[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 31-08-2003 16:01]
Verder zou ik me sterk maken voor doorvoering van het principe van zelfsturende teams in de Zorg opdat werknemers met meer visie aangaande gezonde bedrijfsvoering in de zorg in hun pink dan de de aan hen toegewezen manager in zijn hele lijf heeft, de ruimte krijgen om hun kosten- en ergernisbesparende ideeën vorm te gaan geven binnen het zorgbiedende bedrijf.
Ook zou ik graag eens een sterke belichting willen hebben van de kostprijs van externe managementbureau's en of de ingediende rekeningen nu daadwerkelijk in verhouding staan tot de gewonnen rendementen. Graag zie ik dan ook berekend wat die inschakeling van prijzige interimmanagers vanwege onnodige fusies in de zorg (die onbestuurbaarheid van een organisatie opleverden) de gemeenschap als geheel heeft gekost. Indien mogelijk zie ik dat graag uitgedrukt in een percentage van de door mij te betaalde verhoogde ziektekostenpremie.
Ik heb nu namelijk de indruk dat een clubje met sterke ellebogen elkaar de hand boven het hoofd blijft houden en alvast voor zichzelf een baantje creëert (op kosten van de samenleving) bij een interimbiedend bedrijf voor het geval zij in hun eigen organisatie niet langer verder kunnen nadat het volle licht op hun functioneren gezet is. Managers in de ZOrg worden niet of nauwelijks afgerekend op hun prestaties. Ik zie graag een cultuur ontstaan waarin er slechts een manager wordt aangesteld als dat werkelijk nodig is en deze niet enkel als excuusfunctie voor zijn/haar chef wordt aangesteld. Ik zou ook graag zien dat aangestelde managers hun mensen het werk verlichten in plaats van hen te belasten met onnodige rapportages. Managers vergeten nog wel eens dat er ook gewoon geproduceerd moet worden en dat er weer andere mensen binnen het zorgbiedende bedrijf afhankelijk zijn van die productie.
Ik werk nu zo'n acht jaar in de Zorg en ik ben er steeds meer van overtuigd geraakt dat managers vergelijkbaar zijn met een sekte. Zij manoevreren zichzelf op sluitelposities, profiteuren van het werk van anderen waarmee ze zichzelf verkopen, zij kosten doorgaans meer dan zijn hun bedrijf daadwerkelijk opleveren en zij hebben het nauwelijks in zich om de methoden van people-management toe te passen. Zij houden er ook een eigen netwerkje op na. Ik denk dat de Zorg flink goedkoper kan als deze parasitaire laag tot werkbare proporties wordt teruggebracht waarbij de leidinggevenden praktijkvoeling houden met de werkvloer. Dat voorkomt onnodige overbelasting van medewerkers en juridisering van arbeidsverhoudingen. Tevens zal het het aantal ziekmeldingen terugdringen en de kosten van uitstroom van personeel dat goed is voor het werk terugdringen.
-Call TV verbieden
-De BTW voor import-producten voor particulieren afschaffen...
Cd's en DVD's kosten overal ter wereld goedkoper dan in dit land, dus in feite worden de Nederlanders gewoon uitgebuit en hebben ze het recht om te importeren uit andree landen als ze daar betere kwaliteit voor minder geld kunnen krijgen.
- De mensen die betrokken waren bij de bouw-fraude uit hun functie ontheffen/ontslaan, opsluiten, boetes opleggen etc. en met de betrokken bedrijven nooit meer zakendoen en ze eventueel zodanig vervolgen dat ze failliet gaan.
- De nederlandse troepen terugtrekken uit zowel Afghanistan en iraq, en zowiezo het leger kleiner maken.
- een officieel excuus van de Nederlandse legerleiding en overheid aan de overgebleven slachtoffers en nabestaanden van de lijken in Srebrenica.
-De JSF orders annuleren, en het geld in nuttigere dingen stoppen.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 16:19 schreef sjun het volgende:
-knip-
quote:alle buitenlanders die de laatste 5 jaar geen werk hebben gehad, of die geen nederlands praten of die een criminele overtreding hebben begaan zonder pardon terugsturen naar hun eigen land.
Op zondag 31 augustus 2003 16:00 schreef BAZZA het volgende:
Wat zou je er dan aan maatregelen doordrukken in de huidige Nederlandse politiek?
dat lijkt mij wel intressant om te horen van de POL gangers.
quote:Ja, goed idee. Waarom schaffen we de markt niet gewoon af en brengen we alles onder bij de overheid.
Op zondag 31 augustus 2003 17:25 schreef Duvel het volgende:
Ik zou de idiote privatiseerwoede die de laatste jaren in Nederland heerst, terugdraaien. Dus openbaar vervoer, energie, et cetera van staatswege laten regelen.
En Super Plus met de helft goedkoper maken natuurlijk
quote:Omdat dat me een slecht idee lijkt. Bovenstaande voorbeelden zijn zaken waarvan ik vind dat het algemeen belang er niet mee gediend is als "geld verdienen" de prioriteit is van de bedrijven die die diensten aanbieden.
Op zondag 31 augustus 2003 17:28 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ja, goed idee. Waarom schaffen we de markt niet gewoon af en brengen we alles onder bij de overheid.
Ook vind ik dat het grenzeloos voortplanten aan banden gelegd moet worden.
Niet meer dan 2 kinderen per gezin.
Zondagen weer echte rustdagen, dus winkels dicht, zonder auto's en gewoon lekker rustig
Een bonus voor mensen die carpoolen.
quote:Wat denk je dat er met het verdiende geld van bedrijven gebeurt?
Op zondag 31 augustus 2003 17:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Omdat dat me een slecht idee lijkt. Bovenstaande voorbeelden zijn zaken waarvan ik vind dat het algemeen belang er niet mee gediend is als "geld verdienen" de prioriteit is van de bedrijven die die diensten aanbieden.
Al het geld dat bedrijven verdienen wordt geinvesteerd zodat het bedrijf groter en beter kan worden. De voordelen hiervan zijn:
Ik hoor je nu al vragen: 'maar waarom zijn er dan zoveel problemen met bedrijven die geprivatiseerd worden?'
Het overgaan van een beschermende omgeving naar een markt waar je moet concurreren om klanten te krijgen is een hele nieuwe situatie. Bedrijven hebben tijd nodig om hier op in te spelen. Op korte termijn zie je dan ook dat bij de energie maatschappijen de prijs wat strijgt. Op lange termijn zal de concurrentie echter steeds beter worden en zal iedereen hiervan meeproviteren.
Lange termijn is belangrijker dan korte termijn.
Ook de segratie hard aanpakken. Al die lui die maar een beetje oppotten Gewoon verspreiden. Ik zou de scholing van jongeren strenger en beter maken. Weer zorgen voor gezag en laat ze maar wat doen. Ook kan het niveau van de studies omhoog. Als je ziet hoeveel dombo's HAVO doen, dan is dat gewoon aso. Ze doen maar eens wat, en geen inzet: oprotten!
Zo: en nu weer ademen
[Dit bericht is gewijzigd door The_Duce op 31-08-2003 17:58]
quote:Poep! Kijk maar naar de excessieve beloning aan de top van de grote bedrijven in Nederland. En kijk naar de energiebedrijven. Geld dat vroeger werd geïnvesteerd in de netwerken wordt nu overgehelveld naar de afdeling Marketing omdat men zieltjes moet winnen. Gevolg: een afnemende kwaliteit van het net, die echter pas op de lange termijn merkbaar wordt.
Op zondag 31 augustus 2003 17:46 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Al het geld dat bedrijven verdienen wordt geinvesteerd zodat het bedrijf groter en beter kan worden.
quote:Maar ik kan nog steeds niet kiezen welk bedrijf mij met de trein naar mijn werk brengt. Dus geen concurrentie op kwaliteit mogelijk (En gelukkig maar! Stel je voor: "Op spoor 1 t/m 15 vindt u de treinen naar Den Haag...").Er zal concurrentie op kwaliteit plaatsvinden waardoor consumenten betere dienstverlening krijgen.
quote:Gaat niet op voor takken waar concurrentie niet goed mogelijk is, zie boven.
Het overgaan van een beschermende omgeving naar een markt waar je moet concurreren om klanten te krijgen is een hele nieuwe situatie. Bedrijven hebben tijd nodig om hier op in te spelen. Op korte termijn zie je dan ook dat bij de energie maatschappijen de prijs wat strijgt. Op lange termijn zal de concurrentie echter steeds beter worden en zal iedereen hiervan meeprofiteren.
Bij geboorte van een kind met ouders van verschillende nationaliteit, kan gekozen worden welke nationaliteit dit kind heeft. Kan er maar één zijn.
Afschaffen van WAO en bijstand voor mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit. Dus ook vrijstelling van premie hiervoor. In geval van niet meer kunnen of niet meer willen werken, zorgt de eigen staat voor deze mensen.
Accuut afschaffen van de kinderbijslag, voor iedereen.
Als tegenhanger een belastingaftrek voor gezinnen, in Nederland, met de laagste inkomens.
quote:En -speciale uitzondering- de doodstraf voor iedereen die ook maar iets met die spotjes te maken hebben.
Op zondag 31 augustus 2003 16:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat die spotjes over leningen nooit meer op radio, tv en in de bladen mogen.
V.
quote:Daar kan ik in meegaan, heerschappij door een door mij aan te wijzen elite.
Op zondag 31 augustus 2003 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
Heerschappij door een door mij aan te wijzen kleine elite.
quote:Zullen we het doen wie het eerst zo ver is?
Op zondag 31 augustus 2003 22:58 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Daar kan ik in meegaan, heerschappij door een door mij aan te wijzen elite.
quote:Die mogen vanaf volgend jaar toch niet meer?
Op zondag 31 augustus 2003 16:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat die spotjes over leningen nooit meer op radio, tv en in de bladen mogen.
Ik ben het iig wel met je eens
# En het niet meer verjaren van misdaden, zodat ze alsnog gestraft kunnen worden als ze na 18 jaar "eindelijk" de zaak rond hebben.
#Verbieden dat Balkellende voor 40.000 opmaakt in 1 weekend in een hotel, en dan roepen dat we allemaal in moeten leveren
Uitkeringen systeem drastisch veranderen (1 basis uitkering, die boven de bijstand zit, voor Bijstand/WW en WAO).
quote:Daar zullen veel SP-ers wel op tegen zijn.
Op zondag 31 augustus 2003 23:20 schreef GoodspeeD het volgende:
- vast percentage belansting voor alle salarisklassen
Ik ben het wel met je eens, maar dan komt er minder belasting binnen dan nu en moeten we nog meer gaan bezuinigen.
Verder investeren in onderwijs en milieu. Nederland moet op naar een innovatieve en schone 21e eeuw.
en voor de doordenkers: dat is inderdaad het verbieden van de slechte kanten van de confessionele politiek
Kortom: wetenwaar je over lult, voordat je onzinnige beslissingen neemt.
quote:En geen minister van Verkeer als je geen stratenmaker bent geweest?
Op dinsdag 2 september 2003 11:18 schreef freud het volgende:
Dat er geen politici een functie mogen bekleden zonder praktijkervaring in de afgelopen 10 jaar. Dus geen landbouwminister die geen idee heeft hoe een kip eruit ziet, of een minister van financien die geen bedrijf heeft geleid.Kortom: wetenwaar je over lult, voordat je onzinnige beslissingen neemt.
quote:Conducteur mag ook
Op dinsdag 2 september 2003 11:42 schreef freako het volgende:[..]
En geen minister van Verkeer als je geen stratenmaker bent geweest?
.
quote:Hoe moet je dan wonen? Of wat als je kleding versleten is?
Op dinsdag 2 september 2003 06:32 schreef Northpole het volgende:
- Bijstandsuitkering is een tijdelijke oplossing en bestaat uit voedselbonnen, een beetje zakgeld (zeker geen vakantiegeld) en wekelijkse meldingsplicht. Aanvullende regeling geldt voor alleenstaande vaders/moeders met kinderen.
quote:Maar ja, wat is inhoudelijk genoeg?
Op dinsdag 2 september 2003 12:31 schreef sizzler het volgende:
Alleen mensen laten stemmen die dat kunnen motiveren met inhoudelijke argumenten.
quote:En wie gaat dat bepalen?
Op dinsdag 2 september 2003 12:33 schreef freako het volgende:[..]
Maar ja, wat is inhoudelijk genoeg?
quote:De partij waarop je gaat stemmen komt in de top-3 voor van je resultaten van de stemwijzer.
Op dinsdag 2 september 2003 12:33 schreef freako het volgende:[..]
Maar ja, wat is inhoudelijk genoeg?
quote:Ik ga voor een staatskundig examen. Je mag pas stemmen als je eerst bewezen hebt een minimum aan verstand van politiek te hebben.
Op dinsdag 2 september 2003 12:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En wie gaat dat bepalen?
quote:Dit zou ook eens opgeld moeten gaan doen voor diverse managers, dan wordt de economie veel gezonder
Op dinsdag 2 september 2003 11:18 schreef freud het volgende:
Dat er geen politici een functie mogen bekleden zonder praktijkervaring in de afgelopen 10 jaar. Dus geen landbouwminister die geen idee heeft hoe een kip eruit ziet, of een minister van financien die geen bedrijf heeft geleid.Kortom: wetenwaar je over lult, voordat je onzinnige beslissingen neemt.
quote:Dat is praktisch nooit haalbaar
Op dinsdag 2 september 2003 12:40 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik ga voor een staatskundig examen. Je mag pas stemmen als je eerst bewezen hebt een minimum aan verstand van politiek te hebben.
quote:Ik heb een dergelijk voorstel van een JOVDer in een plaatselijk krantje eens totaal en volledig neergesabeld. Ik zal eens gaan zoeken of ik dat stuk nog kan vinden.
Ik ga voor een staatskundig examen. Je mag pas stemmen als je eerst bewezen hebt een minimum aan verstand van politiek te hebben.
quote:Je gaat hiermeeeen groot deel van onze burgers hun democratische rechten afnemen. Ik ben daar geen voorstander van.
quote:Daar ben ik wel benieuwd naar.
Op dinsdag 2 september 2003 12:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik heb een dergelijk voorstel van een JOVDer in een plaatselijk krantje eens totaal en volledig neergesabeld. Ik zal eens gaan zoeken of ik dat stuk nog kan vinden.
Natuurlijk is het niet echt realistisch maar de topictitel begint ook met "als". Het gaat mij er vooral om dat mensen niet op een lijsttrekker gaan stemmen "omdat het zo'n sympatieke man is".
quote:Het recht om te stemmen blijft. Alleen moeten mensen zich bewust worden van de verantwoordelijkheid. Net als autorijden wat ook alleen aan mensen boven de 18 besteed is gaat het om de verantwoordelijkheid die met het recht om te stemmen komt kijken.
Op dinsdag 2 september 2003 12:48 schreef sjun het volgende:[..]
Je gaat hiermeeeen groot deel van onze burgers hun democratische rechten afnemen. Ik ben daar geen voorstander van.
quote:Churchill zei al: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter."
Op dinsdag 2 september 2003 12:48 schreef sjun het volgende:[..]
Je gaat hiermeeeen groot deel van onze burgers hun democratische rechten afnemen. Ik ben daar geen voorstander van.
En hij had wel gelijk, het politiek onbenul van de meeste stemmers is de grootste zwakheid van democratie, daarom ben ik ook voor een examen. Alhoewel ik moet toegeven dat ik zelf niet eens zeker weet of ik zou slagen
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Het recht om te stemmen blijft. Alleen moeten mensen zich bewust worden van de verantwoordelijkheid. Net als autorijden wat ook alleen aan mensen boven de 18 besteed is gaat het om de verantwoordelijkheid die met het recht om te stemmen komt kijken.
quote:Hoe combineer je die twee beweringen? Als iemand niet genoeg verstand heeft mag ie van jou niet stemmen. Dus ontneem je hem zijn stemrecht.
quote:Nee hoor, je stelt alleen een voorwaarde aan het verkrijgen van dat stemrecht.
Op dinsdag 2 september 2003 13:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hoe combineer je die twee beweringen? Als iemand niet genoeg verstand heeft mag ie van jou niet stemmen. Dus ontneem je hem zijn stemrecht.
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 13:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, je stelt alleen een voorwaarde aan het verkrijgen van dat stemrecht.
quote:Kutcookies!
Op dinsdag 2 september 2003 13:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor, je stelt alleen een voorwaarde aan het verkrijgen van dat stemrecht.
quote:En dat kan dus niet. Hoe je het ook wendt of keert. En nogmaals: Wie bepaalt dat? Wie maakt het staatsexamen?
Op dinsdag 2 september 2003 13:06 schreef sizzler het volgende:[..]
quote:Wie bepaalt dat je achttien moet zijn om te stemmen?
Op dinsdag 2 september 2003 13:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En dat kan dus niet. Hoe je het ook wendt of keert. En nogmaals: Wie bepaalt dat? Wie maakt het staatsexamen?
Er valt vast wel een commisie samen te stellen, die zulke examens maakt.
quote:Iedereen heeft het recht om het examen af te leggen en iedereen die dat gehaald heeft mag stemmen. Mensen die niet het vermogen hebben te stemmen wordt dat recht ontnomen. Net als mensen die onder curatele staan of die geestelijk gehandycapt zijn zeg maar. Minderjarigen mogen toch ook niet stemmen? Waarom denk je dat dat is?
En dat kan dus niet. Hoe je het ook wendt of keert.
quote:De staat.
En nogmaals: Wie bepaalt dat? Wie maakt het staatsexamen?
quote:Lol, als je je kloontjes al niet verborgen kan houden, denk je dat je dan wel zou slagen voor dat examen?
Op dinsdag 2 september 2003 13:07 schreef sizzler het volgende:[..]
Kutcookies!
quote:Bij dat examen denk aan vragen als "Wie is lijsttrekker van ...." of "wat is het verschil tussen links en rechts" of "motiveer welke partij u gaat stemmen." of "Noem drie ministers." of "Van welke partij is de Minister-President". etc.
Op dinsdag 2 september 2003 13:38 schreef Parabola het volgende:[..]
Lol, als je je kloontjes al niet verborgen kan houden, denk je dat je dan wel zou slagen voor dat examen?
Makkie dus.
quote:Grappig. Eerst was ik het globaal eens met je id. Nu komt naar voren dat het om eenvoudige feitenkennis gaat, en moet ik mijn mening bijstellen. Ik ben van mening dat kennis van feiten van dit type niet essentieel is om een politieke keuze te maken.
Op dinsdag 2 september 2003 13:57 schreef sizzler het volgende:[..]
Bij dat examen denk aan vragen als "Wie is lijsttrekker van ...." of "wat is het verschil tussen links en rechts" of "motiveer welke partij u gaat stemmen." of "Noem drie ministers." of "Van welke partij is de Minister-President". etc.
Makkie dus.
quote:Je snapt echt niet waar dit topic over gaat hè?
Op dinsdag 2 september 2003 13:07 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En dat kan dus niet.
quote:Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben 100% tegen elke vorm godsdienst, dus als je godsdienst wil uitoefenen doe je dat maar in je eigen omgeving met gelijkgestemden. Ik hoef die rotzooi niet te zien en te horen op straat, TV of radio.
Op dinsdag 2 september 2003 14:59 schreef Halinalle het volgende:
Godsdienstvrijheid beperken in die zin, dat je onder het mom van godsdienstvrijheid geen uitspraken mag doen, die een ander, met een andere of geen religie, niet mag doen. Voor de rest mag iedereen geloven wat hij wil.
Afschaffen van scholen op religieuze grondslag. We moeten vermijden dat mensen van jongs af aan gescheiden van elkaar opgroeien.
quote:Als je wilt voorkomen dat mensen gescheiden van elkaar opgroeien dan moeten de gezinnen worden afgeschaft en de kinderen opgroeien in commune's gezien elk gezin er toch ook weer specifieke gezinsnormen op na houdt...
Op dinsdag 2 september 2003 14:59 schreef Halinalle het volgende:
Godsdienstvrijheid beperken in die zin, dat je onder het mom van godsdienstvrijheid geen uitspraken mag doen, die een ander, met een andere of geen religie, niet mag doen. Voor de rest mag iedereen geloven wat hij wil.
Afschaffen van scholen op religieuze grondslag. We moeten vermijden dat mensen van jongs af aan gescheiden van elkaar opgroeien.
quote:Voor je het wet sla je dan echter door naar stemrecht voor degene die de staatsideologie ondersteunt....
Op dinsdag 2 september 2003 12:59 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Churchill zei al: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter."
En hij had wel gelijk, het politiek onbenul van de meeste stemmers is de grootste zwakheid van democratie, daarom ben ik ook voor een examen. Alhoewel ik moet toegeven dat ik zelf niet eens zeker weet of ik zou slagen
Dankzij politiek onbenul wordt regelmatig een pas op de plaats gemaakt en krijgt zelfgenoegzamheid weinig kansen.
Ik heb liever Balkenende dan zijn tegenstrever van destijds, Ad Melkert, als premier.
quote:Zo strikt bedoel ik het natuurlijk niet. Ik wil vermijden dat een kind slechts binnen één bevolkingsgroep opgroeit.
Op dinsdag 2 september 2003 15:10 schreef sjun het volgende:[..]
Als je wilt voorkomen dat mensen gescheiden van elkaar opgroeien dan moeten de gezinnen worden afgeschaft en de kinderen opgroeien in commune's gezien elk gezin er toch ook weer specifieke gezinsnormen op na houdt...
Volledige aftrek hypotheekrente (wil daar zelfs een grondwetartikel van maken)
quote:Dat ligt er maar helemaal in hoe je zo'n examen-regeling zou invullen. Maar daar durf ik niet direct uitspraken over te maken. Want er zijn een heleboel factoren waardan rekening mee gehouden moet worden.
Op dinsdag 2 september 2003 15:15 schreef sjun het volgende:[..]
Voor je het wet sla je dan echter door naar stemrecht voor degene die de staatsideologie ondersteunt....
Dankzij politiek onbenul wordt regelmatig een pas op de plaats gemaakt en krijgt zelfgenoegzamheid weinig kansen.
Ik heb liever Balkenende dan zijn tegenstrever van destijds, Ad Melkert, als premier.
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 02-09-2003 15:29]
Voor 1917 kon slechts een klein gedeelte van de (mannelijke) bevolking stemmen. Dat was toen gebaseerd op de hoogte van het inkomen en het vermogen. Ook is als criterium gebruikt het feit of men steun kreeg (nu bijstand) en of men kon lezen en schrijven.
Juridisch zul je beperking van het kiesrecht niet rond kunnen krijgen (gaat in tegen allerlei grondrechten, zowel op nationaal als Europees niveau). Politiek zou het bovendien zelfmoord zijn voor een partij, omdat je nog steeds het algemeen kiesrecht nodig hebt om zetels in het parlement te krijgen. Wie gaat nu stemmen op een partij die misschien zijn of haar stemrecht af gaat pakken?
De NS gaat weer richting de staat, service voor winst.
LPG gaat een veel vriendelijker alternatief worden, in plaats van de belasting gelijk te trekken word er gewoon minder belasting geheven, en niet meer gecompenseerd, dit maakt het aantrekkelijker om over te stappen.
Meer kwaliteit op TV, Discovery, NGC, TLC, En andere educatiev/boeiende zenders worden onderdeel van het standaardpakket.
De EU krijgt een standaard TV systeem, geen gekloot meer met die SECAM en NTSC bagger, allemaal over op HDTV, of een systeem wat compatibel is met alle vorige (PAL, NTSC, SECAM, HDTV), Scheelt een hoop gerotzooi.
Geen niet EU'ers de EU in zonder dat ze al een baan hebben, mensen die hier illegaal verblijven per direct een enkeltje land van herkomst geven, en personalia aan alle grenskantoren geven mochten ze er weer in willen komen.
Legaliseer Marijuana, voor medicinaal en particulier gebruik, dat spekt de staatskas als er belasting op geheven kan worden.
De politie krijgt een upgrade, en de wetten omtrent de politie worden aangescherpt.
De stadswacht gaat verkeerscontroles en dergelijke uitvoeren, terwijl de politie zich bezig gaat houden met patrouilleren en de grote jongens, de glocks krijgen een retour duitsland en we kopen automatische wapens voor de ME, de politie gaat met Uzi's over straat, en de stadswacht krijgt een colt 1911
De JSF gaat de schroothoop op, het slobbert geld en het is een nutteloos project.
Het leger krijgt een budget increase, de dienstplicht gaat er weer in, alle wapens gaan terug naar het land van herkomst en het arsenaal wordt vernieuwd met europese wapens, de apache gaat ook terug, aan 7 helicoptertjes hebben we niks, in EU verband wordt een vernieuwde versie van de alligator, hokum en hind D gebruikt, dit scheelt in de kosten en schept werkgelegenheid, die dingen trekken we namelijk niet uit onze anus.
Het pakettensysteem gaat op de schroothoop.
Er worden vier vakken verplicht, wiskunde a1, engels, nederlands, en nog een vreemde taal, de selectie vreemde talen wordt enorm uitgebreid, naast duits en frans moeten ook spaans, portugees, italiaans, chinees, deens, noors, zweeds, japans, fins, en russisch beschikbaar gesteld worden, het liefst meer.
Er gaat meer geld in het onderwijs, het lerarentekort lossen we op door een betere werk/salaris verhouding te realiseren, dat betekent of minder werkdruk per onderwijzer, of meer salaris.
Op functies die afhangen van het functioneren van de werknemer (wat elke functie eigenlijk is, maar echt belangerijke, waarbij falen of onoplettendheid mensenlevens kan betekenen), wordt gecontroleerd op drugs en alcoholmisbruik, als werknemer beneveld op zijn werk komt dan krijgt hij op zijn lazer, bij herhaaldelijk beneveld opdagen volgen sancties.
Infrastructuur wordt uitgebreid, treinen gaan inplaats van bovengronds zoveel mogelijk in een dakloze tunnel rijden, voor wie me niet begrijpt, beeld je een rechthoek zonder bovenkant in, en op de onderste zijde het spoor, dit scheelt in de aanleg van die afzichtelijke geluidsschermen, en eventueel kan er wat bovenop gekwakt worden.
De treinen gaan en mogen harder rijden, in plaats van 160 km/u schroeven we de snelheid op naar 250, ook met dubbeldekkers is dit mogelijk, zie shinkansen E4.
Reistijden gaan omlaag, trein kan meer rondjes per dag rijden, en dus zijn er minder treinstellen nodig.
Als de trein te laat dreigt te komen mag ie na melding aan wie het treinverkeer ook regelt eventjes zijn vehikel op de staart trappen.
De conducteur krijgt een spoorwegpolitieagent mee, als je dan reltrappers krijgt dan kunnen die direct even neergeknuppeld worden.
Voor wapens worden grotere kalibers mogelijk voor particulieren, voor zij in het bezit van een wapen mogen komen (ongeacht welk) krijgen zij een background check, een psychologische test en een vraaggesprek welke bepalen of zij in aanmerking voor een vergunning komen om een wapen thuis te houden.
De maximumsnelheid wordt 160, tegelijk worden de rijexamens zwaarder, als je een bepaald aantal maal zakt mag je x jaar wachten voor je weer mag, de rijlessen worden ook goedkoper, geen exhorbitante viercijferige bedragen voor een vodje wat je om de vier jaar mag vernieuwen.
Senioren krijgen herexamens en oogtesten om de x jaar, dit voorkomt dat je een ouwe lul in de auto hebt zitten die stekeblind is of het verkeer ophoudt.
Clubs en kroegen die deurwaarders hebben moeten aan het begin van elke avond bij een groep registreren wie de bob is, aan het eind van de avond mag ie even blazen, is er alcohol gevonden?
Meneer mag rekenen op een fikse boete en afhankelijk van het niveau ook celstraf.
0% alcohol als men rijdt, niks geen aantal promille meer, gewoon niet drinken en rijden, gepakt met alcohol in je bloed, prima, word je berecht met als aanklacht poging tot doodslag met voorbedachte rade.
Het rijbewijs wordt op 17 jaar ingesteld, men mag dan een voorwaardelijk rijbewijs halen.
Als men in de proeftijd brokken maakt of te vaak de regeltjes overtreedt mag diegene voor de rest van zijn leven genieten van het reizen met het OV.
Misdaden verjaren NIET.
Gevangenissen worden harder
Geen privacy, geen tv, geen radio, niks, zitten en brommen zul je.
Er gaan meerdere gevangenen in een cel, en ze mogen zich behelpen met een raampje a 30*30cm
Strafmaat gaat omhoog.
Zedendelict? zeg maar dag tegen je pielemuis.
Beroving?
Steentjes hakken in limburg, veel plezier verder.
Kiddieporn?
Mandatory sentence of death.
Cybercrime wordt harder aangepakt, op het verspreiden van kiddieporn gaan hoge straffen staan, evenals het bezoeken ervan.
Positieve discriminatie wordt afgeschaft, de werknemer moet zelf een keuze hebben wie hij aanneemt.
Bij voetbalrellen gaat de ME voortaan schieten, jij gaat stenen gooien, mag je doen, maar dan krijg je op je lazer ook, eat traangas.
Hooligan?
Schandpaal en cel, kijken of je daar nog zo'n grote bek hebt.
Werkt harde aanpak van relschoppers ook niet?
Dan heffen we gewoon de toeschouwers op, ga je maar thuis kijken.
Huiselijk geweld ook heel makkelijk, het is niet zo dat als man vrouw slaat dat ie dan cel krijgt (en dan in geval van mr tuur weer vrijkomt) maar als vrouw man mishandelt dat ze dan vrijuit gaat, beiden evenveel cel.
Buitenproportioneel arrestatiegeweld schaffen we af, of je gaat mee met oom agent of ze schoppen je de tering, kies maar.
Bewezen criminelen verliezen hun rechten, hun bezittingen worden geconfisceerd (Hoe spel ik dat nou weer?), hun staatsburgerschap wordt ze afgenomen, eventuele bankrekeningen bevroren en worden eigendom van de staat.
DNA databank.
Elke persoon die in aanraking is geweest met justitie moet vingerafdrukken, irisscans, en DNA materiaal afgeven, en eventuele andere dingen die doorslaggevend in een strafzaak zouden kunnen zijn.
Draaideurcriminelen worden progressief harder gestraft tot ze levenslang achter de tralies zitten.
De speciale status van El Al gaat de deur uit, alles wat Schiphol opkomt en afgaat wordt van top tot teen doorgelicht en opgeslagen.
De luchtverdediging gaat een make over krijgen, naar ik laatst hoorde is die zo lek als een mandje, en dat moet waterdicht zijn.
Gemalen krijgen een upgrade, in geval van dijkdoorbraken ala wilnis moet een gemaal sneller water weg kunnen pompen dan het erin stroomt (uitzondering is als gewoon de hele dijk weg is, een gemaal kan ook maar zoveel pompen).
Zo houd je het droog en kan je het geheel repareren in plaats van hele gehuchten evacueren.
Importbelasting op beeld en geluiddragers en paketten onder een bepaalde afmeting of gewicht gaan de deur uit.
Kopieerbelasting op cdr(w) en dvdr(w) gaan omlaag, de prijzen zijn exhorbitant hoog.
Prijzen van beeld en geluiddragers gaan sowieso omlaag, dit stimuleert de bevolking om legaal te kopen.
Mod-chips worden toegestaan, zie artikel over australie, waar een rechter ze legaal bevond, dit maakt ook de weg vrij voor importeurs die geen peperdure tweede console in ntsc uc of ntsc j formaat kunnen of willen aanschaffen.
Overheid moet onderzoek naar groene energiebronnen (wind water zon) en kernfusie subsidieeren, tevens moet op elke schoorsteen een filter worden gebouwd.
De prijsverhogingen die de euro met zich mee heeft gebracht moeten onder de loep worden genomen en bijgesteld worden.
Accijns op tabak moet verhoogd worden, rokerscoupe's in de trein en andere publieke gebieden worden afgeschaft, roken doe je buiten of thuis.
Mis ik iets?
quote:En wie bepaalt dan of iemand nuttig is? En wat doe je met autochtonen die niet nuttig zijn? En wat zijn 'bastaardkinderen' in dit verband?
Op dinsdag 2 september 2003 19:19 schreef Canonier het volgende:
Dan komt er geen allochtoon meer in voorlopig en verdwijnt elke allochtoon die hier niet nuttig is uit het land. Ook zal er dan een einde komen aan het fokken van zogenaamde "bastaardkinderen".
quote:Of iemand nuttig is, dat bepaal ik zelf als ik aan de macht zou zijn. In elk geval kunnen allochtonen met een strafblad en allochtonen zonder werk sowieso inpakken.
Op dinsdag 2 september 2003 19:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En wie bepaalt dan of iemand nuttig is? En wat doe je met autochtonen die niet nuttig zijn? En wat zijn 'bastaardkinderen' in dit verband?
Autochtonen die misdaden plegen kunnen rekenen op een harde aanpak, autochtonen die niet willen werken zullen toch eens aan het werk moeten gaan, anders krijgen ze te maken met sancties.
Bastaardkinderen lijkt me duidelijk. Van die vuilnisbakkenrasjes die je ook bij honden krijgt als verschillende hondenrassen vermengd worden. Daar komt alleen maar ellende van.
quote:Nee, dat vind ik niet zo duidelijk. Dus als de directeur van Philips een kind maakt bij zijn secretaresse (dus een bastaardkind), wat gebeurt daar dan mee?
Op dinsdag 2 september 2003 19:35 schreef Canonier het volgende:[..]
Bastaardkinderen lijkt me duidelijk. Van die vuilnisbakkenrasjes die je ook bij honden krijgt als verschillende hondenrassen vermengd worden. Daar komt alleen maar ellende van.
quote:Dat kan wel:
En dat kan dus niet. Hoe je het ook wendt of keert. En nogmaals: Wie bepaalt dat? Wie maakt het staatsexamen?
Geestelijk gehandicapten mogen ook niet stemmen.
Allochtonen die korter dan 5 jaar hier zijn mogen niet stemmen.
Kinderen mogen niet stemmen.
Gevangenen mogen niet stemmen.
Etc etc etc.
quote:Uhm, snap je het echt niet of wil je de discussie wat verhitten?
Op dinsdag 2 september 2003 19:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, dat vind ik niet zo duidelijk. Dus als de directeur van Philips een kind maakt bij zijn secretaresse (dus een bastaardkind), wat gebeurt daar dan mee?
Van vreemdgaan ben ik geen voorstander, maar ik neem aan dat mijn uitleg over wat ik in dit geval versta onder bastaardkinderen* duidelijk genoeg is.
* Noem ze maar even bastaardkinderen. Vuilnisbakkies zou een betere naam zijn, maar dat klinkt zo minderwaardig he?
quote:Geestelijk gehandicapten mogen wel degelijk stemmen. In de praktijk komt het er op neer, dat zij iemand machtigen die namens hen stemt.
Op dinsdag 2 september 2003 19:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat kan wel:
Geestelijk gehandicapten mogen ook niet stemmen.
Allochtonen die korter dan 5 jaar hier zijn mogen niet stemmen.
Kinderen mogen niet stemmen.
Gevangenen mogen niet stemmen.Etc etc etc.
Ook gevangenen mogen stemmen, trouwens.
Allochtonen, die hier korter zijn dan 5 jaar en een Nederlands paspoort hebben gekregen, mogen stemmen. Als ze dat niet hebben, zijn ze buitenlands ingezetene en mogen ze logischerwijs niet stemmen.
Voor de rest is iedereen die 18 jaar is stemgerechtigd. Als je daar regels aan gaat stellen krijg je rechtsongelijkheid.
quote:Nee zij mogen niet stemmen zij zijn wilsonbekwaam.
Op dinsdag 2 september 2003 19:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Geestelijk gehandicapten mogen wel degelijk stemmen. In de praktijk komt het er op neer, dat zij iemand machtigen die namens hen stemt.
quote:Nee.
Ook gevangenen mogen stemmen, trouwens.
quote:Klopt ook al niet...
Allochtonen, die hier korter zijn dan 5 jaar en een Nederlands paspoort hebben gekregen, mogen stemmen. Als ze dat niet hebben, zijn ze buitenlands ingezetene en mogen ze logischerwijs niet stemmen.
Grote bezuinigingen op defensie die vooral in het teken dient te staan van buitenlandse hulp
Het oplossen van de woningnood onder studenten door "woonkazernes" in de buurt van de hoge scholen en universiteiten te bouwen
quote:Wil je premier worden van Sprookjesland?
Op dinsdag 2 september 2003 20:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Grote investeringen in onderwijs, zorg, jeugdproblematiek, de rechterlijke macht, natuur en openbaar vervoer. Energie terug in overheidshanden, netzoals de NS. AOW omhoog en de belasting voor iedereen onder het modale inkomen omlaag. Het begrotingstekort mag tijdelijk best oplopen er wordt immers geinvesteerd in de toekomstGrote bezuinigingen op defensie die vooral in het teken dient te staan van buitenlandse hulp
Het oplossen van de woningnood onder studenten door "woonkazernes" in de buurt van de hoge scholen en universiteiten te bouwen
quote:Als ik hier een sprookjesparadijs kan realiseren, graag. Maar een aantal punten zijn zeker te realiseren, alleen daar heb je een fatsoenlijke regering voor nodig
Op dinsdag 2 september 2003 20:27 schreef Canonier het volgende:
Wil je premier worden van Sprookjesland?
quote:Een aantal? Niet al te veel volgens mij, zeker niet in deze zware tijden. Als er al wat wordt gerealiseerd dan krijgen we de economische klappen later dubbel zo hard door het oplopende tekort. Niet erg verstandig dus.
Op dinsdag 2 september 2003 20:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als ik hier een sprookjesparadijs kan realiseren, graag. Maar een aantal punten zijn zeker te realiseren, alleen daar heb je een fatsoenlijke regering voor nodig
quote:Dat is paniek voetbal op korte termijn. Nu durven investeren in een goede toekomst werkt beter dan overal bezuinigen en een hoop dingen kapot maken.
Op dinsdag 2 september 2003 20:35 schreef Canonier het volgende:
Een aantal? Niet al te veel volgens mij, zeker niet in deze zware tijden. Als er al wat wordt gerealiseerd dan krijgen we de economische klappen later dubbel zo hard door het oplopende tekort. Niet erg verstandig dus.
quote:Nee hoor. Op een hoop zaken hadden we ook al moeten bezuinigen toen we de wind mee hadden.
Op dinsdag 2 september 2003 20:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat is paniek voetbal op korte termijn. Nu durven investeren in een goede toekomst werkt beter dan overal bezuinigen en een hoop dingen kapot maken.
Nu gaat het er een beetje krom aan toe dat geef ik toe. In het subsidiewoud wordt maar niet gesnoeid en de publieke omroepen mogen nieuwe logo's laten maken voor 'n miljoen en hun topbestuurders wat extra salaris laten innen maar de man met de pet wordt wel flink in z'n beurs gesnoeid. Da's niet eerlijk inderdaad, maar de wereld is nu eenmaal ook niet eerlijk.
quote:Bezuinigen werkt ook niet. Gewoon investeren, dat helpt veel beter. Juist in tijden dat het slecht gaat dient de overheid de economie te stimuleren. Als je dan wil gaan bezuinigen, hef dan belastingen op de hoogste inkomens, die hebben meer dan voldoende te vreten.
Op dinsdag 2 september 2003 20:41 schreef Canonier het volgende:Nee hoor. Op een hoop zaken hadden we ook al moeten bezuinigen toen we de wind mee hadden.
Nu gaat het er een beetje krom aan toe dat geef ik toe. In het subsidiewoud wordt maar niet gesnoeid en de publieke omroepen mogen nieuwe logo's laten maken voor 'n miljoen en hun topbestuurders wat extra salaris laten innen maar de man met de pet wordt wel flink in z'n beurs gesnoeid. Da's niet eerlijk inderdaad, maar de wereld is nu eenmaal ook niet eerlijk.
quote:Je kan niet blijven investeren. Als het tegenzit, dan moet er gesnoeid worden. Dan kun je best heel wat snoeien in het subsidiewoud en bij de publieke omroepen.
Op dinsdag 2 september 2003 20:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Bezuinigen werkt ook niet. Gewoon investeren, dat helpt veel beter. Juist in tijden dat het slecht gaat dient de overheid de economie te stimuleren. Als je dan wil gaan bezuinigen, hef dan belastingen op de hoogste inkomens, die hebben meer dan voldoende te vreten.
Meer belastingen heffen op de hoogste inkomens vind ik echt van die onrealistische en communistische bullshit. Als je daar aan begint ben je echt al ver heen.
quote:De publieke omroepen zijn peanuts vergeleken bij de bedragen die nu al weggesaneerd worden. Subsidies kunnen voor een deel afgeschaft worden, net zoals de hypotheekrente aftrek en andere voordelen voor de allerrijksten
Op dinsdag 2 september 2003 20:48 schreef Canonier het volgende:
Je kan niet blijven investeren. Als het tegenzit, dan moet er gesnoeid worden. Dan kun je best heel wat snoeien in het subsidiewoud en bij de publieke omroepen.
quote:Da's onzin. Ze hebben het meest geprofiteerd van een hausse, nu kunnen ze best wat meer inleveren. Het is niet alleen ikke, ikke, ikke in deze wereld...
Meer belastingen heffen op de hoogste inkomens vind ik echt van die onrealistische en communistische bullshit. Als je daar aan begint ben je echt al ver heen.
quote:Peanuts? Alle beetjes helpen mevrouwtje. "Alle voordelen voor de allerrijksten" vind ik zo iets vaags. Niet echt concreet.
Op dinsdag 2 september 2003 20:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
De publieke omroepen zijn peanuts vergeleken bij de bedragen die nu al weggesaneerd worden. Subsidies kunnen voor een deel afgeschaft worden, net zoals de hypotheekrente aftrek en andere voordelen voor de allerrijksten
[..]
Op het journaal ook al. Ging het over lease-bakken, dan laten ze even wat dure bakken door het beeld gaan. Pure stemmingmakerij, want de doorsnee leasebak is zeker geen Mercedes.
quote:Bullshit. Als je die lui zowat kaal gaat plukken dan zoeken ze hun heil of net over de grens of investeren ze een stuk minder. Beide scenarios zijn doemscenarios voor Nederland. Maar goed, daar denkt de doorsnee kraker niet aan.
Da's onzin. Ze hebben het meest geprofiteerd van een hausse, nu kunnen ze best wat meer inleveren. Het is niet alleen ikke, ikke, ikke in deze wereld...
quote:Laten we het wel normaal houden aub. Hypotheekrente aftrek lijkt me toch een duidelijk voorbeeld
Op dinsdag 2 september 2003 20:56 schreef Canonier het volgende:Peanuts? Alle beetjes helpen mevrouwtje. "Alle voordelen voor de allerrijksten" vind ik zo iets vaags. Niet echt concreet.
quote:Nee, maar wel een goede middenklasser van zeker 25.000 Euro
Op het journaal ook al. Ging het over lease-bakken, dan laten ze even wat dure bakken door het beeld gaan. Pure stemmingmakerij, want de doorsnee leasebak is zeker geen Mercedes.
quote:Kraker nog wel
Bullshit. Als je die lui zowat kaal gaat plukken dan zoeken ze hun heil of net over de grens of investeren ze een stuk minder. Beide scenarios zijn doemscenarios voor Nederland. Maar goed, daar denkt de doorsnee kraker niet aan.
Laten we hier idd maar een kapitalistische heilstaat van maken waarin het een echte survival of the fittest wordt, lijkt me geweldig
quote:Met alleen de hypotheekrente kom je er niet.
Op dinsdag 2 september 2003 21:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Laten we het wel normaal houden aub. Hypotheekrente aftrek lijkt me toch een duidelijk voorbeeld
[..]
quote:Ja? Heb je toevallig ergens een onderzoek of iets in die geest zodat we dat even kunnen verifieren?
Nee, maar wel een goede middenklasser van zeker 25.000 Euro
[..]
quote:Zo kom je over.
Kraker nog wel
quote:1) Je overdrijft.
Laten we hier idd maar een kapitalistische heilstaat van maken waarin het een echte survival of the fittest wordt, lijkt me geweldig
quote:Nee, maar alle beetjes helpen
Op dinsdag 2 september 2003 21:14 schreef Canonier het volgende:Met alleen de hypotheekrente kom je er niet.
quote:Wow, wat een mensenkennis heb je dan
Zo kom je over.
quote:1) Net zoals jij overdrijft
1) Je overdrijft.
2) Dat liever dan een socialistische heilstaat a la DDR waar elkaar verlinken tot cultuur wordt verheven en waar alles even grauw en grijs is.
En nu ga ik verder met werken, want een uitkering zie ik niet zitten wegens werkweigering
quote:Nou, de hypotheekrente, hoewel ik die niet helemaal zou afschaffen plus de publieke omroepen en het subsidiewoud. Dan zijn we al ergens.
Op dinsdag 2 september 2003 21:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee, maar alle beetjes helpen
[..]
quote:Precies.
Wow, wat een mensenkennis heb je dan
[..]
quote:Oh ja, waar overdrijf ik?
1) Net zoals jij overdrijft
2) Het principe van de heilstaat DDR is wel ok. Iedereen gelijkwaardig, iedereen heeft genoeg te vreten en alle noodzakelijke dingen, meer heb je niet nodigEn nu ga ik verder met werken, want een uitkering zie ik niet zitten wegens werkweigering
Het principe van de heulstaat DDR is ok? Dan denk ik dat we uitgepraat zijn en dat je in principe beter je heil kan gaan zoeken in 'n land als Birma of China. Komt nog 'n beetje in de buurt misschien.
Nou, werk ze dan.
quote:Dit klinkt erg opbouwend en democratisch...
Op dinsdag 2 september 2003 19:35 schreef Canonier het volgende:[..]
Of iemand nuttig is, dat bepaal ik zelf als ik aan de macht zou zijn.
quote:Ah je hebt inpakwerk voor ze?
In elk geval kunnen allochtonen met een strafblad en allochtonen zonder werk sowieso inpakken.
quote:Waar mag ik dan aan denken?
Autochtonen die misdaden plegen kunnen rekenen op een harde aanpak, autochtonen die niet willen werken zullen toch eens aan het werk moeten gaan, anders krijgen ze te maken met sancties.
quote:Van doorfokken komt nog meer ellende. Je ziet nogal eens een Duitse Herder door zijn achterpoten zakken...
quote:Helaas, voor EU inwoners gelden andere regels
Op woensdag 3 september 2003 12:12 schreef du_ke het volgende:
Hij wil graag dat de werk zoekende zoon van mijn van oorsprong Duitse buurvrouw het land uit wordt gezet. Deze jongen heeft netjes een erg technische universitaire opleiding afgerond, maar hij is allochtoon dus doei.
quote:Ja maar ze wonen hier al ongeveer net zo lang als de gemiddelde gast arbeider (een jaar of 30). Toen waren de regels nog heel anders. Dus zou je niet gewoon de regels gelijk meoten trekken? Nu maak je onderscheid op afkomst en dat lijkt me ook geen geweldig idee
Op woensdag 3 september 2003 12:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Helaas, voor EU inwoners gelden andere regels
.
Werk en vervoer van personen is geheel vrij.
quote:In de titel staat 'Als je het juridisch rond zou krijgen..' Ik denk als ik zo de opmerkingen van jeukaanmenaat (wat een naam trouwens) lees, hier en in andere topics, dat als hij het voor elkaar kreeg, hij onderscheid maken op afkomst zeer zou toejuichen.
Op woensdag 3 september 2003 13:01 schreef du_ke het volgende:[..]
Ja maar ze wonen hier al ongeveer net zo lang als de gemiddelde gast arbeider (een jaar of 30). Toen waren de regels nog heel anders. Dus zou je niet gewoon de regels gelijk meoten trekken? Nu maak je onderscheid op afkomst en dat lijkt me ook geen geweldig idee
.
Trouwen mag met iedereen zolang je partner maar niet in dezelfde stad/dorp geboren is en geen familie van je is.
Bastaardjes, zoals Canonier ze noemt, zijn juist gezonder.
quote:Bron/bewijs?
Op zondag 31 augustus 2003 17:57 schreef Duvel het volgende:[..]
Poep! Kijk maar naar de excessieve beloning aan de top van de grote bedrijven in Nederland. En kijk naar de energiebedrijven. Geld dat vroeger werd geïnvesteerd in de netwerken wordt nu overgehelveld naar de afdeling Marketing omdat men zieltjes moet winnen. Gevolg: een afnemende kwaliteit van het net, die echter pas op de lange termijn merkbaar wordt.
Door de informatie technologie kunnen klanten alle diensten snel vergelijken. Bedrijven kunnen alleen maar klanten winnen als ze ook echt beter zijn. Denk bijvoorbeeld aan sites als www.internetten.nl of www.well-o-well.nl
Dat top mensen veel verdienen komt bij publieke en particuliere ondernemingen voor. Denk aan de bazen van de publieke omroep.
quote:Op een vrije markt zal een bedrijf inspringen op de vraag van diensten. Dus als jij ergens naar toe wil dan zal daar een trein voor zijn. Allemaal naar Den Haag rijden zal dus _nooit_ voorkomen.
[..]Maar ik kan nog steeds niet kiezen welk bedrijf mij met de trein naar mijn werk brengt. Dus geen concurrentie op kwaliteit mogelijk (En gelukkig maar! Stel je voor: "Op spoor 1 t/m 15 vindt u de treinen naar Den Haag...").
Daarnaast kan ik ook nog steeds niet kiezen wie mij kabeltv brengt. Immers: UPC is almachtig en bepaalt hier.
Zoals ik dus zeg: voor sommige marktsegmenten gaat het prima op, zoals 't MKB (mij zou een staats-schoenwinkel veel te ver gaan), maar niet voor zaken van algemeen belang.
Dat UPC nog allermachtig is, is omdat er nog een te korte tijd verstreken is. Bedrijven en al de infrastructuur die ze nodig hebben stampen ze niet in 2 jaar uit de grond. Langetermijn!
[/quote]
quote:Mogelijkheid tot het houden van een dubbele nationaliteit in Nederland afschaffen; Je bent Nederlander, of je bent het niet. Verder ben ik tegen uithuwelijken en dus voor een bepaalde vorm van afschaffing al dan niet inperking van 'arranged marriages'. Ik ben verder voor inperking van moskeeën en vind dat alleen imams die een door de staat goedgekeurde opleiding tot Islamitisch geestelijke met succes hebben voltooid het recht hebben om de imam uit te hangen in de moskee.
Op zondag 31 augustus 2003 16:00 schreef BAZZA het volgende:
Wat zou je er dan aan maatregelen doordrukken in de huidige Nederlandse politiek?
dat lijkt mij wel intressant om te horen van de POL gangers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |