DEN HAAG - Het kabinet overweegt IVF-behandelingen uit het ziekenfonds te schrappen. Die maatregel zou 54 miljoen euro opleveren. Dat zeggen bronnen rond het kabinet.
Nu krijgen ziekenfondspatiënten een reageerbuisbevruchting meestal vergoed via een speciale subsidieregeling. Het College voor zorgverzekeringen (CVZ) adviseerde vorig jaar juist om de IVF-behandelingen in het reguliere pakket op te nemen. Het kabinet overweegt nu het tegenovergestelde.
Jaarlijks zijn er tussen de 13.000 en 14.000 IVF-behandelingen, waarvan ongeveer 3000 succesvol zijn.
schande!!
Kinderen alleen voor de rijken dus!!!!!
Zoals de forse verhoging van de ziektenkosten.
Balkenende en Zalm:
Ik kan het nou niet echt een ramp vinden, bedenk ook dat ivf er vroeger ook niet was.
quote:Verklaar je a.u.b nader. Waarom vind je het een schande?
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:26 schreef Profesor het volgende:schande!!
Kinderen alleen voor de rijken dus!!!!!
quote:rijk zeker...
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:35 schreef Redux het volgende:[..]
Verklaar je a.u.b nader. Waarom vind je het een schande?
quote:met een beetje pech betaal je meer en krijg je minder, tandarts en de pil zitten er ook al niet meer in...
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:41 schreef Zeiksnor het volgende:
Maar wat is nu de bedoeling?
Ik krijg minder voor mijn geld en dan moet ik hetzelfde betalen?
Hoe kunnen ze anders bezuinigen en daar ben je lekker mee.
quote:Dat lieve maar arme ouders zich in de schulden moeten steken om een kind te krijgen..
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:35 schreef Redux het volgende:[..]
Verklaar je a.u.b nader. Waarom vind je het een schande?
quote:Gemiddeld zo'n 17.000 euro uitgeven om een kind op aarde te zetten dat is mooi. Een kind op aarde zetten of een nieuwe auto kopen. Als je het wil dan kan het.
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:26 schreef Profesor het volgende:
Kabinet overweegt IVF uit ziekenfonds te schrappen
Bron: NU Uitgegeven: 23 augustus 2003 10:18DEN HAAG - Het kabinet overweegt IVF-behandelingen uit het ziekenfonds te schrappen. Die maatregel zou 54 miljoen euro opleveren. Dat zeggen bronnen rond het kabinet.
Nu krijgen ziekenfondspatiënten een reageerbuisbevruchting meestal vergoed via een speciale subsidieregeling. Het College voor zorgverzekeringen (CVZ) adviseerde vorig jaar juist om de IVF-behandelingen in het reguliere pakket op te nemen. Het kabinet overweegt nu het tegenovergestelde.
Jaarlijks zijn er tussen de 13.000 en 14.000 IVF-behandelingen, waarvan ongeveer 3000 succesvol zijn.
schande!!Kinderen alleen voor de rijken dus!!!!!
quote:uhm
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:31 schreef MAXTIJN het volgende:
Hoeveel kost zo'n behandeling dan?Ik kan het nou niet echt een ramp vinden, bedenk ook dat ivf er vroeger ook niet was.
quote:Alles kan maar wil je het ook?
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:53 schreef sampoo het volgende:[..]
Gemiddeld zo'n 17.000 euro uitgeven om een kind op aarde te zetten dat is mooi. Een kind op aarde zetten of een nieuwe auto kopen. Als je het wil dan kan het.
quote:Dus mensen moeten maar een lening afsluiten voor een IVF behandeling??
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:53 schreef sampoo het volgende:[..]
Gemiddeld zo'n 17.000 euro uitgeven om een kind op aarde te zetten dat is mooi. Een kind op aarde zetten of een nieuwe auto kopen. Als je het wil dan kan het.
Mensen met een minimum inkomen krijgen niet zo makkelijk een lening.Fijn als je dan dolgraag kinderen wilt .
quote:Ik vraag me af, wat is het alternatief?
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:58 schreef AngelWings het volgende:
Kunnen we deze regering niet boycotten ofzo?
Begin het aardig zat te worden
Ik denk, zolang je daar geen antwoord op kan geven, kan je een dergelijke maatregel ook niet afkeuren.
Verder moet (hier zal ik vast kwade reakties op krijgen) de wil van God gerespecteerd worden, alleen God kan bepalen of een stel een kind waard is.
Dat maar 20% van alle behandelingen lukt is toch ook een ernstige vorm van verspilling van gemeenschapsgeld.
quote:Ik lees daar 9000 vrouwen ipv de 13000-14000 welke in het openingsbericht worden genoemd.
Kinderloze paren moeten reageerbuisbevruchtingen vanaf volgend jaar zelf betalen. Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) wil de ivf-behandelingen schrappen uit het ziekenfonds. De maatregel levert jaarlijks 54 miljoen euro op.Bronnen rond het kabinet bevestigen dat. Elk jaar krijgen ruim 9000 vrouwen een ivf-behandeling. Van het totaal aantal ivf-paren krijgt de helft een kind.
Hoogervorst zou van mening zijn dat het niet om een medisch noodzakelijke behandeling gaat. Daarom moeten mensen die voortaan zelf betalen.
Ik ben niet op de hoogte van de situatie waarin een vrouw die een ifv behandeling wil ondergaan zich bevindt. Zou iemand mij kunnen vertellen in welke situatie dergelijke vrouwen zich bevinden?
Ik zie echt niet in wat een IVF behandeling, om een kind op aarde te zetten, daar mee te maken heeft. Dan vind ik het toch echt veel belangrijker dat er genoeg (personeel van) zieken-autoos betaald kunnen worden (denk even aan die staking van laatst!) zodat bij ongelukken de ambulances op tijd komen. Weet je wel wat een IVF behandeling kost?
Het krijgen van een kind is absoluut geen recht wat het ziekenfonds maar voor iedereen zou moeten bekostigen.
Zo, daar.
quote:Het krijgen van een kind is geen recht. Als je samen geen kind KAN krijgen dan heb je gewoon pech gehad en zul je het maar met een andere partner moeten proberen (als het niet aan jezelf ligt natuurlijk).
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:52 schreef Profesor het volgende:Dat lieve maar arme ouders zich in de schulden moeten steken om een kind te krijgen..
Ik vind jouw stelling net zo belachelijk als dat borst-vergrotingen of verkleiningen (of neus recht zetten) in het ziekenfonds zouden moeten zitten. Ziekenfonds is er voor zodat we de noodzakelijke kwalen kunnen verhelpen, niet een soort kerstboom zodat je zogenaamd gratis aan jezelf kan blijven sleutelen ofzo. Als je dat wilt dan betaal je het maar lekker zelf. Daar kun je anderen toch niet voor laten meebetalen
quote:Een borstverkleining omdat ze zo groot (en zwaar) zijn dat je rug eronder bezwijkt is op zich natuurlijk geen kerstkadootje... (Voor de partner ook niet, maar dan op een andere manier
Op zondag 24 augustus 2003 00:01 schreef hace_x het volgende:
Ik vind jouw stelling net zo belachelijk als dat borst-vergrotingen of verkleiningen (of neus recht zetten) in het ziekenfonds zouden moeten zitten. Ziekenfonds is er voor zodat we de noodzakelijke kwalen kunnen verhelpen, niet een soort kerstboom zodat je zogenaamd gratis aan jezelf kan blijven sleutelen ofzo.
En je kunt op zich natuurlijk ook altijd nog een kind adopteren. Niet dat dat zo goedkoop is, maar okay...
Kortom, geen direkt noodzakelijke geneeskunde en daar kan je dus best op bezuinigen.
Oh ja, en de rijken hebben iig veel meer financiel draagvlak om kinderen op te voeden en over het algemeen een veel betere leefomgeving waardoor de kans op een kansarm kind ook nog eens kleiner wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |