Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
quote:bron
Palestijnen grijpen in tegen Hamas
GAZA-STAD (ANP) - Bij een aanval van Israëlische gevechtshelikopters donderdagavond in de Gazastrook is een lid van de radicale Palestijnse Hamas-beweging om het leven gekomen. Vanuit de helikopters vuurden de Israëliërs raketten af op het voertuig waarin de man zich bevond.Bij een andere aanval wierpen Israëlische gevechtsvliegtuigen een bom af op een buurtschap in de Gazastrook. Volgens Palestijnse ooggetuigen doodde de explosie een Hamas-aanhanger. De aanvallen maken deel uit van de Israëlische jacht op Palestijnse extremisten die aanslagen plegen en vanuit de Gazastrook met zelfgemaakte raketten Israëlische steden en nederzettingen beschieten.
De Palestijnse machthebbers proberen de greep op de militante beweging Hamas en andere extremisten te versterken. De Palestijnse minister van Informatie, Amr, kondigde donderdag maatregelen tegen radicale groeperingen aan. Hij liet geen details los.
Amr bevestigde dat de autoriteiten de banktegoeden lieten bevriezen van welzijnsorganisaties die verbonden zijn aan de islamitische verzetsbeweging Hamas. Honderden behoeftigen demonstreerden in Gaza-Stad tegen de stap van de Palestijnse leiding. Hamas-topman Abdelaziz al-Rantissi reageerde woedend: ,,Dit initiatief van de Palestijnse Autoriteit is genomen onder druk van de Amerikanen en de zionisten.''
Volgens Hamas, dat zich verzet tegen de Israëlische bezettting van Palestijns gebied, helpen de welzijnsorganisaties allerlei behoeftige Palestijnen. Uit een opdracht van de autoriteiten aan banken op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook blijkt dat het gaat om organisaties die weduwen en kinderen steunen van door Israëliërs gedode of gevangengehouden Palestijnen.
Als die banktegoeden daar daadwerkelijk voor gebruikt zouden worden zou het geen probleem zijn.Ik denk echter dat het geld ook gebruikt werd voor het plegen van aanslagen.Daarom is het bevriezen de juiste stap.
Wat vinden jullie??
quote:Er blijven altijd mensen die denken dat de zon om de aarde draait.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:10 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Ok,
en die aanslag, de reden tot vergelding, was die ook niet tijdens het staakt het vuren?
Terug waar we begonnen waren. Hoe waar, hoe triest.
Je mail past in dat straatje. net als mijn antwoord overigens
Wellus-Nietus.
Hey, zullen we eens afspreken, voordat we een reactie hier plaatsen, of die reactie binnen dat stramien valt?
Zo ja, dan spreken we af die reactie niet te plaatsen.
J.
quote:Ik dacht dat het merendeels gaat om familie van aanslagPLEGERS die geld incasseren
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:32 schreef schatje het volgende:
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 33Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
[..]Als die banktegoeden daar daadwerkelijk voor gebruikt zouden worden zou het geen probleem zijn.Ik denk echter dat het geld ook gebruikt werd voor het plegen van aanslagen.Daarom is het bevriezen de juiste stap.
Wat vinden jullie??
quote:Ik weet nu al wat het antwoord is indien men dat zou vragen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:44 schreef elcastel het volgende:
Laat ze een doorzichtige boekhouding overhandigen, dan kan de boel weer open lijkt mij.
Ik vraag me ook af of de VN aktief is in de Palestijnse gebieden, dus met voedselpakketen enzo.
quote:De UNRWA is al sinds 1948 bezig hulp te verlenen. Op http://www.un.org/unrwa/finances/cont-dec02.html kan je zien wie daar het meeste (of juist niet) aan bijdragen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef schatje het volgende:[..]
Ik weet nu al wat het antwoord is indien men dat zou vragen.
Ik vraag me ook af of de VN aktief is in de Palestijnse gebieden, dus met voedselpakketen enzo.
quote:vertel ?
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef schatje het volgende:[..]
Ik weet nu al wat het antwoord is indien men dat zou vragen.
quote:Zoals de post hierboven. Ze zijn er sowieso met medicijnen in de weer en ik meen dat er allerlei projecten zijn/waren zoals die haven bouwen (die inmiddels weer plat is gegooid).
quote:http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/01/mideast/index.html
Israel on Monday declared an "all-out war" against Hamas and said it is freezing diplomatic relations with the Palestinian Authority unless the Palestinian leadership takes "tangible steps to deal with infrastructures of terror."Following an Israeli Cabinet meeting, a statement cited Defense Minister Shaul Mofaz as saying the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance."
Zonde.
Wel lekker hypocriet weer: the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance." . Nee, die aanvallen op Hamasleiders waren een duidelijk signaal van vrede.
quote:maar dat waren de bad guys of zoiets en ze hadden geen staakt het vuren met de bad guys maar met de good guys... hell waarom een staakt het vuren met de bad guys ... zoiets
Op maandag 1 september 2003 23:02 schreef tvlxd het volgende:[..]
http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/01/mideast/index.html
Zonde.
Wel lekker hypocriet weer: the August 19 bus bombing in Jerusalem had "broken the track that was supposed to give the diplomatic process a chance." . Nee, die aanvallen op Hamasleiders waren een duidelijk signaal van vrede.
quote:http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/09/02/mideast/index.html
Israeli Defense Minister Shaul Mofaz said Tuesday that Israel made a historic mistake not expelling Palestinian Authority President Yasser Arafat two years ago, and he left open the possibility Israel might take action soon.His comments came as Palestinians called on their leaders to settle their differences.
In an interview with Israel Army Radio, Mofaz said Arafat was an obstacle to Palestinian Prime Minister Mahmoud Abbas and his attempts to implement the U.S.-backed "road map" to peace.
Kijk, Arafat is een smerige terroristenleider, maar zo'n actie lijkt mij niet echt positief. Die Mofaz is maar een eng mannetje, net als Sharon -ach zo zijn er wel meer-.
quote:De VS zal ook niet accepteren indien Abbas op zal stappen, heb ik ergens gelezen.
Op woensdag 3 september 2003 16:51 schreef BAZZA het volgende:
Tja als je dan leest dat Abbas misschien wil opstappen omdat Arafat vrede blijft dwarsbomen begrijp ik Mofaz heel erg goed.![]()
http://teletekst.nos.nl/gif/123-01.html
JERUSALEM- Regretting that Israel did not act when it had the chance, Defense Minister Shaul Mofaz said Tuesday that Yasser Arafat, the Palestinian leader, must be expelled from the region and that Israel may move to oust him as early as this year.
quote:Het zal de Palestijnse zaak geen goed indien Abbas zal opstappen.Met Arafat komt het vredesproces namelijk geen steek verder.
Op donderdag 4 september 2003 12:46 schreef Chadi het volgende:
Abbas is constant tegen gewerkt door Israel en door Arafat. Denk eerder dat Abbas het veld gaat ruimen dan Arafat.
quote:Met Abbas wel?
Op donderdag 4 september 2003 12:50 schreef schatje het volgende:[..]
Het zal de Palestijnse zaak geen goed indien Abbas zal opstappen.Met Arafat komt het vredesproces namelijk geen steek verder.
quote:Die probeert tenminste om Hamas en consorten aan te pakken.
Op donderdag 4 september 2003 12:55 schreef Chadi het volgende:[..]
Met Abbas wel?
quote:Kan hijnet zo goed lid worden an het Israelisch kabinet als je door de ogen van een palestijn kijkt
Op donderdag 4 september 2003 13:52 schreef schatje het volgende:[..]
Die probeert tenminste om Hamas en consorten aan te pakken.
quote:EEN Palestijn ??
Op donderdag 4 september 2003 13:53 schreef Chadi het volgende:[..]
Kan hijnet zo goed lid worden an het Israelisch kabinet als je door de ogen van een palestijn kijkt
quote:
'Abbas kondigt aftreden deze zaterdag aan'
NEW YORK (ANP) - De Palestijnse premier Mahmoud Abbas zal zijn aftreden deze zaterdag aankondigen. Dat gebeurt 's middags in Rammallah op de Westelijke Jordaanoever. Dat meldde The New York Times zaterdag op basis van anonieme uitspraken van hoge Palestijnse functionarissen.,,Het is de enige weg vooruit. We zijn nu op een dood spoor beland'', aldus een van hen. De stap van Abbas is bedoeld om een einde te maken aan zijn hoog opgelopen conflict met de Palestijnse leider Yasser Arafat. De ruzie gaat over de verdeling van de onderlinge macht en de te volgen koers in het vredesproces met Israël.
Door af te treden zou Abbas, die veel krediet bij de Amerikaanse regering geniet, Arafat onder internationale druk willen zetten. Mogelijk zou Abbas, wellicht met meer bevoegheden, later weer kunnen terugkeren als premier.
quote:zoals ik je al eerder zei Abbas had meer backup moeten krijgen van de VS. Maar de VS hield bij gebrabbel.
Op zaterdag 6 september 2003 12:12 schreef schatje het volgende:
Het is officieel nu, het is bevestigd door de Palestijnse onderhandelaar Saëb Erakat.
Dit betekend weer 2 jaar vertraging voor het uiteindelijke doel.
quote:Ach, vlak voor de stemming was er al een zoveelste reden om het routeplan naar de prullenbak te verwijzen ....
Op zaterdag 6 september 2003 12:51 schreef Sidekick het volgende:
Jammer.Dit betekend weer 2 jaar vertraging voor het uiteindelijke doel.
quote:
'Arafat moet ontslag premier weigeren'RIVA DEL GARDA - Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken hoopt dat de Palestijnse leider Arafat het ontslag van zijn premier Mahmoud Abbas zal weigeren. Het vertrek van Abbas zou volgens De Hoop Scheffer leiden tot een nog zwaardere crisis in het vredesproces.
Volgens de bewindsman heeft Arafat het ontslag ook nog niet geaccepteerd. Dat bleek zaterdag in de Italiaanse badplaats Riva del Garda uit telefonische contacten van enkele Europese ministers van Buitenlandse Zaken met Palestijnse vertegenwoordigers. De EU-ministers zijn in Italië bijeen voor informeel overleg, dat volgens De Hoop Scheffer ,,nogal een sombere sfeer kreeg'' door het Palestijnse nieuws. De CDA-minister hoopt dat in ieder geval enkele ,,uiterst competente Palestijnse ministers zullen aanblijven''.
ANP
quote:Klopt. Israël heeft zich in dit geval bezig gehouden met staatsterrorisme. Terroristen vermoorden is niet erg, 't zijn toch maar onmenselijke bruten, maar dit is trés verkeerd.
Op zaterdag 6 september 2003 14:03 schreef Z het volgende:
Het is toch echt van de zotte dat Israel gewoon maar een heel gebouw opblaast om een Hamas leider te doden!?!
Zo creër je geen vrede en slechts meer potentiele terroristen, .
Ik ben ook voor het actief ingrijpen van de VN, of de NAVO, in het gebied. Met geweld, desnoods. Dat stelletje kleuters moeten maar eens ophouden.
quote:Zal Arafat nu verwijderd worden?
Op zaterdag 6 september 2003 14:25 schreef Sidekick het volgende:[..]
quote:door wie?
Op zaterdag 6 september 2003 14:46 schreef tvlxd het volgende:[..]
Zal Arafat nu verwijderd worden?
De Europese bewindslieden besloten zaterdag verder de Palestijnse terreurorganisatie Hamas op een zwarte lijst te zetten. Dat betekent dat al hun tegoeden in Europa bevroren zullen worden. Ook gaat de EU liefdadigheidsorganisaties aanpakken, die Hamas financieren. Wel vindt De Hoop Scheffer dat Europa kansen moet geven aan Hamas-militanten die uit de organisatie willen stappen.
Hollandse polderpolitiek op internationaal niveau...
quote:Israël.
Op zaterdag 6 september 2003 14:47 schreef Chadi het volgende:[..]
door wie?
quote:mwah zou niet erg vestandig zijn al is Sharon daar wel toe in staat.
Op zaterdag 6 september 2003 14:54 schreef tvlxd het volgende:[..]
Israël.
quote:Het zou inderdaad niet verstandig zijn, maar daar hebben ze in die regio toch al niet zoveel Hollandse kaas van gegeten.
Op zaterdag 6 september 2003 14:59 schreef Chadi het volgende:[..]
mwah zou niet erg vestandig zijn al is Sharon daar wel toe in staat.
quote:
122 Teletekst za 06 sep
Israël wil geen leiding door Arafat
JERUZALEM De Israëlische regering heeft
gezegd Arafat niet te accepteren als
mogelijk leider van de Palestijnse
regering,nu premier Abbas opstapt.Met
een door Arafat benoemde opvolger gaat
Israël evenmin akkoord.
De Israëlische minister van Gezondheid
zei voor de Israëlische radio dat
Arafat uitgezet moet worden om een
escalatie van het geweld te voorkomen.
De ministers van Buitenlandse Zaken van
de Europese Unie,die bijeen zijn in
Italië,hebben hun bezorgheid geuit over
het aftreden van Abbas.Tegelijkertijd
werd de Hamas-beweging aangemerkt als
een terroristische organisatie.
volgende nieuws financieel sport
En anders... geen pallestijnsestaat, jammer hoor
quote:Sluit ik me bij aan
Het is toch echt van de zotte dat Israel gewoon maar een heel gebouw opblaast om een Hamas leider te doden!?! Dat is naar mijn mening ook gewoon moord! Het zijn gewoon liquidaties, uitgevoerd door een regering. Ik heb niet alle delen van deze disussie (1 t/m 33) gelezen dus misschien zeg ik iets wat al eens gezegd is, maar misschien moet er maar eens een vredesmacht naar Israel gestuurd worden. Zelf komen ze er toch niet uit.
quote:Gaat lekker dus. Ik hoop, dat ze snel weer gaan onderhandelen.
Sjeik Yassin gewond bij raketinslag
Israël wil geen leiding Arafat.....
Abbas dient ontslag in bij Arafat..
quote:En geen vrede. Of is dat niet belangrijk?
Op zaterdag 6 september 2003 16:41 schreef BAZZA het volgende:En anders... geen pallestijnsestaat, jammer hoor
![]()
een gemiste kans het brein achter veel aanslagen uit te schakelen.
quote:Alsof die er zou komen.
Op zaterdag 6 september 2003 17:10 schreef Sidekick het volgende:
En geen vrede. Of is dat niet belangrijk?
quote:Het vertrek van Abbas helpt iig niet.
Op zaterdag 6 september 2003 17:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Alsof die er zou komen.
Wat zijn jouw ideeen dan? Gewoon laten doorsudderen? Want Israel kan moeilijk iedere Palestijn doodschieten.
quote:Inderdaad een liquidatie.. maar het ' slachtoffer ' had wel 10 tallen doden op zijn naam staan en was de bomexpert van Hamas.
