Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.
quote:En minder spelfouten in de topic-titel
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Brick_Top het volgende:Betere openingspost. Dat dan weer wel.
quote:m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:38 schreef DennisMoore het volgende:
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.
quote:'k Zou niet weten op welke manier wél?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:40 schreef Vision het volgende:m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.
quote:Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bricktop, ken je het rechtssysteem in Singapore?
Dat is net als het Engelse, en zeker niet minder als het onze, alleen zijn de straffen flink wat strenger
quote:Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:[..]
'k Zou niet weten op welke manier wél?
Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.
quote:en?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
quote:kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:'k Zou niet weten op welke manier wél?
Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.
quote:Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
quote:Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing.
quote:Gezien de huidige trend in de maatschappij, heb ik niet zulke hoge verwachtingen van dat laatste.
Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
quote:Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.
quote:Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.
quote:Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:[..]
Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
quote:Nee, maar het punt is, dat dealers contact proberen te leggen met klanten. Ze willen dus niet 100% onzichtbaar zijn. En daarom kun je ze ook pakken. Flinke boete/celstraf/whatever. Raken meteen hun pasje kwijt, zodat ze ook niet meer op andere feesten hun zooi kunnen verkopen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Vision het volgende:kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).
Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig (
) mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.
quote:* Pietverdriet vind Nederland goed verziekt
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:44 schreef gelly het volgende:[..]
Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
quote:Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
quote:Onmogelijk. Ouders kunnen er wel invloed op hebben, maar als puntje bij paaltje komt doet zoonlief of dochterlief toch lekker zelf wat ie wilt. De een stopt bij het stiekum roken van een sigaretje en de ander experimenteerd met drugs.
Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
quote:Dat is in ieder geval al een minder slechte situatie dan allemaal dealers ter plekke.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef gelly het volgende:Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
quote:Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:[..]
Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
quote:Ach kom op zeg - Nederland doet het helemaal zo slecht nog niet vergeleken bij veel andere landen. Nederland is niet ziek maar er kunnen altijd dingen beter maar ik snap niet zo goed waarom je dit in dit topic te berde brengt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
quote:Ik denk dat je dan pas ziet hoe goed we het in Nederland hebben. Of ga je ontkennen dat het drugsbeleid in Nederland betere resultaten heeft dat landen met een zero-tolerance beleid ?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
quote:Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:[..]
Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
quote:Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Zeker in dit geval had voorlichting een leven kunnen redden.
quote:het is ook al vaak genoeg bij feesten geweest dat men politie in burger hadden rondlopen. denk ja dat dat effect heeft? je ziet het toch dat die lui hier niet zijn om een feessie te hebben.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.
quote:Juist! En ik denk dat de ouders daar in de opvoeding wél weer een steentje in kunnen bijdragen. In het trekken van grenzen! En dan hoeft dat niet eens te maken te hebben met drugsgebruik tijdens de opvoeding!
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:50 schreef SCH het volgende:[..]
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
quote:Die nieuwsgierigheid is er toch wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
quote:dat kunnen ze niet. als ze het willen gebruiken gebeurt dat toch wel, hoe dan ook...
quote:nee, dat hoeft niet, maar fundamenteel doet het in Singapore niet onder voor NL, tis geen fout systeem ofzo, is allemaal heel keurig.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?
Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.
quote:Nouja, op een wat slimmere manier dan.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef nikky het volgende:het is ook al vaak genoeg bij feesten geweest dat men politie in burger hadden rondlopen. denk ja dat dat effect heeft? je ziet het toch dat die lui hier niet zijn om een feessie te hebben.
quote:je kunt in feite nooit iets voorkomen. je kunt wel voorlichting geven.
hoeveel mensen leren hun kids eigenlijk nog dat als je in de discotheek bent ( of whatever ) dat je je drinken niet onbeheerd achter moet laten om het vervolgens later op te drinken
voorlichting dames en heren voorlichting.....
netzoals sexuele voorlichting.... is wel niet slecht voor je maar er word wel uitgelegd wat de consuquenties zouden kunnen zijn
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 17:54]
quote:ik denk dat je dat over een jaar of 10-15 pas vanzelf zal gaan zien als de mensen die in deze tijden opgegroeid zijn kinderen krijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef gelly het volgende:Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.
quote:Eerlijk gezegd heb ik niet graag voorlichting van mensen die niet bepaald weten waar ze het over hebben. Mijn ouders weten totaal niks van synthetische drugs zoals MDMA (XTC).
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef gelly het volgende:[..]
Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.
En een verkeerde voorlichting brengt twijfels teweeg als de voorgelichtte persoon ergens anders weer andere verhalen hoort.
Ik denk dat de ouders beter kunnen aanzetten om ergens informatie in te winnen alvorens gebruik. Of dat nu over sex is als klein kind, of drugs.
quote:ik vind het wel erg hoor als iemand van 15 drugs gebruikt
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
quote:mijn ouders
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef nikky het volgende:hoeveel mensen leren hun kids eigenlijk nog dat als je in de discotheek bent ( of whatever ) dat je je drinken niet onbeheerd achter moet laten om het vervolgens later op te drinken
![]()
quote:Met zo'n opvoeding mentaliteit zie ik een kind voor me dat in de supermarkt op gillend op[ de schappen klimt, omdat het zijn zin niet krijgt, en een ouder die er onder staat, en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef gelly het volgende:
Ik zou m'n kind later niet verbieden drugs te gebruiken, ik zou het wel wijzen op de eventuele gevaren en dat het eigenlijk onverstandig is en ik er op tegen ben.
quote:Natuurlijk, dat is ook je verantwoordelijkheid als ouder, weten waar je kind mee bezig is of kan zijn, en daar zelf informatie over inwinnen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Ik denk dat de ouders beter kunnen aanzetten om ergens informatie in te winnen alvorens gebruik. Of dat nu over sex is als klein kind, of drugs.
quote:Idd. Dat meisje had blijkbaar geen idee dat het een uur duurt voordat dat spul begint te werken en dat je met 2 pilletjes de hele avond vooruit kan.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:51 schreef gelly het volgende:[..]
Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.
In principe is er niets mis met drugsgebruik, zolang het maar verstandig wordt gebruikt en de kwaliteit goed is. Dat geld zowel voor het legale alcohol als voor de (om wat voor reden dan ook) illegale middelen als XTC, marihuana, enz.
quote:Partydrugs zie ik niet zozeer als drugs. Geen sterk verslavende werking, tijdelijk effect. Hetzelfde als alcohol. Wel zorgwekkend maar niet te vergelijken met harde drugs als heroine e.d.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef Tiemie het volgende:[..]
ik vind het wel erg hoor als iemand van 15 drugs gebruikt
Ik denk dat alcohol onder jongeren een groter probleem is dan drugs.
quote:Uit zo'n korte reactie kun je absoluut nog geen beeld krijgen over de rest van de opvoeding.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Met zo'n opvoeding mentaliteit zie ik een kind voor me dat in de supermarkt op gillend op[ de schappen klimt, omdat het zijn zin niet krijgt, en een ouder die er onder staat, en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
quote:Onder volwassenen ook hoor
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:57 schreef SCH het volgende:
-knip-
quote:Ga me niet vertellen dat je dit soort vrije opvoedings ouders niet kent, en het soort kinderen wat daarbij hoort?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Uit zo'n korte reactie kun je absoluut nog geen beeld krijgen over de rest van de opvoeding.
quote:Dat vind ik een drogredenering.. XTC is verboden omdat dat nou eenmaal in de wet staat. Drank is echter overal verkrijgbaar. Je kunt net zo goed dood neervallen van een liter jenever. Het heeft vooral met verstandig gebruik te maken, of het nou XTC, coke of alcohol is. Uiteraard zijn er drugs die uiterst destructief zijn, zoals heroïne. Je ziet mij dan ook niet pleiten voor gedoging van dergelijke drugs.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:55 schreef DennisMoore het volgende:
Drugs zijn niet voor niets verboden. (Met enkele (historische) uitzonderingen.)
quote:Ja, je repressieve trekjes hebben we nu wel gehoord.
Met zo'n opvoeding mentaliteit zie ik een kind voor me dat in de supermarkt op gillend op[ de schappen klimt, omdat het zijn zin niet krijgt, en een ouder die er onder staat, en zegt: Wat hadden we nu afgesproken?
quote:Klopt
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:57 schreef SCH het volgende:[..]
Partydrugs zie ik niet zozeer als drugs. Geen sterk verslavende werking, tijdelijk effect. Hetzelfde als alcohol. Wel zorgwekkend maar niet te vergelijken met harde drugs als heroine e.d.
quote:Ik weet precies wat je bedoelt. Maar toch is het ietwat oppervlakkig om daar je conclusies uit te halen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ga me niet vertellen dat je dit soort vrije opvoedings ouders niet kent, en het soort kinderen wat daarbij hoort?
En nee; ik ben niet zo puppy-huggylovin' opgevoed. Ik kreeg ook regelmatig een schop onder mijn kont. Ik ben zelf behoorlijk streng opgevoed met heel veel regeltjes. Tóch ben ik nu ook een matige drugsgebruiker. Ook harddrugs. Dat is pas begonnen nadat ik op mezelf ging wonen. Ik denk dat dat ook heel veel zegt over de opvoeding.
quote:maar heel veel ouders ook niet als ik dat zo zie in een discotheek
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Vision het volgende:[..]
mijn ouders
quote:Wie heeft het over een vrije opvoeding mongool, flikker op zeg.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ga me niet vertellen dat je dit soort vrije opvoedings ouders niet kent, en het soort kinderen wat daarbij hoort?
quote:En wat zegt dat nu over de legalisering/gedogen van drugs?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef Miwe het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:57 schreef SCH het volgende:
-knip-
--------------------------------------------------------------------------------Onder volwassenen ook hoor
quote:Tja, je kan ook prima 180 rijden op de snelweg. Ik zou ook uitstekend met een geladen pistool over straat kunnen lopen, om onschuldig wat op blikjes te schieten. Er zijn jongetjes van 13 die prima tegen bier kunnen. Zo'n autogordel is ook overbodig, als ik voorzichtig rijd. Ik ben prima in staat om zelf te beoordelen of de kroeg waar ik naartoe ga, goed tegen brand is beveiligd, etc etc.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:59 schreef gelly het volgende:Dat vind ik een drogredenering.. XTC is verboden omdat dat nou eenmaal in de wet staat. Drank is echter overal verkrijgbaar. Je kunt net zo goed dood neervallen van een liter jenever. Het heeft vooral met verstandig gebruik te maken, of het nou XTC, coke of alcohol is. Uiteraard zijn er drugs die uiterst destructief zijn, zoals heroïne. Je ziet mij dan ook niet pleiten voor gedoging van dergelijke drugs.
quote:Dat er altijd mensen verslaafd zullen raken aan drugs of ze nou illegaal zijn of niet. Alleen worden mensen die aan een legale drug verslaafd zijn geholpen, terwijl mensen die aan een illegale drug verslaafd zijn worden vervolgd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
En wat zegt dat nu over de legalisering/gedogen van drugs?
quote:Tsk Tsk Tsk
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:01 schreef gelly het volgende:[..]
Wie heeft het over een vrije opvoeding mongool, flikker op zeg.
quote:Dat is wel waar daarom moet je ook beter voorgelicht worden over XTC maar onderschat de gevaren en gevolgen en onkunde met betrekking tot alcohol niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef milagro het volgende:
Met alcohol weet je wat je binnen krijgt, het is makkelijker te doseren, en je bent makkelijker ontnuchterd indien nodig.
Bij XTC weet je niet wat je binnen krijgt en eenmaal in je lichaam moet je de rit gewoon uitzingen
quote:Als je altijd je XTC bij dezelfde dealer haalt ken je de uitwerking van 1 pil ook. Als je het op een feest van een vreemde koopt niet nee, daarom vond ik het ook onverstandig om die test kraampjes op feesten weg te halen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef milagro het volgende:
Met alcohol weet je wat je binnen krijgt, het is makkelijker te doseren, en je bent makkelijker ontnuchterd indien nodig.
Bij XTC weet je niet wat je binnen krijgt en eenmaal in je lichaam moet je de rit gewoon uitzingen
quote:
Dat er altijd mensen verslaafd zullen raken aan drugs of ze nou illegaal zijn of niet. Alleen worden mensen die aan een legale drug verslaafd zijn geholpen, terwijl mensen die aan een illegale drug verslaafd zijn worden vervolgd.
quote:Die dealer wisselt af en toe ook wel eens van leverancier hoor. De enige manier om pillen betrouwbaar en constant van kwaliteit te krijgen is legaliseren, zodat echte bedrijven die dingen kunnen gaan maken. Dan worden ze ook meteen 100x zo goedkoop en kan de overheid er lekker accijns over gaan vragen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:06 schreef gelly het volgende:[..]
Als je altijd je XTC bij dezelfde dealer haalt ken je de uitwerking van 1 pil ook. Als je het op een feest van een vreemde koopt niet nee, daarom vond ik het ook onverstandig om die test kraampjes op feesten weg te halen.
quote:als als als, maar zo werkt het dus niet, 9 van de 10 kinderen weten niet wat ze slikken, (of snuiven) en daarom is men wat terughoudender tav dergelijke drugs dan met alcohol.
Als je altijd je XTC bij dezelfde dealer haalt ken je de uitwerking van 1 pil ook. Als je het op een feest van een vreemde koopt niet nee, daarom vond ik het ook onverstandig om die test kraampjes op feesten weg te halen.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef Miwe het volgende:[..]
Die dealer wisselt af en toe ook wel eens van leverancier hoor. De enige manier om pillen betrouwbaar en constant van kwaliteit te krijgen is legaliseren, zodat echte bedrijven die dingen kunnen gaan maken. Dan worden ze ook meteen 100x zo goedkoop en kan de overheid er lekker accijns over gaan vragen.
quote:En als je nog nooit XTC hebt gehad, en je slikt er binnen een paar uur 10,5 dan weet je de uitwerking ook niet...
quote:whahahaha dan ken jij ons aboluut niet. want dat is juist het soort opvoeding waar ik een hekel aan heb.
maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen .
edit- cruciaal woordje vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 18:46]
quote:Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen, maar verslaafd zijn is geen strafbaar feit. Onder invloed van drank of drugs autorijden wel, maar dat heeft een andere reden.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:06 schreef Miwe het volgende:[..]
Dat er altijd mensen verslaafd zullen raken aan drugs of ze nou illegaal zijn of niet. Alleen worden mensen die aan een legale drug verslaafd zijn geholpen, terwijl mensen die aan een illegale drug verslaafd zijn worden vervolgd.
Maar mijn punt was eigenlijk, alcohol is legaal, maar ook bij deze drug zijn de maatschappelijke en gezondheids problemen groot, en hieruit kan je afleiden dat het verstandig is de problemen niet nog groter te maken door nog meer maar te legaliseren.
Je kan met de illigale drugs maar twee kanten op
Of legaliseren, en dan helemaal, zodat de Heroine zuiver is en van de pilletjes duidelijk is wat er in zit (nu neem je een leap of faith als je wat slikt, kan letterlijk van alles zijn)
of verbieden, maar dan ook echt, en handhaven.
Ik persoonlijk denk dat het eerste niet reeel is, dus zal je de tweede optie moeten volgen.
Zoals gezegt, Model Singapore heeft mijn voorkeur, en is denk ik de enige manier om een Samenleving stabiel te houden die zo divers is als de onze.
quote:Nee tuurlijk niet. Maar iedereen weet dat je van 10,5 schijf op een avond knock-out gaat. Of je moet een ervaren gebruiker zijn met kutpillen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:[..]
En als je nog nooit XTC hebt gehad, en je slikt er binnen een paar uur 10,5 dan weet je de uitwerking ook niet...
quote:Nee - maar er is wel meer waar je niet te veel van moet eten, drinken etc. Een klein beroep op het gezond verstand mag wel gedaan worden
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:[..]
En als je nog nooit XTC hebt gehad, en je slikt er binnen een paar uur 10,5 dan weet je de uitwerking ook niet...
quote:Opbrengsten wegen niet op tegen de schade die NL zal ondervinden tgv reacties uit 't buitenland.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef Miwe het volgende:Die dealer wisselt af en toe ook wel eens van leverancier hoor. De enige manier om pillen betrouwbaar en constant van kwaliteit te krijgen is legaliseren, zodat echte bedrijven die dingen kunnen gaan maken. Dan worden ze ook meteen 100x zo goedkoop en kan de overheid er lekker accijns over gaan vragen.
quote:ze kunnen niet net zo gemakkelijk aantonen dat ik een jointje heb gerookt als dan wanneer ik drank op heb.....
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen, maar verslaafd zijn is geen strafbaar feit. Onder invloed van drank of drugs autorijden wel, maar dat heeft een andere reden.
Sterker nog, openbare dronkenschap is bij wet verboden, maar openbaar stonedschap of hallucineren niet.
DAT is nog altijd het probleem want is het wel verboden. maar toon het maar aan.
quote:
Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen
Als je wilt gebruiken moet je normaal gesproken ook wat bezitten.
quote:lees deze nog ff door want ik denk dat je het iets anders bedoelde.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:14 schreef nikky het volgende:[..]
whahahaha dan ken jij ons aboluut niet. want dat is juist het soort opvoeding waar ik een hekel aan heb.
maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen .
Een kind van 16 wat al is verpest door een gebrek aan behoorlijke opvoeding, tja, daar doe je niets meer aan, en dit is het gevolg.
quote:Het buitenland is niet altijd een goede reden om dingen te laten. Wij lopen voorop in het gedogen omdat dat nou eenmaal de beste methode is, kijk maar hoe mis het gaat in het buitenland.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:17 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Opbrengsten wegen niet op tegen de schade die NL zal ondervinden tgv reacties uit 't buitenland.
Bovendien is het een enorm zwaktebod. Lukt het de overheid niet om druggebruik terug te dringen, dan moeten ze 't zelf maar gaan produceren.
Het is geen zwaktebod maar juist heel sterk om de boel zelf te reguleren en in de hand te houden. Dat proberen we met de drugs die alcohol heet toch ook te doen.
quote:5 gram wiet is toch "gedoogd" in nederland. en wiet valt ook onder drugs....
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef Brick_Top het volgende:[..]
.
.
.
Als je wilt gebruiken moet je normaal gesproken ook wat bezitten.
je mag wel een coffeeshop hebben en wiet verkopen. maar je mag het niet verbouwen of van iemand afnemen..... krom of krom
quote:Daarom worden coffeeshops ook gedoogd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:20 schreef nikky het volgende:[..]
5 gram wiet is toch "gedoogd" in nederland. en wiet valt ook onder drugs....
je mag wel een coffeeshop hebben en wiet verkopen. maar je mag het niet verbouwen of van iemand afnemen.....
krom of krom
quote:en twee pillen op zak ook
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:22 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Daarom worden coffeeshops ook gedoogd.
quote:4 zelfs ook als ik me niet vergis. 10,5 dus niet. Helemaal niet zo slecht.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef nikky het volgende:[..]
en twee pillen op zak ook
quote:Oja? Moet je die niet inleveren?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:23 schreef nikky het volgende:en twee pillen op zak ook
quote:mis gaat in het buitenland?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:20 schreef SCH het volgende:[..]
Het buitenland is niet altijd een goede reden om dingen te laten. Wij lopen voorop in het gedogen omdat dat nou eenmaal de beste methode is, kijk maar hoe mis het gaat in het buitenland.
Het is geen zwaktebod maar juist heel sterk om de boel zelf te reguleren en in de hand te houden. Dat proberen we met de drugs die alcohol heet toch ook te doen.
quote:Ik zie juist de meeste problemen veroorzaakt worden doordat er zoveel drugs illegaal zijn gemaakt. Verder kun je alcohol niet vergelijken met andere drugs en drugs onderling. Iedere drug heeft zo zijn eigen karakteristieken. Dat er zoveel problemen met alcohol zijn, komt o.a. omdat alcohol lichamelijk verslavend is. XTC en wiet zijn dat niet, maar heroine en crack enzo juist weer wel.
Niet in Nederland hoor, drugs gebruiken is niet strafbaar. Je mag het niet in bezit hebben of verhandelen, maar verslaafd zijn is geen strafbaar feit. Onder invloed van drank of drugs autorijden wel, maar dat heeft een andere reden.
Sterker nog, openbare dronkenschap is bij wet verboden, maar openbaar stonedschap of hallucineren niet.Maar mijn punt was eigenlijk, alcohol is legaal, maar ook bij deze drug zijn de maatschappelijke en gezondheids problemen groot, en hieruit kan je afleiden dat het verstandig is de problemen niet nog groter te maken door nog meer maar te legaliseren.
quote:En ik geloof dus niet dat dat kan. Misschien in een klein stadstaatje als Singapore, waar de mensen van oudsher veel meer pikken van de overheid. maar niet in NL. Er zijn diverse grote landen op de wereld die alles verbieden en keihard handhaven en daar zijn de problemen nog veel groter dan hier. Je kan niet de oorlog verklaren aan een stofje. Zeker niet als een groot gedeelte van je bevolking het gebruikt en er absoluut geen problemen mee heeft.
Je kan met de illigale drugs maar twee kanten op
Of legaliseren, en dan helemaal, zodat de Heroine zuiver is en van de pilletjes duidelijk is wat er in zit (nu neem je een leap of faith als je wat slikt, kan letterlijk van alles zijn)
of verbieden, maar dan ook echt, en handhaven.Ik persoonlijk denk dat het eerste niet reeel is, dus zal je de tweede optie moeten volgen.
quote:Wat de diversiteit van onze samenleving er mee te maken heeft zie ik ff niet, maar ik zie dit nooit gaan werken in NL en eerlijk gezegd vraag ik me af of het in Singapore ook echt zo goed werkt. Volgens mij gebeurt daar achter gesloten deuren ook genoeg wat nooit naar buiten komt.
Zoals gezegt, Model Singapore heeft mijn voorkeur, en is denk ik de enige manier om een Samenleving stabiel te houden die zo divers is als de onze.
quote:Je herhaalt je zelf. Nederland is echt niet ongevaarlijker dan veel andere landen. En als we drugs legaliseren wordt Nederland nog veel veiliger.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
mis gaat in het buitenland?
Soit, heb tot een half jaar terug in Duesseldorf en Frankfurt gewoond, maar daar is het een stuk veiliger op straat dan in vergelijkbare nederlandse steden.
Maar ja, daar word ook de wet gehandhaaft.
quote:Over vervolgingen en prioriteit gesproken. Ik denk dat Nederland zich eerst eens moet gaan concentreren op andere zaken die een veel groter probleem vormen voor de samenleving.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:24 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oja? Moet je die niet inleveren?
Er wordt aan de vervolging geen prioriteit gegeven... Da's meer een gebrek aan capaciteit, lijkt me.
quote:Ach ja, alle drugsgebruikers zijn natuurlijk ook criminelen
Soit, heb tot een half jaar terug in Duesseldorf en Frankfurt gewoond, maar daar is het een stuk veiliger op straat dan in vergelijkbare nederlandse steden.
quote:Da's wat iedere crimineel/overtreder roept.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:26 schreef Brick_Top het volgende:Over vervolgingen en prioriteit gesproken. Ik denk dat Nederland zich eerst eens moet gaan concentreren op andere zaken die een veel groter probleem vormen voor de samenleving.
quote:In Duitsland word echter meer dan 3 keer zoveel misdrijven opgelost als in Nederland. En als je alles legaliseert heb je helemaal geen criminaliteit meer, dat betekend niet dat het veiliger is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:26 schreef SCH het volgende:[..]
Je herhaalt je zelf. Nederland is echt niet ongevaarlijker dan veel andere landen. En als we drugs legaliseren wordt Nederland nog veel veiliger.
quote:Ben ik zo doorzichtig?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:28 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Da's wat iedere crimineel/overtreder roept.
.
Maar realistisch gezien denk ik wél dat het zo is.
quote:jouw reactie
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:54 schreef gelly het volgende:
Ik zou m'n kind later niet verbieden drugs te gebruiken, ik zou het wel wijzen op de eventuele gevaren en dat het eigenlijk onverstandig is en ik er op tegen ben.
quote:
mijn reactie
quote:jouwes
whahahaha dan ken jij ons aboluut niet. want dat is juist het soort opvoeding waar ik een hekel aan heb.
maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen .
quote:en waarom moet ik hem doorlezen? wat is er fout aan het feit dat ik mijn kinderen later zou voorlichten over drugs?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
lees deze nog ff door want ik denk dat je het iets anders bedoelde.
Een kind van 16 wat al is verpest door een gebrek aan behoorlijke opvoeding, tja, daar doe je niets meer aan, en dit is het gevolg.
quote:nope, dat zeg ik niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:27 schreef Miwe het volgende:[..]
Ach ja, alle drugsgebruikers zijn natuurlijk ook criminelen
quote:Dat betekent het wel!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
In Duitsland word echter meer dan 3 keer zoveel misdrijven opgelost als in Nederland. En als je alles legaliseert heb je helemaal geen criminaliteit meer, dat betekend niet dat het veiliger is.
quote:Volgens mij was zijn opmerking cynisch bedoeld.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nope, dat zeg ik niet.
gaat er om dat je de wet moet handhaven
quote:Tja, van al dat gelul krijg ik inderdaad wel zin om zo eens flink te gaan spacen op de bank.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:31 schreef MikeyMo het volgende:
nog steeds aan het babbelen over dat grietje... op fok moet je eerts een overdosis pillen nemn om onderwerp van een reeks te worden
quote:Maar om deze zijstraat ff ontopic te trekken: wat is er dan zo slecht aan drugsgebruik? Waarom moet drugs nou perse illegaal zijn?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
In Duitsland word echter meer dan 3 keer zoveel misdrijven opgelost als in Nederland. En als je alles legaliseert heb je helemaal geen criminaliteit meer, dat betekend niet dat het veiliger is.
quote:En wat zijn de maatschappelijke kosten van wijdverbreid legaal drugsgebruik?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef SCH het volgende:Dat betekent het wel!
quote:Omdat het leek dat je zei dat je blij zou zijn als je kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:29 schreef nikky het volgende:
en waarom moet ik hem doorlezen?
quote:Minder dan de kosten die nu worden besteedt aan halfslachtige opsporing.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En wat zijn de maatschappelijke kosten van wijdverbreid legaal drugsgebruik?
quote:ja omdat de politie daar nog gezag heeft. hier word een agent in elkaar gemept omdat hij een scooterijder wil bekeuren en waarvan zijn mammie ook nog even verhaal komt halen.
hier is het zo dat het slachtoffer vaak slachtoffer word van de wet en de bureaucratie in nederland. maar daar gaat het hier niet om.....
quote:Zoals ik in mijn vorige post al zei, vraag ik me af waarom deze wetten er in godsnaam zijn. Waarom zou je een wet handhaven die geen nut heeft en bovendien door een vrij groot deel van de bevolking als onzin wordt gezien?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nope, dat zeg ik niet.
gaat er om dat je de wet moet handhaven
quote:Vergeet de kritiek van het buitenland niet. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat de VS Nederland heeft aangesproken over het beleid en de bijkomende zaken zoals de export.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En wat zijn de maatschappelijke kosten van wijdverbreid legaal drugsgebruik?
quote:Bron?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef SCH het volgende:Minder dan de kosten die nu worden besteedt aan halfslachtige opsporing.
quote:das inderdaad een andere discussie, maar oa omdat daar meisjes aan dood gaan geholpen door zakkenvullend schorum dat daar een paar knaken aan verdient en dat volledig worst is
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:32 schreef Miwe het volgende:[..]
Maar om deze zijstraat ff ontopic te trekken: wat is er dan zo slecht aan drugsgebruik? Waarom moet drugs nou perse illegaal zijn?
quote:Naaaaaaaaaaah!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef SCH het volgende:[..]
Minder dan de kosten die nu worden besteedt aan halfslachtige opsporing.
quote:Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben. Zolang blijkt dat ons drugsbeleid meer vruchten afwerpt dan het bekrompen amrikaanse beleid, zie ik geen noodzaak om het te veranderen. Ja, misschien het gedogen opheffen en softdrugs totaal legaliseren. Omdat het blijkt te werken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Vergeet de kritiek van het buitenland niet. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat de VS Nederland heeft aangesproken over het beleid en de bijkomende zaken zoals de export.
quote:blij
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Omdat het leek dat je zei dat je blij zou zijn als je kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.
quote:ik heb dus een hekel aan kinderen die beginnen te krijsen als ze hun zin niet krijgen en de ouder erbij gaat staan om te vragen wat ze nou hadden afgeproken. een tik voor de billen. ik haat krijsende kinderen
maar vergeet niet dat je een kind van 16 iets niet zomaar meer kan verbieden . het is geen kleuter meer. en nee ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen .
en dus zou ik nu wel eens willen weten waar staat dat ik blij zou zijn als mijn kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.
edit- cruciaal woord vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 26-08-2003 18:45]
quote:Vergeet niet dat Nederland DE exporteur is van partypillen wereldwijd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:34 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Vergeet de kritiek van het buitenland niet. Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt weet je ook dat de VS Nederland heeft aangesproken over het beleid en de bijkomende zaken zoals de export.
quote:Hooghoudt is ook verantwoordelijk voor de dood van een student die een liter jenever opzuipt ? Kom toch zeg.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
das inderdaad een andere discussie, maar oa omdat daar meisjes aan dood gaan geholpen door zakkenvullend schorum dat daar een paar knaken aan verdient en dat volledig worst is
quote:Gaaf! Isolationisme!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef gelly het volgende:Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben.
quote:VS en NL kun je natuurlijk niet vergelijken. Samenleving zit totaal anders in elkaar. Dus dat betekent dat je ook het drugbeleid niet kunt vergelijken. Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?
Zolang blijkt dat ons drugsbeleid meer vruchten afwerpt dan het bekrompen amrikaanse beleid, zie ik geen noodzaak om het te veranderen. Ja, misschien het gedogen opheffen en softdrugs totaal legaliseren. Omdat het blijkt te werken.
quote:Ach, ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat dat in dit land niet zo werkt. JPB is het levende bewijs hiervan. Ook mbt de relatie met de VS.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef gelly het volgende:[..]
Ik heb helemaal geen boodschap aan de amerikaanse regering, en dat zou de nederlandse regering ook niet moeten hebben.
quote:dat zegt meer over het falende opsporingsambtenaren en douane dan over het drugsbeleid in NL.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Vergeet niet dat Nederland DE exporteur is van partypillen wereldwijd.
quote:Dat vind ik dus juist een reden om het legaliseren. Dan kunnen bonafide geneesmiddelenfabrikanten XTC gaan produceren met een constante kwaliteit en een bijsluiter met gebruiksaanwijzing en maximale dosering. De winst kan gebruikt worden voor voorlichting over drugsgebruik en zelfs voor het ontwikkelen van medicijnen voor ziektes e.d.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
das inderdaad een andere discussie, maar oa omdat daar meisjes aan dood gaan geholpen door zakkenvullend schorum dat daar een paar knaken aan verdient en dat volledig worst is
Dat schorum dat ff snel een paar knaken denkt te verdienen wordt hiermee buitenspel gezet.
quote:Dat denk ik idd, net zoals die idiote leeftijdsgrens van 21 jaar om te drinken afschaffen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef DennisMoore het volgende:
Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Bron?
quote:" ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen ."
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:36 schreef nikky het volgende:[..]
blij
[..]ik heb dus een hekel aan kinderen die beginnen te krijsen als ze hun zin niet krijgen en de ouder erbij gaat staan om te vragen wat ze nou hadden afgeproken. een tik voor de billen. ik haat krijsende kinderen
en dus zou ik nu wel eens willen weten waar staat dat ik blij zou zijn als mijn kinderen gillend op het schap in de supermarkt zouden zitten.
quote:Lees de PI's even. Geeft wat weer over hoe de reactie te interpreteren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef SCH het volgende:[..]
Jij stelt een vraag, ik denk dit. Als je iets anders denkt of vindt hoor ik het wel. Blijkbaar heb jij bronnen van het tegenovergestelde? Het is logisch dat het minder gaat kosten maar toon het tegendeel maar aan.
quote:nee maar ze zouden het wel kunnen gedogen. en daarmee bedoel ik eigenijk wiet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Gaaf! Isolationisme!
.
[..]VS en NL kun je natuurlijk niet vergelijken. Samenleving zit totaal anders in elkaar. Dus dat betekent dat je ook het drugbeleid niet kunt vergelijken. Of denk je echt dat het legaliseren van drugs in de VS een goed idee zou zijn?
quote:dat zie ik anders
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef nikky het volgende:[..]
dat zegt meer over het falende opsporingsambtenaren en douane dan over het drugsbeleid in NL.
quote:Precies! We kunnen de export van XTC net zo goed niet tegenhouden als het legaal is dan als het illegaal is om in NL te produceren en gebruiken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef nikky het volgende:[..]
dat zegt meer over het falende opsporingsambtenaren en douane dan over het drugsbeleid in NL.
Misschien wijken de illegale producenten van XTC wel uit naar het buitenland als het in NL legaal is en er geen woekerwinsten mee gemaakt kunnen worden.
quote:Waarom denk je dat?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef gelly het volgende:Dat denk ik idd, net zoals die idiote leeftijdsgrens van 21 jaar om te drinken afschaffen.
Met dat laatste ben ik het eens. Mensen die al mogen autorijden, en andere dingen doen die volwassenen mogen doen, zouden ook al moeten mogen wennen aan het gebruik van de geaccepteerde 'drug' alcohol.
quote:oke oke
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
" ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen zouden doen ."
Weet wel dat het niet zo bedoelde maar dit zinsdeel doelde ik op
quote:Kijk maar naar de drooglegging in de jaren 20, dat was ook zo'n succes
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Waarom denk je dat?
quote:zou je zo kunnen zien, ja,
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:38 schreef gelly het volgende:[..]
Hooghoudt is ook verantwoordelijk voor de dood van een student die een liter jenever opzuipt ? Kom toch zeg.
quote:Exact!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef gelly het volgende:[..]
Dat denk ik idd, net zoals die idiote leeftijdsgrens van 21 jaar om te drinken afschaffen.
quote:nou en ik niet
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dat zie ik anders
was het ook niet zo dat toen amerika was drooggelegd ook veel werd ge exporteerd en ge importeerd
quote:Dus met zo'n stelling ben jij het eens?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zou je zo kunnen zien, ja,
quote:Dan heb je niet helemaal een heldere kijk op de wereld en eigen verantwoordelijkheid denk ik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zou je zo kunnen zien, ja,
quote:Da's een hele kromme vergelijking. En dat weet jij ook wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef gelly het volgende:Kijk maar naar de drooglegging in de jaren 20, dat was ook zo'n succes
Waarom zou het een goed idee zijn om drugs te legaliseren in de VS?
Gaan er dan minder mensen aan de crack bijvoorbeeld?
quote:zei ik toch, lees hem nog ff door
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef nikky het volgende:[..]
oke oke
spellingsfout... dat had moeten zijn
ik zou ook liever zien dat mijn kinderen later zulke dingen niet zouden doen
quote:Ik moet eerlijk toegeven dat ik door matig drugsgebruik nuchterder op de realiteit neerkijk.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:44 schreef DennisMoore het volgende:
Ik denk dat een samenleving waarin het normaal gevonden wordt om chemicaliën tot je te nemen om je geestestoestand te veranderen, er niet op vooruit gaat.
quote:Je bent ook tegen het gebruik van anti-depressieva
Ik denk dat een samenleving waarin het normaal gevonden wordt om chemicaliën tot je te nemen om je geestestoestand te veranderen, er niet op vooruit gaat.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:43 schreef gelly het volgende:[..]
Kijk maar naar de drooglegging in de jaren 20, dat was ook zo'n succes
quote:Dat gebeurd al duizenden jaren met alcohol. En ga nou niet zeggen dat dat niet chemisch is, want het brouw-proces is wel degelijk een chemisch proces.
Afgezien daarvan vind ik het gebruik van chemicalien als uitlaatklep om ff uit de dagelijkse sleur te komen op zich niet verkeerd. Mits het verstandig en met mate wordt gedaan.
quote:ik heb dyslectie en lees soms iets anders dan er staat maak er woorden bij of zie woorden niet. sowwy
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zei ik toch, lees hem nog ff door
quote:'t wordt ook steeds gekker, mr.Cool.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:46 schreef mrcool het volgende:
Toen ik 15 was was het nog spannend om een shaggie te roken!
quote:In tegenstelling tot jouw, zie ik dat zeker in.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef gelly het volgende:[..]
Dan heb je niet helemaal een heldere kijk op de wereld en eigen verantwoordelijkheid denk ik.
quote:Ah, je hebt het over de geur van Indie?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:49 schreef Strombool het volgende:[..]
't wordt ook steeds gekker, mr.Cool.
In mijn jeugd rookte ik djarum's en gingen we liedjes zingen in een weiland met wierrook.
quote:dan ben je wel hééél oud
In mijn jeugd rookte ik djarum's en gingen we liedjes zingen in een weiland met wierrook.
[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 26-08-2003 18:52]
quote:Tja, maak dat een oppervlakkige moraalridder op fok maar eens wijs. Daar zijn al veel te veel topics over geweest waar de clou nooit van is gevonden.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Miwe het volgende:[..]
Dat gebeurd al duizenden jaren met alcohol. En ga nou niet zeggen dat dat niet chemisch is, want het brouw-proces is wel degelijk een chemisch proces.
Afgezien daarvan vind ik het gebruik van chemicalien als uitlaatklep om ff uit de dagelijkse sleur te komen op zich niet verkeerd. Mits het verstandig en met mate wordt gedaan.
quote:Das nou het enige argument tegen drugsgebruik waar ik me wel in kan vinden.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
In tegenstelling tot jouw, zie ik dat zeker in.
Drugsgebruik zou je uit eigen verantwoording al moeten laten omdat je met het kopen van illigale drugs criminele organisaties ondersteunt, derde wereld landen ontwricht en wat dies meer zij.
Cocaine gebruik ondersteunt de ontwrichting van Colombia bijvoorbeeld, XTC gebruik ondersteun je de vervuiling van natuurgebieden mee, want die gifmengers dumpen hun afval overal.
quote:Dat wordt niet voor niets alleen door speciale artsen voorgeschreven aan patiënten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:46 schreef gelly het volgende:Je bent ook tegen het gebruik van anti-depressieva
quote:Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef Miwe het volgende:Dat gebeurd al duizenden jaren met alcohol. En ga nou niet zeggen dat dat niet chemisch is, want het brouw-proces is wel degelijk een chemisch proces.
quote:Er zijn verstandiger manieren om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen. Die zouden eens bevorderd moeten worden.
quote:Ik vind jouw naam wel een beetje suggestief in dat geval.
quote:Ik denk niet echt dat dat zou bijdragen aan de veiligheid!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef SCH het volgende:[..]
Anti-depressiva ook verbieden dan?
quote:Of ik lees gewoon wat ik wíl lezen. Ik las "Stoomboot".
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Ik vind jouw naam wel een beetje suggestief in dat geval.
.
quote:Ja, want die worden veel te vaak onnodig verstrekt , maar geloof dat dit een beetje off topic is
Anti-depressiva ook verbieden dan?
quote:Ah een van de Maagdenhuis generatie die ons deze gedogensellende heeft bezorgt.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Of ik lees gewoon wat ik wíl lezen. Ik las "Stoomboot".
.
quote:En ik hoor jou ook geen argumenten aandragen waarom het NIET goed is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
-knip-
Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het goed is.
quote:Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
Er zijn verstandiger manieren om uit de dagelijkse sleur te ontsnappen. Die zouden eens bevorderd moeten worden.
quote:In sommige gevallen is het idd onverstandig. Maar ik denk dat wij over het recreatief gebruik ervan op 1 golflengte zitten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
quote:er is niets mis met recreatief en verantwoord drugsgebruik, alleen is dit nu (nog) niet mogelijk. vooral dat veranwoord niet
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:
Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? '
quote:Bovenop die ik al gaf, het is ongezond, voert tot misbruik van mensen die er aan verslaafd zijn?
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:[..]
En ik hoor jou ook geen argumenten aandragen waarom het NIET goed is.
[..]Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
quote:we hebben het over party drugs niet over heroine e.d. , party drugs zijn over het algemeen (minder) niet verslavend
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bovenop die ik al gaf, het is ongezond, voert tot misbruik van mensen die er aan verslaafd zijn?
quote:Ongezond.
Bovenop die ik al gaf, het is ongezond, voert tot misbruik van mensen die er aan verslaafd zijn?
quote:Pillen en coke is dus echt wel verslavend.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:58 schreef Tiemie het volgende:[..]
we hebben het over party drugs niet over heroine e.d. , party drugs zijn over het algemeen (minder) niet verslavend
quote:Meestal zijn deze chemische stoffen slecht voor het lichaam, slecht dus voor de volksgezondheid.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:En ik hoor jou ook geen argumenten aandragen waarom het NIET goed is.
quote:Voor veel mensen zal het daar niet bij blijven, vanwege het karakter van drugs. Hoe 'goed' ook de chemische kwaliteit ervan is.
Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
En nu, nu wil ik graag jouw argumenten waarom het wél goed is wanneer druggebruik in een samenleving wijdverbreid is. Ik kan niet veel meer verzinnen dan het argument dat het handig is wanneer bepaalde frustraties 'verdoofd' worden. Opium voor het volk.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 26-08-2003 19:00]
quote:nou misschien omdat het nog steeds niet bekend is wat xtc met je lijf doet
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:54 schreef Miwe het volgende:[..]
En ik hoor jou ook geen argumenten aandragen waarom het NIET goed is.
[..]Wat is er onverstandig aan recreatief en verantwoord drugsgebruik dan? Weer geen argumenten. Alleen maar 'Drugs are bad, mkay?'
genoeg gevallen bekend over mensen die lsd hebben gehad vroeger en later alsnog in een trip kunnen komen...
een vriendin van mij slikte xtc en speed op feesten ( en niet overmatig 1 of twee ofzo ) en heeft nu geen galblaas meer en moet medicijnen hebben om haar voedsel te kunnen verteren
hmmmzz zo ken ik er wel meer
quote:Als je dus 3 keer per week als een freak tekeer gaat ja. Maar ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de prijs van coke.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:59 schreef mrcool het volgende:[..]
Pillen en coke is dus echt wel verslavend.
quote:xtc kan zeer zeker verslavend zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:58 schreef Tiemie het volgende:[..]
we hebben het over party drugs niet over heroine e.d. , party drugs zijn over het algemeen (minder) niet verslavend
quote:Trust me, ik weet wat dat spul kost. Het is niet voor nix begonnen als elite-drug. En pillen en speed (ook party-drugs) is vaak nog cheaper dan een grammetje weed.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Als je dus 3 keer per week als een freak tekeer gaat ja. Maar ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de prijs van coke.
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 26-08-2003 19:02]
quote:Mijn moeder heeft nooit drugs gebruikt en dronk zeer sporadisch alcohol. Ook zij heeft geen galblaas meer.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef nikky het volgende:[..]
nou misschien omdat het nog steeds niet bekend is wat xtc met je lijf doet
overrr pakweg 10 jaar?
genoeg gevallen bekend over mensen die lsd hebben gehad vroeger en later alsnog in een trip kunnen komen...
een vriendin van mij slikte xtc en speed op feesten ( en niet overmatig 1 of twee ofzo ) en heeft nu geen galblaas meer en moet medicijnen hebben om haar voedsel te kunnen verteren
hmmmzz zo ken ik er wel meer
quote:de meeste "drugsgebruikers" op feesten zijn mensen die eens wat anders willen, max 1 per maand oid
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:59 schreef mrcool het volgende:[..]
Pillen en coke is dus echt wel verslavend.
quote:Er verschijnt iedere maand wel weer een onderzoek waaruit blijkt dat iets wat iedereen doet ongezond/kankerverwekkend/enz is. In principe is alles wat je doet op de een of andere manier wel slecht voor je lichaam, al is het alleen maar vanwege slijtage.
quote:Die zou omlaag gaan bij legalisering. Dus dat is geen argument.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef Brick_Top het volgende:Als je dus 3 keer per week als een freak tekeer gaat ja. Maar ik denk dat je niet echt op de hoogte bent van de prijs van coke.
quote:ze was 18 toen het "gebeurde" om he zo maar te zeggen.... ziekenhuis enzo
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Mijn moeder heeft nooit drugs gebruikt en dronk zeer sporadisch alcohol. Ook zij heeft geen galblaas meer.
Dus om nu te zeggen dat het van de drugs komt is ook weer zo'n cliché.
speed zit in heel veel pillen btw: info voor mensen die het niet weten
quote:Kijk. Daar is over nagedacht.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Die zou omlaag gaan bij legalisering. Dus dat is geen argument.
.
quote:Ik wacht nog even,
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef DennisMoore het volgende:Meestal zijn deze chemische stoffen slecht voor het lichaam, slecht dus voor de volksgezondheid.
Vaak zijn deze stoffen ook nog licht of sterk verslavend, en bestaat er een risico dat overgegaan wordt op een sterkere, schadelijker drug.
Een samenleving waarin 'escapisme' zodanig normaal is geworden, zal minder goed functioneren.[..]
Voor veel mensen zal het daar niet bij blijven, vanwege het karakter van drugs. Hoe 'goed' ook de chemische kwaliteit ervan is.
En nu, nu wil ik graag jouw argumenten waarom het wél goed is wanneer druggebruik in een samenleving wijdverbreid is. Ik kan niet veel meer verzinnen dan het argument dat het handig is wanneer bepaalde frustraties 'verdoofd' worden. Opium voor het volk.
quote:Mensen gaan niet minder aan de crack ze hoeven alleen niet meer op straat te slapen omdat ze verslaafd zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:45 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Waarom zou het een goed idee zijn om drugs te legaliseren in de VS?
Gaan er dan minder mensen aan de crack bijvoorbeeld?
quote:Dan is het ook niet bij een grammetje per maand gebleven denk ik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:04 schreef nikky het volgende:[..]
ze was 18 toen het "gebeurde" om he zo maar te zeggen.... ziekenhuis enzo
en als de artsen daar haar verteld hebben dat he door de speed kwam geloof ik die mensen wel.
niet dat het haar tegenhield hoor. alleen met speed keek ze wel wat beter uit.speed zit in heel veel pillen btw: info voor mensen die het niet weten
Speed vind ik zelf trouwens gore troep. Maar dat terzijde.
quote:neuh die ging wel elk weekend naar een feest toe...
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:06 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Dan is het ook niet bij een grammetje per maand gebleven denk ik.
Speed vind ik zelf trouwens gore troep. Maar dat terzijde.
quote:das een drogredenering
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Mijn moeder heeft nooit drugs gebruikt en dronk zeer sporadisch alcohol. Ook zij heeft geen galblaas meer.
Dus om nu te zeggen dat het van de drugs komt is ook weer zo'n cliché.
quote:mee eens
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:08 schreef mrcool het volgende:
Harddrugs is gewoon troep! Punt uit.
quote:* FrankyMcG gooit zijn glas bier op de grond!
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:08 schreef mrcool het volgende:
Harddrugs is gewoon troep! Punt uit.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:07 schreef nikky het volgende:[..]
neuh die ging wel elk weekend naar een feest toe...
een vriend van ons is nl DJ en moest vaak ergens een plaatje draaien of was uitgenodigd.
quote:Oh ja?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
das een drogredenering
quote:Zal ik dan maar?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Stop jezelf in een kamer waar er 10 bezopen zijn en 10 aan de coke/speed/XTC zijn geweest. * stel je desnoods ff voor*
Ja, ik denk nu dat je wel weet waarom partydrugs imho beter zijn dan alcohol
quote:zeg dan gewoon dat je het niet wilt horen, dat spaart een hoop tijd
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:02 schreef Miwe het volgende:[..]
Er verschijnt iedere maand wel weer een onderzoek waaruit blijkt dat iets wat iedereen doet ongezond/kankerverwekkend/enz is. In principe is alles wat je doet op de een of andere manier wel slecht voor je lichaam, al is het alleen maar vanwege slijtage.
quote:Da's een leuke bewering, maar geen antwoord op mijn vraag.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef pfaf het volgende:Zal ik dan maar?
Stop jezelf in een kamer waar er 10 bezopen zijn en 10 aan de coke/speed/XTC zijn geweest. * stel je desnoods ff voor*
Ja, ik denk nu dat je wel weet waarom partydrugs imho beter zijn dan alcohol
quote:Dan weet je toch ook dat een normaal mens niet verslaafd aan cooke KAN worden
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:01 schreef mrcool het volgende:[..]
Trust me, ik weet wat dat spul kost. Het is niet voor nix begonnen als elite-drug. En pillen en speed (ook party-drugs) is vaak nog cheaper dan een grammetje weed.
quote:Ach, je hebt het zelf allemaal in de hand. En dat vind ik dus een feit.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef mrcool het volgende:
Nee, maar ff serieus, je leven is je toch belangrijker dan een pil? Je wilt toch niemand daaraan verliezen? Is toch gewoon zonde, een weggegooid leven zal ik maar zeggen.
http://home.wanadoo.nl/gysen/politie_site_nederland/drugs/xtc.htm waarvan ik quote
quote:
Naam: XTC
Evt. andere naam of uitspraak. Uitspraak is engels ecstacy, wat staat voor extase. Extase spreekt bij drugs voor zich.Bron. chemisch
Uiterlijk XTC is te verkrijgen in de vorm van pillen en capsules in verschillende kleuren met en/of zonder verschillende afbeeldingen.
Effecten.
Kort na het gebruik van XTC worden gevoelens van intimiteit versterkt. De omgeving waarin de gebruiker zich bevind wordt anders waar genomen dan het in werkelijkheid is.
XTC geeft een oppeppend gevoel.Bij lang gebruik van XTC is na onderzoek bewezen dat depressiviteit, concentratie verlies en zelfs kans op hersen beschadigingen mogelijk is.Gevaren.
Het gebruik van XTC wordt sterk afgeraden wanneer de gebruiker last heeft van hart- en vaatziekten en suikerziekte.Wanneer XTC gebruikt wordt in warme, dichte ruimtes gebruikt wordt bestaat de kans op oververhitting gevolgd door uitdroging van het lichaam.
Uit onderzoek is gebleken dat door het gebruik van XTC zenuwcellen beschadigd raken.Verslavend en/of Afhankelijheid.
Het lichaam zal niet naar steeds meer XTC vragen.Geestelijke afhankelijkheid bestaat wel.Evt. extra informatie. De stof in XTC die het oppeppende effect veroorzaakt is de stof MDMA wat staat voor; methyleendioxymethamfetamine.In sommige gevallen worden XTC pillen aangeboden die deze stof niet bevatten, waardoor het risico hoger is.
De gebruiker weet niet welke stof er eventueel wel in zit.
Van Coke raak je ook verzadigd op den duur, kan je neus het niet meer aan!
Pillen kun je er zo 20 in je nek gooien en dan na een tijdje pas de effecten er van krijgen. Ten minste; dat denk ik!
quote:okay, het gaat hier neit over alcohol, maar toch wil ik ff zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat dat wel maatschappelijk aanvaardt is en partydrugs niet
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Da's een leuke bewering, maar geen antwoord op mijn vraag.
antwoord op vraag: Het is erg sfeerbevorderend!!
quote:En van roken kun je longkanker krijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:14 schreef nikky het volgende:
http://www.home.zonnet.nl/geepee/art-xtc.htmhttp://home.wanadoo.nl/gysen/politie_site_nederland/drugs/xtc.htm waarvan ik quote
[..]
quote:effect = dood
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:14 schreef FrankyMcG het volgende:
Pillen kun je er zo 20 in je nek gooien en dan na een tijdje pas de effecten er van krijgen. Ten minste; dat denk ik!
quote:Een mens kan ook gaan stelen om aan zijn verslavingen te voldoen, getuige een land vol met dakloze junkies.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef pfaf het volgende:[..]
Dan weet je toch ook dat een normaal mens niet verslaafd aan cooke KAN worden
en met een beetje sterke wil kan je van XTC heerlijk genieten zonder verslaafd te raken
quote:nee?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef pfaf het volgende:[..]
Dan weet je toch ook dat een normaal mens niet verslaafd aan cooke KAN worden
en met een beetje sterke wil kan je van XTC heerlijk genieten zonder verslaafd te raken
is het niet zo dat bij 9 van de 10 mensen die voor het eerst drugs gebruiken het krijgen van vrienden.
quote:Maar een groot deel van de bevolking zal echt niet met drugs weten om te gaan.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Brick_Top het volgende:Ach, je hebt het zelf allemaal in de hand. En dat vind ik dus een feit.
quote:Ben ik volkomen met je eens, maar drugs is en blijft onvoorspelbaar.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Ach, je hebt het zelf allemaal in de hand. En dat vind ik dus een feit.
quote:ja en dus rook ik niet meer. maar er word toch ook overal neergezet dat roken slecht is
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:15 schreef Brick_Top het volgende:[..]
En van roken kun je longkanker krijgen.
quote:en van alcohol sterven er ook heel wat hersencellen af, evenals een goede kopbal met voetbal net als...... (vul in)
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:15 schreef Brick_Top het volgende:[..]
En van roken kun je longkanker krijgen.
quote:Makkelijk zat, lijkt me.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef pfaf het volgende:[..]
effect = dood
quote:Nicotine is ook een drug.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef nikky het volgende:[..]
ja en dus rook ik niet meer. maar er word toch ook overal neergezet dat roken slecht is
nou drugs is misschien wel slechter
quote:Dat is een heel goed argument.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Maar een groot deel van de bevolking zal echt niet met drugs weten om te gaan.
En dus moeten drugs niet gelegaliseerd worden, en op iedere straathoek verkrijgbaar.
(En nee, voor alcohol ligt dat nu eenmaal anders...)
quote:leg uit aub
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef DennisMoore het volgende:[..]
(En nee, voor alcohol ligt dat nu eenmaal anders...)
quote:Ik wil het wel horen, maar ik hoor niets. Ik hoor alleen een hoop vaag gelul over dat drugs slecht zouden zijn, maar ik hoor niet waarom. Alleen 'dat het zo is'. Nou, dan zeg ik lekker 'dat het niet zo is' en blijkbaar heb jij daar niets tegen in te brengen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zeg dan gewoon dat je het niet wilt horen, dat spaart een hoop tijd
quote:Blowen schijnt 7x slechter te zijn voor je longen dan gewoon roken, las ik ergens.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef nikky het volgende:ja en dus rook ik niet meer. maar er word toch ook overal neergezet dat roken slecht is
nou drugs is misschien wel slechter
quote:Valt reuze mee. Als je het allemaal gewoon met mate doet en niet overdrijft kan het niet zoveel kwaad. Probleem is en blijft gewoon dat het gewoon superlekker is en mensen alleen maar meer en meer willen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:16 schreef mrcool het volgende:[..]
Ben ik volkomen met je eens, maar drugs is en blijft onvoorspelbaar.
quote:Ik wacht van jou nog steeds op argumenten waarom wijdverbreid druggebruik in een samenleving wél goed is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef Miwe het volgende:Ik wil het wel horen, maar ik hoor niets. Ik hoor alleen een hoop vaag gelul over dat drugs slecht zouden zijn, maar ik hoor niet waarom. Alleen 'dat het zo is'. Nou, dan zeg ik lekker 'dat het niet zo is' en blijkbaar heb jij daar niets tegen in te brengen.
quote:Jezus. Ik heb de hele dag gewerkt, kom binnen en heb zonder te eten tot nu zitten posten. Ik denk dat ik mijn lichaam nu ga verpesten met kant-en-klaar voedsel, een paar blikjes bier en een lekker jointje.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Blowen schijnt 7x slechter te zijn voor je longen dan gewoon roken, las ik ergens.
Salut! .
quote:Geplaatst door pfaf op dinsdag 26 augustus 2003 19:15quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:19 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik wacht van jou nog steeds op argumenten waarom wijdverbreid druggebruik in een samenleving wél goed is.
Ik heb nu argumenten gegeven waarom het slecht is, waar je om vroeg.
Da's een leuke bewering, maar geen antwoord op mijn vraag.
--------------------------------------------------------------------------------
okay, het gaat hier neit over alcohol, maar toch wil ik ff zeggen dat ik het onbegrijpelijk vind dat dat wel maatschappelijk aanvaardt is en partydrugs niet
antwoord op vraag: Het is erg sfeerbevorderend!!
quote:Goedzo! Scheelt ons weer pensioenkosten!
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:21 schreef Brick_Top het volgende:Jezus. Ik heb de hele dag gewerkt, kom binnen en heb zonder te eten tot nu zitten posten. Ik denk dat ik mijn lichaam nu ga verpesten met kant-en-klaar voedsel, een paar blikjes bier en een lekker jointje.
Salut!
.
quote:en minder slecht dan 1 sigaar en 3 bier
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Blowen schijnt 7x slechter te zijn voor je longen dan gewoon roken, las ik ergens.
quote:Sigaar inhaleer je nauwelijks. En 3 bier kan je lever makkelijk verwerken, zonder blijvende schade.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:22 schreef Tiemie het volgende:en minder slecht dan 1 sigaar en 3 bier
Van blowen vind je een maand later nog chemicaliën terug in je lichaam. En zou teer uit je longen verdwijnen? .
quote:Och, na een avondje stappen even een flinke rochel
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:24 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En zou teer uit je longen verdwijnen?
.
quote:Vraag maar aan Co Stompe. Die werd toen toch gediscualificeerd bij het Belgisch Open, omdat hij een maand van tevoren een jointje had gerookt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:24 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Van blowen vind je een maand later nog chemicaliën terug in je lichaam.
en wat betreft het blowen, ook ik heb ewel eens wat trekjes gehad ( sporadisch ) ik heb ook alcoholische dranken geprobeerd maar dat vind ik vies
en nu ben ik sinds een half jaar van het roken af.....
maar heel veel dingen zijn slecht en ja je moet ook plezier maken in je leven en als jij dat met een pilletje wilt doen moet je dat zelf weten.
mijn vrienden gebruikten vroeger ook regelmatig. zelf weten maar ik doe er niet aan mee.
en zo zijn er geneog mensen die erover denken.
alleen de mensen die misbruik maken van drugs.... daar moet ik niks van hebben
quote:Er zijn zoveel dingen die schadelijk zijn voor de gezondheid. Als je een hap lucht in een grote stad neemt, wil je ook niet weten wat je binnen krijgt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:00 schreef DennisMoore het volgende:Meestal zijn deze chemische stoffen slecht voor het lichaam, slecht dus voor de volksgezondheid.
quote:Krijgen we dat fabeltje weer.
Vaak zijn deze stoffen ook nog licht of sterk verslavend, en bestaat er een risico dat overgegaan wordt op een sterkere, schadelijker drug.
quote:Naar de film gaan of een boek lezen is ook een vorm van escapisme. Wil je dat ook verbieden?
Een samenleving waarin 'escapisme' zodanig normaal is geworden, zal minder goed functioneren.
quote:Karakter van een drug? Het is een stofje, geen beestje ofzo. En wat gaan mensen waarbij 'het er niet bij blijft' dan doen?
Voor veel mensen zal het daar niet bij blijven, vanwege het karakter van drugs. Hoe 'goed' ook de chemische kwaliteit ervan is.
quote:Het is gewoon leuk om te doen en je doet er niemand kwaad mee. Het bied mensen een uitlaatklep: het gevoel even helemaal ergens anders/iemand anders te zijn.
Dat is idd opium voor het volk, maar dat is dan tenminste duidelijk, in tegenstelling tot datgene waar deze uitdrukking oorspronkelijk voor bedoeld is.
quote:Omdat het lekker is
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:19 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik wacht van jou nog steeds op argumenten waarom wijdverbreid druggebruik in een samenleving wél goed is.
Ik heb nu argumenten gegeven waarom het slecht is, waar je om vroeg.
quote:Wij denken tenminste niet dat we anderen kunnen/moeten voorschrijven wat goed voor hen is. Daarnaast zie ik gewoon meer na- dan voordelen aan het verbieden van drugs.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch valt me op dat de voorstanders van drugs vrij te geven dit voornamelijk lijken te vinden uit eigen belang, niet om een maatschappelijk.
quote:Mwa het ligt eraan wat voor drugs. Ik bedoel: heroïne, crack en andere rotzooi waar je royaal aan verslaafd kunt raken vind ik dat verboden moet blijven. Maar jointjes en XTC mogen van mij gerust gelegaliseerd worden. En nee: dit is zeer zeker niet uit eigen belang, want ik heb in m'n acht jaar hardcorefeesten pas twee keer XTC geslikt en ik blow al een aantal jaren niet meer. Dat legaliseren wil ik niet onder het mom van: het is gezellig of wat dan ook, maar meer omdat drank ook zo normaal is in de wereld. Waarom is drugs dan zo'n taboe.
Toch valt me op dat de voorstanders van drugs vrij te geven dit voornamelijk lijken te vinden uit eigen belang, niet om een maatschappelijk.
quote:dat is niet waar en dat heb je zelf al toegegeven, en dat neem je op de koop toe, wuif je weg met, dan moeten ze het maar legaliseren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:31 schreef Miwe het volgende:
Het is gewoon leuk om te doen en je doet er niemand kwaad mee. Het bied mensen een uitlaatklep: het gevoel even helemaal ergens anders/iemand anders te zijn.
quote:En zoals ik ook al zei is ook dat probleem op te lossen door het te legaliseren. Door drugs te verbieden ondersteun je criminele organisaties, bevorder je ondergraving an Colombia, enz.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dat is niet waar en dat heb je zelf al toegegeven, en dat neem je op de koop toe, wuif je weg met, dan moeten ze het maar legaliseren.
Met illigale drugs te kopen ondersteun je criminele organisaties, bevorder je de ondergraving van OA colombia, etc etc etc
[Dit bericht is gewijzigd door Miwe op 26-08-2003 19:42]
quote:ik ben geen voorstander van drugs vrij te geven, maar voorstander van een aantal drugs te legaliseren. dat is een verschil.
quote:juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:36 schreef Miwe het volgende:[..]
En zoals ik ook al zei is ook dat probleem op te lossen door het te legaliseren.
quote:XTC wordt meestal in Nederland gemaakt, dus wat heeft colombia hiermee te maken ?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen
quote:Die mensen die lijden doen het zichzelf aan!
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Die mensen die lijden doen het zichzelf aan!
quote:Als het gelegaliseerd worden, zijn die organisaties ook niet meer crimineel en dan wordt Columbia ook niet meer verder ondergegraven, omdat het gewoon een legaal exportproduct is dan.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dat is niet waar en dat heb je zelf al toegegeven, en dat neem je op de koop toe, wuif je weg met, dan moeten ze het maar legaliseren.
Met illigale drugs te kopen ondersteun je criminele organisaties, bevorder je de ondergraving van OA colombia, etc etc etc
quote:Daar zijn die mensen toch zelf bij. Hoeveel mensen lijden er wel niet, doordat naasten alcoholverslaafd zijn?
juist, je wuift het weg, maar tot die tijd intresseert het je geen reet dat het gebeurt, jouw genot is belangrijker dan het lijden van anderen
quote:slechts een voorbeeld
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:40 schreef gelly het volgende:[..]
XTC wordt meestal in Nederland gemaakt, dus wat heeft colombia hiermee te maken ?
XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt
quote:Dit argument is volledig omkeerbaar: Mensen zoals jij vinden hun gelijk belangrijker dan het lijden van anderen.
quote:Des te meer een reden om het te legaliseren dus.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
slechts een voorbeeld
XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
slechts een voorbeeld
De illegalisatie van XTC heeft bv tot gevolg dat chemisch afval overal gedumt wordt
quote:en tot die tijd intresseerd het je geen fuck dus?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Als het gelegaliseerd worden, zijn die organisaties ook niet meer crimineel en dan wordt Columbia ook niet meer verder ondergegraven, omdat het gewoon een legaal exportproduct is dan.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef gelly het volgende:[..]
Des te meer een reden om het te legaliseren dus.
quote:Nee, mij eigenlijk niet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en tot die tijd intresseerd het je geen fuck dus?
quote:waar baseer je dat op ?
[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 26-08-2003 19:46]
quote:Jou blijkbaar ook niet, anders zou je wel aan onze kant staan.
quote:Precies! Het klinkt wel zo makkelijk, drugs legaliseren en PLOEP de problemen zijn verdwenen, maar je hebt in de hele wereld niet in 1 keer drugs gelegaliseerd
quote:en tot die tijd intresseert het dus ook jouw geen fuck
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef gelly het volgende:[..]
Des te meer een reden om het te legaliseren dus.
quote:We kunnen in Nederland prima voorzien in ons eigen drugs, dus waarom zou ik me schuldig moeten voelen over het wanbeleid in een ander land ?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:46 schreef Dodec het volgende:[..]
Precies! Het klinkt wel zo makkelijk, drugs legaliseren en PLOEP de problemen zijn verdwenen, maar je hebt in de hele wereld niet in 1 keer drugs gelegaliseerd
quote:Ja, dat zei ik net al. Heel goed.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en tot die tijd intresseert het dus ook jouw geen fuck
quote:Ja moet kunnen. Totdat eens een keer duidelijk wordt wat de effecten zijn op langer termijn, voor zover ik heb gelezen niet erg florisant. Zitten we over een jaar of 10 opgescheept met luitjes met een verwoest geheugen. Wisten immers niet beter, weten nou helemaal niks meer.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:38 schreef Tiemie het volgende:[..]
ik ben geen voorstander van drugs vrij te geven, maar voorstander van een aantal drugs te legaliseren. dat is een verschil.
weg met dat gedoog van wiet (waarbij de legale verkoper illegaal zijn spul inkoop etc. lekker krom ... ) en pillen als XTC , zodat die veiliger kunnen worden geproduceerd
ik ben ook jong, kep ook wel eens een pilletje gehad heurviel me niet tegen eerlijk gezegd, moet toch kunnen 1 x in de zoveel tijd.
quote:Precies, die cocaplanten doen het in een Westlandse kas net zo goed als in Colombia hoor. Misschien wel beter
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef gelly het volgende:[..]
We kunnen in Nederland prima voorzien in ons eigen drugs, dus waarom zou ik me schuldig moeten voelen over het wanbeleid in een ander land ?
quote:zoals al gezegt
We kunnen in Nederland prima voorzien in ons eigen drugs, dus waarom zou ik me schuldig moeten voelen over het wanbeleid in een ander land ?
quote:en tot die tijd intresseert het je geen fuck
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:48 schreef Miwe het volgende:[..]
Precies, die cocaplanten doen het in een Westlandse kas net zo goed als in Colombia hoor. Misschien wel beter
1. je controle kunt uitoefenen over distributie en handel
2. je de prijzen kunt reguleren waardoor
3. misdaad en criminaliteit zullen afnemen
3. drugs uit de criminele sfeer komt
enz.
Het heeft een hele rits voordelen en oh zeker ook wel nadelen. Maar het heeft mijn voorkeur boven het huidige systeem. Het staat niet vast dat er meer mensen aan de drugs zullen gaan.
quote:Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Maar dat heb je net ook al 2 keer gevraagd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zoals al gezegt
het intresseert je dus geen fuck, jij wilt gewoon je genots middelen en hebt schijt aan de gevolgen van dat wat deze veroorzaken door de productie ervan..
quote:En jij wilt gewoon je drugsverbod (omdat je je moreel verheven voelt boven de rest van de wereld, denk ik) en je hebt schijt aan de gevolgen daarvan.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
zoals al gezegt
het intresseert je dus geen fuck, jij wilt gewoon je genots middelen en hebt schijt aan de gevolgen van dat wat deze veroorzaken door de productie ervan..
quote:daar zal ik niet toe behoren gok ik, die 2 x dat ik een pil heb gehad
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:47 schreef fokje het volgende:[..]
Ja moet kunnen. Totdat eens een keer duidelijk wordt wat de effecten zijn op langer termijn, voor zover ik heb gelezen niet erg florisant. Zitten we over een jaar of 10 opgescheept met luitjes met een verwoest geheugen. Wisten immers niet beter, weten nou helemaal niks meer.
quote:jep, en jij wil het niet weten, je handen over je oren doen en gaan zingen is ook een optie
Ja, dat zei ik net al. Heel goed.
quote:mijn nichtje zegt in zulke gevallen,
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:50 schreef Miwe het volgende:[..]
En jij wilt gewoon je drugsverbod (omdat je je moreel verheven voelt boven de rest van de wereld, denk ik) en je hebt schijt aan de gevolgen daarvan.
quote:euh for the record..... je leest niet!
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
jep, en jij wil het niet weten, je handen over je oren doen en gaan zingen is ook een optie
gelly gebruikt geen drugs.
geen pillen geen speed geen joint geen coke en meer van dat soort shit.
hij rookt en drink eens een borreltje of een wijntje
quote:bron
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik weet niet of dit gezegt was maar het meisje had problemen aan haar lever, en die pillen waren dus de druppel
quote:bron?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:53 schreef Trance4Ever het volgende:
Ik weet niet of dit gezegt was maar het meisje had problemen aan haar lever, en die pillen waren dus de druppel
quote:Dat meisje van 15 was blijkbaar niet zo verstandig als jou ..
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Tiemie het volgende:[..]
daar zal ik niet toe behoren gok ik, die 2 x dat ik een pil heb gehad
![]()
ik ben niet zon type dat overal verslaafd aan raakt, enige waar ik echt aan verslaafd ben is aan mn computer
ook ben ik niet onder de indruk van "groepsdruk" of whatever, alles wat ik doe / gedaan heb was mijn keuze en niet die van een of ander groepje randgroepmongolen die vind dat ik dat moe(s)t doen
quote:Precies, dat zeg ik. Alsof jou die mensen in Colombia ook maar ene reet kan schelen. Je bent allang blij dat je ze kan gebruiken als bij-argument (want echt bijdragen aan de discussie over drugsgebruik doet het verder niet) en gaat ondertussen gewoon verder met het wereldwijd verspreidde onzin-drugsbeleid te verdedigen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
mijn nichtje zegt in zulke gevallen,
Zelluf
quote:Jongen, ik vertel je net 4 keer dat het me gewoon geen fuck interesseert. Misschien een cursus begrijpend lezen ?
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
jep, en jij wil het niet weten, je handen over je oren doen en gaan zingen is ook een optie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |