Vervolg van:
Slank de zomer in!
Slank de zomer in II
Slank de zomer in III
Slank de zomer in IV
Slank de zomer in V
Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting (gaan we dit nog doen, meiden (en heren)?)
Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een apart topic voor degenen die een ongezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte hoger is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: Fok! Dieetclub deel XXIV
Let op: ondergewicht is erg ongezond. Heb je dus een begingewicht of streefgewicht dat onder BMI 18,5 komt, dan kom je niet in de lijst. Wil je toch afvallen? Vraag aan je huisarts of dieetist hoe je dat aan kunt pakken.
Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl
De dieeters die meedoen in dit topic:
Babbelzz (1m78) (24,3) was 89 kg, is nu 77 kg en wil graag 69-70 wegen -12
Confidential (1m64) (24,5) was 67 kg, is nu 65,1 kg en wil graag 59 wegen -1,9
DrFonk (1m87) (24,6) was 125 kg, is nu 86 kg en wil graag 80 wegen -39
dJ-Zcore (1m93) (24,3) was 108 kg, is nu 90,6 kg -17,4
EvilFaith (1m73) (20,8) was 67 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 60 kg wegen -4,8
Flying_Vee(1m73) (24,4) woog 82.5 kilo, is nu 73 kg en wil graag 65,5 kg wegen -13
heaven7 (1m73) (22,7) was 68 kg, is nu 68 kg en wil graag 65 wegen
Kebab (1m76) (24,2) was 78 kg, is nu 75 kg en wil graag 68 kg wegen -3
Kiezel (1m80) (23,1) was 76 kg, is nu 75 kg en wil graag 69 wegen-1
Kleintje (1m63) (24,7) was 68,8 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 58 kg wegen -3,5
Kroeltroel (1m83) (24) was 90 kg, is nu 79,9 kg en wil graag 73 wegen -10,1
LuNaTiC (1m92) (23,8) was 102,6 kg is nu 87,6 kg en wil rond de 80 wegen -15
Lurky (1m64) (23,7) was 80 kg, nu 63,5 kg, wil graag 62 kg wegen -16,5
miss_cee (1m68) (23,7) was 67,2, is nu 67 en wil graag 56,5 wegen -0,2
Schorriemorrie (1m78) (24,9) was 80 kg, is nu 79 kg en wil graag 72 wegen -1
schwa78(1m97) (25) was 113 kg, is nu 97 kg en wil graag 95 wegen -16
Shantee (1m73) (22,9) was 70 kg, is nu 68 kg en wil graag onder de 60 wegen -2
Shark.Bait (1m92) (22,9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen -3
Snoetje (1m85) (23,2) was 82,9 kg, is nu 79,3 kg en wil graag 73 wegen -3,6
Tackleberry (1m83) (24,5) was 93 kg, is nu 83 kg en wil graag 80 kg wegen -10
texelonia (1m68) (21,6) was 64 kg, is nu 60 kg en wil graag 58 wegen -4
wendy-tje (1m60) (24,4) was 64 kg, is nu 62,5 kg en wil graag 58 wegen-1,5
XXEMMYXX (1m65) (24,2) was 68 kg, is nu 65,2 kg en wil graag 55 wegen -2,8
Yuki (1m81) (21,7) was 71 kg, is nu 71 kg en wil graag 64 wegen
Wil je ook in deze lijst? Post dan je gegevens in dit topic en zet er duidelijk bij dat je in de openingspost wilt. Na een paar dagen sta je erbij.
Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Genoeg tips dus!
Links:
www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde
Commercieel:
thermocare - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?
En nogmaals: dit is een topic voor mensen die gewicht willen kwijtraken! Als je te licht bent en wat wilt aankomen zijn dit misschien topics voor je:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!
Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!
Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.
Succes allemaal!
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 02-10-2003 17:32]
Het is toch de bedoeling dat je NA de feestdagen gaat afslanken? Als je daarvoor gaat afslanken zit je met eens schuldgevoel bij het kerstdiner omdat je weet hoe hard je hebt moeten werken voor het kwijtraken van die kilootjes.
Nou ja, lijkt mij dan.
Dit weekend ga ik trouwens weg dus zal wel smokkelen worden...ben dan ook bang dat ik niet lang op mn ideale gewicht blijf
En idd...wil leuke feestkleren!!!
Qua light drankjes, meestal coca-cola light, fanta sinas light ooit zou er een pomelo light komen maar die heb ik nog nooit gezien???
Dubbelfriss vind ik nog steeds behoorlijk met 14 kcal per 100 ml.
quote:Dat had ik nog niet verteld maar op de volkstuin tijdens die hitte van de zomer maakte ik steeds 'savonds laat verse muntthee met zoetjes en liet die afkoelen en deed het met munttakjes en al in een fles in de koelkast: lekker voor de volgende dag.
Op donderdag 4 september 2003 11:40 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Hmm... wat dacht je van zelfgemaakte ice tea? Gewoon wat thee zetten (ik gebruik meestal rooibos of groene thee) wat zoetstof en citroensap toevoegen, en klaar! Niet duur, en errug light dacht ik zo.
Maar koude thee, eh thesanes of infusions, is idd een goede drank voor tussendoor. Verbena of ijzerhardthee of lindebloesem zal ook erg lekker zijn. (zonder die zwarte thee erbij dus, gewoon het pure kruid net als bij mijn mint.
quote:Grappig he dat zoetjes de smaak vervangen maar niet de lichamelijke kick! Als ik nu echte suiker, drop of volle kaas ofzo proef dan gaan mijn speekselklieren helemaal krampen!
Tsja, bij mij is het ook een strijd om gewoon maar op gewicht te blijven, evne wat minder sporten en verkeerd eten, en ik pas mijn broeken niet meer! De verslavende werking van suiker is hier ook een factor, ik eet normaal gesproken geen suiker, maar als ik het dan wel heb gehad, krijg ik toch weer enorme trek in drop en chocolade! En hoe was ik ook alweer aangekomen... juist!
quote:Ja, je kunt je lichaam niet voor de gek houden he?
Op donderdag 4 september 2003 14:28 schreef Lurky het volgende:Gewone thee bevat looizuur en is net als oude koffie niet gezond.
Als apperitief ga ik echt geen thee drinken: het drankje moet de jenevers of breezers die ik vroeger dronk kunnen evenaren.
[/qoute]Kan me iets bij voorstellen dat het dan echt wel lekker moet zijn
Dat van dat looizuur wist ik niet, weer wat geleerd. Maar ik neem aan dat bij kruidenthee dat dan niet gebeurt?[quote]
Grappig he dat zoetjes de smaak vervangen maar niet de lichamelijke kick! Als ik nu echte suiker, drop of volle kaas ofzo proef dan gaan mijn speekselklieren helemaal krampen!
Ik wens iedereen hier natuurlijk nog ontzettend veel succes!! Hoop dat iedereen zijn/haar streefgewicht haalt, of in elk geval het gewicht waar je jezelf prettig bij voelt
Tot ziens!
op dit moment is er even geen peil te trekken op mijn gewicht.. de ene dag 79,0 en de andere weer 79,6 (gelukkig niet hoger)
volgende week ga ik op vakantie dus kga proberen even een weekje flink door te bijten om de "vakantieklap"op te vangen..
Met minder eten red je het niet, ook al is het gezond. Sterker nog, weinig eten (ondanks gezonde ingrediënten) zorgt eerder voor een slechtere gezondheid dan een goede.
Ik raad mensen aan om zeker 3 keer per week te gaan sporten en niet bij de pakker neer te gaan zitten als de eerste maand niet het gewenste resultaat heeft. Al de kilo's die je teveel weegt zijn er ook niet in een paar maanden.aangekomen, gezond afvallen kost zeker een jaar. Als je trek hebt eet maar groente en fruit, daar is nog nooit iemand dikker van geworden. Afvallen heeft helemaal niets met uithongeren te maken.
quote:In de titel niet. Als je op al die links had geklikt was je overal sportadvies en bewegingsadvies tegen gekomen in combinatie met het eten van fruit. Op veel pure sportlinks wordt juist extra calorierijk voedsel aanbevolen en dat extra eten willen we een beetje afleren omdat we er nogal van aankwamen.
Op donderdag 4 september 2003 20:12 schreef Melluh het volgende:
Van de 52 links die met afvallen te maken hebben, gaat er welgeteld 1 over sporten, zou dat niet zo rond de 26 moeten liggen? Afvallen is namelijk een combinatie van eten en sporten (bewegen).
quote:Daar zijn we het hier allemaal helemaal mee eens.
Afvallen heeft helemaal niets met uithongeren te maken.
Sporten kan trouwens op heel veel manieren en hoeft niet persee op een sportschool, in teamverband of als 'sport' gezien te worden. Maar dat wist je al. Sommigen bewegen al werkend of zijn zich op een gezondere manier gaan vervoeren: niet iedereen heeft de tijd "3x in de week te gaan sporten" volgens de gymnastiek-begrippen. Werkende moeders bvb niet: ieder doet wat hij of zij kan: ook dansen, lopen, ochtendgymmen, zwemmen, fietsen en tuinieren behoren tot de sportbewegingen. Weet jij hoeveel kilometers per dag een huishoudende moeder van kleine kinderen in huis aflegd? Dat zijn er heel wat! Sport kan dus op veel manieren maar gezond en matig eten blijft de basis.
Wel goed dat je ook in dit nieuwe topic mij de gelegenheid bied weer eens 1 van deze stokpaartjes te berijden. Ook dat is een sport van mij. Met die ene link doelde je natuurlijk op:
quote:
De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!
Trouwens, ik zou niet zo zitten met die aspartaam... je krijgt het in kleine hoeveelheden binnen als je af en toe eens een glaasje fris drinkt, maar je bent verder heel gezond bezig. Moet je eens nagaan wat je vroeger aan snoep en vette troep binnen kreeg! En vergis je niet, ook snoep is echt chemische troep hoor!
quote:Zozo, kom jij ons hier allemaal vertellen hoe we moeten afvallen?
Op donderdag 4 september 2003 20:12 schreef Melluh het volgende:
=een hoop hooghartig geblaat=
Lees je eens in voordat je met kritiek komt. Het is vast allemaal goed bedoeld , maar je komt nogal dom over als je in een topicreeks waarin mensen vaak zát roepen hoeveel ze sporten, gaat blaten dat ze moeten sporten. Dat weten we wel!
Je hebt het over al die kilo's die er in de loop van de jaren zijn aangekomen, terwijl we hier met mensen zijn die *slank* en vooral *gezond* zijn maar extra aan hun figuur willen werken. Er zijn zelfs mensen die een ongezond gewicht hadden en na veel zwoegen nu bij dit cluppie horen. Wou je zeggen dat die verkeerd bezig zijn dan?
Hoe vaak de woorden "crosstrainer", "hardlopen", "zwemmen" enzovoorts al niet zijn langsgekomen... En dan komt meneer even vertellen dat we vooral veel moeten sporten?!
Ik dacht het 1e, maar op (vooral belgische sites) staat dat het 2e beter is, wat is jullie mening?
Ik ben 187 lang en weeg op dit moment 113 kilo.
Daar ben ik gezien mijn dramatische dieptepunt van 125+ kilo al best tevreden over.
Mijn doel: 100 kilo schoon aan de haak
Mijn weg: meer sporten maar voorlopig geen aanpassingen aan mijn eetpatroon. Ik hoop op die manier de jojo te vermijden. Mocht ik ooit op mijn gewicht zitten dat ik wil berijken kan ik tenslotte het iets minder sporten altijd compenseren met dan een boterham, biertje of schep pasta minder.
Het afvaltempo: 1-2 kilo per maand. Over een klein jaar hoop ik dus mijn streefgewicht te halen.
Mijn sportprogramma is best zwaar maar het is de plek waar mijn winst vandaan moet komen. Drie maal in de week naar de sportschool om mee te doen aan groepsactiviteiten als spinning, rowing en buik/rug/billen klasjes. De gezelligheid zorgt er voor dat je net iets 'dieper' gaat dan bij het eenzaam rondjes rennen. Het fitness gebeuren wordt aangevuld met twee keer in de week een blokje rennen (45 minuten) en het verder vermijden van liften en nodeloos autotransport. Lopen naar de stad kan ook
Allen die hard werken aan een gewichtsreductie: sterkte! (en een moorkop kan maar voor 'straf' een extra kwartiertje hardlopen )
quote:Leuk dat je meedoet, alleen ik denk dat je je met een BMI van 32.3 kunt scharen bij de dieetclubbers dit topic is uitsluitend voor ijdeltuiten met een BMI onder de 25
Op vrijdag 5 september 2003 11:44 schreef abraham het volgende:
Laat ik mij ook maar op de lijst gooien.Ik ben 187 lang en weeg op dit moment 113 kilo.
quote:Viel me tegen op de sportschool laatst, na een kwartier hardlopen (nou ja hard was inkomen met 6.7 km/h maar voor iemand zonder conditie als ik toch zwaar) had ik qua kcal (hielden ze bij) net een appel verbrand grrrrrr
Allen die hard werken aan een gewichtsreductie: sterkte! (en een moorkop kan maar voor 'straf' een extra kwartiertje hardlopen)
Vind ik prima.
Kwartiertje lopen op de sportschool valt inderdaad tegen omdat je altijd op zo'n ellendige loopband staat. Wat de loopband wel kan en een mens eigenlijk niet is een constant tempo houden. Dodelijk vermoeiend. Buiten lopen gaat een heel stuk lekkerder.
Wat conditie betreft merk ik na een aantal maanden dat het best snel vooruit gaat als je maar doorzet. Ik doe nu dingen die ik niet voor mogelijk heb gehouden zoals bijna een uur hardlopen zonder aan het zuurstof te moeten
Hoop hier op termijn mee te gaan doen aan het feestdagen topic van volgend jaar
quote:de 2e, anders gaat je stofwisseling steeds omlaag tussen de maaltijden door. die tussendoortjes zijn dus om je stofwisseling op gang te houden. En dan kun je dus denken aan fruit, ontbijtkoek..dat soort dingen...
Op vrijdag 5 september 2003 11:40 schreef Elanor het volgende:
Ik dacht het 1e, maar op (vooral belgische sites) staat dat het 2e beter is, wat is jullie mening?
Ik kan ook niet echt meepraten over al die voeding-dingen, dus ik gebruik dit topic al een tijdje puur als een soort van dagboek-topic, waarin ik een beetje dwaas voor me uit post wat ik heb gedaan op sportgebied en wat het resultaat was. En daar ga ik maar vrolijk mee door: het heeft allemaal een beetje stilgelegen vanwege drukte en vermoeidheid door mijn nieuwe baan, maar sinds gisteren ben ik weer actief Geloof dat ik wel een beetje in een werk-ritme begin te komen en er weer plaats komt voor andere activiteiten zoals sport. Gisteren gezwommen, vandaag maar weer iets anders, effe weg op de racefiets, of een rondje hardlopen.
quote:Voor het melden van je actuele gemoedstoestand kan je hier terecht: Hoe voel je je nu Deel 144
Op vrijdag 5 september 2003 13:45 schreef Sann_e het volgende:hier word ik derpi van ...
quote:Als je dat nou wel eens had gedaan, was je vast opgevallen dat ik al heel veel over bewegen heb gemeld. Kan na een jaar dieeten moeilijk blijven crossposten uit oude topics.
Op zaterdag 6 september 2003 11:32 schreef sheila_na_gig het volgende:
Naar de linkjes kijk ik nooit, maar in dit topic zelf voel ik me wel een buitenbeentje omdat het echt voor 95% gaat over voeding, dieettips, recepten, light producten en nauwelijks over sport en andere manieren van bewegen..
Als jij liever wilt vertellen over je sport: doe dat dan, vertel ons gerust alles wat je met ons wilt delen. Dat doe ik ook. Ik val na een jaar en het meeschrijven in 25 topics over mijn en anderen onze dieetperikelen niet meer zo vaak in herhaling. Een ander eens de kans geven is ook gezond. Toch? Ga je gang!
quote:Maar dat geldt toch precies zo voor welke lichte maaltijd iemand nu weer heeft klaargemaakt, met welke bakolie en welk sapje of welke light frisdrank erbij? Dat posten mensen ook, waarom dan niet op dezelfde manier beweegtips uitwisselen? Ik kan me best voorstellen dat lezers nu denken dat de vaste posters hier enkel met dieten bezig zijn. Omdat daar wel continu over gepost wordt en over het bewegen niet. Die lezer moet dan maar uit zichzelf begrijpen dat men heus wel beweegt? Dan kan hij ook wel uit zichzelf begrijpen dat men heus wel op zijn voeding let, daar hoeft dan OOK niet over gepost te worden
Op zaterdag 6 september 2003 12:28 schreef Lurky het volgende:
En wat wil je dan, dat ik vertel hoe ik elke dag loop en fiets terwijl ik mijn buik inhoud. Hoe ik op mn rug op bed lig te zwiepen met m'n benen...? Hoeveel ik zwem? Wie er hoevel loopt met haar hond of nou weer een blokje om is gerend...Dat weten we nou wel van onszelf.
De reden dat men daarover toch post is om ervaringen en tips uit te wisselen en omdat het allemaal beter vol te houden is als je je gezonde voeding-bezigheden hier voor jezelf bijhoudt. Maar dat geldt op precies dezelfde manier voor het sporten. Waarom gebeurt het eerste dan wel en het tweede niet? Ik vind het wel vreemd, en jammer! Maar wellicht ben ik (met Melluh, maar da's geen vaste poster cq afvaller) de enige daarin en is het gewoon niet mijn soort topic, dat kan.
quote:Wat we allemaal aldoor eten en drinken zou je niet willen weten. We hebben het over voor ons nieuwe voedingsprodukten. We laten elkaar kennis maken met iets.
Op zaterdag 6 september 2003 12:37 schreef sheila_na_gig het volgende:
Maar dat geldt toch precies zo voor welke lichte maaltijd iemand nu weer heeft klaargemaakt, met welke bakolie en welk sapje of welke light frisdrank erbij? .
quote:Ja waarom post je er dan niet over als je een nieuwe, hier nog niet genoemde en door jou goed bevonden manier van bewegen weet?
Maar dat geldt op precies dezelfde manier voor het sporten. Waarom gebeurt het eerste dan wel en het tweede niet?
quote:Ik vind het ook wel vreemd dat je alleen kritiek levert in plaats van met een goed voorbeeld te komen door iets van de door jou hier gemiste sport toe te voegen.
Ik vind het wel vreemd, en jammer!
quote:Ik post altijd alleen maar over sport hier
Op zaterdag 6 september 2003 12:49 schreef Lurky het volgende:
Ik vind het ook wel vreemd dat je alleen kritiek levert in plaats van met een goed voorbeeld te komen door iets van de door jou hier gemiste sport toe te voegen.
Overigens, ook al vind ik dat de meesten hier te voedings-gericht en te weinig bewegings-gericht posten (hierbij laat ik in het midden hoe ze het afvallen IRL aanpakken, kan alleen maar afgaan op wat ik lees), ik vind het WEL tof dat zoveel mensen in elk geval op een verantwoorde manier bezig zijn, zonder vetverbrandende pillen of al te extreem lijnen.
Laten we er verder maar over ophouden, ik zag dat men tegen Melluh inging en wilde even aangeven dat ik zijn opmerkingen begrijp en onderschrijf. Laten we dit maar niet laten uitlopen op een discussie zonder eind. Kunnen we beter even gaan sporten
Eniwee: als jij het leuk vindt om ook wat te posten over sporten doe dat dan. Ik lees dat soort dingen graag want ik ben ook bezig met druk te sporten (en ik hoor eigenlijk in het andere dieettopic thuis hoor ). Ook ik fiets vaak (nu minder want het wordt savonds donker en om nou in de omgeving Uithof en Zeist te fiets schijnt niet echt verstandig te zijn), doe aan hardlopen, badminton en zwem.
Vandaag dus maar een keer richting Driebergen op de fiets omdat ik bij de Vogelbescherming moet zijn voor een kado
quote:Heb nergens overheen gelezen. Maar wel even teruggelezen waaroverheen ik dan gelezen zou hebben... We zijn nog met elkaar in discussie gegaan over zwemmen. Zelf poste je ook mee in discussies over sapjes enzo. Er is alleen weinig op je Zevenheuvel-loop-voorbereidingen ingegaan.Maar niemand informeert ook naar mijn getuinier. Wellicht werd het offtopic bevonden
Op zaterdag 6 september 2003 12:56 schreef sheila_na_gig het volgende:[..]
Ik post altijd alleen maar over sport hier
Kritiek heb ik alleen in mijn postings in dit deel van het topic geleverd, en in de eerste daarvan ben ik ook geeindigd met mijn sport-perikelen, zoals ik altijd doe. Maar daar heb je zeker steeds overheen gelezen.
quote:Als je gezond bewegen zoals lopen, zwemmen, tuinieren, wandelen, ochtendgymmen, dansen en fietsen sporten wilt noemen... dan kunnen we dat inderdaad maar beter even gaan doen: Ofwel even: ik ga een middagje door de stad lopen en nog even langs de tuin fietsen, daar wat tuinieren en daarna weer de stad in fietsen en wat dansen en daarna op bed met mn vriendje op bed zwetende bewegingen maken... Maar om dat nou allemaal sport te benoemen... Dat klinkt gelijk zo overdreven. Ik hoef er geen medaille voor.
Kunnen we beter even gaan sporten
Fijn weekeind, en wat betreft je posts hier: na ze allemaal herlezen te hebben: dit is best wel een topic van en voor jou!
Ik ben een keer eerder op dieet geweest, wel heel lang geleden. Dat was in 1990. Ben toen 23,5 kilo afgevallen. Het is er niet lang allemaal afgebleven, dat was bijna ondoenlijk. Ik was door eten geobsedeerd in die tijd. Maar ik ben nooit meer zo dik geworden als ik toen was.
Tot nu. Ik rook dus niet meer, en daar ben ik heel blij mee. Maar in twee maanden tijd ben ik dus gigantisch gegroeid. Ik moet er echt wat aan doen.
Ik twijfel nog of ik mijn gewicht hier wel kwijt wil. Ik kan wel vertellen dat mijn BMI hoger is dan wie dan ook in het lijstje.
quote:
Body Mass Index: 35.7
Ernstige obesitas
Je gewicht ten opzichte van je lengte is duidelijk te hoog. Door je gewicht kun je ernstige gezondheidsklachten hebben of krijgen. Het is belangrijk om daar nu iets aan te doen!
quote:Meer mensen met jou BMI vind je hier: Fok! Dieetclub deel XXIV
Op zaterdag 6 september 2003 13:47 schreef Sanne het volgende:
Ik twijfel nog of ik mijn gewicht hier wel kwijt wil. Ik kan wel vertellen dat mijn BMI hoger is dan wie dan ook in het lijstje.
quote:weet je wat, laat ook maar
Op zaterdag 6 september 2003 13:53 schreef Lurky het volgende:[..]
Meer mensen met jou BMI vind je hier: Fok! Dieetclub deel XXIV
Als je je daar aanmeldt en je krijgt een gezond BMI kom je vanzelf hier terug.
quote:Je doet gewoon mee. Niks ervan om nu te vertrekken. We hebben een tijdje geleden twee topics gemaakt omdat er op twee nogal verschillende manieren gepost werd. De ene helft was aan het afvallen omdat ze een ongezond gewicht hebben (zoals jij en ikzelf) en anderen vielen af, omdat ze dat mooier vonden. Dit botste soms. Daarom hebben we nu twee topics, maar je mag overal posten.
Op zaterdag 6 september 2003 13:56 schreef Sanne het volgende:[..]
weet je wat, laat ook maar
-edit-dat was wel een domme fout
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 06-09-2003 14:38]
quote:Sorry ik reageerde wat impulsief. Het had me zoveel moeite gekost om eindelijk eens wat in dit topic te posten en dan wordt je binnen no time weer weggestuurd. Ik moet afvallen omdat het gezonder voor me is, maar wil ook omdat het mooier is.
Op zaterdag 6 september 2003 14:12 schreef YPPY het volgende:[..]
Je doet gewoon mee. Niks ervan om nu te vertrekken. We hebben een tijdje geleden twee topics gemaakt omdat er op twee nogal verschillende manieren gepost werd. De ene helft was aan het afvallen omdat ze een gezond gewicht hebben (zoals jij en ikzelf) en anderen vielen af, omdat ze dat mooier vonden. Dit botste soms. Daarom hebben we nu twee topics, maar je mag overal posten.
Je komt maar één keer in de openingspost, maar als je hier mee wilt praten, mag dat natuurlijk.
En in die openingspost wil ik eigenlijk niet. Ik heb zo'n idiote BMI vanwege mijn lengte, mijn gewicht is niet absurd hoog.
Je hoeft ook niet in de openingspost, niet iedereen doet dat. Je kunt ook zo gewoon meeposten. Wie weet wil je er over een half jaartje wel in, mag je zelf weten.
afmetingen (1m92) (BMI is nu 22.9) was 89 kg, is nu 84 kg en wil graag 81 wegen
Tsja, de discussie over sporten... ik schrijf wel aardig wat over sporten dacht ik zo, maar over het algemeen komt daar weinig reactie op, en das niet erg, ik ben het tenminste kwijt
Alle nieuwelingen: welkom!
Meestal is het hier minder stil dan het nu is, maar dat gaat altijd met vlagen. Betekent niet dat we geen belangstelling voor jullie hebben
Ik heb een druk weekend achter de rug. Buurtfeest in mijn oude buurtgemeenschap, met toneel, feest, zeskamp, en natuurlijk veel drank.. ik heb me bijna niet aan mijn dieet gehouden, maar met de beweging zat het door de zeskamp en hardlopen wel goed
Ook ik ben best op mn bewegingspatroon gaan letten hoor, maar vind het niet echt boeiend om te posten, ik fiets minimaal 5 keer in de week een uur, en daarbuiten loop ik ook extra veel en ben nu zelfs gaan fitnessen.
Iets anders: weet iemand hoeveel kcal philadelfia zuivelspread light bieslook is per snee?
Ik durf hier eindelijk weer te posten. Mijn vorige post was nogal negatief, en ik twijfelde of ik door zou gaan of niet. Ineens was ik gewoon 1,5 kilo zwaarder
Wat blijkt? Mijn weegschaal (en en waarschijnlijk ook mijn lichaam ) had last van een 3-daagse weigeringskuur. Serieus: 3 dagen lang was ik veel zwaarder, en nu ben ik gewoon weer 80,5
Heb in die weigeringsperiode van mijn weegschaal nog eens goed overdacht of ik door zou gaan, en waarom ik het zo graag wilde. Resultaat: motivatie is terug, Kroeltroel mag best af en toe een tussendoortje, blijft trouw elke dag punten tellen, en gaat gewoon nog meer afvallen
quote:Mn streefgewicht is 60.2, en ik weeg nu 59.7, dus zit er maar nauwelijks onder en met al die etentjes voor de boeg...
Op maandag 8 september 2003 09:56 schreef Kroeltroel het volgende:
Elanor, wat goed dat je onder je streefgewicht zit!!! Ga je nu je streefgewicht aanpassen, of blijf je hier om niet te gaan jojo-en?
quote:Gelukkig maar
Ik durf hier eindelijk weer te posten. Mijn vorige post was nogal negatief, en ik twijfelde of ik door zou gaan of niet. Ineens was ik gewoon 1,5 kilo zwaarder![]()
Wat blijkt? Mijn weegschaal (en en waarschijnlijk ook mijn lichaam) had last van een 3-daagse weigeringskuur. Serieus: 3 dagen lang was ik veel zwaarder, en nu ben ik gewoon weer 80,5
![]()
Heb in die weigeringsperiode van mijn weegschaal nog eens goed overdacht of ik door zou gaan, en waarom ik het zo graag wilde. Resultaat: motivatie is terug, Kroeltroel mag best af en toe een tussendoortje, blijft trouw elke dag punten tellen, en gaat gewoon nog meer afvallen
eh... sport. Tja ik weet vaak niet wat te zeggen op iemands sportverslaggeving. Neem het voor kennisgeving aan. Ik kijk ook nooit naar sport op tv eh, soms wel eens een paar kuurtjes turnen, kunstschaatsen of een minuutje kogelstoten, schaatsen, fietsen of hardlopen maar dat heeft vrijwel altijd erotische redenen. Balspelen zijn voor mij oninteressant: die laten te veel het spel zien en zoemen te weinig in op de spelers. De prestatie interesseert me niet. Sportbijlagen van de krant zijn dan ook linearecta geschikt voor de aardappelschillen. Ik kijk hooguit even of er wat lekkers bij zit tussen de foto's.
Weet je wat ik de afzichtelijkste sport vind: snelwandelen. Pfff. zo afschuwelijk oncharmant. In mijn buurt wonen een paar anorexia dames die, geheel onafhankelijk van elkaar, smorgens vroeg als er nog niemand op straat is, gaan joggen. Althans dat proberen ze. Met hun polsdunne stakerige benen kunnen ze niks dan heel traag en schokkerig snelwandelen. Doet me altijd denken aan die maratonloopster die vocht te kort kwam en voor de kamera's van de wereld haar poep liet lopen en zwikte als een aangeschoten hert maar niet wou opgeven.
Je kan het willen bewegen om slank te zijn dus ook overdrijven. Verslaafd zijn geraakt aan de adrenalinekick terwijl je beter op een gezonde balans tussen voeding en beweging zou kunnen letten. Het is wel belangrijk een beetje gewicht aan spiervlees te houden of te ontwikkelen. En wel zo aantrekkelijk om naar te kijken .
Tot zover m'n 'sportpraat'.
Ik zit erover te denken zo'n mini step-apparaatje aan te schaffen, onder andere omdat ik af wil van die vetkussentjes vlak onder mijn billen. Alleen.... ik wil niet van die sportkuiten krijgen (ze zijn al 'goed gevuld'). Is dit dan wel verstandig? Volgens mij krijg je van steppen namelijk ook flinke kuitspieren, en ik wil niet dat ze nog groter worden!!!
De oefeningen van Lurky doe ik al voor mijn heupen (en ohhhh, wat kreeg ik er eerst spierpijn van, nu doe ik ze met gemak, wie had dat ooit gedacht), maar iets extra's kan nooit kwaad denk ik zo
quote:Zou dat geld besteden aan een zwemabonnement of leuke latinomuziekcd voor meer heupoefeningen. Mijn stepding staat al maanden opgeborgen. Te zware belasting van de onderbenen en de gehoororganen van de huisgenoten en buren waren de rede. Gelukkig had ik 'm van m'n zus die alweer een mooier vormgegeven exemplaar op staat gevonden. Hier in Amsterdam zie je dergelijke tell-sell trainingstoestellen met grote regelmaat aan de stoeprand staan en in kringloopwinkels. Volgens mij niet omdat ze hun werk hebben gedaan en de eigenaar genoeg was afgeslankt maar omdat het ondingen zijn.
Op maandag 8 september 2003 14:13 schreef Kroeltroel het volgende:Ik zit erover te denken zo'n mini step-apparaatje aan te schaffen, onder andere omdat ik af wil van die vetkussentjes vlak onder mijn billen.
Heaven7 deed haar steps met een krukje, zeg maar stappen op-en-af de onderste traptree-achtig iets. Ik weet niet of ze toen ook zo'n easy-stepper heeft gekocht en of ze er nog erg tevreden mee is.
In de Dieetclub zitten een stel dieeters die hometrainden en ook vaak klachten hadden over technische mankementen van dat soort toestellen. Wat dat betreft kan je volgens mij beter je of behelpen met bestaande opstapjes en transportmiddelen of als je toch geld te spenderen hebt gelijk de vakkundige toestellen gebruiken op een sportschool.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-09-2003 14:58]
En het wordt me meteen makkelijk gemaakt: m'n fincanciële situatie is op dit moment zodanig dat ik sowieso geen snoep kan kopen! Er kwam even een rekening eerder dan verwacht, en ik zit heus niet aan de grond ofzo, maar het is een leuke test om te kijken of ik met weinig geld ook lekker en gezond kan koken.
De aanschaf van een weegschaal laat dus helaas nog even op zich wachten. Wel ga ik me deze week opgeven voor "Conditie- en Danstraining" en wil ik op de dagen dat ik niet moet werken 's ochtends vroeg gaan hardlopen. Ben benieuwd of ik mezelf kan motiveren om vroeg op te staan om te gaan sporten, maar 's avonds hardlopen vond ik heel vervelend omdat iedereen dan zo naar je zit te kijken! Voor m'n werk moet ik altijd om 6 uur op, dus als ik mezelf ook op de andere dagen weet om te turnen tot een ochtendmens moet dat wel goed komen.
quote:En al zat je wel op de grond; daar kijken we je echt niet op aan hoor!
Op maandag 8 september 2003 17:21 schreef imago het volgende:
ik zit heus niet aan de grond ofzo, maar het is een leuke test om te kijken of ik met weinig geld ook lekker en gezond kan koken.
Het is wel zo dat juist mensen met weinig geld uit moeten kijken voor overgewicht. Goedkoop voedsel is vaak calorierijk en zit vol vetten en suikers om het nog wat te laten lijken. Iets lekkers is bovendien zo gauw die enige kleine luxe die je jezelf nog kan permiteren.
Juist de zg light-produkten, mager vlees, vis, groenten, fruit, biologisch- en reform-voedingsmiddelen zijn veel duurder dan wat de Lidl en de Aldi zoal bieden. Vooral voor mensen op en onder het bijstandsniveau is het toveren met het aanbod.
Vitamine-pillen zijn vaak te kostbaar en sportschool abonnementen enzo onbetaalbaar. Als er geld over gehouden kan worden is dat voor eventuele serieuze kosten zoals bvb de tandarts, een winterjas of een kapotte wasmachine. Een slankere maat kleding is ook weer een vervelende kostenpost.
Niemand hoeft zich te schamen als het lukt verantwoord te dieeten met weinig geld omdat het moet. Pondjes en geld kan een mens verliezen als men zijn of haar gevoel voor eigenwaarde maar houdt.
Ik moet zeggen dat ik het zelfs wel leuk vind om zo te proberen rond te komen! Ik hou me echt aan ontbijt-lunch-avondeten en meer niet, zodat ik ook niet tussendoor op het station nog een broodje ga halen ofzo. De roomkaas-pastrami-augurk-broodjes zijn héérlijk, maar wel 3,50, dus die laat ik mooi liggen nu. Is goed voor de lijn en de portomonee!
quote:Goh geen wonder dat ik zo keurig ben blijven afvallen. Ik spaar altijd hapjes onderweg uit m'n mond. Bedenk me steeds dat zulk budget, dat is in dit geval toch FL 7,70, beter in huishouden thuishoort dan in een kortstondige kick die verder nergens goed voor is dan voor de verkoper. Dat is een heel bedrag waarmee je het vlees voor het diner kan kopen of een half volkoren supermarktbrood en een pakje Slankie-kaas voor de hele week.
Op dinsdag 9 september 2003 12:44 schreef imago het volgende:Ik moet zeggen dat ik het zelfs wel leuk vind om zo te proberen rond te komen! Ik hou me echt aan ontbijt-lunch-avondeten en meer niet, zodat ik ook niet tussendoor op het station nog een broodje ga halen ofzo. De roomkaas-pastrami-augurk-broodjes zijn héérlijk, maar wel 3,50, dus die laat ik mooi liggen nu. Is goed voor de lijn en de portomonee!
Ik las in het dieet-topic laatst dat mensen bezig waren met appelazijn.
Via deze link kun je een gratis proefpakketje voor 2 weken aanvragen. Je moet wel verzendkosten betalen (2,95). Ze sturen daarna een pakketje van 14,95, maar als je dat niet wilt moet je gewoon tijdig opzeggen.
Ik ken het spul zelf niet, maar als iemand het wil proberen is dit dus misschien een handige link:
http://ne.getit4u.com/cgi-bin/print_temp.cgi?id=248&site=0000257901&mnum=0000114038
Ik woog gisteren op de weegschaal van het ziekenhuis 49 kilo en heb nu dus ONDERgewicht
Ik kan het nog steeds niet geloven...
quote:Jeetje... Heb je er verder op enige manier nog last van gehad? En het belangrijkste: hoe gaat het nu met je?
Op dinsdag 9 september 2003 20:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wou even melden dat jullie mij uit de openingspost mogen halen. Vrijdag ben ik geopereerd en hebben ze mijn cyste verwijderd, die was, geloof het of niet, ruim 9 liter!!!!Ik woog gisteren op de weegschaal van het ziekenhuis 49 kilo en heb nu dus ONDERgewicht
Nu wat "sportpraat" van een "gewone" dieetster (dat mag ook he?): ik kijk eigenlijk bijna nooit sport op tv... ik kijk meer "mee" als vriendjelief er naar kijkt. Alleen naar motorracen wil ik nog wel eens kijken omdat ik zelf ook motorrij (helaas van de zomer niet gedaan ) en het er wel leuk uitziet. Lezen over sport doe ik alleen als ik me verveel. Ik vind het leuker om te sporten. Ik was laatst gaan badmintonnen en heb een boel partijtjes gespeeld met alleen mannen (toevallig waren op die avond geen vrouwen aanwezig?). Poe! Dat is heftig zeg! Ik heb nog spierpijn
Maar, zoals Lurky al eerder zei, tuinieren is ook een sport op zich! De heg knip ik voortaan maar zelf hoor
Van de zomer heb ik het fietsen ontdekt. Heerlijk zeg, op de fiets kan je ontstressen en tegelijkertijd naar de wondere natuur kijken en dan nog doorfietsen. Jammer genoeg begint nu de herfst met de regen maar ik ben niet van plan me daardoor te laten tegenhouden....
PiperMaru: Jeetje, dat is wel een heel grote ballon zeg! Lijkt mij niet prettig om dat zo in je lichaam te hebben... maar het is er nu gelukkig uit Sterkte met opknappen en bijkomen in gewicht
quote:Dat is ook wel heel onwerkelijk zeg! Je hoort soms wel van die verhalen, maar als je het dan ineens zelf bent...
Op dinsdag 9 september 2003 20:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik wou even melden dat jullie mij uit de openingspost mogen halen. Vrijdag ben ik geopereerd en hebben ze mijn cyste verwijderd, die was, geloof het of niet, ruim 9 liter!!!!Ik woog gisteren op de weegschaal van het ziekenhuis 49 kilo en heb nu dus ONDERgewicht
quote:om dan maar te zwijgen over de oliebollen.
Op donderdag 4 september 2003 11:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
*afvalnewbie meldt zich*Het is toch de bedoeling dat je NA de feestdagen gaat afslanken? Als je daarvoor gaat afslanken zit je met eens schuldgevoel bij het kerstdiner omdat je weet hoe hard je hebt moeten werken voor het kwijtraken van die kilootjes.
Nou ja, lijkt mij dan.
Ik ben 1.68, woog altijd 58, ben toen aantal kilo aangekomen tot 64. Nu weeg ik 61/62 en wil weer terug naar de 58.. En misschien zelfs nog iets minder, tot 55.
Ik vind mezelf niet echt te dik, ik wil alleen die extra kilo's kwijt, en ik merk ook dat broeken minder goed passen enzow.
Volgens die site van overgewicht is mijn BMI index 21,6.
Als ik een baantje heb wil ik ook iets van sport gaan doen (nu dus nog even geen geld voor) ik denk aan fitness en/of zwemmen...
quote:Welkom hoor, zou alleen wel een iets hoger streefgewicht nemen dan de 55 want dan krijg je een BMI index van 19.5 en das een beetje ondergewicht-achtig.
Op woensdag 10 september 2003 12:36 schreef texelonia het volgende:
*aanmeldt*Ik ben 1.68, woog altijd 58, ben toen aantal kilo aangekomen tot 64. Nu weeg ik 61/62 en wil weer terug naar de 58.. En misschien zelfs nog iets minder, tot 55.
Ben zelf trouwens al anderhalve dag straalmisselijk, heb er maar 2 dunne plakjes ontbijtkoek in kunnen houden (en die willen er ook weer uit voel ik)...doet wel wonderen voor mn gewicht
quote:Ze noemen het wel een gezond gewicht op die site anders...
Op woensdag 10 september 2003 12:47 schreef Elanor het volgende:Welkom hoor, zou alleen wel een iets hoger streefgewicht nemen dan de 55 want dan krijg je een BMI index van 19.5 en das een beetje ondergewicht-achtig.
Net was ik vergeten geslacht in te vullen, dus kon buikomtrek niet berekend worden. nu dus nog een keer gedaan:
Je hebt teveel vetopslag rond de buik.
Co-morbiditeitsrisico: ernstig verhoogd.
quote:Ja sommige sites houden een ondergewichts BMI van 18.5 aan en andere van 20 (de meeste) dus dat kan verschillen.
Op woensdag 10 september 2003 13:11 schreef texelonia het volgende:[..]
Ze noemen het wel een gezond gewicht op die site anders...
Net was ik vergeten geslacht in te vullen, dus kon buikomtrek niet berekend worden. nu dus nog een keer gedaan:
Je hebt teveel vetopslag rond de buik.
Co-morbiditeitsrisico: ernstig verhoogd.
Maar wat raar dat je zoveel vet rond je buik hebt als je zo weinig weegt??? Zij plaatselijke sportoefeningen dan niet beter voor je dan lijnen?
quote:Ik ben blont
Op woensdag 10 september 2003 13:12 schreef Elanor het volgende:Ja sommige sites houden een ondergewichts BMI van 18.5 aan en andere van 20 (de meeste) dus dat kan verschillen.
Maar wat raar dat je zoveel vet rond je buik hebt als je zo weinig weegt??? Zij plaatselijke sportoefeningen dan niet beter voor je dan lijnen?
Niks aan de hand dus
Ben nu bezig met die eet- & beweegwijzer.
quote:Tis b-tje offtopic, maar het gaat redelijk met me, ik zal nog wel 4 tot 6 weken nodig hebben voor volledig herstel.. heb nu wel pijn en lig het grootste deel vd dag op bed (ben sinds gister thuis van het ziekenhuis) maar gaat steeds een stukje beter.
Op dinsdag 9 september 2003 20:57 schreef imago het volgende:[..]
Jeetje... Heb je er verder op enige manier nog last van gehad? En het belangrijkste: hoe gaat het nu met je?
Iedereen hier nog veel suc6 gewenst met afvallen trouwens!!!!
quote:Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet je figuur er dan nu uit? Ben je ineens plaatselijk heel dun? Gewoon nieuwsgierig
Op woensdag 10 september 2003 18:56 schreef PiperMaru het volgende:
Tis b-tje offtopic, maar het gaat redelijk met me, ik zal nog wel 4 tot 6 weken nodig hebben voor volledig herstel.. heb nu wel pijn en lig het grootste deel vd dag op bed (ben sinds gister thuis van het ziekenhuis) maar gaat steeds een stukje beter.
En ik heb er verder nooit last van gehad, behalve dan dat mijn kleren niet meer pasten...
quote:Hmm nou ik was dus voor de operatie overal mager, behalve op m'n buik. Nu ben ik dus echt overal mager, met een enorm platte buik
Op woensdag 10 september 2003 19:05 schreef imago het volgende:[..]
Misschien een gekke vraag, maar hoe ziet je figuur er dan nu uit? Ben je ineens plaatselijk heel dun? Gewoon nieuwsgierig
quote:de van dale vindt alleen dit:
Op woensdag 10 september 2003 19:05 schreef imago het volgende:
En wat is comorbiditeit eigenlijk?
mor·bi·di·teit (de ~ (v.), ~en)
1 ziekelijkheid
2 ziektecijfer
bijkomstige ziektebeelden..
dingen die er bij kunnen komen, beetje hetzelfde als bijwerkingen dus...
maar dan niet veroorzaakt door medicijnen, maar door gezondheidstoestand...
Ik heb gisteren trouwens per ongeluk tiramisu gegeten Nouja, niet echt per ongeluk natuurlijk, maar iemand bood het aan en ik zat al te smikkelen toen ik me opeens bedacht dat dat helemaal niet de bedoeling was
Maar het was lekker en maar een klein beetje gelukkig
quote:wat dacht je van hart- en vaatzieten?
Op donderdag 11 september 2003 13:42 schreef imago het volgende:
Ja handig, dus je hebt spek op je buik en daarom loop je kans op allerlei dingen die niet gespecificeerd worden. Dus als ik straks een longontsteking krijg is het de schuld van m'n buikspek zekerIk heb gisteren trouwens per ongeluk tiramisu gegeten
Nouja, niet echt per ongeluk natuurlijk, maar iemand bood het aan en ik zat al te smikkelen toen ik me opeens bedacht dat dat helemaal niet de bedoeling was
Maar het was lekker en maar een klein beetje gelukkig
quote:Oh OK
Op donderdag 11 september 2003 14:06 schreef Pandorah het volgende:
Volgens mij staat dat ook op die site uitgelegd...
quote:www.calorieteller.info werkt ook, en tja dat ongezonde eten gaan we nu juist verbeteren toch?
Op donderdag 11 september 2003 12:29 schreef texelonia het volgende:
Met die eetwijzer van overgewicht.nl ben ik dus weer gestopt, want die is zooooo traag!! En ik wist toch al dat ik ongezond eet.
quote:Nou, dit in combinatie met je BMI is wat je op kan lopen niet zomaar 'iets' hoor. Goed, in dit topic valt het risico wel mee
Op donderdag 11 september 2003 15:41 schreef imago het volgende:
[..]
Oh OKIk heb het er niet kunnen vinden in ieder geval. Vind eigenlijk dat ze dat er meteen wel bij kunnen zetten. Nu krijg je zo'n term naar je kop gesmeten dat je risico loopt tot "iets", terwijl het eigenlijk best wel meevalt...
quote:Maar juist daarom vind ik het zo gek dat ze bij een pietsie te hoog BMI en een buikje dat 3 cm dikker is dan wat hoort, al meteen over een risico praten. Noem het dan een licht risico, maar stel het risico niet gelijk aan het risico dat mensen met een groot overgewicht lopen.
Op donderdag 11 september 2003 18:09 schreef Pandorah het volgende:
Nou, dit in combinatie met je BMI is wat je op kan lopen niet zomaar 'iets' hoor. Goed, in dit topic valt het risico wel mee![]()
ik ben namelijk aanbeland op 85 kilo
zal nog wel even doorgaan met wat afvallen om een buffer op te bouwen
en langzaam weer normaal gaan eten.
Kom nog wel eens langs om wat te helpen hoor
Tot ziens en succes allemaal
F_V gaat over 1 week op vakantie en wil nog effe 1 kilo kwijt
Ik Kan het (hoop ik dan)
quote:Mager moet je denken aan: kipfilet, biefstuk, rosbief of een product waar mager bij staat.
Op zaterdag 13 september 2003 19:56 schreef Shantee het volgende:
Hooooi!!
Weet iemand hier of vlees erg vet is [dus of je er dik van word?] Alvast bedankt..
quote:wel: vis (ook vette vis) kipfilet, kippenborst, kalkoenborstfilet, mger rundergehakt, biefstuk.
Op zondag 14 september 2003 23:47 schreef Pandorah het volgende:[..]
Mager moet je denken aan: kipfilet, biefstuk, rosbief of een product waar mager bij staat.
Bij vette vleesproducten moet je denken aan een karbonade, hamburger, speklap. Het beste is om in een kcaltabelboekje (of wellicht staat dat ook overgewicht.nl) te kijken hoeveel kcal welk soort vlees is.
niet: worst, frikandel,slavink, half om half gehakt, varkensvlees
wil niet afvallen
quote:ja... daar zou ik ook om huilen
Op maandag 15 september 2003 05:04 schreef Parafernalia het volgende:
* Parafernalia , @random, 68 kg, 1.76 mwil niet afvallen
De afgelopen weken heb ik me echt verschrikkelijk niet aan mijn dieet gehouden. Hoewel ik nog steeds elke dag braaf mijn punten-boek invul, houd ik me niet aan mijn 20 punten per dag. Afgelopen week weer meer dan 10 punten te veel gesnaaid. En weet je wat het erge is: als het op maandag en dinsdag fout gaat, denk ik niet 'nou ga ik de rest van de week extra mijn best doen' maar 'ach, wat kan het nu nog schelen'... Dat is natuurlijk he-le-maal fout!!!! En dus, vandaag maandag, begin ik weer goed
Ik snap er niets meer van...
Ik lurk hier al een hele tijd mee en ben ook alweer even bezig om overtollige kilos kwijt te raken... dus als stok achter de deur ga ik hier een tijdje meedoen!
* Confidential is 164 kort, komt van 67 kg af en is inmiddels 66.2 kg, streven is 59 kg
Ik ben ruim een jaar terug al 10-15 kilo (ik stond nooit op de weegschaal - ongeveer 2 confectiematen) kwijtgeraakt door het gewoon heel druk te hebben, weer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten. Het staat alweer een tijdje stil en dit zijn dus eigenlijk de laatste loodjes voor mij... ik ben benieuwd!
doe mij ook maar in de openingspost...
quote:Wekom!
Op maandag 15 september 2003 14:47 schreef Confidential het volgende:
Hey!Ik lurk hier al een hele tijd mee en ben ook alweer even bezig om overtollige kilos kwijt te raken... dus als stok achter de deur ga ik hier een tijdje meedoen!
* Confidential is 164 kort, komt van 67 kg af en is inmiddels 66.2 kg, streven is 59 kg
Ik ben ruim een jaar terug al 10-15 kilo (ik stond nooit op de weegschaal - ongeveer 2 confectiematen) kwijtgeraakt door het gewoon heel druk te hebben, weer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten. Het staat alweer een tijdje stil en dit zijn dus eigenlijk de laatste loodjes voor mij... ik ben benieuwd!
doe mij ook maar in de openingspost...
Ik ga na een zomerstop weer sporten, beetje spinnen, roeien, stairmaster, dat soort spul. Ik fiets drie keer in de week naar het station (heen en terug 16 km totaal) en ik loop van het station naar de uni (10 min) en 's avonds terug.
Verder laat ik weer even koek en snoep voor wat het is en let ik wat meer op dat ik magere producten eet. Zo moet ik al een heel eind kunnen komen dacht ik zo! Ik denk dat mijn "zware" dag vooral zaterdag is, want dan werk en eet ik in de supermarkt... daar ga ik dus vooral op letten!
En dan nu mijn weekstand:
64,0 KG. Het is maar goed dat YPPY met vakantie is want dan probeer ik volgende week dat pondje wel weer weg te werken.
Heb de afgelopen week als een bezige bij heen en weer gevlogen, lange dagen gemaakt en te weinig geslapen. Ook van mijn hersenen werd het uiterste gevergd. Zowel omdat het sociaal was als omdat ik het anders niet vol hield heb ik meer gegeten en gedronken dan tijdens mijn keurige dieetweken.
Ik heb dus ook wel genoeg bewogen en ook veel water gedronken. Anders zat ik nu vast alweer bij de dieetclub. Heb trouwens Milner 30+ kaas ontdekt als aangename afwisseling met die Leerdammer Light. Is ook iets voordeliger (bij Dirk) en bij de Aldi verkopen ze heerlijk pittig Bjorn sesamknackebrod wat een prima tussendoortje is om op te knabbelen. 35 Kcal per broodje.
Imago, hoe gaat het met jouw bezuinigen? Heb je al goede menutips voor ons voor een voordelig dieet? Dat zal ook handig zijn voor diegenen die zowel letterlijk als figuurlijk de broekriem moeten aanhalen.
Blijf wel nog steeds op zelfde gewicht hangen, maar als ik blijf snoepen zonder te bewegen zal dat wel gaan veranderen denk ik. En heb nog geen baantje, dus geen geld om te sporten ofzow, dus stoppen met snoepen dus!
Vanaf vandaag ga ik écht mijn best doen
Tot nu toe alleen één beker halfvolle chocomel op. Moet nog iets voor ontbijt bedenken. Meestal sla ik dat over namelijk...
Morgen begin ik weer goed met de EetMeter van het voedingscentrum, twijfel nog tussen 1200 kcal/dag of gewoon wat iemand van mijn leeftijd/lengte eigenlijk mag.
zeker niemand zin om met de smokkeldag mee te doen gezelli?
Ik kom dus echt weer he Mijn moeder zag dat ik weer wat aan was gekomen en mijn vader vond zelfs dat er flink wat bij was gekomen
AL DIE MOEITE VOOR NIKS GDSRERT^&*@#^#
Vanaf morgen kom ik weer, er moet denk ik zo'n 3 kilo vanaf, ga morgenochtend wegen.
Ik baal hiervan jongens
quote:Kan je echt niet zonder chocolade?
Op dinsdag 16 september 2003 15:14 schreef Elanor het volgende:
Heb vandaag omgedoopt tot smokkeldag...had gewoon geen motivatie meer. Had al ongeveer 2 maanden geen chocola gegeten en het nu dus ruim ingehaald heeeeeeeeeerlijk.Morgen begin ik weer goed met de EetMeter van het voedingscentrum, twijfel nog tussen 1200 kcal/dag of gewoon wat iemand van mijn leeftijd/lengte eigenlijk mag.
zeker niemand zin om met de smokkeldag mee te doen gezelli?
quote:Wees blij
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Shark.Bait het volgende:[..]
Kan je echt niet zonder chocolade?
* Shark.Bait kan zich eventjes niet voorstellen hoe dat is...
quote:jaaaaaaaaaaa..... ik hoef nog maar 0.3 punt en dan kom ik hier gezellig meedoen!
Op maandag 15 september 2003 13:41 schreef Kroeltroel het volgende:
Zo, ik ben er ook weer
Hoef hier lang niet zoveel bij te lezen als in de Dieetclub, tjee, wat komen er daar veel nieuwe lijners bij! Dan zal het hier binnenkort ook wel druk worden, als zij allemaal een gezond BMI hebben!
quote:tuurlijk ga er niet aan dood als ik het niet eet...maar het is zooooooooo lekker
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Shark.Bait het volgende:[..]
Kan je echt niet zonder chocolade?
* Shark.Bait kan zich eventjes niet voorstellen hoe dat is...
Misschien dat het toch door stacker komt dat het er nu grotendeels weer aanzit.
quote:wb, hoeveel zit er weer aan van wat je kwijt bent? en in welke tijd? (sorry nieuwsgierig
Op dinsdag 16 september 2003 16:35 schreef heaven7 het volgende:
Ik doe trouwens gewoon weer mee, zonder stacker maar helemaal op eigen houtje..Misschien dat het toch door stacker komt dat het er nu grotendeels weer aanzit.
Help me aub en geef wat tips.
quote:Ik weet niet precies hoeveel er weer aanzit maar ik schat een kilo of 2/3 over een periode van bijna 2 maanden weer "normaal" eten.
Op dinsdag 16 september 2003 17:21 schreef Elanor het volgende:[..]
wb, hoeveel zit er weer aan van wat je kwijt bent? en in welke tijd? (sorry nieuwsgierig
)
Ik was ongeveer 64/65 kilo toen ik stopte met lijnen, ik wilde en wil nog steeds het liefst 60 wegen maar dat is vrees ik, te hoog gegrepen.
Ik voel me echt rot
Ik zal wel vaker gaan skeeleren bv enzo en wat fanatieker de kranten lopen maar dat continue bezig zijn met afvallen ben ik zo moe
quote:Het ligt eraan. Op een gegeven moment kan je lichaam eraan gewend raken (het gaat dan fijn op de spaarstand), en dan zullen er meer maatregelen getroffen moeten worden
Op dinsdag 16 september 2003 17:36 schreef heaven7 het volgende:
Alleen stoppen met snoepen.veel water drinken en magerder eten zal toch ook helpen?
Ik heb echt absoluut GEEN zin meer om op de hometrainer te gaan hoor, dat komt me zo de strot uit..Ik zal wel vaker gaan skeeleren bv enzo en wat fanatieker de kranten lopen maar dat continue bezig zijn met afvallen ben ik zo moe
quote:Ja, dat weet ik, maar ik hoef er geen tientallen kilo's vanaf.. denk dat 4 genoeg is. Tenminste, ik zou er wel meer vanaf willen maar dat is niet echt haalbaar
Op dinsdag 16 september 2003 17:57 schreef Kroeltroel het volgende:[..]
Het ligt eraan. Op een gegeven moment kan je lichaam eraan gewend raken (het gaat dan fijn op de spaarstand), en dan zullen er meer maatregelen getroffen moeten worden
En niemand van ons is door overgewicht in levensgevaar dus het is allemaal zo errug nog niet
XxXxXx
van Shantee
Suc6!!
ANDDD..... SMILEEEE
quote:*Kuch
Op dinsdag 16 september 2003 19:57 schreef Shantee het volgende:
Nounou het is hier ook weer ooontzettend gezellig zeg...
Jullie moeten gewoon wat meer lachen![]()
![]()
want lachen is gezond en dan train je gelijk je gezichtsspieren en daar krijg je weer een mooi glad huidje vanEn niemand van ons is door overgewicht in levensgevaar dus het is allemaal zo errug nog niet
XxXxXx![]()
![]()
van Shantee
Suc6!!
ANDDD..... SMILEEEE
Kun jij je misschien ENIGSZINS voorstellen dat het kut is als je maanden hebt gelijnd en je doel bereikt hebt dat het er na 2 maanden NORMAAL eten er weer aanzit?
Ja dat kan ik, helaas.. (bij mij ging t all1 om ietsjes meer dan een paar kilo) Maar je kiest zelf de hulpmiddelen ik heb t zonder gedaan maar had alsnog tzelfde probleem..
ik zit hier ook niet voor niets
En ik heb trouwens net wat foto's van je gezien in 'lingerie' of hoe je zoiets dan ook noemt en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je nog niet tevreden bent... Ik zou willen dat mijn lichaam er zo uitzag.. Kvrees dat t all1 nooit zal gebeuren
Maar ikke blijf positief denken
[Dit bericht is gewijzigd door Shantee op 16-09-2003 20:19]
quote:Ja, als ik ooit 80 heb gewogen zou ik nu ook blij zijn met die 66 kilo of hoeveel het nu dan ook is. Maar dat heb ik niet dus dit is voor mij dik.
Op dinsdag 16 september 2003 20:17 schreef Shantee het volgende:
KuchJa dat kan ik, helaas.. (bij mij ging t all1 om ietsjes meer dan een paar kilo) Maar je kiest zelf de hulpmiddelen ik heb t zonder gedaan maar had alsnog tzelfde probleem..
ik zit hier ook niet voor niets
En ik heb trouwens net wat foto's van je gezien in 'lingerie' of hoe je zoiets dan ook noemt en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je nog niet tevreden bent... Ik zou willen dat mijn lichaam er zo uitzag.. Kvrees dat t all1 nooit zal gebeuren
Maar ikke blijf positief denken
En die fot's van "in lingerie" is van voor ik die 3 kilo weer ben aangekomen. Nee het is niet veel maar het zit me in de weg en dus heb ik het recht om hier te komen en af te vallen. Niemand in dit topic heeft immers overgewicht dus het is allemaal het "schoonheidsideaal".
Daarbij maakt het geen donder uit of het nou 10 kilo is of 3 imo
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 16-09-2003 21:05]
Ga dat idd lekker tegen me gebruiken! Alsof het dan makkelijk is, denk jij dat het allemaal vanzelf gaat als je hulpmiddelen gebruikt? Het heet niet voor niets HULPMIDDELEN, als jij eens wist hoeveel water ik heb gezopen, hoeveel uur ik op die hometrainer heb gezeten en hoevaak ik "nee" heb gezegd..
Ik denk trouwens dat het geheim van afvallen en op gewicht blijven is om te blijven sporten. Op het moment dat je stopt met sporten, verbrand je minder en kom je dus aan als je dezelfde hoeveelheid blijft eten.
Afgelopen winter ben ik ook weer een aantal kilo aangekomen toen ik niet meer naar mn werk fietste omdat het te koud werd.
quote:Klopt, toen ik een tijdje geleden minder sportte, viel ik niet af. En als je helemaal stopt met sporten, kom je weer aan. Dus je zal altijd iets moeten vinden mbt bewegen, maakt niet uit of je een uurtje actief gaat schoonmaken, tuinieren, gaat fietsen, hardlopen oid.
Op dinsdag 16 september 2003 21:22 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk trouwens dat het geheim van afvallen en op gewicht blijven is om te blijven sporten. Op het moment dat je stopt met sporten, verbrand je minder en kom je dus aan als je dezelfde hoeveelheid blijft eten.
Nou kan je bovenstaande ook weer zien als een negatieve opmerking richting jou, maar ik zou zo graag willen dat je juist het positieve eruit haalt: jij hebt het zo erg niet, dus kop op, zet door, en wees gewoon een blij slank knap meisje!
Ik meld me ff af want zit ruim onder de 65 en het word tijd dat ik met "gewoon" gezond eten ga beginnen zonder dieet...kan moeilijk de rest van mn leven calorieen blijven tellen.Ik blijf natuurlijk lurken & jullie irritante tips en adviesen geven en kom hier weer terug als ik weer boven de 65 zit, maar als lid meld ik me ff af.
Ciao, Elanor
Ik wil er minstens 3 vanaf, als het kan meer.
Ik ga iig voor nu een bakje yoghurt met zoetstof eten, een droge boterham en een appel. Ofzoiets.
Ook de cm zijn er her en der weer bijgekomen, ik hoop dat mijn lichaam een beetje meewerkt en dat ik de komende weken geen behoefte krijg aan lekkere dingen! Ik heb nu in ieder geval barstende koppijn
quote:Er zijn idd mensen die het moeilijker hebben.. maar dat neemt toch niet weg dat het mij ook ontzettend veel moeite heeft gekost?
Op dinsdag 16 september 2003 22:09 schreef imago het volgende:
Heaven7, je moet het natuurlijk ook een beetje relativeren. Jij kan je wel heel rot voelen over die 3 kilo en vinden dat je het heel zwaar hebt gehad met afvallen, maar er zijn mensen die het nog veel moeilijker hebben gehad en die nog veel meer jojo-en en die houden het ook vol!
Juist omdat ik niet zo dik ben zie je die 3 kilo maar al te goed.
quote:Van wie "moet" je lijnen dan? Je vindt het zo verschrikkelijk, en je moet jezelf helemaal uithongeren voor die paar kilo. Als het echt zo'n aanslag op je is, en je zit al op een gezond gewicht, en iedereen vindt jou gewoon een knap dun meisje, waarom zou je het dan doen?? Je doet het alleen voor jezelf. Ik denk dat je maar eens de afweging moet maken of constant saggerijnig en moe zijn en alleen maar kunnen denken aan eten en afvallen, opweegt tegen die paar kilo waarvan niemand anders dan jijzelf vindt dat het nodig is om ze kwijt te raken.
Op woensdag 17 september 2003 08:32 schreef heaven7 het volgende:
Er zijn idd mensen die het moeilijker hebben.. maar dat neemt toch niet weg dat het mij ook ontzettend veel moeite heeft gekost?En ik ga nu ook weer lijnen, ik vind het alleen erg jammer dat het nu weer moet, ik was zo blij dat ik kon stoppen, ik was echt blij met mijn lichaam en nu voel ik me weer plomp.
Oh en Elanor, ik ben jaloers op je!!
En ik wil geld voor een weegschaal want dit schiet niet op. Goedkoop eten lukt best goed, zelfs op een gezonde manier. Het wordt op een gegeven moment alleen wel saai, al die Aldi-troep Ik eet ook best veel met mijn huisgenoten en dat is niet altijd even low-fat, maar voor mij weegt die gezelligheid dan even zwaarder. En dan compenseer ik het weer door geen toetje te nemen, of gewoon overdag al rekening te houden met het feit dat ik 's avonds zo zal eten. Ik ben alleen zo benieuwd naar mijn gewicht onderhand!
quote:Waar zie jij staan dat ik "moet" lijnen? Ja, van mezelf, ik vind het doodzonde dat ik het voor elkaar gekregen heb om 62 kilo!! te wegen en dat het nu opeens weer 6 kilo meer is.
Op woensdag 17 september 2003 08:58 schreef imago het volgende:[..]
Van wie "moet" je lijnen dan? Je vindt het zo verschrikkelijk, en je moet jezelf helemaal uithongeren voor die paar kilo. Als het echt zo'n aanslag op je is, en je zit al op een gezond gewicht, en iedereen vindt jou gewoon een knap dun meisje, waarom zou je het dan doen?? Je doet het alleen voor jezelf. Ik denk dat je maar eens de afweging moet maken of constant saggerijnig en moe zijn en alleen maar kunnen denken aan eten en afvallen, opweegt tegen die paar kilo waarvan niemand anders dan jijzelf vindt dat het nodig is om ze kwijt te raken.
Ik honger mezelf absoluut niet uit, ook hier snap ik niet waar je dat vandaan haalt en ik ben niet constant sjaggerijnig en moe.
En ook begrijp ik niet hoe je erbij komt dat iedereen mij een knap en dun meisje vindt, want dat is simpelweg niet zo
Mijn BMI is nu 22.7 terwijl dat eerst 21.4 ofzoiets was, nu staan beide voor een gezond gewicht maar ik voelde me net iets lekkerder met die bmi van 21. Dat is toch logisch? Als ik wil lijnen dan mag dat toch alsjeblieft, en ik mag hier toch meeposten?
Van mij mag je afvallen wat je wil, je mag hier posten wat je wil, maar kijk er niet raar van op als mensen op een gegeven moment niet meer op je reageren, want het is toch nooit goed, of wel?
quote:? Ik snap jou niet hoor, wat is je punt nou? Wat wil je nou bereiken? Er zitten hier toch meer mensen die op zich een prima gewicht hebben maar er toch nog iets af willen hebben? En ik HOEF NIET opgebeurd te worden. Zie je mij daar ergens om vragen? Ik wil me weer aanmelden hier, that's all.
Op woensdag 17 september 2003 09:24 schreef imago het volgende:
Pffff, vat toch niet eens alles zo negatief op zeg! *zucht* Sorry dat ik het zeg, maar het heeft toch geen zin om jou proberen op te beuren en moed in te praten, want jij zoekt uit alle positieve woorden toch iets om negatief op te kunnen vatten waar je je dan weer zielig over kunt gaan voelen.Van mij mag je afvallen wat je wil, je mag hier posten wat je wil, maar kijk er niet raar van op als mensen op een gegeven moment niet meer op je reageren, want het is toch nooit goed, of wel?
En ik me zielig voelen WTF
En waarom zouden mensen niet op mij reageren? Toen ik hier een aantal maanden geleden nog meedeed toen woog ik zelfs 62 kilo en mensen hebben gewoon op mij gereageerd en ik op die mensen. Ik begrijp werkelijk NIET waar jij naartoe wil werken, sorry maar ik kom hier niet om complimentjes te vangen als je dat soms dacht. Zo van "ach meid, je hebt een prima gewicht, je ziet er goed uit" dat zie ik zelf niet, ik zie dat ik ooit minder heb gewogen en dat ik me daar beter bij voelde, ik wil dat goede gevoel weer terug.
Vanmorgen 80,2
Heb me zondag voorgenomen deze week strenger te gaan doen, en dat lukt tot nu toe prima
quote:Goedzo
Op woensdag 17 september 2003 10:08 schreef Kroeltroel het volgende:
Nog steeds gezellig hierVanmorgen 80,2
Heb me zondag voorgenomen deze week strenger te gaan doen, en dat lukt tot nu toe prima
Tja, gezellig, dat is mijn fout niet in mijn ogen.. ik wil gewoon weer meeposten, en zolang mijn gewicht nog niet ongezond is (BMI lager dan 20) heb ik het recht hier te posten.
quote:Het hele idee achter de dieetclub is toch dat je elkaar aanmoedigt, steunt als het niet zo goed gaat. Als iemand dat probeert bij jou, krijg je gelijk een 'aangevallen' reactie, en dat komt nou niet bepaald motiverend over voor iedereen hier.
Op woensdag 17 september 2003 10:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
? Ik snap jou niet hoor, wat is je punt nou? Wat wil je nou bereiken? Er zitten hier toch meer mensen die op zich een prima gewicht hebben maar er toch nog iets af willen hebben? En ik HOEF NIET opgebeurd te worden. Zie je mij daar ergens om vragen? Ik wil me weer aanmelden hier, that's all.
Wie "normaal" eet, dwz lekkers tussendoor, volle en geraffineerde produkten en niet "nee" zegt tegen het aanbod dat wordt voorgezet eet niet "normaal"
Normaal is 3 evenwichtige maaltijden met veel groenten en volkoren granen, een beetje vlees/vis/zuivel of paddestoelen/bonen/ei, 2 liter vocht en een stuk fruit. Zie de maaltijdschijf of voedingssites.
Op die schijf ontbreken: gebak, chokolade, biskwietjes, chips, softdrinks, alcohol, snoep, dipsausjes, snackbarvoedsel enz enz...
Waarom zou dat zijn? "Normaal" krijgt een mens zoaiets als tractatie op een echte feestdag. Kerst, Sint, Pasen, verjaardagen. Wij moderne verwende mensen zijn het "normaal" gaan vinden dat er altijd wel iets lekkers te weerstaan moet zijn, of pakken het.
Afgelopen week heb ik vanwege vanalles 8 roomboter biskwietjes, 6 normale drankjes, 3 extra boterhammen gewone kaas, een hamkaascroisantje en 100 gram chips gegeten bij mijn normale dieet. Tadaaaaa een pond erbij. Doe ik dat nou een aantal weken: zitten de kilo's er weer aan.
Vergeet niet wat aldoor in elk dieettopic wel weer door iemand wordt gezegd: wie eenmaal dieet heeft levenslang dieet. Je werd niet van niets dik. Wat eraf gaat, komt er zo weer aan. Voordeel is dat wat er zo aan kwam er ook zo weer af gaat. Maar daar moet je wel wat voor doen: het levenslange dieet in de gaten houden.
Overal wordt ook gewaarschuwd voor het jojo-effect. Wie dieet schopt het spijsverteringssysteem in de war: het lichaam denkt dat er hongersnood is. Daarom is het van belang evenwichtig "normaal" dwz gezond te blijven eten.
Dat is geen water en droog brood maar verstandig eten en lightprodukten gebruiken. Denk niet: "ik mag niks eten," maar: "ha vanavond weer een bord vol lekkere groenten en wat malse (vul in)." Want dat is het feit: er is geen hongersnood. Verheug je op het lekkere eten. Pak een appel. Eet een boterham bramen. Maar neem geen suiker, roomboter, luxe broodjes, frites, mayo. De vakantie is voorbij. Het feest is over. Dat is geen straf maar daardoor leren we feesten meer waarderen. Er naar uitkijken.
Wie is afgevallen door crashdieten, door middeltjes of kortom "ongewone" manier van voeden, zal merken dat het er zo weer aan zit. Daar wordt overal voor gewaarschuwd. Zulke dieten zijn leuk voor een trouwdag of fotosessie maar zijn niet levensveranderend kwa lijn.
Net als elk dieet schoppen ze de spijsvertering, het metabolisme, in de war. Dat willen we op de lange duur voorkomen. We eten dus gewoon gezond:
magere yoghurt, magere melk en magere kaas, volkorenbrood, volkkoren krackers, volkoren beschuit, heel veel groenten en fruit, mager vlees, magere vis, magere kip, of bonen/eieren/champignons en dit alles met mate, geen suikers maar desnoods afkicken van suikers via zoetstof, geen drankjes behalve thee, koffie, rivella, cristalclear, dubbelfrislight, roosvicee en water water water.
Iets meer eten kan maar dan ook meer bewegen!
Levenslang dagelijks bewegen, veel water drinken en veel groenten en fruit, niet snacken en matig zijn met snoep en andere feesttractaties moet de truuk doen.
Mijn overgrootmoeder is daar vitaal 99 mee geworden.
O ja, het heeft dus ook zin te kijken naar de fysionomie, het lichaam van je familieleden. Waarschijnlijk krijg je, tenzij je geadopteerd bent, het zelfde volwassen lichaam als je moeder , tantes en oma's of vader, ooms en opa's. Als je gezond leeft kan je dat redelijk in vorm houden. Meer van jezelf en dus je lichaam eisen is op de lange duur ondragenlijk en eigenlijk onmogenlijk voor een gezond gelukkig leven.
.
.
*offtopic* WB, Heaven7, ff dimmen ze kennen je 'ontvlambaarheid' niet (meer). Doe gewoon gezelli mee en lees wat er van pas komt.ok?
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 17-09-2003 10:38]
quote:Tot snel dan!
jaaaaaaaaaaa..... ik hoef nog maar 0.3 punt en dan kom ik hier gezellig meedoen!
Dat was weer een mooie uiteenzetting Lurky! Je weet iedereen toch altijd weer zo mooi met de neus op de feiten te drukken!
Ik kan me nog herinneren toen ik klein was, was het ook niet elke dag frisdrank, dat was voor het weekend, net als chips bijvoorbeeld. We zijn gewoon verwend met z'n allen, en logisch dat je daarvan dikker wordt niet? Het is echt geen straf om niet te snoepen, of geen patat te eten! Er blijven zat lekkere dingen over. En als je je er eens niet aan houdt, houd dan de weegschaal in de gaten
Pff die verjaardagen zijn geen favoriet bij mij, ik kan toch moeilijk van al dat lekkers af blijven. Vrijdag komen er alweer mensen langs, maar dan maak ik vast een lekker magere kwarktaart... erg lekker, en ook goed voor mijn lijntje!
Ik kan me, net zoals wendy-tje, van vroeger herinneren dat frisdrank voor het weekend was en dan nog met mate. Chips kregen we maar een klein bakje van. Doordeweeks aten we ook alleen maar gezond en was patat voor het weekend en iets uitzonderlijks. Dan is het dus wel logisch als je doordeweeks eet wat eigenlijk iets bijzonders is voor het weekend dat je dan aankomt. Eigenlijk zou je dan de speciale dingen gewoon moeten bewaren voor het weekend. Mij lukt dat wel, alleen moet ik mijn vriend enigszins nog heropvoeden
quote:Same here
Op donderdag 18 september 2003 21:59 schreef Pandorah het volgende:
Lurky, je hebt helemaal gelijk! Dat snoepen is gewoon overbodig.Ik kan me, net zoals wendy-tje, van vroeger herinneren dat frisdrank voor het weekend was en dan nog met mate. Chips kregen we maar een klein bakje van. Doordeweeks aten we ook alleen maar gezond en was patat voor het weekend en iets uitzonderlijks. Dan is het dus wel logisch als je doordeweeks eet wat eigenlijk iets bijzonders is voor het weekend dat je dan aankomt. Eigenlijk zou je dan de speciale dingen gewoon moeten bewaren voor het weekend. Mij lukt dat wel, alleen moet ik mijn vriend enigszins nog heropvoeden
Vroeger was het op woensdag chips en in het weekeinde. En met verjaardagen cola en sinaas, door de weeks aanmaaklimonade.
Uit school 1 snoepje en alleen in het weekeinde frietjes.
En de tv mocht 's middags pas na 4 uur aan Etc etc. Dat zie je nu sowieso veel minder, die strakke dingetjes.
Bij mijn oppaskinderen staat dag en nacht de tv aan, 's ochtend vroeg moet je ze voor de tv wegslepen..
Gisteren maar weer eens een nieuwe spijkerbroek gaan kopen want die ik steeds droeg was na een half jaar wel een beetje op. Hij zat ook niet lekker meer. Weer kreeg ik de de kick die ik dit voorjaar ook had: de verkoper kan steeds een kleinere pakken want "hij past niet, veel te ruim". Bleek ik weer twee 'maten', inches dus, kleiner. 30 ipv 32. Dit voorjaar al van 36 naar 32. Dus ik ben in een jaar tijd zes broekmaten slanker geworden.
Van pure vreugde ook mijn koffers kleinere kleren uit de opslag gehaald. Ongelooflijk! De rokjes maat 38/40 ofwel M passen me weer!!! Die truitjes, de bloesjes, de pantalons, de slipjes, de bh-tjes (75B), de zijden hemdjes, bakpakken, japonnetjes, jasjes, zelfs avondjurken... alles wat ik een paar jaar terug met spijt zo zorgvuldig had weggeborgen kwam weer tevoorschijn. O, wat heerlijk al die mooie kleren weer terug te zien en te passen!!! Eindelijk "mijn eigen kleren" weer aan.
Alleen mijn "doeljurk" zit nog wat strak. Die kokerjurk van katoen had ik destijds gekozen als kledingstuk waar ik uiteindelijk weer in wil passen. Hij ritst keurig dicht en ik kan er in zitten maar wil nog iets meer speling om beslist geen spanning op de naden te krijgen.
Mijn inmiddels veel te grote kleding zag er ineens absurd uit kwa formaat. Tenten van broeken, zeilen van shirts en shorts, vlaggrote rokken, oma-maat-achtige onderbroeken en slawassers van BH's (80C) heb ik allemaal keurig schoon opgeborgen. Nooit meer wil ik zulke kleren aan maar ter waarschuwing bewaar ik ze. Mocht ik me om welke rede dan ook weer maar 44/46 ofwel XXL eten dat ik dan daar niet in hoef te berusten maar tijdelijk even wat extra's om het lijf heb uit m'n opslag. Ik streef er wel naar ze op een dag gewoon als nooit meer gedragen vergane oude troep met koffer en al bij de vuilnis te pleuren.
Hemel, wat een nachtmerrie is het geweest. Zo dik te zijn dat ik niet eens even kon bukken om iets achterin onderuit een kastje te pakken. Dat er vet in de weg zat om goed te scharnieren en ik onhandig zwoegend als een sumoworstelaar op de grond moest gaan zitten om erbij te kunnen. Om nog maar te zwijgen over het omrollen ipv als een ooievaar op een been een sok aan kunnen trekken oid. Nooit nooit nooit meer please die horror van zulke hobbezakken als 'kleding'. Het was een ramp. De dieetclub zij dank!!!
Voor alle steun. Ik ga dit nog heel even volhouden en dan slank in mn doeljurk de feestdagen in.
Nu draai ik mn wassen om alle prachtige 'kleertjes' extra fris en als nieuw in de kast te leggen. Ben weer bijna net zo slank als mn moeder en m'n zus.
Ik ga ze NU bellen dat ik alle kleren die ik aan ze had uitgeleend weer terug wil. En nee. ik wil nog steeds geen taart en stukken kaas als visitesnack bij het langskomen. Op een of andere manier werkt mijn spijsvertering blijkbaar anders dan die van hun. Ik kom aan als ik slemp, snack en snoep. Dat kan ik dus beter nooit meer doen.
quote:En daar doen we het dus allemaal voor! Gefeliciteerd!
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef Lurky het volgende:
Jahahahahaaaaaaaaa [afbeelding] HOERA!!![knip]
quote:Gefeliciteerd
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef Lurky het volgende:
Jahahahahaaaaaaaaa [afbeelding] HOERA!!!Gisteren maar weer eens een nieuwe spijkerbroek gaan kopen want die ik steeds droeg was na een half jaar wel een beetje op. Hij zat ook niet lekker meer. Weer kreeg ik de de kick die ik dit voorjaar ook had: de verkoper kan steeds een kleinere pakken want "hij past niet, veel te ruim". Bleek ik weer twee 'maten', inches dus, kleiner. 30 ipv 32. Dit voorjaar al van 36 naar 32. Dus ik ben in een jaar tijd zes broekmaten slanker geworden.
Was laatst ook zooooo blij toen ik de spijkerbroek van mn slanke zus (29 30) kon lenen zonder problemen, ik weet nog dat ik bij een spijkerbroekenwinkel was en maar met zeer grote moeite in hun 1e broek in de grootste maat pastte...en uberhaupt in niks van de h & m.
Ik heb gisteravond mijn eerste danstraining gehad. Vreselijk lastig met beginners en gevorderden door elkaar, het gaat me allemaal echt wat te snel nog. Hopelijk komt dat snel goed. Ik voelde me alleen wel ongelooflijk lomp naast de dans-instructrice: ik schat dat ze zo'n 1 meter 50 is en een kilootje of 35. Daar sta je dan achter jezelf in de spiegel te bekijken, terwijl je probeert net zo elegant te dansen, en ondertussen voel je je alleen maar groot en onhandig.
Maar ik zet door Ik heb spierpijn, en een hele erge neiging om heel erg gezond te doen!
stoppen met ongezond eten wil echt NIET lukken, zit enorm in de put en vreet me dus helemaal vol
morgen es kijken hoe erg de schade is..
quote:Ik snap wel dat je je lekkerder voelt... Mijn spijsvertering is sinds enkele weken weer raar aan het doen, dus er zit in alweer keer 3,5 kilo bij. Nou zou je zeggen dat het niet veel is, maar al m'n broeken zitten echt super strak (sommige zelfs pijnlijk strak) en ik zit minder lekker in m'n vel. Voorheen kon ik echt best veel eten zonder ook maar aan te komen..(ik weet wel dat het ligt aan vrijwel dagelijks diarree).. maar nu is het dus de andere kant op geslagen en voel ik mezelf alweer uitdijen. Ik moet dus nu weer een ander eetpatroon zien te vinden, maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik sport namelijk meer dan ooit tevoren...
Op woensdag 17 september 2003 09:13 schreef heaven7 het volgende:
Mijn BMI is nu 22.7 terwijl dat eerst 21.4 ofzoiets was, nu staan beide voor een gezond gewicht maar ik voelde me net iets lekkerder met die bmi van 21. Dat is toch logisch? Als ik wil lijnen dan mag dat toch alsjeblieft, en ik mag hier toch meeposten?
quote:Die diarree, heb je die nog of is die juist weg en is dat onder behandeling van een arts en dieetist? Als je spijsverteringsproblemen hebt en een ander eetpatroon moet zien te vinden is profi advies en hulp de methode. Je ondertitel "Mr Noodles" doet mij vermoeden dat je (te) veel witte weke koolhydraatrijke pasta eet
Op zaterdag 20 september 2003 10:45 schreef Qarinx het volgende:
Voorheen kon ik echt best veel eten zonder ook maar aan te komen..(ik weet wel dat het ligt aan vrijwel dagelijks diarree).. maar nu is het dus de andere kant op geslagen en voel ik mezelf alweer uitdijen. Ik moet dus nu weer een ander eetpatroon zien te vinden, maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik sport namelijk meer dan ooit tevoren...
Hopelijk al helemaal niet van die kant-en-klaar-potjes die alleen kokend water nodig hebben om 'eetbaar' te zijn. Dat is nl niet echt verantwoord voedsel.
quote:
Op zondag 21 september 2003 10:00 schreef Lurky het volgende:
Die diarree, heb je die nog of is die juist weg en is dat onder behandeling van een arts en dieetist? Als je spijsverteringsproblemen hebt en een ander eetpatroon moet zien te vinden is profi advies en hulp de methode. Je ondertitel "Mr Noodles" doet mij vermoeden dat je (te) veel witte weke koolhydraatrijke pasta eet![]()
Hopelijk al helemaal niet van die kant-en-klaar-potjes die alleen kokend water nodig hebben om 'eetbaar' te zijn. Dat is nl niet echt verantwoord voedsel.
De diarree is nu al sinds enkele weken op mysterieuze wijze verdwenen, maar is nu omgeslagen naar ongeveer verstopping. Merk gewoon dat regelmatige stoelgang sowieso belangrijk is om op gewicht te blijven... maar ik heb dus geen zin dat wanneer ik last heb van verstoppingen dat ik dan gelijk uit m'n broeken explodeer. Alles wat ik eet lijkt dan namelijk te veel.
Ik kom me hier aanmelden...
Ik kom uit het dieettopic, was voordat ik op vakantie ging al op gewicht om hier naar toe te gaan, bedacht me dat ik daar nog beter ff kon blijven plakken, want ik had niet veel zin om me heel erg op het dieet te letten tijdens de vakantie... Ik ben nu al een week weer net zo zwaar voordat ik op vakantie ging--> tijd om te verplaatsen!
Mocht iemand de openingspost aanpassen: Babbelz, 1.78 woog 89, nu weegt nu 79. Wil 69-70 gaan wegen!
Suc6 allemaal!
quote:Knap gedaan!
Op zondag 21 september 2003 11:51 schreef Babbelzz het volgende:
Ik kom me hier aanmelden...
Ik kom uit het dieettopic
[knip]
Ik heb eindelijk een weegschaal!! Overgenomen van iemand anders, en het is een analoge (met zo'n wijzertje) dus helemaal niet zo precies, maar het is een begin. Ik heb me net alvast even gewogen voor de gein, maar het was weer een zondig weekend (slecht! ) en morgenochtend ga ik voor het officiële vroeg-in-de-ochtend-in-je-blote-billen-na-het-eerste-toiletbezoek-weegmoment.
Zojuist woog ik in ieder geval 67 kilo. Ik weet niet hoelang ik erover doe om een kilo te verliezen, en ik kan niet zo precies wegen als jullie dus misschien dat er wat meer tijd zit tussen mijn updates. We zien wel
Vanochtend gewogen! Deze brakke weegschaal maakt je lichter dan je bent, en wil nog wel eens schommelen. Op m'n lichtst ben ik 66 kilo, op m'n zwaarst 67. Hou het dus maar op 67, dat zit denk ik het dichtste in de buurt van de realiteit
Mijn BMI is 21.6 nu.
quote:Jep, prima te eten... ik had er lekkere kruiden door gedaan, dus het was erg lekker, zo lekker dat mijn vriend ook nog een kop heeft gegeten. En al die groenten zijn natuurlijk niet bepaald ongezond
Op maandag 22 september 2003 08:00 schreef imago het volgende:
Maar... was de soep ook nog lekker??
Resultaat: nu 66 kg, dus deze week 0,2 kg afgevallen, in totaal 1 kg en BMI is nu 24,5.
En dat met twee verjaardagen, een BBQ en etentje... valt me toch weer mee!
Help me...
quote:Nee
Op maandag 22 september 2003 15:43 schreef Kroeltroel het volgende:
Ben je gaan roken, Semtex?
quote:Door roken word je stofwisseling niet sneller ik ben er nooit door afgevallen. Je pakt dan alleen eerder een sigaret dan snoep.
Op maandag 22 september 2003 15:43 schreef Kroeltroel het volgende:
Ben je gaan roken, Semtex?
quote:* helpende hand rijkt...
Op maandag 22 september 2003 18:52 schreef Babbelzz het volgende:
Help!
welke redenen heb je dan om je 'te vergrijpen'? van sporten krijg je energie - dus komop, in de benen!
Je bent al zover gekomen, nog even doorzetten hoor! We willen je natuurlijk niet weer zien vertrekken naar het dieettopic...
Joe ken doe it!!
quote:Hup! Onmiddellijk weer aan de slag jij!
Op maandag 22 september 2003 18:52 schreef Babbelzz het volgende:
Help!
Je krijgt echt veel meer energie als je flink actief gaat bewegen resp. sporten. Dus blijf niet zitten en negatief denken want dat schiet niet op
En verval ook niet in je oude eetpatroon. Leer dat nieuwe patroon aan en houd dat ook vol na je dieet! Lekkere dingen zijn alleen voor het weekend (en dan met mate!). Gooi die lekkere snoepjes meteen weg En ga rennen! Nu
Kop op... je kan het... We kunnen het, dus jij ook
quote:Misschien heb je meer beweging nu?
Op maandag 22 september 2003 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vraag me iets af: vroeger kon ik nooit eten wat ik wilde, want alleen al als ik naar eten keek, kwam ik aan.
Sinds kort kan ik eten wat ik wil, zo heb ik me dit weekend bijv. flink vergrepen aan barbecuevlees, chips en andere lekkere snackjes en ik kom geen gram aan.
Is mijn stofwisseling nu gewoon eindelijk gezond?
quote:1 keer in de week fitness. Maar m'n gewicht blijft ook stabiel als ik niets doe. Postbode zijn ben ik al bijna een jaar en tijdens het postbode zijn ben ik ook weer 's zwaarder geworden, dus ook daar kan 't niet ana liggen.
Op maandag 22 september 2003 22:21 schreef Bass-Miss het volgende:[..]
Misschien heb je meer beweging nu?
quote:Veranderingen in je stoelgang? Dus bijv. regelmatiger, vaker?
Op maandag 22 september 2003 22:39 schreef SEMTEX het volgende:[..]
1 keer in de week fitness. Maar m'n gewicht blijft ook stabiel als ik niets doe. Postbode zijn ben ik al bijna een jaar en tijdens het postbode zijn ben ik ook weer 's zwaarder geworden, dus ook daar kan 't niet ana liggen.
quote:Ook niet meer dan anders. Ik heb wel 3 maanden terug 2 maanden lang stackers geslikt die ms mijn stofwisseling in een snellere vaart hebben gebracht, maar ik snap niet waarom dat dan niet eerder zo is gebeurd.
Op dinsdag 23 september 2003 00:18 schreef Qarinx het volgende:[..]
Veranderingen in je stoelgang? Dus bijv. regelmatiger, vaker?
quote:Welk programma is dat?
Op maandag 22 september 2003 22:19 schreef heaven7 het volgende:
Dat programma op RTL4 op dit moment is lekker voor je zelfbeeld
quote:"de 10" ging over de 10 meest oggverblindende supermodellen allertijden
Op dinsdag 23 september 2003 09:56 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Welk programma is dat?
quote:Oeh... weet je wat ik ook zoiets vreselijks vind? 'Extreme makeovers', je weet wel, waar ze mensen heel veel plastische chirurgie laten ondergaan. Het is trouwens soms wel eng hoe ze daar weer uit komen
Op dinsdag 23 september 2003 18:29 schreef heaven7 het volgende:"de 10" ging over de 10 meest oggverblindende supermodellen allertijden
quote:Wat een eng programma was dat zeg. Die Twiggy zag er echt niet gezond uit. Zo hoeven de dames hier niet te worden hoor
Op dinsdag 23 september 2003 18:29 schreef heaven7 het volgende:[..]
"de 10" ging over de 10 meest oggverblindende supermodellen allertijden
Ik heb zon ministepper en ik vind het toch wel fijn. Het kraken valt mee en als ik op een bepaalde manier beweeg, voel ik het bijna niet in mijn kuiten, maar vooral in mijn bovenbenen. Het is niet ideaal, maar touwtjespringen kan hier niet op het balkon en fietsen in het donker is ook best gevaarlijk. Zwemmen binnenkort waarschijnlijk minder door een nieuw baantje en dan is het wel een alternatief ter afwisseling van de Lurky oefeningen.
Wat fijn dat het weg is PiperMaru, maar dat ding was wel erg zwaar! Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad vond dat je buik te dik was. Wat een ding zeg.
Welkom texelonia en Confidential. Ik ben misschien een beetje laat, maar ik was er niet eerder. Texelonia, je kunt ook heel goedkoop sporten. Touwtje springen bijvoorbeeld. Is erg gezond en je kun zelfs een waslijn gebruiken. Of hardlopen, maar dan moet je al we sportschoenen hebben. Dadelijk een rondje door het park of een stuk fietsen helpt ook al. Of doe de oefeningen van Lurky, die zijn gratis en bewezen effectief.
Ik heb geen idee wat dat tweede getal betekende Shantee, dus ik heb het maar weggehaald. Waarschijnlijk heb ik een keer de twee lijsten tegelijk aangepast en toen getalletjes verwisseld.
Wat leuk dat je er bent Kamigot! Minder leuk natuurlijk dat je nu vertrekt, maar ik verwacht je wel weer terug te zien wanneer je een goede tip hebt.
Ook op woensdag kun je goed beginnen Kroeltroel. Of in ieder geval zeker de schade beperken. Elke dat dat je je aan de kcal houdt, is er weer eentje extra en een dag sneller op je streefgewicht.
Voel je je al weer wat beter Elanor? Heb je al chocolademelk gemaakt van cacao? Lurky vertelde afgelopen winter vaak dat ze dat dronk. Ik heb het ook een paar keer op en het smaakt niet hetzelfde als chocolade, maar het lijkt er wel op. Gefeliciteerd dat je hier kun stoppen en ik verwacht je wel terug te zien, niet om meer mee te doen, maar met tips voor ons.
Ik ben er weer Lurky, maar ik heb je maar laten staan op 63,5, volgende week ben je wast weer terug. Wat goed dat je weer kleinere broeken aan kunt!
Heb je alle kleren van je moeder en zus al terug?
Welkom hier Shark.Bait. Jij bent duidelijk een man als je niet weet hoe erg de behoefte aan chocolade kan zijn.
Tuurlijk was het allemaal niet voor niks heaven7. Als je een tijd geleden niet was afgevallen, dan was je nu nog zwaarder geweest. Ik vind het erg knap dat je het nu zonder stackers gaan proberen. Kun je niet gaan sporten met een vriendin? Dan is het meteen een stuk gezelliger en makkelijker vol te houden. Of dansen? Dat is ook erg gezond.
Jammer dat het niet goed gaat miss_cee. Tuurlijk kun je wel zonder snoep, je lichaam moet er alleen aan wennen. Je hoeft ook niet altijd zonder snoep, maar je moet wel minderen. Eet wat vaker wortels, na een tijdje worden die lekker en je kunt er op knabbelen. Of komkommer in plakjes. Zoethout kan ook al. Gezond snoepen kan ook erg lekker zijn.
Yuki, als het zo slecht met je gaat is het misschien niet zo vreselijk slecht als je daardoor gaat eten. Gezond is het natuurlijk niet, maar het lijkt me onzettend moeilijk om én goed in je vel te zitten én af te vallen. Dat zijn allebei grote projecten waar je toch veel mee bezig bent. Sterkte!
Leuk je hier te zien Babbelzz! Je wilt natuurlijk in dit topic blijven en dat is al een goede reden om gezond te eten. Die halve kilo erbij heb ik niet aangepast, dan kan het er mooi komende week nog af.
Je staat nog niet in de openingspost imago. Wil je dat wel? Als je dat wilt, wil je dan nog even doorgeven hoe lang je bent en wat je streefgewicht is?
Ik heb een nieuwe lijst gemaakt voor in de openingspost en ga proberen hem daar in te krijgen.
Hebben jullie ook wel eens een wat langere dipperiode? en hoe komen jullie weer in je kracht te staan?
Ik heb je gemist
Ja, ik heb idd een vriendin (XXEMMYXX) om precies te zijn die ook bezig is met lijnen en toevallig staat hier in de buurt sinds kort een joekel van een sporthal
Ik probeer in ieder geval minder te snoepen, als het echt niet gaat neem ik aan lange vinger of iets anders magers En sowieso minder boter, minder en magerder beleg etc. Dat moet toch ook al verschil maken en het is toch makkelijker vol te houden dan "echt" lijnen.
Ik heb nog geen chocolademelk op, maar ik denk dat ik nou ook voor tha real thing ga als ik dit doe, ben nl. langzaam mn calorieaantal aan het opbouwen en het gaat aardig...battle tegen het jojoeffect maar hoop ooit weer "gewoon" te kunnen eten ipv aankomen van alles boven de 1000 kcal/dag.
En natuurlijk blijf ik vaak komen...de "alumni" slankclub ofzo
Ik denk dat ik over mijn dipje heen aan het raken ben! De weegschaal gaf vanmorgen 78 aan...dat betekend mooi dat er 11,5 kg af is! dat maakt een mens blij en gemotiveerd!
Hopelijk zijn jullie allemaal ook blij en gemotiveerd!
quote:Gefeliciteerd! dat zijn toch 23 pakjes boter die je kwijt bent! Das een mooie motivatie
Op donderdag 25 september 2003 08:51 schreef Babbelzz het volgende:
okee, okee, okee...
dat er 11,5 kg af is!
[Dit bericht is gewijzigd door wendy-tje op 25-09-2003 09:05]
quote:23 pakjes boter?
Op donderdag 25 september 2003 08:59 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Gefeliciteerd! dat zijn toch 23 pakjes boter die je kwijt bent! Das een mooie motivatie
quote:Een pakje boter heb je er in verschillende maten, ik ga meestal uit van een halve kilo, maar een algemenere maat is 250 gram, dus dan ben je er 46 kwijt. Ik vind het een leuke vergelijking omdat boter immers ook bijna puur vet is... Dus qua gewicht vergelijk ik het dan
Op donderdag 25 september 2003 09:01 schreef Babbelzz het volgende:[..]
23 pakjes boter?
wat kalo's betreft of wat gewicht betreft (hoeveel weegt een pakje boter eigenlijk?)
Ik denk meestal in pakken suiker, of, nog erger; in emmers latex! die dingen zijn altijd zwaar!
quote:Oke...46 pakjes boter... die ga ik onthouden!
Op donderdag 25 september 2003 09:07 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Een pakje boter heb je er in verschillende maten, ik ga meestal uit van een halve kilo, maar een algemenere maat is 250 gram, dus dan ben je er 46 kwijt. Ik vind het een leuke vergelijking omdat boter immers ook bijna puur vet is... Dus qua gewicht vergelijk ik het dan
quote:Dat is het ook! Veel beter voor je knieen, rug, etc! dus als het even niet meer gaat...
Op donderdag 25 september 2003 09:10 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Oke...46 pakjes boter... die ga ik onthouden!
Ik denk bij een kg of 5 vaak aan een emmer latex, vind die dingen altijd zow zwaar... dan bedenk ik me dat mijn lijf dat niet meer mee hoeft te sjouwen... das toch altijd wel een geruststellende gedachte!
Dan kunnen jullie mooi samen gaan heaven7. In het dieet topic hadden we ook een tijd twee vriendinnen die samen gingen, dat motiveert vaak toch wel. Je hebt dan een afspraak met een ander en dat is toch meer een verplichting dan een afspraak met jezelf. En het is een stuk gezelliger. Ik denk dat jij ook niet echt hoeft te lijnen. Tenminste niet in de vorm van veel minder eten. Je hoeft natuurlijk ook geen tientallen kilos kwijt. Met wat sporten en, zoals je zelf al schrijft, een beetje op je eten letten kom je er vast al.
Gezellig Elanor. Het is toch leuk om te horen hoe het gaat wanneer je hier klaar bent. Vooral met het oog op het vasthouden van je streefgewicht en het voorkomen van het jojo-effect.
Ik reken ook in pakjes boter en dat is erg motiverend. Die dingen zijn echt ontzettend vet. Tijdens de vakantie vond ik het ook wel grappig om naar anderen te kijken vorig jaar was ik zwaarder dan jou en jou en jou, en nu ben ik lichter, zon idee.
Voor vandaag zit groep 1 al vol - toch de peperkoek maar vervangen door soep ofzo, want - groep twee krijg ik bijna elke dag niet vol. Ik eet namelijk nooit zoet op mijn brood en met alleen een beetje boter om te bakken en te smeren krijg je die groep niet vol (wel met soep dus). Groep 3 heb ik elke dag keurig vol met 1 glas halfvolle melk en een bakje vla na het eten. Groep 4 gaat ook wel OK, ik denk net iets te weinig elke dag en ook groep 5 wat te weinig elke dag.
Groep zes wordt vandaag gevuld met de extra's uit groep 1 en het dagelijkse dropje/perpermuntje.
Dus missie voor deze en volgende week: de hokjes over de groepen wat beter gaan verdelen!
verklaring groepen:
1: brood, aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten - 35 vakjes (350 cal)
2: smeersels, soepen, sauzen - 20 vakjes (200 cal)
3. zuivel &zo - 15 vakjes (150 cal)
4: vlees, wild, vis, gevogelte, ei, kaas - 20 vakjes (200 cal)
5: groente, fruit - 15 vakjes (150 cal)
6: extra's - 15 vakjes (150 cal)
quote:Ik heb de winterversie, uit Margriet 36 van 2003 (is verder hetzelfde).
Op donderdag 25 september 2003 14:12 schreef YPPY het volgende:
Het boekje dat ik heb zat bij de Margriet nummer 14 van 2003.
[...]
Als er behoefte aan is wil ik best even een excelbestandje met uitleg in elkaar knutselen hoor... u roept - wij draaien!
met of zonder hoofdstuk 'zo valt er te smokkelen'?
quote:Geweldig
Op donderdag 25 september 2003 15:10 schreef Confidential het volgende:
Ik heb de winterversie, uit Margriet 36 van 2003 (is verder hetzelfde).
Als er behoefte aan is wil ik best even een excelbestandje met uitleg in elkaar knutselen hoor... u roept - wij draaien!
quote:Oeh! Dan is de kip-variant nog 6 points per broodje
Op donderdag 25 september 2003 14:48 schreef YPPY het volgende:
volgens overgewicht.nl:
bapao kip (120 gram): 6 gram vet en 319 kcal
bapao rundvlees (120 gram): 6 gram vet en 325 kcal
bapao varkensvlees (120 gram): 7 gram vet en 328 kcal
Verder gaat het hier slecht: vandaag en gisteren gezondigd, dus morgen maar weer beter denk ik maar Ook ik voel me niet zo lekker (las in het Dieettopic dat er meerdere zijn) en dan gaat het lijnen me een stuk slechter af. Mentaal niet sterk genoeg enzo....
De uitleg + lijsten
De excelfile
En strepen maar!
quote:Heel werkje hoor om die lijst over te nemen zeg!
Op donderdag 25 september 2003 17:39 schreef Confidential het volgende:
OK, hier is het Streep-je-Slank boekje + exceltabelletje om de boel bij te houden...
De uitleg + lijsten
De excelfile
En strepen maar!
Ik heb op dit moment 10 hokjes over voor vandaag... voornamelijk bij de groente en fruit...
Ik zit net op de CD-rom te kijken, en ik verbaas me eigenlijk over het volgende; Zwemmen: 2 bonuspoints per 15 minuten, Aquagym 1,5 bonuspoints per 15 minuten. Het lijkt mij dat Aquagym veel meer calorieen verbrand, maar volgens deze lijst is dat niet zo Weet iemand dit toevallig?
Vanavond weer gedanst, en het ging goed!! Ik voelde me helemaal blij en sportief en gezond. Heb het op dit moment heel druk met m'n studie en ben daardoor heel moe, dus 's ochtends hardlopen staat even op een laag pitje. Maar volgende week is de drukte voorbij, en dan ga ik het weer proberen!
quote:Nou, ik ga zo hardlopen... dan bezorg ik je wat hokjes
Op donderdag 25 september 2003 18:35 schreef Confidential het volgende:
Geen dank... beloning in de vorm van afgevallen kilo's graagIk heb op dit moment 10 hokjes over voor vandaag... voornamelijk bij de groente en fruit...
quote:ik roep!
Op donderdag 25 september 2003 15:10 schreef Confidential het volgende:[..]
Ik heb de winterversie, uit Margriet 36 van 2003 (is verder hetzelfde).
Bapao is niet echt gezond Kroeltroel. Als ik ze eet, is het in plaats van de lunch en dan eet ik wat fruit extra om dat toch binnen te krijgen. Maar gezond is het zeker niet. Als je ziek bent, moet je ook wat minder streng zijn voor jezelf. Dan heb je je energie hard nodig om beter te worden.
Het is niet veel hoor imago. 1200 kcal per dag, dat is wat een gemiddelde vrouw minimaal binnen moet krijgen, ook tijdens een dieet. Het lijkt inderdaad wel veel, maar toen ik voor een appel 5 vakjes in moest leveren vond ik het ineens veel minder veel. Wat voor dansen doe je? Ik heb een paar jaar stijldansen gedaan en daar heb je nog best wel wat conditie voor nodig merkte ik toen. Vooral voor het latin gedeelte, een jaar jives achter elkaar was flink vermoeiend.
Wat fijn dat je zo veel kwijt bent wendy-tje. Weet je hoe het komt dat je zoveel vocht vasthield?
Binnen 1 maand ben ik van 63,4 naar 67,0 kilo gegaan.
Dit is toch niet normaal of wel?
Ik weet gelukkig wel waar het aan ligt.
Ik snoep superveel omdat ik s'avonds altijd hele erge zin in iets lekkers heb.
Wat ik bijvoorbeeld deze week heb gesnoept op een avond is dit:
9 negerzoenen, 1 grote zak M&M's crispy en nog een puntzak winegums. En dat binnen een tijd van 30 min zoiets.
Ik moet gewoon altijd dooreten tot ik echt niet meer kan dat ik het gevoel heb dat mijn maag zowat ontploft.
Maar ik weet dat dit superslecht voor me is en niet alleen voor mijn figuur.
Daarom wil ik wel graag ermee stoppen en weer gewoon gezond eten (wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan)
Ik begrijp gewoon niet hoezo het andere mensen wel goed lukt en mij niet. Ik val altijd weer terug in dat slechte eetpatroon.
Hou er overdag rekening mee met je calorieeen en eet je 's avonds dan vol aan fruit, groente en eventueel een paar plakken ontbijtkoek.
Probeer alleen niets meer te eten 3 uur voor je gaat slapen.
Probeer je dingen met suikersmaak, dus ook light te ontwennen want dit veroorzaakt ook trek.
Poets je tanden dan heb je een stuk minder zin in snoepen.
Zoek afleiding, een gezichtsmasker ofzo dan kun je niet eens meer eten.
Misschien dat dat BMI 23 maagvullende spul iets voor jou is? Lijkt me laatste redmiddel en heb het ook niet uitgeprobeerd..maar if nothing else works...
[Dit bericht is gewijzigd door Elanor op 26-09-2003 11:43]
quote:Wat je misschien helpt is een goed avondeten. Daarna geen toetje, maar dat bewaar je voor een uur later. Dan is het grootste gedeelte van je 'avondhonger' waarschijnlijk alweer verdwenen. Als je in de loop van de avond dan alsnog trek krijgt moet je gewoon wat fruit gaan eten, in combinatie met water is dat erg goed tegen dat hongergevoel. succes
Op vrijdag 26 september 2003 11:12 schreef miss_cee het volgende:
Nou het gaat echt niet goed met mijn slank voor de feestdagen op dit moment.Binnen 1 maand ben ik van 63,4 naar 67,0 kilo gegaan.
Dit is toch niet normaal of wel?Ik weet gelukkig wel waar het aan ligt.
Ik snoep superveel omdat ik s'avonds altijd hele erge zin in iets lekkers heb.Wat ik bijvoorbeeld deze week heb gesnoept op een avond is dit:
9 negerzoenen, 1 grote zak M&M's crispy en nog een puntzak winegums. En dat binnen een tijd van 30 min zoiets.
Ik moet gewoon altijd dooreten tot ik echt niet meer kan dat ik het gevoel heb dat mijn maag zowat ontploft.Maar ik weet dat dit superslecht voor me is en niet alleen voor mijn figuur.
Daarom wil ik wel graag ermee stoppen en weer gewoon gezond eten (wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan)
Ik begrijp gewoon niet hoezo het andere mensen wel goed lukt en mij niet. Ik val altijd weer terug in dat slechte eetpatroon.
quote:Ai ai, dat is het meest foute wat je kunt doen
Ik weet gelukkig wel waar het aan ligt.
Ik snoep superveel omdat ik s'avonds altijd hele erge zin in iets lekkers heb.
quote:Omdat ik het idee heb dat het bij jou dieper zit: volgens mij 'binge' je omdat je je schuldig voelt of omdat je een gevoel weg wilt eten. Volgens mij moet je daar eerst iets aan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 26-09-2003 12:02]
quote:Wat helpt is om netjes te gaan eten. Drie gezonde maaltijden per dag met 4 tussendoortjes als max. Houdt alles bij op het lijstje van de eet- en leeswijzer te vinden bij www.overgewicht.nl. Het overzichtje van Confidential kan je ook gebruiken omdat je dan inzicht krijgt of je wel de juiste groepen binnen krijgt.
Snoep NIET in huis halen (of als dat niet mogelijk is: vraag of de rest het wil verstoppen)! Als je het toch haalt en tussen het snoepen door schuldgevoel krijgt, gooi het meteen weg. En haal zoveel mogelijk fruit in huis. Kauwgom (suikervrij uiteraard) kan helpen tegen het hongergevoel. En drink veel water.
Ga dus braaf bijhouden wat je eet en hoeveel je eet en blijf dit volhouden. Vraag evt aan iemand of ie je gewoon in de gaten wilt houden en als het fout gaat daarop aanspreekt?
Nog even antwoord geven op de vraag van wendy-tje: het ligt eraan wat voor je fiets je wilt en hoeduur? Voor een overzicht van soorten fietsen zou ik eens gaan navragen bij de fietsenmaker. Bovendien mag je altijd ene proefritje maken. En goedkopere fietsen kan je vinden bij de tweedehands fietsenmaker. Zo heeft mijn vriend een hele goeie fiets voor veel minder geld kunnen vinden bij zo'n tweedehands zaakje. Of ga langs bij Profile (schijnen ze ook goedkope fietsen te verkopen volgens collega... maar waar die zit )
En als je vragen over fietsen hebt, kan ik ze ook beantwoorden want voor de aankoop van mijn nieuwe fiets ben ik ook allerlei fietsenmakers langsgeweest om info in te winnen. Succes!
quote:supermarktkaartjes. offu
Op vrijdag 26 september 2003 10:44 schreef wendy-tje het volgende:
Sjeez, ik heb wel heel veel vocht vastgehouden, het uiteindelijke resultaat (na een paar dagen geen soep meer) is -3 kilo! Ik was dan ook wel heel zwaar, maar nu kan ik tenminste met een gerust hart doorgaan, en als ik nog eens dat probleem heb, weet ik iig de oplossingIk merk het ook weer in mijn kleding, ik pas het weer
Vanmiddag weer lekker paardrijden... heerlijk met dit weer zeg! en morgen misschien zwemmen met mijn moeder, dus de beweging is ook weer aan het komen.
Door alle drukte met mijn studie was het er een beetje tussendoor geglipt. Ondertussen is ook mijn fiets nog eens kapot gegaan (trapas afgebroken) dus fietsen zit er even ook niet meer in.
Iemand nog een tip voor een niet te dure, degelijke fiets?
Ik had dat snoep niet in huis, ik was bij mijn vriend thuis en ik kreeg ineens weer supererge zin in iets zoets..en mijn vriendje is zo lief dat hij het dan voor mij gaat halen bij het tankstation..
Op dat moment zelf denk ik dus alleen maar aan : IK MOET SNOEP anders wordt ik gek. En als ik het dan heb ben ik wel voldaan en zo maar toch heb ik er steeds een dubbel gevoel bij omdat ik er dik van wordt. Maar die drang om het te eten is gewoon zo sterk.
Ik wordt half depressief of aggressief als ik het niet krijg dan.
Ik zoek zelfs anderen hun huis door als ik niks krijg, en bij mij thuis verstopt mn vader de chocola al..maar ik vind hem toch steeds.
Weet niet of het dieper zit bij mij en of het echt binge eating kan genoemd worden. Iedereen heeft wel iets waar hij mee zit maar of dat nou met eten te maken heeft denk ik niet.
Want ik heb dit al echt heel erg lang, 8 of 9 jaar ongeveer al.
Hoewel ik wel tussen periodes heb dat ik de drang iets minder heb.
Wil er gewoon nu eindelijk eens vanaf..en ik heb het gevoel dat het me alleen niet lukt.
Ik begin wel eraan maar het is bij mij net het gevoel of ik aan een touw hang boven een water en me niet los mag laten. Dat hou je ook nooit lang vol toch?
Maar het kan ook iets anders zijn en dan kan ik je er helaas niet bij helpen...
quote:Ik heb juist weer gelezen dat je beter geen kauwgom kunt kauwen omdat je dan constant speeksel aanmaakt en je juist daardoor zou willen eten. Maarja - aan de andere kant - als er kauwgom in je mond zit kan er natuurlijk niets anders meer bij en een heleboel smaakt ook niet als je net kauwgom met mint-smaak hebt gehad... werkt dan weer voor iedereen anders denk ik!
Op vrijdag 26 september 2003 12:07 schreef Pandorah het volgende:Kauwgom (suikervrij uiteraard) kan helpen tegen het hongergevoel.
Appel
Banaan
2 boterhammen met ei
1 jus d orange
2 boterhammen met 15+ kaas
En ik was om 11 uur begonnen met die appel.
Op dit moment heb ik dus weer zo'n slap gevoel..ik heb nu echt de neiging om bijvoorbeeld een mars te eten of iets anders zoetigs.
Wat kan ik nu het beste in plaats daarvan eten dan?
Eet anders nog een boterham of iets van fruit?
En als je dit langer zo volhoudt en je hebt dan nog last, zal ik toch maar als ik jou was eens gaan vragen bij de dokter hoe dit zit...
quote:Naja... voor mij werkt het goed iig. En als ik lang aan het kauwen ben, krijg ik meer dorst dan honger van. Dus zo haal ik die 2 liter water per dag wel
Op vrijdag 26 september 2003 14:20 schreef Confidential het volgende:
Ik heb juist weer gelezen dat je beter geen kauwgom kunt kauwen omdat je dan constant speeksel aanmaakt en je juist daardoor zou willen eten. Maarja - aan de andere kant - als er kauwgom in je mond zit kan er natuurlijk niets anders meer bij en een heleboel smaakt ook niet als je net kauwgom met mint-smaak hebt gehad... werkt dan weer voor iedereen anders denk ik!
quote:Neem een opkikkertje, eventueel met wat brood, dan verandert je smaak misschien van zoet naar hartig?
Op vrijdag 26 september 2003 15:03 schreef miss_cee het volgende:
Tot nu toe heb ik vandaag dit gegeten:Appel
Banaan
2 boterhammen met ei
1 jus d orange
2 boterhammen met 15+ kaasEn ik was om 11 uur begonnen met die appel.
Op dit moment heb ik dus weer zo'n slap gevoel..ik heb nu echt de neiging om bijvoorbeeld een mars te eten of iets anders zoetigs.
Wat kan ik nu het beste in plaats daarvan eten dan?
En als je echt zoet MOET neem dan sultana, ontbijtkoek of optimel of nog beter...maak een fruitsalade.
is die margriet trouwens nog te krijgen ofniet????????
khoop dat iemand dat weet
alvast bedankt dan
Shantee, ik kan nergens op de site vinden of je oude nummers kun nabestellen, maar meestal kan dat wel. Ik heb ook geen papieren versie meer, die is ergens in Thailand achtergebleven. Je kunt wel de redactie mailen, misschien dat zij het weten. Hoe komt het dat je terug bij af bent? Heb je geen motivatie meer, of kon je niet sporten of is er iets vervelends gebeurd?
quote:sterkte!
Op zaterdag 27 september 2003 11:27 schreef Shantee het volgende:
pfff dat was errug offtopic maar t lucht wel op
quote:dank je...ik ben er ook blij mee en trots op.
Op zondag 28 september 2003 10:22 schreef Shantee het volgende:
Thxx Babbelzzzz voor je peptalkje
en gefeliciteerd!!! Al zoveeel eraf!!!
Jullie hier allemaal heel veel succes. Lijnen en het volhouden is moeilijker dan al die slanke mensen kunnen denken.
quote:Ik misschien eind 2003 hoop ik maar anders word het 2004
Op zondag 28 september 2003 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik haal "slank voor feestdagen 2003" niet, maar heel misschien 2004 welJullie hier allemaal heel veel succes. Lijnen en het volhouden is moeilijker dan al die slanke mensen kunnen denken.
Wat veel ben je al afgevallen Babbelzz!
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:21 schreef YPPY het volgende:Wat veel ben je al afgevallen Babbelzz!
Jij had btw een erg leuk reisverslag!
Wat knap dat je nog geen chips of snoep op hebt Shantee! Vooral nu je het moeilijk hebt. Echt goed.
Jammer zeg je je niet bij je ouders terecht kunt. Vooral omdat je nog thuis woont (toch?). Dan kun je ook niet zelf beslissen wat je eet, maar ben je afhankelijk van hen. Eet je wel gewoon mee s avonds?
Wat voor schaatsen doe je? Ik vind het erg leuk, maar ik ben echt een ramp met het in evenwicht blijven. Kun je ook in de zomer schaatsen of doe je dan wat anders?
Volgens overgewicht.nl is 25 gram popcorn (zakje) 950 kcal. Dat is 9,5 hokjes in het sjs boekje. Maar ik weet niet of dat zoute of zoete of smaakloze popcorn is. Zoete of caramelpopcorn is vast veel slechter.
en ik denk dat ze gewoon zoute popcorn bedoelen bedankt voor t opzoeken
ik was nog ff vergeten te zeggen dat ik in de zomer doorschaats, all1 ergens halverwege de zomervakantie is er een paar weken een zomerstop.. maar dat ik maar errug kort
[Dit bericht is gewijzigd door Shantee op 28-09-2003 21:41]
Vanochtend 66 kilo! En ik hoef niet zo nodig in de openingspost eigenlijk
ik heb me net gewogen en ik weeg 68 kilo!!!!!
hoe t komt weet ik niet en dat kan me eigenlijk ook nix schelen
ik voel me al weer wat meer gemotiveerd!!
suc6 iedereen!!!
edit: ik had de cijfertjes omgedraaid
en sorry voor de overmatige smilies maar ik ben blij
[Dit bericht is gewijzigd door Shantee op 29-09-2003 10:00]
quote:Tsja, jij bent nog iets jonger dan ik, maar toen ik van de middelbare school af was, ben ik ook meteen op kamers gegaan
Op maandag 29 september 2003 09:47 schreef Shantee het volgende:
Ik weet precies wat je bedoelt wendy-tje, zulke dingen zeggen ze nou ook tegen mij = errug irritant
maar ik zit elke dag van de week thuisik heb me net gewogen en ik weeg 68 kilo!!!!!
hoe t komt weet ik niet en dat kan me eigenlijk ook nix schelen
ik voel me al weer wat meer gemotiveerd!!
suc6 iedereen!!!
edit: ik had de cijfertjes omgedraaid
en sorry voor de overmatige smilies maar ik ben blij
Ik was vandaag blij verrast want de weegschaal vertelde mij dat ik afgelopen week 0,9 kilo ben afgevallen en nu op 65,1 zit - BMI 24,2.
* Confidential is vrolijk!
Vanavond lekker uit eten...
Neem ik het hele weekend geen chips en koek, is het 'ach, dat kan toch best een keertje, je moet jezelf niet alles ontzeggen'
Gaan we samen boodschappen doen en zeg ik dat iets te vet is, is het 'dat kan best een keer, hoor'
Neem ik dan een keer een lekkere stroopwafel of handje chips, zegt ze weer 'ik dacht dat jij aan het lijnen was'
***zucht***
quote:Heel herkenbaar! Maar ondertussen worstelt ze zelf ook met haar gewicht, en gezondheid, dus ik ga me er niet te veel van aan trekken, eigenlijk is het voor haar ook heel sneu. Ze heeft zelf ook geen evenwicht in die dingen, maar door gezondheidsproblemen is dat nu ook niet haar doel. Ze heeft namelijk atritis en artose in haar voet, waardoor ze niet meer volledig kan werken, en niet meer kan wandelen, wat haar grote hobby is.
Op maandag 29 september 2003 20:45 schreef Kroeltroel het volgende:
***zucht***
Met lijnen gaat het weer goed, ik zit weer in het ritme!
79,9 vanochtend. Het maximale met als begincijfer 7, maar goed... het is en blijft een 7
Ik zag vanochtend een zes. Ik zie al een half jaar een zes. Ben door feesten weer een ons aangekomen. Nou kan mij dat toevallig geen drol schelen maar het is wel shit voor YPPY; die moet steeds die onsjes erbij en eraf editten. Of laat maar staan zo als het nu is in de beginlijst. Tover ik deze week dat onsje wel weer weg.
Het is dus nu 63,6. Op zich niks mis mee. Ware het niet dat ik zo ijdel ben zonder buikje en 'lovehandles' te willen lopen in mn strakke koker- 'doeljapon' tijdens de feestdagen.
Ik ben nu al één jaar lid van de Fok! Dieetclub .
F_V is terug van m'n vakantie het was erg kewl
Veel vis gegeten en ook gedoken en heel veel gelopen
En.... jawel 1.5 kg afgevallen
quote:Jaaa want anders zien we het
Op dinsdag 30 september 2003 22:04 schreef imago het volgende:
Als ik hier nou beloof dat ik morgenochtend ga hardlopen, dan móét ik wel!
Je staat niet in de update van de openingspost imago. Nu moet je maar elke keer zeggen hoeveel je afgevallen bent, ik ga het vast niet onthouden. Hoe ging het hardlopen?
Hoe was het uit eten gaan Confidential? Gisteren op cursus moest ik in een restaurant eten en dat was vier gangen. Uit eten gaan blijf ik moeilijk vinden. Vrijdag moet ik ook weer, maar dan met het werk van vriendje.
Keigaaf Kroeltroel! Een 7 is en een 7. Leuk zeg.
Lurky, je was vorige keer toch 5 ons aangekomen? En nu maar 1. Dan zijn er dus wel 4 vanaf. Je roept maar als ik je weer aan moet passen.
Welkom terug Flying_Vee. Hoe was je vakantie? Post je wel een reisverslag in travel? Leuk dat je zoveel bent afgevallen tijdens je vakantie.
Een update van de openingspost tot hier is naar Isabeau.
Babbelzz, ik heb het zelf ook ongeveer een jaartje rustig aan gedaan nadat ik tien kilo kwijt was geraakt. Nu ga ik rustig verder met de laatste kilootjes en het gaat (in mijn ogen) verrassend snel. Ik denk dat een (korte?) pauze dus geen kwaad kan, mits je niet weer aan gaat komen natuurlijk.
Hoe lang ben je eigenlijk al bezig met afvallen?
Ik mocht dan dinsdag wel helemaal happy posten dat ik de 79,9 voorbij had zien komen... vandaag echter op mijn officiele weegdag, was daar wat bijgekomen 80,6 vanmorgen (dat was wel voor het ochtendplasje dus maak er 80,4 van
Was zo trots op mijn 7, maar helaas helaas, ik heb me de afgelopen 2 dagen niet echt netjes gedragen qua eten, en bovendien moet ik ook nog eens ongesteld worden Grrrr, ik haat lijnen!!!!
quote:Ook wel flauw dat mensen het de hele tijd willen lezen, werkt niet echt motiverend natuurlijk!
Op donderdag 2 oktober 2003 10:30 schreef Elanor het volgende:
durf dus echt geen koekjes op te schrijven omdat IEDEREEN dat ding continu uit m'n handen grist dus ik eet nog gezonder dan toen ik lijnde
Oh, en ik heb niet meer hardgelopen Ik had me verslapen
Gisteren weer sportief gedanst, was heel leuk, en ik heb spierpijn! Maar vandeweek wel uit eten geweest, en ik heb een reep chocola op,zo in '1 keer naar binnen Ook qua drinken vind ik het moeilijk hoor, ik wil in het weekend gewoon zo graag een glaasje wijn (of 2, 3, 4, 5...
) kunnen drinken! Waarom bestaat er geen light-wijn?
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:26 schreef imago het volgende:
Ook wel flauw dat mensen het de hele tijd willen lezen, werkt niet echt motiverend natuurlijk!
Het is trouwens wel een gouden dieet tip: eet alles wat je wil maar houd het exact bij en laat het anderen lezen die weten dat je aan je lijn probeert te denken...wedden dat je je niet zo prettig voelt als je die tom pouce wil opschrijven en dan toch maar voor de waldkornbol gaat?
quote:Gewoon die chocola en wijn compenseren door extra sporten...en zo te horen doe je dat al aardig! Genieten hoort er ook bij!
Oh, en ik heb niet meer hardgelopenIk had me verslapen
Gisteren weer sportief gedanst, was heel leuk, en ik heb spierpijn! Maar vandeweek wel uit eten geweest, en ik heb een reep chocola op,zo in '1 keer naar binnen
Ook qua drinken vind ik het moeilijk hoor, ik wil in het weekend gewoon zo graag een glaasje wijn (of 2, 3, 4, 5...
) kunnen drinken! Waarom bestaat er geen light-wijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Elanor op 03-10-2003 15:14]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |