dus ideeen voor een nieuwe naam
quote:hoe krijgen ze t voor elkaar, nog een naam verzinnen die in t nederlands iig niet klink, OOQ spreek je toch uit als OOK, of ligt dat aan mij
Op 23 maart 2001 10:29 schreef Jeromar het volgende:
Ik las gisteren dat ze misschien al een alternatief hebben nameloijk OOQ ?!?
quote:Nee...zoveel kwaliteit bezit die omroep niet!
Op 23 maart 2001 10:31 schreef mestreech het volgende:
waarom niet MEstreech
Organisation:
DE HOLLAND MEDIA GROEP - RTL/Veronica
Fransiscusweg 219
1216 SE HILVERSUM
Administrative Contact:
Hedy Bollen
Phone: +31 35 6718718
E-mail: postmaster@ooq.nl
Technical Contact:
Y. van Dalen
Phone: +31 356718718
E-mail: yvonne.van.dalen@hollandmediagroep.nl
Domain Nameservers:
ns1.hollandmediagroep.nl 195.193.202.119
ns2.clt-ufa.net 193.9.134.42
Domain first registered: 23-10-2000
Record last updated: 23-10-2000
Record maintained by: NL Domain Registry
Ik persoonlijk vind het iet wat vaag 'k 1 letter verschil en als je um nou toevallig op z'n kop zet sja... ik moet zeggen dat ik logo's niet vaak op de kop bekijk.
Nja OOR make my day
Kweet wel dat als je de letters LHOOQ in het Frans snel achter elkaar noemt, je iets zegt wat sterk lijkt op 'zij heeft een dikke kont'.
quote:Dat is dan een "vooruitgang", me.nl was niet vrij!!
Op 23 maart 2001 10:47 schreef Jeromar het volgende:
Domain name:
ooq.nl
Voor de rest mogen ze die naam wel even uitleggen.
quote:LHOOQ = Elle a un grand cu
Op 23 maart 2001 13:51 schreef k_man het volgende:
Kweet wel dat als je de letters LHOOQ in het Frans snel achter elkaar noemt, je iets zegt wat sterk lijkt op 'zij heeft een dikke kont'.
[Dit bericht is gewijzigd door Marble op 23-03-2001 13:57]
quote:RTL 6, beter dan nix!!
Op 23 maart 2001 13:56 schreef Marble het volgende:
Waarom niet gewoon RTL 6!
Lekker makkelijk & goed voor de concurrentie!
Paul de Leeuw had een vooruitziende blik!
quote:Oor zou dan heel wat namen hebben moeten vastgelegd bij het merkenbureau en dan nog uitgebreid ook. Niet voor dezelfde branche.
Op 23 maart 2001 11:46 schreef UnderRide het volgende:
En nu kijken of de OOR niet gaat protesteren, dan kunnen ze namen blijven kiezen
Lijkt me sterk dat OOQ hun nieuwe naam wordt.
We zullen wel zien...
What's in a name!
quote:Elle a chaud au cul.
Op 23 maart 2001 13:55 schreef Strolie75 het volgende:
LHOOQ = Elle a un grand cu
quote:Dat betekend dat ze het warm aan haar reet heeft
Op 23 maart 2001 14:39 schreef k_man het volgende:
Elle a chaud au cul.
quote:Ah, ok. mijn Frans is niet zo goed.
Op 23 maart 2001 14:43 schreef Strolie75 het volgende:
Dat betekend dat ze het warm aan haar reet heeft
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 23-03-2001 15:20]
quote:In de zin van BE-seksueel?
Op 23 maart 2001 16:47 schreef maikie het volgende:
Ik denk dat ze nu met het voorstel BE gaan komen!(veel variaties mogelijk)
quote:Jane
Op 23 maart 2001 16:42 schreef Jane het volgende:
Nu moet ik toegeven dat ik het allemaal niet zo gevolgd heb (en dat het me ook eigenlijk niet kan boeien), dus vergeef me mijn onnozelheid, maar waarom blijven ze niet gewoon Veronica heten???
quote:dat is Veronique waar jij het over hebt.
Op 23 maart 2001 17:41 schreef the-O het volgende:
Jane
Ik geloof dat de rechten van die naam bij het luxenburgse RTL liggen.
Pin me er niet op vast, maar met jouw userpic verdien je tenminste een antwoord.
verder is dit topique bijna hetzelfde als http://www.fokforum.nl/showtopic/37383 dus kan een van deze twee op slot?
Veronica wordt mogelijk Vibe
Het huidige Veronica mag van de rechter in Utrecht niet worden omgedoopt in ME. Een mogelijk iniatief is de naam Vibe
AMSTERDAM - In de 21ste eeuw is het onmogelijk geworden om een merknaam te voeren zonder de domeinnaam daarvan in handen te hebben. Nu.nl zocht uit welke domeinnamen Holland Media Groep heeft geregistreerd. Mogelijk zit daar de toekomstige naam voor Veronica tussen.
Veronica wilde haar naam veranderen in ME. Kledingmerk We sleepte Veronica voor de rechter. Programma-directeur Gerritsen zei eerder tijdens de presentatie van ME geen alternatief te hebben voor ME. Hij had alle vertrouwen de rechtszaak te winnen.
De rechter besloot echter vrijdag anders. Hij oordeelde dat de twee namen teveel op elkaar leken. Veronica zal nu snel op zoek moeten naar een alternatief. Voor 2 april moet het nieuwe mediabedrijf beginnen.
Vibe
Als we kijken naar de domeinnamen die het moederbedrijf HMG heeft geregistreerd, dan komt Vibe waarschijnlijk als eerste in aanmerking. Dit domein is door het bedrijf tegelijkertijd gekocht met ME. Blijkbaak was Vibe dus al eerder een optie als merknaam. Andere opties zijn: ooq, rtl7, theyoungone, v-fm, vibe-fm, vibe-tv, xlfm en zep7.
HMG onthult op 29 maart een nieuwe naam voor het nieuwe 'multimediaplatform' (tv, radio en internet). Vrijdagmiddag was er niemand bij Veronica om commentaar te leveren.
Bron:nu.nl
quote:tong dacht eerder aan NOIQ ?!?
Op 23 maart 2001 10:29 schreef Jeromar het volgende:
Ik las gisteren dat ze misschien al een alternatief hebben nameloijk OOQ ?!?
quote:Zou 'we', de kledingzaak, ook alle merknamen als wij, hij, zij, jullie, ons etc hebben vastgelegd, en dan ook nog 'ns zó uitgebreid dat tv-stations eronder vallen ?
Op 23 maart 2001 14:13 schreef Kleintje het volgende:
Oor zou dan heel wat namen hebben moeten vastgelegd bij het merkenbureau en dan nog uitgebreid ook. Niet voor dezelfde branche.
Zag gisteren dat de naam 'me' vervangen wordt door een '?'. Sjah, bij de meeste VOO programma's zet ik sowieso al een boel vraagtekens. Ik zou 't lekker zo laten als ik hun was...
quote:Bedankt!
Op 23 maart 2001 17:41 schreef the-O het volgende:
Jane
Ik geloof dat de rechten van die naam bij het luxenburgse RTL liggen.
Pin me er niet op vast, maar met jouw userpic verdien je tenminste een antwoord.
quote:"WE" kledingwinkels zijn voortgekomen uit de "HIJ" en "ZIJ" kledingwinkels. Dus "HIJ" en "ZIJ" als merknaam hebben ze dus ook al.
Op 24 maart 2001 10:41 schreef Danny het volgende:Zou 'we', de kledingzaak, ook alle merknamen als wij, hij, zij, jullie, ons etc hebben vastgelegd, en dan ook nog 'ns zó uitgebreid dat tv-stations eronder vallen ?
Creatief zijn ze wel bij HMG...
Trouwens, tegen redelijke vergoeding mag VOO wat mij betreft haar naam gewoon veranderen in FOK!
Afgelopen vrijdag heeft de rechter het kledingscon-cern WE/HIJ in het gelijk gesteld omdat deze een rechtzaak had aangespannen tegen de HMG groep. HMG had het oude Veronica omgedoopt tot ME, dit tot ongenoegen van WE/HIJ omdat deze niet geasso-ciëeerd wilt worden met een dergelijke omroep.
Een flink probleem voor de HMG, want zij hebben al enkele miljoenen guldens uitgegeven (plusminus 10 miljoen) aan reclame en aan de megapresentatie in het Amsterdam Convention Factory enkele weken geleden. Ook hadden ze gerekend op een goedkeuring van de rechter. Dus de knappe koppen bij HMG moesten in zeer korte tijd een nieuwe passende naam verzinnen, want de omroep moet binnen nu en maxi-maal 3 weken beginnen met uitzenden. De namen "OoQ" en "The Movement" gingen al ten ronde, maar de HMG is toch tot de naam
"VIBE" gekomen. Wel is het domeinnaan "ooq.nl" door de HMG geclaimd. Nou maar hopen dat ze hun huiswerk goed hebben gedaan want Vibe.nl is al een bestaand entertainment bedrijf uit Maars-sen en thevibe.nl is ook al geclaimd.
Alleen Vibe.tv zou eventueel nog beschikbaar zijn.
We zijn benieuwd of dit weer zo'n trillende start wordt als de eerste keer.
quote:Ik vond OOQ stukken leuker!
Op 26 maart 2001 17:19 schreef Danny het volgende:
ME wordt VIBE...
Afkorting voor: Lowest Common Denominator!
De VOO (het oude publieke veronica) is uit de HMG gestapt en heeft de naam 'veronica' en de veronicagids meegenomen. Ze gaan uitzenden op het kanaal van Fox8, wat is gekocht door SBS. Dit wordt dus een compleet nieuwe zender met de naam Veronica.
Wat nu Veronica is blijft bij de HMG, inclusief alle programmas en presentatoren maar zonder de naam Veronica en de Veronicagids. Omdat de VOO de rechten heeft op de naam Veronica moeten ze nu een nieuwe naam verzinnen.
Oh, en al die nieuwe namen zijn echt zwaar
ME was eig nog de beste die ze hadden..
Vibe vind ik meer een naam voor een concurrent van de Yes... om over die andere namen maar niet te beginnen.
OOQ de beste tot nu toe, of de minst erge
DNA Meer iets voor een medische zender
RTL 7 neeeeeeh die gaat het niet worden, "welkom bij rtl 7 fm"
BE lijkt me ook niks
hmm die anderen ben ik even kwijt w
quote:En volgens andere welingelichte bron wordt er gekozen voor de naam:
Op 28 maart 2001 09:51 schreef Jeromar het volgende:
Vanochtend in het nieuws: WE (van HIJ en ZIJ) meldt dat Veronica toch ME wil gaan gebruiken ... Ze gaan waarschijnlijk MOVE ME heten...........................
You'r on!
Ben benieuwd of mijn bron betrouwbaar blijkt te zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Zapper op 28-03-2001 13:42]
* w.o.r. heeft een nog iets betrouwbaardere bron dan Golfer...
* w.o.r. heeft ook beloofd niets te zeggen...
Dus eigenlijk een zinloze post.
quote:Nou we wachten wel af of het:
Op 28 maart 2001 15:28 schreef w.o.r. het volgende:
* w.o.r. weet het lekker al...* w.o.r. heeft een nog iets betrouwbaardere bron dan Golfer...
* w.o.r. heeft ook beloofd niets te zeggen...
.
You're ON of You're IN (ander gerucht) gaat worden met als ondertitel Move ME.
Vandaag wordt het bekend gemaakt
edit-typo-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 29-03-2001 10:49]
quote:Dat zou wel echt iets voor Veronica zijn, helemaal trots op hun nieuwe naam en 'm dan vervolgens verkeerd spellen
Op 29 maart 2001 11:13 schreef Jeromar het volgende:
Ze roepen steeds You'r OnWaarom schrijven ze dat nou toch verkeerd?
quote:Veronica = omroep voor brainless entertainment.
Op 29 maart 2001 11:13 schreef Jeromar het volgende:
Ze roepen steeds You'r OnWaarom schrijven ze dat nou toch verkeerd?
Ze hadden het beter Flop kunnen noemen...
quote:Ik wil wel eens de rekening zien van het communicatiebureau die dit heeft bedacht
Op 29 maart 2001 12:26 schreef Jeromar het volgende:
wat een debielen daar bij veronica/Me/Yorin zeg....
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 29-03-2001 12:28]
quote:Neej, want om het verwarrend te houden: Veronica FM, blijft Veronica FM. Remember, Veronica is niet dood, maar gewoon in een coma...
Op 26 maart 2001 22:13 schreef Keroppi het volgende:RTL 7 neeeeeeh die gaat het niet worden, "welkom bij rtl 7 fm"
BE lijkt me ook nikshmm die anderen ben ik even kwijt w
Uiteindelijk toch maar YORIN van gemaakt en uit angst voor alweer een proces, op het laatste moment afgezien van Move ME, maar er The movement van gemaakt
Volgens mij heeft diegene die boven die kat op jou user-icon hangt ook wat Yorin nodig....
quote:NORIT - the movement
Op 29 maart 2001 12:39 schreef Arcee het volgende:
Yorin?? Gatver, dat klinkt als een constipatiemiddel! "Schat, kun je me de yorin ff aangeven, ik kan niet schijten". Of als een diarree-remmer ook wel eik! "Schat, kun je me de yorin ff aangeven, 't begint te spetteren".
quote:Nee hoor, dat is gewoon mooie, kristalheldere sneeuw wat op z'n kop valt
Op 29 maart 2001 12:42 schreef Jeromar het volgende:
Hee Arcee,Volgens mij heeft diegene die boven die kat op jou user-icon hangt ook wat Yorin nodig....
quote:"3 maal daags tegen vastzittende hoest", kan ook nog...
Op 29 maart 2001 14:02 schreef golfer het volgende:
En hier dan het oh zo fraaie (....) nieuwe logo van YORIN:
Klinkt als een slechte homo-film
quote:Heb je 'm gezien?
Op 29 maart 2001 14:09 schreef Strolie75 het volgende:
Yorin = Your'in, the movement.Klinkt als een slechte homo-film
Waardeloze naam.
quote:"multimediaal platform voor 20 tot 34-jarigen "die geloven in het avontuur van het leven".
"Yorin wordt een multimediaal platform voor 20 tot 34-jarigen "die geloven in het avontuur van het leven". Yorin laat zich zien en horen op televisie, internet en radio. Voor dat laatste wordt het huidige Veronica FM omgedoopt tot Yorin FM."
Wat een geblaat...
"Yooooooorin kom je eeeten"
en over de doelgroep...de tijd dat je overal internet of multimedia bij kon zetten zonder uitgelachen te worden is voorbij hoor
quote:Doet het ook al niet meer....voortaan maar heel geocities links laten liggen
Op 29 maart 2001 14:48 schreef Dr_Crouton het volgende:
Grrr, geocities werkt niet... Er moest toch 'fp' ingevuld worden ipv 'www'?
Ik heb ff verder gezocht en wat blijkt
ene heer Dekker heeft yorin.tv geregistreerd.
Meneer Dekker woont aan de Fransiscusweg 219 in Hilversum. Volgens de Nationale telefoon gids is daar HMG gehuisvest.
De aanvraag is op 23 maart 2001 toegewezen. Volgens mij wisten ze de naam al meer dan een week.
Kan mij niet zoveel schelen hoe de zender heet. Het gaat mij toch echt om de programma's. Ik vind het jammer dat het weer zonodig engels moet zijn.
Net was bij de Plantage ene Youp die samen met een Rinske een bedrijfje Yorin heeft. Ze bestaan al twee jaar en hebben de naam geeregistreerd bij het Europese merkenbureau.
Doen in flyers, folders, feesten.
HMG kan morgenochtend een aangetekende brief van hun advocaat verwachten.
Maar misschien is het een 1 april grap.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 01-04-2001 17:22]
quote:Hoezo, 1 april
Op 01 april 2001 17:18 schreef k_man het volgende:
Yorin bestaat óók al!Net was bij de Plantage ene Youp die samen met een Rinske een bedrijfje Yorin heeft. Ze bestaan al twee jaar en hebben de naam geeregistreerd bij het Europese merkenbureau.
quote:Ik twijfel er sterk aan of het waar is, maar de Plantage is toch wel een serieus programma.
Op 01 april 2001 17:24 schreef golfer het volgende:
Hoezo, 1 april![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 01-04-2001 17:32]
quote:Zo zeiden ze het in de promo's van afgelopen week.
Op 29 maart 2001 14:20 schreef Zanderrr het volgende:
"multimediaal platform voor 20 tot 34-jarigen "die geloven in het avontuur van het leven".Wat een geblaat...
Yorin is heel wat van plan, maar ik zie het nog niet gebeuren dat je bij Yorin gaat spreken van een "beweging" (the movement immers)...
quote:Haha
Op 01 april 2001 17:18 schreef k_man het volgende:
Yorin bestaat óók al!Net was bij de Plantage ene Youp die samen met een Rinske een bedrijfje Yorin heeft. Ze bestaan al twee jaar en hebben de naam geeregistreerd bij het Europese merkenbureau.
's goed ook, 'Yorin' zuigt, doet me teveel denken aan Yakult en dat soort onzin... Van die kleine pakjes yoghurt in de koelkast
En dan nog het hele imago wat ze zich aanmeten. Hetzelfde als Veronica natuurlijk deed, dus proberen jong te zijn maar het echt niet zijn. Zo te zien richten ze zich op de mensen waar Veronica zich jaaaren terug ook op richtte: de jongeren van de jaren 80 / begin jaren 90, die nu al wat ouder zijn. Hoe anders kan je verklaren dat ze iemand als Jan des Bouvrie op tv gooien???? die vent hoort bij de Tros, met z'n woonprogrammas. dat past echt niet bij een zender die jong probeert te zijn vind ik. Dat vond ik bij Veronica al zo dom, en het blijft dom bij Urine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |