abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:50:53 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12723936
quote:
Effectieve Kazaa-sabotage muziekindustrie

Dinsdag, 26 augustus 2003 - De muziekindustrie experimenteerde al eerder met nepnummers op Kazaa. Dit is echter kinderspel bij de stroom nutteloze tracks die het netwerk nu overspoelt.

Het lijkt erop dat platenmaatschappijen een effectieve methode hebben ontwikkeld om het gebruik van Kazaa te frustreren. Steeds meer mensen stuiten namelijk bij hun zoektochten via Kazaa op liedjes die bij beluistering na enkele seconden alleen nog irritante krakende geluiden laten horen of er zelfs helemaal mee ophouden.

Het netwerk van Kazaa raakt in snel tempo vervuild met dergelijke nutteloze liedjes. Volgens p2p-kenner Hans Handgraaf van de site Museekster is vooral de platenmaatschappij van Justin Timberlake zeer actief met de nieuwe methode. Met succes. Bijna alle nummers van deze artiest blijken nu al waardeloos te zijn.

Volgens Handgraaf heeft de industrie hiermee de achilleshiel van Kazaa gevonden. In het verleden liet de muziekbranche al nepnummers op onder meer Kazaa los, maar deze methode is lang niet zo effectief als de nu gebruikte. De nepnummers leidden namelijk een geïsoleerd bestaan tussen de gigantische hoeveelheden 'echte' nummers. Dat is nu anders.

Unieke code
Kazaa herkent identieke bestanden aan een code, de zogenaamde hash. Deze hash berekent Kazaa via de eerste 300 kb van een bestand in combinatie met de totale grootte. "De truc is de mp3 te beschadigen na de eerste 300 kb zonder de grootte van het bestand aan te passen", zo legt Handgraaf uit. Kazaa herkent dit vervolgens niet en denkt dat het aangepaste bestand identiek is aan het onbeschadigd exemplaar.

Vervolgens raken de goede bestanden steeds vaker vermengd met beschadigde exemplaren, omdat Kazaa op het oog identieke bestanden simultaan downloadt en daarna weer samenvoegt tot één nummer.

"Als een mp3 tientallen aanbieders heeft, hoeft er maar één rotte versie tussen te zitten en het kwaad is geschied. Geen stoppen aan", zo schetst Handgraaf het rampscenario voor Kazaa-gebruikers. De enige oplossing voor Kazaa-eigenaar Sharman zou zijn om Kazaa compleet aan te passen. De hashcode zou dan berekend moeten worden over het totale bestand.

http://www.webwereld.nl/nieuws/16032.phtml

die muzieklui zitten ook niet stil

ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned, bij mijn weten waren die goed...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12723957
Koel.
pi_12723986
Pech voor de mensen die naar commerciele troep luisteren.
Niets.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:54:04 #4
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_12724013
Ben al meerdere keren van dat soort bestanden tegengekomen! Erg vervelend
Ga doorrrrrr!
  Moderator dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:54:07 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_12724015
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:50 schreef MikeyMo het volgende:

ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned, bij mijn weten waren die goed...

Bij mij ging het na 30 seconden fout bij een nummer van 'm...wat ik ook downloadde...

Hetzelfde probleem bij een nummer van 50 cents, ik snapte er al niks van.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_12724033
quote:

die muzieklui zitten ook niet stil

De KaZaa lui zitten ook niet stil
pi_12724036
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:52 schreef Tha.Gnome het volgende:
Pech voor de mensen die KaZaA gebruiken.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:55:21 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12724047
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:54 schreef Mike het volgende:

[..]

Bij mij ging het na 30 seconden fout bij een nummer van 'm...wat ik ook downloadde...

Hetzelfde probleem bij een nummer van 50 cents, ik snapte er al niks van.

zal nog eens kijken luisteren vanaaf
[..]
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:55:42 #9
15955 Cybercopje
Now entering Belgie
pi_12724058
ik heb er toch al gauw 3 foute nummers tussen zitten hier idd wat ze zeggen een hard luid gekraak
Zoals:

Lisa Scott Lee - Lately
50 cents - In da club
Scooter - The night

[Dit bericht is gewijzigd door Cybercopje op 26-08-2003 10:58]

It's me..... Cyber
pi_12724068
dat de muziekindustrie zich es gaat bezighouden met de zaken die zinnig zijn: fatsoenlijke muziek leveren, prijzen verlagen. combinatie die m.i. de omzet wel weer moet laten stijgen ...
pi_12724073
quote:
LOL

Inderdaad!

Geen last van dus

tot de schijt ons doodt...
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:56:18 #12
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_12724082
Ik had het iig bij de volgende nrs:

Ashanti - Rain On Me
Black Eyed Peas ft. Justin - Where Is The Love
Justin T- Senorita

Ga doorrrrrr!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:57:29 #13
28173 Kling
Sterf! Eventueel.
pi_12724103
quote:

[..]

ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned

En dan vind je het vreemd dat niemand op Fok je mag?
pi_12724111
quote:
Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk een trieste opmerking is, hebben de mensen die naar meer obscure muziek luisteren hier inderdaad nauwelijks last van, al was het alleen maar omdat je al blij mag zijn als je 1 aanbieder vindt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:58:41 #15
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_12724130
Haha. wat een lol!

KaZaA moet je ool niet meer gebruiken. Is leuk voor een oude film maar niet voor muziek. Hiervoor zijn de nieuwsgroepen toch een tikkie beter!

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_12724143
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk een trieste opmerking is, hebben de mensen die naar meer obscure muziek luisteren hier inderdaad nauwelijks last van, al was het alleen maar omdat je al blij mag zijn als je 1 aanbieder vindt.

Er zijn andere P2P-programma's (ik noem een SoulSeek) die daar veel beter voor zijn.
For great justice!
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:59:40 #17
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_12724147
iig nog geen last van gehad....

.....toch ns gaan kijken...

....
pi_12724161
Toen: ik nog op Kazaa downloadde, downloadde ik diverse versies en grote van het zelfde nummer, dus mij hadden ze er niet mee..

Nu ben ik brave burger en koop alleen nog DVD A en SACD. die zijn die 30 euro wel waard..

Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
pi_12724185
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:59 schreef QyRoZ het volgende:
Er zijn andere P2P-programma's (ik noem een SoulSeek) die daar veel beter voor zijn.
Dat klopt, maar daar ging deze discussie uiteraard niet over .
pi_12724237
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:59 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:05:59 #21
50662 sigterm
demon to some, angel to others
pi_12724290
De enige oplossing voor Kazaa-eigenaar Sharman zou zijn om Kazaa compleet aan te passen. De hashcode zou dan berekend moeten worden over het totale bestand.

Dus zal die versie wel rap uitkomen.... niet dat ik kazaa gebruik... zuigt enorm imho....

I am an explorer in the further regions of experience, demon to some, angel to others....
pi_12724296
VOor muziek gebruik ik toch geen KaZaA. Daar zijn veel betere andere programma's voor.

Voor films gebruik ik kazaa alleen maar

pi_12724304
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:06 schreef ChRoNiC het volgende:
Voor films gebruik ik kazaa alleen maar
quote:
Daar zijn veel betere andere programma's voor.
pi_12724363
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door JaapAap op 26-08-2003 11:12]

pi_12724367
jezus gasten dit slaat nergens op ooit gehoord van verified downloads? en plus kazaa sucks ass.
Deal with it; rock 'n roll
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:09:52 #26
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_12724368
wel raar dat kazaa alleen over de eerste 300 kb een hash berekend, ik zou het gewoon over het hele bestand doen (misschien hebben ze een te intensief hashing algoritme ervoor dat zou kunnen). imho doet emule het bestand in stukken delen en over iedere deel een hash berekeningen en na overdracht die hash vergelijken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_12724378
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
dat de muziekindustrie zich es gaat bezighouden met de zaken die zinnig zijn: fatsoenlijke muziek leveren, prijzen verlagen. combinatie die m.i. de omzet wel weer moet laten stijgen ...
Dat de consument eens ophoudt met de diefstal van hun muziek en gewoon via internet of de cd winkel de nummers legaal aanschaft Met deze zwakke argumenten hoef je bij mij niet aan te komen, je steelt, jij bent degene die fout zit, punt
pi_12724391
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:09 schreef Suphafly het volgende:
jezus gasten dit slaat nergens op ooit gehoord van verified downloads? en plus kazaa sucks ass.
Als ze de hash gelijk krijgen dan werkt dat dus niet hè?
Le-zen.
For great justice!
pi_12724420
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:09 schreef Pharkus het volgende:
wel raar dat kazaa alleen over de eerste 300 kb een hash berekend, ik zou het gewoon over het hele bestand doen (misschien hebben ze een te intensief hashing algoritme ervoor dat zou kunnen). imho doet emule het bestand in stukken delen en over iedere deel een hash berekeningen en na overdracht die hash vergelijken.
Dat duurt veel te lang. Wel eens bij bijvoorbeeld WinMX gezien hoe lang dat daar duurt?
For great justice!
pi_12724448
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:12 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Dat duurt veel te lang. Wel eens bij bijvoorbeeld WinMX gezien hoe lang dat daar duurt?

Als ze er gewoon een MD5summetje van bakken is het toch zo gebeurt?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:14:01 #31
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_12724455
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:05 schreef sigterm het volgende:
De enige oplossing voor Kazaa-eigenaar Sharman zou zijn om Kazaa compleet aan te passen. De hashcode zou dan berekend moeten worden over het totale bestand.
Precies, dat moet te doen zijn. Maar dan zou iedereen over moeten stappen op de nieuwere versie, want de hash code wordt natuurlijk bij de gebruiker die het bestand heeft zelf berekend.

Enne Kazaa Lite zuigt echt niet, er zijn niet veel andere gratis beschikbare programma's waarmee via een gebruikersvriendelijke interface 5000 TB te downloaden is.

Ga doorrrrrr!
pi_12724517
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:14 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Precies, dat moet te doen zijn. Maar dan zou iedereen over moeten stappen op de nieuwere versie, want de hash code wordt natuurlijk bij de gebruiker die het bestand heeft zelf berekend.

Enne Kazaa Lite zuigt echt niet, er zijn niet veel andere gratis beschikbare programma's waarmee via een gebruikersvriendelijke interface 5000 TB te downloaden is.

5TB?

BIj DC heb je in een hub al vaak meer. Ik dacht dat op kazaa veel meer geshared stond

Forum Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:16:44 #33
54263 crew  Pharkus
pi_12724519
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:12 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Nope heb geen winmx maar het emule voorbeeld wat ik aanhaalde (het vroegere edonkey hashte ook langzaam) gaat tegenwoordig erg snel. Aan de andere kant als kazaa eenmaal een index bestandje heeft met alle hashes van files in je shared dir en de files die je download via kazaa daar ook in wegschrijft zou het niet vertragender werken na verloop van tijd (ok wel bij het controleren van een groot file na een download maar ach dan hasht het een minuutje, merk ik op een groot bestand toch niks van, heb ik nog tijd om bier en chips te pakken:))
pi_12724530
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:10 schreef Eriky het volgende:
Dat de consument eens ophoudt met de diefstal van hun muziek en gewoon via internet of de cd winkel de nummers legaal aanschaft Met deze zwakke argumenten hoef je bij mij niet aan te komen, je steelt, jij bent degene die fout zit, punt
Nou stel ik het op prijs als de muziekindustrie dan ook een groot aantal (niet of nauwelijks meer te krijgen) LP's opnieuw uit kan brengen op CD (of desnoods herpersen als LP) zodat ik ze legaal kàn kopen.

Niet dat ik natuurlijk daardoor plotseling wel recht heb op die muziek, maar ik kan me daar ook met geen mogelijkheid schuldig over voelen (en het is aantoonbaar geen inkomstenderving, want ik heb geen mogelijkheid om die muziek legaal te kopen).

Forum Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:29:24 #35
54263 crew  Pharkus
pi_12724830
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou stel ik het op prijs als de muziekindustrie dan ook een groot aantal (niet of nauwelijks meer te krijgen) LP's opnieuw uit kan brengen op CD (of desnoods herpersen als LP) zodat ik ze legaal kàn kopen.

Niet dat ik natuurlijk daardoor plotseling wel recht heb op die muziek, maar ik kan me daar ook met geen mogelijkheid schuldig over voelen (en het is aantoonbaar geen inkomstenderving, want ik heb geen mogelijkheid om die muziek legaal te kopen).

Over de illegaliteit wil ik ook nog wel even een opmerking plaatsen. Voor mp3's zou er eigenlijk een regeling moeten komen. ala een soort van kijk/luistergeld idee, want een map vol mp3s heeft voor mij zeker niet dezelfde waarde als een rek vol cd's. Het is meer dat ik eenvoudig een 'radio' op heb staan waar die mijn muzieksmaak draait.

Daarnaast zou er eigenlijk een standaard knop op de website van een artiest moeten zitten waarmee je je schuldgevoel kan afkopen. Om het gat op te vullen tussen Ja ik vind het wel leuke muziek om te horen, maar niet goed genoeg om een hele cd aan te schaffen.

Voor spellen/applicaties/films is het weer een ander verhaal.. maar daar zal ik nu niet op in gaan.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 11:40:35 #36
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_12725102
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:16 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

5TB?

BIj DC heb je in een hub al vaak meer. Ik dacht dat op kazaa veel meer geshared stond

5000 he...
Ga doorrrrrr!
pi_12725485
dc heeft meer dan morpheus kazaa imesh en al die andere klote progsels bijelkaar
Waar komt dit te staan?
pi_12725690
En wat is het probleem, ik juig het toe!
Weg met Timberlake, de reinste vervuiling van de muziek industrie.(gadverdamme, nou zet ik "timberlake" en "muziek" tot twee maal toe in dezelfde zin)
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:45:37 #39
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_12726957
Centraal topic van gemaakt .
pi_12727734
Persoonlijk kan ik me hier niet zo over ergeren. Ze 'straffen' hier alleen illegale gebruikers mee.
Wat ik minder kan waarderen is de 'copieer'beveiliging op de CD's zelf. Daarmee straf je mensen die wel legaal een CD kopen, maar hem niet meer op de PC kunnen afluiteren.

Ow ja. Wordt nog leuk als Brein achter de Kazaa downloaders aangaat. Gaan ze strakjes nog de platenmaatschappij aanklagen wegen illegaal aanbieden van mp3's

pi_12728049
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:13 schreef sop het volgende:

Ow ja. Wordt nog leuk als Brein achter de Kazaa downloaders aangaat. Gaan ze strakjes nog de platenmaatschappij aanklagen wegen illegaal aanbieden van mp3's

Uh...Brein is niet onafhankelijk maar een organisatie van de platenmaatschappijen, ze zouden zichzelf dus moeten aanklagen.
De platenmaatschappijen mogen doen wat ze willen met hun eigen materiaal natuurlijk want zij zijn de rechthebbenden.
  Donald Duck held dinsdag 26 augustus 2003 @ 15:32:25 #42
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_12731844
quote:
Dat is nou juist het 'mooie'. Zelfs verified downloads helpt er niet tegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_12731938
jezus zeg, gebruikt men nog steeds kazaa. ik nog nooit een programma gebruikt om dingen te downloaden, behalve een ftp-client of een browser
  Forum Admin dinsdag 26 augustus 2003 @ 15:38:49 #44
54263 crew  Pharkus
pi_12732064
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:34 schreef mickman het volgende:
jezus zeg, gebruikt men nog steeds kazaa. ik nog nooit een programma gebruikt om dingen te downloaden, behalve een ftp-client of een browser
Ja en? dat heeft met deze thread te maken? ftp is niet echt dat je zegt een peer2peer gebeuren.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 15:39:03 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12732073
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:45 schreef Slarioux het volgende:
Centraal topic van gemaakt .
heb ik toch nog een centraal topic op me naam
[..]
pi_12732175
Bah
Heb geen zin om me losse nummers ergens anders vandaan te gaan halen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_12740477
JA GODVERDOMME

Ik had mp3 gedownload en speelde ze KEIHARD af op mn DURE speakers en ineens dus ook keihard gekraak en herrie.. ik schrok me echt de tering.. dacht echt dta mn apparatuur kapot ging. Vooral omdat gekraak uit alleen rechterspeaker kwam dacht ik dat de linker het al niet meer deed.

En zulke onnatuurlijke geluiden is nooit echt fris voor je speakers lijkt me

gvd wat een zielige mensen hey die dat doen, kunnen ze niet hun moeder gaan pesten ofzo

dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:19:51 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12740649
Dit probleem heb ik ook al vaker gehad.

Mij valt wel op dat dit probleem alleen voorkomt bij Mp3 bestanden WMA bestanden hebben deze problemen niet.

Ik download tegenwoordig ook vaak WMA bestanden met Kazaa en ze deze zelf om naar MP3

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:10:14 #49
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12754468
Prima zet van de platenmaatschappijen
Dit is toch veel leuker dan drijgen met boetes etc..

woensdag 27 augustus 2003 @ 13:33:20 #50
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12755010
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:16 schreef Litpho het volgende:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik moest laatst zelfs overgaan tot het zelf omzetten van oude lp's naar mp3 omdat er eenvoudigweg niet aan te komen was op cd, noch mp3.

Verder moet ik zeggen dat ik zelf nog nooit last heb gehad van corrupte muziekbestanden en dat zal inderdaad komen omdat ik in een andere vijver vis wat muziek betreft dan die waar deze actie zich tegen richt.

Hoe dan ook zal dit een nutteloze actie blijken. Even pesten, maar sneller dan dat de muziekindustie zo'n plaagstootje bedenkt, hebben de P2P-mensen alweer een oplossing gevonden. Het is bij voorbaat een verloren strijd.

De enige manier die ik zie waarbij de industrie weer wat terrein kan terugwinnen is dat ze zich richten op moeilijk te verkrijgen (oud) materiaal. Dat is namelijk hetgeen waar mensen die bereid zijn te betalen voor muziek naar op zoek zijn. Ze kunnen oude Lp's opnieuw uitbrengen (op cd), maar ze kunnen dat ook gaan aanbieden op internet, tegen een redelijke vergoeding. Maar dan wel zorgen dat het aanbod per artiest volledig is en gegarandeerd van goede kwaliteit!
Nu richten ze zich op Top 40 materiaal en die markt gaan ze nooit veroveren. De prijzen van cd-singles drastisch omlaag brengen zou iets helpen, maar verder moeten ze zich er gewoon bij neerleggen dat downloaden het moderne equivalent is van opnemen van de radio met een cassetterecorder, wat we vroeger deden.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 31 augustus 2003 @ 16:09:25 #51
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_12850089
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:33 schreef Jane het volgende:
De prijzen van cd-singles drastisch omlaag brengen zou iets helpen, maar verder moeten ze zich er gewoon bij neerleggen dat downloaden het moderne equivalent is van opnemen van de radio met een cassetterecorder, wat we vroeger deden.
Niet waar natuurlijk downlaoden treft de cd-verkoop veel meer als de cassettebandjes van vroeger.
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_12850501
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 16:09 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
Niet waar natuurlijk downlaoden treft de cd-verkoop veel meer als de cassettebandjes van vroeger.
KLopt er worden al veel meer cd's verkocht als voorheen. De muziek industrie moet is niet zo kortzichtig zijn.
pi_12850874
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:03 schreef markvleth het volgende:
En wat is het probleem, ik juig het toe!
Weg met Timberlake, de reinste vervuiling van de muziek industrie.(gadverdamme, nou zet ik "timberlake" en "muziek" tot twee maal toe in dezelfde zin)
God wat stoer.
pi_12853114
quote:
Hier kan ik best iets op verzinnen . . . . . . Ik denk dat de kazaa communitie moet terugslaan.
pi_12853131
quote:
Hier kan ik best iets op verzinnen . . . . . . Ik denk dat de kazaa communitie moet terugslaan.

En zo makkelijk, dat alle moeite van de platenmaatschappij voor niets blijkt te zijn. Laten ze cd's goedkoper maken !

pi_12853150
quote:

En zo makkelijk, dat alle moeite van de platenmaatschappij voor niets blijkt te zijn. Laten ze cd's goedkoper maken !

Je kan namelijk niets doen tegen het illegaal kopieren van nummers, de markt moet het probleem zelf oplossen, en de illegale-markten die ontstaan door de hoge prijzen zijn niet makkelijk tegen te gaan.

zondag 31 augustus 2003 @ 19:07:08 #57
45649 kobold
Challenge rating: 1/4
pi_12854115
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe 't kan dat er op CD's 19% BTW zit, terwijl dit toch ook "cultuur" is?
This humanoid is about the size of a gnome or halfling. It has a scaly hide, a naked tail like that of a rat, and a doglike head with two small horns.
  zondag 31 augustus 2003 @ 19:08:00 #58
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12854130
Oude truck, dit doen ze al jaren
  maandag 1 september 2003 @ 08:27:23 #59
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_12864832
Vanmorgen downloadde ik een oud nummer van Eric Clapton: deels beschadigd. Laatst had ik ook al nog een "ouder" nummer (weet niet meer precies welke): op dezelfde manier beschadigd.

Het lijkt erop dat ze gewoon met een bot geautomatiseerd het hele netwerk aan het verkankeren zijn, dus niet alleen nieuwe, net uitgebrachte nummers

Helaas hebben de makers van Kazaa niet gedacht aan deze sabotagemogelijkheden toen ze het hash-algoritme schreven...

Ik raad iedereen aan Piolet te gebruiken ofzo...

maandag 1 september 2003 @ 09:47:52 #60
52571 Anahka2309
I excel at not giving a fuck..
pi_12865665
Als je tegenwoordig op Google zoekt naar bv. K++ krijg je een erg beperkte pagina (in vergelijking met bv. vorige week) en staat de volgende regel onderaan de pagina:
quote:
Dankzij een klacht van Digital Millennium Copyright Act, hebben we 2 resultaten verwijderd van deze pagina. Indien gewenst, kun je de DMCA klacht lezen voor deze verwijderde resultaten.
Ze zijn er echt werk van aan het maken nu....

Wel handig dat in die klacht netjes een lijstje met url's staat Weet je gelijk waar je t goeie spul kunt vinden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')