Het is toch echt van de zotte dat Israel gewoon maar een heel gebouw opblaast om een Hamas leider te doden!?! Dat is naar mijn mening ook gewoon moord! Het zijn gewoon liquidaties, uitgevoerd door een regering. Ik heb niet alle delen van deze disussie (1 t/m 33) gelezen dus misschien zeg ik iets wat al eens gezegd is, maar misschien moet er maar eens een vredesmacht naar Israel gestuurd worden. Zelf komen ze er toch niet uit.
quote:De "pallestijnen" gewoon terug plaatsen in Jordanie en Egypte wat hun thuislanden zijn.
Op zaterdag 6 september 2003 17:32 schreef Sidekick het volgende:
Het vertrek van Abbas helpt iig niet.Wat zijn jouw ideeen dan? Gewoon laten doorsudderen? Want Israel kan moeilijk iedere Palestijn doodschieten.
quote:Maar dat willen de Palestijnen dus niet. Anders waren ze allang daarheen gegaan.
Op zaterdag 6 september 2003 17:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
De "pallestijnen" gewoon terug plaatsen in Jordanie en Egypte wat hun thuislanden zijn.
quote:Nee, de pallies willen Israel vernietigen.
Op zaterdag 6 september 2003 17:38 schreef Sidekick het volgende:
Maar dat willen de Palestijnen dus niet. Anders waren ze allang daarheen gegaan.
quote:Je hebt toch geen zwart-wit-tv thuis?
Op zaterdag 6 september 2003 17:42 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee, de pallies willen Israel vernietigen.
Als je echt niet verder komt dan dit soort praatjes, dan heeft het discussieren weinig zin.
quote:Helaas woon ik niet in een droomwereld die ver van de echte wereld af staat zoals jij het misschien wel beleeft, je kunt wel over vrede praten maar als ook maar 1 van de 2 partijen er geen echte zin in heeft blijft het natuurlijk bij praten.
Op zaterdag 6 september 2003 17:53 schreef Sidekick het volgende:
Je hebt toch geen zwart-wit-tv thuis?Als je echt niet verder komt dan dit soort praatjes, dan heeft het discussieren weinig zin.
quote:Zoals Abbas die zijn stinkende best doet maar verhindert wordt door Sharon en zijn maatje Arafat.
Op zaterdag 6 september 2003 17:56 schreef BAZZA het volgende:[..]
Helaas woon ik niet in een droomwereld die ver van de echte wereld af staat zoals jij het misschien wel beleeft, je kunt wel over vrede praten maar als ook maar 1 van de 2 partijen er geen echte zin in heeft blijft het natuurlijk bij praten.
Wat natuurlijk opzich erg intressant is.
quote:Net of hij zo goed werd gesteund door Sharon
Op zaterdag 6 september 2003 18:04 schreef BAZZA het volgende:
Abbas is zojuist ontslagen dus die doet helemaal niks meer, dankzij Aragat
quote:Meer dan door Arafat, terwijl die toch aan dezelfde kant *zouden* staan
Op zaterdag 6 september 2003 18:08 schreef Chadi het volgende:
Net of hij zo goed werd gesteund door Sharon
quote:Damn, dat lijkt mij echt geen goed plan. Op het moment dat die geliquideerd word breekt de teringzooi pas goed uit.
Op zaterdag 6 september 2003 19:37 schreef Twilight_ het volgende:
Jammer van die actie tegen Yassin.
Volgende keer ff beter mikken.
quote:vrede komt er heus wel hoor
Op zaterdag 6 september 2003 17:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Alsof die er zou komen.
1 deze dagen is de Israelische maat vol en dan vegen ze de hele bende de Sinaï desert in en dan zien ze maar wat ze doen ... zijn de meesten iig weer 'thuis'
quote:Aragate?
Op zaterdag 6 september 2003 18:04 schreef BAZZA het volgende:
Abbas is zojuist ontslagen dus die doet helemaal niks meer, dankzij Aragat
quote:Abbas is een RACIST , Jodenhater, geschiedvervalser etc.
Op zaterdag 6 september 2003 18:01 schreef Chadi het volgende:[..]
Zoals Abbas die zijn stinkende best doet maar verhindert wordt door Sharon en zijn maatje Arafat.
quote:Precies, na lang treiteren kunnen de Israeliers straks eindelijk hun droom waar maken. Godzijdank voor de oorlog tegen het terrorisme, anders zouden antisemitische zeikerds er strak nog etnische zuivering van maken. Nog even en het beloofde land kan eindelijk gezuiverd worden van de arabische bende.
Op zaterdag 6 september 2003 21:40 schreef sp3c het volgende:vrede komt er heus wel hoor
1 deze dagen is de Israelische maat vol en dan vegen ze de hele bende de Sinaï desert in en dan zien ze maar wat ze doen ... zijn de meesten iig weer 'thuis'
quote:Nee hoor, dan komen er een paar VERSTANDIGE Palestijnen naar voren die de belangen van de Palestijnen weten te behartigen.
Op zaterdag 6 september 2003 19:43 schreef nikk het volgende:[..]
Damn, dat lijkt mij echt geen goed plan. Op het moment dat die geliquideerd word breekt de teringzooi pas goed uit.
quote:beter treiteren dan terroriseren
Op zaterdag 6 september 2003 22:37 schreef IPdaily het volgende:[..]
Precies, na lang treiteren kunnen de Israeliers straks eindelijk hun droom waar maken. Godzijdank voor de oorlog tegen het terrorisme, anders zouden antisemitische zeikerds er strak nog etnische zuivering van maken. Nog even en het beloofde land kan eindelijk gezuiverd worden van de arabische bende.
quote:Ik mis die goeie ouwe treiter-sessies uit 48 en 67 dat waren nog eens tijden
Op zaterdag 6 september 2003 22:38 schreef sp3c het volgende:beter treiteren dan terroriseren
[Dit bericht is gewijzigd door IPdaily op 06-09-2003 22:44]
quote:Precies ingrijpen!! en de strijdende partijen volledig SCHEIDEN, alleen dan zullen de wonden langzaan kunnen helen, zonder dat er continu moedwillig nieuwe worden opengereten...
Op zaterdag 6 september 2003 22:44 schreef tvlxd het volgende:
Vrede komt er wel. Het zal in ieder geval sneller tot stand komen, als de 'Internationale Gemeenschap' actief (militair?) ingrijpt aldaar.
quote:Pls laat de "internationale gemeenschap" er buiten svp
Op zaterdag 6 september 2003 22:44 schreef tvlxd het volgende:
Vrede komt er wel. Het zal in ieder geval sneller tot stand komen, als de 'Internationale Gemeenschap' actief (militair?) ingrijpt aldaar.
quote:NAVO/VN, 't maakt me niet zoveel uit.
Op zaterdag 6 september 2003 23:01 schreef machteld het volgende:[..]
Pls laat de "internationale gemeenschap" er buiten svp
Definieer eerst maar eens waar je het over hebt!!
quote:Helemaal mee eens.
Op zaterdag 6 september 2003 22:49 schreef IPdaily het volgende:[..]
Precies ingrijpen!! en de strijdende partijen volledig SCHEIDEN, alleen dan zullen de wonden langzaan kunnen helen, zonder dat er continu moedwillig nieuwe worden opengereten...
quote:Lijkt mij ook wel een oplossing, míts deze eerlijk en precies volgens de 1967-grenzen wordt getrokken.
Op zaterdag 6 september 2003 23:05 schreef machteld het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Gewoon voor enige tijd een hoge muur tussen Israel en de Westbank
quote:Daar zijn ze al mee bezig hoor maja de pallies willen dat niet want dat maakt het uitvoeren van aanslagen moeilijker
Op zaterdag 6 september 2003 23:05 schreef machteld het volgende:
Helemaal mee eens.
Gewoon voor enige tijd een hoge muur tussen Israel en de Westbank
Het heeft alleen weinig nut tegen raketten...
quote:Gelukkig valt het met de aanslagen door middel van raketten wel mee. (Qussam?)
Op zaterdag 6 september 2003 23:32 schreef BAZZA het volgende:
Het heeft alleen weinig nut tegen raketten...
quote:Een paar terroristen uit het land ten noorden van Israel heeft soms nog wel de neiging om wat raketten via de lucht te versturen richting Israel. (en de topman van de AEL komt uit die terroristengroep: hezbollah)
Op zaterdag 6 september 2003 23:37 schreef tvlxd het volgende:[..]
Gelukkig valt het met de aanslagen door middel van raketten wel mee. (Qussam?)
quote:Ja. Maar het blijft meevallen.
Op zaterdag 6 september 2003 23:55 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Een paar terroristen uit het land ten noorden van Israel heeft soms nog wel de neiging om wat raketten via de lucht te versturen richting Israel. (en de topman van de AEL komt uit die terroristengroep: hezbollah)
quote:Ja, en Saddam heeft geeneens wat scuds enzo naar Israel geschoten in de afgelopen oorlog.
Op zaterdag 6 september 2003 23:57 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja. Maar het blijft meevallen.
quote:Huuft? Uhm, jâh?
Op zondag 7 september 2003 00:00 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Ja, en Saddam heeft geeneens wat scuds enzo naar Israel geschoten in de afgelopen oorlog.
En die muur is Israel allang aan het bouwen, maar er is aardig wat internationale druk tegen.
quote:Door die raketten zijn ook al doden gevallen hoor, noem jij dat meevallen
Op zaterdag 6 september 2003 23:57 schreef tvlxd het volgende:
Ja. Maar het blijft meevallen.
quote:Ja.
Op zondag 7 september 2003 00:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Door die raketten zijn ook al doden gevallen hoor, noem jij dat meevallen
quote:Ik niet, hoe zou jij het vinden als de Duitsers iedere week vrolijk wat Nederlandse dorpjes bestookten met raketten om niks
Op zondag 7 september 2003 00:02 schreef tvlxd het volgende:
Ja.
quote:Wat een onzinnig vergelijking. Men dient te relativeren en Israël is nou eenmaal in een soortement toestand van oorlog met de Palestijnen (en Hezbollah). Zo gezien, vind ik het wel meevallen.
Op zondag 7 september 2003 00:04 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ik niet, hoe zou jij het vinden als de Duitsers iedere week vrolijk wat Nederlandse dorpjes bestookten met raketten om niks
De vorige keer was het wel mooi prijsschieten... 90 vliegtuigen van de Syriers down en 0 Israelische
quote:'Mwah we hebben altijd nog de Israelische Arabieren in Israel die fokken als wat, just a matter of time en ze zijn van minderheid tot meerderheid gepromoveert
Op zaterdag 6 september 2003 22:37 schreef IPdaily het volgende:[..]
Precies, na lang treiteren kunnen de Israeliers straks eindelijk hun droom waar maken. Godzijdank voor de oorlog tegen het terrorisme, anders zouden antisemitische zeikerds er strak nog etnische zuivering van maken. Nog even en het beloofde land kan eindelijk gezuiverd worden van de arabische bende.
ONTOPIC:
Hele slechte zaak voor het vredesproces dat Abbas weg is, maarjah het was een onmogelijke zaak voor hem dus HEM valt niets te verwijten.
Ik denk dat hij alleen nog maar gevaarlijker wordt nu hij gewond is geraakt.
In periodes met aanslagen beginnen deze vaak op zondagen (tenminste, dat idee heb ik)
Morgen (vandaag dus) zullen er wel weer een stuk of 20 onschuldigen opgeblazen worden
Israels zal het nu wel een keer echt zat zijn met die arrafat, als er deze week inderdaad een aanslag volgt, dan houdt ik mijn hart vast, want dan zal Israel arrafat OF het land uitzetten OF zijn lichaam uitzetten.
In deze gevallen zal de vlam in de pan slaan
Gevaar voor het hele midden oosten.
edit:
quote:
teletekst
Hammas heeft verklaard dat het nou zal proberen een aanslag te plegen op israelische premier Sharon.
Ik zei geloof ik een half jaar geleden al dat er toch nooit een PA staat komt.
(toch leuk, om te weten waar je aan toe bent )
[Dit bericht is gewijzigd door logisnack op 07-09-2003 01:25]
quote:Israël zou dat niet hoeven te doen indien de Palestijnse autoriteit zelf achter de terroristen aan zou gaan.
Op zaterdag 6 september 2003 14:45 schreef tvlxd het volgende:[..]
Klopt. Israël heeft zich in dit geval bezig gehouden met staatsterrorisme. Terroristen vermoorden is niet erg, 't zijn toch maar onmenselijke bruten, maar dit is trés verkeerd.
Zo creër je vrede en uiteindelijk een Palestijnse Staat.
quote:Zo is dat, maar met een beetje realisme zullen we allemaal wel inzien dat de Palestijnse autoriteit dit niet zal doen en dat Israel niet zal stoppen met zulke acties.
Op zondag 7 september 2003 01:58 schreef schatje het volgende:[..]
Israël zou dat niet hoeven te doen indien de Palestijnse autoriteit zelf achter de terroristen aan zou gaan.
Het ontslag van Abbas neem ik Arafat en het palestijns volk kwalijk, maar vooral Israel die koppig doorgaat met hun liquideerbeleid. Er is te weinig sprake van samenwerking voor de terroristische elementen. En er is veel te weinig progressie om de negatieve effecten te doorbreken.
Men vervalt weer in het oude patroon. En de fictieve leider Abbas had alleen kunnen slagen als er genoeg en snel gewerkt zou worden ten behoeve van verbeteringen.
Ik geef hem trouwens wel helemaal gelijk dat Arafat weg moet, want ook die kent groot wantrouwen en haat jegens zijn buren en is veel te traag in zijn denken. Maar Sharon moet zelf ook heel snel plaatsmaken. Ik zal er geen traan om laten als beide geliquideerd worden. Blijkbaar is dat de enige uitweg omdat de hele wereld toekijkt en zich er ook niet mee mag bemoeien van de VS en Israel. Zij houden samen met de Palestijnen deze poppenklast in stand, en zoals het nu gaat escaleert het daar helemaal de pan uit. En deze 3 schuldige partijen hebben alledrie zeer vuile handen van verscheidene aard.
quote:Toch even de feiten op een rij zetten. Sinds de roadmap ingesteld is waren er geen aanslagen meer, zo'n 2 maanden lang. Totdat Israel weer begonnen is met het doden van 'terroristen', toen is het spel weer vervallen in actie/reactie en waren er ook weer bomsaanslagen. Je bent pas terrorist als je daadwerkelijk iets terroristisch gedaan hebt, not guilty until proven otherwise. Israel is zelf medeverantwoordelijk voor het opblazen van het vredesproces doordat men niet kon stoppen met hun uitzuiveringsbeleid. Als men wil dat de Palestijnen dit zelf doen moet men beter samenwerken of betere afsrpaken maken hiervoor, niet hun zin met geweld doordrijven. Dat is vragen om problemen.
Op zondag 7 september 2003 01:58 schreef schatje het volgende:
Israël zou dat niet hoeven te doen indien de Palestijnse autoriteit zelf achter de terroristen aan zou gaan.
quote:Het moet van twee kanten komen. Op de lange termijn is perspectief voor de economie en handel van de Palestijnen nodig wil men daar op andere positieve gedachten komen i.p.v. in de dagelijkse sleur te blijven hangen, hierin kan Israel veel betekenen. Op korte termijn zal het controleren en voorkomen van excessen nodig blijven door extremistische elementen te stoppen. En dit dient idd. veel meer door de Palestijnen te moeten gebeuren, maar je vergeet dat jet symptoombestrijding is als er geen concrete vorderingen worden gemaakt wat betreft de concrete hekele punten. Zoals de vluchtelinge, de gevangenen, de settlements, Jeruzalem, die muur, landstukken teruggeven, handelsboycotten en de destructie van een land dat al niks voorsteld qua economische structuur.
quote:
Op zondag 7 september 2003 05:56 schreef heronimus het volgende:
Check Yasser in de trunk.
quote:Prima hoor, nu maar hopen dat Israel daarna de Palestijnen eindelijk hun eigen (levensvatbare) staat gunt. Maar weinig kans dat dat zal gebeuren
125 Teletekst zo 07 sep
Israël zweert Hamas 'uit te roeien'***************************************
JERUZALEM Israël zal niet rusten totdat
de gehele Hamas-beweging met wortel en
tak is uitgeroeid,zo heeft een anonieme
Israëlische functionaris verklaard.
"We zijn van plan om heel Hamas te
liquideren en we maken daarbij geen
onderscheid tussen de politieke en de
militaire tak van die terroristische
organisatie",aldus de woordvoerder.
Premier Sharon stelt in de krant Yediot
Ahronot dat "het doodvonnis" van alle
Hamas-leiders getekend is."Israël zal
hen genadeloos opjagen",belooft Sharon,
die gisteren naar verluidt persoonlijk
opdracht gaf een bom te droppen op het
gebouw waar de Hamas-top vergaderde.
********************zie ook 123 *******
volgende nieuws financieel sport
En ach, zoniet dan staat er volgend jaar een nieuwe "Hamas" op, onderdrukten genoeg...
quote:Nee hoor, er is eerst een aanslag geweest en toen is Israël weer begonnen met afschieten van terroristen. En terecht!!
Op zondag 7 september 2003 05:56 schreef heronimus het volgende:Toch even de feiten op een rij zetten. Sinds de roadmap ingesteld is waren er geen aanslagen meer, zo'n 2 maanden lang. Totdat Israel weer begonnen is met het doden van 'terroristen', toen is het spel weer vervallen in actie/reactie en waren er ook weer bomsaanslagen.
quote:Dat is zeker niet waar, Israel heeft in de relatieve periode van rust een aantal hamas leden proberen "te arresteren". Waarop dan een vuurgevecht volgt waarbij terroristen en onschuldigen omkomen. Nee erg handig om dit juist tijdens een staakt het vuren te doen
Op zondag 7 september 2003 10:40 schreef Gia het volgende:Nee hoor, er is eerst een aanslag geweest en toen is Israël weer begonnen met afschieten van terroristen. En terecht!!
quote:Gia heeft toch echt gelijk, de zondag nadat het vredesproces was ingesteld werd er door de Palestijnen vanuit de Westelijke Jordaan Oever een raket afgevuurd.
Op zondag 7 september 2003 10:55 schreef IPdaily het volgende:[..]
Dat is zeker niet waar, Israel heeft in de relatieve periode van rust een aantal hamas leden proberen "te arresteren". Waarop dan een vuurgevecht volgt waarbij terroristen en onschuldigen omkomen. Nee erg handig om dit juist tijdens een staakt het vuren te doen
Israël doet het werk wat de Palestijnse autoriteit hoort te doen.We hebben gezien dat die laatst genoemde partij dat eigenlijk best wel kan.Er is berichtgeving geweest van het sluiten van geheime smokkel tunnels door hen, en het controleren van achterbakken van auto's.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 07-09-2003 11:30]
quote:Zie:
Op zondag 7 september 2003 10:55 schreef IPdaily het volgende:Dat is zeker niet waar, Israel heeft in de relatieve periode van rust een aantal hamas leden proberen "te arresteren". Waarop dan een vuurgevecht volgt waarbij terroristen en onschuldigen omkomen. Nee erg handig om dit juist tijdens een staakt het vuren te doen
Dus VOOR de aanslag van 19 augustus
quote:Maar dat is de politiek van Israel, treiteren, huizen (flat gebouwen) opblazen "kleine" steken uitdelen. En wachten op vergelding van de tegenpartij, zodat ze de bezetting kunnen blijven rechtvaardigen onder het mom van zelfbescherming
Jihad-leider gedood in Hebron
Gepubliceerd op donderdag 14 augustus 2003
Mohammed Sider, de lokale leider van de militante Palestijnse beweging Islamitische Jihad in Hebron, is donderdagochtend door Israëlische militairen gedood.
Een woordvoerder van de Jihad maakte dat bekend. De leider werd overvallen in zijn huis in Hebron. Sider overleed na een urenlange schotenwisseling, waarbij er ook raketten op het huis werden afgeschoten. De Israëlische soldaten gingen over tot die actie, nadat Sider had aangegeven zich nooit aan de Israëliërs te zullen overgeven.Israël was kort daarvoor de jacht op de lokale leider begonnen, omdat hij ervan werd verdacht een aanslag op een Israëlisch doel te beramen. Hij werd ook al gezocht vanwege een reeks terreuracties die hij de afgelopen jaren zou hebben gepleegd. De Islamitische Jihad heeft woedend gereageerd op de dood van Sider, en gezegd dat "Israël daar de prijs nog wel voor zal betalen".
Zelfmoordenaar
Eveneens op de Westelijke Jordaanoever vernietigden Israëlische soldaten de afgelopen nacht het huis van Islam Kafatsha, de zelfmoordenaar die zich deze week bij de nederzetting Ariël opblies en daarbij één Israëliër mee de dood in nam en twee anderen ernstig verwondde.De Israëlische minister van Defensie Shaul Mofaz zal donderdag spreken met de Amerikaanse afgevaardigde John Wolf. Zij zullen het gaan hebben over de routekaart naar vrede in het Midden-Oosten, die door het opnieuw oplaaiende geweld in gevaar is gekomen.
bron
quote:Israël heeft zeker de reikende hand aangeboden door o.a. de Palestijnen de controle te geven over bepaalde grensovergangen.
Op zondag 7 september 2003 05:56 schreef heronimus het volgende:[..]
Toch even de feiten op een rij zetten. Sinds de roadmap ingesteld is waren er geen aanslagen meer, zo'n 2 maanden lang. Totdat Israel weer begonnen is met het doden van 'terroristen', toen is het spel weer vervallen in actie/reactie en waren er ook weer bomsaanslagen. Je bent pas terrorist als je daadwerkelijk iets terroristisch gedaan hebt, not guilty until proven otherwise. Israel is zelf medeverantwoordelijk voor het opblazen van het vredesproces doordat men niet kon stoppen met hun uitzuiveringsbeleid. Als men wil dat de Palestijnen dit zelf doen moet men beter samenwerken of betere afsrpaken maken hiervoor, niet hun zin met geweld doordrijven. Dat is vragen om problemen.
quote:Dus nu wil Israel Hamas uitroeien?? Mmm uitroeien, waar ken ik dat van ??
Op zondag 7 september 2003 09:40 schreef IPdaily het volgende:[..]
Prima hoor, nu maar hopen dat Israel daarna de Palestijnen eindelijk hun eigen (levensvatbare) staat gunt. Maar weinig kans dat dat zal gebeuren
En ach, zoniet dan staat er volgend jaar een nieuwe "Hamas" op, onderdrukten genoeg...
Goh waren zij daar ooit niet het doelwit van?? Leren ze dan niets????
quote:En na de aanslag van dinsdag 12 augustus :
Op zondag 7 september 2003 11:16 schreef IPdaily het volgende:[..]
Zie:
aanval op kamp [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 33 en
doden mohamed sider [centraal topic] Israël/Palestina discussie # 33Dus VOOR de aanslag van 19 augustus
quote:
Twee achtereenvolgende aanslagen in IsraëlJERUZALEM - In een groot winkelcentrum in de buurt van Tel Aviv heeft dinsdagmorgen een grote explosie plaatsgehad, aldus een politiewoordvoerster. Daardoor zijn een dode gevallen en zeker zeven mensen gewondgeraakt.
De politiewoordvoerster kon nog niets zeggen over mogelijke slachtoffers door de explosie. Volgens de politie is er vermoedelijk sprake van een aanslag.
Aanslag in Ariel
Kort na de explosie in een winkelcentrum in de buurt van Tel Aviv is dinsdagmorgen een aanslag gepleegd bij de joodse nederzetting Ariel op de Westelijke Jordaanoever. Daardoor kwam een Israëliër om en raakten enkele mensen zwaargewond, aldus burgemeester Ron Nahman van Ariel voor de Israëlische radio.
Nahman stelde dat het lijk van de dader van de aanslag is gevonden. Zijn lichaam was uiteengereten door de explosie die hij had veroorzaakt. Volgens de krant Haaretz bracht de dader explosieven rond zijn lichaam tot ontploffing, toen hij drie jonge Israëliërs bij een bushalte zag.
De legerradio had aanvankelijk op gezag van de politie gemeld dat op de Palestijn was geschoten en dat daardoor de explosieven rond diens lichaam waren ontploft.
quote:Dit soort vergelijkingen zijn nog altijd onzin, kap daar mee want het voegt niets toe aan de "discussie"
Op zondag 7 september 2003 11:19 schreef pro_jeex het volgende:
Dus nu wil Israel Hamas uitroeien?? Mmm uitroeien, waar ken ik dat van ??Goh waren zij daar ooit niet het doelwit van?? Leren ze dan niets????
Door wie was deze aanslag opgeeist?
quote:
Volgens de politie is er vermoedelijk sprake van een aanslag.
quote:Nee het is een perfecte vergelijking. Ze proberen mensen uit te roeien en dat proberen anderen al eeuwen bij de joden. Ze doen wat ze een ander verwijten en ze komen er gewoon voor uit zonder te enige emotie
Op zondag 7 september 2003 11:24 schreef IPdaily het volgende:[..]
Dit soort vergelijkingen zijn nog altijd onzin, kap daar mee want het voegt niets toe aan de "discussie"
En je krijgt er alleen maar domme reacties en bijbelquotes voor terug.
quote:Nee.. die vergelijking gaat NIET op.
Op zondag 7 september 2003 11:52 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee het is een perfecte vergelijking. Ze proberen mensen uit te roeien en dat proberen anderen al eeuwen bij de joden. Ze doen wat ze een ander verwijten en ze komen er gewoon voor uit zonder te enige emotie
quote:Nee het is onzin om de jodenvervolging door de jaren heen met als dieptepunt de holocaust te vergelijken met bezetting en onderdrukking van de Palestijnen. Als terroristen uitgeroeid worden komt dat ze toe, dat is heel wat anders dan joden uitroeien
Op zondag 7 september 2003 11:52 schreef pro_jeex het volgende:Nee het is een perfecte vergelijking.
Israel onderdrukt NU miljoenen Palestijnen en DAAR moet verandering in komen!!!
quote:Israël wil niet alle palestijnen uitroeien! Alleen maar de terroristen.
Op zondag 7 september 2003 11:52 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee het is een perfecte vergelijking. Ze proberen mensen uit te roeien en dat proberen anderen al eeuwen bij de joden. Ze doen wat ze een ander verwijten en ze komen er gewoon voor uit zonder te enige emotie
Destijds wilde Hitler alle Joden uitroeien.
Dus de vergelijking gaat niet op en is zelfs zeer dom.
Duurzame vrede zou veel meer effect kunnen hebben op een stabielere situatie. Maar ja, men heeft er schijnbaar nu geen behoefte aan, althans men straalt dat niet uit.
quote:Hamas beschermd de palestijnen tegen Israel.
Op zondag 7 september 2003 12:02 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Nee.. die vergelijking gaat NIET op.
De regering moet zijn burgers beschermen tegen Hamas.
Hamas leden zijn geen ' mensen ' maar terroristen en derhalve hebben ze geen recht op bescherming van wie dan ook.
quote:Abbas werd in de eerste plaats niet gesteund door de Palestijnse autoriteit.Arafat weigerde om hem volledig de zeggenschap te geven over de veiligheidsdiensten.
Op zondag 7 september 2003 11:34 schreef IPdaily het volgende:
Er zijn gedurende de "wapenstilstand" continu schermutselingen geweest. Maar geen grote aanslagen. Over en weer is men in bezet gebied gewoon door gegaan. Toch is het in Israel in tijden niet zo rustig geweest. Abbas heeft niet de controle over alle extremistische groeperingen. Israel heeft WEL de volledige controle over haar leger!
quote:Dat deed Arafat dus niet.
Steun Abbas dan, en toon je goede wil, IEDEREEN WEET dat het anders hopeloos is!
Het is echt gewoon beter als die man opstapt.Geen enkele partij die nog met hem wil onderhandelen, en terecht naar mijn inziens.
quote:Het is zeker beter als die man opstapt.
Op zondag 7 september 2003 13:20 schreef schatje het volgende:Het is echt gewoon beter als die man opstapt.Geen enkele partij die nog met hem wil onderhandelen, en terecht naar mijn inziens.
quote:Dat zal wel Libië worden, of iets dergelijks.
Op zondag 7 september 2003 13:34 schreef schatje het volgende:
Waarheen wil Israël Arafat dan verplaatsen??
quote:Hamas heeft er alle baat bij dat de huidige situatie van de Palestijnen zo blijft.Dat kon doorbroken worden indien Abbas volledig de zeggenschap over de veiligheidsdiensten zou krijgen.
Op zondag 7 september 2003 13:33 schreef IPdaily het volgende:[..]
Het is zeker beter als die man opstapt.
Daarna moet Israel nog steeds de haat onder de Palestijnen verminderen. En dat met een (democratisch gekozen) premier aan het roer die in de verkiezingsstrijd o.a. verkondigde dat er nooit een Palestijnse staat zou komen
quote:Toekomst is belangerijker
Op zondag 7 september 2003 13:45 schreef pro_jeex het volgende:
Arafat moet wel blijven aangezien hij goede verdiensten heeft vanuit het verleden.
quote:ALs iemand zijn verdiensten heeft dan is dat in de toekomst nog steeds zo. Verder steunt de bevolking Arafat, dus dat is toch de zogenaamde democratie (
Op zondag 7 september 2003 13:46 schreef schatje het volgende:[..]
Toekomst is belangerijker
.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 07-09-2003 13:48]
quote:Zijn doel was duidelijk, aanpakken van terroristen.
Op zondag 7 september 2003 13:48 schreef elcastel het volgende:
Zelfs dan zou Abbas niet bij machte zijn geweest, ik geloof daar niet in.
quote:Precies, die Arafat moet oprotten. Evenals Sharon.
Op zondag 7 september 2003 13:20 schreef schatje het volgende:
Het is echt gewoon beter als die man opstapt.Geen enkele partij die nog met hem wil onderhandelen, en terecht naar mijn inziens.
Pas dan zul je weer een kans hebben op een vernieuwd vredesproces.
quote:Een marionet, dat is Abbas.
Op zondag 7 september 2003 13:49 schreef schatje het volgende:[..]
Zijn doel was duidelijk, aanpakken van terroristen.
quote:Dan kan je net zo goed zeggen dat Israel gebaat is bij de huidige situatie! Is evenveel van waar (of niet waar).
Op zondag 7 september 2003 13:46 schreef schatje het volgende:Hamas heeft er alle baat bij dat de huidige situatie van de Palestijnen zo blijft.
quote:En dan een burgeroorlog ontketenen, de "helden" van je eigen volk neerslaan en dan uiteindelijk in een reservaat worden opgesloten...
Dat kon doorbroken worden indien Abbas volledig de zeggenschap over de veiligheidsdiensten zou krijgen.
quote:Zijn macht was ook duidelijk, weinig stappen vooruit. Dit is wel deels aan Arafat te wijten (een flink deel), maar hieruit blijkt ook hoe machtig of daadkrachtig de persoon is.
Op zondag 7 september 2003 13:49 schreef schatje het volgende:[..]
Zijn doel was duidelijk, aanpakken van terroristen.
quote:Dan kan je net zo goed zeggen dat Israel gebaat is bij de huidige situatie! Is evenveel van waar (of niet waar).
Op zondag 7 september 2003 13:46 schreef schatje het volgende:Hamas heeft er alle baat bij dat de huidige situatie van de Palestijnen zo blijft.
quote:En dan een burgeroorlog ontketenen, de "helden" van je eigen volk neerslaan en dan uiteindelijk in een reservaat worden opgesloten...
Dat kon doorbroken worden indien Abbas volledig de zeggenschap over de veiligheidsdiensten zou krijgen.
quote:Dus Hamas en consorten gewoon hun gang laten gaan??
Op zondag 7 september 2003 13:53 schreef IPdaily het volgende:[..]
En dan een burgeroorlog ontketenen, de "helden" van je eigen volk neerslaan en dan uiteindelijk in een reservaat worden opgesloten...
Hoe wil je in godsnaam dan vrede bereiken??
quote:Hamas is een verzetsbeweging. Een reactie dus op iets.
Op zondag 7 september 2003 13:58 schreef schatje het volgende:[..]
Dus Hamas en consorten gewoon hun gang laten gaan??
quote:Als Israel het vertrouwen onder de Palestijnen heeft gewonnen dat ze niet opgesloten gaan worden in reservaten. Dan kan er goed en effectief tegen de terreur worden opgetreden. Zie je kolonisten hun spullen al pakken? ik niet!
Op zondag 7 september 2003 13:58 schreef schatje het volgende:Dus Hamas en consorten gewoon hun gang laten gaan??
quote:Fout, fout fout.
Op zondag 7 september 2003 10:40 schreef Gia het volgende:[..]
Nee hoor, er is eerst een aanslag geweest en toen is Israël weer begonnen met afschieten van terroristen. En terecht!!
Zoals al eerder aangegeven in dit topic is er op vrijdag 8 agugstus een aanval geweest op een vluchtelingenkamp. Dit was de eerste uitermate domme, dodelijke agressie in tijden van relatieve 'vrede' en onderlinge wapenstilstand, daarvoor was het nagenoeg rustig. http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/08/08/camp.firefight/index.html
Israel heeft dus zelf hun roadmap getorpedeerd. Het domme is dit deze cruciale daad nauwelijks in het europese nieuws is geweest, want het was de aanzet. Men had toen Israel keihard moeten veroordelen voor deze provocatie. Sinds toen is het weer van kwaad tot erger gegaan. Sharon wil gewoon geen vrede. Vies ventje is dat, net zoals Arafat.
quote:Ja maar zij bedienen zich steeds van het 'nu is de maat vol' argument, dat ze zich niet steeds laten 'slaan'. Heel slinks laten ze echter buiten beschouwing dat ze ten alle tijden zijn blijven slaan, alleen is dit op elementen die zij als terroristen beschouwen, terwijl in de ogen van Palestijnen dit verzetsbewegingen. Daar zit em nou het probleem, want de ene kant voelt zich onderdrukt en bedreigd door Israel en doet er alles aan om hier onderuit te komen via deze manieren, terwijl Israel zich bedreigd voelt door de extremisten. En het is zeker waar dat niet elke Hamas-activist een zelfmoordcommando is. Er zitten daar veel grijsgebieden in van heel vreedzaam humanitair werk tot aan extremist.
Op zondag 7 september 2003 14:44 schreef tvlxd het volgende:
Sowieso beschouw ik een staat als Israël wijzer en verantwoordelijker dan barbaarse terroristische groeperingen als Hamas.
Het is, in mijn optiek, het gedrag van een man vergelijken met het gedrag van een kleuter. Er is zo'n gezegde, "Jij bent ouder, wees maar het wijst".
Wil men dit oplossen zal het doden en oppakken van extremisten door anderen, liefst Palestijnen zelf, moeten gebeuren. En zeker niet door Israel. De VN moet daar denk ik gewoon heen en deze taken samen met de Palestijnen overnemen. Met de steun van Israel's Intelligence. Dit dient keihard afgedwongen te worden in de onderhandelingen, zwart op wit, waarbij Israel onder geen beding zelf nog mag aanvallen, elke militaire daad op palestijns grondgebied dient overgeleverd en overgedragen te worden in neutrale of palestijnse handen met de garantie dat die mensen ook daadwerkelijk opgepakt en onderzocht worden op betrokkenheid van gevaarlijk extremisme. Net zoals hier een burger het heft niet in eigen hand mag nemen moet een andere partij daar als politie gaan fungeren. En ook moet de roadmap veel concreter openbaar worden gemaakt aan het volk met targets : zoals 1 januari 2004 grootschalig opdoeken settlements en verplaatsen burgers uit die gebieden 1juli 2004 overdragen die en die grondgebieden etc. Zodat de burgers zelf kunnen zien wat er gaat gebeuren en de progressie kunnen controleren.
quote:grappige icon btw
Op zondag 7 september 2003 14:44 schreef tvlxd het volgende:
Sowieso beschouw ik een staat als Israël wijzer en verantwoordelijker dan barbaarse terroristische groeperingen als Hamas.
Het is, in mijn optiek, het gedrag van een man vergelijken met het gedrag van een kleuter. Er is zo'n gezegde, "Jij bent ouder, wees maar het wijst".
dit is de 1e keer dat ik me meng in de Israel-Palestina discussie hier, en ik moet toegeven dat ik behoorlijk vaak van mening verander, dan sta ik weer aan de kant van Israel dan weer aan de kant van Palestina. Hebben meer mensen hier last van?
In de tijd dat Israel echte leiders had (Rabinn, Peres, Barak) stond ik aan de kant van Israel en snapte ik niets van de haat onder de Arabische landen jegens de Joden/ Israel. Maar sinds Netanyahu en Sharon begrijp ik steeds beter wat een hopeloze positie de Palestijnen eigenlijk hebben en erger ik me aan het Israelische kolonialisme/ de bezetting. Het is toch niet zo moeilijk om dit Mediterrane land eerlijk te verdelen tussen deze twee SEMITISCHE volkeren??
Desnoods komt er gewoon één land met een multi-culturele samenleving.. maar jammer genoeg is dat op dit moment onmogelijk want deze mensen willen hun mede-mensen niet accepteren als gelijkwaardig
Israel heeft het recht te bestaan en de Palestijnen (+Arabieren) hebben fouten gemaakt in het verleden (zoals met z'n allen oorlog voeren tegen Israel waardoor het begrijpelijk is dat Israel gebied heeft bezet) maar de bezetting duurt naar mijn mening nu veel te lang.
En die terroristische kolonisten moeten ook eens oprotten.
quote:
RAMALLAH (ANP) - De Palestijnse premier Abbas, die zaterdag zijn ontslag indiende bij president Arafat, heeft zondag gezegd dat zijn vertrek 'definitief' is. Hij antwoordde op de vraag of hij wellicht de functie weer op zich zou nemen, als Arafat hem daarom zou vragen.
quote:Terecht voor het militaire gedeelte, niet voor het politieke gedeelte vind ik, maar wees een vent als EU en plaats Sharon dan ook op de terroristenlijst.
Hamas op lijst terroristische organisatiesDe EU-ministers van buitenlandse zaken hebben zaterdag besloten alle vleugels van de militante Palestijnse beweging Hamas tot terroristische groepering te verklaren, in reactie op tientallen dodelijke aanslagen in Israël.
Tot dusver was alleen de militaire tak van Hamas in de lijst van terroristische organisaties opgenomen. Nu zijn ook de politieke tak, de hulpverleningsgroepen en de stichtingen die geld voor de beweging werven op de lijst geplaatst. Alle tegoeden van Hamas zullen nu bevroren worden.De Europese bewindslieden reageerden vanuit het Italiaanse Gardameer ook afwijzend op het bericht dat de Palestijnse premier Abbas zijn ontslag in had gediend. Zij vrezen dat dit de situatie in het Midden-Oosten zal verslechteren.
Dit baart mij echter in het kader van escalatie nog veel meer zorgen.
quote:Ingrijpen door de VS en de EU lijkt me als preventieve maatregel nu zeer gewenst, want uitroeien van het gehele Hamas zal ten eerste nooit lukken en ten tweede de vlam pas echt in de pan doen slaan. Ik denk dat Sharon alle kleuren stront poept voor de bedreigingen op zijn leven door de geestelijke leiders, en dit is zijn antwoord.
'Israël wil geheel Hamas liquideren'JERUZALEM (ANP) - De Israëlische regering is van plan om de hele beweging Hamas te liquideren, zonder verschil te maken tussen de politieke en gewapende tak van de beweging. Dit heeft een hoge Israëlische regeringsfunctionaris zondag verklaard.
,,Israël zal iedereen aanvallen die betrokken is bij terroristische activiteiten'', aldus de functionaris. Zaterdag deed Jeruzalem al een poging om de Hamas-top te doden, door middel van een raketaanval op een pand waar een aantal leiders bijeen was. Maar alle aanwezigen, onder wie de geestelijk leider van de beweging sjeik Ahmed Yassin, kwamen er zonder of met slechts lichte verwondingen van af.
Na de mislukte aanslag dreigde Yassin met een 'ongekende' golf van aanslagen tegen Israëlische doelen waar ook ter wereld. De Israëlische politie is in hoogste staat van paraatheid gebracht, en de media berichtten dat er extra veiligheidsmaatregelen worden genomen om drukke openbare plaatsen en het openbaar vervoer te beschermen. Jeruzalem besloot ook tot de hernieuwde afgrendeling van de Palestijne gebieden, die eerder deze week juist voor korte tijd werden geopend.
bron : ANP
quote:Nederlandse verzetstreiders in WW2 gingen anders niet de duitse grens over om bussen met burgers op te blazen
Op zondag 7 september 2003 14:01 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Hamas is een verzetsbeweging. Een reactie dus op iets.
quote:Ik meen dat er in Belgie een aanklacht is ingediend tegen Sharon, die hem beschuldigt van 'terroristische' zaken.
Op zondag 7 september 2003 16:16 schreef PeterGiebels het volgende:[..]
Terecht voor het militaire gedeelte, niet voor het politieke gedeelte vind ik, maar wees een vent als EU en plaats Sharon dan ook op de terroristenlijst.
quote:Mee eens, maar dat Tribunaal of die Wetgeving die Sharon en anderen voor het gerecht kon dagen is meen ik recentelijk op aandringen van de VS verandert in een afgeslankte magere versie, zogenaamd omdat iedereen er misbruik van maakte maar de echte reden was natuurlijk het dreigen van de VS om de NAVO uit Brussel te verhuizen...
Op zondag 7 september 2003 16:32 schreef francia het volgende:Ik meen dat er in Belgie een aanklacht is ingediend tegen Sharon, die hem beschuldigt van 'terroristische' zaken.
Ik vind dat een goede zaak en laat Europa de Belgen maar volgen.
Politiek gezien is er wel nog duidelijk meer kritiek op Israel ja.
quote:Italianen, met Berlusconi voorop, staan volgens mij vol achter Sharon. Duitsers zou ik wel aan dit lijstje toevoegen. Maar ik ben het met je eens, Europa is hopeloos verdeeld, dat was in Irak al zo, en dit is ook zo op dit gebied. Ik snap daar niks van want er zijn daar 2 partijen hardstikke fout bezig, en Sharon vormt toch wel zeker 1 van die partijen.
Europa is nog iets te lief voor de Israeliers naar mijn mening. Het probleem is dat we weer zo verdeeld zijn. De engelsen, hollanders en duitsers (duitsers vanwege historie 60jr geleden) blijven maar de Joden steunen samen met de Amerikanen terwijl de fransen, italianen, belgen meer kritiek durven te uiten en meer de palestijnse zaak behartigen.
Hamas liquideren is trouwens het beste wat er is. Hamas wil geen vrede want dan zijn ze hun bestaansrecht en macht kwijt. Ze hebben keer op keer bewezen alleen oorlog te willen.
En die krijgen ze nu. Ik wens Israel succes, ze zullen het nodig hebben, het is erop of eronder nu. Blijkbaar is dat de enige taal die de Hamas ed verstaan.
quote:Daar mag dat volk de Hamas bijna hoofdverantwoordelijk voor houden.
Op zondag 7 september 2003 16:50 schreef elcastel het volgende:
Tja Jeuk, dat Hamas verhaal klinkt leuk, alleen jammer dat er nog een heel volk onder lijdt uiteindelijk (2 zelfs). Zonder Hamas ben je er nog niet.
quote:Er zijn nog tal van andere factoren, Hamas is ook veel te veel betrokken geweest bij het Routeplan, daar ging het al mis. Maar buiten de nieuwe reactie's die het zou uitlokken, het komt niet allemaal van die ene kant ...
Op zondag 7 september 2003 16:52 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Daar mag dat volk de Hamas bijna hoofdverantwoordelijk voor houden.
quote:Eronder, er zijn namelijk nooit winnaars in dit soort conflicten waarin beide schuld hebben.
Op zondag 7 september 2003 16:48 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Tja, het wordt erop of eronder voor Israel.
quote:Hoe meer je liquideert, hoe meer aanhang ze zullen werven. Het is onmogelijk om dit op de wijze die Isael wil doen te volbrengen. Ik hoop toch dat je dat zelf ook inziet.
Hamas liquideren is trouwens het beste wat er is. Hamas wil geen vrede want dan zijn ze hun bestaansrecht en macht kwijt. Ze hebben keer op keer bewezen alleen oorlog te willen.
quote:En Israel verstaat die taal ook alleen maar. En ik wens ze geen succes. Vind dit een erg foute manier van denken eigenlijk. Dat je zit te hopen op escalerende oorlog voordat die begonnen is. Vergeet ook maar dat dit zo op zijn beloop kan gaan, als het echt fout escaleert zal er ingegrepen moeten worden. Ik vind jouw verhaal maar eenzijdig.
En die krijgen ze nu. Ik wens Israel succes, ze zullen het nodig hebben, het is erop of eronder nu. Blijkbaar is dat de enige taal die de Hamas ed verstaan.
quote:Nee, maar de consessie komen wel telkens van 1 kant... waarna er standaard alsnog aanslagen volgen.
Op zondag 7 september 2003 16:54 schreef elcastel het volgende:[..]
Er zijn nog tal van andere factoren, Hamas is ook veel te veel betrokken geweest bij het Routeplan, daar ging het al mis. Maar buiten de nieuwe reactie's die het zou uitlokken, het komt niet allemaal van die ene kant ...
quote:Ben ik maar deels met je eens. Israel is nog altijd niet bezig met het verlaten van de nederzettingen van na 2000 (of wat was het), een opdracht uit deel 1 van het routeplan (tot juni de tijd meen ik).
Op zondag 7 september 2003 16:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee, maar de consessie komen wel telkens van 1 kant... waarna er standaard alsnog aanslagen volgen.
quote:Israël heeft het recht om haar burgers te beschermen.Je kan moeilijk verwachten dat zij niets doet als haar bevolking afgeslacht wordt.
Op zondag 7 september 2003 16:56 schreef PeterGiebels het volgende:[..]
Hoe meer je liquideert, hoe meer aanhang ze zullen werven. Het is onmogelijk om dit op de wijze die Isael wil doen te volbrengen. Ik hoop toch dat je dat zelf ook inziet.
En nogmaals, het feit dat de Arafat Abbas niet de volledige controle wou geven over de veiligheidsdiensten zegt al genoeg.
De enige manier om het liquideren door Israël te stoppen is dat de Palestijnse autoriteit zelf achter de terroristen aangaat.Dan geeft men een krachtig signaal af dat het menens is, dat men daadwerkelijk vrede wil.
quote:Dat mag inderdaad van Israël geëist worden
Op zondag 7 september 2003 17:13 schreef elcastel het volgende:
Ja schatje mooi gesproken, maar kan Israel dan niet gelijk haar beloften waarmaken en die nederzettingen verlaten, dat is iets wat ZIJ juist verzuimden voordat de wapenstilstand werd verbroken.
quote:Dat is het wel, het is een van de belangrijke factoren.
Op zondag 7 september 2003 17:06 schreef logisnack het volgende:
Ik hoor altijd veel mensen zeggen dat de haat onder de pallestijnse bevolking tegen Israel komt door de onderdrukking.
Dit is alleen niet het punt.
quote:Fout, door de onderliggende oorzaken niet aan te pakken zal de haat niet stoppen, Hamas is het uitvloeisel van die onderliggende oorzaken.
Deze haat wordt gekweekt door radicale groeperingen als hamas.
Ze stoken het volk op tegen Israel.
Die begravenis stoetten die je altijd ziet op T.V. alleen al, kinderen krijgen geweren in de handen gedrukt, 1 ventje schreeuwt een anti-Israel zin en de hele zooi lult met hem mee.
Organisaties als hamas aanpakken is de manier om de haat te stoppen.
Het is niet A of B uitvoeren, het is beiden tegelijkertijd. Het aanpakken van extremisme door een neutrale presentiemacht in combinatie met een duidelijke heldere strak geregelde roadmap met datumtargets die een einde moet maken aan de wel degelijk aanwezige vormen van onderdrukking, structureel benadelen van Palestijnen en o.a. het compromiterend oplossen van het nederzettingenprobleem en '67 landjepik gekonkel.
quote:Je gaat voorbij aan dat elke actie een reactie is. Maar verdediging is wel degelijk een recht ja, het preventief aanvallen van je 'tegenstander' in tijden van vrede hoort duidelijk niet bij een vredelievend recht...
Op zondag 7 september 2003 17:10 schreef schatje het volgende:
Israël heeft het recht om haar burgers te beschermen.Je kan moeilijk verwachten dat zij niets doet als haar bevolking afgeslacht wordt.
quote:Daarin geef ik je gelijk, ik heb dan ook niks op met Arafat. En de druk van buitenaf om dit goed te regelen was veel te gering.
En nogmaals, het feit dat de Arafat Abbas niet de volledige controle wou geven over de veiligheidsdiensten zegt al genoeg.
quote:Mee eens, maar dit kan niet eenzijdig zijn door alleen extremisme aan te pakken zonder vooruitzicht, of te trage ontwikkelingen op verbeteringen voor de Palestijnen. Het is in tijden van relatieve vrede uitermate belangrijk dat de Palestijnen zelf gevoedt worden door hoop en zienderogen de progressie kenbaar gemaakt wordt zodat men ziet en voelt dat er een alternatief is voor de weg die Hamas loopt. Alleen zo zal extremisme en haat dat leeft in het volk als gevolg van deze uit de hand gelopen situatie voldoende gepareerd kunnen worden, dit in samenwerking met het aanpakken van Hamas en Jihad die waarschijnlijk blijven proberen het proces te dwarsbomen etc. Maar ik denk dat niemand kan ontkennen dat het goed is dat Israel dit zelf doet, en er alles aan moet doen om deze retaliatie door anderen te laten oplossen zodat hun liquidatiestempel uit het conflict gehaald wordt. Ook dat hoort bij wijs optreden en werken aan vrede. Ik zie echter bij Sharon veel te veel geilheid op wraak. Dit dient geen enkel doel behalve destructie.
De enige manier om het liquideren door Israël te stoppen is dat de Palestijnse autoriteit zelf achter de terroristen aangaat.Dan geeft men een krachtig signaal af dat het menens is, dat men daadwerkelijk vrede wil.
[Dit bericht is gewijzigd door PeterGiebels op 07-09-2003 17:26]
terroristen uitschakelen is wel iets anders dan je ' tegenstander ' in tijden van vrede aanvallen, vraag maar aan Bush en Balkenende.
quote:Het zijn geen terroristen in tijden van 'vrede' als zij niets doen wat Israel schaadt. Dat woord moet dus eigenlijk niet gebruikt worden want er kleeft een vies smaakje aan.
Op zondag 7 september 2003 17:33 schreef Koos Voos het volgende:
' Je gaat voorbij aan dat elke actie een reactie is. Maar verdediging is wel degelijk een recht ja, het preventief aanvallen van je 'tegenstander' in tijden van vrede hoort duidelijk niet bij een vredelievend recht...'terroristen uitschakelen is wel iets anders dan je ' tegenstander ' in tijden van vrede aanvallen, vraag maar aan Bush en Balkenende.
Bush en Balkenende zijn wat dit aangaat net zo dom, dus ik zou hun niet naar de bekende weg vragen. Preventief aanvallen is een van de domste dingen die er de laatste tijd politiek gezien in is geslopen, zo is wel gebleken.
In deze case was er de afspraak dat er een wapenstilstand was tussen Israel en Hamas/Jihad, die is dodelijk geschonden door Israel en heel breed uitgemeten in de palestijnse pers de dagen erna (hier totaal genegeerd), waarna Hamas en Jihad weer de draad op kunnen pakken met het opstoken van hun aanhangers. Het overgrote deel van die 'terroristen' waren dus nagenoeg 2 maanden rustig waarna Sharon het waarschijnlijk wat te benauwd kreeg omdat het daadwerkelijk leek dat de Palestijnen ook relatrief vredig konden blijven, wat niet strookte met zijn duistere gedachtengang (en die van vele anderen hier...). Ondanks dat Sharon vlak voor het tekenen van het verdrag ook nog liquidaties heeft uitgevoerd, wat ook iedereen vergeten schijnt te zijn en waar geen enkele reactie op is gekomen van Hamas omdat men koos voor wapenstilstand.
Israel had geen enkel recht om op 8 augustus die liquidaties te doen, maar Sharon heeft zich ongeacht de vredesafspraken altijd het recht voorbehouden om door te gaan met het aanpakken van 'terroristen'. Dit kan natuurlijk nooit niet goed zijn en dat moet hen internationaal verboden worden. Als zij bang zijn voor bepaalde extremisten die zij denken getraceerd te hebben dan moeten ze maar een neutrale politiemacht inschakelen, zoals hier al vaker is gezegd door anderen. Dat zij dit soort oplossingen dwarsbomen zegt veel over hun dubieuze bedoelingen en zuivere wensen voor een langdurige oplossing. Anders gezegd : als puntje bij paaltje komt willen zij geen vrede!
quote:Bron: TT (121)
Ramallah De Fatah-partij van Yasar Arafat wil parlementsvoorzitter Ahmed Korei voordragen als premier. Ook Arafat zelf zou Korei zien als enige geschikte opvolger van Mahmoud Abbas, die opstapt als leider van de Palestijnse regering.Abbas diende gisteren zin ontslag in bij Arafat. De gematigde Abbas werd in april premier, in de hoop dat hij kon werken aan blijvende vrede met Israel. Hij botste echter regelmatig met Arafat over competenties en klaagde ook over weinig medewerking van Israel.
Ahmed Korei, ook wel Abu Ala genoemd, is net als Abbas gematigd en werkte mee aan de vredesakkoorden in de jaren '90.
quote:Alleen is het volkomen nutteloos zolang Arafat daar blijft zitten, en Bush laat zich echt niet nog een keer in de vingers snijden door Arafat dus er zal geen nieuw vredesproces komen zolang die melaatse gek daar nog de touwtjes in handen heeft bij de pallies.
Op zondag 7 september 2003 19:51 schreef elcastel het volgende:
Bron: TT (121)
quote:Nee, is niet meer geloofwaardig.
Op zondag 7 september 2003 19:51 schreef elcastel het volgende:[..]
Bron: TT (121)
quote:Volkomen nutteloos lijkt me niet, er zal toch weer een poppetje op moeten staan natuurlijk, gematigd wel te verstaan, da's gewoon een stap, maar hiermee zijn ze er nog niet nee.
Op zondag 7 september 2003 19:56 schreef BAZZA het volgende:[..]
Alleen is het volkomen nutteloos zolang Arafat daar blijft zitten, en Bush laat zich echt niet nog een keer in de vingers snijden door Arafat dus er zal geen nieuw vredesproces komen zolang die melaatse gek daar nog de touwtjes in handen heeft bij de pallies.
quote:Dus gewoon maar niks meer ?
Op zondag 7 september 2003 19:59 schreef schatje het volgende:[..]
Nee, is niet meer geloofwaardig.
quote:Het zal nooit meer werken daar. Dit zal alleen maar stoppen als 1 vd 2 partijen compleet verwijderd is
Op zondag 7 september 2003 20:11 schreef elcastel het volgende:[..]
Dus gewoon maar niks meer ?
quote:daar ben ik het niet mee eens
Op zondag 7 september 2003 20:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het zal nooit meer werken daar. Dit zal alleen maar stoppen als 1 vd 2 partijen compleet verwijderd is
Het idee achter de roadmap was goed, alleen zal Arafat eerst moeten vertrekken, zoniet goedschiks dan kwaadschiks. Arafat wil geen vrede want de dag dat de vrede getekend wordt zal hij zich moeten verantwoorden voor het schrikbewind dat zijn eigen ordediensten hebben gehouden in de Palestijnse gebieden (dokters die Israeli's helpen tegen de muur zetten en kapotschieten bv).
quote:Ik ben het met je eens maar overal waar je Arafat invult moet je + Sharon neetzetten. Sharon wil ook geen vrede. Hij zal zich namelijk ook moeten verantwoorden voor al zijn misdaden en hij geniet net als Arafat teveel van het geweld. In beide landen nieuwe leiders, hopelijk bij de volgende verkiezingen in de VS een verstandige nieuwe president en dan weer opnieuw het vredesproces in. De komende twee jaar zal het niks worden. Zeker niet zolang Israel iedere keer opnieuw de vredesbesprekingen staakt; de echte wil is er niet.
Op zondag 7 september 2003 20:34 schreef sp3c het volgende:[..]
daar ben ik het niet mee eens
Het idee achter de roadmap was goed, alleen zal Arafat eerst moeten vertrekken, zoniet goedschiks dan kwaadschiks. Arafat wil geen vrede want de dag dat de vrede getekend wordt zal hij zich moeten verantwoorden voor het schrikbewind dat zijn eigen ordediensten hebben gehouden in de Palestijnse gebieden (dokters die Israeli's helpen tegen de muur zetten en kapotschieten bv).
quote:Sharon is het gevolg van Arafat's beleid.
Op zondag 7 september 2003 20:43 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ben het met je eens maar overal waar je Arafat invult moet je + Sharon neetzetten. Sharon wil ook geen vrede. Hij zal zich namelijk ook moeten verantwoorden voor al zijn misdaden en hij geniet net als Arafat teveel van het geweld. In beide landen nieuwe leiders, hopelijk bij de volgende verkiezingen in de VS een verstandige nieuwe president en dan weer opnieuw het vredesproces in. De komende twee jaar zal het niks worden. Zeker niet zolang Israel iedere keer opnieuw de vredesbesprekingen staakt; de echte wil is er niet.
Ehud Barak die voor Arafat aan de macht was heeft verregaande consessies gedaan, hij heeft vrijwel alle troepen uit de bezette gebieden getrokken maar dit werkte enkel als een catalysator voor de tweede entifadah ... organisatie's als Hamas en Fatah dachten bij zichzelf 'kijk ze zijn op de vlucht nu duwen we ze de middellandse zee in ook' met als resultaat dat de Israelische kiezer een radicale draai naar rechts naam, Sharon's bezoek aan de tempelberg deed de rest.
Sharon is het probleem niet
quote:
Op zondag 7 september 2003 21:04 schreef sp3c het volgende:
Sharon is het probleem niet
Natuurlijk is Sharon ook het probleem. Hij is een havik. Hij wil niet onderhandelen en komt voortdurend met vergeldingsacties.
quote:dat zeg je precies goed ja
Op zondag 7 september 2003 21:08 schreef SCH het volgende:[..]
Dit lijkt echt wel heel erg op de eenzijdige visie die ik altijd in die vlugschriften van Christenen voor Israel en dat soort splintergroepjes tegen kom.Natuurlijk is Sharon ook het probleem. Hij is een havik. Hij wil niet onderhandelen en komt voortdurend met vergeldingsacties.
vergeldingsacties
de dag dat de palestijnen stoppen met aanslagen is het daar vrede en die christelijke boekjes van je kunnen me geen fuck schelen en voegen weinig aan de discussie toe want je zal ongetwijfeld wel weer geen linkje hebben waar de rest van ons het kan lezen
quote:http://www.christenenvoorisrael.nl/
Op zondag 7 september 2003 21:16 schreef sp3c het volgende:[..]
dat zeg je precies goed ja
vergeldingsacties
de dag dat de palestijnen stoppen met aanslagen is het daar vrede en die christelijke boekjes van je kunnen me geen fuck schelen en voegen weinig aan de discussie toe want je zal ongetwijfeld wel weer geen linkje hebben waar de rest van ons het kan lezen
Was het maar waar dat het vrede was op de dag dat de aanslagen stopte. Israel getuigt er iedere keer van niet echt voor vrede te gaan door de besprekingen te staken bij iedere nieuwe aanslag.
net zoals de Russen in Tsjetsjenië
net zoals de Indonezen op Atjeh
net zoals de Nederlanders 40 jaar terug op Nieuw Guinnea etc. etc.
alleen bij Israel zit de internationale gemeenschap erboven op en begint iedereen te jammeren als er op 1 dag 3 doden vallen.
quote:Dat heb ik gezien ja, pas nog het bewijs daarvan in augustus.
Op zondag 7 september 2003 21:16 schreef sp3c het volgende:de dag dat de palestijnen stoppen met aanslagen is het daar vrede
Sharon zal niet stoppen met het opsporen van Hamas aanhangers, ook al is er een wapenstilstand. Dat heeft men nu al vaak zat door laten schemeren en bewezen.
Iedereen die hier en elders Sharon steunt is mijn inziens net zo erg als een Saddam aanhanger. Massamoordenaar van duizenden zoals SH of honderden als AS, er is principieel weinig verschil.
blader maar terug
quote:de nederzettingen zijn ook nooit verlaten
Op zondag 7 september 2003 21:35 schreef sp3c het volgende:
de aanslagen zijn dan ook nooit gestoptblader maar terug
Het is nu onderhand toch wel duidelijk dat beide partijen de fout in gaan ?
quote:je zal mij ook nooit iets anders horen beweren
Op zondag 7 september 2003 21:36 schreef elcastel het volgende:[..]
de nederzettingen zijn ook nooit verlaten
blader maar terugHet is nu onderhand toch wel duidelijk dat beide partijen de fout in gaan ?
feit blijft dat de palestijnen ageren en de Israeli's reageren
ik ben absoluut faliekant tegen de nederzettingpolitiek, net als het Israelische leger zelf, het gedogen van extremisten aan beide kanten helpen het vredesproces iedere keer weer om zeep.
verschil is alleen wel dat de Israelische extremisten huisjes bouwen op plekken waar ze dit niet zouden moeten doen terwijl palestijnse extremisten zich in de rij voor de disco opblazen
quote:Je legt de schuld voortdurend eenzijdig bij de Palestijnen dus doe niet zo vroom
Op zondag 7 september 2003 21:40 schreef sp3c het volgende:[..]
je zal mij ook nooit iets anders horen beweren
quote:Het is maar waar je het beginpunt legt natuurlijk
feit blijft dat de palestijnen ageren en de Israeli's reageren
quote:Er gebeurt nog wel wat meer hoor maar goed, het zijn beiden daden van agressie.
verschil is alleen wel dat de Israelische extremisten huisjes bouwen op plekken waar ze dit niet zouden moeten doen terwijl palestijnse extremisten zich in de rij voor de disco opblazen
quote:de schuld ligt dan ook hoofdzakelijk bij de Palestijnen wat mij betreft.
Op zondag 7 september 2003 21:42 schreef SCH het volgende:[..]
Je legt de schuld voortdurend eenzijdig bij de Palestijnen dus doe niet zo vroom
quote:het beginpunt ligt bij die zelfmoordenaar die zichzelf opblaast in een bus waarna Israel zijn huis met de grondgelijk maakt en wat schutters die het vuur openen kapotschieten.
[..]Het is maar waar je het beginpunt legt natuurlijk
quote:tuurlijk helemaal mee eens, maar ze zijn niet vergelijkbaar
[..]Er gebeurt nog wel wat meer hoor maar goed, het zijn beiden daden van agressie.
quote:Inderdaad, doe jij dat maar eens ja. Waarin trouwens? Alsof hier op Fok alle incidenten zijn vermeldt.
Op zondag 7 september 2003 21:35 schreef sp3c het volgende:blader maar terug
CBSNEWS:
10 juni :
Scarcely a week after the Israeli and Palestinian prime ministers promised to follow the U.S. road map to peace, they are back at each other's throats.
Israeli helicopters targeted a well-known Palestinian militant in Gaza on Tuesday, but missed, killing two others instead.
Verder is 8 agustus ook al aangehaald, iets wat hier nauwelijks het nieuws heeft gehaald maar in de Arabische landen toch wel hotnews was, alsmede in Amerika in het nieuws was. En zo is nog wel meer gebeurd dat aangeeft dat Israel het niet nauw neemt met afspraken. Maar goed, Hamas oprollen mag immers allemaal, nietwaar. Nadenken over de gevolgen daarvan doen we niet, nietwaar?
quote:Powell wil nog niet.
Op zondag 7 september 2003 21:56 schreef schatje het volgende:
Je kan nu wel verwachten dat Arafat bij de eerstvolgende aanslag verbannen wordt door Israël.
quote:NOS
De Amerikaanse minister Powell van Buitenlandse Zaken is het niet eens met de mogelijke verbanning van Arafat. "Ik denk niet dat er een noodzaak is om dat nu te doen." Hij vreest dat zo'n maatregel Arafat meer mogelijkheden biedt om acties van buitenaf te sturen.
quote:Dat lost natuurlijk helemaal niks op, net zoals een Hamas-uitroei campagne averechts werkt. Men moet gewoon praten over overdracht van zijn macht. Aangezien Qureia nu door Arafat zelf naar voren is geschoven en ook ooits door Israel is voorgesteld als vervanger van Arafat zijn er best mogelijkheden voor verbetering. Abbas werd geinstalleerd door Israel en Amerika, die was bij voorbaat kansloos, ook al was het een geschikte kandidaat. Deze nieuwe man biedt wellicht meer opties voor afspraken omtrent samenwerking. Maar Israel zal wel weer wat te zeuren hebben.
Op zondag 7 september 2003 21:56 schreef schatje het volgende:
Je kan nu wel verwachten dat Arafat bij de eerstvolgende aanslag verbannen wordt door Israël.
(was het eerste korte breaking news op BBC er over)
quote:
bron: nosnieuws
Een Israëlische legerhelikopter heeft met drie raketten een aanval uitgevoerd op een Palestijns doel bij het vluchtelingenkamp Khan Younis in de Gazastrook. Wat er precies is getroffen, is onduidelijk. Ook is nog niet bekend of er slachtoffers zijn gevallen.Het Israëlische leger heeft de laatste weken bij een reeks aanvallen in totaal twaalf Hamas-leden en vijf omstanders gedood. Hamas-leider en -oprichter sjeik Yassin ontsnapte gisteren ternauwernood aan de dood bij zo'n aanval.
Israël stelt alle Hamas-leden te willen uitschakelen. Yassin kondigde een reeks aanslagen op joodse doelen aan.
quote:Neen, heel goed dat Abbas weg is. Alweer een fascist minder.
Op zondag 7 september 2003 00:30 schreef Alulu het volgende:Hele slechte zaak voor het vredesproces dat Abbas weg is, maarjah het was een onmogelijke zaak voor hem dus HEM valt niets te verwijten.
quote:Nou idd, laten we hopen dat Qureia flink grip krijgt op de terreurgroepen, en dat hij om dat te bereiken niets in de weg wordt gelegd door Arafat
Op zondag 7 september 2003 22:11 schreef heronimus het volgende:[..]
Dat lost natuurlijk helemaal niks op, net zoals een Hamas-uitroei campagne averechts werkt. Men moet gewoon praten over overdracht van zijn macht. Aangezien Qureia nu door Arafat zelf naar voren is geschoven en ook ooits door Israel is voorgesteld als vervanger van Arafat zijn er best mogelijkheden voor verbetering. Abbas werd geinstalleerd door Israel en Amerika, die was bij voorbaat kansloos, ook al was het een geschikte kandidaat. Deze nieuwe man biedt wellicht meer opties voor afspraken omtrent samenwerking. Maar Israel zal wel weer wat te zeuren hebben.
quote:Arafat een fascist?? Er is maar 1 opperfascist daar en dat is de havik Sharon
Op maandag 8 september 2003 02:30 schreef machteld het volgende:[..]
Neen, heel goed dat Abbas weg is. Alweer een fascist minder.
Jammer dat opperfascist Arafat wederom, zoals gebruikelijk, als overwinnaar te voorschijn komt. Heel erg jammer voor de Palestijnse bevolking. Die moeten waarschijnlijk nog wel honderd jaar wachten voordat hen een menselijk leven wordt gegund door de PA.
Thnks ARAFAT, je wordt bedankt.
quote:Arafat is ook een lekkere (
Op maandag 8 september 2003 08:46 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Arafat een fascist?? Er is maar 1 opperfascist daar en dat is de havik Sharon
quote:Ja voor een nobele zaak.
Op maandag 8 september 2003 09:17 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Arafat is ook een lekkere (
) jongen hoor.
De uitvinder van het vliegtuigkapen en het brein achter heel veel aanslagen.
quote:Ff ergens een brief vandaan gehaald.
Op maandag 8 september 2003 09:18 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ja voor een nobele zaak.
quote:
Geachte mevrouw Duisenberg (en wie zich verder aangesproken voelt),Wat spijtig dat U niet tevreden bent met het Israelische anti-terreur beleid. Gelukkig hebben de Palestijnen een flinke morele ruggesteun aan u, die zo dramatisch voor hun rechten opkomt.
Omdat ik ervan uitga, beste mevrouw Duisenberg, dat U als echtgenote van de bekende monetaire Wim, Uw ontevredenheid slechts weloverwogen laat vieren, begrijp ik dat vele andere momenten in de recente geschiedenis de grenzen van Uw ontevredenheid niet hebben overschreden. Misschien bent U zo nu en dan zelfs wel heel tevreden geweest. Bijvoorbeeld toen Israel op diezelfde Westelijke Jordaanoever Palestijnse universiteiten opende en er de totaal afwezige gezondheidszorg opzette. Misschien was U er ook wel heel tevreden over dat de Arabische landen na 1948 en bloc besloten om de Palestijnen met opzet te laten creperen opdat deze een miserabele onderhandelingskaart in de diplomatieke oorlog tegen Israel zouden blijven.
Het zat u blijkbaar ook niet erg hoog dat diezelfde Palestijnen op 11 September vorig jaar bleven juichen toen de wereld ontzet en machteloos de moord op duizenden Amerikanen moest aanzien. Arafat liet toen geen journalist binnen in Ramalla en Jenin, omdat hij begreep dat zulke vreugdedemonstraties hem diplomatiek geen deugd deden.
En mevrouw Duisenberg, ik heb U gehoord noch gezien toen de Syrische president Assad in 1982 de stad Hama afsloot en er 25.000 mensen afslachtte, omdat zij hem als staatshoofd minder geschikt achtten vanwege zijn folterende binnenlandse beleid. U en de wereld hebben er verder geen woord over vuil gemaakt en een onderzoekscommissie voor zo'n luttel misdrijfje was nergens voor nodig.
En toen de geliefde Jordaanse koning Hoessein niet al te lang geleden op een zwarte septemberdag tienduizenden Palestijnen om zeep hielp, was u allang uit de luiers (waarschijnlijk net aan het afstuderen) en dus instaat om te denken, maar ik heb U toen de protestvlag niet zien uitsteken.
Dat Ariel Sharon met Hitler wordt vergeleken heeft U ook geen kleur van agitatie bezorgd. Nou ja, het verschil tussen de gaskamers en 'medische' experimenten, om maar een kleine greep te doen, en de 'slachting in Jenin' is ook zo klein. En dat Sharon, om onschuldige Palestijnse levens te sparen, geen bom op Jenin heeft gegooid, hoewel hij wist dat Jenin vol lag met mijnen, vond u natuurlijk best. In plaats daarvan zijn in Jenin 23 Israelische soldaten gesneuveld. Die gedachte hadden Hoessein noch Assad overwogen.Dat Arafat ook in Jenin, net als indertijd in Libanon, vrouwen en kinderen als levende schilden gebruikte, was evenmin iets om U over op te winden. De Palestijnse commandanten lieten trots en wreed weten dat 'in de huizen van Jenin kinderen klaar staan met dynamietgordels', net zoals zij indertijd de wereld meedogenloos de kunst van het vliegtuig kapen onderwezen (daar heeft Bin Laden nog veel lering uit kunnen trekken).
Ik heb U evenmin gehoord toen de afgelopen maanden 400 Israeliërs zijn vermoord en duizenden gewond. Van de 50 (zelf-)moordenaars kwamen er 20 uit Jenin. (Is dat irrelevant?)
En bref, mevrouw Duisenberg, ik begrijp de logica van Uw vlagactie niet. Misschien heeft U gehandeld vanwege een bewogen hart. Die plaatjes op tv zien er echt niet mooi uit. De plaatjes van de wolkenkrabber in Tel Aviv die de Palestijnen van plan waren op te blazen, hadden er evenmin mooi uitgezien.
Maar we mogen toch aannemen dat iedereen, net als Uw Wim, de morele plicht heeft om eerst de feiten eens op een rijtje te zetten en dan pas tot actie over te gaan. Als Uw Wim dat niet deed zag het er in de (financiële) wereld wel even anders uit. Het is natuurlijk wel heerlijk om gevoelens te laten lopen, gelijk diarree in het toilet, ongehinderd door lastige kennis van zaken.
En mag ik U dan nog een vraag stellen, mevrouw Duisenberg? Wat zou U doen, wanneer militante mensen voortdurend lijn 4 opbliezen, en de Hema? En de Albert Cuyp? En de RAI? Zelfs al had U 95 procent van hun wensen ingewilligd?
Wat zou U dan doen?
quote:Behalve een enkeling discusieerd men hier over hoe een oplossing bereikt kan worden. Hoe denk jij dat te doen? Alleen alle terroristen uitroeien? of moet Israel ook nog iets anders doen?
Op maandag 8 september 2003 09:23 schreef Twilight_ het volgende:...Ouwe koeien...
quote:Ze kunnen er ook gewoon weggaan
Op maandag 8 september 2003 09:33 schreef IPdaily het volgende:
of moet Israel ook nog iets anders doen?
quote:De problemen komen voornamelijk van de Palestijnen, ik weet ook we dat de Israeliers wat fout doen, maar vooral de Pallies houden de vrede tegen.
Op maandag 8 september 2003 09:33 schreef IPdaily het volgende:[..]
Behalve een enkeling discusieerd men hier over hoe een oplossing bereikt kan worden. Hoe denk jij dat te doen? Alleen alle terroristen uitroeien? of moet Israel ook nog iets anders doen?
quote:De Pallies zijn juist vrijwillig uit Israel weggegaan. Dat gebeurde op de dag dat de staat Israel gesticht werd, toen zeiden verschillende Arabische staten dat ze Israel wel ff een lesje zouden leren, en dat de Pallies wel even bij hun mochten komen wonen voor een paar weken. Maar zoals je weet is Israel nooit verslagen, en konden de Palestijnen nooit terug.
Op maandag 8 september 2003 09:34 schreef pro_jeex het volgende:
Ze kunnen er ook gewoon weggaan
quote:En een ieder die weer met deze zielige propaganda shit aankomt zetten staat sowieso niet open voor argumenten
Op maandag 8 september 2003 09:38 schreef Twilight_ het volgende:
De Pallies zijn juist vrijwillig uit Israel weggegaan. Dat gebeurde op de dag dat de staat Israel gesticht werd, toen zeiden verschillende Arabische staten dat ze Israel wel ff een lesje zouden leren, en dat de Pallies wel even bij hun mochten komen wonen voor een paar weken. Maar zoals je weet is Israel nooit verslagen, en konden de Palestijnen nooit terug.
Daarnaast gaat het nu over de Palestijnen die WEL zijn gebleven, die worden onderdrukt.
quote:Het klopt wel, heel veel Palestijnen zijn vrijwillig uit Israel vertrokken.
Op maandag 8 september 2003 09:44 schreef IPdaily het volgende:[..]
En een ieder die weer met deze zielige propaganda shit aankomt zetten staat sowieso niet open voor argumenten
quote:Ik zal daarover wel de mening van een echte Palestijn vragen vanmiddag als ik ff m'n tante in Israel opbel.
Daarnaast gaat het nu over de Palestijnen die WEL zijn gebleven, die worden onderdrukt.
quote:En de Arabieren die nog wel in Israel wonen worden langzaam weggepest en als tweede rangs burgers behandeld. De laatste stunt of ze ffe een school willen bouwen op een mijnenveld. Dat opruimen is de IDFs taak maar die weigert het op te ruimen en geeft geen toestemming aan een ander bedrijf om het doen. Lekkere school zal dat worden he, te gevaarlijk voor de IDF maar prima geschikt voor Arabierse kinder ...
Op maandag 8 september 2003 09:54 schreef Twilight_ het volgende:
Het klopt wel, heel veel Palestijnen zijn vrijwillig uit Israel vertrokken.
quote:Nee hoor, een groot deel is wel degelijk verjaagd.Maar goed, dat is in het verleden, laten we naar de toekomst kijken
Op maandag 8 september 2003 09:54 schreef Twilight_ het volgende:[..]
Het klopt wel, heel veel Palestijnen zijn vrijwillig uit Israel vertrokken.
quote:(bron: VRT TeleTekst)
Ahmed Korei, de voorzitter van het Palestijnse parlement en wellicht de nieuwe premier, vraagt Israël om opnieuw een bestand te aanvaarden. Het vorige bestand dat ex-premier Mahmud Abbas in juli had afgesproken, is eind augustus mislukt.Sindsdien is er opnieuw een bloedige aanslag geweest in Jeruzalem en liquideert Israël de leiders van Palestijnse terreurgroepen.
Israël wil een bestand aanvaarden als de infrastructuur van die terreurgroepen ontmanteld wordt. Volgens Israël heeft de benoeming van de gematigde Korei tot premier geen zin als de Palestijnse leider Arafat aan de touwtjes blijft trekken.
Tja, Arafat wil niet dat de de infrastructuur van Hamas en consorten ontmanteld wordt, dus een bestand heeft dan ook totaal geen zin.
quote:En ALS Israel al een bestand aangaat moet het maar accepteren dat Hamas ondertussen alweer plannen maakt om toch aanslagen te plegen.
Op maandag 8 september 2003 23:06 schreef schatje het volgende:
Korei stelt Israël een nieuw bestand voor:
[..](bron: VRT TeleTekst)
Tja, Arafat wil niet dat de de infrastructuur van Hamas en consorten ontmanteld wordt, dus een bestand heeft dan ook totaal geen zin.
And that is how the story goes.
Over and over again.
quote:Overigens liggen de plannen van Israel om de Hamas top te liquideren ook al ruim drie weken op de plank.
Op maandag 8 september 2003 23:10 schreef logisnack het volgende:[..]
En ALS Israel al een bestand aangaat moet het maar accepteren dat Hamas ondertussen alweer plannen maakt om toch aanslagen te plegen.
Als ze er dan ook 1 plegen moet Israel dat maar laten gebeuren en mogen ze niet terugslaan, omdat Israel toch altijd als de veroorzaker wordt aangewezen.And that is how the story goes.
Over and over again.
quote:vervang Israel door Hamas in jouw verhaaltje en het is inderdaad een mooi rond verhaaltje (alllebij bedoel ik dan)
Op maandag 8 september 2003 23:10 schreef logisnack het volgende:[..]
En ALS Israel al een bestand aangaat moet het maar accepteren dat Hamas ondertussen alweer plannen maakt om toch aanslagen te plegen.
Als ze er dan ook 1 plegen moet Israel dat maar laten gebeuren en mogen ze niet terugslaan, omdat Israel toch altijd als de veroorzaker wordt aangewezen.And that is how the story goes.
Over and over again.
quote:Je zegt het zelf al.. HAMAS.
Op maandag 8 september 2003 23:23 schreef Re het volgende:[..]
vervang Israel door Hamas in jouw verhaaltje en het is inderdaad een mooi rond verhaaltje (alllebij bedoel ik dan)
quote:Klopt, behalve wanneer je enigszins constructief een bepaalde vrede wilt realiseren, dan moet je je soms weerhouden.
Op dinsdag 9 september 2003 00:26 schreef logisnack het volgende:
Terroristen zijn altijd een legitiem doelwit.
quote:Je hebt gelijk, maar het is beter als Arafat verdwijnt.Ik denk dat Israël dan ook tot veel meer bereid is.
Op maandag 8 september 2003 23:17 schreef elcastel het volgende:[..]
Niemand is heilig in deze kwestie. En voorlopig zijn de nederzettingen nog gewoon bezet. En is Arafat in het spel ja.
quote:En hoe zie jij je dan de relatie tussen Palestijnen onderling en de de relatie met Israël? Niet positief, in mijn geval.
Op dinsdag 9 september 2003 00:33 schreef schatje het volgende:[..]
Je hebt gelijk, maar het is beter als Arafat verdwijnt.Ik denk dat Israël dan ook tot veel meer bereid is.
Neen, het gaat nu héél erg slecht. Arafat die wellicht (grote kans) verwijderd wordt, en de gehele Hamastop die uitgeroeid wordt. Dat zorgt ervoor, dat niet slechts enkele organisaties Israël gaan bestijden maar 't gehele volk, denk ik.
quote:Dat is nu juist de structurele denkfout en die moet eruit als je echt vrede daar wil. Men moet accepteren dat terroristen zolang die geen aanslagen plegen geen terroristen zijn en geen gevaar zijn voor Israel, ook al weet Israel nog zo veel over hen en hun bedoelingen middels Intelligence.
Op dinsdag 9 september 2003 00:26 schreef logisnack het volgende:Terroristen zijn altijd een legitiem doelwit.
Ik denk dat enerzijds Sharon zich moet confomeren aan een liquidatie-stop, en de Palestijnen zich moeten conformeren aan dat hun Security Forces het werk van Israel oppakken in wederzijds vertrouwen en samenwerking, dat is immers volgens Sharon de reden dat ze dat zelf doen. En of dit nu met of zonder Arafat op de achtergrond is, als Qurei voldoende de veiligheid van Israel kan waarborgen moeten Israel stoppen met provoceren en moorden.
Ik heb trouwens al gehoord dat de EU/Solano de nieuwe premier steunt. Nu Israel en de VS nog, want die zitten weer zeuren en tijd te rekken.
quote:Hamas is natuurlijk verweven in de Palestijnse cultuur.Toch heb ik het idee dat er daarnaast een grote groep Palestijnen is die samen met het Joodse volk in vrede wil leven.
Op dinsdag 9 september 2003 00:35 schreef tvlxd het volgende:[..]
En hoe zie jij je dan de relatie tussen Palestijnen onderling en de de relatie met Israël? Niet positief, in mijn geval.
quote:De Hamas doodleuk zijn gang laten gaan kan ook niet.Zolang de Palestijnse Autoriteit zich niet voor de volle 100% wil inzetten om de strijd aan te gaan met Hamas en consorten kun je het Israël niet kwalijk nemen dat zij dat zelf doen.
Neen, het gaat nu héél erg slecht. Arafat die wellicht (grote kans) verwijderd wordt, en de gehele Hamastop die uitgeroeid wordt. Dat zorgt ervoor, dat niet slechts enkele organisaties Israël gaan bestijden maar 't gehele volk, denk ik.
Hamas pakt het wat dat betreft wel slim aan.Aan de ene kant zorgt zij voor de Palestijnen, en aan de andere kant houdt zij de intifada in stand door dat echter niet volledig te doen.Er moeten immers wel Palestijnen klaar staan die zichzelf willen opblazen.
De rol van dat 'verzorgingsaspect' zou de VN eigenlijk op zich moeten nemen, om zo enigszins de macht van de Hamas te laten tanen.Israël moet dan ook flinke steen bijdragen door geen nederzettingen meer te bouwen, en tevens ook het collectief straffen een halt toe te roepen.
Ik denk dat je zo al een heel eind komt.
Alle Hamas en Arafat ellende ten spijt, er zijn nog wegblokkade's, nederzettingen, heel veel politieke gevangenen enzovoorts, allemaal dingen die al speelden van voor de 'wapenstilstand' .
Ik wens ze veel succes de komende tijd daar.
RAMALLAH - Ahmed Qurei, die volgens Palestijnse bronnen in principe heeft toegestemd de nieuwe Palestijnse premier te zijn, vindt dat Israël zijn 'vijandige' beleid ten opzichte van de Palestijnen en van president Arafat drastisch moet wijzigen. Tot die tijd heeft het in de ogen van de huidige parlementsvoorzitter eigenlijk geen zin een nieuwe regering te vormen.Qurei volgt zeer waarschijnlijk eerste minister Abbas op, die na een verloren machtstrijd met Arafat opstapte.
Volgens de Israëlische krant Haaretz heeft Qurei duidelijk gemaakt dat het vredesproces alleen weer op de rails komt als de internationale gemeenschap, en dan vooral de Verenigde Staten en de Europese Unie, druk uitoefenen op de joodse staat. "Ik wil geen controleposten meer zien, geen liquidaties van Palestijnen, geen verwoesting van Palestijnse huizen", aldus Qurei maandagavond kort voor een bezoek aan Arafat in Ramallah.
Toekomst
De als gematigd geldende Qurei zou pas formeel willen bekendmaken dat hij bereid is premier te worden, als de internationale gemeenschap en Israël duidelijk maken dat er toekomst is voor het vredesproces. Waarnemers zeggen dat Qurei wil voorkomen dat hij net als Abbas na een korte tijd weer zijn biezen moet pakken. Bovendien wil hij nadrukkelijk Arafat weer in beeld brengen als een niet te omzeilen Palestijnse leider.
"Qurei is een man die gelooft in vrede met Israël en daar al veel voor heeft gedaan", zo liet een woordvoerster van EU-buitenlandcoördinator Solana maandagavond alvast weten. Solana zelf zei zondagavond al dat de EU Qurei 'accepteert' als opvolger van Abbas. De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Fischer vindt dat de EU nu een grotere rol in het Midden-Oosten moet gaan spelen.
Macht en autoriteit
Washington heeft al eerder gezegd dat het vredesplan, de 'routekaart', nog altijd uitgangspunt is van het Amerikaanse beleid. De terughoudende woordvoerder van het Witte Huis McClellan tekende wel aan dat een nieuwe Palestijnse premier wel de "macht en autoriteit" moet krijgen om op te treden tegen Palestijnse extremisten.
Israël gaat overigens gewoon door met de liquidatie van extremisten, totdat de Palestijnse Autoriteit zelf actie tegen hen onderneemt, zo zei een Israëlische regeringsfunctionaris maandagavond. Hij vergezelt de Israëlische premier Sharon tijdens diens bezoek aan India. Sharon arriveerde maandag in New Delhi met in zijn gevolg van 150 man een groot aantal zakenlieden en wapenhandelaren.
Qurei tekende intussen nadrukkelijk aan dat zowel Sharon als Bush zal moeten accepteren dat Arafat de gekozen Palestijnse leider is. Voor Israël en de VS is Arafat evenwel geen gesprekspartner meer, voor de EU wel. De Palestijnse president zit al sinds eind december 2001 nagenoeg vast in zijn hoofdkwartier in Ramallah. Arafat mag het deels gehavende complex wel verlaten, maar hij is bang dat hij er niet meer kan terugkeren. De afgelopen dagen is bovendien de Israëlische roep om een ballingschap van Arafat toegenomen.
Strategische keuze
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Shalom stelde dat Israël Qurei eerst eens wil beoordelen op zijn daden. "We moeten eerst zien dat hij de strategische keuze maakt om het terrorisme te bestrijden en het pad van de vrede te bewandelen." Shalom heeft zich afgelopen weekeinde samen met andere bewindslieden voorstander getoond van een snel Israëlisch besluit over de vraag of Arafat verbannen moet worden.
Minister van Volksgezondheid Naveh ziet niets in Qurei. Hij ziet geen enkele hervatting van de dialoog met Israël, omdat Arafat achter de rug van Qurei alle touwtjes in handen heeft. Dat is voor de joodse staat niet te accepteren, zo maakte hij duidelijk.
Geen enkel woord over het aanpakken de terreurgroepen .
Arafat zal wel druk uitgeoefend hebben op hem met de doelstelling dat men hem moet accepteren.Dat is kennelijker belangrijker .
quote:ja ik roep het al langer, een vredesmacht is denk ik de enige oplossing (op het uitschakelen van Arafat na, maar de kans dat dat alleen maar meer ellende levert is gigantisch, laat het palestijnse volk daar zelf maar mee afrekenen als ze een eigen staat hebben strax).
Op dinsdag 9 september 2003 06:47 schreef elcastel het volgende:
Laat de VN er maar helemaal inspringen, want deze twee kleine kinderen komen er samen toch niet uit. Teveel tere plekken die een makkelijke prooi zijn voor extremisten van beide kanten.Alle Hamas en Arafat ellende ten spijt, er zijn nog wegblokkade's, nederzettingen, heel veel politieke gevangenen enzovoorts, allemaal dingen die al speelden van voor de 'wapenstilstand' .
Probleem is echter dat Israel totaal geen vertrouwen heeft in dit soort internationale operaties (en terecht) tijdens de Yom Kippur oorlog stond Israel op het randje van vernietiging, er lag toen een VN macht in de Sinaï desert die simpelweg door de Egyptenaren naar huis zijn gestuurt waarna ze de aanval openden op Israel.
Had die vredesmacht gevochten voor wat het waard was dan was heel die oorlog met een sisser afgelopen ... krijg je hetzelfde probleem als met Srebrenica, die vredesmachten van de VN zijn/waren geen knip voor de neus waard als die hadden gevochten waren ze 5 minuten later allemaal dood en was de oorlog alsnog van start gegaan.
De internationale gemeenschap en de VN zullen aan moeten tonen dat ze bereid zijn om te vechten voor vrede en veiligheid ipv op een afstandje toekijken.
dan zou er een vredesmacht op tussen 1967 en nu geannexeert gebied gestationeerd kunnen worden die grensoverschrijdingen van beide kanten met geweld tegen moet gaan maar daar zal wel geen enkel land troepen voor over hebben
quote:Met Amerika erbij lukt dit toch nooit. Ze zijn overduidelijk partijdig
Laat de VN er maar helemaal inspringen, want deze twee kleine kinderen komen er samen toch niet uit.
quote:jaja blablablabla
Op dinsdag 9 september 2003 09:32 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Met Amerika erbij lukt dit toch nooit. Ze zijn overduidelijk partijdig
zie bovenstaand verhaal waarom er geen vredesmacht komt, heeft Amerika nix mee te maken hoor
quote:Amerika saboteerd de boel al jaren
Op dinsdag 9 september 2003 11:13 schreef sp3c het volgende:[..]
jaja blablablabla
zie bovenstaand verhaal waarom er geen vredesmacht komt, heeft Amerika nix mee te maken hoor
quote:en dat heeft wat met een vredesmacht te maken?
Op dinsdag 9 september 2003 11:19 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Amerika saboteerd de boel al jaren
quote:Dat door toedoen van Amerika, de VN nooit serieus iets heeft kunnen doen in "Israël"
Op dinsdag 9 september 2003 11:20 schreef sp3c het volgende:[..]
en dat heeft wat met een vredesmacht te maken?
quote:zoals gezegd blablabla
Op dinsdag 9 september 2003 11:24 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dat door toedoen van Amerika, de VN nooit serieus iets heeft kunnen doen in "Israël"
ik weet niet of jij weet hoe de VN werkt maar die organisatie kan zonder toestemming van beide partijen (in dit geval dus Israel en de Palestijnen) nergens 'serieus iets doen' en heeft in het verleden dan ook nergens 'serieus iets gedaan' zonder toestemming van de partijen involved qua vredesmachten
ik snap dat jij graag overal 'AMERIKA HEEFT UT GEDAAN' wilt roepen maar blijf aub wel reeel
quote:De grote vraag is eerst of de nieuwe Palestijnse premier Ahmed Qurei Hamas en consorten wil aanpakken ofniet??
Laat de VN er maar helemaal inspringen, want deze twee kleine kinderen komen er samen toch niet uit. Teveel tere plekken die een makkelijke prooi zijn voor extremisten van beide kanten.Alle Hamas en Arafat ellende ten spijt, er zijn nog wegblokkade's, nederzettingen, heel veel politieke gevangenen enzovoorts, allemaal dingen die al speelden van voor de 'wapenstilstand' .
En dan ook echt aanpakken, met de volledige zegenschap over de Palestijnse veiligheidsdiensten.
quote:Buiten de vraag of hij bij machte of ter wille is, is het natuurlijk ook de vraag hoeveel kans hij daadwerkelijk krijgt, zowel van Israelische kant als die van Arafat.
Op dinsdag 9 september 2003 13:32 schreef schatje het volgende:[..]
De grote vraag is eerst of de nieuwe Palestijnse premier Ahmed Qurei Hamas en consorten wil aanpakken ofniet??
En dan ook echt aanpakken, met de volledige zegenschap over de Palestijnse veiligheidsdiensten.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 09-09-2003 17:26]
quote:bron: nos
TEL AVIV Bij de Israëlische stad Tel
Aviv zijn zeker dertig mensen gewond
geraakt bij een bomaanslag.Bij een
busstation in de buurt van een kazerne
vond een hevige explosie plaats.
Onder de slachtoffers zouden veel
soldaten zijn.Het vermoeden bestaat dat
het om een Palestijnse zelfmoordaanslag
gaat.
Eerder op de dag werd in Jeruzalem
groot alarm geslagen na aanwijzingen
dat daar een aanslag gepleegd zou
worden.De Palestijnse groeperingen
Hamas en Jihad hebben hun bestand met
Israël opgezegd omdat dat land leden
van de organisaties blijft liquideren.
En weer een stap verder weg van een bestand.
Het heeft toch helemaal geen zin om een vredes process te beginnen?
Als het zo door gaat is het binnen no time weer net zo hevig als een dik jaar geleden
edit:
Nou alweer 3 doden.
Dit zal ook wel weer snel oplopen tot de 15 a 20 doden
quote:Het gaat waarschijnlijk om een vrouw die zichzelf heeft geblazen, dit wordt gemeldt door Ha'aretz.
Op dinsdag 9 september 2003 17:22 schreef tvlxd het volgende:
De volgende bomaanslag is weer gepleegd. dozens wounded. Minstens drie doden.
quote:Denk niet dat ze hem verbannen, dan geef je die terrorist alleen maar meer aanzien bij de verziekte Arabieren.
Op dinsdag 9 september 2003 17:45 schreef schatje het volgende:
Ik ben benieuwd wat Israël gaat doen, of zij als vergelding Arafat zal verbannen.
quote:En als dat onkruid vergaat (we hopen allemaal natuurlijk zo snel mogelijk) hoop ik echt, for gods sake, dat er een goede 'leider' opstaat die WEL het beste voor heeft met de toekomst van Palestina, en zich realiseert dat die nou eenmaal concessies zal moeten doen.
Op dinsdag 9 september 2003 18:05 schreef BAZZA het volgende:[..]
Denk niet dat ze hem verbannen, dan geef je die terrorist alleen maar meer aanzien bij de verziekte Arabieren.
Het is gewoon wachten tot zijn hart er mee stopt, maarja onkruid vergaat niet
Maarjah een 'goede' leider in die landen
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:40 schreef Deadre het volgende:
Zoiets verwacht je, na het vermoorden van tientallen onschuldige Palestijnse burgers.
Ik vind het allebei kneuzen-volk..... Val mij niet lastig met hun koppigheid/gierigheid
Ik ben inmiddels mooi oostindisch blind voor de woorden palestijnen en israel
[Dit bericht is gewijzigd door koenneke_citroenneke op 09-09-2003 19:53]
quote:Dat bedoel ik helemaal mee eens!
Op dinsdag 9 september 2003 19:50 schreef koenneke_citroenneke het volgende:
Wanneer houden kranten er nou eens mee op die aanslagen nog nieuws te noemen? Allemaal zonde van de inkt en het papier en er is geen mens die het uberhaupt nog leest.Ik vind het allebei kneuzen-volk..... Val mij niet lastig met hun koppigheid/gierigheid
Ik ben inmiddels mooi oostindisch blind voor het woord palestijnen en israel
Eeuwige gezeik over dat geloof wanneer worden mensen eens volwassen en begrijpen ze een keer dat het zo niet werkt met al die domme geloven in de wereld!
*zucht*
quote:http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/338449.html
At least 5 dead, 40 hurt in suicide attack on Jerusalem's Emek Refaim St.
At least five people were killed and 40 others wounded when a suicide bomber blew himself up Tuesday night in a cafe on Emek Refaim St. in
Jerusalem.
Net zoals de vraag nu is hoever Israel weer op hun beurt gaat met represailles, of eventueel zelfs Arafat aanpakt.
x 2412
De wereld moet daar ingrijpen.
quote:De Palestijnen net zo, zij worden intussen gebombardeerd met f16's.
Op dinsdag 9 september 2003 23:21 schreef logisnack het volgende:
Bah
Een nobele daad hoor, om mensen die 's avonds lekker zitten te eten of wat te drinken naar het hiernamals te blazen.
Jaja, goed bezig
quote:Bron??
Op dinsdag 9 september 2003 23:33 schreef KomMaar het volgende:[..]
De Palestijnen net zo, zij worden intussen gebombardeerd met f16's.
quote:Vanochtend geen krantje gelezen
Op dinsdag 9 september 2003 23:48 schreef schatje het volgende:[..]
Bron??
quote:Check de park, oetlul.
Op woensdag 10 september 2003 00:05 schreef KomMaar het volgende:[..]
Vanochtend geen krantje gelezen
Vandaag is er alweer een palestijnse kind van 12 vermoord door de zionistische leger
J.
quote:Nog ruim voor de Hamas-aanslagen in Israel.
Boy among four dead in Israeli raidTuesday 09 September 2003, 6:09 GMT
Four Palestinians, including a 13-year-old boy, were killed when an apartment block in the West Bank town of Hebron was attacked by Israeli troops. Israel media reported one of the Palestinians was Ahmad Badr, a Hamas leader in the southern West Bank city. In the same attack, a 13-year-old Palestinian boy was killed and two others wounded, they said.The boy, was identified as Thair al-Siouri, Palestinian medical sources told AFP. Some Israeli media said the boy was aged 12. The boy was hit by shrapnel from an Israeli tank round fired during the attack, early on Tuesday, which occurred after the soldiers surrounded a building in the town.
Israeli troops arrested one of the wounded Palestinians, eyewitnesses and hospital sources said. Family members named the arrested man as Bassim al-Dajani, describing him as a factory worker and not a member of any resistance group. He had been injured in the neck, they added.
An 18-year-old girl was also wounded in the incident which began shortly before dawn. The dead boy was hit by as he watched the battle from the balcony of a house about 100 metres away, relatives said. A cousin said he had tried to convince him to go into the house because he was afraid he would be hurt, but the boy insisted on staying. Moments later there was a loud explosion and he came out to find the boy critically wounded.
Gunfire
The casualties occurred after Israeli soldiers besieged an eight-storey building owned by the prominent Kawasmeh clan in the Palestinian-controlled sector of the city in their ongoing campaign to kill or arrest resistance activists.As they closed in they came under heavy gunfire from a number of resistance fighters.
Witnesses said that the building was surrounded by two tanks and about 10 jeeps carrying scores of Israeli soldiers. Smoke was clearly visible from the building. In Tulkaram, in the same region, Israeli patrols came under fire, and a bomb exploded near a Jewish settlement in Gaza, but there were no casualties in either incident. Israeli troops also reportedly arrested three Palestinians in the West Bank town of Nablus and two more in Ram Allah.
Shot repeatedly
In the Gaza Strip the bullet-ridden corpse of Muhammad Abd Allah al-Husni was removed on Monday morning near the town of Jabaliya. According to local medical sources, 17-year-old Muhammad was shot repeatedly over several hours and prevented from calling for help on his mobile phone by an Israeli military post. Israeli soldiers continued taking shots, mostly at al-Husni's legs, whenever he made any attempt to move or treat himself. When an ambulance arrived, medics were prevented from attending to him.
Locals recovered al-Husni's body which had multiple wounds to the head, neck, stomach and legs hours after al-Husni's fatal ordeal.
About 500 under-18s have died since the Intifada began in September 2000 - the vast majority of them with bullet wounds to the head.
Blijft vreemd dat de ene kant ruim in het nieuws komt en de andere kant weggemoffeld wordt als onbelangrijk, want ik zie toch beide kanten graag de circel van haat in stand houden.
quote:Het wordt tijd om alles wat iets te maken heeft met Hamas, Arafat, Al Aqsa of Jihad uit te roeien. Tot op het bot!
Op dinsdag 9 september 2003 23:00 schreef Montagui het volgende:
...en weer een aanslag (in Jeruzalem).*zucht*
quote:inderdaad!
Op woensdag 10 september 2003 02:40 schreef Koos Voos het volgende:
Hamas moet uitgeroeid worden.. incl. die massa moordenaar Arafat..zo, dat lucht op..
quote:
Op woensdag 10 september 2003 00:05 schreef KomMaar het volgende:[..]
Vanochtend geen krantje gelezen
Vandaag is er alweer een palestijnse kind van 12 vermoord door de zionistische leger
[Dit bericht is gewijzigd door ixion op 10-09-2003 09:59]
JERUZALEM - Israël heeft vergeldingsacties uitgevoerd voor de zelfmoordaanslagen in Tel Aviv en Jeruzalem. Israëlische gevechtsvliegtuigen vuurden woensdagochtend ten minste een raket af op Gaza-stad. Het huis van Mahmoud al-Zahar, een leider van de militante organisatie Hamas, werd daarbij geraakt.
Opnieuw deze man dus:
quote:Nee, niet dus.
Op woensdag 10 september 2003 12:33 schreef schatje het volgende:
Israël neemt Hamas onder vuur na zelfmoordaanslagen:
[..]Opnieuw deze man dus:
Die bovenste is Sheik Yassin. Hij is een aantal jaar geleden vrij gelaten door Israël; dat zal hen ook wel spijt, denk ik.
quote:bron??
Op woensdag 10 september 2003 17:54 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, niet dus.
Die bovenste is Sheik Yassin. Hij is een aantal jaar geleden vrij gelaten door Israël; dat zal hen ook wel spijt, denk ik.
quote:Zo te zien heb jij het plaatje via Google, want daarstaat deze verkeerde naam bij het plaatje.
Op woensdag 10 september 2003 20:39 schreef schatje het volgende:[..]
bron??
Mahmoud al-Zahar:
(bron)
quote:nu.nl
RAMALLAH/JERUZALEM - Ahmed Qurei heeft woensdag formeel gezegd de nieuwe Palestijns premier te willen zijn. Zijn mededeling kwam op de dag dat de Israëlische strijdkrachten de woning van een prominente Hamas-leider in Gaza-Stad bestookten. Hij overleefde de aanval. Hamas zelf kondigde een wijziging van de tactiek aan; behalve zelfmoordaanslagen kunnen Israëliërs nu ook aanvallen verwachten op "zionistische" woningen en gebouwen.
Uit hetzelfde stuk:
quote:Ik dacht dat dat al drie maanden lukte, ik meen zelfs dat Israël opeens weer begon met Hamas leiders te liquideren en nooit serieus afbreuk heeft gemaakt aan de nederzettings- en bezettingspolitiek, iets wat volgens mij óók een afspraak was in deel 1 van het Routeplan.
Israëlische regeringsfunctionarissen stelden dat het Palestijns leiderschap eerst maar eens moeten laten zien dat in staat is een halt toe te roepen aan het extremistische geweld.
quote:Gelukkig in ieder geval een reactie van Bush, hopelijk weet hij de beide partijen snel weer rond de tafel te krijgen
De Amerikaanse president Bush liet zich woensdag in soortgelijke bewoordingen uit. Hij benadrukte evenwel ook dat de Amerikanen nog altijd blijven vasthouden aan de zogeheten 'routekaart', het vredesplan dat voorziet in de komst van een Palestijnse staat.
quote:Na zoveel jaren ernstige martelingen
Op woensdag 10 september 2003 17:54 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nee, niet dus.
quote:Acupunctuur
Op donderdag 11 september 2003 00:23 schreef Koos Voos het volgende:
viel wel mee geloof ik.. meer een waarschuwingsschotje.
quote:Sheik Yassin Is de oprichter van Hamas.
Op woensdag 10 september 2003 20:39 schreef schatje het volgende:[..]
bron??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |