De laatste 2 posts uit het vorige deel:
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 09:32 schreef LadyS het volgende:
hoe is het met iedereen?
Hier niks bijzonders, geen kwaaltjes, helemaal niks
quote:[mutsmodus]
Op zondag 31 augustus 2003 10:57 schreef Catootje het volgende:
Ik moet jullie nog es vertellen over mijn kwaaltjes: elke maand had ik door de hormonen flinke pmskwalen. Maar die ene keer dat het toch echt eindelijk raak was had ik alleen maar last van een soort menstruatiegevoel..heb een week met maandverbandjes in mijn tas gelopen en het gevoel 'het zal vandaag wel komen' ....de echte zwangerschapskwalen kwamen later.
Nog een kleine week en dan is het 6 september. Voor de zekerheid plak ik er nog een paar dagen aan vast....
Spannend hoor
Het is erg rustig hiero, iedereen lekker druk in het weekend of juist lekker aan het relaxen?
Wij hebben het ook druk, vooral met klussen!!
Verder lekker aan het rondhangen in huis vandaag.
HEERLIJK!!!!
quote:Het enige wat echt wat zegt is bloed of een streepie!! Heeel veel succes, en maak je niet druk als het bij jou niet zo gaat als bij mij of anderen...volgens mij is er niet een echt zwangerschapsgevoelformat (
Op zondag 31 augustus 2003 15:11 schreef LadyS het volgende:
Wachten op een tweede streepje....
Wachten op het tweede streepje... 2De laatste 2 posts uit het vorige deel:
[..]
[..][mutsmodus]
Dus dat ik nog geen kwaaltjes heb zegt dus helemaal niks?
[/mutsmodus]
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 20:14 schreef Nausicaa het volgende:
gut, ik ben ook weer helemaal in de bonen, lees dit topic als "wachten op het derde streepje, deel 2
Ja, het gaat geweldig goed hier
Hier is als het goed is de klusperiode voorbij. Zeker weten doe ik niks deze maand omdat ik de vorige cyclus 4 dagen te vroeg was. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar ik precies zit, maar doordat ik vorige week het juiste cervixslijm had en mijn bm hoog lag en de bm-mond zacht, had ik het idee dat het al zover was. Vanaf gisteren zijn ook weer de pijntjes begonnen
Het zou dus betekenen dat ik deze maand een cyclus heb van 28 dagen, maar ik neem het zekere voor het onzekere en wacht tot dag 35. Helaas (of misschien maar goed ook) heb ik nu geen test meer in huis...
Meiden, hou vol! Het was helaas in het vorige deel niet gelukt om er weer een zwangere bij te krijgen, dat betekent dat we eigenlijk recht hebben op twee zwangeren in dit derde deel hoor!
Ik kan me voorstellen dat dat ondanks dat je zelf denkt dat het wel meevalt, toch nog wel het een en ander aan spanningen kan opleven.
Wel spannend hoor, met weer een NOD zo snel in aantocht.
We duimen natuurlijk allemaal mee.
*muts is*
Voor degene die naar hun NOD toe leven: heel veel suc6!!
De anderen veel klusplezier.
Tot snel.
quote:Noukie!!! Spannend!!
Op dinsdag 2 september 2003 09:59 schreef Noukie het volgende:
Hoi allemaal,
Ben ik ook weer eventjes..
Vandaag mijn NOD ! En er is nog helemaal niks te bekennen, dus laten we hopen dat het raak is...
Als er vanavond nog niks is, ga ik testen. Ik wilde eigenlijk wachten tot morgenochtend maar dat zal wel niet lukken ben ik bang.. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte !
Voor de rest ook iedereen sterkte met het klussen en het afwachten...
Hier nog geen kwaal te bespeuren..
ja, ik heb dikke ogen wat ik anders nooit heb, maar zo kan ik wel aan de gang blijven natuurlijk.. hahahaha
[..]
Noukie!!! Spannend!!
Je bent bijna verplicht om ons op de hoogte te houden
Ik kom vanavond zeker weer even kijken
Ik zal het zeker even komen melden vanavond...
* LadyS kan eigenlijk niet wachten tot 6 september SLEEP ME ER DOORHEEN!!!!!!
Maar in ieder geval hou vol.
Ik ga NIET testen voor 6 september
zei zij stellig
Verder zijn er dus meerdere die tegen hun NOD aan lopen, krijg zelf ook alweer de kriebels, terwijl die van mij pas over 13 dagen is.......
Veel suc6 allemaal!!! En............ als het niet meer uit te houden is, schreeuw het hier maar van je af hoor!
Misschien tot later, doeiiii
Zo dat is nummer 1 van wachten op een tweede streepje.........3
Wie zal de volgende zijn???
Ik lees/leef al een tijdje mee en over een maand ga ik ook echt meedoen
Ben alvast begonnen met foliumzuur slikken en me mentaal voorbereiden
Maar eerst ga ik nog trouwen natuurlijk (morgen over 1 maand).
De grote vraag is nu: wie is de volgende?
Ik had al een heel sterk voorgevoel dat zij degene zou zijn die het tweede streepje gaat zien. Het eerste topic was Jambo aan de beurt en die had ook al heel vlug resultaat. Het begint erop te lijken dat wij (de overige streepjes-dames) gewoon te veel posten, want net als Jambo, heeft Noukie ook maar aan een paar posts genoeg. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel blij dat er weer een zwangere bij is, maar het doet toch wel een beetje pijn Ik ga even proberen wat meer afstand te nemen van dit topic (en de rest van ouder(s) ), want elke keer als er iemand zwanger is kan ik niet meer gewoon blij voor haar zijn, maar wordt bij mij het zout in mijn wonden gewreven. Sorry
Slaapmeisje, het was me al opgevallen dat je hier niet zo vaak meer komt.. Maar ik kan het goed begrijpen hoor Het is natuurlijk best confronterend als iemand anders steeds zwanger raakt en niet jij! Eigenlijk zou ik ook wat minder moeten komen hier, want als ik hier niet ben, dan denk ik er ook een stuk minder aan zeg maar.
Maar ik kan niet meer zonder jullie gemuts hier
En Sugar heb ik ook al een tijdje niet meer gezien (of had die ook gezegd dat die minder zou gaan posten?
Ik weet het niet meer
)
Kwaaltjes heb ik nog steeds niet... Nou ja, vaker naar de wc, maar dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn En halverwege de dag ben ik altijd een beetje gaar, zeg maar. Maar ik zal er wel te veel op letten, want ik ben er zo mee bezig. Dus help me even uit de droom......
quote:Ik was uiteindelijk nog maar 2 maanden bezig.
Op dinsdag 2 september 2003 22:05 schreef Karin het volgende:
Noukie gefeliciteerd! Wat fijn zeg!
Hoe lang was je nu bezig?
Kom op meiden, het komt allemaal goed ook bij jullie. Ik blijf in ieder geval voor jullie duimen hoor !
quote:Wij hebben al een dochtertje van bijna 2, dus ik heb het wel allemaal al een keertje meegemaakt. Dat neemt echter niet weg, dat het weer net zo gek voelt en dat er vandaag de hele dag al niks uit mijn handen komt en ik alleen maar daaraan kan denken.
Op woensdag 3 september 2003 09:19 schreef Catootje het volgende:
Gaaf Noukie, echt heeeeeel gaaf!!!! (gek gevoel is dat he??)
Verder ff helemaal geen zin om meer te zeggen.
Ik ben moeoeoeoeoe al een paar dagen
maar ik durf er verder dus niks van te denken ik kan ook nergens vinden wanneer je er last van kan hebben enzo....
* LadyS hoopt niks, denkt niks, verwacht niks en test niet voor 6 september
quote:Still going strong.....
Op woensdag 3 september 2003 17:28 schreef LadyS het volgende:
* LadyS hoopt niks, denkt niks, verwacht niks en test niet voor 6 september
Ik begin het echt moeilijk te krijgen nu.. ik ben gewoon nieuwsgierig. Ook al verwacht ik er (verstandelijk gezien) helemaal niks van. ondertussen zit ik natuurlijk wel steeds te mutsen
quote:Het is echt nog maar een paar dagen, houd vol he! Het is zooo zonde: stel je voor je test...negatief..ja maar, je hebt te vroeg getest dus dan doe je nog een test over drie dagen.....en al die tijd blijf je toch hopen, dus het lost niks op. Test je nu, dan hoop je dat het misschien toch nog want, test je later dan weet je iig dat je echt echt overtijd was en dat die uitslag correct is.
Op woensdag 3 september 2003 22:33 schreef LadyS het volgende:[..]
Still going strong.....
Ik begin het echt moeilijk te krijgen nu.. ik ben gewoon nieuwsgierig. Ook al verwacht ik er (verstandelijk gezien) helemaal niks van. ondertussen zit ik natuurlijk wel steeds te mutsen
Je hebt gelijk.. ik wist het eigenlijk al, maar omdat jij dat hier nog even gezegd heb, weet ik het weer
Wat ik ook erg vervelend vind van mezelf, is dat ik eigenlijk dus verstandelijk weet dat ik niet zwanger kan zijn of in ieder geval de kans niet groot is, erg klein zelfs.... maar niet verstandelijk, zit ik te mutsen over dat ik moe ben, al een paar dagen, ik moet veel meer piesen...
jullie zullen me wel een zeikerd vinden
quote:Letterlijk misschien?
Op donderdag 4 september 2003 09:18 schreef LadyS het volgende:
ik moet veel meer piesen...jullie zullen me wel een zeikerd vinden
![]()
![]()
quote:Inderdaad letterlijk
Op donderdag 4 september 2003 10:51 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Letterlijk misschien?
![]()
Meid, ik vind het heel knap van je dat je nog steeds volhoudt om niet te testen. Maar wat moeilijk he? Ik hoop echt dat je 6 september heel heel heel erg blij kunt zijn. Sterkte met wachten!
Ik ben volgens mij nog de enige die regelmatig komt mutsen hier... De rest is zwanger of heeft wat meer afstand genomen van dit topic.... (wat ik overigens goed kan begrijpen, hoor! )
* LadyS mutst gewoon in haar eentje verder
Vannacht kon ik weer eens niet slapen. Ik had stekende pijn in mijn buik, zeurende pijn in mijn onderrug, stekende pijn in mijn borsten (zie ik daar nu blauwe aderen overheen lopen of niet?), vlagen van misselijkheid en honger etc. Meteen vannacht op babybrabbel gekeken en gezien dat bij een eventuele zwangerschap, vandaag het moment van innesteling zou zijn. Daar ging ik natuurlijk weer... hopen dat het deze maand toch is gelukt. En ik had mezelf ook nog zo voorgenomen om deze keer niet te hopen, niet zoveel op eventuele signalen van mijn lichaam te letten. Ik ben er weeeer ingetrapt.
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek en ik hoop vurig dat ik wordt aangenomen. Het zou dus deze maand verstandelijk gezien helemaal niet uitkomen als ik zwanger ben. Het zou me meteen weer voor een dilemma zetten, wanneer je zoiets dan moet zeggen en de kansen op een vaste baan gedag te zeggen. Zie je, ik loop alweer op de zaken vooruit! Eerste prioriteit is gewoon die baan krijgen. Ik ben al zolang werkeloos thuis dat ik de hele dag niks anders te doen heb dan naar al die pijntjes uit te kijken en te dromen over zwanger zijn. Dom wicht, domme muts, ik moet afleiding zoeken en dat weet ik donders goed.
Jambo, wat ontzettend lief dat je meeleeft. Hopelijk gaat alles goed en heb je niet al teveel last van misselijkheid etc en groeit je boontje straks uit tot een prachtige en gezonde meid of jongen.
O ja, niet te vergeten Noukie, natuurlijk moet je het hier vertellen! Mijn reactie was ook niet tegen jou bedoeld hoor, maar zit puur in mijn hoofd en maakt het geweldige nieuws van jouw zwangerschap er niet minder mooi om. Geniet er van
LadyS, ik brand heel veel kaarsjes voor je! Little-Angel, laat eens wat van je horen, jouw NOD komt er toch ook binnenkort aan? Bonkie hoe is het met jou? Sugar, jij krijgt gewoon een klein kusje van me. Nausicaa, gaat alles goed met je? Anyway, ik denk aan jullie en kom snel weer langs.
Liefs,
Slaapmeisje
quote:Lief van jullie
Op donderdag 4 september 2003 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, precies gewoon blijven mutsen hier. Wij slepen je wel door de de komende 2 (1 1/2) niet-test-dagen heen.
Beetje het stoppen met roken topic, als je behoefte voelt of steun nodig hebt dan kom je die hier maar zoeken.
Slaapmeisje, gelukkg gaat het al wat beter met je, ook al is het maar een ietsje
Lijkt me moeilijk als je al een tijdje bezig bent om zwangere vriendinnen te hebben enzo... Een vriendin van mij is ook zwanger en we kunnen lekker mutsen met zijn 2-en...
Maar misschien vind ik dat over een paar maanden ook helemaal niet leuk meer.. (als het dan dus niet raak is)
Ik hoop iig dat het bij jou ook heel snel raak is
Na jouw stukje gelezen te hebben en vooral de symptomen, wil ik alweer gelijk van alles roepen maar laat ik je vooral geen valse hoop geven. Wanneer is jouw NOD ?
quote:Yeps, LadyS het is in het begin inderdaad erg leuk om te mutsen en dromen, maar Slaapmannetje en ik gaan nu de 13e maand in en elke maand wordt het weer een stukkie lastiger. Ik zal het dan maar proberen te bekijken als een soort leerproces
Op donderdag 4 september 2003 16:07 schreef LadyS het volgende:[..]
Slaapmeisje, gelukkg gaat het al wat beter met je, ook al is het maar een ietsje
Lijkt me moeilijk als je al een tijdje bezig bent om zwangere vriendinnen te hebben enzo... Een vriendin van mij is ook zwanger en we kunnen lekker mutsen met zijn 2-en...
Maar misschien vind ik dat over een paar maanden ook helemaal niet leuk meer.. (als het dan dus niet raak is)
Ik hoop iig dat het bij jou ook heel snel raak is
quote:Mijn NOD is lastig te zeggen omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Gezien het feit dat ik vorige week mijn eisprong dacht te hebben, zou dat betekenen dat ik volgende week donderdag 11 september mijn NOD heb. Om het zekere voor het onzekere te nemen wacht ik nog een extra week (als ik het zolang vol kan houden) met testen. Helaas lijken mijn symptomen ook erg op PMS en ze worden met de maand heviger, dus ik durf eventjes nergens meer op te hopen (stiekum natuurlijk toch een klein beetje
Op donderdag 4 september 2003 16:10 schreef Noukie het volgende:
Zo zag ik het ook niet hoor Slaapmeisje. Ik snapte alleen wel helemaal wat je bedoelde. Daarom voelde ik me een beetje opgelaten.Na jouw stukje gelezen te hebben en vooral de symptomen, wil ik alweer gelijk van alles roepen maar laat ik je vooral geen valse hoop geven. Wanneer is jouw NOD ?
Nou, niet dus hoor! Kben d'r ook nog! Heb het alleen errug druk, vandaar.
Zitten bijna in de klusperiode, maar ik ben zoo moe!
Oh, moet ik nog even vertellen: van een vriendin heb ik een maansteentje gekregen. Dat bevordert de zwangerschap! Of het gaat werken horen jullie binnenkort!
Verder geen nieuws dus. Tot binnenkort maar weer!
daar ben ik ook weer even. Ik voel me, net zoals andere meiden hiero, niet zo super. Ik heb momenteel ook allemaal het idee dat het niet gaat lukken en dat maakt me bang en verdrietig tegelijk. We zijn nu ook al sinds april 2002 bezig. In plaats dat het allemaal wat lekkerder gaat heb ik het idee dat het juist de andere kant op gaat. Heb ook weer sinds gisteren last van pijn in mijn buik aan de rechter kant, daar waar de eileider is verwijdert vorig jaar november tijdens de operatie van mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Ik heb vandaag daarom ook weer telefonisch contact gehad met de huisarts, die denkt dat ik mijn eisprong voel. Weet iemand eigenlijk hoe lang je daar dan last van kan hebben? Ik wil het nu toch maar eens op gang zetten om het een en ander te laten nakijken. Ik zit nu op dag 21 van de cyclus die normaal 32 dagen is. Weer afwachten dus.....om gek van te worden.
Ik heb ook meer moeite om blij te zijn tegen zwangeren om me heen. Niet dat ik het anderen niet gun, maar het haalt elke keer weer veel verdriet naar boven. Ja meiden, ook ik kan goed mutsen he??!!
Hopen dat ik morgen weer wat lekkerder in mijn vel zit...........
En dan zal ik ook weer eens proberen om gezellig op jullie te reageren en mee te kletsen, oke?
Liefs Bonkie
quote:Dat is heel lief van je, maar je moet je niet gedwongen voelen hier gezellig te gaan zitten doen. Ik herken je gevoel wel een beetje denk ik, het is nou ook niet het meest eenvoudige topic. We zitten allemaal een beetje in de wachtkamer, en als er dan iemand uitgehaald wordt, zit de rest met een dubbel gevoel. Het is natuurlijk echt niet dat je het iemand anders niet gunt, maar je gunt het jezelf ook.
Op donderdag 4 september 2003 21:26 schreef Bonkie het volgende:
En dan zal ik ook weer eens proberen om gezellig op jullie te reageren en mee te kletsen, oke?
Ik heb ook wel eens overwogen om me helemaal van het fok-ouders forum te verwijderen, gewoon omdat ik er geen zin meer in had, ik er niet steeds geconfronteerd wilde worden. Maar ja, die knoop heb ik toch ook nog niet doorgehakt.
Pff, moeilijk hoor!
quote:Ik ook niet, nog nét niet. Maar ik kan er steeds slechter tegen. Na zoveel jaar gaat het leuk mutsen er wel af en wordt het alleen maar een strijd zolangzamerhand. 1 keer per week sta ik me toe hier te lezen, vaker niet, het haalt alle verdriet anders te veel naar boven.
Op donderdag 4 september 2003 22:11 schreef Nausicaa het volgende:
Ik heb ook wel eens overwogen om me helemaal van het fok-ouders forum te verwijderen, gewoon omdat ik er geen zin meer in had, ik er niet steeds geconfronteerd wilde worden. Maar ja, die knoop heb ik toch ook nog niet doorgehakt.Pff, moeilijk hoor!
Iedereen een hele dikke kus die hem nodig heeft
Vandaag met mijn nichtje van 1 op stap, dus ik heb geen tijd om er veel aan te denken gelukkig
Knap hoor dat je het hebt kunnen volhouden om nog niet te testen!!!
Zet hem op, de duimen draaien hier voor je!
quote:Volgens lukt het me om niet te testen omdat ik eigenljk wel weet dat het niet raakz al zijn.. Ik heb namelijk al heel wat afgetest door mijn zeeeeer onregelmatige cyclus... soms bleef mijn menstruatie zolang weg dat ik toch maar weer eens test deed... Uiteraard altijd negatief en prompt binnen 2 dagen ongesteld...
Op vrijdag 5 september 2003 10:28 schreef Bonkie het volgende:
Veel plezier LadyS.Knap hoor dat je het hebt kunnen volhouden om nog niet te testen!!!
Zet hem op, de duimen draaien hier voor je!
Wie van de zwangeren onder ons of degene die wel eens het een en ander daarover hoort weet of een zwangerschap in een heel vroeg stadium van invloed kan zijn op je lichaams geur (zweet) en je ruikvermogen?
quote:Een aantal jaren terug was het echt onregelmatig (tussenpozen van 6 , 7 of zelfs 8 maanden waren normaal... Nu zit ik rond de 39 dagen (tenminste dat was mijn laatste cyclus) Daar ben ik maar vanuit gegaan dan. Ik ga ook proberen om wat langer te wachten voor ik ga testen...
Op vrijdag 5 september 2003 11:59 schreef Bonkie het volgende:
LadyS, als je een zeer onregelmatige cyclus hebt, hoe weet/bereken je dan je NOD van 6 september?
quote:Ik heb van de week gelezen dat je van bepaalde geurtjes misselijk kan worden (ook geurtjes die anders doodnormaal zijn...) en dat de luchtjes "indringender" lijken te zijn
Op vrijdag 5 september 2003 12:03 schreef Bonkie het volgende:
Ik heb eigenlijk ook weer eens een algemene mutsvraag:Wie van de zwangeren onder ons of degene die wel eens het een en ander daarover hoort weet of een zwangerschap in een heel vroeg stadium van invloed kan zijn op je lichaams geur (zweet) en je ruikvermogen?
Hoe vinden jullie het trouwens om testen te kopen? Gaan jullie telkens naar een andere drogisterij? Ik zeg altijd heel hard tegen mezelf dat het de normaalste zaak van de wereld is, maar ondertussen voelt het net zo aan als vroeger condooms kopen. Beetje genant zeg maar
Het is een erg dubbel gevoel met die testen. Als ik ze niet in huis zou hebben, dan heb ik ook niet de neiging om te vroeg te testen. Als ik ze wel in huis heb, dan is dat toch ook wel een prettig gevoel dat ik ze alvast heb mochten ze nodig blijken. Tja, ik heb ze nu, maar mijn NOD is pas minimaal over een week. Tralalaaaaa, ik heb Slaapvriendje dit keer maar niks gezegd, want die vind me onderhand wel een beetje een muts. Goh? Duh! Ben ik ook
Wie van jullie is op het internet wel eens aan het chatten? En zo ja, is er dan ook een bepaalde chatsite waar je als meiden onder elkaar lekker kan chatten over het proberen zwanger te raken enzo.
Niet dat het hier niet informatief en gezellig is hoor!! Maar soms is het hier zo rustig en heb ik juist zin om eens lekker te mutsen, vandaar.
Maar wat ik me afvraag, jullie zijn zo bezig met je cyclus, gebruikt niemand hier de persona om deze duidelijk te krijgen. De persona geeft volgens mij aan wat je vruchtbare dagen zijn, dan hoef je minder te gaan rekenen en gokken lijkt me.
Helemaal precies ken ik het apparaat niet, het is uitgevonden als middel om makkelijker zwanger te raken en wordt nu veel gebruikt als anti-conceptie.
quote:De persona is in feite een voorbehoedsmiddel. En een voorbehoedsmiddel gebruiken als je zwanger wil worden is wat raar. Er zijn betere testen om meer te weten over je cyclus, bv. ovulatietesten. Die zijn hier wel bekend.
Op vrijdag 5 september 2003 22:15 schreef sjak het volgende:
Maar wat ik me afvraag, jullie zijn zo bezig met je cyclus, gebruikt niemand hier de persona om deze duidelijk te krijgen. De persona geeft volgens mij aan wat je vruchtbare dagen zijn, dan hoef je minder te gaan rekenen en gokken lijkt me.
Helemaal precies ken ik het apparaat niet, het is uitgevonden als middel om makkelijker zwanger te raken en wordt nu veel gebruikt als anti-conceptie.
En er is niet zoiets als een middel om makkelijk zwanger te raken.
edit: typo
en prompt heb ik last van mijn buik.. zal dus wel gewoon ongesteld worden
quote:Hey Bonkie, gelukkig ben ik niet de enige die met wat schaamtegevoelens toch een test scoor. In het begin testte ik met CB, maar die krengen zijn zo enorm duur! Nu gewoon huismerk en die zal wel hetzelfde werken alleen betaal je niet voor de naam.
Op vrijdag 5 september 2003 21:42 schreef Bonkie het volgende:
Slaapmeisje, ik haal ook vaak testen in huis en voel me ook telkens ongemakkelijk als ik de apotheek weer binnenstap. Aan de ene kant denk ik juist dat ik geen test in huis moet hebben, maar aan de andere kant geeft dat ook weer rust. Raar he..... voor het geval dat ik het echt niet meer kan volhouden om niet te testen heb ik er toch altijd wel 1 in huis.
En hoe is het thuis, binnen jullie relatie allemaal? Hier is het zo nu en dan wel gespannen. We willen het zo graag. En elke keer weer een ongi erbij krijgen is steeds moeilijker te verwerken. Ook voor mijn viend, hij zegt het niet maar je merkt het wel aan hem. Ik denk dat hij zich sterk houd om mij te willen ontlasten ofzo. Al met al komt er hoe langer het duurt des te meer bij kijken. Hopen dat we met z'n allen snel een ander genaamd forum zullen "vervuilen" met ons gemuts.
Iets meer dan een week geleden heb ik nog een zeer goed gesprek gehad met Slaapvriendje en hem uitgelegd waarom ik me zo voel af en toe en dat ik echt niet de enige ben die er emotioneel af en toe flink doorheen zit. Het is niet het type die samen met mij mijn NOD zit af te wachten ook al wil hij wel heel graag vader worden en hij vind mij de geweldigste moeder die een kind zich maar zou kunnen wensen Het gaat dus een heel stuk beter dan een tijdje terug toen we allebei nogal op een andere manier met de kinderwens bezig waren. Hij had toen het gevoel dat het komt wanneer het komt, maar snapt nu in ieder geval meer van mijn oermoedergevoelens
Ik val hem nu trouwens niet meer dagelijks lastig met mijn gevoelens, pijntjes en geloof dat ik zwanger ben en dat maakt de zaak er ook een stuk rustiger op.
We zijn nu in de 13e maand pilloos zijn en normaal gesproken kan ik nu naar de dokter voor hormoonbehandelingen. Dit stel ik liever toch nog even uit omdat het toch lichamelijk en emotioneel nog een stuk zwaarder maakt en ik niet weet of ik daar nu al aan toe ben. Verder ben ik ook druk op zoek naar een nieuwe baan (a.s. woensdag een sollicitatiegesprek) en is het niet echt handig om direct in de nieuwe baan af en aan naar het ziekenhuis te moeten of naar de dokter. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het gaat lukken zonder de medische malle molen
O ja, over het chatten. Ik weet in ieder geval dat er bij babybrabbel een chatmogelijkheid. Ik ben er zelf nog niet wezen kijken, maar vind over het algemeen de posts in het forum daar toch van een behoorlijk dozengehalte dat het mij niet echt iets lijkt. Wij zijn hier ook wel mutsen hoor, maar wel mutsen van niveau
quote:Shit LadyS
Op vrijdag 5 september 2003 23:19 schreef LadyS het volgende:
ik heb getest
negatief uiteraard.....en prompt heb ik last van mijn buik.. zal dus wel gewoon ongesteld worden
Sterkte en ik denk aan je (en steek toch stiekum nog een kaarsje voor je op hoor)
quote:Ja, mijn NOD is inderdaad pas 6 september daar ga ik dus maar vanuit, niks is zeker bij mij
Op vrijdag 5 september 2003 23:25 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Shit LadyS
Jouw NOD was toch pas 6 september? Het kan natuurlijk zijn dat je te vroeg hebt getest en dan nog wel met avondurine toch? Geen rode duivels is nog steeds hoop, ook al weet ik niet of je dit wel wilt horen...
Sterkte en ik denk aan je (en steek toch stiekum nog een kaarsje voor je op hoor)
En idd, geen rode duivels is nog hoop... dus ik kijk het nog even aan
quote:Dat uitelkaar slopen van een test is heeeel herkenbaar. Soms wil je het streepje er gewoon op kijken. Weet je, ik denk dat ik het niet eens zal geloven als het een keer echt zover is
Op vrijdag 5 september 2003 23:28 schreef LadyS het volgende:[..]
Ja, mijn NOD is inderdaad pas 6 september daar ga ik dus maar vanuit, niks is zeker bij mij
. Maar mijn vriendin was hier vandaag en die is dus zwanger en nu hadden we zolang zitten mutsen over mijn zogenaamde kwaaltjes dat ik het niet meer kon houden
We hebben die hele test uit elkaar zitten slopen na een half uur![]()
. Mijn vriendin dacht dat ze heeeeeeeeeeeel vaag een streepje zag, (en ikke ook
) maar dat was natuurlijk gewoon wat we wilde zien.. We hebben onder alle hoeken in het licht gehouden
En idd, geen rode duivels is nog hoop... dus ik kijk het nog even aan
Een zwangere vriendin is natuurlijk helemaal verleidelijk om lekker mee te mutsen. Op ons trouwfeest kwam een van mijn vriendinnen die ik al een paar maanden niet had gezien. Ik wist dat ze zwanger was en had haar prille buikje toen wel gezien, maar toen ze binnenkwam met een strak, rood jurkje aan, met een enorme toeter van een buik moest ik gewoon huilen van blijdschap. Zo mooi vond ik het ! Ze waren zelf al meer dan 4 jaar bezig voor een kleintje en het was uiteindelijk gelukt met IVF.
Onze tijd komt echt nog wel hoor! Het liefst natuurlijk allemaal tegelijkertijd zodat we door kunnen mutsen over prille zwangerschapskwaaltjes, opkomende buikjes en pijn in de borsten
quote:Ow, balen zeg. Now, be a good girl en doe nou morgen even niets en test dan zondag-ochtend vroeg. Ochtend urine heeft nou eenmaal een hogere concentratie.
Op vrijdag 5 september 2003 23:19 schreef LadyS het volgende:
ik heb getest
negatief uiteraard.....en prompt heb ik last van mijn buik.. zal dus wel gewoon ongesteld worden
ik heb dus gisteren getest en heb de hele nacht last vijn mijn buik en nu nog steeds
Als ik ongesteld moet worden, merk ik dat meestal niet van te voren. (dus geen hoofdpijn, buikpijn of andere tekenen) Dus dat hoeft nu ook niet echt wat te zeggen )
quote:Sorry, ik bedoelde het niet zo toen ik het opschreef. Wat ik aan wilde geven was dat het duidelijk kan worden wanneer je vruchtbare dagen zijn, misschien dan net zoiets als een ovulatie test.
Op vrijdag 5 september 2003 22:52 schreef Pavane het volgende:
En er is niet zoiets als een middel om makkelijk zwanger te raken.
Nog een dikke week en ik ga mijn eigen huisarts bestoken met vragen! Baal steeds meer dat ik niet ongesteld word, dat mijn cylcus niet op gang komt. Maar zoals gezegd: ik probeer zo min mogelijk te simmen en piekeren. Lukt aardig!
Wil even iets anders zeggen:
Ik neem mijn petje af voor Nausicaa, Slaapmeisje, Bonkie en Pavane, die al veel te veel keren hun kiezen op elkaar hebben moeten duwen en hun tranen moesten wegslikken...
Hier, op het forum...
Alleen op de wc zonder het felbegeerde tweede streepje en met bloed...
In armen van vriendjes die wel willen maar soms niet kunnen begrijpen..
En in een wereld die zonder het te willen bikkel, bikkelhard kan zijn...
Hoop heel erg hard voor jullie dat de momenten van kiezen op elkaar en tranen in je keel nooit meer hoeven komen.
En komt er toch weer eens géén streepje, slaat je vriendje even de plank mis en barst de stad op zaterdag van blije zwangeren? Hou dan in èlk geval, in godsnaam, je koppie omhoog!
Kleintje, moet hier ook even aan jou denken... Nog één petje dan, dat ik graag voor jou af wil doen...
quote:Ik moet hier niet als eerste genoemd worden hoor
Op zaterdag 6 september 2003 20:47 schreef Sugar het volgende:Ik neem mijn petje af voor Nausicaa, Slaapmeisje, Bonkie en Pavane, die al veel te veel keren hun kiezen op elkaar hebben moeten duwen en hun tranen moesten wegslikken...
quote:Helemaal mee eens...
Op zaterdag 6 september 2003 21:08 schreef Pavane het volgende:
Sugar, dit doet me vreselijk goed! Ik moet er een beetje van huilen, maar dan van ontroering he. Dat iemand het begrijpt!
Iedereen een en ik sluit me helemaal aan bij de post van Sugar
quote:Vin-ik-onzin!
Op zaterdag 6 september 2003 23:01 schreef LadyS het volgende:
Ik zit er aan te denken om me een beetje terug te trekken uit dit topic. Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik er allemaal zo luchtig over doe.
Voor elk wat wils hier in dit topic, dus iedereen binnen blijven!
quote:Vind ik ook. Het is juist lekker om een beetje (soort van anoniem) mee te kunnen genieten van hoe het ook kan i.p.v. jezelf in een depressie te laten zakken...(zeg ik nu heel stoer; dat lukt de ene keer ook beter dan de andere). En als het me niet bevalt wat ik lees, klik ik gewoon weer weg. Dus-eh-gewoon blijven komen hoor.
Op zaterdag 6 september 2003 23:11 schreef Sugar het volgende:[..]
Vin-ik-onzin!
Maar ja, ben zelf ook pas net bezig, dus misschien denken de anderen er anders over....? Maar ik heb (natúúrlijk) totaal geen "last" van verhalen van wie dan ook! Dus geen moeite met gemuts, geen moeite met groot verdriet, geen moeite met pijnlijke, lichte jaloezie en zeker ook geen moeite met oprechte blijdschap!Voor elk wat wils hier in dit topic, dus iedereen binnen blijven!
Dus: welgemeend, ontzettend veel sorry voor de veeeel te late reactie, VAN HARTE NOUKIE!
Zullen we maar zeggen, goed voorbeeld doet goed volgen?
(En bedankt Phil, om 'ons' hier even op te wijzen)
LadyS doet een een aantal dames die al een poos bezig zijn een opsteker geven, waar ik persoonlijk zeer(!!!) ontroerd van ben. Het is gewoon een cadeautje en was niet bedoeld om wat voor discussie dan ook te starten.
------------------------------------------------------
Iets anders:
Als er al iemand niet thuis hoort hier, ben ik dat met mijn 5 jaar ongewenste kinderloosheid. Maar om een topic voor mezelf te openen voelt te eng en te kwetsbaar, zeker nu Fok zijn (evil) gezicht heeft laten zien in de IVF-discussie van laatst. Dus zoek je een topic waar je in ieder geval nog een beetje aansluiting mee hebt en dat is dit.
quote:Denk dat je "sugar" bedoelt met die opsteker, en niet LadyS, Pavane, zonder onbescheiden te willen zijn...
Op zondag 7 september 2003 09:59 schreef Pavane het volgende:
Volgens mij maken jullie het nu groter dan het daadwerkelijk is hoor
Er is helemaal niet zo veel aan de hand.LadyS doet een een aantal dames die al een poos bezig zijn een opsteker geven, waar ik persoonlijk zeer(!!!) ontroerd van ben. Het is gewoon een cadeautje en was niet bedoeld om wat voor discussie dan ook te starten.
De één is wat verder dan de ander in het zwanger-willen-worden, maar dat geeft volgens mij helemaal niet. Ik denk dat Slaapmeisje en Bonkie in hun reacties op Noukie heel eerlijk en oprecht zijn! En precies hetzelfde geldt voor Noukie zelf! Ze voelt zich beetje bezwaard in dit topic te melden dat ze zwanger is. Tuurlijk is dat jammer, maar ook gewoon lief van haar. Ik hoop dat ze in de reacties van iederéén heeft kunnen lezen dat we natuurlijk heel blij voor haar zijn. Punt!
Ik denk eigenlijk dat iedereen het beste met elkaar voor heeft en dat er eigenlijk dus helemaal geen probleempjes zijn! Of hoop ik dat?
Meiden waar wij allemaal over "mutsen" is een heel emotioneel onderwerp, maar ik vindt het belangrijk om daarom juist open en eerlijk naar elkaar toe zijn. Daar hoort natuurlijk ook de melding van een eindelijk positieve zwangerschapstest bij, want daar gaat het uiteindelijk ook over!!!
We weten allemaal dat het zeer pijnlijk kan zijn, maar daarintegen weten we toch ook dat we het juist elkaar o zo gunnen!!!!
Laten we daarom proberen ons zelf niet schuldig te voelen bij wat we hier tegen elkaar melden, maar juist blij te zijn dat we hier (enigzins anoniem) kunnen "mutsen" en elkaar daardoor door een moeilijke en spannende tijd kunnen helpen!
Ik moet er nu echt van tussen, maar kom zeker vandaag nog even posten.
Liefs Bonkie.
Allereerst Sugar. Wat heb je dat prachtig verwoord zeg, ik werd er helemaal stilletjes van en kreeg wat traantjes. Het is zo fijn om dat lezen dat ik er toch een klein beetje meer kracht van heb gekregen om vooral door te gaan hier om elkaar te steunen, of gevoelens van vreugde, angst, hoop, verdriet etc. met elkaar te delen. Ontzettend bedankt uit de grond van mijn hart voor jouw post!
Phileine, je zegt wel no offence in je post, maar toch wil ik nog even kwijt dat ik me wel aangesproken voel omdat juist ik degene was die (ondanks mijn welgemeende felicitaties aan Noukie) ook mijn verdriet over het feit dat iemand zo snel al zwanger is, terwijl ik nu toch al een tijdje bezig ben, kwijt wilde. Als we allemaal alleen maar mooi weer spelen hier, is het trouwens ook geen zak aan en kun je net zo goed niets posten.
Wat ik zo mis in andere fora over zwanger worden is eerlijkheid! Als er weer eens iemand zwanger is, dan hoor je alleen maar felicitaties etc. Toch bespeur ik hier en daar toch ook gevoelens van jaloezie en verdriet bij de niet zwangeren. Ik wilde dit bespreekbaar maken, juist omdat we in het 2e streepjes topic open en eerlijk met elkaar zijn. Dat ik even een klap te verwerken kreeg heeft niets te maken met het geweldige feit dat er iemand zwanger is, maar heeft met mijn gevoelens te maken. Zoals ik ook al aan Noukie had geschreven, was het niet persoonlijk tegen haar bedoeld, maar puur mijn eigen gevoel. Hier kan ik het tenminste uiten en vind ik begrip omdat we allemaal in dezelfde situatie zitten. Als ik dat soort gevoelens hier niet eens mag neerzetten, dan vergaat het hele doel van dit topic voor mij. (Ik zie nu dat Bonkie hier ook al wat over had neergezet in de post hierboven en hier ben ik het grondig mee eens).
Verder vind ik dat er ruimte moet zijn voor iedereen hier ongeacht de duur van het in verwachting zijn van een zwangerschap. Little-Angel, LadyS en Sugar ook jullie verhalen voegen toe aan de sfeer in dit topic en zou ik niet willen missen. Pavane, ik ben blij dat je hier toch ook een beetje een plaatsje hebt kunnen vinden.
Al met al weer een behoorlijke emotionele post van mijn kant geloof ik. Het zullen de hormonen zijn die mij af en toe behoorlijk parten spelen nu mijn NOD van 11 september (lekkere datum trouwens ) dichterbij komt
P.S. Katinka, betekent dit dat je je hier bij ons in het topic voegt? Zo ja, dan natuurlijk van harte welkom!
Liefs aan alle 2e streepjes dames en de gasten die hier af en toe gezellig langskomen,
Slaapmeisje
quote:Meen je dit echt trouwens , Phileine? Want ik heb geen reacties gelezen die "zo negatief zijn"...
Op zaterdag 6 september 2003 23:36 schreef phileine het volgende:
Maar het is ook heel teleurstellend als je zoals Noukie laatst een positieve test kunt rapporteren, en dat dan de reacties van je mede-klussers zo negatief zijn (no offence) dat je je schuldig gaat voelen omdat je zwanger bent.
Maar zoals gezegd, het is maar mijn mening en ik heb er eigenlijk geen reet mee te maken. Alleen zie je op veel forums hierdoor problemen ontstaan en uiteindelijk worden het alleen nog maar topics voor vrouwen in het medisch circuit, omdat de rest zich uit piëteit terugtrekt. Dat lijkt me zo zonde en is volgens mij niemands bedoeling.
quote:Ik denk oprecht dat NIEMAND Noukie geforceerd heeft gefeliciteerd! Je had het misschien over reacties op jouw zwangerschap destijds in ander forum?
Op zondag 7 september 2003 16:13 schreef phileine het volgende:
(knip)
Mensen leven met je mee, vragen of je komt melden als je hebt getest en als de reactie naast een geforceerde felicitatie dan is "ik vind het toch wel moeilijk" of "ik wil er eigenlijk niks over zeggen" dan is dat best heel kwetsend. Ook al snapte ik heus wel dat die mensen mij mijn zwangerschap gunden, daar ging het niet om.
Het is het gloriemoment van zo'n verse zwangere (knip) Ik weet wel dat de ander het niet zo bedoelt, maar je krijgt dan toch dat verdriet over je heen en gaat je dus een beetje schuldig voelen over je eigen zwangerschap en het feit dat je dat hebt verteld. Dat "proef" ik ook een beetje uit wat geschrokken reacties hier.
quote:Ben het niet echt met je eens. Ik vind dit juíst een topic waarin het gaat over wel èn niet zwanger zijn en het gevoel en geduld waarmee die weg ernaartoe gepaard gaat. Dus vind ik het logisch dat je ook in een felicitatie-reactie je eigen gevoel durft te posten. Vind ik wel heel eerlijk, eigenlijk!
En ik vind dan inderdaad dat de dames die daarvan moeten slikken (en geloof me, ik ken het gevoel heus, al is het misschien niet zo goed als jullie) dan maar even op hun handen moeten zitten of hun gevoelens daarover in een ander topic moeten neerzetten of een dagje later plaatsen. Zodat niet de zwangere dat verdriet over zich heen krijgt als reactie op haar positieve test, hoe goed ze dat ook zal begrijpen.
Ik vergelijk het met bijvoorbeeld twee vriendinnen of zussen die tegelijkertijd proberen zwanger te worden. De één is eerder dan de ander en vertelt iedereen het blijde nieuws! Tuurlijk vertelt ze het ook haar vriendin of zus, maar misschien nèt even op een andere manier, of net even op een ander soort moment dan de rest van de wereld. Omdat er nu eenmaal ook eigenschappen (en dus gevoelens, geschiedenis en gedachten) zitten bij de persoon die je het vertelt!
Ik vind dat de vriendin of zus ook best de vrijheid mag voelen daar eerlijk in te zijn. Alleen al omdat ik me niet kan voorstellen dat de zwangere in dit voorbeeld, daar zelf niet een beetje rekening mee houdt.
hoop dat dit nog te begrijpen is
quote:Mijn reactie is natuurlijk ook maar een mening! En misschien moeten we het er wel helemaal niet over hebben, want volgens mij is hier eigenlijk geen probleem! (Als LadyS tenminste niet ècht wegblijft...)
Maar zoals gezegd, het is maar mijn mening en ik heb er eigenlijk geen reet mee te maken. Alleen zie je op veel forums hierdoor problemen ontstaan en uiteindelijk worden het alleen nog maar topics voor vrouwen in het medisch circuit, omdat de rest zich uit piëteit terugtrekt. Dat lijkt me zo zonde en is volgens mij niemands bedoeling.
Ik ben zelf nog maar kort bezig en voel er desondanks in elk geval helemaal niks voor om me uit piëteit terug te trekken! Voel me prima welkom hier.
Daar ben ik weer! Ik wilde de boel dus ook helemaal niet opblazen, hoor Ik kon me alleen wel een beetje voorstellen dat mijn gemuts over ziek, zwak en misselijk anderen een beetje zouden irriteren (vooral degenen die dus langer bezig zijn en dus meerdere teleurstellingen te verwerken hebben gekregen). Ikwas wel benieuwd naar jullie mening hierover en die is me meer dan duidelijk geworden
Ik heb nu goed begrepen dat mijn mutserige kwaaltjes welkom zijn hier. dus laat ik even beginnen...
Vannacht werd ik misselijk wakker Na een minuut of 20 ben ik wel weer in slaap gevallen geloof ik... ik ben nooit zo helder midden in de nacht
en voor de rest zijn er nog geen duivels gearriveerd hier. Ik heb geen test meer in huis en dat is denk ik maar goed ook
In het echte leven kan ik niet echt met veel mensen spreken over de angst, de twijfel, de teleurstelling. Als dat hier niet meer mag, dan hoef ik hier ook niet meer te komen.
Jammer hoor, fok was echt mijn huiskamer de afgelopen drie jaar.
Maar gelukkig klets ik uit mijn nek want ik ben de enige die dit zo ervaart en ik heb er al helemaal niets mee te maken. Dus inderdaad is er geen probleem in het huidige topic. En nu hou ik snel weer mijn mond.
Phileine, ik begrijp nu dat je vooral reageert vanuit je eigen ervaringen en visie en dat is natuurlijk prima. Gelukkig denkt de rest van de meiden daar anders over en blijven we gewoon als vanouds doormutsen hiero. Het feit dat ik toevallig in dezelfde reactie mijn felicitaties kenbaar maakte en ook mijn eigen verdrietige gevoelens is inderdaad wat ongelukkig overgekomen, maar dit had ik een paar posts later (dacht ik) ook meteen weer rechtgezet.
Toch ben ik blij dat het wat dingen heeft duidelijk gemaakt, namelijk dat er plaats moet zijn voor ieders verdriet, angst, hoop en blijdschap. De hormonen en oergevoelens vieren hoogtij en kunnen soms voor wat verwarde berichten zorgen, maar daar komen we met zijn allen samen wel uit
quote:Hey LadyS, je maakt het wel heel erg spannend hoor. Heb je voor de rest nog andere kwaaltjes of voel je gewoon helemaal niets? Je weet dat 90% van de dames binnen het jaar zwanger raakt, dus dat geeft de burger moed
Op zondag 7 september 2003 18:25 schreef LadyS het volgende:Daar ben ik weer! Ik wilde de boel dus ook helemaal niet opblazen, hoor
Ik kon me alleen wel een beetje voorstellen dat mijn gemuts over ziek, zwak en misselijk anderen een beetje zouden irriteren (vooral degenen die dus langer bezig zijn en dus meerdere teleurstellingen te verwerken hebben gekregen). Ikwas wel benieuwd naar jullie mening hierover en die is me meer dan duidelijk geworden
![]()
Ik heb nu goed begrepen dat mijn mutserige kwaaltjes welkom zijn hier. dus laat ik even beginnen...
Vannacht werd ik misselijk wakkerNa een minuut of 20 ben ik wel weer in slaap gevallen geloof ik... ik ben nooit zo helder midden in de nacht
en voor de rest zijn er nog geen duivels gearriveerd hier. Ik heb geen test meer in huis en dat is denk ik maar goed ook
Hier op het wachtfront wordt het ook steeds spannender. Mijn borsten puilen zowat uit mijn bh, s avonds zie ik er zelfs blauwe aderen overheen lopen alsof er nieuwe kanaaltjes worden aangemaakt , ik heb steekjes bij mijn liezen als ik plotseling opsta, vlagen van misselijkheid komen af en toe opzetten, het lijkt elke keer alsof ik heel nodig moet plassen, maar dan komt er niet veel uit (zeg maar een blaasontsteking zonder pijn). Vage actie weer van mijn lichaam
Bonkie, jij hebt binnenkort toch ook jouw NOD? Hoe staat het met jou?
quote:ik vind het ook wel spannend..... maar de negatieve test van vrijdag heeft me wel met beide benen even op de grond gezet. Ik werd inderdaad wel beroerd wakker, maar misschien is dat wel toeval...
Op zondag 7 september 2003 20:40 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Hey LadyS, je maakt het wel heel erg spannend hoor. Heb je voor de rest nog andere kwaaltjes of voel je gewoon helemaal niets? Je weet dat 90% van de dames binnen het jaar zwanger raakt, dus dat geeft de burger moed
quote:Jij maakt het anders ook wel spannend hoor
Hier op het wachtfront wordt het ook steeds spannender. Mijn borsten puilen zowat uit mijn bh, s avonds zie ik er zelfs blauwe aderen overheen lopen alsof er nieuwe kanaaltjes worden aangemaakt, ik heb steekjes bij mijn liezen als ik plotseling opsta, vlagen van misselijkheid komen af en toe opzetten, het lijkt elke keer alsof ik heel nodig moet plassen, maar dan komt er niet veel uit (zeg maar een blaasontsteking zonder pijn). Vage actie weer van mijn lichaam
Bonkie, jij hebt binnenkort toch ook jouw NOD? Hoe staat het met jou?
quote:Dan was ik zelfs nog vergeten te vertellen dat ik ook nogal last heb van warmte of koude aanvallen. De ene keer loop ik in mijn dikke fleece trui rond en dan weer loop ik te puffen van de hitten in mijn t-shirtje. Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het rare weer, al heeft slaapvriendje er geen last van. Verder ben ik af en toe wat duizelig en draaierig. Mijn lichaam maakt er deze maand wel een potje van hoor. Ik ga ervan uit dat ik gewoon ongi wordt en dat mijn lichaam weer andere dingen heeft verzonnen om me deze maand bezig te houden.
Op zondag 7 september 2003 20:59 schreef LadyS het volgende:[..]
ik vind het ook wel spannend..... maar de negatieve test van vrijdag heeft me wel met beide benen even op de grond gezet. Ik werd inderdaad wel beroerd wakker, maar misschien is dat wel toeval...
Het rottige is dus dat ik niet precies een NOD kan bepalen.misschien koop ik morgen nog wel een test...
[..]Jij maakt het anders ook wel spannend hoor
Nog 4 daagjes wachten... maar dat zullen wel 4 eeuwen lijken
LadyS, je HCG (indien die natuurlijk aanwezig is) schijnt elke drie dagen te verdubbelen, dus als je echt niet langer kan wachten dan is maandag testen geen slecht idee. Beter is het nog te wachten tot dinsdag, want dan kun je maandag de test halen en dinsdag met ochtendurine testen. Succes nog even met wachten, geduld is een schone zaak maar o zo moeilijk
Slaapmeisje en LadyS, jullie maken het wel spannend allemaal. Ikzelf begin nu ook wat kriebels te krijgen. Ik zou in princiepe volgende week zondag mijn NOD kunnen hebben. Maar aangezien de laatste cyclus niet 32 dagen maar 34 dagen was, zou het dus ook volgende week dinsdag kunnen zijn. Al met al in ieder geval nog minimaal een week wachten. Ik heb nu nog steeds wat last van buikpijn en ben erg moe, verder valt het me op dat ik ineens een sterkere geur bij me draag als normaal. Ik zweet niet, maar toch is de lucht onder mijn oksels zwaar negatief aanwezig. Ook van onder voel en ruik ik niet echt fris............. Iemand enig idee, voel me hierdoor ook erg onzeker en vies ondanks dat ik me minimaal 2 x per dag was.
quote:Het lijkt me inderdaad niet erg plezierig met die sterkere geur Bonkie. Heb je hier wel eens eerder last van gehad? Ik ben er na een zoektocht op internet pas geleden achtergekomen dat er tijdens je eisprong een hormoonwisseling plaatsvind (ik geloof dat het hormoon oestrogeen voor de eisprong de overhand heeft en na de eisprong het hormoon progesteron). Misschien is het iets hormonaals?
Op zondag 7 september 2003 21:24 schreef Bonkie het volgende:
Aangezien ik mijn mening over het een en ander al in een reactie heb geplaats ga ik hier (omdat sommigen hier over bezig blijven) niet nog eens opnieuw over beginnen. In mijn ogen is dat een afgesloten hoofdstuk en muts ik liever verder over het een en ander wat gepaster thuishoort in dit topic.Slaapmeisje en LadyS, jullie maken het wel spannend allemaal. Ikzelf begin nu ook wat kriebels te krijgen. Ik zou in princiepe volgende week zondag mijn NOD kunnen hebben. Maar aangezien de laatste cyclus niet 32 dagen maar 34 dagen was, zou het dus ook volgende week dinsdag kunnen zijn. Al met al in ieder geval nog minimaal een week wachten. Ik heb nu nog steeds wat last van buikpijn en ben erg moe, verder valt het me op dat ik ineens een sterkere geur bij me draag als normaal. Ik zweet niet, maar toch is de lucht onder mijn oksels zwaar negatief aanwezig. Ook van onder voel en ruik ik niet echt fris............. Iemand enig idee, voel me hierdoor ook erg onzeker en vies ondanks dat ik me minimaal 2 x per dag was.
Ik ken het van mezelf eigenlijk alleen als ik ziek ben van een griep, maar verders niet.
Sorry dames dat ik een aantal dagen afwezig ben geweest, had last van migraine en grieperig. En we hebben thuis geen computer/internet.
Hier is mijn NOD gewoon zonder rode duivels voorbij gegaan en ik ben inmiddels 4 dagen overtijd. En nog steeds niet getest. Mijn man en ik gaan nu as woensdag testen als er nog niks is gebeurd. Mijn misselijkheid is overigens als sneeuw voor de zon verdwenen heb alleen mega pijnlijke borsten.
In ieder geval duim ik me suf dat het raak is maar ik durf pas te hopen als ik twee streepjes woensdag op die test zie.
Hoop dat je woensdag heel goed nieuws hebt!
Ik zou het enorm jammer vinden als dit topic verdwijnt omdat niemand erover wil praten, omdat jullie allemaal afstand nemen. Ik kan me voor een gedeelte in het verhaal van Phileine vinden. Er komen hele spontane reacties maar er komen ook reacties als: "Ik ga even proberen wat meer afstand te nemen van dit topic (en de rest van ouder(s) ), want elke keer als er iemand zwanger is kan ik niet meer gewoon blij voor haar zijn, maar wordt bij mij het zout in mijn wonden gewreven. Sorry" en "whaaa... Noukie... gefeliciteerd!! Ow.... ik ben stiekem ook wel een beetje jaloers hoor... Ik moet nog een paar dagen wachten voor ik mag testen....nog minimaal 3." en een laatste die ik opnoem "Verder ff helemaal geen zin om meer te zeggen."
Dat is natuurlijk niet fijn om te lezen voor iemand die net zwanger is. Ook al is ze nog maar net bezig, we weten allemaal dat als je eenmaal besloten hebt dat je graag zwanger wilt proberen te worden dat je het dan graag wil zijn. En als je het eenmaal bent dan wil je dat die 9 maanden voorbij zijn. We zijn verder niet ongeduldig, maar zo is het vaak. Dus vanaf het moment dat je de anti conceptie weglegt ben je bezig en wacht je op het moment. En dan kan 1 maand al erg lang duren en de spanning is net zo hoog als na een paar maanden. De pijn kan dan ook heel erg zijn als het niet zo is.
Je kan na 1 maand nog makkelijker zeggen "volgende keer beter" maar er zijn bijna geen woorden voor het verdriet, niet na 13 maanden en niet na 1 maand.
Je praat hier over zulke emotionele toestanden. En logisch dat het je pijn doet als een ander zwanger is. Niet meer dan logisch. En ik ben het ook met Nausicaa eens dat je hier moet kunnen klagen, uithuilen en gelukkig zijn, maar mensen zeggen met anderen mee te leven, dat je het iedereen gunt, maar eigenlijk bedoel je "ik gun het je wel, maar mezelf eerst". Logisch, niet meer dan logisch, maar het komt wel tot uiting bij diverse gelukswensen en dat is dan niet leuk.
Misschien is het goed om als iemand meldt dat zij zwanger is, om dan even afstand te nemen, niet met al je emoties een bericht tikken, even laten inwerken en denken "ben nog niet bij mijn NOD, kan nog van alles gebeuren" of eerst nog een keer klussen. Probeer een reactie te geven als je oprecht met zo'n iemand meeleeft. Jaloers zijn van binnen, logisch! Ik ben ook jaloers op jullie, jullie kunnen het nog proberen.
Heel verhaal, ik hoop dat jullie het wat snappen. Maar ik hoop niet dat jullie stoppen met mutsen en posten!
(edit: men begreep mij verkeerd en zag het als een verwijt terwijl ik het zo NIET bedoelde. Ik heb het geprobeerd iets anders te beschrijven. Mocht men er nog problemen mee hebben, spreek me aan, mail me... whatever. Het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen!)
[Dit bericht is gewijzigd door Kleintje op 08-09-2003 21:22]
quote:Dat was ik!
Op maandag 8 september 2003 09:47 schreef Kleintje het volgende:
en een laatste die ik opnoem "Verder ff helemaal geen zin om meer te zeggen."
Merk nu dat het wel heel snel lijkt alsof ik iets negatiefs bedoel! Blij met mijn sig!
quote:Wat leuk zeg om je in het echie te zien
Op maandag 8 september 2003 11:22 schreef Little-Angel het volgende:
Hoi allemaal, nog ff tussendoor en totaal off topic. Ik heb met een beetje hulp van iemand van lifestyle forum in het topic trouwen(deel 10) hopelijk straks twee foto's van mijn trouwdag (4 juli) staan. Mochten jullie nieuwsgierig zijn naar het gezicht achter de naam.
Ikke sta trouwens ook met twee fotos in het trouwen topic:
quote:Little-Angel wat leuk dat je ook weer komt kijken en met wat voor nieuws.... woei, jij maakt het wel erg spannend hoor! Wat je nu alvast zou kunnen doen is de tampontest. Gewoon een tampon een uurtje inhouden en dan kijken of ie schoon is ja of nee. Hoef je in ieder geval niet elk toiletbezoek naarstig je papiertje te bekijken (ik spreek uit ervaring
Op maandag 8 september 2003 09:52 schreef Little-Angel het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik dus sinds mijn NOD een neuroot ben geworden want ik ga toch wel erg vaak per dag naar het toilet om te checken of er nog niks vaags rood bruins aan zit te komen. En uiteraard ben ik heel erg nieuwsgierig, zo erg dat ik mijn man de test heb laten verstoppen zodat ik niet stiekem toch ga testen. En ik kan ook niet naar de drogist want die zit bij mijn werk en de kans daar 1 van mijn collegaas tegen te komen zit ik niet op te wachten.
Liefs en sterkte met wachten tot woensdag,
Slaapmeisje
Was je trouwens aan de pil Little-Angel? En hoe lang? Soms kan het best voorkomen dat je cyclus nog wat ontregeld is na het stoppen en is de 1e menstruatie na het stoppen met de pil nog een automatisme van je lichaam. Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus zodat je NOD ook wat makkelijker te bepalen is! Het komt trouwens wel vaker voor dat indien er iemand zwanger is, de test pas veel later positief uitslaat. Ik zou nog een week wachten en als er dan nog geen rode duivel te bekennen is, nog een keer testen. Trouwens geen rode duivels is natuurlijk nog steeds hoop (al wil ik je geen valse hoop geven ofzoiets hoor).
Liefs en sterkte,
Slaapmeisje
Slaapmeisje, mooie foto's hoor!! Is wel leuk om bij een fok naam een foto te zien!
Kleintje, ook jij weet je prima te verwoorden. Petje af hoor, kreeg er kippenvel van.
Hier alles redelijk rustig. Ben daarstraks ook effe naar de huisarts geweest. Er werd mij aangeraden een vitamine kuurtje te doen en eens goed en voldoende te rusten. Het kan zijn dat ik een virus in mijn lichaam heb en anders dacht ze dat het ook spanningen zouden kunnen zijn. Ik heb het de afgelopen 2 jaar medisch gezien zwaar gehad. Ik heb een hele poos thuis gezeten met meniere klachten (evenwichtsstoornis/duizeligheid) daardoor ben ik sinds kort en officieel vanaf 15 september ook werkzaam in een andere functie. Daarna de ellende van mijn buitenbaarmoedelijke zwangerschap met de hele nasleep. Al met al heeft dit veel energie gekost, meer dan dat ik had en daar kan ik nu dus ook last van hebben. Nu moet ik iets gaan zoeken en doen wat me weer wat energie geeft........... Dit alles kan natuurlijk ook behoorlijk van invloed zijn op een zwangerschap, dus ga eens proberen om het rustig aan te doen. Hopen dat dat wat uitmaakt!!
In de tussentijd leef ik al enorm uit naar mijn NOD. Nog een week afwachten......... Ik zal in ieder geval niet meteen kunnen testen, want we gaan maandag op teambuilding vanuit het werk en komen pas dinsdag avond terug. Volgende week woensdag s'ochtends dus testen, als die verdomde RD er dan nog niet zijn......... Ook hopen dat ik het zolang volhoud, ook ik ben in staat om een vroegtest te halen en deze zondag te doen............ Hoezo een muts!!!
Het is eigenlijk ook maar een gok om mijn NOD op maandag te zetten, de afgelopen cyclus was 34 dagen ipv 32, dus misschien is mijn NOD ook wel pas volgende week woensdag...... AAAAaaaaa.....
quote:Oké, dat doet de deur dicht. Laat maar zitten, hier kom ik niet meer. Je bent echt een hele lieve meid Kleintje, je hebt het zelf behoorlijk voor je kiezen gekregen, maar om me zo woorden (déze woorden) in de mond in te leggen, nee, daar heb ik geen zin in.
Op maandag 8 september 2003 09:47 schreef Kleintje het volgende:En ik ben het ook met Nausicaa eens dat je hier moet kunnen klagen, uithuilen en gelukkig zijn, maar je zegt met anderen mee te leven, dat je het iedereen gunt, maar eigenlijk bedoel je "ik gun het je wel, maar mezelf eerst".
Meiden, van harte succes gewenst. Ik hoop dat jullie allemaal krijgen waar je op hoopt, dat meen ik serieus.
quote:Nausica, neeeeeee niet weggaan hoor je me
Op maandag 8 september 2003 20:59 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Oké, dat doet de deur dicht. Laat maar zitten, hier kom ik niet meer. Je bent echt een hele lieve meid Kleintje, je hebt het zelf behoorlijk voor je kiezen gekregen, maar om me zo woorden (déze woorden) in de mond in te leggen, nee, daar heb ik geen zin in.
Meiden, van harte succes gewenst. Ik hoop dat jullie allemaal krijgen waar je op hoopt, dat meen ik serieus.
Ik ben het nu echt zat met dat gezeik en geziek over iets wat helemaal wordt opgeblazen! Jezus zeg, wat is dat toch voor gedoe. Moeten we hier dan eeuwig boeten voor een paar woorden die verkeerd overkomen op een paar personen. JAH, iedereen heeft recht op gelukkig zijn als het tweede streepje er is, maar OOK iedereen heeft recht om zich kut te voelen als het in je eigen geval niet zo is. Dat begrepen wij 2e streepjesdames van elkaar, maar door dit soort gezeik wordt het topic er niet leuker om. Ik heb geprobeerd om me erover heen te zetten en gewoon weer vrolijk verder te mutsen, maar die steek onder de gordel naar Nausicaa toe maakt mij heel erg boos en verdrietig
quote:Potverdorrie, je begrijpt me verkeerd. Toevallig staat hier jouw naam voor omdat JIJ schreef dat je hier moet kunnen klagen. En ik zeg ook dat het daar mee eens ben. Ik had op een nieuwe alinea moeten beginnen.
Op maandag 8 september 2003 20:59 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Oké, dat doet de deur dicht. Laat maar zitten, hier kom ik niet meer. Je bent echt een hele lieve meid Kleintje, je hebt het zelf behoorlijk voor je kiezen gekregen, maar om me zo woorden (déze woorden) in de mond in te leggen, nee, daar heb ik geen zin in.
Ik zeg niet dat JIJ dat denkt, ik denk dat velen dat denken en dat is niet meer dan logisch. Net zoals dat ik iedereen de hoofdprijs van de staatsloterij gun, maar ik het zelf nog net wat liever wil winnen.
Nausicaa, ik mail je even, want dit bedoelde ik ECHT niet!
quote:Ik schreef net al, ik drukte me verkeerd uit, zoals anderen dat hier ook weleens per ongeluk doen. We schrijven hier over hele gevoelige dingen en ik bedoelde het echt niet zo. Dacht dat dit inmiddels wel duidelijk was anders lees ik niet alle delen mee en probeer ik niet met een opbeurend woordje te komen waar dat nodig is.
Op maandag 8 september 2003 21:12 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nausica, neeeeeee niet weggaan hoor je meWe laten ons toch niet hier verjagen door een paar mensen die blijkbaar zo van hun mening overtuigd zijn dat zij hierdoor mensen kwetsen die het niet verdienen!
Ik wilde niemand kwetsen. En dat meen ik. Ik heb Nausicaa inmiddels al gemaild.
quote:Ik ben blij te lezen dat je het niet zo bedoeld had, al kwam het bij mij wel zo over (zeker omdat je letterlijke teksten had geciteerd van mij en anderen die allang waren rechtgezet in voorgaande discussie). Omdat het naar mijn idee al helemaal uitgesproken was, heb ik niet meer gereageerd op jouw berichtje Kleintje, maar toen ik het berichtje van Nausicaa las moest ik wel even slikken en reageren.
Op maandag 8 september 2003 21:20 schreef Kleintje het volgende:[..]
Ik schreef net al, ik drukte me verkeerd uit, zoals anderen dat hier ook weleens per ongeluk doen. We schrijven hier over hele gevoelige dingen en ik bedoelde het echt niet zo. Dacht dat dit inmiddels wel duidelijk was anders lees ik niet alle delen mee en probeer ik niet met een opbeurend woordje te komen waar dat nodig is.
Ik wilde niemand kwetsen. En dat meen ik. Ik heb Nausicaa inmiddels al gemaild.
Goed, mijn hormonen maken me op dit moment ook helemaal gek, dus let niet al teveel op mijn post Niet dat het een excuus is, maar toch
NIemand in dit topic (van Nausicaa, tot Kleintje, tot Phileine tot...) is gezegend met een gemakkelijke weg naar een succesvolle zwangerschap. Als we nu met zijn allen elkaars kop gaan afbijten over het feit dat de ene opmerkt dat men IN ZIJN ALGEMEENHEID ervoor moet waken de ander zijn glorie te gunnen wanneer er een zwangerschap gemeld wordt...sja, dan zitten de hormonen toch eeeven op de verkeerde plaats.
Als de opmerking nu kwam van mensen die lalala-oeps, zwanger geworden waren: dan vond ik nog al die commotie terecht. Maar kunnen we dan nu weer gewoon elkaars mening respecteren? Het is toch niet zo dat er respectloos gediscussieerd werd? Er werden meningen uitgewisseld over zaken die voor verschillende anders beleefd worden. En eerlijk gezegd ga ik me niet schamen voor het feit dat ik er zo over denk. Ik denk toch dat ik mijn strepen op dit gebied wel heb verdiend... Een forum bestaat uit verschillende meningen, en het lijkt mij uitermate verfrissend als we niet elkaar alleen maar over het hoofd aaien, maar als volwassenen discussieren over hoe we dingen zien en hoe we dingen beleven.
Eerlijk gezegd vind ik het niet passen om binnen een kwetsbare groep (want iedereen die hier gepost heeft weet helaas het een en ander over dit soort verdriet en kwetsbaarheid) zo met elkaar om te gaan: je kunt niet met deuren gaan smijten omdat iemand een andere mening heeft.
quote:LadyS, hoe is het met je? Ik ben erg benieuwd of je al duiveltjes hebt gezien of dat je een test hebt gekocht. Spannnnnneeeeeeendddd!
Op zondag 7 september 2003 20:59 schreef LadyS het volgende:[..]
ik vind het ook wel spannend..... maar de negatieve test van vrijdag heeft me wel met beide benen even op de grond gezet. Ik werd inderdaad wel beroerd wakker, maar misschien is dat wel toeval...
Het rottige is dus dat ik niet precies een NOD kan bepalen.misschien koop ik morgen nog wel een test...
[..]
Nu over op de orde van de dag... hoe zit het nu met de data???
Wanneer moet wie nu weer haar NOD hebben???
quote:Daar ben ik heel blij mee *opgelucht ademhaalt*
Op maandag 8 september 2003 21:38 schreef Kleintje het volgende:
Wil even melden dat ik al een mail van Nausicaa terug heb en dat het weer goed is hoor!
*weer uit dit topic terugtrekt*
quote:Wie smijt er met deuren? En wiens hormonen gaan er dan teveel tekeer?
Op maandag 8 september 2003 21:26 schreef Catootje het volgende:
Oke, kunnen de hormonen weer even bij de betreffende dames in de tas? Fijn.Eerlijk gezegd vind ik het niet passen om binnen een kwetsbare groep (want iedereen die hier gepost heeft weet helaas het een en ander over dit soort verdriet en kwetsbaarheid) zo met elkaar om te gaan: je kunt niet met deuren gaan smijten omdat iemand een andere mening heeft.
Kijk ff naar de reactie van Jambo op Slaapmeisje, toen ze haar "pijnlijke opmerking naar Noukie toe" net had gemaakt (blz 2 ofzo, van dit topic). En kijk meteen ook even naar de reactie van Noukie zelf... Viel allemaal reuze mee, dacht ik zo.
Het doet me verdriet dat het zo gaat.
quote:Ik heb het over ons allemaal, ik dacht toch dat ik het vrij algemeen had gehouden? Jeetje zeg, we gaan elkaar toch niet opvreten over een algemene opmerkingen een algemene reactie daarop! Het is allemaal zo 'ik ervaar dat je me kwetst'- toestand aan het worden terwijl het helemaal (volgens mij) niets persoonlijks was of is..??
Op maandag 8 september 2003 21:40 schreef Sugar het volgende:[..]
Wie smijt er met deuren? En wiens hormonen gaan er dan teveel tekeer?
Ik vind ook dat ieder zijn mening mag zeggen. Dat doet Nausica dus nu ook. En ik snap haar reactie. Ben het er ook mee eens.Kijk ff naar de reactie van Jambo op Slaapmeisje, toen ze haar "pijnlijke opmerking naar Noukie toe" net had gemaakt (blz 2 ofzo, van dit topic). En kijk meteen ook even naar de reactie van Noukie zelf... Viel allemaal reuze mee, dacht ik zo.
Het doet me verdriet dat het zo gaat.
quote:Sorry, Slaapmeisje, dat ik nog even doorging op het rottige onderwerp
Op maandag 8 september 2003 21:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zoooo, als we nu weer over kunnen tot de orde van de dag:
Ja, Little-Angel, jij een kus!
En jij, LadyS, jij krijgt van mij een klavertje vier... Ligt onder je bed... Ga maar eens kijken!
Nausicaa, Bonkie, Pavane, Slaapmeisje, Katinka en rest!
quote:Is goed, Catootje, ik voel me niet gekwetst! Echt niet!
Op maandag 8 september 2003 21:42 schreef Catootje het volgende:Het is allemaal zo 'ik ervaar dat je me kwetst'- toestand aan het worden terwijl het helemaal (volgens mij) niets persoonlijks was of is..??
quote:Mijn vriend vindt het een echte vrouwendiscussie ( quote:"maar waar gaaaat het dan over?" )
Op maandag 8 september 2003 21:47 schreef Sugar het volgende:[..]
Is goed, Catootje, ik voel me niet gekwetst! Echt niet!
Wilde snappen wat je bedoelde. Maar snap het nu wel...
Laat maar.
Laten we maar ophouden.
We zijn het niet allemaal eens.
En dat hoeft ook niet!
quote:Wat dat betreft voel ik me een echte vent
Op maandag 8 september 2003 21:48 schreef Catootje het volgende:[..]
Mijn vriend vindt het een echte vrouwendiscussie ( quote:"maar waar gaaaat het dan over?" )
Vrouwendiscussie is hierbij officieel afgesloten!!!
Alle mensen hier in dit topic een heeeeeeeeeeele dikke kus
Was vanmiddag bij een vriendin; ze weet dat we bezig zijn en weet ook dat mijn cylcus het zo laat afweten (dat ik dus alsmaar nog steeds niet elke keer weer niet ongesteld ben)! We hebben het er regelmatig een beetje grappig over, ze informeert in smsjes naar mijn cylcus enzovoorts. Maar was daar vanmiddag en ik vertel dat ik zo moest huilen de hele tijd bij Kramer vs. Kramer gisteravond...
Vraagt ze heel serieus: "Oh, moet je soms ongesteld worden?"
Ik: "Ja, inderdaad ja, hehehehehe"!
Zij: "Ja, zie je..." Na een paar seconden had ze het pas door....
OK dan, even een frisse start en ook om de geheugens weer even op scherp te zetten, een overzichtje van de NODs:
04 september Little-Angel
06 september LadyS
11 september Slaapmeisje
14 september Bonkie
Verders nog NODs bekend? Nausicaa wanneer ben jij ook al weer aan de beurt? Enneh Sugar, al iets in zicht? Potjandorie, zeg het duurt wel errug lang bij jou nu. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid
Ik ben geobsedeerd door mijn eigen borsten. Echt waar Die blauwe aders die er overheen lopen (zelfs dwars door mijn tepel) had ik toch echt niet de voorgaande maanden. Brrrrr. het ziet er medisch gezien wel interessant uit, maar ik moet er elke keer even naar kijken om te zien of die aders nog zichtbaar zijn of niet. Verder veel pijn vooral aan de zijkant van mijn borsten. Snachts kan ik moeilijk een positie vinden om in te slapen zonder dat ik er zo last van heb.
Normaal gesproken zijn alle kwaaltjes een paar dagen voor NOD weer als sneeuw voor de zon verdwenen, maar deze keer nog niet
overigens heb ik nu heel makkelijk praten. ik heb een wondertje naast me liggen, dan is de weg er naar toe opeens helemaal niet meer interessant. Laat dat ook een troost zijn voor de dames bij wie het nu moeilijk gaat; als je eenmaal dat kindje in je buik of je armen hebt, dan ben je alle ellende van nu vergeten.
kan iemand me de me-tag even uitleggen?
quote:*ieuw ik wil je geen valse hoop geven maar doordat ik zulke pijnlijke borsten had vooral aan de zijkant (en anders nooit voordat ik ongesteld werd) ging bij mij opeens de lamp aan, en toen maar eens getest, jawel, 2 strepen! Duim van harte met je (jullie!) mee!
Op maandag 8 september 2003 22:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
O ja, nog even lekker over mezelf mutsenIk ben geobsedeerd door mijn eigen borsten. Echt waar
Die blauwe aders die er overheen lopen (zelfs dwars door mijn tepel) had ik toch echt niet de voorgaande maanden. Brrrrr. het ziet er medisch gezien wel interessant uit, maar ik moet er elke keer even naar kijken om te zien of die aders nog zichtbaar zijn of niet. Verder veel pijn vooral aan de zijkant van mijn borsten. Snachts kan ik moeilijk een positie vinden om in te slapen zonder dat ik er zo last van heb.
Normaal gesproken zijn alle kwaaltjes een paar dagen voor NOD weer als sneeuw voor de zon verdwenen, maar deze keer nog niet
quote:Had je ook die aderen of dat nog niet? Ben benieuwd of je al voor NOD had getest of niet en zo niet, wanneer dan wel
Op maandag 8 september 2003 22:19 schreef CarOnline het volgende:[..]
*ieuw ik wil je geen valse hoop geven maar doordat ik zulke pijnlijke borsten had vooral aan de zijkant (en anders nooit voordat ik ongesteld werd) ging bij mij opeens de lamp aan, en toen maar eens getest, jawel, 2 strepen! Duim van harte met je (jullie!) mee!
Zoals je begrijpt kan ik bijna niet wachten en zeker niet omdat ik twee testen in huis heb die er bijna om smeken om uit de verpakking gehaald te worden snel oordoppen in doet
quote:Oh nu gaat me pas een licht op. Ik snapte al helemaaaaal niet waar jouw post in de eerste plaats vandaan kwam, maar in dit licht gezien valt het allemaal op zijn plaats.
Op maandag 8 september 2003 22:10 schreef phileine het volgende:
spuit elf toch ook nog even met mosterd na de maaltijd. Sugar, het was inderdaad die opmerking van jou die me zo ongaangenaam trof. En nu lees ik dus dat je het zelf helemaal niet zo bedoelde en niet had gezien hoe dat opgevat had kunnen worden. Was mijn hele verhaal dus gewoon nergens op gebaseerd. Wanneer leer ik nou ook mijn grote mond te houden... zucht.
[me]nederig op blote voeten om vergeving vraagt[/me]
quote:Aderen had ik niet zo op gelet, maar die had ik later wel ja.
Op maandag 8 september 2003 22:24 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Had je ook die aderen of dat nog niet? Ben benieuwd of je al voor NOD had getest of niet en zo niet, wanneer dan wel
. Nog een klein vraagje, jij bent toch de trotse mama van een tweeling? Beetje stom van mij, maar ik had gedroomd dat ik een tweeling kreeg en het zit niet eens in de familie, maar is mijn sterrenbeeld.
Zoals je begrijpt kan ik bijna niet wachten en zeker niet omdat ik twee testen in huis heb die er bijna om smeken om uit de verpakking gehaald te worden
snel oordoppen in doet
Van de tweeling had ik helemaal geen kwalen, totaal NIETS. Geen pijnlijke borsten, niet misselijk (bij Lara flink ingehaald ) geen rare dingen eten... niets!! Nou wie weet droom je wel voorspellend, hier zit het wel in de familie (1 tweeling, mijn tantes, 1 eiig) maar Britt en Romée zijn 1 eiig dus dat is niet erfelijk
!! Ik hoop echt voor je dat het raak is, en dat ik je geen valse hoop geef. Sterkte!! Hier wordt aan je gedacht
nou, laat wat mij betreft dat goeie er maar af. Voel me hondsberoerd.
Moe, zwak en misselijk, toch een griepje denk ik.......Of........
hebben jullie misschien wat vrolijker nieuws?
Weet iemand of het mogelijk is je gebruikersnaam te veranderen. Het lukt me niet, dus het zal wel niet kunnen. Maar om me nu meteen helemaal opnieuw in te schrijven, zonder het even na te vragen is ook maar wat.
Alvast bedankt!
Hier nog steeds geen duivels. Maar echt kwaaltjes heb ik ook niet... (behalve moe en veel plassen)
Ik heb geen aderen op mijn borsten en ze zijn niet echt gevoelig.. (wel mijn tepels een klein beetje)
Ik heb gisteren geen test gekocht
Bedankt voor je reactie Lois, dan zal ik me toch maar opnieuw moeten inschrijven.
quote:Ik ben 8 jaar aan de pil geweest, Microgynon 30, en merk heel veel verschil nu ik de pil dus niet meer slik. Positief verschil. Ik geef de hoop niet op maar ik ga niet iedere maand nu meer mijn vruchtbare dagen en de dag van de eisprong uitrekenen. Ik zie wel wanneer het raak is. Ik vind de telleurstelling best groot iedere keer en zie er iedere keer weer tegen op om te testen. Ik laat mijn lichaam wel bepalen wanneer het zo ver mag zijn.
Op maandag 8 september 2003 17:36 schreef Slaapmeisje het volgende:
Shit zegHet is pas de tweede maand, maar dat maakt de teleurstelling er niet minder om. Sterkte ermee. Mannen zijn over het algemeen toch wat nuchterder in dit soort zaken, maar die voelen nou eenmaal niet wat er allemaal in ons lichaam gebeurt.
Was je trouwens aan de pil Little-Angel? En hoe lang? Soms kan het best voorkomen dat je cyclus nog wat ontregeld is na het stoppen en is de 1e menstruatie na het stoppen met de pil nog een automatisme van je lichaam. Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus zodat je NOD ook wat makkelijker te bepalen is! Het komt trouwens wel vaker voor dat indien er iemand zwanger is, de test pas veel later positief uitslaat. Ik zou nog een week wachten en als er dan nog geen rode duivel te bekennen is, nog een keer testen. Trouwens geen rode duivels is natuurlijk nog steeds hoop (al wil ik je geen valse hoop geven ofzoiets hoor).
Liefs en sterkte,
Slaapmeisje
Uiteraard blijf ik trouw dit topic volgen hoor.
quote:Ha misschien droomde ik wel voorspellend dat jij zou reageren in dit topic
Op maandag 8 september 2003 23:22 schreef CarOnline het volgende:[..]
Nou wie weet droom je wel voorspellend
quote:Nou jaaaa zeg! Ik dacht namelijk ook eerst een blauwe plek te hebben en vroeg al aan Slaapvriendje of hij me soms stiekum in mijn borst had geknepen terwijl ik lag te slapen
Op maandag 8 september 2003 23:37 schreef phileine het volgende:
Slaapmeisje, bij mij waren pijnlijke borsten ook hèt symptoom, was niet te negeren. En inderdaad die blauwe aderen. Mijn man vroeg geschrokken of ik me had gestoten omdat hij blauwe plekken zag. Ik heb toen 4 dagen voor NOD getest en toen was het hardstikke positief. (ClearBlue)
quote:Hihi, je zult dan net zien dat het wel raak is. Hoeveel verhalen ik al niet heb gehoord van vrouwen die midden in een verhuizing met een dikke buik rondlopen
Op dinsdag 9 september 2003 10:49 schreef Little-Angel het volgende:
Daarbij komt ook nog eens dat mijn man en ik in maart/april gaan verhuizen, met dus ook de nodige stress en geldzaken erbij wij wel heel graag zwanger willen worden maar dat het ook op een laag pitje mag branden. Wij gaan het dus iets rustiger aan doen want hij wil niet dat ik straks met een dikke buik rond wandel en alleen maar stress en we niet samen kunnen genieten van zo iets moois als zwanger zijn. Verhuizen gaat nu even voor.Uiteraard blijf ik trouw dit topic volgen hoor.
quote:Lief Bonkie, wat vervelend zeg dat je je zo rot voelt. Ik lijk zelf ook wel een griepje te krijgen, want ik heb al dagen zo een vage spierpijn in mijn nek en schouders en een dof gevoel in mijn hoofd. Het heerst geloof ik wel op dit moment. Slaapvriendje is ook al een tijdje snotterig, hoesterig en niet lekker (misschien is hij wel zwanger
Op dinsdag 9 september 2003 08:14 schreef Bonkie het volgende:
goeie morgen........nou, laat wat mij betreft dat goeie er maar af. Voel me hondsberoerd.
Moe, zwak en misselijk, toch een griepje denk ik.......Of........hebben jullie misschien wat vrolijker nieuws?
Beterschap!
quote:Nou even de laatste hoor, want ik ben op dit moment behoorlijk aan het serieposten geloof ik
Op maandag 8 september 2003 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
04 september Little-Angel (behoorlijk over tijd)
06 september LadyS (behoorlijk over tijd)
11 september Slaapmeisje
14 september Bonkie
Ziet er hier iemand een patroon? Het schijnt dat vrouwen die in hetzelfde huis wonen of op het werk naarmate de tijd vordert allemaal gelijk lopen in hun cyclus. Geldt dat ook voor internetgroepjes
quote:
Op maandag 1 september 2003 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Wel grappig als je naar de lijst kijkt. De meeste mensen zijn aan het eind van de maand uitgerekend. Zou dat zijn om dat de centjes dan op zijn, dus men niet meer uitgaat (bv biosje) maar zich dan thuis moeten vermaken?
Excuses voor deze rare hersenspinsel.
quote:Is inderdaad wel heeeeel toevallig! Maar aan de ene kant ook wel heel handig. We zitten dan ook tegelijkertijd in hetzelfde schuitje en kunnen dan ook uitermate ons best doen om te mutsen!
Op dinsdag 9 september 2003 14:40 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Nou even de laatste hoor, want ik ben op dit moment behoorlijk aan het serieposten geloof ik
Ziet er hier iemand een patroon? Het schijnt dat vrouwen die in hetzelfde huis wonen of op het werk naarmate de tijd vordert allemaal gelijk lopen in hun cyclus. Geldt dat ook voor internetgroepjes
quote:Je kunt toch niet alles weten? Niet erg hoor.
Op dinsdag 9 september 2003 21:57 schreef Bonkie het volgende:
o, dat wist ik niet..........Ik zal eens een kaarsje aansteken!
Heb jij buiten FOK om ook contact met haar?
Of heb ik deze toch wel belangrijke info gewoon gemist ofzo?
Maar deze informatie heb ik "gewoon" via het zwangerschap- en geboortetopic, waar (zus van Lois) Karin ons op de hoogte houdt.
Hier alles ook vrij rustig zo te zien...
quote:Aha, ik zal daar eens lezen, want het maakt me wel erg nieuwschierig!
Op dinsdag 9 september 2003 22:05 schreef Nausicaa het volgende:
Ja, haar dochter en mijn zoon zijn ruim twee jaar geleden op dezelfde dag geboren. En het was "irl" op fok mee te maken, eerst ik (midden in de nacht) en toen Lois ('s avonds). Mijn beste internetherinneringen tot nu toe!Maar deze informatie heb ik "gewoon" via het zwangerschap- en geboortetopic, waar (zus van Lois) Karin ons op de hoogte houdt.
quote:Toch heb ik bij deze of gene hier wel al lezend het gevoel dat er verhuisberichten op komst zijn hoor!
Op dinsdag 9 september 2003 22:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
quote:Tjeemie, ook misschien grieperig aan het worden............
Op dinsdag 9 september 2003 22:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hoi daar ben ik ook weer eventjes. Het gekke is dat mijn borst- en buikklachten vandaag een stuk minder zijn en hebben plaatsgemaakt voor een dof gevoel in mijn hoofd en griepachtige verschijnselen. Het ziet er dus naar uit dat ik gewoon ongesteld ga worden zoals elke maand![]()
quote:Verklaar je nader aub? Ik ben nogal nieuwschierig!
Op dinsdag 9 september 2003 22:11 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Toch heb ik bij deze of gene hier wel al lezend het gevoel dat er verhuisberichten op komst zijn hoor!
(nee, ik bedoel mezelf niet hoor)
Bovendien: de kans is elke maand gemiddeld 20%, dus tel uit je winst
We gaan d'r voor hoor! Verhuizen naar het andere topic is ons doel!
Nou ik sluit me er helemaal bij aan hoor:
Op naar een ander topic meiden!!!
Ik heb nog steeds geen klachten wat een eventuele aankomende ongi betreft. Heb inmiddels ook geen buikpijn meer, dus dat zal vorige week inderdaad met een eisprong te maken hebben gehad. We hebben in ieder geval flink geklust!
Verder heb ik ook nog geen klachten die op een zwangerschap kunnen wijzen.
Dus.............. ook hier kan het nog alle kanten op.
Begin al aardig de kriebels te krijgen, terwijl ik nog een week moet wachten.............
O ja, morgen komt er wel een grappige film op Ned. 2, Maybe Baby. Die wil ik absoluut zien!
Bonkie, is jouw griep al doorgezet? Naus heb jij al iets van verschijnselen?
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:23 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ach geen RD dan is er nog niets aan de hand hoor damesIk ging net nog naar beneden en op de trap deden mijn bombonellas nog wel pijn. Ik weet het allemaal nog niet en zal zeker een paar dagen wachten met testen.
O ja, morgen komt er wel een grappige film op Ned. 2, Maybe Baby. Die wil ik absoluut zien!
Helaas is mijn griep doorgekomen hoor! Moe, misselijk/overgeven, diarree, hoofdpijn enz. Bah..........
Bonkie, is jouw griep al doorgezet? Naus heb jij al iets van verschijnselen?
quote:Schijnt bij heel veel vrouwen voor te komen.
Op dinsdag 9 september 2003 22:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nog even iets anders, best wel raar iets eigenlijk. Ook al wil een dolgraag een kleine van mezelf, ik zie er toch ook tegenop. Kan ik de verantwoordelijkheid wel aan enzo. Ik ben er al mijn hele leven klaar voor, maar nu het zo dichtbij aan het komen is, slaan bij mij toch wel de twijfels toe
Morgen grote dag want dan ga ik solliciteren Ben best wel een beetje zenuwachtig erover terwijl ik normaal gesproken fluitend naar een sollicitatiegesprek ga. Dit keer wil ik echter heeeeel graag aangenomen worden.
Misschien kom ik morgenochtend nog even kijken (ben zowieso heel erg benieuwd naar fotootjes van de kleine van Lois en ben dan toch in de buurt ).
quote:Nou jaaaaah zeg, LadyS! Jeetjemikmak je bent nu alweer een behoorlijk aantal dagen overtijd. Was ik net slaperig genoeg om naar mijn mandje te gaan, kom jij nog even met een spannend bericht
Op dinsdag 9 september 2003 22:37 schreef LadyS het volgende:
Nog geen duivels hier
En voor de rest is alles hetzelfde....
Weet je al wanneer je gaat testen of laat je het nog even op zijn beloop?
quote:Truste en heel veel suc6 morgen!!
Op dinsdag 9 september 2003 22:37 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nu ga ik trouwens slapen. Ben echt helemaal kapot en voel me niet lekker, bah. Normaal gesproken ga ik niet voor 0.00 uur mijn nestje in, maar nu vallen mijn luikjes gewoon dichtMorgen grote dag want dan ga ik solliciteren
Ben best wel een beetje zenuwachtig erover terwijl ik normaal gesproken fluitend naar een sollicitatiegesprek ga. Dit keer wil ik echter heeeeel graag aangenomen worden.
Misschien kom ik morgenochtend nog even kijken (ben zowieso heel erg benieuwd naar fotootjes van de kleine van Lois en ben dan toch in de buurt
).
quote:SPANNEND!!!
Op dinsdag 9 september 2003 22:37 schreef LadyS het volgende:
Nog geen duivels hier
En voor de rest is alles hetzelfde....
Verder ook geen klachten ofzo?
Zo........ ik moest wel vroeg uit bed. Sta nog steeds aan de diarree.....
En zoals elke verslaafde ga je je eerst met je verslaving bezig houden. Dus........ pc aan en effe hier kijken..........
Maar ik rook niet!!
Hier verder niets bijzonders te melden, jullie wel?
Het "lange" wachten is weer begonnen zullen we maar zeggen. Ach, wat maak ik het mezelf toch moeilijk soms
Tot laterz,
Slaapmeisje
quote:Succes!!
Op woensdag 10 september 2003 09:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
sollicitiatiegesprek
quote:Doe het rustig aan he, en heel veel suc6!!
Op woensdag 10 september 2003 09:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier ook niets bijzonders. Beetje druilerig en rommelig in mijn lichaam. Eerst maar een flinke bak koffie en dan voorbereidingen treffen voor sollicitiatiegesprek (benen scheren, mantelpakje klaarleggen etc.).Tot laterz,
Slaapmeisje
quote:Tja meid, het is niet niks, maar houd moed!!
Op woensdag 10 september 2003 09:18 schreef Nausicaa het volgende:
Neuh.Het "lange" wachten is weer begonnen zullen we maar zeggen. Ach, wat maak ik het mezelf toch moeilijk soms
Alles zal recht kommen en ik laat het jullie nog weten
quote:Och, het gaat prima hier hoor. Ben zelfs een beetje rustiger aan het worden hierover, dwz. de planning op langere termijn geschoven (hahaha, alsof je over planning kunt spreken).
Op woensdag 10 september 2003 10:03 schreef Bonkie het volgende:[..]
Tja meid, het is niet niks, maar houd moed!!
Schreeuw het anders hier maar van je af, we zijn er voor je!
Maar gisteren bij de tandarts lag het me wel op de lippen, toen hij zei dat hij over een halfjaartje een foto wilde maken, maar dat dat soort dingen soms worden uitgesteld vanwege zwangerschap (staat het soms op mijn voorhoofd?!?). Ik had dus spontaan willen zeggen: nou, maak er nu maar een, want over een half jaar hoop ik toch echt zwanger te zijn. Maar ja, dat is ook weer het noodlot oproepen, dus dat heb ik maar niet gedaan
quote:Even tussendoor (terwijl het peel off komkommer masker aan het drogen is
Op woensdag 10 september 2003 10:38 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Och, het gaat prima hier hoor. Ben zelfs een beetje rustiger aan het worden hierover, dwz. de planning op langere termijn geschoven (hahaha, alsof je over planning kunt spreken).
Maar gisteren bij de tandarts lag het me wel op de lippen, toen hij zei dat hij over een halfjaartje een foto wilde maken, maar dat dat soort dingen soms worden uitgesteld vanwege zwangerschap (staat het soms op mijn voorhoofd?!?). Ik had dus spontaan willen zeggen: nou, maak er nu maar een, want over een half jaar hoop ik toch echt zwanger te zijn. Maar ja, dat is ook weer het noodlot oproepen, dus dat heb ik maar niet gedaan
Over het uitstellen van dingen in verband met een eventuele zwangerschap, daar ben ik ook constant mee bezig. We hebben hier nog een extra kamer in huis die ik graag wil gebruiken voor mijn zweefteefhobby (hekserij, tarot en andere spirituele shit), maar ik kom er elke keer maar niet aan toe omdat ik in mijn achterhoofd hou dat we dat kamertje straks hard nodig hebben om een klein babietje te huisvesten. Zo stel ik heel veel dingen uit met de gedachte wat als?
quote:O jaaaa, dit is ook heel herkenbaar. Vooral filet americain en brie in de eerste twee weken. Ook de kattenbak komt voor mijn rekening in de eerste helft van mijn cyclus. Na mijn eisprong weet ik het elke keer zo te draaien dat Slaapvriendje de kattenbak schoonmaakt (voor het geval dat). Wat zijn we toch een heerlijk stel mutsen hier
Op woensdag 10 september 2003 10:49 schreef Bonkie het volgende:
Ik geniet meestal tijdens de eerste 2 weken van mijn cyclus volop van al het lekkers enzo, met in mijn achterhoofd dat het voor de aankomende maanden misschien wel de laatste gelegenheid is...........
word saai he
Iedereen een
Ik had eergisteren en gisteren flinke kramp aan mijn buik, als zijnde menstruatie kramp. Maar ik heb geen druppel bloed verloren of bruine afscheiding gehad. Ik heb nu geen kramp meer, bloed niet en zit inmiddels op dag 33 na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik snap er geen snars van. De test maandag was negatief. Heb ik dan te vroeg getest?
en nee, ik bedoel weer niet mezelf, althans hier en nu, testen halverwege de cyclus heeft alleen weggegooid geld tot resultaat
quote:Tjeemie, knap hoor dat je nog steeds geen test hebt gekocht!!!
Op woensdag 10 september 2003 11:47 schreef LadyS het volgende:
Nog steeds geen duivels en nog steeds geen test gekocht
En voor de rest niks bijzonders..word saai he
Iedereen een
quote:Natuurlijk mag je hier mutsen!!
Op woensdag 10 september 2003 12:31 schreef Little-Angel het volgende:
Mag ik ook even mutsen hier?!!!Ik had eergisteren en gisteren flinke kramp aan mijn buik, als zijnde menstruatie kramp. Maar ik heb geen druppel bloed verloren of bruine afscheiding gehad. Ik heb nu geen kramp meer, bloed niet en zit inmiddels op dag 33 na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik snap er geen snars van. De test maandag was negatief. Heb ik dan te vroeg getest?
quote:Laten we dan maar hopen dat het voorlopig ook de maar de laatste sigaret moet zijn die je man aansteekt
Op woensdag 10 september 2003 14:13 schreef Little-Angel het volgende:
Hij rookt al 9 maanden niet meer maar wil dolgraag een sigaret nu.
duimerdeduimduim
woewie spannend!
-ps- moet je wel plassen zometeen? Niks zo erg als een test willen doen, maar van de zenuwen ineens niet meer hoeven plassen (en nee, veel water drinken is niet zo'n goed idee nu!)
Voor jou LadyS is het ook allemaal nog reuze spannend en ik vind het zo knap dat je niet weer getest hebt. Ook voor jou duim ik me het apezuur, hihi. Wat zou het allemaal geweldig zijn!
Niet getreurd deze keer, want ik ben vanmiddag op sollicitatiegesprek geweest en het ging echt supergoed Het klikte direct met de directeur en morgenmiddag mag ik zelfs op snuffelbezoek komen en heb dan een afspraak met twee van de vier manager en de andere secretaresse. Brrrr, spannend en leuk tegelijk!
Weet je al iets...........????
Spannend!!!!!!!!
Kan niet wachten, voel me helemaal............. Heb er geen woorden voor hoe ik me voel!
Ik hoop het zo voor jullie.............
Ik ga eens een kaarsje pakken en hiero naast de pc laten branden.......
Ik hoop zo voor jullie dat het raak is!
quote:Voorzichtig hè?
Op woensdag 10 september 2003 14:43 schreef Bonkie het volgende:
Ik ga eens een kaarsje pakken en hiero naast de pc laten branden.......
quote:Super goed nieuws joh, fijn om te horen!!!
Op woensdag 10 september 2003 14:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nog even nieuws van dit front hier: alle mogelijke kwaaltjes zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik snap er helemaal niks van dat die PMS kwaaltjes elke maand heviger wordenNiet getreurd deze keer, want ik ben vanmiddag op sollicitatiegesprek geweest en het ging echt supergoed
Het klikte direct met de directeur en morgenmiddag mag ik zelfs op snuffelbezoek komen en heb dan een afspraak met twee van de vier manager en de andere secretaresse. Brrrr, spannend en leuk tegelijk!
quote:LOL
Op woensdag 10 september 2003 14:47 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Voorzichtig hè?
*ziet ravages van afgebrande computerkamers voor zich.....
quote:Hoezo??????
Op woensdag 10 september 2003 14:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Inderdaad zeg, dit is zo ongelovelijk spannend. Live testen en wij mogen het gewoon volgen hier. De spanning is te snijden
Ik zit helemaal te tetsen op mijn stoel...................
Zelfs mijn hond loopt zenuwachtig de kamer op en neer!
quote:Ik herhaal: voorzichtig met die kaars dus! Zeker als je zit te "tetsen" (wat dat dan ook moge zijn, het klinkt iig heftig!)
Op woensdag 10 september 2003 14:49 schreef Bonkie het volgende:Ik zit helemaal te tetsen op mijn stoel...................
quote:Ik zal zeker voorzichtig doen.
Op woensdag 10 september 2003 14:52 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik herhaal: voorzichtig met die kaars dus! Zeker als je zit te "tetsen" (wat dat dan ook moge zijn, het klinkt iig heftig!)
quote:Ik doe wel eens ene halfslachtige poging om in een post net zo enthousiast over te komen als jij, maar dat lukt dus nooit. Dit is echt uniek voor jou. Daarom was het ook zo'n teleurstelling erachter te komen dat je niet 2 blonde staartjes hebt.
Op woensdag 10 september 2003 14:54 schreef Catootje het volgende:
ik wiiiiil de uihuitslag, maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik wiiil de uihuitslahaaagg!!! (ik moet echt stofzuigen en nog een foontje plegen...skiet op, ik kan zo niet wg..hoe leg ik dit vanavond nu weer uit!!!! "ja schat ik kon geen eten koken, ik moest een test live volgen..owww god, hoe lang zou die man erover doen om op het werk te komen?)
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:54 schreef Catootje het volgende:
ik wiiiiil de uihuitslag, maaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik wiiil de uihuitslahaaagg!!! (ik moet echt stofzuigen en nog een foontje plegen...skiet op, ik kan zo niet wg..hoe leg ik dit vanavond nu weer uit!!!! "ja schat ik kon geen eten koken, ik moest een test live volgen..owww god, hoe lang zou die man erover doen om op het werk te komen?)
quote:(ik verstop me staartjes altijd onder een pruik...anders word ik te vaak herkend: brilletje in de tas, truitje over buikkie en niemand weet, niemand weet dat ik eigenlijk Tootje heet)
Op woensdag 10 september 2003 14:55 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Ik doe wel eens ene halfslachtige poging om in een post net zo enthousiast over te komen als jij, maar dat lukt dus nooit. Dit is echt uniek voor jou. Daarom was het ook zo'n teleurstelling erachter te komen dat je niet 2 blonde staartjes hebt.
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:59 schreef Little-Angel het volgende:
Nee, de uitslag is weer negatief. Morgen ga ik toch maar even bij de dokter langs. Mannetje is inmiddels weer naar huis. Erg jammer maar volgende keer beter. Allemaal dikke kus voor het meeleven. Erg lief.
quote:Ooooo........... ben er even helemaal stil van.......... had het jullie zo gegunt........
Nee, de uitslag is weer negatief. Morgen ga ik toch maar even bij de dokter langs. Mannetje is inmiddels weer naar huis. Erg jammer maar volgende keer beter. Allemaal dikke kus voor het meeleven. Erg lief.
quote:He, getver. In mijn gedachten had je al een 30 -weken buik
Jullie zijn allemaal schatten!
Lieve Little-Angel en mannie, heel veel sterkte voor nu en hopelijk kan de dokter je wat meer duidelijkheid geven!
Dit gaat mij te snel dames...
Daarnaast voel ik me een beetje een "zwaar geval" hier (nee; niet weer de discussie opstarten!) ik heb een ander forum gevonden waar ik me iets meer thuis voel. Ladies, heel veeel sterkte allemaal en ik kom zeker nog wel eens kijken (en misschien een berichtje plaatsen)
Katinka
quote:Ik ook!
Op woensdag 10 september 2003 19:47 schreef Spuuglokje het volgende:
LadyS, ik duim heel hard voor je dat het voor jouw deze maand wel raak is! Maar wanneer ga je nu testen? Ik ben stiknieuwsgierig!!!
quote:Weet je wat ik denk, Spuuglokje? Dat je helemaal gelijk hebt!
Op woensdag 10 september 2003 21:31 schreef Spuuglokje het volgende:
Weet je wat ik denk Sugar, ik denk dat het misschien een soort bijgelovigheid is... LadyS denkt vast: als ik niet test, ben ik zwanger, zodra ik ga testen gaat het mis ofzo, zoiets misschien? Dat zou ik heel begrijpelijk vinden, en dat zou voor mij dan ook een reden zijn om niet te testen. Hihi, snappen jullie nog wat ik bedoel?
Sugar wordt het inderdaad eens tijd om een test te halen?
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent dat ie negatief is of dat er iets mis kan gaan. Maar op deze manier heb je ook geen zekerheid........
quote:Bedoel je mij, Bonkie? Moet ik een test gaan halen? Zeg het maar, hoor!
Op donderdag 11 september 2003 07:48 schreef Bonkie het volgende:Sugar wordt het inderdaad eens tijd om een test te halen?
Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent dat ie negatief is of dat er iets mis kan gaan. Maar op deze manier heb je ook geen zekerheid........
quote:Wwwwaaaa.......
Op donderdag 11 september 2003 08:06 schreef Sugar het volgende:[..]
Bedoel je mij, Bonkie? Moet ik een test gaan halen? Zeg het maar, hoor!
![]()
Nee, serieus, denk dat je LadyS bedoelt?
Al wil ik best zekerheid, natuurlijk! Maar of ik die uit een test haal?
Sorry hoor, ben net wakker...
Bedoelde LadyS
quote:Hè jammer, had best zin om weer eens een test te halen! Was toch legitiem, want "Bonkie gaf me de opdracht"! Bah, had ik einduhluk de kans om zonder schuldgevoel en bijgeloof over zo'n ding te pissen....
Op donderdag 11 september 2003 08:10 schreef Bonkie het volgende:Wwwwaaaa.......
Sorry hoor, ben net wakker...
Bedoelde LadyS
quote:
Op donderdag 11 september 2003 08:14 schreef Sugar het volgende:[..]
Hè jammer, had best zin om weer eens een test te halen! Was toch legitiem, want "Bonkie gaf me de opdracht"! Bah, had ik einduhluk de kans om zonder schuldgevoel en bijgeloof over zo'n ding te pissen....
quote:Maandag heb ik vrije dag en dan is het ook drie maanden geleden dat ik voor het laatst ongesteld was... Dus dan GA ik!!!!!
Op donderdag 11 september 2003 08:15 schreef LadyS het volgende:
![]()
![]()
Wanneer mag je ook al weer naar je eigen huisarts?
Lief dat je het vraagt, trouwens!
quote:Groot gelijk meid, dat je om doorverwijzing vraagt!!
Op donderdag 11 september 2003 08:17 schreef Sugar het volgende:[..]
Maandag heb ik vrije dag en dan is het ook drie maanden geleden dat ik voor het laatst ongesteld was... Dus dan GA ik!!!!!
En ik reken er heel brutaal op, dat ik diezelfde dag een afspraak maak of heb bij de gynaecoloog, waarnaar mijn dokter me dus GAAT doorverwijzen!!!! Zo. Punt!Lief dat je het vraagt, trouwens!
quote:Tjeemie, het zit je niet echt mee he....
Op donderdag 11 september 2003 09:06 schreef Little-Angel het volgende:
Nou ik heb vanmorgen een bezoekje aan de huisarts gebracht (gelukkig was het vandaag de vrouwelijke) en heb een inwendig onderzoek gehad. Door dat ik jaren de pil heb gebruikt is mijn hormoonhuishouding in de war, vandaar dat mijn menstruatie uitblijft. Ik heb ook wel een beetje steken onder in mijn buik (geen menstruatie kramp) en het doet pijn tijdens het vrijen. Dus de dokter heeft even van binnen gevoeld en voelt iets van een zwelling. Maar of het mijn baarmoeder is of dat ik een cyste heb kan ze niet zeggen. Maandag mag ik om 15.00 uur naar het Slotervaart ziekenhuis voor een foto. Bij een ander ziekenhuis kon ik pas 25/9 terrecht. Ook heb ik een stokje mee gekregen voor het maken van een uitstrijkje. Ben erg benieuwd en bang.
Enneh Little-Angel, voor jou zijn het spannende tijden zeg. Ik kan me voorstellen hoe je je voelt omdat ik in januari min of meer hetzelfde heb meegemaakt. Ik werd toen meteen doorgestuurd voor een echo in het ziekenhuis omdat de dokter dacht dat ik misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had vanwege de enorme pijn die ik had. Bij de echo werd duidelijk dat ik PCO syndroom heb en vocht had in mijn douglas holte (die de pijn veroorzaakte). Natuurlijk kan het bij jou weer iets heel anders zijn, maar wel goed dat je het tot op de bodem laat uitzoeken! Heel veel sterkte ermee. Gaat je man trouwens mee met de echo? Slaapvriendje was wel meegegaan omdat het toch best heftig is zo een eerste keer inwendige echo en ik alle steun kon gebruiken die ik nodig had op dat moment. Ook heel apart trouwens om jezelf een keer van de binnenkant te zien. Om een lang verhaal kort te maken, heel veel succes en hopelijk valt het allemaal reuze mee. Ik denk aan je meissie!
Anyway, het is nu een kwestie van wachten op de rode duivels denk ik!
Vanmiddag voor het tweede sollicitatiegesprek (vervolg van gisteren) en ik heb er erg veel zin in.
P.S. we mogen trouwens wel opschieten hier, want dit topic nadert alweer het maximum aantal posts voordat we overgaan tot deel 4 Nooit vantevoren geweten dat we nog zoveel te mutsen hebben met elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |