abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2003 @ 15:39:41 #1
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12962540
Ik ben benieuwd hoe tollerant Nederlanders hier nu werkelijk zijn. Dus stel, je hebt een (duur) huis gekocht en woont in een mooie en leuke wijk. Dan wordt bekent gemaakt dat er een paar (honderd) meter een moskee wordt gebouwd met een minaret van 20+ meter. Dat was niet bij de aankoop van je huis door gegeven. Daar komt ook nog bij dat er veel verkeer ontstaat in je straat.

Wanneer er een foto van een maquette in de krant komt blijkt dat er van een stuk van een park omgeploegd moet worden omdat er een speciale ingang voor vrouwen moet worden gemaakt plus een stuk straat moet aangelegd worden zodat er auto`s kunnen rijden.

Poll: Er wordt een moskee in de wijk gebouwd. Hoe vind je dat ?

• Ik accepteer het, ben namelijk openminded
  • Ik tollereer het. Ik geloof in Art.1
  • Absoluut onacceptabel !

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:41:38 #2
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_12962591
    maar dan wel tolereren met 1 L
    pi_12962613
    ik zou het niet accepteren kijk een beetje moskee ok

maar zoals jij het omschrijft is dit worst case scenario en daar zou ik voor passen. Ik zou dan niet gaan klagen bij groeperingen maar bij de gemeente omdat ze het contract niet nakomen ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 05-09-2003 15:43]

pi_12962627
    Als het om R'dam ging dan heb ik goed gestemd. We hebben er hier al zat! (de grootste van Europa ligt alleen in het verschiet..)

[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 05-09-2003 15:44]

pi_12962645
    Ik zou het niet tolereren. Maar dat geldt ook wanneer je Moskee door Kerk of buurthuis of Super de Boer of voetbalstadion vervangt.
    Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
    pi_12962648
    lijkt me behoorlijk kut
    Borsato!! ♪♥
    AC Sparta Praha!
    pi_12962664
    En of er diverse bezwaarschriften richting gemeente gaan..

Dat zou trouwens net zo goed gebeuren als er tegenover mij een sporthal, zwembad of een andere gemeenschappelijke voorziening neergezet zou worden. Ook een gewone kerk zou bij mij geen genade vinden. In al die gevallen zal de waarde van mijn woning dalen, en zal mijn woongenot afnemen.

Bezwaar-schriften indienen; tot de hoogste raad doorprocederen. Ja; dan ben ik een NIMBY. En dit gehele gezever heeft niks met tolerantie te maken, maar eerder met behoud van woongenot en dergelijken.

pi_12962689
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:43 schreef SportsIllustrated het volgende:
    Ik zou het niet tolereren. Maar dat geldt ook wanneer je Moskee door Kerk of buurthuis of Super de Boer of voetbalstadion vervangt.
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:46:45 #9
    49768 Ype
    Bijna een hype.
    pi_12962725
    Beetje een extree geval beschrijf je zo idd. Ik zou het wel accepteren, ik slaap toch overal doorheen
    Studenten die rond 6 uur thuiskomen van het uitgaan zijn rumoeriger dan zo'n moskee
    Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
    Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
    Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
    pi_12962730
    ik zou er zeker niet blij mee zijn. ik woon in rotterdam, en zie al genoeg moskee's of wat het dan ook mag wezen. en het is er vaak rond om een groot probleem!!
    Always look on the bright side of life
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:47:06 #11
    63026 Kaptein__Iglo
    De politie had gelijk
    pi_12962740
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:42 schreef Ichi het volgende:
    ik zou het niet accepteren kijk een beetje moskee ok

maar zoals jij het omschrijft is dit worst case scenario en daar zou ik voor passen. Ik zou dan niet gaan klagen bij groeperingen maar bij de gemeente omdat ze het contract niet nakomen ofzo.

Dit is wat er nu bij een wijk verder op bij ons speelt. Daar hebben mensen huizen laten bouwen, voldaan aan de normen van de schoonheidscommissie, zelfde kleur etc. En nu wilt men een moskee gaan bouwen.
    - Er wonen in die wijk voor zover ik weet geen moslims
    - De gemeente durft niks te ondernemen

En dit gaat een rechtzaak worden.

pi_12962766
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:43 schreef SportsIllustrated het volgende:
    bij ons is een paar jaar geleden onze bibliotheek omgebouwd tot moskee

Signature:
    Max. 4 regels
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:49:17 #13
    36902 joni
    I'm the man you think you
    pi_12962795
    lijkt me echt lachen een moskee
    altijd wat te doen
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:49:54 #14
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12962814
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:39 schreef Kaptein__Iglo het volgende:

Dus stel, je hebt een (duur) huis gekocht en woont in een mooie en leuke wijk. Dan wordt bekent gemaakt dat er een paar (honderd) meter een moskee wordt gebouwd met een minaret van 20+ meter.

De consequenties van een eventueel spreidingsbeleid worden al zichtbaar.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_12962819
    In dit geval onacceptabel, zeker als je net een nieuw huis hebt gekocht.

Bij mij is 2 jaar geleden dus zo'n moskee neergezet maar ik moet zeggen dat we daar geen enkele overlast van hebben. Dan mag ie wat mij betreft best blijven staan.

Zolang er geen overlast is voor de omwonenden vind ik het prima, zo niet moet ie er niet komen, zelfde geldt voor een 'gewone' kerk trouwens

pi_12962858
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:49 schreef joni het volgende:
    lijkt me echt lachen een moskee
    altijd wat te doen
    Dat zeg je vast ook niet meer als dat gejodel 3x per dag je huiskamer binnenkomt!
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:52:21 #17
    62729 type_29
    be cool online! da sjizzle
    pi_12962875
    bom erop
    ╔╗╔═╦╗
    ║╚╣║║╚╗
    ╚═╩═╩═╝
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:53:48 #18
    30560 2Mini
    Official Logo
    pi_12962915
    er staat een kerk voor mn huis.... so what?
    Camera 1... 1!
    pi_12962932
    leuk heh moslim bashen, hou nou een keer op sneue gastjes.
    pi_12962936
    Ik ben tegen geloof in het algemeen. Dus ook een kerk zou ik volledig tegen zijn. Als het aan mij lag werden alle kerken, moskeeën en andere religieurze rotzooi opgeblazen of iets bruikbaars van gemaakt.
    pi_12962941
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:53 schreef 2Mini het volgende:
    er staat een kerk voor mn huis.... so what?
    ja daar wordt niet vanuit een torentje uit geschreeuwd
    Signature:
    Max. 4 regels
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:55:19 #22
    21150 Jongen1977
    Heeft bijz. persoon ontmoet
    pi_12962951
    Pfff... Als je ergens gaat wonen, dan kijk je natuurlijk wel even bij de gemeente wat de bestemmingsplannen zijn voor de buurt. Dus wat je nu omschrijft is dus als iemand zo dom is om iets duurs te kopen zonder te inspecteren of het wel helemaal naar de zin is.
    pi_12962966
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2003 15:54 schreef Napalmmm het volgende:

[..]

ja daar wordt niet vanuit een torentje uit geschreeuwd

Nee, alleen hele subtiele kerkklokken natuurlijk.
    pi_12962967
    Niet acceptabel, zulke dingen horen in een stad(centrum) en niet in een woonwijk. En het geloof gaat het me niet om (uiteraard :S) Ik zou ook protesteren als er een kerk zou komen met dezelfde soort eigenschappen als wat hier beschreven is.
      vrijdag 5 september 2003 @ 15:56:26 #25
    7092 Oosthoek
    Homo SAABiens
    pi_12962990
    Dit heeft geen reet te maken met Artikel 1, hoe durf je dat uberhaupt te beweren Dit is een gevolg van de Nederlandse knuffelinstelling dat iedere allochtoon z'n eigen kerk moet hebben. Laat hem dat maar lekker in z'n woonkamer maken, waar wij er geen last van hebben, of op een industrieterrein.
    daarna schilderde ik mijn schaduw
    deed het licht uit
    en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')