De voorgaande delen:
Het POL slowchat topic. Politiek café deel I !
[POL] Slowchat café, daar issie weer (deel II)
[POL] Het derde Slowchat Café
[Slowchat] POL Café numeros quatro
[Slowchat] Politieke borrelpraat -deel 5
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 6
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 7
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 8
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 9
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 10
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 11
[Slowchat] - Politieke borrelpraat 12
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 13
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 14
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 15
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 16
[Slowchat] - Politieke Borrelpraat 17
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 18-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 19-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 20-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 21-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 22-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 23-
[Slowchat] Politieke Borrelpraat -deel 24-
[Slowchat] W.v.t.p.t.k. - deel 26
[Slowchat] n.h.t.t.m.g.l.o.p.o.d.n.a.p. - deel 27
[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 28
[Slowchat] i.p.s. -29-
[Slowchat] k.i.e.l. -30-
[Slowchat] p.h.o.p. -31-
[Slowchat] De Fok! Nostra -32-
[Slowchat] De Fok! Nostra -33-
[Slowchat] De Fok! Nostra -34-
[Slowchat] De Fok! Nostra -35-
[POLchat] De puinhopen van 150 jaar politiek -36-
Game on.
gebaseerd op het boek van JPB
Uitgeverij Aspekt
ISBN 90-5911-072-2
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 04-09-2003 17:41]
Ikzelf denk van wel, 1 groot land geeft eenheid, al die kleine landjes geeft alleen maar rotzooi, kijk naar de ellenlange discussies in de EU raadsvergaderingen.
zowiezo zou een totalitair regime veel meer dingen gedaan krijgen, en hadden we nu een veel modernere maatschappij gehad hebben
(kijk maar eens hoe ver de romeinen sociaal en technologisch al waren voordat de verrotting inzette)
quote:Donner werd helemaal de bom in 1880!
Op donderdag 4 september 2003 17:10 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Donner was gisteren sterk bezig tege Eerdmans, dat had ik niet verwacht van zo'n stijve hark. Prachtig hoe hij dat zwartboek totaal van tafel veegde
quote:Het romeinse rijk is niet voor niets 'uitgestorven'.
Op donderdag 4 september 2003 17:11 schreef Graveland het volgende:
Stelling: Als het oude romeinse rijk uit de begindagen was blijven bestaan was europa VEEL beter afgeweest.Ikzelf denk van wel, 1 groot land geeft eenheid, al die kleine landjes geeft alleen maar rotzooi, kijk naar de ellenlange discussies in de EU raadsvergaderingen.
zowiezo zou een totalitair regime veel meer dingen gedaan krijgen, en hadden we nu een veel modernere maatschappij gehad hebben
(kijk maar eens hoe ver de romeinen sociaal en technologisch al waren voordat de verrotting inzette)
Je kan ook stellen dat Hitler eigenlijk de 2de WO had moeten 'winnen', voor eenheid.
Wees blij dat er rekening wordt gehouden met de wensen van individuele landen.
quote:Ik denk dat als je de begrippen "staat" en "geloof" zou afschaffen dat het nog beter zou zijn voor de mensheid. Alleen is de mens nog steeds te primitief om zoiets te kunnen realiseren vrees ik
Stelling: Als het oude romeinse rijk uit de begindagen was blijven bestaan was europa VEEL beter afgeweest.Ikzelf denk van wel, 1 groot land geeft eenheid, al die kleine landjes geeft alleen maar rotzooi, kijk naar de ellenlange discussies in de EU raadsvergaderingen.
quote:nee, daar moet je NIET blij om zijn, en als we allemaal 1 land waren hadden we daar niks over te klagen..
Op donderdag 4 september 2003 17:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het romeinse rijk is niet voor niets 'uitgestorven'.
Je kan ook stellen dat Hitler eigenlijk de 2de WO had moeten 'winnen', voor eenheid.
Wees blij dat er rekening wordt gehouden met de wensen van individuele landen.
quote:Sprinkler-gate?
Burgemeesters boos op Peijs na sprinkler-kwestieZEVENAAR - De burgemeesters van elf gemeenten in de buurt van de vijf Betuwelijn-tunnels zijn boos op minister Peijs van Verkeer. De minister zou hen de schuld in de schoenen schuiven van de peperdure sprinklers in die tunnels.
Volgens de gemeenten en de brandweer zijn die sproeiers wel degelijk veel veiliger dan goedkopere alternatieven. Dat zegt burgemeester J. de Ruiter van Zevenaar, die namens het elftal het woord voert. Volgens hem kan de zware ventilatie die Peijs voor bestrijding van branden wilde installeren ,,levensgevaarlijk'' zijn. De minister meent dat beide systemen even goed bescherming bieden en baseert zich daarbij op een rapport van TNO. Ventilatie kost 65 miljoen minder dan sprinklers.
Tot verbijstering van de Tweede Kamer maakte Peijs woensdag in een debat duidelijk dat het kabinet ,,zijn verlies moet nemen''. Omdat gemeenten weigeren vergunningen aan te passen, moeten de sprinklers geïnstalleerd worden. Verzet van het kabinet zou leiden tot lange procedures met bijbehorende kosten.
De burgemeesters zijn kwaad over het beeld dat zij zonder argumenten halsstarrig zijn en daarmee belastinggeld verkwisten. Na het TNO-rapport hebben de burgemeesters én het ministerie immers samen een tweede rapport laten maken en dat stelt dat zware ventilatie wel degelijk gevaarlijk kan zijn.
Volgens dit SAVE-rapport bestaat er zonder sprinklers een grotere kans op een 'domino-effect' tussen brandende wagons. Als er een trein met gevaarlijke stoffen in lichterlaaie staat, kan dit levensgevaarlijk zijn.
ANP
Oh nee, Betuwe-gate bestaat al.
quote:het begrip "staat" is een aanfluiting, we zijn met elkaar 1 europa, een staat noem ik een soort van afscheiding van het geheel.
Op donderdag 4 september 2003 17:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik denk dat als je de begrippen "staat" en "geloof" zou afschaffen dat het nog beter zou zijn voor de mensheid. Alleen is de mens nog steeds te primitief om zoiets te kunnen realiseren vrees ik
quote:Die inburgeringscursussen stellen dus helemaal niets voor.
[b]Ruim helft slaagt voor nieuwe naturalisatietoets
DEN HAAG - De nieuwe naturalisatietoets is kennelijk aan de moeilijke kant: 61 procent van de deelnemers slaagt ervoor. Dat zei minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie donderdag op een school in Den Haag tijdens de uitreiking van een naturalisatiecertificaat. Zij is tevreden met dat percentage.Verdonk zegt tevreden te zijn met het percentage van van 61 procent. Sinds april is het verplicht om het examen met goed gevolg te maken voordat men in aanmerking komt voor naturalisatie tot Nederlander. Naturalisatie kan na vijf jaar verblijf in Nederland, mits men een definitieve status heeft. Voorheen kwamen mensen na vijf jaar automatisch via de gemeente in aanmerking voor naturalisatie.
Sinds april hebben 588 mensen zich aangemeld voor de toets, die afgenomen wordt door de Regionale Opleidingscentra (ROC's). Er is geen opleiding aan verbonden, het progamma gaat uit van zelfstandigheid van de deelnemer. Mensen die zich laten naturaliseren, kunnen zichzelf voor de test opgeven. De toets bestaat uit een gedeelte met taalvaardigheden en een deel met meerkeuzevragen over Nederland, zowel de staatsinrichting als alledaagse kwesties.
Aan inburgeringscursussen is wel een opleiding verbonden die zestien maanden duurt. Deze cursussen worden gegeven aan zowel nieuwkomers als oudkomers. Zij moeten uiteindelijk een profieltoets maken, die makkelijker is dan de naturalisatietoets.
ANP
quote:De wereld als 1 geheel is op dit moment nog niet mogelijk, maar je kan er wel naartoe werken, maar ik vrees dat je Utopia nooit zult bereiken zolang de mens hier op aarde is...
Op donderdag 4 september 2003 17:20 schreef Graveland het volgende:
het begrip "staat" is een aanfluiting, we zijn met elkaar 1 europa, een staat noem ik een soort van afscheiding van het geheel.
uiteraard bedoel ik dat heel europa een land moet vormen, niet de hele wereld, maar elk continent 1 land zou mooi zijn, ook veel makkelijker, dan had je geen wereldmacht zoals de VS
quote:1 land met zoveel diverse mensen is ook niet goed voor de eenheid.
Op donderdag 4 september 2003 17:18 schreef Graveland het volgende:[..]
nee, daar moet je NIET blij om zijn, en als we allemaal 1 land waren hadden we daar niks over te klagen..
quote:ligt eraan, gewoon geen "niet europeanen" binnenlaten, dan rolt et wel
Op donderdag 4 september 2003 17:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
1 land met zoveel diverse mensen is ook niet goed voor de eenheid.
quote:Denk je dat echt?
Op donderdag 4 september 2003 17:28 schreef Graveland het volgende:[..]
ligt eraan, gewoon geen "niet europeanen" binnenlaten, dan rolt et wel
quote:Anders zeg ik dat niet, in een politiek topic blijf ik serieus, baggeren is voor sukkels
Op donderdag 4 september 2003 17:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Denk je dat echt?
quote:Hoe leuk dit soort stellingen ook is en hoe leuk het ook is om er over te mijmeren: het is gewoon zo gegaan zoals het gegaan is. Bij dit soort als-verhalen wordt de wereld altijd ontzettend gelukkig en dus onleefbaar saai.
Stelling: Als het oude romeinse rijk uit de begindagen was blijven bestaan was europa VEEL beter afgeweest.
quote:Het blijven allemaal mensen en die kunnen gewoon niet goed met elkaar samenleven. Dan vinden ze wel weer andere dingen om ruzie over te maken om zichzelf weer belangrijker dan de buurman te maken
Op donderdag 4 september 2003 17:28 schreef Graveland het volgende:ligt eraan, gewoon geen "niet europeanen" binnenlaten, dan rolt et wel
quote:Nee, ik denk niet dat de wereld saai zou worden, meer (vooral technologische en niet economische) vooruitgang geeft een maatschappij veel genoegen zou ik denken
Op donderdag 4 september 2003 17:32 schreef raider101 het volgende:[..]
Hoe leuk dit soort stellingen ook is en hoe leuk het ook is om er over te mijmeren: het is gewoon zo gegaan zoals het gegaan is. Bij dit soort als-verhalen wordt de wereld altijd ontzettend gelukkig en dus onleefbaar saai.
quote:Daarom is dit topic er ook. Lekker ongenuanceerd mijmeren over het "hoe" en "als"
Op donderdag 4 september 2003 17:32 schreef raider101 het volgende:
Hoe leuk dit soort stellingen ook is en hoe leuk het ook is om er over te mijmeren: het is gewoon zo gegaan zoals het gegaan is. Bij dit soort als-verhalen wordt de wereld altijd ontzettend gelukkig en dus onleefbaar saai.
quote:danku
Op donderdag 4 september 2003 17:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daarom is dit topic er ook. Lekker ongenuanceerd mijmeren over het "hoe" en "als"
quote:Mensen zijn echt te divers, ook als er geen 'buitelanders' tussen zitten.
Op donderdag 4 september 2003 17:31 schreef Graveland het volgende:[..]
Anders zeg ik dat niet, in een politiek topic blijf ik serieus, baggeren is voor sukkels
quote:Als ik er niet zou zijjn geweest, zou dit geen baggertopic zijn geweest.
Op donderdag 4 september 2003 17:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daarom is dit topic er ook. Lekker ongenuanceerd mijmeren over het "hoe" en "als"
quote:Klopt, mensen zijn NU te divers, een vijftal eeuwen geleden bijvoorbeeld dacht je als mens heus niet aan het maken van torenhoge winst, tegenwoordig wel.
Op donderdag 4 september 2003 17:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
Mensen zijn echt te divers, ook als er geen 'buitelanders' tussen zitten.
Zoveel verschillende meningen... Waarschijnlijk zijn onze meningen ook niet gelijk. Stellen dat het komt doordat de EU niet 1 land is, is te makkelijk gedacht. Het is gewoon een voorvloeisel uit onze diverse meningen dat er moeilijk een vuist kan worden gemaakt.
Maar anderhalf uur te laat is wel heel erg. Mijn gesprek is vlak bij station Assen dus dat moet haast lukken . En ik krijg er zelfs een gratis communicatietraining bij
.
quote:Peper het nog maar een keer in.
Op donderdag 4 september 2003 17:39 schreef du_ke het volgende:
Ik hoop dat je wordt aangenomen SK!Maar anderhalf uur te laat is wel heel erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |