abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12735270
Rodrigo etc. etc. vroeg zich in Begin hier met meditatie Deel 2 af hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..

Dat is moeilijk in het begin. Je moet daarvoor een hele hoop kunnen incasseren aan onvriendelijkheid. Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is. Overtuigd zijn van de grote liefde, de grote inspiratiebron die er is voor iedereen, die iedereen met elkaar verbindt.

Je moet hiervoor gevestigd zijn in het besef dat deze persoon zijn/haar leven leidt op de manier zoals die het op dat moment juist acht. Besef voor jezelf dat jij mogelijk een ander ook eens kwaad hebt gedaan, opdat je begrijpt wat de drijfveren achter de acties van die ander kunnen zijn.

Dit soort dingen enkel logisch weten is hiervoor niet genoeg. Je moet ervan doordrongen zijn...

An' harm it none, do as you will
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:44:34 #2
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12735319
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef paganpaul het volgende:
Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is.
Las laatst ergens het volgende:

'Diegene die je hebt zien slapen, zul je nooit meer kunnen haten.'

Misschien een hulpmiddel om je dat in te beelden?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12735359
Prachtig hulpmiddel, inderdaad!!!
pi_12735559
Hoe helpt dat jou om hem/haar te bombarderen met liefde?
Snijden maar
pi_12735597
Vraagje waarom wil je degeen bombarderen met liefde ???
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_12735699
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje waarom wil je degeen bombarderen met liefde ???
Als je hem/haar met haat bombardeert ben je niet beter dan hem/haar. EN liefde is de hoogst mogelijke gevoel dat een mens als prettig ervaart.
Snijden maar
pi_12735746
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe helpt dat jou om hem/haar te bombarderen met liefde?
Iemand die ligt te slapen is zich niet bewust van alle rottigheid om hem/haar heen, dus ook niet van wat hij/zij zelf aan het uithalen is. Een slapende ziet er onschuldig uit. In die toestand is iemand zelfs hulpeloos.
En waarom zou je een onschuldige, een hulpeloze niet bombarderen met liefde?
pi_12735780
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Als je hem/haar met haat bombardeert ben je niet beter dan hem/haar. EN liefde is de hoogst mogelijke gevoel dat een mens als prettig ervaart.
Precies. Haat is een onmogelijke emotie. Die is niet op te lossen. Haat komt voort uit een conflict. Een conflict ontstaat op een bepaald denkniveau.
En conflicten worden altijd beslecht op een hoger niveau dan waar het ontstaat. Je moet dus je haat overstijgen om de cirkel van negativiteit te doorbreken. Anders krijg je een impasse waarin enkel donkere gedachten heen en weer worden geschoten. Niet iets om blij van te worden.

Dus, als de keus aan jou is, wat zou je dan verkiezen?

pi_12735831
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Precies. Haat is een onmogelijke emotie. Die is niet op te lossen. Haat komt voort uit een conflict. Een conflict ontstaat op een bepaald denkniveau.
En conflicten worden altijd beslecht op een hoger niveau dan waar het ontstaat. Je moet dus je haat overstijgen om de cirkel van negativiteit te doorbreken. Anders krijg je een impasse waarin enkel donkere gedachten heen en weer worden geschoten. Niet iets om blij van te worden.

Dus, als de keus aan jou is, wat zou je dan verkiezen?

Voordat je die persoon kan bombarderen, moet je wel in een staat zijn waarbij je volledig loslaat van je lichaam, juist?

Pagan wil je effe mijn post in de topic "begin hier meditatie" effe lezen.

Snijden maar
pi_12735874
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Ja maar dat bedoelde ik dus niet ?? Waarom wilde ik dus weten ??? Wat brengt jou ertoe , dat degeen jou moedwillig pijn wil doen en juist daarom dat wil doen . Wat geeft voor jou het besluit van nou laat ik .................... nou maar eens bombarderen met liefde . En wat voor reactie verwacht je er voor terug , want het kan zijn dat die persoon dus helemaal naar jou toe omslaat in het extreme positieve , terwijl zelf misschien die ommegang van voorheen in je hoofd hebt.
pi_12735933
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Ja maar dat bedoelde ik dus niet ?? Waarom wilde ik dus weten ??? Wat brengt jou ertoe , dat degeen jou moedwillig pijn wil doen en juist daarom dat wil doen . Wat geeft voor jou het besluit van nou laat ik .................... nou maar eens bombarderen met liefde . En wat voor reactie verwacht je er voor terug , want het kan zijn dat die persoon dus helemaal naar jou toe omslaat in het extreme positieve , terwijl zelf misschien die ommegang van voorheen in je hoofd hebt.

Jij moet effe het boek van Thomas J. Chalko lezen, het is gratis te downloaden via: http://bioresonant.com/cgi-bin/start.cgi/free.html

Je kan het openen met adobe acrobat en de password is: free.

Je moet echt het boek gelezen hebben als je er wat van wil begrijpen.

Snijden maar
pi_12736340
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Als ik op hetzelfde niveau blijf als mijn kwelgeest, dan kan ik die persoon enkel terugpakken door ook te kwellen. Dat genereert een lading negativiteit waar je U tegen zegt. Daar zit ik niet op te wachten, er is al genoeg ellende in de wereld.
Ik wil die vicieuze cirkel van meppen en sarren doorbreken. Als ik onvoorwaardelijke liefde naar die persoon kan sturen, dan wordt die daar door beïnvloed. Of hij/zij nou wil of niet, het komt aan. (Kan effe duren, maar dan heb je ook wat.)
Op die manier ontneem ik die persoon alle reden om te sarren en te kwellen. Die maakt zichzelf dan hooguit belachelijk in zijn/haar pogingen. En dat vindt niemand leuk.
Zo kan ik dit veel makkelijker en liefdevoller oplossen dan een kanon op iemand leeg te schieten. Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:42:38 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12736416
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef paganpaul het volgende:
Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?
Dat is een mooie gedachte, maar het negatieve blijft veel makkelijker en langer hangen. Daardoor is het zo ontzettend moeilijk om bovenstaande te bereiken.

Liefde kan makkelijk omslaan in haat, maar andersom zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Of ben ik nu te negatief?

pi_12736527
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat is een mooie gedachte, maar het negatieve blijft veel makkelijker en langer hangen. Daardoor is het zo ontzettend moeilijk om bovenstaande te bereiken.

Liefde kan makkelijk omslaan in haat, maar andersom zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Of ben ik nu te negatief?

Nee, je slaat de spijker op zijn kop. Niet voor niets gebruikte ik de woorden overstijgen en onvoorwaardelijk. Als je minder sterk in je schoenen staat dan op dat niveau heb je minder kans om hiermee te slagen.
Het is niet altijd zo dat haat omslaat in liefde, maar wat je wel kunt bereiken is dat je bij de ander de brandstof ontzegt voor het vuur van de haat. De ander moet iets hebben om kwaad op te zijn. Als daar geen reden meer voor is dan kan die haat enkel wegebben... En dan is het doel ook bereikt. Er is geen haat meer.

Een stap terug op de verkeerde weg is ook een stap in de goede richting...

pi_12736571
quote:

[..]

Als ik op hetzelfde niveau blijf als mijn kwelgeest, dan kan ik die persoon enkel terugpakken door ook te kwellen. Dat genereert een lading negativiteit waar je U tegen zegt. Daar zit ik niet op te wachten, er is al genoeg ellende in de wereld.
Ik wil die vicieuze cirkel van meppen en sarren doorbreken. Als ik onvoorwaardelijke liefde naar die persoon kan sturen, dan wordt die daar door beïnvloed. Of hij/zij nou wil of niet, het komt aan. (Kan effe duren, maar dan heb je ook wat.)
Op die manier ontneem ik die persoon alle reden om te sarren en te kwellen. Die maakt zichzelf dan hooguit belachelijk in zijn/haar pogingen. En dat vindt niemand leuk.
Zo kan ik dit veel makkelijker en liefdevoller oplossen dan een kanon op iemand leeg te schieten. Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?

Lol je begint zelfs dik gedrukt te schrijven, net als die auteur.

Laatste zin = goed gezegd.

Snijden maar
pi_12736640
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Lol je begint zelfs dik gedrukt te schrijven, net als die auteur.
Hehehehe. Dat is enkel om dat woord te benadrukken. Liefde is de ultieme kracht. Er zijn veel spreekwoorden over. Bedek maar eens iets met de mantel der liefde. Toch?
pi_12736980
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:50 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Hehehehe. Dat is enkel om dat woord te benadrukken. Liefde is de ultieme kracht. Er zijn veel spreekwoorden over. Bedek maar eens iets met de mantel der liefde. Toch?

yep
Snijden maar
pi_12737000
ik heb zo'n grote mantel, dat jullie hem niet meer kunnen waarnemen
pi_12737024
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:05 schreef The_Shining het volgende:
ik heb zo'n grote mantel, dat jullie hem niet meer kunnen waarnemen
Waarom heb ik altijd het gevoel dat jij de hele tijd zit te lachen.
Snijden maar
pi_12737112
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:06 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Waarom heb ik altijd het gevoel dat jij de hele tijd zit te lachen.
* paganpaul grinnikt

Zo'n mantel is lekker warm. Niet aan twijfelen, gewoon gebruik van maken en blij mee zijn. Op een gegeven moment heb jij ook zo'n mantel.

Namaskara... (sanskriet: Ik groet de goddelijke vonk in je...)

pi_12737148
Vraagje hebben jullie dan ook die ommeslag meegemaakt met zo'n persoon en hoe reageerden jullie daarop , want het lijkt mij heel bizar dat iemand waar je eerst veel ruzie mee had ineens heel anders op je reageert ???
pi_12737193
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje hebben jullie dan ook die ommeslag meegemaakt met zo'n persoon en hoe reageerden jullie daarop , want het lijkt mij heel bizar dat iemand waar je eerst veel ruzie mee had ineens heel anders op je reageert ???
Ik moet je teleurstellen, ik heb het nog niet gedaan.
Snijden maar
pi_12737220
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef paganpaul het volgende:
Rodrigo etc. etc. vroeg zich in Begin hier met meditatie Deel 2 af hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..

Dat is moeilijk in het begin. Je moet daarvoor een hele hoop kunnen incasseren aan onvriendelijkheid. Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is. Overtuigd zijn van de grote liefde, de grote inspiratiebron die er is voor iedereen, die iedereen met elkaar verbindt.

Je moet hiervoor gevestigd zijn in het besef dat deze persoon zijn/haar leven leidt op de manier zoals die het op dat moment juist acht. Besef voor jezelf dat jij mogelijk een ander ook eens kwaad hebt gedaan, opdat je begrijpt wat de drijfveren achter de acties van die ander kunnen zijn.

Dit soort dingen enkel logisch weten is hiervoor niet genoeg. Je moet ervan doordrongen zijn...

Dat klopt
Issermeedan?
zucht
pi_12737301
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb het 2 keer meegemaakt.
De kracht in deze methode van denken en zijn is dat je niet alleen maar liefde stuurt naar die persoon, maar ook echt die liefde voor die persoon voelt. Je houdt echt van die persoon. Als van een favoriete broer of zus die op dat moment gewoon even een takkebui heeft. Op het moment dat die persoon omslaat is het een opluchting dat eindelijk je liefde beantwoord wordt, of in elk geval niet meer afgewezen. Je legt zelf de grondslag, daardoor ben je vanaf het eerste moment klaar voor de verandering in die persoon.
pi_12737324
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef paganpaul het volgende:

[..]

De kracht in deze methode van denken en zijn is dat je niet alleen maar liefde stuurt naar die persoon, maar ook echt die liefde voor die persoon voelt. Je houdt echt van die persoon. Als van een favoriete broer of zus die op dat moment gewoon even een takkebui heeft. Op het moment dat die persoon omslaat is het een opluchting dat eindelijk je liefde beantwoord wordt, of in elk geval niet meer afgewezen. Je legt zelf de grondslag, daardoor ben je vanaf het eerste moment klaar voor de verandering in die persoon.

Ik moet dit toch erbij zeggen, je manipuleert iemands Freedom of choice.
Snijden maar
pi_12737422
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Tis toch ook je eigen positieve gedachte die de grondslag legt voor een beter kontakt?
En ik denk zolang je iemand vrij kunt laten in zijn/haar eigen beslissingen en niets opdringt oid?
Dat je dan op een goede weg zit, voor jouzelf wel te verstaan.
Je moet eigenlijk niets wensen danwel willen.
En als iemand je negatief benaderd kun je ook vragen aan je gidsen of ze die persoon positieve energie willen zenden.
Het werkt wel...kreeg eens die tip enne...amazing echt!
Denk toch dat het als eerste wel heel belangrijk is om zelfkennis te hebben en te kunnen doorgronden waarom je iets doet of wenst of wil?
Pas dan kun je iets schenken vanuit een puur zelf en niet egogericht zeg maar...
zucht
pi_12737448
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:20 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Ik moet dit toch erbij zeggen, je manipuleert iemands Freedom of choice.
Woehahahahaaa!!! Dat klopt in zekere zin! Je bent wakker!
Wat je op die manier doet is op een andere manier terugvechten. Vechten zonder geweld. Meer de boedhistische manier. Je doet op een bepaalde manier aan Kung Fu, je volgt de weg van de meester.

Echter... als ik dit niet zou doen, zou de ander dat wel blijven doen. Die manipuleert mij dan namelijk tot het niet blij zijn, terwijl ik dat wel wil.

pi_12737515
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:24 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Woehahahahaaa!!! Dat klopt in zekere zin! Je bent wakker!
Wat je op die manier doet is op een andere manier terugvechten. Vechten zonder geweld. Meer de boedhistische manier. Je doet op een bepaalde manier aan Kung Fu, je volgt de weg van de meester.

Echter... als ik dit niet zou doen, zou de ander dat wel blijven doen. Die manipuleert mij dan namelijk tot het niet blij zijn, terwijl ik dat wel wil.

wat..

Ja je hebt gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 26-08-2003 19:28]

Snijden maar
pi_12737538
Hmmmmmm nu ga ik dus nadenken , kan het zijn dat iemand dat s'nachts óf sávonds heel erg kan doen ?? Ik weet namelijk van iemand waar ik vaak contact mee had , die al zei me sávonds energie te sturen (degene was ook erg bezig met paranormale) en ben ook een ommeslag ten opzichte van die persoon (ten tweede omdat we op bijna bizarre manier niet van elkaar af komen) , maar ik pik het zelf ook heel erg op die energieen merkte ik al zelf .
Zou er dan dus sprake kunnen zijn van zo'n situatie ??
pi_12737695
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:10 schreef paganpaul het volgende:
Namaskara
insgelijks

zeg, heb jij soms met een andere wolf laatst een rondleiding gehad in een bepaalde pyramide?

pi_12737703
quote:
Op die manier ontneem ik die persoon alle reden om te sarren en te kwellen. Die maakt zichzelf dan hooguit belachelijk in zijn/haar pogingen.
Is dat niet gewoon het aloude advies: "als ze je pesten moet je erboven staan"? Waar ligt de link met het paranormale?
pi_12737732
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:33 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon het aloude advies: "als ze je pesten moet je erboven staan"? Waar ligt de link met het paranormale?

doei
Snijden maar
pi_12737777
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:34 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
doei
Je zou het een minder verlichte geest als ik natuurlijk ook gewoon even kunnen uitleggen?
pi_12737838
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

Je zou het een minder verlichte geest als ik natuurlijk ook gewoon even kunnen uitleggen?

Mensen die je proberen te kwetsen met behulp van vodoo prakitjken bijv. maken een link met jouw hersenen. Dus ontstaat er een soort open kanaal tussen jullie beiden. Je kan dan op dat moment toeslaan door een grote hoeveelheid liefde te zenden naar diegene die je kwaad wil doen.
Snijden maar
pi_12737909
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Als iemand je met een stok wil slaan kun je geslagen worden of weglopen.
Of 'm de stok afnemen... En dat laatste is wat ik dan in feite doe.
pi_12737933
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:37 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Mensen die je proberen te kwetsen met behulp van vodoo prakitjken bijv. maken een link met jouw hersenen. Dus ontstaat er een soort open kanaal tussen jullie beiden. Je kan dan op dat moment toeslaan door een grote hoeveelheid liefde te zenden naar diegene die je kwaad wil doen.
Oh, okee, dank. Ik had niet begrepen dat het alleen maar over kwetsen d.m.v. voodoo-praktijken ging. Wat kwetsen in het algemeen (dus zonder voodoo) betreft is het wel bekend dat je de kwetser alleen maar in de kaart speelt als jij negatief reageert. Je kunt hem beter negeren/erboven staan of hem zelfs 'bombarderen met liefde', maar dan op de niet-paranormale manier

Maar goed, het ging hier dus over de WEL paranormale manier en daar weet ik niets van, dus dit even terzijde.

pi_12738034
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:33 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Ik zie hier weinig paranormaals in, maar ja, ik ben nou eenmaal gek genoeg daarvoor.
Het gaat om het spirituele aspect hierbij. Een advies opvolgen is één, maar om het te doorgronden, te begrijpen, het te zijn is iets anders.
pi_12738056
quote:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat diegene die zich met voodoo praktijken bezig houdt niet weet dat dit minstens drie maal zo sterk terugkeert bij de persoon zelf?En de aantrekking voor het paranormale is erg in momenteel en helaas maken er dus ook velen misbruik van...en dat is nu juist net niet de bedoeling van de gaven die je hebt gekregen...
danwel ontwikkeld...

Ken het fenomeen en ik doe meteen terugzenden afzender...en dan een heleboel positieve energie vragen voor die persoon..

zucht
pi_12738340
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef AngelWings het volgende:
Wat ik niet kan begrijpen is dat diegene die zich met voodoo praktijken bezig houdt niet weet dat dit minstens drie maal zo sterk terugkeert bij de persoon zelf?
Veel mensen kennen de threefold law niet. Daar komen ze dan wel achter.
quote:
Ken het fenomeen en ik doe meteen terugzenden afzender...en dan een heleboel positieve energie vragen voor die persoon..
Heel goed. Dat is voor mij ook de juiste manier van handelen.

P.s.: mooie webpagina heb je. Prachtige tekeningen en mooie gedichten.

pi_12739211
quote:
Of hij/zij nou wil of niet, het komt aan. (Kan effe duren, maar dan heb je ook wat.)
En hier ben ik het dus niet mee eens.......

Als iemand geen energie van je wil dan wil dat persoon dat niet en heb jij je energie bij je te houden.

Doe je dat niet dan ga je tegen iemand wens in en maak je van iets positiefs iets negatiefs.

Het is heel simpel, graag of niet....

Liefde voelen voor iemand kan altijd, dat is juist goed, onvoorwaardelijke liefde is een groot goed, maar ga het niet opdringen, want dan is het al niet onvoorwaardelijk meer...

Maar dingen sturen doe je alleen met iemands toestemming, anders is het niet ok.

In onvoorwaardelijke liefde geef je iemand de ruimte om zichzelf te zijn, zijn eigen weg te volgen, zijn eigen tijd te nemen voor dingen.

Doe je dat niet dan manipuleer je iemand, zonder toestemming is dat een naar iets en heeft dan weinig meer te maken met onvoorwaardelijke liefde, maar alles met egoisme, je probeert iemand te laten rennen over zijn pad waar hij eerst nog overheen slofte.

Ieder heeft zijn eigen tijd nodig voor ontwikkeling, je mag iemand steunen, je mag iemand bijstaan, maar je mag hem niet vooruit trappen.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_12739353
quote:

[..]

Waarom zou je slaan met wat dan ook als je jezelf gewoon kan afsluiten ervoor?

Je gebruikt liefde als een soort van "wapen", liefde is geen wapen....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_12739423
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Wat ik niet kan begrijpen is dat diegene die zich met voodoo praktijken bezig houdt niet weet dat dit minstens drie maal zo sterk terugkeert bij de persoon zelf?En de aantrekking voor het paranormale is erg in momenteel en helaas maken er dus ook velen misbruik van...en dat is nu juist net niet de bedoeling van de gaven die je hebt gekregen...
danwel ontwikkeld...

Dit weten ze meestal wel, als je met negatieve energieen werkt weet je de waarheid, die voel je in jezelf, daar kan je gewoonweg niet omheen.

Maar het is de prijs waard voor sommige.

De meeste mensen die niet van de wet van 3 kennen hebben nog nooit een negatieve spell gemaakt, ach misschien hebben ze het geprobeerd, maar gelukt is het nooit.
Want zodra je dit lukt weet je ook wat de prijs is...

pi_12739735
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:40 schreef paganpaul het volgende:
Als iemand je met een stok wil slaan kun je geslagen worden of weglopen.
Of 'm de stok afnemen... En dat laatste is wat ik dan in feite doe.
je kan die stok ook net zo lang ontwijken tot die persoon snapt dat hij je niet kan raken, zo leert die nog iets van jou. Op die manier leer jij ontwijken en hij dat geweld zinloos is.
pi_12739822
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:30 schreef erodome het volgende:
Als iemand geen energie van je wil dan wil dat persoon dat niet en heb jij je energie bij je te houden.
vraagje, als ik iemand aan het lachen maak, dat mag niet? Dan is dat verkeerd?

En waarom denk je dat iemand bv. mijn energie niet zou willen?

pi_12743941
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:30 schreef erodome het volgende:

En hier ben ik het dus niet mee eens.......

Als iemand mijn energie niet wil, moet die persoon mij ook niet kwaad maken. Als ik namelijk kwaad terug ben krijgt-ie ook energie van mij. Maar dan van een heel andere kwaliteit...
pi_12744097
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:35 schreef erodome het volgende:

Waarom zou je slaan met wat dan ook als je jezelf gewoon kan afsluiten ervoor?

Je gebruikt liefde als een soort van "wapen", liefde is geen wapen....

Een schild is ook een wapen.
pi_12748741
een copy en paste van mij uit het meditatie topic:
quote:
Over bombarderen met liefde.
Als iemand mij aantast als het ware en ik voel me in een hoekje gedrukt of onveilig wil ik weleens uithalen met een denkbeeldige zweep, snel herhaaldelijk en agressief.
Ik weet dat dit niet geheel correct is maar ik doe het vanuit een gevoel in een hoekje te zijn gedreven.
Het werkt wel, ik kan de aandacht van de persoon van me afhalen of afschrikken zonder daarbij imo echt kwaad te doen, het is eerder een waarschuwing.
Ik kan iemand die mij met begeerde ogen aankijkt en mij angst inboezemt daarmee niet bombarderen met liefde, wellicht dat dit nog in een latere fase komt wanneer ik mij niet meer zo aangetast voel.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_12748786
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 07:32 schreef Llewella het volgende:
een copy en paste van mij uit het meditatie topic:
Als dat voor jou de manier is om te reageren, dan is het verstandig om daaraan toe te geven. Tenslotte ben jij Llewella, de persoon die op een bepaalde manier reageert. Ik ben mezelf, ik reageer op mijn manier.
Iedereen reageert op de manier waarop zij/hij in staat is te reageren.
Het voordeel dat je wel hebt nu is dat je verschillende manieren van reageren kunt zien/lezen. Dat kan je wat ideeën of inspiratie geven. Doe je daar vervolgens niets mee, is dat ook goed. Je moet niet op schoenen gaan lopen die je niet lekker zitten, dus ook niet dingen gaan doen die voor jou niet prettig voelen.
pi_12749509
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:01 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Een schild is ook een wapen.

Nee dat is niet waar, met een schild ontwijk je en laat je zien dat negativiteit je niet kan raken.

Dat het dus geen zin heeft om je "aan te vallen", geweldloos verzet dat erggggggggggg goed werkt.

pi_12749544
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 20:51 schreef The_Shining het volgende:

[..]

vraagje, als ik iemand aan het lachen maak, dat mag niet? Dan is dat verkeerd?

En waarom denk je dat iemand bv. mijn energie niet zou willen?

Er is een verschil tussen de gewone interactie tussen mensen en bewust energie sturen.

Er zijn vele redenen dat iemand misschien geen energie van je wil, misschien wel gewoon omdat dat persoon van jou geen energie wil omdat hij/zij/het je niet leuk vind.

Het maakt niet uit waarom niet, je dient de vrije wil te respecteren en geen ongevraagde energie te sturen...

Dit behoort net zo goed tot 1 van de regels van energiewerk als de wet van 3 geld(de wet van 3 geld niet alleen voor het negative, ook al het positieve valt hieronder, alles wat je uitstuurd krijg je 3 voudig bij je terug).

Als je mij niet geloofd, vraag het je gids maar....

pi_12749618
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:57 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Als iemand mijn energie niet wil, moet die persoon mij ook niet kwaad maken. Als ik namelijk kwaad terug ben krijgt-ie ook energie van mij. Maar dan van een heel andere kwaliteit...

Je kan ook niet kwaad worden, of dat zo snel mogelijk weghalen en vervangen door onvoorwaardelijke liefde.

Maar bewust energie sturen is van een heel andere orde.

Denk erom als je iemand ongevraagd energie stuurd terwijl dat persoon dat niet wil dan maak je van iets positiefs iets negetiefs, liefde kan je niet dwingen, dat moet graag aangenomen worden.
En als het niet aangenomen word dan moet je het vleugels geven.

Je kan wel een bescherming meegeven, dan stuur je energie en zeg je erbij dat als dat persoon het niet wil aannemen dat het dan naar de aarde gaat, de aarde kan altijd wel wat liefde gebruiken...

Dan vraag je toestemming aan het hogere zelf van een persoon, maar bij voorkeur vraag je toestemming aan het bewuste persoon(middelste zelf).

Maar vraag toestemming, dit is oh zo belangerijk, als je het niet aan het persoon zelf kan vragen, dan vraag je het aan het hogere zelf, neem daar je tijd voor en let goed op of je geen nee krijgt, bij een nee is het over, ga je daar overheen, dan heb je van iets moois iets lelijks gemaakt...

pi_12749732
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:14 schreef erodome het volgende:
Nee dat is niet waar, met een schild ontwijk je en laat je zien dat negativiteit je niet kan raken.
Door weg te lopen ontwijk je, in mijn optiek. Met een schild pareer je. Maar goed, hierover verschillen we dus van mening.
quote:
Dat het dus geen zin heeft om je "aan te vallen", geweldloos verzet dat erggggggggggg goed werkt.
Ik zie dit soort geweldloos verzet toch als iets dat op het niveau van het probleem speelt. Liefde gebruiken werkt voor mij vanaf een hoger niveau. Daarvandaan is het veel makkelijker om goed zicht te krijgen op het eigenlijke probleem en te relativeren. Dat is nodig, lijkt me. Anders kun je niet van iemand houden.
pi_12749881
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:24 schreef erodome het volgende:
Je kan ook niet kwaad worden, of dat zo snel mogelijk weghalen en vervangen door onvoorwaardelijke liefde.
Correct. Dat heet 'verlicht zijn' in mijn terminologie.
quote:
Maar bewust energie sturen is van een heel andere orde.

Denk erom als je iemand ongevraagd energie stuurd terwijl dat persoon dat niet wil dan maak je van iets positiefs iets negetiefs, liefde kan je niet dwingen, dat moet graag aangenomen worden.
En als het niet aangenomen word dan moet je het vleugels geven.

Hier ga je er zo te zien vanuit dat ik liefdesenergie zou sturen naar iemand die daar niet om vraagt, hetgeen klopt. Ik ga echter niet ongebrijdelde hoeveelheden liefde uitzenden naar mensen als niemand daar iets mee opschiet. Dit soort acties laat ik enkel gebeuren als er een reden voor is. En die reden is dat ik eerst gebombardeerd word met negativiteit.
Ik haal aan uit de openingspost:
hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..
De initiator is degene die jou iets aan wil doen.
pi_12750196
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:41 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Correct. Dat heet 'verlicht zijn' in mijn terminologie.

Als je continu in een staat van onvoorwaardelijke liefde bent dan ben je "verlicht" ja, maar om onvoorwaardelijke liefde te voelen hoef je echt niet verlicht te zijn
[..]
quote:
Hier ga je er zo te zien vanuit dat ik liefdesenergie zou sturen naar iemand die daar niet om vraagt, hetgeen klopt. Ik ga echter niet ongebrijdelde hoeveelheden liefde uitzenden naar mensen als niemand daar iets mee opschiet. Dit soort acties laat ik enkel gebeuren als er een reden voor is. En die reden is dat ik eerst gebombardeerd word met negativiteit.
Ik haal aan uit de openingspost:
hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..
De initiator is degene die jou iets aan wil doen.
Zoals dat persoon verantwoordelijk is voor zijn daden ben jij dat voor de jouwe....

Dat staat los van elkaar......

pi_12750315
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:32 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Door weg te lopen ontwijk je, in mijn optiek. Met een schild pareer je. Maar goed, hierover verschillen we dus van mening.

Met een goed schild hou je negatieve energieen niet echt weg, je pakt ze op met het schild en maakt ze tot wat positiefs.
[..]
quote:
Ik zie dit soort geweldloos verzet toch als iets dat op het niveau van het probleem speelt. Liefde gebruiken werkt voor mij vanaf een hoger niveau. Daarvandaan is het veel makkelijker om goed zicht te krijgen op het eigenlijke probleem en te relativeren. Dat is nodig, lijkt me. Anders kun je niet van iemand houden.
Ik ontwijk de negatieve energie, dat betekend niet dat ik me er niet bewust van ben...
Dan kan ik bij mijzelf nogsteeds te raden gaan en relativeren, daarvoor heb ik geen liefdesaanval(alleen het woord al klopt niet) nodig, dat kan ik prima zelf.

Zie je dan zelf de tegenstrijdigheid niet?

Ik val iemand aan met liefde, hoe kan je nu iemand aanvallen met liefde????????????
Dan is het geen liefde meer....
Want liefde is een kadootje, iets wat je iemand geeft en wat iemand mag aannemen, maar het moet niet.
Liefde is geen wapen.

Dit komt op hetzelfde neer als iemand verstikken met liefde, wat geen liefde meer is dan, maar bezitterigheid.

Kan je de energie waarnemen met visualisatie?
Welke kleur heeft de energie die je uitstuurd en veranderd het onderweg, of blijft het hetzelfde?
Blijft de structuur hetzelfde?

Ben erg benieuwd...

pi_12750649
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:03 schreef erodome het volgende:
Met een goed schild hou je negatieve energieen niet echt weg, je pakt ze op met het schild en maakt ze tot wat positiefs.
Oh. Jij ziet het zo. Okee.
quote:
Ik ontwijk de negatieve energie, dat betekend niet dat ik me er niet bewust van ben...
Dan kan ik bij mijzelf nogsteeds te raden gaan en relativeren, daarvoor heb ik geen liefdesaanval(alleen het woord al klopt niet) nodig, dat kan ik prima zelf.

Zie je dan zelf de tegenstrijdigheid niet?

Nee.
Jij neemt het woord 'aanval' in de mond. Daar heb ik het nooit over gehad. Mijn insteek is dat je degene die je onheus of negatief bejegend de ammunitie voor diens spervuur onschadelijk maakt. Door vanaf een hoger spiritueel niveau de hele achtergrond van het 'conflict' te overzien, en de relativiteit (mogelijk zelfs futiliteit) hiervan te begrijpen.
quote:
Ik val iemand aan met liefde, hoe kan je nu iemand aanvallen met liefde????????????
Ik zou het niet weten.
quote:
Kan je de energie waarnemen met visualisatie?
Welke kleur heeft de energie die je uitstuurd en veranderd het onderweg, of blijft het hetzelfde?
Blijft de structuur hetzelfde?
Als je wilt en het oefent kun je de energiepatronen 'zien', ja. De kleur... geen idee. Ik ben niet zo goed met kleuren. Als je de zaak positief aanpakt, zie dan voor jezelf, voor je eigen kleur, de kleur die voor jou het dichtst liefde, begrip en goedheid benadert.
De structuur van de patronen zal vooral in het begin veranderd worden door de tegenstroom vanuit de ander. Maar hoe beter je in jezelf gevestigd bent, hoe stabieler je uitgaande stroom energie/liefde blijft.
pi_12751171
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de gewone interactie tussen mensen en bewust energie sturen.

Er zijn vele redenen dat iemand misschien geen energie van je wil, misschien wel gewoon omdat dat persoon van jou geen energie wil omdat hij/zij/het je niet leuk vind.

(meditatietopic:)
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:25 schreef Antagonist het volgende:
[..]

Je hebt al je energie kanalen open en alle energie die jij in je hebt wordt weggenomen door mensen met weinig energie.

Het wordt verdeeld , daarom ben je vaak ook zo moe na winkelen.
Als je je chakras afsluit dan heb je dit niet ,
Het is niet gevaarlijk om open chakras te hebben tenzij iemand bewust energie uit je neemt maar wel af te raden.

------------------------------------------------------------------------------(mijn reactie)

Ik deel het bewust uit aan iedereen die er onbewust om vraagt, het is ook niet mijn energie. Dit doe ik nu al bijna een maand.

quote:
Het maakt niet uit waarom niet, je dient de vrije wil te respecteren en geen ongevraagde energie te sturen...
waarom is het zo moeilijk voor jullie te geloven dat iedereen wil lachen? Ongeloofelijk.
quote:
Dit behoort net zo goed tot 1 van de regels van energiewerk als de wet van 3 geld(de wet van 3 geld niet alleen voor het negative, ook al het positieve valt hieronder, alles wat je uitstuurd krijg je 3 voudig bij je terug).

Als je mij niet geloofd, vraag het je gids maar....

ik hoef het mijn gidsen niet te vragen, zij zeggen het wel tegen mij. Oja alle gidsen zijn gewoon mensen. De meesten zijn op dat moment aan het dromen. 2 werelden.

Of zal het liedje eindigen als "U don't know what you've got till it's gone"
Nouja, dat zien we dan wel over uhmm, in mijn geval nog 68 jaartjes.

pi_12751728
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:49 schreef The_Shining het volgende:

ik hoef het mijn gidsen niet te vragen, zij zeggen het wel tegen mij. Oja alle gidsen zijn gewoon mensen. De meesten zijn op dat moment aan het dromen. 2 werelden.

Yes! Gelukkig. Weer iemand die dat weet...
pi_12752900
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:14 schreef paganpaul het volgende:
Yes! Gelukkig. Weer iemand die dat weet...
maar ik wist het al
waarom beperk je jezelf nog steeds tot Paganisme dan?
pi_12753034
[OT]
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:02 schreef The_Shining het volgende:
waarom beperk je jezelf nog steeds tot Paganisme dan?
Ik noem mezelf paganist omdat ik me in die hoek op dit moment aardig thuis voel. Ik ben met een druïden-opleiding bezig om een aantal zaken over mezelf te leren.
Voorheen was ik heel sterk in de weer met allerlei PSI-vermogens. Dat staat nu uit, omdat ik in het fysieke vlak van deze wereld nog e.e.a. in te halen heb.
{/OT]
pi_12753171
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:09 schreef paganpaul het volgende:
[OT]
[..]

Ik noem mezelf paganist omdat ik me in die hoek op dit moment aardig thuis voel. Ik ben met een druïden-opleiding bezig om een aantal zaken over mezelf te leren.
Voorheen was ik heel sterk in de weer met allerlei PSI-vermogens. Dat staat nu uit, omdat ik in het fysieke vlak van deze wereld nog e.e.a. in te halen heb.
{/OT]

dat is helemaal niet offtopic, als jij iemand met liefde kan bombarderen horen wij het graag van je, hoe jij dat deed, wat je ervoor hebt moeten doen etc.

wat heb je op het fysieke vlak nog in te halen dan, als ik vragen mag?

pi_12754413
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 12:15 schreef The_Shining het volgende:
dat is helemaal niet offtopic, als jij iemand met liefde kan bombarderen horen wij het graag van je, hoe jij dat deed, wat je ervoor hebt moeten doen etc.
De eerste keer dat ik het probeerde ging het helemaal mis. Maar dat is ook bijna niet anders te verwachten, want proberen staat heel makkelijk gelijk aan mislukken. Vooral bij zoiets als dit. Dit vraagt om een heel nieuwe instelling.
Toen het wel lukte, had ik me eerst heel bewust in een meditatie losgemaakt van alle verwikkelingen waar ik zelf in zat. Dat is moeilijk, maar wel te doen uiteindelijk.
Eigenlijk heb ik het hele probleem aan de kant geveegd als niet verder belangrijk. Daarna trachtte ik te zien waar het probleem zat. Daar kwam ik niet verder uit. Wat ik wel inzag was, dat beide partijen in het conflict ongelukkig waren met de situatie. Dus toen heb ik een stukje van jouw mantel der liefde gepikt (grinnik) om daarmee de situatie te bedekken. Zowel op een spiritueel hoger niveau als in deze fysieke wereld heb ik toen Liefde naar die persoon gestuurd. Ik heb dat ook geprobeerd naar die persoon te communiceren, daarbij vermeldend dat ik de hele situatie onplezierig vond en daar vanaf wilde. Fysiek heb ik nooit een indicatie gehad dat mijn bericht was aangekomen. Maar het duurde niet lang voordat daarna de onenigheid 'opgelost' was. Die verdween gewoon.
quote:
wat heb je op het fysieke vlak nog in te halen dan, als ik vragen mag?
Je mag me uiteraard alles vragen. Het is aan mij om te kiezen waar ik op antwoord.
Ik ben vanaf mijn 13e tot mijn 42e bezig geweest met spirituele en PSI-zaken. Heel intens. Had nooit sociale of vriendschappelijke contact met andere mensen. Hield me er verre van omdat ik geen idee had hoe ik gedachten en indrukken van andere af kon weren. Ik kon nooit mensen vinden die me daarmee konden verder helpen, ook geen boeken waar dat in stond. Vooral in het begin was dat heel erg, je hebt dan geen idee wat er aan de hand is. Niemand ook die je gelooft.
Sinds vorig jaar is dat allemaal 'weg'. Nu kan en moet (mag) ik weer leren met mensen om te gaan. Sociale dingen mee te maken. Leren oversteken zonder dood te worden gereden hoorde daar b.v. bij.
Ik mag nu bezig zijn met gewoon mens te worden en te zijn.
En eerlijk gezegd... ik vind het niet makkelijk, maar het is wel leuk.
pi_12754574
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:07 schreef paganpaul het volgende:
ff nieuwe code inkloppen dan hoor

je probeert, *just do it*

je wil resultaat zien, waarom? Om je ego te strelen. Laat die eens los

Het resultaat zie je vanzelf wel, dat laat die ander wel aan je zien. Stop eens met zoeken, je kan het wel Alles vindt jou, als je maar wil.
Als je hart op de juiste plaats zit, weet jij dat en hoeft niemand anders dat te weten, zolang jij je dat maar herinnert

Als als als bestaat niet meer, het is gewoon zo en weet je

je wist het altijd al, maar niemand die jou wilde geloven

pi_12756350
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:14 schreef The_Shining het volgende:
je probeert, *just do it*

je wil resultaat zien, waarom? Om je ego te strelen. Laat die eens los

Het resultaat zie je vanzelf wel, dat laat die ander wel aan je zien. Stop eens met zoeken, je kan het wel Alles vindt jou, als je maar wil.
Als je hart op de juiste plaats zit, weet jij dat en hoeft niemand anders dat te weten, zolang jij je dat maar herinnert

Als als als bestaat niet meer, het is gewoon zo en weet je

je wist het altijd al, maar niemand die jou wilde geloven

Dat eerste gebeuren dat ik uiteindelijk met die liefde kon beslechten is alweer erg lang geleden. Toen was ik echt nog aan het zoeken en prutsen. Ik praat over een jaar of 10, 12 terug. In de tussenliggende tijd heb ik wel een paar dingetjes bijgeleerd gelukkig.
Ik doe iets met een bepaalde intentie en laat het dan maar gaan. De natuur zorgt wel dat het op de goeie plek terecht komt. Wat niet aan mij is om te veranderen zal niet veranderen.

Momenteel kan het me niet veel schelen of mensen me geloven. Ik weet voor mezelf een heel eind waar ik sta. De stukken die nog niet duidelijk zijn, daar werk ik nu aan. Gelukkig met de nodige hulp die dan 'opeens' overal vandaan komt.
Dat is iets wat me wel opviel. Toen ik alles altijd alleen moest doen raakte ik daar zo aan gewend dat ik niet eens meer rondkeek of er iemand was die wel een helpende hand wilde toesteken. Wat dat betreft is er het nodige ten goede veranderd.

pi_12761390
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:23 schreef paganpaul het volgende:
Momenteel kan het me niet veel schelen of mensen me geloven. Ik weet voor mezelf een heel eind waar ik sta. De stukken die nog niet duidelijk zijn, daar werk ik nu aan. Gelukkig met de nodige hulp die dan 'opeens' overal vandaan komt.
vertel eens welke stukken dat zijn dan
pi_12768944
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:19 schreef The_Shining het volgende:
vertel eens welke stukken dat zijn dan
Mezelf durven laten opgaan in een groep.

De controle van bepaalde situaties uit handen durven geven.

pi_12769146
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:15 schreef paganpaul het volgende:
Mezelf durven laten opgaan in een groep.

De controle van bepaalde situaties uit handen durven geven.

nou dan ben je bij de laatste stap

controlfreak ;-)

owja wordt nog een leuke uitdaging voor je dan, het Meditatietopic

pi_12769244
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:20 schreef The_Shining het volgende:

nou dan ben je bij de laatste stap

Integendeel. Ik ben bij de eerste stap.
quote:
controlfreak ;-)
Ken je mij? Weet jij mijn verleden? Ken jij het gezicht dat ik voor mijn geboorte had?
pi_12771787
Ik heb deze draad net doorgelezen en vroeg mij af wat de keuze is om terug te gaan 'kaatsen'.
Heb je er op zo'n moment zelf last van of heb je genoeg energie over?
pi_12775349
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 23:31 schreef Maiar het volgende:
Ik heb deze draad net doorgelezen en vroeg mij af wat de keuze is om terug te gaan 'kaatsen'.
Aan wie was deze vraag gesteld?
pi_12779394
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 22:23 schreef paganpaul het volgende:
Ken je mij? Weet jij mijn verleden?
Nee maar we hebben elkaar al eens ontmoet, ik zat op mijn kamer in utrecht en jij kwam langs en stal mijn kleedje. Bedankt daarvoor, dat was het beste wat je kon doen
Hoop wel dat je inmiddels herinnert dat jij je eigen kleedje hebt en dat je die mag delen met iedereen
quote:
Ken jij het gezicht dat ik voor mijn geboorte had?
Dezelfde als die van mij.
pi_12779560
quote:
ik wil hem wel beantwoorden

ja ik heb altijd genoeg energie, voor alles en iedereen. Voorbeeldje, heb net een originele Woodstock plaat opgezet en ik was daar
Energie is oneindig zei Einstein niet? Noem mij maar een perpetuum mobiel.

Ik heb wel momenten van zwakte hoor, dat wel. Maar dan is er altijd wel een vogeltje in de buurt wat me aanmoedigd of komt er opeens een vlindertje naast me zitten
Het heeft geen zin om naar dingen te kijken als Israel en Palestina, je kan er om huilen maar dan ben je alleen maar de zoveelste. Je kan alleen maar hopen dat ze snappen dat elkaar bevechten zinloos is, hoop doet toch leven?
Als je toegeeft aan de (haat, woede) gevoelens van 1 van de 2 partijen ga je alleen maar met ze mee en draag je dat hier ook uit, nutteloos dus.

pi_12779970
quote:
Ik denk dat het niet zozeer terugkaatsen is. Als ik dezelfde emotie of energie terug ga sturen, dan kaats ik. Het is beter om die energie af te voeren en om te zetten naar iets positiefs.
Ik zal altijd proberen dit soort zaken op tijd te onderkennen (lukt niet altijd, geef ik grif toe) en erop te reageren voordat ik er last van krijg. Op het moment dat ik zelf met negativiteit ga smijten heb ik er namelijk last van.

Ik denk dat iedereen altijd toegang heeft naar voldoende energie om alles te kunnen doen. Je moet enkel hebben geleerd waar je voor die energie moet kijken. En dat is over het algemeen een stuk dichterbij dan veel mensen verwachten.

pi_12780059
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:11 schreef The_Shining het volgende:
Nee maar we hebben elkaar al eens ontmoet, ik zat op mijn kamer in utrecht en jij kwam langs en stal mijn kleedje. Bedankt daarvoor, dat was het beste wat je kon doen
Dat moet dan toch een aantal levens terug zijn... Daar heb ik op dit moment geen zicht op (houden zo voorlopig )
quote:
Hoop wel dat je inmiddels herinnert dat jij je eigen kleedje hebt en dat je die mag delen met iedereen
Hmmm... Dit kan ik op verschillende manieren interpreteren. En elke werkt.
pi_12780275
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:40 schreef paganpaul het volgende:
Hmmm... Dit kan ik op verschillende manieren interpreteren. En elke werkt.
*you know remember it makes sense* ;-)
pi_12781051
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:49 schreef The_Shining het volgende:
*you know remember it makes sense* ;-)
That knocks.
pi_12785576
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 13:20 schreef paganpaul het volgende:
That knocks.
*knock knock*

"Who's there?"

FOK!fossiel donderdag 28 augustus 2003 @ 18:09:40 #78
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_12788262
Ik denk dat iedereen hier iets te makkelijk uitgaat van het feit dat je zelf in staat bent om even onvoorwaardelijk lief te hebben...

De liefde die de mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

Balans vertelt ons dat alles in evenwicht is... meer liefde komt samen met meer haat...

Universele liefde staat boven deze dualiteit... boven is niet eens het goede woord... universelel liefde is niet duaal... universele liefde is...

is ook in ieder geval niet iets dat je 's avonds in bed even naar iemand anders stuurt...

pi_12788382
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 18:09 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik denk dat iedereen hier iets te makkelijk uitgaat van het feit dat je zelf in staat bent om even onvoorwaardelijk lief te hebben...
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
quote:
De liefde die de mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

ga je me nu vertellen dat ik geen mens ben volgens jou dan??

quote:
Balans vertelt ons dat alles in evenwicht is... meer liefde komt samen met meer haat...
praat je nu nog steeds tegen jezelf?
quote:
Universele liefde staat boven deze dualiteit... boven is niet eens het goede woord... universelel liefde is niet duaal... universele liefde is...
omschrijf het eens als je het kent.
quote:
is ook in ieder geval niet iets dat je 's avonds in bed even naar iemand anders stuurt...
vreemde gedachtengang heb jij...
pi_12790555
Op donderdag 28 augustus 2003 18:09 schreef Tha_BlonT het volgende:

De liefde die de gemiddelde? mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

quote:
Er zijn inderdaad weinig mensen die dat doen...
pi_12791665
quote:
Hier kan ik me niets bij voorstellen. Zo werk het echt niet. Of je moet iets anders met voodoo bedoelen dan ik heb meegemaakt.

Er zijn zoveel opvattingen over het woord liefde.
Vertel eerst es wat je daar nou mee bedoelt, je zal merken dat dat minder simpel is dan het lijkt.
Het is geen munitie, geen straling, geen schild of zoiets; een bombardement van liefde zie ik dan ook niet als een realistisch gegeven eerlijk gezegd.

pi_12800806
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:40 schreef iteejer het volgende:
Hier kan ik me niets bij voorstellen. Zo werk het echt niet. Of je moet iets anders met voodoo bedoelen dan ik heb meegemaakt.
Vodun (voodoo) is niet enkel slecht. Zie http://www.religioustolerance.org/voodoo.htm

Net als het christendom is het vodun alle kanten op te gebruiken. Zegeningen vs. witte magie, vervloekingen vs. zwarte magie.

quote:
Er zijn zoveel opvattingen over het woord liefde.
Vertel eerst es wat je daar nou mee bedoelt, je zal merken dat dat minder simpel is dan het lijkt.
Het is niet simpel uit te leggen omdat er geen juiste kwaliteit in het woord alleen te leggen is. En er is geen woord in het nederlands dat ik ken wat de juiste kwaliteit wel heeft. In het engels is er 'bliss'. Ik denk dat die staat van zijn wel een heel eind de goede kant opwijst.
(http://dictionary.reference.com/search?q=bliss):
Bliss: Extreme happiness; ecstasy. The ecstasy of salvation; spiritual joy.
En zelfs dat is enkel de bewoording. Enkel een flauwe afspiegeling van het gevoel van opperste gelukzaligheid.

Een gevoel of een staat van 'zijn' is net zo min uit te leggen als vertellen hoe een sinaasappel smaakt aan iemand die zo'n vrucht niet kent.

pi_12802987
Troetelbeertjes....STRAAL!!

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:22:20 #84
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12803013
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:21 schreef Peregrijn het volgende:
Troetelbeertjes....STRAAL!!

[afbeelding]

(ga eens aan je werk joh!)
pi_12803102
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

(ga eens aan je werk joh!)

Niet zo muiten slechterik, anders bombardeer ik je vanmiddag ook met liefde

* Peregrijn wrijft al vast met zijn hand over zijn buik

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_12803629
ik wil best geloven dat in bepaalde omstandigheden je een aggressieve sfeer kunt veranderen in een wat vriendelijkere sfeer door een andere persoon liefdevol te benaderen. ik kan me ook voorstellen dat die andere persoon je meteen hard lachend een kogel door je kop schiet.
fokschaap
pi_12805288
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:43 schreef Viola_Holt het volgende:
ik wil best geloven dat in bepaalde omstandigheden je een aggressieve sfeer kunt veranderen in een wat vriendelijkere sfeer door een andere persoon liefdevol te benaderen. ik kan me ook voorstellen dat die andere persoon je meteen hard lachend een kogel door je kop schiet.
als je je dat voorsteld gebeurt dat meestal ook ja
dus gewoon niet aan van die negatieve dingen denken
maar serieus, je moet ook niet met open armen op zo'n persoon afrennen, er zijn wel meer manieren, ligt er maar net aan hoe groot jij jouw aura wil laten zijn.
pi_12805939
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef The_Shining het volgende:

[..]

als je je dat voorsteld gebeurt dat meestal ook ja

ik stel me genoeg voor wat nooit gebeurd !
quote:
dus gewoon niet aan van die negatieve dingen denken
is hetzelfde met positieve dingen hoor !
quote:
maar serieus, je moet ook niet met open armen op zo'n persoon afrennen, er zijn wel meer manieren, ligt er maar net aan hoe groot jij jouw aura wil laten zijn.
hopelijk dat je net de juiste manier weet te gebruiken bij de juiste aggressieveling
fokschaap
pi_12825770
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:02 schreef Viola_Holt het volgende:
ik stel me genoeg voor wat nooit gebeurd !
Dat zou ook niet leuk meer zijn. Het hangt heel erg af van de innerlijke 'intensiteit' waarmee je je iets voorstelt.
quote:
is hetzelfde met positieve dingen hoor !
Deze kan ik niet helemaal volgen... Als je negatieve dingen gaat denken, dan creëer je daarmee de mogelijkheid dat ze gebeuren. Waarom zou iemand dat willen?
Daarentegen, als je dezelfde mogelijkheid hebt om positieve dingen te laten gebeuren, dat lijkt me nou weer iets waar iemand wel op uit is. Dus voor mij is dat niet hetzelfde.
quote:
hopelijk dat je net de juiste manier weet te gebruiken bij de juiste aggressieveling
Onvoorwaardelijke Liefde heeft geen 'manier'. Een manier komt uit een onderhandeling, training, gewoonte of overdenking. Onvoorwaardelijke Liefde is. Onvoorwaardelijke Liefde is een sublimatie van energie. Energie is overal en altijd.

Om nog heel even op de Voodoo-post van RodrigodiazdeVivar etc. terug te komen:
ook dat is een toepassing van de energie. Witte of zwarte magie, zoals dat zo lekker heet, zijn verkeerde namen. Het is allemaal magie, manifestaties van energiewerk. Ook daar is het weer aan de mens hoe die energie wordt gebruikt, want energie op zich is neutraal.

pi_12827409
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:18 schreef paganpaul het volgende:

Dat zou ook niet leuk meer zijn. Het hangt heel erg af van de innerlijke 'intensiteit' waarmee je je iets voorstelt.

Ik zal er even opletten, maar ik kan ook heel intens positief denken zo af en toe, maar er gebeurt echt niets bijzonders hoor. Geef eens wat voorbeelden anders dan die liefde waarbij je gedachten waarheid werden ?
quote:
Deze kan ik niet helemaal volgen... Als je negatieve dingen gaat denken, dan creëer je daarmee de mogelijkheid dat ze gebeuren. Waarom zou iemand dat willen?
Daarentegen, als je dezelfde mogelijkheid hebt om positieve dingen te laten gebeuren, dat lijkt me nou weer iets waar iemand wel op uit is. Dus voor mij is dat niet hetzelfde.
Ik zou er misschien wel op uit zijn, maar zoals ik hierboven zei het is me nog niet gelukt.
quote:
Onvoorwaardelijke Liefde heeft geen 'manier'. Een manier komt uit een onderhandeling, training, gewoonte of overdenking. Onvoorwaardelijke Liefde is. Onvoorwaardelijke Liefde is een sublimatie van energie. Energie is overal en altijd.
Voor mij is liefde niet meer dan een biologisch proces van hormonen, gewenning. Onderdeel van ons lichaam dat door onze genen gebruikt wordt.
quote:
Om nog heel even op de Voodoo-post van RodrigodiazdeVivar etc. terug te komen:
ook dat is een toepassing van de energie. Witte of zwarte magie, zoals dat zo lekker heet, zijn verkeerde namen. Het is allemaal magie, manifestaties van energiewerk. Ook daar is het weer aan de mens hoe die energie wordt gebruikt, want energie op zich is neutraal.
Hoe zit het met de energie die vrijkomt of gebruikt wordt bij natuurrampen ? Is dat ook veroorzaakt door mensen die daar aan denken ?
fokschaap
pi_12827415
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:02 schreef Viola_Holt het volgende:
er is maar 1 manier; de goede.
pi_12827426
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef Viola_Holt het volgende:
Hoe zit het met de energie die vrijkomt of gebruikt wordt bij natuurrampen ? Is dat ook veroorzaakt door mensen die daar aan denken ?
ja, er zijn een hoop mensen in de wereld met negatieve gedachtes helaas.
pi_12827529
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef The_Shining het volgende:

[..]

er is maar 1 manier; de goede.

en jij kent de enige goede manier natuurlijk ?

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 30-08-2003 12:37]

fokschaap
pi_12827539
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:18 schreef The_Shining het volgende:

[..]

ja, er zijn een hoop mensen in de wereld met negatieve gedachtes helaas.

beetje makkelijk om die mensen de schuld te geven van natuurrampen. maar goed, discussies met jou lopen toch altijd uit op geblaat in de ruimte.
fokschaap
pi_12827606
Natuurrampen veroorzaakt door mensen met negatieve gedachten? Wow, het is echt zo oud als de mens he, dit geloof dat wij op welke manier dan ook (door te offeren, door goed te handelen, door goed te denken) de loop der dingen kunnen bepalen. De mens heeft het kennelijk echt nodig om dat te geloven. DAAR zou ik nou wel eens een topic over willen zien, of misschien is dat er al. Zal eens zoeken.
pi_12827619
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:36 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Natuurrampen veroorzaakt door mensen met negatieve gedachten? Wow, het is echt zo oud als de mens he, dit geloof dat wij op welke manier dan ook (door te offeren, door goed te handelen, door goed te denken) de loop der dingen kunnen bepalen. De mens heeft het kennelijk echt nodig om dat te geloven. DAAR zou ik nou wel eens een topic over willen zien, of misschien is dat er al. Zal eens zoeken.
Open er even één !
fokschaap
pi_12827783
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef Viola_Holt het volgende:
Ik zal er even opletten, maar ik kan ook heel intens positief denken zo af en toe, maar er gebeurt echt niets bijzonders hoor. Geef eens wat voorbeelden anders dan die liefde waarbij je gedachten waarheid werden ?
Voor mijzelf kan ik daar geen voorbeelden voor geven... Tot nu toe heb ik het nog niet zover gedreven dat ik mensen bewust en intens iets slechts of negatiefs heb toegewenst, tot het punt waar het bewaarheid werd. Gelukkig. En dat wil ik ook zo houden.
quote:
Voor mij is liefde niet meer dan een biologisch proces van hormonen, gewenning. Onderdeel van ons lichaam dat door onze genen gebruikt wordt.
Oh, die vorm ken ik ook, hoor. De fysieke liefde, de chemische processen die op gang komen door gedachten aan of de nabijheid van iemand waar je gek op bent.
Houd jij van de aarde? Van deze wereld waar we op rondlopen? Of van bloemen, of een prachtige zonsondergang? Als ja, is dat dan voor jou ook een biologisch proces waar je genen bij betrokken zijn?
En als liefde een gewenning is, hoe kan iemand dan hals over kop verliefd worden op een ander? Dan is er vrij weinig tijd voor gewenning. (Tenzij je gewend bent om dat vaker te doen uiteraard...)
quote:
Dat speelt zich voor mij op een niveau af waar ik niet bij kan/wil/mag. Ik heb me dat nooit echt afgevraagd. Ik houd me op dit moment liever bezig met de dingen in mijn directe omgeving. De natuur redt zichzelf heus wel. Ik geloof echter wel (let op: geloof, niet weet) dat natuurrampen een reactie zijn op de manier waarop de mensheid op dit moment met de aarde omgaat.
pi_12828223
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:52 schreef paganpaul het volgende:

Oh, die vorm ken ik ook, hoor. De fysieke liefde, de chemische processen die op gang komen door gedachten aan of de nabijheid van iemand waar je gek op bent.
Houd jij van de aarde? Van deze wereld waar we op rondlopen? Of van bloemen, of een prachtige zonsondergang? Als ja, is dat dan voor jou ook een biologisch proces waar je genen bij betrokken zijn?

Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven. Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
quote:
En als liefde een gewenning is, hoe kan iemand dan hals over kop verliefd worden op een ander? Dan is er vrij weinig tijd voor gewenning. (Tenzij je gewend bent om dat vaker te doen uiteraard...)
liefde is gewenning. verliefdheid is lust, spanning tot de daad. Dat wij die signalen als fijn interpreteren zegt niets over de bedoeling van die gevoelens.
quote:
Ik geloof echter wel (let op: geloof, niet weet) dat natuurrampen een reactie zijn op de manier waarop de mensheid op dit moment met de aarde omgaat.
de natuurrampen deden zich ook voor op een moment dat er nog geen mensen waren dus dat is onzin.
fokschaap
pi_12829032
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven. Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
[..]
Biologisch als in natuurlijk? Of de natuur? Je hebt toch wel door dat je jezelf tegenspreekt?
quote:
liefde is gewenning. verliefdheid is lust, spanning tot de daad. Dat wij die signalen als fijn interpreteren zegt niets over de bedoeling van die gevoelens.
[..]
Verliefdheid is onder de indruk zijn van iemand, meestal omdat je iets in die persoon waardeert. De daad is maar een kleiner onderdeel van liefde, maar wel net zo belangrijk. Dus de bedoeling van die gevoelens is dat je je fijn voelt?
quote:
de natuurrampen deden zich ook voor op een moment dat er nog geen mensen waren dus dat is onzin.
Dieren hebben ook gevoelens hoor. De mens is trouwens ook een dier.
pi_12830862
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven.
En ik heb een blauwe auto. Je antwoordt niet op mijn vraag.
quote:
Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
Hier spiegel je de nare dingen van de aarde tegen de mooie dingen in het leven. En dat is dan biologisch. Wat vind je de biologisch mooie dingen van het leven?
quote:
Als liefde gewenning is, dan zou die moeten groeien naarmate de gewenning meer wordt. Jammer genoeg zie ik om me heen steeds meer dat tussen mensen de liefde afneemt naarmate ze meer aan elkaar gewend raken...
De mens en de dolfijn zijn voor zover ik weet de enige soorten die sex kunnen hebben zonder dat het voor 'de bedoeling van die gevoelens' dient (voortplanting). Dat kan ik niet rijmen met je uitleg van verliefdheid, want iemand die prostituees bezoekt is m.i. niet verliefd op dan de ene en dan de andere dame. (Maar goed, ik kan het mis hebben. Ik heb daar geen ervaring mee.)
quote:
Heb je gelijk in. Toch vind ik dat de meldingen over dit soort dingen de laatste jaren beklemmender worden. Vaker voorkomen.
In diverse onderzoeken is aangetoond dat de uitstraling van een mens wel degelijk invloed heeft op andere natuurlijke vormen. B.v. met de verzorging van planten en dieren. Of kinderen.
pi_12834375
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:16 schreef paganpaul het volgende:

En ik heb een blauwe auto. Je antwoordt niet op mijn vraag.

welke vraag ?
quote:
Hier spiegel je de nare dingen van de aarde tegen de mooie dingen in het leven. En dat is dan biologisch. Wat vind je de biologisch mooie dingen van het leven?
Ik heb het niet over de biologische mooie dingen van het leven. Ik heb het erover dat er misschien een biologische of evolutionaire functie is voor het mooi vinden van aardse zaken
quote:
Als liefde gewenning is, dan zou die moeten groeien naarmate de gewenning meer wordt. Jammer genoeg zie ik om me heen steeds meer dat tussen mensen de liefde afneemt naarmate ze meer aan elkaar gewend raken...
dat is omdat het geen liefde is. de lustgevoelens worden minder, misschien worden deze door andere mannen/vrouwen juist wel weer opgewekt. einde relatie of begin leugens.
quote:
De mens en de dolfijn zijn voor zover ik weet de enige soorten die sex kunnen hebben zonder dat het voor 'de bedoeling van die gevoelens' dient (voortplanting). Dat kan ik niet rijmen met je uitleg van verliefdheid, want iemand die prostituees bezoekt is m.i. niet verliefd op dan de ene en dan de andere dame. (Maar goed, ik kan het mis hebben. Ik heb daar geen ervaring mee.)
dat is lust. de mens heeft een drang tot paren. de genen willen zich voortplanten. die genen weten niet dat er een condoom of pil gebruikt wordt.
quote:
Heb je gelijk in. Toch vind ik dat de meldingen over dit soort dingen de laatste jaren beklemmender worden. Vaker voorkomen.
In diverse onderzoeken is aangetoond dat de uitstraling van een mens wel degelijk invloed heeft op andere natuurlijke vormen. B.v. met de verzorging van planten en dieren. Of kinderen.
heb je het hier over het praten tegen planten ?

dan moet je lang praten, als je maar genoeg CO2 in hun richting uitademt gaat de plant misschien beter groeien. Het gaat niet om het feit dat je het met de plant over de toto-uitslagen hebt ofzo.

En dat een mens invloed heeft op dieren of op kinderen ontken ik niet. Ik zie het alleen wat wetenschappelijker dan jij.

fokschaap
pi_12834911
quote:
Dat speelt zich voor mij op een niveau af waar ik niet bij kan/wil/mag. Ik heb me dat nooit echt afgevraagd. Ik houd me op dit moment liever bezig met de dingen in mijn directe omgeving. De natuur redt zichzelf heus wel. Ik geloof echter wel (let op: geloof, niet weet) dat natuurrampen een reactie zijn op de manier waarop de mensheid op dit moment met de aarde omgaat.
Nee, ik denk niet dat de manier waarmee wij omgaan met de aarde iets te maken heeft met natuurrampen...

Natuurrampen behoren tot het groeiproces, de veranderingen van de aarde, dat de aarde zich daarin niet stoort aan ons mensen mag duidelijk zijn.

De aarde veranderd, het gaat langzaam, maar sinds haar geboorte veranderd zij, waar nu zeeen zijn zullen ooit woestijnen zijn, waar nu bossen zijn zal eens toendra zijn of iets dergelijks.
Zo is het altijd al geweest en zal het altijd blijven totdat de aarde sterfd, maar dan sterven wij ook

Ik geloof niet in de wraak van Gaia, ik zie moeder aarde wel als een leven wezen, maar niet als een echt bewust wezen, niet op ons menselijk nivo iig, wat niet betekend dat het minder is, haar trillingsgetal is vele malen hoger als die van ons mensen.

Wat de natuur wel doet is ziekte's veroorzaken en de mens agressiever maken, dit heeft puur met soortbeperking te maken...
De ziekte's werken niet afdoende, dus maakt de natuur de mens agressiever zodat ze elkaar uitmoorden, territoriumdrift

Ditzelfde zie je bij andere diersoorten die teveel voorkwamen, de natuur veranderd die soort zodanig dat het zichzelf weer oplost.
Zodat de balans weer terugkomt, alleen werkt ze wat te langzaam voor de snelle ontwikkeling van de mens.

Hoe wij de aarde en alles wat erop leeft behandeld heeft wel direct zijn weerslag op ons, niet via de aarde, maar direct in onszelf, we vervuilen onszelf, onze energiebanen, worden ongezonder e.d....

De aarde doet niets meer als haar uiterste best om zoveel mogelijk negatieve energie om te zetten in positieve energie, ze neemt geen wraak, is niet woedend, dat is niet haar thing...
Moeder aarde is liefdevol, maar niet zonder ook wreed te kunnen zijn(zonder daar bewust van te zijn), voor wie in haar ritme loopt is er niets aan de hand, dat is iets wat mensen weer opnieuw moeten leren, in hetzelfde ritme als de aarde te lopen, want dat is net zo goed ons natuurlijke ritme, waarin we het beste zijn wat we kunnen zijn.

pi_12835463
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:34 schreef Viola_Holt het volgende:
welke vraag ?
Houd jij van de aarde?, dit schreef ik in Bombardeer een slechterik met liefde...
Jij antwoordde dat je geniet van de mooie dingen van het leven. Als dat je antwoord was, vind ik het een vreemd antwoord...
quote:
heb je het hier over het praten tegen planten ?

dan moet je lang praten, als je maar genoeg CO2 in hun richting uitademt gaat de plant misschien beter groeien. Het gaat niet om het feit dat je het met de plant over de toto-uitslagen hebt ofzo.

Nee. Er zijn experimenten gedaan met 2 sets planten die identiek werden behandeld. De een werd gewoon behandeld, de andere werd behandeld door mensen die een liefdevolle uitstraling hadden naar de planten toe. Praten was niet nodig, maar kon en mocht wel. De planten die liefdevol werden behandeld deden het beter. (Dat was het enige verschil in behandeling.)
quote:
En dat een mens invloed heeft op dieren of op kinderen ontken ik niet. Ik zie het alleen wat wetenschappelijker dan jij.
Zoals je op alle andere zaken nogal wat wetenschappelijker reageerde dus.

Dat vind ik prima, maar ik laat het hier dan bij. We spreken vanaf (voor mij) te verschillende niveaus en inzichten over eenzelfde iets. Jij hebt jouw gelijk, ik het mijne.

pi_12835628
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:27 schreef paganpaul het volgende:
Nee. Er zijn experimenten gedaan met 2 sets planten die identiek werden behandeld. De een werd gewoon behandeld, de andere werd behandeld door mensen die een liefdevolle uitstraling hadden naar de planten toe. Praten was niet nodig, maar kon en mocht wel. De planten die liefdevol werden behandeld deden het beter. (Dat was het enige verschil in behandeling.)
[..]
Dat experiment heb ik hier thuis ook. Mijn moeder noemt dat plantje mijn "telepatische plantje"

Als het slecht met mij ging, ging het slecht met dat plantje. Gaat het goed met mij, bloeit het plantje

pi_12835661
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:34 schreef The_Shining het volgende:

Dat experiment heb ik hier thuis ook. Mijn moeder noemt dat plantje mijn "telepatische plantje"

Als het slecht met mij ging, ging het slecht met dat plantje. Gaat het goed met mij, bloeit het plantje

Boeiend. Ik heb hier eenzelfde plant als mijn ouders. Bij mij doet-ie het ontgelofelijk goed. Bij mijn ouders is het niet zoveel bijzonders.
Ik zal 'm eens ophalen en 'bijvoeren' hier.
pi_12841922
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:27 schreef paganpaul het volgende:

Houd jij van de aarde?, dit schreef ik in Bombardeer een slechterik met liefde...
Jij antwoordde dat je geniet van de mooie dingen van het leven. Als dat je antwoord was, vind ik het een vreemd antwoord...

Ik houd niet van de aarde. Ik denk daar in ieder geval niet over na. Ik leef hier nou eenmaal en probeer het nog een beetje leuk te hebben ook.
quote:
Tja. Ik denk nog steeds dat er een wetenschappelijke verklaring is, maar deze is gewoon onbekend op dit moment. Ik trek daaruit niet meteen de conclusie dat de liefdevolle benadering direkt de oorzaak is. Misschien indirekt.
quote:
Zoals je op alle andere zaken nogal wat wetenschappelijker reageerde dus.

Dat vind ik prima, maar ik laat het hier dan bij. We spreken vanaf (voor mij) te verschillende niveaus en inzichten over eenzelfde iets. Jij hebt jouw gelijk, ik het mijne.

Dan hebben we dus beide geen gelijk. Vind ik prima. Laat ruimte voor onderzoek !
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')