quote:Afghanistan veilig? Zeker niet met de Taliban nog springlevend, ik weet niet of deze Taliban zijn gepakt door veiligheidstroepen maar hopelijk wel.
Taliban fighters 'kill civilians'Afghanistan's Taliban fighters killed four Afghan civilians, apparently mistaking them for government soldiers, an official said Tuesday.
About 35 Taliban attacked a minivan in Shorabuk district close to the Pakistani border in southern Kandahar province Sunday, killing four people and injuring another five, district commisioner Fazl Mohammad Barkzai told Reuters.
quote:Gaat voorspoedig, die democratisering en "stabiliteitspolitiek".
Taliban in vier districten Afghanistan de baas
ISLAMABAD (ANP) - De Taliban in Afghanistan hebben in vier districten de macht in handen. Zij hebben daar teams opgericht die het verzet tegen de Amerikaanse troepenmacht in het land moeten organiseren.Dat heeft een woordvoerder van de steeds weer actievere milities maandag in de Pakistaanse krant The News gezegd. De woordvoerder, Hamid Agha, zei te spreken namens de Taliban Islamitische Beweging. Agha had het over de 'marionettenregering' van president Hamid Karzai. De zich weer hergroeperende Taliban zouden het in de districten Zabul, Kandahar, Helmand en Uruzgan voor het zeggen hebben.
Volgens Agha zijn Taliban-leiders onlangs bij elkaar gekomen om te praten over het verzet tegen de 12.500 soldaten die onder VS-vlag nog in Afghanistan zijn om de veiligheid te garanderen.
De Taliban zijn de streng islamitische leiders die onder druk van de Amerikaanse militaire acties in 2001 het veld moesten ruimen.
quote:"Volgens de Taliban..."
Op maandag 22 september 2003 14:58 schreef k_a_k het volgende:[..]
Gaat voorspoedig, die democratisering en "stabiliteitspolitiek".
quote:En dus is het niet waar? Als dit niet tegen wordt gesproken door de VS mag je ervanuitgaan dat het waar is.
Op maandag 22 september 2003 15:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
"Volgens de Taliban..."
quote:Ach, dat de Taliban het zeggen, maakt het wel hilarisch. Het wordt tijd, dat het mandaat van de NAVO wordt uitgebreid en er wat meer geld komt, pas dan kunnen die wilden worden vernietigd.
Op maandag 22 september 2003 15:16 schreef k_a_k het volgende:[..]
En dus is het niet waar? Als dit niet tegen wordt gesproken door de VS mag je ervanuitgaan dat het waar is.
quote:Als zij een negatieve invloed hebben op die regio's wel ja. Het bericht geef voor mij vooral aan dat het triest is gesteld met de na-oorlogse resulaten van de militaire actie aldaar, en dat men te vroeg is vertrokken.
Op maandag 22 september 2003 15:18 schreef tvlxd het volgende:Ach, dat de Taliban het zeggen, maakt het wel hilarisch. Het wordt tijd, dat het mandaat van de NAVO wordt uitgebreid en er wat meer geld komt, pas dan kunnen die wilden worden vernietigd.
quote:Jij gelooft de VS eerder dan de Taliban Motown?
Op maandag 22 september 2003 15:16 schreef k_a_k het volgende:En dus is het niet waar? Als dit niet tegen wordt gesproken door de VS mag je ervanuitgaan dat het waar is.
quote:Nope, beide liegen zich te barsten. Maar de VS is wel nog zo slim om negatieve leugenachtige berichten over hunzelf en hun militaire operatie tegen te spreken als het klinklare nonsens is. Ik zie het ze nog niet doen, dan is de kans groot dat het waar is.
Op maandag 22 september 2003 15:32 schreef BAZZA het volgende:Jij gelooft de VS eerder dan de Taliban Motown?
De beelden kunnen overigens als schokkend ervaren worden.
(geen bloed en gore overigens hoor)
quote:Prutsers. Onderhand 10 pogingen op 1 zo'n rennende gast. Precisionbombing.
Op maandag 22 september 2003 16:25 schreef franske19 het volgende:
http://demandmedia.net/story/2003/1/5/115218/6551
Hier zie je hoe een AC130 een kamp van al-quaida/taliban uitschakeld.De beelden kunnen overigens als schokkend ervaren worden.
Ik zou trouwens ook nog even beelden willen zien van diegene die ter plekke ooggetuigen zijn van de taferelen, zoals commando's die even checken of alles goed gebeurd is en keurig foto's maken van de doden enzo.
Afghaanse bruiloften enzo zijn nogal in trek namenlijk, en van die hoogte is het moeilijk te herkennen of het om een Tallietubbie of een burger gaat. Heb je die foto's en beelden toevallig ook
quote:Inderdaad, keep 'm comming!
Op maandag 22 september 2003 16:39 schreef BAZZA het volgende:
Geweldig filmpje
quote:Praat geen poep Motowntje, een AC130 is ook niet bedoelt daarvoor.
Op maandag 22 september 2003 16:52 schreef k_a_k het volgende:Prutsers. Onderhand 10 pogingen op 1 zo'n rennende gast. Precisionbombing.
quote:Sorry, zal nog even voor je zoeken, maar als ik ze vind plaats ik ze liever niet hier want dat gaat me een ban opleveren. Er zit trouwens geluid bij het filmpje hier hoor je duidelijk op dat ze het hele complex uitvoerig bestudeerd hebben aangezien ze de kleinste details weten.
Op maandag 22 september 2003 16:52 schreef k_a_k het volgende:[..]
Prutsers. Onderhand 10 pogingen op 1 zo'n rennende gast. Precisionbombing.
Ik zou trouwens ook nog even beelden willen zien van diegene die ter plekke ooggetuigen zijn van de taferelen, zoals commando's die even checken of alles goed gebeurd is en keurig foto's maken van de doden enzo.
Afghaanse bruiloften enzo zijn nogal in trek namenlijk, en van die hoogte is het moeilijk te herkennen of het om een Tallietubbie of een burger gaat. Heb je die foto's en beelden toevallig ook
Ik weet niet of je een AC130 weleens gezien hebt maar het is een soort van Hercules, daar zitten voor zover ik geen precisie bommen op, dit vliegtuig schiet granaten af, maar wordt in een echte oorlog bijna alleen maar gebruikt voor troepen transport aangezien het makkelijk neer te halen is door jachtvliegtuigen.
quote:*opnieuw filmpje opstart*
Op maandag 22 september 2003 18:07 schreef BAZZA het volgende:
Ze vermijden zelfs de moskee
De Russen hadden die gewoon platgegooit.
quote:Net zoals ze van die afghaanse bruiloft zeker wisten dat het een Al Qaida cel was
Op maandag 22 september 2003 17:55 schreef franske19 het volgende:Sorry, zal nog even voor je zoeken, maar als ik ze vind plaats ik ze liever niet hier want dat gaat me een ban opleveren. Er zit trouwens geluid bij het filmpje hier hoor je duidelijk op dat ze het hele complex uitvoerig bestudeerd hebben aangezien ze de kleinste details weten.
quote:Whatever de technieken zijn die gebruikt werden, het zag er uitermate klunsig uit.
Ik weet niet of je een AC130 weleens gezien hebt maar het is een soort van Hercules, daar zitten voor zover ik geen precisie bommen op, dit vliegtuig schiet granaten af, maar wordt in een echte oorlog bijna alleen maar gebruikt voor troepen transport aangezien het makkelijk neer te halen is door jachtvliegtuigen.
quote:Ook leuke filmpjes
Op maandag 22 september 2003 16:25 schreef franske19 het volgende:
http://demandmedia.net/story/2003/1/5/115218/6551
Hier zie je hoe een AC130 een kamp van al-quaida/taliban uitschakeld.De beelden kunnen overigens als schokkend ervaren worden.
Kan ook als schokkend worden ervaren.
Heeft iemand van jullie trouwens een idee vanaf welke hoogte ze deze actie uitvoeren.
Wat een onzin reacties weer over preciezie bombardementen, als een vleigtuig is uitgerust met deze bommen, en deze op een juiste target gelokt zijn, dan zouden deze bommen moeten werken. Volgens mij heeft dat dan niets meer met het vliegtuig te maken.
Ik kan me best wel voorstellen dat vele mensen in deze landen ook zwaar over de flos gaan van deze manier van zogenaamd oorlogsvoeren, en zich hierdoor nog meer tegen amerika keren.
quote:Dat heb je dan mooi fout
Op maandag 22 september 2003 18:16 schreef Basp1 het volgende:Wat een onzin reacties weer over preciezie bombardementen, als een vleigtuig is uitgerust met deze bommen, en deze op een juiste target gelokt zijn, dan zouden deze bommen moeten werken. Volgens mij heeft dat dan niets meer met het vliegtuig te maken.
quote:He dat is wel het beeld over deze zogenaamde smartbombs wat ik krijg door de stoere verhaaltjes welke amerika verteld voor het slapen gaan.
Op maandag 22 september 2003 18:20 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat heb je dan mooi fout
Het gaat niet om bommen en ook geen projectielen die je kunt "locken" maar gewoon om een grote RPG en dat is heel wat anders
Kan jij natuurlijk ook niet weten, maar misschien moet je dan ook maar niet oordelen
90% van de gebruikte bommen zouden smart bombs zijn, met zo'n mooi bestuurbaar achterkantje eraan en een gps systeempje erin.
quote:Nope! Maar idd enorm leuk om te zien. Vooral het commentaar!
Op maandag 22 september 2003 18:43 schreef BAZZA het volgende:
Dat zal ook wel waar zijn, maar dit waren geen bommen
quote:dit ding heeft geen bommen aan boord alleen maar geschut
Op maandag 22 september 2003 18:35 schreef Basp1 het volgende:[..]
He dat is wel het beeld over deze zogenaamde smartbombs wat ik krijg door de stoere verhaaltjes welke amerika verteld voor het slapen gaan.
90% van de gebruikte bommen zouden smart bombs zijn, met zo'n mooi bestuurbaar achterkantje eraan en een gps systeempje erin.
Anyways Nederland zou ook 1 of allebei van zijn Herculessen om moeten bouwen naar spectres 1 zo'n ding en Mladic kan inpakken ![]()
De Ben Swagerman hoort zowieso een bommenwerper te zijn ipv een vliegende bestelbus, uit historisch oogpunt dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |