Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald.
Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo.
Dat betekent, andere injectoren, grotere intercooler (of van een sloop saab of volvo of HKS intercooler set), betere remschijven, brandstof pomp etc. En als laatst moet de auto nog een andere kleur krijgen hoogstwaarschijnlijk wordt dit de kleur Bayside Blue, waarin de meeste Nissan Skyline's (R34) gespoten zijn.
Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft.
Vorderingen zullen uiteraard hier vermeld worden. Meningen en opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
quote:Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft.
Op zondag 7 september 2003 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24]
quote:Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren)
Op zondag 7 september 2003 13:15 schreef Emphemeris het volgende:
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
Of de Veilside body kit
De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
quote:Zo, doe onderste is wel prachtig.
Op zondag 7 september 2003 18:31 schreef noidea het volgende:
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.
[afbeelding]Of de Veilside body kit
[afbeelding]De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
en die sleepy eyes, prachtig.
Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro).
maar goed een blow of valve zorgt in eerste instantie voor het voorkomen van turbo lag (stilvallen van het turbowiel), hetgeen je tijden bij optrekken bijzonder vertraagd. en in tweede niet minder belangrijke mate de voornoemde schade door het tegen de richting indraaien van het turbine wiel
maar keep up the good work!!
BOOOOOOZZZZT hehe
Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.
Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.
Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
quote:Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo
Op donderdag 11 september 2003 14:14 schreef noidea het volgende:
[afbeelding]Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed
Maargoed, een super project! T25
Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk!
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:40 schreef noidea het volgende:
Oh ok weer wat geleerd, thnx
Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden.
Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?
Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?
quote:Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
Op donderdag 11 september 2003 14:43 schreef stienus5gtturbo het volgende:[..]
En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed
quote:Je moet m ook wel laten uitlopen, maar de reden is niet koeling. De reden is dat de turbo minder lang op slechte smeering loopt. Zoals ik al eerder zei, als de motor uitstaat, is er geen oliedruk, dus geen smeering.
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef renkie het volgende:[..]
Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn
+ het laten afkoelen, mja dacht toch het dat het nodig was? Of heb ik het nu mis?:)
quote:Het was vrij lastig in te bouwen omdat er weinig ruimte onder het dashboard was waar je de draden en elkaar moet verbinden. En je moet het goede draadje hebben die van de ECU afkomt (voor de snelheid meter functies). Maar een goede voorbereiding is het halve werk.
Op donderdag 11 september 2003 16:25 schreef StefanP het volgende:
Cool man, mooie auto ook. De kleur vind ik overigens ook wel mooi, dat blauw van de skyline vind ik persoonlijk minder.Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx?
Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar?
Aangezien de handleiding die je bij de turbo timer zelf krijgt in het Japans is had ik engelse handleiding van de Greddy site gehaald.
Die is generiek, je kan wel een speciale harness bestellen voor jouwn type auto waardoor je alleen een connector aan moet sluiten voor de contactdraden, maar uiteraard was die voor deze auto weer niet beschikbaar.
Auto is trouwens uit '91 met 144.000km op de teller.
Hier kunnen die riceboys nog wat van leren.
Hou ons op de hoogte!
Het maximale wat je uit de auto kan halen met een T28 ball bearing turbo e.d. is dik 300pk geloof ik.
En de auto is niet van mij, ik help alleen mee met tunen.
quote:ik kan je zo vertellen dat je de 4 sec niet haalt met pak m beet 250 pk... hij doet er nu 7 over zeg dat je de 5,5 haalt dan heb je ook alles.... maar goed.... hoeveel auto's in nederland doen er nu MAAR 5,5 sec over om op de 100 te komen???? je rijdt hier echtwel 90% van de auto's eruit
Op vrijdag 12 september 2003 19:22 schreef Wimo het volgende:
Echt snel? Onder de 4sec naar de 100 ... Doe eens een gok wat het ding straks gaat presteren..
Probeer niet teveel te veranderen aan de buitenkant dat maakt het alleen maar leuker als je bij het stoplicht of zoiets bent.
Succes ermee, ik hoor dan je die 250 pk haalt
Btw 750pk is maximaal haalbaar lees ik net. Dus als 250pk nog niet snel genoeg is er nog altijd uitgebreid worden.
De laatst gereden topsnelheid.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 14-09-2003 11:43]
quote:Leuke foto's.
Op zondag 14 september 2003 11:37 schreef noidea het volgende:
De radio/cd speler komt volgende week, is wat mooier dan een gat.[afbeelding]
De laatst gereden topsnelheid.
En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
quote:Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
quote:Behalve als je er 100 mag rijden
Op zondag 14 september 2003 12:42 schreef Extremini het volgende:[..]
Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen).
quote:en wat doet ie op de 400 meter? tijd en eindsnelheid?!
Op zondag 14 september 2003 12:38 schreef noidea het volgende:
Tuurlijk wel, maar dan kan je ook zien of tie goed staat, dus dat ook je gegevens van je 0-100km/u metingen goed zijn, en de 0-400m tijden kloppen.En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat.
Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)
Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.
Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.
quote:Damn, da's wel shit zeg
Op zondag 26 oktober 2003 11:24 schreef noidea het volgende:
Nou het tunen gaat toch nog wat langer duren, aangezien we gister een ongelukje hebben gehad.Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)
Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.
Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.
quote:Zuur
Op zondag 26 oktober 2003 11:24 schreef noidea het volgende:
Nou het tunen gaat toch nog wat langer duren, aangezien we gister een ongelukje hebben gehad.Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)
Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.
Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.
En we moeten er een idd een andere 2dehands motor inlepelen, maar de turbo lijkt nog wel intact, dus ook veel schelen om die weer te kunnen gebruiken.
Zijn gave bakkies die 200SX'jes, mijn broer rijdt binnenkort in een S14.
Zie hier de schade van tegen de vangrail aanschuiven
Radiator, airco, lampen, en een hoop buizen eruit
DOHC
Meer foto's volgen, wanneer we meer gedemonteerd hebben.
Er kan een 2liter turbo motor in van de 200sx s14, alleen dies gelijk 3x zo duur.
Veel succes met je project. De 200sx is gewoon de wreedste auto om te tunen. Wist je dat er meer dan 300.000 producten voor te krijgen zijn uit Japan alleen.
Vriend van mij heeft 3 jaar geleden ook een 200sx '90 willen tunen. Zuigers, drijfstangen, turbo, suspension, etc.. was allemaal gekocht vanuit Japan. Midden in de nacht werd hij wakker en zijn auto, samen met die van de buurman, stond in fik. Zwaar balen.
Alle spullen doorverkocht en een nieuw project begonnen.. project sunny.
Op dit moment wordt de auto getuned door Hurricane Tuning tot 500 pk.
Sinds kort is mijn vriend ook een importzaak begonnen en importeren zij heel voordelig allerlei spullen uit Japan en Amerika.Greddy, HKS, APEXí, Border, Tein, Jic, Nismo, etc...
Alles kunnen zij leveren en vrij goedkoop ook. Hij heeft al jarenlang ervaring hiermee.
Ooit hoop ik ook genoeg geld te hebben om mijn eigen 200sx project te beginnen..
Mocht je in contact willen komen met mijn vriend , ook al is het om alleen vaneen nissanliefhebber tot een andere te praten, wil ik best helpen. Hun website is momenteel in opbouw.
Nogmaals veel succes.
PS
Jammer van die schade joh. Was je wel goed verzekerd ????
succes iig
quote:EDIT: dan zou het spam worden. Je kan hem uiteraard wel een mailtje sturen
Op woensdag 12 november 2003 18:51 schreef elturkoluvn200sx het volgende:Mocht je in contact willen komen met mijn vriend , ook al is het om alleen vaneen nissanliefhebber tot een andere te praten, wil ik best helpen. Hun website is momenteel in opbouw.
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:36]
quote:Dat waren we al van plan, het aantal verroeste bouten op onmogelijke plaatsen bemoeilijkt dit nogal. Driften kon die trouwens al aardig, er was al een setje banden doorheen gegaan. (mede door donuts).
Op woensdag 12 november 2003 19:07 schreef jacco het volgende:
Ik zou echt het hele motorcompartiment leeg trekken. En alles schoon makne en er opnieuw in maken. Ook zou je er een super gave drifter van kunnen maken. Daar staan de S13's om bekend.
succes iig
Maar goed, van wat ik heb gehoord gaat het allemaal nog een tijdje duren, de financiën van em (de eigenaar van de auto) zijn een beetje krap, en ik ga volgende maand voor 6 maanden weg.
Zodra er weer iets nieuws is, komt het uiteraard hier weer te staan.
Jammer genoeg is alles niet zo verlopen hoe we het in gedachte hadden. Omdat ik nu op mezelf woon en dat nogal een dure grap is, kan ik de 200sx niet laten maken, dus hij word verkocht.
Heb al een koper gevonden en ik hoor 1 dezer dagen of hij hem koopt ja/nee.
Hierbij einde Project.
Gr.
ian
quote:Damn, da's klote
Op dinsdag 16 december 2003 15:59 schreef Estolan het volgende:
Hier de eigenaar van de 200SX S13 hierboven.Jammer genoeg is alles niet zo verlopen hoe we het in gedachte hadden. Omdat ik nu op mezelf woon en dat nogal een dure grap is, kan ik de 200sx niet laten maken, dus hij word verkocht.
Heb al een koper gevonden en ik hoor 1 dezer dagen of hij hem koopt ja/nee.
Hierbij einde Project.
Gr.
ian
quote:uhm foutje
Op dinsdag 16 december 2003 16:23 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Damn, da's klote
Btw ik had een vraagje over die GReddy Turbo Timer, moet je'm dan altijd in neutraal parkeren of maak je 1 of andere verbinding met je koppeling ook zodat die geblokkeerd wordt?
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 16-12-2003 16:28]
quote:Moet in zn Vrij staan en Handrem erop voordat de Teller actief word. hij telt wel af, maar zonder die 2 dingen gebeurd er niks. En natuurlijk kan je hem niet in een versnelling zetten, want dan stap je uit de auto, laat je je koppeling los en dan rijd hij weg. Redelijk logisch
Damn, da's klote
Btw ik had een vraagje over die GReddy Turbo Timer, moet je'm dan altijd in neutraal parkeren of maak je 1 of andere verbinding met je koppeling ook zodat die geblokkeerd wordt?
[Dit bericht is gewijzigd door Estolan op 16-12-2003 16:34]
Verder een advies: maak je auto eerst even helemaal schoon voordat je gaat knutselen, is alles veel overzichtelijker, en wordt et straks niet zo'n troep.
quote:Voortaan lees je even de laatste posts, ok?
Op dinsdag 16 december 2003 17:05 schreef -Muse- het volgende:
Erg leuk project
ben zelf ook een tijdje opzoek geweest naar een 200sx/240sx, maar nu ik geen werk meer heb moet ik toch een andere auto zoekenVerder een advies: maak je auto eerst even helemaal schoon voordat je gaat knutselen, is alles veel overzichtelijker, en wordt et straks niet zo'n troep.
quote:Ja maar dan kan iemand ff tijdens het nadraaien er een aanhangwagen zetten en in versnelling zetten en dan ben je je wagen kwijt
Op dinsdag 16 december 2003 16:26 schreef Estolan het volgende:[..]
Moet in zn Vrij staan en Handrem erop voordat de Teller actief word. hij telt wel af, maar zonder die 2 dingen gebeurd er niks. En natuurlijk kan je hem niet in een versnelling zetten, want dan stap je uit de auto, laat je je koppeling los en dan rijd hij weg. Redelijk logisch
quote:Hoe wil je hem ooit in een versnelling zetten als de deur op slot zit?
Op woensdag 17 december 2003 02:14 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Ja maar dan kan iemand ff tijdens het nadraaien er een aanhangwagen zetten en in versnelling zetten en dan ben je je wagen kwijt
Lijkt me toch niet zo'n handig ding
Ik dacht er eerst over om er ook 1 te nemen later maar laat maar
quote:Ja maar als je de handrem eraf haalt valt de motor uit. En een sleepwagen eraan zetten valt een beetje op denk ik.
Op woensdag 17 december 2003 02:14 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Ja maar dan kan iemand ff tijdens het nadraaien er een aanhangwagen zetten en in versnelling zetten en dan ben je je wagen kwijt
Lijkt me toch niet zo'n handig ding
Ik dacht er eerst over om er ook 1 te nemen later maar laat maar
Maarre, kunnen die pics misschien gefixed, worden? Ik zie zo weinig!
quote:Wanadoo heeft zn data limiet bereikt voor de dag, vandaar geen foto's te zien
Op woensdag 17 december 2003 20:44 schreef Kolkie het volgende:
jammer van die schade![]()
Maarre, kunnen die pics misschien gefixed, worden? Ik zie zo weinig!
quote:Turbo Timer laat je motor nadraaien nadat je het contact afgelegd hebt zodat de olie langzamer afkoelt en de turbo zo vlug niet slijt.
Op woensdag 17 december 2003 13:45 schreef smash789 het volgende:
Stomme vraag hoor...Maar wat is zo'n Turbo Timer en wat doet ie?
Oooh , hééé BodyCountquote:Op zondag 16 mei 2004 22:45 schreef Estolan het volgende:
Ja sxoc ben ik lid van, hier nog wat nieuwe foto's
[afbeelding]
Voor overige foto's:
http://home.wanadoo.nl/ian_van_ede/
Neh, das een Silvia versie, minder mooi dan de S13 ( uit '91 ) achterkantquote:
Zet er please niet die spoiler op!quote:Op maandag 17 mei 2004 18:04 schreef Estolan het volgende:
[..]
Neh, das een Silvia versie, minder mooi dan de S13 ( uit '91 ) achterkant
Zo word die dus
fototje
Niet exact die bodykit, maar S15 voorkant, s13 achterkant
AUB niet reageren op dit Topic als je niet eens wete dat dit een RWD isquote:Op donderdag 3 juni 2004 21:06 schreef BaraCuda het volgende:
is wel leuk natuurlijk, zeker omdat je motorisch tunen voorrang geeft, maar zo'n auto zal alleen snel worden in rechte lijn, zodra er een bocht komt zal er met voorwielaandrijving niet veel gebeuren.
Maar verder leuk project
Er zit rechts een gat waar koude lucht doorheen komt, waar de airbox zat.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:29 schreef smash789 het volgende:
Dat openluchtfilter he.... Volgens mij zuigt ie zo harstikke warme lucht op, zo dicht bij de motor. Schiet toch niet erg op?
Lelijk voor je.quote:Op zondag 26 oktober 2003 11:24 schreef noidea het volgende:
Nou het tunen gaat toch nog wat langer duren, aangezien we gister een ongelukje hebben gehad.
Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook)
Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts.
Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog.
gelukkig was dat alweer 6mnd geleden, en is er een Mooie nieuwe voor ind e plaats gekomen:)quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Lelijk voor je.
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFf bbrrrrrrrr PFFFFFFFFF ghehehe. MMMMMaybe ook ff fixen??quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:30 schreef noidea het volgende:
Ja leuk, maar de uitlaat van m'n Honda is nu wel stuk
Pattex Powertape.. volgens de reclame kan je er alles mee maken.. Hadden ze dat ook maar gehad ten tijden van de Tsjernobyl ramp..quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:30 schreef noidea het volgende:
Ja leuk, maar de uitlaat van m'n Honda is nu wel stuk
Ik zeg ook niet dat die er nu inkomen, maar dat zou mijn optie zijn om ze daar te laten doenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 00:23 schreef Five_Aces het volgende:
Is het niet handiger om eerst eens wat aan je wegligging te doen dmw veren en schokbrekers etc? Het geeft niet de feel van veel meer PK's maar rijd wel veel beter op de weg. Dat zou bij mij ieg een veel hogere prioriteit hebben als een set sparco stoelen voor de show
Hehe das ook de bedoelingquote:Op dinsdag 29 juni 2004 04:01 schreef StefanP het volgende:
Cool man, dat wordt heel wat met al die mods!
mooi die nismo bumper, haha. Dat ding is helemaal Nismo-tuned!!!! Niet alleen de bumper.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:26 schreef flyguy het volgende:
noidea: hoe snel is de 200sx met laatste updates?
offtopic: best mooie skyline met nismo-bumper maar jammer van die stickers ( wel grappig dat er geen 'ik ben 13 en ik wil een skyline' topics meer zijn geweest sinds de 2f2f hype voorbij is )
Idd, dit is van ene Maikel geloof ik, wiens hij een Griekse etenszaak runt. De betreffende Skyline R34 GT-R op de plaatije heeft 620 pk's, veel te veel vind ik.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:52 schreef julesnijs het volgende:
[..]
mooi die nismo bumper, haha. Dat ding is helemaal Nismo-tuned!!!! Niet alleen de bumper.
zodra je een keer meerijdt in zo'n skyline weet je dat die pk's toch wel aardig zijn.....quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:06 schreef operator82 het volgende:
[..]
Idd, dit is van ene Maikel geloof ik, wiens hij een Griekse etenszaak runt. De betreffende Skyline R34 GT-R op de plaatije heeft 620 pk's, veel te veel vind ik.![]()
Vraag me af waarom hij dan soms 2weken op 1 plek staat en letterlijk geen cm verplaatst is, maarja tis Filli maar, zn restaurant is nou ook niet veel soepsquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:41 schreef ook_gek het volgende:
hij rijd heel veel met die skyline hoor
maar hoe staat het me je nissan 200sx?
ga je de hele auto strippen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
Vraag me af waarom hij dan soms 2weken op 1 plek staat en letterlijk geen cm verplaatst is, maarja tis Filli maar, zn restaurant is nou ook niet veel soeps
vandaag Compressietest gedaan, zuigerveren zijn wel redelijk versleten, maarja al 183k op de teller, is niet al te gekAs weekend de Walbro Fuelpump installeren, Benzinefilter vervangen, nieuwe olie erin, 10W40 ( zit nu 10W60 in, maar das iets te dik vind ik ). En als ik tijd over heb de achterbank, gordels enz eruit halen
Maar eerst vrijdag ff bij een andere SX zn schakelbak swappen
Yupz, alles gaat eruit, komen 2 Sparco Evo stoelen in ( zwart ) met rode 4punts gordelsquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:00 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ga je de hele auto strippen?
dat is wel stoer
nu weer wel. Wanadoo was weer over zn Limietquote:Op woensdag 14 juli 2004 23:26 schreef Kolkie het volgende:
Ik geef je 0.00001 procent kans dat je dat lukt. Verspilde moeite.
Oja, je foto's doen het niet meer.
Hoe wil je het precies gaan fixen dat ie op grijs-kenteken komt? Dak verhogen?quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
nu weer wel. Wanadoo was weer over zn Limiet
maar had al mail gekregen van de RDW, nu nog even langs de douane
Zo eigenwijs als ze groot zijnquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja dat zei ik ook al, maar luisteren, ho maar
Bedoel je niet grijs spuitenquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:19 schreef noidea het volgende:
Ja dat zei ik ook al, maar luisteren, ho maar
Nevermindquote:Op donderdag 15 juli 2004 19:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Bedoel je niet grijs spuiten![]()
quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:53 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nevermind
Om een auto op grijs zetten hoef je hem volgens mij niet te exporteren. je moet aan een aantal voorwaarden voldoen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:06 schreef Estolan het volgende:
Laat ik het zo zeggen, bij de RDW kan je hem laten Herkeuren, maar als je naar Grijs Kenteken zou willen zou ik het bij de Douane moeten laten doen, soort van Exporteren en dan importeren als Grijs Kenteken, zo ongv.
Maar of dat makkelijk gaat, en OF het wel gaat moet ik dus nog informeren > volgens de RDW dus
Vandaag alvast wat voorbereidend werk gedaan voor morgen, Dan gaat de Walbro Fuelpump erin en een nieuwe Benzinefilter. Achterbank en gordels eruit gehaald, dus achter is alles Leeg!
Foto's volgen
vandaar dat iki nog de Douane moet emailen om het na te vragen, zou een Cheap-Ass voordeel zijnquote:Op donderdag 15 juli 2004 23:26 schreef Kolkie het volgende:
Bij mijn weten moet je voor een grijskentekentarief tegenwoordig toch echt een bepaald virtueel standaardblok in je kofferpak moeten kunnen proppen om dat voor mekaar te krijgen. En dat blok gaat met geen mogelijkheid in een 200 SX passen, of je moet HEEL handig met plaatstaal zijn. Zie ook die verzaagde stationcars, jeeps en busjes met aparte achterkleppen etc. Ik kan me niet voorstellen dat het met jou constructie zou werken maar als het wel zo is heb je wel een geniale maas in de wet gevonden
!
quote:Een auto is alleen een bestelauto, als 'ie aan de wettelijke eisen voldoet
Er geldt een gedetailleerde regeling welke auto's als bestelauto worden aangemerkt en welke niet. Daarbij wordt onderscheid gemaakt in vijf verschillende types bestelauto's: grote bestelauto's (grote bestelbusjes, verhuisbusjes), bestelauto's met een verhoogd dak (combi's), middelgrote bestelauto's zonder verhoogd dak (ruimtewagens, minibusjes, terreinauto's), bestelauto's met een open laadbak en bestelauto's met een dubbele cabine (twee rijen stoelen in de personencabine). Andere typen auto's worden nooit als bestelauto aangemerkt.
Voor elk type bestelauto gelden specifieke regels. In grote lijnen komen die op het volgende neer:
• Een bestelauto moet beschikken over een laadruimte.
• De laadruimte moet aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet de laadruimte over een vlakke vloer beschikken en hoe groter de bestelauto, hoe groter ook de laadruimte moet zijn.
• Bij kleine bestelauto's (combi's) moet het dak van de laadruimte 25 cm hoger zijn dan de portier van de passagierscabine.
• In de laadruimte mogen geen personen vervoerd worden. Ook geen personen in een rolstoel. Mensen zijn geen lading!
• Bij sommige types bestelauto is een tussenwand tussen de laadruimte en de personencabine verplicht. Aan mensen in een rolstoel kan in bepaalde gevallen een ontheffing verleend worden
• Bij de meeste types bestelauto is het verplicht om de linker zijruit van de laadruimte te blinderen.
Wist ik al, maarja als de RDW zelf zegt dat ik het moet navragen bij de Douane, dan doe ik dat wel ffquote:Op donderdag 15 juli 2004 23:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
kan je sjaken met een 200SX
[..]
dat is wel erg maf/raar/gek/stom/debiel/achterlijk van de RDW danquote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wist ik al, maarja als de RDW zelf zegt dat ik het moet navragen bij de Douane, dan doe ik dat wel ff
quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja ik ga de schade betalen denk ik, kmoet nog ff kijken met de verzekering enz.
De eigenaar reageerde verrassend rustig, hij zat naast me toen het gebeurde.
thafreak @ fok.nl zet ik zel onlinequote:Op maandag 9 augustus 2004 23:34 schreef noidea het volgende:
Ze staan ook nog op een ander forum, dus teveel data verkeer, helaas. Morgen doen ze het vast weer.
Of iemand moet nog webspace beschikbaar hebben......
OMGquote:Op maandag 9 augustus 2004 21:40 schreef noidea het volgende:
Ja en dan ga je naar een meeting van de Sxoc club, en dan laat jeje goeie vriend Noidea ff in je auto rijden. Die zo vriendelijk is om hard een greppel in te rijden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee ik voel me niet goed, en erg schuldig.
Joh sterf lekkerquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 10:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
OMG
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:48 schreef noidea het volgende:
[..]
Joh sterf lekker
probeer is neit alles zo serieus te nemenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:04 schreef noidea het volgende:
Tja ach, heb ik tijd om de auto te fixen in plaats van de hele tijd op het forum rond te hangen.
Mag ik niet reageren met OMGquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:48 schreef noidea het volgende:
[..]
Joh sterf lekker
je zou hem eens moeten wassenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 00:23 schreef ThaFreak het volgende:
en de pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
maar daar ben je ook een boer voorquote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:48 schreef Tjabbo het volgende:
Relaxte manier van denken man. Ik zou flippen denk ik.
Is dat een schade bedrijf in wateringsveld?quote:Op zondag 15 augustus 2004 13:44 schreef Estolan het volgende:
alle reserve onderdelen van plaatwerk is gister opgehaald, morgen ochtend word de auto opgehaald en naar een autoschade herstelbedrijf gebracht. Dus morgen middag weet ik wat het gaat kosten
Omdat we die niet hebben, en zie daarnaast ook weinig nut in een andere achterbumper, aangezien de meeste niet mooi zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:05 schreef ook_gek het volgende:
waarom zet je er niet meeten een andere uitgebouwde achter bumper op![]()
Arnout is de Tussenpersoon, die kent een Gekke Jap die dan op Yahoo Japan gaat bieden, Blok word ( als alles kan ) ook bij Arnout erin gezetquote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:45 schreef Tjabbo het volgende:
Arnout heeft hem geïmporteerd? of gaat hem inbouwen?
Swappen is een cooky, klein dagje werk,quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:09 schreef Tjabbo het volgende:
Cool. Maar eerst wordt alles netjes gerepareerd aan je body?
Volgens mij kun je beter eerst de motor swappen. Er zal maar iets gebeuren met je verse paint
ik weet wel een 2'nd GEN te koopquote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:26 schreef MikdawG het volgende:
Kijk, dit zijn de projectjes. Engine-swaps zijn cool!
Ik wil een gen 3 3S-GTE in m'n auto.![]()
Ik denk dat je in de war bent met importeren en de daarbij horende kostenquote:Op maandag 23 augustus 2004 23:10 schreef NoComment het volgende:
Wat? Waarom hebben ze dat kentekenbewijs ingenomen dan... RDW keuring is toch verschrikkelijk duur niet? Dat gaat je wel wat meer kosten dan de kosten van het repareren lijkt me..
550pk bereik je wel pas na een euro'tje of 5.000 erin te steken, of niet?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:35 schreef noidea het volgende:
Yep, met 550pk, maar er gaat waarschijnlijk eerst een s13 silvia neus op, aangezien die s15 zooi 3500 euro kost. En een sr20det is al onderweg vanuit Japan.
(zet vragen enz ff in het project 200sx topic, dit gaat niet echt over celica's namelijk)
ook al niet? man wat vind jij weinig dingen mooi zeg.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 16:52 schreef MikdawG het volgende:
In een Supra MK4 ofzo?
Ook omdat ik een S13 niet echt denderend vind qua looks.
alweer?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:33 schreef noidea het volgende:
Dat ding wordt niet verkocht hij wordt in de prak gereden.
momo 18 inchquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:12 schreef Tjabbo het volgende:
welke velg is dat onder die suup? ik heb de foto vaker gezien maar nooit op die velg gelet
Jij denk serieus dat ze dat aanzetten als ze auto rijden?quote:Op zondag 29 augustus 2004 11:13 schreef smash789 het volgende:
Grappig, diegene die die specs van die Supra op heeft geschreven kan niet eens goed EngelsEnnuh, een audio-installatie die 150+dB geeft? Dan ben je gewoon binnen no-time doof, lekker handig.
Al word hij er standaard ook wel uitgereden door veel normale auto's.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 08:17 schreef seto het volgende:
s14 is als hij er nog standaard uitziet een echte sleeper
Er is niks mis (alleen een flinke deuk linksvoor) maar ik heb nog een 2e auto, een leasebak en een motor en het wordt iets te duur om alles rijdende te houden (ben nog de enige die erin rijdt)quote:Wat is er precies mis mee dan? Een SX hoor je mee te rijden natuurlijk.
Ja, met m'n MR2 doe ik het ook weleens in de regen. Volgas wegtrekken en ik slinger alle kanten op.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:20 schreef noidea het volgende:
Dat zeker, maar dan moet je het niet te gek maken. Met een mr2 kan het toch ook? Alleen kost iets meer moeite om een weer recht te krijgen geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |