abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12909486
quote:
Scholen mogen vierdaagse week invoeren

Basisscholen mogen een vierdaagse lesweek invoeren, op voorwaarde dat ouders en personeel het daarmee eens zijn. Dat schrijft minister van Onderwijs Maria van der Hoeven aan de Tweede Kamer, aldus de Volkskrant. Zij vindt dat scholen en ouders meer ruimte moeten krijgen zelf te beslissen over dit soort zaken.

Het ministerie van Onderwijs krijgt steeds vaker verzoeken van scholen om af te mogen wijken van de standaard-weekindeling met alleen de woensdagmiddag vrij. Meestal gaat om een vierdaagse lesweek of een week met twee vrije middagen. Op die manier willen scholen het lerarentekort opvangen. Van der Hoeven wil echter niet dat het personeelsbelang de doorslag geeft. Er mag alleen van de standaard lesweek worden afgeweken wanneer er voldoende rekening wordt gehouden met het belang van de leerling en de ouders.

nou.. kom maar op met die reacties.. ik vind het onzin!
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
pi_12909494
ik heb al 4 dagen les

Zit dan niet op een basisschool maar dat maakt niet uit

pi_12909498
In Frankrijk is dit al een tijdje. Uit onderzoek achteraf bleek dat er op een school met een vierdaagse werkweek geen verschil in kwaliteit is.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 3 september 2003 @ 08:42:16 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_12909514
ach als htet geen verschil maakt, waarom ook niet?
pi_12909515
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:40 schreef Strolie75 het volgende:
In Frankrijk is dit al een tijdje. Uit onderzoek achteraf bleek dat er op een school met een vierdaagse werkweek geen verschil in kwaliteit is.
Als dit zo is, dan zie ik eigenlijk de nadelen niet zo.
pi_12909534
Er zijn uiteraard wel degelijk nadelen. Wat te denken van de werkende moeders die nu voor in ieder geval één extra middag kinderopvang moeten regelen??
pi_12909543
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:38 schreef spinnertje het volgende:

[..]

nou.. kom maar op met die reacties.. ik vind het onzin!

Ze hebben toch al 4.5 dag les, dus er zou een halve dag afgaan. Als ik mijn eigen basisschool tijd bekijkheeeel lang geleden Moet dat zeker kunnen. Ik denk alleen dat de werkende ouders hier problemen mee krijgen.
pi_12909557
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:44 schreef Tronica het volgende:
Er zijn uiteraard wel degelijk nadelen. Wat te denken van de werkende moeders die nu voor in ieder geval één extra middag kinderopvang moeten regelen??
Denk dat dat idd een nadeel zou zijn ja. Ze proberen alleen maar dat lerarentekort op te vullen, wat misschien ten koste gaat van.....
Overigens, dat het in Frankrijk WEL werkt, wil niet zeggen dat het in Nederland gaat werken.
  woensdag 3 september 2003 @ 08:49:31 #9
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_12909573
Ik ben voor. 5 dagen is voor veel kinderen nog steeds best lang en als het toch niks uit maakt in kwaliteit dan snap ik niet waar we nog op wachten, helemaal met dat lerarentekort.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  woensdag 3 september 2003 @ 08:51:01 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12909591
Bij mijn kinderen vallen nu toch al regelmatig lessen uit, dan wel door zieke leerkrachten dan wel door veel marge dagen.

Zo'n halve dag per week kan toch veel uitmaken, dat moet niet onderschat worden, maar wie weet maakt het in het geheel niet zoveel uit.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_12909596
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:49 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Ik ben voor. 5 dagen is voor veel kinderen nog steeds best lang en als het toch niks uit maakt in kwaliteit dan snap ik niet waar we nog op wachten, helemaal met dat lerarentekort.
Best lang ? In mijn tijd (zucht...) konden wij dat toch ook aan??
  woensdag 3 september 2003 @ 08:54:32 #12
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_12909620
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:45 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Ze hebben toch al 4.5 dag les, dus er zou een halve dag afgaan. Als ik mijn eigen basisschool tijd bekijkheeeel lang geleden Moet dat zeker kunnen. Ik denk alleen dat de werkende ouders hier problemen mee krijgen.

ze hebben maar 4 dagen......
woensdag en vrijdag middag zijn al vrij, dus als ze daar niet meer aan doen dan kan 4 dagen best zonder dat ze minder les krijgen
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_12909643
Probleem is, waar stal je die kinderen dan die nieuwe vrije dag? Je wint er misschien mee op de basisschool maar ouders die fulltime werken zitten daar wel mee, i guess.
  woensdag 3 september 2003 @ 08:59:08 #14
Per sempre vita eterna
pi_12909663
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:51 schreef spinnertje het volgende:

[..]

Best lang ? In mijn tijd (zucht...) konden wij dat toch ook aan??

Ja, maar dat waren ook weer andere tijden. Kinderen doen tegenwoordig buiten school nog 10 keer meer dan op school, denk aan sporten, muziekinstrumenten, mee met de ouders, stress door werk van (een) ouder(s), etc.
pi_12909670
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:54 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

woensdag en vrijdag middag zijn al vrij, dus als ze daar niet meer aan doen dan kan 4 dagen best zonder dat ze minder les krijgen

Nou dan is er toch helemaal niets aan de hand, de dagen worden alleen bij elkaar gevoegd. Ouders kunnen ipv een halve woensdag een hele werken, en de kids zijn op vrijdag vrij. Sinds wanneer is het eigenlijk dat ze ook vrijdag middag vrij hebben?
pi_12909676
2 daagse schoolweek!
pi_12909678
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:59 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Ja, maar dat waren ook weer andere tijden. Kinderen doen tegenwoordig buiten school nog 10 keer meer dan op school, denk aan sporten, muziekinstrumenten, mee met de ouders, stress door werk van (een) ouder(s), etc.

Dat zijn keuzes die ze zelf maken (of ouders), daar mag school vind ik niet onder lijden, helemaal niet de basisschool!
pi_12909693
quote:
Op woensdag 3 september 2003 09:00 schreef th0r het volgende:
2 daagse schoolweek!
het lachen vergaat me...
  woensdag 3 september 2003 @ 09:05:10 #19
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_12909728
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:59 schreef blackie007 het volgende:

[..]

Nou dan is er toch helemaal niets aan de hand, de dagen worden alleen bij elkaar gevoegd. Ouders kunnen ipv een halve woensdag een hele werken, en de kids zijn op vrijdag vrij. Sinds wanneer is het eigenlijk dat ze ook vrijdag middag vrij hebben?

is voor zover ik weetaltijd al geweest, heb ik iig altijd gehad
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  woensdag 3 september 2003 @ 09:09:54 #20
Per sempre vita eterna
pi_12909785
quote:
Op woensdag 3 september 2003 09:00 schreef Markster het volgende:

[..]

Dat zijn keuzes die ze zelf maken (of ouders), daar mag school vind ik niet onder lijden, helemaal niet de basisschool!

Ja, maar als de kwaliteit van het leren er niet eens op achteruitgaat, wat doen ze dan die extra dag op school? Compleet zinloos.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 03-09-2003 09:16]

woensdag 3 september 2003 @ 09:13:04 #21
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12909831
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:44 schreef Tronica het volgende:
idd, het is ook een aardige financiële aanslag op de werkende ouder(s).
pi_12909903
al eens gedacht eraan dat dat inhoud dat de kinderen langer op een dag in de schoolbanken zitten???
lijkt me voor hun nog minder prettig dan het nu al is.
zeker omdat ze ook nog willen spelen.
het blijft klote
  woensdag 3 september 2003 @ 11:56:54 #23
3542 Gia
User under construction
pi_12912296
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:54 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

Da's niet op elke school zo.

Op de school van mijn kinderen hebben de onderbouwers 1 vrijdag in de 2 à 3 weken vrij, i.p.v. elke vrijdagmiddag.
De bovenbouwers hebben alleen de woensdagmiddag vrij. En dan ook nog maar pas vanaf 12.30 uur.

Maar ik denk dat veel werkende tweeverdieners hier problemen van zullen maken, hoewel dat niet nodig is. Vaak is het zo dat de tweede werkende ouder toch al niet fulltime werkt, om tijd over te houden voor het huishouden en de kinderen. Dus dienen alleen de werktijden te worden aangepast aan de schooltijden.
En anders, betaal je maar voor een extra dagdeel, so what?
Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen.

Op het moment dat die kinderen kwamen, was het ook mogelijk de werktijden aan te passen aan de schooltijden. Dus als de schooltijden veranderen zal dat ook wel lukken. En diegenen die met zijn tweeën fulltime werken, kunnen dat extra dagdeel ook wel betalen.

woensdag 3 september 2003 @ 11:58:45 #24
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_12912329
De jeugd van tegenwoordig wordt lui .
pi_12912430
quote:
Op woensdag 3 september 2003 11:58 schreef GoLLeM het volgende:
Volgens mij zeiden mijn ouders dat ook al, en hun ouders daarvoor...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 3 september 2003 @ 12:12:12 #26
3542 Gia
User under construction
pi_12912552
quote:
Op woensdag 3 september 2003 11:58 schreef GoLLeM het volgende:
Hoezo? Ze zullen heus wel evenveel uren moeten maken. Gewoon iedere dag een uurtje langer naar school.

Trouwens, ik vind dat ze tegenwoordig nogal veel huiswerk krijgen. Kregen wij vroeger niet op de basisschool.

Niet dat ik dat erg vind. Zijn ze tenminste nuttig bezig en leren ze meteen hun vrije tijd in te delen.

woensdag 3 september 2003 @ 12:14:34 #27
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_12912600
Iemand zei dat het in Frankrijk allang zo is, en daar werken veel vrouwen, dus het kan best geregeld worden qua kinderopvang, volgens mij.
Maar ja, Nederland en 'iets goed regelen', dat schijnt nogal een rare combinatie te zijn
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 3 september 2003 @ 12:19:41 #28
21066 Potter
At your service
pi_12912708
heb ik nog meer vakantie wanneer ik klaar ben met mijn studie.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 16:05:36 #29
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_12917392
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:56 schreef WouteRF het volgende:
Probleem is, waar stal je die kinderen dan die nieuwe vrije dag?
Is dat niet iets waar *ouders* over na zouden moeten denken VOORDAT zij uberhaupt aan kinderen beginnen?
quote:
Je wint er misschien mee op de basisschool maar ouders die fulltime werken zitten daar wel mee, i guess.
De kwaliteit van het onderwijs zal er mogelijk op vooruit gaan als er WEL leerkrachten aanwezig zijn..

En daar gaat het uiteindelijk toch om?

pi_12935367
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men op een goedkope manier het uitvallen van lessen probeert op te lossen. Is het nu echt zo moeilijk om mensen te vinden die uren in kunnen vullen of willen die scholen er geen moeite voor doen?
pi_12935419
M'n pa van 76 jaar moest zelfs nog op zaterdagmorgen naar school!!!!
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_12935466
Ik zag het gisteren op het nieuws ja.
Kwam er zo;n moeder in beeld:" Ja ik ben het er niet mee eens, want hoe moet dat dan met werkende ouders. En ook mensen die parttime werken zitten op hun vrije dag dan met de kinderen...."

DIE ZITTEN DAN MET DE KINDEREN!!!! Dat zei ze echt!!!
Je wilde ze toch zelf of niet doos?!

When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
  donderdag 4 september 2003 @ 12:59:08 #33
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_12935512
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Is dat niet iets waar *ouders* over na zouden moeten denken VOORDAT zij uberhaupt aan kinderen beginnen?
[..]

De kwaliteit van het onderwijs zal er mogelijk op vooruit gaan als er WEL leerkrachten aanwezig zijn..

Hoe kan je daar rekening mee houden? Je gaat ervan dat je kinderen alle dagen weg zijn, behalve op woensdag middag........

Ik vidn het onzin, gewoon 5 dagen naar school! De meesten van ons deden dat toch ook? Toen hadden de ouders ook stress, "iedereen" voetbalde en beiden ouders werkte ook, ging prima!!

Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_12935564
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:56 schreef Bonnie_R het volgende:
Ik zag het gisteren op het nieuws ja.
Kwam er zo;n moeder in beeld:" Ja ik ben het er niet mee eens, want hoe moet dat dan met werkende ouders. En ook mensen die parttime werken zitten op hun vrije dag dan met de kinderen...."

Treurig he, als ze moeten kiezen tussen hun eigen schoolgaande kinderen of centjes verdienen voor de tweede auto en de derde vakantie, dan vrees ik toch dat de keus op de baan zal vallen.
Mams was vroeger altijd thuis. Nooit heb ik met een sleutel om hoeven lopen.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_12935618
quote:
Op donderdag 4 september 2003 13:03 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Treurig he, als ze moeten kiezen tussen hun eigen schoolgaande kinderen of centjes verdienen voor de tweede auto en de derde vakantie, dan vrees ik toch dat de keus op de baan zal vallen.
Mams was vroeger altijd thuis. Nooit heb ik met een sleutel om hoeven lopen.

Mijn mama was er ook altijd!
En ze kunnen lullen wat ze willen maar ik ben er van overtuigd dat het voor kinderen heel wat leuker thuiskomen is als mams op ze zit te wachten, dan dat ze maar naar de buurvrouw/naschoolse opvang/overblijfmoeder/etc. moeten.
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
  donderdag 4 september 2003 @ 14:18:12 #36
3542 Gia
User under construction
pi_12937085
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:56 schreef Bonnie_R het volgende:

Tjee zeg, heb het niet gezien, maar dit is wel heel erg ja.
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Hoe kan je daar rekening mee houden? Je gaat ervan uit dat je kinderen alle dagen weg zijn, behalve op woensdag middag........

Ik vind het onzin, gewoon 5 dagen naar school! De meesten van ons deden dat toch ook? Toen hadden de ouders ook stress, "iedereen" voetbalde en beiden ouders werkten ook, ging prima!!

Euh, beide ouders werkten? Bij ons niet hoor. En nog vroeger moesten ze 6 dagen per week naar school. Ook maar weer invoeren dan? Kunnen beide ouders nog meer werken!

School is een voorrecht. We mogen blij zijn dat onze kinderen naar school kunnen. Maar uiteindelijk ben je zelf voor je kinderen verantwoordelijk. Hoe doen die fulltime tweeverdieners het eigenlijk als hun kinderen ziek zijn? Maar bij oma dumpen? Of alleen thuislaten en de buurvrouw checked wel af en toe?

Mijn moeder had vroeger altijd de koffie klaar als ik thuiskwam uit school. Dan was het eerst effe vertellen en daarna aan mijn huiswerk. Heerlijk!!
Ik hoop er ook nog heel lang te kunnen zijn voor mijn kids en ik ben zeker nooit van plan om fulltime te gaan werken.

pi_12937149
quote:
Op woensdag 3 september 2003 12:19 schreef Potter het volgende:
heb ik nog meer vakantie wanneer ik klaar ben met mijn studie.
Ik ook. .

Maar het gaat er toch om dat er te weinig leraren zijn?
Dan zie ik voorlopig geen andere mogelijkheid.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  donderdag 4 september 2003 @ 18:17:52 #38
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_12942245
quote:
Op woensdag 3 september 2003 08:59 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

eh, ik denk dat je het stress en werk van ouders en VEEEL meer doen toch IETS overdrijft.

donderdag 4 september 2003 @ 18:22:49 #39
24184 speedfreakssj
pi_12942363
quote:
Op woensdag 3 september 2003 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's niet op elke school zo.

Op de school van mijn kinderen hebben de onderbouwers 1 vrijdag in de 2 à 3 weken vrij, i.p.v. elke vrijdagmiddag.
De bovenbouwers hebben alleen de woensdagmiddag vrij. En dan ook nog maar pas vanaf 12.30 uur.

Maar ik denk dat veel werkende tweeverdieners hier problemen van zullen maken, hoewel dat niet nodig is. Vaak is het zo dat de tweede werkende ouder toch al niet fulltime werkt, om tijd over te houden voor het huishouden en de kinderen. Dus dienen alleen de werktijden te worden aangepast aan de schooltijden.
En anders, betaal je maar voor een extra dagdeel, so what?
Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen.

Op het moment dat die kinderen kwamen, was het ook mogelijk de werktijden aan te passen aan de schooltijden. Dus als de schooltijden veranderen zal dat ook wel lukken. En diegenen die met zijn tweeën fulltime werken, kunnen dat extra dagdeel ook wel betalen.

HAHAHHAA, dus iedereen moet zich maar aanpassen omdat de regering geen goed loon geeft aan leraren?

beetje tegenstrijdig om dan meteen te zegen dat men maar geen kinderen moet nemen.

als jouw werktijden veranderen ga jij toch ook niet bij school klagen?

donderdag 4 september 2003 @ 18:27:55 #40
24184 speedfreakssj
pi_12942457
quote:
Op donderdag 4 september 2003 12:51 schreef drexciya het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men op een goedkope manier het uitvallen van lessen probeert op te lossen. Is het nu echt zo moeilijk om mensen te vinden die uren in kunnen vullen of willen die scholen er geen moeite voor doen?
de leraren verdienen erg weinig en je mag de koters niet meer slaan als ze erg vervelend worden.

ik ben ook wel eens geslagen hoor als ik erg vervelend was. dan had ik dat verdient. opkutten met oiuders die tegen slaan zijn. WANT het zijn maar kinderen.

daarom slaan ze elkaar de hersens in......

donderdag 4 september 2003 @ 18:34:49 #41
24184 speedfreakssj
pi_12942629
quote:
Op donderdag 4 september 2003 14:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Tjee zeg, heb het niet gezien, maar dit is wel heel erg ja.
[..]

Euh, beide ouders werkten? Bij ons niet hoor. En nog vroeger moesten ze 6 dagen per week naar school. Ook maar weer invoeren dan? Kunnen beide ouders nog meer werken!

School is een voorrecht. We mogen blij zijn dat onze kinderen naar school kunnen. Maar uiteindelijk ben je zelf voor je kinderen verantwoordelijk. Hoe doen die fulltime tweeverdieners het eigenlijk als hun kinderen ziek zijn? Maar bij oma dumpen? Of alleen thuislaten en de buurvrouw checked wel af en toe?

Mijn moeder had vroeger altijd de koffie klaar als ik thuiskwam uit school. Dan was het eerst effe vertellen en daarna aan mijn huiswerk. Heerlijk!!
Ik hoop er ook nog heel lang te kunnen zijn voor mijn kids en ik ben zeker nooit van plan om fulltime te gaan werken.

je man verdient dan het geld?

en tussendoor werk je als de kinderen op school zitten?

prima toch?

al vind ik het wel raar dat alles maar moet wijken voor school tegenwoorig.

pi_12948163
quote:
Op donderdag 4 september 2003 18:27 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

de leraren verdienen erg weinig en je mag de koters niet meer slaan als ze erg vervelend worden.

ik ben ook wel eens geslagen hoor als ik erg vervelend was. dan had ik dat verdient. opkutten met oiuders die tegen slaan zijn. WANT het zijn maar kinderen.

daarom slaan ze elkaar de hersens in......

Ik reageer alleen ff op je stukje waarin je het over slaan hebt.
Ik ben het namelijk niet met je eens.
Ik vind het slaan van kinderen of volwassenen geen oplossing. Afgezien van het feit dat het een uiting is van onmacht, creeer je een relatie die gebaseerd is op angst en vermijden. Geen lekkere stabiele basis dus.
Ik ben ontzettend blij dat men eindelijk eens gaat nadenken over hoe met kinderen om te gaan en dat je je moet afvragen WAAROM een kind bepaalt gedrag vertoond in de klas ipv er maar gelijk op los te rammen. Wist je bijvoorbeeld dat kinderen die thuis slachtoffer worden van incest dat op school nog wel eens laten blijken door agressief gedrag te vertonen jegens andere kinderen? En jouw oplossing is dan dat kind maar slaan? Zodat ie zich EN thuis ellendig voelt EN op school ook nog eens mishandelt wordt. Driemaal raden wat voor een gelukkig leven en jeugd zo'n kind heeft.
Maar goed dat zijn extreme situaties. Maar ook als het gaat om propjes gooien of giebelen in de klas vind ik slaan een zeer foute oplossing. Blijkbaar ben je als leraar niet interessant genoeg dat je de aandacht vast kan houden, als je gaat slaan maak je jezelf niet interessanter en de leerlingen zijn dan alleen maar bezig met het ontwijken van straf (slaag) maar letten daardoor echt niet een stuk beter op. En dat is toch het doel waarmee je voor de klas staat: om kinderen iets te leren en ze voor te bereiden op de toekomst, waarbij ook sociale omgang hoort. Kinderen leren door af te kijken en na te doen, wat dus betekend dat de kans groot is dat als de leraar eral op los mept ze dat zelf waarschijnlijk ook gaan doen om hun ongenoegen te uiten. En waar zijn we dan over een aantal jaar? Allemaal mensen die mekaar de harses inrammen als het ff tegenzit? Lekker primitief. Nee laat de mens zich maar lekker ontwikkelen en op een normale kalme manier met elkaar omgaan.
Zo, ik heb gesproken
  vrijdag 5 september 2003 @ 12:14:05 #43
3542 Gia
User under construction
pi_12957975
quote:
Op donderdag 4 september 2003 18:34 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

je man verdient dan het geld?

en tussendoor werk je als de kinderen op school zitten?

prima toch?

al vind ik het wel raar dat alles maar moet wijken voor school tegenwoorig.

Nee! Op alle vragen. Maar ik heb het niet over mij.

Maar ik mag hier toch wel een mening over hebben. En zoals al gezegd: Ik zou nooit werken als mijn kinderen vrij zijn, ervan uitgaande dat ik nog ooit kan gaan werken.

Ook al gaan ze eventueel maar 4 dagen naar school, het aantal uren zal hetzelfde zijn. Dus even je werktijden aanpassen moet toch kunnen. Je hoeft er niet minder voor te gaan werken. En voor diegenen die fulltime werken met zijn tweeën, is die halve dag extra oppas ook wel te betalen.

zaterdag 6 september 2003 @ 00:45:39 #44
3542 Gia
User under construction
pi_12975143
En volgens een artikel op de frontpage http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32232 moet een zesdaagse schoolweek ook kunnen.

Nieuw topic, of hier maar verder?

Edit: Oh ja, mijn mening, hè?

Ik vind het niet kunnen. Je gooit daarmee veel meer overhoop dan met een vierdaagse schoolweek. Al die sportverenigingen bijvoorbeeld die op zaterdagmorgen wedstrijden houden. Een kind kan nooit eens een weekendje logeren. Voor gescheiden ouders ook een probleem, als papsie toevallig niet in dezelfde stad woont.

zaterdag 6 september 2003 @ 00:55:10 #45
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_12975283
lol
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_14440827
Ik ben het niet eens met de vierdaagse schoolweek, want dan krijg je langere lesdagen en aan het eind van de dag wordt je concentratie altijd minder, dus dan ben je eigenlijk minder geconcentreerd dan bij een vijfdaagse schoolweek. Ook moeten de ouders dan kinderopvang regelen en betalen... De overheid moet maar zorgen dat het beroep leraar aantrekkelijker wordt!
pi_14440925
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Dat ouders over opvang moeten nadenken voor ze aan kinderen beginnen is wel waar. Maar dat ze voor die vijfde lesdag opvang moeten regelen en betalen is natuurlijk BELACHELIJK!! de overheid kiest voor een kortere lesweek, dan moeten zij die opvang ook maar subsidiëren en de ouders moeten niet thuisblijven, want die lopen dan inkomsten mis en alleenstaande ouders en andere mensen met een lager inkomen kunnen dat echt niet betalen!!
  donderdag 6 november 2003 @ 20:54:44 #48
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_14441038
Ik heb al een 4-daagse school week .

Wel geen basisschool maarja.. (alhoewel, sommoge klasgenoten... )

Baaaaaaaaaaaaayyyz
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2003 @ 20:59:23 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14441168
Met twee ouders is dat misschien nog wel op te vangen, maar als je zoals ik alleen bent met je kind is het knap lastig als dat kind ineens een hele dag vrij is. Volgend jaar als hij naar school gaat probeer ik mijn werktijden zoveel mogelijk aan zijn schooltijden aan te passen. Dat lukt niet helemaal zodat ik van buitenschoolse opvang gebruik zal moeten maken. Als zoonlief dan ook nog eens extra vrij krijgt zit ik echt met een probleem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')