A.s. papa's en mama's:
19 augustus 2003: Genuivere & Bastardhost
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
8 december 2003: Irule25 (papa)
14 december 2003: Lewis.de.boxer
12 januari 2003: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 31-08-2003 17:52]
Succes dames!
had ik in het vorige topic al gezegd, maar dat leest bijna niemand meer
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:35 schreef clauwheee het volgende:[..]
Ja joh, het is hier altijd heel spannend hoor! Sinds ik hier wat meelurk en meepost is de toestand van mijn F5-knop ook snel achteruit gegaan!
quote:Jessie zeg maar tegen de bibi in je buik dat je in het mooie deel 7
Op donderdag 28 augustus 2003 22:38 schreef LadyS het volgende:[..]
Ja, en elke ochtend kom ik even kijken en elke middag en avond
en steeds is er niks
![]()
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:12 schreef bixister het volgende:
hoi lieve meelev/zers, hier ben ik heel even. alles gaat hartstikke goed met ons kleine lurkertje, hij is echt GEWELDIG!!! de bevalling was geen pretje (maar goed dat is mijn mening) maar Piet maakt alle ellende ruimschoots goed, dit is echt 't mooiste wat ik ooit heb meegemaakt.
hierbij 2 fotootjes:
dank voor alle felicitaties en voor dat prachtige gedicht, de LMK!Jessie & Guinevere, zet 'm op; ik hoop dat jullie ook heel snel zo'n prachtig babietje in jullie armen mogen houden.
Na een dagje met een onbestendig buikgevoel, een zieke Sverre en een ziekwordende Storm, zijn we op tijd het bed in gedoken. Enkel om rond half een opgeschrikt te worden door een verrassend snel het bed verlatende Astrid. Onheilspellende geluiden uit de badkamer en wanneer ik binnen kom zie ik een hoopje ellende op de grond in haar eigen vuil liggen. Maag en darmen leegden zich gelijktijdig. Aangezien er geen einde aan leek te komen en de buik al de hele dag hard was, gelijk gebeld met het ziekenhuis. Oppas geregeld, Astrid verzorgen, badkamer schoonmaken, wasbak ontstoppen. Eindelijk is de oppas er en na nog een klein uurtje voelt Astrid zich sterk genoeg *leeg genoeg* om de rit naar het ziekenhuis te wagen. Onderweg blijft het rustig en smeekt Astrid om alsjeblieft die kleine er uit te laten komen, ze is het zó zat.
De CTG laat geen wee-activiteit zien, wel een in mijn ogen sterk fluctuerende hartslag voor Kruimel. In het ziekenhuis vind men het niet verontrustend. Rond half vijf komen de uitslagen van het bloed binnen, alles ziet er goed uit.
Astrid maakt er weinig van mee, die is helemaal van de wereld. Lichamelijk en geestelijk aan het eind van haar latijn. Buiten bespreek ik nogmaals met de verloskundige haar wens om er snel een einde aan te breien, ze is op. De afgelopen maanden hebben haar mentaal gesloopt en dit is duidelijk de druppel. Ze begrijpt me, drukt me ook op het hart dat een keizersnee geen lichtzinnige operatie is, maar ziet ook in dat een natuurlijke bevalling mogelijk zal eindigen in een keizersnee, omdat moeders de kracht niet heeft om het te voltooien. We moeten het morgen maar overleggen met de gynacoloog en de artsen.
Verslagen en alleen verlaat ik rond kwart voor vijf het ziekenhuis, op weg naar huis waar ik (wederom) een huishouden moet runnen met minstens 1, mogelijk 2 zieke kinderen. Maak me zorgen om As, om Kruimel. Vraag me af hoe ik het ga doen met bezoek.
Thuis wacht de oppas, ook moe. Wanneer die naar huis zijn en de tranen weer een beetje opgedroogd voel ik sterk de behoefte om jullie lastig te vallen met ons verhaal. Dat moet dan wel gelijk, morgen gaat de zon weer op en staat alles in een ander daglicht....
Even ter geruststelling: een fluctuerende hartslag van de baby is juist goed heb ik me laten vertellen. Juist als er helemaal geen variaties in zitten gaan ze zich zorgen maken.
Bix: Piet is prachtig!!
quote:bastardhost wat een enorme schrik!! zeker weten dat er vandaag heel veel duimen voor jullie gaan draaien!
Op vrijdag 29 augustus 2003 05:15 schreef bastardhost het volgende:
Wanneer die naar huis zijn en de tranen weer een beetje opgedroogd voel ik sterk de behoefte om jullie lastig te vallen met ons verhaal. Dat moet dan wel gelijk, morgen gaat de zon weer op en staat alles in een ander daglicht....
sterkte, beterschap met de zieke kindjes en ik hoop dat ik als ik uit mijn werk kom hier een positief bericht mag lezen.
Ik hoop dat het snel voor jullie afgelopen is. Dat ze in het ziekenhuis begrijpen wat er aan de hand is.
* Troel drukt Gerard op het hart dat als ie geen oppas kan vinden of iets dergelijks dat ie ECHT gewoon kan bellen!
Ik had gehoopt dat er minstens al weer 1 baby bij was gekomen, maar helaas. Nog even geduld hebben.
Bastardhost heel veel sterkte en succes. Uiteraard ook voor Astrid. Hopelijk voelt kruimeltje aan dat het niet langer meer moet duren en showt hij/zij zich vandaag nog.
Genuivere & Bastardhost, jemig wat een pech voor jullie. Ik hoop dat het gesprek vandaag positief is en dat ze de kleine gaan halen. Het moet nu echt slopend zijn voor jullie. Ik heb echt een gevoel dat zwanger zijn en vooral langer zwanger zijn enorm onderschat wordt!
Sterkte met alle zieke kindjes en alles wat gaat komen!
quote:Ik weet dat het lief bedoeld is, dat mensen meeleven. Maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor de mensen die al lang overtijd lopen er niet blijer mee worden. Je leest al dat iedereen aan ze vraagt of het er nu nog niet is. Je ziet Jessie niet voor niets zo klagen. Ze is het spuugzat en heeft liever ook nu het kind er nog uit dan over 5 minuten. Wie zijn wij dan om te klagen dat we op F5 moeten klikken steeds?
Op vrijdag 29 augustus 2003 07:59 schreef Jambo het volgende:
Ik had gehoopt dat er minstens al weer 1 baby bij was gekomen, maar helaas. Nog even geduld hebben.
DUS.... laten we niet meer klagen maar ze gewoon meehelpen!
Kom op dames!!!
Vanacht eindelijk eens de eerste voorweeen gehad. Niet echt pijnlijk. Werd er wel elk uur wakker van, maar was er blij mee. Nu is het weer helemaal weg en ga ik me afvragen of ik het niet gedroomd hebt. Zometeen maar ff lekker boekies halen zodat hub en ik ons niet vervelen als we weer in het ziekenhuis moeten zijn voor die ctg enzo. Word vervolgd....
quote:Ik neem aan dat je begrijpt dat we er niks van menen
Op vrijdag 29 augustus 2003 08:25 schreef Kleintje het volgende:Ik weet dat het lief bedoeld is, dat mensen meeleven. Maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor de mensen die al lang overtijd lopen er niet blijer mee worden. Je leest al dat iedereen aan ze vraagt of het er nu nog niet is. Je ziet Jessie niet voor niets zo klagen. Ze is het spuugzat en heeft liever ook nu het kind er nog uit dan over 5 minuten. Wie zijn wij dan om te klagen dat we op F5 moeten klikken steeds?
DUS.... laten we niet meer klagen maar ze gewoon meehelpen!
Kom op dames!!!
quote:O nee hoor ik snap heel goed dat iedereen het heel goed bedoelt. En ik snap ook dat kleintje het goed bedoelt en zich inleeft in onze situatie. Maar ik ben juist zo blij met jullie allemaal hier. Dus blijf maar f5 en (ik weet niet eens wat het is, dus jullie doen maar
Op vrijdag 29 augustus 2003 08:33 schreef LadyS het volgende:[..]
Ik neem aan dat je begrijpt dat we er niks van menen
Ik had het in elk geval niet zo bedoeld. Maar als zelfs zo een opmerking niet hier neergezet kan worden?
Ik hoop niet dat er meer mensen zijn die zo zwaar aan zo een opmerking tillen?
Bix: Het is een geweldig leuk kind (en dat pakje is supergaaf), echt ongelogen een lekker jong!!!!!
Jeetjes Bastardhost, JEETJE!! Wat zielig van Genuivere, zo ziek en zo ellendig en moe......Hopelijk heb je vandaag een prachtig lief kindje in je armen. Hopen we maar op 'moe maar voldaan' ? Soms wilde ik dat ik stinkend rijk was, dat ik jullie allemaal een maand lang een huishoudster kon geven lijkt me zooo gaaf "hier, een huishoudster, liefs Toot" ...helaas ben ik toch echt een lichtzwangere uitkeringstrekster
Dames, het is stormachtig weer vandaag: go do babies!!!!
quote:Ow ja hoor, ik snap ook dat Kleintje het goed bedoelt.. (was eigenlijk ook niks persoonlijks naar haar toe, hoor)
Op vrijdag 29 augustus 2003 08:35 schreef jessie het volgende:[..]
O nee hoor ik snap heel goed dat iedereen het heel goed bedoelt. En ik snap ook dat kleintje het goed bedoelt en zich inleeft in onze situatie. Maar ik ben juist zo blij met jullie allemaal hier. Dus blijf maar f5 en (ik weet niet eens wat het is, dus jullie doen maar
)
Goed, laten we het vergeten en de dames aanmoedigen
Bastardhost wat een ellende en een schrik. Arme Astrid, ik hoop dat ze vandaag wat knopen kunnen doorhakken om het voor haar wat dragelijker te maken.
Heel veel sterkte, beterschap voor de zieke kindjes en pas goed op jezelf want je moet op de been blijven.
Jessie succes straks met het CTG!
Ik heb de halve nacht voorweeën gehad, echt hele scherpe soms met een afschuwelijk menstruatiekrampgevoel maar het is natuurlijk gewoon weer opgehouden...... Nu maar even snel een beetje slapen voor Eva weer thuis komt
Bastardhost en Genuivere, wat een verhaal zeg. Ik hoop dat er nu snel een einde aan komt want zo is het toch ook niet leuk meer. *Hart onder de riem smiley toevoegt.
Hé Lois, helpt het dan ook niet als je 's nachts een uurtje gaat wandelen/fietsen wat dan ook?
Enneh Jessie, succes zometeen! Ga je ook dat strippen aanvragen?
Ach bastardhost en Genuivere. Wat vreselijk dat jullie zwangerschap zo'n martelgang moet worden. Weten ze al waarom ze zo moest overgeven e.d.?
Ik hoop dat ze snel mag bevallen (reken er alleen niet te hard op dat ze in gaan grijpen, zolang het met het kindje goed gaat staan ze daar meestal niet zo om te springen naar wat ik om mij heen hoor).
Sterkte
jessie, succes vandaag, en hopen dat het evt.strippen aanslaat.
Lois, spannend hoor, ben je het ook al zat of mag het van jou nog wel een weekje duren?
Bastardhost en Genuivere ik hoop echt het allerbeste voor jullie. Het lijkt me dat als een moeder toch helemaal aan het einde van haar krachten is dat ze toch wel wat gaan doen, maar ja wie ben ik mijn hart zou onmiddelijk smelten, en zou haar er zo vanaf helpen.
Dus heel veel sterkte he, en dat jullie inderdaad maar een wat betere dag tegemoet gaan vandaag. Lijkt me toch niet al te onredelijk.
En Jessie ga jij nou ook eens beginnen met die weeen joh, het lijkt me toch helemaal niks als je zo lang overtijd bent en je zit maar te wachten. Als het eenmaal is doe je best he
En lois jij bent nu ook over een paar dagen aan de beurt. Opzich niks mis mee om te laten zien dat kinderen er ook nog op tijd uit kunnen komen
Basterdhost en Genuivere, heel veel sterkte vandaag. Wat akelig allemaal. Ik hoop dat het snel allemaal beter wordt voor jullie en dat jullie kunnen gaan genieten van een prachtig mooi kindje!
Lois, wat frustrerend die voorweeen. Je weet nooit wanneer het nu werkelijk gaat doorzetten allemaal. Heel onrustig lijkt me dat.
Nog even volhouden, de kleine is er vast heel snel nu
Bastardhost, dat is wel chrikken, al helemaal zo op het eind van de zwangerschap. Ik kan me maar al te goed voorstellen dat Genuivere het nu echt zat met de hoofdletter Z is! Doe voorzichtig en verwen haar maar lekker hoor! (Zucht, nu blijf ik over Genuivere inzitten....)
Jessie, je bent te laat om nog te bevallen voor mijn vakantie. Dus na mijn vakantie heb ik weer een heleboel te lezen!
In ieder geval Bixister en Jessie bevallen, dan als het goed is Lois ook!
Alle zwangeren heel veel sukses en alle a.s. vaders al helemaal, want die hebben het ook niet altijd makkelijk
Ik zie (lees!) jullie over een tijdje wel weer.
Voor de zekerheid een paar
edit: niet mee 'moeien Dinus
[Dit bericht is gewijzigd door Dinus op 29-08-2003 11:47]
Wat is Piet liefffff!!!!
En Bastardhost en genuivere, sterkte!
Bastardhost en Guinevere, sterkte, ik hoop voor jullie dat Kruimel vandaag van woonruimte gaat wisselen.
Jessie: Succes vandaag!!
Ik denk aan en duim voor jullie! !!!!!!!!!!!
Genuivere en Bastardhost, heel begrijpelijk dat het allemaal even te veel wordt nu. Ik hoop dat Kruimeltje niet al te lang meer op zich laat wachten. Sterkte!!
Lois, hopen dat die vervelende voorweeën eens flink doorzetten en je niet te veel uitputten voor het échte werk nog moet beginnen.
Spannend hoor!!
Jessie, je bent nu(nog?) in het ziekenhuis..
Ik hoop dat de gel effect heeft en dat je héél snel van je kleine meisje mag genieten!! Succes meid!!
Dames zet 'm op!!
Ik had gisteren mijn eerste afspraak bij de Gyn, erg aardige man gelukkig. Alles zag er goed uit en over de zwangerschapssuiker werd verder niet paniekerig gedaan, dus ik heb er wel een gerust gevoel over. De echo was ook prima, Buikie ligt perfect op schema.
Buikie lag met het gezichtje onze kant op en we konden dus mooi alle details bekijken, zoals het mondje en het neusje met hele kleine lieve neusgaatjes
Het geslacht is nogmaals bevestigd, dus hoeven we niet hals over kop nog een naam voor het andere geslacht te bedenken. Want het blijft moeilijk, een mooie, passende naam vinden.
Meaghan klinkt heel goed inderdaad! Hoef je nu niet op dieet of andere dingen voor die suiker?
Die voorweeën zijn best lastig inderdaad, vooral omdat ze steeds anders voelen. Elke keer zijn ze heviger dan de dag daarvoor dus elke keer trap je er weer een beetje in. Ik dacht altijd " nah, weeën herken ik deze keer wel" maar toch twijfel ik elke keer weer.
Vooral omdat bij Eva de vliezen eerst braken en er pas uren later een weeënstorm op gang kwam. Je hebt dan al een geruststelling dat het echte werk voor de deur staat omdat de vliezen immers gebroken zijn.
Nu vraag ik me steeds af "is dit het begin? Begint zo een bevalling?" en dat is wel eens lastig.
We wachten het maar weer af, aan de ene kant voel ik 's morgens een lichte opluchting als het weer afzakt, aan de andere kant ook diepe teleurstelling.
Heb je trouwens iemand die ons op de hoogte brengt van de geboorte? Omdat je zelf lekker doorgaat naar het kraamhotel. Straks horen we 10 dagen niets van je, iedereen weer in rep en roer.
quote:Wat een toestand.... Sterkte er mee.
Op vrijdag 29 augustus 2003 05:15 schreef bastardhost het volgende:
drama
Ik begrijp alleen niet waarom er opeens bevallen moet worden, desnoods met een ks. Als Astrid toch weer op zou knappen met een paar dagen en het kindje zich nog niet aanmeld is er toch niks aan de hand? Het zit toch nog goed en veilig?
Piet is geweldig!! Zo te zien is het een beer van een gozer!!
Bastardhost en Genuivere ik wens jullie erg veel sterkte toe, hopelijk wordt de toestand snel beter!
Alle andere hoog zwangere dames: sterkte, ook voor jullie zal het ook niet lang meer duren.
Jessie, met F5 vernieuw je de pagina en kun je zien of er al weer nieuwe posts zijn bijgekomen in een topic of op het forum.
Trouwens Jessie, hoe gaat het met de jeuk? Heb je nu wel of geen PUPPP en helpen de middeltjes een beetje?
quote:Als dat zo zou zijn.. (lees: drie dagen niks gehoord) dan ga ik eigenhandig bij het kraamhotel kijken.. Ik duik gewoon elke kamer in die ik tegenkom!
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:41 schreef Karin het volgende:
Ben heel benieuwd hoe het Jessie vergaan is in het ziekenhuis.Heb je trouwens iemand die ons op de hoogte brengt van de geboorte? Omdat je zelf lekker doorgaat naar het kraamhotel. Straks horen we 10 dagen niets van je, iedereen weer in rep en roer.
quote:Ik denk wel dat het PUPPP is. Zolang ik me inhou om te krabben gaat het goed en vallen de plekken mee. Maar als ik eenmaal begin en niet kan stoppen dan worden het grote plekken waarvan je zeg maar een soort opgezette krassen krijg kan het niet goed omschrijven. Vind het net langgerekte muggebeten. Me wassen met die jeukstillende balneum, mentholgel en creme helpen enigzins. Heb ook van me schoonmoeder (die lopen bij een chinese arts in antwerpen) een middeltje gehad. Die waren daar van de week en mijn verhaal gedaan (jammer gnoeg kon hij niks geven om weeen op te wekken daar had me eerst voor moeten zien en onderzoeken) Heb een soort vloeibaar kruidenspul. Ik stink dan wel naar een wandelend maggiblokje maar het helpt wel tegen de jeuk. Maar ook niet de hele tijd hoor.
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:13 schreef melonovy het volgende:Jessie, met F5 vernieuw je de pagina en kun je zien of er al weer nieuwe posts zijn bijgekomen in een topic of op het forum.
Trouwens Jessie, hoe gaat het met de jeuk? Heb je nu wel of geen PUPPP en helpen de middeltjes een beetje?
quote:Met de mededeling " Hoi ik ben E.T. ken ik jou?????"
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:17 schreef E.T. het volgende:[..]
Als dat zo zou zijn.. (lees: drie dagen niks gehoord) dan ga ik eigenhandig bij het kraamhotel kijken.. Ik duik gewoon elke kamer in die ik tegenkom!
quote:Ik ga wel mee, ik heb Jessie al ontmoet, dat scheelt
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:29 schreef Angel22 het volgende:[..]
Met de mededeling " Hoi ik ben E.T. ken ik jou?????"
dat zou me leuke reakties geven!!!!!!
quote:ET toch ook? Met die crea meet?
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:40 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik ga wel mee, ik heb Jessie al ontmoet, dat scheelt
quote:Ja tuurlijk, en daarvoor ook al bij Jessie thuis nota bene
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:44 schreef moussy het volgende:[..]
ET toch ook? Met die crea meet?
weet je waar ik nog het meest van zou balen, dat Bo er niet bij kan zijn als ik in het ziekenhuis moet bevallen. Mijn droom was echt bevallen en dan met zijn viertjes lekker in bed een tukkie doen (maar ja wie weet was dat ook wel erg geromantiseerd )
Zo en nu hou ik ff me snater over het bevallen.
quote:snater maar lekker door hoor; maar nog beter is als je heel snel over je bevalling kunt snateren
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:11 schreef jessie het volgende:
quote:Niks ervan: niet snateren, maar bevallen!
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:13 schreef just me het volgende:[..]
snater maar lekker door hoor; maar nog beter is als je heel snel over je bevalling kunt snateren
Geen woorden maar daden! Jessie, dat moet je toch aanspreken als je zo dicht naast de Kuip woont
Kom op meiden! Ik duim voor en denk aan jullie!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
quote:Jessie!! Niet druk om maken, zulke dingen kan je ook in het ziekenhuis doen
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:11 schreef jessie het volgende:
weet je waar ik nog het meest van zou balen, dat Bo er niet bij kan zijn als ik in het ziekenhuis moet bevallen. Mijn droom was echt bevallen en dan met zijn viertjes lekker in bed een tukkie doen (maar ja wie weet was dat ook wel erg geromantiseerd)
René is met mij gaan douchen na de bevalling en Peet lag in mn bed met Cas En na het douchen kropen René en ik er gewoon bij, beetje krap, maar het was te doen.
De verpleegkundigen vonden het niet "normaal" dat René van mij mee mocht onder de douche. Maar ik ken dr wat beter dan de zorg daaro, dus nam dr gewoon me. Ik moest ook even proberen te plassen onder de douche, dus ik vertelde René dat mama ook bloed kon hebben. Nou en zei ze. Toen ik eenmaal onder de douche stond moest ik ook écht plassen (stond te kletteren als een koe) Oh kijk mam, zei René, bloed. Vrouw holle maakte er niks van en ging op het klapstoeltje dat aan de muur hing zitten met dr voetjes om hoog. Kijk, krijg ik geen bloed aan mijn voetjes. Kláár, niks aan het handje en moeder en dochter weer schoon en fris.
quote:Ik vond het ook wel heel speciaal. Tijdens de weeën van Mink was ze ook bij me onder de douche.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:37 schreef Rewimo het volgende:
Tuurlijk joh, thuis douche je toch ook samen, waarom zou dat niet kunnenLijkt me heel speciaal, douchen met een kersverse grote zus
Ik vond het alleen minder dat ze me uit stond te lachen... Kijk mááááám, je buik flubbert
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:42 schreef moussy het volgende:[..]
Ik vond het ook wel heel speciaal. Tijdens de weeën van Mink was ze ook bij me onder de douche.
Ik vond het alleen minder dat ze me uit stond te lachen... Kijk mááááám, je buik flubbert
quote:Kom net terug, voor de derde keer vandaag, uit het ziekenhuis. Tussen eten koken en Sverre knuffelen maar ff verhaal doen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:33 schreef jessie het volgende:
...heel bekend verhaal...
Astrid knapt nog niets op, hoewel ze iets beter oogt kan ze nog geen hap eten of slok drinken binnen houden. Is dus gestopt met proberen. Vanochtend zo goed en kwaad met haar besproken hoe verder en kwamen beide tot dezelfde conclusie: huidige conditie is normaal bevallen een onmogelijkheid. Ook de afgelopen weken bleek hoeveel haar conditie achteruit is gegaan. Ter plekke dus een afspraak met onze gyn proberen te regelen. Die blijkt spontaan voor minimaal 3 maanden met vakantie te zijn gegaan
Dan maar een vervanger, want we willen ons verhaal doen en met hem bespreken wat wijs is: Nu het risico van een voorbereide keizersnede aangaan, of de spontane bevalling afwachten die mogelijk eindigt in een spoedoperatie, omdat As het niet trekt (mentaal en fysiek).
Na anderhalf uur wachten komt een man binnen die zich voorstelt en gelijk van wal steekt: Hij weet dat we op een keizersnede willen aansturen, heeft dit in de groep besproken en komt ons meedelen dat er medisch gezien geen noodzaak voor is en dus ook niet bespreekbaar. Zo'n ingreep brengt risico's met zich mee.
Het verhaal erna bespaar ik jullie. In het kort had ik een niet luisterende, arrogante klootzak tegenover me die met 5 minuten 2 totaal verbouwereerde mensen achterliet. Samen met een verpleegster hebben we een half uur van ons af gejankt.
De toekomst: De groep gynacologen was erover eens dat zowel moeder als kind gezond zijn, ze wachten een natuurlijke bevalling af. Zonodig zal deze met 42+ weken worden ingeleid. En ons bezwaar over conditie, het is mevrouw haar derde bevalling, dat stelt nix voor. heb hem nog gevraagd of hij de inwendige onderzoeken ook wil meetellen, tenslotte is een kind van 28w5d nix groter dan een gemiddelde gynacologen hand.
We zijn kwaad, verdrietig en allemaal aan het eind van ons latijn.
gezien onze eerdere ervaringen in dit ziekenhuis vrezen we voor het ergste
en toen ging de bel en kwam Troel en loop ik achter op schema, maar da is het wel waard. Leuk je te hebben gezien Troel
quote:Ik vond het erg gezellig, en Sverre is een poepie...
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:02 schreef bastardhost het volgende:
en toen ging de bel en kwam Troel en loop ik achter op schema, maar da is het wel waard. Leuk je te hebben gezien Troel
quote:Precies!! Inpakken en wegwezen!
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:12 schreef GHaven het volgende:
Bastardhost, schakel het medisch tuchtcollege in of dreig in ieder geval dat te gaan doen. Doe iets. Neem contact op met een ander ziekenhuis of zo.
helaas was dat de andere drie/vier keer ook zo, en kreeg ik helaas ook mijn gelijk
Bovendien ben ik volgens hen niet echt in staat helder te denken op dit moment omdat emotie de overhand heeft genomen
Dus je hoeft ook niet naar Enschede om het te proberen
Sterkte voor allebei!
quote:en ook niet naar het VU. Ik heb gegierd, ben panisch geweest voor de bevalling, vanuit medisch ogpunt bleek een ks beter voor Mink zijn rug geweest en weet ik veel wat allemaal nog meer (lang verhaal) maar moest ook "normaal" bevallen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:12 schreef CarOnline het volgende:
Dus je hoeft ook niet naar Enschede om het te proberen![]()
Sterkte voor allebei!
quote:Idd, pak Astrid op en zoek een ander ziekenhuis/arts..
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:34 schreef just me het volgende:[..]
Precies!! Inpakken en wegwezen!
Mijn hemel, stelletje hufters daar. Owke keizersnede brengt risico's mee, maar als moeder en kind toch gezond (lichamelijk dan, op Astrid d'r griep/verhoudheid/wat is het na) zijn, dan zijn de risico's toch sterk verminderd. Of ben ik nou zo naïef?
Is er geen andere gyn die morgen dienst heeft ofzo die er misschien anders over denkt?
* Lois weet nog hoe de artsen van mening verschilden bij Karin steeds*
edit:typo
quote:Hier ook, er is 4 uur gedebatteerd over al dan niet een keizersnee tussen mijn eigen gyn en de dienstdoende, terwijl je ligt te luisteren naar een hartslagje dat steeds naar de 60 zakt tijdens een wee.
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:49 schreef Lois het volgende:
Godallemachtig
* Lois weet nog hoe de artsen van mening verschilden bij Karin steeds*
Zo raar.....dat moeders dan ontzettend giftig wordt. En dat schrijven ze dan ook nog toe aan hormonen, de eikels
Bixister, wat is Piet een ongelooflijk schattig mannetje. Om spontaan verliefd op te worden .
Jessie, ik hoop dat je romantische ideeen van een thuisbevalling toch nog waarheid mogen worden, dus vanavond moet het maar beginnen .
Ik heb het idee dat ik nu nog een heleboel mensen ben vergeten. Ik heb in het voorbijgaan nog een mooie echofoto gezien van B'lana en nog veel gelezen, maar ik ben zelf 's avonds nu wel echt moe na een dag werken, dus ik reageer niet meer zoveel. Verder gaat het bij mij allemaal hardstikke goed, alleen ligt de kleine weer in een stuit , maar dat kan nog alle kanten op draaien heb ik begrepen. Zou het aan de vorm van mijn baarmoeder kunnen liggen dat mijn babietjes zo graag in stuit liggen?
en die >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> van een Gyn mogen ze van mij door het doucheputje spoelen !
Stout
quote:Pak deze maar ff voor de quote...
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:49 schreef Lois het volgende:
Is er geen andere gyn die morgen dienst heeft ofzo die er misschien anders over denkt?
Daarna nog wat heen en weer waarin hij duidelijk maakte dat in de groep met gyns aldaar dit besluit genomen was en daar niet aan te tornen viel... Niet voor rede vatbaar, hij weigerde zelfs naar ons te luisteren verder.
Kortom: ander ziekenhuis is enige optie. Maar hoe ga je dan te werk?
We hebben ons er maar bij neergelegd, de weg van de minste weerstand en de minste inspanning. Tis een behoorlijke omschakeling, dat wel. We troosten ons maar met de gedachten dat het nooit langer dan 2 weken kan duren.
in dat geval zijn we volgens de gyns op 42 weken, volgens onze eigen telling op 43,5 bijna 44
We zijn het strijden zooooo moe weet je. Helemaal nu die kloot vanmiddag ook nog eens zei dat de extreme bedrust nergens goed voor is geweest.
On top of that blijkt dat onze vaste gyn niet op vakantie is, ook niet overspannen, maar geschorst voor de duur van een rechtzaak *snik*
Eerst maar eens goed slapen en het morgen van alle kanten opnieuw bekijken. Dan ben ik ook minder emotioneel en beter in staat tot rationeel denken en pleidooi voeren... Dan moeten we maar opnieuw een plan de campagne maken met de dienstdoende artsen.
quote:*slik*. Des te meer reden om zo snel mogelijk naar een ander ziekenhuis te gaan. Vreselijk zeg om dit mee te maken.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:32 schreef bastardhost het volgende:[..]
On top of that blijkt dat onze vaste gyn niet op vakantie is, ook niet overspannen, maar geschorst voor de duur van een rechtzaak *snik*
Ik weet niet waar jullie wonen maar als je nu naar een ander ziekenhuis gaat? Je daar meldt bij EHBO post en bidden/smeken dat ze opgenomen moet worden omdat een ander ziekenhuis niet mee wil werken o.i.d
Sterkte ermee hoor!!!
quote:Niet zeggen dat je eigen ziekenhuis niet wil meewerken. Wat ik zou doen: naar een andere stad gaan, 's avonds je melden bij de ehbo, eventueel via een huisartsenpost, zeggen dat je daar op vakantie (bij familie, vrienden weet-ik-veel) overnacht, en dat je je zorgen maakt over je kind (en dan iets vertellen zo dicht mogelijk aanligt tegen je huidige situatie, maar wel urgent en plausibel genoeg is om op dat moment door een vreemde gynaecoloog gezien te worden). Doel: voet tussen de deur van een andere gynaecoloog te krijgen, je kunt immers (denk ik) moeilijk zomaar voor een second opinion bellen, bij het gewone spreekuur, of zou dat wel goed kunnen?).
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:43 schreef berney het volgende:Ik weet niet waar jullie wonen maar als je nu naar een ander ziekenhuis gaat? Je daar meldt bij EHBO post en bidden/smeken dat ze opgenomen moet worden omdat een ander ziekenhuis niet mee wil werken o.i.d
Eenmaal binnen bij de gynaecoloog kun je je verhaal doen.
Zoiets een idee?
Heel veel sterkte voor jullie
Maar goed, ik zou als ik jullie was aansturen op een ruggeprik. Dat heb ik wel gevraagd, een inleiding met ruggeprik. En het was echt een genot. Maar ik weet niet hoelang de bevallingen duren maar kan me herinneren dat je die van Sverre gemist hebt?
Nogmaals sterkte voor allebei, misschien gebeurt het morgen gewoon wel
Iemand enig idee hoe ik aan deze hoofdpijn kom? En ook iemand ideeen om er vanaf te komen? Morgen ga ik ff m'n bloeddruk opmeten (schoonouders heb zo'n zelf-meet-apparaat) wie weet is die wel extreem laag? (was de vorige keer ook al behoorlijk laag bij vk)
Ik weet 't gewoon ff niet meer.. wil zo graag de oorzaak weten zodat ik die kan aanpakken.. Ik wil ook niet elke keer naar de paracetamol grijpen (ben toch een beetje huiverig en hou dan ook maar vast aan 'hoe minder hoe beter')
tnx alvast nu maar weer in bed gaat liggen in het donker..
wel ff snel nog bastardhost en genuivere een knuffel geven en jessie ook!
Ik deed soms wel een dubbele, je mag er 3 per 24 uur geloof ik.
Maar zou idd of even bellen, of even aangeven bij je volgende bezoek.
Maar dat had je vast zelf wel bedacht
ET: ik kreeg bij Iris later in m'n zwangerschap veel minder last van hoofdpijn, maar ik vrees dat het er een beetje bijhoort. Zorg er in ieder geval voor dat je zeker weet dat je genoeg drinkt en neem heel, heel veel rust. En zorg dat je niet door de pijn je schouders en nek gaat spannen waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt (joehoe, Swets: taak voor jou!!!!).
Ik ben woensdagochtend naar de verloskundige geweest, maar omdat donderdag mijn zusje is getrouwd , heb ik nog geen tijd gehad om daar even melding van te maken.
Voorzover te zien is, is alles goed. Alleen heb ik veel (da's natuurlijk relatief, het haalt het niet bij de klachten van bijv. Knorretje) last van mijn bekken, dus de verloskundige raadde aan om een verwijsbriefje bij de huisarts te halen voor cesartherapie. Dat heb ik dus direct geregeld. Nu nog een afspraak maken met een cesartherapeut. Ik ben heel benieuwd of de klachten verminderd kunnen worden, maar hoop in ieder geval dat het nu niet meer verergert.
Grijs fijn dat er gelijk actie ondernomen word. hopelijk kun je zo de schade beperkt houden.
ET ik heb normaal erg veel last van hoofdpijn/mograine, maar heb er juist in me zwangerschap ampe last van. Ik heb begrepen dat door de hormoonveranderingen je dus minder last of juist last ervan kan hebben. Veel drinken inderdaad. Proberen even heel regelmatig te leven. En inspanning en ontspanning elkaar met regelmaat laten afwisselen zijn de tips die mij bij hoofdpijn enigzins helpen.
quote:Slecht nieuws voor je ET, want een lage bloeddruk merk je niets van, behalve dat het je in een keer zwart voor de ogen wordt en de wereld het een paar minuutjes zonder je moet stellen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:57 schreef E.T. het volgende:
Iemand enig idee hoe ik aan deze hoofdpijn kom? ....
Morgen ga ik ff m'n bloeddruk opmeten (schoonouders heb zo'n zelf-meet-apparaat) wie weet is die wel extreem laag?
Ben net een gedeelte van de slijmprop verloren (nee just mee ik ga nie zoeken ) Denk ik. Was lang dradig slijm wat je uit elkaar kan trekken zeg maar was niet helder wit. Lekker goor praatje misschien.
Zo begon het bij Bo ook ook al hoeft het natuurlijk nog helemaal niks te betekenen. Toch ben ik blij
E.T., hoofdpijn is wel een bekend zwangerschapskwaaltje, maar je moet het zeker melden aan de vk. Het kan komen door een hoge bloeddruk, maar vaker door bloedarmoede of door de hormoonschommelingen (er zijn mensen die bijvoorbeeld knallende koppijn krijgen van de pil of juist in de stopweek). In dat laatste geval is er heel weinig aan te doen helaas, maar gaat het meestal rond de 14e week wel over. Veel drinken, veel rust nemen, eet gezond (let op ijzer en vitamine b) en af en toe een paracetamolletje mag best. Je mag er officieel 6 op een dag (dat betekent dat 12 ook geen kwaad zou kunnen), dus met 3 op een dag is er echt geen enkel risico.
Je kunt ook wat experimenteren met wat voor jou goed helpt. Een wandelingetje in de frisse lucht, warm bad of douche, middagdutjes, zwemmen. Ik hoop dat het snel opklanpt.
Toot als je wilt blijven sporten zou ik zwemmen adviseren, dat ben ik totdat ik huisarrest kreeg blijven doen. Is goed voor de spieren, je kunt niet snel overbelasten (beetje uitkijken met doorstrekken van je voeten ivm kramp) en het is heerlijk om even gewichtloos te zijn.
Hoe is het met jessie? En hoe heeft Piet zich de eerste dagen en nachtjes gehouden?
ET, ik heb ook eerder hoofdpijn..heel vervelend he? Ook ben ik nog steeds soms misselijk of diarree-erig...is allemaal al wel minder aan het worden. Regelmaat is bij mij de sleutel tot goed voelen zeg maar.
Bastardhost, is er niet een vorm van begeleiding die je kan krijgen? Ik kan me zo voorstellen dat Astrid nu vreselijk over de zeik en moe is en iemand nodig heeft die OF hele praktische zorg verleent, OF haar weer een beetje op de rails kan krijgen (tis ook niet niks allemaal zeg)...
Grijs en JEssie: goezzooooooooooooo!!
Lois, wat komt jouw datum al dichtbij, zou je haast over het hoofd zien met Jessie en Guinevere die al lang aan de beurt zijn
quote:Go jessie Go !!
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:26 schreef jessie het volgende:
*superkleine update*Ben net een gedeelte van de slijmprop verloren (nee just mee ik ga nie zoeken
) Denk ik. Was lang dradig slijm wat je uit elkaar kan trekken zeg maar was niet helder wit. Lekker goor praatje misschien.
verdorie ik krijg er zelfs kippenvel van
Of nee, wacht nog even een dagje, dan doe je het net als bij Bo, een dag voor de dag dat je ingeleid zou worden. en op mijn verjaardag
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:07 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Niet zeggen dat je eigen ziekenhuis niet wil meewerken. Wat ik zou doen: naar een andere stad gaan, 's avonds je melden bij de ehbo, eventueel via een huisartsenpost, zeggen dat je daar op vakantie (bij familie, vrienden weet-ik-veel) overnacht, en dat je je zorgen maakt over je kind (en dan iets vertellen zo dicht mogelijk aanligt tegen je huidige situatie, maar wel urgent en plausibel genoeg is om op dat moment door een vreemde gynaecoloog gezien te worden). Doel: voet tussen de deur van een andere gynaecoloog te krijgen, je kunt immers (denk ik) moeilijk zomaar voor een second opinion bellen, bij het gewone spreekuur, of zou dat wel goed kunnen?).
Eenmaal binnen bij de gynaecoloog kun je je verhaal doen.
Zoiets een idee?
Succes!
Af en toe wat kleine weetjes in me rug. En nog slijmverlies maar ook af en toe wat bloedverlies net.
Het is nog neit heftig ofzo want ik word er een beetje giegelig van (lees zenuwachtig)
Bo gaat nu een tukkie doen en ik moet verplicht ook even slapen van Gerard. Ik ga dus maar even braaf op bed liggen
Enniewee... een ieder die ik nog niet had gefeliciteerd: Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeerd!!!!!
@E.T. Hier had ik de afgelopen week ook veel hoofdpijn, of dat door beeb komt weet ik niet maar tis nu weer *klopt af op hout* 2 dagen weg..
Verder gaat alles hier goed, beeb trapt me lek, zit letterlijk nog steeds in stuit maar heeft nog genoeg tijd om te draaien(wat dus ook wel vaak genoeg gebeurt *au* )
Verder zag ik dat Jessie bezig is?? Go Jessie!!!!
(edit: wat is Piet lief!!!! )
quote:Euhm
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:02 schreef berney het volgende:[..]
Lange quote over andere stad
.
. Ja, dat bedacht ik me later in bed, dat je beter niet kan zeggen eerst omdat ze anders gaan tjekken en dan alsnog kunnen weigeren.
Jessie, meid, zet m op... (kan me je zenuwen wel voorstellen)
Lois, jij ook sterkte, want het is toch wel vermoeiend al die voorweeen, laat het nou maar beginnen, ik wil dat wondertje aanschouwen!
PS Ik heb het een beetje te druk gehad om alles goed te lezen, dus als ik iets of vergeet, sorry
Jessie, GOGOGOGOGOGO!!!!
Heb inderdaad flink geslapen tot een uurtje of half 4. Daarna niet echt last gehad dus zijn we maar gaan fietsen. Halverwege begon het te stortregenen. Ergens geschuilt maar het stoptte maar niet. Dus weer verder gefietst. Bo vond het schitterend, Voor mijn doen hard gefietst. En volgens mij heeft dat wel geholpen.
Heb nu zo om de 10 dan 15 en soms 20 minuten een wee. Hij duurt nog niet lang, maar moet al wel op me tanden bijten. Ik voel hem duidelijk aankomen en weer wegzakken.
Hopelijk kan ik vanavond nog mijn dagelijkse slaapie samen met Bo in ons bed doen en dan ga ik daarna lekker lang douchen. Of misschien ga ik dat zo wel doen. En als ik tegen half 8 als Bo naar bed ga meer last heb gaat Gerard met haar een slaapie doen zodat ze daarna weer lekker in haar eigen bedje kan slapen. Als ze eenmaal slaapt slaapt ze altijd goed en dan kan ze dus lekker thuis blijven terwijl ik misschien wel beval.
Ik hoop zo heel erg dat het doorzet en dat het niet net als Lois telkens weer afzakt.
Word vervolgd.....;)
(ET, zou de hoofdpijn niet kunnen komen van dat nare verkoudheidsvirus dat heerst? Ik ben zelf erg verkouden met zere holtes en hoofd en oren en en en...)
Net terug van Astrid in het ziekenhuis, alles is weer onder controle. De buikpijn en darmkrampen zijn weg. Kruimel is ongewoon rustig, maar wel aanwezig. Ze heeft vanmorgen nog een CTG gehad die er goed uitzag. Kindje heeft een lekker variabele hartslag en een stukje hoger dan bij binnenkomst (140~170). Wee-activiteit is ver te zoeken.
De gyn had nog gesproken met de verpleegster waar we bij uitgehuild hebben. Hij gaf aan dat wanneer Astrid zich goed blijft voelen hij morgen eens voorzichtig wil kijken hoe het er voor staat en of er wellicht al iets te helpen valt *zou het dan toch?*.
Anywayz, alleen goed nieuws eigenlijk.
Jessie, spannendddddd!!!!!
Ik gooi er even een paar perssmileys in, wie weet heb je ze wel nodig vanacht.
Ik heb ook nog niets van Lois gehoord vandaag maar ze had zou me op de hoogte houden. Denk dus niet dat het aan de gang is. Denk dat ze zich zo nog wel eventjes meld.
Jessie, het hoort allemaal of het heel erg dichtbij is he, volgens mij heb je er morgen gewoon een kindje bij hoor Puf ze!
En hoe zou het met Lois zijn??
quote:Woei, misschien morgen wel inleiden, dat zou mooi zijn.
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:52 schreef bastardhost het volgende:De gyn had nog gesproken met de verpleegster waar we bij uitgehuild hebben. Hij gaf aan dat wanneer Astrid zich goed blijft voelen hij morgen eens voorzichtig wil kijken hoe het er voor staat en of er wellicht al iets te helpen valt *zou het dan toch?*.
quote:Ik ben heeeeeeel erg blij dit te horen... Komop gyn, Gerard heeft gewoon gelijk hoor!
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:52 schreef bastardhost het volgende:
U GO GIRL... ff inhouden en dan een zondagskindjeNet terug van Astrid in het ziekenhuis, alles is weer onder controle. De buikpijn en darmkrampen zijn weg. Kruimel is ongewoon rustig, maar wel aanwezig. Ze heeft vanmorgen nog een CTG gehad die er goed uitzag. Kindje heeft een lekker variabele hartslag en een stukje hoger dan bij binnenkomst (140~170). Wee-activiteit is ver te zoeken.
De gyn had nog gesproken met de verpleegster waar we bij uitgehuild hebben. Hij gaf aan dat wanneer Astrid zich goed blijft voelen hij morgen eens voorzichtig wil kijken hoe het er voor staat en of er wellicht al iets te helpen valt *zou het dan toch?*.
Mijn hoofdpijn komt niet van een hoge bloeddruk.. heb 'm vandaag even opgemeten.. 104/69 is nou niet echt hoog te noemen.. Verkoudheid/griep is het ook niet.. voel me verder redelijk (door de hoofdpijn voelt 't allemaal wel *bleh* maar dat komt duidelijk door de hoofdpijn) De tip van bastardhost vond ik wel een goede.. Idd zijn mijn borsten in het begin razendsnel een cup gegroeid en de afgelopen weken is daar nog bijna een hele cup bijgekomen.. Ik heb vanavond heerlijk lang onder de hete douche gestaan met m'n nek en schouders (want die deden idd ook zeer), daarna een paracetamolletje genomen en de schouderbandjes van m'n BH strakker gezet. En voorlopig ben ik al een uur of twee (vrijwel) hoofdpijnvrij
Verder zal 't ook gerust wel een combi zijn van diverse factoren.. Hormonen, misschien beetje bloedarmoede (dus nog maar een pot appelstroop gehaald )..
Tnx voor de tips allemaal!
Hier werden de weeen na de douche minder
Ik ga maar 'gewoon' slapen nu. Hopelijk zet het vanacht door, maar geloof er niet meer zo in eigenlijk. Nog wel wat bloederig slijm verloren. Nou ja nog een nacht en dag te gaan. Hopelijk is dat genoeg!!!!! mocht het vanacht toch doorzetten kom ik dat nauurlijk wel ff vertellen
quote:Dat zegt geen hol hoor.
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:29 schreef jessie het volgende:
Hier werden de weeen na de douche minder
ff een stukkie van Mink zn site; Zaterdag 10 augustus; Mink geborenquote:
De krampen kwamen om de 6, 7 minuten. Ach even onder de douche, ze zullen wel weer afzakken en dan kunnen we lekker slapen. Ja, ze zakte wat af onder de douche, de krampen kwamen nu ongeveer om de 30 minuten. Goed, ze zijn dus nep, tijd om naar bed te gaan. Mis dus, slapen was er echt niet bij, doordat de krampen zo heftig waren kon ik mn draai niet vinden en heb ik geen oog dicht gedaan. De krampen kwamen nog wel, maar zeer onregelmatig, maar niet eens pijnlijk. Ach nieuwe dag nieuwe ronde dacht ik nog. Morgen zien we wel verder.
* Lois laat Jessie gaarne voorgaan* Zet 'm op Jessie
quote:Die smillies.
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:47 schreef Lois het volgende:
Hier niks aan de hand hoor.
Door het rondje wandelen van vanochtend en de boodschapjes van vanmiddag kon ik alleen niet meer lopen en dus ook geen 2 trappen op naar de computer.
Vandaar mijn afwezigheid.* Lois laat Jessie gaarne voorgaan*
[afbeelding][afbeelding] Zet 'm op Jessie [afbeelding][afbeelding]
quote:Kijk even in de eerste post van het topic.. Daar staat iedereen met de uitgerekende datum erbij
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:52 schreef simoneschop het volgende:
hallo, misschien zou ik beter even terug kunnen lezen maar ik vraag het gewoon maar even, hoe ver zijn jullie? ik was 24 augustus uitgerekend en er gebeurt nog helemaal niets
*nog steeds in hyper-modus*
Ps: Jessie heeeeeeeeeeeeel veel succes, klinkt als een begin!
Moussy van harte he!!!
quote:jahaaaa!!!! een zondagskindje!!!!!!
Op zondag 31 augustus 2003 00:36 schreef jessie het volgende:
Weer om het kwartier. Wel pijnlijk niet megalang.
*even wat drinkt en dan weer bed induikt*Moussy van harte he!!!
*te lui is voor perssmileys..*
maar er wel een boel rondstrooit
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:36 schreef jessie het volgende:
Weer om het kwartier. Wel pijnlijk niet megalang.
*even wat drinkt en dan weer bed induikt*Moussy van harte he!!!
Dat je daar nog aan denkt!!
Doet mij eens fok tante maken op mn verjaardag
quote:go jessie go !!!!!!!!!!!!!!!1
Op zondag 31 augustus 2003 04:31 schreef jessie het volgende:
Inmiddels volgen ze elkaar sneller op. Net even onder...moment...was een wee, de douche gestaan een ruim half uur. Daar vang ik ze toch het lekkerst op. Lekker op zo'n soort skippybal. Nadeel is dat je benen en voeten zo koud blijven.
Gerard heeft de slaapkamer onderwijl gezellig gemaakt met allemaal kaarsjes
Moussy !!!
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!!!!!
bel je later vandaag wel effe
dat wordt weer op en neer rennen vandaag !!
Groetjes
Stout
quote:hoelaat komt de vk ?
Op zondag 31 augustus 2003 06:30 schreef jessie het volgende:
Ben het nu al helemaal zat. Net weer een uur onder de douche geweest. Begin nu wel erg moe te worden. En krijg een beetje herinneringen aan Bo's lange bevalling. Ben zo bang als de verloskundige dalijk komt zegt. O maar je heb pas 2 cm ofzo. Dan word ik gek.... ben ik nu al aan het worden met die weeen.
Word vervolgd...
quote:Komop meid !!! Je ukkie wil er nu gewoon uit !
Op zondag 31 augustus 2003 07:06 schreef jessie het volgende:
De vk komt over een half uurtje en ik ben heeeeeel erg bang!!!!
Blijf hier nog effe hangen tot je meer weet
Stout
Aan het eind van de middag ben ik er weer, dan heb je vast al zelf gepost dat je een prachtige baby hebt.
Enneh, Moussy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
En verder, Jessie, volgens mij moet je al wel "uitgepoept"zijn!
quote:Ze heeft in ieder geval andere dingen te doen dan hier posten.
Op zondag 31 augustus 2003 08:35 schreef moussy het volgende:
Ow jeej, volledige ontsltuiting toen de vk in huis stapte?[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
En Jessie, vast al te laat om je sterkte te wensen want de kleine ligt allang vredig naast je in bed te slapen...
Ik wens je dus maar een zalige ontspannen kraamtijd toe *geeft dikke knuffel*
Moussy, gefeliciteerd!!! Maak er een mooie dag van
Bastarshost en Genuivere, ik was blij om het iets betere nieuws te lezen en ik hoop dat de gyn verstandig wordt...sterkte!
Moussy Gefeliciteerd!
Ow ja, en E.T., blij dat je hoofdpijn minder is, en misschien helpt bij jou idd een ander bh wel, maar ik wilde iig de tip geven als het echt erg blijft (en ook voor anderen met bv rugpijn) de tip geven om eens bij een chiropractor te informeren. Ik ben zelf rugpatient en lopp altijd al bij een chiropractor en nu in mijn zwangerschap vind ik het helemaal heerlijk om af en toe heen te gaan. Hij zet alle werverls weer even op hun plaats en weg zijn alle pijntjes weer voor een tijdje. (je doet er niks aan dat het weer terug komt...dat heb je met die buik en die borsten...)
Magoe, mij helpt het dus erg goed, misschien een tip voor anderen.
Het schijnt (volgens het foldertje) dat je 50% minder pijn kan hebben bij de bevalling....
Logician, lijkt em eng om bevallingen bij anderent e zien.....
Moussy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 31-08-2003 11:12]
quote:Ja, ik kijk het regelmatig, maar vind het allemaal maar eng....dat gekreun en die pijn die er afstraalt. En dan een shot van zo'n kindje dat er benauwd uitkomt met zijn wangetjes zo klem en zo.....auw! Ik zou volgens mij alleen maar huilen. Het enige frappante vind ik dat ze allemaal roepen dat ze het niet kunnen en het doet pijn en ze willen niet meer..en dan die koppies van de ouders als ze het spruitje voor het eerst vasthouden!!! dat is werkelijk prachtig..maar als ik dan Jessie hoor zeggen dat ze zo bang is en zo dan vind ik het zoooooo zielig......maar goed, die ligt nu vast ook helemaal te stralen van geluk.
Op zondag 31 augustus 2003 11:12 schreef Rewimo het volgende:
Kijk je nooit naar De Bevalling, Toot? Het lijkt mij juist prachtig als je bij een bevalling bent, zeker als het de bevalling is van een zus of een hele goede vriendin... [afbeelding]
GHaven en Bixister, namens mij nog even van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!!!!
Bastardhost, gelukkig wat positieve berichten vanuit het ziekenhuis. Misschien krijgt Genevuire wel weer wat meer energie doordat de buikkrampen e.d. weg zijn en heeft ze straks toch voldoende energie om de bevalling op eigen kracht te doen.
Moussy, gefeliciteerd met je verjaardag.
quote:Op het moment dat je echt niet meer wilt, schijnt het juist snel voorbij te zijn
Op zondag 31 augustus 2003 11:18 schreef Catootje het volgende:[..]
Ja, ik kijk het regelmatig, maar vind het allemaal maar eng....dat gekreun en die pijn die er afstraalt. En dan een shot van zo'n kindje dat er benauwd uitkomt met zijn wangetjes zo klem en zo.....auw! Ik zou volgens mij alleen maar huilen. Het enige frappante vind ik dat ze allemaal roepen dat ze het niet kunnen en het doet pijn en ze willen niet meer..en dan die koppies van de ouders als ze het spruitje voor het eerst vasthouden!!! dat is werkelijk prachtig..maar als ik dan Jessie hoor zeggen dat ze zo bang is en zo dan vind ik het zoooooo zielig......maar goed, die ligt nu vast ook helemaal te stralen van geluk.
Ik ben aan dat hele moment niet toegekomen trouwens
Laat Ome Dop maar snel posten (met foto's graag!).
Ik heb een nichtje
Jessie is om 9:54 uur bevallen van een dochter
ze heet Janneke 56cm lang en 4450gr zwaar
als er tijd voor is doet jessie of gerard vandaag de rest van het verhaal
groetjes oom dop
Gefeliciteerd Jessie en man met Janneke! Hopelijk komen er snel foto's! Ik ben erg benieuwd naar dat kleine mensje
quote:HOERA !!
Op zondag 31 augustus 2003 11:57 schreef dop het volgende:
Hoi hoiIk heb een nichtje
Jessie is om 9:54 uur bevallen van een dochter
ze heet Janneke 56cm lang en 4450gr zwaarals er tijd voor is doet jessie of gerard vandaag de rest van het verhaal
groetjes oom dop
Dat is nog best snel gegaan !
GEfeliciteerd met Janneke ! Leuke naam !
Flinke dame trouwens !
Groetjes
Stout
Jessie en Gerard natuurlijk ook gefeliciteerd
Jessie en Gerard, van harte met jullie dochter! Bo, gefeliciteerd met je kleine zusje. Ik hoop dat je een goede grote zus zal zijn en niet boos op haar zal worden als ze straks jouw kleding aan wil met het stappen
Heerlijk, weer een baby erbij!
Genuiverre en Lois zijn nu aan de beurt! Kom op dames... PERSEN!
Toot: Het leek me heel spannend, en dat was het ook vooral omdat het
totaal onverwacht gebeurde, ze lag al een paar dagen in het ziekenhuis
en ze had me maanden geleden gevraagd of ik er bij wou zijn, maar door
mijn bevalling en andere bezigheden was ons contact iets vermindert en
had ik er nooit meer bij stil gestaan .. tot ze me belde met 4cm ontsluiting
en vroeg of ik er nog bij wou zijn!!! ik heb als een idioot in 15min 140ml
gekolft en ben op de fiets gesprongen naar het ziekenhuis, toen ik daar
aankwam had ze al 7cm ontsluiting en heb ik samen met haar mee gepuft
en de hele mikmak aan weeopvanghoudingen met haar uitgeprobeerd
het was helemaal niet eng meer toen, het voelde bijna alsof het mijn eigen
bevalling was, waarschijnlijk omdat ik zelf net bevallen ben, echt ontzettend
mooi om het van de andere kant mee te maken, ik heb gejankt als een
klein kind toen het hoofdje (met de grootste bos haar die ik ooit heb gezien!)
er uit kwam, en ik heb 2 rolletjes foto's vol geschoten, het was geweldig!
De baby is trouwens een meisje, ze heet Evie ze was 4wk te vroeg maar
woog ruim 5pond en is 47cm, jammer genoeg moeten ze 1wk in het zieknhuis
blijven ivm een infectie (vliezen waren te lang gebroken) en liggen moeder
en baby allebei op een andere afdeling, dus ben ik als een idioot gister
nog naar de stad gefietst om de foto's te laten ontwikkelen zodat ze ieg.
foto's van dr kleintje heeft, damn .. was helemaal kapot! maar oh zo onder
de indruk, wat is het menselijk lichaam toch een wonderlijk iets!
En Moussy, van harte met je verjaardag he, dat je maar een grote meid mag worden. .
(wat een verhaal Logician, ik hoor van iedereen dat gescheiden liggenv an je kind zwaar klote is...wel zielig hoor)
Ik ga niet bevallen.
Ik ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal en de eerste foto's van Janneke .
Nu eerst maar eens heerlijk genieten in het kraamhotel!
Jessie, Gerard en Bo van Harte!
Moussy, jij gefeliciteerd met je verjaardag
quote:ben je beetje te laat mee denk ik
Op zondag 31 augustus 2003 13:03 schreef Catootje het volgende:
Ik ga niet bevallen.
Jessie, Husb, Bo , heel erg gefeliciteerd met júllie kadootje!!
wat een knoepert!!
Bedankt voor de felicitatie's he Een grote meid zal ik helaas nooit meer worden, of heeft er nog iemand groei-hormonen in de aanbieding? Misschien wordt dan de verhouding, lengte-gewicht ook meteen in de juiste verhouding getrokken
quote:Nou Jessie, je zit aardig in de buurt en Janneke is maar een centimeter kleiner dan Lara
Op vrijdag 4 april 2003 14:41 schreef jessie het volgende nav mijn bekendmaking van Lara haar geboorte:
Tjeetje 5500 gram, hopelijk blijft het gewicht hier op fok niet oplopen
edit:tiepvaut
Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje Janneke!
Ik zie je deze week, tot gauw
Ik weet dat je mij eens gevraagd heb naar mijn bevallingsverhaal en bij het lezen van jouw angst om de verloskundige te bellen ivm nog lang niet genoeg ontsluiting hebben bracht bij mij tranen van herkenning. Gelukkig was het bij jouw een heel ander verhaal en is het toch nog lekker vlot gegaan.
daar is ze dan
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 17:20 schreef dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]daar is ze dan
zie ik daar toch een ziekenhuispolsbandje bij Jessie??
quote:zo wat een oplettendheid
Op zondag 31 augustus 2003 17:21 schreef E.T. het volgende:[..]
zie ik daar toch een ziekenhuispolsbandje bij Jessie??
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 31-08-2003 17:24]
quote:ja heeft ze geprobeerd en ging redelijk (Beter dan bij Bo)
Op zondag 31 augustus 2003 17:24 schreef Knorretje het volgende:
ik ben trouwens erg nieuwsgierig of je haar al hebt aangelegd en hoe dat ging ???en wat is mooi!!
Wat een poppetje is Janneke, en dat voor zo'n flinke meid
Tnx voor de foto's, ome Dop Wat vindt Bo er tot nu toe van?
En.. heeft Janneke veel weg van Bo als baby?
Ik zie dat dus nooit hè..
Jaaah, en hoe reageert Bo op haar kleine zusje?
quote:er zijn er tegenwoordig twee hier in de buurt.. Geen idee naar welke Jessie is gegaan..
Op zondag 31 augustus 2003 17:46 schreef Rewimo het volgende:
Ja, da's waar ook, ze ging naar het Kraamhotel. Heeft iemand daar een adres van?
quote:bij rotterdam airport zover ik weet
Op zondag 31 augustus 2003 17:53 schreef E.T. het volgende:[..]
er zijn er tegenwoordig twee hier in de buurt.. Geen idee naar welke Jessie is gegaan..
quote:voor zover ik weet ook, anders sta ik deze week bij het verkeerde hotel
Op zondag 31 augustus 2003 17:58 schreef dop het volgende:[..]
bij rotterdam airport zover ik weet
Het adres van KraamZorg Hotel Noord is trouwens
Vliegveldweg 59-61
3043 NT Rotterdam
En dan ffies de naam van moeder erbij opzetten
Veel plezier int kraamhotel Jessie!!! Ik wacht hier met smart op de verhalen van jou!
Nou Genuivere misschien ben jij ook al bezig, heb nog geen updates gezien van husb.
Moussy van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
En Toot, ik heb ook vaak hoofdpijn en dan ook veel pijn in mijn nek. En dat is zo verdraaide vervelend want paracetamol helpt ook niet altijd geweldig.
quote:Ja, dat dacht ik wel, dat jij dat zou vinden
Op zondag 31 augustus 2003 18:43 schreef Nausicaa het volgende:
Gefeliciteerd Jessie!
Wat een grote meid, en wat een mooie meid!Héél erg leuke naam trouwens
Welkom Janneke
Jessie, PapaBo en Bo gefeliciteerd!
quote:*onschuldig om zich heen kijkt
Op zondag 31 augustus 2003 18:49 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat dacht ik wel, dat jij dat zou vinden
Gefeliciteerd met Janneke
Enneh, Knor, jij print toch wel even deze pagina's voor d'r uit als je van de week langs gaat?
quote:knor mag het natuurlijk ook doen
Op zondag 31 augustus 2003 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Lekkere meid hoor!Enneh, Knor, jij print toch wel even deze pagina's voor d'r uit als je van de week langs gaat?
quote:ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor, maar dat zei ze bij ons ook
Op zondag 31 augustus 2003 18:26 schreef Belana het volgende:
(volgens de metingen tijdens de echo zou die van ons uitkomen op zo'n 7,5 pond, dat lijkt me net mooi...)
quote:Hier zaten ze er ook maar anderhalve kilo naast
Op zondag 31 augustus 2003 20:58 schreef Karin het volgende:[..]
ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor, maar dat zei ze bij ons ook
quote:*slaat handjes voor oortjes*
Op zondag 31 augustus 2003 21:10 schreef CarOnline het volgende:[..]
Hier zaten ze er ook maar anderhalve kilo naast
Snik snik niet dus, toestel ligt bij Jessie en Janneke in het kraamhotel, en ze willen hem niet eens ff komen brengen.
Tis dat ik zo trots ben op die twee meiden want anders ...
Moussy, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Wat is ze mooi! En wat een geweldig leuke naam!
Wat heerlijk dat ze er is!
quote:Haha!
Op zondag 31 augustus 2003 21:12 schreef Lois het volgende:[..]
*slaat handjes voor oortjes*
*zingt keihard een liedje*
dit hoor ik niet, lalalalaa
quote:van harte met je dochter!
Op zondag 31 augustus 2003 21:15 schreef BoPappa het volgende:
Goed ik trotse pappa kom ff foto's postenSnik snik niet dus, toestel ligt bij Jessie en Janneke in het kraamhotel, en ze willen hem niet eens ff komen brengen.
Tis dat ik zo trots ben op die twee meiden want anders ...
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:12 schreef Lois het volgende:[..]
*slaat handjes voor oortjes*
*zingt keihard een liedje*
dit hoor ik niet, lalalalaa
Het kan ook anders hoor Cas werd op ruim 8 pond geschat, ook door de gyn die de bevalling heeft gedaan
Ze is overigens in het ziekenhuis bevallen omdat ze ietsje veel bloed verloor hetgeen de verloskundige niet geheel vertrouwde.
Achteraf bleek het gelukkig allemaal erg mee te vallen.
Hoewel het slechts een kilometer rijden is was dat in de auto wel ff spannend met Jessie en maximaal persweeen naast me.
Een sirene heb ik niet gemist want arme Jessie schreeuwde zo hard dat iedereen ruim baan maakte.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:24 schreef BoPappa het volgende:
Het bevallingsverhaal laat ik morgen door Jessie zelf even op de Laptop zetten, zodat ik het kan posten.Ze is overigens in het ziekenhuis bevallen omdat ze ietsje veel bloed verloor hetgeen de verloskundige niet geheel vertrouwde.
Achteraf bleek het gelukkig allemaal erg mee te vallen.
Hoewel het slechts een kilometer rijden is was dat in de auto wel ff spannend met Jessie en maximaal persweeen naast me.
Een sirene heb ik niet gemist want arme Jessie schreeuwde zo hard dat iedereen ruim baan maakte.
Gaat alles goed met Jessie? Ze heeft geen last van het bloedverlies?
Komt waarschijnlijk door de ongelooflijke ochtend die ik achter de rug had, met twee verschrikkelijk weerbarstige kereltjes, waarvan er eentje zo in de stress schoot toen ik hem vroeg wat hij wilde drinken voor zijn ontbijt, dat hij door het krijsen en huilen moest overgeven. En nog geen vijf minuten later (en schone kleding) opnieuw omdat ik hem vroeg wat hij wilde eten en dat geen chocola mocht zijn van mij.
To the point: Astrid knapt lekker op. Hoewel alles nog rustig is heeft ze zich maar neergelegd dat ze een natuurlijke bevalling moet inzetten. De belofte gister van de gyn om vandaag een inwendig onderzoek te doen en aan de hand daarvan te kijken wat ze konder bespoedigen is gebroken, geen arts gezien. Hopen dat het morgen gebeurd, anders maar weer voorzichtig vragen.
Door de oppas *heb oma en opa gebeld om te komen om half tien, omdat er één in de keuken stond te janken, en twee in de kamer aan het brullen waren* heb ik toch nog een goede middag/avond beleefd. Vanavond zelfs heeel stiekum het bezoekuur met 1,5 uur verlengd. Samen met Astrid de gezeldschapsruimte omgebouwd tot een Kolonisten_van_Katan speelhok En aldaar anderhalf uur het kaartspel gespeeld met ons tweetjes.
En zo sluiten we sinds het begin van de ellende, op 25 mei, de vierde maand af zonder geboorte en krijgen we met zekerheid een september-kindje. Een heuze maagd
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:24 schreef BoPappa het volgende:Een sirene heb ik niet gemist want arme Jessie schreeuwde zo hard dat iedereen ruim baan maakte.
Gerard, Jessie en Bo, van harte gefeliciteerd met Janneke. Jessie, je hebt het wéér gedaan meisje, ben je nou niet vreselijk trots?
Suc6 met de kleine meid
Jessie en hubbie en Bo: gefeliciteerd met Janneke!!! Vreselijk mooie naam voor een heel mooi meiske!!!! hubbie keurde de naam al direct af hier... *sught* voor een jongen zijn we er wel uit.. maar voor een meid???
quote:En bedankt....
Op zondag 31 augustus 2003 20:58 schreef Karin het volgende:[..]
ik wil je absoluut niet ontmoedigen hoor, maar dat zei ze bij ons ook
quote:Wat is nou anderhalve kilo joh?
Op maandag 1 september 2003 06:58 schreef Belana het volgende:[..]
En bedankt....
Sverre woog bij geboorte 1170gr
Basterdhost, fijn dat opa en oma er waren voor Sverre en Storm (en voor jou natuurlijk) Ben blij dat het weer beter met jullie gaat, ik zat er gisterochtend nog wel over in. Op naar de bevalling
Jippie! Janneke is geboren, wat een leuke naam, ik vind de naam zo vrolijk klinken! Jessie, Bopappa en Bo van harte gefeliciteerd, ben erg blij voor jullie dat het al met al spontaan gekomen is!!! Een zondagskindje, die hebben een streepje voor in het leven, zei mijn vader na de geboorte van Chiara op zondag...
Familie Nagel, fijn dat het wat beter gaat met jullie, hopelijk duurt het allemaal niet lang meer!
En Lois, jij ook veel sterkte met die laatste loodjes!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |