Niemand mocht weten dat hij om te lezen een bril nodig had. Daarom waren alle dingen in extra groot lettertype.
Hij speelde soms als hij in een goed humeur was een aankleedspelletje: Zijn bediende, Linge, stond dan met een stopwatch voor de slaapkamerdeur en riep 'Los". Zodra Hitler klaar was met aanklede, schreeuwde hij 'Schluss!" en rende vervolgens de slaapkamer uit om te zien of hij zijn record had gebroken.
In hitler's omgeving mocht niet worden gerookt, omdat het volgens hem dood en kanker veroorzaakte. Eva Braun was een ketting rookster.
Hitler had geen joods bloed [bron: http://www.holocaust-history.org/questions/hitler-jewish.shtml | http://www.us-israel.org/jsource/Holocaust/hitlerjew.html ]
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:25 schreef Parallel_Lives het volgende:
Hij speelde soms als hij in een goed humeur was een aankleedspelletje: Zijn bediende, Linge, stond dan met een stopwatch voor de slaapkamerdeur en riep 'Los". Zodra Hitler klaar was met aanklede, schreeuwde hij 'Schluss!" en rende vervolgens de slaapkamer uit om te zien of hij zijn record had gebroken.
quote:Met de nodige liters Schnaps erbij zeker
Op zondag 31 augustus 2003 15:32 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
Das best wel leuk kegelen.
quote:dat verbaast me!
Hitler had geen joods bloed
hitler heeft zijn snor afgekeken van charly chaplin
Hij had 2 linker voeten en handen.
Heeft de straalmotor bedacht. voor zijn V1 rakketjes
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 31-08-2003 15:52]
Oud nieuws
quote:En allebei niet waar...
Op zondag 31 augustus 2003 15:51 schreef Decoy het volgende:
Hitler heeft de snelweg bedacht en de Volkswagen is ook een idee van hem.![]()
Oud nieuws
die aankleed spellen met de butler linge is wel waar
quote:Allemaal fout
Op zondag 31 augustus 2003 15:50 schreef danielluh het volgende:
hitler was een pedo, hefet het met 4 meisjes van 16 jr gedaan toen hij in de begin 30 was.hitler heeft zijn snor afgekeken van charly chaplin
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 15:55 schreef _The_General_ het volgende:
de meeste dingen die ik tot nu toe gelezen heb zijn niet waar, lees eens een biografie of zodie aankleed spellen met de butler linge is wel waar
quote:Allemaal waar..
Hij had zijn eigen kegelbaan.Niemand mocht weten dat hij om te lezen een bril nodig had. Daarom waren alle dingen in extra groot lettertype.
In hitler's omgeving mocht niet worden gerookt, omdat het volgens hem dood en kanker veroorzaakte. Eva Braun was een ketting rookster.
Hitler had geen joods bloed
quote:Ook waar
Op zondag 31 augustus 2003 15:37 schreef Tiemie het volgende:
hitler had 1 bal![]()
quote:Deels waar, hij had een liefdesrelatie met 1 meisje van 16 (Mitzi), maar onzeker is, of ze 'het' echt gedaan hebben
Op zondag 31 augustus 2003 15:50 schreef danielluh het volgende:
hitler was een pedo, hefet het met 4 meisjes van 16 jr gedaan toen hij in de begin 30 was.
quote:Kolder
hitler heeft zijn snor afgekeken van charly chaplin
quote:Onzin
quote:Ook niet waar.
quote:Snelwegprojecten zaten al in de pen, hij heeft ze alleen ingepikt, en de Volkswagen is een idee van Goebbels.
Op zondag 31 augustus 2003 15:51 schreef Decoy het volgende:
Hitler heeft de snelweg bedacht en de Volkswagen is ook een idee van hem.![]()
Hij was vegetarier
Helaas weet ik dit niet zeker
quote:Joy.
quote:das waar, alleen van herders dan, hij had een herder genaamd blondie. op hem hebben ze ook de pillen uitgetest die in de bunker gebruikt werden om zelfmoord te plegen. Blondie beviel in de bunker ook van een nest hondjes.
Op maandag 1 september 2003 14:19 schreef Alulu het volgende:
Was het ook niet zo dat Hitler helemaal weg was v honden? hij vond die beesten zo lief en was er erg gek op.Helaas weet ik dit niet zeker
quote:dat is wel een handig feitje om te weten, ja..
Op maandag 1 september 2003 14:45 schreef El_Diablo het volgende:
Hij is dood.
quote:Inderdaad. Dat wilde ik net gaan zeggen
Op maandag 1 september 2003 14:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Houden we het topic wel een beetje serieus?
Mensen.. anders gaat ie naar Onzin, hoor. Pas op
quote:En zijn linkerhand beefde na 1940 flink, vanwege zijn Parkinson.
Op maandag 1 september 2003 14:48 schreef Schrikkie het volgende:
hij had vaak kramp aan zijn rechterhand/schouder
quote:U heeft moeite met lezen?
Op maandag 1 september 2003 15:08 schreef koeskoes het volgende:
hij had een snor, maar geen baard
quote:hij had ook een gehoorsbeschadiging na de aanslag, maar dat probeerde hij altijd te verbergen
Op maandag 1 september 2003 15:04 schreef Halinalle het volgende:[..]
En zijn linkerhand beefde na 1940 flink, vanwege zijn Parkinson.
quote:tis toch ook serieus ?
Op maandag 1 september 2003 15:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
U heeft moeite met lezen?
Feitjes over Hitler
quote:Tja. Dr. Morell was nou niet echt een zachte heelmeester
Op maandag 1 september 2003 16:02 schreef _The_General_ het volgende:
als je hoort hoeveel medicijnen hitler tegen het einde van de oorlog van morell kreeg schrik je je dood: 67 verschillende pillen en poedertjes waaronder ook: Dr. Koesters Anti-Gas Pills
quote:Hij had er zelf eentje: Blondie, een duitse (wat anders!) herder.
Was het ook niet zo dat Hitler helemaal weg was v honden? hij vond die beesten zo lief en was er erg gek op.Helaas weet ik dit niet zeker
quote:Hij heeft er in de loop van zijn leven wel meer gehad hoor, waaronder een klein terriertje tijdens de 1e WO in de loopgraven.
Op maandag 1 september 2003 16:06 schreef yodocus2001 het volgende:[..]
Hij had er zelf eentje: Blondie, een duitse (wat anders!) herder.
bepantsering 18 mm
kogelvrije ramen 43 mm
electronische deurvergrendeling
7665 cc 8 cylinder met 400 pk (supercharged)
verbruik 40l/100km
topsnelheid 180 km/uur
En hij en zijn chauffeur Schreck vonden het leuk om hard te rijden. en om mensen in grote amerikanen te plagen. Ze bleven er dan vlak achter rijden totdat er geprobeerd werd om hun af te schudden. uiteindelijk moesten de meeste auto aan de kant gaan met oververhitte motor. omdat ze niet tegen zo'n hoge belasting konden.
quote:Feitjes over Hitler
Op maandag 1 september 2003 16:48 schreef eyal het volgende:
hitler was een nazimisschien wel de nazi
quote:Ik heb me altijd afgevraagd waarom Hitler's tegenstanders niet gewoon Morell hebben omgekocht om een pilletje extra voor te schrijven. Al dat gedoe met ontploffende pakketjes in vliegtuigen en zelfmoordaanslagen die allemaal mislukten... Overbodig. Morell was de key
Op maandag 1 september 2003 20:06 schreef Logischer het volgende:
In de oogdruppels die hem verstrekt werden door de onwelriekende dr. Morell zat cocaïne verwerkt.
quote:Voor zover ik weet was Hitler helemaal geen vegetarier, maar was dit wel het beeld waar naar buiten toe werd uitgedragen. (paste in gezondheidsleer SS of zo). Overigens had zijn lijfarts hem ook een vegetarisch dieet voorgeschreven (wegens zwakke maag) maar daar hield ie dus niet van (vooral op gekruid varkensvlees schijnt hij dol geweest te zijn)
Op maandag 1 september 2003 16:22 schreef Solomon het volgende:
Hitler was niet altijd vegetarier.
Dit werd hij nadat Geli Raubal (zijn enige echte liefde) op 18 September, 1931 zelfmoord pleegde [...]
quote:Hitler dronk speciaal gebrouwen bier met een laag alcoholpercentage. Tevens kookte zijn vaste kokkin zo af en toe een Oostenrijkse schotel voor hem die niet vegetarisch was.
Op maandag 1 september 2003 23:51 schreef pro_jeex het volgende:
Hitler was vegetariër, dronk geen alcohol en rookte niet.
quote:heb je hier ook een bron van?
Op dinsdag 2 september 2003 00:30 schreef Logischer het volgende:[..]
Hitler dronk speciaal gebrouwen bier met een laag alcoholpercentage. Tevens kookte zijn vaste kokkin zo af en toe een Oostenrijkse schotel voor hem die niet vegetarisch was.
quote:dit heb ik ook vaker gelezen, bron weet ik niet meer
Op woensdag 3 september 2003 17:37 schreef pro_jeex het volgende:[..]
heb je hier ook een bron van?
quote:Hij heeft toch ook de kunst academie gedaan? Alleen ik geloof niet dat hij nou zo'n uitblinker was.
Op woensdag 3 september 2003 15:51 schreef BlueEyeZ het volgende:
Hitler heeft dus wel de eerste schets voor de volkswagen gemaakt.
[afbeelding]Hij was trouwens best artistiek aangelegd, zie hier en hier maar.
quote:volgens mij werd hij daar juist niet toegelaten? ik heb me nooit echt verdiept in de hitler voor 1939 dus ik kan me vergissen
Op woensdag 3 september 2003 17:43 schreef Kogando het volgende:[..]
Hij heeft toch ook de kunst academie gedaan? Alleen ik geloof niet dat hij nou zo'n uitblinker was.
Haha, mijn zusje kan het nog beter...
quote:Zou kunnen, de 1e keer sowieso niet iig.. Maar ik dacht dattie het later nog had gedaan ofzo. Hmm...
Op woensdag 3 september 2003 17:46 schreef _The_General_ het volgende:
volgens mij werd hij daar juist niet toegelaten? ik heb me nooit echt verdiept in de hitler voor 1939 dus ik kan me vergissen
quote:Ik vind die eerste wel mooi gedaan.
Op woensdag 3 september 2003 17:48 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Haha, mijn zusje kan het nog beter...
quote:Nee, ik vind het niks. Ogen zijn te fel en die neus klopt niet.
Op woensdag 3 september 2003 17:49 schreef sleepflower het volgende:
Ik vind die eerste wel mooi gedaan.
quote:Niet alles wat niet klopt is per definitie lelijk. Hij kon in ieder geval beter tekenen dan ik.
Op woensdag 3 september 2003 17:50 schreef Kogando het volgende:[..]
Nee, ik vind het niks. Ogen zijn te fel en die neus klopt niet.
quote:Mwah, het is bekend dat hij een matig schilder was. Maargoed.. jij zal vast niet erg goed kunnen tekenen dan..
Op woensdag 3 september 2003 17:51 schreef sleepflower het volgende:
Niet alles wat niet klopt is per definitie lelijk. Hij kon in ieder geval beter tekenen dan ik.
quote:Geldt voor alle schilders... ze zullen het toch wel nagetrokken hebben lijkt mij.
Op woensdag 3 september 2003 17:54 schreef _The_General_ het volgende:
is van al die tekeningen ooit bewezen dat ze van hitler waren? items van hitler waren na de oorlog erg gewild, het lijkt me dan ook erg makkelijk om een aantal vooroorlogse tekeningen te verkopen alszijnde van de hand van de fuhrer?
quote:das mogelijk, maar toch lijkt het me in de verwarring vlak na de oorlog goed mogelijk dat er andere stukken onder zijn naam zijn verkocht.
Op woensdag 3 september 2003 17:55 schreef Kogando het volgende:[..]
Geldt voor alle schilders... ze zullen het toch wel nagetrokken hebben lijkt mij.
quote:En toen is ie weer niet toegelaten.
Op woensdag 3 september 2003 17:48 schreef Kogando het volgende:[..]
Zou kunnen, de 1e keer sowieso niet iig.. Maar ik dacht dattie het later nog had gedaan ofzo. Hmm...
quote:Nee hoor, Hitler was echt niet de enige Duitser die desnoods op oorlog aan wilde sturen om de vernedering te wreken.
Op vrijdag 5 september 2003 20:51 schreef Masta-t het volgende:
hij kon misschien niet zo goed tekenen of schilderen... Maar de ironie wil dat als hij was toegelaten er ws geen WO2 was geweest...
Tevens had hij last van claustrofobie, dus hadden ze in de lift die leidt van het parkeerdek naar het huis allemaal Venetiaanse spiegels aangebracht.
quote:dat van die lift wist ik niet
Op zondag 14 september 2003 12:53 schreef Lt_BaseLine het volgende:
Het wereldberoemde Kehlsteinhaus (Eagle's Nest) dat door Martin Bormann werd gebouwd als cadeau voor Hitlers 50ste verjaardag namens de NSDAP partij, werd maar 12 keer bezocht door Hitler omdat hij last had van hoogtevrees.Tevens had hij last van claustrofobie, dus hadden ze in de lift die leidt van het parkeerdek naar het huis allemaal Venetiaanse spiegels aangebracht.
quote:Dat wordt daar verteld door het mannetje in de lift idd. De rit ernaar toe, naar de lift, vond ik een stuk enger. Eenmaal op het adelaarsnest aangekomen, zagen we niets, omdat het in een wolk gehuld was. Misschien is ook dat de reden waarom Hitler niet vaak naar het adelaarsnest ging. Merendeels van de tijd is het adelaarsnest gehuld in een wolk.
Op zondag 14 september 2003 15:14 schreef SHERMAN het volgende:[..]
dat van die lift wist ik niet
quote:Inderdaad 3 uur lang
Op zondag 4 januari 2004 20:26 schreef SHERMAN het volgende:
vanavond discovery!
quote:Klets. Hitler's toelatingspogingen waren in 1909 en 1910. Daarna heeft hij 3 jaar in armoede in Wenen gewoond en de kost verdiend met schilderen van reclamekaartjes en dat soort dingen.
Op zondag 4 januari 2004 21:01 schreef OverRoelt het volgende:
Toen hij niet werdt toegelaten op de kunst academie is hij maar het (duitse)leger in gegaan. Daar heeft hij het geschopt tot korperaal.
Pas in 1913 is hij naar Munchen vertrokken en heeft zich daar na het uitbreken van WO1 aangemeld voor het leger van de Koning van Beieren. Hij had helemaal niet aangenomen mogen worden omdat hij Oostenrijker was en omdat hij eigenlijk daar zijn diensttijd nog moest vervullen.
quote:Alweer klets. De DAP bestond al. Hitler is in zijn rol van legerinformant na de Oorlog bij een bijeenkomst geweest en is toen min of meer ingelijfd door de DAP (zijn lidmaatschapsnummer was 555 en niet 7, zoals hij altijd heeft beweerd). Pas in 1920 is op zijn aansporen de naam veranderd in NSDAP.
Toen heeft hij zijn nazi partij NSDAP opgericht, en is hij groots geworden.
quote:die 555 leden waren echter verzonnen, er waren er maar 55, het nummer 500 was er voor gezet om de DAP groter te laten lijken!
Op zondag 4 januari 2004 21:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alweer klets. De DAP bestond al. Hitler is in zijn rol van legerinformant na de Oorlog bij een bijeenkomst geweest en is toen min of meer ingelijfd door de DAP (zijn lidmaatschapsnummer was 555 en niet 7, zoals hij altijd heeft beweerd). Pas in 1920 is op zijn aansporen de naam veranderd in NSDAP.
quote:Hitler ging echter zo ver, dat hij zelfs in Mein Kampf beweerde, dat hij lid nr. 7 was. Anton Drexler heeft hem daar in 1930 nog een brief over geschreven.
Op zondag 4 januari 2004 21:16 schreef _The_General_ het volgende:[..]
die 555 leden waren echter verzonnen, er waren er maar 55, het nummer 500 was er voor gezet om de DAP groter te laten lijken!
quote:Mij niet trut.
Op zondag 31 augustus 2003 15:48 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
dat verbaast me!
Mooie site btw www.wo2.nl...
quote:Inderdaad. Dat zeg ik toch ook?
Op zondag 4 januari 2004 21:31 schreef OverRoelt het volgende:
Maar in Wenen heeft hij toch ook in een dakloze tehuis gezeten(in Armoede dus)?
quote:Nee hoor. Hij is pas het leger ingegaan en dan nog in Munchen, na het uitbreken van de oorlog. Voor die tijd zat hij in Munchen en deed daar hetzelfde als in Wenen. Schilderen.
Omdat hij niet wist wat hij met zijn leven aanmoest is hij het leger ingegaan...(hoeveel tijd hier tussen zat wist ik niet).
quote:Ja he?
Mooie site btw www.wo2.nl...
quote:theewijf.
Op zondag 4 januari 2004 21:20 schreef Megumi het volgende:[..]
Mij niet trut.
Hitler was geobsedeerd door aantallen. Daarom maakte hij liever nieuwe panzerdivisies dan de bestaande weer op sterkte te brengen.
Hitler was niet verslaafd aan cocaïne zoals hier eerder gesuggereert werd maar aan Speed. Dokter Morell gaf hem dagelijkse injecties met speed, naarmate hij ouder werd meerdere per dag.
Het verhaal gaat dat hij met zijn nichtje (Geli?) een seksuele verhouding had, al is dit nooit bewezen. Ze zou zelfmoord gepleegd hebben omdat hij bizarre SM spelletjes met haar deed, zoals poep en plassex. Na haar overleiden heeft hij zijn sexsuele fantasieën in zijn speeches gestopt. Hij raakt hier zo opgewonden van dat hij daarbij klaar kwam
Verder wordt er inderdaad vermoed dat Hitler de ziekte van Parkinson had. Er is beeldmateriaal waarbij zijn linkerarm erg trilt. Ook is het opvallend dat in oude beelden hij beide armen gebruikte, en in recentere beelden (na 42 geloof ik) slechts zijn rechterarm. Er zijn ook foto's waar hij zijn linkerhand vasthoudt. Deze ziekte van Parkinson zou er overigens voor gezorgd hebben dat de oorlog zo'n raar verloop kreeg met de inval van Rusland. Omdat Hitler niet meer lang te leven had wilde hij nog snel zijn klus afmaken. Dit deed hij echter gehaast en ging daarom mis.
Hitler trouwde met Eva Braun in zijn bunker op de dag dat ze zelfmoord pleegden.
Er zijn sterke vermoeden dat Hitler homo zou zijn geweest. In zijn studententijd had hij nooit een vriendinnetje. In het leger is hij er ook van beschuldigt dat hij seks met jongens had gehad.
En als laatste, volgens mij was Hitler kleurenblind. Ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb maar heb het ooit wel gehoord...
edit: in de documentaire werd er ook een link gelegd tussen Hitler's homosexualiteit en zijn ziekte parkinson, en de mensen die hij liet vermoorden. Homo's en gehandicapten en zieken behoorden tot die groep... Dit zou dus te maken hebben met zijn eigen ontkenning voor deze twee zaken.
En ik dacht toch echt dat Hitler wel gedeeltelijk joods was... Was zijn opa dat niet? Of is het zo'n hardnekkig broodje aap verhaal dat overal weer opduikt?
[Dit bericht is gewijzigd door Nokia3310 op 09-01-2004 00:54]
Het jood verhaal is ook een bijeenraapsel van slechte getuigen verklaringen zoals van hans frank, verder is er nooit bewijs gevonden van het bestaan van de joodse familie waar hitler vanaf zou stammen,
Het wisselen van arm kwam door zijn verwondingen bij de aanslag, en het trillen op de laatste beelden van hitler kan uiteraard ook makkelijk verklaard worden door de russen die zeer, zeer dichtbij waren!
het is wel waar dat morell heb ongelooflijk veel medicijnen voerde!
quote:Vraag me af of dit echt waar is en geen propaganda.
Tests he took showed that he had a genius IQ of 141Van: http://us.imdb.com/name/nm0386944/bio
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:45 schreef Nokia3310 het volgende:
En ik dacht toch echt dat Hitler wel gedeeltelijk joods was... Was zijn opa dat niet? Of is het zo'n hardnekkig broodje aap verhaal dat overal weer opduikt?
quote:Ian Kershaw, Hitler 1889 - 1936 Hubris (London 2000), p. 8.
Frank claimed [in 1946 in Nuremberg] that he had been called in by Hitler towards the end of 1930 and shown a letter from his nephew William patrick Hitler (...) threatening, in connection with the press stories circulating about Hitler's background, to expose the fact that Hitler had Jewish blood flowing in his veins. Allegedly commissioned by Hitler to look into his family history, Frank reportedly discovered, that maria Anna Schicklgruber had given birth to her child while serving as a cook in the home of a Jewish family called Frankenberger in Graz. Not only that: Frankenberger senior had reputedly paid regulare instalments to support the child on behalf of his son, around 19 years old at the birth, until the child's 14th birthday. Letters were allegedly exchanged between Maria Anna and the Frankenbergers. According to Frank, Hitler had declared that he knew, from what his father and grandmother had said, that his grandfather was not the Jew from Graz, but because his grandmother and her subsequent husband were so poor they had conned the Jew into believing he was the father and into paying for the boy's support.Frank's story [...] simply does not stand up. There was no Jewish family called Frankenberger in Graz during the 1830s. In fact, there were no Jews at all in the whole of Styria at the time, since Jews were not permitted in that part of Austria until the 1860s. A family named Frankenreiter lived there, but was not Jewish. There is no evidence that Maria Anna was ever in Graz, let alone was employed by the butcher Leopold Frankenreiter. The son of Leopold and alleged father of the child [...] was ten years old at the time.
[...]
Equally lacking in credibility is Frank's comment that Hitler had learnt from his grandmother that there was no truth in the Graz story: His grandmother had been dead for over 40 years at the time of Hitler's birth.
quote:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:10 schreef g1id het volgende:[..]
Zijn hond heette Jood-runner
nouja zo iets las ik eens.
dat van de lettertype wist ik, ze hadden er speciale typemachines voor.
en hij kreeg voor z'n trouwdag een cyanidepil
en in Kaliningrad (Koeningsberg toendertijd) heeft hij een instituut voor occulte zaken laten openen
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 12-01-2004 14:17]
quote:Alweer klets. De Joodse dokter heeft niet alleen alles gedaan om Klara Hitler te redden, Hitler heeft meerdere malen in zijn leven gezegd, dat hij die dokter hiervoor uiterst dankbaar was.
Op maandag 12 januari 2004 14:10 schreef Sessy het volgende:
hitler zou joden zijn begonnen te haten toen zijn moeder doodging, omdat haar arts joods was en volgens hem niet alles had gedaan om haar te redden.
quote:is er iets bekend over hoe het met die dokter is afgelopen?
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Alweer klets. De Joodse dokter heeft niet alleen alles gedaan om Klara Hitler te redden, Hitler heeft meerdere malen in zijn leven gezegd, dat hij die dokter hiervoor uiterst dankbaar was.
quote:Nee. Maar ik vermoed, dat deze uiterlijk ergens in de jaren 30 zal zijn overleden. Hitler's moeder overleed in 1909. Het lijkt me, dat de dokter toen toch al op leeftijd zal zijn geweest.
Op maandag 12 januari 2004 14:39 schreef _The_General_ het volgende:[..]
is er iets bekend over hoe het met die dokter is afgelopen?
quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:36 schreef Mosselmaster het volgende:
Leed Hitler aan Parkinson?
Dan hoef ik vanavond niet meer te kijken.quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
RSIquote:Op maandag 1 september 2003 14:48 schreef Schrikkie het volgende:
hij had vaak kramp aan zijn rechterhand/schouder
quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:08 schreef Karrakas het volgende:
[..]
RSI![]()
Klopt, alleen was het geen kasteel maar een gebouw in Parijs (waar hij na de overwinning op Frankrijk ff snel op een ochtend een soort van toeristisch ritje is gaan maken) Ik dacht de Opéra.quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:58 schreef manny het volgende:
Hij schijnt ook een giga goed geheugen te hebben gehad. Hij werd rondgeleid in één of ander kasteel, en stopt opeens halverwege een gang en zegt: hier moet een deur zitten. Later bleek dat het kasteel verbouwd was en dat daar in het verleden een deur had gezeten. Hitler had een aantal jaren daarvoor de tekeningen van het kasteel in oude staat gezien
Dit verhaal vertelde mijn geschiedenisleraar ongeveer 14 jaar geleden, dus de feiten zullen ongetwijfeld afwijken van bovenstaand verhaal.
De gids, die hem rondleidde, weigerde de 20 Frank fooi die Hitler hem wou gevenquote:Op donderdag 1 april 2004 17:37 schreef _The_General_ het volgende:
Het was inderdaad de Opera van Parijs!leuk verhaaltje
quote:Op donderdag 1 april 2004 22:04 schreef beeer het volgende:
De prairiehond is terug!!
Bron?quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:04 schreef Baklap het volgende:
Hitler plaste ook vaak in bed.
Spa Blauw.quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
[..]
Bron?
Klopt. Daarbij komt nog dat hij overdags, maar ook 's nachts, vaak huilbuien had.quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:04 schreef Baklap het volgende:
Hitler plaste ook vaak in bed.
Ik meen dat Hitlers kamerheer dit altijd ontkent heeft, maar dat kan natuurlijk ook beroepsethiek zijn...quote:Op vrijdag 2 april 2004 08:37 schreef beeer het volgende:
[..]
Klopt. Daarbij komt nog dat hij overdags, maar ook 's nachts, vaak huilbuien had.
Volgens mij is dit de verfilming van een kort verhaal van Roald Dahl.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:35 schreef the_RAVEN het volgende:
Ik heb ooit is iets op t.v. gezien over hitler, het was een soort 'sprookjes-achtige' t.v.-serie:
The narrative begins immediately after the birth of a baby, a boy. The doctor tries to reassure the mother Klara that the child is healthy and will survive, but she has lost all hope after her other three children have died. We also learn that she and her husband, Alois, have recently moved to this new city and that he is an overbearing, unsatisfied sort of man. The doctor manages to convince her that her new son is all right and she decides to name him Adolphus, or Adolf for short. She finally gets to hold her little Adolf and falls in love with the beautiful child. Her husband arrives (Note: the doctor addresses him as "Herr Hitler"!!) and comments on the boy's small size. The doctor pleads with him to give his wife some needed support. He finally kisses her and tries to comfort her. "He must live, Alois," she cries. "He must, he must... Oh God, be merciful unto him now..." Of course, we know that the very infant whose life she prays for is none other than Adolf Hitler, the man responsible for millions of deaths and years of suffering in World War II.
Zit hier een vorm van waarheid in???
ja. genesis and catastrophe. staat o.a. in de bundel kiss, kissquote:Op vrijdag 2 april 2004 10:03 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de verfilming van een kort verhaal van Roald Dahl.
Quatsch-punt nummer 1. Bron?quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:22 schreef shabazz het volgende:
hitler was de voltrekker van het marxisme
Bron?quote:hitler was geen christen
quote:hitler had mein kampf nooit geschreven als hij wist dat hij aan de macht zou komen
Zowaar, een waar feit.quote:hitler was GEEN homo
Bron?quote:Hitler was minachtend tegenover de germanen, hij had meer respect voor de volkeren rond de middelandse zee(dat waren de cultuurscheppers)
Nee hoor. Hij had meer aanleg voor architectuur dan voor kunst. Hij WILDE graag kunstenaar worden, maar zijn kunstwerken zijn zielloos. Hij had wel goed oog voor perspectief en zo.quote:Hitler was een goed kunstenaar
bron?quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Quatsch-punt nummer 1. Bron?
[..]
Bron?
[..]
Bron?
[..]
Zowaar, een waar feit.
[..]
Bron?
[..]
Nee hoor. Hij had meer aanleg voor architectuur dan voor kunst. Hij WILDE graag kunstenaar worden, maar zijn kunstwerken zijn zielloos. Hij had wel goed oog voor perspectief en zo.
Coheeeeeeeeeeeeeeeen!!!!!!!quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:26 schreef cohen het volgende:
[..]
bron?
Ian Kershaw - Hitler, 1889 - 1936 Nemesis (Londen 2000)quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:26 schreef cohen het volgende:
[..]
bron?
Wat bedoel je met voltrekker van het marxisme???quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:32 schreef shabazz het volgende:
hitler was de voltrekker van het marxisme-gesprekken met Hitler-Hermann Rauschning
hitler was geen christen-gesprekken met Hitler-Hermann Rauschning
hitler had mein kampf nooit geschreven als hij wist dat hij aan de macht zou komen- Hitlers Mein kampf- Werner Maser
Hitler was minachtend tegenover de germanen, hij had meer respect voor de volkeren rond de middelandse zee(dat waren de cultuurscheppers)- Hitlers Mein kampf- Werner Maser
1. Onzin. Hitler was de bedenker van het nationaal-socialisme, wat idd veel overeenkomsten met het marxisme vertoond. Dat laatste was echter alleen maar om kiezers te winnen, hij wilde steun van de 'gewone' man, want de 'gewone' man had het meest geleden in Duitsland na WOI. Hij noemde zijn partij niet voor niets de NSDAP (Nationaal-Socialistische ARBEIDERS Partij). Het Marxisme gaat uit van een verbondenheid van alle arbeiders over de gehele wereld ("Arbeiders aller landen verenigt u") ongeact cultuur of ras, terwijl het nationaal-socialisme slechts alleen de arbeiders van een bepaald land of ras wil aanspreken.quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:22 schreef shabazz het volgende:
1. hitler was de voltrekker van het marxisme
2. hitler was geen christen
3. hitler had mein kampf nooit geschreven als hij wist dat hij aan de macht zou komen
4. hitler was GEEN homo
5. Hitler was minachtend tegenover de germanen, hij had meer respect voor de volkeren rond de middelandse zee(dat waren de cultuurscheppers)
6. Hitler was een goed kunstenaar
7. de film: hitler, rise of evil is een slechte film, die niet echt de waarheid verteld
De SA afrekening veels te laat.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb die film, Hitler: the rise of evil, ook gezien, kun je me aangeven wat er fout was dan?
Wanneer platsen ze die dan?quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De SA afrekening veels te laat.
Die is niet vermoordquote:De moord op zijn vader.
Wat is daar onjuist aan? In zijn omgeving werd hij zelfs 'Teppichfresser' genoemd om zijn hysterische aanvallen, waarbij hij na het schreeuwen soms op de grond zakte. In de oorlog is Generaal Zeizler, na 1942 opperbevelhebber van het leger, zelfs mentaal ingestort als gevolg van de hysterische schreeuwaanvallen op hem, door Hitler.quote:Zijn debiele schreeuwgedrag.
Klopt helemaal. In Landsberg werd Hitler behandeld als een gast. Zijn celdeur stond open, hij mocht bezoek ontvangen, hij kreeg pakketten en veel beter eten, en kon zo'n beetje doen en laten wat hij wilde.quote:Zijn vorstelijke behandeling in de gevangenis.
Op dezelfde dag als hij de totale macht kreeg.quote:Op woensdag 21 april 2004 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wanneer platsen ze die dan?
In de film vergiftigd Hitler hem als klein jongetje...quote:Die is niet vermoord
Mja, ik ben er tuurlijk niet bijgeweest maar de speeches die ik van hem heb gezien komen op mij toch anders over als in de film. Ik kan me echt met moeite voorstellen dat zoveel mensen achter zo'n hysterisch schreeuwlelijkje aanliepenquote:Wat is daar onjuist aan? In zijn omgeving werd hij zelfs 'Teppichfresser' genoemd om zijn hysterische aanvallen, waarbij hij na het schreeuwen soms op de grond zakte. In de oorlog is Generaal Zeizler, na 1942 opperbevelhebber van het leger, zelfs mentaal ingestort als gevolg van de hysterische schreeuwaanvallen op hem, door Hitler.
In de film had hij een kantoor daar, een persoonlijke assistent etc. Leek me toch wel erg ver gaanquote:Klopt helemaal. In Landsberg werd Hitler behandeld als een gast. Zijn celdeur stond open, hij mocht bezoek ontvangen, hij kreeg pakketten en veel beter eten, en kon zo'n beetje doen en laten wat hij wilde.
Mwah, kan best hoor. Nacht van de Lange Messen was 30 juni, totale macht was na het overlijden van Hindenburg, ongeveer anderhalve maand later. En op 30 juni was Hindenburg al zo seniel als een deur en had Hitler in feite al de totale macht in handen.quote:Op woensdag 21 april 2004 12:20 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Op dezelfde dag als hij de totale macht kreeg.
quote:[..]
In de film vergiftigd Hitler hem als klein jongetje...
Moet je maar eens wat journaalbeelden bekijken. Maar vooral wat verslagen lezen, bijvoorbeeld van William Shirer. In publiek hield ie zich redelijk in, maar vergeleken bij de manier van doen van andere politici in die tijd was hij een schreeuwlelijk.quote:[..]
Mja, ik ben er tuurlijk niet bijgeweest maar de speeches die ik van hem heb gezien komen op mij toch anders over als in de film. Ik kan me echt met moeite voorstellen dat zoveel mensen achter zo'n hysterisch schreeuwlelijkje aanliepen.
Nee hoor. Klopt wel ongeveer. Rudolf Hess was zijn persoonlijk assistent en hij mocht gebruik maken van een apart kantoor.quote:[..]
In de film had hij een kantoor daar, een persoonlijke assistent etc. Leek me toch wel erg ver gaan.
Er werden geen jaartallen en data genoemd in de film. De volgorde was juist. Het werd duidelijk dat er al langer spanningen waren tussen Hitler en Röhm, hoewel in de film ietwat onduidelijk waaruit de spanningen bestonden. Niet duidelijk werd bijv. dat de SA bruin van buiten en rood van binnen werd genoemd en dat er dus ook een ideologisch verschil bestond. Ook de ideologische verschillen met Strasser in het noorden kwamen maar heel summier naar voren. Maar nogmaals dit komt vooral omdat teveel verteld moest worden in een te korte tijd.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:06 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De SA afrekening veels te laat.
Is mij niet echt duidelijk geworden dat Hitler zijn vader vermoordt in de film hoor.quote:De moord op zijn vader.
Lijkt mij authentiek. De rol van Hitler was redelijk goed gecast.quote:Zijn debiele schreeuwgedrag.
Ook authentiek. Zijn nog wel photo's van hoe gezellig ze het hadden in Landsberg.quote:
Zijn vorstelijke behandeling in de gevangenis.
Erg aardig is wel weer van de film dat de rol van Hanfstaengel ook belicht werd. Meestal lees je niet zoveel van die persoon. Vooral in de beginperiode is deze persoon erg belangrijk geweest voor Hitler ivm het leggen van connecties. O, en ik miste Speer, die was toch ook redelijk vroeg in de p-icture, hoewel, ik geloof na 1925.quote:Verder wel een leuke film maar idd veels te kort voor zoveel dingen.
Na 1925 iig ja idd, maar hij werd niet genoemd, ofschoon hij al snel Hitlers oogappel was.quote:Op woensdag 21 april 2004 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee hoor, Speer kwam pas laat in de jaren 30 op het podium. Zijn opkomst was razendsnel, zeker na de dood van Frits Todt (uit mijn hoofd in 1941), maar toen was Speer pas 38.
Aanbevolen literatuur: Joachim Fest, Speer
Ik zal eens even in mijn Kershaw duiken vanavondquote:Op woensdag 21 april 2004 13:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Na 1925 iig ja idd, maar hij werd niet genoemd, ofschoon hij al snel Hitlers oogappel was.
nee Wile E je bent geen mod meerquote:Op maandag 26 april 2004 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik dacht dta dit een serieus topic was?
Even quotes uit mein kampf ponerenquote:Op dinsdag 20 april 2004 17:47 schreef Petomaan het volgende:
2. Hitler was inderdaad geen christen, hij was een atheïst. Hij deed zich voor als Christen om zoveel mogelijk stemmen te krijgen, maar zodra Duitsland de oorlog gewonnen had wilde hij het christendom afschaffen en een staatsgodsdienst instellen.
De katholieke Hitler onthult hoe hij tot anti-semitisme kwam in mein kampfquote:"Hence today I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord."
Waar komt toch het idee vandaan dat de Nazi's het christendom wilde afschaffen ?quote:"I was not in agreement with the sharp anti-Semitic tone, but from time to time I read arguments which gave me some food for thought. At all events, these occasions slowly made me acquainted with the man and the movement, which in those days guided Vienna's destinies: Dr. Karl Lueger and the Christian Social Party ... The man and the movement seemed 'reactionary' in my eyes. My common sense of justice, however, forced me to change this judgment in proportion as I had occasion to become acquainted with the man and his work; and slowly my fair judgment turned to unconcealed admiration. Today, more than ever, I regard this man as the greatest German mayor of all times ... How many of my basic principles were upset by this change in my attitude toward the Christian Social movement! My views with regard to anti-Semitism thus succumbed to the passage of time, and this was my greatest transformation of all."
Bron?quote:Op maandag 26 april 2004 20:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Feitje,
Er waren plannen van de Britse geheime dienst om Hitler te vermoorden. Deze werden echter afgeblazen toen bleek dat Hitler het opperbevel van de Wehrmacht op zich genomen had en belangrijke strategische fouten begon te maken zoals het op het verkeerde moment binnenvallen van de Sovjet Unie. (vlak voor de winter)
Heb de film net gezien. Hitler vergiftigte zijn vader helemaal niet als klein jongetje. Hij stierf aan een hartaanval. Zijn moeder stierf aan borstkanker.quote:Op woensdag 21 april 2004 12:20 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Op dezelfde dag als hij de totale macht kreeg.
[..]
In de film vergiftigd Hitler hem als klein jongetje...
[..]
Mja, ik ben er tuurlijk niet bijgeweest maar de speeches die ik van hem heb gezien komen op mij toch anders over als in de film. Ik kan me echt met moeite voorstellen dat zoveel mensen achter zo'n hysterisch schreeuwlelijkje aanliepen.
[..]
In de film had hij een kantoor daar, een persoonlijke assistent etc. Leek me toch wel erg ver gaan.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:17 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Heb de film net gezien. Hitler vergiftigte zijn vader helemaal niet als klein jongetje. Hij stierf aan een hartaanval beroerte. Zijn moeder stierf aan borstkanker.
In het stukje ervoor wordt gesuggereed dat Hitler em vergiftigde na dat pak slaag te hebben gehad mbt die bijenkorven.quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:17 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Heb de film net gezien. Hitler vergiftigte zijn vader helemaal niet als klein jongetje. Hij stierf aan een hartaanval. Zijn moeder stierf aan borstkanker.
Lanz von Liebenfels (also known under other names and titles: Adolf Lanz, Dr. Jörg Lanz, Schurl Lanz, Georg Lancz von Liebenfels, Lancz de Liebenfels. The name on his birth certificate is given as Adolf Josef Lanz. He once told to a friend that he took various names to mislead astrologers, hence these "astrological pseudonyms."), was the son of middle class but well-to-do parents, was born in Vienna in 1874 as Adolf Lanz. He claimed, however, that ha was born at Messina, Italy, in 1872, and that his real father had been Baron Johannes Lancz de Liebenfels. (Allegedly, the incorrect date was created on purpose, to mislead astrologers, and his doctorate existed only in his imagination).quote:Op maandag 3 mei 2004 14:09 schreef the_RAVEN het volgende:
Ik las laatst een boek over Hitler en daar stond in dat het heel waarschijnlijk is dat Hitler zijn bron voor de jodenhaat (en andere rassen) lag in pamfletten van 1 Oostenrijker die een groep had opgericht. Ook de swastika en de SS tekens kwamen van deze groep. Deze groep heette het Guido von List-Gesellschaft. Het blad of soms het pamflet was genaamd Ostara.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |