quote:Eén van de families gaat onder druk van politie, politiek en woningbouwvereniging verhuizen, maar dat lost de problemen natuurlijk niet op. De familie die in verschillende artikelen als veroorzaker van de problemen wordt gezien blijft waar ze woont. Maar ja, aso's verhuizen is natuurlijk ook geen oplossing, aangezien niet te verwachten valt dat ze in een nieuwe omgeving zich wel kunnen gedragen.
Familie verlaat straat na veldslag
(Van een verslaggever)
AMSTERDAM - De vete in de Burgemeester van Leeuwenlaan in Amsterdam-Slotermeer die dinsdagnacht in een veldslag eindigde, heeft ertoe geleid dat één van de families de wijk zal verlaten. Volgens woningbouwvereniging Het Oosten is dat een unicum, omdat de bereidheid tot verhuizen in zulke gevallen zelden voorkomt.
Jaarlijks woeden vele duizenden burenruzies in Amsterdam. Alleen Het Oosten, dat 18.000 eenheden verhuurd, waarvan 16.500 woningen, kreeg vorig jaar al zesduizend meldingen binnen van getergde buren. In driehonderd gevallen leidden de ruzies tot grotere conflicten, zegt directeur Jan Hoff van de woningbouwvereniging. ''Toch hebben we per jaar maar twee tot vijf vrijwillige verhuizingen of uitzettingen als gevolg van burenruzies. Zelden wordt aangifte gedaan of worden verklaringen afgelegd. Dossiers opbouwen en mensen uitplaatsen is dan ook moeilijk. We hebben geen poot om op te staan.''Bij de vete tussen de familie Ruimgaard en de boven hen wonende familie Van Vliet, werd de bovenwoning in brand gestoken. Sindsdien logeert de familie Van Vliet bij bekenden. Het Oosten, de politie, het stadsdeel en buurtgenoten wisten hen ervan te overtuigen dat een woning elders in de stad geen gezichtsverlies betekent. Volgens Hoff werd de oplossing door iedereen op een positieve manier aan de bewoners overgebracht. ''De mensen voelen dat ze geholpen zijn.
De familie zegt in de weken voor de uitbarsting twee keer aangifte te hebben willen doen bij de politie. Die zou hen hebben gezegd bezig te zijn met de zaak. ''Ik heb de brandbommen die bij ons voor de deur lagen zelfs naar het bureau gebracht,'' liet Van Vliet gisteren weten.
De huisdieren die bij de brand omkwamen, hebben de doorslag gegeven bij hun besluit te vertrekken. ''Om je zo te wreken op onschuldige dieren. We zitten er helemaal doorheen.''
Directeur Hoff verbaast zich over die uitspraken. ''Wanneer aangifte was gedaan, zou de politie er onmiddellijk werk van hebben gemaakt. Juist in die buurt is ze heel alert in het oplossen van de conflicten.'' Het Oosten wist van de ruzie die de buurt al jaren in de greep van de angst hield. ''Ons probleem was dat niemand een verklaring durfde af te leggen.''
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1061617278771.html
Hoe kan dit worden aangepakt?
Mag ik je MSN haha
quote:Mischien dat als ze aangifte hadden gedaan, dat er eerder actie was ondernomen. (hoewel ik dat betwijfel)
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:26 schreef Kozzmic het volgende:
N.a.v. het gesloten topic "ruzie" in Amsterdam.
[..]Eén van de families gaat onder druk van politie, politiek en woningbouwvereniging verhuizen, maar dat lost de problemen natuurlijk niet op. De familie die in verschillende artikelen als veroorzaker van de problemen wordt gezien blijft waar ze woont. Maar ja, aso's verhuizen is natuurlijk ook geen oplossing, aangezien niet te verwachten valt dat ze in een nieuwe omgeving zich wel kunnen gedragen.
quote:Je gooit er één of twee de bak in, maar vervolgens blijven er nog 20 van dezelfde familie over om wraak te nemen op de personen die aangifte doen. Vandaar dat er meestal weinig animo is om überhaupt aangifte te doen. Daarnaast is de scheidslijn tussen illegale praktijken en 'legale' treiterijen niet altijd even duidelijk.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:30 schreef The_Watcher het volgende:
Enkeltje de cel in!!
quote:Nahja, de familie die nu gaat verhuizen was inderdaad ook niet echt 'van de sociaalste', geloof ik.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:37 schreef Bushmaster het volgende:
Waren het wel de aso's die nu verhuizen. Zij kregen toch de brandbommen in huis?
quote:En als het echt om een vete tussen 2 families gaat dan kan zo'n situatie grotendeels worden opgelost door één van de families naar elders te verhuizen.
Een slepende familievete in SlotermeerAMSTERDAM - Jarenlang liggen de families Ruimgaard en Van Vliet, die op verschillende adressen in de Burgemeester van Leeuwenlaan in Amsterdam-Slotermeer wonen, al met elkaar overhoop. De politie is er kind aan huis; meermalen in de afgelopen vijf, zes jaar werden de agenten opgetrommeld als familieleden elkaar weer eens belaagden. Maar zo'n massale knokpartij als gisteravond, tot diep in de nacht, had de buurt nog niet meegemaakt.
Er werd niet alleen met stokken en honkbalknuppels geslagen, maar ook een pistoolschot gelost. Een bovenwoning is in brand gestoken. De politie arresteerde acht mensen, er vielen vijf gewonden. De buurtbewoners verbaasde het niets: ''Er vallen nog eens doden.''Niemand van hen wil met naam in de krant. Een buurvrouw die er al veertig jaar woont: ''Verderop hebben ze al eens de ruiten ingeslagen.'' Vooral bij de familie Ruimgaard zitten volgens de straat de aanstichters. ''Ze terroriseren de hele buurt,'' vertelt een bewoner. ''Ze gaan ervan uit: wie niet voor ons is, is tegen ons.''
Rond half acht gisteravond werd de politie gewaarschuwd dat het weer eens raak was. Gerry Ruimgaard - flinke buik, tatoeages, legerbroek - vertelt in zijn benedenwoning hoe hij buiten met zijn ex een biertje zat te drinken, toen de buren van tweehoog beneden kwamen, het echtpaar Van Vliet. De ex herinnerde eraan dat zij nog geld kreeg vanwege een botsing met hun autootje, waarop bovenbuurvrouw de ex aanvloog. Buurman Van Vliet mengde zich er ook in (volgens Ruimgaard zou die een mes hebben) en werd met een klap met een knuppel op zijn hoofd buiten gevecht gesteld.
De man werd met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht, waar hij niet ernstig gewond bleek. De politie trof verder niemand meer aan, en trok zich terug. Maar niet voor lang.
Ruimgaard kreeg van de moeder van bovenbuurman Van Vliet te horen dat zij al haar zoons en hun kinderen zou optrommelen 'om jullie dood te maken', zo vertelde hij. En inderdaad zag hij tegen tienen een knokploeg van een man of twintig opdoemen, met bivakmutsen.
Volgens buurtbewoners had deze wraakexpeditie echter een andere achtergrond. Ruimgaard zou de dag tevoren een zus van Van Vliet, die in een blok opzij van de Burgemeester van Leeuwenstraat woont, een klap hebben gegeven. ''Daarmee had hij echt een verkeerde te pakken,'' concludeerde een buurtbewoner, ''die laten dat niet op zich zitten.'' Van de kant van de familie Van Vliet was vanmorgen niemand te spreken; hun huizen waren allemaal verlaten.
De vechtpartij escaleerde heel snel. Vanuit het huis van zus Van Vliet werd geschoten; in de lezing van Ruimgaard was zijn vijftienjarige zoon Wim het doelwit. De politie zette de zijstraat af en pakte twee mensen op die naar buiten kwamen; een van hen gaf toe de schutter te zijn. Een opgetrommeld arrestatieteam viel de woning binnen, pakte daar nog drie personen op en vond vuurwapen en munitie.
Tegelijkertijd sloegen de vlammen uit de bovenwoning van Van Vliet, boven Ruimgaards huis, waar de ruzie gisteravond begon.
'Vermoedelijk brandstichting' is de behoedzame vaststelling van de politie. Ook daar zetten agenten de straat af.
Rond half twee vannacht was de rust weergekeerd, aldus de politie. De afzettingen werden weggehaald en de buurtbewoners konden eindelijk hun huizen weer in om na te praten.
De acht arrestanten 'uit beide kampen' zaten vanmiddag nog allemaal vast.
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1061356991724.html
Ben benieuwd waar in Amsterdam ze die patjepeeërs nu gaan neerzetten. Ik heb nu al meelij met de nieuwe buren van dat gajes.
quote:knallend feest geven in hun nieuwe woning
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:51 schreef Noayla_ het volgende:
Ja gezellig, het probleem word verplaatstBen benieuwd waar in Amsterdam ze die patjepeeërs nu gaan neerzetten. Ik heb nu al meelij met de nieuwe buren van dat gajes.
quote:Zo hey, dat is nuttige informatie.
flinke buik, tatoeages, legerbroek
quote:Die weiland optie is in NL jammer genoeg onmogelijk.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:53 schreef Chadi het volgende:[..]
knallend feest geven in hun nieuwe woning
maar jah wat wil je doen?? die mensen op een weiland neerzetten?
Ik kan me er alleen zo kwaad om maken dat dat soort aso's zich zo ontzettend veel kan permitteren en bij héél veel mensen overlast veroorzaken.
Ik denk n.l. niet dat ze in een andere buurt ineens in een modelfamilie veranderen
quote:Inderdaad maar je hebt weinig andere opties...
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:59 schreef Noayla_ het volgende:[..]
Die weiland optie is in NL jammer genoeg onmogelijk.
Ik kan me er alleen zo kwaad om maken dat dat soort aso's zich zo ontzettend veel kan permitteren en bij héél veel mensen overlast veroorzaken.
Ik denk n.l. niet dat ze in een andere buurt ineens in een modelfamilie veranderen
quote:Da's ook niet zo prettig. Dat worden een soort vrijstaten waar de politie niet durft te komen, die mensen denken boven onder naast en door de wet heen te kunnen leven.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:18 schreef ghettoman het volgende:
Net als kampers alemaal bij elkaar zetten achter een industrieterrein.
quote:Experimentele hersenchirurgie.
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:26 schreef Kozzmic het volgende:
quote:Jij zat te denken aan a Clockwork Orange, ditmaal niet psychologisch maar per operatie? Gezellig hoor
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:02 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Experimentele hersenchirurgie.
Dat werd natuurlijk zeer voorzichtig geformuleerd, je kunt zelf andere termen bedenken die niet zo goed vallen, maar het blijft een goed idee. Het uitschot wat zich niet kan en wil gedragen dumpen in een omgeving waar normale mensen er geen last van hebben.
quote:Deden ze in de jaren 50 ( werkte bij mijn weten ook niet)
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:33 schreef drexciya het volgende:
Er staat me bij dat enige tijd geleden er al eens een balletje is opgegooid over het aanleggen van speciale wijken waarin mensen met onaangepast woongedrag konden worden ondergebracht.Dat werd natuurlijk zeer voorzichtig geformuleerd, je kunt zelf andere termen bedenken die niet zo goed vallen, maar het blijft een goed idee. Het uitschot wat zich niet kan en wil gedragen dumpen in een omgeving waar normale mensen er geen last van hebben.
Of was dat een andere giga aso familie die ruzie met de buren had
Daar was het vooral Ma Flodder die dreigementen uitte (d'r kop gaat eraf, schiet die kop van d'r romp af), Pa in zijn onderhemd en vol tattoo's het tandeloos beamend..
Zoon of dochterlief kwam terug van een kortstondig verblijf in een staatsrecreatiepark, schreef Pa met witte verf in koeieletters een welkomstboodschap op straat met een giga spelfout erin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |