abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12735195
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]

Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.

pi_12735206
Betere openingspost. Dat dan weer wel.
Superfly.
pi_12735227
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Brick_Top het volgende:

Betere openingspost. Dat dan weer wel.

En minder spelfouten in de topic-titel .
pi_12735231
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:38 schreef DennisMoore het volgende:
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]

Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.

m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12735260
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:40 schreef Vision het volgende:

m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.

'k Zou niet weten op welke manier wél?

Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.

pi_12735287
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bricktop, ken je het rechtssysteem in Singapore?
Dat is net als het Engelse, en zeker niet minder als het onze, alleen zijn de straffen flink wat strenger

Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
Superfly.
pi_12735294
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:43:30 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12735306
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.

en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12735311
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:

kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).

Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.

... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12735318
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?

Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
pi_12735326
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing.

Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.
quote:
Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
Gezien de huidige trend in de maatschappij, heb ik niet zulke hoge verwachtingen van dat laatste.
pi_12735339
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.

Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
pi_12735341
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?

Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?

Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.

Superfly.
pi_12735346
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.

Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
pi_12735368
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Vision het volgende:

kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).

Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.

Nee, maar het punt is, dat dealers contact proberen te leggen met klanten. Ze willen dus niet 100% onzichtbaar zijn. En daarom kun je ze ook pakken. Flinke boete/celstraf/whatever. Raken meteen hun pasje kwijt, zodat ze ook niet meer op andere feesten hun zooi kunnen verkopen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:47:33 #16
45206 Pietverdriet
pi_12735369
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.

* Pietverdriet vind Nederland goed verziekt
Iedereen heeft overal schijt aan, en niet alleen in het verkeer.
Word tijd dat we koers eens omgooien, en de Wet gaan handhaven.
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
pi_12735377
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?

Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
pi_12735378
quote:

[..]

Onmogelijk. Ouders kunnen er wel invloed op hebben, maar als puntje bij paaltje komt doet zoonlief of dochterlief toch lekker zelf wat ie wilt. De een stopt bij het stiekum roken van een sigaretje en de ander experimenteerd met drugs.
Superfly.
pi_12735383
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef gelly het volgende:

Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.

Dat is in ieder geval al een minder slechte situatie dan allemaal dealers ter plekke.
Een vooruitgang dus.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:48:51 #20
18653 crew  D.
pi_12735394
edit

[Dit bericht is gewijzigd door D.Rose op 26-08-2003 17:49]

pi_12735400
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.

Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Superfly.
pi_12735415
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
Ach kom op zeg - Nederland doet het helemaal zo slecht nog niet vergeleken bij veel andere landen. Nederland is niet ziek maar er kunnen altijd dingen beter maar ik snap niet zo goed waarom je dit in dit topic te berde brengt.
pi_12735417
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.

Ik denk dat je dan pas ziet hoe goed we het in Nederland hebben. Of ga je ontkennen dat het drugsbeleid in Nederland betere resultaten heeft dat landen met een zero-tolerance beleid ?
pi_12735438
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
pi_12735447
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.

Zeker in dit geval had voorlichting een leven kunnen redden.

Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:51:26 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_12735452
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

het is ook al vaak genoeg bij feesten geweest dat men politie in burger hadden rondlopen. denk ja dat dat effect heeft? je ziet het toch dat die lui hier niet zijn om een feessie te hebben.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12735477
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.

Juist! En ik denk dat de ouders daar in de opvoeding wél weer een steentje in kunnen bijdragen. In het trekken van grenzen! En dan hoeft dat niet eens te maken te hebben met drugsgebruik tijdens de opvoeding!
Superfly.
pi_12735484
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Die nieuwsgierigheid is er toch wel.
pi_12735488
quote:

[..]

dat kunnen ze niet. als ze het willen gebruiken gebeurt dat toch wel, hoe dan ook...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:53:12 #30
45206 Pietverdriet
pi_12735497
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?

Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.

nee, dat hoeft niet, maar fundamenteel doet het in Singapore niet onder voor NL, tis geen fout systeem ofzo, is allemaal heel keurig.
Wat wij aan singapore als voorbeeld zouden moeten nemen is de regide handhaving.
Wet is Wet
Wat niet mag MAG NIET, doe je het wel, krijg je straf.
En krimineel gedrag als diefstal of vandalisme zijn zg Caneable Offences, je krijgt er stokslagen voor.
Let wel, Draaideur criminelen kent men niet, iemand die veroordeeld is tot stokslagen flikt nooit meer een Caneable Offence.
Singapore is een stad formaat New York met een etnisch een zo mogelijk nog gemengdere bevolking, maar je kan midden in de nacht gewoon over straat lopen, zonder dat er ooit iets gebeurt.
pi_12735508
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef nikky het volgende:

het is ook al vaak genoeg bij feesten geweest dat men politie in burger hadden rondlopen. denk ja dat dat effect heeft? je ziet het toch dat die lui hier niet zijn om een feessie te hebben.

Nouja, op een wat slimmere manier dan.
Beetje creativiteit.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:54:04 #32
16000 nikky
pi_12735517
quote:

[..]

je kunt in feite nooit iets voorkomen. je kunt wel voorlichting geven.
alles wat niet mag is spannend voor zo'n jong iemand.

hoeveel mensen leren hun kids eigenlijk nog dat als je in de discotheek bent ( of whatever ) dat je je drinken niet onbeheerd achter moet laten om het vervolgens later op te drinken

voorlichting dames en heren voorlichting.....

netzoals sexuele voorlichting.... is wel niet slecht voor je maar er word wel uitgelegd wat de consuquenties zouden kunnen zijn

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 17:54]

Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_12735519
Ik zou m'n kind later niet verbieden drugs te gebruiken, ik zou het wel wijzen op de eventuele gevaren en dat het eigenlijk onverstandig is en ik er op tegen ben.
pi_12735524
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef gelly het volgende:

Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.

ik denk dat je dat over een jaar of 10-15 pas vanzelf zal gaan zien als de mensen die in deze tijden opgegroeid zijn kinderen krijgen.
pi_12735537
quote:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik niet graag voorlichting van mensen die niet bepaald weten waar ze het over hebben. Mijn ouders weten totaal niks van synthetische drugs zoals MDMA (XTC).

En een verkeerde voorlichting brengt twijfels teweeg als de voorgelichtte persoon ergens anders weer andere verhalen hoort.

Ik denk dat de ouders beter kunnen aanzetten om ergens informatie in te winnen alvorens gebruik. Of dat nu over sex is als klein kind, of drugs.

Superfly.
pi_12735539
Drugs zijn niet voor niets verboden. (Met enkele (historische) uitzonderingen.)
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:55:56 #37
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12735546
quote:
ik vind het wel erg hoor als iemand van 15 drugs gebruikt
maar als jij stelt dat het niet erg is dat ze gebruiken, dan moeten ze ook maar weer beginnen met die drugstests en mogen ze de wet aanpassen...want (hard)drugs is nog steeds verboden in dit landje
pi_12735550
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef nikky het volgende:

hoeveel mensen leren hun kids eigenlijk nog dat als je in de discotheek bent ( of whatever ) dat je je drinken niet onbeheerd achter moet laten om het vervolgens later op te drinken

mijn ouders
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:56:51 #39
45206 Pietverdriet
pi_12735567
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef gelly het volgende:
Ik zou m'n kind later niet verbieden drugs te gebruiken, ik zou het wel wijzen op de eventuele gevaren en dat het eigenlijk onverstandig is en ik er op tegen ben.
Met zo'n opvoeding mentaliteit zie ik een kind voor me dat in de supermarkt op gillend op[ de schappen klimt, omdat het zijn zin niet krijgt, en een ouder die er onder staat, en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
pi_12735571
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Ik denk dat de ouders beter kunnen aanzetten om ergens informatie in te winnen alvorens gebruik. Of dat nu over sex is als klein kind, of drugs.

Natuurlijk, dat is ook je verantwoordelijkheid als ouder, weten waar je kind mee bezig is of kan zijn, en daar zelf informatie over inwinnen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:57:41 #41
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12735588
quote:

[..]

Idd. Dat meisje had blijkbaar geen idee dat het een uur duurt voordat dat spul begint te werken en dat je met 2 pilletjes de hele avond vooruit kan.

In principe is er niets mis met drugsgebruik, zolang het maar verstandig wordt gebruikt en de kwaliteit goed is. Dat geld zowel voor het legale alcohol als voor de (om wat voor reden dan ook) illegale middelen als XTC, marihuana, enz.

pi_12735591
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef Tiemie het volgende:

[..]

ik vind het wel erg hoor als iemand van 15 drugs gebruikt

Partydrugs zie ik niet zozeer als drugs. Geen sterk verslavende werking, tijdelijk effect. Hetzelfde als alcohol. Wel zorgwekkend maar niet te vergelijken met harde drugs als heroine e.d.

Ik denk dat alcohol onder jongeren een groter probleem is dan drugs.

pi_12735596
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met zo'n opvoeding mentaliteit zie ik een kind voor me dat in de supermarkt op gillend op[ de schappen klimt, omdat het zijn zin niet krijgt, en een ouder die er onder staat, en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?

Uit zo'n korte reactie kun je absoluut nog geen beeld krijgen over de rest van de opvoeding.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:58:39 #44
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12735612
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:57 schreef SCH het volgende:
-knip-
Onder volwassenen ook hoor
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:59:03 #45
45206 Pietverdriet
pi_12735620
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Uit zo'n korte reactie kun je absoluut nog geen beeld krijgen over de rest van de opvoeding.

Ga me niet vertellen dat je dit soort vrije opvoedings ouders niet kent, en het soort kinderen wat daarbij hoort?
pi_12735631
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef DennisMoore het volgende:
Drugs zijn niet voor niets verboden. (Met enkele (historische) uitzonderingen.)
Dat vind ik een drogredenering.. XTC is verboden omdat dat nou eenmaal in de wet staat. Drank is echter overal verkrijgbaar. Je kunt net zo goed dood neervallen van een liter jenever. Het heeft vooral met verstandig gebruik te maken, of het nou XTC, coke of alcohol is. Uiteraard zijn er drugs die uiterst destructief zijn, zoals heroïne. Je ziet mij dan ook niet pleiten voor gedoging van dergelijke drugs.
pi_12735654
quote:

[..]

Ja, je repressieve trekjes hebben we nu wel gehoord.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:00:54 #48
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12735659
quote:

[..]

Partydrugs zie ik niet zozeer als drugs. Geen sterk verslavende werking, tijdelijk effect. Hetzelfde als alcohol. Wel zorgwekkend maar niet te vergelijken met harde drugs als heroine e.d.

Klopt maar het probleem is dat de meeste zonder voorlichting of onder groepsdruk gebruiken (ja dit klinkt als een stom/zwak excuus, maar sommige mensen zijn daar echte vatbaar voor )
ook komt het "stoer doen" vaker bij dit voor.
en alcohol is geen groter probleem, denk dat er weinig jongeren zijn die echt verslaafd zijn aan alcohol, wel wordt alcohol vaker "gebruikt" dan drugs zoals xtc .
pi_12735673
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga me niet vertellen dat je dit soort vrije opvoedings ouders niet kent, en het soort kinderen wat daarbij hoort?

Ik weet precies wat je bedoelt. Maar toch is het ietwat oppervlakkig om daar je conclusies uit te halen.

En nee; ik ben niet zo puppy-huggylovin' opgevoed. Ik kreeg ook regelmatig een schop onder mijn kont. Ik ben zelf behoorlijk streng opgevoed met heel veel regeltjes. Tóch ben ik nu ook een matige drugsgebruiker. Ook harddrugs. Dat is pas begonnen nadat ik op mezelf ging wonen. Ik denk dat dat ook heel veel zegt over de opvoeding.

Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:01:30 #50
16000 nikky
pi_12735677
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Vision het volgende:

[..]

mijn ouders

maar heel veel ouders ook niet als ik dat zo zie in een discotheek
pi_12735680
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie heeft het over een vrije opvoeding mongool, flikker op zeg.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:02:01 #52
45206 Pietverdriet
pi_12735689
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef Miwe het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
-knip-
--------------------------------------------------------------------------------

Onder volwassenen ook hoor

En wat zegt dat nu over de legalisering/gedogen van drugs?
pi_12735701
Met alcohol weet je wat je binnen krijgt, het is makkelijker te doseren, en je bent makkelijker ontnuchterd indien nodig.
Bij XTC weet je niet wat je binnen krijgt en eenmaal in je lichaam moet je de rit gewoon uitzingen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12735706
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef gelly het volgende:

Dat vind ik een drogredenering.. XTC is verboden omdat dat nou eenmaal in de wet staat. Drank is echter overal verkrijgbaar. Je kunt net zo goed dood neervallen van een liter jenever. Het heeft vooral met verstandig gebruik te maken, of het nou XTC, coke of alcohol is. Uiteraard zijn er drugs die uiterst destructief zijn, zoals heroïne. Je ziet mij dan ook niet pleiten voor gedoging van dergelijke drugs.

Tja, je kan ook prima 180 rijden op de snelweg. Ik zou ook uitstekend met een geladen pistool over straat kunnen lopen, om onschuldig wat op blikjes te schieten. Er zijn jongetjes van 13 die prima tegen bier kunnen. Zo'n autogordel is ook overbodig, als ik voorzichtig rijd. Ik ben prima in staat om zelf te beoordelen of de kroeg waar ik naartoe ga, goed tegen brand is beveiligd, etc etc.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:06:07 #55
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12735726
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat zegt dat nu over de legalisering/gedogen van drugs?

Dat er altijd mensen verslaafd zullen raken aan drugs of ze nou illegaal zijn of niet. Alleen worden mensen die aan een legale drug verslaafd zijn geholpen, terwijl mensen die aan een illegale drug verslaafd zijn worden vervolgd.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:06:08 #56
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12735728
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Vision het volgende:

[..]

mijn ouders

same here
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:06:14 #57
45206 Pietverdriet
pi_12735730
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie heeft het over een vrije opvoeding mongool, flikker op zeg.

Tsk Tsk Tsk
wat een taal
pi_12735731
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef milagro het volgende:
Met alcohol weet je wat je binnen krijgt, het is makkelijker te doseren, en je bent makkelijker ontnuchterd indien nodig.
Bij XTC weet je niet wat je binnen krijgt en eenmaal in je lichaam moet je de rit gewoon uitzingen
Dat is wel waar daarom moet je ook beter voorgelicht worden over XTC maar onderschat de gevaren en gevolgen en onkunde met betrekking tot alcohol niet.
pi_12735736
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef milagro het volgende:
Als je altijd je XTC bij dezelfde dealer haalt ken je de uitwerking van 1 pil ook. Als je het op een feest van een vreemde koopt niet nee, daarom vond ik het ook onverstandig om die test kraampjes op feesten weg te halen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:06:51 #60
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12735739
quote:
Dat er altijd mensen verslaafd zullen raken aan drugs of ze nou illegaal zijn of niet. Alleen worden mensen die aan een legale drug verslaafd zijn geholpen, terwijl mensen die aan een illegale drug verslaafd zijn worden vervolgd.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:11:42 #61
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12735777
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je altijd je XTC bij dezelfde dealer haalt ken je de uitwerking van 1 pil ook. Als je het op een feest van een vreemde koopt niet nee, daarom vond ik het ook onverstandig om die test kraampjes op feesten weg te halen.

Die dealer wisselt af en toe ook wel eens van leverancier hoor. De enige manier om pillen betrouwbaar en constant van kwaliteit te krijgen is legaliseren, zodat echte bedrijven die dingen kunnen gaan maken. Dan worden ze ook meteen 100x zo goedkoop en kan de overheid er lekker accijns over gaan vragen.
pi_12735782
quote:

[..]

als als als, maar zo werkt het dus niet, 9 van de 10 kinderen weten niet wat ze slikken, (of snuiven) en daarom is men wat terughoudender tav dergelijke drugs dan met alcohol.
ik vraag me af hoeveel jongeren blijvend gebruik maken van dergelijke tests, in het begin ms , maar dat verwatert al snel, als er 5 keer niets gevonden is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12735791
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef Miwe het volgende:

[..]

Die dealer wisselt af en toe ook wel eens van leverancier hoor. De enige manier om pillen betrouwbaar en constant van kwaliteit te krijgen is legaliseren, zodat echte bedrijven die dingen kunnen gaan maken. Dan worden ze ook meteen 100x zo goedkoop en kan de overheid er lekker accijns over gaan vragen.

pi_12735802
quote:

[..]

En als je nog nooit XTC hebt gehad, en je slikt er binnen een paar uur 10,5 dan weet je de uitwerking ook niet...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:14:22 #65
16000 nikky
pi_12735809
quote:

[..]

whahahaha dan ken jij ons aboluut niet. want dat is juist het soort opvoeding waar ik een hekel aan heb.

maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen .

edit- cruciaal woordje vergeten

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 18:46]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:16:31 #66
45206 Pietverdriet
pi_12735836
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:06 schreef Miwe het volgende:

[..]

Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen, maar verslaafd zijn is geen strafbaar feit. Onder invloed van drank of drugs autorijden wel, maar dat heeft een andere reden.
Sterker nog, openbare dronkenschap is bij wet verboden, maar openbaar stonedschap of hallucineren niet.

Maar mijn punt was eigenlijk, alcohol is legaal, maar ook bij deze drug zijn de maatschappelijke en gezondheids problemen groot, en hieruit kan je afleiden dat het verstandig is de problemen niet nog groter te maken door nog meer maar te legaliseren.

Je kan met de illigale drugs maar twee kanten op
Of legaliseren, en dan helemaal, zodat de Heroine zuiver is en van de pilletjes duidelijk is wat er in zit (nu neem je een leap of faith als je wat slikt, kan letterlijk van alles zijn)
of verbieden, maar dan ook echt, en handhaven.

Ik persoonlijk denk dat het eerste niet reeel is, dus zal je de tweede optie moeten volgen.

Zoals gezegt, Model Singapore heeft mijn voorkeur, en is denk ik de enige manier om een Samenleving stabiel te houden die zo divers is als de onze.

pi_12735840
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

En als je nog nooit XTC hebt gehad, en je slikt er binnen een paar uur 10,5 dan weet je de uitwerking ook niet...

Nee tuurlijk niet. Maar iedereen weet dat je van 10,5 schijf op een avond knock-out gaat. Of je moet een ervaren gebruiker zijn met kutpillen.
Superfly.
pi_12735844
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Nee - maar er is wel meer waar je niet te veel van moet eten, drinken etc. Een klein beroep op het gezond verstand mag wel gedaan worden
pi_12735856
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef Miwe het volgende:

Opbrengsten wegen niet op tegen de schade die NL zal ondervinden tgv reacties uit 't buitenland.
Bovendien is het een enorm zwaktebod. Lukt het de overheid niet om druggebruik terug te dringen, dan moeten ze 't zelf maar gaan produceren.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:18:59 #70
16000 nikky
pi_12735870
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen, maar verslaafd zijn is geen strafbaar feit. Onder invloed van drank of drugs autorijden wel, maar dat heeft een andere reden.
Sterker nog, openbare dronkenschap is bij wet verboden, maar openbaar stonedschap of hallucineren niet.

ze kunnen niet net zo gemakkelijk aantonen dat ik een jointje heb gerookt als dan wanneer ik drank op heb.....

DAT is nog altijd het probleem want is het wel verboden. maar toon het maar aan.

pi_12735871
quote:

[..]

Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen

. . .

Als je wilt gebruiken moet je normaal gesproken ook wat bezitten.

Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:19:47 #72
45206 Pietverdriet
pi_12735882
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:14 schreef nikky het volgende:

[..]

whahahaha dan ken jij ons aboluut niet. want dat is juist het soort opvoeding waar ik een hekel aan heb.

maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen .

lees deze nog ff door want ik denk dat je het iets anders bedoelde.

Een kind van 16 wat al is verpest door een gebrek aan behoorlijke opvoeding, tja, daar doe je niets meer aan, en dit is het gevolg.

pi_12735888
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Opbrengsten wegen niet op tegen de schade die NL zal ondervinden tgv reacties uit 't buitenland.
Bovendien is het een enorm zwaktebod. Lukt het de overheid niet om druggebruik terug te dringen, dan moeten ze 't zelf maar gaan produceren.

Het buitenland is niet altijd een goede reden om dingen te laten. Wij lopen voorop in het gedogen omdat dat nou eenmaal de beste methode is, kijk maar hoe mis het gaat in het buitenland.

Het is geen zwaktebod maar juist heel sterk om de boel zelf te reguleren en in de hand te houden. Dat proberen we met de drugs die alcohol heet toch ook te doen.

Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:20:59 #74
16000 nikky
pi_12735905
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

. . .

Als je wilt gebruiken moet je normaal gesproken ook wat bezitten.

5 gram wiet is toch "gedoogd" in nederland. en wiet valt ook onder drugs....

je mag wel een coffeeshop hebben en wiet verkopen. maar je mag het niet verbouwen of van iemand afnemen..... krom of krom

pi_12735926
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:20 schreef nikky het volgende:

[..]

5 gram wiet is toch "gedoogd" in nederland. en wiet valt ook onder drugs....

je mag wel een coffeeshop hebben en wiet verkopen. maar je mag het niet verbouwen of van iemand afnemen..... krom of krom

Daarom worden coffeeshops ook gedoogd.
Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:23:28 #76
16000 nikky
pi_12735956
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:22 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Daarom worden coffeeshops ook gedoogd.

en twee pillen op zak ook
pi_12735975
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef nikky het volgende:

[..]

4 zelfs ook als ik me niet vergis. 10,5 dus niet. Helemaal niet zo slecht.
Superfly.
pi_12735977
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef nikky het volgende:

Oja? Moet je die niet inleveren?
Er wordt aan de vervolging geen prioriteit gegeven... Da's meer een gebrek aan capaciteit, lijkt me.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:25:19 #79
45206 Pietverdriet
pi_12735992
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het buitenland is niet altijd een goede reden om dingen te laten. Wij lopen voorop in het gedogen omdat dat nou eenmaal de beste methode is, kijk maar hoe mis het gaat in het buitenland.

Het is geen zwaktebod maar juist heel sterk om de boel zelf te reguleren en in de hand te houden. Dat proberen we met de drugs die alcohol heet toch ook te doen.

mis gaat in het buitenland?
Soit, heb tot een half jaar terug in Duesseldorf en Frankfurt gewoond, maar daar is het een stuk veiliger op straat dan in vergelijkbare nederlandse steden.
Maar ja, daar word ook de wet gehandhaaft.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:25:33 #80
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736000
quote:

[..]

Maar mijn punt was eigenlijk, alcohol is legaal, maar ook bij deze drug zijn de maatschappelijke en gezondheids problemen groot, en hieruit kan je afleiden dat het verstandig is de problemen niet nog groter te maken door nog meer maar te legaliseren.

Ik zie juist de meeste problemen veroorzaakt worden doordat er zoveel drugs illegaal zijn gemaakt. Verder kun je alcohol niet vergelijken met andere drugs en drugs onderling. Iedere drug heeft zo zijn eigen karakteristieken. Dat er zoveel problemen met alcohol zijn, komt o.a. omdat alcohol lichamelijk verslavend is. XTC en wiet zijn dat niet, maar heroine en crack enzo juist weer wel.
quote:
Je kan met de illigale drugs maar twee kanten op
Of legaliseren, en dan helemaal, zodat de Heroine zuiver is en van de pilletjes duidelijk is wat er in zit (nu neem je een leap of faith als je wat slikt, kan letterlijk van alles zijn)
of verbieden, maar dan ook echt, en handhaven.

Ik persoonlijk denk dat het eerste niet reeel is, dus zal je de tweede optie moeten volgen.

En ik geloof dus niet dat dat kan. Misschien in een klein stadstaatje als Singapore, waar de mensen van oudsher veel meer pikken van de overheid. maar niet in NL. Er zijn diverse grote landen op de wereld die alles verbieden en keihard handhaven en daar zijn de problemen nog veel groter dan hier. Je kan niet de oorlog verklaren aan een stofje. Zeker niet als een groot gedeelte van je bevolking het gebruikt en er absoluut geen problemen mee heeft.
quote:
Zoals gezegt, Model Singapore heeft mijn voorkeur, en is denk ik de enige manier om een Samenleving stabiel te houden die zo divers is als de onze.
Wat de diversiteit van onze samenleving er mee te maken heeft zie ik ff niet, maar ik zie dit nooit gaan werken in NL en eerlijk gezegd vraag ik me af of het in Singapore ook echt zo goed werkt. Volgens mij gebeurt daar achter gesloten deuren ook genoeg wat nooit naar buiten komt.
pi_12736008
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soit, heb tot een half jaar terug in Duesseldorf en Frankfurt gewoond, maar daar is het een stuk veiliger op straat dan in vergelijkbare nederlandse steden.

Je herhaalt je zelf. Nederland is echt niet ongevaarlijker dan veel andere landen. En als we drugs legaliseren wordt Nederland nog veel veiliger.
pi_12736021
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oja? Moet je die niet inleveren?
Er wordt aan de vervolging geen prioriteit gegeven... Da's meer een gebrek aan capaciteit, lijkt me.

Over vervolgingen en prioriteit gesproken. Ik denk dat Nederland zich eerst eens moet gaan concentreren op andere zaken die een veel groter probleem vormen voor de samenleving.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:27:46 #83
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736045
quote:

[..]

Ach ja, alle drugsgebruikers zijn natuurlijk ook criminelen
pi_12736070
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:26 schreef Brick_Top het volgende:

Over vervolgingen en prioriteit gesproken. Ik denk dat Nederland zich eerst eens moet gaan concentreren op andere zaken die een veel groter probleem vormen voor de samenleving.

Da's wat iedere crimineel/overtreder roept. .
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:29:11 #85
45206 Pietverdriet
pi_12736076
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je herhaalt je zelf. Nederland is echt niet ongevaarlijker dan veel andere landen. En als we drugs legaliseren wordt Nederland nog veel veiliger.

In Duitsland word echter meer dan 3 keer zoveel misdrijven opgelost als in Nederland. En als je alles legaliseert heb je helemaal geen criminaliteit meer, dat betekend niet dat het veiliger is.
pi_12736091
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's wat iedere crimineel/overtreder roept. .

Ben ik zo doorzichtig? .

Maar realistisch gezien denk ik wél dat het zo is.

Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:29:59 #87
16000 nikky
pi_12736101
gelly zijn uitspraak
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef gelly het volgende:
jouw reactie
quote:

[..]

mijn reactie

quote:

[..]

maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen .

jouwes
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

lees deze nog ff door want ik denk dat je het iets anders bedoelde.

Een kind van 16 wat al is verpest door een gebrek aan behoorlijke opvoeding, tja, daar doe je niets meer aan, en dit is het gevolg.

en waarom moet ik hem doorlezen? wat is er fout aan het feit dat ik mijn kinderen later zou voorlichten over drugs?
zal ik ze dan ook maar niet voorlichten over sex? en het ze ook maar verbieden totdat ze 21 zijn? dacht je dan werkelijk dat ze geen sex zouden hebben of drugs zouden gebruiken?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:30:37 #88
45206 Pietverdriet
pi_12736110
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:27 schreef Miwe het volgende:

[..]

Ach ja, alle drugsgebruikers zijn natuurlijk ook criminelen

nope, dat zeg ik niet.
gaat er om dat je de wet moet handhaven
pi_12736116
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Duitsland word echter meer dan 3 keer zoveel misdrijven opgelost als in Nederland. En als je alles legaliseert heb je helemaal geen criminaliteit meer, dat betekend niet dat het veiliger is.

Dat betekent het wel!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:31:16 #90
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12736131
nog steeds aan het babbelen over dat grietje... op fok moet je eerts een overdosis pillen nemn om onderwerp van een reeks te worden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12736140
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nope, dat zeg ik niet.

Volgens mij was zijn opmerking cynisch bedoeld.
Superfly.
pi_12736153
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:31 schreef MikeyMo het volgende:
nog steeds aan het babbelen over dat grietje... op fok moet je eerts een overdosis pillen nemn om onderwerp van een reeks te worden
Tja, van al dat gelul krijg ik inderdaad wel zin om zo eens flink te gaan spacen op de bank.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:32:19 #93
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736156
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar om deze zijstraat ff ontopic te trekken: wat is er dan zo slecht aan drugsgebruik? Waarom moet drugs nou perse illegaal zijn?
pi_12736168
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef SCH het volgende:

Dat betekent het wel!

En wat zijn de maatschappelijke kosten van wijdverbreid legaal drugsgebruik?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:33:36 #95
45206 Pietverdriet
pi_12736196
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef nikky het volgende:
en waarom moet ik hem doorlezen?
Omdat het leek dat je zei dat je blij zou zijn als je kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.
pi_12736197
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Minder dan de kosten die nu worden besteedt aan halfslachtige opsporing.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:33:50 #97
16000 nikky
pi_12736202
quote:

[..]

ja omdat de politie daar nog gezag heeft. hier word een agent in elkaar gemept omdat hij een scooterijder wil bekeuren en waarvan zijn mammie ook nog even verhaal komt halen.

hier is het zo dat het slachtoffer vaak slachtoffer word van de wet en de bureaucratie in nederland. maar daar gaat het hier niet om.....

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:34:02 #98
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736205
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nope, dat zeg ik niet.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, vraag ik me af waarom deze wetten er in godsnaam zijn. Waarom zou je een wet handhaven die geen nut heeft en bovendien door een vrij groot deel van de bevolking als onzin wordt gezien?
pi_12736224
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vergeet de kritiek van het buitenland niet. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat de VS Nederland heeft aangesproken over het beleid en de bijkomende zaken zoals de export.
Superfly.
pi_12736252
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef SCH het volgende:

Bron?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:36:27 #101
45206 Pietverdriet
pi_12736264
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef Miwe het volgende:

[..]

Maar om deze zijstraat ff ontopic te trekken: wat is er dan zo slecht aan drugsgebruik? Waarom moet drugs nou perse illegaal zijn?

das inderdaad een andere discussie, maar oa omdat daar meisjes aan dood gaan geholpen door zakkenvullend schorum dat daar een paar knaken aan verdient en dat volledig worst is
pi_12736267
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Naaaaaaaaaaah!!
Superfly.
pi_12736274
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Vergeet de kritiek van het buitenland niet. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat de VS Nederland heeft aangesproken over het beleid en de bijkomende zaken zoals de export.

Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben. Zolang blijkt dat ons drugsbeleid meer vruchten afwerpt dan het bekrompen amrikaanse beleid, zie ik geen noodzaak om het te veranderen. Ja, misschien het gedogen opheffen en softdrugs totaal legaliseren. Omdat het blijkt te werken.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:36:59 #104
16000 nikky
pi_12736281
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat het leek dat je zei dat je blij zou zijn als je kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.

blij
quote:

[..]

maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen .

ik heb dus een hekel aan kinderen die beginnen te krijsen als ze hun zin niet krijgen en de ouder erbij gaat staan om te vragen wat ze nou hadden afgeproken. een tik voor de billen. ik haat krijsende kinderen

en dus zou ik nu wel eens willen weten waar staat dat ik blij zou zijn als mijn kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.

edit- cruciaal woord vergeten

[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 18:45]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:37:39 #105
45206 Pietverdriet
pi_12736301
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Nederland DE exporteur is van partypillen wereldwijd.
pi_12736325
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

das inderdaad een andere discussie, maar oa omdat daar meisjes aan dood gaan geholpen door zakkenvullend schorum dat daar een paar knaken aan verdient en dat volledig worst is

Hooghoudt is ook verantwoordelijk voor de dood van een student die een liter jenever opzuipt ? Kom toch zeg.
pi_12736329
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef gelly het volgende:

Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben.

Gaaf! Isolationisme! .
quote:
Zolang blijkt dat ons drugsbeleid meer vruchten afwerpt dan het bekrompen amrikaanse beleid, zie ik geen noodzaak om het te veranderen. Ja, misschien het gedogen opheffen en softdrugs totaal legaliseren. Omdat het blijkt te werken.
VS en NL kun je natuurlijk niet vergelijken. Samenleving zit totaal anders in elkaar. Dus dat betekent dat je ook het drugbeleid niet kunt vergelijken. Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?
pi_12736341
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben.

Ach, ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat dat in dit land niet zo werkt. JPB is het levende bewijs hiervan. Ook mbt de relatie met de VS.
Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:39:30 #109
16000 nikky
pi_12736350
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Nederland DE exporteur is van partypillen wereldwijd.

dat zegt meer over het falende opsporingsambtenaren en douane dan over het drugsbeleid in NL.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:39:37 #110
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736354
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vind ik dus juist een reden om het legaliseren. Dan kunnen bonafide geneesmiddelenfabrikanten XTC gaan produceren met een constante kwaliteit en een bijsluiter met gebruiksaanwijzing en maximale dosering. De winst kan gebruikt worden voor voorlichting over drugsgebruik en zelfs voor het ontwikkelen van medicijnen voor ziektes e.d.

Dat schorum dat ff snel een paar knaken denkt te verdienen wordt hiermee buitenspel gezet.

pi_12736373
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef DennisMoore het volgende:

Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?

Dat denk ik idd, net zoals die idiote leeftijdsgrens van 21 jaar om te drinken afschaffen.
pi_12736375
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bron?

Jij stelt een vraag, ik denk dit. Als je iets anders denkt of vindt hoor ik het wel. Blijkbaar heb jij bronnen van het tegenovergestelde? Het is logisch dat het minder gaat kosten maar toon het tegendeel maar aan.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:40:32 #113
45206 Pietverdriet
pi_12736377
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef nikky het volgende:

[..]

blij
[..]

ik heb dus een hekel aan kinderen die beginnen te krijsen als ze hun zin niet krijgen en de ouder erbij gaat staan om te vragen wat ze nou hadden afgeproken. een tik voor de billen. ik haat krijsende kinderen

en dus zou ik nu wel eens willen weten waar staat dat ik blij zou zijn als mijn kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.

" ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen ."
Weet wel dat het niet zo bedoelde maar dit zinsdeel doelde ik op
pi_12736398
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij stelt een vraag, ik denk dit. Als je iets anders denkt of vindt hoor ik het wel. Blijkbaar heb jij bronnen van het tegenovergestelde? Het is logisch dat het minder gaat kosten maar toon het tegendeel maar aan.

Lees de PI's even. Geeft wat weer over hoe de reactie te interpreteren.
Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:41:53 #115
16000 nikky
pi_12736401
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Gaaf! Isolationisme! .
[..]

VS en NL kun je natuurlijk niet vergelijken. Samenleving zit totaal anders in elkaar. Dus dat betekent dat je ook het drugbeleid niet kunt vergelijken. Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?

nee maar ze zouden het wel kunnen gedogen. en daarmee bedoel ik eigenijk wiet.
in nederland was er ook zo'n ophef over dat de coffeeshops wiet openlijk mochten verkopen en daar ook nog eens mocht oproken!!!
en nu? hoor je er nu ook wat over? gaat toch goed
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:42:23 #116
45206 Pietverdriet
pi_12736409
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef nikky het volgende:

[..]

dat zegt meer over het falende opsporingsambtenaren en douane dan over het drugsbeleid in NL.

dat zie ik anders
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:42:25 #117
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736411
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Precies! We kunnen de export van XTC net zo goed niet tegenhouden als het legaal is dan als het illegaal is om in NL te produceren en gebruiken.

Misschien wijken de illegale producenten van XTC wel uit naar het buitenland als het in NL legaal is en er geen woekerwinsten mee gemaakt kunnen worden.

pi_12736414
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef gelly het volgende:

Dat denk ik idd, net zoals die idiote leeftijdsgrens van 21 jaar om te drinken afschaffen.

Waarom denk je dat?

Met dat laatste ben ik het eens. Mensen die al mogen autorijden, en andere dingen doen die volwassenen mogen doen, zouden ook al moeten mogen wennen aan het gebruik van de geaccepteerde 'drug' alcohol.

Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:43:01 #119
16000 nikky
pi_12736424
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

" ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen ."
Weet wel dat het niet zo bedoelde maar dit zinsdeel doelde ik op

oke oke spellingsfout... dat had moeten zijn
ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen

pi_12736447
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?

Kijk maar naar de drooglegging in de jaren 20, dat was ook zo'n succes
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:44:02 #121
45206 Pietverdriet
pi_12736448
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Hooghoudt is ook verantwoordelijk voor de dood van een student die een liter jenever opzuipt ? Kom toch zeg.

zou je zo kunnen zien, ja,
pi_12736454
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Exact!
pi_12736459
Ik denk dat een samenleving waarin het normaal gevonden wordt om chemicaliën tot je te nemen om je geestestoestand te veranderen, er niet op vooruit gaat.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:44:36 #124
16000 nikky
pi_12736466
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat zie ik anders

nou en ik niet

was het ook niet zo dat toen amerika was drooggelegd ook veel werd ge exporteerd en ge importeerd

pi_12736475
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus met zo'n stelling ben jij het eens?
Superfly.
pi_12736488
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan heb je niet helemaal een heldere kijk op de wereld en eigen verantwoordelijkheid denk ik.
pi_12736498
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef gelly het volgende:

Da's een hele kromme vergelijking. En dat weet jij ook wel.

Waarom zou het een goed idee zijn om drugs te legaliseren in de VS?
Gaan er dan minder mensen aan de crack bijvoorbeeld?

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:45:40 #128
45206 Pietverdriet
pi_12736499
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef nikky het volgende:

[..]

oke oke spellingsfout... dat had moeten zijn
ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen

zei ik toch, lees hem nog ff door
pi_12736506
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ik denk dat een samenleving waarin het normaal gevonden wordt om chemicaliën tot je te nemen om je geestestoestand te veranderen, er niet op vooruit gaat.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door matig drugsgebruik nuchterder op de realiteit neerkijk.
Superfly.
pi_12736513
quote:
Je bent ook tegen het gebruik van anti-depressieva
pi_12736529
Toen ik 15 was was het nog spannend om een shaggie te roken!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:48:33 #132
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736577
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef gelly het volgende:

[..]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:48:57 #133
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736592
quote:
Dat gebeurd al duizenden jaren met alcohol. En ga nou niet zeggen dat dat niet chemisch is, want het brouw-proces is wel degelijk een chemisch proces.

Afgezien daarvan vind ik het gebruik van chemicalien als uitlaatklep om ff uit de dagelijkse sleur te komen op zich niet verkeerd. Mits het verstandig en met mate wordt gedaan.

Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:48:57 #134
16000 nikky
pi_12736593
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zei ik toch, lees hem nog ff door

ik heb dyslectie en lees soms iets anders dan er staat maak er woorden bij of zie woorden niet. sowwy
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:49:09 #135
65327 Strombool
Strobolidicie.gliedicifoedici
pi_12736601
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:46 schreef mrcool het volgende:
Toen ik 15 was was het nog spannend om een shaggie te roken!
't wordt ook steeds gekker, mr.Cool.
In mijn jeugd rookte ik djarum's en gingen we liedjes zingen in een weiland met wierrook.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:50:04 #136
45206 Pietverdriet
pi_12736624
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan heb je niet helemaal een heldere kijk op de wereld en eigen verantwoordelijkheid denk ik.

In tegenstelling tot jouw, zie ik dat zeker in.
Drugsgebruik zou je uit eigen verantwoording al moeten laten omdat je met het kopen van illigale drugs criminele organisaties ondersteunt, derde wereld landen ontwricht en wat dies meer zij.
Cocaine gebruik ondersteunt de ontwrichting van Colombia bijvoorbeeld, XTC gebruik ondersteun je de vervuiling van natuurgebieden mee, want die gifmengers dumpen hun afval overal.
pi_12736632
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:49 schreef Strombool het volgende:

[..]

In mijn jeugd rookte ik djarum's en gingen we liedjes zingen in een weiland met wierrook.

Ah, je hebt het over de geur van Indie? Zo rookte mijn broeder Gerrit ze vroeger ook altijd!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:50:50 #138
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736643
quote:

[..]

dan ben je wel hééél oud
en heel slim als je mij kunt uitleggen wat djarum's zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 26-08-2003 18:52]

pi_12736657
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Miwe het volgende:

[..]

Dat gebeurd al duizenden jaren met alcohol. En ga nou niet zeggen dat dat niet chemisch is, want het brouw-proces is wel degelijk een chemisch proces.

Afgezien daarvan vind ik het gebruik van chemicalien als uitlaatklep om ff uit de dagelijkse sleur te komen op zich niet verkeerd. Mits het verstandig en met mate wordt gedaan.

Tja, maak dat een oppervlakkige moraalridder op fok maar eens wijs. Daar zijn al veel te veel topics over geweest waar de clou nooit van is gevonden.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:51:53 #140
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736667
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jouw, zie ik dat zeker in.
Drugsgebruik zou je uit eigen verantwoording al moeten laten omdat je met het kopen van illigale drugs criminele organisaties ondersteunt, derde wereld landen ontwricht en wat dies meer zij.
Cocaine gebruik ondersteunt de ontwrichting van Colombia bijvoorbeeld, XTC gebruik ondersteun je de vervuiling van natuurgebieden mee, want die gifmengers dumpen hun afval overal.

Das nou het enige argument tegen drugsgebruik waar ik me wel in kan vinden. Maar dan nog zou dit opgelost kunnen worden door de zaak te legaliseren.
pi_12736670
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:46 schreef gelly het volgende:

Je bent ook tegen het gebruik van anti-depressieva

Dat wordt niet voor niets alleen door speciale artsen voorgeschreven aan patiënten.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Miwe het volgende:

Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is.
quote:
Er zijn verstandiger manieren om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen. Die zouden eens bevorderd moeten worden.
pi_12736675
quote:

[..]

Ik vind jouw naam wel een beetje suggestief in dat geval. .
Superfly.
pi_12736677
En dan te bedenken dat je 18 moet zijn om je grammetje groen te kunnen halen!
pi_12736678
-edit
pi_12736693
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Anti-depressiva ook verbieden dan?

Ik denk niet echt dat dat zou bijdragen aan de veiligheid!
pi_12736726
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Ik vind jouw naam wel een beetje suggestief in dat geval. .

Of ik lees gewoon wat ik wíl lezen. Ik las "Stoomboot". .
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:54:20 #147
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736727
quote:
Anti-depressiva ook verbieden dan?
Ja, want die worden veel te vaak onnodig verstrekt , maar geloof dat dit een beetje off topic is
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:54:32 #148
45206 Pietverdriet
pi_12736729
quote:

[..]

Ah een van de Maagdenhuis generatie die ons deze gedogensellende heeft bezorgt.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:54:41 #149
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736732
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Of ik lees gewoon wat ik wíl lezen. Ik las "Stoomboot". .

dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:54:41 #150
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736733
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
-knip-
Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is.
En ik hoor jou ook geen argumenten aandragen waarom het NIET goed is.
quote:
Er zijn verstandiger manieren om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen. Die zouden eens bevorderd moeten worden.
Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
pi_12736776
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:

Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'

In sommige gevallen is het idd onverstandig. Maar ik denk dat wij over het recreatief gebruik ervan op 1 golflengte zitten.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:57:42 #152
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736802
quote:
Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? '
er is niets mis met recreatief en verantwoord drugsgebruik, alleen is dit nu (nog) niet mogelijk. vooral dat veranwoord niet
zolang de huis-tuin&keuken-dealer elke week van leverancier veranderd en zo lang de gebruiker van drugs geen idee heeft wat ie wel allemaal niet binnenslikt is drugs niet betrouwbaar.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:57:43 #153
45206 Pietverdriet
pi_12736803
quote:

[..]

[..]

Bovenop die ik al gaf, het is ongezond, voert tot misbruik van mensen die er aan verslaafd zijn?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:58:49 #154
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736829
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bovenop die ik al gaf, het is ongezond, voert tot misbruik van mensen die er aan verslaafd zijn?

we hebben het over party drugs niet over heroine e.d. , party drugs zijn over het algemeen (minder) niet verslavend
pi_12736839
quote:

[..]

Ongezond. . Ik heb zelf het idee dat je beter 1 keer in de maand uit je bol kunt gaan van een pilletje of een lijntje coke, dan je ieder weekend laveloos zuipen wat wél weer sociaal geaccepteerd genot is.
Superfly.
pi_12736844
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:58 schreef Tiemie het volgende:

[..]

we hebben het over party drugs niet over heroine e.d. , party drugs zijn over het algemeen (minder) niet verslavend

Pillen en coke is dus echt wel verslavend.
pi_12736854
quote:

Meestal zijn deze chemische stoffen slecht voor het lichaam, slecht dus voor de volksgezondheid.
Vaak zijn deze stoffen ook nog licht of sterk verslavend, en bestaat er een risico dat overgegaan wordt op een sterkere, schadelijker drug.
Een samenleving waarin 'escapisme' zodanig normaal is geworden, zal minder goed functioneren.
quote:
Voor veel mensen zal het daar niet bij blijven, vanwege het karakter van drugs. Hoe 'goed' ook de chemische kwaliteit ervan is.

En nu, nu wil ik graag jouw argumenten waarom het wél goed is wanneer druggebruik in een samenleving wijdverbreid is. Ik kan niet veel meer verzinnen dan het argument dat het handig is wanneer bepaalde frustraties 'verdoofd' worden. Opium voor het volk.

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 26-08-2003 19:00]

Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:00:04 #158
16000 nikky
pi_12736857
quote:

[..]

[..]

nou misschien omdat het nog steeds niet bekend is wat xtc met je lijf doet overrr pakweg 10 jaar?

genoeg gevallen bekend over mensen die lsd hebben gehad vroeger en later alsnog in een trip kunnen komen...

een vriendin van mij slikte xtc en speed op feesten ( en niet overmatig 1 of twee ofzo ) en heeft nu geen galblaas meer en moet medicijnen hebben om haar voedsel te kunnen verteren

hmmmzz zo ken ik er wel meer

pi_12736874
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:59 schreef mrcool het volgende:

[..]

Als je dus 3 keer per week als een freak tekeer gaat ja. Maar ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de prijs van coke.
Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:01:10 #160
16000 nikky
pi_12736882
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:58 schreef Tiemie het volgende:

[..]

xtc kan zeer zeker verslavend zijn.
pi_12736896
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Als je dus 3 keer per week als een freak tekeer gaat ja. Maar ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de prijs van coke.

Trust me, ik weet wat dat spul kost. Het is niet voor nix begonnen als elite-drug. En pillen en speed (ook party-drugs) is vaak nog cheaper dan een grammetje weed.

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 26-08-2003 19:02]

pi_12736915
Het gaat niet om wijdverbreid DennisMoore - het gaat om legalisering en dat is absoluut niet hetzelfde als wijdverbreid. Integendeel misschien zelfs.
pi_12736916
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef nikky het volgende:

[..]

nou misschien omdat het nog steeds niet bekend is wat xtc met je lijf doet overrr pakweg 10 jaar?

genoeg gevallen bekend over mensen die lsd hebben gehad vroeger en later alsnog in een trip kunnen komen...

een vriendin van mij slikte xtc en speed op feesten ( en niet overmatig 1 of twee ofzo ) en heeft nu geen galblaas meer en moet medicijnen hebben om haar voedsel te kunnen verteren

hmmmzz zo ken ik er wel meer

Mijn moeder heeft nooit drugs gebruikt en dronk zeer sporadisch alcohol. Ook zij heeft geen galblaas meer.
Dus om nu te zeggen dat het van de drugs komt is ook weer zo'n cliché.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:02:24 #164
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12736918
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:59 schreef mrcool het volgende:

[..]

de meeste "drugsgebruikers" op feesten zijn mensen die eens wat anders willen, max 1 per maand oid
ik doel dus niet op de randgroepmongool die 3 of meer x per week aan drugs zit
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:02:32 #165
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12736923
quote:

[..]

Er verschijnt iedere maand wel weer een onderzoek waaruit blijkt dat iets wat iedereen doet ongezond/kankerverwekkend/enz is. In principe is alles wat je doet op de een of andere manier wel slecht voor je lichaam, al is het alleen maar vanwege slijtage.
pi_12736973
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef Brick_Top het volgende:

Die zou omlaag gaan bij legalisering. Dus dat is geen argument. .
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:04:52 #167
16000 nikky
pi_12736978
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft nooit drugs gebruikt en dronk zeer sporadisch alcohol. Ook zij heeft geen galblaas meer.

ze was 18 toen het "gebeurde" om he zo maar te zeggen.... ziekenhuis enzo en als de artsen daar haar verteld hebben dat he door de speed kwam geloof ik die mensen wel.
niet dat het haar tegenhield hoor. alleen met speed keek ze wel wat beter uit.

speed zit in heel veel pillen btw: info voor mensen die het niet weten

pi_12736988
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die zou omlaag gaan bij legalisering. Dus dat is geen argument. .

Kijk. Daar is over nagedacht.
Superfly.
pi_12737012
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef DennisMoore het volgende:

Meestal zijn deze chemische stoffen slecht voor het lichaam, slecht dus voor de volksgezondheid.
Vaak zijn deze stoffen ook nog licht of sterk verslavend, en bestaat er een risico dat overgegaan wordt op een sterkere, schadelijker drug.
Een samenleving waarin 'escapisme' zodanig normaal is geworden, zal minder goed functioneren.

[..]

Voor veel mensen zal het daar niet bij blijven, vanwege het karakter van drugs. Hoe 'goed' ook de chemische kwaliteit ervan is.

En nu, nu wil ik graag jouw argumenten waarom het wél goed is wanneer druggebruik in een samenleving wijdverbreid is. Ik kan niet veel meer verzinnen dan het argument dat het handig is wanneer bepaalde frustraties 'verdoofd' worden. Opium voor het volk.

Ik wacht nog even, .
pi_12737018
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarom zou het een goed idee zijn om drugs te legaliseren in de VS?
Gaan er dan minder mensen aan de crack bijvoorbeeld?

Mensen gaan niet minder aan de crack ze hoeven alleen niet meer op straat te slapen omdat ze verslaafd zijn.
pi_12737020
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:04 schreef nikky het volgende:

[..]

ze was 18 toen het "gebeurde" om he zo maar te zeggen.... ziekenhuis enzo en als de artsen daar haar verteld hebben dat he door de speed kwam geloof ik die mensen wel.
niet dat het haar tegenhield hoor. alleen met speed keek ze wel wat beter uit.

speed zit in heel veel pillen btw: info voor mensen die het niet weten

Dan is het ook niet bij een grammetje per maand gebleven denk ik.

Speed vind ik zelf trouwens gore troep. Maar dat terzijde.

Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:07:47 #172
16000 nikky
pi_12737040
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:06 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Dan is het ook niet bij een grammetje per maand gebleven denk ik.

Speed vind ik zelf trouwens gore troep. Maar dat terzijde.

neuh die ging wel elk weekend naar een feest toe...
een vriend van ons is nl DJ en moest vaak ergens een plaatje draaien of was uitgenodigd.
pi_12737045
Harddrugs is gewoon troep! Punt uit.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:09:16 #174
45206 Pietverdriet
pi_12737079
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

das een drogredenering
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:09:43 #175
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12737091
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:08 schreef mrcool het volgende:
mee eens
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:10:35 #176
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12737109
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:08 schreef mrcool het volgende:
* FrankyMcG gooit zijn glas bier op de grond!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_12737117
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:07 schreef nikky het volgende:

[..]

neuh die ging wel elk weekend naar een feest toe...
een vriend van ons is nl DJ en moest vaak ergens een plaatje draaien of was uitgenodigd.

quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

das een drogredenering

Oh ja?
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:12:07 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737133
quote:

[..]

Zal ik dan maar?

Stop jezelf in een kamer waar er 10 bezopen zijn en 10 aan de coke/speed/XTC zijn geweest. * stel je desnoods ff voor*

Ja, ik denk nu dat je wel weet waarom partydrugs imho beter zijn dan alcohol

pi_12737151
Nee, maar ff serieus, je leven is je toch belangrijker dan een pil? Je wilt toch niemand daaraan verliezen? Is toch gewoon zonde, een weggegooid leven zal ik maar zeggen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:13:04 #180
45206 Pietverdriet
pi_12737155
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Miwe het volgende:

[..]

Er verschijnt iedere maand wel weer een onderzoek waaruit blijkt dat iets wat iedereen doet ongezond/kankerverwekkend/enz is. In principe is alles wat je doet op de een of andere manier wel slecht voor je lichaam, al is het alleen maar vanwege slijtage.

zeg dan gewoon dat je het niet wilt horen, dat spaart een hoop tijd
pi_12737157
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef pfaf het volgende:

Zal ik dan maar?

Stop jezelf in een kamer waar er 10 bezopen zijn en 10 aan de coke/speed/XTC zijn geweest. * stel je desnoods ff voor*

Ja, ik denk nu dat je wel weet waarom partydrugs imho beter zijn dan alcohol

Da's een leuke bewering, maar geen antwoord op mijn vraag.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:13:42 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737170
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:01 schreef mrcool het volgende:

[..]

Trust me, ik weet wat dat spul kost. Het is niet voor nix begonnen als elite-drug. En pillen en speed (ook party-drugs) is vaak nog cheaper dan een grammetje weed.

Dan weet je toch ook dat een normaal mens niet verslaafd aan cooke KAN worden
en met een beetje sterke wil kan je van XTC heerlijk genieten zonder verslaafd te raken
pi_12737175
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef mrcool het volgende:
Nee, maar ff serieus, je leven is je toch belangrijker dan een pil? Je wilt toch niemand daaraan verliezen? Is toch gewoon zonde, een weggegooid leven zal ik maar zeggen.
Ach, je hebt het zelf allemaal in de hand. En dat vind ik dus een feit.
Superfly.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:14:20 #184
16000 nikky
pi_12737188
http://www.home.zonnet.nl/geepee/art-xtc.htm

http://home.wanadoo.nl/gysen/politie_site_nederland/drugs/xtc.htm waarvan ik quote

quote:
Naam: XTC
Evt. andere naam of uitspraak. Uitspraak is engels ecstacy, wat staat voor extase. Extase spreekt bij drugs voor zich.

Bron. chemisch
Uiterlijk XTC is te verkrijgen in de vorm van pillen en capsules in verschillende kleuren met en/of zonder verschillende afbeeldingen.
Effecten.
Kort na het gebruik van XTC worden gevoelens van intimiteit versterkt. De omgeving waarin de gebruiker zich bevind wordt anders waar genomen dan het in werkelijkheid is.
XTC geeft een oppeppend gevoel.Bij lang gebruik van XTC is na onderzoek bewezen dat depressiviteit, concentratie verlies en zelfs kans op hersen beschadigingen mogelijk is.

Gevaren.
Het gebruik van XTC wordt sterk afgeraden wanneer de gebruiker last heeft van hart- en vaatziekten en suikerziekte.Wanneer XTC gebruikt wordt in warme, dichte ruimtes gebruikt wordt bestaat de kans op oververhitting gevolgd door uitdroging van het lichaam.
Uit onderzoek is gebleken dat door het gebruik van XTC zenuwcellen beschadigd raken.

Verslavend en/of Afhankelijheid.
Het lichaam zal niet naar steeds meer XTC vragen.Geestelijke afhankelijkheid bestaat wel.

Evt. extra informatie. De stof in XTC die het oppeppende effect veroorzaakt is de stof MDMA wat staat voor; methyleendioxymethamfetamine.In sommige gevallen worden XTC pillen aangeboden die deze stof niet bevatten, waardoor het risico hoger is.
De gebruiker weet niet welke stof er eventueel wel in zit.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:14:26 #185
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12737191
Het enige 'voordeel' m.b.t. alcohol is het moment dat je zo vol zit dat er niets meer bij kan, of je gaat kotsen.

Van Coke raak je ook verzadigd op den duur, kan je neus het niet meer aan!

Pillen kun je er zo 20 in je nek gooien en dan na een tijdje pas de effecten er van krijgen. Ten minste; dat denk ik!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:15:02 #186
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737203
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

okay, het gaat hier neit over alcohol, maar toch wil ik ff zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat dat wel maatschappelijk aanvaardt is en partydrugs niet

antwoord op vraag: Het is erg sfeerbevorderend!!

pi_12737218
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:14 schreef nikky het volgende:
http://www.home.zonnet.nl/geepee/art-xtc.htm

http://home.wanadoo.nl/gysen/politie_site_nederland/drugs/xtc.htm waarvan ik quote
[..]

En van roken kun je longkanker krijgen.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:16:11 #188
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737232
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:14 schreef FrankyMcG het volgende:

Pillen kun je er zo 20 in je nek gooien en dan na een tijdje pas de effecten er van krijgen. Ten minste; dat denk ik!

effect = dood
pi_12737233
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

en met een beetje sterke wil kan je van XTC heerlijk genieten zonder verslaafd te raken

Een mens kan ook gaan stelen om aan zijn verslavingen te voldoen, getuige een land vol met dakloze junkies.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:16:19 #190
16000 nikky
pi_12737234
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

nee?

is het niet zo dat bij 9 van de 10 mensen die voor het eerst drugs gebruiken het krijgen van vrienden.

pi_12737238
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Brick_Top het volgende:

Maar een groot deel van de bevolking zal echt niet met drugs weten om te gaan.
En dus moeten drugs niet gelegaliseerd worden, en op iedere straathoek verkrijgbaar.
(En nee, voor alcohol ligt dat nu eenmaal anders...)
pi_12737250
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Ben ik volkomen met je eens, maar drugs is en blijft onvoorspelbaar.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:17:07 #193
16000 nikky
pi_12737261
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:15 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

ja en dus rook ik niet meer. maar er word toch ook overal neergezet dat roken slecht is
nou drugs is misschien wel slechter
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:17:19 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737270
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:15 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

en van alcohol sterven er ook heel wat hersencellen af, evenals een goede kopbal met voetbal net als...... (vul in)
pi_12737281
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

effect = dood

Makkelijk zat, lijkt me.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:18:12 #196
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12737285
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef nikky het volgende:

[..]

ja en dus rook ik niet meer. maar er word toch ook overal neergezet dat roken slecht is

Nicotine is ook een drug.
pi_12737287
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar een groot deel van de bevolking zal echt niet met drugs weten om te gaan.
En dus moeten drugs niet gelegaliseerd worden, en op iedere straathoek verkrijgbaar.

Dat is een heel goed argument.
Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:18:24 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737288
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

leg uit aub
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:18:31 #199
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12737291
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zeg dan gewoon dat je het niet wilt horen, dat spaart een hoop tijd

Ik wil het wel horen, maar ik hoor niets. Ik hoor alleen een hoop vaag gelul over dat drugs slecht zouden zijn, maar ik hoor niet waarom. Alleen 'dat het zo is'. Nou, dan zeg ik lekker 'dat het niet zo is' en blijkbaar heb jij daar niets tegen in te brengen.
pi_12737300
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef nikky het volgende:

Blowen schijnt 7x slechter te zijn voor je longen dan gewoon roken, las ik ergens.
pi_12737303
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ben ik volkomen met je eens, maar drugs is en blijft onvoorspelbaar.

Valt reuze mee. Als je het allemaal gewoon met mate doet en niet overdrijft kan het niet zoveel kwaad. Probleem is en blijft gewoon dat het gewoon superlekker is en mensen alleen maar meer en meer willen.
pi_12737317
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef Miwe het volgende:

Ik wil het wel horen, maar ik hoor niets. Ik hoor alleen een hoop vaag gelul over dat drugs slecht zouden zijn, maar ik hoor niet waarom. Alleen 'dat het zo is'. Nou, dan zeg ik lekker 'dat het niet zo is' en blijkbaar heb jij daar niets tegen in te brengen.

Ik wacht van jou nog steeds op argumenten waarom wijdverbreid druggebruik in een samenleving wél goed is.
Ik heb nu argumenten gegeven waarom het slecht is, waar je om vroeg.
pi_12737365
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Blowen schijnt 7x slechter te zijn voor je longen dan gewoon roken, las ik ergens.

Jezus. Ik heb de hele dag gewerkt, kom binnen en heb zonder te eten tot nu zitten posten. Ik denk dat ik mijn lichaam nu ga verpesten met kant-en-klaar voedsel, een paar blikjes bier en een lekker jointje.

Salut! .

Superfly.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:21:51 #204
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12737369
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik wacht van jou nog steeds op argumenten waarom wijdverbreid druggebruik in een samenleving wél goed is.

Geplaatst door pfaf op dinsdag 26 augustus 2003 19:15quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]

okay, het gaat hier neit over alcohol, maar toch wil ik ff zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat dat wel maatschappelijk aanvaardt is en partydrugs niet
antwoord op vraag: Het is erg sfeerbevorderend!!

pi_12737387
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:21 schreef Brick_Top het volgende:

Jezus. Ik heb de hele dag gewerkt, kom binnen en heb zonder te eten tot nu zitten posten. Ik denk dat ik mijn lichaam nu ga verpesten met kant-en-klaar voedsel, een paar blikjes bier en een lekker jointje.

Salut! .

Goedzo! Scheelt ons weer pensioenkosten! .
Enjoy.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:22:37 #206
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12737390
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

en minder slecht dan 1 sigaar en 3 bier
pi_12737434
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:22 schreef Tiemie het volgende:

en minder slecht dan 1 sigaar en 3 bier

Sigaar inhaleer je nauwelijks. En 3 bier kan je lever makkelijk verwerken, zonder blijvende schade.

Van blowen vind je een maand later nog chemicaliën terug in je lichaam. En zou teer uit je longen verdwijnen? .

pi_12737461
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En zou teer uit je longen verdwijnen? .

Och, na een avondje stappen even een flinke rochel
pi_12737536
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Van blowen vind je een maand later nog chemicaliën terug in je lichaam.

Vraag maar aan Co Stompe. Die werd toen toch gediscualificeerd bij het Belgisch Open, omdat hij een maand van tevoren een jointje had gerookt.
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:28:47 #210
16000 nikky
pi_12737566
jazerker verdwijd teer uit je longen. het duurt alleen heel veel jaartjes...

en wat betreft het blowen, ook ik heb ewel eens wat trekjes gehad ( sporadisch ) ik heb ook alcoholische dranken geprobeerd maar dat vind ik vies
en nu ben ik sinds een half jaar van het roken af.....

maar heel veel dingen zijn slecht en ja je moet ook plezier maken in je leven en als jij dat met een pilletje wilt doen moet je dat zelf weten.
mijn vrienden gebruikten vroeger ook regelmatig. zelf weten maar ik doe er niet aan mee.

en zo zijn er geneog mensen die erover denken.

alleen de mensen die misbruik maken van drugs.... daar moet ik niks van hebben

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:30:24 #211
45206 Pietverdriet
pi_12737615
Toch valt me op dat de voorstanders van drugs vrij te geven dit voornamelijk lijken te vinden uit eigen belang, niet om een maatschappelijk.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:31:38 #212
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12737645
Ow, sorry DM, ik had het even gemist (topic loopt nogal snel vol)
quote:

Er zijn zoveel dingen die schadelijk zijn voor de gezondheid. Als je een hap lucht in een grote stad neemt, wil je ook niet weten wat je binnen krijgt.
quote:
Krijgen we dat fabeltje weer.
quote:
Naar de film gaan of een boek lezen is ook een vorm van escapisme. Wil je dat ook verbieden?
quote:
Karakter van een drug? Het is een stofje, geen beestje ofzo. En wat gaan mensen waarbij 'het er niet bij blijft' dan doen?
quote:
Het is gewoon leuk om te doen en je doet er niemand kwaad mee. Het bied mensen een uitlaatklep: het gevoel even helemaal ergens anders/iemand anders te zijn.

Dat is idd opium voor het volk, maar dat is dan tenminste duidelijk, in tegenstelling tot datgene waar deze uitdrukking oorspronkelijk voor bedoeld is.

pi_12737709
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat het lekker is
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:33:43 #214
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12737710
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch valt me op dat de voorstanders van drugs vrij te geven dit voornamelijk lijken te vinden uit eigen belang, niet om een maatschappelijk.
Wij denken tenminste niet dat we anderen kunnen/moeten voorschrijven wat goed voor hen is. Daarnaast zie ik gewoon meer na- dan voordelen aan het verbieden van drugs.
pi_12737717
quote:
Mwa het ligt eraan wat voor drugs. Ik bedoel: heroïne, crack en andere rotzooi waar je royaal aan verslaafd kunt raken vind ik dat verboden moet blijven. Maar jointjes en XTC mogen van mij gerust gelegaliseerd worden. En nee: dit is zeer zeker niet uit eigen belang, want ik heb in m'n acht jaar hardcorefeesten pas twee keer XTC geslikt en ik blow al een aantal jaren niet meer. Dat legaliseren wil ik niet onder het mom van: het is gezellig of wat dan ook, maar meer omdat drank ook zo normaal is in de wereld. Waarom is drugs dan zo'n taboe.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:34:16 #216
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12737727
Drugs zijn als slechte speeltoestellen. Je voelt je prettig, maar als je 1 ding verkeerd doet, flikkert de schommel op je hasses. Alleen het gekke is dat slechte speeltoestellen uiteraard afgekeurd worden. Het is maar waar je je kind het liefste bij hebt.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:35:10 #217
45206 Pietverdriet
pi_12737757
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:31 schreef Miwe het volgende:

Het is gewoon leuk om te doen en je doet er niemand kwaad mee. Het bied mensen een uitlaatklep: het gevoel even helemaal ergens anders/iemand anders te zijn.

dat is niet waar en dat heb je zelf al toegegeven, en dat neem je op de koop toe, wuif je weg met, dan moeten ze het maar legaliseren.
Met illigale drugs te kopen ondersteun je criminele organisaties, bevorder je de ondergraving van OA colombia, etc etc etc
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:36:42 #218
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12737805
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat is niet waar en dat heb je zelf al toegegeven, en dat neem je op de koop toe, wuif je weg met, dan moeten ze het maar legaliseren.
Met illigale drugs te kopen ondersteun je criminele organisaties, bevorder je de ondergraving van OA colombia, etc etc etc

En zoals ik ook al zei is ook dat probleem op te lossen door het te legaliseren. Door drugs te verbieden ondersteun je criminele organisaties, bevorder je ondergraving an Colombia, enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 26-08-2003 19:42]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:38:46 #219
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12737870
quote:
ik ben geen voorstander van drugs vrij te geven, maar voorstander van een aantal drugs te legaliseren. dat is een verschil.
weg met dat gedoog van wiet (waarbij de legale verkoper illegaal zijn spul inkoop etc. lekker krom ... ) en pillen als XTC , zodat die veiliger kunnen worden geproduceerd
ik ben ook jong, kep ook wel eens een pilletje gehad heur viel me niet tegen eerlijk gezegd, moet toch kunnen 1 x in de zoveel tijd.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:39:44 #220
45206 Pietverdriet
pi_12737897
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:36 schreef Miwe het volgende:

[..]

En zoals ik ook al zei is ook dat probleem op te lossen door het te legaliseren.

juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen
pi_12737924
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen

XTC wordt meestal in Nederland gemaakt, dus wat heeft colombia hiermee te maken ?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:41:00 #222
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12737934
quote:

Die mensen die lijden doen het zichzelf aan!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:41:42 #223
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12737963
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Die mensen die lijden doen het zichzelf aan!

, dit meisje ook idd
pi_12737964
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het gelegaliseerd worden, zijn die organisaties ook niet meer crimineel en dan wordt Columbia ook niet meer verder ondergegraven, omdat het gewoon een legaal exportproduct is dan.
pi_12737994
quote:

[..]

Daar zijn die mensen toch zelf bij. Hoeveel mensen lijden er wel niet, doordat naasten alcoholverslaafd zijn?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:43:30 #226
45206 Pietverdriet
pi_12738028
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:40 schreef gelly het volgende:

[..]

XTC wordt meestal in Nederland gemaakt, dus wat heeft colombia hiermee te maken ?

slechts een voorbeeld

XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:43:47 #227
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738039
quote:

[..]

Dit argument is volledig omkeerbaar: Mensen zoals jij vinden hun gelijk belangrijker dan het lijden van anderen.
pi_12738057
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

slechts een voorbeeld

XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt

Des te meer een reden om het te legaliseren dus.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:44:22 #229
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738058
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

slechts een voorbeeld

De illegalisatie van XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:44:52 #230
45206 Pietverdriet
pi_12738074
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Als het gelegaliseerd worden, zijn die organisaties ook niet meer crimineel en dan wordt Columbia ook niet meer verder ondergegraven, omdat het gewoon een legaal exportproduct is dan.

en tot die tijd intresseerd het je geen fuck dus?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:45:13 #231
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12738083
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef gelly het volgende:

[..]

pi_12738090
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, mij eigenlijk niet.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:45:50 #233
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12738106
quote:

[..]

waar baseer je dat op ?
[edit] te laat

[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 26-08-2003 19:46]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:46:05 #234
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738118
quote:

[..]

Jou blijkbaar ook niet, anders zou je wel aan onze kant staan.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:46:14 #235
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12738124
quote:

[..]

Precies! Het klinkt wel zo makkelijk, drugs legaliseren en PLOEP de problemen zijn verdwenen, maar je hebt in de hele wereld niet in 1 keer drugs gelegaliseerd
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:47:21 #236
45206 Pietverdriet
pi_12738166
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef gelly het volgende:

[..]

en tot die tijd intresseert het dus ook jouw geen fuck
pi_12738167
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:46 schreef Dodec het volgende:

[..]

Precies! Het klinkt wel zo makkelijk, drugs legaliseren en PLOEP de problemen zijn verdwenen, maar je hebt in de hele wereld niet in 1 keer drugs gelegaliseerd

We kunnen in Nederland prima voorzien in ons eigen drugs, dus waarom zou ik me schuldig moeten voelen over het wanbeleid in een ander land ?
pi_12738177
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en tot die tijd intresseert het dus ook jouw geen fuck

Ja, dat zei ik net al. Heel goed.
pi_12738182
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:38 schreef Tiemie het volgende:

[..]

ik ben geen voorstander van drugs vrij te geven, maar voorstander van een aantal drugs te legaliseren. dat is een verschil.
weg met dat gedoog van wiet (waarbij de legale verkoper illegaal zijn spul inkoop etc. lekker krom ... ) en pillen als XTC , zodat die veiliger kunnen worden geproduceerd
ik ben ook jong, kep ook wel eens een pilletje gehad heur viel me niet tegen eerlijk gezegd, moet toch kunnen 1 x in de zoveel tijd.

Ja moet kunnen. Totdat eens een keer duidelijk wordt wat de effecten zijn op langer termijn, voor zover ik heb gelezen niet erg florisant. Zitten we over een jaar of 10 opgescheept met luitjes met een verwoest geheugen. Wisten immers niet beter, weten nou helemaal niks meer.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:48:12 #240
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738191
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef gelly het volgende:

[..]

We kunnen in Nederland prima voorzien in ons eigen drugs, dus waarom zou ik me schuldig moeten voelen over het wanbeleid in een ander land ?

Precies, die cocaplanten doen het in een Westlandse kas net zo goed als in Colombia hoor. Misschien wel beter
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:49:31 #241
45206 Pietverdriet
pi_12738225
quote:

[..]

zoals al gezegt
het intresseert je dus geen fuck, jij wilt gewoon je genots middelen en hebt schijt aan de gevolgen van dat wat deze veroorzaken door de productie ervan..
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:50:09 #242
45206 Pietverdriet
pi_12738244
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:48 schreef Miwe het volgende:

[..]

Precies, die cocaplanten doen het in een Westlandse kas net zo goed als in Colombia hoor. Misschien wel beter

en tot die tijd intresseert het je geen fuck
pi_12738253
Het is niet goed om drugs wijd te verbreiden - wel om het te legaliseren omdat:

1. je controle kunt uitoefenen over distributie en handel
2. je de prijzen kunt reguleren waardoor
3. misdaad en criminaliteit zullen afnemen
3. drugs uit de criminele sfeer komt

enz.

Het heeft een hele rits voordelen en oh zeker ook wel nadelen. Maar het heeft mijn voorkeur boven het huidige systeem. Het staat niet vast dat er meer mensen aan de drugs zullen gaan.

pi_12738258
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zoals al gezegt
het intresseert je dus geen fuck, jij wilt gewoon je genots middelen en hebt schijt aan de gevolgen van dat wat deze veroorzaken door de productie ervan..

Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Maar dat heb je net ook al 2 keer gevraagd.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:50:48 #245
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738262
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zoals al gezegt

En jij wilt gewoon je drugsverbod (omdat je je moreel verheven voelt boven de rest van de wereld, denk ik) en je hebt schijt aan de gevolgen daarvan.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:51:01 #246
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12738268
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef fokje het volgende:

[..]

Ja moet kunnen. Totdat eens een keer duidelijk wordt wat de effecten zijn op langer termijn, voor zover ik heb gelezen niet erg florisant. Zitten we over een jaar of 10 opgescheept met luitjes met een verwoest geheugen. Wisten immers niet beter, weten nou helemaal niks meer.

daar zal ik niet toe behoren gok ik, die 2 x dat ik een pil heb gehad
ik ben niet zon type dat overal verslaafd aan raakt, enige waar ik echt aan verslaafd ben is aan mn computer
ook ben ik niet onder de indruk van "groepsdruk" of whatever, alles wat ik doe / gedaan heb was mijn keuze en niet die van een of ander groepje randgroepmongolen die vind dat ik dat moe(s)t doen
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:51:01 #247
45206 Pietverdriet
pi_12738269
quote:

[..]

Ja, dat zei ik net al. Heel goed.

jep, en jij wil het niet weten, je handen over je oren doen en gaan zingen is ook een optie
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:52:01 #248
45206 Pietverdriet
pi_12738290
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef Miwe het volgende:

[..]

En jij wilt gewoon je drugsverbod (omdat je je moreel verheven voelt boven de rest van de wereld, denk ik) en je hebt schijt aan de gevolgen daarvan.

mijn nichtje zegt in zulke gevallen,
Zelluf
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:52:23 #249
16000 nikky
pi_12738300
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jep, en jij wil het niet weten, je handen over je oren doen en gaan zingen is ook een optie

euh for the record..... je leest niet!

gelly gebruikt geen drugs.
geen pillen geen speed geen joint geen coke en meer van dat soort shit.

hij rookt en drink eens een borreltje of een wijntje

pi_12738332
Ik weet niet of dit gezegt was maar het meisje had problemen aan haar lever, en die pillen waren dus de druppel
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  Milf dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:53:50 #251
16000 nikky
pi_12738344
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik weet niet of dit gezegt was maar het meisje had problemen aan haar lever, en die pillen waren dus de druppel
bron
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:54:12 #252
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12738355
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Trance4Ever het volgende:
bron?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:54:38 #253
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_12738363
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Tiemie het volgende:

[..]

daar zal ik niet toe behoren gok ik, die 2 x dat ik een pil heb gehad
ik ben niet zon type dat overal verslaafd aan raakt, enige waar ik echt aan verslaafd ben is aan mn computer
ook ben ik niet onder de indruk van "groepsdruk" of whatever, alles wat ik doe / gedaan heb was mijn keuze en niet die van een of ander groepje randgroepmongolen die vind dat ik dat moe(s)t doen

Dat meisje van 15 was blijkbaar niet zo verstandig als jou ..
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:55:18 #254
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_12738381
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

mijn nichtje zegt in zulke gevallen,
Zelluf

Precies, dat zeg ik. Alsof jou die mensen in Colombia ook maar ene reet kan schelen. Je bent allang blij dat je ze kan gebruiken als bij-argument (want echt bijdragen aan de discussie over drugsgebruik doet het verder niet) en gaat ondertussen gewoon verder met het wereldwijd verspreidde onzin-drugsbeleid te verdedigen.
pi_12738382
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jongen, ik vertel je net 4 keer dat het me gewoon geen fuck interesseert. Misschien een cursus begrijpend lezen ?
pi_12738392
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')