Ik heb inmiddels aardig wat DVD's (60) en deze bewaar ik op een prachtige plank van IKEA (!). Ze staan van links naar rechts met aan de linkerkant de toppers (Godfather, Scarface, Das Boot e.d.) en gaan dan gaandeweg naar de dvd's die ik eigenlijk nooit had moeten aanschaffen! Er tussenin zijn ze min of meer willekeurig geordend maar grofweg kan er gesteld worden dat ze van TOPPER naar pulp gaan.
Hoe doen jullie dit? Op alfabet? Of een andere manier?
als ik ze zou sorteren, of op genre of op aankoopsdatum of op ABC
quote:Waarom?
Op vrijdag 5 september 2003 13:49 schreef MikeyMo het volgende:
Op titel
quote:Wat hij zei.
Op vrijdag 5 september 2003 13:49 schreef Vision het volgende:
niet. ze liggen echt allemaal door elkaar
Overigens ga ik uit van de oorspronkelijke titel. Ook al staat er Een Luizenleven op de doos, hij komt toch bij de B van Bug's Life, A.
Opgeslagen in een koffer, oude doos van de video, dozen van ikea, div laatjes, op/onder/naast tv, kastje bij de compu etc etc, bij vrienden (uitgeleend via dvd profiler weet je waar ze uithangen )
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:49 schreef Vision het volgende:
niet. ze liggen echt allemaal door elkaar
Oh ja geregistreerd in een Access db
[Dit bericht is gewijzigd door B03S op 05-09-2003 13:56]
De humor dvd's bij elkaar, dan een setje fantasy, etc.
De top dvd's heb ik echter mooi geëtaleerd achter glas.
quote:Idem.
Op vrijdag 5 september 2003 13:53 schreef Frollo het volgende:
Op titel.
Lidwoord niet meegerekend natuurlijk.
Boot, Das staat dus tussen Blade Runner en Ciske de Rat.
Decisions decisions decisions.. life is hard
quote:Ik zou verder gaan waar de eerste kast ophoudt.
Op vrijdag 5 september 2003 13:56 schreef Superher0 het volgende:Maar dan is de vraag, gaat de 2de kast verder waar de 1ste beneden op houdt of is het per plank op dezelfde hoogte.
quote:Even voor de layout.. http://www.xs4all.nl/~jbravo/pics/changingclothes-fronttv.jpg
Op vrijdag 5 september 2003 14:01 schreef Frollo het volgende:[..]
Ik zou verder gaan waar de eerste kast ophoudt.
Horizontaal door laten lopen... ik weet niet... vinnik gewoon niet mooi. Ik denk vanwege de toch wel harde scheiding die de twee kastwanden vormen.
Vriend van mij wou wat proberen met een luxe camera. Rechtse kast is nu op 4 dvd's na helemaal vol. De linker met boeken. Eigenlijk zouden de dvd's moeten verhuizen naar de linkerkast en dan bij de rechter verdergaan.
Maar dan de boeken, strippen. zucht.
Ow.. tv is sony wega 82cm breedbeeld 100hz, Pioneer Digital versterker DTS, SRD met actieve subwoofer en goede degelijke boxen eromheen. DVD player is een simpele playstation. Gegarandeerd kijkplezier en luistergenot. Pech voor de buren
Het enige wat nu geordend is is dat de box sets bij elkaar staan (friends, disney, sex&the city).
Owjah en de soorten hoesjes. Die kartonnen hoesjes zijn net iets 'dieper' dus die steken meer uit, dus die staan allemaal bij elkaar. De plastic hoesjes staan ook bij elkaar, etc.
Muziek DVD's
Budget DVD's (die in kartonnen hoesje)
Gewone Speelfilms
Special Editions (bv Xmen 1.5 en LotR 4 DVD versie)
Deze dan onderling op alfabet
Ja inderdaad, ik heb er twee
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 05-09-2003 14:57]
quote:Bepaal jij zelf de genre of ga je uit van de genre die op de dvd zelf staat?
Op vrijdag 5 september 2003 17:09 schreef schatje het volgende:
Op titel en genre.
quote:Bepaal ik zelf
Op vrijdag 5 september 2003 17:09 schreef ook_gek het volgende:[..]
Bepaal jij zelf de genre of ga je uit van de genre die op de dvd zelf staat?
quote:Aha jij bent het dus met me eens dat de genre die er op staat niet altijd klopt. Ben ik teminste niet de enige
Op vrijdag 5 september 2003 17:10 schreef schatje het volgende:[..]
Bepaal ik zelf
.
Dus alles van Universal, dan Warner Bros, etc. Al die logo'tjes naast elkaar staat wel leuk....
(Ik weet t...ben nie goed snik)
Die vervelende Warnerdozen in één aparte la.
V.
quote:Ja verschikkelijk die hoesjes
Op vrijdag 5 september 2003 17:15 schreef Verbal het volgende:
Die vervelende Warnerdozen in één aparte la.
Ik zeg altijd maar: " Een opgeruimde kamer, is het product van een lege geest."
die staan op de bovenste plank tussen mijn twee boxen in een groot rek waar ik al mijn andere rotzooi in bewaar
(ree en konijnevel, nepkruisboog, schoolboeken, dat soort dingen)
staan gesorteert op hoe heet de mannen die erin meespelen zijn.
engelse films vooraan!
stiff upper lip
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |