quote:Wat is dit voor een vreemde gang van zaken?
Balkenende mocht Irak-dossier lezenDEN HAAG Premier Balkenende heeft vorig jaar van zijn Britse collega Tony Blair exclusief "achterliggende rapporten" van de Britse geheime dienst over Irak mogen inzien, op voorwaarde dat hij met niemand daarover zou praten, ook niet met leden van het kabinet.
Dat heeft minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken gezegd aan het slot van een Kamerdebat over de Nederlandse steun voor de oorlog in Irak.
PvdA, SP en GroenLinks dienden daarop een motie in om Balkenende in een derde termijn daarover aan de tand te voelen. Die motie haalde het niet, ondanks de steun van regeringspartij D66.
bron: Teletekst
Ten eerste Blair die Balkenende dat dossier mag laten lezen, wat is daar het doel van als hij er niet over mag praten? Balkenende is toch verantwoording schuldig aan de Tweede Kamer of in ieder geval zijn kabinet?
Ten tweede De Hoop Scheffer die het kennelijk aan het eind van een debat meldt, zonder dat er vervolgens over gedebatteerd mag worden. Deze informatie lijkt mij essentieel voor de beoordeling van de Nederlandse houding ten tijde van de Irak-oorlog.
Nieuwe politiek, me reet. Vadertje Balkenende bepaalt wel wat goed voor ons is, we kunnen 'rustig' slapan gaan.
En het maakt hem mijns inziens nog niet medeverantwoordelijk.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en ik denk nog steeds dat de gemiddelde Irakees blij is dat Saddam weg is...
Hopenlijk slaagt het vrije westen erin om van Irak, net als van Duitsland en Japan, een democratie te maken.
Dit is goed voor het vertrouwen.
Balkenende: "Ja jongens, we MOETEN echt steunen hoor. Ik heb het gevoel dat het rapport echt goed is. Vraag niet hoe ik het weet, maar ik krijg positieve vibraties door ofzo."
quote:De meerderheid van de Kamer wil er niet over praten. Dus, tsja...
Op donderdag 28 augustus 2003 17:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik vraag me af (en hoop) of er staatsrechterlijke consequenties aan zitten. Ik zou me als Kamer toch stevig geschoffeerd voelen.
quote:De meerderheid die ook de verkiezingen verloor? Die meerderheid? Die nu Nederland aan het uitkleden en tot 3e wereld land aan het maken zijn? Die meerderheid?
Op donderdag 28 augustus 2003 17:37 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De meerderheid van de Kamer wil er niet over praten. Dus, tsja...
quote:Ja.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:38 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De meerderheid die ook de verkiezingen verloor? Die meerderheid? Die nu Nederland aan het uitkleden en tot 3e wereld land aan het maken zijn? Die meerderheid?
3de wereld land? Overdrijven is ook een vak
quote:Een meerderheid heeft meestal geen verkiezingen verloren. Anders zou het geen meerderheid wezen. Maar dat is een hele andere discussie.
De meerderheid die ook de verkiezingen verloor? Die meerderheid? Die nu Nederland aan het uitkleden en tot 3e wereld land aan het maken zijn? Die meerderheid?
Als ik het goed lees was voor en tegen het 'overhoren' van Balkenende niet helemaal gelijk aan oppositie versus regeringspartijen. SP/GL/PvdA/D66 wilden Balkenende spreken, CDA/VVD/LPF/CU/SGP hadden er geen behoefte aan. De partijen uit de vorige regering + de christelijke gezagsgetrouwen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 28-08-2003 17:44]
quote:Ze hebben zetels verloren.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een meerderheid heeft meestal geen verkiezingen verloren. Anders zou het geen meerderheid wezen. Maar dat is een hele andere discussie.
quote:De christelijke partijen zijn op de hand van Bush (de politiek-christelijke leider van de wereld zo'n beetje). denk ik.
Als ik het goed lees was voor en tegen het 'overhoren' van Balkenende niet helemaal gelijk aan oppositie versus regeringspartijen. SP/GL/PvdA/D66 wilden Balkenende spreken, CDA/VVD/LPF/CU/SGP hadden er geen behoefte aan. De partijen uit de vorige regering + de christelijke gezagsgetrouwen.
quote:In dit land wel. In dit land is het mogelijk een verkiezingsuitslag naast je neer te leggen en met verliezers te regeren. Of zegt '1977' je niks?
Op donderdag 28 augustus 2003 17:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een meerderheid heeft meestal geen verkiezingen verloren. Anders zou het geen meerderheid wezen. Maar dat is een hele andere discussie.
quote:Altijd hetzelfde tuig...
quote:Dezelfde meerderheid die het potverteren terugbrengt tot betaalbare proporties omdat er over enkele jaren nog steeds een sociaal vangnet kan zijn.
quote:Den Uyl had zich buiten de mogelijkheden tot samenwerking geplaatst vanwege een niet verkoopbaar programma voor anderen.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
In dit land wel. In dit land is het mogelijk een verkiezingsuitslag naast je neer te leggen en met verliezers te regeren. Of zegt '1977' je niks?
[..]
quote:In 1994 zagen we ook zo'n buitensluiting plaatsvinden...
Altijd hetzelfde tuig...
quote:Ja hoor, je hebt een meerderheid nodig en die hebben ze.
In dit land wel. In dit land is het mogelijk een verkiezingsuitslag naast je neer te leggen en met verliezers te regeren. Of zegt '1977' je niks?
[..]
Maar ik begrijp dat je voor het disctrictenstelsel bent?
quote:Nee de SP en GL mogen gelukkig niet regeren.
Altijd hetzelfde tuig...
quote:Oh? Noem jij 20 zetels verliezen de verkiezingen winnen?
Op donderdag 28 augustus 2003 17:50 schreef hoppe het volgende:[..]
In 1994 zagen we ook zo'n buitensluiting plaatsvinden...
Wat ontzettend potsierlijk zeg dat die twee dat zo bekokstoofd hebben, dit was nogal van groot belang geweest voor de Nederlandse houding.
quote:De Smiecht.
Premier Balkenende heeft vorig jaar van zijn Britse collega Tony Blair exclusief "achterliggende rapporten" van de Britse geheime dienst over Irak mogen inzien, op voorwaarde dat hij met niemand daarover zou praten. Na het rapport gelezen te hebben, besloot Balkenende er met niemand over te praten, ook niet met leden van het kabinet.
quote:Idd. Via wie weten we dit nu? Van de Hoop Scheffer. Dus Balkie heeft toch zijn mond opengetrokken.
Op donderdag 28 augustus 2003 21:14 schreef Trainspotter het volgende:[..]
De Smiecht.
quote:Het probleem is dat het land niet van Balkenende alleen is. Bovendien, als hij de documenten met niemand mocht delen zal het wel niet al te veel argumenten voor een oorlog bevatten, of wel?
Op donderdag 28 augustus 2003 21:22 schreef Cronus het volgende:
Logisch dat je als premier geheime documenten in mag zien als jouw land op het punt staat politieke steun te verlenen. Ik snap het probleem niet.
quote:Het zou natuurlijk ook strategische informatie kunnen bevatten he? En die is nooit algemeen bekend, nogal logisch waarom lijkt mij he?
Op donderdag 28 augustus 2003 21:28 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Het probleem is dat het land niet van Balkenende alleen is. Bovendien, als hij de documenten met niemand mocht delen zal het wel niet al te veel argumenten voor een oorlog bevatten, of wel?
quote:Je moet Balkenende toch nageven dat hij zich zeer weinig populistisch op stelt. En vatbaar voor de kwaal van persoonsverheerlijking lijkt hij ook al absoluut niet.
Op donderdag 28 augustus 2003 18:53 schreef Firmamenten het volgende:
Hmm, nog meer stof om onze nationale Ezel aan de hoogste boom op te knopen, voordat ie zich vaker aan dit soort stenen stoot.
Van mij mag hij blijven.
quote:Hij wel,
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:09 schreef du_ke het volgende:
Meneer de president, slaap zacht!.
met een muziekje van de antieke Boudewijn de Groot,
want de minister-president heeft ondanks alle insinuaties
een schoon geweten.
quote:Hij mag wel blijven hoor
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:13 schreef hoppe het volgende:[..]
Je moet Balkenende toch nageven dat hij zich zeer weinig populistisch op stelt. En vatbaar voor de kwaal van persoonsverheerlijking lijkt hij ook al absoluut niet.
Van mij mag hij blijven.
quote:Ten eerste Blair die Balkenende dat dossier mag laten lezen, wat is daar het doel van als hij er niet over mag praten?
Op donderdag 28 augustus 2003 16:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat is dit voor een vreemde gang van zaken?
Ten eerste Blair die Balkenende dat dossier mag laten lezen, wat is daar het doel van als hij er niet over mag praten? Balkenende is toch verantwoording schuldig aan de Tweede Kamer of in ieder geval zijn kabinet?
Ten tweede De Hoop Scheffer die het kennelijk aan het eind van een debat meldt, zonder dat er vervolgens over gedebatteerd mag worden. Deze informatie lijkt mij essentieel voor de beoordeling van de Nederlandse houding ten tijde van de Irak-oorlog.
Nieuwe politiek, me reet. Vadertje Balkenende bepaalt wel wat goed voor ons is, we kunnen 'rustig' slapan gaan.
Ten tweede De Hoop Scheffer die het kennelijk aan het eind van een debat meldt, zonder dat er vervolgens over gedebatteerd mag worden.
Mooi, geen debatten -> geen onzin van GL, SP, & PvdA kant.
Dit is typerend voor een deel van de politici en een deel van de bevolking van dit land. Achteraf een debat proberen te forceren terwijl er andere dingen gedaan moeten worden. De linkse oppositie loopt een beetje achter de feiten aan. Maar je echt iets voor die naieve idealisten!!
* The Watcher van W. Bos en F. Halsema
Hij moet de kamer informeren lijkt mij ?
Zeker en voor al ook omdat we een oorlog gingen steunen .
Hij heeft belangrijke informatie achter gehouden en dus de kamer expres niet voledig geinformeerd .
Dit zaakje stinkt .
quote:Van mij niet. Balkenende is geen leider.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:13 schreef hoppe het volgende:[..]
Je moet Balkenende toch nageven dat hij zich zeer weinig populistisch op stelt. En vatbaar voor de kwaal van persoonsverheerlijking lijkt hij ook al absoluut niet.
Van mij mag hij blijven.
Het is momenteel de Bush-maffia die de leiding in handen heeft.
Ja, wij mogen stemmen. Maar das een doekje voor het bloeden.
Bloedzuigers. Dat zijn het!!
quote:Dat lijkt me irrelevant. Het gaat in Nederland om een meerderheid, en niet om winnen of verliezen. Anders hadden het AOV en de Unie 55+ in '94 regeringsverantwoordelijkheid moeten hebben en ZEKER niet de PvdA.
quote:Je bedoelt dat het typerend is voor rechtse politici om alleen maar te praten over verantwoordelijkheden en afrekenen op resultaten totdat zijn zelf moeten worden afgerekend en dan is het opeens niet meer nodig.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:27 schreef The_Watcher het volgende:
Dit is typerend voor een deel van de politici en een deel van de bevolking van dit land. Achteraf een debat proberen te forceren terwijl er andere dingen gedaan moeten worden. De linkse oppositie loopt een beetje achter de feiten aan. Maar je echt iets voor die naieve idealisten!!* The Watcher
van W. Bos en F. Halsema
Laten we eerlijk zijn, Balkenende en De Hoop Scheffer hebben gewoon fout gehandeld. Ze hebben maandenlang hun politiek correcte verhaaltjes lopen houden over massavernietigingswapens en het gevaar wat Sadam zou zijn voor de wereldvrede. Zelfs vergelijkingen met nazi Duitsland werden erbij gehaald. En aan het einde van de rit bleek het allemaal gelogen te zijn.
Maar eh Nederland kan weer rustig gaan slapen en we praten er niet meer over. Typisch nederlands. Maar dan wel gaan zeiken als het vervolgens een zooitje wordt.
quote:Het probleem is dat het geen geheime documenten waren. Het waren documenten die informatie konden verschaffen over de noodzaak van een oorlog of niet. Informatie die je de kamer dus niet achter mag houden aangezien de kamer besluit of er politieke/militaire steun komt voor de aktie of niet.
Wat een gejank weer. Logisch dat je als premier geheime documenten in mag zien als jouw land op het punt staat politieke steun te verlenen. Ik snap het probleem niet.
quote:Totdat je opeens luitenant-kolonel Jan Blom aan de zijde van Tommy Franks ziet staan.
Wat een gejank weer. Logisch dat je als premier geheime documenten in mag zien als jouw land op het punt staat politieke steun te verlenen. Ik snap het probleem niet.
Deze zaak stinkt en niet zo'n beetje ook.
quote:En toen ineens iedereen in de regering: "Oh, dat was niet de bedoeling. Nee, die man hoort daar niet."
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:51 schreef schatje het volgende:[..]
Totdat je opeens luitenant-kolonel Jan Blom aan de zijde van Tommy Franks ziet staan.
Deze zaak stinkt en niet zo'n beetje ook.
Waarom heb ik toch het gevoel, dat die man daar wel degelijk onder orders stond?
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En toen ineens iedereen in de regering: "Oh, dat was niet de bedoeling. Nee, die man hoort daar niet."
Waarom heb ik toch het gevoel, dat die man daar wel degelijk onder orders stond?
Nee dat zit wel goed met de kliek extreme opportunisten die we in het pluche hebben gestemd. (weet je ook gelijk waar de naam holland betrekking op heeft)
quote:Misschien leef je op complottheorien?
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En toen ineens iedereen in de regering: "Oh, dat was niet de bedoeling. Nee, die man hoort daar niet."
quote:De man is namelijk wars van persoonsverheerlijking. een echte lijer laat zich dat juist wel aanleunen...
Op vrijdag 29 augustus 2003 14:58 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Van mij niet. Balkenende is geen leider.
quote:Voor mijn gevoel over complottheorieėn moet je maar even in TRU kijken in de diverse M.ALTA topics..
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:33 schreef hoppe het volgende:[..]
Misschien leef je op complottheorien?
Die houden het alledaagse leven spannend en 'betekenis'vol.
quote:Ik heb juist de indruk dat sommige mensen al gaan zeiken als ze iets niet snappen ongeacht of het een zooitje wordt...
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:02 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Je bedoelt dat het typerend is voor rechtse politici om alleen maar te praten over verantwoordelijkheden en afrekenen op resultaten totdat zijn zelf moeten worden afgerekend en dan is het opeens niet meer nodig.
Laten we eerlijk zijn, Balkenende en De Hoop Scheffer hebben gewoon fout gehandeld. Ze hebben maandenlang hun politiek correcte verhaaltjes lopen houden over massavernietigingswapens en het gevaar wat Sadam zou zijn voor de wereldvrede. Zelfs vergelijkingen met nazi Duitsland werden erbij gehaald. En aan het einde van de rit bleek het allemaal gelogen te zijn.
Maar eh Nederland kan weer rustig gaan slapen en we praten er niet meer over. Typisch nederlands. Maar dan wel gaan zeiken als het vervolgens een zooitje wordt.
quote:Kill the messenger?
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:33 schreef hoppe het volgende:[..]
Misschien leef je op complottheorien?
Die houden het alledaagse leven spannend en 'betekenis'vol.
Want de gedachte ons aller geliefde Balkie over zoiets zou liegen is natuurlijk onvoorstelbaar.
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Voor mijn gevoel over complottheorieėn moet je maar even in TRU kijken in de diverse M.ALTA topics..
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:36 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Kill the messenger?
Want de gedachte ons aller geliefde Balkie over zoiets zou liegen is natuurlijk onvoorstelbaar.
quote:Het heeft niks met snappen te maken. Het heeft meer te maken met het feit dat die gladde CDA praatjes me na een jaar alweer de strot uitkomen. Ik hoor mijneer De hoop scheffer nog praten vlak voor de tweede golf oorlog. Dat hij weigerde te accepteren dat de oorlog een feit was en meer van die flauwekul. Ik hoorde ze nog praten over massavernietigngswapens wat acheraf niet waar bleek te zijn. Maar daar mogen we achteraf natuurlijk niks van zeggen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:36 schreef hoppe het volgende:[..]
Ik heb juist de indruk dat sommige mensen al gaan zeiken als ze iets niet snappen ongeacht of het een zooitje wordt...
Er zijn twee mogelijkheden of Balkenende en zijn kliek hebben de boel voorgelogen of ze waren echt zo dom dat ze de propagandaverhalen van Bush geloofden. En in beide gevallen is het een brevet van onvermogen.
quote:Een leider heeft een visie. Een leider heeft karakter, een sterke persoonlijkheid bij wie mensen het idee hebben dat het land veilig is. Balkenende faalt op alle fronten.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:34 schreef hoppe het volgende:[..]
De man is namelijk wars van persoonsverheerlijking. een echte lijer laat zich dat juist wel aanleunen...
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:03 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Een leider heeft een visie. Een leider heeft karakter, een sterke persoonlijkheid bij wie mensen het idee hebben dat het land veilig is. Balkenende faalt op alle fronten.
Uit het oog, uit het hart geldt niet voor Wouter Bos; 19% ziet hem nog steeds graag als premier. Daarmee wordt hij, op premier Balkenende na (23%), spontaan het meest genoemd als gewenst minister-president. 9% ziet Zalm het liefst als premier.
bron: http://www.avro.nl/1opdemiddag/100dagenbalkenende/index.asp?ID=0
Niet allen ik, maar kennelijk ook nog een meerderheid uit een onderzoekspopulatie trekt hele andere conclusies dan jij.
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:00 schreef dazzle123 het volgende:Er zijn twee mogelijkheden of Balkenende en zijn kliek hebben de boel voorgelogen of ze waren echt zo dom dat ze de propagandaverhalen van Bush geloofden. En in beide gevallen is het een brevet van onvermogen.
quote:*ook eens met deze goede constatering*
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:38 schreef NorthernStar het volgende:[..]
quote:hahaha dat is een goeie
Op donderdag 28 augustus 2003 17:34 schreef Sidekick het volgende:
Wow.Dit is goed voor het vertrouwen.
Balkenende: "Ja jongens, we MOETEN echt steunen hoor. Ik heb het gevoel dat het rapport echt goed is. Vraag niet hoe ik het weet, maar ik krijg positieve vibraties door ofzo."
quote:Als Harry Potter Dhr. Balkenende wel informatie doorspeelde aan het kabinet werd hij geschorst van Hogwarts Castle en verloor hij zijn bezemsteel.
DEN HAAG Premier Balkenende heeft vorig jaar van zijn Britse collega Tony Blair exclusief "achterliggende rapporten" van de Britse geheime dienst over Irak mogen inzien, op voorwaarde dat hij met niemand daarover zou praten, ook niet met leden van het kabinet.
Alleen als hij het zou mogen behandelen met de kamer zouden de stukken "nuttig" kunnen zijn.
quote:Noem jij 23% een meerderheid?
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:34 schreef hoppe het volgende:[..]
�Uit het oog, uit het hart� geldt niet voor Wouter Bos; 19% ziet hem nog steeds graag als premier. Daarmee wordt hij, op premier Balkenende na (23%), spontaan het meest genoemd als gewenst minister-president. 9% ziet Zalm het liefst als premier.
bron: http://www.avro.nl/1opdemiddag/100dagenbalkenende/index.asp?ID=0
Niet allen ik, maar kennelijk ook nog een meerderheid uit een onderzoekspopulatie trekt hele andere conclusies dan jij.
quote:Relatief gezien wel ja. De anti Balkenende club schreeuwt een stuk harder dan de pro Balkenende club. Dat betekent niet dat al die tegen stemmers in de meerderheid zijn.
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:15 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Noem jij 23% een meerderheid?
quote:Hoe je het wend of keert, 23% is geen meerderheid.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:08 schreef Sickie het volgende:[..]
Relatief gezien wel ja. De anti Balkenende club schreeuwt een stuk harder dan de pro Balkenende club. Dat betekent niet dat al die tegen stemmers in de meerderheid zijn.
quote:Hoe je het wend of keert, in het bovenstaande onderzoek heeft Balkenende een relatieve meerderheid en daar ging het om. Over de hele linie heeft het volk dus liever Balkenende dan bijv. Bos. Ik snap dat dat moeilijk te accepteren is maar het is nou eenmaal niet anders.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:31 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hoe je het wend of keert, 23% is geen meerderheid.
quote:Nee hoor, Balkie heeft 23% steun. Geen meerderheid whatsoever.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:34 schreef Sickie het volgende:[..]
Hoe je het wend of keert, in het bovenstaande onderzoek heeft Balkenende een relatieve meerderheid en daar ging het om.
quote:Daar heb je gelijk in.
Over de hele linie heeft het volk dus liever Balkenende dan bijv. Bos.
quote:Ik accepteer dat Balkenende populairder is dan Bos als MP, maar hij heeft geen meerderheid.
Ik snap dat dat moeilijk te accepteren is maar het is nou eenmaal niet anders.
Ik snap dat dat moeilijk is te accepteren, maar zo is het nou eenmaal.
quote:Balkenende heeft een relatieve meerderheid omdat hij van elke premierkandidaat uit het onderzoek de meeste stemmen kreeg. Dat dat geen absolute meerderheid is is een feit. Maar goed, dat heb ik ook nergens beweerd. Relatief is die meerderheid wel degelijk.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee hoor, Balkie heeft 23% steun. Geen meerderheid whatsoever.
[..]Daar heb je gelijk in.
[..]Ik accepteer dat Balkenende populairder is dan Bos als MP, maar hij heeft geen meerderheid.
Ik snap dat dat moeilijk is te accepteren, maar zo is het nou eenmaal.
Begin je het al te snappen?
quote:Misschien moet je zelf ook maar eens stoppen met offtopic voordat je andere gaat attenderen op hun postgedrag. Zou wel ten goede aan je geloofwaardigheid als mod ten goede komen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:37 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En nu gaan we weer on-topic, goed?
quote:Ten opzichte van wat heeft hij dan een meerderheid?
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:43 schreef Sickie het volgende:[..]
Balkenende heeft een relatieve meerderheid omdat hij van elke premierkandidaat uit het onderzoek de meeste stemmen kreeg. Dat dat geen absolute meerderheid is is een feit. Maar goed, dat heb ik ook nergens beweerd. Relatief is die meerderheid wel degelijk.
Begin je het al te snappen?
sorry Wile, maar ik wil toch ff doorgaan.
quote:Ten opzichte van elke optie (ofwel mogelijke premier) die de respondenten in het onderzoek konden kiezen. Hij heeft een relatieve meerderheid omdat er geen enkele andere optie zo hoog scoorde als hij.
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:55 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ten opzichte van wat heeft hij dan een meerderheid?
sorry Wile, maar ik wil toch ff doorgaan.
quote:Hij heeft dus de meeste stemmen ja. Je weet het verschil tussen "meer" (hier de overtreffende trap "meeste") en "meerderheid"?
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:00 schreef Sickie het volgende:[..]
Ten opzichte van elke optie (ofwel mogelijke premier) die de respondenten in het onderzoek konden kiezen. Hij heeft een relatieve meerderheid omdat er geen enkele andere optie zo hoog scoorde dan hij.
Maar goed laten we niet mierenneuken om een woord. Je punt is duidelijk.
quote:Je weet het verschil tussen relatief en absoluut mag ik hopen.
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:09 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hij heeft dus de meeste stemmen ja. Je weet het verschil tussen "meer" (hier de overtreffende trap "meeste") en "meerderheid"?
Maar goed laten we niet mierenneuken om een woord. Je punt is duidelijk.
quote:dat vind ik nou weer zo jammer..
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Voor mijn gevoel over complottheorieėn moet je maar even in TRU kijken in de diverse M.ALTA topics..
en over balkenende .. hij is dus volledig medeplichtig aan deze roofmoord op Irakeze olie, daarom mocht koninklijke Shell samen met BP de eerste olie contracten tekenen voor zo'n 10 miljoen vaten.
quote:Maak jij je maar niet druk, contraxcten voor Iraakse olie gaan eerder naar Exxon en Mobil dan naar Shell. Maar mocht Shell daadwerkelijk wat kunnen verdienen aan de opbouw van de Iraakse samenleving middels olie-inkomsten die nu in de Iraakse economie in plaats van in Saddam's zak verdwijnen dan heeft Balkenende er toch maar mooi aan bijgedragen dat de Nederlandse werkgelegenheid in beeld gekomen is middels het uitspreken van politieke steun..
Op zondag 31 augustus 2003 17:55 schreef MokroKees het volgende:[..]
dat vind ik nou weer zo jammer..
ondanks dat je uiteindelijk toch "het licht" gezien hebt omtrend de stinkende zaakjes van de VS ( als voormalig fundamentalistische pro VS er) , dan toch weer de conspiracy theoretici die daar als eerste voor waarschuwde afkraken.. beetje laf dat je zelfs nu hun gelijk daarin niet durft te erkennen en ze daar niet het krediet voor wil geven wat ze verdienen..en over balkenende .. hij is dus volledig medeplichtig aan deze roofmoord op Irakeze olie, daarom mocht koninklijke Shell samen met BP de eerste olie contracten tekenen voor zo'n 10 miljoen vaten.
quote:Vind je nou niet dat we er na jaren van slaafs witte voetjes (om de bruine variant maar even niet te gebruiken) bij ome Amerika proberen te halen er niet bekaait van afkomen?
Op zondag 31 augustus 2003 18:04 schreef sjun het volgende:[..] dan heeft Balkenende er toch maar mooi aan bijgedragen dat de Nederlandse werkgelegenheid in beeld gekomen is middels het uitspreken van politieke steun..
Bij zo'n beetje elk Amerikaans ingrijpen zijn we er wel weer bij om F16's, troepen, patriots of ander materieel te leveren (and mind you, da's niet goedkoop) terwijl we qua orders van bijvoorbeeld de JSF zo ongeveer onderaan staan. Erg veel voordeeltjes hebben we er niet van, of wel?
quote:Idd. En ik zie ook nog geen orders tov Irak aandienen.
Op zondag 31 augustus 2003 18:10 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Vind je nou niet dat we er na jaren van slaafs witte voetjes (om de bruine variant maar even niet te gebruiken) bij ome Amerika proberen te halen er niet bekaait van afkomen?
Bij zo'n beetje elk Amerikaans ingrijpen zijn we er wel weer bij om F16's, troepen, patriots of ander materieel te leveren (and mind you, da's niet goedkoop) terwijl we qua orders van bijvoorbeeld de JSF zo ongeveer onderaan staan. Erg veel voordeeltjes hebben we er niet van, of wel?
quote:lol Shell heeft het contract al ..
Op zondag 31 augustus 2003 18:04 schreef sjun het volgende:Maak jij je maar niet druk, contraxcten voor Iraakse olie gaan eerder naar Exxon en Mobil dan naar Shell. Maar mocht Shell daadwerkelijk wat kunnen verdienen aan de opbouw van de Iraakse samenleving middels olie-inkomsten die nu in de Iraakse economie in plaats van in Saddam's zak verdwijnen
wie de zakkenvullers zijn lijkt me dus wel duidelijk
quote:achja conservatief nederland gaat nou eenmaal graag over lijken
dan heeft Balkenende er toch maar mooi aan bijgedragen dat de Nederlandse werkgelegenheid in beeld gekomen is middels het uitspreken van politieke steun..
quote:PAR-DON?
Op zondag 31 augustus 2003 17:55 schreef MokroKees het volgende:[..]
dat vind ik nou weer zo jammer..
ondanks dat je uiteindelijk toch "het licht" gezien hebt omtrend de stinkende zaakjes van de VS ( als voormalig fundamentalistische pro VS er) ,
U heeft wel vaker last van waanvoorstellingen? Toch wat minder aan de Oude Schiedammer alvorens achter een toetsenbord te kruipen, zou ik willen adviseren.
quote:Kan jij ook serieus reageren of moet jij altijd raar doen?
Op zondag 31 augustus 2003 19:36 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
PAR-DON?
U heeft wel vaker last van waanvoorstellingen? Toch wat minder aan de Oude Schiedammer alvorens achter een toetsenbord te kruipen, zou ik willen adviseren.
Nederland zal nooit een 3e wereld land worden, dat weet jij ook. Hoewel Nederland wel een grote klere zooi kan worden als er genoeg extreem linkse (communistische) mensen aan de macht komen...
As for het dossier. Ik heb liever dat Balkenende het wel leest en aan niemand vertelt dan dat hij het niet leest.
[Dit bericht is gewijzigd door LifeTap op 31-08-2003 19:53]
quote:Nadere belichting van al dan niet vermeende voordelen kan zeker geen kwaad. Met honing vang je echter meer vliegen dan met azijn.
Op zondag 31 augustus 2003 18:10 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Vind je nou niet dat we er na jaren van slaafs witte voetjes (om de bruine variant maar even niet te gebruiken) bij ome Amerika proberen te halen er niet bekaait van afkomen?
quote:bron?
Op zondag 31 augustus 2003 18:44 schreef MokroKees het volgende:[..]
lol Shell heeft het contract al ..
bovendien, Saddam verkocht de benzine voor ongeveer 1 eurocent per liter aan zijn bevolking.. en dat tijdens de jarenlange internationale boycot
quote:Er werd meer olie dan dan enkel in het binnenland verkocht. Waarvan zouden de paleizen en de troepen van Saddam H. zijn betaald denk je?
lijkt me dus niet dat saddam daarmee zijn zakken vulde
quote:Voorlopig moet er nog opgebouwd worden om grootschalig te kunnen exporteren.
onder de VS moeten de Irakezen nu ineens 1 dollar per gallon betalen als ze sowieso al benzine ( of enige ander voorziening ) kunnen krijgen
en dat terwijl het wel met schepen tegelijk al geexporteerd kan worden.
quote:B'tje eveel op Indymedia gezeten?
wie de zakkenvullers zijn lijkt me dus wel duidelijk
[..]
quote:Geen idee ik heb daar geen kennissen om jouw beschuldiging aan te kunnen staven
achja conservatief nederland gaat nou eenmaal graag over lijken
quote:Op het moment dat ik word beschuldigd van 'extreem pro-VS Fundamentalisme' (nu of in het verleden) gaat bij mij het 'neem deze user serieus'-knopje op 'uit'.
Op zondag 31 augustus 2003 19:53 schreef LifeTap het volgende:[..]
Kan jij ook serieus reageren of moet jij altijd raar doen?
quote:En ik zeg dat Nederland een 3e wereld land wordt... waar precies?
Nederland zal nooit een 3e wereld land worden, dat weet jij ook. Hoewel Nederland wel een grote klere zooi kan worden als er genoeg extreem linkse (communistische) mensen aan de macht komen...
quote:Want...?
As for het dossier. Ik heb liever dat Balkenende het wel leest en aan niemand vertelt dan dat hij het niet leest.
Die Balkenende heeft niets gelezen, niemand trouwens.
Het is allemaal fake politiek.
quote:Welkom terug M.Alta.
Op dinsdag 2 september 2003 21:15 schreef M.ALTA het volgende:
Er helemaal geen rapport uit Londen geweest.Die Balkenende heeft niets gelezen, niemand trouwens.
Het is allemaal fake politiek.
quote:Jullie hebben mij gemist ?
Op dinsdag 2 september 2003 21:24 schreef Sidekick het volgende:[..]
Welkom terug M.Alta.
Jullie kunnen toch ook wel zonder mij samenzweringen ontrafelen ?
quote:Zeker.
Op dinsdag 2 september 2003 21:30 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Jullie hebben mij gemist ?
quote:Wel ontrafelen, maar om steeds nieuwe te bedenken valt tegen.
Jullie kunnen toch ook wel zonder mij samenzweringen ontrafelen ?
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:39 schreef Kozzmic het volgende:
Voor complottheorieėn, beschuldigingen en ander politiek non-nieuws.Game on
quote:dan mogen we nu die strategische informatie wel inzien ..niet??
Op donderdag 28 augustus 2003 21:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het zou natuurlijk ook strategische informatie kunnen bevatten he? En die is nooit algemeen bekend, nogal logisch waarom lijkt mij he?
Is rondom belachelijk dat Balkenende zo'n besluit neemt. Hij behoort toe aan de Nederlandse regering en op het moment dat de Britten zeggen geheim voor je collega's zegt hij heel aardig "zo werkt dat niet in onze rechtstaat" ..dat rapport had hij toch niet nodig voor zijnbesluit dan had hij hem ook niet in hoeven zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |