Klopt nog best goed ook, want ik ben een boeddhist
Met raakvlakken naar de Islam en Protestantisme
(niet best)
Gelukkig ben ik een atheist van de 4e generatie.
De volgende religies en stromingen die hieronder
staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw
levenswijze: jodendom en boeddhisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
met raakvlakken protestantisme (logisch
) en islam (WTF????!!!!)
al di humanisten hier op fok
kunnen we onze eigen fok kerk openen
Ben ik nu de eerste die hier Hindoeïsme als eerste resultaat krijgt? ![]()
Het hindoeïsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.
quote:nee
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Ben ik nu de eerste die hier Hindoeïsme als eerste resultaat krijgt?
maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.
quote:Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:40 schreef The_Shining het volgende:[..]
nee
maarja, lijkt wel alsof iedereen post maar niemand leest.
Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.
Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.
Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"
Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens
Raakvlakken met islam
en jodendom
De raakvlakken zijn het boeddhisme en het humanisme.
Vooral in die laatste kan ik mij het beste vinden denk ik, ook al ben ik protestants opgevoed.
quote:Ik heb hetzelfde
Op donderdag 28 augustus 2003 19:50 schreef yavanna het volgende:
Van de fp
Mijn test resultaat,Humanisme - Socrates
Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
quote:Toch maar moslim worden dan?
Op donderdag 28 augustus 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: islam.![]()
![]()
![]()
Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).
![]()
![]()
En ik heb alleen gezegd dat er geen god bestaat, ik geloof niet in het hiernamaals etc.
Verder was ik ook erg agressief jegens andere mensen en zo dus dat klopt wel met de islam, dat is immers ook een gewelddadige en agressieve religie.
Oh, gelukkig ook dit:De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: boeddhisme en jodendom. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.Doe dan maar Boeddhisme.
quote:nee ik heb t zelfde als jij
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:34 schreef Starfish het volgende:
Hindoeïsme met raakvlakken van het Boeddhisme en het JodendomBen ik nu de eerste die hier Hindoeïsme als eerste resultaat krijgt?
Het hindoeïsme heeft geen stichter en geen heilig geschrift. Je kunt geen hindoe worden, je moet als hindoe geboren zijn. Hindoes leven volgens de regels die hun afkomst aan hen stelt. Ze geloven dat je na de dood opnieuw wordt geboren (incarnatie). Andere elementen van het geloof zijn: karma (de wet van oorzaak en gevolg) en dharma (plichten). Shiva is een van de belangrijkste goden: hij is schepper en vernietiger in één.
De volgende religies en stromingen die hieronder
levenswijze: islam en protestantisme. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
quote:sorry
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:01 schreef Starfish het volgende:[..]
Jee..Als je het echt puur tegen mij hebt ben je wel een beetje snel of beter nog hard met oordelen.
![]()
Ik heb het over hindoeisme als eerste oftewel het best passende resultaat.
Na nog een keer kijken blijkt alleen Yamyam hindoeisme als "eerste keuze" te hebben.
Daarnaast komt het hindoeisme inderdaad nog een aantal keren langs in de sectie "raakvlakken met"
Sorry hoor als ik tussen al die humanisten toevallig de enige "hindoe" over het hoofd zag.. ben ook maar een mens
elk geloof is mooi, als je maar gelooft dat er iets goeds is.
En gelukkig ben je 'maar' een mens
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |