna hij door de engel in de afgrond gegooid wordt.

- Er zal een wereldleider opstaan die enorme macht zal hebben

- Hij zal een digitaal betaalsysteem invoeren, waarbij cash overbodig wordt

- Na drie en een half jaar zal deze leider de christenen onderdrukken

- Er zal internationaal een ongekende toename zijn van christenvervolging

- Op zeker ogenblik zal Jezus alle gelovigen van de aarde wegnemen

- Daarna komt Jezus terug naar de aarde, waar Hij de antichristelijke
--wereldleider zal doden

- Duizend jaar lang zal Jezus de aarde besturen

zie ook http://www.real-life.nl/waarom/toekomst_antichrist.html

pi_13772073
Ja ok, maar je zegt dat je er benieuwd naar bent.. vind ik nogal raar uitgedrukt
pi_13772230
- De wereldpolitiek zal streven naar globale politieke eenheid

hmm.. een interessante

Een voorspelling die nog niet vervuld werd, is dat er een (politieke?) leider
zal opstaan die de wereld zal willen beheersen. Zijn rijk zal totaal
verschillen van alle andere koninkrijken die de mensheid ooit kende.
Hij zal het betaalverkeer drastisch wijzigen, door bij mensen een microchip
te laten inplanten. Die chip zal bij voorkeur op de bovenzijde van je hand
geplaatst worden, oftewel op je voorhoofd. Betaalkaarten
zullen overbodig worden.

Op dit ogenblik zijn er al heel wat proefprojecten lopende, o.a. in Engeland,
Amerika en Canada. In het stadje Guelph, te Ontario, Canada,
is het systeem zeer uitgebreid getest. Het project heet Global Cashless Society.
De technologie wordt ontwikkeld door een bedrijf met de naam Mondex
en Motorola levert de minuscule microchips.

Is het niet zeer opmerkelijk dat deze hedendaagse technologische ontwikkelingen al duizenden jaren geleden in de Bijbel voorspeld werden?
Deze politicus zal ook streven naar wereldwijde eenheid in godsdienst.
Omdat het christelijk geloof inhoudt dat je enkel via Jezus Christus
bij God kunt komen, omdat alleen Jezus de straf voor onze zonden
op zich genomen heeft, zal deze leider christenen zwaar vervolgen.
Hij wordt dan ook de 'anti-christ' genoemd.

De eerste drie en een half jaar zal deze leider veel goede dingen doen,
waarmee hij velen rond z'n vinger zal winden. Daarna echter zal hij
zijn ware aard laten zien en als een woesteling dood en vernieling zaaien.

De Bijbel vertelt over deze man dat hij volledig onder controle zal staan
van het kwaad. Hij zal paranormale gaven bezitten, waardoor hij
ongekende wonderlijke zaken zal verrichten. Op die manier zal hij
het respect winnen van grote massa's.

Na drie en een half jaar zal deze politieke leider zijn mooie masker afzetten
en overal op aarde gruwelijke verwoestingen aanrichten. Deze tijd
wordt in de Bijbel omschreven als 'de grote verdrukking'.
Ontelbare christenen zullen afgeslacht en gemarteld worden.
Het zal een tijd van ongekende wereldwijde vernieling zijn,
waarbij er meer bloed zal vloeien dan ooit eerder in de wereldgeschiedenis.

Zijn uiteindelijke doel is om God voorgoed uit de menselijke samenleving
te bannen en zelf als een god aanbeden te worden.

Wat er in feite zal gebeuren, is dat de opstandigheid van de mensheid
tegenover zijn Maker een climax zal bereiken. De grote Verleider,
de satan, die mensen ertoe aanzet om materialistisch, egoïstisch,
hoogmoedig en onecht te zijn, zal meer invloed hebben dan ooit.
De internationale 'superleider' zal in werkelijkheiod een soort medium zijn
van deze onzichtbare kwade macht . Misleiding zal hoogtij vieren.
Veel zogezegde christenen zullen zich van God afkeren,
uit schrik voor de vervolging. Het is dan dat zal blijken
wie er echt voor God kiest.

Oh ja.. over of Christenen de grote verdrukking moeten doormaken, verschillen de meningen.

[Dit bericht is gewijzigd door FBtje op 09-10-2003 19:43]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')