abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 september 2003 @ 15:27:16 #226
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12894184
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 15:19 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

weet ik .. had ik idd al gelezen

maar ik wil de oude muziek terug

wilde het hem gewoon ff laten weten

Haha, ja, ik ben het met je eens, God, ben blij dat het zoveel mensen is opgevallen dat die muziek anders is en dat ze het (net als ik) klote onprettig vinden
Ik denk dat je hen wel kan laten weten dat je de oude muziek beter vond, maar de oude muziek krijg je (aangezien de reden dat ie eraf is gehaald) er helaas niet mee terug...
En ik had zo graag de DVD's van B&A willen kopen met de muziek van Aad Klaris
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 16:06:56 #227
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12895237
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 15:27 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Haha, ja, ik ben het met je eens, God, ben blij dat het zoveel mensen is opgevallen dat die muziek anders is en dat ze het (net als ik) klote onprettig vinden
Ik denk dat je hen wel kan laten weten dat je de oude muziek beter vond, maar de oude muziek krijg je (aangezien de reden dat ie eraf is gehaald) er helaas niet mee terug...
En ik had zo graag de DVD's van B&A willen kopen met de muziek van Aad Klaris

ik ook...naja daarom ben ik dus hard bezig alles op originele video te krijgen

sowieso is het kut, ook al is er geen muziek vervangen maar toevoegen.. leest Bassie in de krant dat er een plaaggeest is (meesterlijk woord trouwens, nooit in een ander verband dan bij B&A tegengekomen!) hoor je de muziek uit de Amerika serie

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_12895433
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

sowieso is het kut, ook al is er geen muziek vervangen maar toevoegen.. leest Bassie in de krant dat er een plaaggeest is (meesterlijk woord trouwens, nooit in een ander verband dan bij B&A tegengekomen!) hoor je de muziek uit de Amerika serie

Ja, dat is lang zo mooi niet maja ....
Heb je trouwens al wat B&A dingen gescant, zoals het boek ?:)
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:21:32 #229
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_12895633
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:06 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ja, de variatie is ver te zoeken.
Bovendien snap ik niet echt dat ze de muziek van Bert Smorenburg hebben toegevoegd in de oude series, aangezien daar geen muziek van Aad Klaris te bekennen was....
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 16:23:46 #230
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12895683
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:13 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ja, dat is lang zo mooi niet maja ....
Heb je trouwens al wat B&A dingen gescant, zoals het boek ?:)

Ik moet vanavond eerst even wat jingles maken voor mijn werk, als ik weer thuis ben zal ik wat plaatjes van het boek fotograferen (heb geen scanner) het is Bassie en Adriaan op school, met 'het hoofd' enzo, foto's uit de serie van de plaaggeest
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 september 2003 @ 16:25:07 #231
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_12895732
Valt me trouwens op dat in zo'n beetje iedere eerste aflevering iets in de krant staat en B&A dit lezen
(de eerste 4 series in ieder geval)
Steeds weer die krant
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 16:27:01 #232
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12895777
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:21 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ja, de variatie is ver te zoeken.
Bovendien snap ik niet echt dat ze de muziek van Bert Smorenburg hebben toegevoegd in de oude series, aangezien daar geen muziek van Aad Klaris te bekennen was....

tsja en ineens Adriaan er overheen: vriendjes en vriendinnetjes...
dat was er oorspronkelijk ook niet in de Plaaggeest!
  Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 16:36:10 #233
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12896009
Het woord plaaggeest bestaat wel zie ik net

Van Dale:

quote:
plaag·geest (de ~ (m.))
1 iem. die onophoudelijk plaagt en lastig is => kwelduivel, kwelgeest, pestkop, plaag, sar, treiteraar
2 kwelduivel
Hee officiele fiminfo:
quote:
Bassie en Adriaan en de Plaaggeest (1978)

Door toedoen van een plaaggeest vertrekt het circus zonder clown Bassie en zijn vriend de acrobaat Adriaan. Zolang ze het circus niet teruggevonden hebben zijn ze werkloos en ze zullen een nieuw baantje moeten vinden. Helaas is Bassie een clown van 12 banen en 13 ongelukken, en hij wil ook nog wel eens wegdromen door avonturen aan de binnenkant van zijn ogen te bekijken.

De mening van Mario Meijer:

Bassie en Adriaan en de plaaggeest, is een echte aanrader. Een leuke film waaraan u veel plezier aan zult beleven. Het leuke aan de film vind ik de sfeer en de stemming, toen Bassie en Adriaan nog jonger waren. En ook grappig vind ik de humor van Bassie in de serie, en de acrobatiek van Bassie en Adriaan. Kortom een echte aanrader!

Bassie en Adriaan en het geheim van de sleutel (1978)

Bassie en Adriaan hebben haast als ze een lekke band krijgen. Voor het verwisselen van de band heeft Adriaan een sleutel nodig en als Bassie bij een stel criminelen aanklopt om er een te lenen krijgt hij door toeval van hen een (toegangs) sleutel. De criminelen komen erachter dat Bassie niet het verwachte contact was en zetten de achtervolging in om hem te ontvoeren.

De mening van Radmund Beer:

Ik en mijn zoontje van 2 genieten erg veel van deze film. Vooral de humor van Bassie en de boeven spreken ons erg aan. Ik hoop dat we nog _heel_ lang kunnen genieten van hun films, liedjes, humor en avonturen. Adriaan, ga zo door

Bassie en Adriaan en de diamant (1979)

Bassie en Adriaan worden gehuldigd en krijgen een diamant naar zich vernoemd. De boeven B1 en B2 vermommen zich echter als clown en acrobaat en stelen de diamant waardoor Bassie en Adriaan worden ingerekend. Ze zullen de diamant moeten terugkrijgen.

De mening van Fam. Hamers:

De film is heel leuk, maar wanneer maken Bassie en Adriaan weer een nieuw avontuur met van die leuke liedjes?

Bassie en Adriaan en de huilende professor (1982)

Een golf van huilbuien overspoelt Nederland en ook in het circus van Bassie en Adriaan gaat dit niet ongemerkt voorbij als na de pauze geen mens meer kan lachen. Het blijkt dat de assistent van een gekgeworden professor Griengas op de mensen loslaat, waardoor iedereen gaat huilen. Met behulp van hun nieuwe vriend, Robin de Robot (voorheen de wekker, radio en stofzuigerslang) zullen ze de professor moeten opsporen voordat niemand meer lachen kan.

Bassie en Adriaan en de verdwenen kroon (1987)
Alternatieve titel: Bassie en Adriaan en de gestolen kroon

De misdadige Baron en zijn helpers B2 en Vlugge Japie zijn uit de gevangenis ontsnapt. Ze willen wraak nemen op clown Bassie en zijn beste vriend, de acrobaat Adriaan. Ze stelen een kostbare kroon uit een museum en proberen de schuld op Bassie en Adriaan te schuiven.

Bassie en Adriaan en de verzonken stad (1989)

Bassie en Adriaan zijn op vakantie in Griekenland. Ze weten niet dat de boeven ontsnapt zijn en zich ook in Griekenland bevinden. Tijdens het duiken vindt Bassie een steen met vreemde tekens, in de buurt van een verzonken stad. Hij laat de tekens bestuderen door zijn robot Robbie, die in de Benelux is achtergebleven, en het zou weleens de sleutel kunnen zijn tot een grote schat. De boeven horen dit en omdat ze slecht bij kas zitten besluiten ze het tweetal te volgen om de schat te stelen zodra deze gevonden is.

Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdracht (1992)

Bassie en Adriaan krijgen een opdracht van een man die zich niet nader bekend maakt om een pakje op te gaan halen ergens in Europa. Hij geeft een raadsel op over de plaats. Alsof dit nog niet moeilijk genoeg is worden ze dwars gezeten door de Baron, Vlugge Japie, B2, B100 en Handige Harry. In het pakje zit een soort puzzelstuk en ze krijgen een nieuwe opdracht.

Bassie en Adriaan en de reis vol verrassingen (1994)

Door toeval wint Bassie een vakantie naar Amerika en Adriaan mag mee. Ze gaan naar New York en dalen af naar Florida. Ze worden echter achterna gezeten door De Baron die met B100 en Handige Harry op wraak zint.

De mening van Steven Geldof:

Volgens mij is het programma Bassie en Adriaan het beste kinderprogramma van de afgelopen 15 jaar. Het blijft leuk. Gister zag ik twee afleveringen van deze serie. Ze zaten in Florida en ontsnapten weer net aan een bom die door handige Harry was gemaakt. B100 vond de bom en ondekte dat deze niet was afgegaan en bracht hem naar de Baron deze roept Drommels enz. Handige Harry ondekt dat de Bom niet op scherp stond en doet dat bij deze... en ja hoor, de Baron en B100 zijn zwart na een ontploffing... Dit is zo geweldig simpel! SUPER.

Dromen met Bassie & Adriaan (1999)

Als Bassie zegt: "dat ga ik eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken",, dan ziet hij de mooiste dromen en die staan op deze videoband.

dinsdag 2 september 2003 @ 16:46:11 #234
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_12896249
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:36 schreef djkoelkast het volgende:

Hee officiele fiminfo:...

...
Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdracht (1992)

Bassie en Adriaan krijgen een opdracht van een man die zich niet nader bekend maakt om een pakje op te gaan halen ergens in Europa. Hij geeft een raadsel op over de plaats. Alsof dit nog niet moeilijk genoeg is worden ze dwars gezeten door de Baron, Vlugge Japie, B2, B100 en Handige Harry. In het pakje zit een soort puzzelstuk en ze krijgen een nieuwe opdracht.

Vlugge Japie gaat er in het begin van de serie vandoor en B2 doet niet eens mee.
No escape from reality
  Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 16:51:05 #235
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12896382
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:46 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:

[..]

Vlugge Japie gaat er in het begin van de serie vandoor en B2 doet niet eens mee.

sjah...kan ik ook niks aan doen maar Japie maakt een comeback he in Curacao ... maar idd klopt niet
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 september 2003 @ 17:17:08 #236
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_12896960
Er klopt wel meer niet
circus verdwenen door toedoen van de plaaggeest? dat was Bassie's eigen schuld

en Robbie de robot?

war komt de info vandaan trouwens?

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_12896971
quote:
Op maandag 1 september 2003 22:10 schreef OmeRon het volgende:

[..]

Ik had het over Naarden-Vesting. Ik kan dat niet echt Naarden noemen...

Narden-Vesting is en deel van Naarden maar doior dat deel is het juist wel een stad
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:26:45 #238
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_12897144
Erg leuk om te zien die B&A-tour
pi_12898072
Die zonnebril was voor en na de race niet aanwezig bij 'adriaan'
pi_12898338
En wat zit er toch op de motorkap aan de stuurkant, achter de spiegel..

[Dit bericht is gewijzigd door DJKoster op 02-09-2003 18:29]

Moderator dinsdag 2 september 2003 @ 21:41:53 #241
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_12902917
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 17:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Er klopt wel meer niet
circus verdwenen door toedoen van de plaaggeest? dat was Bassie's eigen schuld

en Robbie de robot?

war komt de info vandaan trouwens?

heb het ook niet gelezen (zat op t werk en leek me een leuke toevoeging )

BRON

ff links zoeken naar 'bassie adriaan' dan kom je de rest ook tegen.

dinsdag 2 september 2003 @ 22:12:57 #242
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_12903729
Okee, hier volgen nog de beloofde foto's van het bassie & Adriaan dekbed

Zelfs in m'n dromen gaat het nog over dat stel
Mag ik me nu B&A megafan noemen

Ik heb trouwens vanmiddag nog even gevraagd bij de lokale videotheek, of ze ook B&A video's hadden: "Hebben jullie ook DVD's van het populaire duo Bassie en Adriaan". Mevrouw: "Zijn die populair dan?".
Maargoed, ze hadden ze zelfs ook niet

B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  dinsdag 2 september 2003 @ 22:22:46 #243
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_12904008
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:12 schreef koelkast het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfs in m'n dromen gaat het nog over dat stel
Mag ik me nu B&A megafan noemen

Ik heb trouwens vanmiddag nog even gevraagd bij de lokale videotheek, of ze ook B&A video's hadden: "Hebben jullie ook DVD's van het populaire duo Bassie en Adriaan". Mevrouw: "Zijn die populair dan?".
Maargoed, ze hadden ze zelfs ook niet

Wanneer je meegaat met de volgende B&A-tour, mag je je echt pas een mega-fan noemen
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
pi_12904156
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:12 schreef koelkast het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

....

geweldig
  dinsdag 2 september 2003 @ 22:49:04 #245
5374 koelkast
pi_12904728
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:22 schreef OmeRon het volgende:

[..]

Wanneer je meegaat met de volgende B&A-tour, mag je je echt pas een mega-fan noemen

Natuurlijk ga ik mee! Gaan we naar Griekenland
B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  dinsdag 2 september 2003 @ 22:55:33 #246
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_12904892
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:49 schreef koelkast het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik mee! Gaan we naar Griekenland

We moeten eerst alle locaties in Nederland hebben gehad. Ik heb de link ook doorgestuurd naar Bassie en Adriaan. Dus wie weet sturen ze me nog een set locaties voor een volgende tour. Uiteraard wordt iedereen dan weer uitgenodigd mee te gaan.
We only speak about a problem if there is a solution. Otherwise we call it a fact.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 september 2003 @ 23:15:03 #247
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_12905421
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 22:55 schreef OmeRon het volgende:

[..]

We moeten eerst alle locaties in Nederland hebben gehad. Ik heb de link ook doorgestuurd naar Bassie en Adriaan. Dus wie weet sturen ze me nog een set locaties voor een volgende tour. Uiteraard wordt iedereen dan weer uitgenodigd mee te gaan.

Dan moeten we maar weer een begin gaan maken met locaties in Nederland opsommen

-Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag (geheimzinnige opdracht #12)
-Avifauna (verloren schatkaart #1?)
-Madurodam (geheim v.d. sleutel #4)
-Rotterdam Centraal, de kluisjes (geheim v.d. sleutel #10)
-Euromast, haven Rotterdam (plaaggeest #4)
maar bij de plaaggeest moest ik gelijk denken aan de volgende plekken:
-de school
-de bakkerij
-vrachtwagenbedrijf (ergens in Vlaardingen)
-brug waar kind vanaf wordt geduwd
-restaurant aan het water
-de opelgarage

Uit het geheim van de sleutel voornamelijk het huis van de boeven, dat deurtje dus, waar Bassie die klapband kreeg

en verder uit de diamant die grot, heel veel scenes zijn opgenomen in Valkenburg (Limburg) en Naarden. De burcht was dus Wijk bij Duurstede, die was al gevonden
Maar waar was dat diamantmuseum?

dinsdag 2 september 2003 @ 23:27:51 #248
5374 koelkast
pi_12905702
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 23:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dan moeten we maar weer een begin gaan maken met locaties in Nederland opsommen

-Ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag (geheimzinnige opdracht #12)
-Avifauna (verloren schatkaart #1?)
-Madurodam (geheim v.d. sleutel #4)
-Rotterdam Centraal, de kluisjes (geheim v.d. sleutel #10)
-Euromast, haven Rotterdam (plaaggeest #4)
maar bij de plaaggeest moest ik gelijk denken aan de volgende plekken:
-de school
-de bakkerij
-vrachtwagenbedrijf (ergens in Vlaardingen)
-brug waar kind vanaf wordt geduwd
-restaurant aan het water
-de opelgarage

Uit het geheim van de sleutel voornamelijk het huis van de boeven, dat deurtje dus, waar Bassie die klapband kreeg

en verder uit de diamant die grot, heel veel scenes zijn opgenomen in Valkenburg (Limburg) en Naarden. De burcht was dus Wijk bij Duurstede, die was al gevonden
Maar waar was dat diamantmuseum?

Het lijkt mij wel wat om naar Valkenburg te gaan. Madurodam etc lijkt me niets. Dat weet je toch allemaal wel? Net als Avifouna etc, en de Euromast. En de kluisjes op Rotterdam CS zullen ook wel niet meer staan op die plek. De school en bakkerij lijken me wel wat natuurlijk, die zijn niet zo bekend.

Maar op #1 staat bij mij Valkenburg

dinsdag 2 september 2003 @ 23:41:24 #249
24636 OmeRon
89 coffees per day
pi_12906014
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 23:27 schreef koelkast het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel wat om naar Valkenburg te gaan. Madurodam etc lijkt me niets. Dat weet je toch allemaal wel? Net als Avifouna etc, en de Euromast. En de kluisjes op Rotterdam CS zullen ook wel niet meer staan op die plek. De school en bakkerij lijken me wel wat natuurlijk, die zijn niet zo bekend.

Maar op #1 staat bij mij Valkenburg

In Avifauna heb ik gewerkt. Niet echt behoefde daar naar terug te gaan.

Maar wat hebben ze van De Schatkaart dan opgenomen in Avifauna? Ik weet alleen dat ze daar dat liedje 'Dierentaal' uit 'De Huilende Professor' hebben opgenomen. Maar ik kan me vergissen hoor. De Schatkaart ken ik nog niet uit mijn hoofd, en het is al een aardige tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 september 2003 @ 23:49:04 #250
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_12906200
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 23:41 schreef OmeRon het volgende:

[..]

In Avifauna heb ik gewerkt. Niet echt behoefde daar naar terug te gaan.

Maar wat hebben ze van De Schatkaart dan opgenomen in Avifauna? Ik weet alleen dat ze daar dat liedje 'Dierentaal' uit 'De Huilende Professor' hebben opgenomen. Maar ik kan me vergissen hoor. De Schatkaart ken ik nog niet uit mijn hoofd, en het is al een aardige tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gezien.

vandaar ook het vraagteken, ik wist niet meer of het de schatkaart of huilende professor was, dacht de eerste, maar blijkbaar dus toch de tweede.
Ik doelde idd op dat liedje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')