quote:ze doet het zelf hoor, een of 2 pillen op een avond moet genoeg zijn om je de nacht door te klrijgen. Iedereen moet weten dat 11 pillen met mdma erin niet het slimste is wat je kan doen...
Op maandag 25 augustus 2003 08:26 schreef alki het volgende:
Toevallig werk ik bij die discotheek waar dat gebeurd is. En vrienden van dat meisje verklaarden zelfs dat er 11 had gehad. En dat zijn echt geen grappen als zoiets gebeurd
quote:Tuurlijk daar geef ik je ook groot gelijk in. Is idd haar eigenschuld ja vind ik dan. T Probleem is alleen dat ze nog zo jong is/was
Op maandag 25 augustus 2003 08:27 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ze doet het zelf hoor, een of 2 pillen op een avond moet genoeg zijn om je de nacht door te klrijgen. Iedereen moet weten dat 11 pillen met mdma erin niet het slimste is wat je kan doen...
quote:en die 'vrienden' stonden er bij en keken er naar..
Toevallig werk ik bij die discotheek waar dat gebeurd is. En vrienden van dat meisje verklaarden zelfs dat er 11 had gehad. En dat zijn echt geen grappen als zoiets gebeurd
tja, treurig, eigen schuld, dikke bult zou je zeggen.
tijd om de legitimatieplicht in te voeren, denk ik.
quote:Das net zo dom, als het spoor oversteken als de bomen naar beneden zijn. Met zulke mensen heb ik niet veel medelijden, met de ouders des te meer.
Op maandag 25 augustus 2003 08:22 schreef The_Watcher het volgende:
Ik hoor net op de radio dat het meisje van 15 die van het weekend is overleden door het gebruik van XTC niet 1 maar wel 8 pillen heeft geslikt!!! DEBIEL!!!
quote:yeah right.
Op maandag 25 augustus 2003 08:32 schreef Maidenfan het volgende:
zouden beter beetje voorlichting geven over drugs. waarschijnlijk wist ze gewoon niet dat 8 pillen veel te veel was
quote:Helemaal mee eens.
Op maandag 25 augustus 2003 08:31 schreef Pikkebaas het volgende:
iemand wel eens van Darwin gehoord ?? Evolutie enzo ?? Dat de dommen en ongeschikten vanzelf uit de genenpoel gaan ??
quote:dan heb je dat verkeerd gehoord, want het waren 11 pillen binnen 1 uur, dat heeft ze tegen haar vrienden gezegt, voordat ze naar de ehbo ging
Ik hoor net op de radio dat het meisje van 15 die van het weekend is overleden door het gebruik van XTC niet 1 maar wel 8 pillen heeft geslikt!!! DEBIEL!!!
quote:Ze is zelfs niet door haar vrienden naar de ehbo gebracht, ze was haar vrienden kwijtgeraakt op het feest.
met 11 pillen is dat ook geen wonder dat je mensen kwijtraakt
quote:Ja idd want die ouders wisten niet dat ze op de Party was.
Op maandag 25 augustus 2003 08:30 schreef mhr-zip het volgende:[..]
Das net zo dom, als het spoor oversteken als de bomen naar beneden zijn. Met zulke mensen heb ik niet veel medelijden, met de ouders des te meer.
quote:Op de radio die ik op heb werd gemeld dat het er 8 waren, anyway veel te veel, ik kan zoiets echt niet begrijpen!!
Op maandag 25 augustus 2003 08:35 schreef danielluh het volgende:[..]
dan heb je dat verkeerd gehoord, want het waren 11 pillen binnen 1 uur, dat heeft ze tegen haar vrienden gezegt, voordat ze naar de ehbo ging
quote:En dat is gaaf, omdat...?
Op maandag 25 augustus 2003 08:35 schreef danielluh het volgende:[..]
want het waren 11 pillen binnen 1 uur,
Vraag me af of hij die nacht anders had overleefd.
Heel, heel stom van dat meisje wel zielig voor dr ouders.
quote:zullen ze toch nooit om vragen als het er is...
Op maandag 25 augustus 2003 08:30 schreef milagro het volgende:[..]
en die 'vrienden' stonden er bij en keken er naar..
tja, treurig, eigen schuld, dikke bult zou je zeggen.
quote:Feitelijk geef je daar dus mee aan dat je het legitiem vind om dat soort spullen te gebruiken in jouw disco.
Op maandag 25 augustus 2003 08:29 schreef alki het volgende:[..]
Tuurlijk daar geef ik je ook groot gelijk in. Is idd haar eigenschuld ja vind ik dan. T Probleem is alleen dat ze nog zo jong is/was
Aan de andere kant: alsze zeggen dat ze een nachtje bij een vriendinnetje gaan slapen...
quote:ms niet, maar dan kan je tenminste die tent aanklagen.
Op maandag 25 augustus 2003 08:42 schreef BobRooney het volgende:[..]
zullen ze toch nooit om vragen als het er is...
Des te meer medelijden dat ik heb voor de ouders, hoe kwam ze er eigenlijk aan ? gekocht ? gekregen of is dat (nog) niet bekend ?
quote:idd als het de eerste keer was had het vel bij 1 pilletje gebleven, dus het zal wel niet de eerste keer zijn dat deze meid dit heeft gedaan.
Op maandag 25 augustus 2003 08:46 schreef Henk-Wim het volgende:
Hebben de ouders van dat meisje hier ook (mede)-schuld aan? Kbedoel: een 15 jarige zoveel vrijheid geven dat zoiets kan gebeuren...Aan de andere kant: alsze zeggen dat ze een nachtje bij een vriendinnetje gaan slapen...
quote:in welke discotheek word niet gebruikt ?? beter "legaal"laten slikken en verkopen dan weet je wat er verkocht word en de risico's worden kleiner. kijk naar het gedoogbeleid van wiet de kwaliteit is sterk verbeterd . dit gaat ook gebeuren met xtc ...geen vage pillen meer met diverse samenstellingen..ben je die pillen vergeten die er in omloop waren die zelfs een olifant plat kreeg.
Op maandag 25 augustus 2003 08:44 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Feitelijk geef je daar dus mee aan dat je het legitiem vind om dat soort spullen te gebruiken in jouw disco.
En wat doet leeftijd ertoe als je door drugs dood gaat
Of is het dat jullie de zaken zo slecht voor elkaar hebben en dat het nu nogal duidelijk aan het licht komt? In de meeste steden is het gebruikelijk dat een disco bij dergelijke incidenten dicht gaat. Laten we het maar hopen gezien jouw mening...
quote:Denk niet dat je die pillen daar aan de bar kan bestellen, en denk ook niet dat die dealertjes ook maar iets geven om hoe oud je bent, dus de tent aansprakelijk stellen kun je wel vergeten, er komen toch drugs binnen, hoe goed je ook fouilleerd..
Op maandag 25 augustus 2003 08:46 schreef milagro het volgende:[..]
ms niet, maar dan kan je tenminste die tent aanklagen.
een meisje van 15 die zo makkelijk die pillen kan kopen.
eigen verantwoordelijkheid, okay.
maar de tent zelf is ook aansprakelijk, alcohol mag je ook niet schenken aan 15 jarigen.
quote:yup en die pillen kun je ook buiten een kroeg al ingenomen hebben
Op maandag 25 augustus 2003 08:51 schreef Wooly_Mammoth het volgende:[..]
Denk niet dat je die pillen daar aan de bar kan bestellen, en denk ook niet dat die dealertjes ook maar iets geven om hoe oud je bent, dus de tent aansprakelijk stellen kun je wel vergeten, er komen toch drugs binnen, hoe goed je ook fouilleerd..
quote:Mja als je xtc legaliseerd, vinden al die sukkels het niet stoer meer. En dan gaan ze cocaine gebruiken, omdat dat nog wel verboden is.
Op maandag 25 augustus 2003 08:50 schreef Whiteshark het volgende:[..]
in welke discotheek word niet gebruikt ?? beter "legaal"laten slikken en verkopen dan weet je wat er verkocht word en de risico's worden kleiner. kijk naar het gedoogbeleid van wiet de kwaliteit is sterk verbeterd . dit gaat ook gebeuren met xtc ...geen vage pillen meer met diverse samenstellingen..ben je die pillen vergeten die er in omloop waren die zelfs een olifant plat kreeg.
de jeugd slikt ze toch is niet meer tegen te houden, dan maar goede pillen en geen troep.
andere HD 's als cockaine en heroine gewoon blijven verbieden dit is een vrij kleine groep die het gebruikt als je dat in een "reguliere "verkoop doet b.v apotheek kan je het een klein beetje in de gaten houden ..er zullen altijd mensen zijn die een weg vinden om aan dit soort shit te komen maar zal wel minder junks opleveren uiteindelijk.
quote:dat kan gewoon hoor... soms zie je al kids van 13-14 in een kroeg lopen.
Op maandag 25 augustus 2003 08:51 schreef Choller het volgende:
Als 15 jarige een disco binnen gaan. Kan dat of was dit een kinderdisco (dat die bestaan)?
quote:of Jaba
Op maandag 25 augustus 2003 08:52 schreef mhr-zip het volgende:[..]
Mja als je xtc legaliseerd, vinden al die sukkels het niet stoer meer. En dan gaan ze cocaine gebruiken, omdat dat nog wel verboden is.
quote:Legitimatie plicht dus, ze was pas 15.
Op maandag 25 augustus 2003 08:51 schreef Wooly_Mammoth het volgende:[..]
Denk niet dat je die pillen daar aan de bar kan bestellen, en denk ook niet dat die dealertjes ook maar iets geven om hoe oud je bent, dus de tent aansprakelijk stellen kun je wel vergeten, er komen toch drugs binnen, hoe goed je ook fouilleerd..
quote:De politie verklaarde dat de discotheek en de organisatie niets te verwijten valt aan dit incident. Zij hebben zich aan alle afspraken gehouden die gemaakt zijn met bepaalde instanties. dit was gister nog op L1 (limburgse zender voor de nietwetende)
maar de tent zelf is ook aansprakelijk, alcohol mag je ook niet schenken aan 15 jarigen.
quote:Nee nee nee, niet weer de gedoogcultuur volgen!! Gewoon verbieden en streng controleren, als je rood of te hard rijd krijg je ook een boete. Als je drugs een party in wilt smokkelen dan moet je denken van shit als ik maar niet gepakt wordt ipv lekker makkelijk geld verdienen.
in welke discotheek word niet gebruikt ?? beter "legaal"laten slikken en verkopen dan weet je wat er verkocht word en de risico's worden kleiner. kijk naar het gedoogbeleid van wiet de kwaliteit is sterk verbeterd . dit gaat ook gebeuren met xtc ...geen vage pillen meer met diverse samenstellingen..ben je die pillen vergeten die er in omloop waren die zelfs een olifant plat kreeg. de jeugd slikt ze toch is niet meer tegen te houden, dan maar goede pillen en geen troep. andere HD 's als cockaine en heroine gewoon blijven verbieden dit is een vrij kleine groep die het gebruikt als je dat in een "reguliere "verkoop doet b.v apotheek kan je het een klein beetje in de gaten houden ..er zullen altijd mensen zijn die een weg vinden om aan dit soort shit te komen maar zal wel minder junks opleveren uiteindelijk.
Drugs zijn slecht waarom nou altijd weer gedogen, ik word zo ziek van deze ontwikkelingen!!
[Dit bericht is gewijzigd door The_Watcher op 25-08-2003 08:57]
quote:wie zegt dat ze die pillen in die kroeg heeft gekocht? weet jij veel, wellicht heeft een matras vol thuis
Op maandag 25 augustus 2003 08:53 schreef milagro het volgende:[..]
Legitimatie plicht dus, ze was pas 15.
En dealertjes horen niet in een tent waar 15 jarigen komen.
Kortom, tent is ook verantwoordelijk voor wat er binnen zijn muren geschonken en verkocht wordt aan wie.
quote:Dit vind ik nou echt weer zo'n standaard lul verhaal !
in welke discotheek word niet gebruikt ?? beter "legaal"laten slikken en verkopen dan weet je wat er verkocht word en de risico's worden kleiner. kijk naar het gedoogbeleid van wiet de kwaliteit is sterk verbeterd . dit gaat ook gebeuren met xtc ...geen vage pillen meer met diverse samenstellingen..ben je die pillen vergeten die er in omloop waren die zelfs een olifant plat kreeg.
de jeugd slikt ze toch is niet meer tegen te houden, dan maar goede pillen en geen troep.
andere HD 's als cockaine en heroine gewoon blijven verbieden dit is een vrij kleine groep die het gebruikt als je dat in een "reguliere "verkoop doet b.v apotheek kan je het een klein beetje in de gaten houden ..er zullen altijd mensen zijn die een weg vinden om aan dit soort shit te komen maar zal wel minder junks opleveren uiteindelijk.
Lang leve de anarchie!!!
quote:aanhoudingen door de politie achteraf of bij binnenkomst in de tent?
Op maandag 25 augustus 2003 08:54 schreef danielluh het volgende:[..]
De politie verklaarde dat de discotheek en de organisatie niets te verwijten valt aan dit incident. Zij hebben zich aan alle afspraken gehouden die gemaakt zijn met bepaalde instanties. dit was gister nog op L1 (limburgse zender voor de nietwetende)
er zijn 12 aanhoudingen verricht wat betreft drugs en 30 man is de toegang geweigerd omdat ze te jong waren.
Hoe dit meisje binnen is gekomen blijft een raadsel. Maar make-up doet wonderen. Dus ze zal er wel ouder hebben uitgezien dan ze werkelijk was.
quote:Helemaal mee eens, kom er al 2 jr niet meer
Op maandag 25 augustus 2003 08:54 schreef U-lerZzZ het volgende:
De Peppermill is gewoon een kuttent.
quote:
quote:of het legitiem is of niet doet niet terzake, je doet er toch nix aan. meeste partygangers stoppen hun drugs op plekken waar de security toch niet mag voelen. Dus dan is het beste wat je kan doen een goeie ehbo regelen, eventueel flyers met info over drugs voor de newbees, en standjes waar je je xtc kan laten testen.
Feitelijk geef je daar dus mee aan dat je het legitiem vind om dat soort spullen te gebruiken in jouw disco.
Of is het dat jullie de zaken zo slecht voor elkaar hebben en dat het nu nogal duidelijk aan het licht komt? In de meeste steden is het gebruikelijk dat een disco bij dergelijke incidenten dicht gaat. Laten we het maar hopen gezien jouw mening...
quote:bij binnenkomst werder ze aangehouden, mensen met meer dan 6 of meer pillen worden direct overgedragen aan de politie
Op maandag 25 augustus 2003 08:56 schreef milagro het volgende:[..]
aanhoudingen door de politie achteraf of bij binnenkomst in de tent?
ps. ik vindt 6 pillen nog heel veel. 1 slik je zelf de rest kan je verkopen.
[Dit bericht is gewijzigd door danielluh op 25-08-2003 08:59]
quote:Ik dacht dat het een heavy rave party was!!
Op maandag 25 augustus 2003 08:56 schreef danielluh het volgende:[..]
Helemaal mee eens, kom er al 2 jr niet meer
Btw is het ook een kindertent. Is normaal dat er minderjarige komen
quote:*Reality Check* , er zijn tegenwoordig zelfs genoeg dealertjes die zelf niet eens veel ouder zijn dan 15, tegenwoordig worden in ongeveer elke tent wel coke of pillen gebruikt, denk dat dit alleen nog maar meer gaan worden als de accijns op alcohol dadelijk weer omhoog gaat, mensen pakken liever een pilletje van 4 euro voor een avondje plezier dan zich scheel te betalen aan drank in een kroeg of discotheek...
Op maandag 25 augustus 2003 08:53 schreef milagro het volgende:[..]
Legitimatie plicht dus, ze was pas 15.
En dealertjes horen niet in een tent waar 15 jarigen komen.
Kortom, tent is ook verantwoordelijk voor wat er binnen zijn muren geschonken en verkocht wordt aan wie.
quote:Ken je het spreekwoord: Zachte heelmeesters maken stinkende wonden?
Op maandag 25 augustus 2003 08:57 schreef WauseWillem het volgende:[..]
of het legitiem is of niet doet niet terzake, je doet er toch nix aan. meeste partygangers stoppen hun drugs op plekken waar de security toch niet mag voelen. Dus dan is het beste wat je kan doen een goeie ehbo regelen, eventueel flyers met info over drugs voor de newbees, en standjes waar je je xtc kan laten testen.
Vrij oud en gezien de problematiek die we momenteel in Nederland hebben, met ontspoorde jongeren en een slappe overheid, nog steeds actueel.
[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 25-08-2003 09:02]
quote:Nee, vind ik niet. Kijk naar de nieuwjaarbrand in cafe het Hemeltje. De eigenaren waren ook schuldig (tussen haakjes). Een tent is gewoon verantwoordelijk voor wat er gebeurd!! Als hooligans de tent afbreken krijgt de club ook een boete!! Slecht voorbeeld misschien, maar de discotheek heeft de plicht te controleren wat er gebeurd!!
Op maandag 25 augustus 2003 08:57 schreef Dirty_Harry het volgende:[..]
Zo'n redenatie gaat natuurlijk alleen op als ze pillen legaal aan de bar verkrijgbaar zouden zijn geweest, en daar heb ik zo mijn twijfels over.... Je kan een tent nooit aansprakelijk gaan stellen voor iets dat 1 of ander mokkel/gozer in z'n onderbroek naar binnen smokkeld en aan minderjarigen verkoopt.....
quote:Ms geen fessten organiseren meer voor 5000 man, dan.
Op maandag 25 augustus 2003 08:58 schreef danielluh het volgende:[..]
bij binnenkomst werder ze aangehouden, mensen met meer dan 6 of meer pillen worden direct overgedragen aan de politie
Ik weet toevallig ook als ze je binnen traperen met slikken of snuiven dat je naar een aparte kamer wordt gebracht en gefouileert wordt. Maar 5000 man op het feest zelf in de gaten houden is iets dat je niet lukt.ps. ik vindt 6 pillen nog heel veel. 1 slik je zelf de rest kan je verkopen.
quote:Of dat de oplossing zou zijn, dan gaan de feesten underground en is er helemaal geen controle meer op.
Op maandag 25 augustus 2003 09:07 schreef milagro het volgende:[..]
Ms geen fessten organiseren meer voor 5000 man, dan.
En het is treurig dat een 15 jarige zo makkelijk aan pillen kan komen.
Maar blijkbaar is het heel normaal om op die leeftijd al stijf van de pillen te staan of je klem te zuipen.
beetje zieke gedachten, maar dit bewijst maar weer dat het zo is:N
quote:Op de vrijdag komen er redelijk wat kids van 16 jaar etc maar op de vrijdag geven ze regelmatig hardcore feesten waar je nooit wat van hoort. Dit was wel een groter feest dan normaal omdat hier ook nog op de parkeerplaats een groot buitenpodium gebouwd was....
Op maandag 25 augustus 2003 08:58 schreef The_Watcher het volgende:[..]
Ik dacht dat het een heavy rave party was!!
Anyway als ik het zo hoor hadden er daar nooit XTC geslikt mogen worden met al die tieners!!
enja, 100.000x gaat het goed met dit soort gevallen maar debiele hou je altijd, dat is net zo goed met alcohol waar ook af en toe iemand overlijdt door overmatig gebruik.
quote:Gaaf. Alleen jammer dat je het dan niet meer meekrijgt.
Op maandag 25 augustus 2003 09:13 schreef danielluh het volgende:[..]
Je hoort erbij als je je van de wereld heb gezopen of gesnoven.
quote:Dat het 100.000x goed gaat betekend nog niet dat het goed is!
Op maandag 25 augustus 2003 09:14 schreef planethugo het volgende:[..]
Op de vrijdag komen er redelijk wat kids van 16 jaar etc maar op de vrijdag geven ze regelmatig hardcore feesten waar je nooit wat van hoort. Dit was wel een groter feest dan normaal omdat hier ook nog op de parkeerplaats een groot buitenpodium gebouwd was....
enja, 100.000x gaat het goed met dit soort gevallen maar debiele hou je altijd, dat is net zo goed met alcohol waar ook af en toe iemand overlijdt door overmatig gebruik.
quote:sorry hoor, maar slim kan je haar toch zeker niet noemen als je zoveel van die dingen slikt. Ik kan me best voorstellen dat je het eens wilt uitproberen. Maar 11 van die dingen slikken is volgens mij geen proberen meer.
Op maandag 25 augustus 2003 09:43 schreef devon het volgende:
tuurlijk was het stom van dat meisje( meisjes van 15 zijn nou eenmaal veel aan het experimenteren met pilletjes) maar om haar nu meteen een debiel te gaan noemen! waarschijnlijk kunnen jullie je niet inbeelden in haar situatie..hou er gewoon rekening mee dat ze 15 is! en dat meisjes van 15 nog niet veel nadenken over de gevolgen...
(spreek namelijk uit eigen ervaring)
quote:Toen ik in die leeftijdscategorie zat, kende ik anders genoeg meiden van 15 die wel normaal konden nadenken, ook de gabberinnetjes van toen. Het waren altijd dezelfde types die in dit soort situaties belandden (problemen met drugs, zwanger van die ene foute kabouter enz. enz.). Heeft volgens mij toch ook echt met de thuissituatie en de opvoeding te maken.
na het lezen van deze topic, merk ik wel dat hier geen mensen zijn die zelf ok weleens een pilletje nemen.
tuurlijk was het stom van dat meisje( meisjes van 15 zijn nou eenmaal veel aan het experimenteren met pilletjes) maar om haar nu meteen een debiel te gaan noemen! waarschijnlijk kunnen jullie je niet inbeelden in haar situatie..hou er gewoon rekening mee dat ze 15 is! en dat meisjes van 15 nog niet veel nadenken over de gevolgen...
quote:Natuurlijk keur ik dit niet goed, er waren 15 man politie aanwezig 30 man security van de organisatie. De controle is niet aan mij he.
quote:Ik ben het ermee eens, dat je uitgaansgelegenheden niet zomaar overal verantwoordelijk kunt houden. Maar in discotheken waar veel wordt gebruikt, is er vaak heel wat mis met de 'beveiliging' etc. Veelvuldig druggebruik in je toko valt gewoon op. Als je het dan niet opmerkt (en maatregelen neemt), wìl je het gewoon niet zien. En dan is er wellicht meer aan de hand.
Op maandag 25 augustus 2003 09:54 schreef alki het volgende:
Natuurlijk keur ik dit niet goed, er waren 15 man politie aanwezig 30 man security van de organisatie. De controle is niet aan mij he.
quote:ik heb vroegah vaak zat pilletjes gehad. en ben er niet zo trots op.
na het lezen van deze topic, merk ik wel dat hier geen mensen zijn die zelf ok weleens een pilletje nemen.
ik heb nog een aanverwante link op de limburger gevonden
hieer staat ook en link naar de huisregels
artikel limburger http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-1--1545817-1438-730825-,00.html
huisregels http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-2-2497-1545853-1438-730825-,00.html
quote:Er staat in de wet dat alcohol en drugs voor mensen onder de 16 verboden is!!
Op maandag 25 augustus 2003 10:00 schreef robh het volgende:
In hoeverre is een discotheek aansprakelijk? Als het kind zich een delerium had gezopen was het duidelijk, maar hoe zit dat met drugs?
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 10:10 schreef Bastard het volgende:
Ze heeft er wel van geleerd, en zal het nooit meer doen.
quote:Tegenwoordig? Dit 'fenomeen' bestaat al zolang jongeren drugs gebruiken.
Op maandag 25 augustus 2003 09:13 schreef danielluh het volgende:
En tegenwoordig is het schijnbaar in om veel pillen te slikken.
quote:Tsja die huisregels. In mijn ogen zijn die huisregels niet meer dan een makkelijke manier van de eigenaars de politie(k) een beetje tegemoet te komen en zich in te dekken. En verder eigenlijk niets waard, niemand leest/kent ze, wat imo logisch is.
Op maandag 25 augustus 2003 10:05 schreef danielluh het volgende:
ik heb vroegah vaak zat pilletjes gehad. en ben er niet zo trots op.ik heb nog een aanverwante link op de limburger gevonden
hieer staat ook en link naar de huisregels
...
quote:en hoe oud ben jij
Op maandag 25 augustus 2003 10:18 schreef S-atafuckup het volgende:
Ach ja, ik kreeg laatst al gezeik omdat ik 8 ibuprofen 600 (2 verstandskiezen en een tandvleesontsteking) had geslikt tijdens een zuipmarathon...
Zo kunnen we natuurlijk wel blijven zeiken
quote:Ik geloof dat drugs ook verboden zijn voor 16+
Op maandag 25 augustus 2003 10:09 schreef The_Watcher het volgende:Er staat in de wet dat alcohol en drugs voor mensen onder de 16 verboden is!!
Maar in hoeverre kun je nu die discotheek aansprakelijk stellen? Voor zover ik het gelezen heb was de controle gewoon goed.
vind gewoon dat jullie niet zo heel kortzichtig moeten denken(niet allemaal natuurlijk) met wat stom, eigen schuld dikke bult.
gewoon een beetje verder kijken naar de situatie....
veruimd ook je denkbeeld namelijk!!!!!!!
Het is natuurlijk wel een beetje dom als je denkt dat je zoveel pillen op kan (is er dan geen voorlichting?!?!?!) maar zelfs jongens die ik ken, van 26, nemen op een feest rustig 12 of meer pillen....
Ik snap het niet....
quote:Ik denk niet dat ze dat doen,....... want dan worden, zoals al eerder gezegd. Alle problemen die mensen veroorzaken legaal. Is natuurlijk geen oplossing
quote:legaliseren is denk ik ook geen goed idee. Wel zouden ze het testen van pillen en drugs moeten legaliseren! Er is namelijk gebleken dat wanneer mensen hun pillen kunnen laten testen er minder gebruikt wordt (hoorde ik laatst op de radio). En er wordt dan misschien beter mee om gegaan.Ik vind het sowieso al bizar dat ze dat verboden hebben....
Op maandag 25 augustus 2003 10:27 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Maar kort gezegd,......![]()
![]()
![]()
![]()
geen goed idee.
quote:Ik ook, maar het verschil is dat ze die hoeveelheden niet in 1 uur achter elkaar slikten
Op maandag 25 augustus 2003 10:23 schreef devon het volgende:
ik zeg ook niet dat het niet dom is!
en ik kende vroeger wel veel gabberintjes die zoveel pillen slikte!..........
In eerste instantie wilde ik van de hoeveelheid ook zeggen dat mensen zich het niet
voor kunnen stellen is inderdaad omdat je dan nooit een pilletje hebt geslikt, want dan
zou je weten dat als je eenmaal onder invloed bent hoeveelheden niet meer zo makkelijk
te beoordelen zijn als dat je nuchter bent
Maar toen ik las dat ze het in 1 uur had geslikt begon ik het toch een vaag verhaal te vinden
Dan ben je dus nuchter terwijl je zo'n beslissing neemt, als je dan bedenkt dat het meisje 15 was
dan denk ik toch dat het gaat om een soort van aandachtstrekkerij, kijk me stoer zijn houding
Zou het van de zotte vinden als de tent waarin het gebeurde aansprakelijk zou worden
gesteld doordat zo'n megatruttebel zoveel pilletjes tikt en de organisatie kennelijk toch redelijk
wat moeite heeft gedaan om beveiliging in te huren
Op deze manier zou je toch bijna eigenlijk geen horecagelegenheid en/of feest
kunnen en durven beginnen
quote:wees blij dat je het gezeik nog kon horen.
Ach ja, ik kreeg laatst al gezeik omdat ik 8 ibuprofen 600 (2 verstandskiezen en een tandvleesontsteking) had geslikt tijdens een zuipmarathon...
quote:net ofdat je legaal pillen kan kopen in een discotheek???
quote:Heb jij enig idee, wat een aanslag 8 ibu 600 op je gezondheid is (lever)? Ooit de bijsluiter weleens gelezen?
quote:Ok en toen had je dus de levensduur van je lever flink ingekort.
IBuprofen is nare shit.
lees de bijsluiter maar eens.
(maar het helpt vaak wel!)
Had ze d'r 2 hersencellen maar aan moeten zwengelen om te bedenken dat 11 pillen wel erg veel is.
Maar goed.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 08:38 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
En dat is gaaf, omdat...?
danielluh suggereert totaal niet dat dat gaaf is.
quote:Hee hallo, het kind is wel overleden, dus een beetje respect aub
DEBIEL!!!
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 08:52 schreef mhr-zip het volgende:[..]
Mja als je xtc legaliseerd, vinden al die sukkels het niet stoer meer. En dan gaan ze cocaine gebruiken, omdat dat nog wel verboden is.
quote:Waar halen jullie vandaan dat al deze kinderen per definitie gebruiken / proberen om stoer te zijn?
Op maandag 25 augustus 2003 09:01 schreef 2Mini het volgende:
en dan is ze stoer.... voor even
Nieuwsgierigheid? Zegt dat jullie wat? Tuurlijk sommige zullen het proberen om erbij te horen, maar om het bij voorbaat al zo stellig te gooien op 'stoer doen' is wel erg bekrompen. Maakt de actie overigens niet minder dom, maar goed.
Als dit meisje in het verleden als eens eerder wat heeft gebruikt, wat mij zeer waarschijnlijk lijkt, kan het heel goed zijn, dat ze wederom terug naar dat 'lekkere gevoel' probeert te gaan. Echter zonder hierbij rekening te houden met de tijd voordat XTC inwerking treedt, namelijk vaak pas na een uur.
Nadat de ene volgens haar nog niet werkt, neemt ze er nog een, nog een etc etc. Volgens mij komt deze gevaarlijke fout bij XTC gebruik vaker voor.
11 in een uur daarentegen is wel heel erg extreem, want zelfs al ben je zo dom om binnen een uur door te blijven slikken, om op zo'n manier door te blijven gaan is echt extreeeem ziek...
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 25-08-2003 12:00]
quote:als ze hiervoor vaker had gebruikt dan zou ze weten dat het ongeveer een uur duurt voordat een pil inslaat. dan ga je er echt niet nog 10 naar binnen werken hoor. dan ben je gewoon dom.
Op maandag 25 augustus 2003 11:54 schreef KreKkeR het volgende:[..]
[..]Waar halen jullie vandaan dat al deze kinderen per definitie gebruiken / proberen om stoer te zijn?
Nieuwsgierigheid? Zegt dat jullie wat? Tuurlijk sommige zullen het proberen om erbij te horen, maar om het bij voorbaat al zo stellig te gooien op 'stoer doen' is wel erg bekrompen. Maakt de actie overigens niet minder dom, maar goed.
Als dit meisje in het verleden als eens eerder wat heeft gebruikt, wat mij zeer waarschijnlijk lijkt, kan het heel goed zijn, dat ze wederom terug naar dat 'lekkere gevoel' probeert te gaan. Echter zonder hierbij rekening te houden met de tijd voordat XTC inwerking treedt, namelijk vaak pas na een uur.
Nadat de ene volgens haar nog niet werkt, neemt ze er nog een, nog een etc etc. Volgens mij komt deze gevaarlijke fout bij XTC gebruik vaker voor.
11 in een uur daarentegen is wel heel erg extreem, want zelfs al ben je zo dom om binnen een uur door te blijven slikken, om op zo'n manier door te blijven gaan is echt extreeeem ziek...
sowieso.. op je 15e aan de pillen.. dat is toch niet normaal?
magoed, ik heb medelijden met de ouders.. die zullen wel niks geweten hebben van haar drugsgebruik zonde.
quote:is der dan niemand hierzo die zoveel pillen slikten op die leeftijd ?
Op maandag 25 augustus 2003 09:07 schreef milagro het volgende:[..]
Ms geen fessten organiseren meer voor 5000 man, dan.
En het is treurig dat een 15 jarige zo makkelijk aan pillen kan komen.
Maar blijkbaar is het heel normaal om op die leeftijd al stijf van de pillen te staan of je klem te zuipen.
kom nu maar weer met de slechte reakties over MSTERR kom maar kom maar ....
quote:Als jij na 8 pillen slikken nog steeds in staat bent rechtop te staan mogen we concluderen dat dat bar slechte pillen zijn.
Op maandag 25 augustus 2003 12:09 schreef MSTERR het volgende:[..]
is der dan niemand hierzo die zoveel pillen slikten op die leeftijd ?
ik slikte der wel is meer dan 8kom nu maar weer met de slechte reakties over MSTERR kom maar kom maar ....
Verder vind ik dat uitgaansgelegenheden er alles aan moeten doen om te voorkomen dat er minderjarigen binnen komen en/of er harddrugs wordt gebruikt.
Helemaal voorkomen kunnen de uitbaters dat echter nooit; de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft bij de bezoekers.
En als je op je 15e nog niet weet wat XTC met je doet ben je een wel erg domme troela. Verschrikkelijk dat dat meisje is overleden, maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
quote:Daar is ze alweer
Op maandag 25 augustus 2003 10:40 schreef milagro het volgende:[..]
wees blij dat je het gezeik nog kon horen.
quote:HEERLEN - Discotheek Peppermill in Heerlen valt geen enkel verwijt te maken over de dood van een 15-jarige bezoekster uit Belfeld. Dat vindt de politie. De discotheek voldeed aan alle eisen die gemeente en politie gesteld hadden. Directeur S. Otten vindt de dood van het meisje 'verschrikkelijk'.
Op maandag 25 augustus 2003 10:25 schreef GTD het volgende:
Toch blijft de schuld ook bij de discotheek en de rest van de bewaking
hadden beter op leeftijd moeten controleren
Discotheek Peppermill en het evenementenbureau Rige in Spijkenisse, waarmee de disco de party organiseerde, hoeven zich geen verwijten te maken, vindt politiewoordvoerder B. Boosten. ,,Het feest verliep rustig én conform de afspraken die we maakten over veiligheid en de controle op drugs.''
quote:Totaal overbodige reactie, wat wil je horen? "sukkel" "gek"? Ben je dan weer happy? Of wil je horen dat 8 a 11 pilletjes (in een uur) dus eigenlijk wel moet kunnen en dit meisje toch niet zo dom was als gezegd wordt, maar alleen wat pech had?? Wat wil je met jouw reactie bereiken
Op maandag 25 augustus 2003 12:09 schreef MSTERR het volgende:[..]
is der dan niemand hierzo die zoveel pillen slikten op die leeftijd ?
ik slikte der wel is meer dan 8kom nu maar weer met de slechte reakties over MSTERR kom maar kom maar ....
In dit geval topic gaat het om iemand die er 8 of 11 in een uur heeft gebruikt en dit niet heeft overleefd, jij toevallig wel, good for you.
quote:Ik zou er helemaal niet op tegen zijn als kroegen aan de deur om legitimatie gaan vragen.
Op maandag 25 augustus 2003 08:30 schreef milagro het volgende:
quote:Dit geeft aan de theoriën van Charles Darwin weer een hele andere draai...
quote:Respect kan worden verdiend... of verleend aan de hand van criteria van de verlener.
Op maandag 25 augustus 2003 11:47 schreef Midioot het volgende:[..]
Hee hallo, het kind is wel overleden, dus een beetje respect aub
quote:Zelfs voor een meisje van 15 is dit gewoon een zeer domme zet.
Meisjes van 15 zijn geen kleine kinderen meer en de meeste kunnen wel de gevolgen van hun daden inschatten. Wanneer je een dochter van 15 heb die daar de stom voor is, laat je dat kind gewoon niet uit gaan lijkt me.
quote:nee ik ook niet. Maar dan moeten ze het wel consequent doen en niet alleen degene die jong lijken vragen naar hun legitimatie. Anders krijg je weer dat van die jonge grietjes die er oud uitzien toch nog binnen komen.
Op maandag 25 augustus 2003 12:39 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik zou er helemaal niet op tegen zijn als kroegen aan de deur om legitimatie gaan vragen.
quote:Kijken als het jouw dochter zou zijn, zien of je het dan nog zo
Op maandag 25 augustus 2003 13:16 schreef hoppe het volgende:
Respect kan worden verdiend... of verleend aan de hand van criteria van de verlener.
Als nederland nou strenger is met die drugs en shit, en de disco's ook. Ik bedoel, je kan zo in een disco komen met wapens en drugs en shit. Ik wil verdomme meer security. Maar dat is weer wat anders. -_-
Waarom is NL nou zo zacht met die regels over drugs? Hard aanpakken die lullo's.
quote:Bullshit, NL moet veeeeel meer drug campagnes gaan voeren. Al die campagnes tegen alchol, onveilig seks, zinloos geweld. Over drugs hoor je nooit wat. Als dat meisje gewoon was voorgelicht had ze nog geleefd. Zoek maar es op internet, echt goede info is er niet te vinden. Ja de geschiedenis en werkzame stof. En natuurlijk hoop cowboy verhalen van de addicts.
Op maandag 25 augustus 2003 14:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Vernaaide situatie man...Als nederland nou strenger is met die drugs en shit, en de disco's ook. Ik bedoel, je kan zo in een disco komen met wapens en drugs en shit. Ik wil verdomme meer security. Maar dat is weer wat anders. -_-
Waarom is NL nou zo zacht met die regels over drugs? Hard aanpakken die lullo's.
quote:Bepaal jij wat goed is?
Op maandag 25 augustus 2003 09:16 schreef The_Watcher het volgende:[..]
Dat het 100.000x goed gaat betekend nog niet dat het goed is!
quote:Wat verwacht je nog meer dan??
Op maandag 25 augustus 2003 14:06 schreef NoXxa het volgende:[..]
Bullshit, NL moet veeeeel meer drug campagnes gaan voeren. Al die campagnes tegen alchol, onveilig seks, zinloos geweld. Over drugs hoor je nooit wat. Als dat meisje gewoon was voorgelicht had ze nog geleefd. Zoek maar es op internet, echt goede info is er niet te vinden. Ja de geschiedenis en werkzame stof. En natuurlijk hoop cowboy verhalen van de addicts.
quote:Ga we dat nou ook weer krijgen. Het lijkt wel alsof bij ieder onbenullig incident mensen meteen weer beginnen te blaten over hard aanpakken.
Op maandag 25 augustus 2003 14:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Vernaaide situatie man...Als nederland nou strenger is met die drugs en shit, en de disco's ook. Ik bedoel, je kan zo in een disco komen met wapens en drugs en shit. Ik wil verdomme meer security. Maar dat is weer wat anders. -_-
Begrijp me niet verkeerd het is een triest incident maar het blijft slechts een incident. Er gaan er ieder jaar een paar dood aan een overdosis en dat is niet leuk maar wel voor een groot deel mensen hun eigen verantwoordelijkheid.
Ze had trouwens nooit in die tent mogen zijn. Ouders straffen, Discotheek eigenaar straffen en haar dealer zoeken want een meisje van 15 met 11 pillen op zak?????
quote:Dat lijkt me echt nodig ja
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Hoochiemamma het volgende:
Ouders straffen,
quote:en als het meisje er uit ziet als een 20 jarige. Of laten we zeggen dat als ze twintig was geweest. dan had de dealer wel mogen verkopen?!?!? het is toch ieders eigen risicio.
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef Hoochiemamma het volgende:
Misschien wilde ze wel dood. Dat kan het ook zijn. Want je kan me niet vertellen dat dat nog steeds niet overal in Nederland bekend is dat 11 pillen slikken niet meer HIP is.Ze had trouwens nooit in die tent mogen zijn. Ouders straffen, Discotheek eigenaar straffen en haar dealer zoeken want een meisje van 15 met 11 pillen op zak?????
En het gaan verbieden is olie op het vuur gooien. Als je het "gedoogd" dan kun je het ook comtroleren zodat er geen shit op de markt terecht komt.
quote:Dat bedoelde ik.
Op maandag 25 augustus 2003 15:33 schreef MisterX85 het volgende:
tsja, meisje had een leveraandoening.. en das altijd ni goed heh.. niet na 1 en zeker niet na 8.. kzie trwns dat jan en alleman loopt te suggereren naar het hoe/wat er gebeurt is, ik vind dat je beter je mond kunt houden als je amper weet wat er gebeurt is etc.. de nieuwsberichten kloppen nl. ook voor geen meter.. verder laat ik wel even weten wat er precies is gebeurd.. aangezien een vriendin van me bij het jellinek werk en ieder drugsincident daar geregistreerd wordt..
quote:Wat een onzin. Nederland is de grootste XTC-producent ter wereld, dankzij dit soort beleid.
Op maandag 25 augustus 2003 10:31 schreef goddess in heaven het volgende:
Er is namelijk gebleken dat wanneer mensen hun pillen kunnen laten testen er minder gebruikt wordt (hoorde ik laatst op de radio).
Gewoon alles wat ermee te maken heeft verbieden en laat gebruikers maar doodvallen (desnoods), misschien zijn we dan ooit een keer narco-staat af.
quote:Kijk maar naar de USA, werkt perfekt daar!
Op maandag 25 augustus 2003 16:51 schreef Pierke_Smulders het volgende:[..]
Gewoon alles wat ermee te maken heeft verbieden en laat gebruikers maar doodvallen (desnoods), misschien zijn we dan ooit een keer narco-staat af.
quote:Dat ligt ook aan de tijdsduur, een kennis van mij had 2 weken terug in 24 uur 15 pillen, wat coke en een half flesje ghb op, zonder aan zelfmoord te willen doen.
Op maandag 25 augustus 2003 13:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Een maat van mij is LJ daar en hij had vernomen dat het idd 11 pillen waren. Persoonlijk ga ik dan denken aan een zelfmoordpoging.
Als je daarintegen in een paar uur zoveel slikt, dan wordt het weer anders
( hoewel ik de dosering van die kennis ook wel errug hoog vond
quote:Nee, gewoon iedereen.
Op maandag 25 augustus 2003 13:29 schreef Fio het volgende:
nee ik ook niet. Maar dan moeten ze het wel consequent doen en niet alleen degene die jong lijken vragen naar hun legitimatie.
quote:Dat is idd vrij hoog ja, maar niet uitzonderlijk. Dit was gewoon té veel in té korte tijd. Typische "beginnersfout", helaas met iets minder afloop maarja.
Op maandag 25 augustus 2003 17:05 schreef yavanna het volgende:[..]
Dat ligt ook aan de tijdsduur, een kennis van mij had 2 weken terug in 24 uur 15 pillen, wat coke en een half flesje ghb op, zonder aan zelfmoord te willen doen.
quote:Die is dan ook niet echt goed bij z'n pan, die kennis van je.
Op maandag 25 augustus 2003 17:05 schreef yavanna het volgende:[..]
Dat ligt ook aan de tijdsduur, een kennis van mij had 2 weken terug in 24 uur 15 pillen, wat coke en een half flesje ghb op, zonder aan zelfmoord te willen doen.
En daarbij: wat is in hemelsnaam het nut van zo ontzettend veel drugs in een etmaal in je lijf te pompen?? Lijkt me dat het op een gegeven moment nog amper effect sorteert.
Klinkt als een redelijk zelfdestructief persoontje...
quote:Als er niemand oplet hoeveel je neemt in welke tijd, kun je al snel zulke fouten maken ja.
Op maandag 25 augustus 2003 17:11 schreef Grayburn het volgende:[..]
Dat is idd vrij hoog ja, maar niet uitzonderlijk. Dit was gewoon té veel in té korte tijd. Typische "beginnersfout", helaas met iets minder afloop maarja.
quote:Dat lijkt hij toch niet te zijn
Op maandag 25 augustus 2003 17:13 schreef Copycat het volgende:[..]
Die is dan ook niet echt goed bij z'n pan, die kennis van je.
En daarbij: wat is in hemelsnaam het nut van zo ontzettend veel drugs in een etmaal in je lijf te pompen?? Lijkt me dat het op een gegeven moment nog amper effect sorteert.
Klinkt als een redelijk zelfdestructief persoontje...
Wat hij zei ( neem ik maar even aan, aangezien ik zelf niet weet hoe het is ) slik je naarmater je vermoeider wordt steeds meer en blijf alles dus wel doorwerken, aangezien je lichaam steeds nieuwe oppeppers nodig heeft om wakker te blijven ed.
Hij kreeg tegen de middag behoorlijk been krampen en nam toen 1 pil en wat ghb om dat rustiger te krijgen.
Nuaj verder weet ik er ook niets van, ben ook maar een leek
quote:Ja, dat klopt wel, dat je steeds doorgaat om je lichaam op te blijven peppen. Maar op een gegeven moment is de koek toch echt op, lijkt me.
Op maandag 25 augustus 2003 17:23 schreef yavanna het volgende:[..]
Wat hij zei ( neem ik maar even aan, aangezien ik zelf niet weet hoe het is ) slik je naarmater je vermoeider wordt steeds meer en blijf alles dus wel doorwerken, aangezien je lichaam steeds nieuwe oppeppers nodig heeft om wakker te blijven ed.
Hij kreeg tegen de middag behoorlijk been krampen en nam toen 1 pil en wat ghb om dat rustiger te krijgen.
quote:Dat zal ook haast wel.
Op maandag 25 augustus 2003 17:28 schreef Copycat het volgende:[..]
Ja, dat klopt wel, dat je steeds doorgaat om je lichaam op te blijven peppen. Maar op een gegeven moment is de koek toch echt op, lijkt me.
Ben zelf ook wel eens te lang doorgegaan, dan zie je jezelf opeens als een zielig hoopje mens op de bank zitten, eager naar nog een lijntje, en nog één..
Ben blij dat ik die fase ver achter me heb gelaten. Af en toe, zeer recreatief is meer dan genoeg voor mij!
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, dat je in die roes wilt blijven.
Op zo'n moment heb je het vast niet door, maar achteraf dan.
Prima toch, lijkt mij ergens ook wel fijner
quote:Idd, daar zijn bepaalde wijken echt onleefbaar door de dealers en de gebruikers, lijkt me een wereldplan
Op maandag 25 augustus 2003 16:53 schreef Grayburn het volgende:Kijk maar naar de USA, werkt perfekt daar!
quote:Dude, amsterdam staat bekend als uuuuh... uuuuh.... kweet ut naam ff niet maar de naam is te danken aan al het drugs dat je makkelijk kan krijgen
Op maandag 25 augustus 2003 15:24 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ga we dat nou ook weer krijgen. Het lijkt wel alsof bij ieder onbenullig incident mensen meteen weer beginnen te blaten over hard aanpakken.
Begrijp me niet verkeerd het is een triest incident maar het blijft slechts een incident. Er gaan er ieder jaar een paar dood aan een overdosis en dat is niet leuk maar wel voor een groot deel mensen hun eigen verantwoordelijkheid.
quote:Tuurlijk Amsterdam en daarbuiten is het lastig te verkrijgen joh
Op maandag 25 augustus 2003 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Dude, amsterdam staat bekend als uuuuh... uuuuh.... kweet ut naam ff niet maar de naam is te danken aan al het drugs dat je makkelijk kan krijgen
Dit blijft slechts een incident jah. Dat die meis van 15 jaar xtc pillen daadwerkelijk had is al erg genoeg.
Een meisje van 15 heeft in een discotheek helemaal niks te zoeken,
het is bij de wet geregeld dat je daar pas op je 16de mag komen!
Haar ouders zijn fout omdat ze haar hebben laten gaan, en de eigenaar van die tent moet zijn controleplicht nakomen!
Het is praktisch echt mogelijk om mensen jonger als 16 uit een discotheek te houden!!
Door wanbeleid van ouders en uitbater is de maatschappij weer vele duizenden euro's armer!
XTC is nog steeds een verboden harddrug in nederland, dat betekent dat onze regering, die we zelf gekozen hebben ons heeft verboden het te gebruiken of in ieder geval niet van plan is dat verbod op te heffen!
Als je dan zo eigenwijs bent om het toch te gebruiken neem dan ook de consequenties als het fout gaat!
Aangezien het hier om een minderjarig meisje gaat ligt de verantwoordelijkheid bij haar ouders, die hadden hun dochter nog niet naar een discotheek mogen laten gaan!
Buiten dit alles om vind ik het een intrieste zaak voor de ouders en wens ze alle sterkte toe!
quote:Dat willen we allemaal, toch!
Op maandag 25 augustus 2003 18:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Idd, daar zijn bepaalde wijken echt onleefbaar door de dealers en de gebruikers, lijkt me een wereldplan
quote:Dat simpele feit schijnt iedereen voor het gemak maar te negeren. XTC is een harddrug en bij wet verboden. En zoals iedere andere harddrug brengt het gebruik er van serieuze risico's met zich mee.
Op maandag 25 augustus 2003 20:21 schreef jazeker het volgende:
XTC is nog steeds een verboden harddrug in nederland,
Als blijkt dat je in dicotheken e.d. zo simpel aan XTC kan komen, of dat blijkt dat er zoveel mensen gewoon mee nara binnen lopen, dan lijkt mij een snoeiharde aanpak gewenst.
quote:Ik zou niet weten waarom. Er is eerder een softere aanpak gewenst. Gewoon legaliseren die handel. We hebben allemaal de mond vol over eigen verantwoordelijkheid maar als het om drug gaat dan moet de overheid zich weer met individuele vrijheden van mensen bemoeien.
Op maandag 25 augustus 2003 21:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Dat simpele feit schijnt iedereen voor het gemak maar te negeren. XTC is een harddrug en bij wet verboden. En zoals iedere andere harddrug brengt het gebruik er van serieuze risico's met zich mee.
Als blijkt dat je in dicotheken e.d. zo simpel aan XTC kan komen, of dat blijkt dat er zoveel mensen gewoon mee nara binnen lopen, dan lijkt mij een snoeiharde aanpak gewenst.
quote:Ik wil niet vervelend doen maar buiten Amsterdam wordt meer drug gebruikt als in Amsterdam.
Op maandag 25 augustus 2003 19:37 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Dude, amsterdam staat bekend als uuuuh... uuuuh.... kweet ut naam ff niet maar de naam is te danken aan al het drugs dat je makkelijk kan krijgen
Dit blijft slechts een incident jah. Dat die meis van 15 jaar xtc pillen daadwerkelijk had is al erg genoeg.
Drugs zal toch eeuwig gebruikt worden overigens, dus alle mensen die hier zeggen dat er meer campagnes zouden moet komen en meer controle...
Je kunt drugs net zo goed als alcohol niet uitbannen...
Je kunt het beste zorgen dat mensen er verantwoord mee om kunnen omgaan.
de politie vermoedt dat het een combinatie was van pillen, meer zeggen ze nog niet in afwachtig op het forensisch onderzoek.
De burgemeester van heerlen stelt wel een onderzoek in hoe het meisje op het terrein is kunnen komen terwijl er toch controle op leeftijd was.
En hoe ze aan de drugs is gekomen.
quote:En legalisatie (wat dan vanaf 18 jaar zal zijn, aangezien het hier harddrugs betreft) helpt precies hoeveel om een 15-jarige tegen die troep te beschermen?
Op maandag 25 augustus 2003 22:51 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ik zou niet weten waarom. Er is eerder een softere aanpak gewenst. Gewoon legaliseren die handel. We hebben allemaal de mond vol over eigen verantwoordelijkheid maar als het om drug gaat dan moet de overheid zich weer met individuele vrijheden van mensen bemoeien.
Je kunt wel lekker makkelijk lullen over eigen verantwoordelijkheid, maar iemand van 15 is gewoon nog een kind en makkelijk te beinvloeden. Ook ontbreekt het vaak aan inzicht in wat voor verstrekkende gevolgen het klakkeloos slikken van die rommel kan hebben.
het is in mijn ogen wel degelijk een taak van ouders en staat om die zooi uit gelegenheden te krijgen en te houden waar degelijk jonge kinderen komen.
R.I.P.
Ik snap toch al niet dat mensen harddrugs/softdrugs nodig hebben om te kunnen feesten. Is het om stoer te doen, om er bij te horen, of is het wraak tegen iets, of is het voor de kick ? Als het voor de kick is kun je net zo goed gaan sporten.
quote:Ik denk dat ouders en overheid het gevaar ervan ook onderschatten. Veel ouders hebben ook geen idee van wat hun kids uitvreten, en de overheid heeft imo nou ook geen fantastisch gevoel van wat er zich afspeelt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
het is in mijn ogen wel degelijk een taak van ouders en staat om die zooi uit gelegenheden te krijgen en te houden waar degelijk jonge kinderen komen.
quote:Hetzelfde met roken. Gelukkig beginnen ze daar nu wel wat meer aan te doen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:45 schreef ArmaniMania het volgende:
Ik snap toch al niet dat mensen harddrugs/softdrugs nodig hebben om te kunnen feesten. Is het om stoer te doen, om er bij te horen, of is het wraak tegen iets, of is het voor de kick ? Als het voor de kick is kun je net zo goed gaan sporten.
quote:Stiefvader Chloé waarschuwt ouders
Haar ouders zijn fout omdat ze haar hebben laten gaan, en de eigenaar van die tent moet zijn controleplicht nakomen!
Bij de ouders in Belfeld hangt het verdriet in de lucht. Zonneschermen hangen laag om de hitte uit het huis te houden. ,,Mijn doel is om alle mensen te waarschuwen'', zegt Chloé's stiefvader Raymond Barth. ,,Ouders weten niet in welke gevaren hun kinderen zich begeven.''
Vriendin Kim van Chloé lijkt haar emoties redelijk onder controle te hebben. Ze vertelt over de bewuste avond waarop ze met een paar vriendinnen naar de raveparty in Heerlen vertrok. Van een andere vriendin had Chloé op haar slaapkamer vooraf vijf xtc-pilletjes gekregen. Kim wist daar niets van. Vervolgens waren ze met een groep met de auto naar Heerlen vertrokken. Naar 'het grote feest' zoals Chloé er met haar vrienden over sprak. Tegen haar ouders had ze verteld dat ze naar een Heldense discotheek zou gaan en vervolgens zou slapen bij haar hartsvriendin Kim. Maar in werkelijkheid experimenteerde ze die avond met xtc. Eerst slikte ze twee pillen, vertelt Kim, maar die hadden blijkbaar weinig effect. Daarna nam ze in stappen de resterende drie pillen. Kim verloor haar even uit het oog. ,,Toen ik haar weer tegenkwam, vertelde ze dat er 10,5 had genomen. Maar dat heb ik zelf niet gezien.''
bron: LD
quote:...en dus moet je respect voor haar hebben? Wat een gelul zeg.
Op maandag 25 augustus 2003 13:32 schreef Midioot het volgende:[..]
Kijken als het jouw dochter zou zijn, zien of je het dan nog zo
"luchtig" op zou nemen, dat het onverstandig was staat buiten kijf, maar het arme kind is wel dood.............
quote:Heb je hiervoor een onderzoek voor nodig ? Het is toch meer dan duidelijk dat ze liever teveel dan teweinig mensen binnen laten anders hebben ze geen inkomsten. Hetzelfde geldt voor wanneer minderjarigen sigaretten en drank kopen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:38 schreef danielluh het volgende:
De burgemeester van heerlen stelt wel een onderzoek in hoe het meisje op het terrein is kunnen komen terwijl er toch controle op leeftijd was.
En hoe ze aan de drugs is gekomen.
Gaan we weer geld verspillen aan iets wat met een simpele proef (laat de 14 jarige dochter van de burgermeester binnen proberen te komen) kan worden aangetoond.
quote:Nee, stomweg aannemen dat een kind van 15 de gevaren van het slikken van die rommel kan inschatten, DAT is pas gelul.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:58 schreef HomoUniversalis het volgende:[..]
...en dus moet je respect voor haar hebben? Wat een gelul zeg.
je hebt het hier over een kind. Die wettelijke grens van handelingsbekwaamheid is er niet voor niets hoor.
Ik was zelf op dat feest, en er werd daar zeer streng gefoullieerd op drugs etc.
Maar als de mensen pillen en dergelijke in hun gat duwen ofzo, dan kun je het nooit 100% buitenhouden.
Dat meiske had al 4 pillen op voor ze uberhaupt thuis de deur uit was (bron: Dagblad de Limburger) en op het feest heeft ze de vijfde genomen + nog 5 gekochte pillen.
En dat alles voor half 2, toen ze kwijlend op de EHBO werd binnengehaald.
Dit is typisch zo'n geval van jongeren die menen dat drugs er bij hoort, en dan onverantwoord ermee omgaan.
Ik ben zelf ook geen heilige, maar 10 pillen vreten op een feest dat kan iedereen toch op zijn klompen aanvoelen dat dat niet deugd.
Nu kan iedereen we met het beschuldigende vingertje gaan wijzen naar Rige en/of de Peppermill, maar ik denk dat ouders, vrienden, en het meisje zelf hand in eigen boezem moeten steken!
Sneu dat er een dode aan te pas moet komen, voordat Hardcore-feesten weer ik het nieuws komen, en dan ook nog negatief!
Als ouder heb je ook een verantwoordelijkheid door je kinderen informatie te geven over drugs, en eventueel veilig gebruik. Net zoals dat over sex zou moeten gebeuren. Als je je kinderen te strak houdt kun je dit soort ongein verwachten...
als je niet weet dat xtc soms pas na een uur gaat werken moet je het ook niet slikken.
quote:Misschien heeft ie juist met zo een opvoeding er debet aan gehad dat zijn dochter enigzins onspoord is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:50 schreef gelly het volgende:
Die pa komt ook wel over als wereldvreemd figuur. Het idee wat die man heeft over houserpartiesEr zouden videobeelden vertoont worden van afgehakte hoofden
Toen zijn dochter een sigaret had gerookt kreeg ze 2 maanden huisarrest en een internetverbod... "Ik hield mijn dochter al strak" aldus de pa.
Als ouder heb je ook een verantwoordelijkheid door je kinderen informatie te geven over drugs, en eventueel veilig gebruik. Net zoals dat over sex zou moeten gebeuren. Als je je kinderen te strak houdt kun je dit soort ongein verwachten...
Stiekem naar parties, stiekem pilletjes pakken!
Toen ik met 15 naar Houseparties ging zei ik dat gewoon thuis, dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn!
quote:Belfeld, nuff said.
wereldvreemd
quote:Mee eens!
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:42 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik kan me weinig druk maken over zoiets, irriteer me meer over de media die alles weer uit zijn verband rukt!Ik was zelf op dat feest, en er werd daar zeer streng gefoullieerd op drugs etc.
Maar als de mensen pillen en dergelijke in hun gat duwen ofzo, dan kun je het nooit 100% buitenhouden.Dat meiske had al 4 pillen op voor ze uberhaupt thuis de deur uit was (bron: Dagblad de Limburger) en op het feest heeft ze de vijfde genomen + nog 5 gekochte pillen.
En dat alles voor half 2, toen ze kwijlend op de EHBO werd binnengehaald.
Dit is typisch zo'n geval van jongeren die menen dat drugs er bij hoort, en dan onverantwoord ermee omgaan.
Ik ben zelf ook geen heilige, maar 10 pillen vreten op een feest dat kan iedereen toch op zijn klompen aanvoelen dat dat niet deugd.
Nu kan iedereen we met het beschuldigende vingertje gaan wijzen naar Rige en/of de Peppermill, maar ik denk dat ouders, vrienden, en het meisje zelf hand in eigen boezem moeten steken!
Sneu dat er een dode aan te pas moet komen, voordat Hardcore-feesten weer ik het nieuws komen, en dan ook nog negatief!
quote:Het is des kinds om dingen te doen die God en Papa/Mama verboden hebben. Je kunt niet alles voorkomen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:53 schreef FrankyMcG het volgende:Misschien heeft ie juist met zo een opvoeding er debet aan gehad dat zijn dochter enigzins onspoord is.
Stiekem naar parties, stiekem pilletjes pakken!
Toen ik met 15 naar Houseparties ging zei ik dat gewoon thuis, dan weten ze tenminste waar ze aan toe zijn!
quote:Daar heb je absoluut gelijk in! Maar als je kind op zo'n manier opvoed, dan gaat ze zich op den duur daar van afstoten denk ik.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:56 schreef robh het volgende:Je kunt niet alles voorkomen.
Als ze 2 maanden huisarrest krijgt voor het roken van het sigaret, zal ze dus niet snel open zijn over bepaalde dingen.
quote:Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Vaak gaan kinderen juist die dingen doen die ze niet mogen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:58 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Als ze 2 maanden huisarrest krijgt voor het roken van het sigaret, zal ze dus niet snel open zijn over bepaalde dingen.
quote:Typerend dat die vader uit het jaar kruik komt qua gedachtes. Hij had dr best strak mogen houden, maar dan met enige voorlichting. Alles wat onbekend is, is interessant.
Die pa komt ook wel over als wereldvreemd figuur. Het idee wat die man heeft over houserpartiesEr zouden videobeelden vertoont worden van afgehakte hoofden
Toen zijn dochter een sigaret had gerookt kreeg ze 2 maanden huisarrest en een internetverbod... "Ik hield mijn dochter al strak" aldus de pa.
quote:Ik bedoel ook meer dat ze niet rechtuit zal zeggen waar ze heen gaat, omdat haar ouders behoorlijk streng zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:20 schreef dazzle123 het volgende:Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Vaak gaan kinderen juist die dingen doen die ze niet mogen.
quote:Allemaal leuk en aardig maar je doet er niks tegen. Een meisje van 15 hoort niet op een feest thuis maar ze komen er toch wel in als ze willen. Het is leuk om met stoere taal te roepen dat het allemaal hard aangepakt moet worden en dat het de verantwoordelijkheid is van de discotheek/ouders maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet. Er zitten altijd types tussen die geen maat weten te houden. Die lopen op ieder feest rond. Drug zijn overal te krijgen hoe hard je het ook aanpakt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
En legalisatie (wat dan vanaf 18 jaar zal zijn, aangezien het hier harddrugs betreft) helpt precies hoeveel om een 15-jarige tegen die troep te beschermen?
Je kunt wel lekker makkelijk lullen over eigen verantwoordelijkheid, maar iemand van 15 is gewoon nog een kind en makkelijk te beinvloeden. Ook ontbreekt het vaak aan inzicht in wat voor verstrekkende gevolgen het klakkeloos slikken van die rommel kan hebben.
quote:Ja sorry ik had verkeerd gelezen wat je bedoelde
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:23 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ik bedoel ook meer dat ze niet rechtuit zal zeggen waar ze heen gaat, omdat haar ouders behoorlijk streng zijn.
quote:Dat probleem lost zichzelf op
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:33 schreef dazzle123 het volgende:Die lopen op ieder feest rond.
quote:Precies!
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:35 schreef robh het volgende:Dat probleem lost zichzelf op
Het lullige is alleen dat organisatie en scene erop aan wroden gekeken!
Maar goed, het waren wel hele foute pillen, er zaten glassplinters in met het doel de maagwand op te ruwen zodat ze sneller werken .
quote:Stoned raak je zowieso niet, en je gaat van 8 pillen echt wel leiper dan 2 pillen en je rekt zo de tijd dat je leip gaat. En het gebeurt veel hoor. 8 is nog niet eens zo veel
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:38 schreef schatje het volgende:
8 pillen nemen, alsof je dan meer stoned zou raken, zit gewoon tussen de oren.Maar goed, het waren wel hele foute pillen, er zaten glassplinters in met het doel de maagwand op te ruwen zodat ze sneller werken
.
quote:Bron Dagblad De Limburger
Stiefvader Chloé wil ouders waarschuwen
Rob Cox
![]()
BELFELD/REUVER - 'Als ze ons niet binnenlaten, wat doen we dan? Dan gaan we maar gewoon weer terug naar huis.' Chloé van Hontem (15) uit Belfeld en haar vriendin Kim (17) uit Reuver maakten die afspraak terwijl ze vrijdag in de rij stonden voor de Peppermill. Maar de meiden werden vluchtig gefouilleerd en mochten snel doorlopen naar de Mega Rave Party. Chloé overleed in de vroege ochtend aan de gevolgen van xtc-gebruik.
De vijftienjarige Chloé van Hontem uit Belfeld overleed zaterdagochtend na het slikken van xtc-pillen in de Heerlense discotheek de Peppermill. Haar stiefvader wil nu ouders waarschuwen voor de gevaren waar hun kinderen zich in begeven. Kim lijkt haar emoties redelijk onder controle te hebben. Ze vertelt over de bewuste avond waarop ze met een paar vriendinnen naar de raveparty in Heerlen vertrok. Van een andere vriendin had Chloé op haar slaapkamer vooraf vijf xtc-pilletjes gekregen. Kim wist daar niets van. Vervolgens waren ze met een groep met de auto naar Heerlen vertrokken. Naar 'het grote feest' zoals Chloé er met haar vrienden over sprak. Tegen haar ouders had ze verteld dat ze naar een Heldense discotheek zou gaan en zou slapen bij haar hartsvriendin Kim.Maar in werkelijkheid experimenteerde ze die avond met xtc. Eerst slikte ze twee pillen, vertelt Kim, maar die hadden blijkbaar weinig effect. Daarna nam ze in stappen de resterende drie pillen. Kim verloor haar even uit het oog. ,,Toen ik haar weer tegenkwam, vertelde ze dat er 10,5 had genomen. Maar dat heb ik zelf niet gezien'', vertelt Kim. ,,Die andere tabletten heeft ze in de discotheek gekocht. Iedere vijftien meter stond iemand die pillen verkocht. En ze waren ook niet duur. Voor één of twee euro kon je al pillen kopen. Op het laatst zat zeker driekwart van de aanwezigen onder de pillen. Er waren bijna geen normale mensen meer. De politie en de bewaking deden er niets aan.''
Het gaat daarna snel bergafwaarts met Chloé. Ze ziet er slecht uit. Hoewel ze zich kiplekker voelt, adviseert een aanwezige fotograaf dat ze zich meldt bij de EHBO-post. Volgens Kim komen ze daar om half twee aan. Chloé hallucineert dan al flink. Kim mag niet mee naar binnen. Toch glipt ze even langs de bewaking. ,,Ik heb nog tegen haar gezegd dat ik van haar hou, en ben weer weggegaan. Ze hebben haar bijna twee uur laten liggen. Pas om half vier werd ze opgehaald door de ambulance.'' Die bracht haar ijlings naar het ziekenhuis waar doktoren vergeefs probeerden haar leven te redden.
Bij de ouders in Belfeld hangt het verdriet in de lucht.,,Mijn doel is om alle mensen te waarschuwen'', zegt Chloé's stiefvader Raymond Barth. ,,Ouders weten niet in welke gevaren hun kinderen zich begeven.''
Maar normaal gesproken is 1 pil toch de normale en voldoende dosering?
quote:Niet als er aan de deur degelijk gecontroleerd wordt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:33 schreef dazzle123 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar je doet er niks tegen. Een meisje van 15 hoort niet op een feest thuis maar ze komen er toch wel in als ze willen.
quote:nominatie darwin award?
quote:Verschilt per pil. verschilt per persoon die hem eet, verschilt aan zoveel dingen!! het is niet zo dat 1 pil genoeg is voor 1 party. voor sommigen misschien wel maar die pillen van tegenwoordig niet echt meer, vroeger waren ze beter!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:26 schreef Henk-Wim het volgende:
Het lijkt ook wel alsof de algemene opvatting is dat het normaal is om meerdere pillen tegelijk te slikken. Dus alsof die pillen expres per stuk expres heel 'licht' zijn gefabriceerd om zo precies de juiste dosering te kunnen bepalen.Maar normaal gesproken is 1 pil toch de normale en voldoende dosering?
quote:tja, ze mogen je niet overal betasten om te controleren op die troep... dat spul komt toch wel binnen, bewakers kunnen alleen grote hoeveelheden eruit halen. Elke snuggle kan10 pillen meesmokkelen, desnoods(als je vrouw bent) in je vagina (in een afgesloten zakje natuurlijk)
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het zou een hele kwalijke zaak zijn als er om de zoveel meter een dealer stond en dat 3/4 stijf stond van de pillen. Op dat artikel afgaande lijkt de controle op dat feest dus erg minimaal geweest te zijn
quote:Je moet niet alles geloven wat je hoort
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:54 schreef Wutangtony het volgende:[..]
Stoned raak je zowieso niet, en je gaat van 8 pillen echt wel leiper dan 2 pillen en je rekt zo de tijd dat je leip gaat. En het gebeurt veel hoor. 8 is nog niet eens zo veel
quote:LOL
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Vision het volgende:
De artikels in Dagblad de Limburger staan vol met bullshit. Eentje kopt "xtc pillen zijn al te koop voor 35 eurocent" om vervolgens niet te vermelden dat dit alleen is als je er (een paar) honderd koopt.
Beetje telegraaf-achtig
quote:de politie in heerlen gaf aan dat het onwerkbaar is omdat ze veel te weinig man hebben.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Lithion het volgende:
Niet als er aan de deur degelijk gecontroleerd wordt.
quote:het gaat niet om het aantal pillen dat er aan haar gegeven wordt, het gaat om hoeveel ze er in 1 keer slikt. Bij de apotheek krijg je toch ook in een keer 80 pillen mee waarvan je er bijv 1x p/dag van moet slikken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:32 schreef twexx het volgende:[..]
Je moet niet alles geloven wat je hoort
Triest dat zoiets gebeurd. Welke idioot geeft dat meisje dan zoveel pillen
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 26-08-2003 14:33]
quote:ach, das bijna elk feest zo. iedereen is aan de dope en iedereen die aan de dope is, is zo vriendelijk om iedereen een pil te geven uit vriendelijkheid of tegen een vrienden prijs, zodat iedereen voor een dealer wordt aangezien!
Het zou een hele kwalijke zaak zijn als er om de zoveel meter een dealer stond en dat 3/4 stijf stond van de pillen. Op dat artikel afgaande lijkt de controle op dat feest dus erg minimaal geweest te zijn
quote:idd. Ook het verhaal van haar vriendin is grote bullshit. Ik ben zelf ook op dat feest geweest en er stonden dus echt niet om de 15 meter een dealer
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:32 schreef Henk-Wim het volgende:LOL
Beetje telegraaf-achtig
quote:Dan maar een verbod op dat soort feesten. Wederom moetsen de goeden dan maar weer eens onder de kwaden leiden, maar als 3/4 van de aanwezigen illegale harddrugs naar binnen werkt lijkt dat me de enige oplossing
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:31 schreef MikeyMo het volgende:tja, ze mogen je niet overal betasten om te controleren op die troep... dat spul komt toch wel binnen, bewakers kunnen alleen grote hoeveelheden eruit halen. Elke snuggle kan10 pillen meesmokkelen, desnoods(als je vrouw bent) in je vagina (in een afgesloten zakje natuurlijk)
quote:Er zat misschien nog wel schoonheidspotentie in
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:28 schreef MikeyMo het volgende:
[afbeelding]
zeker wel een feestbeest, kijk die wallen. dat die vader dat niet doorhad
*shit nou vink het ineens jammer *
quote:Ach de Pep heeft niet voor niks om de zoveel tijd een nieuwe eigenaar.
quote:Feit is wel dat die pillen illegaal zijn en dat kan je niet goedpraten lijkt me
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:33 schreef Wutangtony het volgende:
ach, das bijna elk feest zo. iedereen is aan de dope en iedereen die aan de dope is, is zo vriendelijk om iedereen een pil te geven uit vriendelijkheid of tegen een vrienden prijs, zodat iedereen voor een dealer wordt aangezien!
quote:en dan komen er illegale feesten waar helemaal geen controle is
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dan maar een verbod op dat soort feesten. Wederom moetsen de goeden dan maar weer eens onder de kwaden leiden, maar als 3/4 van de aanwezigen illegale harddrugs naar binnen werkt lijkt dat me de enige oplossing
quote:Iedere pil verschilt van inhoud. Van de ene kun je er 7 op een nacht verorberen, van de ander heb je met 3 stuks genoeg.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:26 schreef Henk-Wim het volgende:
Het lijkt ook wel alsof de algemene opvatting is dat het normaal is om meerdere pillen tegelijk te slikken. Dus alsof die pillen expres per stuk expres heel 'licht' zijn gefabriceerd om zo precies de juiste dosering te kunnen bepalen.Maar normaal gesproken is 1 pil toch de normale en voldoende dosering?
Hoe zielig en erg het ook is, ik blijf er bij dat ze het zelf schuld is.
quote:Testen op feesten terugbrengen sowieso om mee te beginnen...
Dan maar een verbod op dat soort feesten. Wederom moetsen de goeden dan maar weer eens onder de kwaden leiden, maar als 3/4 van de aanwezigen illegale harddrugs naar binnen werkt lijkt dat me de enige oplossing
Ze zal er ook wel bij gezopen hebben zeker, BrEeZahz....
Anyway, inderdaad word het percentage pure mdma wat erinzit steeds minder. Je lichaam heeft ook steeds meer nodig naarmate je gebruikt. Maar het lijkt me sterk dat ze zo vaak al gebruikte...
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 26-08-2003 14:37]
quote:beetje voorbarige conclusie, ik bedoel hoevaak gaat er iemand dood aan. en als je al die feesten waar dit gebeurt wilt stoppen dan krijg je dus ook problemen met de economie, het schijnt dat in deze branche zo'n dikke 500 miljoen euro gaat. en dan heb ik het alleen nog maar over de grote feesten zelf.
quote:ze worden gedoogd, zegt ook genoeg
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Feit is wel dat die pillen illegaal zijn en dat kan je niet goedpraten lijkt me
quote:Wat een flauwekul. We verbieden toch het autorijden ook niet omdat per weekend 6 mensen zich te pletter rijden ? Ik heb juist het idee dat het aantal ongevallen door drugs veel minder is dan een paar jaar terug. Er zijn afgelopen weekend tig feesten geweest met meer dan 100.000 bezoekers. En dan 1 dode ? Je kunt het ook overdrijven.
Betere voorlichting door zowel ouders als overheid kan dit soort excessen helpen voorkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 26-08-2003 14:38]
quote:Ik zie eigenlijk weinig mensen die het goedpraten...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom praat iedereen het gebruik van een illegale drug goed? Het is verboden en daar heb je je dan aan te houden. Wat is daar zo moeilijk aan?
quote:heilig boontje ofniet?? omdat het geld oplevert!! daarom
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom praat iedereen het gebruik van een illegale drug goed? Het is verboden en daar heb je je dan aan te houden. Wat is daar zo moeilijk aan?
quote:Ze worden helemaal niet gedoogd door de wet. Het zijn harddrugs en die zijn verboden
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef Wutangtony het volgende:
ze worden gedoogd, zegt ook genoeg
quote:Dat is dan ook de verantwoordelijkheid van de uitbater en als die de capaciteit er niet voor heeft, moet hij z'n tent maar sluiten totdat hij wel de capaciteit heeft.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:33 schreef Vision het volgende:
de politie in heerlen gaf aan dat het onwerkbaar is omdat ze veel te weinig man hebben.
Ik snap werkelijk niet waarom er zo weinig op leeftijd gecontroleerd wordt in kroegen in Nederland.
het meiske wist niet dat het drie kwartier tot een uur duurt voordat een pilletje werkt, en heeft dus de ene na de andere geslikt in de hoop 'iets' te gaan voelen.
blijft natuurlijk super onverantwoord, en er waren blijkbaar ook geen mensen in de buurt die wel ervaring hadden en dus tekst en uitleg konden geven.
er staat trouwens ook nog een dramatisch stukje in de Telegraaf van vandaag, van haar ouders, typisch zo'n klok en klepel verhaal, mensen zijn natuurlijk zwaar overstuur, maar het verhaaltje raakt kant noch wal.
quote:en als ze niet gedoogd zouden worden dan zouden ze toch ook niet getest kunnen worden! ben je wel eens op een houseparty geweest??
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ze worden helemaal niet gedoogd door de wet. Het zijn harddrugs en die zijn verboden
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:36 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Iedere pil verschilt van inhoud. Van de ene kun je er 7 op een nacht verorberen, van de ander heb je met 3 stuks genoeg.
Hoe zielig en erg het ook is, ik blijf er bij dat ze het zelf schuld is.
maargoed, erg triest dat dit is gebeurd.
quote:Je kan iemand wel even waarschuwen
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:33 schreef MikeyMo het volgende:[..]
het gaat niet om het aantal pillen dat er aan haar gegeven wordt, het gaat om hoeveel ze er in 1 keer slikt. Bij de apotheek krijg je toch ook in een keer 80 pillen mee waarvan je er bijv 1x p/dag van moet slikken?
quote:volgens haar vriendinnen waren 't er overigens 10 1/2 pil en was ze er een beetje mee aan 't experimenteren. M.a.w. ze heeft nog (bijna) nooit wat gebruikt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:36 schreef Tranceptor het volgende:Testen op feesten terugbrengen sowieso om mee te beginnen...
3/4 ...lijk me een beetje overtrokken en so what? Als ze een goede tijd hebben ermee....je moet er gewoon geen 8 in je mik douwen, dat weet een randdebiel uit een gesticht nog...Ze zal er ook wel bij gezopen hebben zeker, BrEeZahz....
Anyway, inderdaad word het percentage pure mdma wat erinzit steeds minder. Je lichaam heeft ook steeds meer nodig naarmate je gebruikt. Maar het lijkt me sterk dat ze zo vaak al gebruikte...
Sowieso kan ze wat mij betreft de darwin award krijgen. Als je dit soort dingen doet is 't eerste wat je doet je toch goed informeren....
quote:Lekkere vader was dat dan. Ze mocht zeker nooit naar buiten...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef extreme het volgende:
het meiske wist niet dat het drie kwartier tot een uur duurt voordat een pilletje werkt, en heeft dus de ene na de andere geslikt in de hoop 'iets' te gaan voelen.
quote:idd. Ik heb het gevoel dat sommigen hier een heel vreemd soort tolerantie ten toon spreiden. Nederland schijnt te verloederen, maar illegale drugs zijn geen probleem, want daar hebben mensen een leuke tijd mee
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef Lithion het volgende:
Dat is dan ook de verantwoordelijkheid van de uitbater en als die de capaciteit er niet voor heeft, moet hij z'n tent maar sluiten totdat hij wel de capaciteit heeft.Ik snap werkelijk niet waarom er zo weinig op leeftijd gecontroleerd wordt in kroegen in Nederland.
quote:Ach jawel. Gewoon bij zo'n feest een test-tent opzetten en iedereen die daar binnen komt met z'n pillen oppakken.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:38 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zie eigenlijk weinig mensen die het goedpraten...
Je kunt het niet tegenhouden net zoals je dat bij alcoholconsumptie niet kunt doen...
quote:Kan ik ook aan jou vragen, testen mag al een hele tijd niet meer op feesten, juist omdat dit zou aangeven dat het gedoogd werd. Wat dus niet zo is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef Wutangtony het volgende:[..]
en als ze niet gedoogd zouden worden dan zouden ze toch ook niet getest kunnen worden! ben je wel eens op een houseparty geweest??
quote:Misschien moet je wat beter lezen. Harddrugs worden toch wel gebruikt, dan kun je beter zorgen dat het veilig gebeurt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
idd. Ik heb het gevoel dat sommigen hier een heel vreemd soort tolerantie ten toon spreiden. Nederland schijnt te verloederen, maar illegale drugs zijn geen probleem, want daar hebben mensen een leuke tijd mee
quote:op zich een goede zaak, dat ben ik helemaal met je eens, maar waarom zou de eigenaar van de Peppermill nu opeens moeten gaan controleren als het in gewone café's ook niet gebeurt
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef Lithion het volgende:Dat is dan ook de verantwoordelijkheid van de uitbater en als die de capaciteit er niet voor heeft, moet hij z'n tent maar sluiten totdat hij wel de capaciteit heeft.
Ik snap werkelijk niet waarom er zo weinig op leeftijd gecontroleerd wordt in kroegen in Nederland.
Ik vind die vader maar een klootmongool eerste klas. Wil hij de discotheek/organisatie aan gaan klagen omdat zijn dochter te jong was om binnen te komen. Uh sorry, maar met 15 mag je ook een normaal cafe / discotheek niet in. Dat ze die vent ook maar 10 1/2 pil naar binnen douwen.
quote:Yup (2x naar Impulz en beide keren was het kut, maar dat doet niet terzake) en ik heb me verwonderd over de hoeveelheid drugsgebruikers. Mensen die totaal van de wereld tegen je aan beginnen te lullen en hyperactief om je heen dansen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:39 schreef Wutangtony het volgende:en als ze niet gedoogd zouden worden dan zouden ze toch ook niet getest kunnen worden! ben je wel eens op een houseparty geweest??
quote:Je kan die vader ook niet de schuld geven. Hij wil zijn kind alleen maar beschermen en als ouder kan je er bijna niks aan doen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:41 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Lekkere vader was dat dan. Ze mocht zeker nooit naar buiten...
Bij het gemiddelde medicijn of alcohol is het niet anders...
quote:denk jij nou echt dat het niet door de vingers wordt gezien?? come on!! op Mysteryland stond er ook nog een kerel met een zak van 200 stuks of weet ik veel hoeveel!! De organisatoren mogen blij zijn dat er pillen wordt geslikt want als iedereen alleen aan de alcohol zou gaan dan zou bijna elke party eindigen in een matparty, vooral die gabberfeesten!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:42 schreef Grayburn het volgende:[..]
Kan ik ook aan jou vragen, testen mag al een hele tijd niet meer op feesten, juist omdat dit zou aangeven dat het gedoogd werd. Wat dus niet zo is.
quote:beter hyperactief dan agressief want je moet toegeven die lui die tegen je aan stonden te lullen die waren niet aan het ruzie zoeken, en dat zou eerder gebeuren als er drank in de man was!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Yup (2x naar Impulz en beide keren was het kut, maar dat doet niet terzake) en ik heb me verwonderd over de hoeveelheid drugsgebruikers. Mensen die totaal van de wereld tegen je aan beginnen te lullen en hyperactief om je heen dansen.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
gewoon dat gedoogbeleid afschaffen en de wet gaan handhaven, en dan met een striktheid a la singapore.
Dealen?
Doodstraf!
onmogelijk, zal ook nooit gebeuren in Nederland
quote:Tja, zo verandert er natuurlijk niets aan de situatie, maar ik snap ook wel dat je er niet zomaar mee kunt beginnen omdat je dan een deel van je klandizie verliest. Er zou gewoon meer op gecontroleerd moeten worden op een gemiddelde stapavond. Gewoon steeksproefsgewijs in een kroeg wat verdachte mensen om id vragen en als ze dat niet kunnen overleggen de uitbater een dikke boete geven. Moet je eens zien hoe snel ze dan aan de deur staan te controleren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:43 schreef Vision het volgende:
op zich een goede zaak, dat ben ik helemaal met je eens, maar waarom zou de eigenaar van de Peppermill nu opeens moeten gaan controleren als het in gewone café's ook niet gebeurt
quote:Ja, dus? De uitbater is er wel degelijk verantwoordelijk voor dat die leeftijdsgrens in zijn etablissement gehandhaafd wordt.
Ik vind die vader maar een klootmongool eerste klas. Wil hij de discotheek/organisatie aan gaan klagen omdat zijn dochter te jong was om binnen te komen. Uh sorry, maar met 15 mag je ook een normaal cafe / discotheek niet in.
quote:Maar niet op zo'n feest. Hang dan gewoon een automaatje op waar iedereen z'n pilletje uit kan trekken om het gezellig te hebben. Speciaal door de overheid geproduceerde genotspilletjes, lijkt me een wereldplan
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:43 schreef gelly het volgende:
Misschien moet je wat beter lezen. Harddrugs worden toch wel gebruikt, dan kun je beter zorgen dat het veilig gebeurt.
quote:Teveel bezorgheid werkt contra-productief. Zoveel mensen zouden geen kinderen moeten nemen.... ach ja.. ik ben toch roepende in een woestijn...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:44 schreef twexx het volgende:[..]
Je kan die vader ook niet de schuld geven. Hij wil zijn kind alleen maar beschermen en als ouder kan je er bijna niks aan doen.
quote:Maar wat is er dan mis met nuchter naar zo'n feest gaan? Waarom allerlei pillen en een mega hoeveelheid alcohol naar binnen werken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:46 schreef Wutangtony het volgende:
beter hyperactief dan agressief want je moet toegeven die lui die tegen je aan stonden te lullen die waren niet aan het ruzie zoeken, en dat zou eerder gebeuren als er drank in de man was!
quote:Je kunt niet zomaar iemand als 'verdacht' bestempelen en die gaan fouilleren/weigeren. Dat zou een beetje gaan lijken op het deurbeleid hier in Amsterdam voor marokkanen...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef Lithion het volgende:[..]
. Er zou gewoon meer op gecontroleerd moeten worden op een gemiddelde stapavond. Gewoon steeksproefsgewijs in een kroeg wat verdachte mensen om id vragen en als ze dat niet kunnen overleggen de uitbater een dikke boete geven. Moet je eens zien hoe snel ze dan aan de deur staan te controleren.
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 26-08-2003 14:51]
quote:Ook niet bij iedereen hoor.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef Tranceptor het volgende:
Teveel bezorgheid werkt contra-productief.
quote:Neuh, er is vaak niks met pillen. Alleen het gebruik ervan zorgt voor de ellende. Je kunt dus als overheid beter goede voorlichting geven, dan een heksenjacht openen op de gebruikers. Ik gebruik zelf trouwens nooit drugs, behalve alcohol.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar niet op zo'n feest. Hang dan gewoon een automaatje op waar iedereen z'n pilletje uit kan trekken om het gezellig te hebben. Speciaal door de overheid geproduceerde genotspilletjes, lijkt me een wereldplan
quote:dat werkt toch ook goed?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Je kunt niet zomaar iemand als 'verdacht' bestempelen en die gaan fouilleren/weigeren. Dat zou een beetje gaan lijken op het deurbeleid hier in Amsterdam voor marokkanen...
quote:omdat dat relaxed is! door de week hard werken en nuchter en 1 x in de zoveel tijd (en das niet 1 x in de week) lekker loos gaan!
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar wat is er dan mis met nuchter naar zo'n feest gaan? Waarom allerlei pillen en een mega hoeveelheid alcohol naar binnen werken?
quote:In die leeftijdscategorie zeker... Of ze zijn op hun 20ste nog geestelijk 12....
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Lithion het volgende:[..]
Ook niet bij iedereen hoor.
quote:Duh.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Tranceptor het volgende:
Je kunt niet zomaar iemand als 'verdacht'bestempelen en die gaan fouilleren/weigeren.
De politie gaat een kroeg binnen en vraagt verschillende mensen, waarvan zij denken dat ze te jong zijn, om id. Dat is zeker wel geoorloofd. Als ze dat niet kunnen of als blijkt dat ze te jong zijn krijg de eigenaar een dikke boete.
zo fout echt, anderen die ik ken doen het gewoon tijdens een avondje uit alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
kansloos.
quote:Waarom mag er dan in bepaalde wijken in wel preventief gefouilleerd worden en onder het uitgaanspubliek niet
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Tranceptor het volgende:
Je kunt niet zomaar iemand als 'verdacht' bestempelen en die gaan fouilleren/weigeren. Dat zou een beetje gaan lijken op het deurbeleid hier in Amsterdam voor marokkanen...
quote:ik ben het helemaal met je eens dát er meer gecontroleerd moet worden. Ik vind 't alleen dom dat ze nu de discotheek eigenaar er op aan gaan spreken terwijl je er donder op kan zeggen dat 50% (optimistische schatting
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef Lithion het volgende:Tja, zo verandert er natuurlijk niets aan de situatie, maar ik snap ook wel dat je er niet zomaar mee kunt beginnen omdat je dan een deel van je klandizie verliest. Er zou gewoon meer op gecontroleerd moeten worden op een gemiddelde stapavond. Gewoon steeksproefsgewijs in een kroeg wat verdachte mensen om id vragen en als ze dat niet kunnen overleggen de uitbater een dikke boete geven. Moet je eens zien hoe snel ze dan aan de deur staan te controleren.
quote:ik wil alleen aangeven dat ik het hypocriet vind dat hij zegt dat de uitbater haar niet binnen had moeten laten terwijl hij het wel goedkeurt dat zijn dochter gewoon op stap gaat (terwijl ze nog geen 16 is).
Ja, dus? De uitbater is er wel degelijk verantwoordelijk voor dat die leeftijdsgrens in zijn etablissement gehandhaafd wordt.
quote:Nee, helemaal niet. Opvoeding is helemaal geen eenvoudige rekensom die altijd dezelfde uitkomst geeft.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:52 schreef Tranceptor het volgende:
In die leeftijdscategorie zeker...
En dat is iets wat ouders noch overheid moeilijk had kunnen tegen houden.
quote:Niets maar dat moet iedereen voor zich weten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar wat is er dan mis met nuchter naar zo'n feest gaan? Waarom allerlei pillen en een mega hoeveelheid alcohol naar binnen werken?
quote:Van mij mogen ze, maar ik denk dat het moeilijk is. Sommige meisjes zijn bijvoorbeeld klein en worden voor te jong aangezien en sommige gozers hebben babyfaces. Tis echt niet tof om steeds voor 15 aangezien te worden... en hoeveel mensen dragen nu zo'n ID bij zich?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Duh.
De politie gaat een kroeg binnen en vraagt verschillende mensen, waarvan zij denken dat ze te jong zijn, om id. Dat is zeker wel geoorloofd. Als ze dat niet kunnen of als blijkt dat ze te jong zijn krijg de eigenaar een dikke boete.
quote:Maar mag er bij prefentieve controle ook in het kruis gefouilleerd worden?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Waarom mag er dan in bepaalde wijken in wel preventief gefouilleerd worden en onder het uitgaanspubliek niet
Bij grote party's controleren overigens vaak leden v.d bewaking en die hebben sowieso die bevoegdheid al niet.
quote:Als je anders de discotheek niet binnenkomt iedereen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:54 schreef Tranceptor het volgende:[..]
en hoeveel mensen dragen nu zo'n ID bij zich?
quote:Mwoa, dat verschilt per café denk ik, maar dat er bij een groot deel van de café's een hoop minderjarigen rondlopen, dat geloof ik ook wel ja. Maar dan nog is het op dat moment de verantwoordelijkheid van de uitbater om die mensen te weren... dat er tijdenlang niets over is gezegd is natuurlijk geen reden om daar nu niet mee te beginnen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:52 schreef Vision het volgende:
ik ben het helemaal met je eens dát er meer gecontroleerd moet worden. Ik vind 't alleen dom dat ze nu de discotheek eigenaar er op aan gaan spreken terwijl je er donder op kan zeggen dat 50% (optimistische schatting) van de cafe's door heel Nederland wekelijks minderjarige bezoekers heeft.
quote:Ah ok, dat ben ik wel met je eens ja.
ik wil alleen aangeven dat ik het hypocriet vind dat hij zegt dat de uitbater haar niet binnen had moeten laten terwijl hij het wel goedkeurt dat zijn dochter gewoon op stap gaat (terwijl ze nog geen 16 is).
quote:Die indruk heb ik ook, imo sterven er minder mensen aan xtc of ghb
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:37 schreef gelly het volgende:[..]
Wat een flauwekul. We verbieden toch het autorijden ook niet omdat per weekend 6 mensen zich te pletter rijden ? Ik heb juist het idee dat het aantal ongevallen door drugs veel minder is dan een paar jaar terug. Er zijn afgelopen weekend tig feesten geweest met meer dan 100.000 bezoekers. En dan 1 dode ? Je kunt het ook overdrijven.
Betere voorlichting door zowel ouders als overheid kan dit soort excessen helpen voorkomen.
quote:Dat hoor je mij ook niet beweren, maar in die leeftijdscategore is enkel verbieden zonder uitleg absoluut niet goed. Pubers zijn geneigd (en dan heb ik het over een algemene lijn) om precies het tegenovergestelde te doen van wat hun ouders ze zeggen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, helemaal niet. Opvoeding is helemaal geen eenvoudige rekensom die altijd dezelfde uitkomst geeft.
quote:Als het goed is iedereen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:54 schreef Tranceptor het volgende:
Van mij mogen ze, maar ik denk dat het moeilijk is. Sommige meisjes zijn bijvoorbeeld klein en worden voor te jong aangezien en sommige gozers hebben babyfaces. Tis echt niet tof om steeds voor 15 aangezien te worden... en hoeveel mensen dragen nu zo'n ID bij zich?
quote:Is alleen al theoretisch niet werkbaar, laat staan praktisch..
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:56 schreef Lithion het volgende:[..]
Als het goed is iedereen.
quote:iedereen zou het bij zich moeten hebben.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:54 schreef Tranceptor het volgende:en hoeveel mensen dragen nu zo'n ID bij zich?
* Vision heeft 'm overigens altijd bij.
quote:Tja, die dochter heeft haar vader wel keihard voorgelogen (zie bericht).
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:Ah ok, dat ben ik wel met je eens ja.
Misschien zei ze wel dat ze naar de onschuldige dorpskroeg ging, waar geen alcohol wordt geschonken aan 16- (controle dmv polsbandjes bijv, heel normaal in veel kroegen)...
Moeilijk om dát te controleren.
quote:Juist, ik ben het in Canada 1 keer vergeten waardoor ik bijna een uur had moeten reizen om em op te halen. Gelukkig controleerden ze niet zo goed omdat we ineens met 150 man binnenkwamen en kon ik met de OV van iemand anders binnenkomen, maar sindsdien ben ik em daar nooit meer vergeten.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:55 schreef twexx het volgende:
Als je anders de discotheek niet binnenkomt iedereen.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:41 schreef Vision het volgende:Sowieso kan ze wat mij betreft de darwin award krijgen. Als je dit soort dingen doet is 't eerste wat je doet je toch goed informeren....
quote:Iedereen wordt ook geacht de wet uit zijn/haar hoofd te kennen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:58 schreef Vision het volgende:[..]
iedereen zou het bij zich moeten hebben.
* Vision heeft 'm overigens altijd bij.
quote:Waarom werkt het in de VS, GB en Canada dan wel?
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:56 schreef Tranceptor het volgende:
Is alleen al theoretisch niet werkbaar, laat staan praktisch..
quote:Jep en degenen die geen ID bij zich hebben of te jong blijken te zijn worden mooi aan de deur geweerd.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:59 schreef Tranceptor het volgende:
Iedereen wordt geacht geen onwettige dingen te doen als met bezopen kop op rijden, maar er is altijd een percentage dat dat wel doet.
quote:Wie heeft nou nooit over zoiets gelogen tegen zn ouders? Toen ik die leeftijd was ging ik ook stiekum mijn tent uit als mn ouders sliepen op naar een discotheek te gaan...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:59 schreef robh het volgende:[..]
Tja, die dochter heeft haar vader wel keihard voorgelogen (zie bericht).
Misschien zei ze wel dat ze naar de onschuldige dorpskroeg ging, waar geen alcohol wordt geschonken aan 16- (controle dmv polsbandjes bijv, heel normaal in veel kroegen)...
Moeilijk om dát te controleren.
quote:ben ik helemaal met je eens, maar doe 't dan gegrond en zet een of andere campagne op die mensen duidelijk maakt dat 't niet meer getolereerd wordt en ook aangepakt gaat worden.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:Mwoa, dat verschilt per café denk ik, maar dat er bij een groot deel van de café's een hoop minderjarigen rondlopen, dat geloof ik ook wel ja. Maar dan nog is het op dat moment de verantwoordelijkheid van de uitbater om die mensen te weren... dat er tijdenlang niets over is gezegd is natuurlijk geen reden om daar nu niet mee te beginnen.
Waarom opeens nu deze discotheek onevenredig hard gaan straffen? Gewoon zeggen "vanaf nu controleren we alles, en dit zijn de straffen".
quote:Nuja werken, ze komen misschien niet de club binnen, maar zuipen zich elders, illegaal en waarschijnlijk gevaarlijker, klem.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom werkt het in de VS, GB en Canada dan wel?
quote:Nee, ze had het over een discotheek in Helden (Palladio waarschijnlijk) en daar werken ze niet met dergelijke polsbandjes. Blijkbaar vond die vader het wél goed dat ze dáár op stap ging, terwijl ze daar ook niet binnen zou mogen komen, dus Vision heeft zeker gelijk als hij zegt dat het hypocriet is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:59 schreef robh het volgende:
quote:Tuurlijk.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:01 schreef Tranceptor het volgende:Wie heeft nou nooit over zoiets gelogen tegen zn ouders? Toen ik die leeftijd was ging ik ook stiekum mijn tent uit als mn ouders sliepen op naar een discotheek te gaan...
Maar om dan de vader hypocriet te noemen? Daar ging het me om.
quote:Oh absoluut, het zal van te voren aangekondigd moeten worden inderdaad, om die uitbaters de kans te geven om zich aan te passen. Nu ineens beginnen zal alleen maar ellende opleveren inderdaad.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:01 schreef Vision het volgende:
ben ik helemaal met je eens, maar doe 't dan gegrond en zet een of andere campagne op die mensen duidelijk maakt dat 't niet meer getolereerd wordt en ook aangepakt gaat worden.Waarom opeens nu deze discotheek onevenredig hard gaan straffen? Gewoon zeggen "vanaf nu controleren we alles, en dit zijn de straffen".
quote:daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat haar vader het wel goed vind dat ze naar een gewoon cafe gaat terwijl ze daar eigenlijk ook te jong voor is.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:59 schreef robh het volgende:
Tja, die dochter heeft haar vader wel keihard voorgelogen (zie bericht).
quote:in haar cu2 profiel stond dat haar lievelingsdrankje WKD (een of andere wodka shit) en Passoa was en dat het rotste gevoel was als je wakker werd na een avond flink lazerus te zijn geweest.
Misschien zei ze wel dat ze naar de onschuldige dorpskroeg ging, waar geen alcohol wordt geschonken aan 16- (controle dmv polsbandjes bijv, heel normaal in veel kroegen)...Moeilijk om dát te controleren.
Lijkt me sterk dat haar ouders dát niet wisten.
quote:Och hypocriet, die man is waarschijnlijk ook overmand door verdriet, dan vindt ik het niet vreemd dat je tegenstrijdige dingen kunt zeggen of whatever.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:03 schreef robh het volgende:[..]
Tuurlijk.
Maar om dan de vader hypocriet te noemen? Daar ging het me om.
quote:Daar werkt het ook niet. Een vriendin van mij was 20 toen ze naar Miami ging en daar is ze ook nergens in een club geweigerd...
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom werkt het in de VS, GB en Canada dan wel?
maar die bandbreedte blijft...
quote:Tja, dat valt dan onder de verantwoordelijkheid van de ouders, maar het gaat erom dat de eigenaren van een discotheek/kroeg óók een verantwoordelijkheid hebben, die ze hier in Nederland duidelijk NIET nemen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:03 schreef yavanna het volgende:
Nuja werken, ze komen misschien niet de club binnen, maar zuipen zich elders, illegaal en waarschijnlijk gevaarlijker, klem.
Misschien beter geen pilltetjes slikken?
quote:ben ik wel met je eens ja.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:04 schreef yavanna het volgende:
Och hypocriet, die man is waarschijnlijk ook overmand door verdriet, dan vindt ik het niet vreemd dat je tegenstrijdige dingen kunt zeggen of whatever.
zo iemand zou eigenlijk beschermd moeten worden tegen de media , en pas na een paar dagen zijn verhaal mogen doen als hij zichzelf weer een beetje onder controle heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |