abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12827376
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: boeddhisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en humanisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Klopt nog best goed ook, want ik ben een boeddhist

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_12827645
Ikke ook een humanist
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_12827855
Protestantisme past het best. Dat komt mooi uit, want dat ben ik ook
pi_12827887
Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).

De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_12828101
humanisme (logisch )

met raakvlakken protestantisme (logisch ) en islam (WTF????!!!!)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 16:25:09 #132
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12830961
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

al di humanisten hier op fok kunnen we onze eigen fok kerk openen

biggest revolution since the microchip
pi_12831004
Boeddhisme
Tap tap tap
pi_12831043
Humanisme

en daarna Islam en Protestantisme

het zal allemaal wel...

pi_12832037
Hindoeïsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het Jodendom

Ben ik nu de eerste die hier Hindoeïsme als eerste resultaat krijgt?

Het hindoeïsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.

pi_12832156
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
nee

maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.

pi_12832628
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:40 schreef The_Shining het volgende:

[..]

nee

maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.

Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.

Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.

Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.

Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"

Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens

zaterdag 30 augustus 2003 @ 18:29:36 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12833204
Ik ben ook een humanist volgens hen
En wat een kutvragen!

Raakvlakken met islam en jodendom

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_12833298
, de Islam

De raakvlakken zijn het boeddhisme en het humanisme.
Vooral in die laatste kan ik mij het beste vinden denk ik, ook al ben ik protestants opgevoed.

pi_12833366
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:50 schreef yavanna het volgende:
Van de fp

Klik hier voor de test

Mijn test resultaat,

Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

Ik heb hetzelfde
pi_12835242
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.

Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).

En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.

Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.

Oh, gelukkig ook dit:

levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Doe dan maar Boeddhisme.

Toch maar moslim worden dan?
X
pi_12835302
Volgens de test Boedisme, naar aanleiding van een paar verkeersvragen..
At EZ
pi_12836643
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Hindoeïsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het Jodendom

Het hindoeïsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.

nee ik heb t zelfde als jij
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 22:09:29 #144
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_12837692
humanisme

levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.

Drugs are good mkay?
pi_12838729
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
islam??? geloof er geen aars van....
pi_12838836
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:01 schreef Starfish het volgende:

[..]

Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.

Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.

Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.

Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"

Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens

sorry

elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens

pi_12838906
Wat is er zo erg aan de Islam?
Volgens mij maakt het weinig uit of je katholicisme, protestantisme, de islam of jodendom krijgt.
Allemaal monotheïstisch, allemaal min of meer dezelfde normen & waarden.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
pi_12838924
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:11:57 #149
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12838925
* SpleeffY ook humanist is...
pi_12842241
Bij mij kwam er boedisme uit en ik ben protestants
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')