quote:Het maakt mij ook niet uit wat jij van Michiel Smit vind maar zoals je zelf al zegt :het doet in dit geval zeker ter zake dat hij het initiatief neemt omdat het voor veel mensen twijfelachtig is dat zijn partij oke is.
Op zondag 24 augustus 2003 01:39 schreef DennisMoore het volgende:[..]
'k Zeg ook helemaal niet dat Michiel Smit en z'n partij okay zijn.
Wat ik wel herhaaldelijk in dit topic heb gezegd, is dat er samenspraak met en ondersteuning door de politie zou moeten zijn voor een initiatief van 'burgerwacht'.
quote:Ik heb je daarnet al verteld wie ik ben.
Op zondag 24 augustus 2003 01:45 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Bullshit. Verder heb ik niet zo'n zin om mij te gaan 'verdedigen' tegenover een kloontje zonder enige argumenten. Goodbye.
quote:1 + 1 = 2. Zet een stel kutmarokkanen tegenover een stel rechts-extremisten en er is stront aan de knikker. Bovendien zou zo'n burgerwacht alleen enorm provocerend werken, en de problemen alleen maar erger maken.
[..]
Je vermoedt dat er rotzooi van komt. Op basis van?
Deze burgerwachten zijn gericht tegen allochtonen, en ze gaan er op slaan. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen???
En sla niet tegen iedereen zo'n verongelijkte en arrogante toon als je vastloopt in je gewauwel.
Dit is een ontwikkeling die we niet willen. Groepen mannen (neem aan dat er geen vrouwen in komen) die anderen op hun gedrag mogen aanspreken.
Zit ik ernaast met mijn concrete beschrijving, dan verwacht ik graag een realistischer beschrijving van een dergelijke burgerwacht.
quote:Ah, je hebt je mooie glazen bol weer van stal gehaald.
Op zondag 24 augustus 2003 01:47 schreef SCH het volgende:
Deze burgerwachten zijn gericht tegen allochtonen, en ze gaan er op slaan.
Stick to the facts, mofo.
quote:Ik zie niet in waarom hij geen gelijk zou hebben.
Op zondag 24 augustus 2003 02:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Ah, je hebt je mooie glazen bol weer van stal gehaald.
Kun jij mij vertellen waarom dergelijke voorvallen niet zouden plaatsvinden?
quote:We moeten wachten met het dempen der put totdat het kalf verdronken is? Sommige dingen liggen nogal voor de hand lieverd
quote:Wat een struisvogelopmerking. Je kunt toch wel op je vingers natellen dat hier alleen maar ellende van komt ?
quote:"Zouden kunnen vinden" ja. SCH echter presenteert het als een voldongen feit.
Op zondag 24 augustus 2003 02:16 schreef Redux het volgende:
Kun jij mij vertellen waarom dergelijke voorvallen niet zouden plaatsvinden?
Bovendien heeft DennisMoore verder gelijk. Je zou moeten praten over de essentie van het voorstel, maar in plaats daarvan hebben een stel users hier er een handje van om hun pijlen maar vooral op de persoon te richten en zo het hele probleem en een mogelijke oplossing, al dan niet in aangepaste vorm, naar de achtergrond te drukken. En dan vervolgens degenen die daadwerkelijk over het voorstel willen praten nog even in de (rechts-)extremistische hoek drukken en de proletariërs kunnen zich weer op hun borst kloppen dat ze de tolerante moraal hoog hebben gehouden.
Een discussie voeren is er met die lieden gewoonweg niet bij, omdat ze het onderwerp negeren of neerhalen, puur en alleen vanwege de persoon die erachter zit, zonder de essentie van het voorstel ook maar enigszins in ogenschouw te nemen, of er een voor zichtzelf acceptabele vorm voor te zoeken.
Maar jullie (jij verder niet Redux) gaan maar lekker verder met je paniekerig geschreeuw, het is wel vermakelijk (en triest tegelijkertijd).
quote:Ahja. Als je van een demonstratie van Marokkanen zegt dat het uit de hand zal lopen ben je aan het generaliseren of discrimineren, maar in dit geval ligt dat natuurlijk heel anders.
Op zondag 24 augustus 2003 02:20 schreef okinori het volgende:
Je kunt toch wel op je vingers natellen dat hier alleen maar ellende van komt ?
Doegie, enorme hypocriet. .
.
quote:Ik zou je willen verzoeken het topic vanaf het begin te lezen.
Op zondag 24 augustus 2003 02:28 schreef Lithion het volgende:[..]
"Zouden kunnen vinden" ja. SCH echter presenteert het als een voldongen feit.
Bovendien heeft DennisMoore verder gelijk. Je zou moeten praten over de essentie van het voorstel, maar in plaats daarvan hebben een stel users hier er een handje van om hun pijlen maar vooral op de persoon te richten en zo het hele probleem en een mogelijke oplossing, al dan niet in aangepaste vorm, naar de achtergrond te drukken. En dan vervolgens degenen die daadwerkelijk over het voorstel willen praten nog even in de (rechts-)extremistische hoek drukken en de proletariërs kunnen zich weer op hun borst kloppen dat ze de tolerante moraal hoog hebben gehouden.
Een discussie voeren is er met die lieden gewoonweg niet bij, omdat ze het onderwerp negeren of neerhalen, puur en alleen vanwege de persoon die erachter zit, zonder de essentie van het voorstel ook maar enigszins in ogenschouw te nemen, of er een voor zichtzelf acceptabele vorm voor te zoeken.
Maar jullie (jij verder niet Redux) gaan maar lekker verder met je paniekerig geschreeuw, het is wel vermakelijk (en triest tegelijkertijd).
Ik maak op uit je post dat je uitgaat van standaard postgedrag van users die je bekend zijn. Wellicht ook in dit topic een feit, echter ik ben het net als andere users in dit topic eens dat de aangedragen 'oplossing' door dhr. Smit een korte termijn oplossing is. Een vliegenmepper zoals je wilt.
quote:Ik was er absoluut geen voorstander van, maar het was een demonstratie, een democratisch recht.
Op zondag 24 augustus 2003 02:30 schreef Lithion het volgende:[..]
Ahja. Als je van een demonstratie van Marokkanen zegt dat het uit de hand zal lopen ben je aan het generaliseren of discrimineren, maar in dit geval ligt dat natuurlijk heel anders.
quote:Wat jij wil. Als jij niet kunt inzien dat de veiligheid er niet beter op wordt, maar alleen slechter, als een groepje rechts-extremisten een stel allochtone crimineeltjes gaat provoceren. Of denk je daadwerkelijk dat die burgerwacht gaat bestaan uit brave burgers die met het verstand denken ?
Doegie, enorme hypocriet..
.
quote:Daar ga je alweer. Je bent totaal niet bereid om het voorstel eens in een ander licht te zien. Om eens te kijken wat je er wél mee zou kunnen, los van de omgeving waaruit het voortel ontsproten is (zoals DennisMoore wél kan).
Op zondag 24 augustus 2003 02:34 schreef okinori het volgende:
Wat jij wil. Als jij niet kunt inzien dat de veiligheid er niet beter op wordt, maar alleen slechter, als een groepje rechts-extremisten een stel allochtone crimineeltjes gaat provoceren.
Je laat weer eens zien hoe enorm bekrompen je gedachtegang is, zoals ik hierboven ook al zei.
quote:Ik heb het bijgehouden hoor
Op zondag 24 augustus 2003 02:32 schreef Redux het volgende:
Ik zou je willen verzoeken het topic vanaf het begin te lezen.
quote:Oh zeker, ik vind het ook absoluut geen oplossing. Ik vind het gewoon triest om te zien dat er hier zoveel mensen met een intens bekrompen visie rondlopen, dat ze niet eens een voorstel kunnen ontleden, los kunnen zien van de omgeving, of er op door kunnen redeneren zodat het zich conformeert aan hun referentiekader. Nee in plaats daarvan er maar over door blijven hakken dat het van een rechts-extremist komt en de mensen die daadwérkelijk het over de essentie van het voorstel willen hebben maar in de extreem-rechtse hoek drukken. Lekker makkelijk, hoef je niet meer verder te lullen.
Ik maak op uit je post dat je uitgaat van standaard postgedrag van users die je bekend zijn. Wellicht ook in dit topic een feit, echter ik ben het net als andere users in dit topic eens dat de aangedragen 'oplossing' door dhr. Smit een korte termijn oplossing is. Een vliegenmepper zoals je wilt.
Maar goed, ik ben het in grote lijnen met DennisMoore eens dat wellicht goed zou zijn om dit idee los te weken van de extremistische kant waaruit het ontsproten is door er daadwerkelijk over te discussiëren met politie, gemeente en betrokken, want in essentie is het niets anders dan het georganiseerd uitvoeren van ieders burgerplicht.
quote:Het voorstel komt niet voor niets uit de koker van heer Smits, maar ok. Een burgerwacht, hoe had jij dat gezien dan ?
Op zondag 24 augustus 2003 02:44 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar ga je alweer. Je bent totaal niet bereid om het voorstel eens in een ander licht te zien. Om eens te kijken wat je er wél mee zou kunnen, los van de omgeving waaruit het voortel ontsproten is (zoals DennisMoore wél kan).
quote:Met dat verschil dat je bepaalde mensen/groepen gaat benoemen, welke het vervullen van de burgerplicht als primair doel hebben.
Op zondag 24 augustus 2003 02:44 schreef Lithion het volgende:want in essentie is het niets anders dan het georganiseerd uitvoeren van ieders burgerplicht.
quote:Een vraag welke ik dennismoore ook al gesteld heb, en helaas nog geen antwoord op heb mogen zien.
Op zondag 24 augustus 2003 02:47 schreef okinori het volgende:[..] Een burgerwacht, hoe had jij dat gezien dan ?
Hoe wordt een burgerwacht concreet gezien?
quote:Nee, die krijgen helemaal niet meer burgerplichten, die handelen gewoon structureel naar de burgerplichten die iedereen heeft, in plaats van laf niets doen.
Op zondag 24 augustus 2003 02:48 schreef Redux het volgende:
Met dat verschil dat je bepaalde mensen/groepen gaat benoemen, welke het vervullen van de burgerplicht als primair doel hebben. Een benoemde groep krijgt dus iets meer burgerplicht dan de rest van de burgers.
.
quote:Dus concreet, je krijgt een groep allochtonen die worden bestempeld alszijnde cirminelen tegenover een groep burgerplicht vervullende nederlanders.
Op zondag 24 augustus 2003 02:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, die krijgen helemaal niet meer burgerplichten, die handelen gewoon structureel naar de burgerplichten die iedereen heeft, in plaats van laf niets doen.
.
quote:Dat is een burgerwacht ook.
Op zondag 24 augustus 2003 02:34 schreef okinori het volgende:[..]
Ik was er absoluut geen voorstander van, maar het was een demonstratie, een democratisch recht.
[..]
quote:Nee.
Op zondag 24 augustus 2003 02:54 schreef Redux het volgende:
Dus concreet, je krijgt een groep allochtonen die worden bestempeld alszijnde cirminelen tegenover een groep burgerplicht vervullende nederlanders.
Je krijgt een groep overlast veroorzakende mensen of criminelen die op heterdaad worden betrapt waar een groep mensen wat van gaat zeggen of hen staande houdt. Georganiseerde sociale controle, sim-pel.
Dat je specifiek allochtonen er weer bijhaalt, alsof het alleen om die groep zou gaan, laat weer eens zien dat je je maar niet kunt beperken tot de essentie van het idee.
quote:Correct. Hoewel ik dan twijfels zet bij het feit of je daadwerkelijk dit topic hebt doorgelezen. Probeer de openingspost nog eens 1 keer door te lezen, en realiseer je dan wat de essentie van deze discussie is.
Op zondag 24 augustus 2003 02:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee.
.
Je krijgt een groep overlast veroorzakende mensen of criminelen die op heterdaad worden betrapt waar een groep mensen wat van gaat zeggen of hen staande houdt. Georganiseerde sociale controle, sim-pel.
Dat je specifiek allochtonen er weer bijhaalt, alsof het alleen om die groep zou gaan, laat weer eens zien dat je je maar niet kunt beperken tot de essentie van het idee.
quote:Niet als het initiatief uitgaat van een politieke beweging/partij. De bruinhemden, weet je nog ?
Op zondag 24 augustus 2003 02:55 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Dat is een burgerwacht ook.
quote:Een goede vraag. Staat de burgerwacht folders uit te delen van Nieuw Rechts? Gaan ze behalve onaardige allochtonen ook kwajongens van dertien in de gaten houden? Helpt de burgerwacht de bejaarde, zieke of blinde met oversteken...dat soort dingen...
Op zondag 24 augustus 2003 02:49 schreef Redux het volgende:[..]
Een vraag welke ik dennismoore ook al gesteld heb, en helaas nog geen antwoord op heb mogen zien.
Hoe wordt een burgerwacht concreet gezien?
Je kan natuurlijk ook een reportage maken over de eerste week van de Rotterdamse burgerwacht. Dan heb je een concreet beeld.
quote:Genuanceerder: je krijgt een door een groep burgerwachters betitelde groep overlast veroorzakende mensen die in hun ogen betrapt worden op een in hun ogen crimineel feit.
Op zondag 24 augustus 2003 02:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee.
.
quote:De essentie is 'zou het oprichten van een burgerwacht in de een of andere vorm een mogelijke oplossing zijn voor overlast veroorzakende jongeren en kleine criminaliteit.'
Op zondag 24 augustus 2003 03:00 schreef Redux het volgende:
Correct. Hoewel ik dan twijfels zet bij het feit of je daadwerkelijk dit topic hebt doorgelezen. Probeer de openingspost nog eens 1 keer door te lezen, en realiseer je dan wat de essentie van deze discussie is.
Sim-pel. Het idee, los van de omgeving waaruit het voortkomt, los van enige vooroordelen over de implementatie ervan en NU kun je er fatsoenlijk over discussiëren, zonder meteen vergelijkingen met de SS/Abwehr of wat dan ook erbij te halen, zonder meteen het over knokploegen, racisme e.d. te hebben en zonder mensen in een extreem-rechtse hoek te drukken om hen zo lekker het discussiëren helemaal onmogelijk te maken.
Met déze omschrijving heb je de essentie van de discussie. Als je zonodig over Michiel Smit wil lullen, open dan een centraal topic, dit gaat over zijn voorstel en dan moet je dat voorstel losweken van de omgeving en dán erover gaan ouwehoeren. Dát is open discussiëren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |