Misschien gaat het bij jou wel goed! Succes ermee!quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:09 schreef Malchevia het volgende:
[..]
En ik ga komende dinsdag een spiraal laten inzetten, boehoehoehoe!!
Ik heb nu een maandje een spiraal en idd, het zetten is naar en het blijft een paar dagen wat gevoelig, maar ik ben er ontzettend blij mee, nu de eerste menstruatie mee bezig en om eerlijk te zijn heb ik er minder last mee als met de pil, ik bloed alleen wat meer, maar totaal geen pijn...quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:09 schreef Malchevia het volgende:
[..]
En ik ga komende dinsdag een spiraal laten inzetten, boehoehoehoe!!
Nee, als ik hem er vanaf trek na een week zie ik wel een minuutje een rode verkleuring, maar dat heb je met een gewone pleister toch ook, erger zelfs. Het doet totaal geen zeer ofzo. Daarna plak ik de pleister aan de andere kant, het gaat dus links/rechts/links/rechts. Geen blijvende irritaties en plekjes dus, en dat terwijl ik toch een heel tere en gevoelige huid heb.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:34 schreef judes het volgende:
Aventura, bedankt voor je reactie. Tja, de kosten van de nuvaring zijn 19 euro per 3 maanden, die paar eurootjes zouden er nog wel bij kunnen... Krijg je geen last van je huid enzo? Heb gehoord dat je er schrale plekken van krijgt.
Gelukkig, ik ben al zo zenuwachtig...quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb nu een maandje een spiraal en idd, het zetten is naar en het blijft een paar dagen wat gevoelig, maar ik ben er ontzettend blij mee, nu de eerste menstruatie mee bezig en om eerlijk te zijn heb ik er minder last mee als met de pil, ik bloed alleen wat meer, maar totaal geen pijn...
Het hoeft dus echt niet heel naar te zijn allemaal hoor...
Hoi Judes, dank je voor de link, daar staat handige informatie tussen. Inmiddels ben ik er zelf al aan begonnen. Mijn huisarts wist wel van het bestaan maar niemand bij hem in zijn praktijk had ernaar gevraagd. Vandaag is de tweede dag dat ik de pleister draag, nog weinig ervaring van mijzelf dus... Denk je dat je er zelf ook aan gaat beginnen?quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:42 schreef judes het volgende:
Hoi Beaver, ik ben ook op zoek naar ervaringen met de pleister. Ik heb er bij flaironline wat gevonden, misschien heb je daar iets aan.
http://clubs.flaironline.nl/messages/3/194510.html
en wie zegt dat? Mijn huisarts zegt dat doorslikken geen enkel probleem isquote:Op maandag 19 juli 2004 11:05 schreef Beaver het volgende:
Mijn dokter wist er ook wel van maar niemand bij hem in de praktijk gebruikt de pleister. Ik heb de pleister wel meegekregen en nu, 2 weken later, zou ik niet meer anders willen.
Met de pleister kun je ook je menstruatie uitstellen net als bij de pil. Waarom slik je de pil altijd door? Das toch helemaal niet goed voor je??
quote:wat is EVRA?
EVRA is een voorbehoedmiddel in de vorm van een flinterdunne zeer goed klevende pleister. Elke week plak je een pleister die je na een week vervangt door een nieuwe.
Als je de EVRA-pleister goed gebruikt, dan is-ie net zo betrouwbaar als 'de pil' in het voorkomen van een zwangerschap. Bovendien wordt de werkzaamheid van EVRA niet aangetast wanneer je overgeeft of diarrhee hebt. Dit komt omdat er via je huid heel gelijkmatig een lage dosis hormonen aan je lichaam wordt afgegeven, in plaats van dat de werkzame stoffen via je spijsverteringskanaal moeten worden opgenomen.
Een pleister plakken om niet zwanger te raken is in het begin misschien even wennen, maar waarschijnlijk wil je na een tijdje niet meer anders.
EVRA neemt de dagelijkse zorg voor anticonceptie weg en wordt hierbij ondersteund door verschillende gratis herinneringsservices (sms, kalenderstickertjes en e-mail). Je kunt gewoon alles blijven doen, want de pleister blijft ook goed zitten bij het zwemmen, wanneer je naar de sauna gaat of bijvoorbeeld tijdens het sporten.
Heb je 'm al eens gebruikt dan?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Is de Evra in de vergetelheid geraakt of zijn er hier nog mensen die het gebruiken?
Ik heb mijn koperspiraal er na anderhalf jaar uit laten halen.
Nu slik ik weer de pil maar ik vergeet hem te vaak. Ik wil de pleisterpil dus wel weer proberen. Iemand met recente ervaringen?
Vind je?! Mij lijkt een ring waarvan de plak niet opraakt makkelijker dan een slappe sticker.. Ik heb nu zo'n beetje een jaar de Nuvaring als anticonceptie, en hij blijft, bij mij, altijd op z'n plek zitten, zit nooit in de weg, doet z'n werk goed, and I love it!quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het vreemd dat de Nuvaring populairder is dan de pleisterpil.
De Nuvaring hanteren is immers toch wel iets meer gedoe.....
Maar de sticker blijft prima plakken hoor; ik kan ermee douchen, zwemmen en naar de sauna gaat en hij blijft zitten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:05 schreef warrel het volgende:
[..]
Vind je?! Mij lijkt een ring waarvan de plak niet opraakt makkelijker dan een slappe sticker.. Ik heb nu zo'n beetje een jaar de Nuvaring als anticonceptie, en hij blijft, bij mij, altijd op z'n plek zitten, zit nooit in de weg, doet z'n werk goed, and I love it!![]()
Ik wilde eerder ook die pleister, voornamelijk om dat ik niet van pillen slikken houd.quote:Op woensdag 11 april 2007 @ 09:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Nuvaring lijkt mij trouwens ook best een goed alternatief. Het heeft vrijwel dezelfde voordelen als de pleister.
Maar ik ben een beetje schimmelgevoelig, dus ik koos de pleister to be on the safe side.
Uiteraard plakt ie behoorlijk goed, anders zou zoiets nooit op de markt mogen worden gebracht...quote:Op zondag 25 januari 2009 16:14 schreef Enfermera het volgende:
Lijkt me idd dat ie wel goed moet plakken, heb gelezen dat je er gewoon mee kan zwemmen en ook in stoombaden schijnt ie goed te blijven zitten..
Inderdaadquote:Op zondag 25 januari 2009 16:16 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Uiteraard plakt ie behoorlijk goed, anders zou zoiets nooit op de markt mogen worden gebracht...
Helaas -ik was er enorm tevreden over- gebruik ik hem niet meer, omdat ik na een tijd last kreeg van doorbraakbloedingen. Blijkbaar kan dat bij mij alleen worden voorkomen door het slikken van een zware pil!quote:Op zondag 25 januari 2009 16:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
InderdaadMaar jij gebruikt 'm dus? Helemaal tevreden erover?
Jeetje, das kut.. Te weinig hormonen voor jou dus. Zonde joh! Dus nu weer aan de zware pil?quote:Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Helaas -ik was er enorm tevreden over- gebruik ik hem niet meer, omdat ik na een tijd last kreeg van doorbraakbloedingen. Blijkbaar kan dat bij mij alleen worden voorkomen door het slikken van een zware pil!
Ja, ik ben inderdaad aan een zware pil, Microgynon 50 ipv. de standaard 30.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:01 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Jeetje, das kut.. Te weinig hormonen voor jou dus. Zonde joh! Dus nu weer aan de zware pil?
Maar je had dus ook geen last van een geirriteerde huid ofzo, waar je die pleister plakte?
quote:Op zondag 25 januari 2009 16:04 schreef skadhd het volgende:
Die had ik helemaal doorgelezen...en er waren daar ook maar weinig mensen die em gebruikten. En het was oud, wie weet was er iets veranderd...
ik heb vanochtend de eerste geplakt. t plakken was even tricky, maar nu zit ie er op en t gaat goed.
Nog geen rare bijwerkingen, check alleen wel elke keer of ie nog vastzit.
Ben benieuwd naar de verdere ervaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |