quote:Tegen de recessie in Japan?
Op vrijdag 5 september 2003 10:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Een aspirientje zal wel helpen...
quote:En dat maakt veel uit omdat...?
Op vrijdag 5 september 2003 10:44 schreef Graveland het volgende:die beurscrash was een reactie op de amerikaanse beursproblemen, daarvoor liep het allemaal goed
Natuurlijk stortte die beurs in nadat er elders problemen waren, dat is het voor/nadeel van wereldhandel.
Als de rente 0% wordt kunnen de banken niks meer verdienen met het uitlenen van geld. Stel dat er voor ettelijke miljarden geleend wordt (Het is immers zeer aantrekkelijk om te lenen als het je niks extra's kost), hoe kan een bank dan aan z'n geld komen?
Zeggen dat je niks meer? Dan is het plan z'n doel toch voorbij geschoten? Mensen horen het gerucht dat de bank niks meer kan uitlenen en eisen hun spaartegoeden op. En dan heb je de poppen aan het dansen
quote:Heerlijk toch, die typisch hollandse kneuterigheid met onze tophark!
Op vrijdag 5 september 2003 10:40 schreef Kozzmic het volgende:Peiling: helft Nederlanders schaamt zich voor premier
[..]
quote:Hoopman, is dat niet zo'n gek die vanuit Frankrijk zijn vervaagde visie probeert te geven?
Op vrijdag 5 september 2003 11:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Peter_Hoopman zich erg thuis zal voelen in Japan. Geen winst meer. Wat zal hij blij zijn.
quote:Kijk ook maar eens op www.ikwilwerken.nl onder organisatie en dan medewerkers. Ziekelijk.
Op vrijdag 5 september 2003 11:21 schreef Sidekick het volgende:
Geen idee waar die Hoopman zit. Maar zoek maar eens op Peter_Hoopman als topicstarter.
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Kijk ook maar eens op www.ikwilwerken.nl onder organisatie en dan medewerkers. Ziekelijk.
![]()
38 jaar Hij kwam op mij over als en een tiener.
Hoe weet jij dit trouwens?
quote:Tja, ik ben goed in het onthouden van namen en kwam eens op die site uit nieuwsgierigheid. Dit mannetje viel wel op in het forum aldaar waar hij zijn denkbeelden tentoonstelde. Lachwekkend.
Op vrijdag 5 september 2003 11:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
38 jaar
Hij kwam op mij over als en een tiener.
Hoe weet jij dit trouwens?
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 11:45 schreef Koos Voos het volgende:
De FNV meent zelfs dat dat direct in januari 2004 al gebeurt omdat er nu 73 uitkeringsgerechtigden per 100 werkenden zijn. ...
quote:Nou een mooie boom met strop optuigen!
Op vrijdag 5 september 2003 11:48 schreef Koos Voos het volgende:
BREAKING NEWS:De daders van de ontvoering van Lusanne van der Gun zouden zijn gepakt. De politie geeft om 13.00 uur een persconferentie, die live op RTL Z zal worden uitgezonden.
quote:De uitkeringen zullen volgend jaar hoogstwaarschijnlijk worden losgekoppeld van de lonen. Nu is in de wet geregeld dat de uitkeringen jaarlijks de gemiddelde loonstijging volgen. Minister de Geus (Sociale Zaken) gaat daar verandering in brengen. Hij verruimt de mogelijkheden voor het kabinet om te ontkoppelen.
Op vrijdag 5 september 2003 11:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
is dat inclusief AOW? en wat bedoel je met "dat"?
De koppelingswet zorgt ervoor dat uitkeringsgerechtigden er gemiddeld net zoveel op vooruit gaan als mensen met een baan. Maar omdat deze regeling veel geld kost, is een ontsnappingsclausule in de wet opgenomen. Die regelt dat in economisch barre tijden de koppeling mag worden losgelaten.
Concreet betekent dit tot nu toe dat kan worden ontkoppeld als er per 100 werknemers meer dan 82,6 uitkeringsgerechtigden (werklozen, arbeidsongeschikten, bijstandsgerechtigden en gepensioneerden) zijn. De Geus wil die grens verlagen tot 70 uitkeringsgerechtigden. Daardoor kan de koppeling tussen lonen en uitkeringen veel eerder worden losgelaten. De FNV meent zelfs dat dat direct in januari 2004 al gebeurt omdat er nu 73 uitkeringsgerechtigden per 100 werkenden zijn.
Een ontkoppeling hing al lange tijd in de lucht. Bewindslieden zinspeelden er de afgelopen maanden al op dat een koppeling tussen de lonen en uitkeringen niet meer vol te houden is als de lonen niet drastisch worden gematigd. En toen het kabinet aankondigde dat de ambtenarensalarissen en de uitkeringen komend jaar zouden worden bevroren, leek in ieder geval een gedeeltelijke ontkoppeling onafwendbaar.
Het is namelijk niet erg waarschijnlijk dat de lonen in de markt net zo rigoureus op de nul worden gezet als het kabinet bij de overheid heeft gedaan. Het kabinet probeert dat nog wel te bereiken, maar het ziet er naar uit dat alleen een koppeling tussen de uitkeringen en de lonen bij de overheid nog in stand kan blijven.
De Geus riep eerder dat hij een ontkoppeling als bewindspersoon niet zou meemaken, maar hij zwakte die krasse taal later weer af. Hij zei toen dat de overheid ervoor zal zorgen dat de ambtenarensalarissen en de uitkeringen aan elkaar blijven gekoppeld. De markt zou zijn eigen verantwoordelijkheid hebben. Om de werkgevers - en werknemersorganisaties onder druk te zetten kondigde hij gisteren een wijziging van de Koppelingswet aan.
De FNV reageerde gisteren na afloop van een overleg met de CDA-minister verbolgen. ,,De Geus heeft steeds beloofd niet aan de koppeling te zullen tornen. Zie hier wat die belofte waard is. Dit is een snoeihard beleid.'' GroenLinks is het daarmee eens. Volgens Kamerlid Van Gent rest De Geus slechts aftreden.
De Geus zelf vindt dat hij gewoon de afspraken uit het regeerakkoord volgt. Volgens hem is het niet vanzelfsprekend dat er wordt ontkoppeld.
Dat zouden de marktpartijen zelf in de hand hebben. ,,Als we hadden willen ontkoppelen, dan hadden we dat wel gewoon gedaan.''
bron : AD
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 05-09-2003 11:53]
quote:Waarom? Gaan we nu ook al voor de doodstraf pleiten bij ontvoeringen? Als ze nu mishandeld/misbruikt was, dan zou ik me zulke reacties kunnen voorstellen, maar ze is vrij goed behandeld.
Op vrijdag 5 september 2003 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nou een mooie boom met strop optuigen!
Ik ben trouwens consequent tegen de doodstraf.
Oh en ik moet ff toevoegen dat ik wel hoop dat de daders flink worden bestraft. Anders ben ik weer zo'n criminelen-knuffelaar.
quote:Hoe weet jij of ze goed behandeld is?
Op vrijdag 5 september 2003 11:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom? Gaan we nu ook al voor de doodstraf pleiten bij ontvoeringen? Als ze nu mishandeld/misbruikt was, dan zou ik me zulke reacties kunnen voorstellen, maar ze is vrij goed behandeld.
Ik ben trouwens consequent tegen de doodstraf.
Oh en ik moet ff toevoegen dat ik wel hoop dat de daders flink worden bestraft. Anders ben ik weer zo'n criminelen-knuffelaar.
quote:Wordt een warme herfst!
Op vrijdag 5 september 2003 11:51 schreef Koos Voos het volgende:[..]De FNV reageerde gisteren na afloop van een overleg met de CDA-minister verbolgen. ,,De Geus heeft steeds beloofd niet aan de koppeling te zullen tornen. Zie hier wat die belofte waard is. Dit is een snoeihard beleid.'' GroenLinks is het daarmee eens. Volgens Kamerlid Van Gent rest De Geus slechts aftreden.
De Geus zelf vindt dat hij gewoon de afspraken uit het regeerakkoord volgt. Volgens hem is het niet vanzelfsprekend dat er wordt ontkoppeld.
Dat zouden de marktpartijen zelf in de hand hebben. ,,Als we hadden willen ontkoppelen, dan hadden we dat wel gewoon gedaan.''
bron : AD
quote:Dat weet ik natuurlijk niet zeker. Alleen ik heb verhalen gehoord dat ze zelfs patat hebben gegeten in het openbaar. Een ontvoeing an sich is al erg genoeg om flink bestraft te worden natuurlijk. Maar een slechte behandeling lijkt me wel wat erger.
Op vrijdag 5 september 2003 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hoe weet jij of ze goed behandeld is?
quote:Doodstraf?
Hard aanpakken, zeker voor kind-ontvoerders!
quote:Grrrmpflfffgrrrm, okay, nee...
Op vrijdag 5 september 2003 11:59 schreef Sidekick het volgende:[..]
Doodstraf?
quote:Laten we eerst eens de onderzoeken afwachten voordat er geoordeeld en veroordeeld wordt. Op ontvoering stat een gevangenisstraf en dat zal deze persoon zeer terecht krijgen
Op vrijdag 5 september 2003 11:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hoe weet jij of ze goed behandeld is?Het meisje is schijnbaar een paar dagen geblinddoekt geweest. Vind ik al niet zo tof. Hard aanpakken, zeker voor kind-ontvoerders!
quote:Had ook anders kunnen aflopen als dat meisje zich niet had kunnen melden bij het hotel. Die gasten moeten met hun poten van kinderen afblijven. Ik pleit dus bij voorbaat voor een harde aanpak!
Op vrijdag 5 september 2003 12:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Laten we eerst eens de onderzoeken afwachten voordat er geoordeeld en veroordeeld wordt. Op ontvoering stat een gevangenisstraf en dat zal deze persoon zeer terecht krijgen
quote:Maar het is niet gebeurd...
Op vrijdag 5 september 2003 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:Had ook anders kunnen aflopen als dat meisje zich niet had kunnen melden bij het hotel. Die gasten moeten met hun poten van kinderen afblijven. Ik pleit dus bij voorbaat voor een harde aanpak!
Je kan wel voor iets pleiten, maar het moet wel overeenkomstig zijn met de wet
quote:Zoveel mogelijk ten laste leggen en inderdaad de wet voor de verandering eens uitvoeren!
Op vrijdag 5 september 2003 12:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar het is niet gebeurd...
Je kan wel voor iets pleiten, maar het moet wel overeenkomstig zijn met de wet
quote:En in hoeveel procent van de gevallen gebeurt dat dan niet?
Op vrijdag 5 september 2003 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:Zoveel mogelijk ten laste leggen en inderdaad de wet voor de verandering eens uitvoeren!
quote:Als we dat eens wisten ja. Dan zou er een beleid gemaakt kunnen worden...
Op vrijdag 5 september 2003 12:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En in hoeveel procent van de gevallen gebeurt dat dan niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |